Stoelpoot schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 10:39:
[...]
Renault had het dus ook al moeilijk. Dat zijn dus de kosten van achterlopen op de concurrentie, zo te zien. Andere teams hadden hier minder druk achter zitten, lijkt het. Ik hoop dat het te zien is op de baan

Zowel Williams als Renault hebben halverwege het 2018 seizoen, de ontwikkeling grotendeels gestaakt.
Gaat lekker dus met die twee. Williams mist haar shakedown al en als er dan wat mis gaat maandag, dan gaan ze zomaar een of meerdere dagen verliezen omdat ze eerst de acute problemen moeten oplossen. Renault zit in de gevarenzone voor hun shakedown. Zaterdag zou die zijn wat al laat is aangezien alles op maandagochtend in Barcelona moet zijn. Een shakedown houden in Barcelona is ook risicovol omdat als er wat misgaat, je de auto niet zomaar terug kan krijgen naar Enstone voor aanpassingen. Die aanpassingen moeten ze dan in de pitbox doen.
Van de auto's waar we nu renders van hebben gezien, vielen de Williams en Renault ook al het meeste tegen. Haas lijkt haar zaakjes redelijk op orde te hebben en met vrijwel alles intern van Ferrari, zal het waarschijnlijk wel werken. STR lijkt ook wel een flinke stap te hebben gezet met veel meer RBT spul.
Chiron schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 10:48:
[...]
Ik denk dat ze wat paardekrachtjes betreft wel degelijk stappen hebben gemaakt, eind afgelopen seizoen al. Maar die C-Spec was echt een biaatch om in te bouwen, zo erg dat ze het zelf niet in hun chassis kregen. En nu Red Bull als testteam wegzetten (die er uiteindelijk ook geen gat in zagen en liever door bleven rijden met de vorige spec).
Ze zullen wel wat hebben gevonden, maar eind 2018 lagen ze al achter op Honda en het was niet een paar kW, nee eerder 20kW. Een grote stap zetten nu en dan komen ze misschien weer gelijk op waar Honda zat. Nu vermoed ik dat ze bij Honda massaal seppuku plegen als ze niks hebben gevonden de afgelopen maanden, dus Renault zal waarschijnlijk richting de 40kW moeten vinden om Honda zelfs maar bij te blijven.
Mercedes en Ferrari zie ik ook gewoon meer vermogen vinden waardoor er helemaal niks veranderd.
Dit lees ik als 'het chassis is nog steeds crap', of 'we hebben nog steeds problemen om de C-spec fatsoenlijk en betrouwbaar in de wagen te krijgen'.
Zie ook bijvoorbeeld de enorme air intakes op hun zogenaamde 2019 wagen die gisteren gepresenteerd is, als dat daadwerkelijk overeen komt met wat er uiteindelijk op de baan gaat rijden.
Die auto was gewoon de RS18 met andere vleugels. De RS19 renders laten al zien dat ze de intake van de RB14 hebben gekopieerd. De rest van het bodywork is verder zeker niet zo strak als de RB14, SF71 of WO9. Komt nog eens bij dat Renault als enige team juist veel van hun intercooler bovenop de PU plaatst. Hun auto's zouden juist erg smal moeten zijn omdat ze relatief hoog en topzwaar zijn. Nou nee dus.
In ieder geval zegt 'it is going to take a bit of time before the structure can turn into a race winning car' dat wat ze nu hebben nog shit is; Ze er nog lang niet zijn, misschien wel nooit gaan komen, en/of mogelijk pas op een circuit wat de wagen gunstig zal liggen op de racekalender.
Ik hoop oprecht wel voor RIC dat ze wel wat stappen vooruit hebben gezet ten opzichte van afgelopen seizoen, het zijn opzich ook echt geen prutsers in Enstone maar ik vrees dat ze helemaal de moeder gereden gaan worden door STR ipv waar ze eigenlijk op mikken, RBR.
Dat lees ik dus ook tussen de regeltjes door. De RS19 renders zijn in dat opzicht ook niet erg hoopgevend. Het is nog steeds een vrij "dikke" auto, enorme achtervleugel waardoor de diffuser waarschijnlijk verre van optimaal is en met de problemen die ze nu al hebben om de auto af te krijgen gaat het ook geweldig.
Natuurlijk zijn het geen prutsers in Enstone, maar ze missen gewoon budget om de stap naar een topteam echt te maken. Je kan niet op 1/3 of zelfs 50% minder budget even de topteams gaan inhalen en evenaren. Ricciardo weet ook echt wel waar hij aan begonnen is. Hij krijgt royaal betaald voor zijn vlucht en zelfdestructie van zijn carrière. Maak me meer zorgen over Hulkenberg die ik gewoon zijn podium eens gun. Het lijkt er alleen niet in te zitten.
STR die voor P4 gaat weet ik ook nog niet. Het is ook niet het rijkste team en ik schat de kansen van Haas denk ik hoger in. Is er ook nog de totale wildcard die Sauber heet. Die waren goed bezig en Kimi kan ook wel wat.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.