Beetje knullig voor een dergelijke sport dat er niet voldoende camera's zijn om de tweede week van het testen uit te zenden.
Waar staat vermeld dat ze onvoldoende camera’s beschikbaar hebben? Zou inderdaad wel een onacceptabel knullig excuus zijn om week 2 niet uit te zenden.NotSoSteady schreef op maandag 25 februari 2019 @ 23:24:
Beetje knullig voor een dergelijke sport dat er niet voldoende camera's zijn om de tweede week van het testen uit te zenden.
Ik zou overigens al gelukkig worden van 3 camerapunten. Zo mooi uitgewerkt als afgelopen week is natuurlijk prachtig, maar met minder zou ik ook tevreden zijn.
Ik hoop (tegen beter weten in) dat ze toch gehoor gaan geven aan de fans en met iets zullen komen. F1 TV staat dusdanig onder druk dat ze het zich ook niet kunnen permitteren om niets te doen ofschoon ze kennelijk al ergens genoemd hadden dat het uitsluitend week 1 zou zijn.
Laten we gewoon positief blijven. Vooralsnog geen officeel statement op Twitter gezien.
Beetje knullige opmerking. De vaste camera’s langs de baan hebben ze echt niet weg gehaald van het weekend.NotSoSteady schreef op maandag 25 februari 2019 @ 23:24:
Het zal vooral zijn dat de test van het voor het eerst live uitzenden van de test is afgelopen en ze dit niet inclusief commentators voor week2 hadden staan.
[ Voor 18% gewijzigd door YakuzA op 26-02-2019 00:47 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Eh.... vaste camara’s? Really? Die dingen kosten een vermogen. Denk je serieus dat die gewoon met een hoesje er over het hele jaar op het circuit blijven staan? Of in een hokje op het circuit liggen? Voor dat ene weekend (ok, en een testweek) per jaar? Daar geloof ik helemaal niets van.YakuzA schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 00:42:
[...]
Beetje knullige opmerking. De vaste camera’s langs de baan hebben ze echt niet weg gehaald van het weekend.
Het zal vooral zijn dat de test van het voor het eerst live uitzenden van de test is afgelopen en ze dit niet inclusief commentators voor week2 hadden staan.
Ik herinner me ooit een soort build-up video gezien te hebben van wat er allemaal nodig om F1 uit te zenden vanaf een circuit. Dat was minstens zoveel werk als wat de teams neerzetten in de garages en de paddock, maar uiteraard is het niet te vinden met mijn op dit vlak beperkte google-foo.
[ Voor 17% gewijzigd door ATS op 26-02-2019 06:43 ]
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Wat wel knullig is, is dat f1help ook al dagen niks laat horen op Twitter

Marko is niet echt een betrouwbare bron. Vorig jaar:DaniëlWW2 schreef op maandag 25 februari 2019 @ 21:52:
[...]
Om hier nog even op terug te komen. Ik vroeg me opeens af welke definitie Marko gebruikt voor 0,2sec. Ik kan er namelijk een aantal bedenken.
[..]
Dus Marko, wat bedoel je nu?
Red Bull-adviseur Helmut Marko is tevreden met wat hij van de nieuwe Red Bull RB14 heeft gezien tijdens de wintertest in Barcelona. Volgens de Oostenrijker is de wagen sneller dan de Ferrari en is Mercedes niet meer ver weg.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Klopte toch prima... De auto was snel... De motor wat minderJvS schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 07:21:
[...]
Marko is niet echt een betrouwbare bron. Vorig jaar:
Red Bull-adviseur Helmut Marko is tevreden met wat hij van de nieuwe Red Bull RB14 heeft gezien tijdens de wintertest in Barcelona. Volgens de Oostenrijker is de wagen sneller dan de Ferrari en is Mercedes niet meer ver weg.
Marko drinkt te veel Red Bull op z'n leeftijd (70+ ?).JvS schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 07:21:
[...]
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Inderdaad, hij geeft ook duidelijk aan dat hij het chassis bedoelt. En dat was ook een van de beste, zo niet de beste van de grid.MikeyMan schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 07:25:
[...]
Klopte toch prima... De auto was snel... De motor wat minder
Motorsport.com en GPUpdate geven aan dat soort opmerkingen nog wel eens hun eigen invulling.
@JvS, ik heb het niet zo op NL vertalingenJvS schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 07:21:
[...]
Testing, one, two ...
Geen idee maar ik neem wc eend analyses altijd met een sterke korrel zout
Inderdaad... "when the flag drops, the bullshit stops".JvS schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 13:14:
Geen idee maar ik neem wc eend analyses altijd met een sterke korrel zout
Leuk al die uitspraken, alsmede de analyses ervan.
Zondag 17 maart, 16:10. Dan zal duidelijk worden waar iedereen staat.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Dan pas?alexbl69 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 14:28:
[...]
Inderdaad... "when the flag drops, the bullshit stops".
Leuk al die uitspraken, alsmede de analyses ervan.
Zondag 17 maart, 16:10. Dan zal duidelijk worden waar iedereen staat.
"When you grow up your heart dies"
Lokale tijd denk
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
verkeerde tabblad.
[ Voor 89% gewijzigd door nachtnet op 26-02-2019 15:54 ]
En de Renault zou 40pk erbij hebben gekregen als piekperformance. Werkelijk geen flauw idee of het dan om B of C spec gaat. In ieder geval meer dan in heel 2018, maar niet genoeg om Mercedes of Ferrari eind 2018 te benaderen. Honda matchen moet ik ook nog maar zien.
La evolución del motor Renault d esta temporada 2019 estaría alrededor d 30 kW (40 cv) respecto al d 2018.
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 26 februari 2019
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Bensimpel
Positieve meneer
Is het raar als ik die fransen niet geloof? Ik geloof eerder Honda als ze met zulke statements komenDaniëlWW2 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 16:04:
En de Renault zou 40pk erbij hebben gekregen als piekperformance. Werkelijk geen flauw idee of het dan om B of C spec gaat. In ieder geval meer dan in heel 2018, maar niet genoeg om Mercedes of Ferrari eind 2018 te benaderen. Honda matchen moet ik ook nog maar zien.![]()
[Embed: title]
Die jappaners zijn altijd bloedeerlijk.
😆 - Denk ook eens om ;)
Ja, want ik wil het best geloven.Bensimpel schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 16:28:
[...]
Is het raar als ik die fransen niet geloof? Ik geloof eerder Honda als ze met zulke statements komen![]()
Die jappaners zijn altijd bloedeerlijk.
2018 was ook een uitzonderlijk waardeloos jaar voor de Renault PU. Ja, het ding brandde minder af dan in 2017 en de nieuwe MGU-K arriveerde eindelijk, maar qua performance en drivability was een grote hoop droefenis. Een zekere Nederlandse coureur was daar ook heel duidelijk over. Dit terwijl hij in 2017 wel tevreden leek over drivability. Toen was hij de eindeloze zelfvernietiging een beetje zat.
Serieus dan. In 2018 wonnen ze over de loop van het seizoen 12pk en 20pk. Dat is echt heel erg slecht in een seizoen waar Mercedes, Ferrari en zeker Honda met veel grotere sprongen kwamen aanzetten. Die 20pk kwam dan ook nog eens met sporadisch inhouden van de motor wat Max de pole koste in Mexico en hem ook tegenhield in Singapore. Engine mappings waren ook zeker niet best. Natuurlijk de beruchte crash in Bahrein, maar het hele seizoen lijken er problemen te zijn geweest.
Als je voor 2019 dan weer zo'n seizoen gaat draaien, dan moet je je echt gaan schamen. Je bent al ingehaald door de vorige slechte PU bouwer, Honda. Al maanden horen we sporadisch wat over een grote sprong, dus dit kan best kloppen. Betekent niet dat ze opeens enorm in zullen lopen. Nee, ik verwacht dat Mercedes en Ferrari zeker nog veel krachtiger zijn en efficienter. Honda tot op zekere hoogte idem.
Stel dat Mercedes en Ferrari beiden weer iets van 20pk hebben gevonden in de winter en wat efficiëntie erbij. Tja, dan veranderd er bijna niks aan de verhoudingen onderling. Het enige dat op termijn kan veranderen is Honda die al sinds begin 2017, systematisch in aan het lopen zijn. Zeker 2018 was een enorme sprong voorwaarts, maar in 2017 gingen ze ook keihard. Aan het einde van het seizoen brandde de PU namelijk niet elke race weer af en hadden ze zeker tientallen pk's gevonden ten opzichte van het begin van het seizoen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik zeg +40pk t.o.v start 2018, dus voor de 12&20pk midseason upgrades..
Ik bedenk me nu: als Gasly een wedstrijd weet te winnen, is dat voor het eerst sinds Olivier Panis in 1996 de GP van Monaco won dat een Fransman een race wint. Die staan ook al lang droog zo, ondanks dat er toch aardig wat Fransozen in de F1 hebben gereden in de tussentijd. Met Leclerc zou het ook de eerste voor een Monegask zijn.
Iets minder waarschijnlijk, maar niet volledig onmogelijk: Stroll voor Canada is voor het eerst sinds 1997 met Villeneuve in Luxemburg, Perez voor Mexico sinds België 1970 van Pedro Rodríguez, Kubica voor Polen sinds zijn overwinning in 2008, Giovinazzi voor Italië sinds Fisichella in 2006 Maleisië, Magnussen voor Denemarken zou de eerste overwinning zijn, Sainz zou voor Spanje weer wat halen sinds Alonso in 2013 het laatst won. Kvyat zou voor Rusland ook de eerste binnen kunnen halen (en eigenlijk raar dat hem dat nooit gelukt is met de Red Bull) en uiteraard Albon zou ook de eerste voor Thailand kunnen binnenhalen. Overall dus best veel kans op eersten overwinningen of sinds lange tijd weer 1. Met Leclerc en Gasly verwacht ik in ieder geval wel 1 nieuwe winnaar dit jaar
Iets minder waarschijnlijk, maar niet volledig onmogelijk: Stroll voor Canada is voor het eerst sinds 1997 met Villeneuve in Luxemburg, Perez voor Mexico sinds België 1970 van Pedro Rodríguez, Kubica voor Polen sinds zijn overwinning in 2008, Giovinazzi voor Italië sinds Fisichella in 2006 Maleisië, Magnussen voor Denemarken zou de eerste overwinning zijn, Sainz zou voor Spanje weer wat halen sinds Alonso in 2013 het laatst won. Kvyat zou voor Rusland ook de eerste binnen kunnen halen (en eigenlijk raar dat hem dat nooit gelukt is met de Red Bull) en uiteraard Albon zou ook de eerste voor Thailand kunnen binnenhalen. Overall dus best veel kans op eersten overwinningen of sinds lange tijd weer 1. Met Leclerc en Gasly verwacht ik in ieder geval wel 1 nieuwe winnaar dit jaar
Nou was de RB11 nou niet echt een competitieve wagen, slechts 3 podiumplekken, p8 en p9 eindstand coureurs en p4 voor de constructeurs. Williams was toen nog het derde team, het kan gek lopen in 4 jaarMartinspire schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 12:11:
.... Kvyat zou voor Rusland ook de eerste binnen kunnen halen (en eigenlijk raar dat hem dat nooit gelukt is met de Red Bull) ....

Daarnaast helpt het niet mee als je in 2016 als coureur uit een potentieel winnende wagen wordt geschopt omdat Verstappen er in 'moest rijden'.
Ik denk dat Hongarije 2015 zijn beste kans was om de race te kunnen winnen
Voor wat betreft 'nieuwe winnaars', ik denk dat het heel saai blijft bij Hamilton en Vettel, vervolgens Bottas en misschien een uitschieter van Verstappen, Leclerc of Gasly. Of Renault rijdt iedereen de moeder zodat Hulkenberg zijn eerste podium heeft en Ricciardo de laatst lachende is.
[ Voor 31% gewijzigd door vhal op 27-02-2019 12:53 ]
Als LEC in Monaco wint, is het de eerste keer in de geschiedenis van F1, dat 2x het Monegaske volkslied word gespeeldMartinspire schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 12:11:
Ik bedenk me nu: als Gasly een wedstrijd weet te winnen, is dat voor het eerst sinds Olivier Panis in 1996 de GP van Monaco won dat een Fransman een race wint. Die staan ook al lang droog zo, ondanks dat er toch aardig wat Fransozen in de F1 hebben gereden in de tussentijd. Met Leclerc zou het ook de eerste voor een Monegask zijn.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
@vhal, de RB11 was idd niet werkelijk erg competitief dat seizoen, die werd zelfs door het zusterteam nog regelmatig de oren gewassen.
Testing, one, two ...
@basvn Zou wel tof zijn. En volgens mij is er wel een kans aanwezig dat hij kan winnen. Al zij het een kleine.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Ik zet in op een Nederlands volkslied hoor!Jasphur schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 13:10:
@basvn Zou wel tof zijn. En volgens mij is er wel een kans aanwezig dat hij kan winnen. Al zij het een kleine.
[Instagram: Welcome Worlds Fastest Gamer winner @rudyvanburen to the team! 👍✌️]
Samen met Max en Lando in 1 team
Rudy is Sim rijder bij Mclaren
Samen met Max en Lando in 1 team
Rudy is Sim rijder bij Mclaren
[ Voor 8% gewijzigd door basvn op 27-02-2019 16:11 ]
Hoezo 2 keer?basvn schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 12:49:
[...]
Als LEC in Monaco wint, is het de eerste keer in de geschiedenis van F1, dat 2x het Monegaske volkslied word gespeeld
Vincere Per Belli
Bij de start van de race (waar ze in nederland altijd naar reclame/studio gaan. daar staan alle rijders op de start/finishlijn)

En bij de uitreiking van de bekers
Die coureurs worden ook steeds kleiner. En ik maar denken dat Johnny Herbert klein was.basvn schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 16:15:
[...]
Bij de start van de race (waar ze in nederland altijd naar reclame/studio gaan. daar staan alle rijders op de start/finishlijn)
[Afbeelding]
Ik vind het nog steeds niks kinderen zo prominent bij de F1.
Ah, zo...ik heb hembasvn schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 16:15:
[...]
[Afbeelding]
Vincere Per Belli
Ik keek eens of Olav zijn babbeltje er al was en kwam deze tegen. Stoffel was bij Peptalk voor de geïnteresseerden. 
[YouTube: Peptalk 25/02/2019 | Met Vandoorne, van der Garde, Bertens & Nuis]
17 - #DaysToLightsOut @Max33Verstappen age when he started his first Grand Prix in Australia 2015 was 17 years and 166 days
— Sky F1 Insider (@SkyF1Insider) 28 februari 2019
Every session. Every race. All live on @SkySportsF1 the Home of Live and Exclusive F1#SkyF1 pic.twitter.com/qd9ZQehXom

@DaniëlWW2 dit vind je misschien een interessante thread
Chatting to @wbuxtonofficial a couple of days ago I started to think about the origin of bargeboards in @F1, and who first came up with them. /thread pic.twitter.com/Z8JeS7UCtA
— Cllr Sam S Collins (@NorthHertsSam) 28 februari 2019
Is er een Tweakers F1 fantasy league die ik kan joinen?
[F1] Racemanagers/pools 2019Cogency schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 18:04:
Is er een Tweakers F1 fantasy league die ik kan joinen?
Interessant! Zeker ook dat dit de 'geruchten' bevestigd dat Alonso zeker altijd als eerste het nieuwste en beste kreeg. Jammer voor Stoffel, had 'm graag hoger in de lijsten zien rijden.DaniëlWW2 schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 21:10:
Ik keek eens of Olav zijn babbeltje er al was en kwam deze tegen. Stoffel was bij Peptalk voor de geïnteresseerden.
Mooi stukje info over de nieuwe mercedes.
https://www.formula1.com/...tnfYtp4oLgQVEXOCw4DH.html
https://www.formula1.com/...tnfYtp4oLgQVEXOCw4DH.html
https://f1manager.info/ranking/4605
Context: Red Bull demo 2014 in Dubai

Honda F1 Feestje. (wel in Japan 9 maart) met een DEMO run in Tokio.
https://www.honda.co.jp/w...019/20190309/?sid=twitter
\2019 Honda F1 キックオフミーティングに関して🏎/3/9(土)12:30~13:30(予定)Hondaウエルカムプラザ青山で開催✨Webでの事前募集(イス席)、当日受付(立見)など詳細はイベントページにてご確認ください☝当日はライブ中継も😊#PoweredByHonda #F1jp ⇒https://t.co/bo5k4OJqs5 pic.twitter.com/36XF5v5wEm
— Honda 本田技研工業 (@HondaJP) 22 februari 2019
Ik zit al een tijdje met het volgende in mijn hoofd, en nu met de testdagen is dit weer nieuw leven in geblazen.
De live timings worden altijd op de F1 website weergegeven, maar er is nergens een overzicht te vinden van de volgende gegevens:
Nu ben ik al aan het zoeken geweest en er zijn mensen die al een en ander hebben gedaan in het verleden om de F1timings site te scrapen, maar dat is allemaal gestopt na 2016. Van de afgelopen 2 jaar kan ik nergens iets terug vinden.
Wie heeft er zin om zoiets mee in elkaar te zetten? Dat mag van mij in CSV's maar nog mooier zou het zijn als we de gescrapete data in een SQL database kunnen zetten, om de gegevens daarna in PowerBi te delen met de rest van de Tweakers.
De live timings worden altijd op de F1 website weergegeven, maar er is nergens een overzicht te vinden van de volgende gegevens:
- Race
- Coureur
- Positie
- Ronde
- Sector tijden
- Rondetijd totaal
- Gebruikte compound
Nu ben ik al aan het zoeken geweest en er zijn mensen die al een en ander hebben gedaan in het verleden om de F1timings site te scrapen, maar dat is allemaal gestopt na 2016. Van de afgelopen 2 jaar kan ik nergens iets terug vinden.
Wie heeft er zin om zoiets mee in elkaar te zetten? Dat mag van mij in CSV's maar nog mooier zou het zijn als we de gescrapete data in een SQL database kunnen zetten, om de gegevens daarna in PowerBi te delen met de rest van de Tweakers.
Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)
https://github.com/daz/live-f1 <- misschien mooi punt om mee te beginnenwalteij schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 10:53:
Ik zit al een tijdje met het volgende in mijn hoofd, en nu met de testdagen is dit weer nieuw leven in geblazen.
De live timings worden altijd op de F1 website weergegeven, maar er is nergens een overzicht te vinden van de volgende gegevens:De informatie is natuurlijk wel live terug te zien op de F1 timings website, maar een compleet overzicht per race (en dan vooral de sector- en rondetijden) is volgens mij nergens terug te vinden.
- Race
- Coureur
- Positie
- Ronde
- Sector tijden
- Rondetijd totaal
- Gebruikte compound
Bedankt, eens kijken wat ik daarmee kan doen, en of ik die output naar een csv of SQL kan wegschrijven ipv naar een terminal.himlims_ schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 10:54:
[...]
https://github.com/daz/live-f1 <- misschien mooi punt om mee te beginnen
Check dit eens.walteij schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 10:53:
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Nee, ik heb hier ook al naar zitten kijken, maar twee jaar terug is de api volledig veranderd.himlims_ schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 10:54:
[...]
https://github.com/daz/live-f1 <- misschien mooi punt om mee te beginnen
https://github.com/dickwolff/F1-Live-Timing
Dit was het meest recente dat ik kon vinden. Hier een app, waar al een hoop werk in zit: https://github.com/gronberg/f1lt
[ Voor 9% gewijzigd door DRaakje op 01-03-2019 11:08 ]
Dat lijkt aardig op waar ik naartoe wilde gaan. Dit laat positie en tijd tov de leider zien per ronde.
Ik wil nog een stapje verder gaan. Door ook de sector- en rondetijden mee te nemen, zodat je kunt zien welke rijder/auto in welke sector sneller is (en hoeveel). Maar ook waar de verschillen tussen rijders va hetzelfde team zitten.
Je kunt rijders head-to-head vergelijken op die site. Alleen sectortijden zijn er niet terug te vinden.walteij schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 11:08:
[...]
Dat lijkt aardig op waar ik naartoe wilde gaan. Dit laat positie en tijd tov de leider zien per ronde.
Ik wil nog een stapje verder gaan. Door ook de sector- en rondetijden mee te nemen, zodat je kunt zien welke rijder/auto in welke sector sneller is (en hoeveel). Maar ook waar de verschillen tussen rijders va hetzelfde team zitten.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Die van Gronberg is alweer 5 jaar oud, terwijl Dick Wolff alleen een license en readme.md heeft staan in zijn repository.DRaakje schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 11:06:
[...]
Nee, ik heb hier ook al naar zitten kijken, maar twee jaar terug is de api volledig veranderd.
https://github.com/dickwolff/F1-Live-Timing
Dit was het meest recente dat ik kon vinden. Hier een app, waar al een hoop werk in zit: https://github.com/gronberg/f1lt
DickWolf is de enige die wat informatie heeft over het huidige procotol. Als je iets beters vindt, dan hoor ik het graag. En de Gronberg, zou interessant kunnen zijn als je de huidige stream compatible maakt met zijn ding.walteij schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 11:22:
[...]
Die van Gronberg is alweer 5 jaar oud, terwijl Dick Wolff alleen een license en readme.md heeft staan in zijn repository.
Mijn plan was om tijdens de aankomende f1 wireshark eens aan te zetten. En ook eens kijken of er verschil zit tussen de android app en de website en de api die ze gebruiken.walteij schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 11:28:
@DRaakje tijd om daar eens in te gaan duiken dus.
Wie weet kan ik met de info van DickWolf wel gewoon die data scrapen en op een praktische manier converteren.
@DRaakje Dat is in sowieso een goed idee. En ondertussen zelf ook bijhouden wat er wanneer gebeurd. Dan kun je in ieder geval een redelijke vergelijking maken, waardoor je misschien wat eenvoudiger achter het protocol en de indeling van de data komt.
De cameras zijn al onderweg naar Australië naar wat ik begreep. Er staan geen vaste tv camera's langs het circuit.YakuzA schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 00:42:
[...]
Beetje knullige opmerking. De vaste camera’s langs de baan hebben ze echt niet weg gehaald van het weekend.
En een paar dagen kwam ik nog aanzetten dat Renault een flinke sprong in vermogen heeft gemaakt. Nou, Abitaboul heeft gezegd dat het tussen de 20 en 50pk is. Het is dus waarschijnlijk 21pk.
https://www.reddit.com/r/...to_give_specific_numbers/
Dit lijkt mij niet genoeg.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 17:47:
En een paar dagen kwam ik nog aanzetten dat Renault een flinke sprong in vermogen heeft gemaakt. Nou, Abitaboul heeft gezegd dat het tussen de 20 en 50pk is. Het is dus waarschijnlijk 21pk.![]()
| live and give like no one else |
Ik neem aan ten opzichte van de laatste C-spec van vorig jaar?DaniëlWW2 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 17:47:
En een paar dagen kwam ik nog aanzetten dat Renault een flinke sprong in vermogen heeft gemaakt. Nou, Abitaboul heeft gezegd dat het tussen de 20 en 50pk is. Het is dus waarschijnlijk 21pk.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Nou op het circuit hier in Melbourne zijn ze nog druk bezig... Paaltjes staan er nog in de bochten net als de parkeermeter bij bocht 1 (grloof ik)
.
Foto's toevoegen vanaf mobiel lukt nog niet helaas....
.
Foto's toevoegen vanaf mobiel lukt nog niet helaas....
Ik heb echt geen idee hoe het precies gaat zijn. Maar als ik het nu zou moeten zeggen dan denk ik dat de P4 kanshebbers Haas, Alfa, Toro Rosso en Renault lijken te zijn.3x3 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 08:33:
[...]
Dit lijkt mij niet genoeg.Zou Alfa Romeo het dit jaar beter doen dan Renault? Dat lijkt mij wel mooi. Als fabrieksteam worden verslagen door een team van ander automerk met een veel kleiner budget.
Wederom geen flauw idee. Denk het want als het ten opzichte van de B-spec was, dan hebben ze in de winter echt helemaal niks gedaan.hoevenpe schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 08:38:
[...]
Ik neem aan ten opzichte van de laatste C-spec van vorig jaar?
Wie dan ook de P4 kanshebbers zijn, ik hoop dat TR de Renault 'verslaat'.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 10:14:
[...]
Ik heb echt geen idee hoe het precies gaat zijn. Maar als ik het nu zou moeten zeggen dan denk ik dat de P4 kanshebbers Haas, Alfa, Toro Rosso en Renault lijken te zijn.
[...]
Wederom geen flauw idee. Denk het want als het ten opzichte van de B-spec was, dan hebben ze in de winter echt helemaal niks gedaan.
https://www.formule1.nl/n...8jgYLyrgNptqVTVC3jlzpbD9w
Deze persoon zegt dat rb en merc juist iets goeds doen tov de rest. Ik weet het niet mijn gevoel zegt wat anders.
Deze persoon zegt dat rb en merc juist iets goeds doen tov de rest. Ik weet het niet mijn gevoel zegt wat anders.
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Tsja. Het hangt helemaal van de Cfd modellen af.Snowhite0901 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 15:09:
De alfa laat de lucht gewoon tegen de band aan botsen en hoopt dat die netjes buitenom gaat met behulp van een aantal vortexen.
Bij de merc/rb fw wordt die lucht eerst nog voor wat extra downforce gebruikt voordat ze ook wat magie met vortexen doen.
Welke beter zal werken en minder luchtweerstand en hoe de outwash profielen zijn weet je alleen door het echt te simuleren. Valt voor mij iig totaal niet in te schatten.
PSN
Even wat meer over "deze persoon"Snowhite0901 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 15:09:
https://www.f1maximaal.nl...meer-als-een-race-fabriek
Testing, one, two ...
ah blijkbaar weet ie beter waar hij het over heeft dan ik dacht. thx!hardware-lover schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 16:45:
[...]
Even wat meer over "deze persoon"
https://www.f1maximaal.nl...meer-als-een-race-fabriek
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Daarnaast heeft het met de ontwerp-filosofie van de auto te maken.YakuzA schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 15:39:
[...]
Tsja. Het hangt helemaal van de Cfd modellen af.
De alfa laat de lucht gewoon tegen de band aan botsen en hoopt dat die netjes buitenom gaat met behulp van een aantal vortexen.
Bij de merc/rb fw wordt die lucht eerst nog voor wat extra downforce gebruikt voordat ze ook wat magie met vortexen doen.
Als Alfa weet je dat je niet meer Ferrari/RB/Mercedes mee gaat komen als het om efficiënte hoge downforce gaat.
Je wint mogelijk wat betreft absolute downforce en als je daarin te ver gaat heb je één van de McLaren's toen ze met Mercedes turbo motor reden.
Als Alfa voor een efficiëntere auto gaat wat betreft luchtweerstand is dit misschien een tactische zet. Je weet het gewoon niet zonder de modeluitkomsten te zien
Verwijderd
Helmut Marko verwacht minimaal 5 overwinningen voor Max. Zou als ik Red Bull was niet zoveel verwachtingen scheppen. Kan alleen maar tegenvallen
http://www.speedweek.com/...o-Mindestens-5-Siege.html
Als Max (en een bepaald iemand), het wat meer onder controle had gehouden, dan had dit in 2018 al het geval kunnen zijn?Verwijderd schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 18:39:
Helmut Marko verwacht minimaal 5 overwinningen voor Max. Zou als ik Red Bull was niet zoveel verwachtingen scheppen. Kan alleen maar tegenvallen![]()
Testing, one, two ...
HAAS @wbuxtonofficial been working on his puns?
— Rahul Shekhar (@rahulshkhr) 2 maart 2019
Ladies and Gentlemen I wish to officially bring to an end the monkey on my back that is the @HaasF1Team pun. It’s been an emotion ride. Through mHAASenet, into cHAASino Square and rounding RascHAAS... but alHAAS it is over. 20+ puns in 2018. For 2019... no more. https://t.co/5s8JDRTrBT
— Will Buxton (@wbuxtonofficial) 2 maart 2019
[ Voor 32% gewijzigd door Rivanov op 02-03-2019 20:31 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Wel een beetje jammer van @buxtonbunny
Het is voor mij de grote vraag of als je een voorwiel frontaal in de wind zet of dat efficiënter is dan een vleugel ervoor die al een gedeelte van die weerstand ook nog omzet in downforceANdrode schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 16:51:
[...]
Daarnaast heeft het met de ontwerp-filosofie van de auto te maken.
Als Alfa weet je dat je niet meer Ferrari/RB/Mercedes mee gaat komen als het om efficiënte hoge downforce gaat.
Je wint mogelijk wat betreft absolute downforce en als je daarin te ver gaat heb je één van de McLaren's toen ze met Mercedes turbo motor reden.
Als Alfa voor een efficiëntere auto gaat wat betreft luchtweerstand is dit misschien een tactische zet. Je weet het gewoon niet zonder de modeluitkomsten te zien
PSN
Dat hoop ik zeker alleen al vanwege merk vs merk en om wie waar rijd 😇3x3 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 08:33:
[...]
Dit lijkt mij niet genoeg.Zou Alfa Romeo het dit jaar beter doen dan Renault? Dat lijkt mij wel mooi. Als fabrieksteam worden verslagen door een team van ander automerk met een veel kleiner budget.
Ik gun Renault het allerbeste, maar... en of ik daar gelijk in heb zal blijken, zeg ik op dit moment... Renault gaat het moeilijk krijgen. Alfa, Haas en specifieker, STR zien erg bijzonder sterk uit.Sir_Lion schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 12:13:
[...]
Wie dan ook de P4 kanshebbers zijn, ik hoop dat TR de Renault 'verslaat'.
@Rivanov deel twee van de Buxton tweet die je poste 
En een rondje Barca met Kimi zonder gecensureerd stuurtje.
I may, however, find it very difficult not to say Sports Peas.
— Will Buxton (@wbuxtonofficial) 2 maart 2019
SPORTS PEAS pic.twitter.com/3Ie23YJ8wX
[ Voor 23% gewijzigd door Jasphur op 03-03-2019 08:58 ]
Dat is echt een gaaf filmpje. Ik snap dat dat stuur misschien te veel weg kan geven aan de concurrentie. Maar ergens zou het stoer zijn om tijdens de race ook meer te kunnen zien wat de mannen op het stuur allemaal voor fratsen uithalen.Jasphur schreef op zondag 3 maart 2019 @ 08:56:
[Twitter]
[YouTube: Kimi Raikkonen Mode! (Visor Cam) | F1 Testing 2019]
Always look on the bright side of life.
Ferrari quietly drops ‘Mission Winnow’ from team name
Ik mag hopen dat iedere link met een sigaretten fabrikant, hoe mooi het op papier ook lijkt te zijn, verbannen wordt uit iedere sport.
Ik mag hopen dat iedere link met een sigaretten fabrikant, hoe mooi het op papier ook lijkt te zijn, verbannen wordt uit iedere sport.
Testing, one, two ...
Het zal de boete die de Europese Commissie gaat opleggen wat verminderen.hardware-lover schreef op zondag 3 maart 2019 @ 13:27:
Ferrari quietly drops ‘Mission Winnow’ from team name

En de FOM betalingen voor 2019 zijn ook bekend. Uiteraard krijgen de top drie gewoon meer dan $150 miljoen, meer dus dan de budgetcap. De rest moet het doen met de restjes. Nog een reden waarom een team zoals Renualt dus geen topteam gaat worden. Ze missen ongeveer $100 miljoen van de FOM en die krijgen ze alleen als ze meedoen voor podiums en overwinningen. Om hiervoor mee te doen, moeten ze $100 miljoen extra hebben die ze dus pas krijgen als ze eenmaal voor podia's gaan.
https://www.racefans.net/...yments-for-2019-revealed/
[ Voor 37% gewijzigd door DaniëlWW2 op 03-03-2019 13:46 ]
Wat een coole filmpjes zijn dat met die vizorcam. Ik hoop echt dat we die in de races ook gaan zien.Jasphur schreef op zondag 3 maart 2019 @ 08:56:
[Twitter]
[YouTube: Kimi Raikkonen Mode! (Visor Cam) | F1 Testing 2019]
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Dat gaat helaas niet gebeuren.Kassad schreef op zondag 3 maart 2019 @ 18:37:
[...]
Wat een coole filmpjes zijn dat met die vizorcam. Ik hoop echt dat we die in de races ook gaan zien.
1: dan moet de coureur een speciale bril op. Dat zullen ze niet leuk gaan vinden 305 km lang.
2: gevoelige informatie op het stuurtje die niet graag gedeelt wordt. Het censureren daarvan voor ons kost dan weer te veel tijd en geld.
3: er is vast nog wel een rede waarom de vizorcam niet tijdens races gebruikt gaat worden voor ons plezier.
Het nieuwe onboard camerastandpunt waar ze tijdens de test mee reden vind ik al een hele vooruitgang ten opzichte van het vorige seizoen.
Waar haal je die info vandaan? Je trekt wel een erg harde conclusie op basis van aannames. Een Bril op? Die camera zit gewoon in of op de helm bij indycar. En die display kunnen we al tijden lezen met onboard camera;s
@JvS een paar video’s van vorige seizoen lieten zien dat de vizorcam een bril was en het stuurtje was geblurred. Kan zijn dat dat ondertussen anders is. Dat het scherm zo goed te lezen is met die onboard was mij eerlijk gezegd niet opgevallen.
[ Voor 8% gewijzigd door Jasphur op 03-03-2019 20:42 . Reden: Wat duidelijker omschreven ]
Qua filmpjes met bril herinner ik mij alleen die Sky reportage waarbij ze in samenwerking met Force India eye tracking deden van hoe/waarheen een coureur kijkt. De bril bevatte daarbij dan ook sensoren/camera's die vastlegden waarheen de coureur keek (draaien van ogen dan).Jasphur schreef op zondag 3 maart 2019 @ 19:56:
@JvS een paar video’s van vorige seizoen lieten zien dat de vizorcam een bril was en het stuurtje was geblurred. Kan zijn dat dat ondertussen anders is. Dat het scherm zo goed te lezen is met die onboard was mij eerlijk gezegd niet opgevallen.
Deze dus:
[YouTube: Eye Tracking on an F1 car]
Gewoon afwachten en hopen dus
. Die viziercameras zijn zeker wel mogelijk, maar niemand weet volgens mij of het ook gebruikt gaat worden.
[ Voor 6% gewijzigd door JvS op 03-03-2019 21:10 ]
Zandvoort it is: https://www.autobahn.eu/1...drie-jaar-naar-zandvoort/
Of nee toch niet... Of toch wel?
Of nee toch niet... Of toch wel?
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
De wagen van vorig jaar ziet er opeens heel raar uit door de 2019 reglementenwijziging waar ik nu al aan gewend ben geraakt. Smallere voorvleugel en de lage en slagje kleinere achtervleugel vallen wel op, op dat plaatje van Melbourne 2018.
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Vooral als je dan nog een paar jaar terug kijkt en helemaal die smalle vleugels zietLasmibalsingh schreef op maandag 4 maart 2019 @ 00:22:
[...]
De wagen van vorig jaar ziet er opeens heel raar uit door de 2019 reglementenwijziging waar ik nu al aan gewend ben geraakt. Smallere voorvleugel en de lage en slagje kleinere achtervleugel vallen wel op, op dat plaatje van Melbourne 2018.

Deze man beweerde ook dat het vorig jaar door de motor kwam dat RB won. (Uuhhm waarom winnen Renault en Mclaren dan niet?)
Niet serieus te nemen.
Als je het artikel leest zegt hij ook alleen dat p3 t/m 10 super-close binnen een seconde zitten.Razorbite schreef op maandag 4 maart 2019 @ 07:22:
[...]
Deze man beweerde ook dat het vorig jaar door de motor kwam dat RB won. (Uuhhm waarom winnen Renault en Mclaren dan niet?)
Niet serieus te nemen.
Vrij algemene opmerking die dus met een mooie kliktitel wordt uitgerust.
Pressed as to where Renault, best of the rest last season, are in the pecking order, Chester said: “It’s still a little tricky to tell.
[ Voor 15% gewijzigd door YakuzA op 04-03-2019 07:35 ]
PSN
Bij Mercedes zeggen we ook dat het door de motor komt terwijl Williams en ForceIndia ook niks winnen.Razorbite schreef op maandag 4 maart 2019 @ 07:22:
[...]
Niet serieus te nemen.
Maw die analogie gaat niet op.
How do you save a random generator ?
Ik had mijn uitspraak gebasseerd op deze video’sJvS schreef op zondag 3 maart 2019 @ 19:38:
Waar haal je die info vandaan? Je trekt wel een erg harde conclusie op basis van aannames. Een Bril op? Die camera zit gewoon in of op de helm bij indycar. En die display kunnen we al tijden lezen met onboard camera;s
1: Duidelijk in de helm en met geblurred scherm (goed te zien opnhet laatst als hij de pits weer in rijt.) YouTube: F1 Driver's Eye View with Pierre Gasly | 2018 Monaco Grand Prix
2: hier hetzelfde als de eerste video. Maar dan nog duidelijker geblurred scherm. YouTube: F1 DRIVER'S EYE VIEW: A Unique View of Circuit Gilles Villeneuve
Maar ik zie nu ook dat er een vizorcam video van RIC van tijdens de test is zonder blur.
YouTube: Daniel Ricciardo's First Lap in a Renault - Visor Cam | F1 Testing 2019
En in mijn zoektocht kwam ik deze prachtige SKY analyse met helmet cam en 3D animatie uit 2012 tegen. 1 keer raden wie er crashte in T1 haha.
En we hebben er een nieuwe motor ‘fabrikant’ bij.
[ Voor 7% gewijzigd door Jasphur op 04-03-2019 07:59 ]
Exact, echte clickbait, hij zegt nergens dat ze super close achter Ferrari zitten.YakuzA schreef op maandag 4 maart 2019 @ 07:32:
[...]
Als je het artikel leest zegt hij ook alleen dat p3 t/m 10 super-close binnen een seconde zitten.
Vrij algemene opmerking die dus met een mooie kliktitel wordt uitgerust.
[...]
Ligt er natuurlijk aan wie je het vraagt. Volgens Toto Wolff loopt de Mercedes motor ieder seizoen minstens 100pk achter op Ferrari, en hebben ze de slechtste auto van de top 3.enchion schreef op maandag 4 maart 2019 @ 07:33:
[...]
Bij Mercedes zeggen we ook dat het door de motor komt terwijl Williams en ForceIndia ook niks winnen.
Maw die analogie gaat niet op.
Edit: dat is het verschil tussen Renault en Mercedes. Bij Renault zie je duidelijk de Franse arrogantie terug komen, ze doen alsof ze veel beter zijn dat ze daadwerkelijk zijn. Mercedes probeert altijd de underdog te zijn, tewijl ze duidelijk beter zijn, om zich in te dekken voor als het toch niet zo goed ging.
[ Voor 26% gewijzigd door ThomasG op 04-03-2019 09:42 ]
Verwijderd
Minder Honda nieuws https://www.motorsport.co...ckaging-red-bull/4347008/
Kortom, Red Bull zal echt gewoon het derde team zijn in Melbourne qua pace, zeker als je dit leest.
Kortom, Red Bull zal echt gewoon het derde team zijn in Melbourne qua pace, zeker als je dit leest.
Volgens mij had Red Bull nog wel wat ruimte over voor die kleine aanpassingen.Verwijderd schreef op maandag 4 maart 2019 @ 10:27:
Ik mis in het artikel wel waar ze vandaan halen dat de Honda-motor in dezelfde positie zal zitten als Renault vorig jaar. In het artikel lijkt dat een conclusie te zijn van de auteur(s). En zoals het gezegde al aangeeft: Testdagen zeggen nietsVerwijderd schreef op maandag 4 maart 2019 @ 10:27:
That said, heb ik de gehele winter al verwacht dat RBRHonda niet direct kan aanvallen. Mijn verwachtingen zijn hierdoor eerder bevestigd dan getemperd.
"Testdagen zeggen niets"
https://www.motorsportmag...heading-melbourne-updated
https://www.motorsportmag...heading-melbourne-updated
Dit dus. Het zou naïef zijn om te denken dat RBR met een Honda motor in het 1e seizoen samen wel even het WDC/WCC binnen gaat halen.Stoelpoot schreef op maandag 4 maart 2019 @ 10:38:
[...]
That said, heb ik de gehele winter al verwacht dat RBRHonda niet direct kan aanvallen. Mijn verwachtingen zijn hierdoor eerder bevestigd dan getemperd.
Volgens mij gelooft alleen Coronel erin
Peugeot 307 1.6 16v '05 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Then again, niemand had verwacht dat Max in zn eerste GP in een RBR wel even de race zou winnenDestruction schreef op maandag 4 maart 2019 @ 11:07:
[...]
Dit dus. Het zou naïef zijn om te denken dat RBR met een Honda motor in het 1e seizoen samen wel even het WDC/WCC binnen gaat halen.
Maar ik denk het ook niet, RBR is nu wel verder met ontwikkelen meteen bij de start van het seizoen met een auto die redelijk 'snel' is ipv pas halverwege het seizoen na wat updates. Maar de snelste? Nee.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Tja, Coronel geloofde Cyril ook. Overigens denk ik wel dat Honda een sterker pakket kan neerzetten dan Renault. De afgelopen jaren hebben ze een goede ontwikkeling gemaakt, lijkt het, en als ze nu binnen 2 jaar in de RBR-familie een motor kunnen opzetten die gelijk staat aan de Renault, is dat best indrukwekkend na de zwakke tijd van McLaren. Met wat geluk kan dit jaar de trend voortzetten van eind vorig seizoen.Destruction schreef op maandag 4 maart 2019 @ 11:07:
[...]
Dit dus. Het zou naïef zijn om te denken dat RBR met een Honda motor in het 1e seizoen samen wel even het WDC/WCC binnen gaat halen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire