My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Kun je hem dan adviseren te investeren in een fatsoenlijke camera en een klein cursusje videobewerking/-editing/-productie? Ik vind het altijd wel informatief, maar het is allemaal zo verschrikkelijk amateuristisch dat ik bij lang niet alle video's tot het einde blijf plakken.ATS schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 14:56:
Over wat de teams in deze stilte voor de storm zoal aan het doen zijn:
[YouTube: MP241 - What happens to F1 cars after testing, before the 1st race?]
Zijn er nog meer mensen die hier actief zijn die vanavond naar Marcs event in Den Haag gaan?
* ATS zal er zijn.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Ben niet zo van het veranderen van wallpapers op mijn telefoon. meestal zijn het fotos die ik gebruik als wallpaper en wel eens verander. Maar mooie Wiliams wallpapersJasphur schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 18:23:
[...]
Misschien heeft Williams iets voor je?
[Twitter]
https://www.gpblog.com/nl...rcelona-naast-elkaar.html
Handjes van Hamilton zijn wat intensiever aan het werk dan die van Vettel.
Rondje van Vettel ziet er erg solide uit! Hamilton lijkt er inderdaad meer moeite voor te moeten doen.Prev schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 15:21:
Snelste rondje van VETvsHAM
www.steamloco.info
Erg solide rondje van Vettel. Buiten de intensieve stuurbewegingen van Hamilton zie ik volgens mij ook 2 glibber momentjes daar waar de Ferrari super strak gaat.Prev schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 15:21:
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Dus de Mercedes is sneller waardoor het voor Hamilton zwaarder is?Prev schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 15:21:
Grappig om te zien dat de Ferrari z’n winst pakt op de snelle delen, rechte stukken, terwijl de Mercedes dit bijna helemaal terug pakt in de bochtige delen. Dit terwijl het lijkt alsof Seb een meer stabiele wagen heeft maar geen moeite doet om de bochten maximaal te nemen.Prev schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 15:21:
Als dit echt waar is zoals het er staat dan is het pijnlijk, maar erg sympathiek. Iets wat je maar zelden in de F1 ziet. Mooie kans voor Williams om binnen 2 jaar weer terug naar het middenveld te komen.NotSoSteady schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 17:49:
https://twitter.com/tgruener/status/1103641463634751490
Dit is toch wel erg pijnlijk.
Waar gaan ze dan de tijd vandaan halen om een mule car te bouwen? Bij Williams hebben ze wel wat anders te doen, me dunkt.
Het is ook niet zeker dat ze dat gaan doen. De teams zijn alleen van mening dat zij het enige team zijn die het eventueel mogen doen.AzzKickah schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 17:57:
Ze waren dit jaar 2,5 dag te laat voor de tests.
Waar gaan ze dan de tijd vandaan halen om een mule car te bouwen? Bij Williams hebben ze wel wat anders te doen, me dunkt.
Dat begrijp ikNotSoSteady schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 17:59:
[...]
Het is ook niet zeker dat ze dat gaan doen. De teams zijn alleen van mening dat zij het enige team zijn die het eventueel mogen doen.
Maar ik denk dat Williams zal zeggen "Zien jullie deze vinger?"
Ik denk dat Williams die kans met twee handen pakt, mits ze er wat van kunnen leren. Zo veel kansen krijg je niet om een voorsprong te pakken op de rest.AzzKickah schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 18:32:
[...]
Dat begrijp ik
Maar ik denk dat Williams zal zeggen "Zien jullie deze vinger?"
Vooral dat alle F1 teams het gewoon over iets eens zijn. Dat gebeurd dus ook nooit.NotSoSteady schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 17:49:
https://twitter.com/tgruener/status/1103641463634751490
Dit is toch wel erg pijnlijk.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik ben even een dag van de radar. Ik mag de F1-docuserie van Netflix alvast even bingewatchen. Twee afleveringen done, nog acht te gaan. Morgenmiddag staan ze online op Netflix. De pitstopdrama's bij Haas in Australië 2018 achter de schermen zijn hilarisch! 😂 #F1 pic.twitter.com/80w068VNee
— Rob van Gameren (@VanGamerenF1) 7 maart 2019
To the #F1 unsung heroes who travel the world, leaving family & friends behind, this show is for YOU;
— Box To Box Films (@BoxToBoxFilms) 7 maart 2019
Mechanics, engineers, physical trainers, PR's, data analysts. It's a glimpse into a unique world, your world.
Tomorrow 8am GMT #Netflix #DriveToSurvive
https://t.co/l8P5rPa7Tk pic.twitter.com/oF5dOToeh8
[ Voor 34% gewijzigd door Rivanov op 07-03-2019 19:52 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik ben benieuwd. Kan helaas niet alles achter elkaar kijken dus wil jullie vragen om daar waar nodig spoiler tags te gebruiken
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Jasphur schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 20:37:
[...]
Ik ben benieuwd. Kan helaas niet alles achter elkaar kijken dus wil jullie vragen om daar waar nodig spoiler tags te gebruiken
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
The return of Jan Lammers in the Volvo Estate F1 carsjaool schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 14:12:
Misschien is het wel een hint dat Volvo de F1 in gaat en is de rest een rookgordijn...
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
* Ari Gold dit weekend

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Maar met of zonder ijs...zetje01 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 22:39:
Zeven dagen en acht nachten, moesten wij nog langer wachten...

Overigens stijlloos gejat van:zetje01 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 22:39:
YouTube: Cornelis Vreeswijk-De haan en de hen
Vooral in het hoofd als plan vooralsnog. Moet er nog steeds voor gaan zitten, maar dit weekend gaat het ook niet gebeuren... morgen en zaterdag de kinderen. Meestal geen beste combinatie om een goed verslag te schrijven.
Wellicht dat ik zondagmiddag even aan een blogspot begin, kan ik het steeds een stukje opbouwen. Net wat makkelijker in dit geval dan alles in 1 post op Tweakers plaatsen.
Na gedoe tijdens de Barcelona F1 tests met de homologatie van Arai helmen heeft Max Verstappen besloten in 2019 met de Schuberth helm te gaan rijden. Een jarenlange relatie met Arai komt hiermee ten einde.
Edit: die marketing kan ook wel wat beter....
[ Voor 10% gewijzigd door Snowhite0901 op 08-03-2019 07:33 ]
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Niet dat ik de Chemical Brothers niet vertrouw, maar good luck met overtreffen.
DJTimo schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 07:21:
Krijgen we nu elk jaar een nieuwe tuneDacht dat de laatse al aardig geslaagd was [/understatement]. Was er eigenlijk wel op gesteld geraakt.
Niet dat ik de Chemical Brothers niet vertrouw, maar good luck met overtreffen.
Brian Tyler is going nowhere. Promise. We're just expanding our musical tastes 😉 Keep a look-out for the full @ChemBros track on Friday!
— Formula 1 (@F1) 7 maart 2019
Er komt een moment dat het 2019 Formule 1 Race 1 : Melbourne draadje wordt geopend.....zetje01 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 22:39:
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Als ik de vorige draadjes mag geleven gebeurd dat volgens mij aanstaande dinsdag 08:00 uurasing schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 08:35:
[...]
Er komt een moment dat het 2019 Formule 1 Race 1 : Melbourne draadje wordt geopend.....
Wel jammer natuurlijk, vooral nu hij samen met Honda gaat werken zou dat ook marketingtechnisch interessant zijn geweest voor het Japanse Arai. Hamilton droeg ook altijd Arai tot hij in 2015 overstapte naar Bell, naar zijn zeggen omdat Arai te weinig investeerde in helmontwikkeling in F1.Snowhite0901 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 06:09:
Olav Mol:·
Na gedoe tijdens de Barcelona F1 tests met de homologatie van Arai helmen heeft Max Verstappen besloten in 2019 met de Schuberth helm te gaan rijden. Een jarenlange relatie met Arai komt hiermee ten einde.
Edit: die marketing kan ook wel wat beter....
RBR plaatste gisteren nog een foto van Verstappen zijn Schuberth-helm op het twitteraccount:

https://twitter.com/redbullracing/status/1103676529467449345
[ Voor 3% gewijzigd door Lasmibalsingh op 08-03-2019 08:47 ]
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Jasphur schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 07:11:
Nog drie uurtjes! Nieuw F1 Anthem door de Chemical Brothers. Ben benieuwd. Vond de vorige best episch.
[YouTube: The Chemical Brothers - We've Got To Try]
I rest my case.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Staat al op spotify (https://open.spotify.com/album/2P9byO53UqBL4s9Muvojma) niet slecht, maar The Chain blijft beter...Jasphur schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 07:11:
Nog drie uurtjes! Nieuw F1 Anthem door de Chemical Brothers. Ben benieuwd. Vond de vorige best episch.
Mess with the best, die like the rest
Die vond ik juist altijd tenenkrommend slecht. De geluidskwaliteit is ook nog eens belabberd.Señor Sjon schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 09:52:
[...]
[YouTube: FIA Formula 1 Intro]
I rest my case.
De Chemical Brothers staan al wel op Spotify maar het nummer vind ik echt niks... erg matig.
[ Voor 12% gewijzigd door sjaool op 08-03-2019 10:16 ]
"When you grow up your heart dies"
In de nineties hadden we nog geen FHD met hi-res audio. Was voor mij altijd de start van de race.sjaool schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 10:10:
[...]
Die vond ik juist altijd tenenkrommend slecht. De geluidskwaliteit is ook nog eens belabberd.
Klopt, maar de geluidskwaliteit was sowieso altijd belabberd. Dat kon zelfs in die tijd wel beter.Señor Sjon schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 10:17:
[...]
In de nineties hadden we nog geen FHD met hi-res audio. Was voor mij altijd de start van de race.
"When you grow up your heart dies"
Wel een interessante column over Williams. Vooral hoe zoonlief klaargestoomd werd, maar uiteindelijk politiek buitenspel is gezet. Zo is Claire aan de macht gekomen en de rest maken we nu mee.So when Paul Jackson tired of GP2 team politics four years ago, and iSport disbanded, it seemed as if the perfect time for a Williams re-shuffle was upon us.
Yet, inexplicably - and powered, it must be said, in part by Adam Parr and Toto Wolff - Jonny was sidelined by the Williams board when succession was mooted. Instead, it was Jonny’s younger sister who was empowered to sign the cheques. The potential of Paul Jackson’s logic was replaced by an industry man, a CEO or a COO - who cares? - on a fat salary. What could have been the racing pragmatism of Gav and Richard was supplanted by below-par drivers, then paying drivers - and then by the fathers of paying drivers.
Gav and Richard are still running at the front in whatever categories they decide to spend time - Porsches, F2 - and Jacko, I understand, is now a low-handicap golfer; but the Dream Team for Williams has long since disappeared, probably forever.
Jonny today runs the Williams Heritage division in Grove but there’s a rift so wide between the siblings that he might as well be on Mars. I don’t think he’s lost any of his ambition, or his feel for what is right in racing, but the race team today is in a very different place.
Interessant. Precies dat stukje bleef onderbelicht in de Williams documantaire. Claire was erg verdrietig dat Jonny dacht dat zij zich naar voren geworpen had, maar het 'echte' verhaal kwam niet aan bod.Señor Sjon schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 10:29:
https://www.omologatowatches.com/blog/racers-edge-williams
[...]
Wel een interessante column over Williams. Vooral hoe zoonlief klaargestoomd werd, maar uiteindelijk politiek buitenspel is gezet. Zo is Claire aan de macht gekomen en de rest maken we nu mee.
Hier dus de video:ThaStealth schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 09:59:
[...]
Staat al op spotify (https://open.spotify.com/album/2P9byO53UqBL4s9Muvojma) niet slecht, maar The Chain blijft beter...
Ik vind hem maar meh. Snap ook niet waarom ze met die groep zijn samen gaan werken. Er zijn zoveel toffe artiesten om dit mee te doen...
[ Voor 12% gewijzigd door Martinspire op 08-03-2019 10:54 ]
Niks te maken met F1
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Ik hoop echt dat ze een grapje maken. Ik vind dit meer een theme song voor het WK schaken ofzo. Behoorlijk saai nummer zonder actie, er zit totaal geen pit in. En ik kan persoonlijk heel slecht tegen melodietjes vol met valse klanken. Hopelijk houden ze de huidige theme song gewoon vast.Jasphur schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 07:11:
De reacties op deze tweet zijn overigens redelijk overeenkomstig met de eerste reacties op het nummer die ik hier lees.
Zo ongeveer iedereen is blij dat het 'oude' theme nog blijft.
[ Voor 9% gewijzigd door walteij op 08-03-2019 11:04 ]
Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)

[ Voor 35% gewijzigd door DataGhost op 08-03-2019 11:08 ]
Dit gevoel bedroop mij ook. Laten we het maar gewoon weer over F1 hebben hier.DataGhost schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 11:06:
...dus, hoe moeten we dit zien? Een beetje afgelopen act nieuw leven proberen in te blazen? Alleen maar reclame dus?
Die gitaar klinkt echt alsof die recht van een standaard preset uit een Boss GT effectenpedaal komt. Gitaristen weten wel wat ik bedoelSeñor Sjon schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 09:52:
[...]
I rest my case.
YouTube: Nero - SatisfySeñor Sjon schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 09:52:
[...]
I rest my case.
Deze zit in de promo van Ziggo Sport van dit seizoen lijkt het (in ieder geval voor de race van Melbourne)
Ik ken hem zelf van Forza Horizon.
The FIA World Motor Sport Council has approved plans for an extra Formula 1 World Championship point to be awarded for fastest lap, starting from the opening race of the 2019 season in Melbourne.

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Ja... wie heeft hem niet gehad heh, de “Boss Destroytion”Rudolf schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 11:09:
[...]
Die gitaar klinkt echt alsof die recht van een standaard preset uit een Boss GT effectenpedaal komt. Gitaristen weten wel wat ik bedoel
(20 jaar terug de ambitie gehad een Nirvana coverband te beginnen, de Jagstang ligt ook nog ergens)
Woudloper schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 21:15:
[...]
Op basis van de testdagen te begrijpen. Zoals @DaniëlWW2 al meerdere malen in zijn dagelijkse overzicht heeft laten zien. Uit de Power Ranking van Formula1.com enkele punten die opvallen:
- Renault boven Red Bull - Denk primair gekomen door de crash en daardoor weinig kilometers die er gereden zijn door Red Bull, tegenover Renault die er verhoudingsgewijs veel heeft gereden;
- Torro Rosso - Sterke seizoenstart, maar daarna glijdende schaal naar onderen;
- Alfa Romeo - Relatief laag ingeschaald aan begin van seizoen, had zelf de indruk dat ze relatief sterke testdagen hadden afgerond.
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 22:51:
[...]
Had ik een dagelijks overzicht?![]()
Ik denk toch echt dat je @Remy bedoeld.![]()
Verder zegt het denk ik al genoeg als Renault beter leek dan RBR in de wintertesten.

Ja, inderdaad. Mijn TL;DR: conclusie herhalende uit het wintertesttopic:
Meerdere teams deden aan sandbagging. Meerdere teams deden het goed (veel teams). Dit zal voor het seizoen vooral minder DNFs als gevolg hebben (mocht die betrouwbaarheid echt in orde zijn!). Druk middenveld en veel gevechten om veel punten, which is good.1) De 3 top-teams lijken dichter bij elkaar te zijn gekropen, waarbij Ferrari de edge lijkt te hebben. Lijkt.
2) Staart van het veld zal vooral Williams bevatten - maar ze zullen het beter doen dan afgelopen seizoen.
3) Dark horse van deze wintertest imho: Toro Rosso. Hebben een prima wintertest gehad, veel data/rondes/etc op de klokken, en Albon + Kvyat lijken het prima naar hun zin te hebben. Zou me niks verbazen als Toro Rosso komend seizoen omhoog schuift naar plek 8 of 7 bij de constructeurs.
Renault beter dan RBR = inderdaad vooral door omstandigheden. RBR heeft wat pech gehad, maar zullen zich er absoluut niet door laten afleiden. Ik denk zelfs dat van de drie topteams, RBR nog het meest heeft gesandbagged
Had al bedacht dat een team als Williams dan een auto zou kunnen bouwen waarvan de motor maar 10 ronden mee gaat. En dan elke GP een nieuwe motor! Heb je toch mooi 42 punten aan het einde van het jaar! 1 voor Qualli en 1 voor Snelste ronde elke race!Señor Sjon schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 11:54:
Godzijdank wel voor top 10 finishers. Dus geen gloryruns voor kanslozen.
Dus de 6e plaats is voortaan 9 punten waard ipv 8.Señor Sjon schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 11:54:
Godzijdank wel voor top 10 finishers. Dus geen gloryruns voor kanslozen.
1 voor kwalificatie? DIe is nieuw.BasvanS schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 11:59:
[...]
Had al bedacht dat een team als Williams dan een auto zou kunnen bouwen waarvan de motor maar 10 ronden mee gaat. En dan elke GP een nieuwe motor! Heb je toch mooi 42 punten aan het einde van het jaar! 1 voor Qualli en 1 voor Snelste ronde elke race!
Zelfs als ze per race een Mercedes blok nuken, dan komen ze alsnog niet bovenaan. Daar hebben ze de rijders en auto niet voor. En top 10 was al moeilijk genoeg afgelopen seizoen, dit jaar....

Denk eerder de 4-5e plek. Genoeg races waarbij de top3 ver weg was van de rest. Menigmaal had Verstappen een gratis pitstop marge op Ricciardo.DataGhost schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 11:59:
[...]
Dus de 6e plaats is voortaan 9 punten waard ipv 8.
[ Voor 21% gewijzigd door Señor Sjon op 08-03-2019 12:02 ]
Betekend dat als een coureur buiten de top 10 de snelste ronde rijdt, niemand een punt krijgt?
- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker
Volgens mij is dat ook ooit een idee geweest, Snelste in Q3 en Snelste in de Race. Het punt voor de snelste tijd in Q3 kreeg al snel veel commentaar en is dus geschraptSeñor Sjon schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 12:01:
[...]
1 voor kwalificatie? DIe is nieuw.
Zelfs als ze per race een Mercedes blok nuken, dan komen ze alsnog niet bovenaan. Daar hebben ze de rijders en auto niet voor. En top 10 was al moeilijk genoeg afgelopen seizoen, dit jaar....
Goede vraag. Of de snelste ronde van de top 10 coureurs. Wat als je 5 rondes voor het einde uitvalt? Dan wordt dat ook door de neus geboord.Moofnor schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 12:02:
"Only rewarded if"
Betekend dat als een coureur buiten de top 10 de snelste ronde rijdt, niemand een punt krijgt?
Redbull mist mogelijk upgrade voor GP Australie
https://nl.motorsport.com...ade-gp-australie/4348927/
Moofnor schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 12:02:
"Only rewarded if"

Ja.. dus dan kan Alfa Romeo het puntje van Hamilton jatten door in de voorlaatste ronde te pitten voor nieuwe banden!Moofnor schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 12:02:
"Only rewarded if"
Word nog leuk!
Zal vooral een extraatje zijn voor de kijker lijkt me, en misschien meer de noodzaak geven aan rijders om de hele race te blijven pushen. Nu hebben ze ook meer brandstof dit jaar dus dan zou het wel makkelijker moeten kunnen.
Maar what's next? Extra punten voor een race zonder DRS? Bonuspunten voor elke lapped backmarker? Bonuspunten voor gebruik van alle compounds in een race(excl. regen)? Bonuspunten voor aantal bwoah's over de boordradio?
Als we dan toch bezig zijn doe het dan goed; MULTIBALL!!kevlar01 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 12:12:
Maar what's next? Extra punten voor een race zonder DRS? Bonuspunten voor elke lapped backmarker? Bonuspunten voor gebruik van alle compounds in een race(excl. regen)? Bonuspunten voor aantal bwoah's over de boordradio?

at your service
Punten voor degene die het snelst rijd is niet zo héél gek in een sport die draait om snelheid toch? Zeker als ik altijd het gemopper van de laatste jaren hoor over conservatief rijden, fuel saving, etc.kevlar01 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 12:12:
Denk dat het voor het kampioenschap normaal gesproken niet uit zal maken, tenzij het echt 'to the wire' gaat.
Zal vooral een extraatje zijn voor de kijker lijkt me, en misschien meer de noodzaak geven aan rijders om de hele race te blijven pushen. Nu hebben ze ook meer brandstof dit jaar dus dan zou het wel makkelijker moeten kunnen.
Nee zeker niet gek, ben ook wel benieuwd hoe het uit gaat pakken. Denk dat het wel een leuke toevoeging is.Tleilaxu schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 12:18:
[...]
Punten voor degene die het snelst rijd is niet zo héél gek in een sport die draait om snelheid toch? Zeker als ik altijd het gemopper van de laatste jaren hoor over conservatief rijden, fuel saving, etc.
Gelukkig niet zo'n brainfart als dat nieuwe kwali-format van een tijdje terug

Een lekker begin is anders voor Gasly, nu al onder de loep van dr. Marko. Hopelijk kunnen ze de #33 chassis wel aan elkaar lijmen met de nieuwere updates.Siebeh schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 12:03:
Ai lastig....die Crash van Gasly heeft nog meer inpact..
Redbull mist mogelijk upgrade voor GP Australie
https://nl.motorsport.com...ade-gp-australie/4348927/
Vorig jaar was in Australië de verrassing dat Haas zich redelijk goed kon meten met RBR op dit circuit maar dat kwam voornamelijk omdat de Ferrari power unit toen veel beter was dan de Renault op dit typische start stop circuit. Hopelijk is de Honda power unit van een betere kwaliteit.
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
De eerste Haas zat 0.8 sec. achter de langzaamste RB14 na kwalificatie. Ricciardo daarna 3 plekken terug op de startgrid en Verstappen vanaf plek 4, die zich (na een hele aardige start) liet piepelen door Raikkonen en vervolgens verschalken door Magnussen. En daarna was er eigenlijk geen voorbij komen meer aan op dat circuit.Lasmibalsingh schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 12:30:
[...]
[knip]
Vorig jaar was in Australië de verrassing dat Haas zich redelijk goed kon meten met RBR op dit circuit maar dat kwam voornamelijk omdat de Ferrari power unit toen veel beter was dan de Renault op dit typische start stop circuit. Hopelijk is de Honda power unit van een betere kwaliteit.
Ik ben benieuwd of het in 2019 door de regelwijzigingen wel mogelijk zal zijn daar.
Testing, one, two ...
Met die brede neusvleugel .. ik denk dat het niet anders ishardware-lover schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 12:48:
[...]
De eerste Haas zat 0.8 sec. achter de langzaamste RB14 na kwalificatie. Ricciardo daarna 3 plekken terug op de startgrid en Verstappen vanaf plek 4, die zich (na een hele aardige start) liet piepelen door Raikkonen en vervolgens verschalken door Magnussen. En daarna was er eigenlijk geen voorbij komen meer aan op dat circuit.
Ik ben benieuwd of het in 2019 door de regelwijzigingen wel mogelijk zal zijn daar.
Dat ligt eraan, als je makkelijker kan volgen, kun je er dichter op zitten voor de DRS als je dan je DRS op het rechte stuk open zet heb je een goede kans.HeAdWaVe74 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 13:29:
[...]
Met die brede neusvleugel .. ik denk dat het niet anders is
Maar je moet donders goed opletten als iemand de deur dicht gooit.garriej schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 13:37:
[...]
Dat ligt eraan, als je makkelijker kan volgen, kun je er dichter op zitten voor de DRS als je dan je DRS op het rechte stuk open zet heb je een goede kans.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
[YouTube: Max Verstappen: Alle overwinningen tot nu toe 🏆 | Formule 1]
Testing, one, two ...
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Mooi plaatje van de Alfa
is 6019x3951 dus zal hem maar niet embedden....
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Plakken we er meteen nog maar wat serieuzer werk tegenaan..
[ Voor 36% gewijzigd door hardware-lover op 08-03-2019 16:47 ]
Testing, one, two ...
Ben nog geen 1 "CircusComic" tegen gekomen waar ik een glimlach om kon laten. 't zal mijn humor niet zijn.
Oef. Toen was ik nog onschuldig…Señor Sjon schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 09:52:
[...]
I rest my case.
Het is denk ik leuker als je de serie Russian Doll hebt gevolgd. Ik kon er wel om gniffelen. Niet schateren, maar hij is leuk gevonden.Sniffels schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 16:50:
[...]
Ben nog geen 1 "CircusComic" tegen gekomen waar ik een glimlach om kon laten. 't zal mijn humor niet zijn.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ik vond het bij Indy (toen ik dat nog volgde) altijd wel leuk: punt voor snelste ronde en een punt voor pole. Gewoon leuke extraatjes die ervoor zorgen dat ze niet conservatief gaan rijden of tactisch qualifyen. Je kúnt die punten halen, dus moet je ervoor gaan. Hoe vaak zijn kampioenschappen niet op enkele punten beslist? Op deze manier kun je dus mogelijk 21 punten extra binnenharken. En als je nog een punt voor pole krijgt, nóg eens 21. Alleen is die dan vaak voor degene gereserveerd die de beste partymode heeft.Tleilaxu schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 12:18:
[...]
Punten voor degene die het snelst rijd is niet zo héél gek in een sport die draait om snelheid toch? Zeker als ik altijd het gemopper van de laatste jaren hoor over conservatief rijden, fuel saving, etc.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Er word dus sowieso elke race een punt gegeven voor de snelste ronde?alex3305 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 18:01:
In de Formule 2 is het zo dat de persoon met de snelste ronde binnen de top 10 dat punt krijgt. Rijdt dus plek 14 de snelste ronde, dan telt die gewoon niet mee voor het klassement, en wordt er dus alleen binnen de top 10 gekeken. Het zal mij niets verbazen als ze dit format overnemen. Neemt ook weer mee dat doorstromende coureurs dit concept gewend raken.
Omg, laat, maar die kleuren.. we missen funky liveries, overalls... groen blauw paars geel anything.nachtnet schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 22:19:
Geen context, prima foto's. [Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Als je naar de outfits van Melbourne GP 2018 kijkt:

Veel wit, zwart, beetje rood/blauw/roze/geel... en that's it.
Met meer dan 10 coureurs in een ander team gaat het een bijzonder jaar worden. Alleen Haas en Mercedes hebben hun lineup hetzelfde gehouden
Dat verwacht ik dan wel ja.zetje01 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 20:23:
[...]
Er word dus sowieso elke race een punt gegeven voor de snelste ronde?
Overigens bedacht ik mij later, dat er wel een verschil is met de Formule 2, 3, e en andere raceklasses waar dit wordt toegepast. Dat zijn over het algemeen eenheidsraces, terwijl er in de Formule 1 een duidelijk verschil is. Een verschil van 1 minuut+ in de top 10 zie je niet snel in die klasses, maar in de Formule 1 natuurlijk wel. Ben benieuwd of dat nog verschillen gaat opleveren. Vooral omdat teams natuurlijk ook met een beperkte onderdelenpool zitten. Hoe een waanzin zou het zijn als iemand in de top 10 per ongeluk z'n motor opblaast voor één luttel puntje. Dat zou nog weleens spannend kunnen worden

Ik had je toch wat ouder ingeschat
Waiting on the world to change
Hij lacht nu nog. Kijken of hij nog steeds blij is als hij kansloos P19 of P20 kwalificeert.

Ik kan er echt, echt niks aan doen, en George Russell zal vast een verrekte goeie coureur zijn, maar ik vind hem altijd op een buikspreekpop lijken door z'n mond en ogen

Ik denk dat het komt door combi geen ondertanden als hij lacht + altijd verbaasde blik...wenkbrauwen

Tot zo ver Remy's analyse look 'n feel van F1 coureurs
Wie zijn die rookies? Ik kende Albon nog totaal niet: hier een nice interview met hem:mark-k schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 13:02:
[...]
Maar Stroll is ook gewoon incompetent, dat moet van Albon nog blijken of dat zo is. Stroll snapt nog steeds niet dat hij zijn stuur stil moet houden in een bocht ipv de pijltjestoetsen te gebruiken.
[YouTube: F1 2019 - Toro Rosso STR14 launch - Interview with Alexander Albon]
Leuk interview. Hij is enthousiast, en imho is STR het perfecte team voor hem om te starten. Goed team, goeie motor, ervaren teamgenoot, en hij heeft in F2 ook veel ervaring opgedaan (hij is in 2018 3e geworden achter Russel en Norris).
Edit: 2e achter Leclerc in F3 in 2018!!!
Leuk
Edit2: Albon vs Leclerc, Hongarije 2017 F2:
Check vooral vanaf 2:40m
Mjam
edit3:
Jezus wat slechtJasphur schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 07:11:

[YouTube: Formula 1 - New 2018 Official Theme Song - by Brian Tyler]
[ Voor 36% gewijzigd door Remy op 08-03-2019 22:28 ]
Mag hij al alleen reizen?
Hopelijk voor hem is de auto ook onderweg/ruim op tijd daar.
Dit topic is gesloten.
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire