[F1] Seizoen 2019 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 71 ... 156 Laatste
Acties:
  • 1.146.108 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamotek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:08
pjottum schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 13:11:
[...]
Tenzij er een vaste aandrijfas inzit, maar dat weet ik dan even niet. :)
Vaste aandrijfas is sowieso een slecht idee, in iedere auto, trekker of alles wat 4 wielen heeft zit een differentieel. Dit is een mechaniek met tandwielen waarbij de linker- en rechterkant sneller of langzamer kan draaien. Als een auto dit niet heeft gaat die geen enkele bocht halen en gaat die rechtdoor, wat logisch is omdat met een bocht naar links, het linkerwiel minder afstand aflegt dan het rechterwiel.

Edit:
@Chiron Dat zou zeker met een Formule auto ook wel op gaan vallen ;), maar je hebt gelijk trekkers hebben ook een differentieel lock om bijvoorbeeld op het land niet scheef te gaan rijden (dat is niet handig met ploegen). Maar wilde met de uitleg niet teveel offtopic gaan (wat ik nu toch doe :) ).

[ Voor 20% gewijzigd door Yamotek op 21-05-2019 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:49

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Yamotek schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 13:25:
[...]

Vaste aandrijfas is sowieso een slecht idee, in iedere auto, trekker of alles wat 4 wielen heeft zit een differentieel in. Dit is een mechaniek met tandwielen waarbij de linker- en rechterkant sneller of langzamer kan draaien. Als een auto dit niet heeft gaat die geen enkele bocht halen en gaat die rechtdoor, wat logisch is omdat met een bocht naar links, het linkerwiel minder afstand aflegt dan het rechterwiel.
Tenzij je driftend door de bocht gaat (driftcars hebben een locked diff of sperdifferentieel) :P

Maar dat zal ook wel op gaan vallen ;)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
[...]

Vaste aandrijfas is sowieso een slecht idee, in iedere auto, trekker of alles wat 4 wielen heeft zit een differentieel in. Dit is een mechaniek met tandwielen waarbij de linker- en rechterkant sneller of langzamer kan draaien. Als een auto dit niet heeft gaat die geen enkele bocht halen en gaat die rechtdoor, wat logisch is omdat met een bocht naar links, het linkerwiel minder afstand aflegt dan het rechterwiel.
Onder het mom van vroeger was alles beter, uitstekende uitleg van een differentieel:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

pjottum schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 13:11:
[...]

Jawel hoor, als je ene achterwiel harder remt dan het andere, heb je dit al deels voor elkaar.
Het goed laten werken zal lastig zijn, maar de mgu kan dit in principe gewoon doen.

Pak je telefoon, duw hem naar vooruit over een tafel en hou het hoekje links of rechts aan de kant waar je duwt vast. Zo simpel zal dat in een f1 niet werken, maar als je dit principe in de mgu kan koppelen aan de stand van het stuur en de snelheid van de auto, kan je daar vast met je 1000 knappe koppen uitrekenen hoe je dit in de auto krijgt zonder dat je er last van krijgt tijdens het rijden en/of het keuren.

Tenzij er een vaste aandrijfas inzit, maar dat weet ik dan even niet. :)
En precies dat, brakebalance tussen links en rechts is wat McLaren ooit heeft geflikt, maar dan met een extra rempedaal:

https://www.mclaren.com/r...aren-extra-pedal-3153421/

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:34

Pierre

Van nature lui!

ThomasG schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 13:40:
[...]
Onder het mom van vroeger was alles beter, uitstekende uitleg van een differentieel:
[YouTube: Around The Corner - How Differential Steering Works (1937)]
Ik kijk naar het Polygoon Journaal :9

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:13

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

[...]

Vaste aandrijfas is sowieso een slecht idee, in iedere auto, trekker of alles wat 4 wielen heeft zit een differentieel. Dit is een mechaniek met tandwielen waarbij de linker- en rechterkant sneller of langzamer kan draaien. Als een auto dit niet heeft gaat die geen enkele bocht halen en gaat die rechtdoor, wat logisch is omdat met een bocht naar links, het linkerwiel minder afstand aflegt dan het rechterwiel.
Ja, ik wilde dus alleen maar aangeven dat je best een truuk kan bedenken met je mgu die dit prima voor je regelt die wellicht zelfs binnen de fia regeltjes blijft - wie zou het opvallen als het binnenste wiel ietsjes meer teruglevert dan het buitenste wiel? Ik neem aan dat sourcecodes gedeeld moeten worden, maar dit kan je prima in een engine mapping stoppen die als je ctrl-shift-f4-f4-asdw doet ofzo. ;-)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnevdS
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-02-2024
RobertMe schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 12:47:
[...]

spoiler:
Er waren (niet onderbouwde) geruchten dat de achterwielen zouden meesturen

offtopic:
Tussen spoiler tags omdat ik het 1x in dit topic heb zien langskomen als zijnde gerucht maar er geen bron was. Dus dit met een korreltje zou nemen lijkt mij iets te min. Een pak zout is beter :+
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de manier waardoor ze dit voor elkaar kregen een slimme ophanging was. Doordat in de bochten de binnenste en het buitenste deel verschillend belast worden en de geometrie dan zorgt dat hij op een of andere manier 'kantelt' (of stuurt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

pjottum schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 16:35:
[...]

Ja, ik wilde dus alleen maar aangeven dat je best een truuk kan bedenken met je mgu die dit prima voor je regelt die wellicht zelfs binnen de fia regeltjes blijft - wie zou het opvallen als het binnenste wiel ietsjes meer teruglevert dan het buitenste wiel? Ik neem aan dat sourcecodes gedeeld moeten worden, maar dit kan je prima in een engine mapping stoppen die als je ctrl-shift-f4-f4-asdw doet ofzo. ;-)
De Mgu-k zit onder de motor en nog voor de versnellingsbak.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

YakuzA schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 20:48:
[...]

De Mgu-k zit onder de motor en nog voor de versnellingsbak.
Like this ... ;)

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/rqy5b5h1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21:53

Amphiebietje

In de blubber

ArnevdS schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 18:18:
[...]

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de manier waardoor ze dit voor elkaar kregen een slimme ophanging was. Doordat in de bochten de binnenste en het buitenste deel verschillend belast worden en de geometrie dan zorgt dat hij op een of andere manier 'kantelt' (of stuurt).
Dus gewoon een slimme anti-roll bar constructie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Amphiebietje schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 21:18:
[...]

Dus gewoon een slimme anti-roll bar constructie.
Google eens "F400 Carving" ... dat is in de basis het systeem waarvan men denkt dat Mercedes het op hun F1 wagen in zekere zin toepast.

Zie filmpje, iets is er anders .... B) ... hij rolt wel erg lekker die Mercedes.

meer video's
https://www.youtube.com/user/KonstantinosXIII/videos

Bron voor videomateriaal Marti_EF3 @ F1technical

Heb zelf ook nog wat video's, maar niet echt een lekkere hoek om wat waar te nemen en bovendien alleen van bocht 1.

-edit-

Dit is overigens niet de eerste keer dat we dit systeem tegenkomen in de F1 .. ergens midden 2000 heeft McLaren of Mercedes ook al eens zoiets gehad waarbij de achterwielen geheel meedraaide met de hoek van de curb ... zal dat ondertussen even opzoeken, weet niet precies meer hoe dat genoemd werd.

[ Voor 16% gewijzigd door Turbo-Puppy op 21-05-2019 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21:53

Amphiebietje

In de blubber

Als ik mij niet vergis is het toepassen van actieve ophangingsonderdelen sommige andere teams in de autoracerij al eens fataal geworden.

(niet i.v.m. een crash, maar wel DSQ :+ )

Ah, Williams' hun gebruik ervan heeft tot een verbod geleid:
https://en.wikipedia.org/wiki/Williams_FW15C
https://www.racefans.net/...banned-active-suspension/

En raad eens wie voor een terugkeer ervan zijn?

Mercedes.

[ Voor 41% gewijzigd door Amphiebietje op 21-05-2019 22:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:14
Amphiebietje schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 21:59:
En raad eens wie voor een terugkeer ervan zijn?

Mercedes.
Ik denk dat alle teams, die denken zoiets te kunnen bouwen, voor actieve ophanging zijn. En dat teams altijd op zoek zijn naar de limiet hebben we afgelopen jaren ook gezien met de FRIC suspension. Dit was een systeem wat vooral RBR goed wist in te zetten. Op hogere snelheid zakte daardoor de achterkant veel meer, en bij het aanremmen van de bocht schoot de achterkant weer meteen de lucht. in. Mercedes had ook een vorm van FRIC maar die leek minder goed/complex te zijn als die van RBR. Ferrari kreeg het echter helemaal niet aan de praat en heeft daarom geklaagd bij de FIA dat het een vorm van actieve ophanging was en ik daarom is het, ik meen sinds 2017, verboden. Met als extra geluk voor Ferrari dat de FIA de ophanging van RBR & Mercedes pas tijdens de testwerken afkeurde. Dus de teams hadden toen minder tijd om de nieuwe ophanging te testen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:51
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D7G1TexXoAA-kuG?format=jpg&name=medium

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-10 16:09

basvn

Breezand - NHN

Championship Top10 in 2019 vs 2012 after 5 races

Afbeeldingslocatie: https://external-preview.redd.it/U6lSeqZlyzf87NjWh3dNE99n-MCUu8FliY9xqDzpRSI.png?width=640&crop=smart&auto=webp&s=3e550b9c2f3064d062766971617768027362931b

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:05

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

RobertMe schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 22:35:
[...]

Ik denk dat alle teams, die denken zoiets te kunnen bouwen, voor actieve ophanging zijn. En dat teams altijd op zoek zijn naar de limiet hebben we afgelopen jaren ook gezien met de FRIC suspension. Dit was een systeem wat vooral RBR goed wist in te zetten. Op hogere snelheid zakte daardoor de achterkant veel meer, en bij het aanremmen van de bocht schoot de achterkant weer meteen de lucht. in. Mercedes had ook een vorm van FRIC maar die leek minder goed/complex te zijn als die van RBR. Ferrari kreeg het echter helemaal niet aan de praat en heeft daarom geklaagd bij de FIA dat het een vorm van actieve ophanging was en ik daarom is het, ik meen sinds 2017, verboden. Met als extra geluk voor Ferrari dat de FIA de ophanging van RBR & Mercedes pas tijdens de testwerken afkeurde. Dus de teams hadden toen minder tijd om de nieuwe ophanging te testen.
Mijn zegen hebben ze... Als ze wat vleugels inleveren :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
  • Laatst online: 19:51
basvn schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 09:12:
Championship Top10 in 2019 vs 2012 after 5 races

[Afbeelding]
Auw

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Auw en best treurig.
Ik merk aan de F1 topics dat het geloof dat het goed gaat komen gewoon weg is. En niet alleen bij ons. Vet zei de laatste optocht race: "We doen in elk geval wat we leuk vinden!" - duh..

Vorige seizoen rond deze tijd was de sfeer echt totaal anders (in mijn herinnering dan), Mercs reden niet vooraan en Vet ging goed en Ham was niet zo goed en blabla genoeg te melden.

Als nu de rb15 een setje nieuwe vleugeltjes krijgt reageren we met .. "meh, zal wel."

Ik beschouw dit topic en de zusjes ervan dan meteen maar even als valide diehardfantopic (want n=1).

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:25
is niet voor niets dat ze 2012 pakken. wrs was het toen extreem close.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:34
Ik zit nu nog in het geloof dat ik elke race denk dat het anders gaat zijn, met name Ferrari heb (naja, had) ik hoge verwachtingen van. Inmiddels wordt dat gevoel steeds minder.

Mercedes is ongenaakbaar. Ferrari zit er vaak redelijk dichtbij, maar laat het in de race liggen. Max komt niet in de buurt, maar door strak te rijden is P3 mogelijk maar eigenlijk rijdt hij de hele race in niemandsland.

Het middenveld zit dicht op elkaar, maar mijlen ver achter de top 3.

Ik hoop dat het nog veranderd, maar ben er bang voor. Het is dan te hopen dat ze in elk geval het middenveld goed in beeld brengen, maar dan zal Mercedes wel weer gaan klagen dat ze zo weinig op TV zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Heb de races ook steeds vaker op de achtergrond aanstaan ipv echt er voor gaan zitten.
Andere races als GT3 via youtube etc zijn vaak leuker om te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:02
Snowhite0901 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 11:49:
is niet voor niets dat ze 2012 pakken. wrs was het toen extreem close.
Klopt volgens mij wel, 2012 was het seizoen waarbij er de eerste zeven races steeds iemand anders op het hoogste treetje plaats mocht nemen.
Ik kan me alleen niet meer herinneren of het daarna "makkelijk" ging voor Vettel om zijn derde wereldtitel binnen te halen. Eens even opzoeken :)

Edit: ah, dat was toen... De laatste race van het seizoen (Brazilië) waarbij Vettel spinde in de eerste ronde:

[ Voor 19% gewijzigd door alesandro_46 op 22-05-2019 12:06 ]

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 10:53
[...]

Edit:
@Chiron Dat zou zeker met een Formule auto ook wel op gaan vallen ;), maar je hebt gelijk trekkers hebben ook een differentieel lock om bijvoorbeeld op het land niet scheef te gaan rijden (dat is niet handig met ploegen). Maar wilde met de uitleg niet teveel offtopic gaan (wat ik nu toch doe :) ).
Tegenwoordig heb je ook elektronisch gestuurde differentiëlen, zoals het XDS systeem van VAG.

Hier een uitleg

https://www.carwow.co.uk/.../what-is-torque-vectoring

Geen idee of dit legaal is in de F1 maar als het zo is dan wordt dit ook zeker toegepast. :+

[ Voor 4% gewijzigd door RonaldMcDonald op 22-05-2019 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
  • Laatst online: 27-07 16:04
Hermann Tilke-designed Rio de Janeiro circuit
Afbeeldingslocatie: https://d3cm515ijfiu6w.cloudfront.net/wp-content/uploads/2019/05/22090809/Rio-de-Janeiro-track-layout-700x367.jpg

Die 2 rechte lange stukken hadden toch wel iets specialer mogen zijn.
Maar goed ... Tilke design .... dus dit was op voorhand wel al te verwachten.

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

powah33 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 15:20:
Van boven is het net een beetje een Interlagos look-alike of wanna-be.
Dan blijf ik liever op Interlagos vanwege de mooie races die er zijn geweest in het verleden.

Al was het alleen al hierom :

En laten we wel wezen, later heeft hij in meerdere races, hele mooie dingen laten zien.
Net als vele anderen.

[ Voor 34% gewijzigd door Ome Ernst op 22-05-2019 15:29 ]

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

ArnevdS schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 18:18:
[...]
Is dat zoiets als Volvo onder de 850 Estate had zitten. Die had ook licht meesturende achterwielen, maar dat was niet direct aan de stuurinrichting gekoppeld, maar volgens mij gestuurd door de belasting van het wiel. Is dat vergelijkbaar of zit ik er helemaal naast?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

mphilipp schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:07:
[...]

Is dat zoiets als Volvo onder de 850 Estate had zitten. Die had ook licht meesturende achterwielen, maar dat was niet direct aan de stuurinrichting gekoppeld, maar volgens mij gestuurd door de belasting van het wiel. Is dat vergelijkbaar of zit ik er helemaal naast?
Vast moeilijker, maar ik neem aan dat het een slimmigheid is die niemand kan of heeft zien aankomen. Iig zullen er 8* teams druk mee zijn.

(* Williams..)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

pjottum schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 19:45:
[...]
Vast moeilijker, maar ik neem aan dat het een slimmigheid is die niemand kan of heeft zien aankomen. Iig zullen er 8* teams druk mee zijn.
Het moet natuurlijk moeilijker want er zal vast wel iets in de reglementen staan dat de achterwielen niet mogen meesturen. Ik heb nog effe gegoogled en de 850 had inderdaad een passief systeem dat werkte op de wieldruk in de bocht. Hij stuurt dan maximaal 17 graden mee. Daardoor had de 850 Estate (dat slagschip waarmee Lammers BTCC reed) een krappere draaicircel dan de V40 die nu rond rijdt. Gek genoeg heb ik een Volvo C70 gehad en die had die achterwielophanging weer niet. De V70 wél. Gelukkig had is dan weer wel de 5 cilinder T5 motor erin....braaaaap!! ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8DnuQ9VOKRdcZrkZGNe9qJd6/full.png

[ Voor 4% gewijzigd door mphilipp op 22-05-2019 23:17 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

powah33 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 15:20:
Hermann Tilke-designed Rio de Janeiro circuit
[Afbeelding]

13 uit dozijn ontwerp wat mij betreft. Tilke of niet... next!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-10 17:24

World Citizen

FreeReef.nl

Ik dacht altijd dat alle circuits een beetje hetzelfde zijn, maar moet daar op terug komen.

Kennelijk kreeg ik geen goed beeld van de TV, omdat je niet vaak een hele ronde aan 1 stuk ziet..(vooral in de jaren 90 was het lastig te zien hoe en wat) maar het verknipt is in shots vanuit verschillende hoeken.

Pas toen ik in de race game zelf de rondjes ging rijden, kreeg ik pas echt gevoel met de banen. Als ik nu een korte shot zie van een bocht in een race, dan snap ik het... waar ik vroeger niet eens wist welke bocht het was.

Daardoor voelde elk circuit hetzelfde aan. "bochtig" :)

Ik vind ook op deze foto de verschillen groot genoeg om te zeggen dat de banen allemaal anders zijn. Al kun je hier niet zien of een baan echt snel is of dat je vaak diep in moet remmen.

Maar goed, zelf de banen rijden is heel slim als je F1 fan bent, en de foto hieronder is niet 12 in een dozijn toch?

Afbeeldingslocatie: https://render.fineartamerica.com/images/rendered/default/poster/8/10/break/images/artworkimages/medium/2/f1-circuits-grey-afterdarkness.jpg

FreeReef.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:08
World Citizen schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 08:58:
en de foto hieronder is niet 12 in een dozijn toch?
Nee, 21 :+

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Turbo-Puppy schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 21:43:
[...]

Google eens "F400 Carving" ... dat is in de basis het systeem waarvan men denkt dat Mercedes het op hun F1 wagen in zekere zin toepast.

Zie filmpje, iets is er anders .... B) ... hij rolt wel erg lekker die Mercedes.

[YouTube: STR 3rd sector and SF90-W10 chicane]

meer video's
https://www.youtube.com/user/KonstantinosXIII/videos

Bron voor videomateriaal Marti_EF3 @ F1technical

Heb zelf ook nog wat video's, maar niet echt een lekkere hoek om wat waar te nemen en bovendien alleen van bocht 1.

-edit-

Dit is overigens niet de eerste keer dat we dit systeem tegenkomen in de F1 .. ergens midden 2000 heeft McLaren of Mercedes ook al eens zoiets gehad waarbij de achterwielen geheel meedraaide met de hoek van de curb ... zal dat ondertussen even opzoeken, weet niet precies meer hoe dat genoemd werd.
Ik ben wel benieuwd of er slow motion video is van de Mercedes, recht van boven gezien, zodat je echt goed kan zien hoe die wagen door een bocht heen gaat. Dan zou je een soort 'zwieber/kanteling' met de achterkant moeten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:29
Bahrain en Oostenrijk hebben overeenkomsten,
Baku en Sotchi ook

Ik snap niet waarom de F1 altijd terugkomt op banen van Tilke, is er geen andere ontwerper die een beetje inspiratie heeft?

discogs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Meer leesvoer over Mercedes en de vermeende (gesimuleerde) rear-wheel-steering:
Mercedes has been experimenting for some time with simulating the effects of rear-wheel steering – either in the tolerances allowed within the suspension geometry and/or in the brake-by-wire software. It was very apparent last year through the final turn at Austin, in the car’s enhanced rotation upon turn in. It looked like the beginnings of a rear slide, only then to straighten itself up once it was pointed at the apex. It’s the sort of trait a driver can amplify by how and where he comes off the brakes, but the car needs to be responsive to this – and the Mercedes was visibly so at that place last year. But it wasn’t always so obvious – and the W10 hasn’t always looked like this in the early part of 2019. The suggestion is that the feature has been tricky to set up. A breakthrough of sorts may have been made in understanding at Baku – between the practices of Friday evening and Saturday morning. Certainly at Barcelona, the W10 had the responsive slow corner reactions of a much smaller car even while enhancing its massive high-speed aero performance.
https://www.motorsportmag...es-leaving-ferrari-behind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
loewie1984 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 09:21:
Bahrain en Oostenrijk hebben overeenkomsten,
Baku en Sotchi ook

Ik snap niet waarom de F1 altijd terugkomt op banen van Tilke, is er geen andere ontwerper die een beetje inspiratie heeft?
Er zijn slechts 4 circuits ontwerpers die door de FIA worden erkent, maar gek genoeg is Tilke de enige die daadwerkelijk de opdrachten krijgt van de FIA. Dat komt uit de tijd dat Bernie nog de macht had (ook over de FIA, want geld en veel oud werknemers van zijn F1 team in hoge posities), en Bernie en Tilke zijn vriendjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Ik zou zeggen, hoog tijd dat de EU komt met een kartel onderzoekje. ;)

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-10 14:36

oZy

World Citizen schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 08:58:
Ik dacht altijd dat alle circuits een beetje hetzelfde zijn, maar moet daar op terug komen.

Kennelijk kreeg ik geen goed beeld van de TV, omdat je niet vaak een hele ronde aan 1 stuk ziet..(vooral in de jaren 90 was het lastig te zien hoe en wat) maar het verknipt is in shots vanuit verschillende hoeken.

Pas toen ik in de race game zelf de rondjes ging rijden, kreeg ik pas echt gevoel met de banen. Als ik nu een korte shot zie van een bocht in een race, dan snap ik het... waar ik vroeger niet eens wist welke bocht het was.

Daardoor voelde elk circuit hetzelfde aan. "bochtig" :)

Ik vind ook op deze foto de verschillen groot genoeg om te zeggen dat de banen allemaal anders zijn. Al kun je hier niet zien of een baan echt snel is of dat je vaak diep in moet remmen.

Maar goed, zelf de banen rijden is heel slim als je F1 fan bent, en de foto hieronder is niet 12 in een dozijn toch?

[Afbeelding]
dit plaatje mist nog de grootte van het circuit op schaal, dan is het verschil nog duidelijker. Red Bull Ring is veel kleiner dan Spa bijv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:21

DataGhost

iPL dev

Chiron schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 09:24:
Meer leesvoer over Mercedes en de vermeende (gesimuleerde) rear-wheel-steering:

[...]

https://www.motorsportmag...es-leaving-ferrari-behind
Interessant, je kan inderdaad iets zien hier YouTube: 2018 United States Grand Prix: Race Highlights in de bocht naar links. Of ik ben biased door het lezen van dat stukje, maar de draai van de achterkant ziet er niet helemaal natuurlijk uit. Dan is natuurlijk nog de vraag of het verboden is of niet, en als dat niet zo is, waarom RB het dan nog niet heeft :+ Het systeem wat McLaren had in 1998 is uiteindelijk verboden en als ik het stukje zo lees (en het klopt) doet Mercedes nu misschien hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

DataGhost schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 10:11:
[...]

Interessant, je kan inderdaad iets zien hier YouTube: 2018 United States Grand Prix: Race Highlights in de laatste bocht naar links het rechte stuk op. Of ik ben biased door het lezen van dat stukje, maar de draai van de achterkant ziet er niet helemaal natuurlijk uit. Dan is natuurlijk nog de vraag of het verboden is of niet, en als dat niet zo is, waarom RB het dan nog niet heeft :+ Het systeem wat McLaren had in 1998 is uiteindelijk verboden en als ik het stukje zo lees (en het klopt) doet Mercedes nu misschien hetzelfde.
Je ziet de Mercedes van Hamilton inderdaad een onnatuurlijke 'zwieper' naar links maken, het is een beetje lastig uit te leggen in woorden, maar dit is inderdaad precies wat ik bedoel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 21:30
DataGhost schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 10:11:
[...]

Interessant, je kan inderdaad iets zien hier YouTube: 2018 United States Grand Prix: Race Highlights in de bocht naar links. Of ik ben biased door het lezen van dat stukje, maar de draai van de achterkant ziet er niet helemaal natuurlijk uit. Dan is natuurlijk nog de vraag of het verboden is of niet, en als dat niet zo is, waarom RB het dan nog niet heeft :+ Het systeem wat McLaren had in 1998 is uiteindelijk verboden en als ik het stukje zo lees (en het klopt) doet Mercedes nu misschien hetzelfde.
Hey, dat is inderdaad een beetje onnatuurlijk. Kan zijn omdat hij iets teveel gas geeft en de achterwielen heel licht spinnen maar dat is dan wel heel perfect uitgevoerd.

Ik weet, volkomen onzinnig en overbodig (maar je moet toch wat in zo'n saai seizoen), maar heb eens uitgerekend wat de stand zou zijn als alle uitslagen van Mercedes tot nu toe geschrapt zouden worden :).

1. Verstappen 106
2. Vettel 101
3. Leclerc 87
4. Gasley 35
5. Raikkonen 28
6. Perez 24
7. Magnussen 22
8. Norris 21
9. Sainz 18
10. Albon 14
11. Stroll 13
12. Kvyat 11
13. Ricciardo 11
14. Hulkenberg 10
15. Grosjean 6
16. Giovinazzi 3

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

pjottum schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 11:40:
[...]
Auw en best treurig.
Ik merk aan de F1 topics dat het geloof dat het goed gaat komen gewoon weg is. En niet alleen bij ons. Vet zei de laatste optocht race: "We doen in elk geval wat we leuk vinden!" - duh..

Vorige seizoen rond deze tijd was de sfeer echt totaal anders (in mijn herinnering dan), Mercs reden niet vooraan en Vet ging goed en Ham was niet zo goed en blabla genoeg te melden.
Precies dat. En Vettel klaagt alleen als het een optocht is waarin hij achteraan rijdt. Als ie vooraan rijdt, hoor je 'm niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:09

Reinier

\o/

oZy schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 09:35:
[...]

dit plaatje mist nog de grootte van het circuit op schaal, dan is het verschil nog duidelijker. Red Bull Ring is veel kleiner dan Spa bijv.
Dan blijft deze plaat supermooi O+

Afbeeldingslocatie: https://wtf1.co.uk/wp-content/uploads/2014/03/f1-tracks.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Laatst online: 20:57

vhal

ಠ_ಠ

Reinier schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 14:37:
[...]

[Afbeelding]
Met wat fantasie zie je de kop van een koe er in }:O :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

[...]

[Afbeelding]
Zijn dit alle circuits die in het verleden F1 hebben gehost? Zandvoort iig in midden-boven :P

[ Voor 12% gewijzigd door naitsoezn op 23-05-2019 15:05 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:09

Reinier

\o/

Er zijn ook versies met de namen van de circuits erbij. Ik herkende er vrij weinig :D

Avus blijft de weirdste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
vhal schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 14:55:
[...]

Met wat fantasie zie je de kop van een koe er in }:O :P
Ik zag er de provincie Groningen in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:34
Ik ben ook wel benieuwd naar zo'n plaatje inclusief legenda. Ik kom best een eind en verbaas me er over hoe klein/groot sommige circuits zijn :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• antartic
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-10 16:41
Na even gezocht te hebben op google kwam ik hier op uit: Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VKSZ982.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-10 20:18

TrekDr0p

QR niet scannen

https://www.telegraaf.nl/...yck-de-vries-met-mercedes

Dit zal wel mooi nieuws zijn voor NDV :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:05

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mjah... F1 gaat ie er niet mee halen vrees ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-10 21:24
alexbl69 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 10:53:
[...]

Hey, dat is inderdaad een beetje onnatuurlijk. Kan zijn omdat hij iets teveel gas geeft en de achterwielen heel licht spinnen maar dat is dan wel heel perfect uitgevoerd.

Ik weet, volkomen onzinnig en overbodig (maar je moet toch wat in zo'n saai seizoen), maar heb eens uitgerekend wat de stand zou zijn als alle uitslagen van Mercedes tot nu toe geschrapt zouden worden :).

1. Verstappen 106
2. Vettel 101
3. Leclerc 87
4. Gasley 35
5. Raikkonen 28
6. Perez 24
7. Magnussen 22
8. Norris 21
9. Sainz 18
10. Albon 14
11. Stroll 13
12. Kvyat 11
13. Ricciardo 11
14. Hulkenberg 10
15. Grosjean 6
16. Giovinazzi 3
Ik ben voor O-) Maar inderdaad, het lijkt er heel sterk op dat Mercedes iets in op zijn minst het grijze gebied aan het doen is. Dat een auto met deze wielbasis zo goed door korte bochten gaat is geen magie, ze doen iets anders dan andere teams. Uiteraard is het aan de andere teams om uit te vogelen wordt zodat ze het trucje zelf ook kunnen of dat het verboden wordt (en Mercedes uit de uitslag :P :9 :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

MikeyMan schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 07:35:
[...]

Mjah... F1 gaat ie er niet mee halen vrees ik...
nope, maar dat zat er bij mclaren ook al niet in, hij heeft afgelopen en vorig seizoen wel aantal interresante acties of dagen gehad, maar ook paar missers; denk niet rap en consistent genoeg.

//edit; hij heeft wel zojuist monaco weer gewonnen

[ Voor 7% gewijzigd door himlims_ op 24-05-2019 13:39 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

himlims_ schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 08:32:
[...]
nope, maar dat zat er bij mclaren ook al niet in, hij heeft afgelopen en vorig seizoen wel aantal interresante acties of dagen gehad, maar ook paar missers; denk niet rap en consistent genoeg.
Wel erg rap, maar is niet sterk in het tegenwoordig erg belangrijke banden management, dat doen (en deden), anderen simpelweg wel beter. Dus idd, wat dat betreft niet consistent genoeg. Nick weet zelf ook wel dat indirect bij een F1 team betrokken zijn, het hoogst haalbare voor hem is.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-10 16:15
melcon schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 08:11:
[...]

Ik ben voor O-) Maar inderdaad, het lijkt er heel sterk op dat Mercedes iets in op zijn minst het grijze gebied aan het doen is. Dat een auto met deze wielbasis zo goed door korte bochten gaat is geen magie, ze doen iets anders dan andere teams. Uiteraard is het aan de andere teams om uit te vogelen wordt zodat ze het trucje zelf ook kunnen of dat het verboden wordt (en Mercedes uit de uitslag :P :9 :+ )
Wat bedoel je daarmee? Je weet toch dat de wielbasis maar paar centimeter scheelt met bijvoorbeeld Red Bull? Is al paar keer gepost geweest.

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 212 en 215

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Red Bull Advanced Technologies gaat aan de gang bij Indy!

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D7VjlFxWsAEdTN0.jpg:large

Met de shield! en niet de Halo zoals ze in F1 nu hebben

Edit : ik weet dat het niet perse in het F1 topic hoort, maar het is wel Red Bull, en gaat over de Shield (wat ooit een optie was(of nog steeds is) in F1

[ Voor 25% gewijzigd door basvn op 24-05-2019 16:11 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:43
Ziet er uit als een halo mèt een shield. Doe er dan ook meteen maar een dak op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 20:52
[...]

[Afbeelding]
Ik herken er 10 ofzo zo snel, wat een gave plaat. Daar ga ik vanavond nog wat langer naar zitten turen :D

@basvn heb ik iets gemist, gaat RBR volgend jaar Indycar rijden?

[ Voor 8% gewijzigd door FastFred op 24-05-2019 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

FastFred schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 16:22:
[...]

Ik herken er 10 ofzo zo snel, wat een gave plaat. Daar ga ik vanavond nog wat langer naar zitten turen :D

@basvn heb ik iets gemist, gaat RBR volgend jaar Indycar rijden?
Ze gaan de earoscreen (shield) maken, voor de indycar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

DJTimo schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 16:13:
En dichte wielen, sharkfin achterop, versimpelde achtervleugel, 2, 4 of 8 MJ hybride systeem, behoorlijk vrije motorkeuze, wat grotere velgen en banden erop en klarie 8)

Een veld vol van dat soort dingen die ook echt racen, wat kan er mogelijk fout gaan :+

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

DJTimo schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 16:13:
Dat komt omdat het een Halo met een shield is... Vermoedelijk is een scherm alleen niet stevig genoeg en hebben ze die middelste paal nodig om het overeind te houden. Anders zul je vermoedelijk dikker glas/plastic moeten gebruiken, wat dan weer teveel vertekent en ook veel zwaarder is. Het is niet te vergelijken met een kap van een F16 ofzo. Die hoeven geen vliegende banden tegen te houden met 300kmh. Sterker nog: een vogel gaat er nog doorheen als ie een beetje snelheid heeft (insert link naar clip met piloot met meeuw op schoot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

basvn schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 16:08:
Red Bull Advanced Technologies gaat aan de gang bij Indy!

[Twitter]
[Afbeelding]

Met de shield! en niet de Halo zoals ze in F1 nu hebben

Edit : ik weet dat het niet perse in het F1 topic hoort, maar het is wel Red Bull, en gaat over de Shield (wat ooit een optie was(of nog steeds is) in F1
Zal misschien aan mij liggen maar dan zie ik liever een F1 auto. :o

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Edd
  • Laatst online: 18:08

Edd

De invoering van 1 enkele leverancier voor de versnellingsbakcassette (wat was voorgesteld voor 2021) is van de baan.

*O* *O*

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Help!!!! schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 18:44:
[...]

Zal misschien aan mij liggen maar dan zie ik liever een F1 auto. :o
Ik ben absoluut geen fan van de HALO maar, hier valt ook het nodige over te zeggen.

In mijn optiek is de HALO dan toch echt de betere van de 2.

Persoonlijk was ik meer voorstander van de oplossing die Lola (destijds) inbracht, maar die is helaas afgewezen. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Edd schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 20:08:
De invoering van 1 enkele leverancier voor de versnellingsbakcassette (wat was voorgesteld voor 2021) is van de baan.

[Twitter]

*O* *O*
Momenteel zijn er ook maar 5 suppliers?
Merc,fer,RBT,renault,williams
Of zou McL ook nog hun eigen maken?

[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 24-05-2019 23:32 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

YakuzA schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 23:32:
[...]

McLaren is net zo eigenwijs als Williams en maken hun eigen versnellingsbak.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

YakuzA schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 23:32:
[...]

Xtrac-- > Mercedes
RB Engineering -- > in de basis een Ford versnellingsbak .. geen eerlijk vergelijk anno 2019, die is te veel aangepast

Van RB kun je gerust stellen dat die hem ondertussen echt wel zelf fabriceren ... Mercedes weet ik niet.(Het was Xtrac die de verlengde aandrijfas introduceerde bij Mercedes (samen met Mario Illien)
Edd schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 23:37:
[...]

McLaren is net zo eigenwijs als Williams en maken hun eigen versnellingsbak.
Yep .. lekker moderne aluminium bak die in de basis al 5kg te zwaar is ... maar wel lekker goedkoop. :+
Dat ding kun je nauwelijks serieus nemen in de F1 van vandaag. Dat gewicht zit echt wel achterin die auto's .. maar als ballast ... bij Williams is de bak de ballast. (kijk eens hoe relatief hoog een bak in de auto hangt, en waar ballast wordt toegepast) :X

-edit- .. Getrag moet Xtrac zijn. :$

[ Voor 34% gewijzigd door Turbo-Puppy op 25-05-2019 00:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Newey zoekt ook de media op, iets dat hij eigenlijk nooit doet, om eigenlijk te klagen over Mercedes dat gewoon niet meer ingehaald kan worden, ook niet voor 2021. Dat zegt denk ik wel genoeg...
Regelgeving beter zo laat mogelijk in de tijd
Mercedes wint de F1 tot de dood. De hoop dat het in 2021 beter zal worden wordt afgezwakt, want Mercedes heeft weer de beste startpositie. Adrian Newey vreest dat de aankondiging van de regels in juni Mercedes op de kaart zal zetten.

Red Bull is net als Ferrari. Beide zijn op zoek naar verloren tijd. Beiden zijn van mening dat vooral de nieuwe Pirelli-banden de schuld zijn. Omdat de stijvere constructie en het dunnere loopvlak het werkingsraam van de banden naar boven hebben geduwd. Ferrari teambaas Mattia Binotto legt uit: "We hebben de afgelopen jaren geen enkel probleem gehad om de banden in haar werkvenster te krijgen. Eenmaal binnen, moesten we ze afkoelen. Vandaag doen we het tegenovergestelde. Ze warmen niet meer zo gemakkelijk op, en we moeten de banden nog meer verwarmen als ze in de ruit liggen.

Red Bull technisch directeur Adrian Newey ziet dat ook zo: "Het werkvenster is naar boven verschoven. Mercedes heeft dat perfect in de kaarten gezet. Het was slecht voor ons omdat we de banden altijd onder aan het raam hebben gehouden. Daarom hebben we ze niet zo vaak gedemonteerd als anderen." Een Mercedes-ingenieur geeft toe: "De nieuwe banden hebben ons grootste probleem opgelost zonder dat we er veel voor hoeven te doen". Hij legt echter één beperking op: "Na ons faillissement in Singapore in 2015 hebben we hard gewerkt aan dit probleem en hebben we acht of negen dingen aan de auto veranderd die ons hielpen om de oververhitting van de banden onder controle te houden.

Banden en voorvleugels helpen Mercedes bij het vinden van de juiste banden en voorvleugels.
De grote prijsvraag: Kunnen Red Bull en Ferrari nog steeds tegenmaatregelen nemen? Binotto gelooft niet dat hij de hele auto op z'n kop moet zetten vanwege de vraag over de band. "Er zijn instrumenten die kunnen helpen, ongeacht het concept.... Bijvoorbeeld, meer downforce, beter gebruik van de remwarmte, tuning van het chassis. Adrian Newey is hier nogal zwart over: "Het zal moeilijk worden. Het hele concept van de auto is zo ontworpen dat de banden niet te warm worden. Het is altijd moeilijk om uit een concept te breken."

Volgens Newey is na 2009 geen van de wijzigingen in de regel een herstart. "We hebben al onze concepten geadopteerd en aangepast aan de nieuwe regels. De sprong was nog nooit zo groot dat het een volledige herinrichting zou hebben gerechtvaardigd. De laatste regelwijziging waarbij je echt met een wit vel papier begon, was die van 2009" Dus de nieuwe regels voor de voorvleugel zijn een andere steile pas voor Mercedes voor de meest succesvolle Formule 1-ontwerper: "De nieuwe voorvleugels passen beter bij hun aeroconcept". Het was niet zonder reden dat Red Bull probeerde te buigen van de 2019 aërodynamische regels. Maar de meerderheid van de teams stemde er in juni 2018 voor.

Mercedes Aero-afdeling twee keer zo groot
De duidelijke bezuiniging die de FIA voor 2021 had gepland, zou opnieuw zo'n nieuw begin kunnen zijn. Maar volgens Newey's mening, kunnen we niet hopen dat dit de volgorde in het veld zal veranderen. Ten eerste omdat de auto's van 2021 nog steeds zonder budgetplafond worden ontwikkeld, waardoor de kleine teams opnieuw benadeeld zullen worden. Ten tweede omdat Mercedes dit jaar zo'n grote voorsprong heeft dat ze zich al vroeg kunnen concentreren op de auto uit 2021. "De Mercedes aero-afdeling is twee keer zo groot als de onze. Met hun voorsprong is het voldoende als slechts 50 procent van de mensen zich concentreert op de huidige auto en 2020. De rest kan nu al volledig werken voor 2021", klaagt Newey.

Daarom stelt Newey voor om de regelgeving van 2021 zo laat mogelijk bekend te maken. Beter december dan oktober, niet juni zoals nu gepland. Newey: "Hoe minder tijd er is, hoe eerlijker het uitgangspunt voor alle teams". Red Bull is bang dat Mercedes hier zijn eigen politiek voert. Mercedes heeft ingestemd met een uitstel van de regels naar oktober, maar Racing Point is ertegen. De "stieren" zijn ervan overtuigd dat Racing Point van tevoren door Mercedes zal worden gestuurd. Eén enkele tegenstem is voldoende om de overgang naar oktober te voorkomen.

Vertaald met www.DeepL.com/Translator
https://www.auto-motor-un...wey-regeln-2021-mercedes/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 13:02
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 09:52:
Newey zoekt ook de media op, iets dat hij eigenlijk nooit doet, om eigenlijk te klagen over Mercedes dat gewoon niet meer ingehaald kan worden, ook niet voor 2021. Dat zegt denk ik wel genoeg...

[...]

:N

PSN: xMaurice93

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel

[...]

Tja, ik merk ook dat ik er steeds minder zin in heb... Had nu net zoiets van, wanneer is F1 eigenlijk? Oh... laat ik Ziggo Sport maar eens opzetten... Eerste wat ik zie van F1 dit weekend en ik denk dat ik het maar gewoon in de achtergrond op laat staan. Hopelijk wordt ik nog iets enthousiaster als de kwali begint, maar mijn hype is in een paar maanden tijd echt van top naar flop gezakt -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Ik begrijp het ook gewoon niet ... de FIA kan het tij keren door volgende race gewoon terug te grijpen op de banden van vorig jaar. Dat is -luisterend naar Binotto & Newey- het enige was dit seizoen kan redden. Als F1 het seizoen op deze manier gaat uitzingen, dan kijkt er eind van het jaar niemand meer.

Ik zit eerlijk gezegd al op het punt dat ik het redelijk bezwarend vind om hiervoor te moeten betalen. Het is dat ik een abbo heb afgesloten bij F1 pro, maar achteraf heb ik daar toch wel enigszins spijt van.

Wat fragmenten van Youtube en RTL+ volstaan voor mij op dit moment ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Turbo-Puppy schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 10:47:
Ik begrijp het ook gewoon niet ... de FIA kan het tij keren door volgende race gewoon terug te grijpen op de banden van vorig jaar. Dat is -luisterend naar Binotto & Newey- het enige was dit seizoen kan redden. Als F1 het seizoen op deze manier gaat uitzingen, dan kijkt er eind van het jaar niemand meer.

Ik zit eerlijk gezegd al op het punt dat ik het redelijk bezwarend vind om hiervoor te moeten betalen. Het is dat ik een abbo heb afgesloten bij F1 pro, maar achteraf heb ik daar toch wel enigszins spijt van.

Wat fragmenten van Youtube en RTL+ volstaan voor mij op dit moment ook.
Maar dan gaat Mercedes zeuren dat ze benadeeld worden. O-)

De conclusie die Newey trekt vond ik ook wel opvallend want ik trok enkele weken geleden dezelfde conclusie ook. We hebben gewoon een totale reset van de reglementen nodig om het speelveld gelijk te trekken. Sinds 2014 kon Mercedes doodleuk uitlopen omdat ze zo'n gigantisch gat in PU prestaties hadden. In 2014 was Mercedes waarschijnlijk qua chassis nog zwak, maar PU. 2015 en zeker 2016 was totale dominantie. Mercedes kon hun gigantische voorsprong in vermogen omzetten in heel erg veel neerwaartse druk. Dat doen ze in 2019 nog steeds waar ze door gelobby een gunstigere aanpassing aerodynamische reglementen hebben gekregen en het slappe excuus dat Pirelli banden noemt, nou die zijn ook beter voor ze.

Dit seizoen is gewoon een farce geworden. Laat de FIA lekker Mercedes een apart 1-2 podium geven elke race. Ferrari heeft het gewoon verpest en RBR heeft jarenlang noodgedwongen compromissen moeten maken omdat ze vermogen miste. Hadden ze vorig seizoen eindelijk een auto die extreem goed was in neerwaartse druk genereren tot het punt van compensatie van hun gebrek aan vermogen, precies het doel van de 2017 reglementen, en dan verpesten de 2019 reglementen het die er in een noodvaart doorheen zijn geramd omdat Australië een saaie race was. Australië is meestal doodsaai. :N

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Nou ja. Volgens mij waren de meeste mensen het er wel mee eens dat er iets moest gebeuren. Dat juist Mercedes voor verandering was, dat was een slecht teken.

F1 krijgt het als sport gewoon niet voor elkaar. Je kan de teams hier de schuld niet van geven.

Ik volg de sport fanatiek sinds Schumacher in 94/95. Voor het eerst haak ik af.
  • Ferrari (vooral Vettel zelf) heeft het echt laten lopen vorig jaar. Domme fouten. En mensen als Allison weg laten lopen, twee jaar laten laten ze zien dat ze het echt wel kunnen bij Mercedes
  • Trainingen zijn zinloos, alles is in de simulator al bedacht
  • Mercedes schroeft wat vermogen erbij tijdens kwali en heeft pole.
  • Race ze rijden weg in 2 rondjes.
  • Meestal een 1 stopper.
  • Al het inhalen is DRS, of mensen die laten passeren, want “we are not racing him”.
  • Bottas is geen Rosberg, die tenminste 1 seizoen een zekere vastberadenheid had.
  • Max verslaat Ferrari (door gepruts van Ferrari).
  • F1.5 is nog wel leuk, maar daar blijf je niet voor thuis.
O, en mijn recente frustratie, constant veranderende starttijden.

ChainbearF1 had er laatst een leuk filmpje over. YouTube: Positive Feedback Loops - the problem that's breaking F1 from the in...

[ Voor 11% gewijzigd door BlauweFles op 25-05-2019 14:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ik denk oprecht dat Max aan z'n laatste seizoen bij RBR bezig is eigenlijk. Gebaseerd op niets meer dan mijn interpretatie van de reactie van Max na een aantal kwalificaties (o.a. die van Monaco en Spanje) :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
naitsoezn schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 16:09:
Ik denk oprecht dat Max aan z'n laatste seizoen bij RBR bezig is eigenlijk. Gebaseerd op niets meer dan mijn interpretatie van de reactie van Max na een aantal kwalificaties (o.a. die van Monaco en Spanje) :P
En dan? Ferrari weet ik niet of dat nou een verbetering zou zijn, dan moet hij a la Schumacher een eigen team om zich heen kunnen bouwen...
Mercedes zou kunnen als daar iemand stopt want op dit moment zie ik beide heren daar niet weggestuurd worden om plaats voor Max te maken eigenlijk. Misschien Bottas? Maar als die zo goed blijft rijden het hele seizoen dan lijkt me dat toch eigenlijk ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Finraziel schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 16:21:
[...]

En dan? Ferrari weet ik niet of dat nou een verbetering zou zijn, dan moet hij a la Schumacher een eigen team om zich heen kunnen bouwen...
Mercedes zou kunnen als daar iemand stopt want op dit moment zie ik beide heren daar niet weggestuurd worden om plaats voor Max te maken eigenlijk. Misschien Bottas? Maar als die zo goed blijft rijden het hele seizoen dan lijkt me dat toch eigenlijk ook niet.
Eens, ik weet ook niet of het een verbetering zou zijn. Ik observeer alleen in de afgelopen twee kwalificaties dat z'n reacties imho 'anders' beginnen te worden dan eerst. Over z'n opties heb ik het niet gehad ;) Maar qua opties zie ik meerdere mogelijkheden, maar die hebben allemaal nogal een hoog 'what-if'-gehalte. Ik zie Max alleen veranderen, qua houding. En ik combineer dat met een zogenaamde prestatie-clausule die ie in z'n contract zou hebben (hear-say). Ik koppel dat (misschien onterecht) aan elkaar. Zou kunnen dat het volkomen bs is. We gaan het zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

naitsoezn schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 16:29:
[...]

Eens, ik weet ook niet of het een verbetering zou zijn. Ik observeer alleen in de afgelopen twee kwalificaties dat z'n reacties imho 'anders' beginnen te worden dan eerst. Over z'n opties heb ik het niet gehad ;) Maar qua opties zie ik meerdere mogelijkheden, maar die hebben allemaal nogal een hoog 'what-if'-gehalte. Ik zie Max alleen veranderen, qua houding. En ik combineer dat met een zogenaamde prestatie-clausule die ie in z'n contract zou hebben (hear-say). Ik koppel dat (misschien onterecht) aan elkaar. Zou kunnen dat het volkomen bs is. We gaan het zien :P
Hij weet gewoon dat P3 het best haalbare is.. en dat lukt hem prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Als hij de komende, zeg 6 jaar, wereldkampioen wil worden. Dan moet hij naar Mercedes. Wat die titel dan zegt, je bent beter als die ander die in de zuster auto rijdt. Formule Mercedes.

Enige uitzondering hierop is als er een nieuwe CEO bij Mercedes komt en de stekker eruit trekt. https://www.bloomberg.com...-drive-to-restore-margins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02

[...]

Het is wat dramatisch, maar het eerste wat ik dacht toen ik dit las was: ‘Formule 1 is dood’.

Na het resultaat vandaag in Monaco (we zagen het aankomen), is de situatie bijzonder zorgelijk te noemen. Als ook de nieuwe regels de competitie niet terug brengt kunnen we niet langer spreken van een sport. Een knappe demonstratie, maar geen sport.

Ja ik voel het ook. De zin in een F1 weekend neemt af. En als dat gebeurt bij ons - fanatieke fans, dan geldt dat zeker voor het grote publiek. De stakeholders zullen goed doordrongen zijn van het risico dat fans afhaken als deze situatie nog maanden of jaren voortduurt.

Ben heel benieuwd wat de nieuwe reglementen gaan worden en wat de teams daarvan vinden. Ik heb nog hoop :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 21:30
Denk dat hij dezelfde frustratie heeft die je hier ook ziet, en dat dat zijn ietwat meer passieve gedrag verklaart.

Maar tegelijkertijd heeft hij simpelweg geen alternatief. Ferrari heeft meer middelen en zou in potentie sneller kunnen zijn dan RBR, maar verkloot het elk jaar weer. Daar zou hij in no time volledig opbranden.

En zolang Lewis z'n 7e (en daarna z'n 8e) niet heeft zal hij de komst van Max vetoën.

De enige mogelijkheid is dat de FIA Mercedes achter de schermen dwingt om Max in de 2e Mercedes te zetten, zodat er de komende jaren tenminste nog iets van vuurwerk te verwachten is.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

BlauweFles schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 16:32:

Enige uitzondering hierop is als er een nieuwe CEO bij Mercedes komt en de stekker eruit trekt. https://www.bloomberg.com...-drive-to-restore-margins
En dat laatste zie ik gerust gebeuren: Mercedes wil enkel aan iets mee doen als ze zeker ervan zijn dat ze winnen. In de jaren 70-80 wilde Mercedes deelnemen aan de WK rally (in de tijd dat rally zelfs populairder dreigde te worden dan F1). Er werden kosten noch moeite gespaard met wereldkampioenen in dienst genomen etc etc. Totdat een lid van de raad van bestuur vroeg of ze dan wel even de eerste rally meteen gingen winnen en een coureur aangaf van "zo makkelijk is dat niet, we gaan voor de top 5 in het begin!" Een week later kwam Mercedes met het bericht dat ze zich hadden terug getrokken. Tig medewerkers op straat want ze konden niet meteen winnen (al was de officiële lezing dat ze al die rallytechneuten nodig zouden hebben voor hun normale auto's).

[ Voor 3% gewijzigd door Bart-Willem op 25-05-2019 22:22 ]

Volvotips.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik denk het niet, maar het een na laatste is zeer goed mogelijk.
Max heeft een prestatieclausule, daar twijfelt denk ik niemand meer aan nadat Marko dit gewoon toegaf. Die clausule lijkt P3 in het WCC te zijn. Het probleem is dat zelfs met een zwaar onderpresterende Gasly als teamgenoot, Max alleen al dat doel zal gaan behalen. Hij kan dus ook niet weg. Het enige zitje dat potentieel open zal komen voor 2020 is die van Bottas. Daar lijkt op het moment ook een sprake van te zijn. Hamilton zal ondertussen voor de zeven WDC's gaan waardoor die volgend jaar ook zal blijven.

Max naar Ferrari dan? Ja kan als hij ruilt met Vettel, maar ik denk dat Max dat echt niet gaat doen. Ferrari is een puinzooi en dat zal iedereen zien. Nee, ik denk dat Max zal blijven, en zijn post 2021 toekomst gaat afhangen van de volgende factoren:

-Komt er en budgetcap en zo ja hoe hoog is die? Ik geloof zelf absoluut niet in $200 miljoen. Gaan de topteams nooit accepteren. $250 miljoen exclusief coureur salarissen of $300 miljoen inclusief salarissen zie ik als heel wat realistischer. Voor RBR is dat netto hetzelfde, voor Mercedes en Ferrari achteruitgang. Nu lijkt de nieuwe Mercedes CEO in de kosten te gaan hakken waardoor die mee zou kunnen gaan. Ferrari weet ik echt niet. Potentieel zou McLaren dit ook kunnen betalen als ze wat meer sponsoren aantrekken. Heb je vier teams die het budget hebben.
-Wanneer komen die aerodynamische reglementen precies? Ik hoop net zoals Newey dat het erg lang gaat duren zodat geen team (Mercedes dus) een voorsprong kan opbouwen. Krijgt Mercedes die kans wel, tja...
-Wat gaat Hamilton doen? Naar Ferrari, stoppen of door?
-Wat laat RBR-Honda zien in H2/2019 en zeker in 2020. Komt die Honda op niveau dan is de kans dat Max zal blijven vrij aanzienlijk. Aerodynamische reglementen zullen voor een reset zorgen en dan in "team Newey" zitten kan echt geen kwaad. Zeker als onder de nieuwe reglementen de high rake aanpak van Newey doorgezet kan worden.
-Blijft Mercedes wel? Dat is ook niet zeker omdat Mercedes van CEO is gewisseld en de nieuwe meer op de FE gericht lijkt te zijn.

Vallen al deze factoren gunstig, dan zie ik Max zo naar Mercedes gaan. Is de reset echt serieus, ook op budget, de Honda op niveau etc, dan denk ik dat Max blijft. RBR is gewoon een uitstekend team. Als Mercedes door een budgetcap haar aerodynamische voordeel moet ontslaan of het personeel overhevelt naar andere Mercedes divisies, dan is RBR denk ik echt niet minder. Zeker als de Honda op vergelijkbaar niveau is gekomen met de Mercedes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Ik had pas al exact hetzelfde bericht geplaatst ... je voelt het eigenlijk wel aankomen dat hij RBR ontgroeid is.
RBR is een fantastisch team, laat me dat gezegd hebben! Je gaat er echter geen WK worden en dat is wel waar de focus op staat. Ik vermoed dat vader Jos al het nodige cont(r)act heeft gehad met Mercedes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamotek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:08
Bottas schijnt ook al aan te sturen op verlenging van contract. Zolang dat nog niet zeker is kan Max misschien nog naar Mercedes toe. Is Max wel verplicht om de verlenging te accepteren of is het dat RBR Max verplicht moet houden met een P3 en niet eerst een andere coureur onder contract kan zetten? Dat is de vraag.

Zodra naar buiten toe komt dat Bottas een verlenging van zijn contract heeft dan is het sowieso klaar. Niet vergeten dat Hamilton en Bottas beide al rond de 30 zitten en Max nog maar 21 jaar is :o waardoor een jonge talentvolle coureur zoals Verstappen echt een mooie aanwinst voor nu en in de toekomst voor Mercedes kan zijn (dus voor de komende 10 jaar, Bottas en Hamilton houden het waarschijnlijk minder lang uit).

Maar we gaan het zien, Ferrari kan ook nog een optie zijn want volgens mij wordt niet echt alle potentie uit die auto's gehaald door het team en de coureurs (Leclerc maakte vandaag zelf ook al wat fouten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Heeft mercedes dan gewoon te veel goede/bruikbare informatie gehad van Schumacher destijds zodat ze daar nu de voordelen van innen? Heeft hij destijds dat team zo gevormd/idee uitgezet......

Zelfde wat hij destijds met Ferrari heeft gedaan?

Of is het toch iets anders? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Paulus07 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 22:45:
Heeft mercedes dan gewoon te veel goede/bruikbare informatie gehad van Schumacher destijds zodat ze daar nu de voordelen van innen? Heeft hij destijds dat team zo gevormd/idee uitgezet......

Zelfde wat hij destijds met Ferrari heeft gedaan?

Of is het toch iets anders? :)
Nee, het zit nu wel degelijk anders ... maar eigenlijk is alles wel te Googlen. Ik raak er gewoon gefrustreerd van om weer alles op te sommen. Niets ten nadele van jou ... maar het is een combinatie van veel veranderingen waar je vraagtekens bij kunt plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Speciaal voor @Turbo-Puppy (om het Monaco topic "schoon" te houden) ;)
[YouTube: The drama of Ferrari Austria 2002 + Press Conference]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 23:14
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 22:28:
-Wat laat RBR-Honda zien in H2/2019 en zeker in 2020. Komt die Honda op niveau dan is de kans dat Max zal blijven vrij aanzienlijk. Aerodynamische reglementen zullen voor een reset zorgen en dan in "team Newey" zitten kan echt geen kwaad. Zeker als onder de nieuwe reglementen de high rake aanpak van Newey doorgezet kan worden.
2017 en nu 2019 laten IMO toch iets anders zien van "team Newey". Ja, gedurende het seizoen wordt het wel weer wat, maar zeker in het begin valt het tegen. Als ik dan naar Ferrari en Mercedes kijk: Mercedes lijkt het gewoon goed te doen zonder echt grote / bijzondere dingen. Ferrari is dan wat innovatiever zoals in 2017 met het verplaatsen van side crash structure en sidepots etc en dit jaar met de "afwijkende" voorvleugel. Het enige echte opvallende wat mij bij staat van RBR van afgelopen jaren is de "miereneter-neus", en (vanaf?) dit weekend is die weer weg. En ja, RBR heeft "high rake", en dat zal vast iets goed doen. Maar het is niet "nieuw" meer en passen ze al jaren toe en intussen doen andere teams het ook al in meerdere of mindere mate. Daarnaast zorgt het 2019 reglement ervoor dat high rake moeilijker goed te bereiken is en zal dat vast een grote bijdrage hebben geleverd aan de problemen aan het begin van het seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Die inderdaad ... check de FIA graphics voor de grap in die video .... die kloppen wel. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Turbo-Puppy schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 23:09:
[...]
Die inderdaad ... check de FIA graphics voor de grap in die video .... die kloppen wel. _O-
Beetje belachelijk dat Barrichello zich toch nog op het hoogste plekje liet plaatsen en bij de persconferentie in het midden ging zitten. Dat Schumacher het zo eigenlijk niet wilde hebben (de race-afloop), is twijfelachtig, hij had zelf ook nog van het gas kunnen gaan toen Rubens dat deed vlak voor de streep. Maar toen het publiek en de pers hun ongenoegen duidelijk kenbaar maakten, was dit misschien wel het meest logische om te doen als "gebaar".

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:36

NoFearCreations

3DPrint the world!

Finraziel schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 10:38:
[...]

Tja, ik merk ook dat ik er steeds minder zin in heb... Had nu net zoiets van, wanneer is F1 eigenlijk? Oh... laat ik Ziggo Sport maar eens opzetten... Eerste wat ik zie van F1 dit weekend en ik denk dat ik het maar gewoon in de achtergrond op laat staan. Hopelijk wordt ik nog iets enthousiaster als de kwali begint, maar mijn hype is in een paar maanden tijd echt van top naar flop gezakt -O-
Ik ben vandaag gewoon vergeten om naar de Q te kijken. Interesse is hier helemaal weg, ook onder vrienden en kennissen. Nou helpt het ook niet dat ik Monaco een verschrikkelijke baan vind.

Ik denk zelf niet dat de FIA wat aan Merc gaat doen. Mercedes koopt zich daar gewoon uit, het is al gebleken dat ze zeer veel invloed bij de FIA/FOM hebben. :-(

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

RobertMe schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 23:08:
[...]

2017 en nu 2019 laten IMO toch iets anders zien van "team Newey". Ja, gedurende het seizoen wordt het wel weer wat, maar zeker in het begin valt het tegen. Als ik dan naar Ferrari en Mercedes kijk: Mercedes lijkt het gewoon goed te doen zonder echt grote / bijzondere dingen. Ferrari is dan wat innovatiever zoals in 2017 met het verplaatsen van side crash structure en sidepots etc en dit jaar met de "afwijkende" voorvleugel. Het enige echte opvallende wat mij bij staat van RBR van afgelopen jaren is de "miereneter-neus", en (vanaf?) dit weekend is die weer weg. En ja, RBR heeft "high rake", en dat zal vast iets goed doen. Maar het is niet "nieuw" meer en passen ze al jaren toe en intussen doen andere teams het ook al in meerdere of mindere mate. Daarnaast zorgt het 2019 reglement ervoor dat high rake moeilijker goed te bereiken is en zal dat vast een grote bijdrage hebben geleverd aan de problemen aan het begin van het seizoen.
Begin 2017 was Newey drukker bezig met zijn Aston Martin supercar en waren er ook nog eens hardnekkige correlatieproblemen. Nog steeds was de auto veel beter dan een middenveld wagen. Toen ze de problemen eindelijk oplosten was de auto op aerodynamisch gebied gewoon beter dan een Ferrari of Mercedes. Nota bene ook nog eens met de eis om luchtweerstand tot het minimale te beperken omdat de Renault PU absoluut niet competitief was. In 2018 was de RB14 een aerodynamisch monster. Dit seizoen is de RB15 eigenlijk al beduidend beter dan de Ferrari op aerodynamisch vlak. Dat mooie en innovatieve concept werkt voor een meter voor Ferrari en dan hebben ze nog steeds meer vermogen. Dat ze Mercedes niet aankunnen die nog een hele hoop extra vermogen kan omzetten in neerwaartse druk, tja. Een Mercedes is in de regel niet of nauwelijks sneller op rechte stukken dan een RRB-Honda. Het verschil zit in de bochten.

RBR is echt wel beter dan Ferrari. Dat Mercedes nou een minder variabel aerodynamisch concept heeft dat beter werkt onder de huidige situatie, tweemaal zoveel aerodynamici in dienst heeft en dik $100/25% miljoen extra budget, doet echt niet af aan wat RBR eigenlijk kan. Dit seizoen zie ik RBR het verschil in neerwaartse druk met Mercedes ook veel meer verkleinen van Ferrari. Kan volgend seizoen zo weer de situatie zijn dat RBR de auto met de meeste neerwaartse druk heeft. Dat is alles behalve ondenkbaar.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Interview Nico met Daniel.
Vanaf 1:04:00 over zijn teamgenoten Seb en Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:21
@Exocet even kort aangehad, maar de kwaliteit van de opname is kwa geluid behoorlijk ondermaats..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
nachtnet schreef op zondag 26 mei 2019 @ 12:53:
@Exocet even kort aangehad, maar de kwaliteit van de opname is kwa geluid behoorlijk ondermaats..
Er is ook een podcast, wellicht is het daar beter.
https://beyondvictory.podigee.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Wom

Had hem eerder deze week al gekeken. RIC denkt dat VER sneller is dan VET, zeker over 1 ronde. ROS geeft een tip mbt rembalans die weggepiept wordt en verder is het een heel relaxt gesprek. ROS geeft aan dat hij de pure killersmentaliteit niet heeft en dat heeft moeten leren. Iets wat een MSC heel erg had, aldus diezelfde ROS.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:37

wontcachme

You catch me? No you wont

Ik vraag mij nu toch één ding af. In de F1 is het zoveel mogelijk kostenreductie en goedkoper worden. Waarom gaan ze dan van Monaco naar Canada en dan naar Frankrijk? Kunnen ze Canada en Spanje of Canada en Italie niet omgooien? Scheelt toch weer een lading vliegtuigen en vlieg kilometers.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

wontcachme schreef op zondag 26 mei 2019 @ 18:10:
Ik vraag mij nu toch één ding af. In de F1 is het zoveel mogelijk kostenreductie en goedkoper worden. Waarom gaan ze dan van Monaco naar Canada en dan naar Frankrijk? Kunnen ze Canada en Spanje of Canada en Italie niet omgooien? Scheelt toch weer een lading vliegtuigen en vlieg kilometers.
Omdat dat in het contract staat dat bernie en Canada hebben ondertekend.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:37

wontcachme

You catch me? No you wont

YakuzA schreef op zondag 26 mei 2019 @ 18:22:
[...]

Omdat dat in het contract staat dat bernie en Canada hebben ondertekend.
Ik dacht dat ze dan nog wel per jaar konden bekijken wanneer iets plaatsvind zolang het maar plaatsvind.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

wontcachme schreef op zondag 26 mei 2019 @ 18:24:
[...]

Ik dacht dat ze dan nog wel per jaar konden bekijken wanneer iets plaatsvind zolang het maar plaatsvind.
In die met Canada staan de datums/tijdslot vast naar het schijnt, dus dan moeten ze alle andere races gaan schuiven.
He has a contract with Formula One that says the race is to be held in June for at least the next 11 years.
https://www.sportsnet.ca/...ate-even-miami-gets-race/

Verder komen ook de teams in de knoop als er teveel fly-always achter elkaar zijn, dan moet sea-freight ineens gevlogen worden waardoor het voordeel afneemt.

[ Voor 38% gewijzigd door YakuzA op 26-05-2019 18:34 ]

PSN

Pagina: 1 ... 71 ... 156 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire