[F1] Seizoen 2019 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 83 ... 156 Laatste
Acties:
  • 1.146.098 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10:12
BernardV schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 10:07:
@Jackson6 Klopt inderdaad van al die punten/wins etc, maar enige wat je echt nog kunt vergelijken is WDC.
Bijvoorbeeld het aantal races was in 1994 16 stuks, maar dit jaar 21. Stel dat Schumacher alle races had gewonnen en Hamilton ook elk jaar, dan is Hamilton na 3 jaar rijden ongeveer net zo ver als Schumacher na 4 jaar.
Klopt, maar dit gold voor Schumacher in zijn tijd net zo goed tov de records die hij toen brak. Statistieken in F1 zijn gewoon heel lastig met elkaar te vergelijken voor de verschillende generaties vanwege alle regelveranderingen door de jaren heen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

JB schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 11:00:
[...]

Laatst kwam er toch ook iets voorbij mbt de voorwielophanging bij MER :? Daar zat zo'n bewegende "arm", maar heb daar weinig meer van terug gezien. Wellicht is er genoeg over gerept maar heb het niet teruggevonden. Is dit iets wat mag en zo ja waarom doen andere teams daar niets mee? Zover ik weet heeft geen enkel ander team dat?

Zij hebben 99% zeker iets voor elkaar dat anderen niet kennen.

[Afbeelding]
Zijn wel meerdere artikelen geweest over de POU (pushrod on upright), afgelopen race had o.a. McLaren ook hun eigen variant gebruikt.

Verder is het toegestaan omdat een aantal jaar geleden Ferrari ermee had ge-experimenteert, waar toen een ruling was dat het mocht. Maar Ferrari had uiteindelijk geen werkende versie geïntroduceerd.

Zo te zien heeft RB er in het verleden ook al dingen mee gedaan (2017)
https://www.motorsport.co...-anderson-990781/1384526/

[ Voor 19% gewijzigd door YakuzA op 26-06-2019 11:09 . Reden: Extra info ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08:06

Amphiebietje

In de blubber

Hamilton may be "best driver that has ever existed" - Wolff

(helaas niet alleen een schreeuwerige headline :N )

Het hele argument van Wolff. Subtiel. En nederig. Absoluut.

En een non-argument om kritiek te smoren, vooral. Nieuw dieptepunt van het seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-10 11:50

Martinspire

Awesomeness

Van mij mogen ze hem best ophemelen, dan wordt de val des te harder als het effe niet meer wil

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:40

Bosmonster

*zucht*

BernardV schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 10:07:
@Jackson6 Klopt inderdaad van al die punten/wins etc, maar enige wat je echt nog kunt vergelijken is WDC.
Bijvoorbeeld het aantal races was in 1994 16 stuks, maar dit jaar 21. Stel dat Schumacher alle races had gewonnen en Hamilton ook elk jaar, dan is Hamilton na 3 jaar rijden ongeveer net zo ver als Schumacher na 4 jaar.
Er wordt inderdaad veel meer gereden, maar ook veel meer uitgereden. De betrouwbaarheid van auto's nu is veel groter dan toen.

Dat zet het aantal wins van Schumacher nog even in een iets ander daglicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

De Power Ranking van Formula1.com is ook weer bekend gemaakt. Interessant is dat HAM nu bovenaan staat i.p.v. VER.
F1 POWER RANKINGS: Which driver has gone top after the French Grand Prix?

Since the Bahrain Grand Prix, it’s been Max Verstappen who’s ruled the Power Rankings roost. But post-Paul Ricard, there’s a new king in town in the top 10 – and there are no prizes on offer for guessing who it is…

[list=1]
• Lewis Hamilton - 49 punten (gem 45.0)
• Max Verstappen - 42 punten (gem 44.5)
• Valtteri Bottas - 39 punten (gem 41.4)
• Carlos Sainz - 46 punten (gem 40.9)
• Lando Norris - 45 punten (gem 39.0)
• Alexander Albon - 35 punten (gem 38.6)
• Daniil Kvyat - 36 punten (gem 38.5)
• Charles Leclerc - 43 punten (gem 38.4)
• Sebastian Vettel - 34 punten (gem 37.8)
• George Russel - 33 punten (gem 37.8)
Weet niet wie de wijze mannen zijn, maar 49 punten voor HAM vind ik persoonlijk erg hoog, heb niet de indruk dat hij boven zich uitgestegen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:04
Woudloper schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 21:26:
De Power Ranking van Formula1.com is ook weer bekend gemaakt. Interessant is dat HAM nu bovenaan staat i.p.v. VER.

[...]

Weet niet wie de wijze mannen zijn, maar 49 punten voor HAM vind ik persoonlijk erg hoog, heb niet de indruk dat hij boven zich uitgestegen is.
Ik vraag me eigenlijk vooral af wat het grote verschil in beoordeling tussen HAM en MAX veroorzaakt. Ik kan me eigenlijk alleen een vlekkeloze kwalificatie van HAM als speciaal herinneren.Wat nog meer?
En wat veroorzaakt de hogere beoordelingen van Sainz, Norris en Le Clerc? Misschien heb ik in alle verveelde slaperigheid afgelopen zondag enkele zeer speciale acties van hen gemist?

Of klink ik nu teveel als een fanboy?

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

nocalimero schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 22:31:
[...]

Ik vraag me eigenlijk vooral af wat het grote verschil in beoordeling tussen HAM en MAX veroorzaakt. Ik kan me eigenlijk alleen een vlekkeloze kwalificatie van HAM als speciaal herinneren.Wat nog meer?
En wat veroorzaakt de hogere beoordelingen van Sainz, Norris en Le Clerc? Misschien heb ik in alle verveelde slaperigheid afgelopen zondag enkele zeer speciale acties van hen gemist?

Of klink ik nu teveel als een fanboy?
Geen fanboy, meer een verzoek om transparantie. Ik weet ook niet wie de vijfkoppige jury is die de punten toekent. Aangezien het 49 punten voor HAM zijn is mijn interpretatie dat hij 4 x een 10 heeft ontvangen. Vind persoonlijk zijn prestatie geen 10 afgelopen weekeind.

Heb meer de indruk dat ze gestuurd hebben op een verschuiving tussen HAM en VER bij Formula1.com omdat er anders te weinig wijzigingen waren en de nieuwswaarde nihil zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 13:07
Woudloper schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 22:38:
[...]
Heb meer de indruk dat ze gestuurd hebben op een verschuiving tussen HAM en VER bij Formula1.com omdat er anders te weinig wijzigingen waren en de nieuwswaarde nihil zou zijn.
Dit waarschijnlijk.

Afgelopen weekend heeft bijna niemand wat verkeerd gedaan. Ricciardo en Perez waren een heel klein beetje naughty (en zijn dus bestraft) en Gasley presteerde ondermaats. Voor de rest heeft iedereen precies gereden zoals de Excel tabelletjes van tevoren al voorspeld hadden.

Er gebeurt gewoon geen ene f*ck meer, en er valt dus ook niks meer te beoordelen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08:06

Amphiebietje

In de blubber

Het is gewoon Facebook/Trump-stijl nieuws voor de Facebook-generatie. 5 seconden heisa om niets, keer op keer weer, gewoon omdat mensen met een social media verslaving het zullen lezen, OMG! denken, en het 3 seconden later weer zullen zijn vergeten, zodat het truukje keer op keer herhaald kan worden zonder dat er enige reflectie bij het bedoelde publiek optreedt. Krijgt ene meneer Pavlov toch gelijk...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-10 16:00

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D-C9GwHXsAEgOiQ.png:large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Is hiervan ook een vergelijking mogelijk tussen: na Paul Ricard 2018 en na Paul Ricard 2019?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Jackson6 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 08:19:
[...]

Is hiervan ook een vergelijking mogelijk tussen: na Paul Ricard 2018 en na Paul Ricard 2019?
dat is dit? is beide de 8e race van het jaar geweest ook

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:54
Wat een gedoe over Toto. Deze heeft al verschillende malen aangegeven dat het voor de buitenwereld lijkt alsof het allemaal easy peasy is, maar dat het heel erg lastig is om dit nivo vast te houden. En dat het team niet mag verslappen nu alles zo goed gaat. Ik snap wel dat ze een record willen dat iedere race er een Mercedes wint dit seizoen. Ongeslagen een heel jaar! Dat zou wat zijn voor hun! Dat ze na hun initiële voorsprong (want motorconcept kwam van hen) dit al die jaren hebben kunnen vasthouden (lees; Ferrari en Renault en later Honda hun werk niet goed genoeg deden). Alleen RBR had een hele tijd het beste chassis, maar zelfs dat hebben ze nu het beste voor elkaar.

Oftewel chapeau Mercedes, het is alleen voor ons soms te saai om aan te gluren. Deja vu met de jaren van schumi. Toen ben ik jaren gestopt met kijken. Misschien ook wel omdat ik toen kleine kindjes had....

Een ding staat vast, Mercedes gaat niet altijd de grootste blijven! Hopelijk zsm hahaha

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Extigo
  • Nu online
https://www.gpupdate.net/...n-tijdens-jaar-oneerlijk/

Maar ze hebben dit vorig jaar gedaan vlak voor de GP van Spanje, toch? Dus wat is dit nu voor hypocriet gewauwel....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
basvn schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 08:24:
[...]

dat is dit? is beide de 8e race van het jaar geweest ook
Oops 8)7 Het is nog vroeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 14:50
demo31051987 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 08:43:

Maar ze hebben dit vorig jaar gedaan vlak voor de GP van Spanje, toch? Dus wat is dit nu voor hypocriet gewauwel....
Geloof dat het de GP van engeland was maar goed ik vind dit inderdaad een erg hypocriete opmerking van Mercedes.

Twitch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/65154714_2345347768845032_3258978934611509248_n.jpg?_nc_cat=108&_nc_oc=AQkYdbJUKGCUsFe7IGApQu5TlDoTdvSlE07GFiqSsekEWhRIZdYO7TI6h5XliqJJMrY&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=6590dbf84ef0833c6808866b46791be0&oe=5DBFD0F4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
  • Laatst online: 10:34
demo31051987 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 08:43:

Martin0 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 09:02:
[...]

Geloof dat het de GP van engeland was maar goed ik vind dit inderdaad een erg hypocriete opmerking van Mercedes.
Je kunt natuurlijk proberen een punt te maken maar je vergeet toch iets te gemakkelijk te vermelden dat er nog andere teams zijn die hetzelfde idee hebben. Als een mens als Vasseur zijn mening geeft, dan heeft dat voor mij al redelijk wat waarde. Natuurlijk wordt de focus gelegd op Mercedes omdat mensen sneller op een titel met Mercedes dan met Alfa Romeo of zo klikken.

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 212 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-10 16:16

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
[...]

Laatst kwam er toch ook iets voorbij mbt de voorwielophanging bij MER :? Daar zat zo'n bewegende "arm", maar heb daar weinig meer van terug gezien. Wellicht is er genoeg over gerept maar heb het niet teruggevonden. Is dit iets wat mag en zo ja waarom doen andere teams daar niets mee? Zover ik weet heeft geen enkel ander team dat?

[Afbeelding]
Die voorwielophanging zorgt ervoor dat de auto aan de voorkant 'dipt' bij een bepaalde (maximale) stuuruitslag. Handig om bijvoorbeeld extreme bochten zoals de hairpin in Monaco mee te pakken.

En dan is er nog dit verhaal: https://drivetribe.com/p/...id=VULrpM68RISR_TBS1dhvwg

Of hebben ze dat inmiddels aangepakt?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Nu online
Kenhas schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 09:22:
[...]

[...]

Je kunt natuurlijk proberen een punt te maken maar je vergeet toch iets te gemakkelijk te vermelden dat er nog andere teams zijn die hetzelfde idee hebben. Als een mens als Vasseur zijn mening geeft, dan heeft dat voor mij al redelijk wat waarde. Natuurlijk wordt de focus gelegd op Mercedes omdat mensen sneller op een titel met Mercedes dan met Alfa Romeo of zo klikken.
Dat ben ik niet met je eens. Het is hypocriet van alle teambazen die hiermee akkoord gaan. Ik vind het gewoon raar dat ze nu zeggen dat het oneerlijk vinden, terwijl de verandering vorig jaar zonder enige discussie is doorgevoerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://external-preview.redd.it/OYgxMxRJRTrw8mpnVjDZpMX5iaLnctrijmenw_yM8Bw.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&s=6455802e1c73bb726f524f60d22411ed2be03fbc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppbruins
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-10 15:26
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D-AnrQoXUAEM3F6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

demo31051987 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 09:28:
[...]

Dat ben ik niet met je eens. Het is hypocriet van alle teambazen die hiermee akkoord gaan. Ik vind het gewoon raar dat ze nu zeggen dat het oneerlijk vinden, terwijl de verandering vorig jaar zonder enige discussie is doorgevoerd.
Oh, was het vorig jaar zonder enige discussie gegaan?
Heb daar toch aardig veel artikelen en commentaar over/van/door F1 teams gelezen.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Nu online
YakuzA schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 10:17:
[...]

Oh, was het vorig jaar zonder enige discussie gegaan?
Heb daar toch aardig veel artikelen en commentaar over/van/door F1 teams gelezen.
Nou, die discussie kwam pas na de wijziging zover ik mij kan herinneren. Maar ik kan het fout hebben :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppbruins
Dat moet ik nog zien. Mocht hij Mexico winnen, dan pakt hij Brazilie ook aangezien Ocon niet meerijdt dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannx1986
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 23:17
[...]

[Afbeelding]
Deze werdt gepost in het topic GP Frankrijk.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D9f9E2EXkAAt4kX.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door dannx1986 op 27-06-2019 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Chiron schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 09:25:
[...]
Die voorwielophanging zorgt ervoor dat de auto aan de voorkant 'dipt' bij een bepaalde (maximale) stuuruitslag. Handig om bijvoorbeeld extreme bochten zoals de hairpin in Monaco mee te pakken.

En dan is er nog dit verhaal: https://drivetribe.com/p/...id=VULrpM68RISR_TBS1dhvwg

Zoals boven gepost zijn eind 2017 de regels gekomen over de maximale ‘dip’, waarna oa red bull niet meer deze ophanging gebruiken.
Blijkbaar heeft merc iets gevonden waarmee ze toch de ‘dip’ onder controle hebben icm deze ophanging.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Voor velen waarschijnlijk niet te verstaan, maar hieronder wordt toch wat tegengas gegeven.

Wat wil Hamilton? De rijders zijn zelf schuldig!

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
Chiron schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 09:25:
[...]

En wie moet dan wat aanpakken?
Er is in Baku beslist dat hydraulische olie niet voorgewarmd mag worden door een externe bron. Blijkbaar heeft Mercedes hun dempers zo geplaatst dat ze opgewarmd worden door hitte van de versnellingsbak en dus geen externe bron.
Dus is er volgens mij niets om aan te pakken. Staat ook in jouw link
An FIA steward confirmed to AMUS that such a practice would not be punishable: "We cannot prescribe anyone where he builds his suspension components and what is in their environment. Theoretically, one could also alienate an exhaust manifold for heating. We can only intervene when the warm-up happens in an unnatural way."
demo31051987 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 09:28:
[...]

Wat is er daar hypocriet aan? Omdat ze Red Bull tegenspreken?
Red Bull (eigenlijk Helmut Marko) doet een uitspraak, meerdere teambazen gaan er niet mee akkoord en dat is opeens hypocriet?
De banden zijn vorige jaar veranderd na de GP van Engeland nadat bleek dat de vorige banden het niet uithielden en dat het een te groot risico was (als ik mij goed herinner). Er was (bijna) geen discussie omdat het gewoonweg om de veiligheid ging.

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 212 en 215

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Nu online
Kenhas schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 12:35:
[...]

Wat is er daar hypocriet aan? Omdat ze Red Bull tegenspreken?
Red Bull (eigenlijk Helmut Marko) doet een uitspraak, meerdere teambazen gaan er niet mee akkoord en dat is opeens hypocriet?
De banden zijn vorige jaar veranderd na de GP van Engeland nadat bleek dat de vorige banden het niet uithielden en dat het een te groot risico was (als ik mij goed herinner). Er was (bijna) geen discussie omdat het gewoonweg om de veiligheid ging.
Dat de teambazen vorig jaar niets riepen toen Mercedes midden in het jaar de banden veranderd wilden zien en nu RBR dat roept, gaat iedereen lopen zeuren. Dat noem ik hypocriet.

En ze hebben de banden aangepast voor de GP van Spanje en dat was niet voor veiligheid, maar voor verhittingsproblemen die bij een paar teams naar voren kwamen.
https://www.formula1.com/...QZaZd5SwySs4mowkU2KA.html

[ Voor 5% gewijzigd door Extigo op 27-06-2019 13:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:01

sjaool

Every life should have 9 cats

Kenhas schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 12:35:
[...]
[...]
Tja, of je maakt banden die voor iedereen werken of je maakt banden die maar voor een team werken. Nu kunnen ze wel zeggen dat Mercedes zijn zaken in dit geval beter op orde heeft maar het wekt wel de suggestie dat er iets niet in de haak is.

Ik vond die spanning juist wel mooi of de banden het al dan niet zouden halen. Laat ze maar een extra stop maken als de wagen de banden aan gort rijdt. Nu kunnen ze bij wijze van spreken op praktisch elke band de finishlijn halen ook al is de grip zoek.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Als je merkt dat je banden het niet houden kan je ook gewoon op tijd naar binnen gaan voor een nieuw setje :O

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
Chiron schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 14:18:
Als je merkt dat je banden het niet houden kan je ook gewoon op tijd naar binnen gaan voor een nieuw setje :O
Haha... zou je denken 8)7 ? Kennelijk is een 1 stopper de regel, kan dat niet moet de band aangepast worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
stijn1309 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 14:28:
[...]

Haha... zou je denken 8)7 ? Kennelijk is een 1 stopper de regel, kan dat niet moet de band aangepast worden :P
Ze kunnen ook gewoon langzamer gaan rijden als de banden het anders niet houden 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

stijn1309 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 14:28:
[...]

Nee hoor, de regel is om minimaal 1 stop te maken, want ze moeten tijdens de race minstens 2 soorten compounds hebben gebruikt. Uiteraard staat het ze vrij om meer dan 1 stop te maken }:O

In plaats van te mekkeren dat de banden er te snel aan gaan en dat het moet worden aangepast had Mercedes dus ook gewoon eerder en meer pitstops kunnen maken :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
ThomasG schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 14:29:
[...]
Ze kunnen ook gewoon langzamer gaan rijden als de banden het anders niet houden 8)7
Eigenlijk wel heel apart dat de banden vorig jaar dus zijn aangepast mid-season.
Kan mij niet herinneren dat een band echt daadwerkelijk uit het niets uit elkaar klapte, maar dat ze het wel min of meer zagen aankomen en het risico gewoon namen (qua slijtage en wetende dat hij bij x slijtage kan klappen).

Maja... F1 zou de F1 niet zijn als zou iets niet zou gebeuren >:)
Chiron schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 14:31:
[...]

Nee hoor, de regel is om minimaal 1 stop te maken, want ze moeten tijdens de race minstens 2 soorten compounds hebben gebruikt. Uiteraard staat het ze vrij om meer dan 1 stop te maken }:O

In plaats van te mekkeren dat de banden er te snel aan gaan en dat het moet worden aangepast had Mercedes dus ook gewoon eerder en meer pitstops kunnen maken :O
I know... was sarcasme!

[ Voor 30% gewijzigd door stijn1309 op 27-06-2019 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D-EfOZiXoAEgROb.jpg:large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D-EfOuFWwAAoBbK.jpg:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Chiron schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 14:18:
Dat werkt alleen als de verloren tijd zo groot wordt dat je tig plekken dreigt te verliezen dat je wel naar binnen moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:38

mphilipp

Romanes eunt domus

sjaool schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 13:32:
[...]
Tja, of je maakt banden die voor iedereen werken of je maakt banden die maar voor een team werken. Nu kunnen ze wel zeggen dat Mercedes zijn zaken in dit geval beter op orde heeft maar het wekt wel de suggestie dat er iets niet in de haak is.
Maar als het nu gewoon zo is? Wat áls Mercedes gewoon de zaken beter voor elkaar heeft? De betere engineers, analisten, simulatiemodellen en correlatiespecialisten? De juiste mensen op de juiste plek en de juiste omgeving voor die mensen om te excelleren?

Waarom denk je meteen aan vals spel of samenzweringen als één team het beter doet dan de rest?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 13:05

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

mphilipp schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 16:23:
[...]

Maar als het nu gewoon zo is? Wat áls Mercedes gewoon de zaken beter voor elkaar heeft? De betere engineers, analisten, simulatiemodellen en correlatiespecialisten? De juiste mensen op de juiste plek en de juiste omgeving voor die mensen om te excelleren?

Waarom denk je meteen aan vals spel of samenzweringen als één team het beter doet dan de rest?
Dan heb je nog steeds 1 aspect.. budget. En dan niet meteen RBR en Ferrari hebben ook zoveel budget, nee Merc alleen vs de rest van het veld (ik zet RBR en Fer even weg als 'niet op orde'). Is het raar dat ze 3x beter zijn met 3x zo'n budget?

En er is geen sprake van vals spelen, als wat je doet 'in de regeltjes' is, zoals de vroegere diffuser, of mogelijk het banden/hydrolisch verhaal rond Merc.

Maar los van dat alles, los van eerlijk of niet, het brengt secondaire problemen met zich mee, waaronder een groot aspect, kijkers, fans en publiek. Frankrijk en Italie hebben elk een club met een abo op de titel, maar de rest is 'in beeld' genoeg om zo elk hun eigen fans te hebben, het is geen enkele race met focus enkel op de winnaar, het zijn individuele wedstrijden elk met hun eigen kijkers.

En ergens boeit het niet of dit door gewoon goed te zijn, fairplay of toch valsspelen komt, het resultaat is een mogelijk verval van kijkers/fans als dit zo door blijft gaan. Niet alleen Merc dominantie, maar de spreiding van het veld, het onvermogen om in te halen (Monaco, 'nuf said). Als dit seizoen op zo'n manier doorgaat, vraag ik me af of ik nog wel elke race ga kijken, of dat een samenvatting eigenlijk wel genoeg is.

Eerlijk, F2 of zelfs FE, je kan vooraf echt niet zomaar zeggen 'oooh X wint wel', eigenlijk net zo in Nascar, indy of andere grote tak, natuurlijk heb je de 'club' voorin, maar verre van het niveau wat Merc tot nu toe heeft laten zien.

[ Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 27-06-2019 16:46 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

ArcticWolf schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 16:20:
[...]

Dat werkt alleen als de verloren tijd zo groot wordt dat je tig plekken dreigt te verliezen dat je wel naar binnen moet.
Als je band ploft kost je dat nog meer plekken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Er ligt geen Renault-blok meer in de auto. :P Het was het enige circuit waar Renault een voordeel had. :P

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Laatst online: 08-10 18:15
Deze heb ik naar het algemene topic geschopt. Past hier gewoon veel beter. :)

Paniek over de bandjes:

https://www.auto-motor-un...-reifen-2019-aenderungen/

[ Voor 29% gewijzigd door DaniëlWW2 op 27-06-2019 17:51 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:38

mphilipp

Romanes eunt domus

SinergyX schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 16:45:
[...]
Dan heb je nog steeds 1 aspect.. budget. En dan niet meteen RBR en Ferrari hebben ook zoveel budget, nee Merc alleen vs de rest van het veld (ik zet RBR en Fer even weg als 'niet op orde'). Is het raar dat ze 3x beter zijn met 3x zo'n budget?
Daar gaat het mij niet om. Het gaat mij om deze zinsnede die ik al vaker van deze persoon heb gehoord (of woorden met gelijke strekking):
maar het wekt wel de suggestie dat er iets niet in de haak is
Budget zegt niet alles. Ik herhaal maar weer mijn eigen woorden: Williams geeft meer uit als Force India (Racing Point die het nu niet zo heel denderend meer), en presteert niets, ondanks de beste motor van het veld achterin. Force India bereikte veel meer. Hetzelfde geld/gold voor Toyota en Honda toen ze nog eigen teams hadden. Kwam bar weinig uit al die miljoenen die ze erin pompten.
Dus ja, het helpt als je heel veel geld hebt, maar je hebt ook de juiste poppetjes nodig, en die poppetjes moeten ook in de juiste omgeving zitten om tot goede prestaties te komen. Alleen Schumacher bij Ferrari had misschien ook niet automatisch tot het juiste resultaat geleid zonder Brawn, Todt en die andere dude wiens naam ik even niet op kan komen.

Mensen hebben de neiging om de zaken te oversimplificeren. Mercedes heeft de zaken goed voor elkaar. Vooral Meneer Hamilton, die zijn eigen teammaat, die dit jaar erg goed op dreef leek, afgelopen zondag de oren waste. Beter bandenmanagement. Dus ook in die superieure Mercedes is het nog geen gegeven dat je zomaar even wint. Zet Giovanazzi erin en ik denk dat Ferrari dan ineens gaat winnen.
Alles moet dus kloppen. En dat doet het bij Mercedes. Deels door het geld, maar dat is niet het hele verhaal. Niet alles is te koop. Het scheelt natuurlijk dat Mercedes bij de introductie van de V6 turbo motor meteen een hele goede motor had gebouwd. Maar dat schijnt te komen omdat ze al hadden voorgesorteerd op dit concept en iets dat dicht in de buurt kwam al 2 jaar hadden draaien op de testbank. Tenminste, dat is het verhaal dat ik ergens las/hoorde.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Bart-Willem schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 17:01:
[...]
Er ligt geen Renault-blok meer in de auto. :P Het was het enige circuit waar Renault een voordeel had. :P
In de RB-Honda hangt tegenwoordig een Turbo, ontwikkeld samen met Honda Aircraft Company, die voor de stuwing van onderstaand ***tuig zorgt. Toch ook bedoeld voor hogere sferen? :+

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/23/HondaJet_Ryabtsev.jpg

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 13:05

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

mphilipp schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 17:12:
[...]

Daar gaat het mij niet om. Het gaat mij om deze zinsnede die ik al vaker van deze persoon heb gehoord (of woorden met gelijke strekking):
Jij denkt dat ze alles correct doen, andere geloven dat niet, de waarheid ligt in het midden. Genoeg in het verleden gebleken dat zaken die correct waren, toch werden verboden (active susp, blown difusser, etc) omdat het een te groot verschil gaf.

Genoeg takken van racen die penalties geven aan teams die te snel zijn (WTCC) of die verplicht de motor laten terug schroeven (GT, SuperGT) op basis van testen, daarmee maak je nog een beetje 'level playing field'.

Nogmaals, het gaat mij niet meer om het wel/niet binnen de regels of iets op orde hebben, het gaat over de toekomst van de F1. 'Ja maar vroeger was dit er ook!', ja vroeger was F1 ook iets meer 'voor de F1 fan', we zitten met een iets breder publiek inmiddels, die waarschijnlijk net zo snel afhaken als Max in de F1 kwam.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

loekf2 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 17:07:
Deze heb ik naar het algemene topic geschopt. Past hier gewoon veel beter. :)

Paniek over de bandjes:

Maar dit is onze laatste hoop. Niet om Mercedes te verslaan in de kampioenschappen, dat gaat toch niet gebeuren. Nee, hopelijk zorgt dit ervoor dat zowel Ferrari als RBR dichterbij kunnen komen. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Je bent veel te langzaam. Had het al verplaatst. ;)
Zie niet veel van paniek in het artikel? Zoals er te lezen valt, zal het voordeel voor Mercedes nieuw werkelijk snel verdwijnen, indien ze terug zouden vallen op "dikkere" banden. Mercedes steekt met hun 2019 bolide met kop en schouders boven de rest uit. Ook valt er te lezen dat er al voor 2 maanden banden geproduceerd zijn, die worden ook zomaar niet aan de kant geschoven.

In de praktijk zal er voor dit seizoen weinig tot niets gaan veranderen verwacht ik, het is zoals het is. De "schade" door de dominantie van het Mercedes team is al toegebracht onder het kijkend publiek, en zal alleen nog maar toenemen als het steeds maar een zilveren 1-2 blijft.

@DaniëlWW2, deze reactie hoort zeer waarschijnlijk elders thuis (samen met bovenstaande?)?

[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 27-06-2019 17:55 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:47
Chiron schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 14:31:
[...]

Zo werkt het nu eenmaal in de F1.
Er wordt op de grens van de regels ontwikkeld. Verplicht 1 stop is dus, zolang 1 stop sneller is, ook precies waar ze voor zullen gaan.

Wil je meer stops, dan moet je meer stops verplichten. Of de banden zo maken dat ze beduidend korter meegaan. Maar niet zo dat het op het randje is, want dan zullen teams dat risico nemen en vanwege veiligheid kom je dan op de huidige situatie uit.

Zie het verplichte minimale gewicht. Coureurs werden uitgemergelde poppetjes met spillepootjes en een dikke nek.
Minimaal is direct maximaal.
Het blijft kunstmatig..net als elke maatregel.

Er zijn allerlei maatregelen te bedenken om het speelveld gelijker te maken, maar dat druist tegen de fundamenten van de F1 in.
Zo zou je prima de fuelflow of de accu capaciteit variabel kunnen maken om gelijkere auto's te krijgen , maar dat willen we ook niet.

Een vaste Budgetcap lost het ook niet op. Dat heeft het token systeem al aangetoond.

Helaas is er geen simpele oplossing.
Gek genoeg is eigenlijk het enige dat zou werken niets doen. Dan komt het vanzelf dichter bij elkaar...maar dat duurt te lang.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Of banden produceren die voordat ze klappen, een paar ronden significant trager worden zonder risico's.

Of Mercedes zorgt dat ze minder op de limiet rijden, want alle andere teams hadden het probleem niet.

Hopelijk schudt de overgang naar de grotere velgen weer een boel op, en las ik dat bandenwarmers helemaal verbannen zijn volgend seizoen? :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:42
Chiron schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 18:32:
en las ik dat bandenwarmers helemaal verbannen zijn volgend seizoen? :o
Ja daar heb ik toch wel heel erg mijn twijfels bij... Gaat dat niet weer gewoon opnieuw een voordeel zijn voor het enige topteam dat geen problemen heeft met de banden op temperatuur krijgen? 8)7

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
wowly schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 08:31:
Wat een gedoe over Toto. Deze heeft al verschillende malen aangegeven dat het voor de buitenwereld lijkt alsof het allemaal easy peasy is, maar dat het heel erg lastig is om dit nivo vast te houden. En dat het team niet mag verslappen nu alles zo goed gaat. Ik snap wel dat ze een record willen dat iedere race er een Mercedes wint dit seizoen. Ongeslagen een heel jaar! Dat zou wat zijn voor hun! Dat ze na hun initiële voorsprong (want motorconcept kwam van hen) dit al die jaren hebben kunnen vasthouden (lees; Ferrari en Renault en later Honda hun werk niet goed genoeg deden). Alleen RBR had een hele tijd het beste chassis, maar zelfs dat hebben ze nu het beste voor elkaar.

Oftewel chapeau Mercedes, het is alleen voor ons soms te saai om aan te gluren. Deja vu met de jaren van schumi. Toen ben ik jaren gestopt met kijken. Misschien ook wel omdat ik toen kleine kindjes had....
Hier ben ik het wel mee eens. d:)b Vorig jaar was Ferrari de beste tot dat ze het voor zichzelf gingen verpesten icl Vettel. Dus zo makkelijk gaat het allemaal niet.
Een ding staat vast, Mercedes gaat niet altijd de grootste blijven! Hopelijk zsm hahaha
Da's dan weer jammer -O-
:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:56

Spotmatic

Ken sent me

Wat was ook alweer de reden dat er al tijdens het 2018 seizoen werd besloten om banden met een iets dunner loopvlak te maken? Ik kan me alleen van Mercedes herinneren dat ze last hadden van de banden (blistering) en toch werd Hamilton nog kampioen. Dus welke noodzaak was er precies om de banden te veranderen?

Ik lees trouwens dat 7 van de 10 teams moeten besluiten om de banden van 2018 weer terug te krijgen. Maar hebben minimaal 7 van de 10 teams in 2018 dan ook besloten dat er banden met een dunner loopvlak moesten komen? :?

[ Voor 26% gewijzigd door Spotmatic op 27-06-2019 19:28 ]

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spotmatic schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 19:27:
Wat was ook alweer de reden dat er al tijdens het 2018 seizoen werd besloten om banden met een iets dunner loopvlak te maken? Ik kan me alleen van Mercedes herinneren dat ze last hadden van de banden (blistering) en toch werd Hamilton nog kampioen. Dus welke noodzaak was er precies om de banden te veranderen?

Ik lees trouwens dat 7 van de 10 teams moeten besluiten om de banden van 2018 weer terug te krijgen. Maar hebben minimaal 7 van de 10 teams in 2018 dan ook besloten dat er banden met een dunner loopvlak moesten komen? :?
Sowieso alle teams met de Mercedes motor en McLaren schijnt ook tegen te stemmen. Zeven teams gaat dus lastig worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Misschien kunnen ze als snelle verandering de verplichting instellen om alle 3 de compounds te gebruiken, dwingt in ieder geval 1 extra stop meer af 😏

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
loekf2 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 17:07:
[mbr] Deze heb ik naar het algemene topic geschopt. Past hier gewoon veel beter. :) [/mbr]

Paniek over de bandjes:

De foto in het artikel lijkt wel een shop.

Kijk eens naar de grootte van Vettel ten opzichte van de harde band. En die band lijkt ook een stuk groter dan die andere 2.

Afbeeldingslocatie: https://imgr3.auto-motor-und-sport.de/Sebastian-Vettel-Pirelli-GP-Oesterreich-2019-articleDetailWide-f3665409-1606198.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-10 19:15

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ik blijf toch ook een vermoeden, en misschien nog meer hoop hebben dat er bij Merc iets niet klopt. Ja ze hebben hun zaakjes het best op orde van allemaal. Maar dan nog zou het verschil niet zo groot moeten zijn.

Er is geen enkele auto/team wat ook maar in de buurt kan komen. Lijkt het wel zo te gaan, gaat de motor een standje omhoog en rijden ze weer weg. Maatje van mij zit op dit moment in Oostenrijk, maar gaat inmiddels meer voor het feest en de sfeer, dan de race zelf.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:10

Crazy D

I think we should take a look.

alexbl69 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 20:29:
[...]

Kijk eens naar de grootte van Vettel ten opzichte van de harde band. En die band lijkt ook een stuk groter dan die andere 2.

[Afbeelding]
:D

Is dat voor het plaatje van de 3 kleuren? Dacht dat die gewoon met photoshop ergens op het circuit getekend werden. Je ziet aan het plaatje toch niet welke compound het is...

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Spotmatic schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 19:27:
Zal vast iets te maken hebben met dat ze het nu in-season zouden willen aanpassen i.p.v. voor het volgende seizoen.

Overigens was het volgens mij vorig jaar zo dat meerdere teams erkenden dat de dunnere banden beter waren. Was toen op Silverstone niet ook een test na het GP weekend? Tijdens het weekend hadden ze de dunnere banden en ging alles goed. Bij de testdagen de gewone banden en meerdere teams hadden problemen met dat de banden vrij snel blisters kregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Laatst online: 02-08 23:01
RobertMe schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 20:51:
[...]

Zal vast iets te maken hebben met dat ze het nu in-season zouden willen aanpassen i.p.v. voor het volgende seizoen.

Overigens was het volgens mij vorig jaar zo dat meerdere teams erkenden dat de dunnere banden beter waren. Was toen op Silverstone niet ook een test na het GP weekend? Tijdens het weekend hadden ze de dunnere banden en ging alles goed. Bij de testdagen de gewone banden en meerdere teams hadden problemen met dat de banden vrij snel blisters kregen.
Achteraf kwamen ze ook tot die conclusie ja.
Maar tijdens het weekend was dit nog niet echt bekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
demonic schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 21:02:
[...]

Achteraf kwamen ze ook tot die conclusie ja.
Maar tijdens het weekend was dit nog niet echt bekend.
Nouja, Pirelli had toch al extra die andere banden gemaakt voor o.a. Silverstone (en ik meen nog 1 of 2 GPs). Had iets te maken met nieuw asfalt waardoor Pirelli ook al verwachte dat de banden warmer zouden worden. Door die 0.4mm eraf te halen zou de warmteontwikkeling minder zijn. Wat Pirelli vooraf aangaf bleek achteraf dus ook precies te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RobertMe schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 21:09:
[...]
Nouja, Pirelli had toch al extra die andere banden gemaakt voor o.a. Silverstone (en ik meen nog 1 of 2 GPs). Had iets te maken met nieuw asfalt waardoor Pirelli ook al verwachte dat de banden warmer zouden worden. Door die 0.4mm eraf te halen zou de warmteontwikkeling minder zijn. Wat Pirelli vooraf aangaf bleek achteraf dus ook precies te kloppen.
Voor 3 races idd, France was er ook een van dacht ik.

Edit: https://www.racefans.net/...yres-to-austria-hamilton/

[ Voor 9% gewijzigd door hardware-lover op 27-06-2019 21:17 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:56

Spotmatic

Ken sent me

hardware-lover schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 21:13:
[...]

Voor 3 races idd, France was er ook een van dacht ik.
Al had Ferrari er niet zoveel aan: https://www.f1maximaal.nl...er-sky-italia-draait-door

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-10 20:24
Ik zat eens lekker ontspannen weer wat potcastjes te luisteren en kwam met het volgende idee om de race zelf spannend te houden en ook de verschillen tussen de teams te handhaven (het blijft namelijk ook een sport op technisch vlak, wie bouwt de beste auto):
Waarom niet kwalificeren in een ‘standaard auto’. Voor iedereen gelijk, geen afstellingen e.d.. Dus puur om de beste coureur eruit te halen. Daarna is dat de gridopstelling voor de zondag. De race zelf wordt uiteraard gereden in de eigen auto. Zo kan het dan zijn dat een kwalitatief goede (jonge) coureur als Norris of Russel meer in de top 5 komt te staan, of een oud gediende als Kimi. Terwijl een Bottas (in een sterke Mercedes) juist verder naar achteren komt. Dan wordt de race spectaculairder omdat de sterke auto’s het veld misschien helemaal door moeten. Volgens mij vang je zo meerdere vliegen in één klap:
- er vindt eindelijk strijd plaats wie nou de beste coureur is (kan per circuit verschillen)
- er blijft veel nadruk liggen op wie de beste auto bouwt
- jonge veelbelovende coureurs die vaak beginnen in zwakkere teams teams krijgen meer de kans om zich te bewijzen en rijden zo meer in de picture.
- de sterke auto’s moeten nu ook echt in een race laten zien dat ze sterk zijn
- foutjes in de kwalificatie (technisch sterk kunnen rijden) worden zo echt afgestraft doordat je met je goede auto toch echt op plek 10 of lager moet starten
Etc..

Volgens mij creëer je hierdoor elke race meer spanning doordat de gridopstelling veel verrassender kan uitpakken. Het ligt namelijk aan de coureur en niet aan de auto. Nu wordt vaak de wedstrijd al besloten op de zaterdag, de sterke teams als Mercedes en Ferrari staan eigenlijk al met 1-0 of 2-0 voor. Bij een omgekeerde gridopstelling zullen ze hun best doen om 10e te worden. Nu moeten ze op zaterdag zelf echt hun best doen om eerste te worden en bewijzen dat ze een betere coureur zijn dan de ander. Het kan nu nooit aan de auto liggen.

Of is dit idee al lang een keer geopperd en afgeschoten? Zo niet: waar kan ik het neerleggen 😉 Iemand een mailadres van de FIA?

[ Voor 5% gewijzigd door Goofyduck384 op 27-06-2019 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

NoFearCreations schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 20:41:
Ik blijf toch ook een vermoeden, en misschien nog meer hoop hebben dat er bij Merc iets niet klopt. Ja ze hebben hun zaakjes het best op orde van allemaal. Maar dan nog zou het verschil niet zo groot moeten zijn.

Er is geen enkele auto/team wat ook maar in de buurt kan komen. Lijkt het wel zo te gaan, gaat de motor een standje omhoog en rijden ze weer weg. Maatje van mij zit op dit moment in Oostenrijk, maar gaat inmiddels meer voor het feest en de sfeer, dan de race zelf.
Ik heb al eerder gezegd, die hebben ergens een geheime windtunnel neergeplempt. Dat horen we ooit nog wel eens.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Goofyduck384 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 22:11:
Ik zat eens lekker ontspannen weer wat potcastjes te luisteren en kwam met het volgende idee om de race zelf spannend te houden en ook de verschillen tussen de teams te handhaven (het blijft namelijk ook een sport op technisch vlak, wie bouwt de beste auto):
Waarom niet kwalificeren in een ‘standaard auto’. Voor iedereen gelijk, geen afstellingen e.d.. Dus puur om de beste coureur eruit te halen. Daarna is dat de gridopstelling voor de zondag. De race zelf wordt uiteraard gereden in de eigen auto. Zo kan het dan zijn dat een kwalitatief goede (jonge) coureur als Norris of Russel meer in de top 5 komt te staan, of een oud gediende als Kimi. Terwijl een Bottas (in een sterke Mercedes) juist verder naar achteren komt. Dan wordt de race spectaculairder omdat de sterke auto’s het veld misschien helemaal door moeten. Volgens mij vang je zo meerdere vliegen in één klap:
- er vindt eindelijk strijd plaats wie nou de beste coureur is (kan per circuit verschillen)
- er blijft veel nadruk liggen op wie de beste auto bouwt
- jonge veelbelovende coureurs die vaak beginnen in zwakkere teams teams krijgen meer de kans om zich te bewijzen en rijden zo meer in de picture.
- de sterke auto’s moeten nu ook echt in een race laten zien dat ze sterk zijn
- foutjes in de kwalificatie (technisch sterk kunnen rijden) worden zo echt afgestraft doordat je met je goede auto toch echt op plek 10 of lager moet starten
Etc..

Volgens mij creëer je hierdoor elke race meer spanning doordat de gridopstelling veel verrassender kan uitpakken. Het ligt namelijk aan de coureur en niet aan de auto. Nu wordt vaak de wedstrijd al besloten op de zaterdag, de sterke teams als Mercedes en Ferrari staan eigenlijk al met 1-0 of 2-0 voor. Bij een omgekeerde gridopstelling zullen ze hun best doen om 10e te worden. Nu moeten ze op zaterdag zelf echt hun best doen om eerste te worden en bewijzen dat ze een betere coureur zijn dan de ander. Het kan nu nooit aan de auto liggen.

Of is dit idee al lang een keer geopperd en afgeschoten? Zo niet: waar kan ik het neerleggen 😉 Iemand een mailadres van de FIA?
Ja, dat heette toen de A1GP... ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Nu online
Heel fijn stukje techniek in een heel klein gifje in deze tweet. Even op de link klikken

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

[YouTube: Heeft Robert Kubica zich goed voorbereid? | De Donderdag in Oostenrijk | Formule 1 2019]

Whoops, ook al gepost in de Oostenrijk thread... :P

[ Voor 15% gewijzigd door sjaool op 28-06-2019 08:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Daniel Ticktum is uit het Red Bull-programma getrapt
Daniel Ticktum is altijd het grote uithangbord geweest de laatste jaren van het Red Bull-juniorenprogramma, maar dat is niet langer meer het geval. De Brit is door Helmut Marko uit het programma en uit de Super Formula gezet.
gaat weer lekker in het junior programma.. :X
wie zullen ze straks weer verplicht terug moeten halen omdat ze te weinig rijders in F1 hebben? JEV? BUE? :+

[ Voor 16% gewijzigd door basvn op 28-06-2019 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
basvn schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 09:47:
wie zullen ze straks weer verplicht terug moeten halen omdat ze te weinig rijders in F1 hebben? JEV? BUE? :+
Beide hebben al geweigerd meen ik? Vergne ook gewoon echt met: 'ik rijd nu vooraan in Formule E, waarom zou ik dan achteraan gaan rijden in de Formule 1 om na één jaar weer eruit gegooid te worden'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

ze hebben net een meeting van een uur gehad over de banden

[ Voor 21% gewijzigd door basvn op 28-06-2019 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Laatst online: 08-10 18:15

[...]

En geruchten in het AD en de Telegraaf dat Verstappen als ie voor de zomerstop geen overwinningen heeft geboekt van z'n contract af kan. RB is dus wanhopig Honda aan het smeken om 110% betrouwbaarheid overboord te gooien, alles voor mee PKs. Neem aan dat Verstappen en z'n management de boel ook flink opnaaien.

Afgezien waar Verstappen dan heet moet. Misschien kan ie voor volgend jaar weer gezellig voor een Renault motor gaan zitten.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppbruins
loekf2 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 10:16:
[...]

En geruchten in het AD en de Telegraaf dat Verstappen als ie voor de zomerstop geen overwinningen heeft geboekt van z'n contract af kan. RB is dus wanhopig Honda aan het smeken om 110% betrouwbaarheid overboord te gooien, alles voor mee PKs. Neem aan dat Verstappen en z'n management de boel ook flink opnaaien.

Afgezien waar Verstappen dan heet moet. Misschien kan ie voor volgend jaar weer gezellig voor een Renault motor gaan zitten.
Volgens mij hangt alles af van Vettel. Als de geruchten kloppen gaat hij eind dit jaar met pensioen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-10 12:57
Jasphur schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 06:59:
Heel fijn stukje techniek in een heel klein gifje in deze tweet. Even op de link klikken

[Twitter]
Is dat niet het resultaat van de camber die ze hebben? Overdreven gezien staan de wielen zo: /-0-\ waarbij de 0 de auto is (paint skills 2.0 ten top!) en als je het stuur draait komt het punt waar de auto de grond raakt relatief verder te staan waardoor de auto naar beneden gaat...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

loekf2 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 10:16:
[...]

Ach, AD en Telegraaf. Ik geloof nooit dat Max voor het einde van zijn contract vertrekt. Er is een doel gesteld en daar hebben zr een traject voor uitgestippeld. Wat nu als Max volgend jaar bij een ander team zou gaab rijden en Red Bull/Honda presteert wel? Het is net als een gokkast, je gooit er flink wat geld in en geeft alles. Vervolgens komt er een nieuwe speler en die heeft meteen de jackpot. Ik zou dat risico voor het einde van het traject niet willen nemen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Lonestander
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-04 14:22
Verstappen wist toch ook dat dit jaar een tussenjaar zou worden met de nieuw Honda motor? Tenminste dat is wat ik de hele tijd vorig seizoen te horen kreeg.

Voor mij zijn de resultaten van dit jaar al beter dan de verwachtingen die ik vooraf had..

PSN: Lonestander, Steam: Lonestander / Lone

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Bob Popcorn

Plop!

alexbl69 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 20:29:
[...]

[Afbeelding]
De harde band is naar de kijker toe gedraaid en ligt op de kerb, lijkt dus groter door geforceerd perspectief.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Laatst online: 08:45

vectormatic

Warlock of the doorlock

sjaool schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 10:30:
[...]

Ach, AD en Telegraaf. Ik geloof nooit dat Max voor het einde van zijn contract vertrekt. Er is een doel gesteld en daar hebben zr een traject voor uitgestippeld. Wat nu als Max volgend jaar bij een ander team zou gaab rijden en Red Bull/Honda presteert wel? Het is net als een gokkast, je gooit er flink wat geld in en geeft alles. Vervolgens komt er een nieuwe speler en die heeft meteen de jackpot. Ik zou dat risico voor het einde van het traject niet willen nemen.
Mja, gaan is een gok, blijven net zo goed. Vraag Alonso en Vettel eens hoe vijf jaar blijven zitten bij Ferrari beviel? (daarintegen, vraag Alonso hoe de gok op een nieuwe motor bij McLaren uitpakte..)

Als je de trend van de laatste jaren er bij pakt is de kans op podiums bij ferrari gewoon groter, maar de kans op een titel alsnog 0, wat dat betreft kan je nu beter kijken naar wat er aan regelementsveranderingen aankomen en proberen daar op in te spelen (zie hamilton met de move naar mercedes vlak voor de nieuwe motor formule) dan hopen dat er nu nog een team mercedes weet in te halen, dat proberen Renault, Ferrari en Honda en al hun klanten al 6 jaar teversgeefs, het gat is groter dit jaar dan ooit.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-10 20:24
sjaool schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 01:37:
[...]

Ja, dat heette toen de A1GP... ;)
Wat ik van de A1GP begrijp is dat ze gedurende het hele weekend vrijwel dezelfde auto hebben. In mijn voorstel gaat het dan alleen om de kwalificatie om dezelfde wagens, zodat die alleen draait om de zoektocht naar beste coureur van dat weekend, wie rijdt het beste, dat bepaald de gridopstelling voor de race van zondag. Vandaaruit de race rijden met de eigen ontwikkelde wagen zoals nu ook het geval is (want er moeten voor de F1 wel verschillende auto’s zijn, het is naast een wedstrijd tussen coureurs ook een wedstrijd tussen de constructeurs).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

[...]

Tja, deze week zit Marko gewoon bij Mateschitz in Oostenrijk. Marko is ingehuurd door Mateschitz om toezicht te houden over beide Red Bull teams en het juniorenprogramma. Hij is geen medewerker van Red Bull. Technisch gezien heeft hij ook geen enkele functie bij Red Bull. Wat hij doet is rapporteren en hij voert de besluiten uit.

Ticktum presteerde kennelijk erg zwak, dan komt Marko bij Mateschitz langs, rapporteert en vaarwel. Gasly is potentieel de volgende. Presteert hij voor de ogen van de grote baas niet hier, dan kan het zomaar voorbij zijn. Marko besluit ook helemaal niet, hij voert uit.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
sjaool schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 10:30:
[...]

Bovendien, als Max weg wil en het hangt er contractueel alleen van af of hij een keer wint voor de zomerstop... Dan wint hij toch gewoon niet? Al lepelen ze nu een goddelijke motor er in die met gemak zou moeten kunnen winnen, Max moet het wel nog steeds doen. Lijkt me niet zo moeilijk om je gewoon een paar keer met opzet te verremmen waardoor Hamilton toch net voor hem komt te liggen (als je al op kop was).

Tuurlijk, met zo'n motor zou hij ook wel willen blijven, maar dat ze nu betrouwbaarheid op zouden willen geven om vervolgens net met veel piepen en kraken één keer te kunnen winnen zodat Max niet weg mag, nee dat slaat gewoon nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Finraziel schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 11:37:
[...]

Bovendien, als Max weg wil en het hangt er contractueel alleen van af of hij een keer wint voor de zomerstop... Dan wint hij toch gewoon niet? Al lepelen ze nu een goddelijke motor er in die met gemak zou moeten kunnen winnen, Max moet het wel nog steeds doen. Lijkt me niet zo moeilijk om je gewoon een paar keer met opzet te verremmen waardoor Hamilton toch net voor hem komt te liggen (als je al op kop was).

Tuurlijk, met zo'n motor zou hij ook wel willen blijven, maar dat ze nu betrouwbaarheid op zouden willen geven om vervolgens net met veel piepen en kraken één keer te kunnen winnen zodat Max niet weg mag, nee dat slaat gewoon nergens op.
Weet niet of je nieuwe baas heel blij met je zal zijn als je bij de oude expres verzaakt hebt. Want waarom zou je dat dan ook niet bij hem gaan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
pjlgt schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 11:42:
[...]

Weet niet of je nieuwe baas heel blij met je zal zijn als je bij de oude expres verzaakt hebt. Want waarom zou je dat dan ook niet bij hem gaan doen?
Ja maar tenzij je ineens super dominant bent is het echt niet zo lastig voor een coureur om op zo'n manier te verliezen dat je niet ziet dat het met opzet is.
En ben je wel ineens super dominant dan wil de coureur om te beginnen niet weg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

pjlgt schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 11:42:
[...]

Vettel verzaakt idd net zo bij Ferrari als hij in 2014 in de RB deed om onder zijn contract uit te komen ;)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:27
[...]

Op dit moment is er nog geen enkele reden voor Max om te gaan schuiven.
Beter om op het moment de ontwikkelingen m.b.t. 2021 aftewachten. Halverwege 2020 is dan vroeg genoeg om de keuze te gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-10 12:57
YakuzA schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 12:10:
[...]

Vettel verzaakt idd net zo bij Ferrari als hij in 2014 in de RB deed om onder zijn contract uit te komen ;)
Precies dit. Het was niet dat Ricciardo slecht was maar die dominantie over Vettel in 2014 kwam grotendeels vanwege Seb zelf. Nieuw bij het team komen en gelijk alles naar je hand zetten en sneller zijn dan je teamgenoot die de afgelopen 4 jaar alles bij elkaar wint wat er te winnen valt bestaat gewoon niet, ook niet met het talent zoals Max menigeen toedient zag je dat hij het pas tot half 2018 voor elkaar kreeg om Daniel echt te passeren.

Maar zoals ook al gezegd, dit is een tussenjaar waar de Honda betrouwbaar blijkt, maar net niet sterk genoeg en de auto zelf veel minder is dan voorgaande jaren. Los die twee op en 2020 is het jaar om te oogsten. Zit Max volgend jaar in deze positie dan voorzie ik wel die overstap vanwege de clausules

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
[...]

Als Honda een motor weet te produceren waarmee Verstappen Mercedes kan bedreigen zie ik de noodzaak om een overwinning weg te gooien niet zo.

Mocht dat namelijk het geval zijn dan is bij Red Bull blijven een stuk aantrekkelijker dan gokken op een overstap naar Mercedes of Ferrari. Bij RB is hij de onbetwiste nummer 1, zowel RB als in mindere mate TR rijden de facto in dienst van 1 rijder: Max Verstappen.

Het wordt een beetje anders als hij 'per ongeluk' wint enkel omdat net als vorig jaar beide Mercedessen uitvallen. Maar dan kan dat wellicht als 'verzachtende omstandigheid' worden uitgelegd om de eventuele clausule in het contract toch te kunnen lichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11:35
basvn schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 10:13:
[Twitter]
ze hebben net een meeting van een uur gehad over de banden

[Twitter]
Dus Merc, Williams, Racing Point, Renault en McLaren tegen?
Red Bull, Torro Rosso, Ferrari, Haas en Alfa Romeo voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Laatst online: 02-08 23:01
Sir_Lion schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 13:44:
[...]

Dus Merc, Williams, Racing Point, Renault en McLaren tegen?
Red Bull, Torro Rosso, Ferrari, Haas en Alfa Romeo voor?
Jupp Mercedes/Renault vs Ferrari/Honda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
alexbl69 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 13:39:
[...]

Als Honda een motor weet te produceren waarmee Verstappen Mercedes kan bedreigen zie ik de noodzaak om een overwinning weg te gooien niet zo.

Mocht dat namelijk het geval zijn dan is bij Red Bull blijven een stuk aantrekkelijker dan gokken op een overstap naar Mercedes of Ferrari. Bij RB is hij de onbetwiste nummer 1, zowel RB als in mindere mate TR rijden de facto in dienst van 1 rijder: Max Verstappen.

Het wordt een beetje anders als hij 'per ongeluk' wint enkel omdat net als vorig jaar beide Mercedessen uitvallen. Maar dan kan dat wellicht als 'verzachtende omstandigheid' worden uitgelegd om de eventuele clausule in het contract toch te kunnen lichten.
Tuurlijk, mijn punt was alleen dat zelfs als hij weg zou willen het verhaal nog steeds nergens op slaat.
Ik denk ook helemaal niet dat hij weg wil, tenzij misschien als Hamilton er mee stopt en Max zijn plek in mag nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Mercedes have never won 11 straight races, they failed to win their 11th twice. They are currently at 10.

From Japan 2015 to Russia 2016 they won all 10 races, but failed to win in 11th straight Spain.

Same happened later in that season. They won everything from Monaco to Singapore, 10 races to be precise.

Mercedes has now won 10 straight races, from Brazil last year to France and they would tie the record if they win on Sunday.

McLaren holds record with 11 straight wins in 1988.
Go Max Go :)F *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
De eerste streak werd onderbroken door Verstappen (Barcelona 2016). De tweede bijna door Verstappen (net 2e na Ricciardo Maleisië 2016). En degene met de laatste overwinning voor de huidige streak was ook Verstappen (Mexico 2018).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:06

jgj82

Ja, maar = nee

Finraziel schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 13:49:
[...]

Tuurlijk, mijn punt was alleen dat zelfs als hij weg zou willen het verhaal nog steeds nergens op slaat.
Ik denk ook helemaal niet dat hij weg wil, tenzij misschien als Hamilton er mee stopt en Max zijn plek in mag nemen.
En overkomt je hetzelfde als Senna in 1993? Naar het meest dominante team overstappen waarna in-between seasons de regels veranderd worden?
-O-

Het is een groot risico om van (redelijk competitief) team te wisselen, tenzij er omstandigheden intern in het team zijn waardoor een overstap moet, zie Ricciardo..

[ Voor 0% gewijzigd door jgj82 op 28-06-2019 14:14 . Reden: spelvautuh :$ ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

dus die discussie is ook weer klaar /s

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-10 14:50
basvn schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 14:15:
[Twitter]

dus die discussie is ook weer klaar /s
Duh! |:( Je gaat als management zulke geruchten toch niet bevestigen (zelfs als ze waar zijn), dat werkt enkel in het nadeel van Max en zou de relatie met RedBull compleet verzieken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wowly
  • Laatst online: 11:54
Please, hou toch op. Zitten jullie hier nu gewoon te discussiëren ook te discussiëren? Als jullie gaan toch willen discussiëren over iets wat net zo onwaarschijnlijk is, er is een "gerucht" dat ze Max naar de maan willen sturen in een raket van Ferrari.

Het hem niet worden jongens. Dit soort discussies komen er altijd als het seizoen "saai" lijkt te zijn.

Max zit in een overgangsjaar, dit zat eraan te komen

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Pagina: 1 ... 83 ... 156 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire