[F1] Seizoen 2019 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 72 ... 156 Laatste
Acties:
  • 1.146.108 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 23:01
YakuzA schreef op zondag 26 mei 2019 @ 18:29:

[...]

https://www.sportsnet.ca/...ate-even-miami-gets-race/

Verder komen ook de teams in de knoop als er teveel fly-always achter elkaar zijn, dan moet sea-freight ineens gevlogen worden waardoor het voordeel afneemt.
Dit zijn kosten voor de FIA (of FOM. een van de twee) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:49

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
naitsoezn schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 16:09:
Ik denk oprecht dat Max aan z'n laatste seizoen bij RBR bezig is eigenlijk. Gebaseerd op niets meer dan mijn interpretatie van de reactie van Max na een aantal kwalificaties (o.a. die van Monaco en Spanje) :P
Ik zou het omdraaien, als Mercedes ook daadwerkelijk oppermachtig is in 2021 is dat het laatste seizoen van RBR in de F1.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Chiron schreef op zondag 26 mei 2019 @ 19:14:
[...]

Ik zou het omdraaien, als Mercedes ook daadwerkelijk oppermachtig is in 2021 is dat het laatste seizoen van RBR in de F1.
Die twee dingen staan imho volledig los van elkaar. Geen idee hoe je daarover iets wilt 'omdraaien'. :)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:59

Martinspire

Awesomeness

wontcachme schreef op zondag 26 mei 2019 @ 18:10:
Ik vraag mij nu toch één ding af. In de F1 is het zoveel mogelijk kostenreductie en goedkoper worden. Waarom gaan ze dan van Monaco naar Canada en dan naar Frankrijk? Kunnen ze Canada en Spanje of Canada en Italie niet omgooien? Scheelt toch weer een lading vliegtuigen en vlieg kilometers.
Valt mee. Auto's en personeel moet toch via vliegtuig en of dat van Monaco naar Canada is of niet maakt weinig uit. Sowieso gaan ze altijd terug naar de fabriek.

Verder gaan de trucks nu naar de volgende stop in Europa en is de boot met generieke spullen voor Canada al een langere tijd geleden onderweg gegaan. De spullen gaan vervolgens weer op de boot naar de VS toe voor de race later dit jaar. En een week of 2 later daarheen gaan, maakt het dus eigenlijk duurder want dan zijn die spullen er nog lang niet (hij moet dan immers helemaal om de VS heen en dat duurt even, trein maakt weinig uit). De kernspullen zoals de auto's gaan toch altijd terug naar de fabriek voor inspectie. Zo worden de componenten gecontroleerd op scheurtjes. Dus de meeste spullen gaan van fabriek>race>fabriek>race. Of dat nou Spanje>Monaco>Canada is of iets anders maakt dan weinig uit want die trip moeten ze toch wel maken ergens in het seizoen. En met sponsorverplichtingen gaan coureurs ook de hele wereld over tussen races in.

Overall is het dus beter als sommige races op anders dan Europese continent wat verder verspreid zijn, zodat de spullen ook daadwerkelijk makkelijk per boot kunnen worden vervoerd en dat niet hoeft te worden ingevlogen. Van Australië naar Bahrein of China gaat bv al niet, die spullen gaan dan eerder naar Singapore of Japan. Dus dan heb je dus al extra ladingen over. Ik gok dat de lading van Australië naar Canada zal gaan en die van Bahrein naar Japan of zo. China zal wel naar Singapore gaan.

Dan hebben we het dus over spullen van catering, keuken, merchandise om te verkopen, vlaggen, zeil, doeken en whatever...

Tijd om deze video weer te pluggen:

[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 26-05-2019 20:08 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:50
Even hierheen halen gezien het niet echt over Monaco gaat maar seizoen tot nu toe.
Mystikal schreef op zondag 26 mei 2019 @ 22:45:
Red Bull momenteel slechts 3 punten meer dan vorig jaar rond deze tijd. Wel 2 overwinningen minder. Overigens ook 2 podiums net als vorig jaar. Al met al behoorlijk gelijk nog. Het is maar de vraag of ze meer punten gaan krijgen als vorig jaar.
Ik weet niet precies wat ik hier mee moet. Van de ene kant is het natuurlijk negatief, minder punten, minder overwinningen, dus slecht. Van de andere kant hadden ze vorig seizoen meer DNFs (dubbele DNF in Bahrein & Baku bv) en zit het met de betrouwbaarheid nu dus beter. Daarnaast moest vooral Gasly nu de eerste races ook wennen aan de auto en zijn daar ook punten verloren gegaan. Als Gasly een wat sterkere seizoensstart had hadden ze nu dus weer meer punten gehad als vorig jaar.
Het gebrek aan wins dit jaar is dan weer wel een probleem. Maar dat geldt eigenlijk voor de hele sport. Dat momenteel Mercedes (te) oppermachtig is. * RobertMe breekt toch met move naar algemene topic En ook deze race zag je dat, uiteindelijk in de resultaten, Vettel alleen de Mercedes 1-2 doorbreekt door pech bij Mercedes, zijnde de lekke band na de touche van Verstappen en Bottas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Wom

Als je Ferrari op dezelfde manier vergelijkt denk ik dat je een groter verschil gaat zien. Zegt gewoon veel over Mercedes in zijn huidige vorm. Vorig jaar werden de punten meer verdeeld tussen Mercedes en Ferrari, waardoor Red Bull als 'lachende derde' kon bijblijven. Dat is tot nu toe niet het geval, waardoor je relatief meer achterligt op de kop wat punten betreft.

Maar laten we eerlijk zijn, toen bekend werd dat Red Bull met Honda in zee ging had ik niet dit level van performance al verwacht. De betrouwbaarheid die ze laten zien is ver boven mijn persoonlijke verwachting. Daar zit de meeste winst voor Red Bull denk ik.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 19:54

OMX2000

By any means necessary...

RobertMe schreef op zondag 26 mei 2019 @ 23:08:
Even hierheen halen gezien het niet echt over Monaco gaat maar seizoen tot nu toe.

[...]

Ik weet niet precies wat ik hier mee moet. Van de ene kant is het natuurlijk negatief, minder punten, minder overwinningen, dus slecht. Van de andere kant hadden ze vorig seizoen meer DNFs (dubbele DNF in Bahrein & Baku bv) en zit het met de betrouwbaarheid nu dus beter. Daarnaast moest vooral Gasly nu de eerste races ook wennen aan de auto en zijn daar ook punten verloren gegaan. Als Gasly een wat sterkere seizoensstart had hadden ze nu dus weer meer punten gehad als vorig jaar.
Het gebrek aan wins dit jaar is dan weer wel een probleem. Maar dat geldt eigenlijk voor de hele sport. Dat momenteel Mercedes (te) oppermachtig is. * RobertMe breekt toch met move naar algemene topic En ook deze race zag je dat, uiteindelijk in de resultaten, Vettel alleen de Mercedes 1-2 doorbreekt door pech bij Mercedes, zijnde de lekke band na de touche van Verstappen en Bottas.
Dit is het eerste jaar met Honda. Ik vind het eigenlijk heel netjes gaan. Alleen hoop ik wel dat die Honda motor dit seizoen nog wat meer vermogen ergens gaat vinden.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Wom schreef op zondag 26 mei 2019 @ 23:34:
Als je Ferrari op dezelfde manier vergelijkt denk ik dat je een groter verschil gaat zien. Zegt gewoon veel over Mercedes in zijn huidige vorm. Vorig jaar werden de punten meer verdeeld tussen Mercedes en Ferrari, waardoor Red Bull als 'lachende derde' kon bijblijven. Dat is tot nu toe niet het geval, waardoor je relatief meer achterligt op de kop wat punten betreft.

[knip]
Vorig jaar waren de eerste 9 overwinningen gelijk verdeeld over Ferrari, Mercedes en Red Bull als ik mij dat goed herinner. Als de 2e rijder daarbij wat minder scoort valt dit niet direct zo op.

Zoals hier eerder al wordt opgemerkt, de betrouwbaarheid van de Honda is ook mij werkelijk 100% meegevallen, ik had erger gevreesd.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-10 16:09

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/bm71c9qmxn031.png?width=960&crop=smart&auto=webp&s=c9f9391dd22f07e94d3ff372a21971b7713acd80

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:45
NoFearCreations schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 23:21:
[...]

Ik ben vandaag gewoon vergeten om naar de Q te kijken. Interesse is hier helemaal weg, ook onder vrienden en kennissen. Nou helpt het ook niet dat ik Monaco een verschrikkelijke baan vind.

Ik denk zelf niet dat de FIA wat aan Merc gaat doen. Mercedes koopt zich daar gewoon uit, het is al gebleken dat ze zeer veel invloed bij de FIA/FOM hebben. :-(
Waar ik dan wel benieuwd naar ben, zonder dat je het als aanval moet zien ;), keek je ook al F1 toen Max nog niet mee reed?

Ik merk om mij heen dat veel "fans" nu ook in hoog tempo weer afhaken omdat Max niet meer mee doet om de overwinningen en Mercedes de overwinningen bij elkaar harkt. De "Verstappen-succes-fans" lijken dus weer af te haken.

En eigenlijk vind ik dat persoonlijk wel weer een verademing als F1 fan van de afgelopen +/- 25 jaar, niet dat dat ook maar iets uitmaakt. Maar ik hoef een stuk minder op mijn lip te bijten als een "fan" die al een jaar F1 kijkt mij de les gaat lezen over hoe het in de F1 werkt.

Ik geniet doorgaans van elk seizoen. Ik ben zeker geen fan van Hamilton, maar mijn respect voor hem groeit elke race. De man is zo bloedsnel, foutloos, medegenloos en goed. Daar kun je niets anders dan respect voor hebben. Zo ook Mercedes, die doen hun huiswerk gewoon jaar op jaar het beste. Van de eerste tot de laatste race doen ze mee om de knikkers, daar waar doorgaans Red Bull het in het begin van het seizoen laat liggen en Ferrari het vaak halverwege het seizoen ergens vergooid. Zo gaat het in vele seizoenen (al dan niet met andere teams).

Afgezien daarvan heb je natuurlijk ook nog een middenveld waar genoeg te zien valt. Het veld zit daar dicht op elkaar, teams/coureurs zijn vaak iets minder foutloos wat voor interessante races zorgt en het is altijd tof om te zien hoe goed rookies het doen.

Etc etc, er is zoveel meer te zien dan alleen maar de dominantie van Mercedes.

Overigens, no offence! Ik gun ieder zijn plezier en zal echt niet zeggen dat ik de waarheid in pacht heb maar ik heb mij de afgelopen twee jaar iets te vaak wijselijk stil gehouden omdat ik geen zin had in onzinnige discussies.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:45
Ondertussen lijkt Verstappen nog steeds het absoluut maximale uit het jaar te halen.

Hij heeft nu 78 punten ten opzichte van vorig jaar na 6 races 27. Ten opzichte van Gasly staat hij nog steeds op een clean-sweep van 6-0 bij zowel kwalificatie als race.

Voor het spektakel moet de F1 momenteel ook bij hem zijn. Ben bang dat hij de enige coureur is die zoals gisteren überhaupt een move uit durft te voeren in de slotfase. De rest van het veld zou gedwee achter Lewis naar de finish zijn gereden.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-10 21:24
Kenhas schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 16:07:
[...]

Wat bedoel je daarmee? Je weet toch dat de wielbasis maar paar centimeter scheelt met bijvoorbeeld Red Bull? Is al paar keer gepost geweest.
Er is ook nog maar een paar keer gepost geweest dat een mm langere / kortere wielbasis al verschilt maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:57
Zou leuk zijn als ze de VT en Q er ook bij zouden plakken. Nu kan je net zogoed het aantal uitvalbeurten op een rijtje zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:02
Hm Fiat Chrysler en Renault gaan fuseren
Zou Riciardo dit geweten hebben?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Mel33 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 09:36:
Zover is het nog niet. Het is een voorstel van Fiat Chrysler. Renault moet nog reageren op het voorstel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
Veel heeft hij er niet aan. Want Fiat is geen eigenaar meer van Ferrari, dus ze zullen daar niets over te zeggen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Alleen als ie een goed-werkende glazen bol zou hebben gehad :P

Ik weet trouwens niet of dit wel zo gunstig is voor Renault F1. Een nieuw bedrijf zal toch opnieuw prioriteiten gaan vaststellen, en dan is het maar de vraag of Racing nog dezelfde status krijgt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:20
O jee, slechte motoren én slechte elektronica :+

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
hansvk schreef op maandag 27 mei 2019 @ 09:52:
O jee, slechte motoren én slechte elektronica :+
Hieronder bekijk je de 25 minst betrouwbare auto’s.

25 - Citroën C4/C4 Grand Picasso (2013-2018)
24 - Land Rover Discovery (2015-)
23 - Volkswagen Polo (2012-2017)
22 - BMW 5-serie (2017-)
21 - Nissan Qashqai benzine (2014-)
20 - Jaguar F-Pace (2016-)
19 - Volvo XC90 (2015-)
18 - Nissan X-Trail (2014-)
17 - Jaguar XE (2015-)
16 - Nissan Note (2013-2017)
15 - Mercedes E-klasse (2016-)
14 - Mercedes C-klasse (2014-)
13 - Renault Zoe (2013-)
12 - Citroën C4 Cactus (2014-)
11 - Audi Q5 (2007-2017)
10 - Jaguar XF (2015-)
09 - Peugeot 308 (2014-)
08 - Peugeot 208 (2012-)
07 - Nissan Qashqai diesel (2014-)
06 - Range Rover Sport (2014-)
05 - Land Rover Discovery Sport (2015-)
04 - Range Rover Evoque (2011-)
03 - Ford Edge (2016-)
02 - Range Rover (2013-)
01 - Tesla Model S (2013-)

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 19:50
naitsoezn schreef op maandag 27 mei 2019 @ 09:52:
[...]

Alleen als ie een goed-werkende glazen bol zou hebben gehad :P

Ik weet trouwens niet of dit wel zo gunstig is voor Renault F1. Een nieuw bedrijf zal toch opnieuw prioriteiten gaan vaststellen, en dan is het maar de vraag of Racing nog dezelfde status krijgt.
Was dat nu al niet zo? Ik meen hier eens gelezen te hebben dat die opgepakte Renault CEO de grootste voorstander was om weer in de F1 te stappen met een eigen team. Nu die CEO weg is zal het F1 project dus wel sowieso weer heroverwogen worden.

Want v.z.i.w. is het Renault F1 team ook echt helemaal van Renault? Daar waar Mercedes F1 een los bedrijf is waarvan het grootste gedeelte in handen zijn van Toto Wolff, een deel is/was in handen van Lauda en de rest Daimler Chrysler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:09
OMX2000 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 00:02:
[...]
Dit is het eerste jaar met Honda. Ik vind het eigenlijk heel netjes gaan. Alleen hoop ik wel dat die Honda motor dit seizoen nog wat meer vermogen ergens gaat vinden.
Volgens AmuS heeft Mario Illien gezegd dat er weer een motorupdate rond de race van Silverstone (juli) komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
RobertMe schreef op maandag 27 mei 2019 @ 09:59:
[...]

Want v.z.i.w. is het Renault F1 team ook echt helemaal van Renault? Daar waar Mercedes F1 een los bedrijf is waarvan het grootste gedeelte in handen zijn van Toto Wolff, een deel is/was in handen van Lauda en de rest Daimler Chrysler.
Toto is niet de baas van Mercedes F1, maar van Mercedes Motorsports. Mercedes had Toto Wolff benaderd voor die positie. Toto is een ondernemer, en ging daar alleen mee accoord als hij zich voor langere tijd aan het bedrijf kon binden en dus ook een groot deel van de aandelen kon kopen. Wat Toto niet wist, is dat dát ook de reden was dat Mercedes hem had benaderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

OMX2000 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 00:02:
[...]

Ze komen alleen nog wat tekort in de Q-modus.
Het op temperatuur krijgen en houden van de banden is voor RBR dit jaar een groter probleem, iets wat Mercedes dit seizoen beter voor elkaar heeft, en waarom ze zo dominant zijn.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:13

mphilipp

Romanes eunt domus

RobertMe schreef op maandag 27 mei 2019 @ 09:59:
[...]
Nu die CEO weg is zal het F1 project dus wel sowieso weer heroverwogen worden.
Lijkt me een goed plan. Ik ben sowieso benieuwd wat het F1 verhaal hen gebracht heeft. Qua extra inkomsten en exposure. Ik denk dat bv Porsche, Audi en Peugeot op die manier ook naar hun inspanningen voor WEC hebben gekeken. Porsche kon natuurlijk als relatieve nieuwkomer heel goed zien of ze er extra autootje door hebben verkocht. Als ze zien dat dat niet zo is, en er nog genoeg raceklassen zijn waar ze het goed in doen, moet je stoppen. Motorsport is geen doel op zich. En Renault is niet eens een fabrikant van sportwagens, dus ik kan me niet voorstellen dat je zo'n afzichtelijke Scenic koopt vanwege de successen in de F1...
Ik ben zelfs benieuwd of Mercedes er extra auto's mee verkoopt.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
Chiron schreef op maandag 27 mei 2019 @ 10:11:
[...]

Ze komen alleen nog wat tekort in de Q-modus.
Het op temperatuur krijgen en houden van de banden is voor RBR dit jaar een groter probleem, iets wat Mercedes dit seizoen beter voor elkaar heeft, en waarom ze zo dominant zijn.
Mercedes had problemen met de banden die te heet werden. De "oplossing" was dat de FIA Pirelli de opdracht heeft gegeven om de banden gewoon wat dunner te maken 8)7 Hierdoor heeft RBR juist weer problemen de banden warm te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

ThomasG schreef op maandag 27 mei 2019 @ 10:34:
[...]
Mercedes had problemen met de banden die te heet werden. De "oplossing" was dat de FIA Pirelli de opdracht heeft gegeven om de banden gewoon wat dunner te maken 8)7 Hierdoor heeft RBR juist weer problemen de banden warm te krijgen.
Dusdat.

De FIA heeft precies net dat ene probleem in het voordeel van Mercedes aangepast (volgens mij zelfs op hun verzoek(!)).

Ferrari zit met hetzelfde probleem als RBR, naast hun hondenhok van een chassis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-10 20:18

TrekDr0p

QR niet scannen

Krijgt Alfa volgend jaar een REN motor??
https://www.nu.nl/economi...ekken-over-megafusie.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannx1986
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 23:17
Kan iemand me uitleggen waarom de dunnere (plattere) banden minder snel warm/heet worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:14
dannx1986 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 12:02:
Kan iemand me uitleggen waarom de dunnere (plattere) banden minder snel warm/heet worden?
beter afvoer van de warmte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:05

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

En mindere opslag van warmte door minder materiaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:08
mphilipp schreef op maandag 27 mei 2019 @ 10:29:
En Renault is niet eens een fabrikant van sportwagens, dus ik kan me niet voorstellen dat je zo'n afzichtelijke Scenic koopt vanwege de successen in de F1...
Ik ben geen marketing expert, maar volgens mij werkt het zo niet... Het gaat volgens mij vooral om beeldvorming. En ondanks dat ik Abiteboul een mongool vind, de resultaten niet zo geweldig zijn, vind ik Renault wel het sympathiekst van de drie grote Franse merken en zal ik daardoor toch ook eerder een auto van hun overwegen. Juist omdat ze geen super- of hypercars verkopen (en ik daar vooral ook niet voor in de markt ben) maakt het minder uit dat de resultaten niet zo geweldig zijn. Ik zie wel iedere keer Renault.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:13

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

BasvanS schreef op maandag 27 mei 2019 @ 12:03:
[...]

beter afvoer van de warmte.
MikeyMan schreef op maandag 27 mei 2019 @ 12:09:
En mindere opslag van warmte door minder materiaal...
En dus als je wel gebruik maakt van het feit dat je net iets meer materiaal hebt krijg je geen warmte in je banden, waar nu zo'n 18 autos last van hebben. Top geregeld FIA! |:(

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Finraziel schreef op maandag 27 mei 2019 @ 12:56:
[...]

Ik ben geen marketing expert, maar volgens mij werkt het zo niet... Het gaat volgens mij vooral om beeldvorming. En ondanks dat ik Abiteboul een mongool vind, de resultaten niet zo geweldig zijn, vind ik Renault wel het sympathiekst van de drie grote Franse merken en zal ik daardoor toch ook eerder een auto van hun overwegen. Juist omdat ze geen super- of hypercars verkopen (en ik daar vooral ook niet voor in de markt ben) maakt het minder uit dat de resultaten niet zo geweldig zijn. Ik zie wel iedere keer Renault.
Het gaat ze vooral om herkenning. Als in: "noem eens 3 automerken op" e.d. En dit telt niet alleen voor jezelf maar ook voor als je met anderen over auto's praat.

Overigens doet Renault Sport (het team is immers officiëel Renault Sport Formula One Team) in principe de leiding en niet Renault zelf (al is die wel indirect aan het aansturen). De autonaam is ook RS 19 (dus van Renault Sport). De GT versies van diverse auto's (zoals de Mégane die ik heb gehad) had ook diverse referenties naar Renault Sport. Beetje zoals Mercedes ook met AMG doet e.d. Ze hebben met de RS versies van diverse auto's ook wel wat invloed. De Clio cup is niet niks waard bv. Verder deden ze naast F1 nog met Formule E mee, maar dat is nu Nissan geworden.

Mochten ze uit de F1 stappen, dan zie ik ze wel andere series instappen. Dergelijke marketing en ontwikkeling is ze ook wel wat waard volgens mij.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:36

NoFearCreations

3DPrint the world!

B-Real schreef op maandag 27 mei 2019 @ 09:09:
[...]

Waar ik dan wel benieuwd naar ben, zonder dat je het als aanval moet zien ;), keek je ook al F1 toen Max nog niet mee reed?

Ik merk om mij heen dat veel "fans" nu ook in hoog tempo weer afhaken omdat Max niet meer mee doet om de overwinningen en Mercedes de overwinningen bij elkaar harkt. De "Verstappen-succes-fans" lijken dus weer af te haken.

En eigenlijk vind ik dat persoonlijk wel weer een verademing als F1 fan van de afgelopen +/- 25 jaar, niet dat dat ook maar iets uitmaakt. Maar ik hoef een stuk minder op mijn lip te bijten als een "fan" die al een jaar F1 kijkt mij de les gaat lezen over hoe het in de F1 werkt.

Ik geniet doorgaans van elk seizoen. Ik ben zeker geen fan van Hamilton, maar mijn respect voor hem groeit elke race. De man is zo bloedsnel, foutloos, medegenloos en goed. Daar kun je niets anders dan respect voor hebben. Zo ook Mercedes, die doen hun huiswerk gewoon jaar op jaar het beste. Van de eerste tot de laatste race doen ze mee om de knikkers, daar waar doorgaans Red Bull het in het begin van het seizoen laat liggen en Ferrari het vaak halverwege het seizoen ergens vergooid. Zo gaat het in vele seizoenen (al dan niet met andere teams).

Afgezien daarvan heb je natuurlijk ook nog een middenveld waar genoeg te zien valt. Het veld zit daar dicht op elkaar, teams/coureurs zijn vaak iets minder foutloos wat voor interessante races zorgt en het is altijd tof om te zien hoe goed rookies het doen.

Etc etc, er is zoveel meer te zien dan alleen maar de dominantie van Mercedes.

Overigens, no offence! Ik gun ieder zijn plezier en zal echt niet zeggen dat ik de waarheid in pacht heb maar ik heb mij de afgelopen twee jaar iets te vaak wijselijk stil gehouden omdat ik geen zin had in onzinnige discussies.
Ik kijk al jaren F1, "vroegah" nog met vader en ooms in het Schumacher tijdperk. Ik ben ook geen Max fanaticus, maar vind/vond de sport heel erg mooi. Het is niet voor niks de koningsklasse. Het is leuk dat er nu een Nederlander goed meedoet, maar daar kijk ik niet speciaal voor. Juist dit seizoen had ik hele hoge verwachtingen, met alle rijders wissels en de nieuwe earo en banden regels.

Maar er is gewoon erg weinig aan dit seizoen, en het lijkt zelfs of de andere team het niet eens meer proberen. Het is leuk dat er in het middenveld nog een beetje gestreden wordt, maar het gaat uiteindelijk om die eerste 3 plaatsen. En als daar met zoveel overmacht continu dezelfde staan is het niet leuk.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Finraziel schreef op maandag 27 mei 2019 @ 12:56:
[...]
Ik ben geen marketing expert, maar volgens mij werkt het zo niet..
Het zal niet alleen het een of alleen het ander zijn. Als het nl zo simpel was, dan reed Porsche nog steeds Le Mans. Maar het kost heel veel geld en als je dat niet terugziet, is de conclusie schijnbaar eenvoudig. Uiteraard komt ook de exposure in beeld. Het maakt inderdaad niet uit of je succesvol bent of niet (behalve voor de teambaas natuurlijk). Ferrari verkoopt altijd wel auto's, ook al winnen ze niet. Maar of in elke boardroom zo gedacht wordt, weet ik niet. In het geval van Porsche speelt mee dat ze goed vertegenwoordigd zijn in allerlei raceklassen die in auto's rijden die je heel vaak op de weg ziet rijden. Een F1 of LMP1 wagen zie je alleen maar op het circuit.

Evengoed, als het alleen maar kost, kappen ze ermee.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:32
NoFearCreations schreef op maandag 27 mei 2019 @ 13:44:
[...]

Maar er is gewoon erg weinig aan dit seizoen, en het lijkt zelfs of de andere team het niet eens meer proberen. Het is leuk dat er in het middenveld nog een beetje gestreden wordt, maar het gaat uiteindelijk om die eerste 3 plaatsen. En als daar met zoveel overmacht continu dezelfde staan is het niet leuk.
Ik kijk ook al sinds eind jaren 80/begin jaren 90 mee met de formule 1, maar precies wat je hier nu benoemd lijkt de lol er een beetje af te halen. Moet ik er wel bij vermelden, de jaren Schumacher bij Ferrari en Vettel bij RBR had ik eenzelfde gevoel.
Ik betrap mezelf er nu al op dat ik dit seizoen door de resultaten al minder bezig ben met de races kijken dan de eerste 3 races van het jaar. Ja het staat aan, maar ben vaak bezig met andere zaken en luister ernaar en kijk veelal alleen wanneer er "iets aan de hand is".
En het helpt zeker niet mee dat zowel Ferrari als Red Bull het opgegeven lijken te hebben te strijden voor de eerste 2 posities, zeker nieuwe kijkers gaan niet het geduld hebben te wachten tot er 'eindelijk' eens een ander team wint, wat weer ongezond is voor de sport in zijn geheel.

Maar goed, uiteindelijk zal er wel wat veranderen. We wachten het af :)

Overigens blijft het voor RBR een jaar van ontwikkeling, daar was de verwachting ook lager, alleen zijn ze dermate lekker bezig met Max tot dusver dat ze de positie van Ferrari lijken te pakken wat betreft de tweede plek (en is de verwachting kennelijk vooral voor de buitenwereld flink opgeschroefd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleh!
  • Nu online

Bleh!

:)

mphilipp schreef op maandag 27 mei 2019 @ 13:55:
[...]

Evengoed, als het alleen maar kost, kappen ze ermee.
Mercedes betaald relatief een schijntje voor de marketing waarde op wereldniveau dat F1 ze geeft zie bv https://www.autosport.com...des-f1-finances-explained

Is al wat ouder. Opmerkelijk ook het slot zinnetje over Red Bull. Het wordt pas duur als je achterop ligt...

Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Bleh! schreef op maandag 27 mei 2019 @ 17:34:
[...]
Mercedes betaald relatief een schijntje voor de marketing waarde op wereldniveau dat F1 ze geeft zie bv https://www.autosport.com...des-f1-finances-explained
Dat zeg ik, als het echt geld gaat kosten kappen ze ermee. En dan bedoel dus het hele pakket: ook de (berekende) inkomsten die ze hebben omdat het promotioneel erg handig is om succesvol te zijn in F1. Je hebt natuurlijk extra exposure voor je merk.
Maar Peugeot zag er bv geen gat meer in, net als Honda een paar jaar terug en Toyota. Als succes uitblijft en je ziet dat er alleen maar geld uit loopt, trek je de conclusie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rsr2017
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16-02-2024
Ik zag dat Max 2 punten straf op zijn superlicentie krijgt, iemand een idee hoeveel punten de rijders op hun superlicentie hebben staan?

Iracing profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Rsr2017 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 19:53:
Ik zag dat Max 2 punten straf op zijn superlicentie krijgt, iemand een idee hoeveel punten de rijders op hun superlicentie hebben staan?
Hier een overzicht van huidige en historische penalty points: https://f1statblog.co.uk/f1-penalty-points/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
kevlar01 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 17:04:
[...]

Goede punten... hopelijk zijn er een hoop van in 2021 van opgelost. Je ziet links en rechts op het internet dat iedereen de Mercedes dominantie (en de voorspelbaarheid) redelijk beu is. Kan je Mercedes niet verwijten, maar er moet gewoon weer een grote equalizer komen in de vorm van nieuwe regels.
In de geschiedenis van de sport zijn de verschillen juist het grootst na een grote regelwijziging. Ze moeten juist ophouden met telkens nieuwe regels . Vorig jaar zal alles bijvoorbeeld dichter bij elkaar dan nu. Hoe constanter de regels hoe dichter de teams convergeren qua prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 19:45
noo schreef op maandag 27 mei 2019 @ 20:27:
[...]

Hier een overzicht van huidige en historische penalty points: https://f1statblog.co.uk/f1-penalty-points/
Met die 2 van gisteren erbij staat hij nu dus wel mooi bovenaan bij de 'Total Points' d:)b

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• melcon
mphilipp schreef op maandag 27 mei 2019 @ 10:29:
[...]

Lijkt me een goed plan. Ik ben sowieso benieuwd wat het F1 verhaal hen gebracht heeft. Qua extra inkomsten en exposure. Ik denk dat bv Porsche, Audi en Peugeot op die manier ook naar hun inspanningen voor WEC hebben gekeken. Porsche kon natuurlijk als relatieve nieuwkomer heel goed zien of ze er extra autootje door hebben verkocht. Als ze zien dat dat niet zo is, en er nog genoeg raceklassen zijn waar ze het goed in doen, moet je stoppen. Motorsport is geen doel op zich. En Renault is niet eens een fabrikant van sportwagens, dus ik kan me niet voorstellen dat je zo'n afzichtelijke Scenic koopt vanwege de successen in de F1...
Renault heeft historisch altijd al aan autosport en het zetten van records meegedaan en heeft daar ook een hele lange geschiedenis in.
Bijvoorbeeld voor WO2:
https://en.renaultclassic...enault-40-cv-des-records/
https://en.renaultclassic...nervasport-des-records-2/
Wikipedia: Renault Étoile Filante

Na WO2 was er uiteraard eerst wederopbouw en ook een andere doelgroep (geen grote slagschepen voor rijke mensen maar auto's voor de massa). Na verloop van tijd kwamen er ook sportieve uitvoeringen van deze auto's, eerst onder de naam van b.v. Gordini en Alpine.

Alpine werdt in 1974 overgenomen en werd wat Renault Sport nu is. Voor je beeldvorming, Renault Sport ontwikkeld niet alleen sportieve varianten van de normale modellen maar ze zijn 1 v/d grootste fabrikanten (in aantallen) op het gebied van competitie auto's. Dus de niet straat-legale auto's voor zo wel circuit als rally (Ook Formule auto's maar b.v. ook GT auto's in de vorm van RS01). Daarnaast hebben ze de nieuwe Alpine A110 ontwikkeld (die bijna auto van het jaar is geworden na op gelijke punten geëindigd te zijn met een elektrische auto en dat in deze tijd).

Recent hebben ze weer de snelste ronde voor een FWD neer gezet op de Nordschleife (vorige record was van Honda):
YouTube: Renault Mégane R.S. Trophy-R 2019 Nürburgring Nordschleife lap record
Wikipedia: List of Nürburgring Nordschleife lap times
Met een FWD net zo snel rond als een Veyron :o

Het Renault F1 Team valt overigens niet onder Renault Sport (2005/2006 was dat wel het geval) en opereert als zelfstandige entiteit. Maar wellicht is het goed dat ze wat hulp van Renault Sport inroepen op onderstel gebied :P ;) Waarom ze meedoen is exposure en ook ontwikkeling van technologie. DLC (Diamond Like Carbon) is een recent voorbeeld van techniek uit de F1 die nu ook in de straat auto's van Renault toegepast wordt.
Daarnaast komend jaar de E-Tech hybrid motor die ook technieken uit de F1 gebruikt (https://group.renault.com...iled-on-the-all-new-clio/).

Exposure vertalen naar inkomsten is sowieso een heel lastig verhaal, hoe kun je een verkoop relateren aan exposure in de F1? Het is precies wat @Martinspire zegt, het gaat om herkenning, ongeacht of je het heel goed doet. Uiteraard als je het wel goed doet dan kun je speciale uitvoeringen van auto's uitbrengen a la Clio Williams, Clio/Megane RS F1 Team, Clio/Megane RS RBR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen
  • Laatst online: 09-10 09:24

Pathogen

Shoop Da Whoop

Tsja, natúúrlijk doet Renault (en Renault Sport) ook wel dingen goed. Het is een enórm bedrijf met een aanwezigheid in vele takken van autosport.
Ze hebben (bij mij) alleen voor consumenten toch nog wel het imago van "Franse auto, dus met de Franse slag gemaakt", maar wat daar van waar is, en in welke context het geldt, dat gaat verloren in de complexiteit van het Internet.

(serieus, ga maar eens zoeken naar betrouwbaarheidscijfers, dat is echt een enorme wirwar aan verschillende methodieken. Kijkt men naar regulier onderhoud? Pechgevallen? Leeftijd? Hoeveel km op jaarbasis? En wat zoek je als consument, een auto die betrouwbaar elke dag rijdt, of eentje die het altijd doet ook al laat je hem weken stilstaan?
De beste data is nog te vinden van jonge occasions (<5 jaar) en dat ligt buiten mijn budget :) )

Maar dat R.S. op dit moment niet kan tippen aan hun succesperiode (2005-2006) moge duidelijk zijn. Natuurlijk hebben ze in 2010-2013 nog een motor kunnen leveren aan Red Bull die voldeed om Vettel te laten domineren, maar om daar zelf weer een écht succesvolle auto omheen te bouwen is momenteel nog een stap te hoog gegrepen.

Toch doen ze het niet slecht sinds hun comeback in 2016 (9e, 6e, 4e in het WCC) en zijn ze het seizoen begonnen met een ongelukkig hoog aantal DNF's (3 stuks alweer), maar vorig jaar waren dat er ook al 2 (2x HUL) rond deze tijd en zijn ze toch nog als 4e geëindigd.

Ik denk dat R.S. er goed aan doet om rust en interne motivatie te proberen terug te vinden na het roodgloeiende gesteggel met RBR de afgelopen seizoenen. Niet meer op reageren met woorden, maar met daadkracht. RBR heeft R.S. tot het uiterste gepusht (zowel goed als slecht) en nu moeten ze het zonder die externe stimulans stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

alexbl69 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 21:05:
[...]

Met die 2 van gisteren erbij staat hij nu dus wel mooi bovenaan bij de 'Total Points' d:)b
Bla, hersenen zijn inactief... ignore this post :p

[ Voor 39% gewijzigd door Illegal_Alien op 28-05-2019 11:12 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

melcon schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 08:38:
[...]
Renault heeft historisch altijd al aan autosport en het zetten van records meegedaan en heeft daar ook een hele lange geschiedenis in.
Klopt, maar als je de man in de straat vraagt naar een paar merken sportauto, komt daar nooit Renault in dat lijstje voor...
Net als dat veel mensen bij BMW motorfietsen nooit die associaties hebben. Eerder van ouwelullenfietsen. Het grote publiek weet niet dat BMW houder is van vele snelheidsrecords en dat bv Superbike racen practisch door BMW is uitgevonden en zij ook de eerste superbike hadden in de VS.

Het is inderdaad erg moeilijk om die toegevoegde waarde te bepalen. Maar toch maken ze de berekening, getuige het terugtrekken van diverse grote merken uit bepaalde series (leegloop DTM en WEC bijvoorbeeld). Ook in Ralley zijn er soms ineens merken die ermee stoppen. Blijkbaar is er uit een rekenmachine ergens op het buro van een beancounter -10 uitgekomen en dan moeten ze stoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-10 19:43
De renault clio sportversies zijn altijd wel kekke auto's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Alfa wil vanaf 2021 zn eigen motoren gaan bouwen (of rebadgen ;)), in ieder geval onafhankelijk worden van Ferrari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Denk dat er veel afhangt van eventuele reglementswijzigingen in 2021 wie er allemaal motoren gaat bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

noo schreef op maandag 27 mei 2019 @ 20:27:
[...]

"Historisch" zou ik ze niet willen noemen met zo'n korte historie, als ze al bestonden in de maldonado hoogtijd.... :P

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:00
Pathogen schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 09:56:
Ze hebben (bij mij) alleen voor consumenten toch nog wel het imago van "Franse auto, dus met de Franse slag gemaakt", maar wat daar van waar is, en in welke context het geldt, dat gaat verloren in de complexiteit van het Internet.
Volgens mij stond de Megane RS anders zeer goed bekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
De pech met de F1 is dat de kosten voor een fabrikant gigantisch zijn. Het is voor een motorfabrikant goedkoper om met een eigen team mee te doen aan bijv. het WEC én het DTM dan alleen motoren leveren in de F1, plus dat je in het eerste geval ook nog eens meer kans hebt om succesvol te zijn dan in de F1.

Dus tja, ze mogen met name Renault en Honda wel dankbaar zijn dat ze nog steeds investeren in de F1. Mercedes en met name Ferrari laat ik er even buiten, want die zie ik toch iets minder snel vertrekken. Mercedes stopt wellicht als fabrieksteam, maar ik zie ze dan zeker nog wel een tijd motoren leveren.
Ferrari kan net zo min zonder de F1 als de F1 zonder Ferrari. Sterker nog, ik denk dat Ferrari meer afhankelijk is van de F1 dan andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
mphilipp schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 11:29:
[...]

Klopt, maar als je de man in de straat vraagt naar een paar merken sportauto, komt daar nooit Renault in dat lijstje voor...
Net als dat veel mensen bij BMW motorfietsen nooit die associaties hebben. Eerder van ouwelullenfietsen. Het grote publiek weet niet dat BMW houder is van vele snelheidsrecords en dat bv Superbike racen practisch door BMW is uitgevonden en zij ook de eerste superbike hadden in de VS.

Het is inderdaad erg moeilijk om die toegevoegde waarde te bepalen. Maar toch maken ze de berekening, getuige het terugtrekken van diverse grote merken uit bepaalde series (leegloop DTM en WEC bijvoorbeeld). Ook in Ralley zijn er soms ineens merken die ermee stoppen. Blijkbaar is er uit een rekenmachine ergens op het buro van een beancounter -10 uitgekomen en dan moeten ze stoppen.
Heeft vaak met wijzigingen in het hoger management te maken die de toevoegde waarde van deelname aan motorsport niet zien. Andere oorzaak kan een fataal ongeluk zijn waarna men stopt (Mercedes --> Le Mans 1955, heeft daarna tot 1989 geduurd voor ze weer iets met motorsport deden).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Wom

TheBrut3 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 12:31:
[...]

Volgens mij stond de Megane RS anders zeer goed bekend.
Beste Hot Hatch kort gevolgd door de Hyundai i30N. In dat segment doet Renault hele leuke dingen hoor en zijn ze wat mij betreft ook op hun sterkst.

En wees blij dat merken als Renault en Honda hun nek uitsteken in een sport als de F1. Waar de FE echt puur een marketingmachine is, fraait de F1 toch in de eerste plaats toch nog steeds om het sportieve. Iets wat heel lastig te verkopen is. Vele grootmachten als Toyota, VAG en Ford branden hun vingers er niet meer aan in een wereld waarbeeldvorming belangrijker is dan feiten.

Tuurlijk is er veel op te merken aan Renault en de vehalen die ze naar buiten brengen. Maar veel liever terwijl ze meedoen aan een sport die ik graag volg dan dat ze een overstap doen naar de FE om hun imago op te poetsen.

Enkel zouden de merken beter moeten laten zien hoe ontwikkelingen uit de top van de autosport doorvloeien naar de normale straatauto's. Dat stuk zou veel meer uitgelicht moeten worden als ik een CEO in de autoindustrie was.
B-Real schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 12:33:
Mercedes stopt wellicht als fabrieksteam, maar ik zie ze dan zeker nog wel een tijd motoren leveren.
Daarom dat de ondernemer Toto ook is in mogen stappen bij het team van Mercedes. Doordat deze direct een zut aan aandelen 'moest' overnemen heeft Mercedes een mooie stok achter de deur. Zo waarborg je ook een stuk de continuiteit.

[ Voor 16% gewijzigd door Wom op 28-05-2019 13:49 ]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Loekoe
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 20:25
Ik heb de afgelopen dagen Monaco laten bezinken, en heb veel nagedacht over dit hele seizoen. Ik weet dat sommigen vinden dat de strijd al gelopen is; dat is het waarschijnlijk ook. Mercedes gaat winnen, waarschijnlijk met Hamilton, misschien met Bottas.
Wat me echter treft is hoe ongelooflijk goed Max is. Dat is vanuit chauvinistisch perspectief leuk, maar los daarvan, hij is echt de beste coureur op dit moment. Hij rijdt echt flink boven wat de auto kan. Dat zie je gewoon aan Gasly, ook een goede coureur. Voor ons kijkers wellicht frustrerend dat Max dit jaar geen winnende auto heeft, maar voor zijn toekomstige carrière is wat hij nu laat zien zo ontzettend belangrijk. Met hoe hij nu rijdt, wil íeder team dat hem kan betalen, gewoon hebben. Hij heeft alles wat een topcoureur nodig heeft: snelheid, technische inzicht, kwalifcatievaardigheden, consistentie (heel belangrijk zie Hamilton) en boven alles, sinds kort - nagenoeg het enige talent dat hij mistte - ook nog eens geduld. 8)7
Het had ook anders kunnen lopen, na z'n mindere periode van vorig jaar. Hij is er sterker uitgekomen en bewezen dat hij constanter is dan ooit. Hij moet er alles uit blijven persen om in de race te blijven voor de beste zitjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D7qttnLXsAA-q2_.jpg:large

nieuwe race nieuwe kansen!

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-10 20:18

TrekDr0p

QR niet scannen

Iemand deze al gepost.

Bizar veel verschil tussen 2 teamgenoten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ons mènneke is gegroeid...

Testing, one, two ...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Interestingly enough, if Verstappen wins 14 out of the remaining 15 races of this season, he's still not guaranteed of a WDC win.

Due to the fastest lap points, Hamilton would still be able to clinch the WDC by 1 point if:

Hamilton achieves fastest lap on ALL of the next 15 races

Hamilton becomes 2nd on ALL 14 races that Verstappen would win

Verstappen doesn't get ANY points in one of those 15 races, AND Hamilton wins that race AND gets the fastest lap.

The final points count would then be:

Hamilton 429

Verstappen 428

Gejat van Reddit, leuk voor de analisten hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Loekoe schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 17:52:
Ik heb de afgelopen dagen Monaco laten bezinken, en heb veel nagedacht over dit hele seizoen. Ik weet dat sommigen vinden dat de strijd al gelopen is; dat is het waarschijnlijk ook. Mercedes gaat winnen, waarschijnlijk met Hamilton, misschien met Bottas.
Wat me echter treft is hoe ongelooflijk goed Max is. Dat is vanuit chauvinistisch perspectief leuk, maar los daarvan, hij is echt de beste coureur op dit moment. Hij rijdt echt flink boven wat de auto kan. Dat zie je gewoon aan Gasly, ook een goede coureur. Voor ons kijkers wellicht frustrerend dat Max dit jaar geen winnende auto heeft, maar voor zijn toekomstige carrière is wat hij nu laat zien zo ontzettend belangrijk. Met hoe hij nu rijdt, wil íeder team dat hem kan betalen, gewoon hebben. Hij heeft alles wat een topcoureur nodig heeft: snelheid, technische inzicht, kwalifcatievaardigheden, consistentie (heel belangrijk zie Hamilton) en boven alles, sinds kort - nagenoeg het enige talent dat hij mistte - ook nog eens geduld. 8)7
Het had ook anders kunnen lopen, na z'n mindere periode van vorig jaar. Hij is er sterker uitgekomen en bewezen dat hij constanter is dan ooit. Hij moet er alles uit blijven persen om in de race te blijven voor de beste zitjes.
Klopt, hij heeft echt een flinke stap gemaakt sinds afgelopen seizoen.
Overigens conform verwachting, het is inmiddels al zijn 5e (!) seizoen in de F1 en dus "moest" hij deze ontwikkeling wel doormaken. Iedereen had wel verwacht dat hij dat in zich had, maar het moet er ook maar net even uitkomen.

Het is nu wachten op een auto die ook daadwerkelijk mee kan doen om de overwinningen. Wordt dat een auto die net zo goed is als de Mercedes (t.o.v. de rest van het veld) dit seizoen, dan gaan we vrees ik nog een veel dominantere coureur zien.

Hamilton heeft zelf verklaar dat hij "redelijk gemiddeld" heeft gepresteerd in dit seizoen en dat klopt eigenlijk we. Hij heeft dit seizoen in trainingen en races al een paar keer gehad dat er wat foutjes in zaten en dat het net niet lekker liep. Niks ernstigs en uiteindelijk kwam het altijd wel weer goed en werd hij 1e of 2e, maar het gaat allemaal een fractie minder soepel lijkt het. Ook heeft hij wat meer moeite met Bottas en dat zal hem ook tegen staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Tja het is eigenlijk wachten op de totale Verstappen dominantie wanneer hij dan eindelijk een competente auto onder z'n kont krijgt. Ik denk dat we afgelopen race wel weer gezien hebben hoe Leclerc het iig nog niet op een rijtje heeft. Hij mag dan extreem populair zijn (for some reason) en Ferrari had ook een aandeel in zijn slechte weekend, maar hij kreeg het toch echt gewoon zelf niet voor elkaar om een normale banker lap te zetten in Q1. Volgens mij heeft de beste man enorme zelfvertrouwen issues.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zahariac
  • Laatst online: 04-12-2024
Bansheeben schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 09:48:
Tja het is eigenlijk wachten op de totale Verstappen dominantie wanneer hij dan eindelijk een competente auto onder z'n kont krijgt. Ik denk dat we afgelopen race wel weer gezien hebben hoe Leclerc het iig nog niet op een rijtje heeft. Hij mag dan extreem populair zijn (for some reason) en Ferrari had ook een aandeel in zijn slechte weekend, maar hij kreeg het toch echt gewoon zelf niet voor elkaar om een normale banker lap te zetten in Q1. Volgens mij heeft de beste man enorme zelfvertrouwen issues.
Dat zelfvertrouwen is teniet gedaan door Ferrari. In de F2 was hij zeker een complete coureur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
Bansheeben schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 09:48:
"Wachten op" klinkt alsof het sowieso gaat gebeuren en dat is zeker niet het geval. Kijk maar naar een Alonso, zijn twee titels zijn denk ik ook niet een goede afspiegeling van zijn daadwerkelijke capaciteiten. Maar ook dat is F1, je kan nog zo goed zijn je bent ook afhankelijk van je materiaal, je team en de keuzes die je maakt.
Zo zijn er ook genoeg coureurs wél kampioen geworden omdat ze op het juiste moment op de juiste plek waren.

Leclerc is nog een beetje een ruwe diamant, laten we niet vergeten dat het pas zijn tweede volle seizoen is en dat de druk gigantisch is bij Ferrari. Veel hoger dan dat deze bij bijv. Mercedes of Red Bull zou zijn geweest mocht hij daar hebben gereden.

Monaco is dan denk ik ook niet een goede afspiegeling van de capaciteiten van Leclerc, weten we nog hoe het Verstappen de afgelopen jaren verging in Monaco?

Leclerc is net als Verstappen gewoon de toekomst van de F1 en heeft alles in zich om een toekomstig kampioen te worden. Ik vind hem op sommige momenten misschien wel beter dan Verstappen in zijn eerste jaar/twee jaar.
Wat ik alleen nog mis bij Leclerc zijn een aantal magistrale/buitenaardse prestaties, zoals de regenrace van Max in Brazilië bijv.

Leclerc is nog jong en relatief onervaren, als die jongen voldoende tijd en steun krijgt wordt dat ongetwijfeld een strijder voor het WK

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-10 16:22
Hulkenberg naar RBR? Verbaast mij dat dit hier nog niet langs is gekomen, ik zie dat er al een paar keer over gesproken is in het topic. Het schijnt dat tijdens Monaco de gesprekken met hem zijn gestart voor een eventuele overstap:
Volgens de Italiaanse tak van Motorsport, heeft de top van Red Bull contact gehad met Nico Hulkenberg. Naar verluidt heeft Helmut Marko zijn vraagtekens bij de keuzes die zijn gemaakt aan rijders en kijkt hij nu naar andere opties. Marko is al niet de man van het engelengeduld, waar Gasly met zijn prestaties wel op zal moeten hopen.
Bron: https://www.gpblog.com/nl...-gasly-bij-red-bull-.html

Originele bron, voor wie een woordje Italiaans spreekt: https://it.motorsport.com...-fiducia-a-gasly/4397968/
In Monaco zou er voor het eerst contact zijn geweest tussen Hulkenberg en Marko samen met Christian Horner. Aan het einde van dit seizoen loopt het driejarig contract van de Renault-coureur af. Red Bull zou om die reden polsen bij Hulkenberg voor een eventuele overstap.
Bron: https://www.f1maximaal.nl...p-verlanglijstje-red-bull

Deze berichten zullen toch wel wat extra druk op Gasly zetten. Wat denken jullie: zou hij het beter doen in de auto dan Gasly?

[ Voor 6% gewijzigd door Panini op 29-05-2019 10:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

B-Real schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 10:06:
[...]

"Wachten op" klinkt alsof het sowieso gaat gebeuren en dat is zeker niet het geval. Kijk maar naar een Alonso, zijn twee titels zijn denk ik ook niet een goede afspiegeling van zijn daadwerkelijke capaciteiten. Maar ook dat is F1, je kan nog zo goed zijn je bent ook afhankelijk van je materiaal, je team en de keuzes die je maakt.
Zo zijn er ook genoeg coureurs wél kampioen geworden omdat ze op het juiste moment op de juiste plek waren.

Leclerc is nog een beetje een ruwe diamant, laten we niet vergeten dat het pas zijn tweede volle seizoen is en dat de druk gigantisch is bij Ferrari. Veel hoger dan dat deze bij bijv. Mercedes of Red Bull zou zijn geweest mocht hij daar hebben gereden.

Monaco is dan denk ik ook niet een goede afspiegeling van de capaciteiten van Leclerc, weten we nog hoe het Verstappen de afgelopen jaren verging in Monaco?

Leclerc is net als Verstappen gewoon de toekomst van de F1 en heeft alles in zich om een toekomstig kampioen te worden. Ik vind hem op sommige momenten misschien wel beter dan Verstappen in zijn eerste jaar/twee jaar.
Wat ik alleen nog mis bij Leclerc zijn een aantal magistrale/buitenaardse prestaties, zoals de regenrace van Max in Brazilië bijv.

Leclerc is nog jong en relatief onervaren, als die jongen voldoende tijd en steun krijgt wordt dat ongetwijfeld een strijder voor het WK
Ik had een clausule ingebouwd na mijn "wanneer" :P

Wat betreft Leclerc is het juist het feit dat ie een normale aanloop richting de F1 heeft gehad waardoor ik niet zo onder de indruk ben van zijn prestaties in de F1. Hij had al een hoop single seater ervaring voor hij in de Sauber stapte en ik vind het er nog niet echt uitkomen. Je kunt zeggen dat Max onhandig heeft gedaan vorig jaar, maar ik vind de manier waarop Leclerc als een dolle stier rondreed vanaf niet eens de laatste plek afgelopen weekend eigenlijk een beetje triest. Ik had bij geen enkele inhaal actie van hem het gevoel dat er een intelligent idee achter zat, behalve "ik wil er als een achterlijke zo snel mogelijk langs voor mijn goddelijke Ferrari missie".

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roda_djavulen
@Panini Denk het wel, Hulkenberg is behoorlijk goed, al is verstappen een maatje groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Zou wel een dikke vinger zijn richting Renault :P

Ik vind Hulkenberg al jaren een degelijke coureur en het was altijd een goed en consistent duo met Perez. Niet van het niveau wereldkampioen, maar zeer zeker een stabiele "tweede coureur".
Typisch ook zo'n coureur die wat pech heeft gehad qua materiaal, anders had ongetwijfeld regelmatig op het podium gestaan.

Dit seizoen blijkt wel dat Ricciardo toch echt een klap beter is. Wat dat betreft zou hij prima naast Verstappen kunnen rijden. Mooi stabiel rijdersduo welke elkaar niet bijt.

Toch denk (en hoop) ik dat ze Gasly nog wel iets meer tijd gaan geven. Dat hij het aflegt tegen Verstappen is niet gek, Gasly is niet van hetzelfde niveau en Verstappen weet dit seizoen het meer dan maximale uit een niet zo'n goede auto te halen.
Bansheeben schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 10:25:
[...]

Ik had een clausule ingebouwd na mijn "wanneer" :P

Wat betreft Leclerc is het juist het feit dat ie een normale aanloop richting de F1 heeft gehad waardoor ik niet zo onder de indruk ben van zijn prestaties in de F1. Hij had al een hoop single seater ervaring voor hij in de Sauber stapte en ik vind het er nog niet echt uitkomen. Je kunt zeggen dat Max onhandig heeft gedaan vorig jaar, maar ik vind de manier waarop Leclerc als een dolle stier rondreed vanaf niet eens de laatste plek afgelopen weekend eigenlijk een beetje triest. Ik had bij geen enkele inhaal actie van hem het gevoel dat er een intelligent idee achter zat, behalve "ik wil er als een achterlijke zo snel mogelijk langs voor mijn goddelijke Ferrari missie".
Ik denk dat het de afgelopen race een combinatie was van frustratie, Ferrari druk en thuiswedstrijd druk.Ik kon het allemaal wel begrijpen en had zelfs nog wel begrip voor zijn aanrijding, wat ik echter niet snapte is waarom hij met een rotvaart naar de pit reed en daarbij in no-time zijn band plus vloer sloopte. Hij had beter moeten weten en Ferrari had hem daar ook op aan moeten spreken.

Ik geef hem vooralsnog het voordeel van de twijfel. Er komt dit seizoen nog een weekend dat alles zijn kant opvalt en dat hij een race wint én mag winnen. Ik vind het indrukwekkend hoe snel hij is, vaak sneller als Vettel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-10 11:03
B-Real schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 10:33:

Ik vind Hulkenberg al jaren een degelijke coureur en het was altijd een goed en consistent duo met Perez. Niet van het niveau wereldkampioen, maar zeer zeker een stabiele "tweede coureur".
Typisch ook zo'n coureur die wat pech heeft gehad qua materiaal, anders had ongetwijfeld regelmatig op het podium gestaan.

Dit seizoen blijkt wel dat Ricciardo toch echt een klap beter is. Wat dat betreft zou hij prima naast Verstappen kunnen rijden. Mooi stabiel rijdersduo welke elkaar niet bijt.

Toch denk (en hoop) ik dat ze Gasly nog wel iets meer tijd gaan geven. Dat hij het aflegt tegen Verstappen is niet gek, Gasly is niet van hetzelfde niveau en Verstappen weet dit seizoen het meer dan maximale uit een niet zo'n goede auto te halen.

[...]

Ik denk dat het de afgelopen race een combinatie was van frustratie, Ferrari druk en thuiswedstrijd druk.Ik kon het allemaal wel begrijpen en had zelfs nog wel begrip voor zijn aanrijding, wat ik echter niet snapte is waarom hij met een rotvaart naar de pit reed en daarbij in no-time zijn band plus vloer sloopte. Hij had beter moeten weten en Ferrari had hem daar ook op aan moeten spreken.

Ik geef hem vooralsnog het voordeel van de twijfel. Er komt dit seizoen nog een weekend dat alles zijn kant opvalt en dat hij een race wint én mag winnen. Ik vind het indrukwekkend hoe snel hij is, vaak sneller als Vettel.
Nou.. een klap beter??
Puntsgewijs heeft RIC 7 en HUL 6 punten.
Zoveel beter noem ik dat ook niet hoor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 20:05
TakeAway schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 10:39:
[...]

Nou.. een klap beter??
Puntsgewijs heeft RIC 7 en HUL 6 punten.
Zoveel beter noem ik dat ook niet hoor.
Ja, maar:
Ricciardo: 3 uitvalbeurten
Hulkenbverg: 2 uitvalbeurten

In kwalificatie staat het 5-1 voor Ricciardo. Dus ik ben het wel een met de uitspraak dat Ricciardo een klap beter is dan The Hulk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-10 16:22

Ik zou het vooral als een dikke vinger zien richting Gasly. -O-
Hij zit net 1/4 van het seizoen in de auto, en er wordt nu al door Helmut Marko met een vervanger gesproken. Wellicht dat het een tactiek is om meer druk op Gasly te zetten, we zullen het zien.

Zoveelste blunder qua 'tactiek' van Ferrari? Ik vond het ook onbegrijpelijk dat hij de auto aan gort reed én dat Ferarri dat toe liet.

[ Voor 57% gewijzigd door Panini op 29-05-2019 10:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Bahrein had dat weekend al moeten zijn. Maar daar liet de Ferrari hem wel echt in de steek inderdaad. Was verder echt een perfect weekend voor hem. En natuurlijk is hij snel, dat staat buiten kijf. Ik vind ook echt wel dat hij zijn Ferrari plek wel heeft verdiend (alhoewel ik 'm er niet zo snel al had neer gezet, maar wie ben ik).

Maar kijk naar Gasly. Die was vorig jaar regelmatig net zo veel sneller als Hartley ten opzichte van hoeveel sneller Leclerc was dan Ericsson in de kwalificaties. En toch was Max nog weer 4 tiende sneller dan Gasly in de kwali afgelopen weekend (bij de quali der quali's :P ). En wellicht lag het aan de Sauber afgelopen jaar, maar ik vond Leclerc allerminst overtuigend in de regen.

Verder zal de tijd het leren. Over Vettel gesproken hoop ik vooral dat die z'n mojo weer een beetje gaat vinden, want je zou zeggen dat de ondersturende Ferrari precies is wat Vettel lekker vindt rijden (tenslotte had de RBR uit zijn tijdperk dat met de blown diffuser ook), maar het komt er al niet echt meer uit sinds de GP van Duitsland vorig jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:22

sjaool

Every life should have 9 cats

Panini schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 10:23:
Hulkenberg naar RBR? Verbaast mij dat dit hier nog niet langs is gekomen, ik zie dat er al een paar keer over gesproken is in het topic. Het schijnt dat tijdens Monaco de gesprekken met hem zijn gestart voor een eventuele overstap:

[...]

Bron: https://www.gpblog.com/nl...-gasly-bij-red-bull-.html

Originele bron, voor wie een woordje Italiaans spreekt: https://it.motorsport.com...-fiducia-a-gasly/4397968/

[...]

Bron: https://www.f1maximaal.nl...p-verlanglijstje-red-bull

Deze berichten zullen toch wel wat extra druk op Gasly zetten. Wat denken jullie: zou hij het beter doen in de auto dan Gasly?
Qua instelling en branie past Hulkenberg natuurlijk wel heel goed bij Red Bull... Ik zou het hem in ieder geval gunnen... :)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Geruchten dat Vettel gaat stoppen na dit jaar houden aan.

https://www.planetf1.com/...-at-the-end-of-this-year/

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Queue Räikkönen terug naar Ferrari in 2020 rumors in 3, 2, 1...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Denk dat Rai, gewoon by Alfa blijft, die zag het waarschijnlijk al aankomen ;)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 mei 2019 @ 15:32:
Zou mij niets verbazen als dit het laatste F1 seizoen voor Vettel word. Iig bij Ferrari.
8) :7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

demo31051987 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 10:43:
[...]

Ja, maar:
Ricciardo: 3 uitvalbeurten
Hulkenbverg: 2 uitvalbeurten

In kwalificatie staat het 5-1 voor Ricciardo. Dus ik ben het wel een met de uitspraak dat Ricciardo een klap beter is dan The Hulk.
Gezien de sterkte van de midfield vind ik dergelijke standen niet echt recht doen aan de situatie. Een honderdste langzamer en je bent eruit. Verder heb ik het idee dat Renault echt om Ricciardo heen is gaan staan ipv Hulkenberg. Wellicht om hun investering te beschermen.

Renault is verder strategisch erg zwak en hebben een onbetrouwbare auto. Dus eigenlijk kun je weinig concluderen. Ricciardo rijd hem niet tot stront en dat hebben voorgangers ook niet gedaan. Ik denk alleen dat ie te vaak pech heeft en het daardoor niet gaat redden. Verder moet zijn performance omhoog, ook in de Renault. Ik gun hem zeker een stoeltje bij RBR. Lijkt me een goede match en hij verdient ook echt wel een podium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Illegal_Alien schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 12:15:
Denk dat Rai, gewoon by Alfa blijft, die zag het waarschijnlijk al aankomen ;)
Raikkonen is happy bij Alfa, die is lekker aan het hobbien en willen het op eigen kracht doen.

Zou eerder een overstap van Ricciardo verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:49
Wel lastig om een vervanger van VET te vinden denk ik zo. Zie in VER eigenlijk de enige die een betere optie is evt.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

KW25 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 12:30:
Wel lastig om een vervanger van VET te vinden denk ik zo. Zie in VER eigenlijk de enige die een betere optie is evt.

Al is de rijder nog zo snel, de Ferrari managers verkloten het wel...

Dus....ik heb liever niet dat ie daarheen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Aardig overzichtje van Anderson in Autosport.com:
Behind Mercedes and Ferrari, there were four Honda-engined cars in the top eight. I have to say Honda is doing a great job this year, but more importantly for Honda this is a great result in both performance and reliability. It has really taken over as the third best power unit supplier - at the very least.

Honda-powered drivers in Monaco
4th: Verstappen, +5.5 seconds
5th: Gasly, +9.9s (with fastest lap)
7th: Kvyat, +54.6s
8th: Albon, 55.2s

Renault-powered drivers in Monaco
6th: Sainz, +53.4s
9th: Ricciardo, +60.9s
11th: Norris, + 66.8s
14th: Hulkenberg, +1 lap
Nou is die uitspraak 'third best engine supplier' vaag...er zijn er maar vier :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• B-Real
Nu vind ik Monaco niet direct de beste onderbouwing van deze stelling, alhoewel ik het er mee eens ben dat Honda het prima doet dit seizoen.

De Renault coureurs hadden pech dat ze bij de SC gelijk een pitstop gingen maken, de TR coureurs hebben juist geprofiteerd door niet naar binnen te gaan. Was dit omgekeerd geweest dan had TR geen punten gepakt en Renault juist wel.

De snelste ronde van Gasly werd ook mogelijk gemaakt doordat hij een "gratis" pitstop kon maken en er een setje amper gebruikte softs onder geschroeft kreeg waarna hij met een lichte auto en vrijbaan makkelijk de snelste ronde kon pakken.

Afgezien daarvan doet Honda het best prima dit seizoen. Qua pure snelheid vind ik het nog lastig inschatten, maar de betrouwbaarheid oogt prima vooralsnog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

B-Real schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 12:53:
Nu vind ik Monaco niet direct de beste onderbouwing van deze stelling, alhoewel ik het er mee eens ben dat Honda het prima doet dit seizoen.

De Renault coureurs hadden pech dat ze bij de SC gelijk een pitstop gingen maken, de TR coureurs hebben juist geprofiteerd door niet naar binnen te gaan. Was dit omgekeerd geweest dan had TR geen punten gepakt en Renault juist wel.

De snelste ronde van Gasly werd ook mogelijk gemaakt doordat hij een "gratis" pitstop kon maken en er een setje amper gebruikte softs onder geschroeft kreeg waarna hij met een lichte auto en vrijbaan makkelijk de snelste ronde kon pakken.

Afgezien daarvan doet Honda het best prima dit seizoen. Qua pure snelheid vind ik het nog lastig inschatten, maar de betrouwbaarheid oogt prima vooralsnog.
Inderdaad, Monaco is nou niet bepaald een circuit waar de motor het verschil maakt. Maar toch, Max heeft ongeveer de hele race op trekhaak van Hamilton rond gereden. Vorig jaar of het jaar ervoor was ik toch benauwd geweest of die motor de extra hitte wel aan zou kunnen. Dit jaar geen enkel probleem.

Behalve dan dat die motor in de vekeerde koppel modus stond oid |:( |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Bansheeben op 29-05-2019 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:21
mphilipp schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 12:46:
Aardig overzichtje van Anderson in Autosport.com:

[...]

Nou is die uitspraak 'third best engine supplier' vaag...er zijn er maar vier :+
second best betekend de op 1 na beste.
third best betekend op 2 na beste.
Dus ze zeggen hier gewoon dat ze minimaal Renault voorbij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11-10 16:57
edit: nutteloze bijdrage.

Hup Max en F1

[ Voor 90% gewijzigd door Sniffels op 29-05-2019 13:06 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

mphilipp schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 12:39:
[...]

Al is de rijder nog zo snel, de Ferrari managers verkloten het wel...

Dus....ik heb liever niet dat ie daarheen gaat.
Max mag best wel naar Ferrari hoor. Hij moet alleen wel Horner, Newey, Waché, Fallows en het hele strategieteam van RBR meenemen. :+
https://redbullracing.redbull.com/team

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

br men schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 13:04:
[...]
second best betekend de op 1 na beste.
third best betekend op 2 na beste.
Dus ze zeggen hier gewoon dat ze minimaal Renault voorbij zijn.
Zeg ik. Maar het klinkt zo stoer, net als 10de finishen van de 11 deelnemers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:26
transcriptie van kubica met zijn race engineer. Op zijn minst bijzonder te noemen:
https://www.reddit.com/r/..._kubica_and_his_engineer/

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Laatst online: 10-10 11:26

Tripl3 D

Brother in Arms

DaniëlWW2 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 13:07:
Max mag best wel naar Ferrari hoor. Hij moet alleen wel Horner, Newey, Waché, Fallows en het hele strategieteam van RBR meenemen. :+
https://redbullracing.redbull.com/team
Dit dus. Een beetje hetzelfde als wat Schumacher gedaan heeft. Dan zou het misschien nog goed kunnen komen.

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Tripl3 D schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 13:21:
[...]

Dit dus. Een beetje hetzelfde als wat Schumacher gedaan heeft. Dan zou het misschien nog goed kunnen komen.
Niet een beetje. Nee precies wat Schumacher deed en dan nog een beetje. Het strategieteam van Ferrari moet je er bijvoorbeeld ook uitschoppen. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Outerspace schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 13:04:
Het is ondertussen woensdag en binnenkort komt het nieuwe topic voor de GP Abu Dhabi. Dit topic kan daarom dicht :)
Welke sluitmessage heb jij gekopieerd? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Hulkenberg naar RBR is omdat Verstappen naar Ferrari gaat omdat Vettel stopt.

Ik hoop het niet, krijg er geen goed gevoel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Het silly season begint wel steeds vroeger. Nu al in Monaco.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Laatst online: 20:02
naitsoezn schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 13:27:
[...]

Welke sluitmessage heb jij gekopieerd? :+
Seizoen is toch "verloren", direct door naar Abu Dhabi en om de F1 te redden van de ondergang moet elk team in de tweede seizoenshelft met hun 2020 auto aan de start komen. :+

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoksbrood
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-10 20:05
Er gingen ook geruchten dat Hamilton eventueel naar Ferrari zou willen?
Toto heeft dit in ieder geval niet ontkend en alleen maar aangegeven dat hij het zou begrijpen onder het motto "iedere rijder heeft ooit bij Ferrari willen rijden".

Mocht Vettel er tussenuit naaien en Hamilton naar Ferrari gaan, dan zou dat voor Max goed uitkomen :+

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:15
Ferrari zal een tweede rijder willen naast Leclerc, geen Max, geen Daniel. Gio is misschien wel ideaal daarvoor maar is wat jong, ervaring telt en dan zie ik zelfs Perez een jaar de overgang maken. Seb is nu de eerste rijder (stiekem) en ze willen Leclerc het jaar erop doorduwen (en dat ziet Seb denk ik ook wel in en kiest eieren voor z'n geld). Een team met Leclerc en Max gaat niet werken, daarvoor is Max te gedreven en Charles te bekend met het team.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Hamilton naar Ferrari... Ik denk dat we dan een lange rits aan boordradio's met (ongetwijfeld terecht) gezeik van Lewis over van alles en nog wat moeten gaan aanhoren. Grote verschil met Mercedes is dan alleen dat ie dan niet desondanks toch de overwinning gaat pakken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Mercedes heeft ook een video gemaakt over Niki Lauda en is zeker aan te raden:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• B-Real
Ik zie Hamilton op dit punt in zijn carrière niet meer overstappen naar Ferrari en daar alles weer op te bouwen naar het niveau van Mercedes, ook al is het rijden voor Ferrari voor nagenoeg elke coureur een droom.

Hamilton gaat nog lekker wat records verpulveren en wellicht nog een/enkele titels pakken bij Mercedes en kapt er mee zodra hij tot het inzicht is gekomen dat dit niet meer lukt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 22:21

AzzKickah

06-CENSORED

Snowhite0901 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 13:19:
transcriptie van kubica met zijn race engineer. Op zijn minst bijzonder te noemen:
https://www.reddit.com/r/..._kubica_and_his_engineer/
Leest wel erg lastig weg zeg.

A Pole? The Pole? Her?
Catching up with Robert's lead? Inlopen op z'n eigen voorsprong?

Ik snap er op sommige stukken bar weinig van.

En wat is nou het punt van het stuk? Waarom vind je het 'bijzonder'?
Pagina: 1 ... 72 ... 156 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire