[F1] Seizoen 2019 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 156 Laatste
Acties:
  • 1.146.062 views

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
De vergelijking tussen Renault en Red Bull

rs vs rb

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• walteij
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-09 15:59
Wielen, voorvleugel, achtervleugel, halo, stuur.
Ja, een kopie :+

Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
walteij schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 13:53:
[...]

Wielen, voorvleugel, achtervleugel, halo, stuur.
Ja, een kopie :+
Ze hebben zelfs de motor overgenomen! :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-09 07:54

JB

Cédric roelt!

Zahariac schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 13:54:
[...]

Zal RIC blij mee zijn dan :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Renault die dus Redbull van vorig jaar goed heeft bekeken. Zo weet je zeker dat je altijd een jaar blijft achterlopen.

Dit jaar hebben ze waarschijnlijk ook (opnieuw) het verschil met Mercedes ingelopen. Mercedes van vorig jaar, dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Whitewolf88
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 21-09 13:39
Zahariac schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 13:54:
[...]

Koffie over mijn toetsenbord _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-09 11:52

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/52117892_10156185146257411_5406222360795676672_n.jpg?_nc_cat=107&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=e48716a6ff4a9d1d3cee6754e6b6e14d&oe=5CED43EB

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-09 14:19

TrekDr0p

QR niet scannen

Eigenlijk heeft die RS19 wel een platte maar brede air intake.
Was die vorig jaar ook al zo plat en breed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Laatst online: 22:27
Mooiere tint geel, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:49
Goed om te zien dat de ontwerpers van Renault wel smaak hebben. Dit ziet er zoveel beter uit dan de Haas en Williams.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YLgvjWckmaB4twqfJgAcvucq/full.png
Zijn wel de nodige verschillende vinden met de oude auto als ik het zo zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:39

Edd

Woudloper schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 14:00:
[Afbeelding]
Zijn wel de nodige verschillende vinden met de oude auto als ik het zo zie.
Merendeel door reglement wijzigingen ;)

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
Stoelpoot schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 13:55:
Renault die dus Redbull van vorig jaar goed heeft bekeken. Zo weet je zeker dat je altijd een jaar blijft achterlopen.

Dit jaar hebben ze waarschijnlijk ook (opnieuw) het verschil met Mercedes ingelopen. Mercedes van vorig jaar, dus.
Ik denk dat ze tevreden zijn als ze de snelheid hebben van de Red Bull van afgelopen jaar. Het is duidelijk het beste concept, dus ik vind het niet bepaald vreemd dat ze dit doen. Vanuit daar kunnen ze zich natuurlijk ook weer verbeteren. Van McLaren verwacht ik precies hetzelfde (als ze slim zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-09 23:48

Pathogen

Shoop Da Whoop

Dat is Bottas' gear. Lewis heeft van die afzichtelijke zonnebrillen altijd... Van die kleine compleet ronde glaasjes bijvoorbeeld

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Bij mclaren zijn ze de verlichting?(denk ik) alvast aan het testen met een pre-2018 auto (want geen halo)

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DzNLdqYWsAAhN3a.jpg:large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

basvn schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 14:08:
Bij mclaren zijn ze de verlichting?(denk ik) alvast aan het testen met een pre-2018 auto (want geen halo)

[Afbeelding]
Zoooo, die zijn ver teruggegaan in hun ontwikkeling! :o

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• NotSoSteady
Ik snap die constante haat naar Renault eigenlijk niet zo. Begin het een beetje kinderachtig en zielig te vinden, vooral het gebruik van beledigingen als stokbroodvreters. Wees blij dat ze in de sport zitten, een van de succesvolste fabrikanten in de sport, of zien jullie liever nog een extra b-team van Ferrari?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruudje88
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-09 11:43
NotSoSteady schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 14:10:
Ik snap die constante haat naar Renault eigenlijk niet zo. Begin het een beetje kinderachtig en zielig te vinden, vooral het gebruik van stokbroodvreters. Wees blij dat ze in de sport zitten, een van de succesvolste fabrikanten in de sport, of zien jullie liever nog een extra b-team van Ferrari?
Zal grotendeels met onze nationalistische RBR fanbase (ben ik stiekem ook onderdeel van) te maken hebben en de relatie/uitspraken tussen RBR en Cyril Abiteboul ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 29-09 09:55
Ik snap die constante haat naar Renault eigenlijk niet zo. Begin het een beetje kinderachtig en zielig te vinden, vooral het gebruik van stokbroodvreters. Wees blij dat ze in de sport zitten, een van de succesvolste fabrikanten in de sport, of zien jullie liever nog een extra b-team van Ferrari?
Ach, vrij eenvoudig. Abiteboul heeft wat lelijke dingen geroepen over Max en Red Bull, dus dan voelt menig Max fan zich genoodzaakt om voor Max op te komen en dus Renault te haten. ;)
F1 begint in NL een beetje te veel om Max te draaien.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Razorbite
  • Laatst online: 23-09 18:36
Heeft een heel verklaarbare reden. Leugens en bedrog van Renault. Al sinds de introductie van het nieuwe motoren reglement. Zeg gewoon dat je product nog niet het gewenste niveau heeft maar dat je er heel hard mee bezig bent.

Andere oorzaak. De onprofessionele wijze waarop het F1 team met hun klanten (2017 TR Brazilië en 2017 RB Rusland??) om gaat. Dit steekt heel slecht af op je merk. Zeker als mensen fan zijn van RB of TR.

Nog een oorzaak. Renault gaat op zeer onprofessionele wijze in de media om met Red Bull en Max Verstappen. Uiteraard zijn de laatst genoemden daar ook zelf schuldig aan, maar klant is en blijft koning. En RB heeft niet gekregen wat het beloofd was (zie reden 1). Daarnaast Renault was zelfs afgelopen winter nog bezig uit te halen naar Red Bull en Honda. Belachelijke praktijken!

Ze hebben met dit soort praktijken zelf in de hand gewerkt dat mensen hun F1 ambities, hun media uitspraken en dergelijke in een frame van leugens gaan zien.
Tomcatter_31 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 14:16:
[...]

Ach, vrij eenvoudig. Abiteboul heeft wat lelijke dingen geroepen over Max en Red Bull, dus dan voelt menig Max fan zich genoodzaakt om voor Max op te komen en dus Renault te haten. ;)
Drogredeneringen druipen van je argumentatie af. Kijk gewoon even naar hoe Renault zich richting RB heeft gedragen met alle loze beloftes waar 40 miljoen per jaar voor werd afgetikt. Jij zou je ook bedonderd voelen als klant.

[ Voor 17% gewijzigd door Razorbite op 12-02-2019 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

basvn schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 14:08:

[Afbeelding]
Hebben zij nou gewoon oranje pirelli banden?

Nou morgen word een drukke dag met 2 shakedowns, dus geen livery/car show, en de nieuwe Mclaren.
Morgen word een leuke dag dus, voor het eerst een F1 2019 auto die we rijdend gaan zien :o _/-\o_

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:50

sjaool

Every life should have 9 cats

[...]
En in Engeland om Lewis, Duitsland om Sebastian en ga zo maar door... Het is overal hetzelfde, Nederland is daar zeker geen uitzondering op. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cfeijt
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-09 11:43
Ik snap die constante haat naar Renault eigenlijk niet zo. Begin het een beetje kinderachtig en zielig te vinden, vooral het gebruik van beledigingen als stokbroodvreters. Wees blij dat ze in de sport zitten, een van de succesvolste fabrikanten in de sport, of zien jullie liever nog een extra b-team van Ferrari?
Helaas krijg je dat als er te veel vanuit de oranje bril gekeken wordt.
Zelf hoop ik dat Renault het goed gaat doen dit seizoen, 2 top coureurs die ik wel vooraan wil zien vechten.
Ook heb ik altijd wel een soft spot gehad voor het team uit Enstone :)

Ryzen 5800X3D + 32GB GSKILL @3600 op X570 Aorus Pro + FE 3090 + ASUS ROG OLED PG32UCDM

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Tomcatter_31
sjaool schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 14:17:
[...]

En in Engeland om Lewis, Duitsland om Sebastian en ga zo maar door... Het is overal hetzelfde, Nederland is daar zeker geen uitzondering op. ;)
Dat is zeker waar. :)
Daar heb ik als kijker alleen minder last van, gezien ik de Engelse uitzending niet meer kan zien (zonder te streamen etc.). begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook leuk als Max het goed doet. Ik word alleen beetje moe van dat Ziggo sport zo ongeveer is veranderd in Studio Max.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razorbite
Tomcatter_31 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 14:22:
[...]

Dat is zeker waar. :)
Daar heb ik als kijker alleen minder last van, gezien ik de Engelse uitzending niet meer kan zien (zonder te streamen etc.). begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook leuk als Max het goed doet. Ik word alleen beetje moe van dat Ziggo sport zo ongeveer is veranderd in Studio Max.
Hier ben ik het wel erg mee eens! Ik vind het optreden van dhr. Plooij in de laatste Peptalk ook ronduit onprofessioneel. Maar heer mogen we het niet over hebben in dit topic dacht ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:21

Vuvuzela

My spire is forming

Razorbite schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 14:17:
[...]

Heeft een heel verklaarbare reden. Leugens en bedrog van Renault. Al sinds de introductie van het nieuwe motoren reglement. Zeg gewoon dat je product nog niet het gewenste niveau heeft maar dat je er heel hard mee bezig bent.

Andere oorzaak. De onprofessionele wijze waarop het F1 team met hun klanten (2017 TR Brazilië en 2017 RB Rusland??) om gaat. Dit steekt heel slecht af op je merk. Zeker als mensen fan zijn van RB of TR.

Nog een oorzaak. Renault gaat op zeer onprofessionele wijze in de media om met Red Bull en Max Verstappen. Uiteraard zijn de laatst genoemden daar ook zelf schuldig aan, maar klant is en blijft koning. En RB heeft niet gekregen wat het beloofd was (zie reden 1). Daarnaast Renault was zelfs afgelopen winter nog bezig uit te halen naar Red Bull en Honda. Belachelijke praktijken!

Ze hebben met dit soort praktijken zelf in de hand gewerkt dat mensen hun F1 ambities, hun media uitspraken en dergelijke in een frame van leugens gaan zien.

[...]

Drogredeneringen druipen van je argumentatie af. Kijk gewoon even naar hoe Renault zich richting RB heeft gedragen met alle loze beloftes waar 40 miljoen per jaar voor werd afgetikt. Jij zou je ook bedonderd voelen als klant.
Reageer dan niet...

[ Voor 1% gewijzigd door DaniëlWW2 op 12-02-2019 14:39 ]

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

heerlijke clitbait weer :)

https://www.gpblog.com/nl...-nieuwkomer-leclerc-.html

Logisch maar ook wel apart.

En Cyril heeft volgens mij zijn doelstellingen weer wat bijgezet, P4 behouden en proberen in te lopen op de top 3/
https://racingnews365.nl/...seizoen-2019-consolideren

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• leonwin7
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-09 17:02

[ Voor 37% gewijzigd door leonwin7 op 12-02-2019 14:25 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DzNGnS3WwAAdzHm?format=jpg&name=large

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:20

Zelfs Hulkenberg geeft aan dat er weinig veranderd is aan de livery :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Modbreak: titleMensen, kom op. Hou het nou eens een beetje vriendelijk en constructief. :/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

https://racingnews365.nl/...o-rosso-een-oude-red-bull

Even hierop inhakend he... Zou STR niet juist op sommige punten een afwijkende strategie gebruiken zodat RBR dan mooi feedback krijgt "hoe het zou werken als..."?

Hmm, een RB14 met hoge sidepods, net als Ferrari, zou dat werken? Wacht, we bellen Franz even of ie dat uittest komend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
Pathogen schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 14:41:

Even hierop inhakend he... Zou STR niet juist op sommige punten een afwijkende strategie gebruiken zodat RBR dan mooi feedback krijgt "hoe het zou werken als..."?

Hmm, een RB14 met hoge sidepods, net als Ferrari, zou dat werken? Wacht, we bellen Franz even of ie dat uittest komend jaar.
Dan zouden ze een jaar achterlopen met de ontwikkeling. Daarnaast kunnen ze dergelijke ontwerpen testen in de windtunnel en diverse simulaties.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 22:28
Pathogen schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 14:41:

Maar dat duurt te lang? Vleugeltjes kunnen ze ook via CFD / windtunnel testen. Zoals jij zegt met de sidepots (die RBR uiteraard vorig jaar ook al had) is niet iets wat je in-season aanpast. En voortbordurend op het sidepot verhaal. Ferrari had dit in 2017, dan had STR het in 2018 moeten gebruiken en feedback geven aan RBR, waarna RBR er pas in 2019 mee zou kunnen rijden. Terwijl ze nu dus al een jaar het voordeel ervan hebben gehad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tomcatter_31
Razorbite schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 14:17:
[...]

Ben het met je eens dat Renault hun klanten niet netjes heeft behandeld in de gevallen die je noemt. Maar zijn andere partijen daar nu zoveel anders in? Als klantenteam word je nu eenmaal benadeeld tov het fabrieksteam. McLaren kreeg van Mercedes ook mindere behandeling toen ze bekend hadden gemaakt dat ze naar Honda gingen. Volgens mij richt je je nu specifiek op Renault voor een issue wat bij alle fabrikanten speelt.
Red Bull (en ook Max) is daar zelf ook niet onschuldig in. Red Bull heeft zelf ook de vuile was buiten gehangen. Dus daar hebben beide partijen een rol in gespeeld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Razorbite
Tomcatter_31 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 14:49:
[...]

Ben het met je eens dat Renault hun klanten niet netjes heeft behandeld in de gevallen die je noemt. Maar zijn andere partijen daar nu zoveel anders in? Als klantenteam word je nu eenmaal benadeeld tov het fabrieksteam. McLaren kreeg van Mercedes ook mindere behandeling toen ze bekend hadden gemaakt dat ze naar Honda gingen. Volgens mij richt je je nu specifiek op Renault voor een issue wat bij alle fabrikanten speelt.
Het gaat mij er met name om dat Renault vooral een hoop beloofde aan zijn klant, maar dit niet waarmaakte. Ik heb het dan specifiek over bijvoorbeeld:

2016 - een nieuwe MGU-H beloofde, maar dat deze pas in de loop van 2017 is geintroduceerd
2017 - Meer power beloofde die het hele jaar niet is geleverd
2018 - Renault meer betrouwbaarheid beloofde, maar nog steeds (veel te vaak) is geploft.

Je kan dan een andere behandeling geven als het works team. Dat doet Mercedes ook. Maar die leveren wel wat ze beloven!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-09 13:27

Martinspire

Awesomeness

Ik denk dat het vooral te maken heeft met dat de monteurs van Vettel best een nieuwe coureur willen helpen en mogelijk wat beter met de jongere rijders kunnen communiceren. En dat die van Kimi gewoon hun ding willen doen en dat je ze met rust laat. Of zoiets. Niet elke monteur heeft zin om een dergelijke relatie vanaf 0 te beginnen denk ik

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 16:37

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Honda heeft in ieder geval verklaard dat de PU die ze aan STR en RBR leveren exact hetzelfde is :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ah, de vergelijking. Op het eerste gezicht lijkt het veel meer RBR te zijn, maar schijn bedriegt. ;)

Ik heb eens mijn zeer matige paint skills erbij gepakt en eens wat zaken gemarkeerd die me meteen al opvielen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gPg8rXCQu6Uv218mZYnAQMBr/full.jpg

De RB14 had een veel complexere en uitgebreide sturing van luchtstromen onder de vloer en was ook veel strakker verpakt dan de RS19. De RS19 heeft de strakke ronding onder de intakes overgenomen van de RB14, maar het is veel minder extreem. Waarschijnlijk komt dat omdat Renault het niveau van RBR haar intercooler bij lange na niet haalt. Verder merkte @Holkers ook al op dat het wat hoger lijkt te liggen. De Renault PU heeft voor zover we weten ook nog steeds die enorm uitstekende pijpen. Die zouden nu wel eens omhoog gebogen kunnen zijn om de boel wat strakker te kunnen verpakken.

Dan weer een team dat duidelijk voor high rake gaat. Onderhand is het nu wel de overgrote meerderheid van het veld die dit doet. Laat je alleen niet foppen door de extreme rake. Een high rake auto op snelheid zakt namelijk omdat de achterwielophanging bewust wat zachter is gemaakt en de luchtweerstand de auto naar beneden wil en ook kan drukken. Zo behoud je nog wat topsnelheid. De RB14 hier laat dus zeker niet maximale rake zien. Eigenlijk is het ook jammer dat je het effect zelden kan zien. Ik kan me van de afgelopen seizoenen maar twee keer herinneren dat het op beeld werd uitgezonden. De achterkant van RB13 of RB14 schiet echt omhoog als die remt. Dat zie je. ;)

Stiekem hield ik er overigens al rekening mee dat Renault aardig van conceptuele filosofie van RBR zou overnemen. Gezien de jarenlange mediaoorlog tussen beide kampen amuseerde de gedachte mij ook immens. Nou, ze hebben wat gedaan, maar het is zeker geen RB14 kloon, verre van.

Dit is meer een evolutie op de RS18 met wat fine tuning, wat slanker en meer rake. P4 kandidaat tenzij er echt wonderen zijn verricht. Ik zie de wonderen alleen niet. Komt nog eens bij dat Haas een aardige SF-71 kopie heeft, STR een aardige RB14 kopie en Williams een aardige WO9 kopie. P4 kan nog zwaar gaan worden want de andere middenveld teams zullen ook niet stil hebben gezeten...

[ Voor 11% gewijzigd door DaniëlWW2 op 12-02-2019 15:06 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Martinspire schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 14:56:
[...]
Ik denk dat het vooral te maken heeft met dat de monteurs van Vettel best een nieuwe coureur willen helpen en mogelijk wat beter met de jongere rijders kunnen communiceren. En dat die van Kimi gewoon hun ding willen doen en dat je ze met rust laat. Of zoiets. Niet elke monteur heeft zin om een dergelijke relatie vanaf 0 te beginnen denk ik
Lijkt me een heel gek sfeertje als je een groepje monteurs hebt die geen nieuw talent willen helpen. wmb vlieg je er dan gewoon uit.
Gebeurt vaker dat monteurs rouleren van auto tussen de jaren door. Nieuwe impulsen enzo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
[...]
En dat die van Kimi gewoon hun ding willen doen en dat je ze met rust laat.
De appel valt niet ver van de boom, zogezegd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-09 13:27

Martinspire

Awesomeness

Vuvuzela schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 15:01:
[...]

Lijkt me een heel gek sfeertje als je een groepje monteurs hebt die geen nieuw talent willen helpen. wmb vlieg je er dan gewoon uit.
Gebeurt vaker dat monteurs rouleren van auto tussen de jaren door. Nieuwe impulsen enzo
Mwoah. Ik denk dat het vrij lastig is om een groep te vinden die zo goed samenwerkt en welke zo snel en betrouwbaar een auto in elkaar kan schroeven. Bovendien moeten ze Italiaans zijn en daar zijn er weer niet zoveel van in de F1. Wellicht spreekt 1 of meer monteurs ook Frans, wat het met Leclerc wel makkelijker kan maken. Ik denk in ieder geval niet dat het is omdat er bonje in het team is of omdat er echt iets achter zit, maar gewoon iets simpels.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Siebeh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:59
Afbeeldingslocatie: https://cdn-9.motorsport.com/images/amp/6l9pVpK0/s6/red-bull-ktm-racing-and-ktm-te.jpg
kevlar01 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 11:30:
[...]

Repsol is toch geen sponsor voor RBR ?
Sowieso heeft RBR een andere olieleverancier dus dat gaat hem niet worden.
Al zou een RBR met Repsol livery wel gaaf zijn.
[Afbeelding]
Ik doelde eigenlijk op dit;

[Afbeelding]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Aah okee. Ik dacht dat je Honda bedoelde (van Marquez), omdat RBR ook met Honda gaat rijden.

Die KTM's zijn ook wel gaaf idd :)

Iemand deze al gezien ?
https://imgur.com/gallery/wiu2YQq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Laatst online: 23:59

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Ik denk dat het vooral te maken heeft met dat de monteurs van Vettel best een nieuwe coureur willen helpen en mogelijk wat beter met de jongere rijders kunnen communiceren.
Ik denk niet dat de monteurs zelf kiezen bij wie ze willen zitten. Het is meer een kwestie van de baas vertelt je waar je werkt en daarmee uit. Zo'n team is geen democratie; dat werkt niet.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]
Mocht de combinatie RBR en Honda uitdraaien op eenzelfde fiasco als dit met Mclaren het geval was (en ik hoop ten stelligste dat dit alsjeblieft niet het geval gaat zijn), dan wordt "teveel" Max vanzelf > minder minder minder. Of heb jij de illusie dat het werkelijk allemaal F1 liefhebbers zijn geworden?

Nederlands voetbal draait goed op het EK/WK, iedereen fan en in het oranje. Degenen die niets met voetbal hebben staan dan allemaal vooraan het hards te kwèke. Liggen ze eruit, allemaal weer pleite.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Nerd die Verstappen. :>
Maar Max meteen dat hij de Honda wil voelen, hoe die schakelt, toerental, vermogen etc. :P

Die arme PU engineer van Honda die toegewezen gaat worden aan Max zijn auto. Die gaat echt twee weken pure hel krijgen tijdens de testdagen, ook al is het allemaal behoorlijk goed vanaf dag een. Maar ik denk dat ze er wel enorm veel van gaan leren. Max is er ook wel eentje die werkelijk elk detail wil begrijpen en heel goed weet wat hij wel en niet wil en wat goed en niet goed is. Daar gaat Honda uiteindelijk wat aan hebben want dat lijken ze gigantisch te hebben gemist bij McLaren, een beetje te hebben gekregen met STR en Hartley maar Max is natuurlijk heel ander niveau. De communicatie van Max is ook erg duidelijk, dat weten we ook. :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09 08:33
Ricciardo over een van de redenen waarom hij naar Renault is overgestapt:
As for the motivation for leaving Red Bull, many have presumed it was because team-mate Max Verstappen finally established clear superiority in their private battle last year.

Ricciardo says there were myriad reasons, and admits one was to do with Verstappen - if not necessarily what many might think.

He says he was not impressed with the way the team dealt with the crash at last year's Azerbaijan Grand Prix that took out both drivers after an intense and often wheel-banging battle for two-thirds of the race.

Ricciardo rammed Verstappen from behind - but only after the Dutchman had done a double defensive move that is strictly forbidden in the rules.

"I didn't want to hold a grudge on that," Ricciardo says. "I couldn't tell you how many pieces made up the kaleidoscope but I guess that was one of the little pieces.

"I mean, we both got a talking to, putting it politely. In my eyes, I guess the incident itself, I felt like I was not really in the wrong, even if I'm the one that hit him. I think most people saw the double move.

"Before that there was a lot of contact, and a lot of people thought it went on too long. I guess the way it was handled at the time didn't sit too well with me.

"Handling the media, I get. It's a big brand to look after. I get it doesn't help if we both go off at each other. But I felt there was a bit of equal blame (from the team). And maybe it's just me being a stubborn race car driver but I didn't think it was an equal incident, is the easiest way to put it.

"So that was a little thing, I guess, which bothered me. But it wasn't the deal-breaker."
hier het hele artikel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Razorbite
Twynn schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 15:21:

[...]

hier het hele artikel
Zielepiet. Iemand die van achteren ramt is sowieso altijd schuldig.

De andere "pieces" zijn dat hij dit jaar helemaal aan snot is gereden door een broekie en zn reputatie als "one lap wonder" er de afgelopen twee jaar aardig onder heeft geleden.

Volgend onderwerp ajb.

[ Voor 19% gewijzigd door Razorbite op 12-02-2019 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 15:21:
[...]

Nerd. :>
Maar Max meteen dat hij de Honda wil voelen, hoe die schakelt, toerental, vermogen etc. :P

Die arme PU engineer van Honda die toegewezen gaat worden aan Max zijn auto. Die gaat echt twee weken pure hel krijgen tijdens de testdagen, ook al is het allemaal behoorlijk goed vanaf dag een. Maar ik denk dat ze er wel enorm veel van gaan leren. Max is er ook wel eentje die werkelijk elk detail wil begrijpen en heel goed weet wat hij wel en niet wil en wat goed en niet goed is. Daar gaat Honda uiteindelijk wat aan hebben want dat lijken ze gigantisch te hebben gemist bij McLaren, een beetje te hebben gekregen met STR en Hartley maar Max is natuurlijk heel ander niveau. De communicatie van Max is ook erg duidelijk, dat weten we ook. :+
Ik hoop dat ze wat monteurs van STR overgebracht hebben naar RBR.
Die gasten kunnen in record tempo een PU vervangen 8)

Dan kunnen ze tenminste kilometers maken als er wel wat mee aan de hand zou zijn.

Zou max niet stiekem al ergens rondjes hebben gereden met een paar Honda PU''s? gewoon voor het gevoel van Honda.

Max kent alleen de Renault, en de Ferrari (4 races in 2016 voor hij over ging naar RBR)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 16:37

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
basvn schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 15:25:
[...]
Zou max niet stiekem al ergens rondjes hebben gereden met een paar Honda PU''s? gewoon voor het gevoel van Honda.

Max kent alleen de Renault, en de Ferrari (4 races in 2016 voor hij over ging naar RBR)
Hij heeft in ieder geval al de nodige meters in de sim gemaakt met de RB15 :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

[...]

Ik hoop dat ze wat monteurs van STR overgebracht hebben naar RBR.
Die gasten kunnen in record tempo een PU vervangen 8)

Dan kunnen ze tenminste kilometers maken als er wel wat mee aan de hand zou zijn.

In de simulator zal hij het allang gedaan hebben, maar de auto blijft denk ik toch anders. Verder hebben ze bij RBR ook wel ervaring met snel PU's wisselen hoor. De Renault zal waarschijnlijk lastiger zijn omdat die fysiek groter was en je de intercooler er ook uit zal moeten halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walteij
  • Laatst online: 24-09 15:59

Hij heeft alleen in de simulator met de nieuwe Honda motor gereden, maar nog niet in real life (dat mag ook niet volgens de reglementen).
Gelukkig kan RBR de Honda motor wel aan de simulator koppelen, zodat de simulatie nauwkeuriger is.

Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

kevlar01 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 15:13:
[...]

Aah okee. Ik dacht dat je Honda bedoelde (van Marquez), omdat RBR ook met Honda gaat rijden.

Die KTM's zijn ook wel gaaf idd :)

Iemand deze al gezien ?
https://imgur.com/gallery/wiu2YQq
Hahaha, die ric altijd met zijn kattenkwaad _O-

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
walteij schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 15:27:
[...]

Hij heeft alleen in de simulator met de nieuwe Honda motor gereden, maar nog niet in real life (dat mag ook niet volgens de reglementen).
Nou... Waren er niet ook geruchten dat Honda (delen van) de nieuwe motor in een auto van hun gehangen zou hebben (Honda NSX?) om daarmee over afgesloten circuits te rijden? Dat zou dan weer mogen omdat de nieuwe motor (nog) geen F1 motor is en dus nog niet aan de F1 regels hoeft te voldoen.

Ik meen zelfs dat er gesproken werd over dat Ferrari dat ook al eens gedaan zou hebben. Pre-season delen van de nieuwe motor in een aangepaste "straat" auto hangen en daarmee over het circuit gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

walteij schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 15:27:
[...]

Gelukkig kan RBR de Honda motor wel aan de simulator koppelen, zodat de simulatie nauwkeuriger is.
In principe had hij de post-season test even in de TR kunnen rijden :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
Razorbite schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 14:53:
[...]

Het gaat mij er met name om dat Renault vooral een hoop beloofde aan zijn klant, maar dit niet waarmaakte. Ik heb het dan specifiek over bijvoorbeeld:

2016 - een nieuwe MGU-H beloofde, maar dat deze pas in de loop van 2017 is geintroduceerd
2017 - Meer power beloofde die het hele jaar niet is geleverd
2018 - Renault meer betrouwbaarheid beloofde, maar nog steeds (veel te vaak) is geploft.

Je kan dan een andere behandeling geven als het works team. Dat doet Mercedes ook. Maar die leveren wel wat ze beloven!
Klopt, maar Mercedes heeft zijn zaken ook op orde. Mercedes heeft een snelle en betrouwbare motor. Mercedes had een gigantische voorsprong met de huidige motoren tov de rest omdat zij al veel langer met de ontwikkeling bezig waren en de reglementen hun kant op kwamen (politiek :X ). Kijk naar Honda, die hebben in verleden ook de nodige dingen geroepen volgens mij dat het allemaal beter zou gaan het volgende seizoen of met de volgende update. En dat was ook lang niet altijd waar. Denk dat die uitspraken gewoon marketing zijn en poging om je naam te beschermen/redden. Het is niet zo dat de Renault in de basis betrouwbaar is, ze zijn gewoon nog volop in ontwikkeling en proberen Mercedes en Ferrari in te halen. En daar slagen ze idd nog niet heel erg in. Maar dat maakt het niet meteen leugens.

[ Voor 9% gewijzigd door Tomcatter_31 op 12-02-2019 15:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
Tomcatter_31 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 15:35:
[...]

Klopt, maar Mercedes heeft zijn zaken ook op orde wat de motor betreft. Mercedes heeft een snelle en betrouwbare motor. Mercedes had een gigantische voorsprong met de huidige motoren tov de rest omdat zij al veel langer met de ontwikkeling bezig waren en de reglementen hun kant op kwamen (politiek :X ). Kijk naar Honda, die hebben in verleden ook de nodige dingen geroepen volgens mij dat het allemaal beter zou gaan het volgende seizoen of met de volgende update (in de McLaren tijd). En dat was ook lang niet altijd waar. Denk dat die uitspraken gewoon marketing zijn en poging om je naam te beschermen/redden. Niet zozeer leugens.
Inderdaad. In de F1 geloof ik pas dingen wanneer ik ze zie. Iedereen is er weer klaar voor om het heel veel beter te doen dan vorig jaar. Overigens begint het er met de b-teams niet leuker op te worden. Ik hoop echt dat ze daar in 2021 wat aan gaan doen. Ook niet bepaald eerlijk ten opzichte van Williams en McLaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Twynn schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 15:21:
[...]

hier het hele artikel
Volgende week haalt ie Hongarije er ook weer bij?

Het is zoals Dr. Marko het uitsprak, het was de fout van Verstappen. Als deze daar Ricciardo de ruimte had gegeven aan de binnenkant dan had het zich vanzelf opgelost, Ricciardo zou namelijk nooit de bocht nog hebben kunnen halen met die snelheid ;)

Renault lijkt op dit moment niet de meest gelukkige keuze voor hem, maar als ie in het achterhoofd had dat Ferrari of Mercedes wel van zijn diensten gebruik zouden willen gaan maken, dan kan dit best wel wat frustrerend zijn zoals ie dat zelf zegt.

Dat ie 2 races van de eerste 6 heeft gewonnen is meer door het "falen" van Verstappen dan door eigen toedoen, dat zal mogelijk menig teambaas ook zo hebben ingeschat?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
NotSoSteady schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 15:38:
Ik hoop echt dat ze daar in 2021 wat aan gaan doen. Ook niet bepaald eerlijk ten opzichte van Williams en McLaren.
Wat is er niet eerlijk voor Williams en McLaren? Williams is in 2015? nog het derde team geworden, begin 2010 deed McLaren ook nog goed vooraan mee. Je kunt dus ook stellen dat die teams het afgelopen jaren zelf verprutst hebben. Waar een team als Force India in diezelfde periode heeft bewezen dat ze van helemaal achteraan naar de 4e plek kunnen gaan (afgelopen jaar dan niet door puntverlies, maar als je FI en RPFI bij elkaar optelde stonden ze denk ik wel weer vierde).

Dat het gat tussen de topteams en de rest groot is en groter wordt is wel zo. Maar dat staat los van McLaren en Williams die als voormalige topteams helemaal zijn afgegleden. Want een team als FI/RPFI/RP bewijst dat je met beperkte middelen ook een goede auto kunt maken die bij gekke races op een podium kan finishen (hell, zelfs Stroll heeft dat nog in een Williams gedaan in 2017).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
RobertMe schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 15:45:
[...]

Wat is er niet eerlijk voor Williams en McLaren? Williams is in 2015? nog het derde team geworden, begin 2010 deed McLaren ook nog goed vooraan mee. Je kunt dus ook stellen dat die teams het afgelopen jaren zelf verprutst hebben. Waar een team als Force India in diezelfde periode heeft bewezen dat ze van helemaal achteraan naar de 4e plek kunnen gaan (afgelopen jaar dan niet door puntverlies, maar als je FI en RPFI bij elkaar optelde stonden ze denk ik wel weer vierde).

Dat het gat tussen de topteams en de rest groot is en groter wordt is wel zo. Maar dat staat los van McLaren en Williams die als voormalige topteams helemaal zijn afgegleden. Want een team als FI/RPFI/RP bewijst dat je met beperkte middelen ook een goede auto kunt maken die bij gekke races op een podium kan finishen (hell, zelfs Stroll heeft dat nog in een Williams gedaan in 2017).
Ik zeg toch ook niet dat McLaren en Williams het in de afgelopen jaren goed hebben gedaan? Lijkt me nogal duidelijk dat dit niet het geval is.

Dat heeft in mijn ogen echter niks te maken of het eerlijk is. Formule 1 is voor mij ook een klasse waar teams hun eigen onderdelen moeten ontwikkelen in plaats van te wachten op trucks vol met oude onderdelen van de grootmachten. Niet alleen op het technische vlak is dat gevaarlijk, maar ook qua politiek. Je geeft Ferrari en Mercedes alleen maar meer en meer macht, terwijl we toch allemaal graag een sport zouden zien waar er wat meer competitie is tussen de teams. In plaats van gevechten voor P8 tot en met P10.

[ Voor 4% gewijzigd door NotSoSteady op 12-02-2019 15:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 15:21:
[...]

Nerd. :>

Die arme PU engineer van Honda die toegewezen gaat worden aan Max zijn auto. Die gaat echt twee weken pure hel krijgen tijdens de testdagen, ook al is het allemaal behoorlijk goed vanaf dag een.
Geef die man dan wat risicogeld toe. Haha

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Dat BBC-artikel begint met Ricciardio te bestempelen als "arguably the best overtaker in the sport". Ik vind Ricciardo dus helemaal geen briljante inhaler, meer chef divebomb die primair profiteert van een auto met onnoemelijk veel downforce en stabiliteit. Hamilton, Verstappen, Vettel en Alonso waren de afgelopen jaren toch een klasse beter wat dat betreft.

Nu is Horner het niet met me eens, maar laten we wel wezen wat weet Mr. Ginger Spice nou van racen.

[ Voor 9% gewijzigd door FirePuma142 op 12-02-2019 16:08 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:50

sjaool

Every life should have 9 cats

FirePuma142 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 16:07:
Dat BBC-artikel begint met Ricciardio te bestempelen als "arguably the best overtaker in the sport". Ik vind Ricciardo dus helemaal geen briljante inhaler, meer chef divebomb die primair profiteert van een auto met onnoemelijk veel downforce en stabiliteit. Hamilton, Verstappen, Vettel en Alonso waren de afgelopen jaren toch een klasse beter wat dat betreft.

Nu is Horner het niet met me eens, maar laten we wel wezen wat weet Mr. Ginger Spice nou van racen.
We zullen het meemaken of hij het in de Renault nog net zo goed kan als in de Red Bull... ik vrees dat we nog wel een paar knallers gaan zien. :P

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

RobertMe schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 15:32:
[...]
..
Ik meen zelfs dat er gesproken werd over dat Ferrari dat ook al eens gedaan zou hebben. Pre-season delen van de nieuwe motor in een aangepaste "straat" auto hangen en daarmee over het circuit gaan.
Voor we de V6T kregen, reden er op Fiorano verdachte prototypes rond.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Ondertussen in Melbourne.....

https://streamable.com/9jsgw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ari Gold
Lekker asfaltje daar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
Rijdt er wel ff soepel doorheen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jasphur
Nice. Krijg er echt weer helemaal zin in!!! Ik moet zeggen dat deze stop voor mij redelijk snel gegaan is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16:07
2 nieuwe chicanes op start-finish. Wellicht nog ruimte voor inhaalacties. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Stoelpoot schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 16:23:
[...]

Rijdt er wel ff soepel doorheen.
Volgens mij is t filmpje wel x2 versneld ofzo :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:45

Oekol

waka waka hey hey

Jasphur schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 16:34:
[...]

Nice. Krijg er echt weer helemaal zin in!!! Ik moet zeggen dat deze stop voor mij redelijk snel gegaan is.
Dat moment waarop de vrouw zegt: 'ik heb echt zin in het nieuwe f1 seizoen, vind het altijd wel gezellig'. O+

Dat moment was dus afgelopen week toen de eerste livery bekent werd. Toen begon 't bij haar ook weer te deugen.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yamotek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:15
kevlar01 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 16:39:
[...]

Volgens mij is t filmpje wel x2 versneld ofzo :)
Dat lijkt er wel op, zeker wanneer de persoon oversteekt zie je hem iets te snel lopen en ook met de drempels, de vering lijkt daar wel heel stijf te zijn gezien hoe snel de auto weer recht staat.

Trouwens bij het interview van Max, het moment dat hij zegt dat hij wel zin heeft om de power van de engine te voelen.. daar keek hij toch voor een halve seconde heel blij. Heb het idee dat dat kleine momentje al genoeg zegt over wat wij volgend seizoen kunnen verwachten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Yamotek schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 16:42:
[...]

Dat lijkt er wel op, zeker wanneer de persoon oversteekt zie je hem iets te snel lopen en ook met de drempels, de vering lijkt daar wel heel stijf te zijn gezien hoe snel de auto weer recht staat.

Trouwens bij het interview van Max, het moment dat hij zegt dat hij wel zin heeft om de power van de engine te voelen.. daar keek hij toch voor een halve seconde heel blij. Heb het idee dat dat kleine momentje al genoeg zegt over wat wij volgend seizoen kunnen verwachten ;).
We weten het maandag! *O* *O*
(ik ga er vanuit dat Max de eerste dag sowieso de ochtend gaat rijden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Yamotek schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 16:42:
[...]

Ik vermoed dat hij wel een testdag bezig is om de engine braking naar zijn zin te krijgen icm de throttle mapping etc.

PSN

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jasphur
Ik vind Williams echt zo lelijk nog niet hoor :)

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DzNYwK0XgAAU5br?format=jpg&name=medium

[ Voor 23% gewijzigd door Jasphur op 12-02-2019 16:53 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

^^ Williams gaat zo geen vrienden maken met de sponsors ;)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakOverflow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-09 16:44

TweakOverflow

Wubbalubbadubdub!

Illegal_Alien schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 16:54:
Ik denk juist van wel, de stijl van de auto wordt ook met de sponsoren besproken neem ik aan en op internet is de auto viral gegaan door deze stijl. Persoonlijk vind ik hem ook erg mooi dit jaar!

Lezen is ook een vak :9

[ Voor 4% gewijzigd door TweakOverflow op 12-02-2019 16:59 ]

Weddings are basically funerals with cake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Als ik ze nu zo onder elkaar zie vind ik juist de sponsoren op de Williams het best leesbaar haha :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Robinvdh5 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 16:55:
[...]

Ik denk juist van wel, de stijl van de auto wordt ook met de sponsoren besproken neem ik aan en op internet is de auto viral gegaan door deze stijl. Persoonlijk vind ik hem ook erg mooi dit jaar!
*kuch* iets met een spiegel en knipoog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Laatst online: 23:51
Pirelli ook niet, die hebben speciaal banden gemaakt voor hun afwijkende stijl :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakOverflow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-09 16:44

TweakOverflow

Wubbalubbadubdub!

Illegal_Alien schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 16:56:
[...]

*kuch* iets met een spiegel en knipoog :P
Lezen is ook een kunst, zit er naast :X Dacht dat het over de HAAS ging :+

Weddings are basically funerals with cake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Dat ontwerp van Williams is toch echt een verschrikking. Dat je een ontwerper hebt die een slechte dag heeft kan ik nog begrijpen, maar dat je dit als team wil kan ik niet begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Renault en photoshop, ze vergeten weer iets:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DzNRxIBWkAAC7Wl?format=jpg&name=900x900

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

^^ Williams is inderdaad een beetje vaag, maar beter/gedurfder dan al die andere wagens die hetzelfde blijven, met hier en daar een verschoven lijntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
@pilskes Ik begrijp je even niet :)
Heb je meer uitleg bij je afbeelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:52
Jasphur schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 16:53:
Ik vind Williams echt zo lelijk nog niet hoor :)

[Afbeelding]
De Williams op dit plaatje is volgens mij de FW41 met 2019 voorvleugel.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Jasphur schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 17:03:
@pilskes Ik begrijp je even niet :)
Heb je meer uitleg bij je afbeelding.
Ze hebben iets weggewerkt, maar helemaal is dit niet gelukt blijkbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
pilskes schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 17:08:
[...]

Ze hebben iets weggewerkt, maar helemaal is dit niet gelukt blijkbaar
Volgens mij kan er volgens de regels ook helemaal niks zichtbaar zitten vanuit dit standpunt, dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Laatst online: 23:51
Jasphur schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 17:09:
[...]

Volgens mij kan er volgens de regels ook helemaal niks zichtbaar zitten vanuit dit standpunt, dacht ik.
bijv. spiegeling van de vloer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Handig gifje in de link. Een overview vergelijking van de Renault wagens 2018/19

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Ingelogd schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 17:11:
[...]

bijv. spiegeling van de vloer.
Of een stukje carbon om de vleugel te ondersteunen omdat die steeds op de grond valt oOo

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jelmer93
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 31-05 12:27
De telegraaf heeft zeker de stagair een artikel laten schrijven...

https://www.telegraaf.nl/...lide-verstappen-uitgelekt

Het gaat om deze foto: Klik linkje voor groot
RB15 fake

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razorbite
Pijnlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Laatst online: 29-09 06:54

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

De ics-calendar uit de startpost is nog steeds niet online. Het afgelopen seizoen had ik een goede kalender incl. vrije trainingen en kwalificaties ergens vandaan. Hebben jullie al een goede complete ics-calendar ergens vandaan gehaald?

O, wacht: https://www.f1calendar.com/#!/timezone/Europe-Amsterdam is nu ook bijgewerkt...

[ Voor 16% gewijzigd door jfeelders op 12-02-2019 18:45 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Jelmer93 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 18:33:
De telegraaf heeft zeker de stagair een artikel laten schrijven...

https://www.telegraaf.nl/...lide-verstappen-uitgelekt

Het gaat om deze foto: Klik linkje voor groot
[Afbeelding: RB15 fake]
En als beloning geef je ze extra kliks en reclame inkomsten :+ ;)

PSN

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ari Gold
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BTsVxqF.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:33
Als dat de auto van RBR gaat worden dan zeg ik geslaagd design !!

Haas ziet er ook keurig uit en heb ook een prima verwachting voor Alfa Romeo 👍❤️

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:20

Destruction

(ex-)Automonteur

[...]
Mee eens, incl. pogingen om het circus naar een zwaar antiek circuit te halen...
Ik ben voormalig automonteur, ik heb helemaal geen F1 nodig om Renault te haten.

* Destruction is fan van de sport, niet van een specifiek team of coureur. Maar dus wel Renault hater, o.a omdat men constant beterschap beloofde en 0,0 leverde. Hell, als ze zelfs motoren met gebroken krukas afleveren op het circuit... Ben je dan een fabrikant die zichzelf serieus neemt? :/

Ik gok dat het in frankrijk wat moeilijker is om mensen te ontslaan ;) Jij of ik zou na het leveren van dat soort wanprestaties op staande voet worden ontslagen.

Anyway, ik heb er weer zin in. Ben o.a benieuwd naar VER vs. GAS, Kubica, VET vs. LEC :)

[ Voor 12% gewijzigd door Destruction op 12-02-2019 20:02 ]

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Destruction schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 19:29:
Ik ben voormalig automonteur, ik heb helemaal geen F1 nodig om Renault te haten.
Hahahha ik heb net mij koffie over mijn toetsenbord uitgeproest.
Geniale opmerking....
Pagina: 1 ... 23 ... 156 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire