[F1] Seizoen 2019 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 85 ... 156 Laatste
Acties:
  • 1.146.097 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

Martin0 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 15:18:
[...]

Vermoedelijk heeft het er ook mee te maken dat de RB15 niet goed past bij zijn rijstijl waar dat hij in de andere klasses waarschijnlijk een auto had die om hem heen gebouwd is.
Hetzelfde waarschijnlijk bij TR maar om eerlijk te zijn kan ik ook hier niet veel van Gastly herinneren.
Hoeveel tijd in de auto (&sim!) denk je dat RBR bereid is om hem te geven om zich aan te passen? Een goede coureur kan halen uit een auto wat er in zit, en gaat dan pas in de weer met zijn engineers om hem meer naar zijn smaak te krijgen om zo nóg meer eruit te halen. Meer eruit halen wat erin zit doet hij duidelijk niet. Echt, Gasly is niet de enige die zich wel eens heeft moeten aanpassen omdat de auto anders is dan waar hij vandaan kwam.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:08

d0s

sssst

roda_djavulen schreef op maandag 1 juli 2019 @ 11:25:
@Chiron Klopt, en goed verdedigd van Kimi, echter verstappen had kimi binnen twee ronden (oid) ingehaald, dus de auto kon het wel., zelfs een auto met een iets ouder aeropakket zou het moeten kunnen..
Gasly reed ook nog eens op een zachtere band dan Max, om het helemaal compleet te maken. Nee, Gasly heeft het gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 08:08

Pathogen

Shoop Da Whoop

d0s schreef op maandag 1 juli 2019 @ 17:32:
[...]

Gasly reed ook nog eens op een zachtere band dan Max, om het helemaal compleet te maken. Nee, Gasly heeft het gewoon niet.
Mwoah, Max reed ook gewoon flink harder dan VET die op verse rode bandjes probeerde te pushen. Ik denk dat je hiet wel wat last hebt van vertekend perspectief.

GAS heeft de schijn tegen inderdaad, en een absolute topper zie ik ook niet in iemand met zoveel wisselende resultaten danwel pech, maar een potje rijden kan ie sowieso. De gok van RBR is nu alleen of ze die wisselvalligheid en onzekerheid eruit kunnen laten groeien. Wekelijks votes of no confidence uitspreken gaat daar niet bij helpen natuurlijk :P

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ik was vorige week trouwens in de buurt van Modena, dus kon Ferrari niet links laten liggen. Een kleine F1 / Autosport impressie van mooie en minder mooie creaties :P : (klik voor groter)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/F9L5JVmH7lVBPiXC5TXt4hp8/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CewZa7nnJYkWx6AWiBSkWFJT/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ThiMkb4lgvWlRt2ofHJX1vV7/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kw6JtqETuVN3TVFeywTa2GQb/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YD1ZM9AlUmE6eYo7EgfQ88gU/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5kGhr5F4GChNlkb8MuWuDK55/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/17Ou18hXlRgJuHl3aiwp3iuf/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VfMLwmESXlOrSm3Luj65zBm0/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IG2MZOPxeju1jEVWGcSEMNwj/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/j7hWPHOgE3WdbnM1paKw3EwS/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QX3jf2l8mSEt87l9B1qfzMrq/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/k6Rjq5ojJKADSp86Fbkmrwsk/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/josqqCVhnAXZLfr6wjd3wlwg/medium.jpg

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02:05

Destruction

(ex-)Automonteur

P.K. schreef op maandag 1 juli 2019 @ 09:27:
[...]

Mijn bronnen zeggen echt iets anders, maar zal niet voor het eerst zijn dat Marko er een mooier verhaal van maakt dan het is. ;)
Dan maakte Verstappen er exact hetzelfde verhaal van bij Ziggo, toen-ie daar een keer te gast was ;)

Ik gok dat het wel zo is gegaan dat Verstappen is meegegaan naar de Honda fabriek, omdat hij ook wel wist dat de swap in de lucht hing en wilde weten wat er zou gaan komen. Je wil weten waar je voor tekent.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:51

MazeWing

The plot thickens...

Martin0 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 15:18:
[...]

Vermoedelijk heeft het er ook mee te maken dat de RB15 niet goed past bij zijn rijstijl waar dat hij in de andere klasses waarschijnlijk een auto had die om hem heen gebouwd is.
Hetzelfde waarschijnlijk bij TR maar om eerlijk te zijn kan ik ook hier niet veel van Gastly herinneren.
Max stapte in 2016 in een auto die volledig voor Kvyat was ontwikkeld en deed het er meteen extreem goed in. Gasly is gewoon niet goed genoeg voor een langdurig avontuur in de F1...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

MazeWing schreef op maandag 1 juli 2019 @ 19:18:
[...]

Max stapte in 2016 in een auto die volledig voor Kvyat was ontwikkeld en deed het er meteen extreem goed in. Gasly is gewoon niet goed genoeg voor een langdurig avontuur in de F1...
Ik denk niet dat er ooit ergens een F1 auto speciaal voor kvyat is ontwikkeld ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

YakuzA schreef op maandag 1 juli 2019 @ 20:08:
Ik denk niet dat er ooit ergens een F1 auto speciaal voor kvyat is ontwikkeld ;)
Je maakt een denkfout. :P

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockeJohn
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-07-2021
Gasly kan het niet dat is nu wel duidelijk
Maar wie gaat RBR er in zetten volgend jaar ? KVY dan maar denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Albon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-10 14:10
En zou Albon het in z'n 2e jaar beter doen dan Gasly in z'n 2e jaar?

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

aicaramba schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 07:50:
[...]

En zou Albon het in z'n 2e jaar beter doen dan Gasly in z'n 2e jaar?
In de basis kan je wel zeggen, 99% zekerheid in ieder geval niet slechter :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
SinergyX schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 07:52:
[...]

In de basis kan je wel zeggen, 99% zekerheid in ieder geval niet slechter :P
Ik zou niet weten op basis waarvan. Is Albon's rookie seizoen zoveel beter dan die van Gasly? Was hij meer veelbelovend in GP2/F2?

[ Voor 16% gewijzigd door aicaramba op 02-07-2019 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

aicaramba schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 08:11:
[...]

Ik zou niet weten op basis waarvan. Is Albon's rookie seizoen zoveel beter dan die van Gasly? Was hij meer veelbelovend in GP2/F2?
Dat maakt niet uit, het gaat erom om met een RBR auto te kunnen rijden, hoe goed Gasly ooit op papier was, het lukt hem blijkbaar niet om met de RB wagen te rijden. Waar RIC nog wat tegengas kon geven met qualify of tijden, komt Gasly niet eens in de buurt van Max.

Maar helemaal hoe Max langs RAI en Saintz ging, hoe belachelijk lang Gasly met dezelfde auto er dus gewoon rondje na rondje achter is blijven hangen.

Tuurlijk, een Stroll zal het mogelijk nog slechter doen, maar in huidige staat, verwacht ik dat niemand nog slechter kan presteren dan Gasly momenteel in de RBR.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-10 16:00

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D-c2L6bXoAA77GZ.png:large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07:25
Het is niet dezelfde auto, want op een door Gasly afgesteld. Zijn manier van afstellen werkt niet goed genoeg vergeleken met die van Verstappen. En ik begreep uit het commentaar van Olav tijdens de race dat hij de afstelling van Max ook niet overneemt.

De RB15 is nog steeds geen goede wagen, een halt en heeft daar erg veel last van. Ik denk dat het Gasly beschadigd nu een dat ze beter en wissel kunnen maken met Kvyat. Die heeft ooit moeten lijden onder de wissel om Max te behouden, geef dat stoeltje na 2 jaar terug.

BTW; Kvyat is een erg goede ontwikkelrijder, bij Ferrari hebben ze nu nog steeds spijt dat hij daar vertrokken is ( vraag het aan Vettel 😄)

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aicaramba
SinergyX schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 08:28:
[...]

Dat maakt niet uit, het gaat erom om met een RBR auto te kunnen rijden, hoe goed Gasly ooit op papier was, het lukt hem blijkbaar niet om met de RB wagen te rijden. Waar RIC nog wat tegengas kon geven met qualify of tijden, komt Gasly niet eens in de buurt van Max.

Maar helemaal hoe Max langs RAI en Saintz ging, hoe belachelijk lang Gasly met dezelfde auto er dus gewoon rondje na rondje achter is blijven hangen.

Tuurlijk, een Stroll zal het mogelijk nog slechter doen, maar in huidige staat, verwacht ik dat niemand nog slechter kan presteren dan Gasly momenteel in de RBR.
Klopt. Gasly doet het slecht, dat valt niet te ontkennen. Maar dat zie ik nog niet als reden om te denken dat iemand anders het beter zou doen zonder dat daar middels andere vergelijkingen reden voor is. Het is niet dat Gasly opeens is verleerd hoe te rijden.

Er is nu eenmaal flink verschil tussen top coureurs als Verstappen / Hamilton en mindere coureurs. Dit verschil zie je niet zo vaak, omdat top coureurs vaak in betere auto's rijden dan mindere coureurs. Maar af en toe komt het voor en dan ze je verschillen zoals tussen Palmer en Hulkenberg, Verstappen en Gasly en zelfs een goede coureur als Raikkonen zat VER achter een top coureur als Alonso.

Tenzij er goede aanwijzingen zijn dat Albon beter/meer talentvol is dan Gasly zie ik niet in dat Albon het gigantisch veel beter zou doen. Sowieso zijn verwachtingen dat Gasly/Albon 'enkele tienden' van Verstappen af zou zitten nogal optimistisch. Ricciardo, een top coureur, zat 0,1-0,3s achter Verstappen op basis van pace. Zomaar verwachten dat Gasly en Albon binnen 0,3-0,5s van Verstappen zitten is als zeggen dat je denkt dat elke rookie die een redelijk seizoen draait bijna net zo goed is als Ricciardo. Dat vind ik nogal een verwachtingspatroon.

Verder denk ik dat het 'goed' voor Gasly om teruggezet te worden. Dit is voor hem mentaal ook niet goed. Maar ik twijfel om Albon het wel zoveel beter zou doen als Gasly. En door ze te wisselen riskeer je ook dat Albon mentaal wordt gebroken.

[ Voor 5% gewijzigd door aicaramba op 02-07-2019 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-10 11:18
Regel vraagje: de algemene regels (waarnaar vaak gerefereerd wordt nav het wheelbangen tussen LEC en VER) staan in Sporting Regulations (zowel Appendix L en in de specifieke Formula 1 Sporting Regulations). Wat ik niet terug kan vinden zijn de regels over wanneer iemand 'de lijn' heeft in een bocht. De bekende 'halve autolengte ernaast' en dat soort zaken, waar staan die? Of is dat meer 'case law' waarbij je alle uitspraken naast het regelement moet hebben liggen?

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:12

Tripl3 D

Brother in Arms

Ik zit net een interview met Lando Norris te lezen over hoe hij aan het strijden was met Max en Hamilton.
Leuke gozer en een ruw diamandje.

Wat ik daarna dacht:
McLaren - Honda: geen goede resultaten
McLaren - Renault 2018: geen goede resultaten

McLaren - Renault 2019: Best of the rest
Red Bull - Honda: Eerste F1-overwinning sinds 2006

Het verschil: Niet Honda of Renault, maar Alonso.
Zeer goede coureur, maar misschien gewoon te veeleisend, waardoor er verkeerde beslissingen genomen zijn? Of heeft een coureur (van zijn statuur) niet zo'n invloed?

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:36
Tripl3 D schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 12:20:
Ik zit net een interview met Lando Norris te lezen over hoe hij aan het strijden was met Max en Hamilton.

Wat ik daarna dacht:

Zeer goede coureur, maar misschien gewoon te veeleisend, waardoor er verkeerde beslissingen genomen zijn? Of heeft een coureur (van zijn statuur) niet zo'n invloed?
Volgens mij is er al vaker gemeld (al dan niet door Mclaren zelf?) dat de sfeer in het team nu 180 graden is gedraaid. Wat je ook in de Amazon docu zag, 2017 was flinke chaos, niemand communiceerde. Nu zijn ze blijkbaar weer bereid om allemaal voor elkaar/het team te werken. Mogelijk dat zo'n ventje als Norris daar ook aan mee werkt. In positieve zin uiteraard. Ik volg hem niet zo uitgebreid als anderen hier, maar zijn interviews na Q/race zijn wel altijd leuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-10 12:45

Racing_Reporter

Contentmaker

Wat ik daarna dacht:

Er wordt wel vaker gezegd dat Alonso een beest is op de baan, maar ernaast een draak om mee te werken. McLaren in 2015-2018 was team Alonso, op het einde nog meer dan eerst. Drive to survive liet het wel goed zien vond ik (albeith exaggarated), hij spreekt, de rest luistert, kritische noten vanuit hem, gespannen sfeer, weinig ruimte voor input. Bij Ferrari waren er de nodige verhalen dat hij naar de pers en het team optimistisch was, maar niet goed de auto analyseerde in de wintertesten waardoor het team een vertekend beeld had. Onder de streep is het vast allemaal een combinatie van factoren, maar de ene heeft wel duidelijk meer invloed gehad dan de ander.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoud75
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 17:13
Non-de-ju. Wat een verschillen. En Mercedes zelf, staat ergens nog een aantal lichtjaren hiervan verwijderd.
Droge humor-modus aan: Dan maar 2 F1 klassen beginnen: F1 Mercedes en F1 de rest? \\Droge humor-modus uit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
ewoud75 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 12:47:
[...]

Non-de-ju. Wat een verschillen. En Mercedes zelf, staat ergens nog een aantal lichtjaren hiervan verwijderd.
Droge humor-modus aan: Dan maar 2 F1 klassen beginnen: F1 Mercedes en F1 de rest? \\Droge humor-modus uit
Deze gemist? https://www.f1point5.com/

Maar dat is dus buiten de top drie teams en wordt al actief bijgehouden van vorig jaar. Dit jaar werd er al gesproken over F0.9 of F1.1 met Mercedes nog eens apart van Ferrari en Red Bull.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
ewoud75 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 12:47:
[...]

Ik vind het wel prima, drie topteams, weliswaar het ene jaar meer verschil dan de ander. De rest pompt er gewoon minder geld in dus ja, dan krijg je dus ook minder resultaten.

In de eredivisie gaat het toch ook altijd tussen PSV en Ajax (en soms Feyenoord). De rest heeft veel minder geld dus mindere spelers (in dit geval motoren/chassis etc).
RobertMe schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 12:56:
[...]

Maar dat is dus buiten de top drie teams en wordt al actief bijgehouden van vorig jaar. Dit jaar werd er al gesproken over F0.9 of F1.1 met Mercedes nog eens apart van Ferrari en Red Bull.
Dan kan je ook meteen een F1 1.8 maken voor Toro Rosso en Haas, en een F1 1.9 voor Williams... Het staat teams vrij om eruit te stappen als ze het niet waar kunnen maken.

[ Voor 27% gewijzigd door Jackson6 op 02-07-2019 12:58 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D-d2Pj4WwAEn7ga.jpg:large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-10 16:16

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Matteo is iets anders gaan doen :o

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-10 11:50

Martinspire

Awesomeness

Wat ik daarna dacht:

Ik zou eerder zeggen:

McLaren - Honda: Hoge verwachtingen, slechte resultaten
McLaren - Renault 2018: Gematigde verwachtingen, slechte resultaten
McLaren - Renault 2019: Lage verwachtingen, redelijke resultaten

De verwachtingen hebben de sfeer om zeep geholpen lijkt me. Ze dachten met Honda zoveel beter te zijn maar het was zowel qua snelheid als betrouwbaarheid gewoon naatje. Dan krijg je frustraties en dat is nooit lekker.

Nu waren de verwachtingen laag en die overtreffen ze, natuurlijk zijn ze dan blij. Had ze dit gebeurd in het jaar dat ze na Mercedes reden, dan had het alsnog gematigd geweest. Niemand heeft hoge verwachtingen, dus dan kan het alleen maar meevallen.

Zie nu een Haas waar het goed gaat in quali, maar racepace is nergens. Die sfeer is ook 180 graden gedraaid van begin dit jaar waar ze nog wel mee konden komen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 14:50
Martinspire schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 13:25:
[...]

Ik zou eerder zeggen:

McLaren - Honda: Hoge verwachtingen, slechte resultaten
McLaren - Renault 2018: Gematigde verwachtingen, slechte resultaten
McLaren - Renault 2019: Lage verwachtingen, redelijke resultaten

De verwachtingen hebben de sfeer om zeep geholpen lijkt me. Ze dachten met Honda zoveel beter te zijn maar het was zowel qua snelheid als betrouwbaarheid gewoon naatje. Dan krijg je frustraties en dat is nooit lekker.

Nu waren de verwachtingen laag en die overtreffen ze, natuurlijk zijn ze dan blij. Had ze dit gebeurd in het jaar dat ze na Mercedes reden, dan had het alsnog gematigd geweest. Niemand heeft hoge verwachtingen, dus dan kan het alleen maar meevallen.

Zie nu een Haas waar het goed gaat in quali, maar racepace is nergens. Die sfeer is ook 180 graden gedraaid van begin dit jaar waar ze nog wel mee konden komen.
Mwa van de verhalen die ik gehoord heb van Mclaren en Honda relatie is dat Mclaren hier voornamelijk zichzelf in de voet geschoten heb door bepaalde restricties op te leggen aan Honda, waar RBR Honda meer de vrijheid geeft.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockeJohn
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-07-2021
Martin0 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 13:35:
[...]

Mwa van de verhalen die ik gehoord heb van Mclaren en Honda relatie is dat Mclaren hier voornamelijk zichzelf in de voet geschoten heb door bepaalde restricties op te leggen aan Honda, waar RBR Honda meer de vrijheid geeft.
Dit hoorde dat er extra gaten in het body word geboord moesten worden voor hitte afvoer toen de Renault er in moest. Dit verhaalt sluit ook aan bij het feit dat de Honda nu ineens wel lekker loopt

Denk dat de elitaire kliek uit Woking gewoon niet zo goed met de vakmensen uit Japan konden samenwerken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-10 11:50

Martinspire

Awesomeness

Martin0 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 13:35:
[...]

Tuurlijk, maar het is niet alsof Honda vervolgens een werkende motor kreeg die daar wel binnen werkte. Je moet als motorbouwer ook wel wat rekening houden met waar ie in moet komen imo. Hoort er gewoon bij.

Ja McLaren was raar bezig, maar Honda faalde ook gewoon enorm. Laten we er niet omheen dansen...

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:59
RobertMe schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 12:56:
[...]

Vergeet de F1.25 niet, al is deze competitie wel wat saaier :+
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/qfb4ghikei731.png?width=640&crop=smart&auto=webp&s=8e30ac83f3251db85d9b44f5d9d2fa5a55c46e20

Bron: https://www.reddit.com/r/formula1point25/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
FabianNL schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 13:54:
[...]

Vergeet de F1.25 niet, al is deze competitie wel wat saaier :+
[Afbeelding]

Bron: https://www.reddit.com/r/formula1point25/
234 punten? Is dat met 50% of 75% of iets dergelijks voor Baku waar die is uitgevallen en daarom de race vroegtijdig beëinedigd was?

Edit:
@DataGhost hieronder. Natuurlijk 8)7 Ik zat nog te rekenen met 25 punten per race en verwachte een meervoud van 25. Maar inderdaad 26 punten per race en dan klopt 234.

[ Voor 14% gewijzigd door RobertMe op 02-07-2019 14:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-10 14:27

DataGhost

iPL dev

RobertMe schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 14:17:
[...]

234 punten? Is dat met 50% of 75% of iets dergelijks voor Baku waar die is uitgevallen en daarom de race vroegtijdig beëinedigd was?
Fastest lap is 1 punt waard he

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:04

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:16

Tussendoortje voor als die nog niet geweest is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-10 15:32

sjaool

Every life should have 9 cats

Verplaatst naar algemeen F1 topic. :)

De Grand Prix Radio F1 Aan Tafel podcast is weer leuk. :P

Volgens Jack is er dus wel degelijk een gesprek geweest tussen Hulkenberg en Red Bull. De Hulk is op zoek naar een ander plekje omdat Renault hem waarschijnlijk naar de Formule E wil wegpromoveren. Daar heeft Nico dus geen zin in. Ocon zou dan instappen bij Renault. Wil je het hele verhaal goed horen dan zul je de podcast moeten luisteren. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door DaniëlWW2 op 02-07-2019 16:02 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-10 19:54

Spotmatic

Ken sent me

sjaool schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 15:23:

Volgens Jack is er dus wel degelijk een gesprek geweest tussen Hulkenberg en Red Bull. De Hulk is op zoek naar een ander plekje omdat Renault hem waarschijnlijk naar de Formule E wil wegpromoveren. Daar heeft Nico dus geen zin in. Ocon zou dan instappen bij Renault. Wil je het hele verhaal goed horen dan zul je de podcast moeten luisteren. ;)
Dat ik dat nog mag meemaken. De Hulk op het podium. :'(

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
sjaool schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 15:23:

Toto Wolff heeft al gezegd dat Renault er naar kan fluiten. Vorig jaar waren er diepgaande gesprekken tussen Mercedes, Ocon en Renault om Ocon voor dit seizoen in een Renault te krijgen. En toen uit het niets kwam het nieuws: Ricciardo naar Renault. Dus Toto heeft nog een appeltje te schillen met Abitaboul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ThomasG schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 15:27:
[...]
Toto Wolff heeft al gezegd dat Renault er naar kan fluiten. Vorig jaar waren er diepgaande gesprekken tussen Mercedes, Ocon en Renault om Ocon voor dit seizoen in een Renault te krijgen. En toen uit het niets kwam het nieuws: Ricciardo naar Renault. Dus Toto heeft nog een appeltje te schillen met Abitaboul.
Tsjah, hoe lang wil ie die carriere naar de kloten helpen dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Spotmatic schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 15:24:
[...]

Dat ik dat nog mag meemaken. De Hulk op het podium. :'(
Net zoals Gasly nu? :+
ThomasG schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 15:27:
[...]
Ocon gaat volgend jaar mooi naar Formule E, in de Mercedes. (die gaan mee doen komend seizoen, en dat is rond november)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:33

JB

Cédric roelt!

MikeyMan schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 15:28:
[...]

Ben die kop in ieder geval meer dan zat elke race in beeld bij MER. Waarom krijgt die gast zoveel aandacht?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThomasG
MikeyMan schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 15:28:
[...]

Ocon had de kans om naar Williams te gaan. Toto wilde dat, Williams wilde dat. Het was Ocon zelf die dat niet weigerde, want hij kon alleen een contract voor 2 jaar krijgen; hij hoopte natuurlijk na een jaar het stoeljte van Bottas te krijgen. Dus ja, deels helpt hij zijn eigen carrière om zeep. Al is het rijden in een Williams ook niet goed voor je carrière :+

[ Voor 6% gewijzigd door ThomasG op 02-07-2019 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
ThomasG schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 15:32:
[...]
Ocon had de kans om naar Williams te gaan. Toto wilde dat, Williams wilde dat. Het was Ocon zelf die dat niet weigerde, want hij kon alleen een contract voor 2 jaar krijgen; hij hoopte natuurlijk na een jaar het stoeljte van Bottas te krijgen. Dus ja, deels helpt hij zijn eigen carrière om zeep. Al is het rijden in een Williams ook niet goed voor je carrière :+
Ik kan hem daarin inderdaad niet volledig ongelijk geven, gezien de pace van Williams dit jaar. Het is alleen jammer dat hij er nu ook niet op vooruit gaat met de negatieve aandacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ThomasG schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 15:32:
[...]
Volgens mij heeft hij die kans dus niet gehad, er was gegokt op een stoeltje bij Renault en daar stak Ricciardo een stokje voor. Bij Williams was Russel al geplaatst door Mercedes en was Kubica al vrijwel zeker (jippie).

Edit: blijkbaar zaten ze eerder achter een stoeltje bij Mclaren aan dan bij Williams, maar het zou eigenlijk Renault geworden zijn, mits.....

https://www.autosport.com...e-us-out-over-ocon-plight

Misschien moeten we ook maar ophouden over wat er met Gasly moet gaan gebeuren dit seizoen?

http://www.insideracing.c...ee-out-2019-with-red-bull

[ Voor 11% gewijzigd door hardware-lover op 02-07-2019 16:07 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-10 13:39
Red bull heeft geen ander optie voor naast verstappen dit jaar. Er is niemand die nu naast hem gaat zitten. Dat is zelfmoord van je carriere.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• ATS

ATS

Grrrr!
Nét te laat voor in het Oostenrijk topic. Hier dan maar.

Filmpje van F1 met alle overtakes van Carlos die hem van achteren in de punten gebracht hebben. Dat hebben we vrijwel niet op TV gezien, dus een nog een leuke toevoeging aan het weekend denk ik:

https://www.formula1.com/...zUlKmWSscjXWbxKtKlII.html

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-10 12:21
@ATS Thanks! Denk dat Carlos zo best een leuke race gehad heeft :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

ATS schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 16:11:
Grrrr!
Nét te laat voor in het Oostenrijk topic. Hier dan maar.

Filmpje van F1 met alle overtakes van Carlos die hem van achteren in de punten gebracht hebben. Dat hebben we vrijwel niet op TV gezien, dus een nog een leuke toevoeging aan het weekend denk ik:

https://www.formula1.com/...zUlKmWSscjXWbxKtKlII.html
Ay yai yai yai yai!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-10 13:41

Bosmonster

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekoe
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 20:25
SnowDude schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 16:11:
Red bull heeft geen ander optie voor naast verstappen dit jaar. Er is niemand die nu naast hem gaat zitten. Dat is zelfmoord van je carriere.
Iedereen zegt dit, maar ik snap er niets van. Hoezo is het zelfmoord?
A. Je wordt toch topsporter om te winnen, bijna iedereen, niet om in een Alfa Romeo rond te rijden en soms wat puntjes te scoren? Als je WK wil worden, moet je van de allerbeste winnen. Als je dat niet wil, hoor je niet thuis in de F1.
B. Je kunt veel leren van Verstappen, vanwege alle data. Maar ook: je kunt veel leren in een topteam.
C. Verliezen van Verstappen is geen zelfmoord. Iedereen weet hoe goed 'ie is. Verliezen van Vettel of Hamilton is ook geen zelfmoord. Ricciardo verloor, maar doet nog altijd mee.
D. Red Bull heeft wel degelijk opties voor volgend jaar. Genoeg, want ik denk, nogmaals, dat heel veel coureurs als ze de kans zouden krijgen in de RBR plaats nemen. Alleen: dat vermindert het aanzien van hun rookieprogramma. Talenten zullen wellicht liever in andere programma's plaatsnemen in plaats van in de TR of daarvoor in het RBR-programma, als er geen gerede kans is op doorstroom.
E. Verstappen is goed, maar ik geloof nou ook weer niet dat 'ie onverslaanbaar is. Ik ben heel benieuwd of hij coureurs als Leclerc, Hamilton en Vettel echt om de oren kan rijden. Ricciardo en Sainz boden ook moedwillig tegenstand, en doen nog altijd mee in de F1. Ze zijn niet gestorven vanwege zelfmoord.
Ja, Gasly rijdt slecht. Maar ik denk ook dat het (op dit moment) ook vooral heel veel zegt over Gaslys vermogen om zichzelf deze auto eigen te maken. Het is duidelijk dat deze RBR niet heel makkelijk te temmen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Bosmonster schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 16:32:
[...]

Arme Kubica, wint ie eindelijk eens wat...
Hij heeft al vaker wat gewonnen. Laatst nog de snelste pitstop. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Loekoe schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 16:32:
[...]
E. Verstappen is goed, maar ik geloof nou ook weer niet dat 'ie onverslaanbaar is. Ik ben heel benieuwd of hij coureurs als Leclerc, Hamilton en Vettel echt om de oren kan rijden.
Ja, dat kan hij en dat heeft hij afgelopen jaren al meerdere malen bewezen. En dat zelfs in de Red Bull. ;)

[ Voor 50% gewijzigd door sjaool op 03-07-2019 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:00
Was al bekend dat het VER was, jammer dat F1 er zo lang over moest doen :+
Als ik het mijzelf goed herinner dan kwam na de finish ook VER als DotD in beeld te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blade08
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-10 19:08

www.scinus.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekoe
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 20:25
sjaool schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 16:44:
[...]

Ja, dat kan hij en dat heeft hij afgelopen jaren al meerdere malen bewezen. En dat zelfs in de Red Bull. ;)
Mja, het ging me meer om het nu veelgemaakte punt dat plaatsnemen naast Verstappen zelfmoord is. Een van de argumenten is dat ik nou ook weer niet geloof dat Max een soort God is niet nooit meer door iemand verslagen gaat worden. Je kunt als goede coureur gewoon kansen krijgen en hem wellicht verslaan. Het zal lastig worden, maar onmogelijk, nee. En als topsporter die WK wil winnen moet je het in ieder geval proberen. Want ALS je van hem wint, heb je je cv even goed opgepoetst. En als je (een beetje nipt) verliest, kun je altijd nog wat anders doen: Formule E, IndyCar, weet ik veel. :+
EDIT: Of voor Renault gaan rijden, ofzo.. Je carriere is in ieder geval niet meteen naar de verdoemenis.
EDIT: Ter ondersteuning, Rosberg won ook van Hamilton. Zogenaamd wellicht de GOAT.

[ Voor 10% gewijzigd door Loekoe op 02-07-2019 16:49 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02:15
onboard race van verstappen via Juhz @ f1technical/Youtube:

40 minutes of verstappen's onboards with telemetry:

part 1/4 verstappen austria race onboard first stint - overtakes gasly, norris, raikkonen

https://streamable.com/kr2je

part 2/4 verstappen austria race onboard second stint - vettel overtake & bottas chase

https://streamable.com/8imqy

part 3/4 verstappen austria race onboard second stint - bottas overtake & leclerc chase

https://streamable.com/ik5a9

part 4/4 verstappen austria race onboard second stint - leclerc chase & overtake

https://streamable.com/9aovu

[ Voor 5% gewijzigd door Lasmibalsingh op 02-07-2019 16:53 ]

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
basvn schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 15:28:
Ocon gaat volgend jaar mooi naar Formule E, in de Mercedes. (die gaan mee doen komend seizoen, en dat is rond november)
Wordt een lekkere afvalbak, die Formule E :X.

Allemaal gesjeesde ex-F1 rijders of coureurs die het F1 niveau net niet gehaald hebben.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-10 14:52
alexbl69 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 16:53:
[...]

Wordt een lekkere afvalbak, die Formule E :X.

Allemaal gesjeesde ex-F1 rijders of coureurs die het F1 niveau net niet gehaald hebben.
Ik zie geen probleem :) FE is best leuk om naar te kijken, ook met net niet F1 niveau coureurs.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Loekoe schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 16:32:
E. Verstappen is goed, maar ik geloof nou ook weer niet dat 'ie onverslaanbaar is. Ik ben heel benieuwd of hij coureurs als Leclerc, Hamilton en Vettel echt om de oren kan rijden. Ricciardo en Sainz boden ook moedwillig tegenstand, en doen nog altijd mee in de F1. Ze zijn niet gestorven vanwege zelfmoord.
Verstappen zal heus niet onverslaanbaar zijn, maar ik schat hem minimaal net zo hoog in als Hamilton en Alonso. Leclerc en Vettel zijn toch net even wat minder qua niveau IMHO.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ATS

ATS

warp schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 17:02:
[...]

Verstappen zal heus niet onverslaanbaar zijn, maar ik schat hem minimaal net zo hoog in als Hamilton en Alonso. Leclerc en Vettel zijn toch net even wat minder qua niveau IMHO.
Ik denk dat, hoe Max nu rijdt, alleen Hamilton een kans zou maken. Er zijn er zeker die stukken dichterbij zouden zitten dan Gasly en hem ook zo nu en dan hem ervoor zouden krijgen, maar er consequent voor? Nee.

Mijn oranje bril wellicht.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RobertMe
warp schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 17:02:
[...]

Als Leclerc afgelopen weekend inderdaad ging voor "ik open het gat, hij kan naast me komen, en dan zorg ik dat ik buiten de baan wordt geduwd" dan is Leclerc IMO inderdaad bij lange na niet van het niveau van Verstappen. Iemand echt op zo'n manier een straf proberen aan te naaien is wat mij betreft echt not done en getuigd ervan dat je weet dat je op snelheid verslagen bent en op zo'n vieze manier alsnog probeert te winnen (door de stewards dus een straf te laten geven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Chiron schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 13:23:
Matteo is iets anders gaan doen :o

[Twitter]
Wie is Matteo Bonciani?

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 23:01
YakuzA schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 17:26:
[...]

Wie is Matteo Bonciani?
de 'oude' perschef van FIA volgens mij. "Head of F1 Communications for the FIA"

Hij regelde altijd de press conferenties enzo.

https://streamable.com/sd59m

[ Voor 12% gewijzigd door demonic op 02-07-2019 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
RobertMe schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 17:14:
Als Leclerc afgelopen weekend inderdaad ging voor "ik open het gat, hij kan naast me komen, en dan zorg ik dat ik buiten de baan wordt geduwd" dan is Leclerc IMO inderdaad bij lange na niet van het niveau van Verstappen. Iemand echt op zo'n manier een straf proberen aan te naaien is wat mij betreft echt not done en getuigd ervan dat je weet dat je op snelheid verslagen bent en op zo'n vieze manier alsnog probeert te winnen (door de stewards dus een straf te laten geven).
Het zou me eerlijk gezegd niets verbazen, want daar leek het inderdaad wel op. Overigens was Verstappen in zijn kartperiode Leclerc ook meestal de baas, dus daar zit wellicht ook nog wat oud zeer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:00

ResuCigam

BOFH

Ik denk dat jullie Leclerc onderschatten en dat het de komende 10 jaar wel eens Max zijn grootste Nemesis zou kunnen worden.Ik hoop eigenlijk op legendarische gevechten voor het WDC tussen die twee, een beetje Prost vs. Senna. 8)

We do what we must because we can.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jasphur
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D-eytCGW4Asf75u?format=jpg&name=large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 16:02:
[...]

Misschien moeten we ook maar ophouden over wat er met Gasly moet gaan gebeuren dit seizoen?
Sowieso maar eens wat rustiger doen met GAS. Eerst hadden we STR als lullootje hier op het forum en nu is het de beurt aan GAS. Wordt zo ééntonig. Laten we onze pijlen nu eens richten op b.v. GRO. Die heeft ook altijd wel wat

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
ResuCigam schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 17:50:
Ik denk dat jullie Leclerc onderschatten en dat het de komende 10 jaar wel eens Max zijn grootste Nemesis zou kunnen worden.Ik hoop eigenlijk op legendarische gevechten voor het WDC tussen die twee, een beetje Prost vs. Senna. 8)
Dat heeft LEC afgelopen race wel laten zien. Starten vanaf de 1e plek en dan nog presteren om in de 71e ronde ingehaald worden door iemand die nota bene teruggevallen was naar de 8e positie. En dan zit LEC nog in een Ferrari ook. Anyway, laat die epische battles maar komen, dat is alleen maar goed voor ons kijkplezier. :9B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat jullie Leclerc onderschatten en dat het de komende 10 jaar wel eens Max zijn grootste Nemesis zou kunnen worden.
De tijd zal het leren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Dan blijf ik nog even 10 jaar F1 kijken :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:10

Crazy D

I think we should take a look.

Dan heeft hij heel goed gekeken naar de grote meesters van de afgelopen jaren. De grote kampioenen waren een stel hufters eerste klas... Ram je concurrent van de baan, sta je er samen naast, maar jij kampioen. Hoppa. Al was dat tenminste nog wel "racen" en niet huilen bij de jury maar goed, als er in die tijd een jury was geweest was Schumi wel wat minder kampioen geworden :X

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
[...]

Juist dat zou wat mij betreft betekenen dat LEC wel uit het juiste hout gesneden is.
De groten die we ons herinneren zijn allemaal smeerlappen als ze in de auto zitten en doen er alles aan om te winnen. Ook als dat smerige acties zijn.

Lieverdjes winnen als ze snel genoeg zijn races..maar om een kampioenschap te winnen moet je bereid zijn het spelletje vies te spelen en de grens op te zoeken. Ook als dat betekent dat je er een keer overheen gaat en verliest.

Not done ? Maybe.. maar daar wordt je vanzelf een keer voor gestraft. Of dat nu door de stewards is of door andere rijders die ook bereid zijn die grens op te zoeken.

Not done is wat mij betreft alleen de veiligheid van je medecoureurs moedwillig en bewust in gevaar brengen en daar was absoluut geen sprake van.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
sanderb schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 18:20:
[...]

Juist dat zou wat mij betreft betekenen dat LEC wel uit het juiste hout gesneden is.
De groten die we ons herinneren zijn allemaal smeerlappen als ze in de auto zitten en doen er alles aan om te winnen. Ook als dat smerige acties zijn.

Lieverdjes winnen als ze snel genoeg zijn races..maar om een kampioenschap te winnen moet je bereid zijn het spelletje vies te spelen en de grens op te zoeken. Ook als dat betekent dat je er een keer overheen gaat en verliest.

Not done ? Maybe.. maar daar wordt je vanzelf een keer voor gestraft. Of dat nu door de stewards is of door andere rijders die ook bereid zijn die grens op te zoeken.

Not done is wat mij betreft alleen de veiligheid van je medecoureurs moedwillig en bewust in gevaar brengen en daar was absoluut geen sprake van.
Dat je een smeerlap moet zijn is misschien nog wel logisch. Maar ben dan wel een smeerlap op de baan, en ga niet iemand bewust in een val lokken om dan bij de stewards te klagen voor een straf. Dingen die Schumi deed waren op/over het randje, maar hij ging naderhand (v.z.i.w.) niet bij de stewards janken om de concurrent een straf te geven terwijl die zelf de situatie creëert.

Wat dat betreft ben ik het dus ook met @Crazy D eens. Hufter op de baan: ok. Huilen bij de stewards over een situatie die je zelf creëert: not done.

Maar dat maakt het verhaal ook zo dom. Leclerc laat de deur zelf wagenwijd open staan, en stuurt op VER in. Als hij voor de bocht beter verdedigd i.p.v. deur wagenwijd open te zetten maakt hij waarschijnlijk een betere kans om ervoor te blijven, en dan gaat hij tenminste strijdend ten onder. Nu lijkt het meer een schwalbe te zijn en zou in voetbal juist hij een straf krijgen voor het maken van de schwalbe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

demonic schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 17:27:
[...]

de 'oude' perschef van FIA volgens mij. "Head of F1 Communications for the FIA"

Hij regelde altijd de press conferenties enzo.

En erg gesteld op de 1 2 3 bordjes voor de auto's na de finish idd. :+

https://www.reddit.com/r/...are_safe_matteo_bonciani/

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Edd
  • Laatst online: 08-10 17:32

Edd

Chiron schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 19:21:
[...]

En erg gesteld op de 1 2 3 bordjes voor de auto's na de finish idd. :+

https://www.reddit.com/r/...are_safe_matteo_bonciani/
Hij was er inderdaad erg op gesteld...

-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Denk dat hij opgestapt is nadat hij het bordje niet mocht terug wisselen in Canada nadat Vettel hem had verplaatst :+

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Off-topic: wat zijn dat toch voor adds die je post?

Add

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

YakuzA schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 19:57:
[...]

Denk dat hij opgestapt is nadat hij het bordje niet mocht terug wisselen in Canada nadat Vettel hem had verplaatst :+
Volgens mij was ie er toen al niet meer bij, schijnt dat ie vlak daarvoor een dochtertje heeft gekregen en al dat reizen niet kan combineren met zn gezin. Wel jammer, het was toch net zoals Charlie en Niki een van de meubelstukken in de F1.

Ik kan alleen even geen beeld vinden van die keer dat alles met de borden goed ging, maar dat vervolgens de pers achter hem met hek en al omlazert :+ _o-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

ATS schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 20:12:
[...]

[Afbeelding: Add]
Dat ligt aan je eigen browser geschiedenis hoor ;)

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Bensimpel schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 20:21:
[...]

Dat ligt aan je eigen browser geschiedenis hoor ;)
Dit zegt me helemaal niets en lijkt niet op welke interesse dan ook of pagina’s waar ik geweest ben. Anyway: waar komen ze vandaan? En mag het überhaupt hier op Tweakers?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

ATS schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 20:27:
[...]

Dit zegt me helemaal niets en lijkt niet op welke interesse dan ook of pagina’s waar ik geweest ben. Anyway: waar komen ze vandaan? En mag het überhaupt hier op Tweakers?
Mag een ad voor een YouTube filmpje wel als je die embed?

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd
  • Laatst online: 08-10 17:32

Edd

[...]

Geen idee... Het enige wat ik doe is een streamable embedden..
Nu gebruik ik zelf een adblocker, dus zie deze ads niet ;)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Edd schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 20:34:
[...]

Streamable heeft ads voordat je de video kunt afspelen. En omdat jij adblocker gebruikt, krijgen wij meer ads te zien :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Laatst online: 00:04
ATS schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 20:27:
[...]

Wat een onzin. Heel veel streamsites werken op deze manier. Verder kun jij prima op 'skip ad' klikken.
Anders is het embedden van filmpjes tegenwoordig ondoenbaar

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
YakuzA schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 19:57:
[...]

Hij was er al het hele jaar niet bij. Vanaf Australië al is er een rooie, jongere, die de persdingetjes regelt. Daarnaast lijkt het ook alsof ze nu met tweeën zijn. Die rooie doet meer het werk wat Matteo deed. Persconferentie etc, en een oudere kortere man staat nu bij het vierkantje post-Q en post race (als de top 3 er nog niet is, dan schuift die ander er automatisch bij).

In eerste instantie toen mij opviel dat Matteo er niet meer was dacht ik nog dat het misschien met het overlijden van Charlie Whiting te maken had. Maar blijkbaar dus prive-situatie/het vele reizen zat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jasphur
ERI heeft vandaag gereden voor de Pirelli banden test dagen. Morgen GIO

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D-fkAWVX4AAqRk2?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D-fkAWUXkAA-gBg?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:54
Edd schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 20:34:
[...]

Apart, eerder werkte streamable embedded bij mij niet (zoals meer mensen hier last van hebben) maar nu ik wel eerst de reclame te zien krijg werkt het wel! Misschien werkt het voor anderen dus ondertussen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

GAIAjohan schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 20:44:
[...]

Wat een onzin. Heel veel streamsites werken op deze manier. Verder kun jij prima op 'skip ad' klikken.
Anders is het embedden van filmpjes tegenwoordig ondoenbaar
Ik kijk kennelijk te weinig nog op mobiel waar ik geen degelijke addblocker heb.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Biggg
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Ik blijf het wel mooi vinden dat de Honda engineers mode 11 als supermodus hebben gemaakt.

Nigel Tufnel explains the importance of going to 11:

https://www.youtube.com/watch?v=4xgx4k83zzc

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Biggg schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 22:03:
Ik blijf het wel mooi vinden dat de Honda engineers mode 11 als supermodus hebben gemaakt.

Nigel Tufnel explains the importance of going to 11:
[YouTube: Spinal Tap - "These go to eleven...."]

https://www.youtube.com/watch?v=4xgx4k83zzc

:+
Gasly mocht zelfs naar mode14 ;)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-10 13:41

Bosmonster

*zucht*

[...]

Installeer Firefox Focus en enable die als contentblocker in Safari.

Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:33

JB

Cédric roelt!

RobertMe schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 18:31:
[...]

Dat je een smeerlap moet zijn is misschien nog wel logisch. Maar ben dan wel een smeerlap op de baan, en ga niet iemand bewust in een val lokken om dan bij de stewards te klagen voor een straf. Dingen die Schumi deed waren op/over het randje, maar hij ging naderhand (v.z.i.w.) niet bij de stewards janken om de concurrent een straf te geven terwijl die zelf de situatie creëert.

Wat dat betreft ben ik het dus ook met @Crazy D eens. Hufter op de baan: ok. Huilen bij de stewards over een situatie die je zelf creëert: not done.

Maar dat maakt het verhaal ook zo dom. Leclerc laat de deur zelf wagenwijd open staan, en stuurt op VER in. Als hij voor de bocht beter verdedigd i.p.v. deur wagenwijd open te zetten maakt hij waarschijnlijk een betere kans om ervoor te blijven, en dan gaat hij tenminste strijdend ten onder. Nu lijkt het meer een schwalbe te zijn en zou in voetbal juist hij een straf krijgen voor het maken van de schwalbe.
We gaan het nooit weten ben ik bang, maar ik zou zo graag die Tcam beelden van LEC willen zien. Ik denk dat het alles zeggend is.

Max is btw ook meer Schumi materiaal mbt eik0l uithangen IMHO. Die naait ook geen straffen aan en heeft schijt aan de regels (ruim interpreteerbaar). Respetc! :P

[ Voor 5% gewijzigd door JB op 02-07-2019 22:34 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ThomasG schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 20:41:
[...]
Streamable heeft ads voordat je de video kunt afspelen. En omdat jij adblocker gebruikt, krijgen wij meer ads te zien :o
Heeft enkel ads als je embed, niet als je gewoon die link aan klinkt.

Ik klik altijd die link aan, die draait in een adblocker venster, niets te zien, maar toch het filmpje :P

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Jasphur
Ondertussen in Sochi Rusland:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D-fD_BCX4AE5c7U?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D-fD-tUXoAE0EBe?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D-fD-g5WwAAWKtI?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D-fD-SBXYAETB-R?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:26
Holy shit wat gaaf _O_

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/7l1mxx6uz0831.png?width=960&crop=smart&auto=webp&s=8963b8f23b0234dd4344a91c38720c428fd3e0f5

Pagina: 1 ... 85 ... 156 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire