naitsoezn schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 16:09:
Ik denk oprecht dat Max aan z'n laatste seizoen bij RBR bezig is eigenlijk. Gebaseerd op niets meer dan mijn interpretatie van de reactie van Max na een aantal kwalificaties (o.a. die van Monaco en Spanje)

Ik denk het niet, maar het een na laatste is zeer goed mogelijk.
Max heeft een prestatieclausule, daar twijfelt denk ik niemand meer aan nadat Marko dit gewoon toegaf. Die clausule lijkt P3 in het WCC te zijn. Het probleem is dat zelfs met een zwaar onderpresterende Gasly als teamgenoot, Max alleen al dat doel zal gaan behalen. Hij kan dus ook niet weg. Het enige zitje dat potentieel open zal komen voor 2020 is die van Bottas. Daar lijkt op het moment ook een sprake van te zijn. Hamilton zal ondertussen voor de zeven WDC's gaan waardoor die volgend jaar ook zal blijven.
Max naar Ferrari dan? Ja kan als hij ruilt met Vettel, maar ik denk dat Max dat echt niet gaat doen. Ferrari is een puinzooi en dat zal iedereen zien. Nee, ik denk dat Max zal blijven, en zijn post 2021 toekomst gaat afhangen van de volgende factoren:
-Komt er en budgetcap en zo ja hoe hoog is die? Ik geloof zelf absoluut niet in $200 miljoen. Gaan de topteams nooit accepteren. $250 miljoen exclusief coureur salarissen of $300 miljoen inclusief salarissen zie ik als heel wat realistischer. Voor RBR is dat netto hetzelfde, voor Mercedes en Ferrari achteruitgang. Nu lijkt de nieuwe Mercedes CEO in de kosten te gaan hakken waardoor die mee zou kunnen gaan. Ferrari weet ik echt niet. Potentieel zou McLaren dit ook kunnen betalen als ze wat meer sponsoren aantrekken. Heb je vier teams die het budget hebben.
-Wanneer komen die aerodynamische reglementen precies? Ik hoop net zoals Newey dat het erg lang gaat duren zodat geen team (Mercedes dus) een voorsprong kan opbouwen. Krijgt Mercedes die kans wel, tja...
-Wat gaat Hamilton doen? Naar Ferrari, stoppen of door?
-Wat laat RBR-Honda zien in H2/2019 en zeker in 2020. Komt die Honda op niveau dan is de kans dat Max zal blijven vrij aanzienlijk. Aerodynamische reglementen zullen voor een reset zorgen en dan in "team Newey" zitten kan echt geen kwaad. Zeker als onder de nieuwe reglementen de high rake aanpak van Newey doorgezet kan worden.
-Blijft Mercedes wel? Dat is ook niet zeker omdat Mercedes van CEO is gewisseld en de nieuwe meer op de FE gericht lijkt te zijn.
Vallen al deze factoren gunstig, dan zie ik Max zo naar Mercedes gaan. Is de reset echt serieus, ook op budget, de Honda op niveau etc, dan denk ik dat Max blijft. RBR is gewoon een uitstekend team. Als Mercedes door een budgetcap haar aerodynamische voordeel moet ontslaan of het personeel overhevelt naar andere Mercedes divisies, dan is RBR denk ik echt niet minder. Zeker als de Honda op vergelijkbaar niveau is gekomen met de Mercedes.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.