[F1] Seizoen 2019 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 156 Laatste
Acties:
  • 1.146.074 views

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Tja... wat moet je hier van zeggen heh. 2018 auto een flop tot de met, met Mercedes kennis noodgedwongen een heel seizoen met geknepen motor rijden. 2019 auto is op voorhand, en door Williams zelf al aangegeven op grond van statische data ca. 2 seconden te langzaam.

Deze man kan ongetwijfeld “iets” heel erg goed en met het juiste team om hem heen vast iets goed managen, maar heeft klaarblijkelijk niet de capaciteiten om zelf...of met een minder ervaren team ook maar een deuk in een pakje boter te ontwerpen. Tot overmaat van ramp is de Mercedes per 2018 op gebied van aerodynamica ook een betere auto geworden onder leiding van Allison.

Ik ben overigens van mening dat het niet alleen Paddy is die daar verantwoordelijk voor is maar Williams hem ook niet de tools kan bieden om ook maar iets tot een succes te maken. Z’n beste vondst is dan ook nog eens betwist de FIA gisteren. (Bovenste wishbone element) :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:38

Wom

Hij is toch ook aandeelhouder dacht ik? Overigens lees ik dat het om persoonlijke redenen is, maar dat lijkt me net iets te toevallig? Of ben ik te zwartgallig in mijn gedachtes?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-10 19:06

mphilipp

Romanes eunt domus

Turbo-Puppy schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 21:31:
[...]
Deze man kan ongetwijfeld “iets” heel erg goed en met het juiste team om hem heen vast iets goed managen, maar heeft klaarblijkelijk niet de capaciteiten om zelf...of met een minder ervaren team ook maar een deuk in een pakje boter te ontwerpen.
Zo lijkt het ja. Maar het is een heel ander stukje cake als je in een goed geoliede machine werkt waar iedereen precies weet wat ie moet doen, en je komt ineens in een op drift geraakte toko met eilandjes van incapabele mensen. Niet dat ik baas ergens van ben, maar ik heb ook wel eens met de handen in het haar gezeten bij een club waar bepaalde mensen niet vooruit te branden waren, en niet capabel bleken.
Wij weten niet hoe de situatie is bij Williams. Misschien wilde Paddy bepaalde mensen eruit gooien en/of reorganiseren maar mocht hij dat niet. En dan moet je roeien met de (kromme) riemen die je hebt. En dat valt niet mee. Als mensen blijven roepen dat ze 'on top of things' zijn, maar dat puntje bij paaltje helemaal niet zijn, hang je.

En natuurlijk is hij de baas (zou je zeggen) dus hij moet controleren en besturen. Maar zolang wij niet precies weten hoe het er daar aan toe gaat, kunnen we niet zomaar roepen dat hij de verantwoordelijke is. For all we know is ie nu echt overspannen omdat Williams zelf hem niet zijn gang laat gaan en overmatig vertrouwen of loyaliteit heeft ten opzichte van de verkeerde mensen.

Hoe dan ook, en dit doet mijn F1 hart écht pijn, dit is denk ik het einde van Williams Grand Prix. Zo jammer dat Sir Frank dit moet meemaken. De man heeft heel veel bereikt, en het is in een paar jaar rijd helemaal naar de Filistijnen geholpen. Dit gaat niet meer goed komen. Hopelijk kan Russel nog een beetje een redelijk figuur slaan zodat zijn carrière niet meteen tot stilstand komt voordat ie goed en wel begonnen is... Kubica zal zich wel redden. Voor hem is dit jaar toch al bonus.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:20

pinda powerrr

Slow down...

Even nostalgisch een race gekeken op F1TV, Spa 1992. Kunnen ze niet de hybride motoren in die wagens lepelen? Gewoon strakke auto's zonder flapjes en dicht op elkaar rijden, de ene inhaalactie na de andere.
Wel grappig, pitstop van 7.15 sec en de commentator vond het een fantastisch snelle stop _O- Staan genoeg mannetjes omheen (in korte broek :') ), maar alles gaat wat trager.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Paddy Style! B-)

Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1903/531940/s4kM0Ugz.jpeg

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

ATS schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 21:19:
Williams heeft een probleem: Paddy Lowe "takes leave":

https://www.autosport.com...om-troubled-williams-team

Het is maar zeer de vraag natuurlijk hoe vrijwillig dat is. Het is natuurlijk mogelijk dat het inderdaad om "persoonlijke redenen" is, maar het is wel erg toevallig dat dit zo direct na de test blamage gebeurt.
Seizoen is nog niet eens begonnen en de CTO gaat "absent". Gaat een hopeloos jaar worden. Waardeloos voor Kubica die voor spek en bonen mee zal rijden en niks kan laten zien. Ook waardeloos voor Russel die zich mooi had kunnen presenteren als de nieuwe Mercedes protegé. :N

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
DaniëlWW2 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 22:40:
Ook waardeloos voor Russel die zich mooi had kunnen presenteren als de nieuwe Mercedes protegé. :N
Dat heeft Ocon toch ook kunnen doen in een half jaar bij Manor. Als junior van een groot team hoeft het dus geen nadeel te zijn dat je bij een team rijdt dat strak achteraan staat. Ideaal is het natuurlijk niet, maar toch. En volgens mij heeft Mercedes hun junioren met een stoeltje bij een ander team ook al eens testdagen laten rijden bij Mercedes zelf. Ook op die manier krijgen ze de kans om zich te bewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-10 15:18
Stoelpoot schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 15:54:
[...]

De logische en meest waarschijnlijke verklaring is dat Max gewoon wil meelezen over het pulpnieuws van Yo en Wes. De leuke doch onwaarschijnlijke verklaring is dat Max niet enkel op de het circuit van vluggertjes houdt.
Of Max is een groot fan van Temptation Island met of zonder VIPs ?

Ik dacht dat ie steady aan den vrouw was, een of andere Duitse ofzo.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:34
Ik ga mijzelf maar herhalen, maar ik durf geen geld in te zetten op een startgrid met 20 wagens in Australië. Williams zou zomaar aan laatste seizoen bezig kunnen zijn.

Lijkt gebrek aan alles: Visie, ponden en een ontwerp dat mijlen ver achterop ligt t.o.v de concurrentie.

107% regel maar weer eens meenemen in de voorbeschouwing van Q.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-10 21:48
nachtnet schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 23:56:
Ik ga mijzelf maar herhalen, maar ik durf geen geld in te zetten op een startgrid met 20 wagens in Australië. Williams zou zomaar aan laatste seizoen bezig kunnen zijn.

Lijkt gebrek aan alles: Visie, ponden en een ontwerp dat mijlen ver achterop ligt t.o.v de concurrentie.

De auto schijnt ook nog eens illegaal te zijn. :+

https://thejudge13.com/20...williams-for-illegal-car/

Lowe is gewoon geen leider. Dat bleek vorig jaar al en dit jaar is het opnieuw het geval. Volgens Williams is Kubica slim genoeg om technisch directeur te zijn, dus die positie kunnen ze direct opvullen.

[ Voor 21% gewijzigd door NotSoSteady op 07-03-2019 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Ergens wil ik graag je bericht betwisten en met argumenten ontkrachten, maar eerlijkheidshalve ga ik mee in je gedachtengang. Het voelt allemaal niet goed omtrent Williams momenteel en al zouden ze er staan... die 107% regel wordt nog wel een dingetje.

Laat ik genoemd hebben dat ik het Russel gun, Kubica gun...en zeker ook Williams gun, maar ik zie het allemaal niet gebeuren nee. Best case scenario weten ze zich net te kwalificeren in Melbourne en eindigen ze op 3 rondjes van de kop. Ik ben bang dat dat gewoon realistisch gezien het hoogst haalbare gaat zijn.

Overigens schijnen de koelproblemen m.b.t, nu een jaar later nog niet (geheel) opgelost... hun enige bron van zekerheid moet dus mogelijk op 95% van zijn kunnen presteren in een tijd dat de dominantie van desbetreffende tot een eind is gekomen, of komt. Dat is gewoon een heel erg slecht vooruitzicht.

Gaan we het ze echt kwalijk nemen als ze met genoemde omstandigheden het oostelijk continent zouden overslaan? Ik niet... ik zou die tijd gebruiken voor ontwikkeling en kosten besparen. Mijns inziens heb je geen enkele reden om nu aan te nemen dat je uberhaupt punten gaat rijden of een 8e/9e startrij gaat bezetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:37

AzzKickah

06-CENSORED

Helaas kunnen ze niet zeggen 'we slaan dit deel van het seizoen ff over' want er zijn contractuele verplichtingen wat dat betreft.

Heel positief ziet het er allemaal niet uit inderdaad, maar ik wil nog niet zover gaan om te zeggen dat ze er dit seizoen (helemaal) niet bij zullen zijn.

Om niet binnen de 107% te vallen moet je al gauw meer dan 5 seconden trager zijn he.. In Q1. Mwaahhh..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

AzzKickah schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 00:35:
Helaas kunnen ze niet zeggen 'we slaan dit deel van het seizoen ff over' want er zijn contractuele verplichtingen wat dat betreft.

Heel positief ziet het er allemaal niet uit inderdaad, maar ik wil nog niet zover gaan om te zeggen dat ze er dit seizoen (helemaal) niet bij zullen zijn.

Om niet binnen de 107% te vallen moet je al gauw meer dan 5 seconden trager zijn he.. In Q1. Mwaahhh..
Ik heb veel kwalificaties bijgewoond in het verleden en ik durf hier met droge ogen te beweren dat als Ferrari, Mercedes of RBR het echt noodzaak vonden een hoge 1:14 neer te leggen in Barcelona, dan hadden ze dat gewoon gedaan. Williams deed niet eens een 1:18.1 en daarvan weten we dat het een kwali run was.

Die 107% zit waarschijnlijk dichter bij angst dan comfort. Dan nog... 3 a4 seconden per rondje verliezen op de kop. Reken het zelf maar uit. Dan is de safetycar bijhouden al een wedstrijd op zich zelf. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Terwijl Force India het beter deed met veel minder geld. Wat doen ze ermee ffs?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-10 10:53

Ik zal de LinkedIn pagina van Claire in de gaten houden. Als ze haar vaan veranderd naar ‘museumdirecteur’ dan weten we genoeg :+

Verder ben ik het helaas wel met je eens. Enig idee wat er gebeurd als de 107% consequent niet gehaald wordt?

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 15:31

TrekDr0p

QR niet scannen

Jasphur schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 06:42:
[...]

Ik zal de LinkedIn pagina van Claire in de gaten houden. Als ze haar vaan veranderd naar ‘museumdirecteur’ dan weten we genoeg :+

Verder ben ik het helaas wel met je eens. Enig idee wat er gebeurd als de 107% consequent niet gehaald wordt?
Dan doe je consequent niet mee :o

Wat me trouwens opvalt is dat RIC veel minder bezig is met zijn social media, zal RBR daar veel meer op gespeeld hebben en op aan gedrongen?
Af is hij zo depressief en down na zijn eerste kennismaking met de nieuwe RS19 en de nieuwe motor dat hij helemaal geen zin heeft in de F1 dit jaar :+

[ Voor 26% gewijzigd door TrekDr0p op 07-03-2019 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:27
Wom schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 21:36:
Hij is toch ook aandeelhouder dacht ik? Overigens lees ik dat het om persoonlijke redenen is, maar dat lijkt me net iets te toevallig? Of ben ik te zwartgallig in mijn gedachtes?
Ja hij is deels aandeelhouder. Verder moet je je bedenken dat men bij persberichten zeer zorgvuldig is met de woordkeuze en daarbij niemand op de teentjes wil trappen of een vinger wijzen naar een schuldige. Dus in dit geval : om persoonlijke redenen direct alle taken neergelegd.
Jasphur schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 06:42:
[...]

Ehm :X :X . Er is een overeenkomst waarin staat dat er een minimaal aantal auto's aan een evenement moet deelnemen. Volgens mij lag dat op 20. En dan hou ik een enorme slag om de arm met de term evenement. Dat kan betekenen dat er 20 auto's van start moeten gaan in de vrije trainingen, of dat er 20 auto's aan de race op zondag moeten deelnemen.

Als het dat laatste is, en Williams valt af door geldgebrek of de 107% regel, dan heeft men een uitdaging.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:28

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Hoe triest het ook mag zijn. Poultje beginnen?
Bestaat Williams in december nog? ja/nee.

Ik vermoed zelf het laatste, alle tekenen zijn er dat ze meerdere races uitvallen vanwege de 107% regel en dat de sponsoren het geld eruit trekken per direct en einde Williams.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:55
Artikel 35.1 uit de 2018 Formula One Sporting Regulations
Unless the track was declared wet by the race director, any driver eliminated during Q1 whose best qualifying lap exceeds 107% of the fastest time set during that session, or who fails to set a time, will not be allowed to take part in the race. Under exceptional circumstances however, which may include setting a suitable lap time in a free practice session, the stewards may permit the car to start the race.

Any driver accepted in this manner will be placed at the back of the starting grid after any other penalties have been applied.

Should there be more than one driver accepted in this manner they will be arranged on the grid in the order they were classified in P3.
Is tijdens kwalificatie de tijd niet binnen de 107% dan mag je niet deelnemen aan de race tenzij je toestemming krijgt van de stewards.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:50

JvS

Ik heb hem zelf ook

Mad-Matt schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 08:17:

Ik vermoed zelf het laatste, alle tekenen zijn er dat ze meerdere races uitvallen vanwege de 107% regel en dat de sponsoren het geld eruit trekken per direct en einde Williams.
In spanje lagen ze toch 2 seconden achter? Dat is nog niet de helft van 7%. Als de overige teams 2s snelle worden over het jaar en zij blijven hangen, dan haal je het zelfs niet. Welke tekenen zijn er nog meer?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:18

Edd

asing schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 07:45:
En dan hou ik een enorme slag om de arm met de term evenement.
Een evenement beslaat het hele weekeind, dus inclusief de vrije trainingen. Het enige waar dit niet voor geldt zijn de versnellingsbakken.
Dus als Williams ieder weekend opdagen voor de vrije trainingen, is het ook geen probleem. Dit zal Williams ook contract-technisch moeten doen.
Chocoball schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 08:25:
Is tijdens kwalificatie de tijd niet binnen de 107% dan mag je niet deelnemen aan de race tenzij je toestemming krijgt van de stewards.
En zoals het er nu naar uit ziet, zullen ze nooit die toestemming krijgen. Want de tijden die ze zullen rijden in de vrije trainingen, zullen waarschijnlijk ook te traag zijn.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

JvS schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 08:29:
[...]

In spanje lagen ze toch 2 seconden achter? Dat is nog niet de helft van 7%. Als de overige teams 2s snelle worden over het jaar en zij blijven hangen, dan haal je het zelfs niet. Welke tekenen zijn er nog meer?
- Lowe "takes leave"
- illegale elementen op de wagen
- twijfelachtige ophanging voor
- geen geld
- te weinig getest

In theorie liggen ze 2 seconde achter (hun eigen woorden), in praktijk zal dit dus wel meer zijn.

Ik hoop uiteraard dat alles "goed" komt en dat ze gewoon lekker blijven, maar het voelt niet goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:27
Mad-Matt schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 08:37:
[...]

- Lowe "takes leave"
- illegale elementen op de wagen
- twijfelachtige ophanging voor
- geen geld
- te weinig getest

In theorie liggen ze 2 seconde achter (hun eigen woorden), in praktijk zal dit dus wel meer zijn.

Ik hoop uiteraard dat alles "goed" komt en dat ze gewoon lekker blijven, maar het voelt niet goed.
Het zou heel erg zonde zijn als Williams F1 zou verdwijnen. Het is één van de zeer weinige privé teams en ik denk samen met Ferrari en Mercedes één van de oudste teams op de grid.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
En t gaat om de Q1 tijden, en dan rijdt lang niet iedereen op zn maximum, als Williams da wel doet scheelt dat weer een stukje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Waar komt eigenlijk vandaan dat Williams 2 seconden achter ligt op de rest? Ik meen dat Williams zelf gezegd heeft dat de nieuwe regels hun 2 seconden heeft gekost / ze 2 seconden langzamer zijn dan vorig jaar. Daar waar andere teams of gelijk zijn gebleven (volgens mij gaf Hulkenberg dat o.a. aan) of ze ondanks het verlies door de nieuwe regels alsnog tijd hebben gewonnen ten opzichte van vorig jaar.

Dus Williams ligt dan minimaal 2 seconden achter. Als bv Mercedes vorig jaar 1s sneller was dan Williams en Mercedes zou net zo snel zijn als vorig jaar dan is Williams nu dus 3s langzamer. Als Mercedes vervolgens ook nog een auto gemaakt zou hebben die sneller is dan vorig jaar wordt dat gat dus alleen maar groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

Die 107% regel zal wel loslopen denk ik. Ja, Williams zal fors te kort komen, maar geen 5 á 6 seconden in Melbourne 84s * 7%. Wellicht blijven ze 3 seconden achter op de top, maar dan nog is er een behoorlijke marge.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

pinda powerrr schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 21:53:
Wel grappig, pitstop van 7.15 sec en de commentator vond het een fantastisch snelle stop _O- Staan genoeg mannetjes omheen (in korte broek :') ), maar alles gaat wat trager.
Toen deden ze ook nog aan tanken tijdens de stops toch? Dat was destijds de beperkende factor qua tijd volgens mij (x L/s die je de auto in kon pompen).

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
asing schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 08:41:
Het zou heel erg zonde zijn als Williams F1 zou verdwijnen. Het is één van de zeer weinige privé teams en ik denk samen met Ferrari en Mercedes één van de oudste teams op de grid.
Dat klopt. Ik heb de oudste teams van de huidige grid even in een tabelletje gezet.
Scuderia Ferrari First entry1950 Monaco Grand Prix
Mercedes-Benz Grand Prix Limited First entry1954 French Grand Prix
McLaren First entry1966 Monaco Grand Prix
Frank Williams Racing CarsFirst entry1969 Spanish Grand Prix

Alfa Romeo doet natuurlijk al ook sinds 1950 mee, maar die zijn een hele tijd niet actief geweest.

En het zou inderdaad erg jammer zijn als Williams zou verdwijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Mad-Matt schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 08:17:

Ik ga voor Ja. Puur vanwege de historische waarde van Williams denk ik dat er, als de vlam echt in de pan schiet zoals bij Force India, er een geldschieter komt die het boeltje daar om gooit qua directie. Die 107% regel is zoals anderen zeggen ook nog geen relevant risico. Zelfs vorig jaar kon Williams nog punten scoren met 2 rookies. En dit jaar schijnt Kubica de auto verbeterd te vinden, dus ik verwacht dat de achterstand die ze hebben niet overdreven snel zal oplopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Stoelpoot schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 09:08:
[...]

Ik ga voor Ja. Puur vanwege de historische waarde van Williams denk ik dat er, als de vlam echt in de pan schiet zoals bij Force India, er een geldschieter komt die het boeltje daar om gooit qua directie. Die 107% regel is zoals anderen zeggen ook nog geen relevant risico. Zelfs vorig jaar kon Williams nog punten scoren met 2 rookies. En dit jaar schijnt Kubica de auto verbeterd te vinden, dus ik verwacht dat de achterstand die ze hebben niet overdreven snel zal oplopen.
Ik hoop het ook, Williams is te oud om zomaar weg te laten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

https://streamable.com/so8ad

Hamilton over zijn laatste voorbereidingen voor Melbourne

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 15:10
pinda powerrr schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 21:53:
Even nostalgisch een race gekeken op F1TV, Spa 1992. Kunnen ze niet de hybride motoren in die wagens lepelen? Gewoon strakke auto's zonder flapjes en dicht op elkaar rijden, de ene inhaalactie na de andere.
Pitstop 1950:

YouTube: Formula 1 Pit Stops 1950 & Today

Minuutje ongeveer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:17

Martinspire

Awesomeness

mphilipp schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 21:40:
[...]

Hoe dan ook, en dit doet mijn F1 hart écht pijn, dit is denk ik het einde van Williams Grand Prix. Zo jammer dat Sir Frank dit moet meemaken. De man heeft heel veel bereikt, en het is in een paar jaar rijd helemaal naar de Filistijnen geholpen. Dit gaat niet meer goed komen. Hopelijk kan Russel nog een beetje een redelijk figuur slaan zodat zijn carrière niet meteen tot stilstand komt voordat ie goed en wel begonnen is... Kubica zal zich wel redden. Voor hem is dit jaar toch al bonus.
Niet om het 1 of ander, maar Williams is al vele jaren vrij prut. Dat Pastor de laatste overwinning had en die was ook al na jaren van matige prestaties zegt gewoon genoeg. De mensen om het mee te doen hadden ze al jaren niet meer. De Mercedes krachtbron heeft ze nog wat geholpen de laatste jaren, maar echt geweldig ging het al niet meer toen Sir Frank aan het roer stond...

Ik vind ook niet dat je alles op Claire mag gooien, want die heeft ook weinig om mee te werken. Niet het personeel wat je wilt, niet de centen om echt mee te kunnen strijden en vaak niet de juiste coureurs om nog wat om te draaien. Het hangt er even vanaf hoe ze financieel staan en wat ze willen doen om er bovenop te komen, maar anders zie ik ze enerzijds constant aanmodderen aan de onderkant of failliet gaan omdat de financiën meer niet toestaan.

[ Voor 18% gewijzigd door Martinspire op 07-03-2019 09:15 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:51
Martinspire schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 09:13:
[...]
Niet om het 1 of ander, maar Williams is al vele jaren vrij prut. Dat Pastor de laatste overwinning had en die was ook al na jaren van matige prestaties zegt gewoon genoeg. De mensen om het mee te doen hadden ze al jaren niet meer. De Mercedes krachtbron heeft ze nog wat geholpen de laatste jaren, maar echt geweldig ging het al niet meer toen Sir Frank aan het roer stond...

Ik vind ook niet dat je alles op Claire mag gooien, want die heeft ook weinig om mee te werken. Niet het personeel wat je wilt, niet de centen om echt mee te kunnen strijden en vaak niet de juiste coureurs om nog wat om te draaien. Het hangt er even vanaf hoe ze financieel staan en wat ze willen doen om er bovenop te komen, maar anders zie ik ze enerzijds constant aanmodderen aan de onderkant of failliet gaan omdat de financiën meer niet toestaan.
In 2015 is Williams nog als 3e geëindigd. In 2016 en 2017 als 5e. Vorig jaar is het helemaal fout gegaan en de tekenen dit jaar zijn ook niet goed, maar "al vele jaren vrij prut" is ietwat overdreven.

Van de ene kant vind ik het wel knap dat Williams volhardt om zoveel mogelijk zelf te maken en ontwikkelen aan de auto. Maar het zijn andere tijden. De werkwijze van Haas en dit jaar ook Toro Rosso om veel in te kopen bij Ferrari danwel Red Bull lijkt op dit moment beter te werken. Je zult er doorgaans geen races mee winnen, maar wellicht wel punten scoren tegen relatief beperkte kosten.

Hoe dan ook, ik denk (en hoop misschien ook wel) dat als het bij Williams echt fout gaat dat het een soort Mercedes b-team wordt. Met genoeg eigen zeggenschap en wat meer hulp van Mercedes moet Williams toch aardig mee kunnen doen zou je denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
GH45T schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 09:31:
Hoe dan ook, ik denk (en hoop misschien ook wel) dat als het bij Williams echt fout gaat dat het een soort Mercedes b-team wordt. Met genoeg eigen zeggenschap en wat meer hulp van Mercedes moet Williams toch aardig mee kunnen doen zou je denken.
Mercedes wil wel, maar Williams ziet dat absoluut niet zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

warp schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 09:39:
[...]

Als het echt mis gaat dan zal het meer noodzaak dan keuze zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:03

sjaool

Every life should have 9 cats

warp schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 09:39:
[...]

Ik denk dat ze wel willen maar dat ze bang zijn om hun identiteit te verliezen. Williams heeft toch een behoorlijke naam in de F1 en als die opgaat in een Mercedes Williams ofzo dan gaat er toch iets van de magie af. Ik hoop dat Williams het licht weer gaat zien en de boel binnen nu en niet al te lange tijd weer op orde heeft.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

sjaool schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 09:41:
[...]
Ik hoop dat Williams het licht weer gaat zien en de boel binnen nu en niet al te lange tijd weer op orde heeft.
Dan zullen ze moeten zorgen dat ze meer geld krijgen. Hoe dan ook, alles in de F1 kost bakken met geld, zowel goede mensen, R&D, materialen, testen, racen. Had goede hoop toen ze Martini als sponsor hadden
dat dit tot iets heel moois ging worden, maar helaas.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

GH45T schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 09:31:
[...]

In 2015 is Williams nog als 3e geëindigd. In 2016 en 2017 als 5e. Vorig jaar is het helemaal fout gegaan en de tekenen dit jaar zijn ook niet goed, maar "al vele jaren vrij prut" is ietwat overdreven.

Van de ene kant vind ik het wel knap dat Williams volhardt om zoveel mogelijk zelf te maken en ontwikkelen aan de auto. Maar het zijn andere tijden. De werkwijze van Haas en dit jaar ook Toro Rosso om veel in te kopen bij Ferrari danwel Red Bull lijkt op dit moment beter te werken. Je zult er doorgaans geen races mee winnen, maar wellicht wel punten scoren tegen relatief beperkte kosten.

Leg de prestatie van Williams naast de dominantie van Mercedes en je zult zien dat het vrij duidelijk is waar hun prestatie vandaan kwam. Je zag een Lotus destijds ook voorin mee strijden waarna het echt prut was toen er een Renault in geschroefd werd. Zelfde met hoeveel beter Haas en Sauber waren vorig jaar. En voor het V6 tijdperk waren ze bij Williams nou ook niet heel spectaculair. Na 2003 (het jaar waarin ze 2e werden) ging het naar 4, 5, 8, 4, 8 ,7, 6, 9, 8, 9. Toen dus met de V6 Mercedes ineens 3, 3, 5, 5, 10.

Dus Frank heeft de onderkant van het kampioenschap ook al eerder mogen aanschouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ome Ernst schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 09:45:
[...]

Dan zullen ze moeten zorgen dat ze meer geld krijgen. Hoe dan ook, alles in de F1 kost bakken met geld, zowel goede mensen, R&D, materialen, testen, racen. Had goede hoop toen ze Martini als sponsor hadden
De eigenaren/oprichters van ROKiT zijn niet bepaald de armste lui, dus qua sponsor zit Williams hier wel goed mee. Het is alleen nog maar de vraag hoeveel ROKiT in een F1 team (Williams) willen investeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:45
[...]

Nouja, er zijn andere teams die het met een vergelijkbaar budget beter doen, dus alles op het budget afschuiven lijkt me ook niet helemaal fair. Denk gewoon dat er ook aardig wat mismanagement gaande is aldaar. De vraag is alleen of degene aan het roer niet deel van het probleem uitmaakt, want daar ga je natuurlijk niet zo eenvoudig vanaf komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Mad-Matt schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 09:41:
Als het echt mis gaat dan zal het meer noodzaak dan keuze zijn.
sjaool schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 09:41:
Ik denk dat ze wel willen maar dat ze bang zijn om hun identiteit te verliezen. Williams heeft toch een behoorlijke naam in de F1 en als die opgaat in een Mercedes Williams ofzo dan gaat er toch iets van de magie af. Ik hoop dat Williams het licht weer gaat zien en de boel binnen nu en niet al te lange tijd weer op orde heeft.
Claire is veel te trots... "We would never be anyone’s B team," Claire insisted.

Hieronder het hele interview (de kop is overigens wel een beetje misleidend).
Claire Williams considers quitting F1
"Of course I think about walking away"

Claire Williams has admitted she is still thinking about quitting as the struggling British team’s boss.

Former team champion Jacques Villeneuve declared recently that Williams is "dead", with founder Sir Frank Williams having made a grave mistake in putting his daughter in charge five years ago.

The team is the slowest on the grid this year, with Claire telling the Sun newspaper: "Of course I think about walking away.

"I question whether I’m the right person to be doing this job. If anyone in Williams says to my face that I was damaging the team, then I would go.
"Until then, I have much more I can do and I won’t give up," Williams said.

Claire said the current situation is "humiliating", but revealed that she continues to have the backing of her father.

"He was very philosophical and said ’Claire, we’ve had shitty times before and got through it. You have to keep pushing’," she said.

One option is that Williams becomes a sort of Mercedes ’B team’ for 2019. It has already emerged that the Grove outfit will start buying Mercedes’ gearbox and rear suspension.

"We would never be anyone’s B team," Claire insisted.

"But the collaborations we see now, we have to explore those. We don’t want to be dinosaurs — the once-giant of formula one who refused to change and adapt."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:12

Player1S

Probably out in the dark

warp schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 09:55:
[...]

[...]

Claire is veel te trots... "We would never be anyone’s B team," Claire insisted.
Is Claire zelf te trots of is papa Frank te trots? Ik neig haast naar het laatste. Sterker nog, zodra Frank Williams komt te overlijden denk ik dat het team in no-time verkocht gaat worden.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Player1S schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 09:57:
Is Claire zelf te trots of is papa Frank te trots? Ik neig haast naar het laatste. Sterker nog, zodra Frank Williams komt te overlijden denk ik dat het team in no-time verkocht gaat worden.
Geen idee, zo close ben ik verder niet met de familie Williams. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebeh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:31
Wat vinden we hier van?

Exclusief: Formule 1 wil vanaf 2019 punt uitdelen voor snelste raceronde

https://www.gptoday.net/n...en-voor-snelste-raceronde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:31

basvn

Breezand - NHN

Siebeh schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 10:14:
Wat vinden we hier van?

Ik kwam t gisteravond al tegen..

Ik denk dat het weinig voor de race toevoegt..
Alle backmarkers die nergens meer om strijden, of iedereen die nog genoeg tijd heeft voor een nieuwe pitstop, zal er in gaan, voor verse banden om een snelste tijd neer te kunnen zetten (bottas vorig jaar rond t eind van het seizoen 1/2x dacht ik)

Van mij hoeft het niet..

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wat vinden we hier van?

Kansloos idee... Gaat geen zier oplossen in het klassement. Hooguit dat Williams er in de voorlaatste ronde nog een pitstop in gooit om naar de snelste banden te gaan.

Was max trouwens in peptalk afgelopen maandag?

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 07-03-2019 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
Wat vinden we hier van?

Dan moeten ze wel deze alleen uitdelen aan de top 10. Anders krijg je inderdaad de backmarkers die nog ff een glory lap eruit gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Dan zullen ze moeten zorgen dat ze meer geld krijgen.
Nee, ze moeten hun geld beter besteden. Force India deed hele leuke dingen met veel minder geld. Dat heeft Claire ook aangegeven. Dus ze wéét best wat er moet gebeuren, maar op een of andere manier gebeurt het niet. Of het nou is dat ze het niet mag van Daddy, een misplaatst gevoel van loyaliteit tov mensen die er eigenlijk uit zouden moeten, maar 'bewezen diensten' enzo... Williams heeft nu behoefte aan een goede, sterke leider, en het liefst een die niet al die historie met zich meesleept. Die historie is alleen maar een beperking. De boel moet om, de motor die ze hebben is top, zet een goede ontwerper aan een nieuwe auto en je moet met dat hok gewoon een beetje mee kunnen doen met de andere Mercedes teams. Achteraan rijden is Mercedes onwaardig. Je zou als Mercedes bijna je motor terughalen van zo'n team.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10:48
Ik ga dr weer voor in 2019: 25euro naar KWF per overwinning van Max.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Wat vinden we hier van?

Waarom? Compleet zinloze toevoeging zodat een van de top zes auto's die in niemandsland zit gewoon een extra puntje kan scoren. Is gewoon een punt voor slecht presteren. Buiten de top zes maak je geen schijn van kans. :N

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
Wat vinden we hier van?

basvn schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 10:16:
[...]

Ik kwam t gisteravond al tegen..

Ik denk dat het weinig voor de race toevoegt..
Alle backmarkers die nergens meer om strijden, of iedereen die nog genoeg tijd heeft voor een nieuwe pitstop, zal er in gaan, voor verse banden om een snelste tijd neer te kunnen zetten (bottas vorig jaar rond t eind van het seizoen 1/2x dacht ik)

Van mij hoeft het niet..
MikeyMan schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 10:17:
[...]

Kansloos idee... Gaat geen zier oplossen in het klassement. Hooguit dat Williams er in de voorlaatste ronde nog een pitstop in gooit om naar de snelste banden te gaan.
Ik had ook iets gelezen dat er sprake van zou zijn dat dit enkel toepasbaar zou zijn op mensen die al in de punten reden. Voor backmarkers zou dit dus geen extra incentives geven.

Hoe dan ook, ik denk overbodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Ik vind ook niet dat je alles op Claire mag gooien, want die heeft ook weinig om mee te werken. Niet het personeel wat je wilt, niet de centen om echt mee te kunnen strijden en vaak niet de juiste coureurs om nog wat om te draaien.
Ze hebben meer dan genoeg geld, maar ze besteden het niet goed. En Claire is de baas, dus ja, het is haar probleem. Tenzij Daddy in de achtergrond aan de touwtjes trekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Wat vinden we hier van?

Op papier leuk maar voegt IMHO alleen wat toe in spec-series waar alle auto's nagenoeg even snel zijn.
Sniffels schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 10:20:
Hopelijk ben je eind van het seizoen veel geld kwijt :+

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
Sniffels schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 10:20:
En hoeveel bij een WDC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:45
Zo'n punt voor de snelste ronde lijkt me ook helemaal niks. Voegt niks toe en zoals al aangegeven is het gewoon een soort van bonuspunt voor wie een paar rondes voor het einde nog even een pitstop maakt.

Daarnaast kan zo'n snelle ronde eventueel nog problemen veroorzaken door een crash of iets dergelijks waardoor er een safety car wordt getriggerd en de race dus per direct eindigt eigenlijk. Dat kan natuurlijk altijd wel, maar die kans is wat kleiner als er geen punten op het spel staan (en vooral voor de kleinere teams kan een puntje best een grote bonus zijn).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

https://www.gpblog.com/nl...penwedloop-begonnen-.html

Was deze al voorbij gekomen?

Toch wel geinig om te lezen met de testweek dat REN dichterbij de top 3 zit en nu aangeeft dat dat eigenlijk niet mogelijk is met de organisatie binnen REN op dit moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-10 12:58

Hoogie2004

Whohooooo

[...]

Een van de grote problemen bij Willams is imho dat ze elk schroefje zelf willen maken, onder het mom 'wij zijn constructeur'.

De concurrentie koopt gewoon zoveel mogelijk in, en zet hun schaarse resources in op dat waar ze verschil kunnen maken. Williams loopt gewoon achter de feiten aan doordat ze het weinige geld dat er is, ook nog eens verspreiden over vanalles dat ze goedkoper kunnen inkopen.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-10 12:54
Geef een punt als je een race geen DRS gebruikt. :+

Maar het seizoen begint over een week en dan nu nog een regel doordrukken?! Voelt bijna als eliminatie kwalificatie all over.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Señor Sjon schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 10:40:
Geef een punt als je een race geen DRS gebruikt. :+

Maar het seizoen begint over een week en dan nu nog een regel doordrukken?! Voelt bijna als eliminatie kwalificatie all over.
of zoals bij Formule E een soort Fan boost,

Pitty boost, 30 extra HP to the racer that finished last place, last race :+

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

Player1S schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 10:24:
[...]

Op papier leuk maar voegt IMHO alleen wat toe in spec-series waar alle auto's nagenoeg even snel zijn.
Zelfs dat maakt niet uit. Je wilt een combinatie van low fuel en nieuwe banden. Dan kan zelfs een Williams een snelste ronde neerzetten.

Compleet nutteloze toevoeging dus.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:07
Afbeeldingslocatie: https://4.bp.blogspot.com/-1gxfOj2UVS8/WxbXZTDHdMI/AAAAAAAAAPk/K-irOki4o2s8k4ODubgVbWu8pIfmKWsOACLcBGAs/s1600/tumblr_inline_nnsd2imKQH1sqf2ij_500.gif

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-10 12:54
Bensimpel schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 10:41:
[...]

of zoals bij Formule E een soort Fan boost,

Pitty boost, 30 extra HP to the racer that finished last place, last race :+
Als iets mild gestenigd mag worden, is het wel fanboost. Vrees wel dat die onzin ooit in F1 komt.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
Señor Sjon schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 10:40:
Geef een punt als je een race tijdens de kwalificatie geen DRS gebruikt. :+

FTFY :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebeh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:31
DaniëlWW2 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 10:20:
[...]

Waarom? Compleet zinloze toevoeging zodat een van de top zes auto's die in niemandsland zit gewoon een extra puntje kan scoren. Is gewoon een punt voor slecht presteren. Buiten de top zes maak je geen schijn van kans. :N
Dat waren mijn gedachtes ook!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

TrekDr0p schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 10:36:
https://www.gpblog.com/nl...penwedloop-begonnen-.html

Was deze al voorbij gekomen?

Toch wel geinig om te lezen met de testweek dat REN dichterbij de top 3 zit en nu aangeeft dat dat eigenlijk niet mogelijk is met de organisatie binnen REN op dit moment.
pffff wat een aantallen zeg. 1600 man in dienst. Zo hebben Ferrari en Mercedes samen al haast meer mensen in dienst dan wat alle teams in 1989 samen hadden. En toen reden er 20 teams rond (waarvan 1 met 1 auto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Siebeh schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 10:47:
[...]

Dat waren mijn gedachtes ook!
Tenzij je als een malle al je brandstof erdoor jaagt en met nog 5 rondjes te gaan op een kansloze 20e plek nog een keer pit voor het zachtste rubber en op fumes twee ronden rijdt puur om dat snelste rondje neer te zetten en alsnog een punt te pakken. Oftewel compleet bizarre strategieën worden zo viable en dan krijg je wellicht nog een VSC voor je kiezen ook als die auto er op een kutplek mee op houdt...

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Player1S schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 10:49:
[...]

pffff wat een aantallen zeg. 1600 man in dienst. Zo hebben Ferrari en Mercedes samen al haast meer mensen in dienst dan wat alle teams in 1989 samen hadden. En toen reden er 20 teams rond (waarvan 1 met 1 auto)
Tja, dit zeg ik ook al tijden. Realiteit slaat dit seizoen trouwens wel snel in. Meestal moeten we tot na de zomerstop wachten voordat er vanuit Renault weer eens de klachten komen dat de top teams te veel geld uitgeven en dat ze nooit ingehaald kunnen worden. Begin dan ook te vermoeden dat ze helemaal niks gaan opschieten dit seizoen en heel bezorgt naar achteren moeten gaan kijken...

Maar pak de 2018 statistieken er maar weer eens bij. In het klein staat de PU inschatting. Verder is het voor Ferrari nooit helemaal duidelijk omdat ze ook nog auto's voor op de weg ontwikkelen. Mercedes schijnt verder nog wel eens wat stagiaires en trainees te plaatsen bij Mercedes F1. De effectieve getallen kunnen daar ook iets lager zijn. RBR is gewoon RBR zonder Honda want 2018.
Afbeeldingslocatie: https://www.racefans.net/wp-content/uploads/2018/12/mercedes-f1-budget.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.racefans.net/wp-content/uploads/2018/12/ferrari-f1-budget.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.racefans.net/wp-content/uploads/2018/12/red-bull-f1-budget.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.racefans.net/wp-content/uploads/2018/12/renault-f1-budget.jpg
https://www.racefans.net/...s-spent-in-2018-part-two/

Sterker nog, Renault kan maar beter oppassen want McLaren kan ze op termijn zo overvleugelen als ze daar hun zaakjes weer op orde krijgen. Ze hebben allang meer budget voor hun auto, meer personeel en faciliteiten heeft McLaren ook wel.
Afbeeldingslocatie: https://www.racefans.net/wp-content/uploads/2018/12/mclaren.jpg
https://www.racefans.net/...spent-race-2018-part-one/
https://www.racefans.net/...loads/2018/12/mclaren.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 07-03-2019 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Steekt Fiat/Ferrari dan helemaal niks in het eigen team?

Ook zie ik niks van merchandise of VIPs. Lijkt me dat dit op jaarbasis ook nog wel wat aantikt.

[ Voor 46% gewijzigd door Martinspire op 07-03-2019 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

DaniëlWW2 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 11:15:
[...]

Tja, dit zeg ik ook al tijden. Realiteit slaat dit seizoen trouwens wel snel in. Meestal moeten we tot na de zomerstop wachten voordat er vanuit Renault weer eens de klachten komen dat de top teams te veel geld uitgeven en dat ze nooit ingehaald kunnen worden. Begin dan ook te vermoeden dat ze helemaal niks gaan opschieten dit seizoen en heel bezorgt naar achteren moeten gaan kijken...

Maar pak de 2018 statistieken er maar weer eens bij. In het klein staat de PU inschatting. Verder is het voor Ferrari nooit helemaal duidelijk omdat ze ook nog auto's voor op de weg ontwikkelen. Mercedes schijnt verder nog wel eens wat stagiaires en trainees te plaatsen bij Mercedes F1. De effectieve getallen kunnen daar ook iets lager zijn. RBR is gewoon RBR zonder Honda want 2018.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://www.racefans.net/...s-spent-in-2018-part-two/

Sterker nog, Renault kan maar beter oppassen want McLaren kan ze op termijn zo overvleugelen als ze daar hun zaakjes weer op orde krijgen. Ze hebben allang meer budget voor hun auto, meer personeel en faciliteiten heeft McLaren ook wel.
[Afbeelding]
https://www.racefans.net/...spent-race-2018-part-one/
https://www.racefans.net/...loads/2018/12/mclaren.jpg
Ricciardo klonk ook wel heel erg voorzichtig in de meeste interviews. Van zijn BDE was weinig over. Hij was constant heel bewust zijn woorden aan het zoeken. Heel anders dan ie voor RBR stond te praten vorig jaar. Maar goed, dit is slechts een interpretatie natuurlijk.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/53470923_2485336831561757_1169645991293353984_n.jpg?_nc_cat=111&_nc_ht=scontent-ams3-1.xx&oh=1a7016bce16a45008eba860e69062235&oe=5D1C8045

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:02

RBH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:40

Crazy D

I think we should take a look.

Wat vinden we hier van?

Ik weet niet. Aan de ene kant kan het de race aan het einde nog flink in de war sturen door ongelukken doordat teams nog even gaan knallen. Aan de andere kant kan dat het kampioenschap toch wel iets spannender maken, mits het dan om meer dan 1 puntje gaat natuurlijk. Hink een beetje op 2 gedachtes.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:40

Crazy D

I think we should take a look.

MikeyMan schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 10:17:
Was max trouwens in peptalk afgelopen maandag?
Nee niet echt, een minimaal stukje vooruitblik op interview dat Ziggo vrijdagavond om 22:30 of zo uitzend.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:21

Spotmatic

Ken sent me

Zahariac schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 10:19:
[...]
Dan moeten ze wel deze alleen uitdelen aan de top 10. Anders krijg je inderdaad de backmarkers die nog ff een glory lap eruit gooien.
...en die zich willen unlappen. Dan krijg je Ocon 2.0 aan het eind van de race of niet?

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 15:35

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Misschien hopen ze met die beloning voor de snelste ronde wat meer tactiek los te weken?
Elk punt is waardevol en misschien hopen ze door deze beloning de teams te verleiden tot een extra pitstop.

Overigens hoeven we denk ik niet al te veel te vrezen voor rare manoeuvres van de backmarkers, vorig seizoen kwam de snelste ronde 16 van de 20 keer op naam van een coureur die in de top 6 eindigde die race.

Persoonlijk geef ik niet veel om dit soort kunstgrepen maar laat ze het maar eens proberen, dan kunnen ze daar weer van leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Laatst online: 23-09 14:00
Martinspire schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 11:20:
Steekt Fiat/Ferrari dan helemaal niks in het eigen team?

Ook zie ik niks van merchandise of VIPs. Lijkt me dat dit op jaarbasis ook nog wel wat aantikt.
Bij Scuderia Ferrari gaat het sowieso op een redelijke aparte manier. Ferrari betaald haar coureurs niet, die worden betaald door Philip Morris en o.a. in ruil daarvoor mogen ze adverteren op de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
Hippocampus schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 12:30:
Misschien hopen ze met die beloning voor de snelste ronde wat meer tactiek los te weken?
Elk punt is waardevol en misschien hopen ze door deze beloning de teams te verleiden tot een extra pitstop.

Overigens hoeven we denk ik niet al te veel te vrezen voor rare manoeuvres van de backmarkers, vorig seizoen kwam de snelste ronde 16 van de 20 keer op naam van een coureur die in de top 6 eindigde die race.

Persoonlijk geef ik niet veel om dit soort kunstgrepen maar laat het ze maar eens proberen, dan kunnen ze daar weer van leren.
Ik verwacht niet dat topteams hier een extra pitstop voor maken, met het risico om een veelvoud van dat ene puntje te verliezen als degene achter ze dat ook doet. Hetzelfde geldt voor alles in de top 10 trouwens, nu het erop lijkt dat alles dichter bij elkaar is gekomen sinds vorig seizoen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Zijn zelfs bewegende beelden van :

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Laatst online: 18:47

Pierre

Van nature lui!

Zie ik daar een sigaret ;w of vergis ik me.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Deze Twittert Mol zojuist:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D1DhArHX4AA-owR.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Laatst online: 19:30
Pierre schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 13:13:
[...]

En bier :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Laatst online: 18:47

Pierre

Van nature lui!

Daar hou ik ook wel van maar een peuk lol.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

[...]

Ze worden toch gesponsord door RookiT :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ATS

ATS

[...]

Neem je dit stukje huisvlijt niet een beetje te serieus? :'(

Anyway, F1 vond het na een jaar Brian Tyler weer tijd voor een nieuwe tune, zo lijkt het:

Ik was net aan de oude tune gewend eigenlijk en vond het wel best zo, maar goed. Kennelijk moet alles elk jaar helemaal anders.

Hier de oude nog even om je geheugen op te frissen:

Edit, en hier in de officiële TV versie:

[ Voor 8% gewijzigd door ATS op 07-03-2019 13:30 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
Nou, het is waar jammer dat alles opeenvolgend is. Hopelijk zit de degradatie dit jaar dan wel goed.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Oeps...
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2pqsthv.jpg
:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATS

ATS

Is dat een voorspelling dat Max een DNF gaat beleven in zijn 98st race? Geen idee hoe ver hij inmiddels is, maar hij zit daar inmiddels wel in de buurt denk ik? Hij zit inmiddels op 81 races. 98 zou dus dit seizoen zijn, Japan om precies te zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door ATS op 07-03-2019 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-09 15:59
No 33 werd niet gebruikt in 1998, dus de DNF kan vervangen worden door DNS.
Wel is de huidige nummer 33 'gefabriceerd' in 1996/1997 :+

@ATS, Max heeft op dit moment 19+21+20+21 races gereden, dus 81 tot nu toe. Hij zou dan in race 17 van dit seizoen uitvallen, dat is in Japan. Dat zou wel heel zuur zijn voor Honda....

[ Voor 22% gewijzigd door walteij op 07-03-2019 13:51 ]

Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 19:40
Maar dat gaat allemaal niet gebeuren, want nummer 33 rijdt niet bij TR :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:31

basvn

Breezand - NHN

Plenkske schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 13:55:
We zijn nog niet bij race 98 he! :+

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

basvn schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 13:59:
[...]

We zijn nog niet bij race 98 he! :+
Nu 81 races dus in Mexico gaat hij eruit met een DNF...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
TrekDr0p schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 14:01:
[...]

Nu 81 races dus in Mexico gaat hij eruit met een DNF...
Dan moet er wel een hele grote Reverse Kvyat gebeuren. Letterlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Plenkske schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 13:55:
En Istanbul Park (TR) staat ook niet meer op de kalender....

Ben wel benieuwd hoe snel de huidige auto's die dubbele linker doordraaier zouden nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Misschien is het wel een hint dat Volvo de F1 in gaat en is de rest een rookgordijn... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

kevlar01 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 14:06:
[...]

En Istanbul Park (TR) staat ook niet meer op de kalender....

Ben wel benieuwd hoe snel de huidige auto's die dubbele linker doordraaier zouden nemen
Sneller dan in 2011 :+

Nee maar je bedoelt bocht 8? Want denk dat ze die bocht tegenwoordig wel volle gas nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

TrekDr0p schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 14:12:
[...]

Sneller dan in 2011 :+

Nee maar je bedoelt bocht 8? Want denk dat ze die bocht tegenwoordig wel volle gas nemen.
Bocht 8 inderdaad :)

33-DNF-98 ... in 1998 was Max 1 jaar oud.
Nr 1... WDC confirmed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
kevlar01 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 14:14:
[...]

Bocht 8 inderdaad :)

33-DNF-98 ... in 1998 was Max 1 jaar oud.
Nr 1... WDC confirmed :+
Helaas enkel als Max in de TR rijdt voor minimaal 1 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

ATS schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 13:27:
[...]

Neem je dit stukje huisvlijt niet een beetje te serieus? :'(

Anyway, F1 vond het na een jaar Brian Tyler weer tijd voor een nieuwe tune, zo lijkt het:

[Twitter]
[Twitter]

Ik was net aan de oude tune gewend eigenlijk en vond het wel best zo, maar goed. Kennelijk moet alles elk jaar helemaal anders.

Hier de oude nog even om je geheugen op te frissen:
[YouTube: Formula 1 Theme Live in Concert by Brian Tyler]

Edit, en hier in de officiële TV versie:
[YouTube: Formula 1 Intro Theme - Brian Tyler]
Ik denk niet dat het die gaat vervangen, maar meer dat ze gewoon wat meer muziek willen hebben voor andere momenten. En dat is wat mij betreft niet zo heel gek.
En wellicht is het voor de popfestivals om de evenementen heen.

[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 07-03-2019 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjaool schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 14:12:
Misschien is het wel een hint dat Volvo de F1 in gaat en is de rest een rookgordijn... :P
Dan staan ze achter Williams met hun 180kmpu begrenzers vanaf 2020..
Nog meer een rijdende chicane dan wat plek 19 en 20 nu al doen.
Pagina: 1 ... 43 ... 156 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire