"When you grow up your heart dies"
Best interessante podcast (luister normaal echt nooit podcasts) met wel een leuk inzicht in hoe de dingen in zijn carrière zijn gegaanATS schreef op woensdag 18 september 2019 @ 06:28:
De nieuwe Beyond the Grid is er met... Jos Verstappen!
[Afbeelding]
Nog niet op YouTube, maar al wel in Apple podcasts.
Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel
De F1-roddel-sites willen nog weleens quotes overnemen uit de podcasts, bijv: https://racingnews365.nl/...oor-mijn-formule-1-debuutPyrone89 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 13:16:
Korte samenvatting voor degene die niet de tijd hebben om te luisteren?
Maar wat let je om de podcast aan te zetten als je iets anders aan het doen bent?
Vorig seizoen zette ik de podcast veelal aan in de auto onderweg naar werk/huis. Dit jaar heb ik nog niet echt naar de podcast geluisterd, maar denk dat ik deze vanavond even meepik.
-
Bron : GrandprixradioNico Hülkenberg is er van overtuigd dat hij ook volgend jaar actief zal zijn in de Formule 1. De Duitser kreeg onlangs van Renault te horen dat zijn contract na dit seizoen niet wordt verlengd en dat Esteban Ocon hem zal vervangen.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
RBR heeft weer een leuk marketing koppel samen zo!
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Oftewel : het contract bij Haas ligt al klaar.basvn schreef op woensdag 18 september 2019 @ 16:35:
Nico Hülkenberg: ‘Als ik wil, heb ik volgend jaar een stoeltje’
[...]
Bron : Grandprixradio
Williams ook wel gok ik. Maar ik denk alleen niet dat ie daar wil rijden. Liever wachten op Red Bull (Albon) of Ferrari (Vettel) dan achteraan rijden.Bart-Willem schreef op woensdag 18 september 2019 @ 20:30:
[...]
Oftewel : het contract bij Haas ligt al klaar.
Nu na twee races is het wat snel om die conclusie te trekken. Maar wat hij heeft laten zien was in ieder geval stukken beter dan wat Gasly in die 12? races voor de zomerstop heeft laten zien.Paulus07 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 22:11:
Maar zit een Albon nu niet goed bij een team als RBR? Volgens mij past die daar wel op zijn plek naast max en is het een goede aanvulling voor het team.
https://www.auto-motor-un...motoren-entwicklung-2019/

[ Voor 61% gewijzigd door leekers op 19-09-2019 06:35 ]
"Beautiful Clean Coal"
Op zich allemaal niet onlogisch aangezien de verbrandingsmotor wel zo'n beetje is uitontwikkeld.leekers schreef op donderdag 19 september 2019 @ 06:34:
Als je dit leest dan vraag ik mij af hoe lang Mercedes nog blijft in de F1 .
[Afbeelding]
Rij nu zelf ruim 30 jaar auto, en de daadwerkelijke verbruikscijfers zijn niet zoveel beter dan 30 jaar geleden. Sterker, heb de indruk dat mijn huidige wagen meer verbruikt dan m'n eerste.
Nu zijn auto's natuurlijk flink wat zwaarder geworden in die tijd (evenals vele van hun chauffeurs
De ontwikkeling van een volledig nieuwe motor is peperduur. Hoe duur? Honderden miljoenen? Miljarden? Geen idee. We hebben echter inmiddels wel het punt bereikt dat de behaalde marginale verbeteringen niet opwegen tegen de astronomische investeringen.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ze zijn ook veel krachtiger en sneller geworden....alexbl69 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 07:49:
[...]
Op zich allemaal niet onlogisch aangezien de verbrandingsmotor wel zo'n beetje is uitontwikkeld.
Rij nu zelf ruim 30 jaar auto, en de daadwerkelijke verbruikscijfers zijn niet zoveel beter dan 30 jaar geleden. Sterker, heb de indruk dat mijn huidige wagen meer verbruikt dan m'n eerste.
Nu zijn auto's natuurlijk flink wat zwaarder geworden in die tijd (evenals vele van hun chauffeurs), maar als je de reclamefolders mag geloven zijn auto's op papier een stuk zuiniger geworden in die tijd. Maar met de kennis van nu weten we allemaal dat de grootste 'innovaties' op dat gebied hebben gelegen op het vlak van de grenzen van de verbruikstesten opzoeken, tot er ver overheen gaan.
De ontwikkeling van een volledig nieuwe motor is peperduur. Hoe duur? Honderden miljoenen? Miljarden? Geen idee. We hebben echter inmiddels wel het punt bereikt dat de behaalde marginale verbeteringen niet opwegen tegen de astronomische investeringen.
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Vergeleken met jaren geleden haal je nu veel meer vermogen uit een kleine motor dan toen. Er rijden nu 0.9 liter turbo's rond die en snel en krachtig zijn terwijl ze ook nog eens flink zuiniger zijn dan de auto's van 30 jaar geleden die even groot zijn. Er is dus wel zeker een flinke ontwikkeling geweest op motorengebied. En ik denk dat er nog best wel wat mogelijk is.alexbl69 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 07:49:
[...]
Op zich allemaal niet onlogisch aangezien de verbrandingsmotor wel zo'n beetje is uitontwikkeld.
Nu zijn auto's natuurlijk flink wat zwaarder geworden in die tijd (evenals vele van hun chauffeurs), maar als je de reclamefolders mag geloven zijn auto's op papier een stuk zuiniger geworden in die tijd. Maar met de kennis van nu weten we allemaal dat de grootste 'innovaties' op dat gebied hebben gelegen op het vlak van de grenzen van de verbruikstesten opzoeken, tot er ver overheen gaan.
Trouwens dat Daimler echt stopt met ontwikkelen is dus ook niet waar. Het is niet uitgesloten dat ze in de toekomst weer verder gaan met ontwikkelen. Het lijkt er dus gewoon op dat ze nu een grens hebben bereikt en pas verder gaan als er nieuwe ontwikkelingen mogelijk zijn. En dat kan dus ook met de politiek te maken hebben.
Das Daimler in Zukunft wieder die Entwicklungsarbeit an Verbrennern aufnimmt, sei aber nicht ausgeschlossen.
[ Voor 13% gewijzigd door sjaool op 19-09-2019 08:14 ]
Klopt inderdaad, dat wel. Maar zuiniger lijkt een veel groter probleem, en je zou verwachten dat in de huidige tijd (en dan ook de voorgaande decennia) dat belangrijker is.Snowhite0901 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 08:05:
[...]
Ze zijn ook veel krachtiger en sneller geworden....
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ligt aan de ervaring denk ik? De recente Peugeot en Volvo die ik heb gereden waren echt zuinig (ja niet als je het gas intraptalexbl69 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 08:14:
[...]
Klopt inderdaad, dat wel. Maar zuiniger lijkt een veel groter probleem, en je zou verwachten dat in de huidige tijd (en dan ook de voorgaande decennia) dat belangrijker is.

En ik weet niet wat de nieuwe skyactive Mazda doen?
Klinkt alsof je erbij wasPyrone89 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 10:17:
[...]
Sorry maar ik moest lachen toen ik dit las en het hele gebeuren visualiseerde in mijn hoofd. Inclusief vader met een gezicht die op ‘whaaat the fack just happened’ staat, een dochter die pissed naar boven stampt en een vrouw die met armen over elkaar en tikkend vingertje je chagerijnig aankijkt![]()
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
BREAKING: Haas announces it has retained Romain Grosjean alongside Kevin Magnussen for 2020 #F1
— Chris Medland (@ChrisMedlandF1) 19 september 2019
hulk naar Sauber/alfa dan? of terug naar Williams
[ Voor 36% gewijzigd door basvn op 19-09-2019 09:03 ]
Hulk naar Williams zie ik niet snel gebeuren, dan kan hij beter in een andere klasse gaan rijden. Bovendien verwacht ik daar RUS/LAT te zien rijden volgend jaar.
Heeft HUL een grote zak sponsorgeld eigenlijk? Latifi neemt vziw wel veel muntjes mee als hij naar WIlliams gaat en dat kunnen ze goed gebruiken daar.
GIO eruit zou kunnen, maar denk dat ze ook wel graag een Italiaan daar houden.
[ Voor 106% gewijzigd door DJTimo op 19-09-2019 09:08 ]
Hij zei dat hij een stoeltje had voor 2020 als hij wilde. Ik zit nu dus te denken aan Williams. Een ervaren rot naast een jonge Russel. Kubica lijkt mij nu wel klaar in de F1.DJTimo schreef op donderdag 19 september 2019 @ 09:04:
Einde Hulk nu dan toch?
Maar dat hoeft nog niet te zeggen dat ie dat ook daadwerkelijk wou. Van wanneer is die uitspraak? Want dat had dus net zo goed het stoeltje van Grosjean kunnen zijn.sjaool schreef op donderdag 19 september 2019 @ 09:06:
[...]
Hij zei dat hij een stoeltje had voor 2020 als hij wilde. Ik zit nu dus te denken aan Williams. Een ervaren rot naast een jonge Russel. Kubica lijkt mij nu wel klaar in de F1.
Kubica lijkt me idd wel klaar, zodra er een rijder is die meer geld meebrengt is ie weg.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Dat valt wel mee, er is echt wel een efficiëntie slag geweest voor benzine motoren. Aardig wat veranderd sinds de jaren 70/80: injectie, closed loop regeling o.b.v. lambda, crossflow cylinder koppen, turbo's, directe injectie, variable klep timing op inlaat en uitlaat, integratie van het uitlaatspruitstuk in de cylinderkop, variabele oliepomp, elektronisch gestuurde thermostaatklep die pas opent als de motor op temperatuur is om maar een paar voorbeelden te noemen en dan heb ik nog lang niet alle innovaties gehad. Uiteraard Mazda niet te vergeten die in een andere richting innovatief is maar ook goede resultaten behaald.Bart-Willem schreef op donderdag 19 september 2019 @ 08:20:
Benzinemotoren zijn amper efficiënter geworden, maar bij diesels is het een heel ander verhaal: veel meer vermogen en veel zuiniger. Een diesel uit begin- en half jaren 80 was zo sloom als wat, had amper vermogen en deed gemiddeld nog geen 1 op 14, dat is sinds een jaar of 15 wel anders.
Een enorm cliché auto als voorbeeld
De instap golf van 1974:
1093 cc
37 kW (50 pk), 78 Nm
750 kg
spritmonitor verbruik gemiddeld 7,4 (1 op 13,5)
De instap golf van 2019:
999 cc
63 kW (85 pk), 175 Nm
1127 kg
spritmonitor verbruik gemiddeld 6,0 (1 op 16,6)
Ruim 350 kg zwaarder, 35 pk meer, 100 Nm meer en toch behoorlijk zuiniger in de praktijk.
We're delighted to confirm @RGrosjean & @KevinMagnussen for the 2020 season.
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) 19 september 2019
More details here 👉 https://t.co/7BnNiqlsH9 pic.twitter.com/1p2JxM7zYR
leekers schreef op donderdag 19 september 2019 @ 06:34:
Als je dit leest dan vraag ik mij af hoe lang Mercedes nog blijft in de F1 .
[Afbeelding]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Dus toch GRO. Ik snap niet dat ze hem aanhouden, maar oké.
Edit: De reacties op twitter zijn ook niet van de lucht.
[ Voor 9% gewijzigd door warp op 19-09-2019 09:13 ]
Haas was verrassend (goed) in hun eerste seizoen maar lijkt elk seizoen verder weg te zakken dus voor een ervaren coureur lijkt het mij dan ook een eindstation te zijn als je daar heen gaat.
Ja, Latifi. maar misschien is een ervaren coureur volgend jaar belangrijker dan geld.. om er weer bovenop te komen. en anders is er nog 1 plekje bij Alfa beschikbaar.Paulus07 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 09:08:
ziet williams niet liever een nieuw iemand die flink wat geld kan meebrengen?
De Hulk zou inderdaad ook nog naar Alfa Romeo kunnen. Ik denk dat ze daar meer aan hem hebben dan aan Giovinazzi... Plus een team met Kimi en Nico kan nog wel eens lachen worden.basvn schreef op donderdag 19 september 2019 @ 09:15:
[...]
Ja, Latifi. maar misschien is een ervaren coureur volgend jaar belangrijker dan geld.. om er weer bovenop te komen. en anders is er nog 1 plekje bij Alfa beschikbaar.
[ Voor 7% gewijzigd door sjaool op 19-09-2019 09:24 ]
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Face -> Desk - Repeat

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Voor diegenen die de verbazing op 't internet willen zien; even op de Tweet clicken en de reacties bekijken
Het kan nog steeds!
RB: Max/Nico
TR: Albon/Kvyatt (of Albon/Gasly)
Al die gifjes als reactie op een officieel bericht.Wow, that's gotta hurt.. briljant, ik heb me een breuk gelachenLuckeh schreef op donderdag 19 september 2019 @ 09:30:
[...]
Voor diegenen die de verbazing op 't internet willen zien; even op de Tweet clicken en de reacties bekijken
Het kan nog steeds!
Hulk naar RBR zie ik niet gebeuren, dan is het opleidingssysteem van RB failliet. Zie ze eerder Albon in de RBR houden als ie doorgaat zoals ie nu doet, en dan een Japanner in de STR zetten.Luckeh schreef op donderdag 19 september 2019 @ 09:30:
[...]
Het kan nog steeds!
Heb dat gevoel ook, echter moeten we denk ik ook niet onderschatten hoe goed de input van Grosjean is, vind het dus niet heel verrassend. Ze hechten daar bij Haas op dit moment denk ik erg veel waarde aan.
Liever Nyck de Vries erin.
Nyck rijdt Formule E volgend jaar voor Mercedes. Naast Stoffel Vandoorne. Die heeft al ingezien dat er geen plek zou zijn in de F1 voor 2020 en z'n keuze gemaakt.MikeyMan schreef op donderdag 19 september 2019 @ 09:34:
Tsjah... Vraag me af of Hulk een veel betere keuze was geweest dan Grosjean... Maargoed, had toch Grosjean eruit gebonjourd.
Liever Nyck de Vries erin.
Ja dat dacht albon vorig jaar ookLuckeh schreef op donderdag 19 september 2019 @ 09:40:
[...]
Nyck rijdt Formule E volgend jaar voor Mercedes. Naast Stoffel Vandoorne. Die heeft al ingezien dat er geen plek zou zijn in de F1 voor 2020 en z'n keuze gemaakt.
Volgend jaar groot Netflix reclame op de Haas?
Signatures zijn voor boomers.
Er was wel een uitspraak van Lewis laatst dat hij heel erg veel interesse had in Formule-E misschien wel een voorbode ???Chiron schreef op donderdag 19 september 2019 @ 09:11:
[...]
Ik denk dat de kans zomaar levensgroot is dat ze ermee ophouden na 2020, de toko te koop zetten en verder gaan in Formule E. Kan Lewis naar Ferrari.
"Beautiful Clean Coal"
En waar gaat hij dan naar toe? Het Mercedes Formule-E team zit volleekers schreef op donderdag 19 september 2019 @ 09:55:
[...]
Er was wel een uitspraak van Lewis laatst dat hij heel erg veel interesse had in Formule-E misschien wel een voorbode ???
Het wordt ook weer volledig uit zijn verband getrokken. Toto had aan Lewis gevraagd of hij eventueel interesse zou hebben in de Formule E als hij ooit stop met Formule 1 waarop het antwoord ja, (waarschijnlijk wel) was. En op een of andere manier vertaalt iedereen dat naar: Lewis gaat naar de Formule E

Mijn eerste auto'tje was een corsa 1.5D '88... ja, sloom was hij, maar ik ging er met gemak mee over de 1:20, terwijl ik over het algemeen 150 reed met dat ding (het duurde wel even om de 150 te bereiken, dat welBart-Willem schreef op donderdag 19 september 2019 @ 08:20:
Benzinemotoren zijn amper efficiënter geworden, maar bij diesels is het een heel ander verhaal: veel meer vermogen en veel zuiniger. Een diesel uit begin- en half jaren 80 was zo sloom als wat, had amper vermogen en deed gemiddeld nog geen 1 op 14, dat is sinds een jaar of 15 wel anders.
Gamertag: FinrazielNL
Nou Mercedes blijft in ieder geval doorgaan met hun motoren na 2020. Zie Williams contract.Chiron schreef op donderdag 19 september 2019 @ 09:11:
[...]
Ik denk dat de kans zomaar levensgroot is dat ze ermee ophouden na 2020, de toko te koop zetten en verder gaan in Formule E. Kan Lewis naar Ferrari.
Het F1 team is uit mijn hoofd 60% Mercedes, 30% Toto Wolff en 10% de erven van Niki Lauda. Mercedes kan er zelf niet zomaar uitstappen omdat ze niet alleen aandeelhouder zijn. Ongetwijfeld liggen er contracten en afspraken. Verder kost het Mercedes zelf kennelijk heel weinig voor enorm veel goede marketing en maakt het team elk jaar winst. Ik denk dat ze gewoon doorgaan, helaas.
But Hulk.

Maar ergens ook niet verbaast. Als Grosjean eens niet zit te schelden op de radio, zijn auto in de muur parkeert in de pitsstraat of weet ik veel wat nog anders, dan is hij echt heel erg snel. Waarschijnlijk goed genoeg om niet het risico te lopen om Magnussen naast Hulkenberg te zetten.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Inderdaad... Gosjean is écht goed wanneer de auto hem ligt en/of hij een goed weekend heeft. Andere klasse dan Hulkenberg.DaniëlWW2 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 10:16:
[...]
Maar ergens ook niet verbaast. Als Grosjean eens niet zit te schelden op de radio, zijn auto in de muur parkeert in de pitsstraat of weet ik veel wat nog anders, dan is hij echt heel erg snel. Waarschijnlijk goed genoeg om niet het risico te lopen om Magnussen naast Hulkenberg te zetten.
Grosjean heeft dus wél podia gehaald
F1 team moet voor volgend jaar een keuze maken tussen twee iets minder dan gemiddelde F1 coureurs voor hun iets minder dan gemiddelde team --> Team maakt de keuze voor de Franstalige en minder charismatische coureur --> Internet riot
Ach, houden we wat meer spanning (met rare acties) in het middenveld.
Waiting on the world to change
Het is dat Hulk en Mag elkaar niet liggen en dat voor nog meer oorlog zou zorgen, maar anders had Gro daar echt niet meer gereden denk ik.
YouTube: F1 Crash Compilation - Spécial Romain Grosjean
https://www.gids.tv/video...g-gp-van-groot-brittannie
https://www.skysports.com...752/grosjeans-crazy-crash
YouTube: 2018 Spanish Grand Prix: Lap 1 Crash From All The Angles
YouTube: 2012 Belgium SPA crash - Grosjean - Hamilton - Alonso - Kobayashi -...
YouTube: F1 2018 Baku GP - Grosjeans CRASH Safety Car HD
YouTube: Crash Romain Grosjean - Russia - Sochi
Dat kun je van meer rijders zeggen. Ik hoor ook vaak het argument dat Kimi zo'n voorzichtige rijder zou zijn, maar daar zijn anders ook wat crash compilations van beschikbaarStealthyPeanut schreef op donderdag 19 september 2019 @ 11:10:
We hebben het altijd wel over Maldonado, maar Grosjean kan er ook wat van inderdaad als je het op een rijtje ziet :+:
Robert #Kubica rezygnuje ze współpracy z Williamsem po sezonie 2019 – oficjalne potwierdzenie spodziewane jest dzisiaj. Dokończy sezon w barwach ekipy z Grove, ale nie zamierza zostawać na kolejny rok #ElevenF1 pic.twitter.com/1B5UYxy8tW
— Mikołaj Sokół (@SokolimOkiem) 19 september 2019
Volgens google translate:
Robert #Kubica resigns from cooperation with Williams after the 2019 season - official confirmation is expected today. He will finish the season in the colors of the Grove team, but he is not going to stay for another year # ElevenF1
[ Voor 65% gewijzigd door Paulus07 op 19-09-2019 11:18 ]
[ Voor 129% gewijzigd door mjjveldt op 19-09-2019 11:20 . Reden: dubbel ]
9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn
Hoe accuraat zou die vertaling zijn? En dan vooral over het woordje "resigns". Want dat komt over alsof hij de eer aan zichzelf houd en vertrekt. Vraag is vervolgens of hij vertrekt omdat hij toch niet "fit" genoeg is, omdat hij continu verslagen wordt door Russell, of het gewoon niet (meer) ziet zitten bij Williams.
Dit maakt DeepL er van
Robert #Cubica resigned from working with Williams after the 2019 season - official confirmation is expected today. He will finish the season in the colours of the Grove team, but will not stay for another year #ElevenF1 pic.twitter.com/1B5UYxy8tW
Robert #Cubica nam ontslag van het werken met Williams na het seizoen 2019 - officiële bevestiging wordt vandaag verwacht. Hij zal het seizoen afsluiten in de kleuren van het Grove team, maar zal niet nog een jaar blijven #ElfF1 pic.twitter.com/1B5UYxy8tW.
[ Voor 22% gewijzigd door basvn op 19-09-2019 11:23 ]
Robert refuses to cooperate with Williams after the 2019 season-official confirmation is expected today. Will finish the season as part of the team from grove, but is not going to stay for another year
https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
Dat is politiek geneuzel natuurlijk. "KUB heeft de samenwerking opgezegd en Williams respecteert zijn besluit"
[ Voor 45% gewijzigd door DJTimo op 19-09-2019 11:29 ]
Grosjean had ik echt niet gemist als die niet zou rijden...... had tevens wat meer Free practice tijd opgeleverd zonder al die rooie vlaggen voor hem.
Hulk daarin tegen ga ik wel missen ... Niet een topper zoals Lewis of max ... maar zeker goed genoeg voor de formule 1..... er rijden wel mindere rijders dit seizoen. bvb GIO en Stroll en Gasly ... zou het jammer vinden als hij geen zitje zou hebben. ... Welk zitje blijft er nu nog over ? Williams ?
https://f1manager.info/ranking/4605
@Aapje rijdt ook met zo'n ding rond, hij heeft er een 1.5TD in gehengst en nu volgens mij een 1.7.Finraziel schreef op donderdag 19 september 2019 @ 10:14:
[...]
Mijn eerste auto'tje was een corsa 1.5D '88... ja, sloom was hij, maar ik ging er met gemak mee over de 1:20, terwijl ik over het algemeen 150 reed met dat ding (het duurde wel even om de 150 te bereiken, dat wel).
Laten we zeggen dat 't ding goed van z'n plek kwam met die 1.5 onder de kap
[/offtopic]
GRO verlengd bij Haas...

Dat Kubica ermee stopt (als het waar is) lijkt me voor de hand te liggen (no pun intended), wat de oorzaak ook precies is.. Hij kan niet echt meer meekomen, maar heeft zijn doel behaald (terug keren in de F1), dat pakt niemand hem meer af. Ik hoorde berichten dat Audi interesse in zijn diensten heeft, voor de DTM. Ik gok dat-ie daar dan verder gaat
[ Voor 43% gewijzigd door Destruction op 19-09-2019 11:37 ]
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Ik denk een beetje dat het van beiden komt. In dat filmpje met Russel had ik het idee dat die ene hand een kunsthand was, die doet toch niet veel meer.RobertMe schreef op donderdag 19 september 2019 @ 11:20:
[...]
Hoe accuraat zou die vertaling zijn? En dan vooral over het woordje "resigns". Want dat komt over alsof hij de eer aan zichzelf houd en vertrekt. Vraag is vervolgens of hij vertrekt omdat hij toch niet "fit" genoeg is, omdat hij continu verslagen wordt door Russell, of het gewoon niet (meer) ziet zitten bij Williams.
Williams moet uiteraard de auto in orde krijgen, maar een ervaren coureur die ook nog kan rijden doet dan denk ik meer voor Williams dan Kubica kan.
HUL had wel losgelaten dat hij al iets had, alleen is de vraag bij welk F1 team.powah33 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 11:29:
Hulk daarin tegen ga ik wel missen ...
Maar Kimi rijdt al bijna 20 jaar mee in de F1Martinspire schreef op donderdag 19 september 2019 @ 11:17:
[...]
Dat kun je van meer rijders zeggen. Ik hoor ook vaak het argument dat Kimi zo'n voorzichtige rijder zou zijn, maar daar zijn anders ook wat crash compilations van beschikbaar
Bij Kimi was dit 306 starts en 60 DNF's -> 19%.
[ Voor 5% gewijzigd door StealthyPeanut op 19-09-2019 11:38 ]
Dat hij iets had jah ... Misschien wel buiten de Formule 1 ... who knowswarp schreef op donderdag 19 september 2019 @ 11:33:
[...]
HUL had wel losgelaten dat hij al iets had, alleen is de vraag bij welk F1 team.
Helemaal 100% mee eens.Destruction schreef op donderdag 19 september 2019 @ 11:29:
Steiner: From now on, STFU.
Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.
HUL had het echt over een F1 stoeltje.powah33 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 11:34:
Dat hij iets had jah ... Misschien wel buiten de Formule 1 ... who knows
Hülkenberg vertrouwen in F1 2020: "Als ik wil, heb ik een stoeltje"
Nico Hülkenberg maakt zich niet al te druk om het feit dat hij voor volgend jaar nog geen stoeltje heeft. De Duitser is met verschillende partijen in overleg en alhoewel de inkt nog niet droog is, ziet hij zichzelf volgend jaar gewoon in de Formule 1.
Bron
Dat hij een stoeltje kan hebben als hij wilt zegt niks over of hij volgend jaar ook in de F1 rijdt. Misschien gaat dit over het stoeltje van Grosjean. Dat Haas hem wou hebben maar hij niet naar Haas wou (of prestaties of niet naast Magnussen), of een aanbod van Williams wat hij heeft afgewezen.warp schreef op donderdag 19 september 2019 @ 11:41:
[...]
HUL had het echt over een F1 stoeltje.
[...]
Waiting on the world to change
Newey heeft weer een nieuw project erbij. Extreme offroad met elektrische auto's.
https://www.bbc.com/sport/motorsport/49732145
En dit is het moment om in paniek te raken, want Newey moet 1000% inzetbaar zijn voor 2021.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Don't shoot the messenger. Ik vermeld alleen maar wat HUL gezegd heeft.RobertMe schreef op donderdag 19 september 2019 @ 11:44:
Dat hij een stoeltje kan hebben als hij wilt zegt niks over of hij volgend jaar ook in de F1 rijdt. Misschien gaat dit over het stoeltje van Grosjean. Dat Haas hem wou hebben maar hij niet naar Haas wou (of prestaties of niet naast Magnussen), of een aanbod van Williams wat hij heeft afgewezen.
warp schreef op donderdag 19 september 2019 @ 10:56:
Precies, GRO is bij vlagen erg snel en goed, maar het blijft bij vlagen is helaas vaak windstil. Hij is gewoon veel te wisselvallig.
⛔ Trackers of betalen ⛔
Leuk verhaal, behalve dat die nieuwe Golf in de praktijk ook niet veel beter scoort dan 1 op 13,5.melcon schreef op donderdag 19 september 2019 @ 09:09:
[...]
Dat valt wel mee, er is echt wel een efficiëntie slag geweest voor benzine motoren. Aardig wat veranderd sinds de jaren 70/80: injectie, closed loop regeling o.b.v. lambda, crossflow cylinder koppen, turbo's, directe injectie, variable klep timing op inlaat en uitlaat, integratie van het uitlaatspruitstuk in de cylinderkop, variabele oliepomp, elektronisch gestuurde thermostaatklep die pas opent als de motor op temperatuur is om maar een paar voorbeelden te noemen en dan heb ik nog lang niet alle innovaties gehad. Uiteraard Mazda niet te vergeten die in een andere richting innovatief is maar ook goede resultaten behaald.
Een enorm cliché auto als voorbeeld![]()
De instap golf van 1974:
1093 cc
37 kW (50 pk), 78 Nm
750 kg
spritmonitor verbruik gemiddeld 7,4 (1 op 13,5)
De instap golf van 2019:
999 cc
63 kW (85 pk), 175 Nm
1127 kg
spritmonitor verbruik gemiddeld 6,0 (1 op 16,6)
Ruim 350 kg zwaarder, 35 pk meer, 100 Nm meer en toch behoorlijk zuiniger in de praktijk.
Volgens Herr Doktor niet nee.Luckeh schreef op donderdag 19 september 2019 @ 09:30:
[...]
Het kan nog steeds!
[knip]
https://www.grandprix.com...kenberg-for-red-bull.html
En wat Herr Doktor zegt, dat gaat ook gebeuren. Want wat zei ie ook alweer over Gasly voor de zomerstop?
Juist...
Testing, one, two ...
Maldonado was precies wel de betere starterStealthyPeanut schreef op donderdag 19 september 2019 @ 11:10:
We hebben het altijd wel over Maldonado, maar Grosjean kan er ook wat van inderdaad als je het op een rijtje ziet :+:
YouTube: 2012 Belgium SPA crash - Grosjean - Hamilton - Alonso - Kobayashi -...
Wikipedia: SpritmonitorBart-Willem schreef op donderdag 19 september 2019 @ 12:22:
[...]
Leuk verhaal, behalve dat die nieuwe Golf in de praktijk ook niet veel beter scoort dan 1 op 13,5.
Testing, one, two ...
Wederom offtopic, maar een vriend van me heeft een Golf mk7 met de 1.0 3pitter onder de kap, hij rijdt er toch echt zo'n 1:17-18 mee. IMO niet slecht. Goed, dat ding heeft inmiddels zo'n 80k km op de klok staan en ik heb 'm met klem aangeraden om dat ding weg te doen voor-ie de 100k km voorbij is, maar dat was niet het punt in deze discussieBart-Willem schreef op donderdag 19 september 2019 @ 12:22:
[...]
Leuk verhaal, behalve dat die nieuwe Golf in de praktijk ook niet veel beter scoort dan 1 op 13,5.
* Destruction gaat nog even verder met nee schudden nav het Grosjean nieuws...
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Bart-Willem schreef op donderdag 19 september 2019 @ 12:22:
[...]

> 200 pk

Grosjean

Hij is meerdere malen bij startcrashes betrokken geweest (soms ook veroorzaakt) maar niet altijd uitgevallen. Zie Verstappen in Spa van dit jaar bijvoorbeeld.StealthyPeanut schreef op donderdag 19 september 2019 @ 11:33:
[...]
Maar Kimi rijdt al bijna 20 jaar mee in de F1. Romain "pas" 8 jaar
. Als je 158 starts hebt en 42 DNF's, is dat gewoon echt veel te hoog (25%). Sommige DNF's liggen niet aan hem, maar dit is een statistiek die echt te wel te hoog is.
Bij Kimi was dit 306 starts en 60 DNF's -> 19%.
DNF's afzetten op de races is dus niet echt een goede indicator. Verstappen komt dan ook slechter uit de bus omdat ie met die Renault zo vaak is uitgevallen en Hamilton komt er goed vanaf omdat Mercedes gewoon heel betrouwbaar is.
Maldonado komt bv op 27/96 en ik denk dat ongeveer de helft Technisch is geweest. Dus zo geweldig is 19% ook niet eens.
Hakkinen komt op 58/165. Stond die nou bekend om zijn crashen?
Als je Hulkenberg herinnert om crashes, dan heb je niet op zitten letten. Veel technische malheur (zeker bij Renault) en ook vaak de lul bij startcrashes (zie Singapore 2017 bv)
[ Voor 8% gewijzigd door Martinspire op 19-09-2019 12:56 ]
Mooi! Dan kan mijn silly season voorspelling nog uitkomen
Vettel gaat weg bij Ferrari en neemt het zitje van Albon over @ RBR.
Gasly wordt eruit getrapt bij TR, Albon stapt in.
Kvyat gaat naar Ferrari want die is daar sim-tester geweest vorig jaar.
Hulkenberg gaat naar Williams want Kubica kapt ermee.
XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]
In welke kroeg zat je toen je die voorspelling maakte ?Stoksbrood schreef op donderdag 19 september 2019 @ 12:55:
[...]
Mooi! Dan kan mijn silly season voorspelling nog uitkomen![]()
Heb 't tegen een collega geroepen zelfspowah33 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 13:02:
[...]
In welke kroeg zat je toen je die voorspelling maakte ?

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]
Vettel ooit terug naar RBR ... die kans bestaat best.Stoksbrood schreef op donderdag 19 september 2019 @ 13:03:
[...]
Heb 't tegen een collega geroepen zelfs
Gasly eruit .... die heeft volgens mij al een contract voor 2020 ... UBER driver.
Hulk naar Williams .. zou kunnen, maar zou Hulk dat echt doen??? daar valt niet veel te winnen.
Alleen KVY terug als 2de rijder naar Ferrari ... die vind ik net iets te sterk... dat zie ik niet gebeuren.
Vandaar mijn vraag in welke kroeg je zat ... misschien had je al een pilsje of 2 op
[ Voor 7% gewijzigd door powah33 op 19-09-2019 13:08 ]
waarom wordt -ieder- seizoen 'silly season' genoemd? imho hebben we weinig silly seasons gehad, afgezien van 5jr(?) terug; dat de eerste 8 races een andere winnaar hadden. maar om ieder freaking seizoen silly-season te noemen...?Stoksbrood schreef op donderdag 19 september 2019 @ 12:55:
[...]
Mooi! Dan kan mijn silly season voorspelling nog uitkomen![]()

anyway, ging hulk niet naar haas?
Verwijderd
Ik vermoed dat je niet weet wat silly season inhoud?himlims_ schreef op donderdag 19 september 2019 @ 13:12:
[...]
waarom wordt -ieder- seizoen 'silly season' genoemd? imho hebben we weinig silly seasons gehad, afgezien van 5jr(?) terug; dat de eerste 8 races een andere winnaar hadden. maar om ieder freaking seizoen silly-season te noemen...?![]()
Omdat silly season niet op het seizoensverloop slaat, maar op de periode vanaf dat de eerste geruchten de kop opsteken over de driver line-ups van het volgende jaar tot en met de periode dat de teams hun line-up daadwerkelijk bevestigen.himlims_ schreef op donderdag 19 september 2019 @ 13:12:
[...]
waarom wordt -ieder- seizoen 'silly season' genoemd? imho hebben we weinig silly seasons gehad, afgezien van 5jr(?) terug; dat de eerste 8 races een andere winnaar hadden. maar om ieder freaking seizoen silly-season te noemen...?![]()
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Ieder seizoen is Silly Season. Dat is gewoon het begrip op het moment dat de geruchten op gang komen en de rijderswisselingen ook echt worden bevestigd. Zie ook https://en.wikipedia.org/wiki/Silly_seasonhimlims_ schreef op donderdag 19 september 2019 @ 13:12:
[...]
HAAS is voor Grosjean en KMAG gegaan.himlims_ schreef op donderdag 19 september 2019 @ 13:12:
[...]
Haas heeft straks aangekondigd om met hun huidige duo te blijven rijden volgend jaar:himlims_ schreef op donderdag 19 september 2019 @ 13:12:
[...]
https://www.facebook.com/...2/posts/1438506632979260/
https://www.haasf1team.co...HWuhKsJtmQfuswxK0uXeHh-z4
Silly season voorspellingen noemen ze het toch omdat de geruchten vaak een greep uit de lucht zijn?
En geen probleem hoor
het labels zoals hier beschreven wordt - was mij inderdaad niet duidelijk. Maar ook niet heel gek; want die term wordt te pas en onpas gebruik. Mij nu helder dat niet de enige benVerwijderd schreef op donderdag 19 september 2019 @ 13:13:
[...]
Ik vermoed dat je niet weet wat silly season inhoud?
Ferrari ziet gewenste progressie Giovinazzi, dus die blijft als Italiaan ook gewoon bij Alfa Romeo zitten om zich verder te ontwikkellen.
Dus teams die al vast staan:
Mercedes - Lewis en Valtteri
Haas - Romain en Kevin
Renault - Esteban en Daniel
Racing Point - Lance en Sergio
McLaren - Lando en Carlos
Alfa Romeo - Kimi en Antonio (heeft alle schijn)
Blijven over:
Ferrari, Red Bull, Toro Rosso en Williams
Vettel draait volgend jaar gewoon nog mee bij Ferrari, die gaat keurig zijn contract uitdienen en misschien daarna wel terug naar RBR. Hij zal zich settelen als tweede rijder binnen het team en gewoon de punten binnenharken die nodig/haalbaar zijn. Dus ook daar gaat niets wijzigen.
Als Albon de komende 2-3 races gewoon hetzelfde doet als in Monza en Spa, zal RedBull hem gewoon laten zitten waar hij zit. Als hij tegen valt, kan Kvyat gewoon weer naar voren geschoven worden. Gasly kan nu weer een klein beetje onbevangen gaan rijden, dus die gaat ook wel weer wat progressie maken.
De 4 racers die nu bij STR/RBR zitten maken zeer waarschijnlijk ook volgend jaar deel uit van de line-up, maar misschien dat er wat rijders van stoeltje onderling wisselen.
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat teams 1 jaar voor de nieuwe regelgeving ineens langdurige contracten gaan opstellen met andere racers of dat de coureurs nu een eenjarig contract zouden willen tekenen. 2020 wordt een jaar waarin de lang lopende contracten aflopen. Volgend jaar, voor de zomervakantie, dan zal silly season echt serieus losbarsten. De interessanste contracten lopen in 2020 af.
Bij Williams gaat Kubica weg, zo veel is ondertussen wel duidelijk.
De vraag is dus wat Williams gaat doen, gaan ze kiezen voor een ervaren racer met weinig echte resultaten in de F1 (maar die wel alle klassen onder de F1 heeft gewonnen), of kiezen ze voor een onervaren racer die net uit de F2 komt, maar wellicht iets meer sponsorgeld aan kan dragen.
Dus, wordt het Hulkenberg, of Latifi bij Williams??
Ik zou voor Hulkenberg kiezen. Hij is dan misschien recordhouder van aantal races zonder een podium plaats, maar hij is wel een stabiele racer met een goede uitstraling. Hij kan door zijn ervaring betere feedback geven aan de ontwerpers en de mechanics.
[ Voor 11% gewijzigd door walteij op 19-09-2019 14:14 ]
Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)
ROKiT Williams Racing can confirm that Robert Kubica has decided to leave the team at the end of the 2019 Formula One racing season.
— Williams Racing (@WilliamsRacing) 19 september 2019
Full story 👇
[ Voor 84% gewijzigd door basvn op 19-09-2019 14:38 ]
Kubica and Williams to part company at the end of 2019

[ Voor 24% gewijzigd door sjaool op 19-09-2019 14:43 ]
@basvn was je negen minuten voorsjaool schreef op donderdag 19 september 2019 @ 14:43:
Het is officieel: Kubica stopt na dit seizoen.
Kubica and Williams to part company at the end of 2019
[Afbeelding]
per aspera ad astra
Dit van de Formule 1 website die kwam met een push bericht. Twitter volg ik niet elk moment van de dag want er moet ook gewerkt worden.
O, en ik heb een foto van Kubica...
[ Voor 6% gewijzigd door sjaool op 19-09-2019 14:50 ]
Hij zal ongetwijfeld een aantal persoonlijke sponsoren hebben (zoals Jumbo en Exact Max sponsoren), maar dit zijn geen hele grote namen en hij zal geen miljoenen mee kunnen brengen naar een team.MikeyMan schreef op donderdag 19 september 2019 @ 14:42:
@walteij heeft Hulk überhaupt sponsorbudget in de tas?
Maar ik weet ook dat het Williams team aardig wat geld op de bank heeft staan. Het verlies dat ze hebben geleden afgelopen jaar, kunnen ze best aan. Ook dit jaar zal er geen winst behaald worden, de kans op meer punten voor het team is ten op zichte van vorig jaar alleen maar kleiner geworden (in 2018 in het totaal 7 punten, in 2019 tot nu toe slechts 1).
Maar omdat het Williams team diepe zakken heeft, denk/hoop ik dat Claire en haar managers ver genoeg vooruit kunnen kijken om in ieder geval dit en volgend jaar door te komen (met hopelijk wel wat vooruitgang) en dan met de nieuwe regels in 2021 een grote sprong willen maken en weer serieus om de punten mee kunnen racen.
Ik geloof ook niet dat Williams echt zit te springen om coureurs met sponsoren die dan ook weer allerlei eisen neer kunnen gaan leggen.
Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)
Dit topic is gesloten.
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire