[F1] Seizoen 2019 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 49 ... 156 Laatste
Acties:
  • 1.146.097 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

loekf2 schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 14:27:
[...]

Ik las op F1Technical dat de RB15 minder goed door slow corners kwam, wat raar is want het chassis zou beter moeten zijn. Andere kant ze rijden met minder vleuigel (= minder down force), maar blijkbaar weet de RB15 nog steeds veel meer downforce te genereren (dankzij Newey) ?
Ik zie echt geen reden om aan te nemen dat de RB15 minder goed is in langzame bochten. :P
Verder laat de snelheid in de bochten wel zien dat er genoeg downforce gegenereerd word.
Verbaas me wel over de setup issues. Vorig jaar had Red Bull door de simulator z'n zaakjes goed op orde (omdat ze de circuits al goed "droog" konden zwemmen). Waarom nu dan niet ? Toch het gebrek aan kilometers tijdens de 2e test periode in Barcelona ?
Geen idee wat het probleem was. Maakt het echt uit? Niet echt als Verstappen nu al P4 pakte. Morgen rijdt iedereen toch met veel meer brandstof en langzamere ronden. Als de balans nu goed genoeg was voor een goede kwalificatie, dan denk ik dat het tijdens de race ook wel goed genoeg zal zijn. :)

[ Voor 4% gewijzigd door DaniëlWW2 op 16-03-2019 14:38 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:19
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 14:37:
[...]

Ik zie echt geen reden om aan te nemen dat de RB15 minder goed is in langzame bochten. :P
Verder laat de snelheid in de bochten wel zien dat er genoeg downforce gegenereerd word.

[...]

Geen idee wat het probleem was. Maakt het echt uit? Niet echt als Verstappen nu al P4 pakte. Morgen rijdt iedereen toch met veel meer brandstof en langzamere ronden. Als de balans nu goed genoeg was voor een goede kwalificatie, dan denk ik dat het tijdens de race ook wel goed genoeg zal zijn. :)
Het maakt uit voor de volgende races.

Tot nu lijkt de Honda het sterkste onderdeel van het RB package te zijn en niet de aero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Requiem19 schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 14:43:
[...]

Het maakt uit voor de volgende races.

Tot nu lijkt de Honda het sterkste onderdeel van het RB package te zijn en niet de aero.
Nog steeds meer downforce dan de Ferrari, meer dan elk ander team behalve misschien Mercedes. Is dit ook nog eens een zeer goede baan voor Mercedes. ;)
Wat is er dan precies mis met de aerodynamica? Moet ik er echt op gaan wijzen dat Mercedes hier al sinds 2014, elk seizoen weer pole pakt met ruime marges? Ze hebben veel verder voorgelegen dan dit.

Gemeten tussen pole en de snelste niet Mercedes:

2014 0,317s
https://www.formula1.com/...australia/qualifying.html

2015 1,391s

2016 0,838s

2017 0,363s

2018 0,664s

2019 0,704s

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-07 16:04
Holy crap ... bij GPUpdate.net maken ze de eerste race wel heel speciaal.
Daar start de race om 06:10 en duurt vervolgens tot 23:40.
Dit alles zonder tanken xD

https://www.gpupdate.net/...-prix-van-australie-2019/

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
@DaniëlWW2

Helmut Marko:
Helmut Marko wird sogar noch deutlicher: "Das einzige, was das ganze Wochenende gut funktioniert hat, war der Motor", stellt er heraus.
Op vrijdag:
Das ist aber irgendwo auch nicht unerwartet, da wir durch den Crash [von Pierre Gasly am vorletzten Tag der Testfahrten] nie unser komplettes Paket zum Einsatz bringen konnten. Wir sind immer noch an den Abstimmungsarbeiten dran und tüfteln, sind eigentlich nicht richtig weitergekommen.
Wir verstehen das Auto noch nicht ganz.
Daarnaast heeft de concurrentie ook aangegeven dat RB een mega stap heeft gemaakt in de GPS metingen qua acceleratie ./ topsnelheid.

En toch heeft RB zich het minst verbetert van alle teams (op Williams na)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2t8VPZH.png

De party mode van Honda zou volgens RB / Marko alleen al 0,5 moeten opleveren. Dan blijft er weinig verbetering over ten opzichte van de andere teams, die zich allemaal met 0,6-2 seconden verbeterd hebben. De meest logische conclusie lijkt mij dan dat de aero nog niet goed genoeg werkt op dit moment.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-10 16:00

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-10 09:33
Requiem19 schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 17:03:
@DaniëlWW2

Helmut Marko:

[...]

Op vrijdag:

[...]

[...]

Daarnaast heeft de concurrentie ook aangegeven dat RB een mega stap heeft gemaakt in de GPS metingen qua acceleratie ./ topsnelheid.

[Afbeelding]

De party mode van Honda zou volgens RB / Marko alleen al 0,5 moeten opleveren. Dan blijft er weinig verbetering over ten opzichte van de andere teams, die zich allemaal met 0,6-2 seconden verbeterd hebben. De meest logische conclusie lijkt mij dan dat de aero nog niet goed genoeg werkt op dit moment.
Volgens mij ligt dit circuit de RB sowieso niet echt...tenminste als ik de laatste jaren zo zie

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
dave1972 schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 18:09:
[...]

Volgens mij ligt dit circuit de RB sowieso niet echt...tenminste als ik de laatste jaren zo zie
Eens, ze doen het hier nooit echt goed.

Wellicht omdat hun aero model meer last heeft van de extreme hobbeligheid doordat de rijhoogte niet constant genoeg gehouden kan worden.

Maar of het circuit nu wel of niet hun auto ligt: dat maakt niet uit voor de gains tov van vorig jaar. Toen lag het circuit hun auto ook al niet natuurlijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-10 09:33
Requiem19 schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 18:14:
[...]

Wellicht omdat hun aero model meer last heeft van de extreme hobbeligheid doordat de rijhoogte niet constant genoeg gehouden kan worden.

Maar of het circuit nu wel of niet hun auto ligt: dat maakt niet uit voor de gains tov van vorig jaar. Toen lag het circuit hun auto ook al niet natuurlijk :).
Dat klopt idd ... Maar ik vind evengoed dat ze er nog goed voor staan. Nieuwe motor etc daarbij zullen ze nog wel verbeteren ...als die Honda motor zich goed gedraagd zie ik t wel goedkomen 😃

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:05
Requiem19 schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 18:14:
[...]

Tenzij het chassis/de aero an zich nu beter is, maar nog meer afhankelijk van een constante rijhoogte/weinig bobbels/... Als in: dat de afhankelijk groter is en dat Albert Park dat niet biedt en daardoor het "betere" niet tot zijn recht komt.

Ik zeg niet dat het zo is, maar het kan zo zijn dat het circuit de die gebieden waar de verbeteringen niet zitten niet werken op dit circuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:10
Het is natuurlijk ook makkelijker om grote stappen te zetten als je minder snel was... Het verschil met Ferrari en Mercedes is maar heel klein, dat kan door van alles net de ene of de andere kant uit vallen.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02:15
@DaniëlWW2

Helmut Marko:

[...]

Op vrijdag:

[...]

[...]

[Afbeelding]

Bij de laatste grote reglementswijzigingen zijn de wagens van Newey traditioneel slecht niet naar verwachting in het eerste jaar. Het lijkt er voorlopig op dat dit met de 2019 reglementswijziging weer het geval is, jammer genoeg. Maar hopelijk kan hij het snel ombuigen.

[ Voor 3% gewijzigd door Lasmibalsingh op 16-03-2019 20:13 ]

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
@DaniëlWW2

Helmut Marko:

[...]

Op vrijdag:

[...]

[...]

[Afbeelding]

Heb je een bron bij de Helmut-uitspraken?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:55

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Nog eentje en dan kunnen we het er mooi inwrijven. >:)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:56

mphilipp

Romanes eunt domus

Conclusies trekken na de eerste race is al net zo zinloos als conclusies voor het seizoen trekken uit de pre-season tests... :+
Ik snap ook niet wat het 'probleem' met de Red Bulls zou moeten zijn: ze kwalificeerden 4de (en de tweede was een ongelukje) en Max wordt derde in de race. Als dat al is met een auto die niet optimaal is op een circuit dat ze niet ligt, moet Max wel wereldkampioen worden dit jaar... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 06:59
Bij Ziggo formule 1 café gebruiken ze dit jaar het spel assetto corsa als race sim.

Weet iemand welke auto ze in game gebruiken? Dan kan ik zelf is aan de gang thuis.. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 06:44
Dacuuu schreef op zondag 17 maart 2019 @ 13:21:
Bij Ziggo formule 1 café gebruiken ze dit jaar het spel assetto corsa als race sim.

Weet iemand welke auto ze in game gebruiken? Dan kan ik zelf is aan de gang thuis.. >:)
Het leek mij een Mercedes op basis van dit:

Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/D1ftr.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:22

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sir_Lion schreef op zondag 17 maart 2019 @ 13:25:
[...]

Het leek mij een Mercedes op basis van dit:

[Afbeelding]
De vraag gaat iets verder, gezien er standaard geen F1 auto's in het spel zitten. Dus welke mod is het ;)

Heb gisteren de acfl f2018 mod gekocht. Die zou het kunnen zijn. Of de 2019 beta daarvan.
Paar rondjes gereden, lage 1:16. Prutser die Doornbos joh ;)

[ Voor 19% gewijzigd door MikeyMan op 17-03-2019 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
MikeyMan schreef op zondag 17 maart 2019 @ 13:43:
[...]

De vraag gaat iets verder, gezien er standaard geen F1 auto's in het spel zitten. Dus welke mod is het ;)

Heb gisteren de acfl f2018 mod gekocht. Die zou het kunnen zijn. Of de 2019 beta daarvan.
Paar rondjes gereden, lage 1:16. Prutser die Doornbos joh ;)
Heb jij dan ook met stuurbekrachtiging e.d. gereden? Dat maakt het denk ik des te zwaarder.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Het gaming-forum is een deurtje verder...

[ Voor 40% gewijzigd door naitsoezn op 17-03-2019 14:21 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:15

Edd

Afbeeldingslocatie: https://www.fia.com/sites/default/files/styles/gallery_full/public/capture_decran_2019-03-17_a_14.16.39.png?itok=5K5F65nz

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

klik voor filmpje

[ Voor 4% gewijzigd door basvn op 17-03-2019 20:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Is dat Lecrerc naast Vettel? Lijkt zo wel de tweelingbroer van Kimi.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:58
Zo, eindelijk een lekkere seizoensstart voor Verstappen.

Hij heeft nu al evenveel punten als toen hij vorig jaar aan de start van de 5e race, in Barcelona, stond.

Weet zeker dat iets meer zekerheid in de eerste races heel hoog op het verbeterlijstje van Verstappen staat. In 2017 haalde hij 57 punten in de eerste seizoenshelft, 111 in de tweede. Vorig jaar was de verhouding 99 om 150.

Tot nu toe was het seizoen al bijna klaar voordat het goed en wel begonnen was, terwijl hij alleen op basis van de tweede seizoenshelft gewoon mee zou moeten kunnen doen om de prijzen. Vorig jaar had hij na Hamilton de meeste punten in de 2e seizoenshelft.

De voorsprong van Hamilton was toen ook nog enorm, maar wellicht dat een oplevende Bottas in het voordeel van Verstappen kan werken.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ik heb na gisteren wel oprecht een goede hoop op een spannend seizoen. De Honda-motor lijkt op het eerste oog in ieder geval geen verslechtering tov vorig seizoen, Mercedes wel zeer sterk maar Australie lijkt ze elk jaar wel goed te liggen, Ferrari niet zo dominant als ze tijdens de testweken leken te zijn, het middenveld die een stuk dichterbij is gekomen en dus hopelijk ook af en toe een podium mee kan pakken (en dus de Mer/Fer/RBR van het podium kan houden). Bovendien, als Bottas nu opeens de geest heeft gekregen dan snoepen Bottas en Hamilton ook wel punten van elkaar af (ipv dat Bottas een duidelijke nr.2-positie heeft zoals vorig seizoen). Enige dissonant was nog Gasly; die jongen moet uiteraard de tijd krijgen, maar hij moet wel snel verbeteringen laten zien want gisteren en eergisteren was nait best...

Edit: En ik kon het ook wel waarderen dat 'ze' gisteren gewoon ronde na ronde redelijk dicht op elkaar konden rijden (~1 / 1.5s). Hebben die regelwijzigingen om dat te bewerkstelligen toch wel enig effect gehad :)

[ Voor 11% gewijzigd door naitsoezn op 18-03-2019 08:42 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 08-10 19:54

Spotmatic

Ken sent me

Goede evaluatie (edit: door @alexbl69). Is ook bekend op basis waarvan besloten is om Lewis niet aan te vallen aan het einde van de race? Ja, Max maakte een uitstapje op het gras, maar hij was toch vrij snel weer bij Lewis. Was het niet aanvallen het gevolg van een beslissing aan de pitmuur, of een beslissing van Max zelf? Of is dit scenario van tevoren al doorgesproken omdat dit nu eenmaal een baan is die RBR niet ligt? Dus dat vooraf door het team is bepaald dat Max niet ten koste van alles een treetje hoger zou moeten komen als hij al P3 lag (veiligstellen punten, zeker ook omdat GAS op dat moment buiten de punten reed).

Maar al met al inderdaad volwassen gereden door Max!

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-09 00:56
gratis-live-formule-1-via-f1-tv-pro voor 7 dagen en daarna 6,95 of 65 euro op jaarbasis en met taalconfiguratie ook Nederlandse verslaggeving en split -screen mogelijk. Streamen kan via chromeast

https://www.totaaltv.nl/n...-formule-1-via-f1-tv-pro/

Dit is goedkoper dan via Ziggo en commentaar in het Nederlands is ook van Ziggo sport

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer93
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 31-05 12:27
ik heb f1 pro maar weer opgezegt. De vrije trainingen proberen te kijken, Maar vaak zat werkte de app niet goed..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Spotmatic schreef op maandag 18 maart 2019 @ 08:41:
Goede evaluatie (edit: door @alexbl69). Is ook bekend op basis waarvan besloten is om Lewis niet aan te vallen aan het einde van de race? Ja, Max maakte een uitstapje op het gras, maar hij was toch vrij snel weer bij Lewis. Was het niet aanvallen het gevolg van een beslissing aan de pitmuur, of een beslissing van Max zelf? Of is dit scenario van tevoren al doorgesproken omdat dit nu eenmaal een baan is die RBR niet ligt? Dus dat vooraf door het team is bepaald dat Max niet ten koste van alles een treetje hoger zou moeten komen als hij al P3 lag (veiligstellen punten, zeker ook omdat GAS op dat moment buiten de punten reed).

Of van Ham, die hem niet dichterbij liet komen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

mathy_ schreef op maandag 18 maart 2019 @ 08:45:
[...]
Of van Ham, die hem niet dichterbij liet komen.
Precies. Hamilton deed precies wat nodig was. Als Max te dichtbij kwam, gaf ie weer een beetje gas. Hij had meer over, maar wilde misschien banden sparen. Bottas was te ver, dus het had geen zin om heel hard te gaan.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:28

Bloodclot

Jawier!

mphilipp schreef op maandag 18 maart 2019 @ 09:00:
[...]

Precies. Hamilton deed precies wat nodig was. Als Max te dichtbij kwam, gaf ie weer een beetje gas. Hij had meer over, maar wilde misschien banden sparen. Bottas was te ver, dus het had geen zin om heel hard te gaan.
Bottas heeft zijn motor best open geschroefd voor die fastest lap. Waar Bottas maar bleef knallen en maar uit bleef lopen, was Hamliton meer zijn banden en motor aan het sparen. Hoewel hij wel aangaf dat hij het puntje ook nodig had, misschien om Botta's te blijven laten pushen?

Levensduur van een motor is natuurlijk ook belangrijk, weet niet of het dan het éne puntje dan waard is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 08:58
Spotmatic schreef op maandag 18 maart 2019 @ 08:41:

Denk dat het inderdaad tweeërlei was... Bij Vettel was hij overduidelijk veel sneller, bij Hamilton was het een stuk moeilijker geweest. De rechte stukken zijn simpelweg te kort om er clean langs te komen als het onderlinge snelheidsverschil zo klein is.

Dan is het kiezen voor de punten - gezien de voorgaande seizoenen - al heel snel de logische keuze. Zeker na dat uitstapje op het gras.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
Bloodclot schreef op maandag 18 maart 2019 @ 09:26:
[...]

Bottas heeft zijn motor best open geschroefd voor die fastest lap. Waar Bottas maar bleef knallen en maar uit bleef lopen, was Hamliton meer zijn banden en motor aan het sparen. Hoewel hij wel aangaf dat hij het puntje ook nodig had, misschien om Botta's te blijven laten pushen?

Levensduur van een motor is natuurlijk ook belangrijk, weet niet of het dan het éne puntje dan waard is.
Bottas en Hamilton, en hun engineers, wilde allemaal dat extra puntje hebben; ondanks dat Toto Wolff het voorafgaand aan de race had verboden. Hamilton wilde niet zozeer Bottas pushen, maar zelf de fastest lap hebben. Zijn engineer gaf immers aan welke motor instellingen e.d. Hamilton kon gaan gebruiken en Hamilton had ook versnelt (Hamilton had een snellere ronde neer gezet dan die van Max, nadat Bottas dat deed). Maar zo snel als Bottas ging, ging niemand; en Toto raakte helemaal in de stress want onnodige motor belasting.

Aanvankelijk wilde Horner dat Gasly nieuwe banden kreeg en een poging deed voor een snelste ronde, waar bij geen punt voor zou krijgen want buiten de top 10, maar zo wel kon zorgen dat het puntje niet bij mercedes kwam. Maar die ronde van Bottas was zoveel sneller dan die van Max, dat zelfs Max het niet zou kunnen verbeteren; dus lieten ze het maar schieten.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4QmnGbgh.png

[ Voor 5% gewijzigd door ThomasG op 18-03-2019 09:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 08-10 16:16

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Die laatste rondes hebben ze gewoon de Q mode aangezet bij Mercedes, dan wil je ook niet onnodig extra risico op een slechte pitstop als het toch geen zin meer heeft.

Je zou bijna hopen op dat die Mercedes gewoon een keer ploft of dat er eentje van de baan af keilt na een foutje in een poging dat record te breken (en dat laatste is waarschijnlijk ook het doel van de maatregel).

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ThomasG schreef op maandag 18 maart 2019 @ 09:37:
[...]
Bottas en Hamilton, en hun engineers, wilde allemaal dat extra puntje hebben; ondanks dat Toto Wolff het voorafgaand aan de race had verboden. Hamilton wilde niet zozeer Bottas pushen, maar zelf de fastest lap hebben. Zijn engineer gaf immers aan welke motor instellingen e.d. Hamilton kon gaan gebruiken en Hamilton had ook versnelt (Hamilton had een snellere ronde neer gezet dan die van Max, nadat Bottas dat deed). Maar zo snel als Bottas ging, ging niemand; en Toto raakte helemaal in de stress want onnodige motor belasting.

Aanvankelijk wilde Horner dat Gasly nieuwe banden kreeg en een poging deed voor een snelste ronde, waar bij geen punt voor zou krijgen want buiten de top 10, maar zo wel kon zorgen dat het puntje niet bij mercedes kwam. Maar die ronde van Bottas was zoveel sneller dan die van Max, dat zelfs Max het niet zou kunnen verbeteren; dus lieten ze het maar schieten.

[Afbeelding]
Oh, haha, daar had ik nieteens over nagedacht. Dat je buiten de top 10 wel een punt kan wegsnoepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Laatst online: 09:15

Edd

MikeyMan schreef op maandag 18 maart 2019 @ 09:51:
[...]

Oh, haha, daar had ik nieteens over nagedacht. Dat je buiten de top 10 wel een punt kan wegsnoepen.
Kan ook niet, want je krijgt alleen het punt voor de snelste ronde als je in de top 10 eindigt.

-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Edd schreef op maandag 18 maart 2019 @ 09:52:
[...]

Kan ook niet, want je krijgt alleen het punt voor de snelste ronde als je in de top 10 eindigt.
Ja, en dus geen punt als de nummer 11 de snelste ronde in handen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Edd schreef op maandag 18 maart 2019 @ 09:52:
[...]

Ja, maar je hebt dan wel de snelste ronde. Wat betekend dat de top 10 geen extra punt krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
ThomasG schreef op maandag 18 maart 2019 @ 09:37:
[...]

[Afbeelding]
Bottas reed zijn snelste rondje in de één na laatste ronde, lijkt me niet dat Gasly daarna nog wilde pitten voor nieuwe banden? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
Tleilaxu schreef op maandag 18 maart 2019 @ 09:57:
[...]

Bottas reed zijn snelste rondje in de één na laatste ronde, lijkt me niet dat Gasly daarna nog wilde pitten voor nieuwe banden? :?
Horner zei in een interview dat het plan was om met Gasly een poging te doen tot snelste ronde, maar daar toch vanaf hebben gezien omdat ze zagen dat het niet kon. Je moet niet vergeten dat Gasly een heel stuk achter lag op Bottas. Maar waarschijnlijk hadden ze dat al gezien voordat Bottas zijn ronde in had gezet.

Dat was in ieder geval het verhaal van Horner. Maar hij zal er wel een beetje fanatasie gebruikt hebben 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Noresponse schreef op maandag 18 maart 2019 @ 08:42:
gratis-live-formule-1-via-f1-tv-pro voor 7 dagen en daarna 6,95 of 65 euro op jaarbasis en met taalconfiguratie ook Nederlandse verslaggeving en split -screen mogelijk. Streamen kan via chromeast

Dit is goedkoper dan via Ziggo en commentaar in het Nederlands is ook van Ziggo sport
dacht dat f1 tv pro het engelse/sky commentaar heeft; begrijp nu dat f1-tv-pro dus gewoon ziggo meuk is?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Laatst online: 02-08 23:01
Noresponse schreef op maandag 18 maart 2019 @ 08:42:

F1 TV Pro is op dit moment alleen op tablet en smartphone beschikbaar.
Werkt gewoon het beste in een webbrowser. 8)7
himlims_ schreef op maandag 18 maart 2019 @ 10:21:
[...]

dacht dat f1 tv pro het engelse/sky commentaar heeft; begrijp nu dat f1-tv-pro dus gewoon ziggo meuk is?
Je kan kiezen, als je wilt kun je nog kiezen voor spaans, of voor duits.

[ Voor 19% gewijzigd door demonic op 18-03-2019 10:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Nounou... Niet zo negatief...

Je kunt kiezen welk commentaar je aan zet. Stuk of zes talen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-10 17:55

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

[...]

Je kan kiezen of je het Engelse of het Nederlandse commentaar wilt. Maar verder mag die discussie over F1TV in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dannx1986
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 23:17
vhal schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 13:33:
[...]

Ze zullen alle 20 wel 110% fit zijn maar het is toch wel grappig om de verschillen te zien. Ik vind Bottas op het oog nou niet echt uitblinken in fitheid of zo. Als je niet beter weet zou het zomaar iemand kunnen zijn die naast je zit in de trein met een zak chips :P
'You must feel pretty stupid right now' :+ ;)

grapje hè :P

[ Voor 3% gewijzigd door dannx1986 op 18-03-2019 10:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

MikeyMan schreef op maandag 18 maart 2019 @ 09:53:
[...]

Ja, en dus geen punt als de nummer 11 de snelste ronde in handen heeft.
Jup de uitleg op F1.com is wel mooi:
The system will give an extra dimension to the race as drivers running inside the top 10 will have something extra to fight for. Equally, those outside the top 10 still have incentive to get the fastest lap as they can prevent a rival from getting it, even if the point doesn’t pass to them.

For example, if Sebastian Vettel is leading the race and holds the fastest lap with Lewis Hamilton well outside the top 10, the Mercedes driver could push to snatch the fastest lap and thus prevent his rival getting that point.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ricciardo over een paar maanden tegen Abiteboul; "Zeg, kunnen wij ook niet zo'n Honda motor kopen?" [stilte] "Ohwacht..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-10 11:50

Martinspire

Awesomeness

YakuzA schreef op maandag 18 maart 2019 @ 11:01:
[...]

Jup de uitleg op F1.com is wel mooi:

[...]
Ben benieuwd wanneer de eerste uitvaller die toevallig nog redelijk snel in de pits gerepareerd kan worden, nog even naar buiten gaat voor een kwalificatierondje om even een punt weg te nemen. Ik zie het Red Bull wel doen eigenlijk. Heb je meteen de snelste raceronde ooit

[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 18-03-2019 11:34 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Martinspire schreef op maandag 18 maart 2019 @ 11:34:
[...]

Ben benieuwd wanneer de eerste uitvaller die toevallig nog redelijk snel in de pits gerepareerd kan worden, nog even naar buiten gaat voor een kwalificatierondje om even een punt weg te nemen. Ik zie het Red Bull wel doen eigenlijk. Heb je meteen de snelste raceronde ooit
Not gonna happen, Mercedes doet nu gewoon elke race een rondje in Q mode en pakt elke race die punt }:O

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-10 10:48
Kan het racetopic van Bahrein vast open. Ik zet vast mijn voorspelling neer: de eerste overwinning van RB-Honda.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:41

pinda powerrr

Slow down...

Chiron schreef op maandag 18 maart 2019 @ 11:57:
[...]

Not gonna happen, Mercedes doet nu gewoon elke race een rondje in Q mode en pakt elke race die punt }:O
En Toto gaat elke race vooraf zeggen dat hij het zijn rijders verbiedt om te doen, ondertussen elke kans aangrijpen om dat puntje wél te pakken.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powah33
Zat Requiem19 er toch niet zo heel ver naast, met te zeggen dat de honda waarschijnlijk het sterkste punt is van het RBR packet, en het aero gedeelte nog wat tekort komt.

https://www.motorsport-ma...ke-schwaechen-am-chassis/

Als we mogen aannemen dat MArko de bovenstaande uitspraken heeft gemaakt, zou het chassis en de hoeveelheid downforce die ze genereren moeten worden aangepakt.

qoute"Maar waar zijn de tekorten? "We moeten aan het chassis werken", zegt Marko verrassend. "We hebben meer downforce nodig."/qoute

qoute"Maar waarom heeft Red Bull tekortkomingen in het chassis? De laatste jaren heb je nog steeds je eigen chassis geprezen als de klassementsleider. Marko kan het niet laten om naar Renault te trappen: "Jarenlang hadden we niet de luxe van een krachtige motor, dus we hebben misschien niet echt de filosofie opgepikt."/qoute

Er valt dus nog wel wat winst te pakken, zou mooi zijn als ze over een paar races kunnen aanhaken bij Mercedes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

powah33 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:17:
Zat Requiem19 er toch niet zo heel ver naast, met te zeggen dat de honda waarschijnlijk het sterkste punt is van het RBR packet, en het aero gedeelte nog wat tekort komt.

https://www.motorsport-ma...ke-schwaechen-am-chassis/

Als we mogen aannemen dat MArko de bovenstaande uitspraken heeft gemaakt, zou het chassis en de hoeveelheid downforce die ze genereren moeten worden aangepakt.

qoute"Maar waar zijn de tekorten? "We moeten aan het chassis werken", zegt Marko verrassend. "We hebben meer downforce nodig."/qoute

qoute"Maar waarom heeft Red Bull tekortkomingen in het chassis? De laatste jaren heb je nog steeds je eigen chassis geprezen als de klassementsleider. Marko kan het niet laten om naar Renault te trappen: "Jarenlang hadden we niet de luxe van een krachtige motor, dus we hebben misschien niet echt de filosofie opgepikt."/qoute

Er valt dus nog wel wat winst te pakken, zou mooi zijn als ze over een paar races kunnen aanhaken bij Mercedes.
Ze hebben jarenlang met low drag oplossingen moeten rijden om de missende paardjes van Renault te compenseren, dus nu kunnen ze zich focussen op meer vleugel zetten dan ze gewend waren. Eigenlijk een goed teken want er valt dus nog veel te verbeteren en ontwikkelen.

Bij de start van de GP zag je eigenlijk al dat die Honda prima mee kon komen met de Mercedessen en Ferraris, als ze niet in de weg reden was Max nog een stuk harder gegaan denk ik.. dat is weleens anders geweest...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
[...]

Dat is eigenlijk een hele goeie. Maar zou wel heel vreemd zijn als een auto met 5+ ronde achterstand gewoon weer naar buiten mag. geen idee wat de regels hierover eigenlijk zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
demonic schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:41:
[...]

Dat is eigenlijk een hele goeie. Maar zou wel heel vreemd zijn als een auto met 5+ ronde achterstand gewoon weer naar buiten mag. geen idee wat de regels hierover eigenlijk zeggen.
Dat mag hoor. Je kunt reparaties uitvoeren en de auto weer naar buiten sturen. Dat is een seizoen of 2 geleden nog gebeurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 09:05
Razorbite schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:42:
[...]

Dat mag hoor. Je kunt reparaties uitvoeren en de auto weer naar buiten sturen. Dat is een seizoen of 2 geleden nog gebeurd.
Baku 2017 waar zowel Perez als Raikonnen (STEERING WHEEL :P) weer terug kwamen na een rode vlag? Maar volgens mij lagen zij, door de rode vlag, niet zo ver achter. Denk een of twee ronden waarbij ze zich achter de SC weer mochten unlappen (wat dan wel weer apart is, want na de rode vlag kun je ze net zo goed achteraan in de rij plaatsen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Tleilaxu schreef op maandag 18 maart 2019 @ 09:57:
[...]

11e plaats is sowieso geen punten, als je ervoor kan zorgen dat bottas 1 punt minder heeft, is dat toch weer 1 punt. (mischien is dat wel cruciaal aan het einde van het seizoen).

11e of laatste plaats, maakt voor de punten niks uit, (misschien wel voor het eergevoel).

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

mphilipp schreef op maandag 18 maart 2019 @ 11:18:
Ricciardo over een paar maanden tegen Abiteboul; "Zeg, kunnen wij ook niet zo'n Honda motor kopen?" [stilte] "Ohwacht..."
Hij had gewoon naar McLaren moeten gaan. Oh wait. O-) :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
Bensimpel schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:04:
[...]

11e plaats is sowieso geen punten, als je ervoor kan zorgen dat bottas 1 punt minder heeft, is dat toch weer 1 punt. (mischien is dat wel cruciaal aan het einde van het seizoen).

11e of laatste plaats, maakt voor de punten niks uit, (misschien wel voor het eergevoel).
Klopt, maar als iemand 2 mensen uit de top 10 elkaar de baan af tikken. Dan wordt plaats 11 in een keer plaats 9 8-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
Heeft iemand inmiddels al meer informatie dat aangeeft waardoor de motor van McLaren zo waanzinnig 'ontplofte'? Tot dusver vindt ik er hier erg weinig informatie hierover.

[ Voor 3% gewijzigd door Sir_Lion op 18-03-2019 13:53 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Razorbite
Sir_Lion schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:53:
Heeft iemand inmiddels al meer informatie dat aangeeft waardoor de motor van McLaren zo waanzinnig 'ontplofte'? Tot dusver vindt ik er hier erg weinig informatie hierover.
Simpel.

Renault

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Laatst online: 04-10 13:26

mark-k

AKA markkNL

Dit in combinatie met dat McLaren alles altijd enorm dicht op elkaar prakt (zie vorige jaren met schroeiplekken op het bodywork) zorgt er denk ik voor dat het zo snel fikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Chiron schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:19:
[...]

Ze hebben jarenlang met low drag oplossingen moeten rijden om de missende paardjes van Renault te compenseren, dus nu kunnen ze zich focussen op meer vleugel zetten dan ze gewend waren. Eigenlijk een goed teken want er valt dus nog veel te verbeteren en ontwikkelen.

Bij de start van de GP zag je eigenlijk al dat die Honda prima mee kon komen met de Mercedessen en Ferraris, als ze niet in de weg reden was Max nog een stuk harder gegaan denk ik.. dat is weleens anders geweest...
Wat bedoel je met de start? De sprint naar de eerste bocht of de start van de race in de eerste ronden?

Ik vond namelijk dat Max in eerste instantie (de eerste meters) een hele goede start had en een kleine voorsprong pakte t.o.v. de auto's naast hem, maar na die eerste tientallen meters werd die voorsprong gelijk weer in gelopen.
Dat kan worden veroorzaakt door de motor, door een instelling, door de rechtervoet van Max of een combinatie. Maar mij enthousiasme ging binnen twee tellen van *O* naar -O-

En idd, ik denk dat Red Bull een hele andere "aerodynamica strategie" zal hebben dit jaar als de Honda daadwerkelijk zoveel krachtiger is. Van compenseren van het gebrek aan vermogen in voorgaande jaren naar zich echt richten op meer downforce en het mindere compenseren van een gebrek aan vermogen.

Ik blijf heel benieuwd hoe de Honda motor het gaat doen in de Red Bull dit jaar. Daar waar ik Toro Rosso vorig jaar nog wel eens positief opvallend vond, vielen ze deze race een beetje tegen maar dat hoeft natuurlijk ook weer niet alleen door de motor te komen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Sir_Lion schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:53:
Geen idee. Valt ook moeilijk over te speculeren. Het gaat namelijk om een McLaren-Renault. De mogelijkheden zijn eindeloos. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• powah33
Waar we eerder al beelden zagen van de Ferrari, maakt ook Mercedes gebruik van Blown brake duct ter vervanging van de verboden Blown axle van vorig seizoen.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D13I_29WkAAC6oX.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D13I_3GWoAAGYY5.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-10 09:25

TrekDr0p

QR niet scannen

B-Real schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:59:
[...]

Wat bedoel je met de start? De sprint naar de eerste bocht of de start van de race in de eerste ronden?

Ik vond namelijk dat Max in eerste instantie (de eerste meters) een hele goede start had en een kleine voorsprong pakte t.o.v. de auto's naast hem, maar na die eerste tientallen meters werd die voorsprong gelijk weer in gelopen.
Dat kan worden veroorzaakt door de motor, door een instelling, door de rechtervoet van Max of een combinatie. Maar mij enthousiasme ging binnen twee tellen van *O* naar -O-

En idd, ik denk dat Red Bull een hele andere "aerodynamica strategie" zal hebben dit jaar als de Honda daadwerkelijk zoveel krachtiger is. Van compenseren van het gebrek aan vermogen in voorgaande jaren naar zich echt richten op meer downforce en het mindere compenseren van een gebrek aan vermogen.

Ik blijf heel benieuwd hoe de Honda motor het gaat doen in de Red Bull dit jaar. Daar waar ik Toro Rosso vorig jaar nog wel eens positief opvallend vond, vielen ze deze race een beetje tegen maar dat hoeft natuurlijk ook weer niet alleen door de motor te komen :)
Hij was sneller dan VET, alleen werd hij geknepen dus moest hij gas terug nemen. Is heel normaal als je wilt blijven leven in de 1ste bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

powah33 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 14:37:
Waar we eerder al beelden zagen van de Ferrari, maakt ook Mercedes gebruik van Blown brake duct ter vervanging van de verboden Blown axle van vorig seizoen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Raar, ik dacht dat in de regels stond dat ze maar 1 opening mochten hebben in de afdekking, maar misschien was dat maar 1 opening die meer dan 5 mm uitsteekt naar binnen toe???

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powah33
YakuzA schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:00:
[...]

Raar, ik dacht dat in de regels stond dat ze maar 1 opening mochten hebben in de afdekking, maar misschien was dat maar 1 opening die meer dan 5 mm uitsteekt naar binnen toe???
Ik heb nog niet specifiek in de nieuwe regels lopen zoeken, durf daar dan ook geen uitspraken over te doen.
Maar met dit nieuwe plaatje lijkt de bovenste air-scoop compleet door de brake drum te lopen om nog meer outwash te genereren?!
Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190318/9867d35104a4f2a198e9dcf251e82237.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

powah33 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:24:
[...]

Ik heb nog niet specifiek in de nieuwe regels lopen zoeken, durf daar dan ook geen uitspraken over te doen.
Maar met dit nieuwe plaatje lijkt de bovenste air-scoop compleet door de brake drum te lopen om nog meer outwash te genereren?!
[Afbeelding]
Vanaf de brake disk gebruiken ze geen carbon meer ivm de hitte, dus lijkt daar wel iig gedeeltelijk de brake disc in te gaan/lucht eruit mee te zuigen.
Maar aan het einde komt deze wel op die gaatjes uit in de velg idd.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeAdWaVe74
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-11-2022
Even een informatieve vraag

er mogen ongestraft 3 NIEUWE power units gebruikt worden in een seizoen toch ? ( ik stel even Honda motoren )

Betekend dit dat je deze nu gewoon kan inzetten wanneer je wil, bijv de eerste 3 wedstrijden , en daarna rouleren zoveel je wilt.

Je krijg Straf als je een Extra motor nodig heb.

Maar mag je onderdelen in een motor vervangen ( zoals lagers ? ) zonder straf ?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

HeAdWaVe74 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:02:
Even een informatieve vraag

er mogen ongestraft 3 NIEUWE power units gebruikt worden in een seizoen toch ? ( ik stel even Honda motoren )
Ja, klopt.
ICE, Turbo en MGU-H mag je 3 van gebruiken, van de rest 2.
Betekend dit dat je deze nu gewoon kan inzetten wanneer je wil, bijv de eerste 3 wedstrijden , en daarna rouleren zoveel je wilt.
Klopt, alleen dan krijg je altijd gridstraffen als je een PU update in bijv. Canada wil installeren.
Je krijg Straf als je een Extra motor nodig heb.

Maar mag je onderdelen in een motor vervangen ( zoals lagers ? ) zonder straf ?
Er is exact gedefinieerd in de regels wat wel en niet vervangen mag worden.
Ik zou niet direct weten of dingen zoals een klep of lagers van je ICE zonder straf kan vervangen etc :)

Voor de Turbo en MGU-H/MGU-K/ES etc is het wel een stuk duidelijker.

[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 18-03-2019 16:24 ]

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Chiron schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:19:
[...]
Toch snap ik het niet helemaal. Jarenlang een low drag oplossing, maar er werd gezegd dat Red Bull het altijd won op de langzame bochten omdat ze de meeste grip hadden in die bochten.Dat betekent dan toch ook dat je met een snellere motor alsnog de meeste grip hebt in de bochten, én op de rechte stukken meer snelheid?

Maar ik ben geen deskundoloog op dat gebied. Er is natuurlijk meer verandert aan de wagen door de regelwijziging. Maar heel kort door de (snelle) bocht zou je zeggen dat een auto met (naar zeggen) het beste chassis van het veld er met een snellere motor toch veel sneller zou moeten zijn dan met die 'langzame' motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

mphilipp schreef op maandag 18 maart 2019 @ 17:19:
[...]

Toch snap ik het niet helemaal. Jarenlang een low drag oplossing, maar er werd gezegd dat Red Bull het altijd won op de langzame bochten omdat ze de meeste grip hadden in die bochten.Dat betekent dan toch ook dat je met een snellere motor alsnog de meeste grip hebt in de bochten, én op de rechte stukken meer snelheid?

Maar ik ben geen deskundoloog op dat gebied. Er is natuurlijk meer verandert aan de wagen door de regelwijziging. Maar heel kort door de (snelle) bocht zou je zeggen dat een auto met (naar zeggen) het beste chassis van het veld er met een snellere motor toch veel sneller zou moeten zijn dan met die 'langzame' motor.
Misschien dat ze in een zoektocht naar 'moeilijke downforce' (lees:low drag) zichzelf dusdanig beperkt hebben in de totale downforce t.o.v. Mercedes?

En dat ze nu juist goede stappen kunnen maken.
Beetje wishfull thinking wel hoor ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

YakuzA schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:13:
[...]

Ja, klopt.
ICE, Turbo en MGU-H mag je 3 van gebruiken, van de rest 2.

[...]

Klopt, alleen dan krijg je altijd gridstraffen als je een PU update in bijv. Canada wil installeren.

[...]

Er is exact gedefinieerd in de regels wat wel en niet vervangen mag worden.
Ik zou niet direct weten of dingen zoals een klep of lagers van je ICE zonder straf kan vervangen etc :)

Voor de Turbo en MGU-H/MGU-K/ES etc is het wel een stuk duidelijker.
Die regel is eenvoudiger dan zou denken. In 2016 (dus wellicht inmiddels iets aangepast)

Van onder naar boven:
Hoofdlagerkappen en girdle platen
Onderblok en/of cilinderblok
Cilinderkop en nokkenaskappen

Dat blijft na montage allemaal aan elkaar zitten. Het wordt zelfs door de FIA verzegeld en actief gecontroleerd.

Gek genoeg mag je bij de turbo zo’n beetje alles loshalen en vervangen waarbij grofweg geldt dat compressorhuis, lagerblok en turbinehuis niet vervangen mogen worden, maar reviseren is toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Turbo-Puppy schreef op maandag 18 maart 2019 @ 17:30:
[...]
Van onder naar boven:
Hoofdlagerkappen en girdle platen
Onderblok en/of cilinderblok
Cilinderkop en nokkenaskappen

Dat blijft na montage allemaal aan elkaar zitten. Het wordt zelfs door de FIA verzegeld en actief gecontroleerd.

Gek genoeg mag je bij de turbo zo’n beetje alles loshalen en vervangen waarbij grofweg geldt dat compressorhuis, lagerblok en turbinehuis niet vervangen mogen worden, maar reviseren is toegestaan.
Dus nieuwe zuigers, kleppen of krukaslagers mogen niet vervangen worden, want die handel is verzegeld? Maar nieuwe lagers of schoepen in je turbo mogen wél?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

mphilipp schreef op maandag 18 maart 2019 @ 17:19:
[...]

Volgens mij moet je luchtweerstand en neerwaartse druk uit elkaar houden. Die samen zien is een fout die ik ook lang heb gemaakt. :)

Wat RBR de afgelopen twee jaar deed was het maximaliseren van neerwaartse druk laag in de auto met voorvleugel, bargeboads, vloer en diffuser, terwijl ze tegelijkertijd probeerde om de auto zo smal mogelijk te maken met een zo klein mogelijk vooraanzicht. Dat deden ze met kleinere sidepods en achtervleugels.

Vervolgens is een Formule 1 auto per definitie "draggy". Een beetje auto op de weg heeft een luchtweerstandscoëfficiënt van 0,3-0,35. Formule 1 auto's zitten uit mijn hoofd eerder op 0,7+ als het niet nog meer is. De truc is dan ook niet om weinig luchtweerstand te hebben, maar om zoveel mogelijk neerwaartse druk te genereren zonder een excessieve hoeveelheid luchtweerstand.

Ik was eerder sceptisch, maar het zou best kunnen dat de RB15 nog niet optimaal is. Vergeleken met de Mercedes dan, de Ferrari lijkt al gepasseerd te zijn in neerwaartse druk. Eerste "verdachte" bij mij zou de diffuser zijn. Die leek tijdens de wintertesten niet goed te zijn, vandaar de beugels die waarschijnlijk de boel stijver moesten maken. Die zitten er nog steeds in, maar zijn nu beter weggewerkt onder het koolstof plaatwerk. Voor de rest kan het alles zijn.

-Beweegt de vloer?
-Zijn er problemen met de extra variabel die high rake met zich meebrengt?
-Airfow stal? Dus dat luchtstromen ergens stil komen te liggen?
-Is de voorvleugel niet goed? Het schijnt dat die de afgelopen seizoenen ook steeds meer in een mini diffuser veranderden. Kan pijn doen als het effect verloren gaat en je neerwaartse druk achter moet opofferen omdat je neerwaartse druk voor te laag is en de auto niet meer wil sturen.
-Compenseren de nog complexere en naar voren geplaatste bargeboards het verlies van de voorvleugel niet goed?

Ik weet het echt niet. Newey en team zullen het wel weten en het oplossen. :)

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

mphilipp schreef op maandag 18 maart 2019 @ 17:49:
[...]

Dus nieuwe zuigers, kleppen of krukaslagers mogen niet vervangen worden, want die handel is verzegeld? Maar nieuwe lagers of schoepen in je turbo mogen wél?
Zo specifiek weet ik het niet, maar wel dat die uit elkaar mag en dat je afdichtingen mag vervangen. Hij zal wel uit elkaar moeten ook want anders kunnen Honda en Mercedes nooit een gebruikte mgu-h en/of turbo op een nieuwe motor plaatsen.

Voor de motor geldt inderdaad globaal dat alle externals vervangen mogen worden, (bougies, injectoren, bobines, sensoren, inlaatsysteem) aan het draaiend geheel m.u.v. (In 2016 nog) de koppeling, maar die zit tegenwoordig niet meer aan de motor zelf... mag je niets vervangen... wat dus ook volstrekt onmogelijk is nu onder en bovenblok verzegeld zijn.

Heb ergens een foto met toelichting. (ben weer even opzoek ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:27

BeaM-R

Powerrrrr

[...]

Dat kan niet. Je moet in de top 10 rijden om een punt te pakken voor de snelste raceronde. Mocht je vervolgens buiten de top 10 finishen en niemand verbetert de tijd hou je het punt.

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
BeaM-R schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 01:25:
[...]

[...]

Dat kan niet. Je moet in de top 10 rijden om een punt te pakken voor de snelste raceronde. Mocht je vervolgens buiten de top 10 finishen en niemand verbetert de tijd hou je het punt.
Theoretisch wel. Hij heeft het over "een punt wegnemen" Je kan vanuit de achterhoede het punt "weghouden" bij de top tien door de snelste raceronde te rijden. Het levert voor jou geen punt op, maar het voorkomt wel dat je tegenstanders er met dat punt vandoor gaan.

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Laatst online: 08-10 14:52
Lekkere set-up heeft Max staan hoor

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D19xnULXgAALfZc?format=jpg&name=smallAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D19xoGtWsAAuhgh?format=jpg&name=900x900

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-10 15:59
[...]

Ik dacht dat je moest finishen in de top 10. Je mag op plaats 20 rijden wanneer je de ronde rijdt maar je moet wel finishen binnen top 10

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 212 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

Misschien moet je even naar boven scrollen en de echte regel lezen ;)

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Die van Norris is wat indrukwekkender. ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ilUCgQA.jpg

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Rivanov schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 07:34:
[...]

[Afbeelding]
Lijkt me ook logisch... een McLaren op de baan houden en er ook nog een fatsoenlijke tijd mee rijden vergt ook veel meer training dan een RB. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

[Afbeelding]
Zo te zien kleinere schermen?

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
YakuzA schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 07:51:
[...]

Zo te zien kleinere schermen?
Maar geen 'simpele' Playseat. ;)
Hier het hele artikel van Motorsport.com incl. video toen ze op bezoek waren bij Lando.

https://www.motorsport.co...ris-sim-training/4301520/

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
:o :P

Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/532325372658843649/556381900621611008/image0.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:18

sjaool

Every life should have 9 cats

[...]

[Afbeelding]
Die van Lando Norris is ook ingericht op streamen wat hij dus ook regelmatig doet. :)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
sjaool schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 08:46:
[...]

Die van Lando Norris is ook ingericht op streamen wat hij dus ook regelmatig doet. :)
I know. Volg hem op Twitch. Reed onlangs nog de iRacing Bathurst 12 Hours met Max, Atze Kerkhof en Nicky Catsburg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-10 11:50

Martinspire

Awesomeness

Rivanov schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 08:56:
[...]

I know. Volg hem op Twitch. Reed onlangs nog de iRacing Bathurst 12 Hours met Max, Atze Kerkhof en Nicky Catsburg.
Niet helemaal: Ze deden een poging en hielden er na een tijdje mee op om even te dollen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Iemand enig idee wat "rufus_legacy" is? https://www.ruf.us/

Ze noemen het de World Championship of Autosport. Zie dat Max en Alonso 'lid' zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:08
MikeyMan schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 10:15:

Ze noemen het de World Championship of Autosport. Zie dat Max en Alonso 'lid' zijn.
Sinds een paar dagen komen er steeds meer geruchten rondom deze term. Het lijkt erop dat het een soort van Race of Champions gaat worden. Maar het precieze doel is nog niet bekend gemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DaniëlWW2 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 18:56:
[...]
Volgens mij moet je luchtweerstand en neerwaartse druk uit elkaar houden. Die samen zien is een fout die ik ook lang heb gemaakt. :)
Net zoiets als fuel flow en fuel consumption twee verschillende dingen zijn. Ik snap 'm. Het verschil is subtiel, maar het effect niet zeg maar.
Ik weet het echt niet. Newey en team zullen het wel weten en het oplossen. :)
Inch'Allah... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
mphilipp schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 11:01:
[...]
Net zoiets als fuel flow en fuel consumption twee verschillende dingen zijn. Ik snap 'm. Het verschil is subtiel, maar het effect niet zeg maar.
Het grootste verschil is een dt :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
MikeyMan schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 10:15:

Er is een about-pagina, helaas geeft die ook weinig duidelijkheid: https://www.ruf.us/about. Het lijkt een beetje de Mission Winnow van de autosport...

En het staat nog in development modus, dus er is toegang tot de Vue.js sourcefiles. Waarvandaan ik het schedule haal: https://www.ruf.us/schedule. Een een cryptisch puntensysteem: https://www.ruf.us/points-system

[ Voor 5% gewijzigd door Stoelpoot op 19-03-2019 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Stoelpoot schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 12:36:
[...]

Er is een about-pagina, helaas geeft die ook weinig duidelijkheid: https://www.ruf.us/about. Het lijkt een beetje de Mission Winnow van de autosport...

En het staat nog in development modus, dus er is toegang tot de Vue.js sourcefiles. Waarvandaan ik het schedule haal: https://www.ruf.us/schedule. Een een cryptisch puntensysteem: https://www.ruf.us/points-system
Een soort triple crown/ adelskalender ofzo dus...
Wel grappig dat grote coureurs erin stappen.
Pagina: 1 ... 49 ... 156 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire