[F1] Seizoen 2019 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 125 ... 156 Laatste
Acties:
  • 1.146.049 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-09 16:44

TrekDr0p

QR niet scannen

demonic schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 09:32:
[...]

Hoezo weten wij uberhaupt dat hij naar het ziekenhuis is gegaan?
Dat is toch al iets dat we helemaal niet horen/hoeven te weten?

Wie is daarmee gekomen? :?
Juist door zo stil te zijn krijg je dit soort verhalen, of ze kloppen of niet.

Mijn mening is dat dit niet de juiste manier is om juist die privacy te waarborgen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Stroepwaffels!

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ED7_pFXXYAAoC2r.jpg
_/-\o_ :D

I know, gaat over Willy en Maxie

[ Voor 43% gewijzigd door Illegal_Alien op 13-09-2019 09:50 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:12

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Franco10 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 07:48:
Ik snap niet helemaal waarom hier berekeningen staan over een fysio?

Laat die RIC toch, man man. Steeds dat ranten over Max' (ex) teammaatjes.

OT: Die 18 inch wielen zien er verrassend goed uit. Snap wel dat Pirelli dat graag wil hebben, opent de deuren voor heel veel marketing en sales.
Waarom haal je Max erbij als het gewoon over Ricciardo gaat?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:04

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

TrekDr0p schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 09:24:
Nog even over het Schumi nieuws.
Ik heb wel een beetje het gevoel dat de familie dit zelf in stand houden door krampachtig vast te houden aan de absolute stilte.
Eens. Juist dit soort stilte zorgt voor alle speculaties. En dan komt ene Jean Todt met berichten van "ik heb een F1 met Michael gekeken", ja wat betekent dat, dat hij als een kasplantje naast je zit of wat?

Ook eens met dat de familie zelf mag bepalen hoe ze dit aanpakken, maar IMHO is dit juist niet de goede aanpak.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-09 22:14
TrekDr0p schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 09:48:
[...]

Juist door zo stil te zijn krijg je dit soort verhalen, of ze kloppen of niet.

Mijn mening is dat dit niet de juiste manier is om juist die privacy te waarborgen.
No offense maar jouw mening (en die van mij en alle andere buitenstaanders) doet er helemaal niets toe in deze zaak. De familie van Schumi heeft vrij direct na het ongeluk standvastig gekozen voor deze aanpak en dat is hun goed recht. Dat de media/fans/buitenstaanders menen recht te hebben op informatie vind ik onzin.

Roddelverhalen krijg je sowieso wel of je nou veel, weinig of geen informatie verschaft. Ik heb wel begrip en respect voor deze aanpak, het maakt het een stuk simpeler voor alle betrokkenen. De medische toestand van Schumi is een prive aangelegenheid, de enige manier om dat nog een beetje te bewaken is om gewoon geen informatie te verschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 23:01
Illegal_Alien schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 09:48:
Stroepwaffels!

[Twitter]

[Afbeelding]
_/-\o_ :D

I know, gaat over Willy en Maxie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Zou leuk zijn als ze de volgende race allemaal stroopwafels staan te eten in de pitbox. Of Christian een zakje naast zich aan de pit wall. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-09 15:22
Maasluip schreef op donderdag 12 september 2019 @ 13:45:
Ik vind vooral die "the provision of a Renault road car for personal use" een reden om bij Renault te rijden. Je zou godbetert toch bij Aston Martin - Red Bull moeten zitten met zo'n hok als een Vantage of een Rapide opgescheept zitten.

Nee, dan liever een Megane Station of een Kadjar. :D
20,600 m (67,600 ft) 7:40.100 Renault Mégane R.S. Trophy-R
20,600 m (67,600 ft) 7:50 Aston Martin V8 Vantage GT8

Just stating facts ;)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

melcon schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 10:31:
[...]

Just stating facts ;)
Ik heb geen idee welke feitjes dit zijn, maar valsnelheden vanaf 67.000 voet ben ik niet echt in geïnteresseerd :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-09 19:00

Martinspire

Awesomeness

Grimmie187 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 10:08:
[...]

No offense maar jouw mening (en die van mij en alle andere buitenstaanders) doet er helemaal niets toe in deze zaak. De familie van Schumi heeft vrij direct na het ongeluk standvastig gekozen voor deze aanpak en dat is hun goed recht. Dat de media/fans/buitenstaanders menen recht te hebben op informatie vind ik onzin.

Roddelverhalen krijg je sowieso wel of je nou veel, weinig of geen informatie verschaft. Ik heb wel begrip en respect voor deze aanpak, het maakt het een stuk simpeler voor alle betrokkenen. De medische toestand van Schumi is een prive aangelegenheid, de enige manier om dat nog een beetje te bewaken is om gewoon geen informatie te verschaffen.
Enerzijds juist, anderzijds levert het gewoon veel problemen op. Geheimhouding volhouden op zo'n schaal levert aardig wat stress op, kost klauwen met geld en maakt je heel achterdochtig. Ja het is hun recht, maar veel fans willen gewoon weten hoe het met hem gaat.

Publiceer 1 video of 1 foto of zelfs een fucking tekstbericht en je hebt de helft minder stress om alles in gareel te houden omdat dan de fans van zijn vorige leven er ook minder in geïnteresseerd dat ie weer ergens heen gaat voor een ingreep of whatever. Ja het is je goed recht, net als niet vertellen dat je gaat trouwen, een kind krijgt of je helemaal afsluiten van de rest van je familie, maar men komt er toch wel achter en dan beheers je het nieuws ook niet meer. Ik vind het erg dom om zelfs zijn toestand achter te houden. So what als het een kasplantje is of dat ie nu denkt als een 5 jarige, ik denk dat de reactie daarop wel meevalt. Je krijgt even een weekje wat slecht nieuws, maar daarna gaat het weer zijn gangetje. Doe het lekker vlak voor een race en je nieuws sterft nog sneller af. Dat weekje kom je ook wel door, en het geeft Mick Schumacher ook wat rust dat men niet telkens over zijn vader vragen gaat stellen. Dat je vader in die situatie terecht is gekomen is al erg jammer voor hem, maar dat ze het vervolgens als staatsgeheim willen gaan bewaren is gewoon idioot. Het is nergens voor nodig en men heeft niet veel nodig om de druk af te nemen. Hoeveel gekken willen ze nog langs de deur hebben om die alsmaar rijzende prijs van de Bild voor een foto op te halen?

Ja het is hun recht, maar dat maakt het niet minder idioot imo

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grimmie187
Martinspire schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 10:47:
[...]

Enerzijds juist, anderzijds levert het gewoon veel problemen op. Geheimhouding volhouden op zo'n schaal levert aardig wat stress op, kost klauwen met geld en maakt je heel achterdochtig. Ja het is hun recht, maar veel fans willen gewoon weten hoe het met hem gaat.

Publiceer 1 video of 1 foto of zelfs een fucking tekstbericht en je hebt de helft minder stress om alles in gareel te houden omdat dan de fans van zijn vorige leven er ook minder in geïnteresseerd dat ie weer ergens heen gaat voor een ingreep of whatever. Ja het is je goed recht, net als niet vertellen dat je gaat trouwen, een kind krijgt of je helemaal afsluiten van de rest van je familie, maar men komt er toch wel achter en dan beheers je het nieuws ook niet meer. Ik vind het erg dom om zelfs zijn toestand achter te houden. So what als het een kasplantje is of dat ie nu denkt als een 5 jarige, ik denk dat de reactie daarop wel meevalt. Je krijgt even een weekje wat slecht nieuws, maar daarna gaat het weer zijn gangetje. Doe het lekker vlak voor een race en je nieuws sterft nog sneller af. Dat weekje kom je ook wel door, en het geeft Mick Schumacher ook wat rust dat men niet telkens over zijn vader vragen gaat stellen. Dat je vader in die situatie terecht is gekomen is al erg jammer voor hem, maar dat ze het vervolgens als staatsgeheim willen gaan bewaren is gewoon idioot. Het is nergens voor nodig en men heeft niet veel nodig om de druk af te nemen. Hoeveel gekken willen ze nog langs de deur hebben om die alsmaar rijzende prijs van de Bild voor een foto op te halen?

Ja het is hun recht, maar dat maakt het niet minder idioot imo
Sja en wie ben jij om het idioot te vinden?..

Ik snap echt het sentiment wat je beschrijft wel hoor maar de ondertoon van van iedereen met deze mening is dat zij vinden 'recht te hebben' op informatie want Schumi was een publiek figuur. Dat vind ik gewoon BS, de familie is de enige die het recht heeft om te bepalen hoe ze omgaan met deze situatie. Als dat betekent dat ze pertinent weigeren informatie te verschaffen vind ik dat wij dat dienen te respecteren, hoe lastig of krom sommige mensen dat ook vinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:46

JB

Cédric roelt!

Outerspace schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 10:03:
[...]

Gaan we nu tot in detail iemand de les lezen hoe hij zijn reactie moet posten? Hij haalt Max er helemaal niet bij maar refereert alleen aan een teamgenoot van Max. Het komt hier tot op de smiley nauwkeurig...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Maasluip schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 10:41:
[...]

Ik heb geen idee welke feitjes dit zijn, maar valsnelheden vanaf 67.000 voet ben ik niet echt in geïnteresseerd :P
De lengte van een bepaald circuit / openbare weg in Duitsland :)
(Wikipedia: List of Nürburgring Nordschleife lap times)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Grimmie187 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 10:55:
[...]

Ik snap echt het sentiment wat je beschrijft wel hoor maar de ondertoon van van iedereen met deze mening is dat zij vinden 'recht te hebben' op informatie want Schumi was een publiek figuur. Dat vind ik gewoon BS, de familie is de enige die het recht heeft om te bepalen hoe ze omgaan met deze situatie. Als dat betekent dat ze pertinent weigeren informatie te verschaffen vind ik dat wij dat dienen te respecteren, hoe lastig of krom sommige mensen dat ook vinden.
Ik vind het idioot dat ze zoveel problemen op de hals halen en blijkbaar zo zwaar trekken aan wat de publieke opinie vind. Moet ik daarvoor ook al toestemming hebben? Ik dacht dat we hier kwamen om te discussieren...

[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 13-09-2019 11:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

JB schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 10:58:
[...]

Gaan we nu tot in detail iemand de les lezen hoe hij zijn reactie moet posten? Hij haalt Max er helemaal niet bij maar refereert alleen aan een teamgenoot van Max. Het komt hier tot op de smiley nauwkeurig...
Nee hoor, ik heb geen kleur in mijn tekst gezet om iemand te moeten corrigeren. Ik stel alleen de vraag. We hebben het over Ricciardo, waarom moet er dan in een reactie gaan over max zijn (ex)teamgenoot? Dat is toch totaal niet relevant, we hebben het over Ricciardo ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Martinspire schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 11:02:
[...]
Ik vind het idioot dat ze zoveel problemen op de hals halen en blijkbaar zo zwaar trekken aan wat de publieke opinie vind. Moet ik daarvoor ook al toestemming hebben? Ik dacht dat we hier kwamen om te discussieren...
Snap niet zo goed waarom je mijn reactie persoonlijk opvat, maar goed..

Ik denk niet dat een discussie hierover erg zinvol is eigenlijk. Natuurlijk mag iedereen er van alles van vinden maar uiteindelijk is de familie niemand iets verplicht. Dit is nou eenmaal hun keuze en die hebben we maar te respecteren (of niet in het geval van Bild aasgieren)..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 12:57

sjaool

Every life should have 9 cats

Grimmie187 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 10:55:
[...]

We hebben geen recht op informatie aangezien het een privé aangelegenheid is maar als Schumacher fan ben ik toch wel benieuwd hoe hij er nu echt aan toe is. Het is geen schande als hij bedlegerig is of zoals bijvoorbeeld Stephen Hawking aan een rolstoel gebonden is.

Ik denk dat het zelfs heel veel begrip zou kweken als ze net wat meer naar buiten zouden treden met informatie. Nu hoor je af en toe iets via Jean Todt maar dat is ook sporadisch. Er is in ieder geval wel een soort van communicatie mogelijk lijkt mij. Maar goed dat is speculatie net als al het andere nieuws dat nu naar buiten komt. :)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 24-09 16:08

basvn

Breezand - NHN

in 2020 willen ze kijken naar iets anders voor de zaterdag.

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
basvn schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 11:25:

[Twitter]
Huh? Dat is vlot.. Afgelopen weekend tijdens Monza werd nog gemeld dat dit balletje was opgegooid maar dat het weinig kans van slagen heeft. Verbaasd me ook wel dat Ferrari/Mercedes hier zomaar mee akkoord gaan, die hebben toch het meeste te verliezen met het aanpassen van de qualy format lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:46

JB

Cédric roelt!

Grimmie187 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 11:29:
[...]

Huh? Dat is vlot.. Afgelopen weekend tijdens Monza werd nog gemeld dat dit balletje was opgegooid maar dat het weinig kans van slagen heeft. Verbaasd me ook wel dat Ferrari/Mercedes hier zomaar mee akkoord gaan, die hebben toch het meeste te verliezen met het aanpassen van de qualy format lijkt me.
Q3 zal eea wellicht versneld hebben :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Grimmie187 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 11:29:
[...]

Misschien is die nieuwe mini race dan nog steeds in het voordeel van Ferrari/Mercedes ;)

Maar, een Q1 zoals normaal... En dan de laatste 10 houden een mini race en de beste 10 houden een race?? De uitslag van beiden bepaald dan de grid. Zoiets lijkt mij makkelijk in een uur te proppen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-09 17:39
Ik vind de huidige vorm van kwalificatie eigenlijk wel gewoon heel leuk om eerlijk te zijn... Snap niet zo goed waarom ze dit zouden moeten veranderen.
En Monza geeft alleen maar weer aan hoe spannend/leuk dit kan zijn, in mijn ogen juist een goed voorbeeld in plaats van slecht voorbeeld. De volgende races pakken de teams het vanzelf wel anders/beter aan.

Maar wacht rustig af, wellicht komen ze wel daadwerkelijk met een verbetering!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

JB schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 11:34:
[...]

Q3 zal eea wellicht versneld hebben :+
Q3 iedereen met x liter benzine de baan op sturen en je komt er pas vanaf als de tank leeg is of na 10 minuten. Snelste ronde telt.
Krijg je ook niet meer die optocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00

[Twitter]
Hoe bepalen ze dan de start volgorde van de mini race? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

ThomasG schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 11:48:
[...]
Hoe bepalen ze dan de start volgorde van de mini race? :+
Hoop zelf op reverse grid
maar dat zal wel niet. wellicht een FP tijd (of gemiddelde tijd)
dan gaan ze tijdens FP nog harder pushen, is weer leuk voor iedereen.

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Franco10
  • Laatst online: 09-09 09:24
Outerspace schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 10:03:
[...]

Omdat het een terugkerend iets is in F1 topics, toen RIC bij RBR zat, nu bij Renault en ook al bij GAS. Heul toevallig worden deze mannen beduidend meer 'belachelijk gemaakt' of bekritiseerd dan andere coureurs. Ik hoef hier echt niet te lezen dat de Renault Captur geen gave auto is hoor. Ik ben het er 1000% mee eens, maar ik hoef het hier niet te lezen. Als je het over relevantie hebt, zal ik daar op gaan letten.

Waarom ben je zo gepikeerd omdat 'Max er bij wordt gehaald'? Voelt een beetje als schoolpleintalk.
Grimmie187 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 11:17:
[...]

Ik denk niet dat een discussie hierover erg zinvol is eigenlijk. Natuurlijk mag iedereen er van alles van vinden maar uiteindelijk is de familie niemand iets verplicht. Dit is nou eenmaal hun keuze en die hebben we maar te respecteren (of niet in het geval van Bild aasgieren)..
De Schumi case wordt bijna een filosofische discussie en daarmee inderdaad totaal niet zinvol. Het enige wat vast te stellen is dat de familie zelf bepaalt wat wel of niet naar buiten mag treden. En daarmee zou het ook klaar moeten zijn.

Maar ja, dat schept inderdaad wel wat ruis. Ook al is Schumi misschien wel de beste ooit, zonder alle fans, media aandacht en de daarbij horende Duitse Marken heb je daar ook niet zo veel aan. Het klinkt echt heel plat en gevoelloos, maar het leven dat je lijdt (en de behandeling die je je nu kunt veroorloven) heb je daar ook wel een klein beetje aan te danken.

Dat betekent niet per definitie dat je dan maar alles moet delen, maar maakt het wel begrijpelijk dat heel veel mensen benieuwd zijn naar hoe het met je gaat en daarom ook mensen gaan speculeren en vreemde nieuwsberichten in de rondte gaan.

[ Voor 67% gewijzigd door Franco10 op 13-09-2019 12:01 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Franco10 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 11:52:
[...]

Omdat het een terugkerend iets is in F1 topics, toen RIC bij RBR zat, nu bij Renault en ook al bij GAS. Heul toevallig worden deze mannen beduidend meer 'belachelijk gemaakt' of bekritiseerd dan andere coureurs. Ik hoef hier echt niet te lezen dat de Renault Captur geen gave auto is hoor. Ik ben het er 1000% mee eens, maar ik hoef het hier niet te lezen.

Waarom ben je zo gepikeerd omdat Max er bij wordt gehaald?
Ik ben helemaal niet gepikeerd, ik stel oprecht een vraag die ik ook nog eens verduidelijk in een reactie op een later moment :)

offtopic:
En nee, ik ben geen diehard F1 volger en lees zo nu en dan mee. Dit viel gewoon op

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

basvn schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 11:50:
[...]

Hoop zelf op reverse grid
maar dat zal wel niet. wellicht een FP tijd (of gemiddelde tijd)
dan gaan ze tijdens FP nog harder pushen, is weer leuk voor iedereen.
Reverse grid van vorige race? Kan intressant worden >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Grimmie187 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 10:08:
[...]

ja en nee; van mijn oom en tante of moeder acht ik prive; zij zijn ook geen -publiekelijk- en wereldberoemd icoon. Mensen leven oprecht mee.

En wanneer je zon 'world star'-status hebt, heb je ook recht op een prive leven, maar na aantal jaar is het niet gek om daarover open te zijn. Zeg niet dat gehele familie geheimen op straat moeten komen te liggen; maar enige duidelijkheid in deze is niet meer dan normaal, met iemand van zon status.

Je ziet dat vaker bij acteurs, politicie etc. je hebt een gedeelte van jouw leven in de spotlights gestaan. Je hebt volkomen recht op een prive leven binnen gesloten muren :+ het is dan ook best vreemd dat men 'he-le-maal niets' deelt in deze. Tuurlijk eigen overwegen en keuze, maar bij een legende [...] is het vreemd.

persoonlijk verwacht ik weinig progressie, kunt de nieuwe technieken gebruiken nog zo veel geld beschikken; neurologisch is bijzonder weinig te herstellen

[ Voor 15% gewijzigd door himlims_ op 13-09-2019 12:25 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-09 19:17
Maasluip schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 10:41:
[...]

Gezien de ronde tijd en de 20.6km gok ik dat het hier om Nordschleife rondetijden gaat.

En een Engelse Youtuber in een oude MR2 met een Honda K20 motor en wat DIY tjoening doet het in 7:58 dus ik vind deze tijden eigenlijk helemaal niet bijzonder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:45

Chiron

Moderator Discord
Dat zat er al lang aan te komen :)

Een van de voorwaarden ook achter de schermen voor Honda, om ook nog na 2020 mee te blijven doen in F1.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik vind het eigenlijk een non discussie.

Zelfs een superster als Schumi mag zelf bepalen wat er wel en niet naar buiten wordt gebracht, helemaal nu hij is zoals hij is.

Ik denk zelfs dat het verstandiger is om niets los te laten, want bij elke poep of scheet die je wel loslaat, zal de hele (sensatie)pers er op duiken en er op verder speculeren.

Nu is er zeer weinig om over te speculeren en dat is prima.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred

[Twitter]
Shit, waarom nou -O-

Alleen omdat die miljonairs afgelopen weekend zo heerlijk op hun bek gegaan zijn :N

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-09 14:23
melcon schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 10:31:
[...]

Just stating facts ;)
Om dan nog een "f1-merk" te pakken die er 7:32 over deed: https://www.motor1.com/ne...a-nurburgring-lap-record/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
himlims_ schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 12:22:
[...]
ja en nee; van mijn oom en tante of moeder acht ik prive; zij zijn ook geen -publiekelijk- en wereldberoemd icoon. Mensen leven oprecht mee. En wanneer je zon 'world star'-status hebt, heb je ook recht op jouw prive leven, maar na aantal jaar is het niet gek om daarover open te zijn. Zeg niet dat gehele familie geheimen op straat moeten komen te liggen; maar enige duidelijkheid in deze is niet meer dan normaal, met iemand van zon status.
Het blijft toch echt een mening en daarmee niet discussiewaardig.....

De enige die hier uiteindelijk echt iets over te zeggen hebben is hijzelf/zijn familie. Of jij het eens bent met hun keuze of niet maakt geen bal uit. Iemand die wereldberoemd is heeft uiteindelijk net zoveel recht op zijn prive als jouw oom/tante moeder.
FastFred schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 12:31:
[...]
Shit, waarom nou -O-

Alleen omdat die miljonairs afgelopen weekend zo heerlijk op hun bek gegaan zijn :N
Ik schat dat dat er inderdaad heel veel mee te maken heeft waarom het nu plotseling zo snel aangepast kan worden :+

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

[...]

Shit, waarom nou -O-

Meer actie in een F1 weekend krijgen,
Verkopen op zaterdag omhoog krikken ect.

Vind de Q altijd leuk om te kijken, maar er is eigenlijk maar weinig actie, in dat ene uur.

er een race oid van maken, maar het hele weekend leuk om te verkopen!
en waarom maar een 2-dagen kaart kopen, als je voor een paar 10-tjes ook vrijdag er bij kunt zijn dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Wat mij betreft prima om het te proberen. Als het echt niks is, veranderen ze vast weer terug.

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Williams extend Mercedes power unit partnership to 2025

As Formula 1 entered the V6 turbo-hybrid era in 2014, Williams switched to Mercedes power and that partnership is set to continue. The Grove team have announced an extension of their partnership that will now see them using Mercedes’ power units until the end of 2025.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 24-09 20:10
basvn schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 12:52:

As Formula 1 entered the V6 turbo-hybrid era in 2014, Williams switched to Mercedes power and that partnership is set to continue. The Grove team have announced an extension of their partnership that will now see them using Mercedes’ power units until the end of 2025.
En dan toch nog steeds hun eigen bak er achter schroeven. Olav Mol heeft daar ook al eens een stuk over gesproken, is 25 miljoen voor Jan met de korte achternaam uitgeven voor 0 extra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Holkers schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 12:55:
[...]

En dan toch nog steeds hun eigen bak er achter schroeven. Olav Mol heeft daar ook al eens een stuk over gesproken, is 25 miljoen voor Jan met de korte achternaam uitgeven voor 0 extra
Tja. Olav Mol, en jij nu ook, vergeten voor het gemak wel even dat Williams meer doet dan enkel Formule 1. Ze hebben een hele Research & Development afdeling dat voor allerlei toepassingen, waaronder non-Formule 1 auto's, onderdelen ontwikkelen en bouwen. Het ontwikkelen van hun eigen versnellingsbak heeft dus veel toegevoegde waarde voor Williams.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
@Holkers wanneer is de laatste keer dat je een Williams met een kapotte versnellingsbak hebt zien staan? Ik denk dat ze dat geld beter in aerodynamica kunnen steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
FastFred schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 13:19:
@Holkers wanneer is de laatste keer dat je een Williams met een kapotte versnellingsbak hebt zien staan? Ik denk dat ze dat geld beter in aerodynamica kunnen steken.
Het ontwikkelen van een eigen versnellingsbak kost bakken met geld.
Terwijl je deze gewoon bij mercedes kan kopen.

En wanneer heb jij voor het laatst een mercedes of Racing point stil zien staan vanwege versnellingsbak problemen?

Nee, de reden dat Williams dit zelf doet, is omdat ze van mening zijn dat ze dat moeten doen. Omdat ze anders geen constructeur zijn, maar een dochter team van mercedes.
Een standpunt wat ik kan waarderen en respect voor heb, maar het geld voor de ontwikkeling van die bak kunnen ze beter in Aero steken.IMO

[ Voor 23% gewijzigd door demonic op 13-09-2019 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
@demonic wordt er nog zoveel ontwikkeld aan een versnellingsbak dan? Ze rijden al jaren met dezelfde, tandverhoudingen zijn al jaren hetzelfde, hij moet 6 raceweekenden mee kunnen gaan, dat is ook al jaren zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
demonic schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 13:22:
[...]

Het ontwikkelen van een eigen versnellingsbak kost bakken met geld.
Terwijl je deze gewoon bij mercedes kan kopen.

En wanneer heb jij voor het laatst een mercedes of Racing point stil zien staan vanwege versnellingsbak problemen?

Nee, de reden dat Williams dit zelf doet, is omdat ze van mening zijn dat ze dat moeten doen. Omdat ze anders geen constructeur zijn, maar een dochter team van mercedes.
Een standpunt wat ik kan waarderen en respect voor heb, maar het geld voor de ontwikkeling van die bak kunnen ze beter in Aero steken.IMO
Williams maakt al sinds jaar en dag hun eigen versnellingsbak, en heeft sinds hun bestaan meerdere innovaties op gebied van versnellingsbak geïntroduceerd. Waarom zouden ze iets kopen wat ze zelf kunnen maken? Waarbij ze de kennis en vaardigheden ook gebruiken voor de andere toepassingen dat Williams doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
@FastFred @ThomasG

Productie van versnellingsbakken kost ook klauwen met geld.

Ik zeg niet dat Williams dom bezig is door het zelf te doen. Ik ben alleen wel heel benieuwd hoe hun kosten/baten verhouding is. En wat de doorslaggevende factor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Williams is niet alleen F1: https://www.williamsf1.com/advanced-engineering/what-we-do blijkbaar doen ze toch nog iets goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

[...]

Shit, waarom nou -O-

Het zal Mercedes en Ferrari met hun partymodes benadelen en RBR met hun relatief betere racepace bevoordelen. Ik zie voordelen. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

En dat bedrijf doet het ook gewoon prima, Maakt gewoon winst en alles. Het F1 team is bijna bijzaak :+

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

basvn schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 12:52:

Was wel een tijdje sprake van dat ze naar Renault zouden gaan.
Dan zou alleen Force India nog een Mercedes motor afnemen.
Is voorlopig niet aan de orde, maar dacht dat er ook een regel was dat een motorfabrikant nu minimaal een x aantal teams moet bedienen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
Echt super mooie auto is dat! Vind het oprecht jammer dat je ze zelden in het wild tegenkomt, laat staan de QF.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-09 17:13
kevlar01 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 14:15:
[...]

Is voorlopig niet aan de orde, maar dacht dat er ook een regel was dat een motorfabrikant nu minimaal een x aantal teams moet bedienen?
Ik dacht dat het juist zo was dat een team verplicht moest leveren indien een team geen leverancier heeft en hierom vraagt, als ze nog niet aan X teams leveren.
Ik dacht dat dat ook de reden was dat Ferrari (Haas/Alfa) en/of Mercedes (Williams/Force India) aan "lagere teams" waren gaan leveren, zodat ze niet "verplicht" aan Red Bull zouden hoeven leveren.

Maar ik kan er gigantisch naast zitten en dit van iemand gehoord hebben die het uit zn duim heeft gezogen :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
melcon schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 14:44:
[...]

Echt super mooie auto is dat! Vind het oprecht jammer dat je ze zelden in het wild tegenkomt, laat staan de QF.
offtopic :P

Ik kwam deze op Sardinië tegen, vind het ook echt een mooie auto;

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cx8lcXq.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nka9vY3.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylocke
  • Laatst online: 13-08 08:54

Tylocke

[Team Carrack]

In Apeldoorn stond vandaag een RB8 (dacht ik) in de livery van 2019. Aangekondigd als een Max Verstappen auto maar hij heeft hier geen wedstrijden in gereden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JFmuqWrBsRejRigEocEIEmfp/full.jpg

Wel leuk om te zien, drukte viel mee.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArcticWolf schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 14:51:
[...]

offtopic :P

Ik kwam deze op Sardinië tegen, vind het ook echt een mooie auto;
Ah, daar zijn dus alle Neuro's naar toe gegaan toen de Zeuro landen geholpen moesten worden.... :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:29

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Shit, waarom nou -O-

Ehh... Ja en hoe bepalen ze de start grid voor die mini race? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-07 12:21
MikeyMan schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 18:33:
[...]

Reverse grid van Q2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dan hebben we daar hetzelfde probleem dus ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-09 11:48

ricardo246

Life's what you make it!

ricardo246 schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 22:34:
Eerste dag Spa Francorchamps zit er op. Ik heb mijn beste maat verrast met een weekend F1 na 30 jaar vriendschap. Circuit vandaag verkend en bij toeval bij Heritage F1 TDF uitgekomen. De beveiliging was effe weg gok ik, en we konden zo doorlopen op de plek waar alle F1 Trucks geparkeerd stonden. Op het einde stond TDF met 2 Minardi's, 1998/1997 en een 2011. V10, 3 liter. *O*
Uur lang uitleg gehad over de techniek en onderdelen inclusief laptops uit die jaren :o . Aardige lui
Als je er 1 wilt; 1,5 miljoen GBP.
Ik denk er even over na :X
Morgen (zaterdag) om 09:30 krijsen deze 2 beauties over het circuit. Foto's volgen nog. Epische dag. *O*
Ik had nog een belofte in te lossen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/15gFfdzTdw0H2iwBtBY90qpx/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xyuAw7k6OeYsKRf1HxvaSm6Z/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/egbKrqsCuSnqkHFjb3Z2o6wB/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Q6rmNfnau9hvkeIq2mOMsTOt/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4FHRjS9ZfH0Ef7WQhjSu613d/thumb.jpg

Ik heb de betrokken mensen even geblurred, ziet er niet fraai uit, maar het gaat toch om de auto's :+

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 18:30
[...]

Stand van kampioenschap al dan niet reversed
Of idd een enkele of 2 q's voor de mini race
Of geen Q maar snelste tijd in fp
Of Loting
Of...is vanalles te bedenken

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-09 14:13

Nhz

Reverse grid van WK stand. Op zaterdag ook punten uitdelen voor de top3. 5, 3 en 1 punt of zo. In Australië doen ze het maar middels een loting of zo. ;)

Groetjes

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

kevlar01 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 14:15:
[...]

Als er een Mercedes PU vrijkomt dan zie ik McLaren die wel afnemen. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:02
Tylocke schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 18:04:
In Apeldoorn stond vandaag een RB8 (dacht ik) in de livery van 2019. Aangekondigd als een Max Verstappen auto maar hij heeft hier geen wedstrijden in gereden.

[Afbeelding]

Wel leuk om te zien, drukte viel mee.
Het is de Toro Rosso van 2012, STR7 als ik het me juist herinner.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-09 15:56
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 19:00:
[...]

Als er een Mercedes PU vrijkomt dan zie ik McLaren die wel afnemen. ;)
Dan spuiten ze de wagen zilver/zwart/grijs, en een nieuwe sponsor die East heet. :+

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Laatst online: 13-08 08:54

Tylocke

[Team Carrack]

Lasmibalsingh schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 19:14:
[...]

Het is de Toro Rosso van 2012, STR7 als ik het me juist herinner.
Je kan wel eens gelijk hebben. De neus van de STR7 is wat platter dan die van de RB8.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Maarten_E schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 19:15:
[...]

Dan spuiten ze de wagen zilver/zwart/grijs, en een nieuwe sponsor die East heet. :+
Newey terughalen en Häkkinen komt ook terug van zijn sabbatical. :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 06:38
Nhz schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 18:46:
[...]

Reverse grid van WK stand. Op zaterdag ook punten uitdelen voor de top3. 5, 3 en 1 punt of zo. In Australië doen ze het maar middels een loting of zo. ;)
WK stand lijkt mij dan ook de beste optie. Anders gaan ze gewoon in die sessie waarin de volgorde wordt bepaald langzaam rijden. Zeker als je de kwalificatie op basis van snelste ronde er uit haalt. Waarom zou je in een FP dan nog zo snel mogelijk gaan rijden? Levert dan toch niks meer op. De long runs zijn dan sowieso veel belangrijker omdat dat het enige is wat er nog toe doet.

En in Australië zet je ze gewoon op basis van constructeurs kampioenschap van het jaar ervoor. Zoveel nieuwe teams komen er toch niet bij. En voor mijn part zet je die dan gewoon op P1 & P2 etc. Rijden ze op de zaterdag meteen in the picture.

Overigens moet ik nu ik dit zo schrijf wel bekennen dat de huidige kwalificatie ook wel iets heeft. Gewoon de auto als coureur op 100%. Ook dat levert mooie beelden en een mooie strijd op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chabio
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 21:03
melcon schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 14:44:
[...]

voor wat t waard is, vandaag zien staan (QF) in Turijn. Aandacht werd getrokken omdat er een stel Italianen omheen stond te springen. Helaas geen foto :(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Eindelijk iets waar Williams goed in is. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik vind Russell een toffe gozer! Jammer dat hij volgende seizoen niet de plaats van Bottas mag innemen en daarom moet blijven ploeteren in de Williams.

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Dj-sannieboy schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 10:45:
[...]

Ik vind Russell een toffe gozer! Jammer dat hij volgende seizoen niet de plaats van Bottas mag innemen en daarom moet blijven ploeteren in de Williams.
Hamilton zorgt gewoon dat Russell zijn vervanger bij Mercedes wordt. Die houden ze daar achter de hand. En zodra Hamilton verlengt, wordt Russell ook verlengd. Alleen als Bottas weggaat, denk ik dat ie eerder in het team kan komen, maar Ocon is daar echt geen optie meer. En voor Nyck de Vries denk ik ook dat Mercedes hem geen stoeltje meer gaat geven in hun F1 stal. Bovendien zit Force India voorlopig ook dicht met Perez en Stroll die allebei meerdere jaren vastzitten

[ Voor 7% gewijzigd door Martinspire op 14-09-2019 12:18 ]

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Martinspire schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 12:18:
[...]

Hamilton zorgt gewoon dat Russell zijn vervanger bij Mercedes wordt. Die houden ze daar achter de hand. En zodra Hamilton verlengt, wordt Russell ook verlengd. Alleen als Bottas weggaat, denk ik dat ie eerder in het team kan komen, maar Ocon is daar echt geen optie meer.
Je vergeet een belangrijk element, denk ik? Namelijk dat Max in 2021 vrij komt? Max heeft meer ervaring en is denk ik ook wel meer gewild dan Russell.
Als RB komend seizoen goed meedoet in de competitie, dan zal Max zeer waarschijnlijk gewoon bijtekenen bij RB, maar anders zie ik Merc hem toch echt binnenhalen. En wie weet, misschien tegen die tijd dan ook Russell erbij, in het geval zowel Bottas als Hamilton bij Merc vertrekken.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

KillerBee schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 12:34:
[...]

Je vergeet een belangrijk element, denk ik? Namelijk dat Max in 2021 vrij komt? Max heeft meer ervaring en is denk ik ook wel meer gewild dan Russell.
Als RB komend seizoen goed meedoet in de competitie, dan zal Max zeer waarschijnlijk gewoon bijtekenen bij RB, maar anders zie ik Merc hem toch echt binnenhalen. En wie weet, misschien tegen die tijd dan ook Russell erbij, in het geval zowel Bottas als Hamilton bij Merc vertrekken.
Mja dat zou een optie kunnen zijn, maar ik verwacht dat ie gewoon bij Red Bull zal blijven. Daar heeft ie nu het team om hem heen gebouwd en natuurlijk wordt hem vanalles beloofd voor 2021. Als Honda blijft en op niveau zit van de andere motoren, zie ik niet wat hem een overstap gaat brengen, anders dan dat ie weg gaat omdat ie echt weg wil.

Ik denk verder dat Russell wel van kaliber Hamilton/Verstappen is als ie nog wat tijd krijgt bij Williams om zich te ontvouwen. Wel moet Williams hem dan een goede auto gaan bieden, want 2 jaar achteraan gaat wel wat met hem doen, verwacht ik. Liever zie ik Russell volgend jaar in het middenveld. Maar als je nu al ziet hoe hij Kubica aan het degraderen is, ben ik benieuwd wat ie volgend jaar met Latifi gaat doen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:51

pinda powerrr

Slow down...

Stel nou hè (stelling, dus hypothetisch, niet echt, zomaar een gedachte), dat VER zo blijft groeien in zijn skills, RBR laat het liggen rond einde 2020 en Mercedes is nog steeds op rolletjes. HAM laat doorschemeren na zijn achtste titel wel klaar te zijn en Mercedes neemt VER over....

Dan zou je dus de (theoretische) situatie krijgen, dat we weer (of nog steeds) een Mercedes hegemonie, monopolie, heerschappij hebben voor nog wat jaartjes.

Gaan we dan weer klagen dat het saai is? :+

Waiting on the world to change

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-09 15:56
pinda powerrr schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 12:50:
Stel nou hè (stelling, dus hypothetisch, niet echt, zomaar een gedachte), dat VER zo blijft groeien in zijn skills, RBR laat het liggen rond einde 2020 en Mercedes is nog steeds op rolletjes. HAM laat doorschemeren na zijn achtste titel wel klaar te zijn en Mercedes neemt VER over....

Dan zou je dus de (theoretische) situatie krijgen, dat we weer (of nog steeds) een Mercedes hegemonie, monopolie, heerschappij hebben voor nog wat jaartjes.

Natuurlijk niet, zo hypocriet zijn we ook wel weer! :+ :+

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:54

The_Scarabial

MTB for life!

DJTimo schreef op donderdag 12 september 2019 @ 20:14:
[...]
Kon Ziggo Nyck de Vries zelf niet krijgen ofzo? Nu gaan ze alle vragen voor Nyck aan Stoffel stellen. :)

Anyway, duurt het lang hè, zo'n niet-double-header. :z
Stukje Jolyon Palmer analyse dan maar.

[YouTube: Charles Leclerc Escapes Penalty And MORE | Jolyon Palmer On The 2019 Italian Grand Prix]
Goeie analyse van Jolyon. Luistert ook erg lekker weg.

• basvn

basvn

Breezand - NHN

BUXTON: Why the FIA has got it right with black and white flag rule via F1.com
There was controversy at the Italian Grand Prix when race leader Charles Leclerc was shown a black and white driving standards flag, rather than receiving a penalty, for his extreme defensive driving against Lewis Hamilton. But is the rise of the black and white flag an invitation for the drivers to now breach the rules – but just the once? Not by a long shot, argues F1’s Digital Presenter Will Buxton…

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Uit het artikel van Buxton.
“Ahh,” you say, “but Leclerc was shown a black and white ‘conduct’ flag.” Well yes, he was. But the stewards don’t issue that flag. That honour falls to Michael Masi, the FIA Race Director.

...

We would do well to remember that the stewards today are following a maxim requested by the sport and its fans to allow racers to race. They have not been released from their duty to uphold the rules. And the black and white flag doesn’t stop them from or interfere with them doing so.
Als de waarschuwingen worden uitgedeeld door iemand anders dan degenen die de regels handhaven, weet niet of dat het geheel duidelijker maakt. Al was ik het niet perse oneens met de beslissing van de stewards afgelopen race.

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:15
Vrijdag FP1 en FP2
Zaterdag ochtend (nu FP3) Q, top 5 krijgt wat punten
Zaterdagmiddag (nu Q) sprintrace, top 10 reverse grid, top 8 krijgt punten (zoals bij F2)
Zondagmiddag race, starten zoals sprintrace finish, top 10 krijgt punten (zoals nu)
Bij beide races krijgt de snelste ronde 2 punten.

Lijkt mij een leuk idee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

pinda powerrr schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 12:50:

Natuurlijk niet. Mercedes is dan helemaal geweldig. Echt een team dat die amateurs bij RBR en helemaal Ferrari gewoon declasseert. :+
Das beste oder nichts. ;)

Verder als Max gaat, dan staat Zak Brown al klaar als opvolger. :P

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Krankenhausen schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 16:52:
Uit het artikel van Buxton.

[...]

Als de waarschuwingen worden uitgedeeld door iemand anders dan degenen die de regels handhaven, weet niet of dat het geheel duidelijker maakt. Al was ik het niet perse oneens met de beslissing van de stewards afgelopen race.
Die waarschuwing is wmb prima. Maar dan moet je ook wel echt op scherp staan.

Valt nog wel wat te fine-tunen dus.

• Krankenhausen
  • Niet online
MikeyMan schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 18:00:
[...]

Maar dat is juist het punt wat ik begrijp uit dat artikel. Masi deelt de waarschuwingsvlag uit maar de stewards hoeven daar helemaal niet in mee te gaan.

Het kan dus voorkomen dat een coureur de zwart-witte vlag krijgt en de stewards alsnog vinden dat er toch een tijdstraf uitgedeeld moet worden. Of andersom dat een coureur een waarschuwing krijgt en de stewards het niets vinden. Ik ben bang dat dit uiteindelijk alleen maar voor meer verwarring gaat zorgen.

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:43
MikeyMan schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 18:00:
[...]

Precies.. vlag gekregen en daarna paar rondes later chicane afsnijden... en.... niets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

https://www.channelnewsas...hy-sumatra-fires-11906156

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Omdat het er alweer over gaat in sommige media. :P

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/70912171_2802779683150802_7849199118810349568_n.jpg?_nc_cat=105&_nc_oc=AQmp_kPbObgJj0yJ0Aty5eaZN0WBq20ouiSm47RXJD-I-1RN4KBwBFY3cxRKCSF6EkI&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=00075a744d261d59571a99be7d70ae8c&oe=5E37F86C

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
"We may be last on track but at least we're leading this." :D :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

DaniëlWW2 schreef op zondag 15 september 2019 @ 15:53:
Omdat het er alweer over gaat in sommige media. :P
Of was dat "In the year 2525" ? :P

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ome Ernst schreef op zondag 15 september 2019 @ 19:40:
[...]

Oh dan zie ik het nog steeds over de terugkeer van Alonso gaan. :z

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-09 10:22
Russell kent zijn geschiedenis wel. Mooi hoe zo'n jonge gast op onder andere "Mecachrome" komt bij de motoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06:47
Giesber schreef op zondag 15 september 2019 @ 20:39:
[...]

Russell kent zijn geschiedenis wel. Mooi hoe zo'n jonge gast op onder andere "Mecachrome" komt bij de motoren.
Viel mij ook op, maar verbaast me niets. Claire Williams heb ik een tijdje terug ook al horen zeggen dat het echt een hele slimme en intelligente jongen is

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThomasG
[...]

Je weet dat de Formule 2 met Mecachrome motoren rijdt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Wat is Honda aan het doen? Nou.
https://www.gpblog.com/en...solve-that-together-.html

Ze zijn dus bezig om samen met RBR een oplossing voor Max zijn starts te vinden. Vervolgens was Spec 3 een PU voornamelijk verbeteringen had in de turbo en op grotere hoogten beter zou werken. Spec 4 is meer de verbrandingsmotor en meer vermogen. Verder was het begin van het seizoen gericht op meer vermogen in kwalificatie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

[...]

Mja ik denk dat ie ook vooral van Williams nu veel weet omdat ie daar wel in geinteresseerd is en toch met de mensen zit die de kennis hebben. Toch wel leuk om de historie van het bedrijf waar je werkt te weten. Weet bij mijzelf ook aardig wat van mn werkgever. Stukje interesse, wellicht een paar dagen verveeld rondgelopen in de fabriek of/en gewoon fan van historie.
ThomasG schreef op zondag 15 september 2019 @ 22:44:
[...]
Je weet dat de Formule 2 met Mecachrome motoren rijdt?
Cool, wist ik ook niet. Waar komt dat merk dan vandaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 12:57

sjaool

Every life should have 9 cats

Ome Ernst schreef op zondag 15 september 2019 @ 19:40:
[...]

Vul op de juiste plaatsen de naam Alonso in... :+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Martinspire schreef op maandag 16 september 2019 @ 00:26:

Cool, wist ik ook niet. Waar komt dat merk dan vandaan?
Wikipedia: Mecachrome

TLDR: Frans bedrijf wat oa. ook de Renault F1 motoren bouwt, naast nog wat andere dure mechanische precisie-werkjes.

De F2 motoren zullen dus waarschijnlijk ook gewoon een Renault-ontwerp zijn, in elkaar gezet door Mecachrome.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krankenhausen
  • Niet online
sjaool schreef op maandag 16 september 2019 @ 00:46:
[...]

Vul op de juiste plaatsen de naam Alonso in... :+
Was even bang dat je met Cleopatra 2525 zou komen :P . Echter deze versie van het liedje is beter dan die in die serie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-09 16:44

TrekDr0p

QR niet scannen

Raceweeeeekkkkkkk :+

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

RACEWEEEEK *O* *O* *O* *O*
Afbeeldingslocatie: https://topgear.nl/thumbs/hd/2018/09/crash-ver.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.motorsportmagazine.com/sites/default/files/content/F1/2017/13%20%E2%80%93%C2%A0Singapore/vettel_ricciardo_and_verstappen_crash.jpg
-O- -O- -O-

Pagina: 1 ... 125 ... 156 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire