Beetje offtopic, maar zo zien is komende week dus de kwalificatie van de vrouwen voor de W-series. Die women-only race series die vanaf mei gaat beginnen. In die kwalificatie zitten 55 vrouwen waarvan 4 Nederlandse. Kan echter niet vinden of er nog ergens live timing of iets dergelijks is en wanneer de uitslag bekend wordt gemaakt. In ieder geval ben ik benieuwd of de Nederlandse er doorheen gaan komen. Lijkt me wel leuk voor ze namelijk.
Ik wil geen discussie uitlokken of vrouwen in de F1 thuis horen en of het fysiek mogelijk is, maar ben benieuwd of meer mensen nog met een schuin oog gaan meekijken naar deze serie. De serie wordt overigens geleidt door Alexander Wurz en heeft 3 jurileden: David Coulthard, Adrian Newey en nog wat anderen (waaronder Lyn St James, een dame die Indy 500 heeft gereden). In Oostenrijk gaan ze testen op de
Wachauring wat niet echt een racebaan lijkt, maar een redelijk standaard locatie voor rijvaardigheidscursussen met nog een kart-baantje erbij. Wel opvallend want in principe gaan ze in formule wagens rijden, wat me wat lastiger lijkt op zo'n locatie. Maar goed, wens ze veel succes
Beitske Visser is vanavond nog bij Peptalk dus misschien gaat die nog meer vertellen.