[F1] Seizoen 2019 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 84 ... 156 Laatste
Acties:
  • 1.146.097 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:01

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik zal blij zijn als die discussie eindelijk eens verstomd. Max zit gewoon op zijn plek bij Red Bull, die gaat daar echt niet weg voor het einde van zijn contract. En als Red Bull/Honda zijn zaakjes volgend jaar wel op orde heeft zie ik hem daar zo nog een paar jaar rijden.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
sjaool schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 14:48:
Ik zal blij zijn als die discussie eindelijk eens verstomd. Max zit gewoon op zijn plek bij Red Bull, die gaat daar echt niet weg voor het einde van zijn contract. En als Red Bull/Honda zijn zaakjes volgend jaar wel op orde heeft zie ik hem daar zo nog een paar jaar rijden.
Het zou mij niks verbazen als Max in 2020 (waar hij gewoon voor RBR rijdt) nog een jaartje bijtekent om te zien of RBR de sterkste kan worden met de regelveranderingen van 2021. Mocht dit dan niet het geval zijn dan kan hij in 2022 gaan rijden bij het sterkste team.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Die discussie naar een apart topic zou wel mooi zijn. Elke week exact dezelfde verhalen (zonder enige nieuwe relevante informatie) over hoe dit en dat kan als dit en dat gebeurt maar misschien kan ook wel zus en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:34
basvn schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 14:15:
[Twitter]

dus die discussie is ook weer klaar /s
maar in principe, is dat -het management- zijn zus toch? :)

meer inhoudelijk, toch wel een practice waar wat in gebeurde en het half- meekijken de moeite waard.

[ Voor 15% gewijzigd door DutX op 28-06-2019 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 10:28
Def1ant schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 17:22:
[...]

maar in principe, is dat -het management- zijn zus toch? :)
Nope, Victoria (meen ik dat ze heet?) ging volgens mij zijn social media dingetjes doen. De manager van Verstappen is Raymond Vermeulen, en die was volgens mij ook al de manager van Jos. Vandaag stond die ook weer gezellig met Jos in de pitbox te praten.

Overigens kun je met zo'n ontkenning echt helemaal niks. Voetballers ontkennen ook vandaag dat ze naar een andere club gaan en morgen is de aankondiging er.
meer inhoudelijk, toch wel een practice waar wat in gebeurde en het half- meekijken de moeite waard.
offtopic:
Ook dat is niet inhoudelijk, want dit is het algemene topic en niet het GP van Oostenrijk topic :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:44

Destruction

(ex-)Automonteur

RobertMe schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 17:34:
[...]

Nope, Victoria (meen ik dat ze heet?) ging volgens mij zijn social media dingetjes doen. De manager van Verstappen is Raymond Vermeulen, en die was volgens mij ook al de manager van Jos.
Klopt, Vermeulen was samen met Rothengatter manager van Jos, en nu zitten Vermeulen, Jos en waarschijnlijk zusje Victoria samen in de Verstappen B.V, die het management van Max doet :P

in 2020 zit-ie sowieso gewoon bij RBR, eens met de anderen op dit punt. Of hij nou weg wil of niet, dat contract gaat-ie gewoon uitdienen. Period.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:10
Saturnus schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 17:17:
Die discussie naar een apart topic zou wel mooi zijn. Elke week exact dezelfde verhalen (zonder enige nieuwe relevante informatie) over hoe dit en dat kan als dit en dat gebeurt maar misschien kan ook wel zus en zo.
Yes, svp alle discussies in eigen topics zodat het hier lekker stil is :)

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Finraziel schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 18:48:
[...]

Yes, svp alle discussies in eigen topics zodat het hier lekker stil is :)
Duidelijk het punt gemist. Zie zin twee, deel een.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:10
Saturnus schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 18:50:
[...]

Duidelijk het punt gemist. Zie zin twee, deel een.
Nee hoor, ik word gewoon moe van andere zaken dan jij blijkbaar. Ik word moe van mensen die altijd maar zeuren dat dingen die zij toevallig niet interessant vinden afgesplitst moeten worden naar een eigen topic. Het F1 topic gaat momenteel niet eens zo hard, en hij gaat regelmatig wel zo hard dat ik het niet bij hou (5 nieuwe pagina's nadat je op je werkdag zowaar gewerkt hebt ipv dit topic bij te houden of zo).

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Finraziel schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 19:03:
[...]

Nee hoor, ik word gewoon moe van andere zaken dan jij blijkbaar. Ik word moe van mensen die altijd maar zeuren dat dingen die zij toevallig niet interessant vinden afgesplitst moeten worden naar een eigen topic. Het F1 topic gaat momenteel niet eens zo hard, en hij gaat regelmatig wel zo hard dat ik het niet bij hou (5 nieuwe pagina's nadat je op je werkdag zowaar gewerkt hebt ipv dit topic bij te houden of zo).
Naja, als er nieuwe ontwikkelingen zijn op het betreffende gebied vind ik het ook interessant maar het verhaal dat 'Verstappen naar Ferrari gaat omdat Vettel stopt' en 'druk op RBR door dit en dat met andere teams' wordt nu elke week als nieuw idee gepresenteerd heb ik het gevoel. :+ Geen nieuwe informatie en toch dezelfde discussie met dezelfde uitkomsten. Maar wie weet kijk ik niet genuanceerd genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Er blijkt alleen wel sprake te zijn dat Max potentieel echt vrij zal komen voor 2020. :o
Marko lijkt er namelijk helemaal niet zeker van te zijn dat de clausule niet geactiveerd kan worden. Was hij dat, dan zou hij gewoon zeggen dat Max een contract heeft, klaar.
https://www.auto-motor-un...usstiegsklausel-mercedes/
https://translate.google....stiegsklausel-mercedes%2F

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goofyduck384 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 22:11:
Waarom niet kwalificeren in een ‘standaard auto’. Voor iedereen gelijk, geen afstellingen e.d.. Dus puur om de beste coureur eruit te halen. Daarna is dat de gridopstelling voor de zondag. De race zelf wordt uiteraard gereden in de eigen auto.
Een van de beste ideeen die ik de laatste tijd heb gehoord: én motor/chassis-ontwikkeling én rewards voor de beste coureur. FP zou uiteraard in de eigen auto moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:20
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 19:34:
[...]

Een van de beste ideeen die ik de laatste tijd heb gehoord: én motor/chassis-ontwikkeling én rewards voor de beste coureur. FP zou uiteraard in de eigen auto moeten.
Maar is het niet zo dat de bediening van alle auto's zoveel van elkaar verschilt, dat je niet "zomaar even in een vreemde auto stapt en de beste tijd neerzet"* Het zal wel gelijkwaardiger zijn dan nu, maar er zullen denk ik dan nog steeds coureurs zijn die een voordeeltje hebben, omdat de quali auto sterk lijkt op hun eigen auto.

* uitgezonderd verstappen in de gp van Spanje in 2016.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-10 12:31
LA-384 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 19:45:
[...]

Maar is het niet zo dat de bediening van alle auto's zoveel van elkaar verschilt, dat je niet "zomaar even in een vreemde auto stapt en de beste tijd neerzet"...[knip]
Zeker, ik kan me herinneren dat er hier op het forum een foto is geplaatst van het stuur van Vettel en Leclerc, allebei al een andere indeling van de functies op het stuur.
Helaas kan ik de post niet vinden, dus als iemand die nog weet... graag :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

LA-384 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 19:45:
[...]

Maar is het niet zo dat de bediening van alle auto's zoveel van elkaar verschilt, dat je niet "zomaar even in een vreemde auto stapt en de beste tijd neerzet"* Het zal wel gelijkwaardiger zijn dan nu, maar er zullen denk ik dan nog steeds coureurs zijn die een voordeeltje hebben, omdat de quali auto sterk lijkt op hun eigen auto.

* uitgezonderd verstappen in de gp van Spanje in 2016.
Gewoon een Lauda/Senna-era auto met alleen gas, rem en een handbak voor de quali. Separates the men from the boys :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-10 20:24
Tegenwoordig is de zaterdag bijna belangrijker dan de zondag, daar wordt de race al deels gewonnen.
Door coureurs te laten strijden om het echie in de kwali (met een normale standaard auto) maak je die strijd eerlijker en leuker. Daarna moet een sterke eigen auto zich misschien nog meer bewijzen.
En ze wennen heus wel aan een standaard auto. Ze krijgen en grof voor betaald. Kunnen ook vast wel in een normale Clio rijden, zonder bijzonder stuurtje :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-10 19:54

Spotmatic

Ken sent me

De geruchten dat Max al volgend jaar naar Mercedes vertrekt worden steeds sterker. Het kan wel eens de oplossing zijn voor de tanende populariteit van F1, als er een interessante teammate battle tussen Hamilton en Verstappen ontstaat. Wat kan het Mercedes verdommen dat hun twee toprijders in harde maar eerlijke gevechten punten van elkaar afsnoepen als ze toch de Constructor's trophy winnen. En laten we wel wezen, met zo'n Bottas verkopen ze op maandag niet wat extra Mercedessen. ;-)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:56

mphilipp

Romanes eunt domus

SinergyX schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 17:26:
[...]
Jij denkt dat ze alles correct doen
Ik geloof niets. Maar ik neem ook niets aan. Er is van alles gebleken in het verleden, niets is gegarandeerd.
Ik doe gewoon niet mee aan speculaties en conspiracies, dat is alles.

Naar mijn idee is elke teambaas/ontwerper/coureur in staat om vals te spelen als ze denken ermee weg te kunnen komen. In staat, dat wil niet zeggen dat ze het ook zullen doen, maar als ze desperaat/arrogant genoeg zijn en de omstandigheden lijken in het voordeel, doen ze het. Genoeg voorbeelden zoals je zegt. Maar voetstoots aannemen dat een team vals speelt omdat ze succesvol zijn doe ik niet. Naar mijn idee hebben ze momenteel gewoon een dreamteam. Net als Schumacher bij Ferrari. Alles werkte.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 19:34:
[...]
Day hebben we al: F2,3, noem maar op. Niets aan.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 15:35

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Goofyduck384 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 19:56:
Tegenwoordig is de zaterdag bijna belangrijker dan de zondag, daar wordt de race al deels gewonnen.
Door coureurs te laten strijden om het echie in de kwali (met een normale standaard auto) maak je die strijd eerlijker en leuker. Daarna moet een sterke eigen auto zich misschien nog meer bewijzen.
En ze wennen heus wel aan een standaard auto. Ze krijgen en grof voor betaald. Kunnen ook vast wel in een normale Clio rijden, zonder bijzonder stuurtje :)
Daar is de kwalificatie juist voor bedacht toch. D'r zal geen enkel team op zaterdag niet hun best doen om vervolgens te zeggen: ach, we winnen de race toch wel ongeacht op welke positie we starten.

Verder lijkt het allemaal wel leuk om ze allemaal eens te laten rijden in een 'reasonably priced car' ;) om de onderlinge verschillen eens aan het licht te brengen maar het coureurs kampioenschap is ondergeschikt aan het constructeurs kampioenschap. De meeste teams willen het liefst geen onderlinge strijd want dat gaat bijna altijd nadeel geven, vandaar dat er tweede rijders zijn 'uitgevonden' bijvoorbeeld. Om over de extra inspanningen die zo'n aparte kwalificatie auto met zich meebrengt nog maar te zwijgen, ik zie het allemaal niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-10 20:24
mphilipp schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 21:09:
[...]

Day hebben we al: F2,3, noem maar op. Niets aan.
Dat is niet waar, daar kwalificeren en racen ze in dezelfde (standaard) auto.
Nu gaat het om kwalificeren in een standaard auto (zodat je wisselende gridopstellingen kan krijgen, helemaal los van de betere teams qua raceauto), en dan de race in de eigen ontwikkelde auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Goofyduck384 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 21:28:
[...]

Nu gaat het om kwalificeren in een standaard auto (zodat je wisselende gridopstellingen kan krijgen, helemaal los van de betere teams qua raceauto), en dan de race in de eigen ontwikkelde auto.
Iedereen kwalificeren in een Williams :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-09 16:11
1 lap qualifying zal ook voor meer afwisseling en verrassingen zorgen gok ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Daar zie ik het nut ook niet van in. Ik denk niet dat je dan echt een heel ander beeld krijgt.

De verschillen die je te zien zou krijgen zijn misschien de verschillen tussen coureurs die zich minder snel aanpassen aan een andere auto. Maar daar gaat het spelletje helemaal niet om. In elke klasse train en kwalificeer je je in de auto waarin je de race rijdt. Als je dat gaat veranderen, weet ik niet wat je bewijst. Doe dan een loterij voor de grid, maar dat slaat imho ook nergens op. Wie de snelste is moet winnen. Niet wie toevallig op Monaco het lootje trekt voor pole en zich goed breed kan houden.

Er moeten andere dingen veranderen in F1, maar we moeten geen rare fratsen gaan introduceren die het een soort kunstmatig gedoe maken. Er is ooit besloten om het motorontwerp te bevriezen voor zoveel jaar en testen praktisch uit te bannen. Dát heeft deze situatie gecreëerd. Mercedes heeft dat duidelijk heel goed gedaan en voor de anderen is het heel moeilijk om daarbij in de buurt te komen. De complexe aerokits hebben de boel verergerd en door daar een deel van af te schaffen, hebben ze een nieuwe situatie gecreëerd,. waar niet elk team goed om mee kan gaan. Alleen Mercedes heeft weer een Gouden Ei gelegd en de beste auto geproduceerd.

Dus wat er veranderen moet lijkt me duidelijk: een veel simpeler motorontwerp. Maar dat komt er niet, want de team zelf (!) hebben geroepen dat ze niet wéér een hele nieuwe motor willen gaan maken. Dus nieuwe fabrikanten (Porsche was er bijna bij) komen er niet bij en de kosten blijven hoog, motor blijft gruwelijk complex. Een eenvoudigere motor had de kosten kunnen drukken als deze eenvoudiger is. Daarnaast nóg simpelere aero, misschien gewoon een voor en achtervleugel, geen bargeboards of wing end plates met allerlei flufjes. Alles recht. Maar veel is er niet voor nodig om alsnog ergens een mega wake te genereren. Misschien moet dát een regel worden: verzin een meeteenheid voor de turbulentie die je achter de auto genereert en zeg dat je niet meer dan 'wake 5' (arbitrair getal) mag genereren bij zoveel kmh. Maak daar 3 snelheden voor: een voor op topsnelgheid, een voor langzame bochten en een voor medium bochten. Misschien levert dat wat op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Lensent schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 21:45:
Hebben we al gehad. Dat was niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:15

Edd

[...]

Wie gaat die "standaardauto" bekostigen? Ik denk niet dat de FIA, FOM en/of teams hierop zitten te wachten.
Zeker niet, als je bedenkt dat de T-car is afgeschaft als kostenbesparing.

Er zal daarnaast denk ik weinig veranderen in de startopstelling, aangezien de toppers niet voor niets bij de topteams zitten..
Het zal dan alleen 1 grote inhaalshow worden, want de Merc, Fers en RB rijden dan zo weer naar de top 6.
Lensent schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 21:45:
Hebben we al eens gehad ;)

Lootje trekken zal denk ik voor nog meer verrassingen zorgen :+

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 18:04

backupdevice

No Risk , Full Push

basvn schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 14:15:
[Twitter]

dus die discussie is ook weer klaar /s
Als ik tijdens mijn werk een reactie zie met de zin “ vanwege een prestatie clausule” zou ik mij ernstig zorgen maken over wat er dan wel in staat

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 19:26:
Er blijkt alleen wel sprake te zijn dat Max potentieel echt vrij zal komen voor 2020. :o
Marko lijkt er namelijk helemaal niet zeker van te zijn dat de clausule niet geactiveerd kan worden. Was hij dat, dan zou hij gewoon zeggen dat Max een contract heeft, klaar.
Misschien is hij ook gewoon moe van al die 'geruchten' die door de mensen buiten de sport om worden geroepen om maar iets te zeggen te hebben. Het begint met één floepjanus die wat leuks roept, en vervolgens gaat 'iedereen' ermee aan de haal en uiteindelijk mondt dat uit in vragen aan Max, Raymond, Helmut, Jos en Christian. Ja, die moeten er dan nog een soort van serieus op reageren omdat niets onmogelijk is. Maar het is niet zo dat Max of Raymond ZELF ooit iets in de richting van een teamwissel hebben geroepen. Het zijn nog alttijd verzinsels van journalisten, youtubers of forumridders die daarmee ook weer iets deskundigs gezegd hebben.

Iedereen bij Red Bull is aan het seizoen begonnen met de instelling dat het een leerjaar moest worden. Men had natuurlijk al veel kunnen zien aan de vooruitgang bij Toro Rosso, maar het is nog altijd anders als het in je eigen karretje ligt. En het gaat niet eens heel slecht. De problemen lijken nu op een ander front te liggen, maar het team is nog steeds erg sterk, en is in ieder geval niet achteruit gegaan tov vorig seizoen. Ok, de podiums zijn moeilijker bereikbaar, maar goed. Niemand heeft nog geroepen dat Max weggaat. En dat het gonst van de geruchten in de paddock komt niet omdat het een serieus verhaal is, maar omdat 'iedereen' het erover heeft. En wat is de bron van het verhaal? Juist, een zogenaamde deskundoloog die niets met het team of Max te maken heeft. Het is niet zo dat Toto minzaam grijnst als iemand hem ernaar vraagt of dat met Mercedes folders in zijn hand loopt (hij verkoopt juist zijn AMG... :+ ).

Allemaal gelul om de komkommertijd door te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

mphilipp schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 12:03:
[...]

Misschien is hij ook gewoon moe van al die 'geruchten' die door de mensen buiten de sport om worden geroepen om maar iets te zeggen te hebben. Het begint met één floepjanus die wat leuks roept, en vervolgens gaat 'iedereen' ermee aan de haal en uiteindelijk mondt dat uit in vragen aan Max, Raymond, Helmut, Jos en Christian. Ja, die moeten er dan nog een soort van serieus op reageren omdat niets onmogelijk is. Maar het is niet zo dat Max of Raymond ZELF ooit iets in de richting van een teamwissel hebben geroepen. Het zijn nog alttijd verzinsels van journalisten, youtubers of forumridders die daarmee ook weer iets deskundigs gezegd hebben.

Iedereen bij Red Bull is aan het seizoen begonnen met de instelling dat het een leerjaar moest worden. Men had natuurlijk al veel kunnen zien aan de vooruitgang bij Toro Rosso, maar het is nog altijd anders als het in je eigen karretje ligt. En het gaat niet eens heel slecht. De problemen lijken nu op een ander front te liggen, maar het team is nog steeds erg sterk, en is in ieder geval niet achteruit gegaan tov vorig seizoen. Ok, de podiums zijn moeilijker bereikbaar, maar goed. Niemand heeft nog geroepen dat Max weggaat. En dat het gonst van de geruchten in de paddock komt niet omdat het een serieus verhaal is, maar omdat 'iedereen' het erover heeft. En wat is de bron van het verhaal? Juist, een zogenaamde deskundoloog die niets met het team of Max te maken heeft. Het is niet zo dat Toto minzaam grijnst als iemand hem ernaar vraagt of dat met Mercedes folders in zijn hand loopt (hij verkoopt juist zijn AMG... :+ ).

Waar zeg ik dat ik Verstappen zo zie vertrekken?
Nee, ik vraag me echt af wat Verstappen zijn clausule inhoud. Was het derde in WCC, dan was er geen enkel probleem. Verstappen heeft dat onderhand alleen al bij elkaar gereden. Het lijkt alleen specifieker te zijn.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-10 14:27

DataGhost

iPL dev

verkeerde topic

[ Voor 90% gewijzigd door DataGhost op 29-06-2019 12:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-10 10:48
mphilipp schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 12:03:
[...]

Je hebt nog niet helemaal door hoe het werkt in dit wereldje. Je zegt zelf nooit iets, maar laat een paar kruimels vallen bij een journalist. Die doet het werk voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Razorbite schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 13:30:
[...]
Je hebt nog niet helemaal door hoe het werkt in dit wereldje. Je zegt zelf nooit iets, maar laat een paar kruimels vallen bij een journalist. Die doet het werk voor je.
Het kan, maar max geeft niet de indruk dat hij weg wil, dus lijkt me niet waarschijnlijk dat het bij hem vandaan komt.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 12:10:
[...]
Waar zeg ik dat ik Verstappen zo zie vertrekken?
Nergens, jij bent gewoon het slachtoffer van mijn moeheid met deze hele discussie. Maar goed, hoe de clausule er ook uit ziet, is het reëel om te verwachten dat Max meteen maar vertrekt naar Mercedes of Ferrari? Ik denk het zelf niet (maar ik weet niets zeker natuurlijk). Aangezien dit een leerjaar is, lijkt het me heel erg sterk als er in het contract staat dat ie weg mag als ie geen enkele overwinning heeft aan het einde van het seizoen. Dan moet je heel veel mitsen en maren in gaan bouwen. Ga dan niet rijden bij een team dat een nieuwe motorleverancier heeft.

In mijn optiek is het gewoon een verzonnen verhaal van een columnist ofzo die bezoekers moet trekken en iedereen pakt het op omdat het gewoon goede clickbait is. En op de achtergrond hoor ik ze op Ziggo alwéér erover lullen. Maar goed, ik heb nu eenmaal niet veel met geruchten. Kom met iets concreets, speculaties en interpretaties heb ik niets aan. Zonde van mijn tijd. Ik zie het in februari 2020 wel wat het wordt. Of zoveel eerder als er iets wordt aangekondigd. Maar mocht Max vertrekken bij RBR, hebben ze wel een gigantisch probleem...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Razorbite schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 13:30:
[...]
Dat bedoel ik. Je gaat er daarbij vanuit dat het gerucht waar is en nog van het kamp van Max komt ook...
Zoiets doe je alleen maar als je onrust wilt veroorzaken, en onrust is nooit goed in een team. Ik denk dat het management van RBR zelf ook heel graag wil winnen en er alles aan doet om dat te bereiken. Een externe 'stimulans' is daarbij het laatste dat je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Chocoball schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 21:48:
Volgens AMuS omvat de prestatieclausule van Max niet alleen 3e in het WDC voor de zomerpauze maar ook een GP overwinning voor de zomerpauze. Als Max morgen wint kan hij 3e worden in het WDC en kan de prestatieclausule voorlopig weer opgeborgen worden.

[...]
Maar reageert in het juiste topic :P
En gisteren werd dit nog geschreven door AD & De telegraaf (blijkbaar/kwam hier langs). Heeft AMuS dus een eigen bron of is het napraten van AD / Telegraaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:48
@RobertMe goede vraag, het blijven geruchten en een journalist zal niet gauw een bron prijsgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

mphilipp schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 14:33:
[...]

Dat bedoel ik. Je gaat er daarbij vanuit dat het gerucht waar is en nog van het kamp van Max komt ook...
Zoiets doe je alleen maar als je onrust wilt veroorzaken, en onrust is nooit goed in een team. Ik denk dat het management van RBR zelf ook heel graag wil winnen en er alles aan doet om dat te bereiken. Een externe 'stimulans' is daarbij het laatste dat je nodig hebt.
Mwoh, via externe kanalen wat extra druk leggen in de vorm van ‘dalijk raken we max kwijt’ kan denk ik niet zo heel veel kwaad. Lijkt me voor zowel Honda als Red Bull voorlopig de enige manier om een WK te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
MikeyMan schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 22:27:
[...]

Mwoh, via externe kanalen wat extra druk leggen in de vorm van ‘dalijk raken we max kwijt’ kan denk ik niet zo heel veel kwaad. Lijkt me voor zowel Honda als Red Bull voorlopig de enige manier om een WK te winnen.
Of ze denken juist 'fuck it, die wil toch weg' en laten de boel daardoor wat meer varen m.b.t. Verstappen. Enige probleem is dat Red Bull niet echt iemand heeft waar ze zich meer op kunnen focussen. In het geval van RIC & VER vorig jaar hadden ze dan iets makkelijker hun aandacht meer op RIC kunnen richten 'want Verstappen gaat toch weg'. Nu kunnen ze uiteraard ook hun aandacht meer richten op GAS, maar die presteert zoveel slechter dat je meteen nieuwe doelstellingen kunt gaan opstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

RobertMe schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 22:57:
[...]

Of ze denken juist 'fuck it, die wil toch weg' en laten de boel daardoor wat meer varen m.b.t. Verstappen. Enige probleem is dat Red Bull niet echt iemand heeft waar ze zich meer op kunnen focussen. In het geval van RIC & VER vorig jaar hadden ze dan iets makkelijker hun aandacht meer op RIC kunnen richten 'want Verstappen gaat toch weg'. Nu kunnen ze uiteraard ook hun aandacht meer richten op GAS, maar die presteert zoveel slechter dat je meteen nieuwe doelstellingen kunt gaan opstellen.
Dat is precies mijn punt.
Wie zou max op moeten volgen? Vettel zou kunnen, maar die blijkt inmiddels ook wat voorbij zijn houdbaarheidsdatum. Hamilton zal alleen voor Ferrari verkassen, en verder schieten ze er weinig mee op.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Hamilton en Verstappen reageren ook even over de "overstap" van Verstappen naar Mercedes.

https://streamable.com/5zh60

Deze is verder ook gewoon leuk. :P

https://streamable.com/1kb83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-10 11:50

Martinspire

Awesomeness

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 23:55:
Hamilton en Verstappen reageren ook even over de "overstap" van Verstappen naar Mercedes.
[Streamable: Lewis and Max address the rumours]
https://streamable.com/5zh60

Deze is verder ook gewoon leuk. :P
[Streamable: "What do you think my friend!?"]
https://streamable.com/1kb83
Hamilton zegt het leuk voor de buhne, maar reken maar van Yes dat ie zeggenschap heeft over wie ernaast komt te rijden en dat ie als puntje bij paaltje komt negatief over een wissel van Bottas met Verstappen is of dit mogelijk contractueel vast legt. Die wil gewoon wereldtitels halen en het liefst met zo min mogelijk strijd.

Verder is die 2e video dus al meteen verkeerd gequote her en der. Hij gaat het niet toelichten maar elders zie je dat ie geen clausule zou hebben 8)7

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-10 03:58
mphilipp schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 14:31:
[...]

...Aangezien dit een leerjaar is, lijkt het me heel erg sterk als er in het contract staat dat ie weg mag als ie geen enkele overwinning heeft aan het einde van het seizoen. Dan moet je heel veel mitsen en maren in gaan bouwen. Ga dan niet rijden bij een team dat een nieuwe motorleverancier heeft.
Leerjaar is niet relevant. Topsport is geen liefdadigheid. Nog afgezien van dat op het moment dat Max dit contract tekende nog niet eens vaststond dat dit een leerjaar zou worden. Max had eerder verlengd dan dat er een deal met Honda gesloten was.

Dit soort prestatieclausules zijn heel normaal. (zie Vettel die 'opeens' naar Ferrari kon vertrekken ondanks een contract bij RBR)
De teams zullen net zo goed een optie hebben om het contract te ontbinden mocht de coureur er met de pet naar gooien. Zoiets werkt twee kanten op.

Verder met je eens hoor, dit verhaal is veel te veel een eigen leven gaan leiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-10 13:02

Nhz

Martinspire schreef op zondag 30 juni 2019 @ 02:04:
[...]

Hamilton zegt het leuk voor de buhne, maar reken maar van Yes dat ie zeggenschap heeft over wie ernaast komt te rijden en dat ie als puntje bij paaltje komt negatief over een wissel van Bottas met Verstappen is of dit mogelijk contractueel vast legt. Die wil gewoon wereldtitels halen en het liefst met zo min mogelijk strijd.

Verder is die 2e video dus al meteen verkeerd gequote her en der. Hij gaat het niet toelichten maar elders zie je dat ie geen clausule zou hebben 8)7
Mooie aanname, maar gebaseerd op wat? Ik geloof er niets van dat een bedrijf als Mercedes zich in een hoek laat drijven door wie dan ook. Lewis zal een heel goed contract hebben, maar ik geloof er niets van dat hij een veto kan uitspreken tegen een collega tweede coureur. Hij zal zijn mening mogen hebben, maar uiteindelijk heeft ie er niets over te zeggen.

Men dacht dat van Vettel ook altijd bij Ferrari, toch werd Kimi (ex WK) vervangen door Charles. Max is zo mogelijk een nog groter talent en jij kunt met droge ogen beweren dat ze (wanneer mogelijk) Bottas niet zullen vervangen voor Max?

Tenzij je alle contracten uit je hoofd kent kan je zoiets absoluut niet stellen. In de wereld van F1 gaat alles om geld (en prestaties) en Max is dit moment (na Lewis misschien) een van de beste investeringen die je kan doen. Als zo iemand relatief eenvoudig te contracteren is dan doe je dat.

Groetjes

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Begin vorig jaar zouden Mercedes en Hamilton waarschijnlijk een groter probleem hebben met Max te contracteren dan nu. De manier waarop Verstappen nu rijdt is gewoon volwassen en veel minder over het randje dan toen. Ja geen van beiden zou een rol als tweede rijder accepteren. En beiden zouden stalorders waarin de ander voordeel krijgt niet makkelijk en snel accepteren. Maar ik geloof absoluut dat ze zonder al te grote problemen samen in 1 team zouden kunnen rijden en succesvol zijn, dus weinig crashes met elkaar.

Sowieso al dat geklaag over het karakter van Lewis vind ik meer getuigen van de vooroordelen van de poster dan dat het echt wat zegt over Hamilton.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
P.K. schreef op zondag 30 juni 2019 @ 07:43:
Max had eerder verlengd dan dat er een deal met Honda gesloten was.
Je bedoelt dat ten tijde dat Verstappen zijn contract verlengde de deal met Honda nog niet was aangekondigd :P. Wanneer het getekend is weten wij natuurlijk niet. Daarnaast bleek, zeker na de aankondiging, meer en meer dat Verstappen ervan op de hoogte was en volgens mij bleek tussen neus en lippen door ook dat Verstappen al een ruime tijd daarvoor op de fabriek bij Honda was geweest.

Een coureur kan echt wel meer weten tijdens contract onderhandelingen. Zie ook Hamilton. Toen die naar het kwakkelende Mercedes ging van bij McLaren waar die vooraan reed werd die ook voor gek verklaard. Vervolgens bleek gewoon vanaf dag 1 dat Mercedes toch wel in ieder geval een heel goede motor had. Ook Hamilton zal toen ten tijde van de onderhandelingen dus al heel wat te weten zijn gekomen over de auto van Mercedes voor 2014. Incl. dus waarschijnlijk dat ze al vanaf 2010 ermee bezig waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

P.K. schreef op zondag 30 juni 2019 @ 07:43:
[...]
Leerjaar is niet relevant. Topsport is geen liefdadigheid. Nog afgezien van dat op het moment dat Max dit contract tekende nog niet eens vaststond dat dit een leerjaar zou worden. Max had eerder verlengd dan dat er een deal met Honda gesloten was.
Max had verlengd vlak nadat hij met Helmut een bezoekje had gebracht in Sakura :)

[ Voor 29% gewijzigd door YakuzA op 30-06-2019 09:26 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Die wil gewoon wereldtitels halen en het liefst met zo min mogelijk strijd.
Hier zet ik toch mijn twijfels bij, Ook gezien het feit dat ze nu als doel hebben gesteld dit jaar alle races te winnen. Hoewel misschien niet een populair doel, het is wel te begrijpen als je jaar na jaar gemakkelijk
wint. Lewis heeft zijn 6e titel aan het eind van het jaar wel binnen. Ik zie het hem er zeker voor aan, om
het een uitdaging te zien om tegen een rijder te willen rijden waarvan iedereen verwacht dat die een veelvoudig wereldkampioen kan worden.

Ten slotte zit hij al jaren in het team, kent de auto door en door, en elke nieuwe rijder zal moeten wennen aan
het nieuwe team.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Ome Ernst schreef op zondag 30 juni 2019 @ 09:35:
Ten slotte zit hij al jaren in het team, kent de auto door en door, en elke nieuwe rijder zal moeten wennen aan
het nieuwe team.
Weet je nog hoe de eerste race voor Verstappen bij Red Bull eindigde? :+ En dat was zelfs na een in-season switch. Zonder een hele winter op de fabriek van het nieuwe team doorgebracht te hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door RobertMe op 30-06-2019 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

RobertMe schreef op zondag 30 juni 2019 @ 09:40:
[...]

Weet je nog hoe de eerste race voor Verstappen bij Red Bull eindigde? :+ En dat was zelfs na een in-season switch. Zonder een hele winter op de fabriek van het nieuwe team doorgebracht te hebben.
Alsnog heeft een tijdje geduurd voordat hij het maximale uit zichzelf en de auto kon halen om structureel top 3
en af en toe een overwinning te pakken. Het niveau wat nodig is om een rijder als Lewis te verslaan heeft hij pas na Monaco '18.

Maar was het resultaat, maar vooral de wijze waarop Max die eerste race voor RB won, van extreem grote klasse, en een voorbode voor meerdere WDC ? Ik denk het wel.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Ome Ernst schreef op zondag 30 juni 2019 @ 09:55:
[...]

Alsnog heeft een tijdje geduurd voordat hij het maximale uit zichzelf en de auto kon halen om structureel top 3 en af en toe een overwinning te pakken. Het niveau wat nodig is om een rijder als Lewis te verslaan heeft hij pas na Monaco '18.
Dat hij daarna niet meteen mee deed voor de overwinningen kwam natuurlijk ook doordat beide Mercedessen niet meer uitvielen :+ Daarnaast dus ook dat ook toen de Red Bulls ups en downs had, en nog meer, Verstappen zelf zijn ups en downs had. Zoals je zegt, dat laatste is er na Monaco vorig jaar wel uit. Ik denk dan ook dat als Verstappen in de winter naar Mercedes gaat hij vanaf Australië, zeker in de race, Hamilton het vuur aan de schenen kan leggen. Qua kwalificatie misschien nog net niet omdat je daarvoor de auto echt door en door moet kennen en op de limiet rijden. In de race hoeft dat niet dus kan hij daar waarschijnlijk makkelijker bijblijven en evt druk zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-10 16:00

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D-Ts4yvXUAAL47V.png:large
Q over 9 races gemiddeld

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

[...]
Het is dan ook een achterlijke vraag, natuurlijk kan/mag/gaat hij geen details vrijgeven over de inhoud van zijn contract en evt. clausules.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik reageer even hier zodat het niet ondergesneeuwd raakt. :)
Martinusz schreef op zondag 30 juni 2019 @ 19:57:
Begreep ik goed dat Max 30! Ronden 100% motor power kon rijden? Is dat dan het verschil geweest?
Kennelijk. Die Honda heeft niet echt een kwalificatiemodus, wel een zeer langdurige high power mode. Max gebruikte dit ook al een aanzienlijk deel van de race in Monaco.

Het lijkt ook een verschil in filosofie te zijn. RBR lijkt heel graag gewoon extra vermogen te willen hebben voor kwalificatie. Tenminste, dat hoor je Marko, Horner en Verstappen zeggen. Honda daarentegen heeft het constant over betrouwbaarheid en efficiëntie. Vermogen erbij doen ze steeds, maar lijkt niet het primaire doel te zijn van Honda. Nee, dat lijkt de basis extreem goed te maken, vermogen volgt dan wel.

Het resultaat is dat die Honda PU onderhand zeer efficiënt lijkt te worden. Dit was gewoon een uitzonderlijke prestatie van het totaalpakket. RBR die de Honda met het minimale kan koelen, en Honda die de halve race gewoon gas kan geven zonder dat ze door de brandstof waren. Dat is echt heel erg goed. Dit was ook precies het soort motor waar RBR in 2010-2013 alles mee won. Niet de sterkste, maar wel de efficiëntste. :Y

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LA-384
Laten we hopen dat dit het kantelpunt is voor dit seizoen. Ik ben de dominantie van Mercedes meer dan zat. Je ziet gelijk hoeveel meer actie er ontstaat wanneer Hamilton niet vooraan rijdt. Liever Mercedes en verstappen op gelijke hoogte, dan enkel Mercedes. Het beste zou natuurlijk zijn wanneer het hele veld binnen 20 seconden van elkaar finished.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DaniëlWW2 schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:05:
Ik reageer even hier zodat het niet ondergesneeuwd raakt. :)

[...]

Kennelijk. Die Honda heeft niet echt een kwalificatiemodus, wel een zeer langdurige high power mode. Max gebruikte dit ook al een aanzienlijk deel van de race in Monaco.

Het lijkt ook een verschil in filosofie te zijn. RBR lijkt heel graag gewoon extra vermogen te willen hebben voor kwalificatie. Tenminste, dat hoor je Marko, Horner en Verstappen zeggen. Honda daarentegen heeft het constant over betrouwbaarheid en efficiëntie. Vermogen erbij doen ze steeds, maar lijkt niet het primaire doel te zijn van Honda. Nee, dat lijkt de basis extreem goed te maken, vermogen volgt dan wel.

Het resultaat is dat die Honda PU onderhand zeer efficiënt lijkt te worden. Dit was gewoon een uitzonderlijke prestatie van het totaalpakket. RBR die de Honda met het minimale kan koelen, en Honda die de halve race gewoon gas kan geven zonder dat ze door de brandstof waren. Dat is echt heel erg goed. Dit was ook precies het soort motor waar RBR in 2010-2013 alles mee won. Niet de sterkste, maar wel de efficiëntste. :Y
Ik zeg het nog eens, deze Honda gaat geen 7 races mee. Goed dat ze hem openschroeven, en hoop dat ze 75% van de races mee kunnen doen, maar die achterstand is niet zomaar ingelopen.

@LA-384 het lukt Gasly al niet om binnen 20 seconden van max te finishen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
MikeyMan schreef op zondag 30 juni 2019 @ 22:42:
Die had vandaag ook geen gelijkwaardige auto volgens mij. En je kunt er inmiddels over discussiëren of hij hier wel thuishoort. Maar laat ik het dan beter formuleren; Het beste zou natuurlijk zijn wanneer het hele veld 80% binnen 20 seconden van elkaar finished.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Maar even serieus, hij is vandaag op een ronde achterstand gezet door z'n teamgenoot.. Dat is toch om je kapot te schamen? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-10 23:39

Yor

Yor1313#2571

Destruction schreef op zondag 30 juni 2019 @ 23:02:
[...]

Maar even serieus, hij is vandaag op een ronde achterstand gezet door z'n teamgenoot.. Dat is toch om je kapot te schamen? :X
Maybe...maybe not? Red Bull gaf aan dat Max andere parts had dan Pièrre, misschien hebben ze laatstgenoemde wel in-race andere updates laten rijden/testen om zo maximaal te weten te komen wat er schortte? Je weet het niet...

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05:02
Yor schreef op zondag 30 juni 2019 @ 23:22:
[...]

Maybe...maybe not? Red Bull gaf aan dat Max andere parts had dan Pièrre, misschien hebben ze laatstgenoemde wel in-race andere updates laten rijden/testen om zo maximaal te weten te komen wat er schortte? Je weet het niet...
Als dat zo is vind ik wel dat RBR hem in bescherming moet nemen, voor de buitenwacht is dit natuurlijk killing, zeker na zijn eerdere prestaties.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

[...]

Ik zeg het nog eens, deze Honda gaat geen 7 races mee. Goed dat ze hem openschroeven, en hoop dat ze 75% van de races mee kunnen doen, maar die achterstand is niet zomaar ingelopen.
Dat kan me om eerlijk te zijn niks schelen. ;)
Verder heb ik wel vaker de onboard van Max aan staan dit seizoen. Max mag regelmatig voor lange tijd in krachtige engine modi rijden. Eigenlijk als hij wat te winnen heeft, dan mag het allemaal de halve race lang. Het zal erg zwaar zijn voor de motor, maar het vraagt waarschijnlijk ook om flink wat brandstof. Efficiënt is die Honda wel.

Verder weten we niet of een Honda PU, zeven raceweekenden kan rijden, ook niet met deze engine modi. Red Bull heeft er zeer duidelijk voor gekozen om gridstraffen te nemen zodat Honda kan blijven verbeteren. Dat is op het moment ook belangrijker. We weten eigenlijk dat Honda net zoals de andere fabrikanten, meer PU's in een serie bouwt dan ze gebruiken. Ze zetten ze allemaal op een testbank en selecteren de allerbeste voor de auto's. De rest testen ze gewoon tot vernietiging. Wie weet halen ze wel zeven raceweekenden aan simulaties. Zo iets zie ik ze in ieder geval wel testen. Dat Red Bull nu liever gridstraffen neemt zodat Honda constant met verbeteringen kan komen en zo sneller kan ontwikkelen, afijn.
Yor schreef op zondag 30 juni 2019 @ 23:22:
[...]

Hij had in ieder geval een andere voorvleugel. Kennelijk heeft hij zijn geüpdatet voorvleugel namelijk gesloopt. Maar zelfs dan is er nog geen excuus. Je hoort als teamgenoot maximaal 0,2s per ronde langzamer te zijn. Gasly is nog geen moment dit seizoen ook maar in de buurt gekomen. Vandaag gelapt worden was de ultieme vernedering...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

Een beetje een hol statement dat nooit te checken is omdat Honda al had laten weten binnenkort met hun spec4 te komen. :)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

YakuzA schreef op maandag 1 juli 2019 @ 00:51:
[...]

Een beetje een hol statement dat nooit te checken is omdat Honda al had laten weten binnenkort met hun spec4 te komen. :)
Beiden waar natuurlijk... Ze weten dat de spec 4 eraan komt, dus hoeft de spec 3 minder lang mee.

Overigens zit ie nog in de poule natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:33
Als je ziet hoe goed Max terug gereden is vanuit de 7e positie kunnen ze die gridstraffen wel nemen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 11:10
Maarten_E schreef op zondag 30 juni 2019 @ 23:23:
[...]
Als dat zo is vind ik wel dat RBR hem in bescherming moet nemen, voor de buitenwacht is dit natuurlijk killing, zeker na zijn eerdere prestaties.
Ach, zo werkt het nu eenmaal in de F1. RBR of welk team dan ook is er niet om een reputatie te beschermen.

Daarnaast, hij en Verstappen begonnen het seizoen op voet van gelijkwaardigheid. Hij is overduidelijk een maatje te klein, ook als je rekening houdt met het feit dat hij nieuw bij het team is.

Verstappen had in z'n eerste seizoen (z'n eerste jaren zelfs) ook wel z'n leermomenten, maar de pure snelheid was er vanaf het eerste moment dat hij in de cockpit stapte. En die snelheid mist Gasly simpelweg. Hij eindigt niet op grote achterstand omdat hij een spin heeft gemaakt oid, hij eindigt op grote achterstand omdat hij elk rondje consistent enkele tienden langzamer is dan coureurs in gelijkwaardige, of zelfs mindere wagens.

Dus is hij nu getransformeerd tot een soort van veredelde test-coureur voor Red Bull.

De situatie waar hij in is gekomen doet een beetje denken aan de omstandigheid waarmee Jos Verstappen destijds vanaf dag 1 bij Benetton te maken had. Die heeft (itt Gasly) nooit een faire kans gehad daar. Dat team stond volledig in het teken van Schumacher, Verstappen was slechts teamvulling voor ze en zijn enige waarde voor het team bestond uit het in dienst rijden van de Duitser. Doodzonde, want er had veel meer ingezeten.

In de F1 krijg je niet veel kansen, velen krijgen zelfs helemaal geen kans. Gasly heeft z'n kans gehad, is gewogen en te licht bevonden. Enkel het feit dat RBR rust in de tent wil én er geen geloofwaardige vervanger is die overduidelijk beter zou zijn dan hem houden hem vooralsnog in dat stoeltje.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-10 16:00

basvn

Breezand - NHN

DaniëlWW2 schreef op zondag 30 juni 2019 @ 23:26:
[...]

Dat kan me om eerlijk te zijn niks schelen. ;)
Verder heb ik wel vaker de onboard van Max aan staan dit seizoen. Max mag regelmatig voor lange tijd in krachtige engine modi rijden. Eigenlijk als hij wat te winnen heeft, dan mag het allemaal de halve race lang. Het zal erg zwaar zijn voor de motor, maar het vraagt waarschijnlijk ook om flink wat brandstof. Efficiënt is die Honda wel.

Verder weten we niet of een Honda PU, zeven raceweekenden kan rijden, ook niet met deze engine modi. Red Bull heeft er zeer duidelijk voor gekozen om gridstraffen te nemen zodat Honda kan blijven verbeteren. Dat is op het moment ook belangrijker. We weten eigenlijk dat Honda net zoals de andere fabrikanten, meer PU's in een serie bouwt dan ze gebruiken. Ze zetten ze allemaal op een testbank en selecteren de allerbeste voor de auto's. De rest testen ze gewoon tot vernietiging. Wie weet halen ze wel zeven raceweekenden aan simulaties. Zo iets zie ik ze in ieder geval wel testen. Dat Red Bull nu liever gridstraffen neemt zodat Honda constant met verbeteringen kan komen en zo sneller kan ontwikkelen, afijn.

[...]

Hij had in ieder geval een andere voorvleugel. Kennelijk heeft hij zijn geüpdatet voorvleugel namelijk gesloopt. Maar zelfs dan is er nog geen excuus. Je hoort als teamgenoot maximaal 0,2s per ronde langzamer te zijn. Gasly is nog geen moment dit seizoen ook maar in de buurt gekomen. Vandaag gelapt worden was de ultieme vernedering...
Moment dat RBR een gridstraf pakt, eindigt max toch op P5.. en kost hem dat dus relatief weinig punten (er van uit gaand dat hij anders p3/4/5 wordt)
Maar de 2/3 races daarna zit er wel weer een nieuwe PU in, die hopelijk kan strijden voor die podiumplekken.
dat is een rekensommetje, en denk dat dat het ook zeker wel waard is

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
YakuzA schreef op zondag 30 juni 2019 @ 09:25:
[...]

Max had verlengd vlak nadat hij met Helmut een bezoekje had gebracht in Sakura :)
Volgens mij is dat niet waar. Max heeft een bezoek gebracht aan Honda toen 'ie al verlengd had. Uiteraard was dat bezoek er niet geweest zonder intentie vanuit RBR om over te stappen. Maar zelfs op het moment van het bezoek stond niet vast wanneer de overstap gemaakt zou worden (2019 of 2020).
...of helemaal niet, voor hetzelfde geld had Honda de stekker eruit getrokken na een dramatisch 2018 (even hypothetisch gesproken).
Of waren ze gebleven maar had Honda geen progressie meer gemaakt. Daarvoor zijn er dus die prestatieclausules.
RobertMe schreef op zondag 30 juni 2019 @ 09:09:
[...]

Je bedoelt dat ten tijde dat Verstappen zijn contract verlengde de deal met Honda nog niet was aangekondigd :P. Wanneer het getekend is weten wij natuurlijk niet. Daarnaast bleek, zeker na de aankondiging, meer en meer dat Verstappen ervan op de hoogte was en volgens mij bleek tussen neus en lippen door ook dat Verstappen al een ruime tijd daarvoor op de fabriek bij Honda was geweest.

Een coureur kan echt wel meer weten tijdens contract onderhandelingen. Zie ook Hamilton. Toen die naar het kwakkelende Mercedes ging van bij McLaren waar die vooraan reed werd die ook voor gek verklaard. Vervolgens bleek gewoon vanaf dag 1 dat Mercedes toch wel in ieder geval een heel goede motor had. Ook Hamilton zal toen ten tijde van de onderhandelingen dus al heel wat te weten zijn gekomen over de auto van Mercedes voor 2014. Incl. dus waarschijnlijk dat ze al vanaf 2010 ermee bezig waren.
Dat weten we zeer zeker wel; namelijk precies een jaar geleden in Oostenrijk is de intentie tot samenwerking getekend. Dat werd nogal breed uitgemeten in de pers, incl 'geheime' foto's in het motorhome van RBR waarbij het contract getekend werd. Het was niet alleen een aankondiging, het kwam echt pas formeel rond daar.
Natuurlijk was dat besluit al eerder genomen, maar echt nog niet op het moment dat Max zijn contract verlengde.

Max tekende bij in oktober 2017. Op dat moment was de intentie er misschien, maar de zekerheid absoluut niet dat het ging gebeuren. Laat staan dat de garantie er was dat Honda deze ontwikkeling zou doormaken. Vandaar dus; de prestatieclausule.
Het bezoek aan Honda van Max was ook pas ná zijn contractverlenging.

Overigens gaat die vergelijking met Hamilton/Mercedes redelijk mank. Ik snap dat het voor een leek zo leek ( :P ) Maar iedereen die de sport destijds een beetje volgde wist dat Mercedes een enorme voorsprong had op het gebied van V6 motoren (vanuit de DTM), dat ze zich al vol focusten op die nieuwe motor en dat Toto + Brawn net de directie van Mercedes overtuigd hadden om flink te investeren in het team.

[ Voor 4% gewijzigd door P.K. op 01-07-2019 09:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

P.K. schreef op maandag 1 juli 2019 @ 09:10:
[...]

Volgens mij is dat niet waar. Max heeft een bezoek gebracht aan Honda toen 'ie al verlengd had. Uiteraard was dat bezoek er niet geweest zonder intentie vanuit RBR om over te stappen. Maar zelfs op het moment van het bezoek stond niet vast wanneer de overstap gemaakt zou worden (2019 of 2020).
...of helemaal niet, voor hetzelfde geld had Honda de stekker eruit getrokken na een dramatisch 2018 (even hypothetisch gesproken).
Of waren ze gebleven maar had Honda geen progressie meer gemaakt. Daarvoor zijn er dus die prestatieclausules.
O Rly :+
Max Verstappen heeft voordat hij zijn handtekening onder een nieuw contract bij Red Bull Racing zette, een bezoek gebracht aan de Formule 1-fabriek van Honda in het Japanse Sakura. Dit heeft Red Bull-adviseur Helmut Marko laten weten.
https://nl.motorsport.com...-contract-989937/2184946/

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
Mijn bronnen zeggen echt iets anders, maar zal niet voor het eerst zijn dat Marko er een mooier verhaal van maakt dan het is. ;)

Veranderd overigens niks aan de rest van het verhaal, mocht het kloppen. Er stond nog niks vast, en zeker niet dat Honda deze ontwikkeling zou doormaken.

Ricciardo heeft vorig jaar ook een hele mooie presentatie gehad bij Renault. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Dat is alleen maar jouw interpretatie en aanname. Nergens op gebaseerd.
Ik denk juist dat de sportman in hem graag strijd wil leveren met iemand om de titel. Hij wil alleen niet verliezen, maar dat is wat anders. Max wil ook niet verliezen.

F1 coureurs moeten nodig een cursus 'look happy when you aren't' volgen bij MotoGP ofzo. Die chagerijnige koppen als ze nét niet gewonnen hebben en dat kinderachtige gedrag van weglopen op het podium (en dan gelukkig teruggestuurd worden) of bordjes wisselen in de paddock... Het lijkt wel de kleuterspeelplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DaniëlWW2 schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:05:
Kennelijk. Die Honda heeft niet echt een kwalificatiemodus, wel een zeer langdurige high power mode.
Je kunt je afvragen wat nu precies een kwalificatiemodus is. Aangezien de motor meerdere races mee moet kunnen, wordt ie nooit 100% gebruikt.Als je al het vermogen eruit perst wat erin zit, krijg je de aloude kwalificatiemotoren die misschien maar 20 rondjes meegaan en dan weer gereviseerd moeten worden.
Ze worden dus allemaal geknepen tot (weetikveel) 75% ofzo. In de kwalificatie kan ie dan een paar tandjes hoger worden gezet, laten we zeggen tot 80%. Mercedes heeft een hele betrouwbare en robuuste motor, dus die kan misschien wel tot 85% gaan in Q3 (voor 2 rondjes ofzo). Ferrari ook denk ik.
Als Honda verder is met vermogen (ze komen nog tekort op Ferrari en Mercedes), kunnen ze dat wellicht ook. Ze draaien 'm wel even open, maar halen het alsnog niet tov Mercedes en Ferrari. Als Mercedes met 1000pk op 100% zit, zit Honda daar nog onder. Dan maakt geen enkele kwalificatiemodus iets uit; het max vermogen moet omhoog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
P.K. schreef op maandag 1 juli 2019 @ 09:27:
Mijn bronnen zeggen echt iets anders,
Je werkt bij Honda of Red Bull Racing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:32

Player1S

Probably out in the dark

Destruction schreef op zondag 30 juni 2019 @ 23:02:
[...]

Ik snap het niet helemaal met Gasly. Vorig jaar toch best leuke dingen laten zien in de STR. Bij RBR zijn ze ook niet compleet achterlijk dus ook zij moeten iets hebben gezien in hem.

Is Gasly dit seizoen nu toch echt zo slecht of is de auto minder goed dan we denken en rijd Verstappen ver boven kunnen van de auto?

Misschien moeten ze met Gasly hetzelfde doen als wat ze vorig jaar met Max deden na die slechte start van het seizoen. :+

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:01

sjaool

Every life should have 9 cats

Player1S schreef op maandag 1 juli 2019 @ 09:52:
[...]

Ik snap het niet helemaal met Gasly. Vorig jaar toch best leuke dingen laten zien in de STR. Bij RBR zijn ze ook niet compleet achterlijk dus ook zij moeten iets hebben gezien in hem.

Is Gasly dit seizoen nu toch echt zo slecht of is de auto minder goed dan we denken en rijd Verstappen ver boven kunnen van de auto?

Misschien moeten ze met Gasly hetzelfde doen als wat ze vorig jaar met Max deden na die slechte start van het seizoen. :+
Het is wachten op verhalen à la Schumacher dat de Red Bull volledig is afgesteld op de rijstijl van Max en dat Pierre daar niet mee overweg kan. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:32

Player1S

Probably out in the dark

sjaool schreef op maandag 1 juli 2019 @ 10:04:
[...]

Het is wachten op verhalen à la Schumacher dat de Red Bull volledig is afgesteld op de rijstijl van Max en dat Pierre daar niet mee overweg kan. ;)
Gezien RBR zich volledig op Max richt en Daniel vertrokken is lijkt me dat heel eerlijk gezegd niet eens zo'n hele gekke gedachte.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ironisch genoeg zegt Gasly dat hij dezelfde rijstijl heeft als Verstappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:34

MazeWing

The plot thickens...

Player1S schreef op maandag 1 juli 2019 @ 10:07:
[...]

Gezien RBR zich volledig op Max richt en Daniel vertrokken is lijkt me dat heel eerlijk gezegd niet eens zo'n hele gekke gedachte.
Het zal ongetwijfeld dat Max leidend is bij het ontwikkelen van de auto, echter lijkt het mij anno 2019 zeer onwaarschijnlijk, zeker met alle telemetrie, dat ze de auto niet uitstekend aan Gasly kunnen aanpassen.

Las van de auto zie je gewoon een compleet ander niveau coureur in de auto zitten. Waar Max (en een paar anderen) durven in te halen en echt vechten, rijdt Gasly braaf zijn rondjes. Rondjes waarin hij praktisch niets laat zien. In die zin doet het me zeer veel denken aan Stoffel. Ook hij reed braaf zijn rondje en deed verder niets. Een compleet kleurloze rijder.

Tenzij er een wonder gaat gebeuren denk ik dat we volgend jaar echt afscheid gaan nemen van Gasly (en Kubica). Hij is simpelweg niet goed genoeg voor de Formule 1. Laat staan bij een top team...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Of ze de wagen speciaal voor Max hebben gemaakt weet ik niet, maar aangezien hij hun rijder was vorig seizoen, lijkt het me niet onwaarschijnlijk dat ze zijn input hebben gebruikt. Toch?

Maar dan nog is het mogelijk dat de RBR15 niet bij de rijstijl van Pierre past en hij moeite heeft met zich aanpassen. Ik las ergens ook iets van een opmerking van Marko of Horner dat de achterkant te onrustig is voor Gasly. Dat hij graag een stabiele achterkant heeft. Het probleem wordt verergerd omdat je in F1 meedoet, waar heel veel mensen klaar staan om jouw stoeltje af te pakken en helemaal als je bij een topteam rijdt, waar je teammaat het zoveel beter doet. Dan is het heel moeilijk de zaak op orde te krijgen in je hoofd. Vooral als je nog zo jong en relatief onervaren bent.

Dat je bij een team rijdt dat een historie heeft van meedogenloos mensen dumpen als ze niet presteren helpt ook niet...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:34

MazeWing

The plot thickens...

warp schreef op maandag 1 juli 2019 @ 10:09:
[...]

Ironisch genoeg zegt Gasly dat hij dezelfde rijstijl heeft als Verstappen.
Hij draait het stuur in dezelfde richtingen en dan houdt het volgens mij heel aardig op met de overeenkomsten tussen hem en Max... |:(

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-10 16:19
MazeWing schreef op maandag 1 juli 2019 @ 10:12:
[...]
Hij is simpelweg niet goed genoeg voor de Formule 1.
Je hebt het toch over die rijder die vorig jaar zijn teamgenoot naar huis heeft gereden met 28 punten tegen 2?

Wat hebben mensen toch een kort geheugen soms. Ik heb Gasly al prachtige dingen zien doen vorig jaar (en in 2017). Waarom het er dit jaar niet uit komt is mij een raadsel, maar ik schat hem nog altijd redelijk hoog in.
Maar niet zo hoog als bijvoorbeeld Verstappen, Leclerc of Norris.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Die wagen van Gasly was gisteren toch sowieso fysiek anders dan die van Verstappen? (In het nadeel van Gasly)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Jackson6 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 11:01:
Die wagen van Gasly was gisteren toch sowieso fysiek anders dan die van Verstappen? (In het nadeel van Gasly)
Geloof dat ik ook zoiets hoorde, dat Gasly met een heel ander aero pakket reed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Nu online
ArcticWolf schreef op maandag 1 juli 2019 @ 11:05:
[...]

Geloof dat ik ook zoiets hoorde, dat Gasly met een heel ander aero pakket reed.
Klopt. Gasly had nog het oude aero-pakket, Max het nieuwe aero-pakket (aldus Ziggo).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 08-10 16:16

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Gasly had zn geupdate voorvleugel stuk gereden en reed met een oude versie.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-10 12:21
Maarja een oud aero pakket gaat geen seconde per rondje verschil maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-10 19:04
Chiron schreef op maandag 1 juli 2019 @ 11:14:
Gasly had zn geupdate voorvleugel stuk gereden en reed met een oude versie.
Max volgens mij ook, want iemand liet gisteren een foto zien dat Gasly met de open neus reed en Max met de dichte, maar Max reed tijdens de race met een open neus.

Of ze zijn qua ontwikkeling van open naar dicht weer naar open gegaan.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 08-10 16:16

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
roda_djavulen schreef op maandag 1 juli 2019 @ 11:17:
Maarja een oud aero pakket gaat geen seconde per rondje verschil maken..
Gasly had gewoon de pech dat ie Kimi (te lang) voor zich had, en dat is ook echt geen pannekoek.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-10 12:21
@Chiron Klopt, en goed verdedigd van Kimi, echter verstappen had kimi binnen twee ronden (oid) ingehaald, dus de auto kon het wel., zelfs een auto met een iets ouder aeropakket zou het moeten kunnen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ben best benieuwd of Red Bull het lek nu een beetje boven heeft, racepace was gisteren echt heel erg goed (althans die van Max).

Vorig jaar won Max hem natuurlijk met een beetje geluk, maar nu gewoon echt puur op racepace.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Resurrect1
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:33
Jackson6 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 11:26:
Ben best benieuwd of Red Bull het lek nu een beetje boven heeft, racepace was gisteren echt heel erg goed (althans die van Max).

Vorig jaar won Max hem natuurlijk met een beetje geluk, maar nu gewoon echt puur op racepace.
Persoonlijk denk ik dat, ondanks een zeer strakke en vermakelijke race, dat het er heel anders uit had gezien als het 10 graden koeler was geweest. Het is bekend dat de Mercedes-motor erg goed is, maar wel een beetje een 'diva' is. Ze doen in moeilijke omstandigheden nog steeds mee met de top, maar het voordeel is weg.

Dus ja... Red Bull zie er zeker goed uit, maar ik ben nog wel licht sceptisch over hoe dit gaat zijn onder 'normale' omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Resurrect1 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 11:36:
[...]

Persoonlijk denk ik dat, ondanks een zeer strakke en vermakelijke race, dat het er heel anders uit had gezien als het 10 graden koeler was geweest. Het is bekend dat de Mercedes-motor erg goed is, maar wel een beetje een 'diva' is. Ze doen in moeilijke omstandigheden nog steeds mee met de top, maar het voordeel is weg.

Dus ja... Red Bull zie er zeker goed uit, maar ik ben nog wel licht sceptisch over hoe dit gaat zijn onder 'normale' omstandigheden.
Ik vond het wel bijzonder dat HAM op de zaterdag al aan het miepen was dat hij perse een tow nodig had in de qualy.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LockeJohn
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-07-2021
Resurrect1 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 11:36:
[...]

Dat denk ik ook maar denk dat het meer met de banden van doen heeft.
Merc heeft heet als enige voor elkaar om temperatuur in de nieuwe band te houden RBR en Ferrari hebben daar vorige races problemen mee. De hoge temperaturen nemen die problemen grotendeels weg.

Je moet ook bedenken dat Honda een grotere update gaat krijgen in Spa of Monza
Hopelijk hebben ze dan het banden issue gefixed

Op Silverstone geef ik Max minder kans, het wordt daar 14 graden....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Resurrect1
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:33
LockeJohn schreef op maandag 1 juli 2019 @ 12:14:
[...]

Dat denk ik ook maar denk dat het meer met de banden van doen heeft.
Merc heeft heet als enige voor elkaar om temperatuur in de nieuwe band te houden RBR en Ferrari hebben daar vorige races problemen mee. De hoge temperaturen nemen die problemen grotendeels weg.

Je moet ook bedenken dat Honda een grotere update gaat krijgen in Spa of Monza
Hopelijk hebben ze dan het banden issue gefixed

Op Silverstone geef ik Max minder kans, het wordt daar 14 graden....
Zeker waar. Kon je ook goed merken aan hoe snel Ferrari en Mercedes binnen kwamen. (Ferrari logisch, want soft, maar Mercedes reed net zo lang op Medium.)

Silverstone ben ik heel benieuwd naar idd. Red Bull podium denk ik niet, maar ik hoop wel dat Ferrari daar wat uit de hoge hoed tovert... of ik het mis heb qua Red Bull natuurlijk... :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-10 11:50

Martinspire

Awesomeness

Chiron schreef op maandag 1 juli 2019 @ 11:21:
[...]

Gasly had gewoon de pech dat ie Kimi (te lang) voor zich had, en dat is ook echt geen pannekoek.
Maar dat is nu al een aantal races dit seizoen zijn excuus. Er zit iemand voor en die kan ie niet inhalen. Maar het hele idee is toch dat ie die wel gaat inhalen? Qua rondetijden e.d. kun je hem niet vergelijken met Max momenteel, daar ie dus niet in vrije lucht heeft gereden, maar wel dat ie hem er niet voorbij kreeg en Max wel.

Hij zat note bene achter Max toen ie de voorgangers inhaalde. Als je daar dan ook niet naar kijkt, of hoe Max bepaalde lijnen rijd, dan verdien je het imo ook gewoon niet.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

CaptJackSparrow schreef op maandag 1 juli 2019 @ 14:36:
Als je F1 spannender wilt maken kun je de zaken evt. rigoureus omgooien. De motor is nu te veel bepalend, dus haal je die factor eruit.

Je maakt een specificatie voor een motorruimte/ophanging en de essentiële aansluitingen. Dan laat je de motorfabrikanten genoeg motoren fabriceren dat alle coureurs hun wagen met dezelfde motor kunnen uitrusten. Getest/afgesteld op gelijk vermogen en per loting toegekend. Je verdeelt de races dan over de verschillende motorfabrikanten, dus zeg 1-3 races met het ene merk en daarna 1-3 races met een ander merk. Dan is de prestatie van de coureur nagenoeg doorslaggevend. Het chassis en de rest van de hardware is veel goedkoper en daar moet men beter op kunnen concurreren zonder exorbitante budgets.

De snelste rondetijden en gemiddelde prestatie per race bepalen dan de prestatie en reputatie van de motorfabrikant en voor de rest is het de prestatie van het eigen team.

Er zitten natuurlijk de nodige haken en ogen aan en hier zullen vast niet alle partijen direct warm voor lopen maar het zou het overwegen/proberen/bespreken waard zijn.
En jij denkt dat fabrikanten zijn die daar interesse in hebben? Waarom zou een Mercedes, een Ferrari of een Renault investeren in een F1 team onder die condities?

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

Martinspire schreef op maandag 1 juli 2019 @ 13:22:
[...]

Maar dat is nu al een aantal races dit seizoen zijn excuus. Er zit iemand voor en die kan ie niet inhalen. Maar het hele idee is toch dat ie die wel gaat inhalen? Qua rondetijden e.d. kun je hem niet vergelijken met Max momenteel, daar ie dus niet in vrije lucht heeft gereden, maar wel dat ie hem er niet voorbij kreeg en Max wel.

Hij zat note bene achter Max toen ie de voorgangers inhaalde. Als je daar dan ook niet naar kijkt, of hoe Max bepaalde lijnen rijd, dan verdien je het imo ook gewoon niet.
Precies. 20+ rondjes achter Kimi in een Alfa aan rijden is gewoon niet goed genoeg. In dezelfde auto rijdt Max er heen, kijkt even, zet hem er naast en is er langs. Niets geen geteut en je banden en je remmen oververhitten door eindeloos vast te blijven zitten achter een inferieure auto en daar een bak tijd te verliezen.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

ATS schreef op maandag 1 juli 2019 @ 14:50:
[...]

En jij denkt dat fabrikanten zijn die daar interesse in hebben? Waarom zou een Mercedes, een Ferrari of een Renault investeren in een F1 team onder die condities?
Ze investeren dan niet meer indirect in hun reputatie via een team maar via hun relatieve prestatie t.o.v. de andere motorfabrikanten over een heel F1 seizoen. De teams zouden dan niet meer onder een motorfabrikantnaam vallen maar alleen nog onder de andere namen. Dan krijg je een motorklassement dat de prestaties vergelijkt naast een coureursklassement.

Had ik al gezegd dat er de nodige haken en ogen aan zouden zitten en dat niet alle partijen even snel zouden warmlopen hiervoor? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Nu online
ATS schreef op maandag 1 juli 2019 @ 14:52:
[...]

Precies. 20+ rondjes achter Kimi in een Alfa aan rijden is gewoon niet goed genoeg. In dezelfde auto rijdt Max er heen, kijkt even, zet hem er naast en is er langs. Niet geen geteut en je banden en je remmen oververhitten door eindeloos vast te blijven zitten achter een inferieure auto en daar een bak tijd te verliezen.
Dat is inderdaad het punt wat ik ook maakte. Norris haalde Raikkonen binnen een aantal rondes in, terwijl Gasly er 20+ rondes achteraan blijft rijden en er gewoon niet langs komt. Ik krijg het idee dat Gasly niet weet hoe hij moet inhalen, hoewel hij zich in de eerdere raceklasses wel heeft bewezen. Onbegrijpelijk gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Laatst online: 08-10 14:50
demo31051987 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 15:05:
[...]

Dat is inderdaad het punt wat ik ook maakte. Norris haalde Raikkonen binnen een aantal rondes in, terwijl Gasly er 20+ rondes achteraan blijft rijden en er gewoon niet langs komt. Ik krijg het idee dat Gasly niet weet hoe hij moet inhalen, hoewel hij zich in de eerdere raceklasses wel heeft bewezen. Onbegrijpelijk gewoon.
Vermoedelijk heeft het er ook mee te maken dat de RB15 niet goed past bij zijn rijstijl waar dat hij in de andere klasses waarschijnlijk een auto had die om hem heen gebouwd is.
Hetzelfde waarschijnlijk bij TR maar om eerlijk te zijn kan ik ook hier niet veel van Gastly herinneren.

Twitch

Pagina: 1 ... 84 ... 156 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire