Tanken biedt de mogelijkheid tot verschillende strategieën, dus kan interessant zijn. Tegelijkertijd moet er wel iets bedacht worden om de veiligheid te waarborgen. Ik zie meer in het verwijderen van de fuel flow limit (maar behouden van max fuel). Daarnaast zou het interessant zijn om meer ruimte te geven voor de elektrische componenten.ppbruins schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 09:42:
[...]
Iemand op Twitter stelt het volgende voor:
How to fix #F1:
a) Bring back refueling;
b) Make tire degradation worse;
c) Remove motor penalties;
d) Add grass and gravel back to races;
e) Less penalties
Waarom mag er slechts 2MJ geharvest worden?
Waarom mogen er geen elektromotoren op de vooras zitten?
Meer verschillende oplossingsrichtingen (zoals toen er nog gekozen mocht worden in het aantal cilinders), geeft ook verschillende effectieve strategieën.
Het verwijderen van het motor limiet lijkt mij geen goed plan. Het aanpassen daarintegen... Wat nu als er dat gebruiken om de positive feedback loop tegen te gaan? Als je in het voorgaande jaar als eerste of tweede eindigt, mag je max 3 motoren gebruiken. Het derde en vierde team mag er dan 4 gebruiken en zo verder.
Wat betreft echte tracklimits ben ik helemaal voor. Nu is het te makkelijk om een stuk af te snijden en gokken dat je geen straf krijgt. Als je door gras of grind moet, weet je dat op z'n minst je banden een flinke klap krijgen en je daarna grip kwijt bent.