[F1] Seizoen 2019 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 ... 156 Laatste
Acties:
  • 1.146.069 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10 12:10
LAD93 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 20:16:
[...]

Ik gok dat ik dit gemist heb, waarom?
Ferrari wordt samen met Philips Morris ervan beschuldigd om toch verboden tabaksreclame te maken via Mission Winnow.

Edit:
basvn schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 18:29:
[Afbeelding]

Nyck de vries de snelste op testdag 1 van F2.

Het valt me alles mee hoe snel die F2 auto´s zijn vergeleken F1!
Waarom heeft PREMA eigenlijk niet gereden?

[ Voor 39% gewijzigd door alex3305 op 05-03-2019 20:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:24
LAD93 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 20:16:
[...]

Ik gok dat ik dit gemist heb, waarom?
Mission winnow = philip morris, en daarmee i.i.g. In australie in onderzoek wegens mogelijke verboden tabaksreclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

FirePuma142 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 20:22:
[...]

Weet je nog waar je dat gelezen of gehoord hebt?
Nee, zal in één van de live-blogs langsgekomen zijn of in één van de youtube-analyses van de testdagen. Het was volgens mij o.a. Webber die iets dergelijks opmerkte. Allemaal niet gestaafd met cijfers natuurlijk, daarom zijn het ook geruchten. ;) Maar de geruchten over de goede race-pace van Honda heb ik niet langs zien komen, vandaar mijn vraag :)

Edit: Van Webber lijkt een wat oudere reactie te zijn (zie bv hier), maar o.a. hier een reactie van Mercees die de race-pace van RBR langzamer dan Ferrari en Mercedes inschat.

[ Voor 27% gewijzigd door naitsoezn op 05-03-2019 20:31 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Persoonlijk vind ik het jammer dat ze al die compounds eruit hebben gegooid en er elke race gewoon wit/geel/rood van hebben gemaakt. Sommige teams zijn sneller op de SS, anders doen het beter op de S. Afgelopen jaren deed RB het bijna altijd beter dan andere teams op de SS, maar dit jaar kun je dus niet meteen meer zien welke band de rode is.

Ik zie natuurlijk wel welke band ze gaan gebruiken, maar het is en blijft F1! En zo moeilijk was het nou ook weer niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

nachtnet schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 20:25:
[...]
Mission winnow = philip morris, en daarmee i.i.g. In australie in onderzoek wegens mogelijke verboden tabaksreclame.
Niet alleen in Australië, ook de EU is daarmee bezig heb ik eerder "ergens" gelezen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
@alex3305 @nachtnet, dank! Compleet gemist

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:05
demo31051987 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 20:17:
[...]

Dat weet je ook. Je ziet in de graphic van Pirelli ([Afbeelding]) zie je de C2, C3 en C4 staan. Hierdoor weet je of ze een compound hebben overgeslagen.
Ik reageerde op dat iemand zei dat ze de precieze maar beter geheim konden houden

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:31

sjaool

Every life should have 9 cats

pilskes schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 20:30:
Afgelopen jaren deed RB het bijna altijd beter dan andere teams op de SS, maar dit jaar kun je dus niet meteen meer zien welke band de rode is.
Dat kun je nog gewoon zien aan de kleur. Je weet alleen niet direct welk type C band het is. Daarvoor zul je het staatje van Pirelli er bij moeten pakken. Ik durf te wedden dat de zogenaamde kenners dit binnen een paar races helemaal gewend zijn en direct weten welke band de verschillende teams op rijden. Het is gewoon een kwestie van even wennen.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-10 16:47

basvn

Breezand - NHN

sjaool schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 20:45:
[...]

Dat kun je nog gewoon zien aan de kleur. Je weet alleen niet direct welk type C band het is. Daarvoor zul je het staatje van Pirelli er bij moeten pakken. Ik durf te wedden dat de zogenaamde kenners dit binnen een paar races helemaal gewend zijn en direct weten welke band de verschillende teams op rijden. Het is gewoon een kwestie van even wennen.
Zeker dat het wennen is, maar voor ons kenners, was een supersoft makkelijker onthouden dan : een medium die eigenlijk C3 is..

Of een hard van C3 tijdens die race..

Het zal vast wel wennen zijn, maar voor nu lijkt het voor ´ons´ kenners nog ingewikkeld..

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

naitsoezn schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 20:17:
[...]

Ik heb het slechts zijdelings gevolgd, maar is dit ook ergens bevestigd? Want ik dacht juist geruchten te hebben gehoord dat die Honda juist qua race-pace niet dezelfde performance haalt als Renault vorig jaar. En dat heeft dan minder met ruwe pk's / snelheid te maken, maar meer dat die motor niet de hele race dezelfde steady performance kan leveren. Dat de Honda gewoon nog niet zo op de top zit qua efficiëntie / samenwerking tussen de diverse onderdelen van de motor / fuel flow / etc, waar Renault dat bv beter op orde had (om nog maar te zwijgen van Ferrari en Mercedes natuurlijk). Geen idee wat waar is natuurlijk, maar heb zo snel geen bevestiging kunnen vinden van de geschatte race-pace van RBR.
Dat durf ik te betwijfelen. RBR deed het met de RB14 waarschijnlijk vrijwel allemaal in 2018.
Juist omdat de RB14 een kortere en smallere auto was dan de SF-71 of de W09, vermoed ik dat RBR wel eens met gemiddeld meer brandstof gereden kan hebben om nog een beetje bij te blijven. Het gewicht dat ze besparen door de auto korter te houden, stoppen ze dan in brandstof. Zeker Mercedes leek in 2018 wel eens met heel weinig brandstof te rijden. Bottas kwam bijvoorbeeld maar net over de finish in Canada.

Dit vermoeden werd nog eens gesterkt door Verstappen zijn inhaalrace in Rusland. Natuurlijk was de RB14 veel beter dan de "veldvulling", maar hij ging ze voorbij alsof ze stilstonden. Dat zijn dan auto's met Mercedes en Ferrari PU's. De Renault's werden al helemaal ingehaald alsof ze er niet waren. Dat heeft waarschijnlijk ook te maken met PU settings en niet alleen "Red Bull geeft je vleugels". ;)

[YouTube: ONBOARD Max Verstappen opening 3 laps of the Russian GP 2018]

Komt nog eens bij dat een RB14 een veel groter percentage van een race, gas zal geven dan een RS.18. Voor een RB14 waren veel bochten geen bochten en duurde de bochten ook korter omdat ze met hogere snelheden door die bochten gaan en sneller op het gas. Dat is een effect van downforce en dat is iets wat Andy Cowell (hoofd warpdrive ontwikkeling) heel goed heeft uitgelegd in 2017.

We hebben het hier over de auto die tijd goedmaakte op de Mercedessen en Ferrari's in bochten. Dat heeft absoluut wat te maken met later remmen en eerder gas geven. Die RB14 zal waarschijnlijk meer verbranden ongeacht welke PU in een race. Anders kan je niet doen wat RBR steeds laat zien.

Ik vermoed ook dat dit een van de redenen is waarom de PU's, maar ook de versnellingsbakken het begaven. Als je een groter percentage van een ronde bezig bent met gas geven en schakelen, dan heb je simpelweg meer slijtage dan welk ander team. Renault liegt ook altijd dat ze barsten over dingen zoals "nieuw concept". Het gaat er bij mij wat moeilijk in dat de Renault PU in 2016 zowaar werkte en in 2017 toen downforce flink toenam, het weer een waardeloos onding was. De PU's moesten een groter percentage van een ronde gas geven en ik denk dat dit een van de problemen was waar Renault tegenaan liep. Natuurlijk nog veel erger met RBR dan met hun eigen team.

Het helpt ook niet dat RBR haar tweede coureur de racesims voor donderdag en vrijdag heeft verpest door de auto helemaal te slopen. RBR heeft eigenlijk niet echt een goede racesim neergezet. Wat voor data we hebben zou erop wijzen dat ze potentieel langzamer zijn dan STR. Nee, dat denk ik toch niet. :P

[ Voor 10% gewijzigd door DaniëlWW2 op 06-03-2019 12:01 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:24

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

POWER RANKINGS: We rank the teams ahead of Australia
Sixty four hours. That’s how long F1 teams had for testing their 2019 cars at the Circuit de Barcelona-Catalunya before the start of the season. So who made best use of that time and who was left wanting more? With the help of data, we rank the teams from 10 to 1 ahead of the season-opening Australian Grand Prix…
  1. Ferrari (1)
  2. Mercedes (2)
  3. Renault (4)
  4. Red Bull (3)
  5. Haas (5)
  6. Torro Rosso (9)
  7. Alfa Romeo (6)
  8. McLaren (7)
  9. Racing Point (8)
  10. Williams (10)
Tussen haakjes de voorspelde eindstand van het team
Op basis van de testdagen te begrijpen. Zoals @DaniëlWW2 al meerdere malen in zijn dagelijkse overzicht heeft laten zien. Uit de Power Ranking van Formula1.com enkele punten die opvallen:
  • Renault boven Red Bull - Denk primair gekomen door de crash en daardoor weinig kilometers die er gereden zijn door Red Bull, tegenover Renault die er verhoudingsgewijs veel heeft gereden;
  • Torro Rosso - Sterke seizoenstart, maar daarna glijdende schaal naar onderen;
  • Alfa Romeo - Relatief laag ingeschaald aan begin van seizoen, had zelf de indruk dat ze relatief sterke testdagen hadden afgerond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Zien jullie het al voor je, een DR dive bomb op Verstappen? Baku Reloaded wordt dat dan, en misschien wel meer dan eens :+ Of misschien gaat het dan wel andersom aan het begin van het seizoen?

Eens kijken of de goudhaantjes het heel kunnen houden dit jaar 8)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

hardware-lover schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 21:39:
Zie jullie het al voor je, een DR dive bomb op Verstappen? Baku Reloaded wordt dat dan, en misschien wel meer dan eens :+ Of misschien gaat het dan wel andersom aan het begin van het seizoen?

Daniel Ricciardo gaat zich dit jaar nog wel eens flink verslikken in zijn dive bombs. Die Renault kan bij lange na niet zo laat remmen als dat de Red Bull dat kan. Ik zie het dus niet zo gauw gebeuren. ;)

Ik zie het eerder gebeuren dat Daniel Ricciardo ene Daniil Kvyat in zijn nek krijgt met een dive bomb. :P

[ Voor 8% gewijzigd door sjaool op 05-03-2019 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

hardware-lover schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 21:39:
Zie jullie het al voor je, een DR dive bomb op Verstappen? Baku Reloaded wordt dat dan, en misschien wel meer dan eens :+ Of misschien gaat het dan wel andersom aan het begin van het seizoen?

Ik hoop dat DR niet in de buurt komt van de RBR :+
Dat de RBR vooraan rijd, en de renault gewoon in het middenveld

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

sjaool schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 21:41:
[...]
Daniel Ricciardo gaat zich dit jaar nog wel eens flink verslikken in zijn dive bombs. Die Renault kan bij lange na niet zo laat remmen als dat de Red Bull dat kan. Ik zie het dus niet zo gauw gebeuren. ;)

Ik zie het eerder gebeuren dat Daniel Ricciardo ene Daniil Kvyat in zijn nek krijgt met een dive bomb. :P
Het ging in de RB's ook niet altijd even vlekkeloos hoor met DR aan het stuur, en als er toen niet op geanticipeerd was dan had ie al menig RBxx in elkaar kunnen rijden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

Ik moet ook altijd een beetje gniffelen als ze RIC weer "de beste overtaker van het veld" noemen. Hij heeft 1 trucje in een auto waarin het kan. Dat is toch wel even wat anders dan bijvoorbeeld Max, die het voor elkaar krijgt om in bijna elke bocht wel een inhaalactie te laten zien.

De inhaalraces (zoals Rusland hierboven) laten dat mooi zien, maar zo zijn er tig voorbeelden van inhaalraces van Max waar RIC ver achterblijft in het veld.

ps. ik word toch wel weer een beetje opgewonden als ik die start van Rusland zie :9

[ Voor 21% gewijzigd door Bosmonster op 05-03-2019 22:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Woudloper schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 21:15:
[...]

Op basis van de testdagen te begrijpen. Zoals @DaniëlWW2 al meerdere malen in zijn dagelijkse overzicht heeft laten zien. Uit de Power Ranking van Formula1.com enkele punten die opvallen:
  • Renault boven Red Bull - Denk primair gekomen door de crash en daardoor weinig kilometers die er gereden zijn door Red Bull, tegenover Renault die er verhoudingsgewijs veel heeft gereden;
  • Torro Rosso - Sterke seizoenstart, maar daarna glijdende schaal naar onderen;
  • Alfa Romeo - Relatief laag ingeschaald aan begin van seizoen, had zelf de indruk dat ze relatief sterke testdagen hadden afgerond.
Had ik een dagelijks overzicht? :P
Ik denk toch echt dat je @Remy bedoeld. :+

Verder zegt het denk ik al genoeg als Renault beter leek dan RBR in de wintertesten. O-)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

basvn schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 21:43:
[...]

Ik hoop dat DR niet in de buurt komt van de RBR :+
Dat de RBR vooraan rijd, en de renault gewoon in het middenveld
Dat gaan we niet beloven, maar een keer of 2 per race gaat dat waarschijnlijk wel gebeuren. :+

Waar komt overigens het volstrekt belachelijke idee vandaan dat Renault uberhaupt in de buurt gaat komen van de gevestigde top 3? Je moet wel erg vreemde dingen roken en/of drinken om dat te noemen, wilstaan dat je er openlijk vooruit durft te komen te denken dat ze voor RBR staan. _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:06
Turbo-Puppy schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 23:03:
[...]

Dat gaan we niet beloven, maar een keer of 2 per race gaat dat waarschijnlijk wel gebeuren. :+

Waar komt overigens het volstrekt belachelijke idee vandaan dat Renault uberhaupt in de buurt gaat komen van de gevestigde top 3? Je moet wel erg vreemde dingen roken en/of drinken om dat te noemen, wilstaan dat je er openlijk vooruit durft te komen te denken dat ze voor RBR staan. _O-
Red Bull heeft deze keer een Mercedesje gedaan. Sandbagging in optima forma.
Geen Glory runs of erge low fuel runs maar een geleidelijke evolutie van het huidige model. Geen al te aparte of extreme aanpassingen.

Ga je naar Toro Rosso kijken dan zegt dat genoeg over de potentie van de motor.

Eindconclusie zoals altijd de test zeggen niks. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-09 18:36
De RB14 was volgens berekeningen van RB 0,5 seconde sneller qua chassis. Wie durft er dan te denken dat RB dit jaar niet het beste chassis heeft? 0,5 seconde is een LICHTJAAR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Turbo-Puppy schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 23:03:
[...]

Ik kan mij anders nog wel een 2018 start herinneren die ik dit jaar liever niet opnieuw zou willen zien 🤔

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vroem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:59
De souvenir shops im Melbourne zijn aan het wisselen maar F1 spul...

Wel leuk om een knal oranje T-shirt te zien hangen met GO Max...

Dat ze dan nog oude rbr petjes van Ric verkopen is dan weer jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 15:22:
[...]

Het komt ongeveer neer op:
C5 = HS
C4 = US
C3 = S
C2 = M
C1 = H
Zie ook:

[Afbeelding]

C1 gaat dus nooit gebruikt worden en de SS die wel zo vaak hadden is verdwenen. :P
Ik denk zelf dat dit meer verwarring zaait dan verduidelijking brengt. Het is een nieuwe set banden, die sowieso anders zijn dan vorig jaar. C5 is de zachtste, C1 de hardste, maar de mapping die je geeft bestaat voor zover ik weet niet echt.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +31 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-10 10:53
Volgens mij ben ik te veel met F1 bezig geweest de laatste tijd: ik fietste met een lekker tempo naar het station en haalde daarbij een fietser in. Ergens op de route moest ik even stoppen voor een rood licht. Het werd groen en niet veel later haalde die ene fietser mij in. En toen dacht ik: ‘hé, zo moet een stop and go penalty voelen’… :/

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Jasphur schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 06:43:
Volgens mij ben ik te veel met F1 bezig geweest de laatste tijd: ik fietste met een lekker tempo naar het station en haalde daarbij een fietser in. Ergens op de route moest ik even stoppen voor een rood licht. Het werd groen en niet veel later haalde die ene fietser mij in. En toen dacht ik: ‘hé, zo moet een stop and go penalty voelen’… :/
Het is jammer dat die fietser je niet meerdere keren wist in te halen en jij de laatste 100 meter naar het station met gebroken trapper moest lopen... dan had je ook nog geweten hoe het voelt om coureur te zijn van een Renault aangedreven F1 team. O-)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Laatst online: 01-10 10:32

Tripl3 D

Brother in Arms

Het is maar goed dat jullie niet op elkaar knalden nadat die ander zich aan het 'unlappen' was en jij net een stop gemaakt had. :P

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-10 12:54
Tripl3 D schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 08:11:
[...]

Het is maar goed dat jullie niet op elkaar knalden nadat die ander zich aan het 'unlappen' was en jij net een stop gemaakt had. :P
Dat heet tegenwoordig Blue-Shelling. :P _O-

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:44

iichel

Gazoooo

Na een rode vlag en herstart, dan mag je de eerste twee ronden geen DRS gebruiken.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Bosmonster schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 22:13:
Ik moet ook altijd een beetje gniffelen als ze RIC weer "de beste overtaker van het veld" noemen. Hij heeft 1 trucje in een auto waarin het kan. Dat is toch wel even wat anders dan bijvoorbeeld Max, die het voor elkaar krijgt om in bijna elke bocht wel een inhaalactie te laten zien.

De inhaalraces (zoals Rusland hierboven) laten dat mooi zien, maar zo zijn er tig voorbeelden van inhaalraces van Max waar RIC ver achterblijft in het veld.

ps. ik word toch wel weer een beetje opgewonden als ik die start van Rusland zie :9
Danny Ric heeft gewoon een bak charisma. Dan krijg je een hoop bias. Ik vind 'm overigens een zeer goede coureur verder, maar net niet de buitencategorie waar, naar mijn idee, Vettel en Hamilton wel toe behoren. Max hoort denk ik ook in dat rijtje thuis, maar hij moet nog laten zien dat hij met de druk van WDC worden om kan gaan.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Señor Sjon schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:22:
[...]

Dat heet tegenwoordig Blue-Shelling. :P _O-
Nah, meer een "pity bill". ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
ATS schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 06:33:
[...]

Ik denk zelf dat dit meer verwarring zaait dan verduidelijking brengt. Het is een nieuwe set banden, die sowieso anders zijn dan vorig jaar. C5 is de zachtste, C1 de hardste, maar de mapping die je geeft bestaat voor zover ik weet niet echt.
Het maakt ook helemaal niet uit welke banden het eigenlijk zijn. Je hebt nu per race: Soft, Medium en Hard. Dat Soft bij de ene GP een C4 is, en bij de andere een C5 is totaal irrelevant. Die banden kunnen ze dan namelijk toch niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
ThomasG schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 11:15:
[...]
Het maakt ook helemaal niet uit welke banden het eigenlijk zijn. Je hebt nu per race: Soft, Medium en Hard. Dat Soft bij de ene GP een C4 is, en bij de andere een C5 is totaal irrelevant. Die banden kunnen ze dan namelijk toch niet gebruiken.
Het is wel degelijk relevant als je straks b.v. laptijden uit 2019 en 2020 met elkaar wil vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
warp schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 11:35:
[...]

Het is wel degelijk relevant als je straks b.v. laptijden uit 2019 en 2020 met elkaar wil vergelijken.
Maar dan kan sowieso niet al niet. De banden zijn niet hetzelfde. Ze hebben een andere afmeting, en een C5 is niet hetzelfde als de zachtste band van vorig seizoen. Je bent hoe dan ook appels met peren aan het vergelijken, dus is het totaal irrelevant welke band het eigenlijk is.

Edit: ik zie nu dat er 2019 en 2020 staat, inplaats van 2018 en 2019. Maar de kans is groot Pirelli volgend jaar dezelfde keuze maakt voor de GPs.

[ Voor 26% gewijzigd door ThomasG op 06-03-2019 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

warp schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 11:35:
[...]

Maar waarom zou je dat willen? Voor de teams snap ik het maar als kijker boeit mij dat echt totaal niet. Voor mij gelden alleen de resultaten van het lopende seizoen want daar worden de punten uitgedeeld. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Laatst online: 00:19
https://open.spotify.com/...si=4EBkVHwHSmmI-50w4pqECA

Talking Bull podcast met Verstappen, Gasly en Horner (25 min).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-10 10:50

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Met het risico om tegen heilige huisjes te trappen of een domme vraag te stellen.
Maar waarom vinden een hoop mensen het zo fantastisch dat Kubica weer terug komt? Het was een prima coureur, maar ik snap niet dat zo'n "oude" man met zo'n gat in een F1 carriere de voorkeur krijgt boven andere coureurs.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-10 19:00
Mad-Matt schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 11:54:
Met het risico om tegen heilige huisjes te trappen of een domme vraag te stellen.
Maar waarom vinden een hoop mensen het zo fantastisch dat Kubica weer terug komt? Het was een prima coureur, maar ik snap niet dat zo'n "oude" man met zo'n gat in een F1 carriere de voorkeur krijgt boven andere coureurs.
Geen idee. Ik ben het helemaal met je eens. Nu begrijp ik dat Williams graag wat ervaring in een stoel wil hebben, maar ik zie in Kubica geen coureur met veel moderne f1 ervaring. Ik zou ook niet weten wie je daar dan neer had kunnen zetten, dus misschien hebben ze voor hem gekozen omdat er geen betere keuze was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 05:30
  1. Geld
  2. Marketing (= geld)
  3. Ervaren coureur (meer ervaring dan Russell en een andere nieuweling)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:54

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Velen zijn benieuwd hoe ie het gaat doen met handicap. Het is een bekende naam. En alle extra aandacht worden de sponsoren blij van.
Naast dat het een sympathieke kerel is, is ie nog altijd sneller en heeft meer ervaring dan de huidige 'talentjes'.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-10 15:10

Vuvuzela

My spire is forming

Kubica > Jezus

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deknegt
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-09 18:30
demo31051987 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 11:57:
[...]

Geen idee. Ik ben het helemaal met je eens. Nu begrijp ik dat Williams graag wat ervaring in een stoel wil hebben, maar ik zie in Kubica geen coureur met veel moderne f1 ervaring. Ik zou ook niet weten wie je daar dan neer had kunnen zetten, dus misschien hebben ze voor hem gekozen omdat er geen betere keuze was.
Ik denk dat het zeker een kwestie is aan het gebrek van 'beter', en dat de bijkomende 'pre's' van Kubica dan ook nog zwaarder wegen. Zoals RobertMe had gezegd, geld is geld, en Williams kan elke cent gebruiken op het moment.

Dan heb je aan een net-niet coureur zoals Paul di Resta, of een Jean Eric-Vergne niet genoeg, die kunnen misschien wel betere tijden rijden en ook ervaring brengen, maar dat is ook een grote wysiwyg, en daar kan je niet een grote hypetrain achter gooien die Kubica nu heeft.

Als het niet lukt met Kubica, is er op zich niets verloren voor Williams, hebben ze wat extra geld binnen, en dan zoeken ze alsnog iemand anders. Lukt het wel, dan is het natuurlijk hele grote winst voor het team, de sport, de fans, en natuurlijk Robert Kubica zelf.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Lijkt me wel. Kubica is 1.84

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Het probleem van Williams is dat ze een slechte auto hebben, en nieuwkomers veelal niet goed weten hoe en wat te verbeteren. Williams heeft een ervaren coureur nodig om de auto (door) te onwikkelen, en Kubica weet ondanks zijn "handicap" als geen ander hoe de auto verbeterd kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 10:06
MikeyMan schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 18:44:
[...]

Nou, 12 seconden is nog best fors toch?
F2 is dus nipt sneller dan Indycars, want die waren +/- 14 seconden langzamer dan F1 :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

ThomasG schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 12:15:
[...]
Het probleem van Williams is dat ze een slechte auto hebben, en nieuwkomers veelal niet goed weten hoe en wat te verbeteren. Williams heeft een ervaren coureur nodig om de auto (door) te onwikkelen, en Kubica weet ondanks zijn "handicap" als geen ander hoe de auto verbeterd kan worden.
Ik denk dat de invloed van een coureur op de ontwikkeling van de auto in de huidige F1 heel beperkt is. Daarnaast heeft Kubica wel F1 ervaring, maar alleen van voor het hybride tijdperk.

Kubica heeft vooral door zijn ongeluk maar ook door zijn goede prestaties in de F1 een welhaast mythische status gekregen. Op Reddit wordt hij vaak bestempeld als "generational talent". Als je naar de prestaties van Kubica in de F1 kijkt, waren hij en Heidfeld aan elkaar gewaagd en reed hij Petrov gevoeglijk naar huis.

Uitstekend coureur maar zijn reputatie is onevenredig aan zijn kwaliteiten.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
demo31051987 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 11:57:
[...]

Een mooi verhaal dus extra exposure. Dat is voor de sponsors belangrijker dan een jonge gast die lekker onopvallend in de middenmoot rond rijdt.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
sjaool schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 11:43:
Maar waarom zou je dat willen? Voor de teams snap ik het maar als kijker boeit mij dat echt totaal niet. Voor mij gelden alleen de resultaten van het lopende seizoen want daar worden de punten uitgedeeld. ;)
Als kijker is het IMHO best interessant om te zien wat b.v. de poletijden in 2019 waren en op welk compount dat was, zodat je precies kunt zien en vergelijken hoe ze het in 2020(+) doen... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

warp schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 12:29:
[...]

Als kijker is het IMHO best interessant om te zien wat b.v. de poletijden in 2019 waren en op welk compount dat was, zodat je precies kunt zien en vergelijken hoe ze het in 2020(+) doen... ;)
De gemiddelde kijker interesseert dat geen ene biet. Die ziet alleen de tijden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
FirePuma142 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 12:26:
[...]

Ik denk dat de invloed van een coureur op de ontwikkeling van de auto in de huidige F1 heel beperkt is. Daarnaast heeft Kubica wel F1 ervaring, maar alleen van voor het hybride tijdperk.

Kubica heeft vooral door zijn ongeluk maar ook door zijn goede prestaties in de F1 een welhaast mythische status gekregen. Op Reddit wordt hij vaak bestempeld als "generational talent". Als je naar de prestaties van Kubica in de F1 kijkt, waren hij en Heidfeld aan elkaar gewaagd en reed hij Petrov gevoeglijk naar huis.

Uitstekend coureur maar zijn reputatie is onevenredig aan zijn kwaliteiten.
Het maakt voor de ontwikkeling van de auto, qua wegligging en controle, vrij weinig uit of het hybride is of niet. De Williams van vorig seizoen was gewoon niet fatsoenlijk onder controle te houden. Stroll en Sirotkin waren vorig jaar vooral in gevecht met hun eigen auto. Iemand als Kubica is zeer waarschijnlijk beter in het geven van zulke feedback dan een rookie. We hoeven geen top-prestaties te verwachten van Kubica, maar voor Williams is hij waardevol. Dat bleek ook uit de reactie van Williams op Kubica toen hij vorigjaar test courreur voor hun was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Bedankt voor de reacties. Het is dus eigenlijk alleen maar om geld te doen en exposure en wat ontwikkeling van het chassis.

We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

ThomasG schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 12:36:
[...]
Het maakt voor de ontwikkeling van de auto, qua wegligging en controle, vrij weinig uit of het hybride is of niet. De Williams van vorig seizoen was gewoon niet fatsoenlijk onder controle te houden. Iemand als Kubica is zeer waarschijnlijk beter in het geven van zulke feedback dan een rookie. We hoeven geen top-prestaties te verwachten van Kubica, maar voor Williams is hij waardevol. Dat bleek ook uit de reactie van Williams op Kubica toen hij vorigjaar test courreur voor hun was.
Ik geloof best dat hij waardevolle feedback kan geven, maar om aan die feedback nu het succes van de ontwikkeling van de auto op te hangen is een brug te ver. Hybride of niet geeft denk ik voor feedback over controle en wegligging de doorslag niet, het was ook meer bedoeld om aan te geven dat er bijna 10 jaar tussen zit en dat is in de F1 wel een lichtjaar.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
ThomasG schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 12:36:
[...]
Het maakt voor de ontwikkeling van de auto, qua wegligging en controle, vrij weinig uit of het hybride is of niet. De Williams van vorig seizoen was gewoon niet fatsoenlijk onder controle te houden. Stroll en Sirotkin waren vorig jaar vooral in gevecht met hun eigen auto. Iemand als Kubica is zeer waarschijnlijk beter in het geven van zulke feedback dan een rookie. We hoeven geen top-prestaties te verwachten van Kubica, maar voor Williams is hij waardevol. Dat bleek ook uit de reactie van Williams op Kubica toen hij vorigjaar test courreur voor hun was.
Dat kan hij ook in de rol van testrijder. De races rijden is gewoon voor de extra media aandacht.

alles kan off-topic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Kubica heeft ook een enorme gunfactor: Hij ziet er niet bepaald uit als een superster, hij komt uit een land wat niet bekend staat om hun race talenten, reed voor een team wat ook ietwat een underdog was. En hij was ook een prima coureur, geen once in a lifetime mischien, Maar beter dan iedereen in dit topic :+

En die enorme crash in Canada heeft ook indruk gemaakt, en dat hij terugkomt na die rally-crash is natuurlijk bewonderingswaardig.

Dus ja, daardoor gun ik hem wel een stoeltje bij een leuk team :)

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik ben werkelijk heel benieuwd of het (vrijwel) gehele veld in race-pace dichter bij elkaar is komen liggen. Zo ja, dan heeft dit nogal consequenties voor de pit-strategie van de top-teams. Je wilt tenslotte niet in een "can't pass this guy" scenario terecht komen. Ik zou het wel graag zo mee willen maken, het voegt naar mijn mening veel meer toe aan de onvoorspelbaarheid van de uitslag.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Inhalen moet makkelijker zijn dit seizoen, dus dat zou geen factor mogen zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ThomasG
hardware-lover schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 13:00:
Ik ben werkelijk heel benieuwd of het (vrijwel) gehele veld in race-pace dichter bij elkaar is komen liggen. Zo ja, dan heeft dit nogal consequenties voor de pit-strategie van de top-teams. Je wilt tenslotte niet in een "can't pass this guy" scenario terecht komen. Ik zou het wel graag zo mee willen maken, het voegt naar mijn mening veel meer toe aan de onvoorspelbaarheid van de uitslag.
Het "can't pass this guy" scenario nu net wat we wel willen zien. Want dat is een quote van Hamilton die niet voorbij Verstappen kwam. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
sjaool schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 12:35:
De gemiddelde kijker interesseert dat geen ene biet. Die ziet alleen de tijden. ;)
Maar in dit topic komen niet bepaald de doorsnee kijkers heb ik het idee. ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-10 15:10

Vuvuzela

My spire is forming

Mad-Matt schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 12:37:
Bedankt voor de reacties. Het is dus eigenlijk alleen maar om geld te doen en exposure en wat ontwikkeling van het chassis.

We gaan het zien.
:|

Kubica was wel iets meer dan een prima coureur. Heeft wat pech gehad dat BMW de stekker uit het f1 project trok. Renault was minder maar daar liet hij ook weer hele goede dingen zien in een auto waar dat niet mogelijk mee was. Had al een voorcontract om bij Ferrari te gaan racen maar toen ging t mis..

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

warp schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 13:06:
[...]

Maar in dit topic komen niet bepaald de doorsnee kijkers heb ik het idee. ;)
Klopt, maar die weten wel waar ze moeten kijken om die informatie te krijgen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
hardware-lover schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 13:00:
Om dat even door te trekken naar het extreme, is een wedstrijdje dobbelen dan niet veel interessanter? Volgens mij wil je dat de wagens/rijders op het circuit het verschil maken en slimme strategie daar een beetje bij ondersteunt. Niet andersom.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ankona schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 13:27:
[...]
Om dat even door te trekken naar het extreme, is een wedstrijdje dobbelen dan niet veel interessanter? Volgens mij wil je dat de wagens/rijders op het circuit het verschil maken en slimme strategie daar een beetje bij ondersteunt. Niet andersom.
Voor de "anders" verslaafden onder ons zeer waarschijnlijk wel ;)

Dat tweede is beslist wenselijk, in de praktijk echter niet altijd haalbaar. Op een circuit zoals dat in Australië is pitsstrategie echter heel erg belangrijk, ik zie ze daar namelijk nog steeds nauwelijks kans op een inhaalpoging krijgen (maar ik laat me graag verrassen). Op ander circuits, waar inhalen meer tot de mogelijkheden behoort, is dat echter wat meer bijzaak en kan men zich meer focussen op de directe tegenstander (incidenten, zoals in 2018 bij de eerste race buiten beschouwing gelaten).

Testing, one, two ...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:52
Mad-Matt schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 12:37:

We gaan het zien.
Ik denk dat iedereen die F1 fanatiek volgde in de jaren dat Kubica actief was een hoog nostalgie gevoel heeft (myself included).

Kubica was toen één van de coureurs die bijzondere dingen liet zien en die op de weg naar de top was. (Zo bleek bijvoorbeeld onlangs dat hij al een contract bij Ferrari had getekend voor 2012 of 2013 (can't remember).

Coureurs als Alonso en Hamilton gaven constant aan dat Kubica één van de weinigen was op hun level.

Dat ongeluk in 2011 heeft toen echt veel los gemaakt, ook omdat Kubica tijdens zijn jarenlange recovery eigenlijk best geheimzinnig deed over wat hij wel en niet kon. Hij heeft lang geprobeerd om terug te komen. Eerst via WRC, daarna nog andere klasses. Veel F1 fans die die klasses niet eens volgden kregen opeens interesse omdat het Kubica betrof.

Als je dan nu ziet dat het cirkeltje rond is en één van de grootste talenten van de afgelopen jaren terug is, na zo'n verhaal, met zo'n doorzettingsvermogen.. dat is voor veel mensen die hem al die tijd gevolgd hebben heel gaaf om mee te maken.

Puur emotie, geen ratio. Ik ben ook erg benieuwd hoe goed hij nu werkelijk is en in hoeverre zijn beperkingen hem gaan belemmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
  • Laatst online: 24-09 15:59
Ankona schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 13:27:
[...]

Ik wil een combinatie zien. De strategie moet afgestemd worden op de coureur, de rijder en de concurrentie.
Aan de rijder om de wagen zo snel mogelijk te laten rijden, aan de strategen om ervoor te zorgen dat de rijder met minimaal risico (als je autos kunt inhalen via een goede pit-strategie, voorkom je potentiele ongelukken op de baan) maximaal resultaat kan behalen.

Dat maakte de pitstops van vroeger (toen er nog getanked mocht worden), zo interessant. Teams die met een minimale hoeveelheid brandstof op de eerste 2 startrijen kwalificeerden, waren deze positie dan al na 10 ronden kwijt omdat ze dan al een pitstop moesten maken. Teams met bijna het maximale aan brandstof kwalificeerden, konden veel langer doorrijden (en werden lichter en sneller naarmate de race duurde).

Daar kwam veel meer strategie bij kijken, zeker omdat de banden toen minder kwetsbaar waren en er dus meer gepushed kon worden. Ook brandstof sparen was er toen niet bij (want bijtanken).
De mix van strategiën was erg leuk om te zien.

Als je naar de modern F1 gaat kijken, zie je dat de strategie en coureur elkaar zeker wel versterken. Dit zag je vorig jaar in Maxico (pun intended) heel duidelijk. De RBR wagens en coureurs konden erg zuinig omgaan met de banden, terwijl de MER wagens en coureurs hier juist heel veel problemen mee hadden.
Het was al snel duidelijk dat RBR hier de strategie vooraf al op had aangepast, waar MER tijdens de race erg veel in de strategie moest aanpassen (zoveel zelfs dat er geen nieuw setje banden meer beschikbaar was voor zowel HAM als BOT).

Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Laatst online: 00:58
Heidfeld was toch even snel een dan Kubica?
Snap die hype ook niet zo.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Requiem19
Arjantje72 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 13:53:
Heidfeld was toch even snel een dan Kubica?
Snap die hype ook niet zo.
Als je over 10 jaar iemand vraagt om naar 2016 en 2017 te kijken om te zien hoe sterk Ricciardo was versus Verstappen, dan zal die iemand zeggen dat Ricciardo Verstappen 2x makkelijk verslagen heeft.

Terwijl in werkelijkheid het een stuk genuanceerder is. Zo is het ook met Kubica en Heidfeld... maar Kubica en Heidfeld speelde zich meer dan 10 jaar geleden af, logisch dat vrij weinig mensen dan precies de achtergrond nog weten.

Eén van de rondjes waar Kubica veel bekendheid mee kreeg.
2010, Monaco. P2 in z'n Renault. Petrov kwam niet verder dan P15 in dezelfde auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 02-10 16:13
walteij schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 13:43:
[...]
Dat maakte de pitstops van vroeger (toen er nog getanked mocht worden), zo interessant. Teams die met een minimale hoeveelheid brandstof op de eerste 2 startrijen kwalificeerden, waren deze positie dan al na 10 ronden kwijt omdat ze dan al een pitstop moesten maken. Teams met bijna het maximale aan brandstof kwalificeerden, konden veel langer doorrijden (en werden lichter en sneller naarmate de race duurde).

Daar kwam veel meer strategie bij kijken, zeker omdat de banden toen minder kwetsbaar waren en er dus meer gepushed kon worden. Ook brandstof sparen was er toen niet bij (want bijtanken).
De mix van strategiën was erg leuk om te zien.
In de tijd dat tanken nog toegestaan was, zag je ook stuk minder inhaalacties op de baan dan nu omdat rijders hun strategie afwachtten om via hun pitstop auto's voor zich in te halen. Oa het tanken werd verboden omdat er in die tijd op de baan zo weinig ingehaald werd.

Brandstof sparen is van alle tijden. In de tijd van het tanken zal het minder zijn geweest dan nu, maar het zal nog steeds gebeuren. Kijk naar Indycar waar nog wel getankt wordt. Daar zie je ook dat ze op fuel numbers rijden om een bepaalde pit window te halen of een stop uit te sparen. Zolang lift & coast sneller is dan een extra pitstop, zullen ze ook niet volgas gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-10 09:20
Requiem19 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 13:41:
[...]

Dat ongeluk in 2011 heeft toen echt veel los gemaakt, ook omdat Kubica tijdens zijn jarenlange recovery eigenlijk best geheimzinnig deed over wat hij wel en niet kon. Hij heeft lang geprobeerd om terug te komen. Eerst via WRC, daarna nog andere klasses. Veel F1 fans die die klasses niet eens volgden kregen opeens interesse omdat het Kubica betrof.
Als Kubica na zijn revalidatie "te veel" kon, dan moest hij het verzekeringsgeld wat hij opgestreken had weer terug betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
TakeAway schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 14:19:
[...]

Als Kubica na zijn revalidatie "te veel" kon, dan moest hij het verzekeringsgeld wat hij opgestreken had weer terug betalen.
Ik heb dat gerucht ook vaak gehoord, maar is dat ooit ergens bevestigd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:27
Nieuwe podcast van Red Bull Racing.
Met Max, Gasly en Horner.

https://redbullracing.red...ll-season-preview-podcast
The 2019 Season Preview
On this edition of Talking Bull - the Aston Martin Red Bull Racing Podcast, our drivers Max Verstappen and Pierre Gasly interview each other, we speak to Christian Horner about his thoughts on the season ahead plus we have an exclusive track from Flawes.

[ Voor 51% gewijzigd door Rivanov op 06-03-2019 14:37 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 05:30
walteij schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 14:26:
[...]

Klopt, ook in die periode werd er natuurlijk wel goed gekeken naar brandstof verbruik en het juiste pitwindow en de uitgekristalliseerde strategiën van de laatste jaren dat getanked mocht worden, zorgde inderdaad voor minder actie op de baan. Dat, en de veiligheid (remember de vlammende pitstop van Jos Verstappen) waren toch redenen om het tanken te verbieden.
Ik denk niet dat de brand van Jos Verstappen heel veel te maken heeft met het verbieden van bijtanken. V.w.b. het tanken zelf was het al langere tijd veilig (waren er zelfs niet standaard tankinstallaties?). Terwijl in de tijd van Jos Verstappen er nog de grenzen werden opgezocht voor zo snel mogelijk tanken (bij hem miste toen "per ongeluk" wat filters waardoor de benzine sneller doorstroomde).
Verbieden van bijtanken zal eerder te maken hebben met het (te) vroeg releasen van de auto. Waarbij dus de monteur met de tankslang in de handen werd meegesleurd/"overreden"/... of de hele tankinstallatie kapot werd getrokken (bv Raikonnen die in de pits kwam achter iemand die net met de slang er nog aan was weggereden en zijn auto zo ongeveer in een grote vuurbal veranderde).

Edit:
Deze dus: YouTube: F1 fire in pit stop raikonnen & kovalainen Sao Paolo (18/10/09)

[ Voor 5% gewijzigd door RobertMe op 06-03-2019 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Rivanov schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 14:30:
Nieuwe podcast van Red Bull Racing.
Met Max, Gasly en Horner.

https://redbullracing.red...ll-season-preview-podcast

[...]
Ahum, dacht jij snel te zijn. Lukt hier bijna niet ;)

Ari Gold in "[F1] Seizoen 2019 - Deel 1"

Te koop....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:27
Zijn ook mensen die moeten werken. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Rivanov schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 14:55:
[...]

Zijn ook mensen die moeten werken. ;)
die zitten hier niet hoor :X dat hebben de afgelopen testweken zich wel bewezen :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
basvn schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 15:13:
[...]

die zitten hier niet hoor :X dat hebben de afgelopen testweken zich wel bewezen :+
Er zullen hier voldoende mensen zijn die moeten werken. De vraag is: Werken ze?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

De boog kan niet altijd gespannen staan. Ik zie hier lurken, en af en toe posten en wat plusjes uitdelen, als ontspanning. ;)

Te koop....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

basvn schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 15:13:
[...]

_O-

Prioriteiten stellen:

1 F1
2 Werk
>:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-10 19:12

Player1S

Probably out in the dark

RobertMe schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 14:40:
[...]

Ik denk niet dat de brand van Jos Verstappen heel veel te maken heeft met het verbieden van bijtanken.
Sterker nog, die brand heeft er helemaal niks mee te maken.
In 1994 werd het opnieuw geïntroduceerd en pas in 2010 weer afgeschaft.

De grootste reden dat tanken afgeschaft is was dat je telkens sprintjes van pitstop naar pitstop kreeg en de meeste inhaalacties door pitstops kwamen

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
Interessante analyse: Sky Sports
...
As we've grown accustomed to seeing, the Red Bull chassis is really hard to fault on track. The high rake means that in the medium and slow speed corners they're able to empower the front wing more than some others. When watching down at Turn One at the end of the long straight, you could visually make out that Max was able to go straighter for longer before turning more sharply into the apex than anyone else because the front end of the car is very responsive and the rear just pivots around without stepping out of line.

This characteristic of a sharp front end is something that suits Max's style. Right from his first season with Toro Rosso, I remember watching him at pre-season testing and marvelling at his ability to steer the car on the brakes on the way into the corner before opening the steering wheel up at the apex earlier than other people. This helps his rear tyre wear during the acceleration phase of the corner and is something that has been a real bonus for him when it comes to races where he needs to manage the tyres for long stints.

Gasly did seem less happy with the balance of the car than Max and the two accidents would have dented his confidence. He needs to somehow bounce back from these quickly when we get to Melbourne as he's in for a tough year against a Max Verstappen who is growing in confidence and maturity with every year that passes and is also keen to establish himself as a clear number one in the team for the future.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 23:43

Arfman

Drome!

:)F GO MAX :)F

:)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
Hopelijk heeft RB cq Max een voordeel met bandenslijtage, en kan dit een eventueel gebrek aan power compenseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

Bigfoot schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 15:27:
Hopelijk heeft RB cq Max een voordeel met bandenslijtage, en kan dit een eventueel gebrek aan power compenseren.
Die eigenschap alleen heeft ze vorig jaar een paar goede resultaten opgeleverd.

Combineer dat met tracks waar de RBR het toch al goed doet en het kan een prima jaar worden als de Honda een beetje competitiever is op de mindere tracks en daar een verschil goed kan maken.

Hij hoeft ze niet allemaal te winnen, als die maar de schade kan beperken op de tracks waar de RBR iets minder is.

[ Voor 33% gewijzigd door Bosmonster op 06-03-2019 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01:07
Player1S schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 15:16:
[...]

Sterker nog, die brand heeft er helemaal niks mee te maken.
In 1994 werd het opnieuw geïntroduceerd en pas in 2010 weer afgeschaft.

De grootste reden dat tanken afgeschaft is was dat je telkens sprintjes van pitstop naar pitstop kreeg en de meeste inhaalacties door pitstops kwamen
Zal misschien wel een rol gespeeld hebben in het besluit om het af te schaffen. Maar in de laatste 5 a 10 jaar van het refueling tijdperk vonden er steeds meer incidenten plaats gerelateerd aan het tanken. Dat kwam voornamelijk omdat pitstoptijden steeds korter werden door hoge druk brandstofsystemen, het bijtanken was dan zo snel gedaan dat de man die het tankpistool moest ontkoppelen dit niet altijd goed kon doen. Je zag op een gegeven moment steeds vaker dat coureurs wegreden met de tankslang nog aan de wagen. Dit veroorzaakte dan weer lekkages in de pitstraat en leidde vaker tot gevaarlijke omstandigheden.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

sjaool schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 12:35:
[...]

Maar niet iedereen is de gemiddelde kijker.

Edit: spuit 11...

[ Voor 4% gewijzigd door ATS op 06-03-2019 15:41 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D0-DrB3WwAQBrsa.jpg:large

ik zeg niks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
De logische en meest waarschijnlijke verklaring is dat Max gewoon wil meelezen over het pulpnieuws van Yo en Wes. De leuke doch onwaarschijnlijke verklaring is dat Max niet enkel op de het circuit van vluggertjes houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

_O-

Ik zo hem groot gelijk geven.

[ Voor 6% gewijzigd door Mad-Matt op 06-03-2019 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-10 10:16
Razorbite schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 23:21:
De RB14 was volgens berekeningen van RB 0,5 seconde sneller qua chassis. Wie durft er dan te denken dat RB dit jaar niet het beste chassis heeft? 0,5 seconde is een LICHTJAAR.
Dat is 1/5de van een pitstop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 23:43

Arfman

Drome!

Rudolf schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 15:59:
[...]

Dat is 1/5de van een pitstop.
0,5 seconde per rondje he ... 60 laps *0.5 is 30 seconden, spaar je een complete pitstop uit.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ThomasG
Stoelpoot schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 15:54:
[...]

De logische en meest waarschijnlijke verklaring is dat Max gewoon wil meelezen over het pulpnieuws van Yo en Wes. De leuke doch onwaarschijnlijke verklaring is dat Max niet enkel op de het circuit van vluggertjes houdt.
Zijn instagram account wordt beheerd door Jos :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-10 10:16
Arfman schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 16:02:
[...]

0,5 seconde per rondje he ... 60 laps *0.5 is 30 seconden, spaar je een complete pitstop uit.
met pitlane in & out wel ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22:15
Rudolf schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 16:07:
[...]

met pitlane in & out wel ja :)
Die kun je niet zomaar overslaan hoor

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Nog een paar smartphone wallpapers :)

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/nxckhhrrnik21.jpg
Afbeeldingslocatie: https://66.media.tumblr.com/ee69f44ebe6c82556100afa00a1ad956/tumblr_pnq42vaX1e1w92w7mo1_1280.jpg
Afbeeldingslocatie: https://66.media.tumblr.com/fa598ba7bbb1d1937c81b080f91e9d32/tumblr_pnq3yyLCzF1w92w7mo1_1280.jpg
Afbeeldingslocatie: https://66.media.tumblr.com/2114f85dc689104a8b9e1244e6099f9d/tumblr_pnq3x3LtKZ1w92w7mo1_1280.jpg
Afbeeldingslocatie: https://66.media.tumblr.com/6721e82e14304c791c21d1db4c042010/tumblr_pnq2urkoCd1w92w7mo1_1280.jpg
Afbeeldingslocatie: https://66.media.tumblr.com/5eae2543e95c0bf997925352737cb187/tumblr_pnq3vjVeFI1w92w7mo1_1280.jpg
Afbeeldingslocatie: https://66.media.tumblr.com/830983863a40bf07264bb3c3aef9104e/tumblr_pnq3t5YY851w92w7mo1_1280.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-10 10:33
Die 1ste is wel netjes, maar bij de overige wallpapers: Waarom zou je de gehele dag alleen naar merken willen kijken, er staat alleen reclame afgebeeld :? :X ? Als er nu een F1 auto met dezelfde reclame staat, dan is het wat anders. :+ Alleen bij Sainz staat het start nr er nog bij :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-10 10:53
MuVo schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 16:41:
[...]

Die 1ste is wel netjes, maar bij de overige wallpapers: Waarom zou je de gehele dag alleen naar merken willen kijken, er staat alleen reclame afgebeeld :? :X ? Als er nu een F1 auto met dezelfde reclame staat, dan is het wat anders. :+ Alleen bij Sainz staat het start nr er nog bij :)
Misschien heeft Williams iets voor je?

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Laatst online: 23:05
Bah de App van F1TV had een update. Dus ik werd al enthousiast omdat daarmee dan hopelijk de AirPlay feature zou werken. Na de update kreeg ik bij elke stream een error en opeens moest ik opnieuw inloggen. Als ik dat doe krijg eerst een melding dat ik een bestaande gebruiker met geldige subscription ben en vervolgens word ik weer uitgelogd. Een enkele keer krijg ik tussendoor de melding dat ik in een regio zit die nog niet gesupport is met F1TV.

Man man man wat een prutsers. Als dat maar goed komt in dat laatste weekje richting de eerste race.

Afbeeldingslocatie: https://ordelman.org/f1tv1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://ordelman.org/f1tv2.jpg

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

GAEvakYD schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 21:04:
Bah de App van F1TV had een update. Dus ik werd al enthousiast omdat daarmee dan hopelijk de AirPlay feature zou werken. Na de update kreeg ik bij elke stream een error en opeens moest ik opnieuw inloggen. Als ik dat doe krijg eerst een melding dat ik een bestaande gebruiker met geldige subscription ben en vervolgens word ik weer uitgelogd. Een enkele keer krijg ik tussendoor de melding dat ik in een regio zit die nog niet gesupport is met F1TV.

Man man man wat een prutsers. Als dat maar goed komt in dat laatste weekje richting de eerste race.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Had ik net ook. Even de App afsluiten en opnieuw starten...dan ben je opeens wel ingelogd. :)

Ps, kijk maar niet Baku 2017 terug...gaat je batterij niet redden ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Turbo-Puppy op 06-03-2019 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Laatst online: 23:05
Turbo-Puppy schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 21:12:
[...]

Had ik net ook. Even de App afsluiten en opnieuw starten...dan ben je opeens wel ingelogd. :)
Thanks dat werkt. Helaas geen Airplay functie. Formule1.com kennende voegen ze pas ergens komende weken toe. Net als de livegang van de F1TV Pro in Nederland halverwege dag van de wintertesten. >:)

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ATS

ATS

Williams heeft een probleem: Paddy Lowe "takes leave":

https://www.autosport.com...om-troubled-williams-team

Het is maar zeer de vraag natuurlijk hoe vrijwillig dat is. Het is natuurlijk mogelijk dat het inderdaad om "persoonlijke redenen" is, maar het is wel erg toevallig dat dit zo direct na de test blamage gebeurt.

[ Voor 42% gewijzigd door ATS op 06-03-2019 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:07

Wom

Dat zal wel enigsinds gedwongen zijn, niet?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Pagina: 1 ... 42 ... 156 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire