[F1] Seizoen 2019 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 73 ... 156 Laatste
Acties:
  • 1.146.108 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-10 11:10

Tijn96

In speed we trust

Snowhite0901 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 13:19:
transcriptie van kubica met zijn race engineer. Op zijn minst bijzonder te noemen:
https://www.reddit.com/r/..._kubica_and_his_engineer/
als ik dit zo lees loopt werkelijk alles stroef binnen williams :+

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02:07

mphilipp

Romanes eunt domus

Saturnus schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 13:32:
Hulkenberg naar RBR is omdat Verstappen naar Ferrari gaat omdat Vettel stopt.
Blijf het dubieus vinden, dergelijke geruchten. Als RBR rijders van andere teams binnen haalt, waarom hebben ze dan nog een Junior Team en programma? Wat moeten Kvyat en Albon met zo'n actie? Waarom zou je nog aan het junior programma meedoen?
Op zich gaat Gasly (lijkt het) beter dan in het begin. We kunnen niet elke coureur afmeten aan Max. Want ook Hulkenberg gaat de oorlog niet voor ze winnen. De laatste paar races wint Ricciardo van 'm, dus of je daarop vooruit gaat is maar de vraag. Ik weet het nog zo net niet of dat een reëel scenario is.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

naitsoezn schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 13:27:
[...]

Welke sluitmessage heb jij gekopieerd? :+
:X. Next topic in de reeks is Abu Dhabi... misschien een beginnersfoutje :P

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:15
Outerspace schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 14:44:
[...]

Direct 5 strafpunten op je licentie!

We moeten streng blijven op de rookies....

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:25
AzzKickah schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 14:15:
[...]

Leest wel erg lastig weg zeg.

A Pole? The Pole? Her?
Catching up with Robert's lead? Inlopen op z'n eigen voorsprong?

Ik snap er op sommige stukken bar weinig van.

En wat is nou het punt van het stuk? Waarom vind je het 'bijzonder'?
hmm dat valt toch wel mee?
Wat ik bijzonder vind is dat de communicatie tussen hem en zijn race engineer nogal stroef lijkt te verlopen. Ook dat gedeelte dat ze hem niet pitten. Het leest gewoon alsof hij zijn rondjes mag doen maar het ze eigenlijk geen reet interesseert wat hij nou echt doet.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:27
mphilipp schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 14:29:
[...]

Blijf het dubieus vinden, dergelijke geruchten. Als RBR rijders van andere teams binnen haalt, waarom hebben ze dan nog een Junior Team en programma? Wat moeten Kvyat en Albon met zo'n actie? Waarom zou je nog aan het junior programma meedoen?
Op zich gaat Gasly (lijkt het) beter dan in het begin. We kunnen niet elke coureur afmeten aan Max. Want ook Hulkenberg gaat de oorlog niet voor ze winnen. De laatste paar races wint Ricciardo van 'm, dus of je daarop vooruit gaat is maar de vraag. Ik weet het nog zo net niet of dat een reëel scenario is.
Helemaal eens voor wat betreft het junior team. In het verleden is al gebleken dat Red Bull de voorkeur aan eigen coureurs geeft i.p.v. coureurs van buitenaf.

Dat ze de oorlog niet gaan winnen met Hulkenberg ben ik het ook wel mee eens, maar dat is het doel ook niet. Wij als fan zien het liefste natuurlijk een (bijv.) Hamilton en Verstappen in dezelfde auto. Twee van de beste, zo niet de beste, coureurs met hetzelfde materiaal die strijden om de titel. Alleen, dat is voor de teams niet optimaal en geeft teveel wrijving.

Als team wil je dus eigenlijk een duo zoals bijv. Schumacher en Barrichello. Een coureur die de coureurstitel binnenhaalt en een snelle degelijke coureur om de constructeurstitel binnen te halen en in dienst rijdt van de eerste coureur, zonder daar (al te veel) over te klagen.

Helaas voor Hulkenberg is hij meer een Barrichello dan een Schumacher en wat dat betreft zou hij prima als coureur naast Verstappen kunnen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Outerspace schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 14:44:
[...]

Ja, als je op de verkeerde knop drukt dan is Abu Dhabi inderdaad het volgende topic. Voor de rest is de volgende in de topicreeks gewoon Canada. :+
B-Real schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 14:49:
[...]

Helemaal eens voor wat betreft het junior team. In het verleden is al gebleken dat Red Bull de voorkeur aan eigen coureurs geeft i.p.v. coureurs van buitenaf.

Dat ze de oorlog niet gaan winnen met Hulkenberg ben ik het ook wel mee eens, maar dat is het doel ook niet. Wij als fan zien het liefste natuurlijk een (bijv.) Hamilton en Verstappen in dezelfde auto. Twee van de beste, zo niet de beste, coureurs met hetzelfde materiaal die strijden om de titel. Alleen, dat is voor de teams niet optimaal en geeft teveel wrijving.

Als team wil je dus eigenlijk een duo zoals bijv. Schumacher en Barrichello. Een coureur die de coureurstitel binnenhaalt en een snelle degelijke coureur om de constructeurstitel binnen te halen en in dienst rijdt van de eerste coureur, zonder daar (al te veel) over te klagen.

Helaas voor Hulkenberg is hij meer een Barrichello dan een Schumacher en wat dat betreft zou hij prima als coureur naast Verstappen kunnen.
En dit is dus precies waarom ik het zeker niet ga uitsluiten. RBR wil Verstappen koste wat het kost behouden. Er zit niks in hun juniorenprogramma dat in de buurt komt en waarschijnlijk is er geen coureur in welk juniorenprogramma die in de buurt komt van Verstappen. Je kan er dan een Gasly naast zetten of een Albon of Kvyat. Ze zullen allemaal voor eigen succes willen gaan als ze de kans krijgen. Gasly haalt het niveau absoluut niet, Kvyat terugbrengen naar RBR is eigenlijk belachelijk en Albon is er ook niet klaar voor. Een plaats bij RBR moet je verdienen, niet krijgen omdat er een plaats vrij is in het team. Met Vettel en Webber waren er gewoon geen plaatsen. Kvyat kreeg zijn plaats en werd eruit geschopt en Gasly kreeg het ook. Vettel en Ricciardo verdiende hun plaatsen toen die vrijkwamen en Verstappen dwong een plaats af.

Ik ben het alleen niet eens over dat RBR per se iemand vanuit het eigen programma moet hebben. Webber en Coulthard waren dat niet en Verstappen kwam alleen in het RB programma zodat hij meteen naar de F1 kon. Dat was voor een plaats die eigenlijk al aan Sainz was toegezegd en die hij later terugkreeg omdat Vettel vertrok. Verder als je een RB junior bent, dan ben je van RB. Marko is je manager etc. Nou niet met Verstappen. Ik beschouw hem dan ook niet als een RB junior maar als een externe die voor de bühne gepresenteerd werd als RB junior.

Maar als laatste Hulkenberg. Het punt met hem is dat hij "gebroken" is. Menig talentvolle coureur die de Formule 1 in komt en vervolgens strand bij een middenveld team en nooit echt meedoet voor de prijzen. Ze rijden voor punten en P7 is een overwinning in het huidige veld. De beste van dit soort coureurs maken perfecte nummer 2 coureurs. Die willen wel tweede viool spelen in ruil voor miljoenensalarissen en podiumplaatsen achter de nummer 1. Ik denk niet dat ik een betere nummer 2 zou kunnen bedenken dan Hulkenberg. Hij zal gewoon zijn puntjes binnenhalen zonder een bedreiging te zijn voor Verstappen. Mocht Verstappen na 2021 vertrekken dan heb je tenminste nog iemand in je team met ervaring.

[ Voor 82% gewijzigd door DaniëlWW2 op 29-05-2019 16:08 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Eens, ik denk dat Hulkenberg diep van binnen ook de illusie niet meer heeft dat hij wereldkampioen gaat worden. Nog een paar jaar mee doen voor een handvol overwinningen bij een topteam ziet hij vast zitten en zou hij uitermate geschikt voor zijn.

Elk jong talent heeft nog wel de illusie dat ze ooit kampioen gaan worden, als ze maar de juiste auto hebben maar zo werkt het niet. Het gros is daar niet goed genoeg voor, wel goed genoeg als F1 coureur voor de middenmoot maar niet genoeg voor een overwinning laat staan een kampioenschap binnenharken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:05

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Geruchten gaan ook dat het management van LeClerc klaar is met Ferrari. Maar waar die dan heen zou moeten is een volgende vraag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

MikeyMan schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 16:53:
Geruchten gaan ook dat het management van LeClerc klaar is met Ferrari. Maar waar die dan heen zou moeten is een volgende vraag.
Renault. :*)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Van de wal in de drup...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

mphilipp schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 17:11:
[...]

Van de wal in de drup...
Dat is het punt. ;)
Ik heb de geruchten gehoord, maar zelfs als het klopt dan is het gewoon bizar dom om na zes races bij Ferrari als 21 jarige coureur al moeilijk beginnen te doen. Zeker als je helemaal niet beter presteert dan je teamgenoot...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DaniëlWW2 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 15:14:
[...]
Ik ben het alleen niet eens over dat RBR per se iemand vanuit het eigen programma moet hebben. Webber en Coulthard waren dat niet
Misschien was dat het begin van RBR...STR was er nog niet of bestond nog geen seizoen.
en Verstappen kwam alleen in het RB programma zodat hij meteen naar de F1 kon.
Dat is achteruit redeneren. Hij is alsnog ingestapt in het Junior programma, naar STR gegaan en van daaruit naar RBR. De juiste route. Geen shortcut naar RBR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:00
mphilipp schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 17:13:
Dat is achteruit redeneren. Hij is alsnog ingestapt in het Junior programma, naar STR gegaan en van daaruit naar RBR. De juiste route. Geen shortcut naar RBR.
Valt mee hoor. Max heeft gekozen voor RB omdat hij dan een jaar eerder in de F1 zou meedoen als bij Mercedes. Had hij gewacht dan was hij mogelijk al WDC, want dan had hij vrijwel zeker het stoeltje van Rosberg overgenomen. Al zagen weinigen zijn vertrek aankomen, dus daarop anticiperen kon ook niet.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:48
STR heeft VET, RIC, KVY, SAI, GAS, ALB en VER allemaal de kans gegeven in de F1 te komen. Sterker nog...ze stonden allemaal in de top10 bij de start in Monaco...

Als RBR junior zit je er dan toch beter bij dan een Mercedes junior. Russel zit in een vermomde F2 en Ocon heeft een zitje in het hospitality centre ...meer niet. Beiden zonder uitzicht op een stoeltje in de beste auto en zonder echt alternatief.

VER heeft eigenhandig 2 coureurs uit het programma geduwd. 3 als je Vergne meetelt.
Dat is het nadeel van een topper aantrekken. Je legt daarmee 1 van je topstoeltjes voor langere tijd vast en het andere topstoeltjes is per definitie gedegradeerd tot 2e rijder.

Het is dus niet zozeer dat het junioren programma opgedroogd is.. Max kreeg voorrang. Pakte dat met beide handen aan en deklasseerde alle anderen. Ze zijn echter blijkbaar goed genoeg om nog wel in de F1 te blijven en krijgen die mogelijkheid ook.

Wie er ook naast zit...ga er maar aanstaan. Max in deze vorm bijhouden is verdomde moeilijk.

Dat ze dan een goede tweede coureur zouden zoeken is niet zo gek. Tuurlijk hadden ze liever RIC gehouden. Al was het maar om Max te pushen..maar dat lijkt ie niet nodig te hebben.

Ik vraag me echter af hoeveel ze er echt mee zouden winnen. Plek 5 of 6 voor de tweede RBR coureur is op dit moment het maximale.
GAS doet dat nu gewoon en een HUL gaat echt niet ineens op P3 of 4 rijden.
Daarnaast heeft GAS geen capsones en schikt zich tot nu toe prima in zijn rol als knecht.

Ze hoeven ook niet op zoek naar een nummer 1 als vervanger voor Max. Die gaat alleen weg als hij het zitje van HAM kan krijgen en die zie ik nog niet weggaan.
Naast LEC bij Ferrari is helemaal zo'n fijne plek niet met het gerommel daar. Ook niet als eerste coureur.

Laat RBR eerst maar eens een auto bouwen waarmee Max het Hamilton echt moeilijk kan maken.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:25
sanderb schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 18:13:
Ik vraag me echter af hoeveel ze er echt mee zouden winnen. Plek 5 of 6 voor de tweede RBR coureur is op dit moment het maximale.
GAS doet dat nu gewoon en een HUL gaat echt niet ineens op P3 of 4 rijden.
Daarnaast heeft GAS geen capsones en schikt zich tot nu toe prima in zijn rol als knecht.
Hulkenberg heeft wel meer ervaring en kan wellicht beter meehelpen bij ontwikkeling van de auto / betere feedback geven.
Daarnaast blijft Red Bull een bedrijf wat extreem veel aan marketing doet, en wat dat betreft lijkt Hulkenberg mij een stuk beter dan Gasly.

Edit/toevoeging:
Zou een swap niet ook nog een optie zijn? Gasly naar Renault en Hulkenberg naar Red Bull. Fransman bij een Frans team. Volgens mij is dat wel iets dat Renault altijd gewild heeft. Waarom Gasly dat vervolgens zou doen weet ik dan ook weer niet. Klinkt niet als een promotie en daar zal die tweede rijder naast Ricciardo worden. Of Red Bull moet het al regelen en verplichten. Gasly zal nog wel een tijd onder contract staan bij Red Bull en zij gaan nog steeds over zijn carrière, dus kunnen hem ook ergens anders stallen. Hetzelfde als Sainz die 'verplicht' naar Renault moest en door Red Bull werd verhuurd.

[ Voor 31% gewijzigd door RobertMe op 29-05-2019 18:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

br men schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 13:04:
[...]
second best betekend de op 1 na beste.
third best betekend op 2 na beste.
Dus ze zeggen hier gewoon dat ze minimaal Renault voorbij zijn.
De grote Honda power-sprong komt op het juiste moment, in Monza komt update nummer 4 (volgens de Dokter). En de dokter gaat nog steeds uit van 5 overwinningen dit jaar, dat wordt smullen (voor de RB fan).

Nummer 4? Dan hebben we eerst nog een update 3 te goed (Silverstone heb ik "ergens" langs horen komen).

Formel 1, Red Bull: Mit großem Motoren-Upgrade an die Spitze
...
"Wir haben den Schritt, den Mercedes und Ferrari über den Winter gemacht haben, unterschätzt", muss er nun zugeben. Doch es soll Abhilfe geben: Motorenpartner Honda hat für die zweite Saisonhälfte ein großes Upgrade geplant.

"Das kommt mit Motor Nummer vier in Monza", kündigt Marko an. Das würde automatisch mit einer Strafe einhergehen. "Außer, der Sprung ist so signifikant, dann könnten wir die Strafe auch schön früher in Kauf nehmen", so Marko. "Nach den Zahlen, die wir von Honda haben, wird es ein richtiger Schub."

Red Bull steht derzeit zwar erst bei zwei Motoren, doch bis dahin wird wohl noch Motor Nummer drei zum Einsatz kommen. Eine Strafe droht ohnehin, weil bereits zwei MGU-Ks eingesetzt wurden. Davon sind über den Saisonverlauf hinweg nur zwei erlaubt.
...
"We have underestimated the step that Mercedes and Ferrari made over the winter," he now has to admit. But it should remedy: Engine partner Honda has planned for the second half of the season, a major upgrade.

"That comes with engine number four in Monza," Marko announces. That would automatically be accompanied by a penalty. "Unless the jump is so significant, we could accept the penalty sooner," says Marko. "After the numbers we have from Honda, it will be a real boost."

Although Red Bull is currently only with two engines, but until then will probably still engine number three are used. A punishment threatens anyway, because already two MGU-Ks were used. Of these, only two are allowed over the course of the season.

Mercedes kwakt er mogelijk al komende race een eerste motor upgrade tegenaan.

The 'daunting' prospect of a Mercedes F1 engine upgrade

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 29-05-2019 19:54 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:30

Edd

DaniëlWW2 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 17:13:
[...]

Dat is het punt. ;)
Ik heb de geruchten gehoord, maar zelfs als het klopt dan is het gewoon bizar dom om na zes races bij Ferrari als 21 jarige coureur al moeilijk beginnen te doen. Zeker als je helemaal niet beter presteert dan je teamgenoot...
Is Todt Jr. nog steeds zijn manager? Misschien dat die, vanwege zijn naam, iets probeert te bewerkstelligen bij Ferrari.
Daarnaast zit Leclerc, volgens mij, bij Ferrari omdat Marchionne dat wilde en de contracten al getekend waren voor zijn dood. Geruchten zijn natuurlijk ook geweest dat de rest van het team dat niet zag zitten, maar Todt jr hun aan de getekende contracten hield.

En het gerucht Hulkenberg zag ik gisteren idd voorbijkomen op internet. Maar nam het nog even met een grote zak zout. Ik denk niet dat het onmogelijk is en de Hulk daar wel op zijn plek kan vallen, maar het zou wel een trendbreuk zijn voor RBR. Alhoewel de pool van junioren nu ook niet echt overloopt.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-10 16:01
Als RBR Hulkenberg aan zich weet te binden, dan is dat allicht ook weer een signaal richting Renault, het mogelijk verzwakken van Renault kan natuurlijk een mooie extra zijn. Ik denk niet dat RBR erg blij was dat Renault Ricciardo heeft weggehaald bij RBR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-10 16:09

basvn

Breezand - NHN

t blijft een machtig mooie reclame fabriek!
zeker met die 3 auto´s op zandvoort :*)

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
Juncto schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 19:52:
Als RBR Hulkenberg aan zich weet te binden, dan is dat allicht ook weer een signaal richting Renault, het mogelijk verzwakken van Renault kan natuurlijk een mooie extra zijn. Ik denk niet dat RBR erg blij was dat Renault Ricciardo heeft weggehaald bij RBR.
Dat ze er niet blij mee waren is een ding. Maar ik zie RB er niet voor aan om om die reden Hulkenberg aan te trekken. Renault lijkt het overigens wel om die reden gedaan te hebben. Dat zie je ook in F1 Drive to survive, de Netflix documentaire. De eerste keer dat Horner en Abiteboul zich zien, na die aankondiging, zegt Abiteboul met een grote glimlach "Now you need a new engine and a new driver". Abiteboul leek dus echt plezier te hebben aan het irriteren/frustreren van Red Bull / Horner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-10 16:01
Als ze interesse hebben in Hulkenberg, dan zou het een mooie extra zijn, het zal zeker niet de hoofdreden zijn bij RBR en ik deel je mening dat het bij Renault cq Abitaboul wel een hoofdreden zou kunnen zijn geweest.
RobertMe schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 20:07:
[...]

Dat ze er niet blij mee waren is een ding. Maar ik zie RB er niet voor aan om om die reden Hulkenberg aan te trekken. Renault heeft dat overigens lijkt het wel om die reden gedaan te hebben. Dat zie je ook in F1 Drive to survive, de Netflix documentaire. De eerste keer dat Horner en Abiteboul zich zien, na die aankondiging, zegt Abiteboul met een grote glimlach "Now you need a new engine and a new driver". Abiteboul leek dus echt plezier te hebben aan het irriteren/frustreren van Red Bull / Horner.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

RobertMe schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 20:07:
[...]
De eerste keer dat Horner en Abiteboul zich zien, na die aankondiging, zegt Abiteboul met een grote glimlach "Now you need a new engine and a new driver". Abiteboul leek dus echt plezier te hebben aan het irriteren/frustreren van Red Bull / Horner.
Ik ben geen Renault-fan oid maar ik vind die quote zo uit z'n verband gerukt :/ . Je hoort hem vaker langskomen, maar het enkele feit dat die man zich op dat moment zo uit zegt imho echt he-le-maal niets over de motieven om Ricciardo binnen te halen. Dat ze RBR er nog een schop mee na konden geven was een meer dan welkome bonus, maar ik geloof oprecht niet dat het ook maar op enige manier bijgedragen heeft aan de overweging om hem dat contract aan te bieden.

Iets met "crime by opportunity" ipv voorbedachte rade :P

[ Voor 3% gewijzigd door naitsoezn op 29-05-2019 20:49 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-10 18:47

Nhz

naitsoezn schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 20:48:
[...]

Ik ben geen Renault-fan oid maar ik vind die quote zo uit z'n verband gerukt :/ . Je hoort hem vaker langskomen, maar het enkele feit dat die man zich op dat moment zo uit zegt imho echt he-le-maal niets over de motieven om Ricciardo binnen te halen. Dat ze RBR er nog een schop mee na konden geven was een meer dan welkome bonus, maar ik geloof oprecht niet dat het ook maar op enige manier bijgedragen heeft aan de overweging om hem dat contract aan te bieden.

Iets met "crime by opportunity" ipv voorbedachte rade :P
Nee dat geloof ik ook niet, no way dat ze zoveel geld uit geven met de primaire reden om hun oude klant een hak te zetten. Zo werkt het gewoon niet.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

Nhz schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 21:42:
[...]

Nee dat geloof ik ook niet, no way dat ze zoveel geld uit geven met de primaire reden om hun oude klant een hak te zetten. Zo werkt het gewoon niet.
Misschien niet de primaire reden, maar natuurlijk wel een leuke bijkomstigheid ;)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

TheBrut3 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 18:09:
[...]
Valt mee hoor. Max heeft gekozen voor RB omdat hij dan een jaar eerder in de F1 zou meedoen als bij Mercedes. Had hij gewacht dan was hij mogelijk al WDC, want dan had hij vrijwel zeker het stoeltje van Rosberg overgenomen. Al zagen weinigen zijn vertrek aankomen, dus daarop anticiperen kon ook niet.
Sorry, maar dat doet toch helemaal niets af aan wat ik zeg: de 'Koninklijke' weg naar RBR is via STR. Klaar. Max is bij STR gekomen en zat daarvoor niet in het Junior programma, maar dat maakt niet uit. Hij is in ieder geval geen zij-instromer direct naar RBR, want dat heeft RBR nog nooit gehad. Alleen in het eerste jaar omdat er toen nog geen Junior programma was, en STR pas een jaar daarna werd opgericht.

Ik zit natuurlijk niet in het bestuur van RBR, dus ik beslis het niet. Maar het zou me niet verstandig lijken om ineens je Junior programma én opleidingsteam te negeren en Hulkenberg inhuren. Dan moeten ze Gasly eruiit trappen. Als je dan denkt dat Red Bull het nu al moeilijk heeft met haar voorraad race-rijpe junior coureurs, voorspel ik een totale droogte als ze dat soort grappen uit gaan halen. Wat is dan de waarde van je Junior programma? Niets toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Nhz schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 21:42:
[...]
Hij zal het niet alleen hebben gedaan om RBR een hak te zetten, maar zijn blik en body language zei toch wel dat elke testosteron-vezel in zijn lichaam zich zat te verkneukelen over de chagerijnige kop van Horner. Misschien hebben ze het bewust zo gemonteerd, maar hoe hij ook Horner niet aan wilde kijken (en vice versa) sprak boekdelen. Beide heren waren echt bezig met een pissing contest.

Nou is Ricciardo geen prutser, dus als je die coureur koopt, haal je geen rommel in huis. Maar toch leuk als je Horner op de kast kan krijgen. Uiteindelijk lacht Horner het laatst en het best, want nu heeft ie én meer geld over en een betere positie als Renault. Die maken helemaal niets klaar momenteel. Ja, volgens Abiteboul komt het de volgende race allemaal goed, maar dat roept ie al 3 jaar...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:12
mphilipp schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 22:06:
[...]

Hij zal het niet alleen hebben gedaan om RBR een hak te zetten, maar zijn blik en body language zei toch wel dat elke testosteron-vezel in zijn lichaam zich zat te verkneukelen over de chagerijnige kop van Horner. Misschien hebben ze het bewust zo gemonteerd, maar hoe hij ook Horner niet aan wilde kijken (en vice versa) sprak boekdelen. Beide heren waren echt bezig met een pissing contest.

Nou is Ricciardo geen prutser, dus als je die coureur koopt, haal je geen rommel in huis. Maar toch leuk als je Horner op de kast kan krijgen. Uiteindelijk lacht Horner het laatst en het best, want nu heeft ie én meer geld over en een betere positie als Renault. Die maken helemaal niets klaar momenteel. Ja, volgens Abiteboul komt het de volgende race allemaal goed, maar dat roept ie al 3 jaar...
Denk ook dat het vooral de montage is, kijk, het was natuurlijk leuk voor .... Dno wat zn naam is Abitebul ofzo maar dan anders gespeld dat hij Ric ff wegjat van de concurrent die al jaren zit te klagen, maar zo dom zal hij ook weer niet zijn. Ik denk dat Ric voor Renault gewoon een waardevolle coureur is, om de auto tot op de limiet te testen, om Hulk op scherp te zetten en wellicht tips te geven over hoe het allemaal beter kan.

Nou weet Ric natuurlijk ook niet hoe de aerodynica op de RB werkt, maar ik kan me wel voorstellen dat hij bepaalde hints kan geven welke kant het op moet en kan aangeven van 'hey als we dit doen bij RB dan heeft dat dit effect'. Daar kunnen de engineers bij Renault dan wellicht weer mee aan de slag om de boel als het ware te reverse engineeren.

Maar goed, ik geloof niet dat er ook maar 1 euro meer is betaald om RB even 'voor lul' te zetten. Ze wisten zelf immers ook maar al te goed dat Max het toch wel zou overnemen daar. Want was het niet Abitebul (gaan we weer) die op Max stemde als beste driver vorig jaar? Dat zegt genoeg imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-10 18:47

Nhz

@mphilipp Wat @Snowdog zegt. :)

Groetjes

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

hardware-lover schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 18:40:
[...]

De grote Honda power-sprong komt op het juiste moment, in Monza komt update nummer 4 (volgens de Dokter). En de dokter gaat nog steeds uit van 5 overwinningen dit jaar, dat wordt smullen (voor de RB fan).

Nummer 4? Dan hebben we eerst nog een update 3 te goed (Silverstone heb ik "ergens" langs horen komen).

Formel 1, Red Bull: Mit großem Motoren-Upgrade an die Spitze
...
"Wir haben den Schritt, den Mercedes und Ferrari über den Winter gemacht haben, unterschätzt", muss er nun zugeben. Doch es soll Abhilfe geben: Motorenpartner Honda hat für die zweite Saisonhälfte ein großes Upgrade geplant.

"Das kommt mit Motor Nummer vier in Monza", kündigt Marko an. Das würde automatisch mit einer Strafe einhergehen. "Außer, der Sprung ist so signifikant, dann könnten wir die Strafe auch schön früher in Kauf nehmen", so Marko. "Nach den Zahlen, die wir von Honda haben, wird es ein richtiger Schub."

Red Bull steht derzeit zwar erst bei zwei Motoren, doch bis dahin wird wohl noch Motor Nummer drei zum Einsatz kommen. Eine Strafe droht ohnehin, weil bereits zwei MGU-Ks eingesetzt wurden. Davon sind über den Saisonverlauf hinweg nur zwei erlaubt.
...
"We have underestimated the step that Mercedes and Ferrari made over the winter," he now has to admit. But it should remedy: Engine partner Honda has planned for the second half of the season, a major upgrade.

"That comes with engine number four in Monza," Marko announces. That would automatically be accompanied by a penalty. "Unless the jump is so significant, we could accept the penalty sooner," says Marko. "After the numbers we have from Honda, it will be a real boost."

Although Red Bull is currently only with two engines, but until then will probably still engine number three are used. A punishment threatens anyway, because already two MGU-Ks were used. Of these, only two are allowed over the course of the season.

Mercedes kwakt er mogelijk al komende race een eerste motor upgrade tegenaan.

The 'daunting' prospect of a Mercedes F1 engine upgrade
Ik ben absoluut fan van Honda, en wil niets liever zien dan succes, maar ik waag het momenteel te betwijfelen of ze wel echt voor liggen op Renault. In betrouwbaarheid wel.. voor zover duidelijk. Ik ben echter bang dat Renault momenteel nipt de snellere motor heeft. Dat is op zich zelf niet erg als RBR een iets meer gebalanceerde auto had afgeleverd. (Trekken ze nog wel recht) Het vinden van aansluiting met de Mercedes en Ferrari motoren dit seizoen lijkt me volledig uitgesloten. Ze komen gewoon dik 50 en de rest aan pk’s te kort in kwali en in the heat of the moment in de race nog steeds erg veel. Mercedes in strat * .. of Ferrari die rijden rondjes om de Honda op ieder moment dat dat nodig is.

Dat gezegd hebbende... zie je echt Honda even 50pk aan updates brengen? Hetgeen per saldo 30 zal zijn omdat Mercedes en Ferrari ook updates brengen... ik niet! RBR gaat dit hele seizoen heel hard achter de feiten aanlopen en proberen hun motor beter te krijgen dan Renault pk-technisch. Wellicht dat ze in 2020 enigszins aansluiting vinden. Ik denk echter van niet.

Honda en Renault gaan tot in ieder geval 2021 geen enkele weerstand bieden voor Mercedes... en G’ mag weten wat Mercedes nog achter houdt momenteel. Ik ben bang dat dat veel meer is dan we durven denken.

Max zijn lichaamstaal spreekt boekdelen... ook hij weet al lang dag die 2 zover weg zijn dat een inhaalslag volstrekte onzin is. :|

Helaas is dit de F1 anno nu... ook ik zag het liefst 5 teams om pole en de winst strijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Is het nu echt zo belangrijk om meer max. Vermogen te hebben?
Het lijkt me dat meer koppel of meer vermogen in lage toeren toch meer voordeel heeft.
Dus bij uitkomen van een bocht meer power zodat je eerder op topsnelheid ben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Turbo-Puppy schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 02:02:
[...]

Ik ben absoluut fan van Honda, en wil niets liever zien dan succes, maar ik waag het momenteel te betwijfelen of ze wel echt voor liggen op Renault. In betrouwbaarheid wel.. voor zover duidelijk. Ik ben echter bang dat Renault momenteel nipt de snellere motor heeft. Dat is op zich zelf niet erg als RBR een iets meer gebalanceerde auto had afgeleverd. (Trekken ze nog wel recht) Het vinden van aansluiting met de Mercedes en Ferrari motoren dit seizoen lijkt me volledig uitgesloten. Ze komen gewoon dik 50 en de rest aan pk’s te kort in kwali en in the heat of the moment in de race nog steeds erg veel. Mercedes in strat * .. of Ferrari die rijden rondjes om de Honda op ieder moment dat dat nodig is.

Dat gezegd hebbende... zie je echt Honda even 50pk aan updates brengen? Hetgeen per saldo 30 zal zijn omdat Mercedes en Ferrari ook updates brengen... ik niet! RBR gaat dit hele seizoen heel hard achter de feiten aanlopen en proberen hun motor beter te krijgen dan Renault pk-technisch. Wellicht dat ze in 2020 enigszins aansluiting vinden. Ik denk echter van niet.

Honda en Renault gaan tot in ieder geval 2021 geen enkele weerstand bieden voor Mercedes... en G’ mag weten wat Mercedes nog achter houdt momenteel. Ik ben bang dat dat veel meer is dan we durven denken.

Max zijn lichaamstaal spreekt boekdelen... ook hij weet al lang dag die 2 zover weg zijn dat een inhaalslag volstrekte onzin is. :|

Helaas is dit de F1 anno nu... ook ik zag het liefst 5 teams om pole en de winst strijden.
Verstappen weet zelf ook wel dat hij in een Merc moet zitten om WDC te worden, of het na de aankomende regelwijzigingen heel anders gaat zijn betwijfel ik. Merc heeft de motor op orde en het chassis, zelfs Mazepin rijdt iedereen zoek, dat zegt genoeg.

Mercedes met een goed chassis en goede motor is gewoon niet te verslaan. Ook niet door een RBR met een aardige motor en perfect chassis (wat ze nu niet hebben).

Wat moet dat toch frustrerend zijn, je spendeert jaren van je leven (en als team miljoenen) om maximaal 3e te worden, hoeveel talent je ook hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Crxtreem schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 09:16:
Is het nu echt zo belangrijk om meer max. Vermogen te hebben?
Het lijkt me dat meer koppel of meer vermogen in lage toeren toch meer voordeel heeft.
Dus bij uitkomen van een bocht meer power zodat je eerder op topsnelheid ben.
Beide zijn belangrijk, maar max. vermogen is belangrijk omdat je die wagen door al die wind heen moet duwen,
iets wat lagere snelheden minder belangrijk is.

De formule voor luchtweerstand :

Afbeeldingslocatie: https://wikimedia.org/api/rest_v1/media/math/render/svg/acc15824207fb140faf8731dd18bd76605f554c4

Doordat bij de snelheid een ^2 staat, neemt de luchtweerstand heel snel toe, naarmate de snelheid toe neemt.
Dus, topvermogen is ook belangrijk. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Ome Ernst op 30-05-2019 10:09 ]

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/61386109_2611950282233744_52045571879337984_n.jpg?_nc_cat=101&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=acfe84a67880321d1ef16d73ef14698e&oe=5D8D9FF8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:10
Alleen leuk als je de post-race persco van Monaco hebt gezien. (verwijzing plaatje 1) :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

DJTimo schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 13:30:
[...]
Alleen leuk als je de post-race persco van Monaco hebt gezien. (verwijzing plaatje 1) :)
Die heb ik niet eens gezien. Misschien eens kijken dan. :P

Palmer geeft weer eens uitstekende analyses en commentaar op Monaco. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:10
DaniëlWW2 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 19:31:
[...]

Die heb ik niet eens gezien. Misschien eens kijken dan. :P
Die had ik in het Monaco topic gepost, maar ik zie dat deze inmiddels offline is gehaald. Vettel grapte daar zelf over het telefoonnummer van de grip-guy en of iemand dat aan hem kon geven. De inspiratie voor deze strip dus.
Palmer geeft weer eens uitstekende analyses en commentaar op Monaco. :)
[YouTube: Jolyon Palmer Analyses Max v Lewis and More! | 2019 Monaco Grand Prix]
Nice, zo even kijken dan. Tot nu toe vallen mij de Palmer analyses niet tegen. :)

Om dan maar even bij Monaco te blijven (je moet wat tot Canada aan de beurt is), de terugblik van Ted Kravitz is er ook. (volgens mij zijn er html rechten nodig om te embedden en die heb ik niet :P ) Zitten een paar leuke 360 graden beelden in.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
Chainbear over Tilke banen:

Op zich heeft hij in dat opzicht wel gelijk dat de banen vaak dezelfde kenmerken hebben. Maar tegelijkertijd is het ook weer niet zo raar dat dingen die werken (bepaalde bochten / bochten combinaties) worden 'hergebruikt'. Enige probleem is dat Tilke de enige is die nieuwe banen lijkt te maken en het daardoor wel een hele erge eenheidsworst wordt. Zoals Chainbear dus ook zegt, we willen niet alleen kunstwerken van Van Gogh hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

https://www.motorsport.co...ible-engine-2021/4414564/

Porsche was in de achtergrond toch al actief bezig met bouwen en testen van een F1 2021 motor zonder mgu-k.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11:54
mphilipp schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 22:02:
[...]

Sorry, maar dat doet toch helemaal niets af aan wat ik zeg: de 'Koninklijke' weg naar RBR is via STR. Klaar. Max is bij STR gekomen en zat daarvoor niet in het Junior programma, maar dat maakt niet uit. Hij is in ieder geval geen zij-instromer direct naar RBR, want dat heeft RBR nog nooit gehad. Alleen in het eerste jaar omdat er toen nog geen Junior programma was, en STR pas een jaar daarna werd opgericht.
Voor zover ik weet was Webber wel een zijinstromer. Jaguar>Williams>RBR.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:25
https://www.gpfans.com/nl...KvonNAm2XRJYFVQpVVTY5jAp8

volgens deze bron was lauda in het begin er voorstander van dat rb de merc motor zou krijgen.... dat zou interessant geweest zijn denk ik:)

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-10 09:24

Pathogen

Shoop Da Whoop

Snowhite0901 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 14:46:

volgens deze bron was lauda in het begin er voorstander van dat rb de merc motor zou krijgen.... dat zou interessant geweest zijn denk ik:)
Ik vind het met name "too soon" om dit soort uitspraken te gaan doen. De beste man is nog geen twee weken geleden overleden en kan hier zelf niet meer op ingaan. Had het dan al eerder verklapt, dan had het nog een leuke discussie met Lauda op kunnen leveren.

M.i. een ongepaste manier om de aandacht op zichzelf te vestigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robsel_NL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-10 03:29
Pathogen schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 15:06:
[...]

Ik vind het met name "too soon" om dit soort uitspraken te gaan doen. De beste man is nog geen twee weken geleden overleden en kan hier zelf niet meer op ingaan. Had het dan al eerder verklapt, dan had het nog een leuke discussie met Lauda op kunnen leveren.

M.i. een ongepaste manier om de aandacht op zichzelf te vestigen.
Beetje overdreven niet? Het komt gewoon van deze video van Merc zelf.
YouTube: Remembering Niki Lauda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Robsel_NL schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 15:33:
[...]

Beetje overdreven niet? Het komt gewoon van deze video van Merc zelf.
YouTube: Remembering Niki Lauda
Maakt de bron hierin uit? Ik heb ook wel gelezen dat dit van een sportief directeur bij Mercedes komt, maar al kwam het van de Paus... Lauda kan hier geen commentaar meer op geven. Dit voelt gewoon als een sappig verhaal op een zeer ongepast moment.

[ Voor 6% gewijzigd door Pathogen op 31-05-2019 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsel_NL
Pathogen schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 15:34:
[...]

Maakt de bron hierin uit? Ik heb ook wel gelezen dat dit van een sportief directeur bij Mercedes komt, maar al kwam het van de Paus... Lauda kan hier geen commentaar meer op geven.
Wat maakt dat nou uit. Wat mij betreft is het alleen maar een teken van een sterk karakter van Niki. Zo zal Merc ook hebben gedacht, aangezien ze dit in hun video plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Robsel_NL schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 15:36:
[...]

Wat maakt dat nou uit. Wat mij betreft is het alleen maar een teken van een sterk karakter van Niki. Zo zal Merc ook hebben gedacht, aangezien ze dit in hun video plaatsen.
Ja, wat jou betreft, wat Mercedes betreft.

Er zijn ook mensen in de wereld met een andere mening, over dit standpunt deel ik niet dezelfde visie als jij.
De visie van Niki Lauda zullen we nooit weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robsel_NL
Pathogen schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 15:39:
[...]

Ja, wat jou betreft, wat Mercedes betreft.

Er zijn ook mensen in de wereld met een andere mening, over dit standpunt deel ik niet dezelfde visie als jij.
De visie van Niki Lauda zullen we nooit weten.
Jawel hoor. Hij praat er zelf toch ook gewoon over. Je maakt je druk om niets.
https://www.skysports.com...ck-to-confirm-engine-deal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Robsel_NL schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 15:51:
[...]

Niet zozeer druk om niets, ik heb gewoon niet de complete historie van de F1 in mijn hoofd.
Dat maakt het verhaal wel anders, al is dit weer een ander verhaal dan de top van Mercedes die het niet zou willen doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]
Probleem met Lauda was (en Marko nu nog steeds), dat ze tamelijk vaak last hadden/hebben van een vrij dikke duim. Er werd regelmatig wat uitgezogen wat later helemaal niet waar bleek te zijn (of sterk overdreven).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:59

Martinspire

Awesomeness

[...]

Iets zegt me dat er nog wel wat haken en ogen aan die deal zaten waardoor Mateschitz hem niet meer serieus nam...

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Voor wie nog eens wat herinneringen op wil halen van het 2016 (Mercedes) seizoen en nog een paar uurtjes vrij kan/wil maken.

Een 2017 Silver versus Red compilatie kan er ook nog wel bij?

[ Voor 30% gewijzigd door hardware-lover op 31-05-2019 16:37 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-10 00:29

sjaool

Every life should have 9 cats

Martinspire schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 16:11:
[...]

Iets zegt me dat er nog wel wat haken en ogen aan die deal zaten waardoor Mateschitz hem niet meer serieus nam...
Als ze Red Bull motoren hadden geleverd dan was het team van Mercedes er zelf ook beter van geworden. Het zou de hele boel namelijk mooi op scherp stellen en ervoor zorgen dat ze zelf ook een stapje harder hun best zouden doen. Zonder competitie kom je in de F1 ook niet verder en dat merken ze nu ook bij Mercedes. Ze hebben nu eenmaal een sterke tegenstander nodig om zelf beter te worden.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Dit mag je lekker per DM met de desbetreffende moderators bespreken. Je kan ook altijd nog naar de admin, Orion84 stappen. Hier alleen niet.

[ Voor 88% gewijzigd door DaniëlWW2 op 31-05-2019 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:58

Destruction

(ex-)Automonteur

Maarten_E schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 13:04:
[...]

Webber reed volgens mij al voor Jaguar, toen RedBull dat team overnam. toch niet, in 2006 naar RedBull gegaan.

STR was toen nog gewoon Minardi en niet hun eigendom. Ik denk dat Red Bull toen ook nog niet zo met hun junior programma bezig was.
Snowhite0901 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 14:46:

Ik heb begrepen dat gpfans.com eigendom is van mensen van een verstappen fanpage, en voor zover ik die site nu bekijk... Die titels, clickbait much? :')

[ Voor 57% gewijzigd door Destruction op 31-05-2019 18:59 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:55
Voor wie Netflix heeft. Vandaag is de nieuwe Letterman online gekomen met Hamilton.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:59

Martinspire

Awesomeness

Rivanov schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 18:55:
Voor wie Netflix heeft. Vandaag is de nieuwe Letterman online gekomen met Hamilton.
Hier dus https://www.netflix.com/watch/81034498

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Mercedes engine upgrade

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Kort stukje over de ophanging. Meeste is wel erg basic wat ze uitleggen.

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:06

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Raceweek! *O* *O*.. -O-

Oh, update Mercedes..

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-10 20:18

TrekDr0p

QR niet scannen

pjottum schreef op maandag 3 juni 2019 @ 06:33:
Raceweek! *O* *O*.. -O-

Oh, update Mercedes..
Yeahhhhhhh... Uuuhhhhh... Blegghhhhhhh

Maar gelukkig gaat REN wel goed :+
https://www.gpblog.com/nl...ikkelingen-voor-2021.html
En in 2021 heeft hij vast weer een excuus....

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12:12

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://e0.365dm.com/18/06/768x432/skysports-f1-brendon-hartley_4332807.jpg?20180610192603

raceweek oOo oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 10-10 06:53
Al moeten we wel echt lang wachten tot achterin de week! Raceweek. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:06

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

TrekDr0p schreef op maandag 3 juni 2019 @ 06:43:
[...]

Yeahhhhhhh... Uuuhhhhh... Blegghhhhhhh

Maar gelukkig gaat REN wel goed :+
https://www.gpblog.com/nl...ikkelingen-voor-2021.html
En in 2021 heeft hij vast weer een excuus....
Wat me bij deze video bracht.
Hij kan echt niet rijden, zie hem met dat stuur tekeer gaan ..

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Met de wetenschap dat Mercedes een sterkere motor gaat monteren op een zgn. Power circuit kijk ik vooralsnog niet echt uit na zaterdag en zondag.

Wel 1 van de mooiere circuits gelukkig.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Laatst online: 14:08
Hopelijk doet die nieuwe Mercedes motor een keer plof...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
hoevenpe schreef op maandag 3 juni 2019 @ 08:32:
Hopelijk doet die nieuwe Mercedes motor een keer plof...
Als ik Bottas was zou ik gewoon een handje zand in de benzine tank van Hamilton gooien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Maarten_E schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 13:04:
[...]
Check de timeline...toen was er nog geen Toro Rosso en ook nog geen junior programma. Tenminste...dat was net opgezet. STR is een jaar na RBR opgericht. Dus toen was er nog niets. Dus het 'geen zij-instromers' blijft volledig in stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Wat dus met andere woorden hetzelfde is wat ik zeg. Of heb ik Chinees getypt? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Turbo-Puppy schreef op maandag 3 juni 2019 @ 08:29:
Met de wetenschap dat Mercedes een sterkere motor gaat monteren op een zgn. Power circuit kijk ik vooralsnog niet echt uit na zaterdag en zondag.

Wel 1 van de mooiere circuits gelukkig.
Zal idd wel even afzien zijn, gelukkig is de race komend weekend op een fatsoenlijke biertijd :Y)

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

YakuzA schreef op maandag 3 juni 2019 @ 10:33:
[...]

Zal idd wel even afzien zijn, gelukkig is de race komend weekend op een fatsoenlijke biertijd :Y)
Elk raceweekend is op een fatsoenlijke biertijd :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
basvn schreef op maandag 3 juni 2019 @ 10:46:
[...]

Als jij graag zondags om 7:00 al aan het bier zit, is dat inderdaad elk race weekend zo 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

best leuk interview - stuk van nico over schumi vond ik wel interresant. vond deze 10x smakelijker om te kijken dan david letterman op netflix (zo politiek).

[ Voor 39% gewijzigd door himlims_ op 03-06-2019 12:12 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 10:25
ThomasG schreef op maandag 3 juni 2019 @ 10:52:
[...]
Als jij graag zondags om 7:00 al aan het bier zit, is dat inderdaad elk race weekend zo 8)7
Niet "al", maar "nog steeds" ;)

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
Ja, raceweek en wie heeft er zondag aan het begin van de middag/'s avonds een verplichte verjaardag? Juist ja * B-Real
Ik kan het waarschijnlijk niet maken om voor de start al weer naar huis te gaan, dus dat wordt tijdens de verjaardag kijken. De race staat ongetwijfeld op omdat er meer liefhebbers zijn, maar ik kijk liever zonder het extra commentaar van meekijkers....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

B-Real schreef op maandag 3 juni 2019 @ 11:10:
Ja, raceweek en wie heeft er zondag aan het begin van de middag/'s avonds een verplichte verjaardag? Juist ja * B-Real
Ik kan het waarschijnlijk niet maken om voor de start al weer naar huis te gaan, dus dat wordt tijdens de verjaardag kijken. De race staat ongetwijfeld op omdat er meer liefhebbers zijn, maar ik kijk liever zonder het extra commentaar van meekijkers....
dus eigenlijk is er geen probleem? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

maar ik kijk liever zonder het extra commentaar van meekijkers....
https://www.beterhoren.nl...escherming/werk-oordoppen

:+

Hier geen problemen met kijken. Alleen gaan er wel 2 schermen aan, aangezien de Nascar rond die tijd start.

[ Voor 18% gewijzigd door Edd op 03-06-2019 11:18 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Dan maar op de WC via je ZiggoGo :P
(of oordoppen mee en dan zeggen dat het voor de luide motoren is :+ )

verder is Horner nog wat cynisch over de reglementen voor 2021:
Formula 1's final 2021 car regulations will be "nowhere near" what is expected to be signed off next month, according to Red Bull boss Christian Horner.
https://www.motorsport.co...ons-nowhere-near/4414594/

[ Voor 9% gewijzigd door YakuzA op 03-06-2019 11:23 . Reden: Zie dat de oordoppen grap alweer te laat is, verdeurie :P ]

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:29

pinda powerrr

Slow down...

ThomasG schreef op maandag 3 juni 2019 @ 10:52:
[...]
Het is altijd wel ergens op de wereld al vijf uur... 8)

Waiting on the world to change

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alki
  • Laatst online: 14:19
Kan niet slechter zijn dan t commentaar van Olav en consorten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
Ja, er is wel een probleem want iedereen die ooit een F1 wedstrijd gaat commentaar geven alsof ze de waarheid in pacht hebben en dat irriteert :P

Ziggo Go is een mogelijkheid, maar ook niet heel erg sociaal natuurlijk.

Anyway, feit is dat ik de race niet gewoon lekker op mijn eigen bank op mijn eigen tv kan kijken. First world problens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

basvn schreef op maandag 3 juni 2019 @ 10:46:
[...]

Begreep zelf ook al niet helemaal waarom 18:00 uur als “fatsoenlijk” beschouwt werd.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/tbxo90blw4231.jpg?width=960&crop=smart&auto=webp&s=60b383bd2baa6b75a1775369e2be8a1cf3ea6477

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D8IzR10XoAAS376.jpg:large

[ Voor 22% gewijzigd door basvn op 03-06-2019 14:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 12:35
pinda powerrr schreef op maandag 3 juni 2019 @ 11:25:
[...]

Het is altijd wel ergens op de wereld al vijf uur... 8)
Ik ben er 100% zeker van dat het nergens op de wereld momenteel 5 uur is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

FastFred schreef op maandag 3 juni 2019 @ 14:42:
[...]

Gelukkig wordt alles hier zo letterlijk genomen :+

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:55
Race is pas om 20:10.
Dus direct begin van de middag naar de verjaardag, is dan toch geen probleem?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

YakuzA schreef op maandag 3 juni 2019 @ 15:09:
[...]

Gelukkig wordt alles hier zo letterlijk genomen :+
https://24timezones.com/#/map Mwah, er zijn gebieden die in de buurt komen :P

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

FastFred schreef op maandag 3 juni 2019 @ 14:42:
[...]

Ergens op de wereld is het al kwart voor bier geweest. :+

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edd

Edd

Ouch...

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 22:21

AzzKickah

06-CENSORED

https://www.gpupdate.net/...-voor-hoofdprobleem-sf90/

"Het dunnere rubber dat Pirelli in 2019 gebruikt is moeilijk op temperatuur te brengen en dat ondermijnt de ware potentie van de F1-wagen, die daardoor namelijk downforce zou missen."

:?

Ik wist niet dat banden voor downforce zorgden.
Rare bewering.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

sorry, ik volg de 'individuele race' topics niet, misschien dat daar reeds gepost is.

maar vond m wel leuk; lewis post monaco

https://twitter.com/MercedesAMGF1/status/1132718457072623618

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
AzzKickah schreef op maandag 3 juni 2019 @ 15:39:

"Het dunnere rubber dat Pirelli in 2019 gebruikt is moeilijk op temperatuur te brengen en dat ondermijnt de ware potentie van de F1-wagen, die daardoor namelijk downforce zou missen."

Rare bewering.
Dunnere banden = lichtere banden = lichtere auto = minder zwaarte kracht = minder down force

Aldus GPUpdate :+

Als de banden niet op temperatuur zijn heef de auto minder grip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Rare bewering.
Tsja, gezien GPUpdate gewoon de google translate van Motorsport.com is over het algemeen, is het misschien mogelijk om het bronartikel ergens terug te vinden :)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:30

pro_6or

amateur_60r

mphilipp schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 17:11:
[...]

Van de wal in de drup...
Van de regen in de drup! Of van de wal in de sloot.

Klopt als een? zwerende vinger (en sluit als een bus).

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

pro_6or schreef op maandag 3 juni 2019 @ 17:21:
[...]
Van de regen in de drup! Of van de wal in de sloot.

Klopt als een? zwerende vinger (en sluit als een bus).
Dat was een Surinaams spreekwoord. Die draaien alles om en husselen spreekwoorden door elkaar. Een bewuste verhaspeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

mphilipp schreef op maandag 3 juni 2019 @ 17:22:
[...]
Dat was een Surinaams spreekwoord. Die draaien alles om en husselen spreekwoorden door elkaar. Een bewuste verhaspeling.
Zeker en vast 😏

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:05

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Rare bewering.
Op zich zou het enigszins logisch kunnen zijn. Hoe meer grip je hebt, hoe harder je de bocht door kunt. En op hogere snelheid heb je meer downforce... Oid?
Pagina: 1 ... 73 ... 156 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire