[F1] Seizoen 2019 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 156 Laatste
Acties:
  • 1.146.066 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Destruction schreef op maandag 4 maart 2019 @ 11:07:
[...]

Dit dus. Het zou naïef zijn om te denken dat RBR met een Honda motor in het 1e seizoen samen wel even het WDC/WCC binnen gaat halen.

Volgens mij gelooft alleen Coronel erin :P
Ahh, niet zo flauw doen. Waarom hopen we daar niet gewoon op en dromen we nog twee weken lekker.

Natuurlijk zet Max Vettel en Hamilton vanaf race 1 minimaal op een ronde. 8)

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-09 18:36
Hoop nou gewoon allemaal eens op een gevecht tussen de drie teams. Dan gaan we tenminste EPIC races zien. Max wordt heus nog wel eens dominant wereldkampioen, alleen dit jaar niet (of misschien toch wel)

Waar zijn die groene lampen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-10 18:33
Chiron schreef op maandag 4 maart 2019 @ 11:10:
[...]

Then again, niemand had verwacht dat Max in zn eerste GP in een RBR wel even de race zou winnen :P

Maar ik denk het ook niet, RBR is nu wel verder met ontwikkelen meteen bij de start van het seizoen met een auto die redelijk 'snel' is ipv pas halverwege het seizoen na wat updates. Maar de snelste? Nee.
Maar ja, hoe betrouwbaar is de Ferrari motor? En hoe gaat de Mercedes om met de banden? Tijdens de testdagen hebben hierover toch ook wel wat dingetjes gespeeld.
Resumé Overflakkee: je hoeft niet altijd de snelste te zijn om te winnen (of om de meeste punten te vergaren).

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:04

JB

Cédric roelt!

Razorbite schreef op maandag 4 maart 2019 @ 11:15:
Hoop nou gewoon allemaal eens op een gevecht tussen de drie teams. Dan gaan we tenminste EPIC races zien. Max wordt heus nog wel eens dominant wereldkampioen, alleen dit jaar niet (of misschien toch wel)

Waar zijn die groene lampen?
In dat kader; zit Max nog tot 2021 bij RBR? Bottas zie ik na dit jaar niet verlengen, of hij moet het (weer) slikken om bitch van Hamilton te spelen. Weet niet of MER het durft om Max langs Lewis te zetten. Clausules zijn probleem niet..

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-10 10:32

Tripl3 D

Brother in Arms

Zit iedereen hier nou de hele dag te F5-en in afwachting van @Turbo-Puppy zijn totale verslag?

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Whitewolf88
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 03-10 12:21
Tripl3 D schreef op maandag 4 maart 2019 @ 11:22:
Zit iedereen hier nou de hele dag te F5-en in afwachting van @Turbo-Puppy zijn totale verslag?
Ja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltjeh1
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:17
Yes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Laatst online: 23:35
@Turbo-Puppy Tik tak. :D

[ Voor 26% gewijzigd door Ari Gold op 04-03-2019 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
JB schreef op maandag 4 maart 2019 @ 11:22:
[...]

In dat kader; zit Max nog tot 2021 bij RBR? Bottas zie ik na dit jaar niet verlengen, of hij moet het (weer) slikken om bitch van Hamilton te spelen. Weet niet of MER het durft om Max langs Lewis te zetten. Clausules zijn probleem niet..
Max naast Hamilton, dat zal Mercedes nooit doen na de strijd met Rosberg. Ik verwacht eerder Ocon als vervanger van Bottas, die ik dit seizoen inderdaad z'n laatste bij Mercedes zie worden :(

Sowieso heeft Max een contract bij Red Bull en hij lijkt er tevreden te zijn, dus ik verwacht dat Max het wel uitzingt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltjeh1
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:17
Stoelpoot schreef op maandag 4 maart 2019 @ 11:27:
[...]

Max naast Hamilton, dat zal Mercedes nooit doen na de strijd met Rosberg. Ik verwacht eerder Ocon als vervanger van Bottas, die ik dit seizoen inderdaad z'n laatste bij Mercedes zie worden :(

Sowieso heeft Max een contract bij Red Bull en hij lijkt er tevreden te zijn, dus ik verwacht dat Max het wel uitzingt.
En Bottas dan naar RBR als wingman van Max omdat Gasly compleet zoek is gereden door Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-10 07:50
@michaeltjeh1 Ik denk dat de rus van toro rosso dan nog eens naar red bull komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Stoelpoot schreef op maandag 4 maart 2019 @ 11:27:
[...]

Mja wellicht dat Jos eea voor elkaar kan krijgen, als het niet lukt bij RBR.. Zie Lewis niet 123 stoppen inderdaad en weet niet hoe die gladjakker Ocon ligt bij MER. Is niet te hopen dat die eik0l straks bij MER gaat rijden en met beter materiaal Max in de weg gaat zitten :/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 16:41

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

JB schreef op maandag 4 maart 2019 @ 11:35:
[...]
Mja wellicht dat Jos eea voor elkaar kan krijgen. Als het niet lukt bij RBR.. Zie Lewis niet 123 stoppen inderdaad en weet niet hoe die gladjakker Ocon ligt bij MER. Is niet te hopen dat die eik0l straks bij MER gaat rijden en met beter materiaal Max in de weg gaat zitten :/
Het zou mij niet verbazen als Hamilton na dit seizoen stopt eigenlijk. Geloof niet dat hij nog vele jaren door zal blijven gaan. Of de 2021 regels moeten ineens dusdanig anders worden dat hij er iets in ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:18

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

[...]
Mja wellicht dat Jos eea voor elkaar kan krijgen. Als het niet lukt bij RBR.. Zie Lewis niet 123 stoppen inderdaad en weet niet hoe die gladjakker Ocon ligt bij MER. Is niet te hopen dat die eik0l straks bij MER gaat rijden en met beter materiaal Max in de weg gaat zitten :/
Vanwege 1 botsing? Om die oude koe nog even uit de sloot te trekken ..

Afijn, Ocon gaat inderdaad in het stoeltje van Bottas zitten als Bottas vertrekt. Als, want ik denk dat die gewoon lekker blijft wingmannen omdat ie weet dat ie niet verder gaat komen. Net als Ric naar Renault is gegaan om, eh, het meeste uit zijn carriere te halen.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 4 maart 2019 @ 11:38:
[...]

Het zou mij niet verbazen als Hamilton na dit seizoen stopt eigenlijk. Geloof niet dat hij nog vele jaren door zal blijven gaan. Of de 2021 regels moeten ineens dusdanig anders worden dat hij er iets in ziet.
Hamilton zal in mijn verwachting, mits hij aan de top kan blijven, nog minimaal 2 seizoenen doorgaan. Dat is de tijd die hij nodig heeft om Schumacher te evenaren in WDC's, en dat is voor Hamilton de laatste jaren het doel geweest. Als Ferrari de belofte van de testdagen waar maakt, dan zal het afhangen van de beloftes van Mercedes na de 2021-apocalyps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

MikeyMan schreef op maandag 4 maart 2019 @ 11:38:
[...]

Ja dat zou mij ook niets verbazen. Ook genoeg andere crap waar ie mee te koop wil lopen, dus die zien we vast nog wel terug met BALR. achtige meuk etc. Ik denk dat als MER Max wil hebben om toekomst vast te stellen qua succes, Lewis wellicht ineens zegt te stoppen. RBR is sowieso denk ik een gevaarlijk team als succes en marketing (voornamelijk door Max) achterblijft want dan zie ik ze zo de stekker eruit trekken.
Stoelpoot schreef op maandag 4 maart 2019 @ 11:41:
[...]

Hamilton zal in mijn verwachting, mits hij aan de top kan blijven, nog minimaal 2 seizoenen doorgaan. Dat is de tijd die hij nodig heeft om Schumacher te evenaren in WDC's, en dat is voor Hamilton de laatste jaren het doel geweest. Als Ferrari de belofte van de testdagen waar maakt, dan zal het afhangen van de beloftes van Mercedes na de 2021-apocalyps.
Dit zal inderdaad ook meewegen, nog niet aan gedacht :) Zodra het niet haalbaar lijkt voor hem, is ie weg..

[ Voor 28% gewijzigd door JB op 04-03-2019 11:45 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-10 18:36

Pathogen

Shoop Da Whoop

Stoelpoot schreef op maandag 4 maart 2019 @ 11:41:
[...]

Dit ja, HAM blijft rijden zolang ie meedoet om de knikkers. Hoe legendarischer hij zichzelf maakt, hoe beter zijn gear straks gaat verkopen natuurlijk :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:44

Pierre

Van nature lui!

Als al zijn foto's weer op zijn kop staan dan haak ik af, mijn nek doet nog pijn van vorige week :9

En we zijn weer een stap verder met een wedstrijd in Nederland of niet :9

[ Voor 23% gewijzigd door Pierre op 04-03-2019 12:12 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Pierre schreef op maandag 4 maart 2019 @ 12:03:
[...]

Als al zijn foto's weer op zijn kop staan dan haak ik af, mijn nek doet nog pijn van vorige week :9

En we zijn weer een stap verder met een wedstrijd in Nederland of niet :9
In Google Chrome: Rechtermuisknop - Afbeelding openen in nieuw tabblad, dan staan ze recht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-10 14:48
F1 nooit naar Assen volgens dit bericht:

https://www.ad.nl/formule...ement-formule-1~a2c902e6/

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:53

Wok

Dakloos...

Dit seizoen wordt gewoon heel erg interressant en bepalend voor de volgende jaren :)

Voor Ferrari en Vettel is het alles of niets. Als ze dit jaar wéér de titel mislopen, kun je er vergif op innemen dat Vettel zijn stoeltje kwijt is. Pakken ze dit jaar de titel(s) wèl, dan zie ik Hamilton er het bijltje wel bij neergooien.

In beide gevallen kan er dan leuk gespeculeerd gaan worden hoe de stoeltjes ingevuld gaan worden :P

Scenario 1 - Exit Vettel: heeft LeClerc zich genoeg bewezen om de no.1 driver status te verkijgen? Zo niet, durft Ferrari het aan om Max weg te kopen bij RBR?

Scenario 2 - Exit Hamilton: Gaat Mercedes Max wegkopen bij RBR? Zo ja, wie wordt dan de nummer 2? Ocon in dat geval zéker niet, want dat wordt een HAM vs. ROS v2.0 en dat gaat Mercedes echt nooit meer laten gebeuren. Wil Bottas zich nog blijven schikken in zijn rol als wingman?

#glazenbol

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:22

Moofnor

King of my castle

En Assen zegt van niet. Fijn dat we na 2 weken testen nu weer verder kunnen met het gezever van Zandvoort. :+

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
[...]
Mja wellicht dat Jos eea voor elkaar kan krijgen, als het niet lukt bij RBR.. Zie Lewis niet 123 stoppen inderdaad en weet niet hoe die gladjakker Ocon ligt bij MER. Is niet te hopen dat die eik0l straks bij MER gaat rijden en met beter materiaal Max in de weg gaat zitten :/
Het is al lang en breed bekent dat Mercedes interesse heeft in Verstappen. Steker nog, Mercedes is in besprek geweest met Verstappen over een contract met Mercedes. Dat is ook de reden waarom Red Bull een goed contract heeft gegeven aan Verstappen (en waar Ricciardo niet zo blij mee was). Als Mercedes perse Ocon had gewilt, hadden ze wel wat meer moeite gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
Het is publiek geheim dat Toto Wolff Verstappen graag wil hebben t.z.t. en dat de familie Verstappen en hij op zeer vriendschappelijke voet leven.

Ik vind Mercedes echter een groter risico dan RBR. Het kan echt zo maar gebeuren dat die stoppen met F1 en zich op RC autotjes gaan richten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
Wok schreef op maandag 4 maart 2019 @ 12:19:
Wil Bottas zich nog blijven schikken in zijn rol als wingman?
Dit jaar zegt Bottas al uit die rol te willen strijden. Dus daarop is het antwoord volmondig: Ei (NL: Nee)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
Stoelpoot schreef op maandag 4 maart 2019 @ 12:25:
[...]

Dit jaar zegt Bottas al uit die rol te willen strijden. Dus daarop is het antwoord volmondig: Ei (NL: Nee)
Dat kan hij wel willen maar daar is hij gewoon niet goed genoeg voor.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-10 16:38

mphilipp

Romanes eunt domus

Razorbite schreef op maandag 4 maart 2019 @ 12:24:
Ik vind Mercedes echter een groter risico dan RBR. Het kan echt zo maar gebeuren dat die stoppen met F1 en zich op RC autotjes gaan richten
Ehhh...hetzelfde wordt geroepen over Red Bull en Ferrari. Dus ja...wat is nou een risico?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:49

Player1S

Probably out in the dark

SnowDude schreef op maandag 4 maart 2019 @ 12:26:
[...]

Het enige scenario wat ik kan bedenken waarin Bottas een serieuze titel kandidaat is waarin de Mercedes oppermachtig is en zelfs Bottas 2s voor ligt op de rest. En dan moet Hamilton het hele jaar door fouten maken en continue pech hebben of lange tijd uitgeschakeld zijn door een blessure.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ThomasG schreef op maandag 4 maart 2019 @ 12:23:
[...]
Het is al lang en breed bekent dat Mercedes interesse heeft in Verstappen. Steker nog, Mercedes is in besprek geweest met Verstappen over een contract met Mercedes. Dat is ook de reden waarom Red Bull een goed contract heeft gegeven aan Verstappen (en waar Ricciardo niet zo blij mee was). Als Mercedes perse Ocon had gewilt, hadden ze wel wat meer moeite gedaan.
@ThomasG, de laatste zin begrijp ik niet helemaal, Mercedes heeft Ocon toch al?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:49

Player1S

Probably out in the dark

hardware-lover schreef op maandag 4 maart 2019 @ 12:35:
[...]

Misschien bedoelt ie dat Mercedes wel wat meer werk er van had gemaakt om het dit seizoen ergens onder te brengen.
En in dat geval ben ik het er wel mee eens. Als Mercedes het echt in hem zag zitten hadden ze hem wel aangeboden bij Williams in ruil voor flinke korting op de motoren.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
hardware-lover schreef op maandag 4 maart 2019 @ 12:35:
[...]

Ja, maar Ocon heeft geen stoeltje. Als Mercedes dus Ocon had willen "behouden", hadden ze wel meer moeite gedaan om Ocon een stoeltje te bezorgen. Netzoals als dat Wehrlein een Mercedes junior was, maar hem hebben ze ook laten stikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-10 15:06
ThomasG schreef op maandag 4 maart 2019 @ 12:38:
[...]
Ja, maar Ocon heeft geen stoeltje. Als Mercedes dus Ocon had willen "behouden", hadden ze wel meer moeite gedaan om Ocon een stoeltje te bezorgen. Netzoals als dat Wehrlein een Mercedes junior was, maar hem hebben ze ook laten stikken.
Maar het verschil met Wehrlein is dat Ocon op dit moment nog wel onder contract van Mercedes staat. Die kunnen ze dus, wanneer het contract van Bottas afloopt, zonder problemen in zijn stoeltje zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaseriaN
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 15:09

RaseriaN

So much choices..

Dit seizoen wordt gewoon heel erg interressant en bepalend voor de volgende jaren :)
Oe! Glazenbol voorspellingen..
  1. Mits, het bij Vettel/Ferrari dit jaar niet lukt zie ik Vettel inderdaad wel vertrekken bij Ferrari. Maar wie komt er dan in de plaats? Ik denk dan Lewis Hamilton. Puur om te laten zien dat hij 3x kampioen kan worden bij een verschillend team. En het gerucht dat hij ooit in het rood wil rijden blijft ook rondzingen..
  2. En daarna voorzie ik dat Verstappen richting Mercedes gaat om het gat daar op te vullen.
  3. Vettel zou een rare sprong richting RBR kunnen maken (ik zie de overige jongens (RBR of TR) niet het gat vullen dat Verstappen achterlaat ;))
On a sidenote, ik zie Bottas wel vertrekken en Ocon er in de plaats komen op termijn. Hoe dat gaat met een Hamilton óf Verstappen naast hem weet ik niet. Heb het idee dat Ocon zich niet snel de les laat lezen en dus voor drama kán gaan zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
mphilipp schreef op maandag 4 maart 2019 @ 12:30:
[...]

Ehhh...hetzelfde wordt geroepen over Red Bull en Ferrari. Dus ja...wat is nou een risico?
Verschil is dat Mercedes de stap al heeft gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

https://twitter.com/searc...mp%5Eserp%7Ctwgr%5Esearch

Jos the Boss is jarig (47)

Overigens, als die Zandvoort deal zou doorgaan zou dat wel gaaf zijn.
3 jaar contract
3 mei 2020 (dan ben ik jarig, wordt ik 33)
nr 33 wint hem :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

kevlar01 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 12:42:
https://twitter.com/searc...mp%5Eserp%7Ctwgr%5Esearch

Jos the Boss is jarig (47)

Overigens, als die Zandvoort deal zou doorgaan zou dat wel gaaf zijn.
3 jaar contract
3 mei 2020 (dan ben ik jarig, wordt ik 33)
nr 33 wint hem :)
#33 wordt dan P3 natuurlijk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/53377749_2481143535314420_8896869357452263424_n.jpg?_nc_cat=105&_nc_ht=scontent-ams3-1.xx&oh=1716a35434f991f660e62f21a664d32d&oe=5CE779EF

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ThomasG schreef op maandag 4 maart 2019 @ 12:38:
[...]
@ThomasG, zoals @demo31051987 het schrijft, plus dat ze Ocon NU beschikbaar hebben mocht Bottas vroegtijdig door het ijs zakken. Het nadeel van deze situatie zit nu bij Ocon zelf, voor Mercedes is het echter een win-win situatie. Ze hebben voor hem niets op hoeven te hoesten bij een ander team (behalve voor Russel dan), en ze hebben nu minimaal één degelijke rijder achter de hand waarvan ze weten dat ie deze formule goed aan kan.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

SnowDude schreef op maandag 4 maart 2019 @ 12:26:
[...]

En geloof ook niet dat hij de ballen heeft om teamorders te negeren :P

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-10 10:07

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik ga sowieso niet naar de eerste NL GP, ik krijg nu al rode vlekken in m'n nek en zweetaanvallen als ik aan de infrastructuur rondom Zandvoort denk. Het wordt 1 gigantische chaos.

Dus maar even de kat uit de boom kijken.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Mad-Matt schreef op maandag 4 maart 2019 @ 12:57:
Ik ga sowieso niet naar de eerste NL GP, ik krijg nu al rode vlekken in m'n nek en zweetaanvallen als ik aan de infrastructuur rondom Zandvoort denk. Het wordt 1 gigantische chaos.

Dus maar even de kat uit de boom kijken.
Je hoeft ook niet te komen, het zal toch wel uitverkocht zijn ;)

Zandvoort is perfect, lekker met de fiets naar het circuit. Assen is gewoon een intens saaie baan met de auto. Zandvoort is zoveel mooier om te rijden. Ook hebben de meeste rijders wel in de Masters of F3 op Zandvoort gereden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

En het huwelijk tussen Honda en RBR is voorbij hoor. Terug naar Renault. :P

Vanuit Honda heeft Tanabe aangegeven dat ze de verpakking van de RB15 net wat te extreem vinden, dus het zal wat minder strak worden gemaakt zodat de Honda blijft werken. Misschien is dat ook wel waarom RBR helemaal geen snelle rondes heeft gezet. Als de PU niet voluit kan draaien. Maar het is samenwerking tussen RBR en Honda, en dat is positief.
https://www.motorsport.co...ckaging-red-bull/4347008/

Maar Newey zal blij zijn hiermee. Moet hij opeens aerodynamische prestaties opgeven. Kan echt niet. :N

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik vind een Zandvoort F1 echt zo'n dom idee :D Spa is om de hoek, laat het feest lekker daar blijven in plaats van die krakkemikkige baan aan de zee. We hebben de infrastructuur er niet voor, de hotels ook niet, en de pitlane en baan zelf hebben ook veel werk (en geld) nodig. De overheid wil niet investeren, dus waar moet het geld vandaan komen dan?

Ja, het zal volzitten met Max-supporters. Maar dat is op iedere baan in Europa wel het geval. Het voegt toch helemaal niks toe?

De baan is race-technisch ook helemaal niet interessant om op te racen... Of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DaniëlWW2 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 13:05:
En het huwelijk tussen Honda en RBR is voorbij hoor. Terug naar Renault. :P

Vanuit Honda heeft Tanabe aangegeven dat ze de verpakking van de RB15 net wat te extreem vinden, dus het zal wat minder strak worden gemaakt zodat de Honda blijft werken. Misschien is dat ook wel waarom RBR helemaal geen snelle rondes heeft gezet. Als de PU niet voluit kan draaien. Maar het is samenwerking tussen RBR en Honda, en dat is positief.

Maar Newey zal blij zijn hiermee. Moet hij opeens aerodynamische prestaties opgeven. Kan echt niet. :N
Dit bericht wordt her en der wel anders neergezet. De een zegt dat de motor zelf te krap was, en de ander dat de auto te krap is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:49
En vooral geeft Tanabe aan dat het om kleine aanpassingen gaat...

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

MikeyMan schreef op maandag 4 maart 2019 @ 13:07:
[...]

Dit bericht wordt her en der wel anders neergezet. De een zegt dat de motor zelf te krap was, en de ander dat de auto te krap is.
Waar heb je het dan nog meer gezien? :)
Ik ga er in ieder geval vanuit dat de verpakking te strak is. Installatie zal zeer vergelijkbaar zijn tussen STR en RBR en de STR lijkt wel te werken. De PU zelf te klein maken waardoor die vermogen mist, tja ik denk dat Honda die fout ook niet meer zal maken na 2015-2016.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:10
MikeyMan schreef op maandag 4 maart 2019 @ 13:07:
[...]

Dejavu met McLaren?..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nou, volgens mij hoeven we daar niet zo bang voor te zijn, gezien de twee redelijk succesvolle testweken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Laatst online: 27-09 20:29
uit dit artikel:
“We don’t have a serious problem with the current installation, but we found some issues because of the tight packaging,” said Tanabe.
Als ik dit lees gaat het om de packaging van honda zelf. Aangezien iemand van Honda zegt, we found some issues of the paackaging.

Daarnaast, aangezien RBR heeft gezegd dat Honda gewoon een motor moet bouwen en zij de auto er wel omheen bouwen denk ik eerder dat Honda ergens te agresief is geweest (wat bedoelen ze hier uberhaupt mee?) dan dat de auto van RBR er in de weg zit.

also, ik denk dat het te groot wordt opgeblazen. Helemaal omdat ze tijdens de test week al een tijdelijke oplossing hadden. Waarschijnlijk hebben ze ergens een millimeter te veel qua ruimte om de motor ofzo :+

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Melantrix schreef op maandag 4 maart 2019 @ 13:22:
[...]

uit dit artikel:

[...]

Als ik dit lees gaat het om de packaging van honda zelf. Aangezien iemand van Honda zegt, we found some issues of the paackaging.

Daarnaast, aangezien RBR heeft gezegd dat Honda gewoon een motor moet bouwen en zij de auto er wel omheen bouwen denk ik eerder dat Honda ergens te agresief is geweest (wat bedoelen ze hier uberhaupt mee?) dan dat de auto van RBR er in de weg zit.

also, ik denk dat het te groot wordt opgeblazen. Helemaal omdat ze tijdens de test week al een tijdelijke oplossing hadden. Waarschijnlijk hebben ze ergens een millimeter te veel qua ruimte om de motor ofzo :+
Abiteboel is redacteur denk ik :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
MikeyMan schreef op maandag 4 maart 2019 @ 13:18:
[...]

Nou, volgens mij hoeven we daar niet zo bang voor te zijn, gezien de twee redelijk succesvolle testweken.
Eens maar ik werd meer getriggered door dezelfde kip-ei discussie: motor te groot / auto te klein.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

[...]

uit dit artikel:

[...]

Dat idee heb ik ook.
We hebben veel kilometers gemaakt. In de tweede week hebben we een paar dingetjes gehad, maar dat is precies waarom we testen.” Dat kleine euvel zou niet fundamenteel zijn en iets te maken hebben gehad met het radicale ontwerp van de RA619H
https://www.grandprixradi...aten-testdagen-barcelona/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-10 16:13

sjaool

Every life should have 9 cats

Blue-eagle schreef op maandag 4 maart 2019 @ 13:05:
Ik vind een Zandvoort F1 echt zo'n dom idee :D Spa is om de hoek, laat het feest lekker daar blijven in plaats van die krakkemikkige baan aan de zee. We hebben de infrastructuur er niet voor, de hotels ook niet, en de pitlane en baan zelf hebben ook veel werk (en geld) nodig. De overheid wil niet investeren, dus waar moet het geld vandaan komen dan?

Ja, het zal volzitten met Max-supporters. Maar dat is op iedere baan in Europa wel het geval. Het voegt toch helemaal niks toe?

De baan is race-technisch ook helemaal niet interessant om op te racen... Of zie ik dat verkeerd?
Dus mensen die niet ver kunnen of willen reizen ontzeg jij maar even de kans op een home grand prix? Foei! :+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Nee. Bij McLaren hadden ze hun hoofden zo ver in de grond gestoken dat ze er heilig van overtuigd waren dat ze de beste auto hadden. Die hadden ze zeker ook in 2014 toen er een Mercedes achterin lag. Ze werden toen ruimschoots kampioen. :+

Hier heeft Newey gewoon zijn ding gedaan en heeft Honda op de rem getrapt. Het werkte gewoon, maar het was niet comfortabel voor Honda dus gaat RBR het aanpassen. Dat heet samenwerking. Een concept dat McLaren niet lijkt te kunnen bevatten. ;)
[...]

uit dit artikel:

[...]

Honda doet alleen de PU zelf. Intercooler en installatie is RBR haar werk. Als Honda de PU dus groter wil maken dan zijn ze er denk ik mooi te laat mee. Dat doe je denk ik niet in een weekje. :P

Verder wordt het natuurlijk weer opgeblazen want kennelijk moet je op RBR haten als je geen Verstappen fan bent. Red Bull kan het werkelijk nooit goed doen voor zoveel verschillende gigantische zuurpruimen. Wees blij dat er een derde topteam is. Een team dat nog nieuwe coureurs naar de Formule 1 durft te brengen of dat er gewoon is om echt te racen...

[ Voor 52% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-03-2019 13:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Melantrix
  • Laatst online: 27-09 20:29
DaniëlWW2 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 13:42:
[...]

Nee. Bij McLaren hadden ze hun hoofden zo ver in de grond gestoken dat ze er heilig van overtuigd waren dat ze de beste auto hadden. Die hadden ze zeker ook in 2014 toen er een Mercedes achterin lag. Ze werden toen ruimschoots kampioen. :+

Hier heeft Newey gewoon zijn ding gedaan en heeft Honda op de rem getrapt. Het werkte gewoon, maar het was niet comfortabel voor Honda dus gaat RBR het aanpassen. Dat heet samenwerking. Een concept dat McLaren niet lijkt te kunnen bevatten. ;)

[...]

Honda doet alleen de PU zelf. Intercooler en installatie is RBR haar werk. Als Honda de PU dus groter wil maken dan zijn ze er denk ik mooi te laat mee. Dat doe je denk ik niet in een weekje. :P
Snap ik, echter als ik hun letterlijke woorden goed lees betrekken ze het op hun eigen PU. Vandaar dat het, denk ik, aan de PU ligt. Anders hadden ze wel iets gezegd als: We found some issues with the way our packaging fits of iets dergelijks. Ze betrekken het heel erg op hun eigen PU (even los van het feit dat het japanners zijn die dat sowieso al doen).

Voor mijn part is het de kabel die tussen de daadwerkelijke ICE en de battery pack. Ik heb geen flauw idee wat het daadwerkelijk is, maar dat zegt mijn fingerspitzegefühl (ofzo) :+

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Uit het Engelse artikel:
We don’t have a serious problem with the current installation, but we found some issues because of the tight packaging,” said Tanabe.

“The shape was a little bit too aggressive, so we need to make it a little bit different.
maar vooral:
“It’s not a big concern.”
Zou me er niet te druk om maken....
Die journalisten moeten nu eenmaal iets te schrijven hebben totdat iedereen neerstrijkt in Melbourne.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:49
In ander nieuws:
https://www.formule1.nl/n...-jack-plooij-commentator/
Plooij en Mol draaien de rollen eens om

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Hmm... had liever Winkelman gezien maar oke...(gelukkig is dit de kortste training :) Maar misschien is dit ook wel geinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Dat kan nog leuk worden... Jack als commentator kan wel eens verfrissend gaan werken. :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-10 09:37
sjaool schreef op maandag 4 maart 2019 @ 14:20:
[...]

Dat kan nog leuk worden... Jack als commentator kan wel eens verfrissend gaan werken. :+
Ik geef het nu 15 minuten voordat @DaniëlWW2 een topicwarning aan moet gaan maken :+

PSN: xMaurice93

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Maurice079 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 14:21:
[...]

Ik geef het nu 15 minuten voordat @DaniëlWW2 een topicwarning aan moet gaan maken :+
Ten eerste wil ik nog eens benadrukken dat ik het niet allemaal alleen doe.
Vervolgens beschouw ik 15 minuten persoonlijk als hopeloos optimistisch. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

Ik denk dat het meevalt, daar de harde kern inmiddels over F1TV Pro beschikt en bij te grote irritatie direct overschakelt naar Sky commentaar.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Maurice079 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 14:21:
[...]

Vast wel... Jack als commentator kan best lachen worden als hij zijn woordenschat gaat gebruiken.
"Goh man die ging er kneiterhard af joh... wat een koekebakker is het ook". :+
Laat maar komen, ik heb er zin in. :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Is toch niet heel veel anders dan het "Sodeknetter" van Olav? Ik zie niet echt een meerwaarde van de rolwissel, wél van het gebruik van Plooij en Mol bij de 2e training ipv Rick Winkelman :Y

En ja, ik heb expres 16 minuten gewacht met deze reply :P

[ Voor 16% gewijzigd door Pathogen op 04-03-2019 14:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

[...]

[...]

Verder wordt het natuurlijk weer opgeblazen want kennelijk moet je op RBR haten als je geen Verstappen fan bent. Red Bull kan het werkelijk nooit goed doen voor zoveel verschillende gigantische zuurpruimen. Wees blij dat er een derde topteam is. Een team dat nog nieuwe coureurs naar de Formule 1 durft te brengen of dat er gewoon is om echt te racen...
Ach er komt gewoon wat angst bij kijken dat er tegen de gevestigde orde geschopt gaat worden. Iedereen heeft kunnen zien dat RBR met een betere motor zowel Ferrari als MERC van de baan had geveegd vorig jaar. Dus dan komen de mental gymnastics om dat soort nare gedachten dan toch maar uit het hoofd te verdrijven. Kan het bij mezelf tot op zekere hoogte ook merken met Renault. Ergens wil ik dat dat team het slecht doet. Maar dan probeer ik voorbij mijn eigen (abite)bias te kijken en dan zie ik toch een team wat al 3 jaar op rij zichzelf keihard aan het verbeteren is.

Uiteindelijk komt het er gewoon op neer dat deze off-season veel te lang heeft geduurd :P

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-10 12:54
En of ze even de garantsteller af willen staan aan de ZKH van Zandvoort. Dat gaat denk ik niet gebeuren. :+

Voor Ferrari en Vettel is het alles of niets. Als ze dit jaar wéér de titel mislopen, kun je er vergif op innemen dat Vettel zijn stoeltje kwijt is. Pakken ze dit jaar de titel(s) wèl, dan zie ik Hamilton er het bijltje wel bij neergooien.

In beide gevallen kan er dan leuk gespeculeerd gaan worden hoe de stoeltjes ingevuld gaan worden :P

Scenario 1 - Exit Vettel: heeft LeClerc zich genoeg bewezen om de no.1 driver status te verkijgen? Zo niet, durft Ferrari het aan om Max weg te kopen bij RBR?

Scenario 2 - Exit Hamilton: Gaat Mercedes Max wegkopen bij RBR? Zo ja, wie wordt dan de nummer 2? Ocon in dat geval zéker niet, want dat wordt een HAM vs. ROS v2.0 en dat gaat Mercedes echt nooit meer laten gebeuren. Wil Bottas zich nog blijven schikken in zijn rol als wingman?

#glazenbol
Scenario 1: als Vettel verslagen wordt door Leclerc, dan hebben ze Verstappen niet nodig, waardoor automatisch scenario 2 in werking kan treden. Ocon is langzamer dan Verstappen, dus een 2.0 strijd zie ik niet gebeuren.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:14

Mystikal

It never hurts to help!

Over 2 weken weten we alweer wie er kampioen wordt! :Y)

Tijd gaat nu opeens erg snel! Heerlijk!

Gaat het eerste topic van de race ook eerder open dan normaal, omdat het de eerste race is?

[ Voor 32% gewijzigd door Mystikal op 04-03-2019 14:43 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Razorbite schreef op maandag 4 maart 2019 @ 12:42:
[...]
Verschil is dat Mercedes de stap al heeft gezet
Voor zover ik weet doen ze nog steeds mee in F1. En ze hebben nog niets aangekondigd dat ze zullen vertrekken. Ferrari en Red Bull daarentegen hebben bij herhaling aangegeven dat als het niet meer interessant is voor ze (...), zij daaruit hun conclusies zullen trekken. En volgens mij wordt van Renault ook steeds geroepen dat ze stoppen als ze straks weer niet WK worden. Dus waar ben je nou nog 'veilig'?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-10 10:16
Wow silly season begint wel heul vroeg dit jaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
  • Laatst online: 24-09 15:59
Mystikal schreef op maandag 4 maart 2019 @ 14:42:
Over 2 weken weten we alweer wie er kampioen wordt! :Y)
Nou, dat valt te bezien.
De winnaar in Australie de afgelopen 2 jaar was ene Sebastian Vettel. Die is geen WDC geworden, ook zijn team is geen WCC geworden.
De winnaars van 2015 en 2016 in Australie werden wel kampioen, terwijl in 2013 Kimi in de Lotus Renault won.

Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

walteij schreef op maandag 4 maart 2019 @ 15:02:
[...]

Nou, dat valt te bezien.
De winnaar in Australie de afgelopen 2 jaar was ene Sebastian Vettel. Die is geen WDC geworden, ook zijn team is geen WCC geworden.
De winnaars van 2015 en 2016 in Australie werden wel kampioen, terwijl in 2013 Kimi in de Lotus Renault won.
Winnaar van Q3 van AUS dan.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

walteij schreef op maandag 4 maart 2019 @ 15:02:
[...]
Nou, dat valt te bezien.
Waarbij wel opgemerkt mag worden dat Vettel de 2018 race heeft gewonnen omdat die onder een VSC zijn pitstop kon doen. Het was anders vrijwel zeker Hamilton en zelfs misschien nog wel Raikkonen die voor Vettel zouden zijn geëindigd.

Edit: iets wat met ingang van 2019 niet zo eenvoudig meer mogelijk zal zijn (voordeel door pitten onder VSC);

Delta times: Delta times under safety car and VSC periods will also apply to the safety car line in 2019. Up until now, this small gap has allowed drivers to accelerate on approaching or leaving the pit lane.

[ Voor 21% gewijzigd door hardware-lover op 04-03-2019 15:29 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-10 16:14
hardware-lover schreef op maandag 4 maart 2019 @ 15:21:
[...]

Waarbij wel opgemerkt mag worden dat Vettel de 2018 race heeft gewonnen omdat die onder een VSC zijn pitstop kon doen. Het was anders vrijwel zeker Hamilton en zelfs misschien nog wel Raikkonen die voor Vettel zouden zijn geëindigd.
En na die race hebben ze de persoon verantwoordelijk voor de tactische inzichten óf chronisch dronken gevoerd óf ontslagen, want daarna was het nogal drama bij Ferrari. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Señor Sjon schreef op maandag 4 maart 2019 @ 14:39:
[...]
Scenario 1: als Vettel verslagen wordt door Leclerc, dan hebben ze Verstappen niet nodig, waardoor automatisch scenario 2 in werking kan treden. Ocon is langzamer dan Verstappen, dus een 2.0 strijd zie ik niet gebeuren.
Jullie vergeten Scenario 3...de realiteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:44

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

mphilipp schreef op maandag 4 maart 2019 @ 15:27:
[...]

Jullie vergeten Scenario 3...de realiteit...
Even een quote erin gooien :P
YouTube: I reject your reality and substitute my own.

Zolang er geen race is gereden, mag mijn glazen bol gewoon z'n werk doen :P

Lec WDC :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
SinergyX schreef op maandag 4 maart 2019 @ 15:42:
[...]

Even een quote erin gooien :P
YouTube: I reject your reality and substitute my own.

Zolang er geen race is gereden, mag mijn glazen bol gewoon z'n werk doen :P

Lec WDC :P
Hoe leuk dat ook zou zijn, als Vettel geen WDC wordt zie ik Bottas WDC worden :+

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Ik heb uiteraard eerst mijn verslag gedeeld met belanghebbende. Zo heb ik Adrian en Tannebe gisteren eerst verteld dat ik denk dat de zgn. Packaging van de Honda motor wel erg krap bemeten is en nog ruimte voor verbetering kent. Ik vernam vanmorgen dat ze dit heel sportief opgepakt hebben. :+

Zonder gekkigheid. Ik ga eerst even 3 dagen werk inhalen, maar ik ga zeker nog iets van een verslag of blogje elder maken zodra ik daar even voor kan gaan zitten. Komt in orde!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATS

ATS

Turbo-Puppy schreef op maandag 4 maart 2019 @ 15:54:
[...]

Ik heb uiteraard eerst mijn verslag gedeeld met belanghebbende. Zo heb ik Adrian en Tannebe gisteren eerst verteld dat ik denk dat de zgn. Packaging van de Honda motor wel erg krap bemeten is en nog ruimte voor verbetering kent. Ik vernam vanmorgen dat ze dit heel sportief opgepakt hebben. :+

Zonder gekkigheid. Ik ga eerst even 3 dagen werk inhalen, maar ik ga zeker nog iets van een verslag of blogje elder maken zodra ik daar even voor kan gaan zitten. Komt in orde!
Mooi. Waar kan ik die versnellingbak oppikken die je voor me meegenomen hebt? 8)

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 04:32
hardware-lover schreef op maandag 4 maart 2019 @ 15:21:
[...]

Edit: iets wat met ingang van 2019 niet zo eenvoudig meer mogelijk zal zijn (voordeel door pitten onder VSC);

Delta times: Delta times under safety car and VSC periods will also apply to the safety car line in 2019. Up until now, this small gap has allowed drivers to accelerate on approaching or leaving the pit lane.
Lijkt me niet dat je daarmee de oorlog race gaat winnen. De grootste winst van de VSC zal voornamelijk afspelen op het stuk dat jezelf 80 (of 60) door de pitsstraat rijdt en stip staat. De ander kan dan veel minder terrein goed maken. Dat je blijkbaar tussen de SC line en pit entry en SC line en pit exit harder mag is meer 'winst' die je zelf maakt ten opzichte van de concurrenten. Waar je in de pit lane (incl stop) minder verlies maakt. En het 'minder verlies' maken deel lijkt mij veel doorslaggevender dan het beetje winst dat je kon maken.

Overigens betekent dat uiteraard niet dat er scenario's kunnen zijn waarbij dat kleine 'gat' in het reglement niet doorslaggevend was. Of dat in Australië 2018 ook zo was (vrijwel naast elkaar bij pit exit) weet ik niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@RobertMe, dat was in Australië beslist het geval (hoewel Mercedes daar zelf ook een bijdrage aan heeft geleverd) ;)

[ Voor 60% gewijzigd door hardware-lover op 04-03-2019 17:13 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-10 16:35

pro_6or

amateur_60r

Ik vond dat vorig jaar zeer verdacht. Vettel was inderdaad al geklopt door op zijn minst Hamitlon maar hij bleef maar buiten, ook toen zijn rondetijden al inkakte en zijn classificatie nog verder in gevaar kwam. En toen ineens de niet vastgedraaide wielmoer bij Haas. En toen die auto nog geen safetycar triggerde bij de volgende ook.

Het kan best kloppen allemaal hoor, maar een beetje gek was deze combinatei van zaken toch ook wel.

een treffende spreuk

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Grimmie187
[...]

[...]

No offense en ook niet op de man bedoelt maar er is echt niemand op dit forum die op RBR haat? De enige die openlijk zijn haat voor McLaren, Renault en eigenlijk alles wat niet RBR is uitspreekt ben jij zelf.. :X

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

ATS schreef op maandag 4 maart 2019 @ 16:39:
[...]

Mooi. Waar kan ik die versnellingbak oppikken die je voor me meegenomen hebt? 8)
Staat in de keuken... de vrouw vroeg zich al af waar je bleef. Ze is nu een keer of 3 onderuit gegaan op die olie bende en er behoorlijk klaar mee. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:54

Destruction

(ex-)Automonteur

Grimmie187 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 17:24:
[...]

No offense en ook niet op de man bedoelt maar er is echt niemand op dit forum die op RBR haat? De enige die openlijk zijn haat voor McLaren, Renault en eigenlijk alles wat niet RBR is uitspreekt ben jij zelf.. :X
Ik had na 4 jaar het vingertje van Vettel genoeg van RBR eigenlijk, netzoals ik nu blij ben dat Mercedes eindelijk een serieuze tegenstander heeft in de zin van, een 2e team dat hen kan bijhouden en inhalen.

Voor zover ik überhaupt chauvinistisch ben zou ik het natuurlijk mooi vinden als RBR ook serieus om de knikkers mee kan gaan doen. Niet zozeer om Verstappen als Nederlands Belg, maar netzoals hij in Spanje '16 de eerste Nederlander was die een race won, zou hij ook zomaar eens de eerste Nederlander kunnen worden die een WDC pakt in zijn carriere.

Ik ben benieuwd hoe de verhoudingen liggen, vooral dus VET vs. LEC en VER vs. GAS. Het lijkt voor de hand te liggen dat eerstgenoemden laatstgenoemden voor blijven, maar dat moet imo nog blijken. Het kan ook heel goed dat Leclerc voor hoofdpijn gaat zorgen bij Vettel, of dat Gasly het Verstappen erg lastig gaat maken. Maar buiten de topteams ook bijvoorbeeld RIC vs. HUL, Hulkenberg is zeker geen prutser, maar ik schat Ricciardo wel een paar tanden hoger in :P Weet RIC die Renault verder naar voren te rijden? En kan HUL RIC onder druk zetten? En Kubica? Kan hij nog wat moois laten zien met de opgevoerde Deutz of wordt het kansloos achteraan rijden?

[ Voor 3% gewijzigd door Destruction op 04-03-2019 17:55 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Grimmie187 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 17:24:
[...]

Ten eerste heb ik het niet over dit forum.
Ten tweede haat ik McLaren niet. Ik haat Renault niet eens. Over Abiteboul begin ik maar niet...
Ten derde volgt na "no offense" eigenlijk nooit wat goeds. Begin je zo, laat de hele reactie dan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 18:52
Iemand opzoek naar een nieuwe baan?
https://www.motorsportjobs.com/en/job/head-it

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

DaniëlWW2 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 18:00:
[...]

Ten eerste heb ik het niet over dit forum.
Ten tweede haat ik McLaren niet. Ik haat Renault niet eens. Over Abitaboul begin ik maar niet...
Ten derde volgt na "no offense" eigenlijk nooit wat goeds. Begin je zo, laat de hele reactie dan. ;)
Ahum...
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 11:56:
[...]

Vanuit een professionele organisatie waar het doel van de organisatie een zeker risico met zich meebrengt niet nee. Maar ik ben dan ook een "Renault hater". Daar is dan ook een reden voor...
:+

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Wijsneus, je weet wat ik bedoel. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Toch blijf ik erbij dat de beste man AbitEboul heet ipv Abitaboul :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

MikeyMan schreef op maandag 4 maart 2019 @ 19:11:
Ik heb genoeg uitspraken van hem gelezen dat ik hem een hele grote l*l vind. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ATS

ATS

Tip: Mark Priestley is deze week in Nederland in het kader van zijn boek The Mechanic, dat nu vertaald is onder de titel De Monteur. Hij gaat daarvoor in elk geval naar Amsterdam (weet nog niet waar, hij zou dat vandaag op zijn Twitter zetten) en Den Haag. In Den Haag wordt hij geïnterviewed door Rob Kamphues.

Edit: Ok, kennelijk alleen Den Haag.

[ Voor 17% gewijzigd door ATS op 04-03-2019 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-10 16:35

pro_6or

amateur_60r

MikeyMan schreef op maandag 4 maart 2019 @ 19:11:
De naam van de film die je volgens mij zoekt is “about a boy”. 8)7

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Destruction schreef op maandag 4 maart 2019 @ 17:53:
[...]

Ik had na 4 jaar het vingertje van Vettel genoeg van RBR eigenlijk, netzoals ik nu blij ben dat Mercedes eindelijk een serieuze tegenstander heeft in de zin van, een 2e team dat hen kan bijhouden en inhalen.
“....best fans .. blahblahblah...”
Ik ben benieuwd hoe de verhoudingen liggen, vooral dus VET vs. LEC en VER vs. GAS. Het lijkt voor de hand te liggen dat eerstgenoemden laatstgenoemden voor blijven, maar dat moet imo nog blijken. Het kan ook heel goed dat Leclerc voor hoofdpijn gaat zorgen bij Vettel, of dat Gasly het Verstappen erg lastig gaat maken. Maar buiten de topteams ook bijvoorbeeld RIC vs. HUL, Hulkenberg is zeker geen prutser, maar ik schat Ricciardo wel een paar tanden hoger in :P Weet RIC die Renault verder naar voren te rijden? En kan HUL RIC onder druk zetten? En Kubica? Kan hij nog wat moois laten zien met de opgevoerde Deutz of wordt het kansloos achteraan rijden?
Ik gok dat ik een Vet hater ben, maar denk dat Lec het hem moeilijker gaat maken dan Gas Ver. Hul gaat Ric verslaan omdat ie team en auto beter kent (vette divebomb van Ric in Aus voorspelt met iig een boel gele vlaggenbrokstukken als gevolg)

Anyway. Als Vet geen WDC wordt dit jaar zie ik het somber voor hem in. No offence. :)

[ Voor 0% gewijzigd door pjottum op 04-03-2019 22:21 . Reden: ninja edit ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:38
Cheesy schreef op maandag 4 maart 2019 @ 12:12:
[...]

In Google Chrome: Rechtermuisknop - Afbeelding openen in nieuw tabblad, dan staan ze recht ;)
offtopic:
Rechtermuisknop - Afbeelding openen in nieuw tabblad? Dat is mij één klik teveel. ;) Ik doe het met een druk op middelste muisknop (werkt om links in een nieuwe tab te openen en ook als je op een tabblad gaat staan om deze te sluiten).

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:54

Destruction

(ex-)Automonteur

pjottum schreef op maandag 4 maart 2019 @ 22:02:
[...]

“....best fans .. blahblahblah...”
Dat ook ja.. :/
[...]
Ik gok dat ik een Vet hater ben, maar denk dat Lec het hem moeilijker gaat maken dan Gas Ver. Hul gaat Ric verslaan omdat ie team en auto beter kent (vette divebomb van Ric in Aus voorspelt met iig een boel gele vlaggenbrokstukken als gevolg)
Het is jammer dat Ferrari al bij voorbaat geroepen heeft dat Vettel de prioriteit krijgt. Ik zou juist de eerste races (tot maximaal Barcelona?) afwachten welke van de 2 het sterkst presteert en dan diegene tot 1e rijder voor dat seizoen benoemen.
Anyway. Als Vet WDC wordt dit jaar zie ik het somber voor hem in. No offence. :)
Als Vettel dit jaar géén WDC wordt, bedoel je?

Peugeot 307 1.6 16v '05 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

en dat dan 16 keer. (Ver wint er 5 he ;) )
[...]

Het is jammer dat Ferrari al bij voorbaat geroepen heeft dat Vettel de prioriteit krijgt. Ik zou juist de eerste races (tot maximaal Barcelona?) afwachten welke van de 2 het sterkst presteert en dan diegene tot 1e rijder voor dat seizoen benoemen.
[...]
Tja, snap die keuze ook wel. Dat haalt de druk bij Lec weg. Vorig jaar vond ik Rai ook veel stabieler rijden dan Vet. Als hij niet continu geofferd zou zijn, was hij gewoon hoger geeindigd dan Vet. Plus, bwoah ..
Als Vettel dit jaar géén WDC wordt, bedoel je?
Eh ja dat. (ninjaedit)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:58
Toch nog even een nieuwtje tussendoor. Volgens Motorsport Italia accepteert de FIA de spiegels en voorvleugel van Williams niet (via Reddit).

Dat zou wel uitermate zuur zijn voor hun :-(

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Laatst online: 23:35
Waar is @iichel eigenlijk?
Pagina: 1 ... 40 ... 156 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire