[F1] Seizoen 2019 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 126 ... 156 Laatste
Acties:
  • 1.146.048 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:11
ThomasG schreef op zondag 15 september 2019 @ 22:44:
[...]
Je weet dat de Formule 2 met Mecachrome motoren rijdt?
Martinspire schreef op maandag 16 september 2019 @ 00:26:
[...]

Cool, wist ik ook niet. Waar komt dat merk dan vandaan?
En ze hebben ook de Renault motoren gebouwd waar mee Red Bull samen met Vettel een paar kampioenschappen gewonnen heeft ;)

Wikipedia: Mecachrome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:39

basvn

Breezand - NHN

eerste foto van de Haas zonder sponsoring van Rich
Afbeeldingslocatie: https://www.haasf1team.com/sites/default/files/team_banner_image/REHF1_SIDE_SEPT5.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door basvn op 16-09-2019 08:41 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Raceweek! *O* oOo

Of is het te vroeg? -O-

^^ Die Haas staat al een tijdje zo op de Haas F1 website (Die er nogal amateuristisch uitziet, al zeg ik het zelf...)

[ Voor 55% gewijzigd door Illegal_Alien op 16-09-2019 09:31 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:57

sjaool

Every life should have 9 cats

Krankenhausen schreef op maandag 16 september 2019 @ 01:49:
[...]

Was even bang dat je met Cleopatra 2525 zou komen :P . Echter deze versie van het liedje is beter dan die in die serie.
Sam Raimi is een held! :D ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

beetje offtopic, maar misschien interessant genoeg

2jr geleden:

[ Voor 26% gewijzigd door himlims_ op 16-09-2019 10:33 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-09 23:59
Sliding into raceweek like

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/n12HvF3.gif

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 14:01
Let's smash the field this weekend!

Afbeeldingslocatie: https://media2.giphy.com/media/3JQJAsESNMcJq/giphy.gif?cid=790b7611a9bbb2eed6b219d471ed1068800049b5ad66e4a1&rid=giphy.gif

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Gelukkig zal Ferrari dit jaar niet op de eerste startrij komen. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:39

Bestla

Kvinne

Ik blijf RIC en MAX als team het leukste en beste ooit zien. Jammer dat dat niet meer is. Ik zie Alex Albon niet van die fratsen uithalen zoals RIC dat kon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeAdWaVe74
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-11-2022
Bestla schreef op maandag 16 september 2019 @ 11:05:
[...]

Ik blijf RIC en MAX als team het leukste en beste ooit zien. Jammer dat dat niet meer is. Ik zie Alex Albon niet van die fratsen uithalen zoals RIC dat kon.
Gelukkig gaat het er nu wat professioneler aan toe!

het is ook keer leuk geweest met die misplaatste gemaakte grappen. 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Bestla schreef op maandag 16 september 2019 @ 11:05:
[...]

max en lando norris kunnen er samen ook wat van :X :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lonestander
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-04 14:22
himlims_ schreef op maandag 16 september 2019 @ 11:12:
[...]

max en lando norris kunnen er samen ook wat van :X :+
Het duo Max en Lando, is er wel eentje die ik graag zou willen zien in 1 team. Helaas zie ik dat niet op korte termijn gebeuren :(

Dan maar genieten van het virtual racen van die twee samen :9~

Ontopic: RACEWEEK. ben benieuwd hoe goed Red Bull het gaat doen van het weekend.

Verwachting:
Mercedes 1-2
Redbull 3-5
Ferrari 4-6

[ Voor 15% gewijzigd door Lonestander op 16-09-2019 11:16 ]

PSN: Lonestander, Steam: Lonestander / Lone

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Lonestander schreef op maandag 16 september 2019 @ 11:14:
[...]

Het duo Max en Lando, is er wel eentje die ik graag zou willen zien in 1 team. Helaas zie ik dat niet op korte termijn gebeuren :(

carlos en lando kudtten ook wat aan :+ daar waar 'generatie/leeftijd' vershcil best duidelijk is :+

maar ze proberen het bij mclaren;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Lonestander schreef op maandag 16 september 2019 @ 11:14:
[...]

Ontopic: RACEWEEK. ben benieuwd hoe goed Red Bull het gaat doen van het weekend.

Verwachting:
Mercedes 1-2
Redbull 3-5
Ferrari 4-6
Ik denk dat RBR wel voor de winst kan gaan. Sowieso gaan we eindelijk zien wat Verstappen met de spec 4 kan doen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

En het Ferrari PU mysterie gaat verder.

Ferrari kan dus 55pk extra verkrijgen voor korte perioden. Ze kunnen dit doen bij de start, kwalificatieronden en na een SC. Het kan alleen als ze de ronde ervoor zich konden voorbereiden. Het zou om potentieel drie methoden kunnen gaan.

-Ferrari kan op een of andere manier 160kW vanuit de batterij leveren aan de MGU-K, 40kW meer dan toegestaan. Dit sparen ze in een langzame ronde op en gaat de volgende ronde allemaal ingezet worden.
-Ferrari kan in de langzame ronde extra brandstof voorbij het meetpunt van de FIA pompen en opslaan in de brandstofpomp. Zo kunnen ze in een langzame ronde extra brandstof opsparen en die de volgende ronde inzetten.
-Ferrari koelt de lucht voor de motor met olie. Die olie zouden ze potentieel ook stiekem kunnen verbranden voor extra vermogen.

Alle drie de opties zouden illegaal zijn. Blijft staan dat Ferrari opeens zoveel extra vermogen kan leveren. Verder zouden de Mercedes, Honda en Renault tegenwoordig redelijk vergelijkbaar zijn. Mercedes lijkt hun voordeel in ieder geval kwijt te zijn.

Ook hebben Haas en Alfa dus niet de Spec 3 PU en is deze 55pk exclusief voor Ferrari. Ferrari heeft Spec 2 PU's geleverd in Spa en dat was het. Kimi heeft alleen zijn motor gesloopt in Monza en kreeg toen verplicht een Spec 3 omdat Ferrari er ook al mee reed.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:59
DaniëlWW2 schreef op maandag 16 september 2019 @ 11:40:

[Twitter]

Ferrari kan dus 55pk extra verkrijgen voor korte perioden. Ze kunnen dit doen bij de start, kwalificatieronden en na een SC. Het kan alleen als ze de ronde ervoor zich konden voorbereiden. Het zou om potentieel drie methoden kunnen gaan.

-Ferrari kan op een of andere manier 160kW vanuit de batterij leveren aan de MGU-K, 40kW meer dan toegestaan. Dit sparen ze in een langzame ronde op en gaat de volgende ronde allemaal ingezet worden.
-Ferrari kan in de langzame ronde extra brandstof voorbij het meetpunt van de FIA pompen en opslaan in de brandstofpomp. Zo kunnen ze in een langzame ronde extra brandstof opsparen en die de volgende ronde inzetten.
-Ferrari koelt de lucht voor de motor met olie. Die olie zouden ze potentieel ook stiekem kunnen verbranden voor extra vermogen.

Alle drie de opties zouden illegaal zijn. Blijft staan dat Ferrari opeens zoveel extra vermogen kan leveren. Verder zouden de Mercedes, Honda en Renault tegenwoordig redelijk vergelijkbaar zijn. Mercedes lijkt hun voordeel in ieder geval kwijt te zijn.

Ook hebben Haas en Alfa dus niet de Spec 3 PU en is deze 55pk exclusief voor Ferrari. Ferrari heeft Spec 2 PU's geleverd in Spa en dat was het. Kimi heeft alleen zijn motor gesloopt in Monza en kreeg toen verplicht een Spec 3 omdat Ferrari er ook al mee reed.
Volgens mij staat er dat ze dat bij spec 2 toch ook al konden maar die niet vrij in konden zetten maar met spec 3 kunnen ze die ook inzetten om te verdedigen...?
* edit toevoeging:
ou have to differentiate at Ferrari engine performance. There is that mysterious power boost that the pilots could only retrieve in very specific phases. It has only been seen in the qualifying rounds, the start round and right after re-starts.

From this it can be concluded that Ferrari needs a slow lap to get that extra power. However, the mode can not be activated arbitrarily for attack or defense.
Dus in spa konden ze het niet gebruiken om aan te vallen.
In Monza you saw a new quality. Ferrari now obviously has an attack mode that Leclerc has used to defend his position.
In moza hebben ze spec 3 geintroduceerd en nu kunnen ze het als attack mode gebruiken.

[ Voor 17% gewijzigd door Snowhite0901 op 16-09-2019 12:36 ]

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online

[Twitter]

Ze klinken alle 3 niet erg waarschijnlijk...

Meten is weten ;) lijkt me sterk dat dit niet opvalt in de data.

Ook dit moet te zien zijn in de data, zelfs mijn simpele auto houdt bij hoeveel ml benzine er per seconde door de injectoren gaat. En dan overschrijden ze alsnog de fuel flow limiet.

Andersom neem ik aan? De olie wordt door de lucht gekoeld? (oliekoeler)

Maar misschien dat ik iets mis of niet weet :P

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:19

TommyGun

Stik er maar in!

Ahja sindsdien heb ik wel een nieuwe TV :*)

;(

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Wordt hiermee bedoeld dat de fuelflow, die een limiet kent, gedurende een langzame ronde hetzelfde blijft als tijdens een normale performance ronde, maar dat deze extra brandstof wordt opgespaard tot een later moment? Ik weet even niet waar in het systeem de fuelflowmeter zit, voor of na de brandstofpomp?

Andere (hypothetische) vraag is, als men achter dit "geheim" komt en Ferrari wordt schuldig bevonden aan een illegaal systeem, zal FIA dan Ferrari uit alle resultaten schrappen? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Als, als als.. ja dan wel lijkt me. Resultaten gehaald met een illegale auto zullen hopelijk wel verwijderd worden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
ArcticWolf schreef op maandag 16 september 2019 @ 11:51:
[...]

Andersom neem ik aan? De olie wordt door de lucht gekoeld? (oliekoeler)
Nee de lucht moet gekoeld worden. Lucht die uit de turbo compressor komt kan makkelijk boven de 100 graden zijn. Daarom hebben ook alle die turbo motoren een intercooler

[ Voor 5% gewijzigd door SnowDude op 16-09-2019 12:08 ]

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
SnowDude schreef op maandag 16 september 2019 @ 12:08:
[...]

Nee de lucht moet gekoeld worden. Lucht die uit de turbo compressor komt kan makkelijk boven de 100 graden zijn. Daarom hebben ook alle die turbo motoren een intercooler
Yes, ik heb ook een intercooler op m'n auto ;)

Maar olie is heet, de lucht ga je niet met olie koelen lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
ArcticWolf schreef op maandag 16 september 2019 @ 12:10:
[...]

Yes, ik heb ook een intercooler.

Maar olie is heet, de lucht ga je niet met olie koelen lijkt me?
Ten eerste ook het verdampen van een warme vloeistof heeft een koelende werking. Ten tweede wie zegt dat die olie heet is? Een F1 motor is heeft een drysump systeem. Daarodr zijn er 2 olie tanks. 1 olie tank is de olie die door de motor wordt gepompt. De tweede tank is de extra olie die in de eerste tank wordt gepomt als daar het niveau te veel zakt.

Maar persoonlikj denk ik niet dat dit die 55 pk is die Ferrari extra zou hebben. Om dit soort getallen aan vermogen te genereren zouden ze liters olie extra vberbruiken, en dat mag nou juist niet

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Ferrari kan dus 55pk extra verkrijgen voor korte perioden.
Hoe komen ze aan die 55pk? Want op Monza was het verschil helemaal niet zo groot. Ik denk meer dat hun low aero setup voor hoge topsnelheiden zorgt.

Hier overigens een mooi (inmiddels een jaar oud) filmpje wat de uniekheid van Ferrari's batterij oplossing laat zien: Klik

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
DJTimo schreef op maandag 16 september 2019 @ 11:57:
[...]
Wordt hiermee bedoeld dat de fuelflow, die een limiet kent, gedurende een langzame ronde hetzelfde blijft als tijdens een normale performance ronde, maar dat deze extra brandstof wordt opgespaard tot een later moment? Ik weet even niet waar in het systeem de fuelflowmeter zit, voor of na de brandstofpomp?

Andere (hypothetische) vraag is, als men achter dit "geheim" komt en Ferrari wordt schuldig bevonden aan een illegaal systeem, zal FIA dan Ferrari uit alle resultaten schrappen? :o
Waarschijnlijk is het niet eens illegaal, maar heeft de FIA de regels niet duidelijk genoeg geformuleerd. Zo gaat het altijd in de Formule 1, teams zoeken de grenzen op.

Het ging onder Charlie Whiting altijd zo: teams vinden een maas in de regels, en vragen aan de FIA of het is toegestaan. Als het is toegestaan krijgt alleen het team dat het vroeg bericht. Als het niet mag, krijgen alle teams bericht.

Waarschijnlijk heeft de FIA dus iets in de fuel flow regels over het hoofd gezien, of gewoon niet aan bedacht. En zullen ze het in de nieuwe regels, of wellicht volgend jaar al, dichten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Luckeh schreef op maandag 16 september 2019 @ 12:24:
[...]

Hoe komen ze aan die 55pk? Want op Monza was het verschil helemaal niet zo groot. Ik denk meer dat hun low aero setup voor hoge topsnelheiden zorgt.

Hier overigens een mooi (inmiddels een jaar oud) filmpje wat de uniekheid van Ferrari's batterij oplossing laat zien: Klik
Niet zo’n groot verschil? HAM kon niet voorbij aan LEC komen met DRS open. Dat kan toch niet alleen door low downforce komen?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:49

Arfman

Drome!

TommyGun schreef op maandag 16 september 2019 @ 11:52:
[...]

Ahja sindsdien heb ik wel een nieuwe TV :*)

;(
Haha, herkenbaar. We zaten die ochtend op een kinderverjaardag maar ik wilde per se de race zien want Max op P2, stratencircuit dus misschien een overwinning mogelijk. Dochter chagrijnig want die moest mee naar huis terwijl ze nog lekker aan het spelen was, vrouw chagrijning want die stomme Formule 1 ook altijd, ik racen naar huis om nog op tijd te zijn en terwijl dochter boos de trap op stampt ben ik net op tijd om de start te zien .... en boem.

Was geen gezellige middag kan ik je vertellen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 09:55

Martinspire

Awesomeness

RobinHood schreef op maandag 16 september 2019 @ 01:12:
[...]

Wikipedia: Mecachrome

TLDR: Frans bedrijf wat oa. ook de Renault F1 motoren bouwt, naast nog wat andere dure mechanische precisie-werkjes.

De F2 motoren zullen dus waarschijnlijk ook gewoon een Renault-ontwerp zijn, in elkaar gezet door Mecachrome.
Opvallend dat eigenlijk nooit gesproken werd over Mecachrome dan. Altijd Renault. Maar als zij de assamblage/fabricage doen, zijn zij dan de reden dat die motoren zo waardeloos worden aangeleverd? Meerdere malen kwam commentaar vanuit Red Bull dat ze bij een nieuwe motor nog zoveel moesten doen om hem geschikt te krijgen (wat ook de reden was dat de rest niet goed liep). En dan ging altijd het commentaar richting Renault en nooit Mecachrome.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
DJTimo schreef op maandag 16 september 2019 @ 11:57:
Wat @ThomasG zegt. Waarschijnlijk is het systeem niet 100% illegaal volgens de regels, maar niet wenselijk. De FIA zal vervolgens met een uitbreiding van de regels komen / aangeven dat dit systeem niet mag, vervolgens krijgt Ferrari nog de tijd om het te 'repareren' en dan is het seizoen al afgelopen.

Zie ook bij Haas vorig jaar. Auto was eerst legaal, met een nieuwe vloer deden ze iets wat ze zelf uiteraard binnen de regels vonden vallen. De FIA wist dit in principe, maar tijdens een seizoen worden de auto's niet zo uitgebreid gecontroleerd en doen ze er niets mee. Andere teams hebben toen geklaagd waarna de FIA wel officieel een onderzoek ernaar heeft gedaan. Toen is er een verheldering van de regels gekomen en hadden de teams een X aantal weken om het aan te passen. Bij de GP van Monza had Haas nog steeds de oude (op dat moment officieel illegale) vloer. De FIA deed weer niks, ik meen dat Grosjean in de punten eindigde waarna Renault, alleen voor Grosjean, een klacht heeft ingediend en die heeft vervolgens een DSQ achter zijn naam gekregen. Maar dus ook alleen Grosjean, en niet Magnussen die met dezelfde, illegale, vloer reed. Want daar had niemand over geklaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14:11
Als het de brandstof is, dan hebben ze wel een grote tank nodig. Een gemiddelde ronde is 4 kilometer en als een F1 blok 1 op 1 loopt heb je ook 4 liter benzine nodig. Hogere energie bij verbranding krijg je eigenlijk alleen als je een energetisch hoger middel verbrand, zie het als de NOx bij de Fast and Furious films. Dan zou je een kleinere tank kunnen gebruiken en mengen, maar dit kost weer veel rekenkracht en mengverhoudingen, maar als ze dit ergens in de software kunnen verstoppen zou het mogelijk zijn.

Misschien ben ik paranoïde, maar ik zou de drankflessen van de coureurs maar eens controleren of daar geen dubbele bodem in zit met een litertje olie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:48
Holkers schreef op maandag 16 september 2019 @ 12:48:
Als het de brandstof is, dan hebben ze wel een grote tank nodig. Een gemiddelde ronde is 4 kilometer en als een F1 blok 1 op 1 loopt heb je ook 4 liter benzine nodig. Hogere energie bij verbranding krijg je eigenlijk alleen als je een energetisch hoger middel verbrand, zie het als de NOx bij de Fast and Furious films. Dan zou je een kleinere tank kunnen gebruiken en mengen, maar dit kost weer veel rekenkracht en mengverhoudingen, maar als ze dit ergens in de software kunnen verstoppen zou het mogelijk zijn.

Misschien ben ik paranoïde, maar ik zou de drankflessen van de coureurs maar eens controleren of daar geen dubbele bodem in zit met een litertje olie...
Grotere tank? Zoals ik het begrepen heb (optie 2 uit de post van Daniël) wordt er tijdens een langzame ronde benzine opgeslagen na de sensor die de fuelflow meet. Dus dan zal er geen grotere tank nodig zijn.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Een gemiddelde ronde is 4 kilometer en als een F1 blok 1 op 1 loopt heb je ook 4 liter benzine nodig.
Volgens Wikipedia ligt het brandstofverbruik rond de 75 liter per 100 kilometer.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:07

Pierre

Van nature lui!

Ferrari zal er wel mee wegkomen, van foei dat mag niet meer. Hoop dat ze de komende races door Mercedes en Red Bull zoek gereden worden.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:42

ThunderNet

Flits!

warp schreef op maandag 16 september 2019 @ 12:59:
[...]

Volgens Wikipedia ligt het brandstofverbruik rond de 75 liter per 100 kilometer.
hmmm,

110kg max (zo'n 125-140L)is toegestaan, daar moeten ze de hele race op doen. Race is 300km. Kom ik uit op ongeveer 2.1km/L. Oftewel zo'n 47 liter per 100km.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-09 10:22
Dj-sannieboy schreef op maandag 16 september 2019 @ 12:35:
[...]

Niet zo’n groot verschil? HAM kon niet voorbij aan LEC komen met DRS open. Dat kan toch niet alleen door low downforce komen?
Downforce komt niet enkel van de achtervleugel. De voorvleugel, en eigenlijk zowat de hele wagen (toch zowat alles wat je kan zien) heeft ermee te maken. Zelfs de ophangingen zijn tegenwoordig aerodynamische elementen.

Dat totaalplaatje lijkt bij Ferrari meer op topsnelheid toegespitst te zijn dan bij de andere teams. Dan kan je als Mercedes zelfs de achtervleugel er volledig afgooien en nog moeite hebben om de topsnelheid te evenaren. Het vervelende voor Ferrari is dat het totaalplaatje op de meeste andere circuits een nadeel is in de bochten. Want wat de motor betreft lijkt het wel goed te zitten bij Ferrari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Giesber schreef op maandag 16 september 2019 @ 13:15:
[...]

Zelfs de ophangingen zijn tegenwoordig aerodynamische elementen.
Ehm, dat mag volgens my helemaal niet. Aero delen mogen niet bewegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Laatst online: 02-08 23:01
SnowDude schreef op maandag 16 september 2019 @ 13:25:
[...]

Ehm, dat mag volgens my helemaal niet. Aero delen mogen niet bewegen
Er is een verschil tussen een aero deel, en een deel van de ophanging welke zo wordt gemaakt dat het geen 'negatieve' invloed heeft ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
warp schreef op maandag 16 september 2019 @ 12:59:
[...]

Dat waren de V10 motoren, die verbruikte idd zo'n 200L per race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
ArcticWolf schreef op maandag 16 september 2019 @ 13:38:
[...]

Dat waren de V10 motoren, die verbruikte idd zo'n 200L per race.
Dat vind ik ook zo knap met de huidige motoren. Het verbuik is gehalveerd maar het top vermogen niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
SnowDude schreef op maandag 16 september 2019 @ 13:47:
[...]

Dat vind ik ook zo knap met de huidige motoren. Het verbuik is gehalveerd maar het top vermogen niet
Een kwart... en de NA motoren hadden "gewoon" altijd 900pk+ beschikbaar. De huidige hybride motoren zijn toch weer afhankelijk van de MGU-K en de batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online

Ik denk niet dat ze het continu inzetten. Alleen de eerste paar seconden van een recht stuk zou genoeg moeten zijn om zo snel mogelijk naar de topsnelheid te komen. Dan heb je het waarschijnlijk over zo'n 10-20 gram brandstof per keer dat ze het inzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EElatp1XkAAIPg2?format=jpg&name=large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-09 12:41

TinusTegengas

Formula Racing

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

even een trowback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusTegengas

TinusTegengas

Formula Racing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Eigenlijk raar dat Crasgate hier niet tussen zit. Heb afgelopen week ook gekeken of deze op F1 TV staat, maar daar ontbreekt die ook. Overigens ontbreekt het overgrote deel van 2008, dus het is niet dat alleen Singapore mist. Heb die race niet gezien maar leek me wel leuk/interessant om eens te kijken, ook met de GP van Singapore dan om de hoek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TinusTegengas

TinusTegengas

Formula Racing

RobertMe schreef op maandag 16 september 2019 @ 19:18:
[...]

Eigenlijk raar dat Crasgate hier niet tussen zit. Heb afgelopen week ook gekeken of deze op F1 TV staat, maar daar ontbreekt die ook. Overigens ontbreekt het overgrote deel van 2008, dus het is niet dat alleen Singapore mist. Heb die race niet gezien maar leek me wel leuk/interessant om eens te kijken, ook met de GP van Singapore dan om de hoek.
Op YT staat de volledige race, maar wel met Duits commentaar
https://youtu.be/-StQJAIS39U

[ Voor 3% gewijzigd door TinusTegengas op 16-09-2019 19:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Hamilton dus naar de Formule-E afvoeren en dan gaat Toto vol voor Verstappen. :+
https://nl.motorsport.com...erstap-formule-e/4542610/

Wat? Hamilton heeft kennelijk interesse in de Formule-E, dus waarom niet? :P

[ Voor 18% gewijzigd door DaniëlWW2 op 16-09-2019 22:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:57

Vuvuzela

My spire is forming

DaniëlWW2 schreef op maandag 16 september 2019 @ 22:22:
Hamilton dus naar de Formule-E afvoeren en dan gaat Toto vol voor Verstappen. :+
https://nl.motorsport.com...erstap-formule-e/4542610/

Wat? Hamilton heeft kennelijk interesse in de Formule-E, dus waarom niet? :P
Ik geloof daar dus helemaal niks van. No way dat Hamilton Formule E gaat rijden, misschien over een hoop jaar als die klasse 5x sneller is en 10x meer aanzien heeft maar dan nog.. Zie dat puur als promotie van de FE van Toto omdat Mercedes daar nu in zit.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Dit is de crux:

"Toto Wolff besprak met hem het idee om zijn carrière een vervolg te geven bij het Mercedes Formula E team wanneer hij zijn F1-helm aan de wilgen hangt."

Dus, over een jaar of wat als Hamilton echt te oud begint te worden voor de F1 gaat hij voor een paar miljoen een jaartje FE rijden om die serie te promoten.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:13

Nhz

Mocht hij al naar de FE gaan zal dat wel zijn als een of andere manager/adviseur/'influencer', gelieerd aan Mercedes.

Groetjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 23-09 21:57

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nhz schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 08:01:
Mocht hij al naar de FE gaan zal dat wel zijn als een of andere manager/adviseur/'influencer', gelieerd aan Mercedes.
Die gaat natuurlijk nooit zelf rijden, is hij opeens een mid-pack racer :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DJTimo
  • Nu online
[F1 2019] Race 15 GP van Singapore

Kom lieve mensen, ik zit alvast hier :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Bij FE kan ie alleen maar van zijn voetstuk vallen. Hij voelt zich volgens mij ook veel te goed voor FE. Nee, die stopt met F1 en stopt dan ook meteen met racing, maar gaat als celebrity zijn weg vervolgen

[ Voor 12% gewijzigd door Martinspire op 17-09-2019 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Toch denk ik dat Lewis Hamilton er wel een uitdaging in ziet om een jaartje Formule E te rijden. Het is voor die tak van sport natuurlijk een flinke boost als er een coureur gaat rijden met meerdere wereldkampioenschappen op zijn naam. En dat zal dan uiteindelijk ook wel een van de redenen zijn waarom hij daarvoor gepolst is door Toto Wolff. Formule E heeft zo'n boost hard nodig om ook bij de F1 liefhebbers goed en positief op de kaart te komen staan. Het is allemaal politiek. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Vuvuzela schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 00:27:
[...]

Ik geloof daar dus helemaal niks van. No way dat Hamilton Formule E gaat rijden, misschien over een hoop jaar als die klasse 5x sneller is en 10x meer aanzien heeft maar dan nog.. Zie dat puur als promotie van de FE van Toto omdat Mercedes daar nu in zit.
acht de kans minimaal dat hij FE gaat rijden, wanneer lewis stopt met F1 (over 2-3jr?) gaat hij zich vast storten op muziek / mode / travel etc. maar FE ... ? wat moet hem dat nog brengen? heeft 0 status. Ga dan lekker 24u race doen, op de kermis met de botsautos rijden, indy etc. maar FE .... no way

[ Voor 9% gewijzigd door himlims_ op 17-09-2019 09:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

bandjesss!
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EEpw7R3XYAAvbk4?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:51

Chiron

Moderator Discord
Martinspire schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 08:33:
Bij FE kan ie alleen maar van zijn voetstuk vallen. Hij voelt zich volgens mij ook veel te goed voor FE. Nee, die stopt met F1 en stopt dan ook meteen met racing, maar gaat als celebrity zijn weg vervolgen
HAM heeft maar 1 goal, of eigenlijk 2:

- 7 WDC's van Schumacher evenaren
- Bij Ferrari rijden en daar nog een 8e WDC of meer achteraan plakken.

Daarna komen pas de wilde dingen als formule e en zn carriere als influencer/rapper/celebrity.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
sjaool schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 09:27:
Toch denk ik dat Lewis Hamilton er wel een uitdaging in ziet om een jaartje Formule E te rijden. Het is voor die tak van sport natuurlijk een flinke boost als er een coureur gaat rijden met meerdere wereldkampioenschappen op zijn naam. En dat zal dan uiteindelijk ook wel een van de redenen zijn waarom hij daarvoor gepolst is door Toto Wolff. Formule E heeft zo'n boost hard nodig om ook bij de F1 liefhebbers goed en positief op de kaart te komen staan. Het is allemaal politiek. :)
Denk het echt niet hoor... als hij het zou doen zou het zijn omdat hij een 'offer he can't refuse' van Mercedes krijgt.

Het zal ook weinig F1 fans naar de FE trekken. F1 fans zijn F1 fans omdat ze (duh...) in de eerste plaats F1 leuk vinden, de coureurs zijn slechts figuranten in dat theater.

Als Hamilton over een paar jaar stopt omdat hij niet snel genoeg meer is of geen motivatie meer heeft is zijn plaats al lang ingenomen door nieuwe helden. Er zullen bijna geen F1 fans zijn die hem dan zullen volgen naar de FE, mocht hij dat gaan doen.

F1 is de Heilige Graal van de autosport, en zal dat nog heel lang blijven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:10

Spotmatic

Ken sent me

Ik neem FE pas serieus zodra de races op dezelfde circuits als F1 worden verreden. Zoals het nu is vind ik ze (althans op TV) verschrikkelijk sfeerloos.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Laatst online: 12:30

Destruction

(ex-)Automonteur

alexbl69 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 11:07:
[...]

Denk het echt niet hoor... als hij het zou doen zou het zijn omdat hij een 'offer he can't refuse' van Mercedes krijgt.

Het zal ook weinig F1 fans naar de FE trekken. F1 fans zijn F1 fans omdat ze (duh...) in de eerste plaats F1 leuk vinden, de coureurs zijn slechts figuranten in dat theater.

Ik zie inderdaad hooguit zijn eigen fans met 'm mee verhuizen naar een andere sport. Ik als F1 fan zou dat in ieder geval niet doen. Ik heb de Indy500 een stuk gekeken toen Alonso mee deed 2 jaar geleden, maar verder heb ik nooit een F1 coureur gevolgd die buiten de F1 iets ging doen.

Als de dag komt dat de F1 op gaat in de FE is er sowieso weer een onderdeel weg, voor mij als petrolhead is een volledig elektrisch voertuig niet heel interessant, buiten de techniek die erachter zit.

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Datum van Zandvoort is nu vast op 1-3 mei
(f3 heeft zojuist officiële kalender voor 2020 gepubliceerd) en F2 ook
(f3 doet dus ook mee met het raceweekend!)
nu met kalender
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EEqN3ZNXkAIWMkp?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EEqN32cW4AANjGu?format=jpg&name=large

Die van F1 zal waarschijnlijk deze week(of vandaag al) worden aangekondigd

@yorkick edit nu gedaan :)

[ Voor 51% gewijzigd door basvn op 17-09-2019 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 17:46
basvn schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 12:32:
Datum van Zandvoort is nu vast op 1-3 mei
(f3 heeft zojuist officiële kalender voor 2020 gepubliceerd)
(f3 doet dus ook mee met het raceweekend!)
nu met kalender
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Die van F1 zal waarschijnlijk deze week(of vandaag al) worden aangekondigd
F2 ook.

[ Voor 4% gewijzigd door yorkick op 17-09-2019 13:08 ]

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
alexbl69 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 11:07:
[...]

Als Hamilton over een paar jaar stopt omdat hij niet snel genoeg meer is of geen motivatie meer heeft is zijn plaats al lang ingenomen door nieuwe helden. Er zullen bijna geen F1 fans zijn die hem dan zullen volgen naar de FE, mocht hij dat gaan doen.

FE is een tijdelijke klasse, uiteindelijk zal de F1 overgaan op elektrisch danwel de FE het stokje van de F1 overnemen. Door nu in grote namen te investeren zal het proces versnelt worden.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Ankona schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 13:34:
[...]

FE is een tijdelijke klasse, uiteindelijk zal de F1 overgaan op elektrisch danwel de FE het stokje van de F1 overnemen. Door nu in grote namen te investeren zal het proces versnelt worden.
De klasse is ook anders opgezet om niet zozeer op racebanen te rijden maar meer tijdelijke circuits om naar de fans toe te komen ipv andersom. Het gaat nog wel even duren voordat de 1 de ander overneemt en eerlijk gezegd zie ik ze voorlopig wel apart blijven bestaan. De huidige auto's zijn ook meer te vergelijken met toerwagens dan formulewagens. Erg stevig, weinig downforce en veel mechanische grip

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• walteij
  • Laatst online: 23-09 11:10
Ondertussen op Zandvoort……

Tijdens het F1 weekend, zullen ook de F2 en F3 racen op Zandvoort.

Ah, shit. @basvn was me te snel af… (en ruim ook)

[ Voor 7% gewijzigd door walteij op 17-09-2019 14:15 ]

Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

walteij schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 14:14:
Ondertussen op Zandvoort……

Tijdens het F1 weekend, zullen ook de F2 en F3 racen op Zandvoort.

Ah, shit. @basvn was me te snel af… (en ruim ook)
Heb nog wel een aanvulling voor je :+

Banking op zandvoort, in de laatste bocht word 15-17 graden :o

Indianapolis is 9-12 graden..
Bron : AMUS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
  • Laatst online: 23-09 11:10
basvn schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 14:17:
[...]

Heb nog wel een aanvulling voor je :+

Banking op zandvoort, in de laatste bocht word 15-17 graden :o

Indianapolis is 9-12 graden..
Bron : AMUS
Dat zal Pirelli lekker vinden. Hopen dat de banden daar goed op voorbereid zijn, zou toch wel vervelend zijn als we een Indianapolis 2005 situatie krijgen.

En ja, bewust dit filmpje gekozen, omdat daar iets meer backstory in zit.

[ Voor 6% gewijzigd door walteij op 17-09-2019 14:24 ]

Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

walteij schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 14:23:
[...]

Dat zal Pirelli lekker vinden. Hopen dat de banden daar goed op voorbereid zijn, zou toch wel vervelend zijn als we een Indianapolis 2005 situatie krijgen.

En ja, bewust dit filmpje gekozen, omdat daar iets meer backstory in zit.
Max already commented on that with that the mandatory tyre pressure will be high due to it, and which will give low grip on the rest of the track. Now combine that with the circuit being in the dunes, so very sandy, and it will become a pretty slippery GP.
Ben erg benieuwd :Y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:02
Nice! Laat ze maar eens lekker ploeteren met de bandjes. Het hoeft ook niet altijd perfect te zijn. Ik wil ze zien werken in de wagen en niet over rails zien rijden >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
[...]

F1 kan niet overgaan op elektrisch tot 2039:
https://www.autosport.com...o-go-fully-electric--agag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Daarom zullen die klasses ook wel fuseren, over een jaar of 5 is geen fabrikant meer geinteresseerd in verbrandingsmotoren en marketing technisch zullen ze ook wel meer de focus om electrisch willen leggen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

[...]

Ik zie het niet gebeuren tenzij er een gigantische politieke milieulobby achter zit. Elektrisch is echt niet zo zaligmakend als overal beweerd wordt. De auto's zijn misschien milieuvriendelijker maar het randgebeuren is dat totaal niet. Circuits zullen door het gewicht bijvoorbeeld sneller slijten en dus ook vaker opnieuw geasfalteerd moeten worden. En zo zijn er wel meer dingen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:30
sjaool schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 15:08:
[...]

Ik zie het niet gebeuren tenzij er een gigantische politieke milieulobby achter zit. Elektrisch is echt niet zo zaligmakend als overal beweerd wordt. De auto's zijn misschien milieuvriendelijker maar het randgebeuren is dat totaal niet. Circuits zullen door het gewicht bijvoorbeeld sneller slijten en dus ook vaker opnieuw geasfalteerd moeten worden. En zo zijn er wel meer dingen. ;)
Circuits door het gewicht sneller slijten? Je weet toch dat electrische auto's geen motorblok of brandstoftank en zo moeten meezeulen. Denk niet dat het zoveel gaat schelen qua gewicht.
En een doorsnee circuit zal echt niet sneller slijten door het gewicht van een auto'tje

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
Kenhas schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 15:17:
[...]

Circuits door het gewicht sneller slijten? Je weet toch dat electrische auto's geen motorblok of brandstoftank en zo moeten meezeulen. Denk niet dat het zoveel gaat schelen qua gewicht.
En een doorsnee circuit zal echt niet sneller slijten door het gewicht van een auto'tje
Formule E auto is minimaal 900 kg en een Formule 1 auto is minimaal 740 kg, dus er zit wel degelijk een behoorlijk verschil tussen. De vraag is nu of ze een Formule E auto ook richting de 740 kg kunnen krijgen.

Ik ben het met je eens dat een gemiddeld circuit niet sneller zal slijten aangezien ook met andere auto's gereden wordt op de circuits. Een LMP1 auto is minimaal 875 kg. Een DTM auto is nog zwaarder (1050+).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
sjaool schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 15:08:
[...]

Slijtage aan het circuit zal totaal geen issue zijn. Er wordt ook met vrachtwagens geracet.

Het is niet de vraag of maar hoe snel de racerij overgaat op electrisch, Die techniek is echt niet zaligmakend, maar op alle vlakken wordt daar wel flink op ingezet. De industrie en de overheden hebben hun keuzes al lang gemaakt, de racerij zal wel moeten volgen omdat geen fabrikant nog serieus met de oude techniek bezig wil blijven. En die overgang gaat snel. Kijk maar eens hoeveel electrische auto's op de weg komen (ok, fiscaal gestimmuleerd, maar toch)

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

@Ankona Daarom zei ik ook al dat er een flinke milieu/politieke lobby achter moet zitten om die overgang versneld te doen. Ik weet wel dat ze dan in ieder een kijker kwijt zijn. :P

Ik kan dat geluid van die elektromotoren echt niet aanhoren. Dat zou een martelgang van 1.5 uur per race zijn. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 14:22

Wom

Vergeten jullie niet dat de F1 in eerste plaats een sport is, waarin het uiterste gevraagd wordt van mens en machine? Of daar een verbrandingsmotor bij hoort kun je jezelf afvragen kijkend naar de toekomst. Maar ik zou prima kunnen leven met een F1 waarin er wel nog steeds een vorm van verbrandingsmotor gebruikt wordt. Relevantie naar een straatauto heeft echt geen meerwaarde voor mij. Juist het onbereikbare en hoogstaande wat de sport uitstraalt geeft het relevantie in de vorm van entertainment. Als elke sport maatschappelijke relevantie moet hebben, dan gaan we een kort lijstje overhouden vrees ik.

En als de FE op een niveau komt dat je merkt dat er technisch niks beters op circruits rond rijdt zal die overgang vrij natuurlijk vanzelf gaan gok ik. En daar voor moet er toch nog echt wel wat veranderen.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Wom schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 15:53:
Vergeten jullie niet dat de F1 in eerste plaats een sport is, waarin het uiterste gevraagd wordt van mens en machine? Of daar een verbrandingsmotor bij hoort kun je jezelf afvragen kijkend naar de toekomst. Maar ik zou prima kunnen leven met een F1 waarin er wel nog steeds een vorm van verbrandingsmotor gebruikt wordt. Relevantie naar een straatauto heeft echt geen meerwaarde voor mij. Juist het onbereikbare en hoogstaande wat de sport uitstraalt geeft het relevantie in de vorm van entertainment. Als elke sport maatschappelijke relevantie moet hebben, dan gaan we een kort lijstje overhouden vrees ik.

En als de FE op een niveau komt dat je merkt dat er technisch niks beters op circruits rond rijdt zal die overgang vrij natuurlijk vanzelf gaan gok ik. En daar voor moet er toch nog echt wel wat veranderen.
Maar de F1 draait ook op enorme investeringen, niet alleen van de kant van de kijkers maar ook van de kant van de teams. Als een Mercedes, Renault, Honda etc het niet meer (commercieel) interessant vinden dan zullen de teams het met veel minder moeten doen en is de high end techniek die we gewend zijn niet meer bereikbaar.
Als de fabrikanten besluiten dat het geld naar electrische aandrijving gaat zal het publiek moeten volgen. Van de kant van het publiek zat ook niemand op die hybride V6 fluistermotoren te wachten. Wij willen grote brullende 8 en 10 cilinders maar krijgen die niet.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 14:22

Wom

Ankona schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 16:06:
[...]

Maar de F1 draait ook op enorme investeringen, niet alleen van de kant van de kijkers maar ook van de kant van de teams. Als een Mercedes, Renault, Honda etc het niet meer (commercieel) interessant vinden dan zullen de teams het met veel minder moeten doen en is de high end techniek die we gewend zijn niet meer bereikbaar.
Als de fabrikanten besluiten dat het geld naar electrische aandrijving gaat zal het publiek moeten volgen. Van de kant van het publiek zat ook niemand op die hybride V6 fluistermotoren te wachten. Wij willen grote brullende 8 en 10 cilinders maar krijgen die niet.
Zolang de teams en sponsoren in de F1 (of welke klasse dan ook) iets te verkopen hebben zal men de exposure willen hebben. Als er niemand naar de F1 kijkt verdwijnt het geld van zelf. Dus het is de vraag hoelang de sport F1 kijkers kan trekken denk ik. En om die aantrekkelijk te maken moet je dus spektakel kunnen aanbieden, denk ik. Los van of dat nu in de F1 of een klasse als de FE is. Ik ga in ieder geval niet stoppen met F1 kijken omdat ik zelf een electrische Tesla of ID.3 rij.

// Neemt niet weg dat je gelijk hebt als je het stukje goedkeuring voor de investering er bij betrekt. Want je moet als Renault zijnde kunnen blijven verkopen dat je geld investeert in een sport. Maar zolang men ziet dat het opbrengt zal men het blijven doen gok ik. Of de externe druk moet zo groot zijn dat men een soort van schaamte ontwikkeld. Maar mijn glazen bol geeft daar geen antwoord op vrees ik ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Wom op 17-09-2019 16:26 ]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ankona schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 14:51:
[...]
Daarom zullen die klasses ook wel fuseren, over een jaar of 5 is geen fabrikant meer geïnteresseerd in verbrandingsmotoren en marketing technisch zullen ze ook wel meer de focus om elektrisch willen leggen.
Ik dacht als jong manneke dat we rond het jaar 2000 ook wel allemaal rond zouden vliegen in plaats van rijden.

M.a.w., het zal zo'n vaart niet gaan lopen, die 5 jaar gaat het zeker niet worden, en het is maar de vraag of het elektrisch rijden wel door gaat zetten in grote aantallen. En menig fabrikant die nog steeds fossiel aangedreven auto's aan de man zal brengen, ook over 10 jaar nog. Op dit moment zie ik het, als simpele consument, nog steeds als een hype, meer weggelegd voor de zakelijke rijder, enkel door de belastingtechnische maatregelen.

Nope, we rijden over 5 jaar in de Formule reeks nog steeds met meer geluid rond dan een EV normaal gesproken maakt. We spreken elkaar over 5 jaar weer over dit onderwerp (als ik dat ook mag halen) ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

de uitstoot zit hem niet in 20 auto's die een beetje uitstoten, maar vooral de logistiek daaromheen. en dat zal wat dat betreft bij de formula e niet veel anders zijn.

wat dat betreft zou men daar verbetering moeten zoeken (electrische vrachtwagens, minder spullen meenemen, volgorde van de races anders zodat je op elk werelddeel enkele races achter elkaar hebt, etc), dan zou het in feite weer terug kunnen naar v10 motoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
dawg schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 17:00:
de uitstoot zit hem niet in 20 auto's die een beetje uitstoten, maar vooral de logistiek daaromheen. en dat zal wat dat betreft bij de formula e niet veel anders zijn.

wat dat betreft zou men daar verbetering moeten zoeken (electrische vrachtwagens, minder spullen meenemen, volgorde van de races anders zodat je op elk werelddeel enkele races achter elkaar hebt, etc), dan zou het in feite weer terug kunnen naar v10 motoren.
En dan heb je het nog niet over al die toeschouwers die ingevlogen moeten worden....

Het is gewoon meer de vraag in welke technologie grote merken willen investeren en waar ze mee verbonden willen zijn. Het evenement zelf doet er niet zoveel toe.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

sjaool schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 15:31:
@Ankona Daarom zei ik ook al dat er een flinke milieu/politieke lobby achter moet zitten om die overgang versneld te doen. Ik weet wel dat ze dan in ieder een kijker kwijt zijn. :P

Ik kan dat geluid van die elektromotoren echt niet aanhoren. Dat zou een martelgang van 1.5 uur per race zijn. :+
Indycar rijd toch ook al een tijd op (Bio)-ethanol?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Adlermann
  • Laatst online: 13:37
Ankona schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 17:50:
[...]

En dan heb je het nog niet over al die toeschouwers die ingevlogen moeten worden....

Het is gewoon meer de vraag in welke technologie grote merken willen investeren en waar ze mee verbonden willen zijn. Het evenement zelf doet er niet zoveel toe.
de f1 is al om en na bij co2 neutraal snds 1997. Er zitten ook dingen bij zoals credits kopen (yek) maar ook veel boscompensatie.

Prima toch.

https://www.autosport.com...carbon-neutral-since-1997

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
Adlermann schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 18:05:
[...]

de f1 is al om en na bij co2 neutraal snds 1997. Er zitten ook dingen bij zoals credits kopen (yek) maar ook veel boscompensatie.

Prima toch.

https://www.autosport.com...carbon-neutral-since-1997
Het probleem wat ik zelf heb met boscompensatie en credits kopen is dat dit niet in het land van de grand prix gebeurt, maar ergens aan de andere kant van de wereld. Wij hebben er in Nederland weinig aan als ze bij wijze van spreken hier op Zandvoort de GP rijden, en ergens in Timboektoe bomen planten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:36

DataGhost

iPL dev

Kenhas schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 15:17:
[...]

Lol, waarom denk je dat een Tesla Model S meer dan 2 ton weegt? Omdat een accupack veel lichter is dan bijv. de 70 liter benzinetank van mijn auto (dus zeg ook 70kg, op een estate van 1500kg)? De Model 3 Long Range haalt amper 500km en weegt 1730kg, met dual motor 1847kg. De motoren wegen bij elkaar dus 234kg. Als ik even google komt het motorblok van mijn auto op 150kg, zeg max 200kg. Alsnog lichter dan die elektromotoren, maar de performance loopt niet zo heel veel uiteen. Wat stoppen ze dan in die elektro-bakken, zandzakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 13:49

Arfman

Drome!

Ik denk dat elke willekeurige Tesla een stuk sneller is dan je Renault hoor ;)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Arfman schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 19:49:
Ik denk dat elke willekeurige Tesla een stuk sneller leeg is dan je Renault hoor ;)
[fixed] 🤙

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
ThomasG schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 19:24:
[...]
Het probleem wat ik zelf heb met boscompensatie en credits kopen is dat dit niet in het land van de grand prix gebeurt, maar ergens aan de andere kant van de wereld. Wij hebben er in Nederland weinig aan als ze bij wijze van spreken hier op Zandvoort de GP rijden, en ergens in Timboektoe bomen planten.
Plus het feit dat ik zo m'n bedenkingen heb bij het daadwerkelijke effect van dit soort acties. De F1 is zogenaamd klimaatneutraal, vliegreizen en weet ik wat niet meer kun je 'afkopen'.

Hebben we uberhaupt voldoende ruimte op aarde om alle benodigde bomen te planten? Of worden de geplante bomen jaarlijks weer gerooid om plek te maken voor de nieuwe aflaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adlermann
  • Laatst online: 13:37
alexbl69 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 20:20:
[...]

Plus het feit dat ik zo m'n bedenkingen heb bij het daadwerkelijke effect van dit soort acties. De F1 is zogenaamd klimaatneutraal, vliegreizen en weet ik wat niet meer kun je 'afkopen'.

Hebben we uberhaupt voldoende ruimte op aarde om alle benodigde bomen te planten? Of worden de geplante bomen jaarlijks weer gerooid om plek te maken voor de nieuwe aflaten.
Voor alsnog kan het prima; het is namelijk gewoon tijd kopen totdat we richtng co2 neutraal gaan rechtstreeks bij de uitstoot.

Maar zolang er ruimte is, en er is nog zat ruimte, kan dit de aankomende tientallen jaren (educated guess). Er zijn wel artikelen die dit precies hebben beschreven, maar daar heb ik nu ff geen zin in om die op te zoeke n:)

En voor co2 reductie maakt het geen zak uit waar die bomen worden neegezet, want co2 houdt zich niet aan landsgrenzen :)

Want het is wel gewoon simpel, als je door gedrag een x amount co2 in de lucht gooit, kan je met gedrag (bomen planten bv) die co2 er ook wel weer uithalen (met een boel mitsen en maren).

Maar voor de korte termijn, kan dit prima. Compensatie is niet iets wat we idd eeuwig kunnen doen. Maar dat hoeft dus ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:36

DataGhost

iPL dev

Arfman schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 19:49:
Ik denk dat elke willekeurige Tesla een stuk sneller is dan je Renault hoor ;)
Estate (vs sedan), niet Espace. Je denkt toch niet dat ik een Renault zou rijden terwijl ik een opmerking maak over de actieradius van een Tesla? Die ploffen nogal vaak met nog een halve tank :+ en mijn vergelijking was tegenover een Model 3, die zijn niet zo snel en qua topsnelheid kunnen ze het helemaal vergeten.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 15:14

ATS

De nieuwe Beyond the Grid is er met... Jos Verstappen!

Afbeeldingslocatie: https://external-preview.redd.it/wBL9CdNolgZ03b7BkG2hfTgYJ9b5XB3dd6O0Unu3BIs.jpg?auto=webp&s=ada02fcbd4c813576c4ff3edee0e7d401fe3973f

Nog niet op YouTube, maar al wel in Apple podcasts.

[ Voor 87% gewijzigd door ATS op 18-09-2019 06:35 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• ChipSkylark
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-09 12:48
ThomasG schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 19:24:
[...]
Er zitten inderdaad een aantal haken en ogen aan. Want wordt er in 1 jaar genoeg bos geplant zodat de uitstoot van dat jaar door dat bos wordt opgenomen, of is dat slechts op papier als het bos er 10 jaar staat? En wat als ze na 20 jaar het bos al weer kappen? Eigenlijk kun je er alleen zeker van zijn dat het eerlijk werkt als er een groot hek met "F1 bos, aflbijven" omheen staat. Natuurlijk is het beter dan niks, maar zolang er bij de F1 zelf niet 100% duurzaam wordt gewerkt is het niet echt aantoonbaar en langdurig CO2 neutraal. Daarnaast wordt er al ruzie gemaakt over hoeveel CO2 equivalenten de productie een standaard Tesla accupack eigenlijk 'waard' is. De uitstoot van de gehele F1 zal dus ongetwijfeld op basis van wat losse aannames zijn berekend.

Enfin, we dwalen wat af. Zolang er leuke actie op de baan is ben ik blij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EEuPkAKWkAANNtd?format=png&name=large

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
DataGhost schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 21:40:
[...]

Estate (vs sedan), niet Espace. Je denkt toch niet dat ik een Renault zou rijden terwijl ik een opmerking maak over de actieradius van een Tesla? Die ploffen nogal vaak met nog een halve tank :+ en mijn vergelijking was tegenover een Model 3, die zijn niet zo snel en qua topsnelheid kunnen ze het helemaal vergeten.
Klopt, Tesla's zijn vooral bizar snel van 0-100, boven de 100 valt het best tegen en ben je met een beetje dikke diesel of benzine gewoon sneller. Het koppel loopt vanaf +/- 75 km/u al terug, het vermogen rond de 110 km/u (https://electrek.co/wp-co...sites/3/2017/11/e98er.png). Uiteraard maakt de variant uit en zal een 100d uiteraard sneller zijn als een 70d. Anyway, een dikke benzine/diesel hoef je in elk geval niet in ludacris mode te zetten voor die op z'n allersnelst is :P ;)

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:30
DataGhost schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 19:46:
[...]

Lol, waarom denk je dat een Tesla Model S meer dan 2 ton weegt? Omdat een accupack veel lichter is dan bijv. de 70 liter benzinetank van mijn auto (dus zeg ook 70kg, op een estate van 1500kg)? De Model 3 Long Range haalt amper 500km en weegt 1730kg, met dual motor 1847kg. De motoren wegen bij elkaar dus 234kg. Als ik even google komt het motorblok van mijn auto op 150kg, zeg max 200kg. Alsnog lichter dan die elektromotoren, maar de performance loopt niet zo heel veel uiteen. Wat stoppen ze dan in die elektro-bakken, zandzakken?
Je moet ook wel het eerste en laatste zinnetje van mijn post meenemen in je reactie. Het ging over het slijten van een circuit door het extra gewicht.
Als het gaat over het slijten van het circuit is het gewichtsverschil te beperkt om een effect te hebben.

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RKD
  • Laatst online: 12:34

RKD

ATS schreef op woensdag 18 september 2019 @ 06:28:
De nieuwe Beyond the Grid is er met... Jos Verstappen!

[Afbeelding]

Nog niet op YouTube, maar al wel in Apple podcasts.
Voor de mensen zonder itunes:
https://audioboom.com/pos...-because-what-i-learned-i

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Arfman schreef op maandag 16 september 2019 @ 12:39:
[...]

Haha, herkenbaar. We zaten die ochtend op een kinderverjaardag maar ik wilde per se de race zien want Max op P2, stratencircuit dus misschien een overwinning mogelijk. Dochter chagrijnig want die moest mee naar huis terwijl ze nog lekker aan het spelen was, vrouw chagrijning want die stomme Formule 1 ook altijd, ik racen naar huis om nog op tijd te zijn en terwijl dochter boos de trap op stampt ben ik net op tijd om de start te zien .... en boem.

Was geen gezellige middag kan ik je vertellen.
Sorry maar ik moest lachen toen ik dit las en het hele gebeuren visualiseerde in mijn hoofd. Inclusief vader met een gezicht die op ‘whaaat the fack just happened’ staat, een dochter die pissed naar boven stampt en een vrouw die met armen over elkaar en tikkend vingertje je chagerijnig aankijkt >:) _O-

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Pagina: 1 ... 126 ... 156 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire