[F1] Seizoen 2019 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 143 ... 156 Laatste
Acties:
  • 1.146.010 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

Martinusz schreef op maandag 4 november 2019 @ 10:22:
[...]

Is niet het verschil dat bij Renault betrapt is op iets wat al illegaal is en Ferrari verdacht wordt van iets te gebruiken wat op dat moment nog niet expliciet verboden was? (nu wel)
Er zit een verschil in het proces. Tegen Renault is een protest ingediend door Racing point(ik typte bijna force india), dan gaat de FIA(eigenlijk de stewards van de GP van Japan) kijken of er inderdaad iets iets dat niet mag.

In dit geval heeft RBR aan de FIA gevraagd "Wij willen dit doen, mag dat". Waarop de FIA zegt, nee dat mag niet. Op dat moment stuurt de FIA naar alle teams een bericht dat "dit" niet mag. Dat bericht komt bij Ferrari binnen en denken "oeps, waar we eerst in grijs gebied zaten is het nu echt illegaal"(als ferrari dit al deed)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Riderider
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:42
Voor mij is het heel duidelijk: ferrari kan heel makkelijk met een statement komen zoals: “wij hebben niet gebruik wat Red Bull heeft aangevraagd”. Dit doen ze niet en draaien er alleen omheen; “wij hebben niks illegaals gedaan, ik weet van niks bla bla bla”. 2 races geleden kon een mercedes met DRS op een lang stuk er nog niet voorbij, nu gingen een renault en mclaren er voorbij zonder DRS.

Ik denk dat Red Bull het gewoon bij het rechte eind heeft en dat max meer weet dan wij weten. Hij doet echt niet zomaar die uitspraak.

[ Voor 15% gewijzigd door Riderider op 04-11-2019 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:03
kgd92 schreef op maandag 4 november 2019 @ 10:18:
Verder vind ik het wel weer tekenend dat bij het 'illegale' remsysteem van Renault er gelijk bovenop gesprongen wordt wanneer het door een ander team aangekaart wordt (en er gelijk een flinke straf volgt voor het slim gebruik maken van een loophole in de regels), terwijl bij Ferrari gezegd wordt dat een ander team eerst met harde bewijzen moet komen voordat er een onderzoek ingesteld wordt.
Het verschil is dat Racing Point bij de FIA een officieel protest heeft ingediend inclusief een pak papier van 12 pagina's met bewijs.

In dit geval is er nog steeds alleen een vermoeden dat Ferrari iets doet/deed wat illegaal is. En zolang niemand een officieel protest indient, inclusief bewijs, doet de FIA er niks mee. Dat is nu eenmaal hoe de FIA opereert. Er moet een protest inclusief bewijs worden ingediend voordat deze een onderzoek doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Er is een hoop spraakverwarring en onduidelijkheid omdat niet altijd de juiste termen gebruikt worden. Via de huidige weg die RBR heeft gebruikt, heeft Ferrari gewoon niets illegaals gedaan. Zelfs niet als ze een systeem hadden wat RBR aangekaart heeft want dat systeem is pas illegaal verklaard met de uitspraak van de FIA.

Of Ferrari dit systeem in het verleden gebruikt heeft is ook helemaal niet meer te controleren voor de FIA; ten hoogste zouden ze wat data kunnen analyseren om tot wat indirecte aanwijzingen te komen, maar hard bewijs zul je nooit meer kunnen achterhalen. En dus is het imho ook helemaal niet logisch dat de FIA nu achteraf nog allemaal straffen zou gaan uitdelen, aangezien dat harde bewijs dus gewoon ontbreekt.

Edit: Deze hele discussie past trouwens beter in [F1] Seizoen 2019 - Deel 1 :P

[ Voor 7% gewijzigd door naitsoezn op 04-11-2019 10:43 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:24
Wel slim gespeeld door RB, ze kunnen het niet hard bewijzen, ze kunnen immers niet zomaar in een Ferrari kijken of er wellicht een kabeltje express ergens ligt, dus dan neem je deze route "mogen wij een kabel zo leggen?". FIA zegt nee, en stel Ferrarie deed dit inderdaad, die moeten nu die kabel weghalen als die inderdaad verkeerd lag.

Zou de FIA die kabel nu ook controleren bij alle teams? Of hoe gaat dat? Steekproeven?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Vond het toch opvallend dat in voorgaande wedstrijden zelfs Mercedes op het rechte stuk met DRS de Ferrari niet voorbij kwam en nu rijden Mercedes en Red Bull er gemakkelijk voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 17:46
kgd92 schreef op maandag 4 november 2019 @ 10:18:
[...]
Helemaal mee eens. Zou in de top veel liever meer courreurs als max en seb zien, die niet altijd een blad voor de monde nemen maar gewoon eerlijk durven zijn.
Ik ben het daar ook mee eens, was alleen een tegenargument op iets wat ik niet bedoelde. Zelf als coureur soms politiek correct zijn, met name richting andere teams, is voor je toekomst misschien wel verstandig.
Dat afgetrainde mediagedrag hou ik ook zeker niet van, jammer genoeg wordt van oprecht gedrag vaak weer misbruik gemaakt door scheef of onvolledig quotende journalisten.

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Martinusz schreef op maandag 4 november 2019 @ 10:43:
Wel slim gespeeld door RB, ze kunnen het niet hard bewijzen, ze kunnen immers niet zomaar in een Ferrari kijken of er wellicht een kabeltje express ergens ligt, dus dan neem je deze route "mogen wij een kabel zo leggen?". FIA zegt nee, en stel Ferrarie deed dit inderdaad, die moeten nu die kabel weghalen als die inderdaad verkeerd lag.

Zou de FIA die kabel nu ook controleren bij alle teams? Of hoe gaat dat? Steekproeven?
Wat ik leuker vind; hoe zijn ze erachter gekomen (of anders gezegd waarom hebben ze specifiek dit gevraagd bij de FIA).

Zou iemand zijn bankrekening inmiddels gevuld hebben? :+ Dit kun je toch niet achterhalen zonder inside info of?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:16

Edd

JB schreef op maandag 4 november 2019 @ 10:47:
[...]

Wat ik leuker vind; hoe zijn ze erachter gekomen (of anders gezegd waarom hebben ze specifiek dit gevraagd bij de FIA).

Zou iemand zijn bankrekening inmiddels gevuld hebben? :+ Dit kun je toch niet achterhalen zonder inside info of?
Ik denk dat ze sowieso via foto's wel wat info hebben kunnen achterhalen.
Er lopen natuurlijk een aantal fotografen in dienst van RB in het paddock die het hele weekend kiekjes maken. Dan kunnen ze vrij snel bij het langslopen even snel klikken.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:24
[...]

Kan mij voorstellen dat je in een bepaalde hoek iets zoekt, hoe kan Ferrarie bijvoorbeeld meer vermogen hebben ineens, en dat je zo verder zoekt. Hoe kunnen ze eventueel de data manipuleren etc. etc. etc.
Of er moet een gouden tip zijn geweest inderdaad :P

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

JB schreef op maandag 4 november 2019 @ 09:43:
[...]

Nee RBR heeft gevraagd iets toe te passen wat niet mocht.
Nat-Water schreef op maandag 4 november 2019 @ 09:48:
[...]

Da's een aanname dat Ferrari dat deed.
Klopt beiden natuurlijk, ik heb het alleen zo omschreven omdat het dan wat duidelijker te verwoorden is binnen een zin. :P

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

sjaool schreef op maandag 4 november 2019 @ 10:50:
[...]

[...]

Klopt beiden natuurlijk, ik heb het alleen zo omschreven omdat het dan wat duidelijker te verwoorden is binnen een zin. :P
Ja maar je kan het onjuist interpreteren :) RBR heeft alleen een retorische vraag gesteld omdat de eigenlijke vraag niet gesteld kon worden door gebrek aan bewijs.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

[...]

Ze hebben bij de topteams natuurlijk heel veel slimme mensen zitten. Ze hebben beschrikking over meer data als dat wij hebben. Het was bekend dat Ferrari vooral aan het begin van het rechte stuk enorm veel won, en die snelheid neem je natuurlijk mee.

Dan gaan ze brainstormen; Als wij ook die boost willen aan het begin, wat kunnen we dan doen? Daar komen een aantal opties uit waarschijnlijk
- Extra olie verbranden
- iets met de electromotor
-extra brandstof verbranden
-etc.

Dat werken ze verder uit en komen na research tot de conclusie dat dit blijkbaar de meest logsiche oplossing is :+

Knap staaltje onderzoek werk wel, daar zouden ze bij de politie echt iets aan hebben.

Edit: @DaniëlWW2 Dan mag je deze ook schoppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
[...]

De data, is die voor de teams niet toegankelijk? Er zijn al langer vermoedens over die fuelflow. Als je dan de ruwe meetwaarden hebt en daar onlogische patronen in kunt herkennen dan heb je natuurlijk een spoor.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 08:52

Saffie_time

Why use this? 42!

Wat ik mij dan afvraag is hoeveel extra brandstof er gebruikt wordt en hoeveel er dus ook extra in de tank moet?
Aangezien gewicht van de wagen ook binnen normen moet liggen, benzinetanks aan normen moeten voldoen etc. Daarnaast is meer gewicht meenemen ook meteen langzamer rijden op de baan.
Dus vandaar mijn oprechte vraag: over hoeveel liter per race zouden we het hier dan hebben? Dat kunnen toch geen gigantische hoeveelheden zijn of zie ik iets over het hoofd?

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Saffie_time schreef op maandag 4 november 2019 @ 11:19:
Wat ik mij dan afvraag is hoeveel extra brandstof er gebruikt wordt en hoeveel er dus ook extra in de tank moet?
Aangezien gewicht van de wagen ook binnen normen moet liggen, benzinetanks aan normen moeten voldoen etc. Daarnaast is meer gewicht meenemen ook meteen langzamer rijden op de baan.
Dus vandaar mijn oprechte vraag: over hoeveel liter per race zouden we het hier dan hebben? Dat kunnen toch geen gigantische hoeveelheden zijn of zie ik iets over het hoofd?
Niet...
Meeste teams rijden voor zover ik weet al niet met een volle tank. Maar er is wel een limiet aan hoe groot die tank mag zijn, hoeveel benzine je mee mag nemen, en hoeveel er op elk moment door de leidingen heen mag.

Is dus aardig gelimiteerd.

Het lijkt zo te zijn dat door de sensor te foppen; er een tijdje benzine opzij gezet kon worden om een paar pktjes extra in te zetten. En dan heb je het inderdaad niet over liters tegelijk, maar op een paar strategische punten (begin van het rechte stuk) een beetje extra peut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

MikeyMan schreef op maandag 4 november 2019 @ 11:22:
[...]

Niet...
Meeste teams rijden voor zover ik weet al niet met een volle tank. Maar er is wel een limiet aan hoe groot die tank mag zijn, hoeveel benzine je mee mag nemen, en hoeveel er op elk moment door de leidingen heen mag.

Het lijkt zo te zijn dat door de sensor te foppen; er een tijdje benzine opzij gezet kon worden om een paar pktjes extra in te zetten. En dan heb je het inderdaad niet over liters tegelijk, maar op een paar strategische punten (begin van het rechte stuk) een beetje extra peut.
Maar er is een minimum en een maximum gewicht voor een F1 auto toch? Hierdoor zou je eigenlijk al niet meer brandstof mee kunnen nemen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

kevlar01 schreef op maandag 4 november 2019 @ 11:24:
[...]

Maar er is een minimum en een maximum gewicht voor een F1 auto toch? Hierdoor zou je eigenlijk al niet meer brandstof mee kunnen nemen lijkt mij.
Volgens mij alleen minimumgewicht.
Maar zoals ik zei; volgens mij rijdt er nu geen team met de maximale (105 kilo?) brandstofhoeveelheid.

edit: 110kg dus...

Schijnbaar is het sneller om de race met 90 kilo te rijden dan met 110 kilo. Gewichtsvoordeel en bijbehorende lagere slijtage van de banden etc weegt blijkbaar zwaarder.

[ Voor 18% gewijzigd door MikeyMan op 04-11-2019 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

kevlar01 schreef op maandag 4 november 2019 @ 11:24:
[...]

Als ze het systeem van de directive gebruikten, betekent dat ook niet zozeer dat ze meer brandstof gebruikten tijdens de totale race. Het is meer dat ze op strategische punten net wat extra power kunnen ophoesten en 'm vervolgens in de bochten geparkeerd kunnen laten staan met die bak dirty air die erachteraan stroomt. Oh en in de quali hebben ze er natuurlijk wel heel veel aan.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Niet...

Er mag geen opslag na de sensor zijn, dus alles wat je erdoorheen duwt moet je direct gebruiken.
(dat is al eerder gedaan en verboden)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
Op alle mogelijke manieren is Ferrari de grootse verliezer.

We kunnen niet de verdere ontwikkeling zien van de auto (of die van volgend jaar), maar ik kan me voorstellen dat door deze (eventueel niet reglementaire) boost in de motor andere zaken minder snel zijn doorontwikkeld. Ze pakten de tijd wel op de rechte stukken en lieten zo misschien potentieel op ander gebied liggen.

Dat betekent dat ze nu nog verder achter staan dan dat ze al deden, zo leek het in ieder geval wel gisteren.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Maar laten we eens alles op een rijtje zetten. :)

-Ferrari introduceerde hun spec 3 PU voor Spa en had opeens 40kW extra voor korte perioden beschikbaar.
-In zowel Spa als Monza werd er nog niet echt aandacht aan besteed omdat het wel een beetje verwacht was dat Ferrari daar snel zou zijn. Desondanks was Mercedes waarschijnlijk alsnog sneller aan het einde van beide races.
-In Singapore werd duidelijk dat er iets absoluut niet klopte.
-Al snel zou het om twee mogelijkheden gaan, want zowel Mercedes als RBR geloofde niet dat dit legitiem was. Het zou gaan om 40kW extra die ze via de MGU-K konden inzetten of op een of andere manier de fuel flow sensor passeren. Langzaam maar zeker gingen de vermoedens steeds meer naar de fuel flow sensor.
-Toen kwam RBR met haar "verzoek". Opeens was het snelheidsvoordeel van Ferrari dat kon oplopen tot twintig kilometer per uur, grotendeels verdwenen. Mercedes zei toen meteen bij monde van Hamilton al dat het voordeel was verdwenen. Zie: https://www.racefans.net/...sued-directive-on-engine/
-Racefans heeft een analyse gemaakt waar ook duidelijk is dat Ferrari wat vermogen is verloren. https://www.racefans.net/...directive-on-power-units/. Enige probleem is dat Ferrari kennelijk naar een andere setup is gegaan voor zaterdag met meer neerwaartse druk. Het beeld lijkt dus wat vertekend te zijn. Nog steeds is die 50+ seconden in de race wel heel erg fors. Bijna 1s per ronde verliezen is enorm voor een topteam dat de afgelopen races, steeds pole scoorde en in de race ook snel was.

We moeten denk ik dus tot Brazilië wachten, maar er zijn denk ik meer dan genoeg vragen te stellen over deze gang van zaken. Het klopte niet dat ze in Singapore zo enorm goed waren en het ook alleen maar de rechte stukken waren. In de bochten legde ze het af tegen zowel RBR als Mercedes. Om dan alsnog sneller te zijn in Singapore is heel erg opvallend.

Is er ook nog dit vanaf 7:44.
https://www.ziggosport.nl...gesprek-met-olav-mol.html

De topteams hebben gewoon mensen die tijdens de vrije trainingen, kwalificatie en de races, permanent de concurrentie in de gaten houden. Ze loggen alle snelheden, rempunten, acceleratie etc. Ze verwerken dat en ze weten precies wie, waar sneller is, hoeveel sneller, welke engine mapping etc. Daarom zei Hamilton ook dat RBR waarschijnlijk alweer een beter chassis heeft dan Mercedes. Hij krijgt die data. Natuurlijk ligt het subtieler dan dit, maar het heeft wel aan dat ze vrijwel alles van elkaar weten. Zowel RBR als Mercedes zullen waarschijnlijk in Spa al hebben gezien dat er iets niet klopte. Daarna zullen ze op onderzoek zijn gegaan wat het was, of ze het zelf konden implementeren en of het verboden moest worden. Dat Mercedes en RBR op een gegeven moment zelfs samen op leken te trekken tegen de Ferrari PU, is ook wel tekenend.

Ik denk dat RBR nu het "verzoek" heeft ingediend, omdat ze er waarschijnlijk meer te winnen hebben dan Mercedes. Immers is RBR benadeeld voor P2 in het WCC. Dat is waarschijnlijk nog een extra stok om mee te slaan als Ferrari vervelend gaat worden. Mercedes zal ondertussen denk ik de situatie goed in de gaten houden. Die zien ondertussen wel hetzelfde als RBR zag. Mercedes via Hamilton was zelfs directer dan Max was. Hamilton ging na de kwalificatie al los, Max pas na de race.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:46

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

[...]

Je mag geen brandstof opslaan na de fuelsensor. Alles wat door de sensor gaat moet je verbruiken.
Daarom denk ik eerder aan meer lift-and-coast.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maasluip schreef op maandag 4 november 2019 @ 11:47:
[...]

Je mag geen brandstof opslaan na de fuelsensor. Alles wat door de sensor gaat moet je verbruiken.
opslaan mag niet, tijdelijk de brandstofdruk verhogen in de brandstofleiding waardoor er meer brandstof in de brandstofleiding zit? semi vorm van opslag en moeilijk te traceren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Verwijderd schreef op maandag 4 november 2019 @ 11:53:
[...]

opslaan mag niet, tijdelijk de brandstofdruk verhogen in de brandstofleiding waardoor er meer brandstof in de brandstofleiding zit? semi vorm van opslag en moeilijk te traceren
5.10.5 Any device, system or procedure the purpose and/or effect of which is to increase the flow
rate or to store and recycle fuel after the measurement point is prohibited.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Maasluip schreef op maandag 4 november 2019 @ 11:47:
[...]

Bij off-throttle wordt er geen benzine ingespoten (soms wel als koeling) maar kan er alsnog wel benzine worden aangezogen. Maar het zal wel niet worden opgeslagen want technisch ligt het allemaal wat ingewikkelder... want ze "ontweken" de pulsen door de bekabeling van de fuel flow meter, dus wat ze precies doen/deden zal een raadsel blijven voor de leek :P
Enige aparte is dat de injector sensoren ook gewoon bijhouden hoeveel brandstof er wordt ingespoten, dus daar zal ook een afwijking te zien zijn (als de FIA de data opeist).

[ Voor 9% gewijzigd door ArcticWolf op 04-11-2019 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Ferrari insists the lack of straightline speed over the United States Grand Prix weekend had nothing to do with its Formula 1 engine.
https://www.motorsport.co...ine-speed-austin/4592659/
:)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 21:26

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op maandag 4 november 2019 @ 11:53:
[...]

Ze rijden niet op gas, vloeistoffen zijn niet (noemenswaardig) te comprimeren (dat is het hele idee achter hydraulische remmen bijvoorbeeld) dus dat heeft helemaal geen zin, naast dat het niet mag zoals @YakuzA zegt. Bovendien is er al een maximum van 500 bar bij de injectoren, maar ik weet niet of dat überhaupt gehaald wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Laatst online: 03-09 17:54
Edgenumber schreef op maandag 4 november 2019 @ 08:49:
[...]

Ik hen nog zo'n mijn twijfels bij dit verhaal. Ja het is wel heel erg specifiek gericht, dus je zou denken dat dit het ook is. En dan is het gewoon regelrecht valsspelen geweest, geen gaatje in de regelgeving, maar valsspelen. Dan mogen ze ferrari alle punten van heel het seizoen afpakken. Gaan ze niet doen, weet ik ook wel.

Maar de reactie van ferrari vind ik nog steeds wel interessant met "we deden en doen niks verkeerd". Hoe groot gaat de commotie wel niet zijn als ze volgende race er gewoon weer bij zitten en hun onverklaarbare snelheid weer hebben.

Dan mogen de rest van de teams wel echt aan de bak met uitzoeken wat ze daar in maranello hebben gevonden.
Vals spelen kan het nooit zijn geweest want zonder regels kan je dus ook niet vals spelen(want stroomkabel verbod langs flowsensors stonden niet in het boekje van de fia), dat ze eventueel truckje gevonden hebben zodat de flowmeter over de zijk gaat is dan toch meer een probleem van de fia met hun halfbakken flowsensors.

Maar goed, we gaan het komende 2 races zien of dat het dus was of niet.

[ Voor 6% gewijzigd door devil-strike op 04-11-2019 12:24 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

devil-strike schreef op maandag 4 november 2019 @ 12:22:
[...]

Vals spelen kan het nooit zijn geweest want zonder regels kan je dus ook niet vals spelen(want stroomkabel verbod langs flowsensors stonden niet in het boekje van de fia)
Zo werkt dat natuurlijk niet met regels :p

- Je mag niet inbreken

"Ja, maar ik kwam binnen door een tandenborstel in het slot te steken en dat staat niet zo letterlijk in de wet"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

PWM schreef op maandag 4 november 2019 @ 12:26:
[...]

Zo werkt dat natuurlijk niet met regels :p

- Je mag niet inbreken

"Ja, maar ik kwam binnen door een tandenborstel in het slot te steken en dat staat niet zo letterlijk in de wet"
het is meer "ja, maar ik paste door de brievenbus heen" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Wha toch zijn het 2 verschillende dingen denk ik, immers bij inhuis treden heb je altijd toestemming nodig van eigenaar, voor kabeltje verplaatsen niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:01
devil-strike schreef op maandag 4 november 2019 @ 12:32:
Wha toch zijn het 2 verschillende dingen denk ik, immers bij inhuis treden heb je altijd toestemming nodig van eigenaar, voor kabeltje verplaatsen niet.
Je vergeet even waar het hier om gaat, het feit dat die kabel daar lag is geen probleem. Het feit dat er daardoor waarschijnlijk stiekem meer brandstof er verbruikt op die momenten is niet toegestaan. Dat je de cijfers manipuleert op een 'legale' manier wil niet zeggen dat het gevolg toegestaan is.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:05
Lotus
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EGbW5LlXoAAbhwA?format=jpg&name=small

“Onboard”camera
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EHvx8rRWwAA-p1M?format=jpg&name=900x900

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EGq9zAaXkAA1VX4?format=jpg&name=900x900Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EG3WSD7XYAE4tx_?format=jpg&name=mediumAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EG8rX9AW4AIVfCN?format=jpg&name=small
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EHZVqvSWkAEs6Ac?format=jpg&name=900x900Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EHalrKsXUAI5mlv?format=jpg&name=mediumAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EHi1SMJXkAAjxJo?format=jpg&name=mediumAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EHdr7jOWsAAOdoP?format=jpg&name=mediumAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EHn-p8WXUAAieOM?format=jpg&name=smallAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EHy47ExWoAEEIb_?format=jpg&name=mediumAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EH4Bbh0X0AAymHW?format=jpg&name=small

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ankona
devil-strike schreef op maandag 4 november 2019 @ 12:22:
[...]

Vals spelen kan het nooit zijn geweest want zonder regels kan je dus ook niet vals spelen(want stroomkabel verbod langs flowsensors stonden niet in het boekje van de fia), dat ze eventueel truckje gevonden hebben zodat de flowmeter over de zijk gaat is dan toch meer een probleem van de fia met hun halfbakken flowsensors.

Maar goed, we gaan het komende 2 races zien of dat het dus was of niet.
Nee, niet mee eens. De regel is dat ze een bepaalde hoeveelheid brandstof mogen gebruiken, die meter is er om de regel te handhaven.

Ze hebben dus nog altijd de regel overtreden en bovendien bewust de meting verstoord. In mijn ogen best wel een zeer ernstig vergrijp en geen gebruik van een maas in de regelgeving.

Dus die kabel daar leggen is in beginsel geen overtreding. Teveel brandstof verbruiken wel. Die kabel daar leggen met de intentie stiekem meer brandstof te kunnen gebruiken is bewust vals spelen en hoort niet in welke sport dan ook.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
meenkdrie schreef op maandag 4 november 2019 @ 12:36:
[...]

Je vergeet even waar het hier om gaat, het feit dat die kabel daar lag is geen probleem. Het feit dat er daardoor waarschijnlijk stiekem meer brandstof er verbruikt op die momenten is niet toegestaan. Dat je de cijfers manipuleert op een 'legale' manier wil niet zeggen dat het gevolg toegestaan is.
Hmm k*t lol ja idd dat ben ik vergeten 8)7 8)7 stom van me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Is het niet iets om voor de historische foto’s een apart topic te maken?

Vind het niet echt 2019 gerelateerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Crxtreem schreef op maandag 4 november 2019 @ 12:54:

Met zoveel F1 topics, kan je beter een (tijdelijk) thema/subforum gaan openen :X

Doe dan gelijk een topic per team enzo :P

[ Voor 6% gewijzigd door Illegal_Alien op 04-11-2019 13:09 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:58
Illegal_Alien schreef op maandag 4 november 2019 @ 13:08:
[...]

Met zoveel F1 topics, kan je beter een (tijdelijk) thema/subforum gaan openen :X

Doe dan gelijk een topic per team enzo :P
Goed idee, mijn stem heb je voor een F1 Thema/subforum!!! _/-\o_ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Prima idee eigenlijk! Ik stem voor. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:58
Poll: Is een F1 thema/sub-forum een aanvulling op Tweakers.net?
Ja
Nee
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402229&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Update:

De poll is gesloten met de volgende uitslag:
Outerspace schreef op maandag 4 november 2019 @ 14:33:
[mbr]Een algemeen F1 subforum zal er niet komen, net zo min als dat we dat voor het voetbal ook niet doen, en niet voor de hockey, hardlopen, zwemmen etc.[/mbr]

[ Voor 30% gewijzigd door MuVo op 04-11-2019 14:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
Als we dan toch bezig zijn, waarom dan niet gelijk een complete F1 website?

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Ankona schreef op maandag 4 november 2019 @ 13:41:
Als we dan toch bezig zijn, waarom dan niet gelijk een complete F1 website?
Nou we komen wel in de buurt:

1. Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019
2. Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
3. Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
4. Formule-E: Formule E - Deel 1
5. GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
6. Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
7. En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
8. Rich Energy: [F1] Rich Energy
9. Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire

En dan nog 5 erbij als ik het zo lees, lijkt mij wel iets van een thema forum waardig. :p, maargoed dont shoot me, ik ben er niet mee begonnen. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Illegal_Alien op 04-11-2019 13:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Ik wil sowieso een subforum voor elk vleugel aero flapje en gleufje dat net 1mm verschilt van de vorige :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:31

Vuvuzela

My spire is forming

Misschien voor volgend jaar.. Maar nu hebben we nog 2 races en dan is het feestje weer over ;w

Eigenlijk is het ook wel prima in Sport. Misschien kan er een extra feature komen waardoor je gepersonaliseerde categorieën kan krijgen. En dan alle getagde F1 topics bij elkaar.

[ Voor 51% gewijzigd door Vuvuzela op 04-11-2019 13:55 ]

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppbruins
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-09 11:37
poor Leno schreef op maandag 4 november 2019 @ 13:49:
Ik wil sowieso een subforum voor elk vleugel aero flapje en gleufje dat net 1mm verschilt van de vorige :>
Daar is Ross Brawn vast ook heel blij mee :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Vuvuzela schreef op maandag 4 november 2019 @ 13:53:
Eigenlijk is het ook wel prima in Sport. Misschien kan er een extra feature komen waardoor je gepersonaliseerde categorieën kan krijgen. En dan alle getagde F1 topics bij elkaar.
Zoek je niet gewoon https://tweakers.net/tag/Formule+1/forum/ ?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Weet niet of deze al gepost is, maar de nieuwe regels goed en duidelijk uitgelegd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

Illegal_Alien schreef op maandag 4 november 2019 @ 13:49:
[...]

Nou we komen wel in de buurt:

1. Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019
2. Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
3. Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
4. Formule-E: Formule E - Deel 1
5. GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
6. Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
7. En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
8. Rich Energy: [F1] Rich Energy
9. Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire

En dan nog 5 erbij als ik het zo lees, lijkt mij wel iets van een thema forum waardig. :p, maargoed dont shoot me, ik ben er niet mee begonnen. :+
En we noemen het Tweak F1? :+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
  • Laatst online: 16:05
poor Leno schreef op maandag 4 november 2019 @ 14:10:
Weet niet of deze al gepost is, maar de nieuwe regels goed en duidelijk uitgelegd :)

[YouTube: F1’s 2021 rule changes: 10 things you need to know]
Is niet echt F1 2019 :+ maar thanks. Fijne video inderdaad

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Jasphur schreef op maandag 4 november 2019 @ 14:20:
[...]

Ok, tijd voor een algemeen F1 topic dan, die niet seizoensgebonden is :P :> >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:19
Crxtreem schreef op maandag 4 november 2019 @ 12:54:

In die denkwijze moeten er ook alvast een F1 2020 en F1 2021 topic komen (dan ook maar doorgaan tot hoever 'wij Tweakers' denken dat de F1 nog zal bestaan?).
Zo af en toe wat foto's (want zo vaak komt het niet voor m.i.) in het algemene topic vind ik persoonlijk wel prima, zorgt voor wat afwisseling/houdt het luchtig.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:54

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Een algemeen F1 subforum zal er niet komen, net zo min als dat we dat voor het voetbal ook niet doen, en niet voor de hockey, hardlopen, zwemmen etc.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Outerspace schreef op maandag 4 november 2019 @ 14:33:
[mbr]Een algemeen F1 subforum zal er niet komen, net zo min als dat we dat voor het voetbal ook niet doen, en niet voor de hockey, hardlopen, zwemmen etc.[/mbr]
Stem je ook even in de poll? :+

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Poll: Moet Outerspace in de Poll stemmen?
Ja
Ja!
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402230&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• powah33
  • Laatst online: 27-07 16:04
Misschien kunnen we het houden van een Poll beter aan de admins overlaten.
Die polls storen me btw meer als een paar mooie oude F1 plaatjes.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EIfA1FpXYAArmaM.jpg
Of het nu wel of niet klopt wat max heeft gezegt.."dat komt ervan als je stopt met valsspelen" ..Als ik zie wat voor media aandacht het krijgt...zal dit toch wel weer extra pressure brengen binnen het Ferrari team ... Hoe dan ook JOB WELL DONE voor MAX.

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:17
powah33 schreef op maandag 4 november 2019 @ 15:25:
Misschien kunnen we het houden van een Poll beter aan de admins overlaten.
Die polls storen me btw meer als een paar mooie oude F1 plaatjes.

[Afbeelding]
Of het nu wel of niet klopt wat max heeft gezegt.."dat komt ervan als je stopt met valsspelen" ..Als ik zie wat voor media aandacht het krijgt...zal dit toch wel weer extra pressure brengen binnen het Ferrari team ... Hoe dan ook JOB WELL DONE voor MAX.
Die blik van Horner >:)

Acties:
  • +33 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 14:52

Wom

Wat een mooie tak van de autosport is de F1 toch ook he? Er is bijna meer strijd naast de baan dan op de baan. Netflix rekent zich al rijk met het tweede seizoen van hun 'docu'. Dit gaat nog meer op een soap lijken!

- Speelt Ferrari echt vals, of was het een eenmalige hapering?
- Welke opmerking zal Verstappen deze keer maken waar ophef over komt?
- Weet youngster Leclerc de oude kampioen Vettel te verslaan?
- Kan Hamilton de mensheid aan een vegan-based dieet krijgen?
- Zal Hulkenberg dan toch nog een zitje krijgen ?
- Komt Stroll ooit nog in beeld tijdens een Grand Prix?

Bekijk het volgende week in Goede Tijden, Auto Rijden!

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edd

Edd

Het contract tussen McLaren en Petrobras is per direct beëindigd. Ze hadden een deal voor 5 jaar, maar is nu na 2 jaar gestopt.

https://www.gpupdate.net/...en-einde-sponsordeal-aan/

-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:50

basvn

Breezand - NHN

verrassend!

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EIiS0ilWoAYk96M?format=jpg&name=large
GIO2020!

Geen hulk in de Alfa :|

[ Voor 13% gewijzigd door basvn op 04-11-2019 15:43 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:55
Gio mag blijven. Hopelijk gaan er nog een paar lokken vanaf. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppbruins
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-09 11:37
basvn schreef op maandag 4 november 2019 @ 15:43:
verrassend!

[Afbeelding]
GIO2020!

Dankzij Ferrari..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

verrassend!

GIO2020!

Is kimi ook al bevestigd? Want hoewel die man net zoveel emotie toont, hij lijkt er niet erg veel zin meer in te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Laatst online: 21:12

tweakduke

Het schijnt dat morgen bekend wordt gemaakt dat Hulkenberg de F1 verlaat en naar de DTM gaat.
https://racingnews365.nl/...-geruchten-met-klem-tegen

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 18:08

Trouble

Everything is awesome

tweakduke schreef op maandag 4 november 2019 @ 15:47:
Het schijnt dat morgen bekend wordt gemaakt dat Hulkenberg de F1 verlaat en naar de DTM gaat.
https://racingnews365.nl/...-geruchten-met-klem-tegen
Dat heb ik gisteren tijdens de race al gehoord :?

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Trouble schreef op maandag 4 november 2019 @ 15:47:
[...]

Dat heb ik gisteren tijdens de race al gehoord :?
Ja dat klopt, Olav had het ook gezegd, maar ja het is nog niet officieel naar buiten gebracht :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46
(jarig!)
Zou de DTM eigenlijk beetje raar vinden. Overstap naar WEC in één van de nieuwe hypercars zie ik precies meer passen bij Hulkenberg

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

tweakduke schreef op maandag 4 november 2019 @ 15:48:
[...]
Ja dat klopt, Olav had het ook gezegd, maar ja het is nog niet officieel naar buiten gebracht :)
Het was zijn "wingman" die het "nieuws" gisteren tijdens de Ziggo uitzending naar buiten bracht. Als die het zegt dan moet het wel waarheid zijn :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

tweakduke schreef op maandag 4 november 2019 @ 15:48:
[...]

Je hebt het artikel gelezen? Want hij spreekt het zelf met klem tegen...
Ik verwacht hem eerder in de WEC.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Edd schreef op maandag 4 november 2019 @ 15:51:
[...]

Je hebt het artikel gelezen? Want hij spreekt het zelf met klem tegen...
Ik verwacht hem eerder in de WEC.
Ja, morgen wordt het waarschijnlijk bekend gemaakt. We wachten dus af wat het echt gaat worden, ik attendeer ook alleen even op het nieuws wat nu rond gaat :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
verrassend!

[Afbeelding]
GIO2020!

Hoopte eigenlijk (als Alfa fan) dat Alfa volgend jaar misschien zou overslaan en centjes sparen, om vervolgens in 2021 er vol in te gaan :/

Met de huidige meta kunnen ze helaas toch niet mee komen :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Kenhas schreef op maandag 4 november 2019 @ 15:51:
Zou de DTM eigenlijk beetje raar vinden. Overstap naar WEC in één van de nieuwe hypercars zie ik precies meer passen bij Hulkenberg
Ik neem aan dat je de LMP's bedoeld? ja daar kan hij wel redelijk mee sturen, hij is niet voor niks Lemans winnaar :)

Zo bizar zonde dat die jongen nooit een goed stoeltje heeft gevonden in F1.

[ Voor 9% gewijzigd door garriej op 04-11-2019 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

garriej schreef op maandag 4 november 2019 @ 15:46:
[...]

Is kimi ook al bevestigd? Want hoewel die man net zoveel emotie toont, hij lijkt er niet erg veel zin meer in te hebben.
Die heeft een contract tot volgend jaar :)

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Volgens mij werd Hulk letterlijk de vraag gesteld of hij dinsdag aan ging kondigen dat ie naar DTM ging.
De nee die daarop volgde kan ook wijzen op een aankondiging op een andere dag natuurlijk :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:30
Jasphur schreef op maandag 4 november 2019 @ 14:20:
[...]

Ach dit jaar posten we ons F1 gerelateerd geneuzel in het 2019 topic, volgend jaar in het 2020 topic.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
MikeyMan schreef op maandag 4 november 2019 @ 16:20:
Volgens mij werd Hulk letterlijk de vraag gesteld of hij dinsdag aan ging kondigen dat ie naar DTM ging.
De nee die daarop volgde kan ook wijzen op een aankondiging op een andere dag natuurlijk :P
https://twitter.com/HulkH...tatus/1191232908947800064

Hij is hier vrij stellig toch

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Ja, hij gaat dus niet bij BMW rijden in DTM :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
Deze kwestie rondom de technical directive van de FIA is voor mij wat onbevredigend.

Is deze TR openbaar? Ik heb ‘m nog niet voorbij zien komen. Want wat staat er nou precies. Dat je de meting van de fuel flow niet mag beïnvloeden? Dat is toch evident; het beïnvloeden daarvan maakt de meting onbetrouwbaar. Waarom is daar uitleg voor nodig? En de maximaal toegestane brandstoftoevoer was ook al bepaald; waar is daar extra uitleg nodig? Oftewel ik snap ‘t niet of ik mis informatie.

In het verlengde daarvan; de situatie dat Ferrari via een truc meer brandstof zou gebruiken dan toegestaan is niet alleen na, maar ook vóór de TR illegaal. Want: teveel brandstofgebruik. Dan is een eventuele verdediging idzv ‘wat we toepasten voor de TR was toen niet illegaal’ onjuist.

Dan de beschuldiging door Verstappen. Als Red Bull geen bewijs heeft voor illegale praktijken, dan doe je zo’n uitspraak niet. Daarmee breng je een ander onterecht schade toe. Onschuldig totdat het tegendeel bewezen is geldt ook voor Ferrari. Oftewel dat bewijs is er wel, want anders doe je zo’n zware uitspraak niet? Maar waarom roep je het dan alleen, maar dien je geen officiële klacht in? Als Ferrari illegaal heeft gescoord de afgelopen races dient dat toch gepast bestraft te worden? Als dat niet gebeurt, dan kun je de sport niet meer serieus nemen.

Kortom, dit verhaal moet nog een vervolg krijgen. Het zit me nu niet lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Mijn hemel, wat wordt er toch weer een gigantische mammoet gemaakt van een dwerghamster.

Ja, ze spelen waarschijnlijk een beetje vals, tenminste ze hebben de schijn wat tegen, en, zoals het f1 betaamt, wordt het allemaal politiek gehannes.

Alle teams hebben boter op het hoofd als het gaat om het verbuigen van de regels. Dat is al sinds jaar en dag het spelletje, en iedereen doet er aan mee.

Het is eigenlijk best wel rustig, maar sinds kort eerst Renault en nu Ferrari die bekeken worden. Prima toch? Lekker smeuïg!

Het lijkt er op dat de FIA Ferrari hun gang liet gaan, omdat Mercedes anders te ver uit liep, en RBR pikte dat niet et voila....

Ben benieuwd wat voor staartje dit gaat krijgen.

Misschien mag RBR volgend jaar van de FIA wel voldoende winnen om kampioen te worden.... ;)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Laatst online: 02-08 23:01
Divak schreef op maandag 4 november 2019 @ 09:31:
Uiteindelijk moeten ze zich over de hele race genomen toch wel aan de maximale brandstof houden, dat betekent dat ze het op andere delen van de baan weer moeten compenseren.
beetje late reactie misschien

De maximale hoeveelheid brandstof geld niet voor kwalificatie. (want daar is het ten slotte niet van toepassing)
Dus dan kan 1 litertje extra meenemen misschien wel interessant zijn als je de fuel flow kan omzeilen.

Tijdens 1 race heb je inderdaad een max hoeveelheid brandstof en gaat het voordeel van hun 'trucje' dus niet op. En dat zag je ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:30
demonic schreef op maandag 4 november 2019 @ 20:16:
[...]
Tijdens 1 race heb je inderdaad een max hoeveelheid brandstof en gaat het voordeel van hun 'trucje' dus niet op. En dat zag je ook.
Niet geheel en al correct. We kennen allemaal het voorbereidingsrondje met de accu's maximaal opladen.
Als je dan tijdelijk wat extra brandstof kan gebruiken icm de electromotor dan kan je sneller uitacceleren of een hogere topsnelheid halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Laatst online: 02-08 23:01
D-dark schreef op maandag 4 november 2019 @ 20:27:
[...]

Niet geheel en al correct. We kennen allemaal het voorbereidingsrondje met de accu's maximaal opladen.
Als je dan tijdelijk wat extra brandstof kan gebruiken icm de electromotor dan kan je sneller uitacceleren of een hogere topsnelheid halen.
Maar je hebt een fuel limiet voor een hele race.
dus je kan nooit meer als 110kg gebruiken. (ongeacht wat die flow sensor doet)

daarnaast weegt het extra gewicht niet op tegen hoeveel tijd (en banden slijtage) het je kost.

Het omzeilen van de max flow levert gewoon alleen iets op in de qualy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:53
Wom schreef op maandag 4 november 2019 @ 15:30:
Wat een mooie tak van de autosport is de F1 toch ook he? Er is bijna meer strijd naast de baan dan op de baan. Netflix rekent zich al rijk met het tweede seizoen van hun 'docu'. Dit gaat nog meer op een soap lijken!

- Speelt Ferrari echt vals, of was het een eenmalige hapering?
- Welke opmerking zal Verstappen deze keer maken waar ophef over komt?
- Weet youngster Leclerc de oude kampioen Vettel te verslaan?
- Kan Hamilton de mensheid aan een vegan-based dieet krijgen?
- Zal Hulkenberg dan toch nog een zitje krijgen ?
- Komt Stroll ooit nog in beeld tijdens een Grand Prix?

Bekijk het volgende week in Goede Tijden, Auto Rijden!
:)

Je vergeet alleen het Hockenheim 125 jaar Mercedes weekend... :+

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

demonic schreef op maandag 4 november 2019 @ 20:32:
[...]

Onzin...

Niemand rijdt de race met de volledige hoeveelheid benzine. En daarnaast kan het -gezien er op de baan vrij weinig wordt ingehaald- vrij makkelijk voordeel behaald worden uit een snelle in of outlap. Of zelfs alleen op de lange rechte stukken om buiten DRS afstand te blijven, zoals de vorige races te zien was. Vlak voor het DRS meetpunt 70 pk erbij, kun je de rest van de ronde relatief rustig aan doen.

Wel is het zo dat je meer voordeel hebt in de qualificatie, aangezien je dan voor 1 snelle ronde kunt sparen. Al was het maar om met de in en outlap het verbruik weer een beetje te middelen.

[ Voor 21% gewijzigd door MikeyMan op 04-11-2019 20:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:30
demonic schreef op maandag 4 november 2019 @ 20:32:
[...]

Maar je hebt een fuel limiet voor een hele race.
dus je kan nooit meer als 110kg gebruiken. (ongeacht wat die flow sensor doet)

daarnaast weegt het extra gewicht niet op tegen hoeveel tijd (en banden slijtage) het je kost.

Correct. Maar geen enkel team gebruikt 110 Kg. Lifting en Coasting i.c.m. een lager startgewicht is efficiënter.
Waarbij het wel uitmaakt is de fuel flow. Die zit nu op 100 per tijdseenheid. Kan je die tijdelijk ophogen naar 105 dan kan je sneller uit bochten acceleren. Dat zagen we vooral bij de Ferrari's

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Gooien we deze goede aflevering van Slipstream er maar eens in. :)

Eens kijken:
-Ze gaan in op hoe de fuel flow sensor nu eigenlijk werkt en wat de limiet is. Het gaat om ongeveer 27 gram per seconde en een gram extra voor een paar seconde is al flink extra vermogen voor de rechte stukken. Verder is de fuel flow meter dus niet constante meting, maar ietwat gepulseerd.

edit: zelf maar eens doorgerekend. Nou:
100 kg : 60 minuten : 60 seconden ≈ 27,7gram/s.
Gaan we uit van 850 pk voor de motor, een redelijke schatting voor kwalificatie, dan zou met lineaire schalen, 29 gram/s het volgende doen.

29 gram x 100 : 27,7 gram = 104,7%.
104,7% x 850 pk : 100 ≈ 890 pk

Ja, dat zou heel wat verklaren. Het is nauwelijks meer dan een gram, maar het kan zoveel schelen als het ook maar een beetje lineair schaalt.

-Budget cap is totale onzin en dan word even snel voorgerekend. Realistische cap nu zal eerder rond de €300 miljoen liggen. Tot drie terrein dus en op termijn McLaren waarschijnlijk ook wel. Verder veranderd er niks. Erger is dat PU's helemaal niet gelimiteerd zijn qua budget. Volgende wedloop...
-Auto's blijven veel te zwaar, hoewel de aerodynamische reglementen hoopvol lijken.

[ Voor 25% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-11-2019 21:25 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Uitleg op nu.nl over de vermeende fraude van de rode jongens in Jip en Janneke taal:

https://www.nu.nl/277164/...in-de-f1.html?jwsource=cl

[ Voor 32% gewijzigd door pilskes op 04-11-2019 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Denkt iemand dat de records van Schumacher/Hamilton ooit nog verbroken gaan worden in de nieuwe Formule 1 met budget caps? Ik voorzie dat het daarin veel moeilijker wordt voor 1 team om langdurig te domineren.

En hoe verhoudt succesvol (statistieken, Schumi, Ham) zich tot de besten (Schu, Ham, Senna, Alonso, Prost etc.) in jullie ogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:37

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Pyrone89 schreef op maandag 4 november 2019 @ 21:01:
Denkt iemand dat de records van Schumacher/Hamilton ooit nog verbroken gaan worden in de nieuwe Formule 1 met budget caps? Ik voorzie dat het daarin veel moeilijker wordt voor 1 team om langdurig te domineren.

En hoe verhoudt succesvol (statistieken, Schumi, Ham) zich tot de besten (Schu, Ham, Senna, Alonso, Prost etc.) in jullie ogen?
Team niet, maar als je als coureur elke keer in de beste auto kan stappen zoals Ham de afgelopen 7 jaar gedaan heeft, moet dat toch wel lukken zou ik zeggen.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:30
Als je het vergelijkt met MotoGP, dan zie je dat Rossi en Marquez ook niet altijd op de beste motor wereldkampioen geworden zijn.

Hopelijk zorgen de nieuwe regels en de budgetcap ervoor dat de beste coureur minder afhankelijk wordt van de auto waarin hij rijdt.

Als dit 5 jaar eerder ingevoerd was, was VER misschien al wel 3x wereldkampioen geweest 8)

[ Voor 15% gewijzigd door Joris748 op 04-11-2019 21:43 ]

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:01
poor Leno schreef op maandag 4 november 2019 @ 15:57:
[...]

Hoopte eigenlijk (als Alfa fan) dat Alfa volgend jaar misschien zou overslaan en centjes sparen, om vervolgens in 2021 er vol in te gaan :/

Tja, terugkomen kost 200m. Kun je beter doorgaan en zsm de focus op 2021 leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:24
@MikeyMan

"@Edgenumber Er is inderdaad een maximale fuelflow. Deze is 100kg/uur. Echter; als je op een of andere manier niet kunt meten dat die maximale flow wordt overschreden; wat dan?
Dan is het dus tijd voor een verscherping van de regels."

Ik was even benieuwd wat er nu in de fia reglementen stond:
1 je mag niet meer dan 100kg/h aan brandstof flow hebben
Of
2 Je mag niet meer fuelflow hebben dan de sensor registreert (en deze is ingesteld op 100kg/h)

Het laatste zou een veel meer grijs gebied open laten tot interpretatie en manipulatie. Want zo'n ding zal altijd wel zijn momenten hebben dat hij niet zo lekker werkt. En hoe gebruik je dat in je voordeel.

Maar net even gekeken. Er staat letterlijk:
5.1.4 Fuel mass flow must not exceed 100kg/h.
5.1.5 Below 10500rpm the fuel mass flow must not exceed Q (kg/h) = 0.009 N(rpm)+ 5.5.

m.a.w. ongeacht of wat die fuelflowmeter aangeeft, je mag niet meer toevoeren dan dat. Dus als Ferrari deze buiten werking heeft gesteld om meer toe te voeren vind ik het regelrecht competitie vervalsing.

Maar de FIA verifieert kennelijk de gemeten waarden van die meter niet met andere waarden. Of kunnen dat niet omdat het daarvoor aan gegevens ontbreekt. Of kijkt gewoon de andere kant op.

En ik ben het met je eens. Kan een stuk simpeler. Gewoon 110kg peut er in, op = op. Kom je vanzelf uit dat je niet meer dan zoveel per seconde kan verbruiken anders sta je voor de vlag stil.

We gaan het wel zien die komende tijd.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Joris748 schreef op maandag 4 november 2019 @ 21:41:
Als je het vergelijkt met MotoGP, dan zie je dat Rossi en Marquez ook niet altijd op de beste motor wereldkampioen geworden zijn.

Hopelijk zorgen de nieuwe regels en de budgetcap ervoor dat de beste coureur minder afhankelijk wordt van de auto waarin hij rijdt.

Als dit 5 jaar eerder ingevoerd was, was VER misschien al wel 3x wereldkampioen geweest 8)
Misschien dat je dan een soort voor-de-klapschaats-na-de-klapschaats tijd krijgt waarin de rijder die ettelijke keren wereldkampioen wordt in een vrijwel gelijk deelnemersveld als de GOAT wordt beschouwd en de tijd waarin de auto bepaalde of je wereldkampioen mocht worden of niet vergeten wordt. Leuk die Hamilton, maar goed, die won 7x doordat zijn auto 2x zo hard ging als de anderen ;)

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

poor Leno schreef op maandag 4 november 2019 @ 15:57:
[...]

Door Gio vast te leggen slaan ze toch ook effectief 2020 over?

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 20-09 00:41
Edgenumber schreef op maandag 4 november 2019 @ 22:13:
Of kijkt gewoon de andere kant op.
Ik zet m'n geld op deze optie.

De FIA moet toch hebben gemerkt dat de meter inconsistente waarden aangaf of waarden mistte?

Red Bull heeft deze loophole afgelopen weekend 'formeel' gemaakt, maar het lijkt me waarschijnlijk dat dit bij een zekere incrowd al iets langer bekend was.

Het is nu op een 'sjieke' manier opgelost, waarbij Ferrari gedwongen werd het systeem op te geven. Het vermoeden blijft hangen dat de FIA op eigen houtje niet machtig genoeg is om het tegen Ferrari op te nemen, en men blijkbaar zijn toevlucht heeft moeten zoeken tot een één-tweetje met Red Bull om toch een eind te kunnen maken aan deze praktijken.

Bij elk ander team dat hierbij gesnapt zou worden zouden de resultaten sinds de zomer weggestreept worden, zo niet nog erger. Bij Ferrari durft/kan men dat blijkbaar niet.

Als de Ferrari's de komende races net zo kansloos zijn als afgelopen weekend moet de FIA het schaamrood op de kaken krijgen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 10:27
alexbl69 schreef op maandag 4 november 2019 @ 23:10:
[...]
Bij elk ander team dat hierbij gesnapt zou worden zouden de resultaten sinds de zomer weggestreept worden, zo niet nog erger. Bij Ferrari durft/kan men dat blijkbaar niet.

Als de Ferrari's de komende races net zo kansloos zijn als afgelopen weekend moet de FIA het schaamrood op de kaken krijgen.
Als het inderdaad dit trucje is geweest, dan kun je alleen bewijzen dat de metingen bij Ferrari niet kloppen. Je zou zelfs nog kunnen zeggen dat de metingen ook in het verleden niet klopten.
Dat is echter nog niet hetzelfde als bewijzen dat ze ook daadwerkelijk de fuel flow limit overtreden hebben.

De FIA zou de data van alle door hen geleverde/verplichte sensoren moeten vrijgeven aan alle teams na de race. Geloof maar dat iedereen elkaar dan dusdanig in de gaten houdt dat valsspelen een stuk moeilijker wordt.

Of geef ze aan Amazon/AWS...misschien dat ze dan met hun data/analysten nuttige dingen kunnen doen in plaats van die debiele bandenslijtage graphics :+

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

sanderb schreef op maandag 4 november 2019 @ 23:57:
[...]
Als het inderdaad dit trucje is geweest, dan kun je alleen bewijzen dat de metingen bij Ferrari niet kloppen. Je zou zelfs nog kunnen zeggen dat de metingen ook in het verleden niet klopten.
Dat is echter nog niet hetzelfde als bewijzen dat ze ook daadwerkelijk de fuel flow limit overtreden hebben.

De FIA zou de data van alle door hen geleverde/verplichte sensoren moeten vrijgeven aan alle teams na de race. Geloof maar dat iedereen elkaar dan dusdanig in de gaten houdt dat valsspelen een stuk moeilijker wordt.

Of geef ze aan Amazon/AWS...misschien dat ze dan met hun data/analysten nuttige dingen kunnen doen in plaats van die debiele bandenslijtage graphics :+
In principe is het gewoon na te rekenen door het aantal kg in de tank voor de start te verrekenen met alle flow waardes. Als je dan op een ander getal uitkomt dan het restant kg in de tank na de finish dan klopt er iets niet :)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
meenkdrie schreef op maandag 4 november 2019 @ 22:09:
[...]

Tja, terugkomen kost 200m. Kun je beter doorgaan en zsm de focus op 2021 leggen.
Huh hoezo zoveel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Nieuwe kosten voor een F1 licentie in 2021. (en dan moet je nog beginnen met je auto designen ;0 )
Als je in 2020 niet meedoet raak je je licentie kwijt.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
YakuzA schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 00:36:
[...]

Als je in 2020 niet meedoet raak je je licentie kwijt.
Flauw :-(
Pagina: 1 ... 143 ... 156 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire