3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
BronMercedes is al het gehele seizoen uiterst dominant. De Zilverpijlen pakken vrijwel wekelijks poleposition en finishen zeer regelmatig als één-twee op het podium. Het kwam de sport, met als dieptepunt in Frankrijk, op veel kritiek te staan. De Formule 1 werd dood verklaard en menig fan besloot niet langer voor de buis te kruipen om de races te bekijken. Maar toen kwam de race in Oostenrijk, waar de rollen plots compleet waren omgedraaid. Mercedes was nergens te bekennen en Red Bull Racing, dat tot dusver nooit om de winst mee kon doen, won de wedstrijd. Het lukte Verstappen zelfs nadat hij door een slechte start was teruggezakt naar plek acht. Velen spreken van een fenomenale prestatie, en dat was het ook zeker, maar Bleekemolen staat er niet raar van te kijken als meer speelt, namelijk matchfixing.
"Misschien suggereer ik nu dingen die er helemaal niet zijn, maar het ruikt naar iets... matchfixing" -Michael Bleekemolen
Wat?

Is de eerste keer dat ik zelf een bericht lees over matchfixing binnen de F1. Wat zijn dit voor rare complottheorieën.
Tig cupklasses met "dezelfde" auto's waarbij er altijd een team onverslaanbaar was t.o.v. de rest, niet zelden van de familie Bleekemolen.
kan..Panini schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 13:36:
[...]
Bron
Wat?![]()
Is de eerste keer dat ik zelf een bericht lees over matchfixing binnen de F1.
Maar mercedes heeft waarschijnlijk gewoon niet goed genoeg gerekend op die extreme temperaturen + ze zijn goed in aan de kop rijden, dat deden ze dit weekend ook niet.
en de Honda reed de laatste 30 rondes op 110% (mode 11) dat hadden ze denk ook niet aan zien komen. zeker met de betere pitstop strategie van max
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
"Misschien suggereer ik nu dingen die er helemaal niet zijn, maar het ruikt naar iets... aandacht/wanhoop van dhr Bleekemolen" - FietsbelPanini schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 13:36:
[...]
Bron
Wat?![]()
Is de eerste keer dat ik zelf een bericht lees over matchfixing binnen de F1. Wat zijn dit voor rare complottheorieën.

39
Even doorsturen naar van Gameren, dan kan die het aankaarten in F1 Cafe.Panini schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 13:36:
[...]
Bron
Wat?![]()
Lijkt mij ook een betere verklaring dan een wilde, ongefundeerde, bewering dat er opeens sprake is van matchfixingbasvn schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 13:41:
[...]
kan..
Maar mercedes heeft waarschijnlijk gewoon niet goed genoeg gerekend op die extreme temperaturen + ze zijn goed in aan de kop rijden, dat deden ze dit weekend ook niet.
en de Honda reed de laatste 30 rondes op 110% (mode 11) dat hadden ze denk ook niet aan zien komen. zeker met de betere pitstop strategie van max
Be my guest. Zal opletten of ze het de volgende keer bespreken.ppbruins schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 13:47:
[...]
Even doorsturen naar van Gameren, dan kan die het aankaarten in F1 Cafe.

[ Voor 19% gewijzigd door Panini op 03-07-2019 13:52 ]
Groetjes
Als het echt zo'n goeroe is dan moet hij het zelf ook tegen zijn gekomenPanini schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 13:49:
[...]
Be my guest. Zal opletten of ze het de volgende keer bespreken.
Ik heb Bleekemolen ook zoiets horen zeggen in een interview afgelopen week maar dat was niet op de manier zoals in dat stuk beschreven staat. Dat artikel is meer clickbait dan dat het de feiten weergeeft.Fietsbel schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 13:46:
[...]
"Misschien suggereer ik nu dingen die er helemaal niet zijn, maar het ruikt naar iets... aandacht/wanhoop van dhr Bleekemolen" - Fietsbel
Okay, interview gekeken en hij heeft het daar wel degelijk gezegd ook al werd het woord matchfixing hem in de mond gelegd. Wat @basvn zei komt meer de juiste richting in naar wat er aan de hand was. Mercedes is in de ijle lucht gewoon kreupel zo simpel is het volgens mij.
[ Voor 22% gewijzigd door sjaool op 03-07-2019 14:56 ]
"When you grow up your heart dies"
Sterker nog dat eerste heeft Toto Wolff zelf verklaard op de Instagram pagina van Mercedes.basvn schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 13:41:
[...]
kan..
Ze hebben voorafgaand aan het weekend de keuze om de auto qua koelingsopeningen af te stemmen op het weer. Mercedes had zich enigszins verkeken op de hoge temperaturen in Oostenrijk en dus kreeg de auto een fractie te weinig koeling, waardoor ze niet zo lekker gingen. Foutje en kon gebeuren volgens hem.
Algemeen bekend is ook dat Mercedes de banden goed aan de praat krijgt, als het maar niet te warm is. Het euvel is niet zo erg als vorig seizoen, maar dus nog wel enigszins aanwezig. Plus dat de auto het inderdaad in vuile lucht wat minder goed doet op kop én Hamilton zijn voorvleugel kapot reed en daardoor een langere stop moest doen.
Tja, dan is het uiteindelijk een optelsommetje en daar trek je de volgende punten dan weer vanaf:
- Het vermogen van de Ferrari kwam goed tot zijn recht in Oostenrijk, daardoor deed met name Leclerc het goed.
- Het warme weer deed de banden bij Red Bull juist veel goed, daar waar ze wat stoeien met koudere temperaturen. Daardoor deed de auto het ontzettend goed op de harde banden.
- De Red Bull/Honda had niet zoveel last van de hitte en konden dus extra vermogen gebruiken omdat dat nodig was.
- Persoonlijk ben ik van mening dat Verstappen uiteindelijk geluk had met zijn slechte start. Ze konden de optimale pitstrategie uitvoeren, daar waar Ferrari en Mercedes vooral op elkaar anticipeerden.
- Tot slot, alle oranje fans zorgden ervoor dat Verstappen een tiende per rondje sneller ging
Conclusie:
Verstappen/Red Bull heeft optimaal geprofiteerd van de omstandigheden, het weer en de steekjes die de andere coureurs/teams lieten vallen.
Ik denk dat mensen de vorige Oostenrijk en Mexico races vergeten zijn. Ook daar was Red Bull extreem dominant en Mercedes nergens.sjaool schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 14:50:
[...]
Ik heb Bleekemolen ook zoiets horen zeggen in een interview afgelopen week maar dat was niet op de manier zoals in dat stuk beschreven staat. Dat artikel is meer clickbait dan dat het de feiten weergeeft.
Okay, interview gekeken en hij heeft het daar wel degelijk gezegd ook al werd het woord matchfixing hem in de mond gelegd. Wat @basvn zei komt meer de juiste richting in naar wat er aan de hand was. Mercedes is in de ijle lucht gewoon kreupel zo simpel is het volgens mij.
We doen nu ineens of dit iets bijzonders was, maar we hebben het al minimaal 3x eerder gezien.
[ Voor 8% gewijzigd door Bosmonster op 03-07-2019 15:35 ]
Vorige Oostenrijk was Red Bull niet dominant, maar hadden de Mercedessen last van een mechanisch probleem en vielen ze allebei uit. Wat betreft Mexico heb je gelijk.Bosmonster schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 15:33:
[...]
Ik denk dat mensen de vorige Oostenrijk en Mexico races vergeten zijn. Ook daar was Red Bull extreem dominant en Mercedes nergens.
We doen nu ineens of dit iets bijzonders was, maar we hebben het al minimaal 3x eerder gezien. (4x met Brazilie 2018 erbij, waar Max ook eigelijk dominant had moeten winnen).
Ik heb goede hoop op Hongerije, Signapore en Mexico, maar ik blijf een beetje sceptisch.
Hamilton viel uit toen Max al aan de leiding lag.demo31051987 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 15:36:
[...]
Vorige Oostenrijk was Red Bull niet dominant, maar hadden de Mercedessen last van een mechanisch probleem en vielen ze allebei uit. Wat betreft Mexico heb je gelijk.
Ik heb goede hoop op Hongerije, Signapore en Mexico, maar ik blijf een beetje sceptisch.
Hongarije en Singapore zijn meer de oude RBR favorieten, waar ik met het huidige chassis niet superveel van verwacht eerlijk gezegd.
Grootste kans is Mexico.
[ Voor 87% gewijzigd door Bosmonster op 03-07-2019 15:45 ]
Temperatuur in Hongarije zou nog in het nadeel van Mercedes kunnen zijn.Bosmonster schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 15:37:
[...]
Hamilton viel uit toen Max al aan de leiding lag.
Hongarije en Singapore zijn meer de oude RBR favorieten, waar ik met het huidige chassis niet superveel van verwacht eerlijk gezegd.
Grootste kans is Mexico.
Ja .. best irritant, op SKY hadden ze vorig weekend het ook telkens over het uitvallen van de Mercs in 2018, alsof dat de oorzaak van de overwinning was. Bottas werd wel ingehaald nadat hij stilviel, maar Hamilton was al ingehaald, die viel pas vlak voor het einde uit. Als ze niet waren uitgevallen, waren ze gewoon 4e/5e geworden door het slechte bandenmanagement van MER toen.Bosmonster schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 15:37:
[...]
De Mercedesen vielen uit terwijl ze al achter Max lagen als ik me niet vergis. Max had daar dominant gewonnen zelfs zonder uitvallende Mercedesen in ieder geval.
Ferrari was toen overigens wel net zo snel als RBR, dus dominant zou ik het niet noemen.
@Nhz Ik heb die theorie op andere websites ook al wel voorbij zien komen, maar niks serieus verder. Het gaat er echter vooral om dat Honda zondagavond een meeting had met RBR over de toekomst van hun bijdrage in de F1. Dan is het natuurlijk wel heel lekker (en toevallig) dat ze net dit weekend uit het niets een overwinning pakken. Dat zijn ook de enige 2 dingen waarop die hele complottheorie is gebaseerd.
Nog even de hoogtepunten teruggekeken en inderdaad de Ferrari zat er dichter op dan ik me kon herinneren, maar Mercedes speelde echt geen rol inderdaad.yorkick schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 15:52:
[...]
Ja .. best irritant, op SKY hadden ze vorig weekend het ook telkens over het uitvallen van de Mercs in 2018, alsof dat de oorzaak van de overwinning was. Bottas werd wel ingehaald nadat hij stilviel, maar Hamilton was al ingehaald, die viel pas vlak voor het einde uit. Als ze niet waren uitgevallen, waren ze gewoon 4e/5e geworden door het slechte bandenmanagement van MER toen.
Ferrari was toen overigens wel net zo snel als RBR, dus dominant zou ik het niet noemen.
Robert Doornbos bleef het ook maar herhalen, dat ie won doordat de Mercedesen uitvielen..
Er wordt zo vaak maar iets geroepen wat helemaal niet klopt, maar de meesten nemen het maar voor waar aan zonder überhaupt uit te zoeken hoe het werkelijk zat. Volgens de Belgische verslaggever van Sporza, was het Red Bull Renault die afgelopen zondag de race wonBosmonster schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 15:55:
[...]
[knip]
Robert Doornbos bleef het ook maar herhalen, dat ie won doordat de Mercedessen uitvielen..
Testing, one, two ...
Daar ben ik ook bang voor inderdaad.Bosmonster schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 15:37:
[...]
Hamilton viel uit toen Max al aan de leiding lag.
Grootste kans is Mexico.
Hongarije en Singapore zijn enigszins te vergelijken met Monaco qua lay-out en dat was altijd in het voordeel van de Red Bull, dat voordeel is er dit jaar niet echt.
Het enige waar ze wellicht nog voordeel van kunnen hebben zijn de hogere temperaturen, de auto lijkt het dan wat beter te doen cq. Mercedes heeft het daar zwaarder mee hebben we afgelopen weekend gezien.
Blijft over Mexico, door hoogte zou de Honda motor het daar wel eens lekker kunnen doen.
Anyway, het is eigenlijk gewoon een verloren seizoen voor Red Bull. Ze komen er niet aan te pas en als ze, op eigen kracht, nog een GP winnen is dat gewoon ontzettend knap maar ik reken er niet per definitie op.
Naja, strijden om de titel doen ze niet echt natuurlijk. Max pakt de nodige podiums, maar strijden voor overwinningen is er niet bij.Jelte schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 16:53:
Een verloren seizoen, terwijl één van je coureurs 3e staat in het WDC?
Red Bull had als doel vijf overwinningen gesteld en dat lijkt een zware dobber te worden, in dat opzicht is het seizoen "verloren".
Wel even realistisch blijven, hij is 3e maar wel op 71 punten achterstand, dat is bijna 3gp's aan punten in achterstand.Jelte schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 16:53:
Een verloren seizoen, terwijl één van je coureurs 3e staat in het WDC?
Om eerlijk te zijn heb ik het idee dat van Gameren deze topics als bron gebruikt.. Bijna altijd dezelfde video’s/Tweets en grappen die hier voorbij komen zie ik bij hem terug..ppbruins schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 13:47:
[...]
Even doorsturen naar van Gameren, dan kan die het aankaarten in F1 Cafe.
Volgens mij is dat nooit echt het doel geweest van Red Bull. Ja Marko heeft het geroepen, maar die roept wel meer..B-Real schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 16:55:
[...]
Naja, strijden om de titel doen ze niet echt natuurlijk. Max pakt de nodige podiums, maar strijden voor overwinningen is er niet bij.
Red Bull had als doel vijf overwinningen gesteld en dat lijkt een zware dobber te worden, in dat opzicht is het seizoen "verloren".
Vorig seizoen zeiden ze nog dat 2019 een opbouw jaar zou worden samen met Honda.
PSN: Lonestander, Steam: Lonestander / Lone
Zou kunnen, maar die video's en tweets komen natuurlijk ook allemaal op reddit voorbij en vast ook op andere F1 fora. Als van Gameren gewoon de social media volgt dan komt hij al snel op dezelfde content als hier uit.D-Ed schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 16:57:
Om eerlijk te zijn heb ik het idee dat van Gameren deze topics als bron gebruikt.. Bijna altijd dezelfde video’s/Tweets en grappen die hier voorbij komen zie ik bij hem terug..
4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.
Klopt maar hier staat alles wel netjes bij elkaar en is de ‘voorselectie’ al gedaan (je ziet meteen welke posts de meeste duimpjes krijgen vanaf een forum waar mensen over het algemeen wél opbouwend bezig zijnvliegnerd schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 17:00:
[...]
Zou kunnen, maar die video's en tweets komen natuurlijk ook allemaal op reddit voorbij en vast ook op andere F1 fora. Als van Gameren gewoon de social media volgt dan komt hij al snel op dezelfde content als hier uit.
Volgens mij deed Max het helemaal niet gek op Monaco. Hij had nog op het podium gestaan ook, was het niet door die strafseconden. Dus in principe op Hongarije zijn er kansen.B-Real schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 16:48:
[...]
Hongarije en Singapore zijn enigszins te vergelijken met Monaco qua lay-out en dat was altijd in het voordeel van de Red Bull, dat voordeel is er dit jaar niet echt.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Toch heeft RB het de laatste jaren niet erg florissant gedaan in Hongarije.mphilipp schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 17:15:
[...]
Volgens mij deed Max het helemaal niet gek op Monaco. Hij had nog op het podium gestaan ook, was het niet door die strafseconden. Dus in principe op Hongarije zijn er kansen.
Er is daar toch iets wat de RB iets tegen zit.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Van de afgelopen twee jaren zijn daar aanwijsbare redenen voor:YakuzA schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 17:21:
[...]
Toch heeft RB het de laatste jaren niet erg florissant gedaan in Hongarije.
Er is daar toch iets wat de RB iets tegen zit.
2017: Clash tussen Max en Daniël (epic btw)
2018: Regen in de kwalificatie. De RB14 was toen (correlatieprobleem vloer) nog niet zo extreem goed als einde van het jaar en met name zwak in de regen.
Ik ben het helemaal met je eensD-Ed schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 16:57:
[...]
Om eerlijk te zijn heb ik het idee dat van Gameren deze topics als bron gebruikt.. Bijna altijd dezelfde video’s/Tweets en grappen die hier voorbij komen zie ik bij hem terug..
Kuch... @nachtnet
[ Voor 5% gewijzigd door CrazyFool op 03-07-2019 20:01 ]
Inderdaad, een beetje té toevallig allemaal...D-Ed schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 16:57:
Wat ik bedoel dat het erg vaak niet succesvol is voor RB. Zelfs Vettel heeft er nooit in de RB gewonnen.Razorbite schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 19:55:
[...]
Van de afgelopen twee jaren zijn daar aanwijsbare redenen voor:
2017: Clash tussen Max en Daniël (epic btw)
2018: Regen in de kwalificatie. De RB14 was toen (correlatieprobleem vloer) nog niet zo extreem goed als einde van het jaar en met name zwak in de regen.
PSN
Waarom roept iedereen dat de Honda motor het op hoogte wel goed zal doen? Welke aanwijzing hebben we daarvoor? Dat dit het geval was bij de vorige motor leverancier van Red Bull, betekent toch niet dat dit bij de huidige leverancier ook zo is?B-Real schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 16:48:
[...]
...Blijft over Mexico, door hoogte zou de Honda motor het daar wel eens lekker kunnen doen...
No matter the age, never lose the Kramer inside
Ze hebben net de turbo uit een vliegtuig motor gekopieerd toch?Hmtsjmftsch schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 21:10:
[...]
Waarom roept iedereen dat de Honda motor het op hoogte wel goed zal doen? Welke aanwijzing hebben we daarvoor? Dat dit het geval was bij de vorige motor leverancier van Red Bull, betekent toch niet dat dit bij de huidige leverancier ook zo is?
PSN
Die ijlere lucht heeft ook invloed op de downforce wat gunstig kán zijn voor Red Bull aangezien de downforce dit jaar wel goed lijkt te zijn, maar de mechanische tractie minder is t.o.v. voorgaand jaar en dat laatste maakt wat minder uit in Mexico.
Kortom, wat factoren die een pluspunt zouden kunnen zijn voor Red Bull
https://motorsport.tech/f...cooling-systems-explained
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
https://www.motorsport.co...ustria-radiators/4488035/ATS schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 21:36:
Interessant artikel over koeling van F1 motoren:
https://motorsport.tech/f...cooling-systems-explained
Merc geeft ook zelf toe dat hun radiators eigenlijk te klein zijn voor dit soort temperaturen, dus zelfs als ze meer gaten hadden gezaagd waren ze niet echt geholpen.
PSN
Moet je nagaan dat de R15 de kortste auto van het veld is, en waarschijnlijk ook de smalste. Nauwelijks ruimte voor radiatoren, maar RBR heeft dat dik voor elkaar.YakuzA schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 22:13:
[...]
https://www.motorsport.co...ustria-radiators/4488035/
Merc geeft ook zelf toe dat hun radiators eigenlijk te klein zijn voor dit soort temperaturen, dus zelfs als ze meer gaten hadden gezaagd waren ze niet echt geholpen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Max weer op #1 in de Power Rankings met een perfecte score van 50 (5x10)
Als ze als Silver Arrows zijnde gewoon hun bodywork van zilver (een van de beste warmtegeleiders) in plaats van koolstofvezel maken, kunnen ze dat gebruiken als een grote heatsinkYakuzA schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 22:13:
[...]
https://www.motorsport.co...ustria-radiators/4488035/
Maar de RBR hoeft ook niet zoveel power te koelen t.o.v. de Mercedes.DaniëlWW2 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 22:23:
[...]
Moet je nagaan dat de R15 de kortste auto van het veld is, en waarschijnlijk ook de smalste. Nauwelijks ruimte voor radiatoren, maar RBR heeft dat dik voor elkaar.
Maar als het inderdaad zo is dan heeft RBR de koeling efficiënt ingericht.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Zou me niet verbazen als RB uiteindelijk meer power beschikbaar had dan de terug geschroefde mercedes afgelopen zondag.alesandro_46 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 22:43:
[...]
Maar de RBR hoeft ook niet zoveel power te koelen t.o.v. de Mercedes.
Maar als het inderdaad zo is dan heeft RBR de koeling efficiënt ingericht.
PSN
https://grandprix33.nl/dr...was-een-mechanische-fout/
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
De enige vraag is, wie bepaalt dan hoe de koppeling wordt afgesteld? Kan me voorstellen dat Verstappen daar ook wel een zegje in heeft en dat het (indirect) dus alsnog zijn schuld is? Of zie ik dat helemaal verkeerd?Snowhite0901 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 06:17:
Volgens deze bron (lijkt een vrij oranje bril bron) heeft Horner gezegd dat de fout van de start niet aan ver lag.
https://grandprix33.nl/dr...was-een-mechanische-fout/
er was geen plek voor een proefstart, alleen na de FP's (en max heeft in FP2 niet kunnen testen, omdat zijn auto kapot was)Snowdog schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 06:22:
[...]
De enige vraag is, wie bepaalt dan hoe de koppeling wordt afgesteld? Kan me voorstellen dat Verstappen daar ook wel een zegje in heeft en dat het (indirect) dus alsnog zijn schuld is? Of zie ik dat helemaal verkeerd?
Denk dat het daar ook wel deels aan ligt in dit geval

Volgens mij heeft de coureur juist vrij weinig invloed hierop. De koppeling wordt door de engineers afgesteld op de grid, op basis van sensoren die erop zitten. Tijdens de rondes naar de grid wordt dus gekeken naar hoe de grip is etc, volgens mij doen ze daarvoor ook nog een aantal burnouts achteraan de grid voordat ze stoppen. En op basis van de verzamelde data wordt vervolgens de koppeling definitief afgesteld.Snowdog schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 06:22:
[...]
De enige vraag is, wie bepaalt dan hoe de koppeling wordt afgesteld? Kan me voorstellen dat Verstappen daar ook wel een zegje in heeft en dat het (indirect) dus alsnog zijn schuld is? Of zie ik dat helemaal verkeerd?
Hoe ver de coureur de koppeling moet laten "op komen" heeft de coureur volgens mij ook geen invloed meer op. Dat omdat het gebruik van de koppeling intussen flink gereguleerd is. Eerst zater er twee "hendels" voor de koppeling op het stuur. Bij de start hield de coureur beide vast, bij lampen uit een van beide los waardoor de koppeling meteen ideaal stond voor de beste weg te rijden, en daarna liet de coureur de tweede hendel los om "gewoon" te rijden.
De FIA vond dit vervolgens te "saai" omdat er nooit meer echt slechte starts waren. Daarom zijn op een gegeven moment de regels aangepast en toen mocht nog maar een "hendel" voor de koppeling. Wat de teams vervolgens deden was de hendel zo afstellen dat het niet uit maakte of je de hendel 10% "liet op komen" of 90% of ergens er tussenin. In al die gevallen werd (softwarematig) ervoor gezorgt dat de koppeling op het ideale bite point zat voor de beste acceleratie.
Uiteraard wou de FIA dat ook niet, en daarom zijn de regels toen weer aangepast dat er nu een linear verband moet zijn tussen wat de coureur met de hendel doet en de daadwerkelijke koppeling. Nu lijkt er nog steeds softwarematig vanalles geregeld te worden, maar het komt er wel op neer dat je als coureur de hendel precies tot het juiste punt los moet laten (50%) om ook de koppeling ideaal te gebruiken.
De kans dat de coureur bij de start een fout maakt, door de hendel niet tot het juiste punt los te laten, is dus toegenomen. Maar het team stelt nog steeds de koppeling af, op basis van de verzamelde data. De coureur heeft dus weinig tot geen invloed op de afstelling.
Verkeerde auto? Zowel het model als de foto erachter. Het model heeft de open neus terwijl Verstappen meen ik met de gesloten neus reed? Daarnaast heeft Verstappen op de foto erachter als ik het goed zie een witte helm i.p.v. de gele (Jumbo) helm.
Sinds afgelopen weekend weer met de open neusRobertMe schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 07:49:
[...]
Verkeerde auto? Zowel het model als de foto erachter. Het model heeft de open neus terwijl Verstappen meen ik met de gesloten neus reed? Daarnaast heeft Verstappen op de foto erachter als ik het goed zie een witte helm i.p.v. de gele (Jumbo) helm.
Waarschijnlijk zal RedBull wel een soort van gezegd hebben; Hier heb je een auto van ons om tentoon te stellen bij jullie
Er missen tevens ook flink wat bargeboards, s-duct mist bovenop de neus (net voor #33) en de "aero" spiegels zitten er niet op (zie Rauch sticker).
Lijk dus een mengelmoesje van de RB14 en 15?
[ Voor 18% gewijzigd door Stoksbrood op 04-07-2019 07:57 ]
XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]
Ik las op Reddit een opmerking van iemand die met zoveel woorden liet doorschemeren dat die in een pitbox werkt (wilde niet zeggen waar). Hij schreef dat de hoeveelheid grip op de baan is onderschat bij het afstellen van de koppeling en anti-stall. Er was dus meer grip op de baan dan verwacht.Snowdog schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 06:22:
[...]
Het is een RB14 met RB15 livery.RobertMe schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 07:49:
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
De neus is normaal gesproken open en afgelopen weekend reed Max met een open neus. De gele helm reed Max afgelopen weekend alleen mee vanwege zijn sponsor Jumbo. Normaal gesproken rijdt hij met een wittere helm. De foto erachter zal waarschijnlijk op een ander circuit genomen zijn.RobertMe schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 07:49:
[...]
Maar goed, het zou ook zomaar een Photoshop kunnen zijn.
In a league of his own 👑#F1 @Max33Verstappen pic.twitter.com/PSvP7UCPDI
— Formula 1 (@F1) 4 juli 2019
Sprak gister een collega, die is dit weekend in Oostenrijk geweest voor het hele weekend, net als vorig jaar. In 2017 is ie in Monza geweest, is daar vanuit Nederland in 2 weken heen gefietst. Dit jaar is ie naar Spielburg gefietst
In 2017 is ie op donderdagavond door een open hek het circuit op gefietst, 2 rondjes over het circuit (in z'n Red Bull shirtje, niemand dacht er iets van), door de pitsstraat, foto gemaakt van Max z'n auto bij de FIA scrutineering en toen weer vertrokken (foto heb ik vast nog wel ergens)
Dat dacht ie dit jaar ook te kunnen, in bocht 1 stond een hek open, het circuit op, rondje gefietst. Het begon te schemeren dus na 1 rondje weer terug: hek dicht. Is ie in het halfdonker dus notabene over zo'n geel broodje gefietst, over de kop, kop kapot, uiteindelijk terug op de camping gekomen. Is nog naar het ziekenhuis geweest voor controle want had een flinke snee

Was vorig jaar ook. Is geloof ik een deal met Jumbo in z'n sponsercontract.robpol schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 08:34:
Het viel me in Oostenrijk trouwens op dat Jumbo inmiddels ook op de neus van de auto staat. Dit was op Paul Ricard nog niet toch? Betekent dit dat Jumbo nu ook teamsponsor is van RBR en niet alleen de persoonlijke sponsor van Max? Dat lijkt me ook wel een (kleine) hint dat Max voorlopig bij RBR blijft rijden.
Zou me niks verbazen als er volgend jaar bij zandvoort Jumbo op staat en in Oostenrijk niet meer.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Zo "mooi" dat het tegenwoordig om de top-5 draait en niet meer om de top-6... Gasly zit echt in een kutpositie.
Het is idd een RB14 met een voorvleugel, achtervleugel en achterste stuk engine cover voor de correcte shark fin van de RB15 en een foto van de RB15 in australie op de achtergrond.Stoksbrood schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 07:53:
[...]
Sinds afgelopen weekend weer met de open neus
Waarschijnlijk zal RedBull wel een soort van gezegd hebben; Hier heb je een auto van ons om tentoon te stellen bij jullie
Er missen tevens ook flink wat bargeboards, s-duct mist bovenop de neus (net voor #33) en de "aero" spiegels zitten er niet op (zie Rauch sticker).
Lijk dus een mengelmoesje van de RB14 en 15?
Voor zo ver ik het snel kan zien
Hij heeft nu al 3x de 10racewin combo van Mercedes gebroken idd
[ Voor 16% gewijzigd door YakuzA op 04-07-2019 09:50 ]
PSN
Grappig dat Leclerc nog niet als 4e is gefinisht dit jaar en Bottas nog niet lager dan 4e
[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 04-07-2019 09:51 ]
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

https://www.formula1.com/...s3NYI5xuODTh9nATMEnt.html
He won the race and dedicated a whole grandstand to us. What a gent. pic.twitter.com/wGfdAdeaLt
— Lando Norris (@LandoNorris) 4 juli 2019
Vettel had vorige week ook al zo'n opmerking hoe tof het was dat zelfs McLaren fan was van Verstappenbasvn schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 10:41:
Lando being Lando
[Twitter]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door ATS op 04-07-2019 13:35 . Reden: Oops... Verkeerde oud-F1 coureur. /schaam ]
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Het is gewoon een verkapt heiligdom zo.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Mjah... Op zondag is Mercedes al echt niet zo oppermachtig. Verschillen werden gemaakt in de kwalificatie, en dat ging deze keer ook even wat minder. Vind problemen met de koeling icm de lift and coast een plausibeler verhaal dan expres verliezen.ATS schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 12:40:
Jan Lammers suggereert matchfixing in Oostenrijk:
[YouTube: Bleekemolen: 'Formule 1 riekt naar matchfixing']
Liggen er al offergaven?
FTFY.ATS schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 12:40:
Jan LammersMichael Bleekemolen suggereert matchfixing in Oostenrijk:
Dat is niet Jan LammersATS schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 12:40:
Jan Lammers suggereert matchfixing in Oostenrijk:
Heb geinig filmpje gemaakt over de 'poepstart' van Max
Ik ook, maar ik vond het toch waard om even te posten.MikeyMan schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 12:50:
[...]
Mjah... Op zondag is Mercedes al echt niet zo oppermachtig. Verschillen werden gemaakt in de kwalificatie, en dat ging deze keer ook even wat minder. Vind problemen met de koeling icm de lift and coast een plausibeler verhaal dan expres verliezen.
In de race-uitzendingen zie je dat van Gameren altijd op Reddit zit. En eerlijk gezegd denk ik dat dat ook 1:1 vanaf Reddit op dit forum terecht komt. In de F1 subreddit komen echt álle nieuwtjes, filmpjes, analyses, memes en grappige plaatjes voorbij die je na de race standaard op televisie ziet.D-Ed schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 16:57:
[...]
Je hebt helemaal gelijk. Dat wist ik, maar ik heb gewoon de verkeerde naam neergezet. Stom. Verkeerde oud-F1-coureur.
Met Ferrari weet je het maar nooit. De macht van de mafFIA reikt ver.Krankenhausen schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 13:39:
Ik had in ieder geval niet het idee dat Leclerc onderdeel was van het matchfixing complot.
Geen aandacht aan besteden. Onzinverhaal.ATS schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 12:40:
Bleekemolen suggereert matchfixing in Oostenrijk:
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
moet ie maar meer gas geven.Pathogen schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 09:48:
[...]
Zo "mooi" dat het tegenwoordig om de top-5 draait en niet meer om de top-6... Gasly zit echt in een kutpositie.
Wat hier gepost wordt komt inderdaad vaak van Reddit.Divak schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 13:37:
[...]
In de race-uitzendingen zie je dat van Gameren altijd op Reddit zit. En eerlijk gezegd denk ik dat dat ook 1:1 vanaf Reddit op dit forum terecht komt. In de F1 subreddit komen echt álle nieuwtjes, filmpjes, analyses, memes en grappige plaatjes voorbij die je na de race standaard op televisie ziet.
Testing, one, two ...
Je kent @nachtnet nog niet?D-Ed schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 16:57:
[YouTube: Goodwood Festival of Speed 2019 Live Stream #FOS]
[ Voor 3% gewijzigd door sjaool op 04-07-2019 18:48 ]
En zie je vaak ook Reddit open staan op z'n laptop.sjaool schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 15:23:
[...]
Wat hier gepost wordt komt inderdaad vaak van Reddit.
Toch vraag ik me dan af, moeten die gasten dan niet iets van bron vermelding geven? Niet de generieke beelden van F1, maar hij gooit er ook regelmatig een grappig plaatje of filmpje tussen, beetje 'lollig' doen met andermans werk.Divak schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 13:37:
[...]
In de race-uitzendingen zie je dat van Gameren altijd op Reddit zit. En eerlijk gezegd denk ik dat dat ook 1:1 vanaf Reddit op dit forum terecht komt. In de F1 subreddit komen echt álle nieuwtjes, filmpjes, analyses, memes en grappige plaatjes voorbij die je na de race standaard op televisie ziet.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Zou best een aardige slogan zijn: Max Verstappen, breaking Mercedes racewin combo's since 2016.YakuzA schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 09:49:
Hij heeft nu al 3x de 10racewin combo van Mercedes gebroken idd

Dit, en tel daar nog een Kamphues bij op die dan roept "jij hebt weer zitten fotoshoppen/knippen en plakken"SinergyX schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 20:18:
[...]
Toch vraag ik me dan af, moeten die gasten dan niet iets van bron vermelding geven? Niet de generieke beelden van F1, maar hij gooit er ook regelmatig een grappig plaatje of filmpje tussen, beetje 'lollig' doen met andermans werk.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Dat doet 99% van de mensen op Reddit zelf ook toch? En op Facebook? Iedereen deelt van alles (ook om lollig te zijn) en slechts 0,0002 promille vermeldt erbij dat het daar en daar vandaan komt.SinergyX schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 20:18:
[...]
Toch vraag ik me dan af, moeten die gasten dan niet iets van bron vermelding geven? Niet de generieke beelden van F1, maar hij gooit er ook regelmatig een grappig plaatje of filmpje tussen, beetje 'lollig' doen met andermans werk.
Zo vreselijk is het nou ook weer niet. Het is niet dat die persoon er inkomsten door misloopt ofzo. De bron van die lolligheidjes is doorgaans ook een gejatte foto. Daar wordt ook niet voor betaald en ook geen bron van vermeld.
Maar die doen het niet om geld. Die van Gameren verdient ermee.mphilipp schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 22:41:
[...]
Dat doet 99% van de mensen op Reddit zelf ook toch? En op Facebook? Iedereen deelt van alles (ook om lollig te zijn) en slechts 0,0002 promille vermeldt erbij dat het daar en daar vandaan komt.
Zo vreselijk is het nou ook weer niet. Het is niet dat die persoon er inkomsten door misloopt ofzo. De bron van die lolligheidjes is doorgaans ook een gejatte foto. Daar wordt ook niet voor betaald en ook geen bron van vermeld.
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
In tegenstelling tot iedereen die lollige plaatjes maakt van officiële F1 foto’s/ filmpjes heeft ziggo wel de rechten gekocht om officieel F1 materiaal te publicerenNitroX infinity schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 23:03:
[...]
Maar die doen het niet om geld. Die van Gameren verdient ermee.
PSN
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Jawel maar hij is niet dezelfde persoon als van Gameren.. Tenminste, dat heeft hij (@nachtnet ) ooit wel eens aangegeven en wie ben ik om zijn woorden in twijfel te trekken
Hij kan het goed uitleggen totdat hij bij het fragment komt met zijn ervaringen met Alonso, daar duwt hij ALO ook even van de baan en later moet hij zelf ook de baan verlaten....Edd schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 19:51:
[YouTube: 2019 Austrian Grand Prix | Did Max Verstappen Deserve A Penalty?]
Nog even terug naar afgelopen weekend met Palmer..
Het is behoorlijk tweeslachtig als je aan coureurs vraagt waar de grens ligt want als ze zelf nadeel ondervinden dan moeten er regels en zelfs straffen komen maar als ze het een ander kunnen aandoen en daarmee een plekje winnen dan is het ineens fair play en racecraft
Ik ben het wel met hem eens dat zoals ROS dat daar zo deed was echt knullig uitgevoerd.
Als coureur vond ik 'm in het rijtje Stroll, Maldonado passen, al was-ie dan net een tandje beter dan die 2, imo had-ie niet echt iets in de F1 te zoeken. Z'n analyses zijn wel spot-on.Hippocampus schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 23:20:
[...]
Hij kan het goed uitleggen totdat hij bij het fragment komt met zijn ervaringen met Alonso, daar duwt hij ALO ook even van de baan en later moet hij zelf ook de baan verlaten....
Was die actie trouwens uit de race waar ALO riep "Where's Palmer?", het team riep "Palmer has retired" en ALO riep "karma!"?
Honderden mensen die van mening waren dat Verstappen dezelfde straf (10s) verdiende, omdat hij hetzelfde deed als Rosberg had gedaan... Nou, imo zijn de acties niet vergelijkbaar.Ik ben het wel met hem eens dat zoals ROS dat daar zo deed was echt knullig uitgevoerd.
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Alonso zijn karma uitspraak was een keer op Monza dacht ik. Andere race dan Spa dusDestruction schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 23:26:
[...]
Als coureur vond ik 'm in het rijtje Stroll, Maldonado passen, al was-ie dan net een tandje beter dan die 2, imo had-ie niet echt iets in de F1 te zoeken. Z'n analyses zijn wel spot-on.
Was die actie trouwens uit de race waar ALO riep "Where's Palmer?", het team riep "Palmer has retired" en ALO riep "karma!"?
PSN
Dit topic is gesloten.
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire