alexbl69 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 20:20:
[...]
Plus het feit dat ik zo m'n bedenkingen heb bij het daadwerkelijke effect van dit soort acties. De F1 is zogenaamd klimaatneutraal, vliegreizen en weet ik wat niet meer kun je 'afkopen'.
Hebben we uberhaupt voldoende ruimte op aarde om alle benodigde bomen te planten? Of worden de geplante bomen jaarlijks weer gerooid om plek te maken voor de nieuwe aflaten.
Voor alsnog kan het prima; het is namelijk gewoon tijd kopen totdat we richtng co2 neutraal gaan rechtstreeks bij de uitstoot.
Maar zolang er ruimte is, en er is nog zat ruimte, kan dit de aankomende tientallen jaren (educated guess). Er zijn wel artikelen die dit precies hebben beschreven, maar daar heb ik nu ff geen zin in om die op te zoeke n:)
En voor co2 reductie maakt het geen zak uit waar die bomen worden neegezet, want co2 houdt zich niet aan landsgrenzen
Want het is wel gewoon simpel, als je door gedrag een x amount co2 in de lucht gooit, kan je met gedrag (bomen planten bv) die co2 er ook wel weer uithalen (met een boel mitsen en maren).
Maar voor de korte termijn, kan dit prima. Compensatie is niet iets wat we idd eeuwig kunnen doen. Maar dat hoeft dus ook niet.