[F1] Seizoen 2019 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 118 ... 156 Laatste
Acties:
  • 1.146.056 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-09 19:23
Telegraaf staat toch niet echt bovenaan mijn lijstje met betrouwbare én actuele bronnen :P

Op zich denk ik dat de stoelendans (Ocon/Renault, Hulkenberg/Haas, Grosjean/Exit) geen hele gekke is

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:28
ook de fransen weten het zeker:
Afbeeldingslocatie: https://www.autohebdo.fr/sites/default/files/actualites/1200x800_2231.jpg

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09:18

TinusTegengas

Formula Racing

DJTimo schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 08:32:
[...]
Telegraaf zit er bovenop (not), maar dus nog steeds niet bevestigd. :z
Zullen we hier pas over posten als er daadwerkelijk een persbericht is? :)
Ach, er worden meer silly season berichten geplaatst dus deze kan er ook wel bij ;)

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-09 16:28

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Alleen die smirk op z'n gezicht al, max had hem gewoon vol met de helm moeten raken.. 10x, van dichtbij.
(oja, en hij is frans)

Het is wel weer humor te zien hoe alles en iedereen nieuws van elkaar gewoon kopieert, je gooit gewoon weer een andere site als bron, even wat samenvatting gezwam over zijn 'uitvallen in F1 dit jaar', hoppa, weer een clickbait erbij.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-09 14:27

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EC-CKRFWkAA8DAP?format=jpg&name=large
Bandjes voor Monza!

Niet heel wisselend, alleen Max uit de top met de meeste Softs

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
basvn schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 12:51:
[Afbeelding]
Bandjes voor Monza!

Is dit het bewijs dat Max in Monza de penalty gaat pakken? Lijkt me wel...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• o rey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hwScmXc.jpg

Hulkenberg verwacht veel vragen :+

[ Voor 11% gewijzigd door o rey op 27-08-2019 14:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-09 10:37
basvn schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 12:51:
Bandjes voor Monza!

Stroll en Perez hebben er ook 10.
Ik zou hun ook niet afschrijven voor de winst :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Doet het niet (meer)...

Edit: Thanks for the update.

[ Voor 6% gewijzigd door warp op 27-08-2019 15:12 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Overdrive97
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:33
De Spaanse GP is er volgend jaar weer bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 09:26
Ik zie een quattro-header aankomen volgend jaar! oOo
Weet niet of ik hier nu heel gelukkig van word. Barcelona staat nu niet echt bekend om de enorm spannende races, maar beter iets dan niets :)

PSN: xMaurice93

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Maurice079 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 17:15:
[...]

Ik zie een quattro-header aankomen volgend jaar! oOo
Weet niet of ik hier nu heel gelukkig van word. Barcelona staat nu niet echt bekend om de enorm spannende races, maar beter iets dan niets :)
Kan me toch wel een spannende Spaanse GP herinneren hoor.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Pierre schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 17:39:
[...]

Vond RBR ook!

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EC_JUZvWkAA-tFE?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EC_JVC3XoAAfYTC?format=jpg&name=large

[ Voor 24% gewijzigd door basvn op 27-08-2019 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 09:26
Pierre schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 17:39:
[...]

Een zwaluw maakt nog geen zomer ;)

PSN: xMaurice93

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:20

Edd

Een lesje F1 van F1 coureurs ;)

Maarehm.. Stroll weet niet hoe snel een F1 auto gaat? :S

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01:27

pinda powerrr

Slow down...

Dus, past Zandvoort nog een beetje in het plaatje? Of wachten we daar nog maar een jaartje mee :|

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
pinda powerrr schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 19:32:
Dus, past Zandvoort nog een beetje in het plaatje? Of wachten we daar nog maar een jaartje mee :|
Gezien de ellende met de PAS en de activistische milieulobby zie ik het niet meer gebeuren in 2020

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

pinda powerrr schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 19:32:
Ben ook wel benieuwd naar de 2020 kalender. Duitsland valt af, dat kan nu vervangen worden door...?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Jammer dat ze de strakes onder de voorvleugel niet meenemen.
hardware-lover schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 19:43:
[...]
Ben ook wel benieuwd naar de 2020 kalender. Duitsland valt af, dat kan nu vervangen worden door...?
Duitsland eraf en Nederland en Hanoi erop.
Dat was toch al flink langer de consensus?

Ook de onderhandeling tussen FOM en de teams is op dat aantal races gedaan een tijd terug namelijk.
YakuzA in "[F1] Seizoen 2019 - Deel 1"

[ Voor 45% gewijzigd door YakuzA op 27-08-2019 19:48 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:51
[...]

Dacht dat Vietnam en Zandvoort de vervangers zouden worden van Hockenheim en Barcelona, nu Barcelona er wel bij is, betekent dat dan dat één van de twee afvalt of nòg een race extra? :?

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

YakuzA schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 19:45:
[knip]
Duitsland eraf en Nederland en Hanoi erop.
Dat was toch al flink langer de consensus?

Ook de onderhandeling tussen FOM en de teams is op dat aantal races gedaan een tijd terug namelijk.
Ik bedoelde meer, wie neemt de plek van DE over. ES of misschien NL? Dat ES nu op de kalender blijft wil niet automatisch zeggen dat ze ook als eerste EU land de aftrap zullen nemen? Of staat dat ook al ergens gemeld?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Maarten_E schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 19:46:
[...]

Dacht dat Vietnam en Zandvoort de vervangers zouden worden van Hockenheim en Barcelona, nu Barcelona er wel bij is, betekent dat dan dat één van de twee afvalt of nòg een race extra? :?
22 races was al naar gehint vanuit de FOM toen Mexico toch de financiën rond leek te krijgen voor 2020 (of zijn die al officieel bevestigd?)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

hardware-lover schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 19:53:
[...]

Ik bedoelde meer, wie neemt de plek van DE over. ES of misschien NL? Dat ES nu op de kalender blijft wil niet automatisch zeggen dat ze ook als eerste EU land de aftrap zullen nemen? Of staat dat ook al ergens gemeld?
3 mei nl, 10 mei es.

Net zoals dat een tijdje geleden op de ‘voorlopige’ kalender stond, ga ik van uit.
Illegal_Alien in "[F1] Seizoen 2019 - Deel 1"

[ Voor 9% gewijzigd door YakuzA op 27-08-2019 20:37 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:13

Jelte,89

Woodworking

Nu het toch komkommertijd is, stel ocon zit dit weekend in de Renault... dan hoop ik gewoon dat haas grosjean er nog niet uitgooid, en dat rbr em oppikt voor Sim/testrijden, en dan volgend jaar naast max... dat zou ik mooi vinden 🤗

Revive the guild!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jelte,89 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 22:22:
Nu het toch komkommertijd is, stel ocon zit dit weekend in de Renault... dan hoop ik gewoon dat haas grosjean er nog niet uitgooid, en dat rbr em oppikt voor Sim/testrijden, en dan volgend jaar naast max... dat zou ik mooi vinden 🤗
Blijft een venijnige combinatie he... Bier met deze warmte :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 00:31
Grosjean staat hoog op m'n lijstje van coureurs die ik niet zal missen in de F1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:36
Ik vermoed dat @Jelte,89 het over HUL heeft naar RBR..

Hoop ik iig

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

MikeyMan schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 22:32:
[...]

Blijft een venijnige combinatie he... Bier met deze warmte :P
Hoewel ik je gelijk moet geven over de alcohol consumptie, wat zei ik voor geks...
Aardappel schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 22:34:
[...]

Nope, maar ik bedoel Hulk naar rbr, dan hebben wij nog wat te lachen met grosjean het 2e deel van het seizoen
VidaR-9 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 22:36:
Ik vermoed dat @Jelte,89 het over HUL heeft naar RBR..

Hoop ik iig
Jep!

Revive the guild!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomcat84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 03:45
Jelte,89 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 23:32:
[...]

Hoewel ik je gelijk moet geven over de alcohol consumptie, wat zei ik voor geks...
Je noemde HUL nergens, waardoor het misschien onduidelijk was wie je hoopte dat RBR op zou pikken. Het leek misschien zelfs alsof je hoopte dat RBR GRO zou oppikken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:13

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Tomcat84 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 04:30:
[...]

Je noemde HUL nergens, waardoor het misschien onduidelijk was wie je hoopte dat RBR op zou pikken. Het leek misschien zelfs alsof je hoopte dat RBR GRO zou oppikken. :)
HUL kan best een leuk potje sturen maar als je na zoveel races nooit op het podium hebt gestaan, pikt geen enkel topteam je meer op, helaas. HUL eruit vrees ik...

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Het lijkt erop dat Ferrari en Philip Morris wat nieuws moeten verzinnen aangezien hun sponserdeal niet meer werkt zo in Australie

https://www.smh.com.au/na...sing-20190827-p52lbi.html

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
leekers schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 07:03:
Het lijkt erop dat Ferrari en Philip Morris wat nieuws moeten verzinnen aangezien hun sponserdeal niet meer werkt zo in Australie

https://www.smh.com.au/na...sing-20190827-p52lbi.html
Volgens mij was daar voor dit jaar ook al twijfel over? En hebben ze daarom in Australië ook al gereden zonder Mission Winnow reclame. Maar weet ik niet meer zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
RobertMe schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 07:05:
[...]

Volgens mij was daar voor dit jaar ook al twijfel over? En hebben ze daarom in Australië ook al gereden zonder Mission Winnow reclame. Maar weet ik niet meer zeker.
Klopt maar ze hebben het nu dichtgespijkerd met een wet

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-09 15:41

vhal

ಠ_ಠ

Aardappel schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 22:34:
[...]
Grosjean is een beetje een alles of niets rijder, kan soms verschrikkelijk snel zijn (seizoen 2013 met 6 podiums was hij erg goed) maar uit het niets ook weer verschrikkelijk gekke dingen doen (na Spa '12 bijvoorbeeld met zijn raceban, crashen tijdens een opwarmronde in Brazilie '16 of anders die gekke spin in Barcelona '18 ).

[ Voor 9% gewijzigd door vhal op 28-08-2019 08:10 ]

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

pjottum schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 06:52:
[...]

HUL kan best een leuk potje sturen maar als je na zoveel races nooit op het podium hebt gestaan, pikt geen enkel topteam je meer op, helaas. HUL eruit vrees ik...
Ja want ze schrijven je in deze sport af op je podiums. Er is een hele klasse rijders zonder podium. Alle teams buiten de top 3 hebben ook rijders nodig en Hulkenberg is een van de subtoppers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Waar ik nog het meest benieuwd naar ben is of de Honda motoren het na de zomerstop nog zo indrukwekkend kunnen blijven doen.
Kunnen ze die stijgende lijn voortzetten of was de agressieve motorstand ("mode 11 Max") toch iets teveel van het goede.

Komende maanden gaan we zien of standje 11 een blijvertje is. :|

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 07:18

Spotmatic

Ken sent me

Wees er maar zeker van dat de nieuwe versies van de Honda's de afgelopen weken 24/7 op de dyno hebben gedraaid. De verplichte zomerstop geldt immers niet voor de motoren. Dus ik heb er alle vertrouwen in.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 11:02

Martinspire

Awesomeness

kevlar01 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 07:39:
[...]

Blijft mooi hoe het circuit zo door de heuvels krult:
[Afbeelding]
Heb niet echt iets tegen de Tilke banen (zitten best goede tussen), maar een 'natuurlijke' baan zoals dit heeft toch een ander karakter (net als bijv. Suzuka of Brazilie)
Kun je dat anno 2019 nog wel van zo'n baan zeggen? Die heeft ook aardig wat veranderingen ondergaan en het is niet alsof je zo'n baan nergens kunt neerleggen. Qua layout is alleen Eau Rouge nog vanaf het begin erbij maar ik heb altijd het gevoel gehad dat na het lange rechte stuk de rest er vooral aan zit om iets interessants te hebben om weer terug naar de pits te komen. En daar wordt verder ook nooit ingehaald dus wat mij betreft mag dat stuk links gewoon afgekort worden na Pouhon.

Ik ben van mening dat bij menig oude baanlayout wordt overdreven hoe natuurlijk ze werkelijk zijn. Suzuka is ook gewoon ontworpen door een architect. Monza is ook niet bepaald een briljant natuurlijke vorm en Brazilië ligt gewoon tussen sloppenwijken in.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-09 20:22
HUL in België niet meer in de auto? Mis ik iets?
Als Ocon komt is dat vanaf 2020. Ik geloof niet dat ze HUL er uit gooien halverwege het seizoen. Hij doet het niet veel slechter dan RIC en Renault weet zelf ook dat 7x DNF voor het team teveel is, met als toppunt de 2 auto's die nagenoeg tegelijk kapot gingen in Bahrein.
Ben vooral benieuwd wanneer de voorlopige komt. Vorig jaar was het eind augustus, de week na de race in België en het jaar daarvoor al in juni. Het wordt dus tijd. Als hij komende week niet komt gok ik dat er ergens problemen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Martinspire schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 09:42:
[...]

Kun je dat anno 2019 nog wel van zo'n baan zeggen? Die heeft ook aardig wat veranderingen ondergaan en het is niet alsof je zo'n baan nergens kunt neerleggen. Qua layout is alleen Eau Rouge nog vanaf het begin erbij maar ik heb altijd het gevoel gehad dat na het lange rechte stuk de rest er vooral aan zit om iets interessants te hebben om weer terug naar de pits te komen. En daar wordt verder ook nooit ingehaald dus wat mij betreft mag dat stuk links gewoon afgekort worden na Pouhon.

Ik ben van mening dat bij menig oude baanlayout wordt overdreven hoe natuurlijk ze werkelijk zijn. Suzuka is ook gewoon ontworpen door een architect. Monza is ook niet bepaald een briljant natuurlijke vorm en Brazilië ligt gewoon tussen sloppenwijken in.
Ben het wel met je eens, maar bedoelde iets anders. Tilke banen zijn qua layout prima, maar zijn meestal (uitzonderingen daargelaten)met erg weinig hoogteverschil.
Monza/Suzuka/Spa/Brazilië zijn tracks waar wel veel hoogteverschil zit. Tuurlijk zijn deze door architecten ontworpen, maar ze gaan wel door een natuurlijk landschap.

Bij Sochi of Abu Dhabi is dit totaal niet het geval. COTA bijv. heeft wel het stuk heuvel op na start finish, en dat maakt het direct een stuk karakteristieker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
kevlar01 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 10:07:
Monza/Suzuka/Spa/Brazilië zijn tracks waar wel veel hoogteverschil zit.
Monza heeft vrij weinig hoogteverschil, 13 meter ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

TheBrut3 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 10:15:
[...]

Monza heeft vrij weinig hoogteverschil, 13 meter ofzo.
Doh uiteraard 8)7 aangepast.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Spotmatic schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 09:07:
Wees er maar zeker van dat de nieuwe versies van de Honda's de afgelopen weken 24/7 op de dyno hebben gedraaid. De verplichte zomerstop geldt immers niet voor de motoren. Dus ik heb er alle vertrouwen in.
Maak daar maar 72/7 van, met drie testbanken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

TheBrut3 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 10:04:
[...]
[knip]
[...]
Ben vooral benieuwd wanneer de voorlopige komt. Vorig jaar was het eind augustus, de week na de race in België en het jaar daarvoor al in juni. Het wordt dus tijd. Als hij komende week niet komt gok ik dat er ergens problemen zitten.
Er is al een linkje gedeeld waarin de verwachte kalender te vinden is. Hier doen ze er ook een gooi naar;
https://www.racefans.net/...taking-so-long-to-appear/

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

hardware-lover schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 11:17:
[...]

Er is al een linkje gedeeld waarin de verwachte kalender te vinden is. Hier doen ze er ook een gooi naar;
https://www.racefans.net/...taking-so-long-to-appear/
aan de hand daarvan :
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EDDAMu_W4AA12dZ?format=jpg&name=large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Hoopt Liberty met Zandvoort, Spanje en Monaco vlak na elkaar de meest saaie circuits in een zo kort mogelijke tijd af te tikken? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Luckeh op 28-08-2019 11:51 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Even de handel naar dit topic trekken, het gaat anders volledig offtopic in het andere.

Martinspire in "[F1 2019] Race 13 GP van België"

@Martinspire ik kwam onderstaande uitleg tegen over de verplichte vakantiesluiting; https://www.racefans.net/...-during-the-summer-break/

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
Luckeh schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 11:51:
Hoopt Liberty met Zandvoort, Spanje en Monaco vlak na elkaar de meest saaie circuits in een zo kort mogelijke tijd af te tikken? :)
Zandvoort en Monaco is gewoon één race :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:48

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Luckeh schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 11:51:
Dan zijn ze iig Frankrijk vergeten!

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 26-09 17:37
Zo tussen 14 juni tot 5 juli en 2 tot 30 augustus geen races. Een dubbele zomerstop. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Ben je van het padje af !?!? :P

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Ome Ernst schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 12:22:
[...]

Ben je van het padje af !?!? :P
Jongens! Excuus :P Zoals @MikeyMan al aangaf, nekte de combinatie van het warme weer met een andere substantie mij >:)

Belangrijk detail wat ik was vergeten was het feit dat in '20 Ocon pas in de Renault zit. En mijn scenario vond ik wat mooier om te zien, but not gonna happen..
DoeEensGek schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 12:06:
[...]

Zo tussen 14 juni tot 5 juli en 2 tot 30 augustus geen races. Een dubbele zomerstop. :+
Misschien bewust, Max heeft volgens mij een keer aangeven dat 22 races te veel zou zijn ivm vrije tijd van monteurs e.d. dus nu wel een race extra maar ook een extra 'vakantie'?!

[ Voor 42% gewijzigd door Jelte,89 op 28-08-2019 12:31 ]

Revive the guild!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Jelte,89 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 12:29:Jongens! Excuus :P Zoals @MikeyMan al aangaf, nekte de combinatie van het warme weer met een andere substantie mij >:)
Begrijpelijk ;)
Misschien bewust, Max heeft volgens mij een keer aangeven dat 22 races te veel zou zijn ivm vrije tijd van monteurs e.d. dus nu wel een race extra maar ook een extra 'vakantie'?!
Een langer seizoen is leuk, als het tot de laatste wedstrijd spannend is, en dat meer rijders kans hebben op
een overwinning. Nu is het wel altijd zo, dat de teams aan het einde van een seizoen veel dichter bij elkaar
zitten, dan aan het begin, maar op een race in een 22 races kampioenschap, waarbij het 4-5 races voor het
einde al beklonken is, zit niemand op te wachten. Ze kunnen beter eerst werken aan de kwaliteit en dan aan
de kwantiteit. En er is ook nog zo iets als overkill. Dat we weer toe zijn aan races na de zomerstop en de winterstop, wil niet zeggen dat je daar dan ook maar gevolg aan moet geven. Het speculeren, en de "eager anticipation" is ook een deel van het plezier in de sport.

Het is inderdaad zo dat vooral voor de monteurs, 22 races of meer, veel te belastend is. Grote teams zullen
misschien nog wel kunnen rouleren qua personeel, of gaan dat dan doen, maar de middenmotors en lager
kunnen dat zeker niet.

De rijders zelf zal het niet zo uitmaken. Ik weet dat de heren veel meer verplichtingen hebben dan alleen
rijden, maar voor hun is het heel simpel gezegd "instappen en rijden" tijdens een raceweekend.

[ Voor 10% gewijzigd door Ome Ernst op 28-08-2019 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:13

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Bosmonster schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 08:11:
[...]

Ja want ze schrijven je in deze sport af op je podiums. Er is een hele klasse rijders zonder podium. Alle teams buiten de top 3 hebben ook rijders nodig en Hulkenberg is een van de subtoppers.
Klopt.

Dat betekent dus ook dat als je uit je top 7 team gezet wordt, je niet plaats gaat nemen in een top 3 team zoals hier de teneur is omdat we denken dat je dan weer leuke marketingfilmpjes krijgen omdat VER en HUL zo leuk samen NL kunnen kletsen.

Daar reageerde ik dan vooral op. De andere teams zie je nu shoppen in de jeugd, dus waar kan HUL dan heen? Haas? Waarom dan? ("omdat vrije plek" is dan even geen reden..)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Jelte,89 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 12:29:
[...]
zijn :+ staat daar omdat ie Frankrijk geen race vind en dat als vakantie ziet ;)

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
Drie long distance back to backs? :X.
(Melbourne-Sakhir (12.000km) / Baku-Montreal (9.000km) / Singapore-Sochi (7.800km) ).

Betaalt de FIA de echtscheidingsadvocaten van al het personeel?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

kevlar01 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 10:07:
[...]

Ben het wel met je eens, maar bedoelde iets anders. Tilke banen zijn qua layout prima, maar zijn meestal (uitzonderingen daargelaten)met erg weinig hoogteverschil.
Monza/Suzuka/Spa/Brazilië zijn tracks waar wel veel hoogteverschil zit. Tuurlijk zijn deze door architecten ontworpen, maar ze gaan wel door een natuurlijk landschap.

Bij Sochi of Abu Dhabi is dit totaal niet het geval. COTA bijv. heeft wel het stuk heuvel op na start finish, en dat maakt het direct een stuk karakteristieker.
Is hoogteverschil het enige wat uitmaakt of is er iets anders aan de hand? Tilke heeft onder andere meegewerkt aan Oostenrijk A1 ring (renovatie), Sepang Maleisië, Istanbul Turkije en Austin USA. Allen met toch wel wat hoogteverschil imo.

Verder zijn er zat oude banen met heel weinig hoogteverschil. Silverstone, Monza, Hongaroring, Melbourne, Hockenheim (zowel oud als nieuw), Canada, etc. Ook oudere banen als Imola, Watgins Glen, Estoril, Fuji, etc hebben weinig hoogteverschil. Sommigen liggen in een stad, anderen daarbuiten. Sommigen opgezet vanuit bestaande infrastructuur, anderen specifiek als baan neergelegd. Volgens mij is het verschil vooral of er leuke races geweest zijn. Daarom staat Abu Dhabi niet hoog en Silverstone bv wel. Hoe het in het landschap past, maakt dan verder niet uit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

alexbl69 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 13:45:
[...]

Drie long distance back to backs? :X.
(Melbourne-Sakhir (12.000km) / Baku-Montreal (9.000km) / Singapore-Sochi (7.800km) ).

Betaalt de FIA de echtscheidingsadvocaten van al het personeel?
Denk dat ze zelf de airmiles houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Martinspire schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 13:58:
[...]

Is hoogteverschil het enige wat uitmaakt of is er iets anders aan de hand? Tilke heeft onder andere meegewerkt aan Oostenrijk A1 ring (renovatie), Sepang Maleisië, Istanbul Turkije en Austin USA. Allen met toch wel wat hoogteverschil imo.

Verder zijn er zat oude banen met heel weinig hoogteverschil. Silverstone, Monza, Hongaroring, Melbourne, Hockenheim (zowel oud als nieuw), Canada, etc. Ook oudere banen als Imola, Watgins Glen, Estoril, Fuji, etc hebben weinig hoogteverschil. Sommigen liggen in een stad, anderen daarbuiten. Sommigen opgezet vanuit bestaande infrastructuur, anderen specifiek als baan neergelegd. Volgens mij is het verschil vooral of er leuke races geweest zijn. Daarom staat Abu Dhabi niet hoog en Silverstone bv wel. Hoe het in het landschap past, maakt dan verder niet uit...
Er is niet echt iets aan de hand wat mij betreft.
Mijn persoonlijke mening is gewoon dat de Tilke banen wat synthethisch aanvoelen. Begrijp me niet verkeerd, ik vind veel van zijn banen erg tof. Eigenlijk vat @sjaool hierboven het wel goed samen.

Ontwerpen van Tilke zijn vaak prima, maar hebben ook veel asfalt uitloopstroken, extreem lange stukken etc. New-skool vs old-skool zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
pjottum schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 13:26:
Haas? Waarom dan? ("omdat vrije plek" is dan even geen reden..)
Omdat Haas een prut auto heeft bv, en je met een jonge coureur minder kans hebt op vinden wat er mis is met de auto. Hulkenberg zal met zijn ervaring dan waarschijnlijk meer/betere input kunnen geven over wat er niet klopt aan het "gevoel" of waar de auto iets mist. Een jonge coureur met geen F1 ervaring kan dat niet of veel minder.

En nee, Magnussen daarvoor aanhouden is blijkbaar niet goed/voldoende. Want ook nu zie je al dat ze het niet weten en daarom Grosjean maar de oude auto gaven in de hoop dat ze door met beide auto's te rijden konden vinden wat er mis gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Martinspire schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 13:58:
[...]

kevlar01 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 14:06:
[...]

Mijn persoonlijke mening is gewoon dat de Tilke banen wat synthethisch aanvoelen. Begrijp me niet verkeerd, ik vind veel van zijn banen erg tof. Eigenlijk vat @sjaool hierboven het wel goed samen.

Ontwerpen van Tilke zijn vaak prima, maar hebben ook veel asfalt uitloopstroken, extreem lange stukken etc. New-skool vs old-skool zeg maar.
Tilke tracks:

[ Voor 20% gewijzigd door YakuzA op 28-08-2019 14:54 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RobertMe schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 14:06:
[...]

Omdat Haas een prut auto heeft bv, en je met een jonge coureur minder kans hebt op vinden wat er mis is met de auto. Hulkenberg zal met zijn ervaring dan waarschijnlijk meer/betere input kunnen geven over wat er niet klopt aan het "gevoel" of waar de auto iets mist. Een jonge coureur met geen F1 ervaring kan dat niet of veel minder.
Haas heeft natuurlijk ook een relatief klein aero team. Nadat de Australië spec door Ferrari voorgeschetst wordt presteren ze zelf niet zoveel extra :+

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-09 18:35
Wat een gemekker over een race meer...... Alsof ze er niet zelf voor hebben gekozen om in de F1 te gaan werken...... Voor hun 100 anderen hoor. Zowel bij de coureurs als bij de monteurs....

Dat Max dat toen zei was voor mij een van de vele tekens dat het leukste bij hem eraf is. Ik nam maar aan dat hij het vooral over de verplichtingen buiten het racen had... Gezien hun salarissen zou ik zeggen: niet mekkeren, Werken!!! No sorry. 😁

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

wowly schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 15:16:
Dat Max dat toen zei was voor mij een van de vele tekens dat het leukste bij hem eraf is. Ik nam maar aan dat hij het vooral over de verplichtingen buiten het racen had... Gezien hun salarissen zou ik zeggen: niet mekkeren, Werken!!! No sorry. 😁
Nja, max vind het zelf echt niet vervelend... en zoals @Ome Ernst al aangaf... de rijders stappen in en uit en zijn het minst druk...

Sure... die monteurs verdienen ook genoeg maar die werken knetterhard op donderdag/vrijdag/zaterdag/zondag... Ongeacht wat je verdiend, wil je lichaam ook wel eens rust,

Ik snap dat wel...

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

kevlar01 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 14:06:
[...]

Tilke banen zien er voornamelijk zo uit vanwege de regelgeving en wat de landen waar een baan wordt aangelegd, ermee wil bereiken (ga na hoeveel mensen hun plasje over een ontwerp moeten doen voor het er echt staat). Tilke maakt ook liever geen uitsloopstroken e.d. maar dat is nou eenmaal wat de FIA vraagt. Rechte stukken biedt meestal wel inhaalacties, dus op zich niet raar.

Ik denk dat het probleem vooral is dat de auto's de laatste 10 jaar zo lastig zijn om een interessante baan voor te maken. Zonder spektakel krijgt Tilke al snel de schuld terwijl het gewoon voor het grootste gedeelte aan het onvermogen om in te halen ligt. En gaat het wel goed, dan is dat ook niet dankzij Tilke. Wat mij betreft zijn Austin, Turkije en Maleisië gewoon prima banen met leuke races. Ik zou Valencia (kijk de laatste maar eens terug) en Korea ook nog toe kunnen voegen. Het probleem is eerder hoeveel ze uiteindelijk moeten veranderen vanwege het land of organisatie van de nieuwe GP. Ook kun je sentimentele waarden niet forceren, maar wordt dit door veel fans ook vaak overschat. Zoveel boeiende races hebben bepaalde circuits ook weer niet opgeleverd. Prima dat je een actie van 1 ronde na 20 jaar nog onthouden hebt, maar de overige 70 rondes waren dan weer weinig aan...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 09:24
Wat een gemekker over een race meer...... Alsof ze er niet zelf voor hebben gekozen om in de F1 te gaan werken...... Voor hun 100 anderen hoor. Zowel bij de coureurs als bij de monteurs....

Ik wil jou wel eens horen als je 40+ weken van huis bent en je vrouw en kinderen (wat de meeste dus hebben) niet ziet en dus ook het opgroeien van je kind mist. Als je 40 uur werkt en +/- 8 uur per nacht slaapt ben je ongeveer (24-8)*7-40 = 72 uur thuis. Die monteurs zijn dat niet. Ik begrijp dat ze voor het vak gekozen hebben, maar zelfs piloten zijn vaker thuis. Meeste zijn begonnen toen een seizoen nog 19 races had, wat dus 3 weken extra vrij betekent.

Ik begrijp wel dat ze hier over zeuren. Ik ben het compleet met hen eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-09 18:35
Ik snap ook wel dat het zwaar is, maar niemand verplicht ze toch om bij een F1 renstal te werken? Ze kunnen gewoon bij de dealer in de hoek terecht.... Dus wat mij betreft, niet mekkeren

Ik wil gewoon meer races zien!!!!😝

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 26-09 18:03
Mercedes werkte tijdens zomerstop door aan F1-krachtbron

Ik ben eens in de Sporting en Technical Regulations 2019 gedoken maar ik kan helemaal geen regelgeving vinden wat betreft doorontwikkelen van de auto tijdens de zomerstop. Volgens mij mocht dit namelijk niet.

Zelfs toeleveranciers mogen geen aero-onderdelen doorontwikkelen die bestemd zijn voor een F1 auto. Waarom mag een team zelf dan wel een hele fabriek open houden om de motor door te ontwikkelen?

[ Voor 14% gewijzigd door FastFred op 28-08-2019 16:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Laatst online: 00:54

mphilipp

Romanes eunt domus

Ome Ernst schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 12:42:
[...]
maar voor hun is het heel simpel gezegd "instappen en rijden" tijdens een raceweekend.
Je hebt geen idee geloof ik...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-09 16:28

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

demo31051987 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 15:28:
[...]
Ik wil jou wel eens horen als je 40+ weken van huis bent en je vrouw en kinderen (wat de meeste dus hebben) niet ziet en dus ook het opgroeien van je kind mist. Als je 40 uur werkt en +/- 8 uur per nacht slaapt ben je ongeveer (24-8)*7-40 = 72 uur thuis. Die monteurs zijn dat niet. Ik begrijp dat ze voor het vak gekozen hebben, maar zelfs piloten zijn vaker thuis. Meeste zijn begonnen toen een seizoen nog 19 races had, wat dus 3 weken extra vrij betekent.

Ik begrijp wel dat ze hier over zeuren. Ik ben het compleet met hen eens.
Er zijn genoeg baantjes waar je amper thuis bent, of je je partner amper/niet ziet, wat maakt hun situatie dan anders? Ik blijf dan nog steeds bij basisprincipe: part of the job.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

FastFred schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 16:07:
Mercedes werkte tijdens zomerstop door aan F1-krachtbron

Ik ben eens in de Sporting en Technical Regulations 2019 gedoken maar ik kan helemaal geen regelgeving vinden wat betreft doorontwikkelen van de auto tijdens de zomerstop. Volgens mij mocht dit namelijk niet.

Zelfs toeleveranciers mogen geen aero-onderdelen doorontwikkelen die bestemd zijn voor een F1 auto. Waarom mag een team zelf dan wel een hele fabriek open houden om de motor door te ontwikkelen?
"Hence Mercedes Motorsport CEO Toto Wolff’s reference yesterday to “our team members in Brixworth [working] straight through the F1 summer break to improve the performance and reliability of our Power Unit; in Brackley, we used the relatively quiet days to do some work on our factory.” All legal, of course."

hardware-lover in "[F1] Seizoen 2019 - Deel 1"

21.8/9 https://www.statsf1.com/reglement/sportif.pdf

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

hardware-lover schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 16:32:
[...]

"Hence Mercedes Motorsport CEO Toto Wolff’s reference yesterday to “our team members in Brixworth [working] straight through the F1 summer break to improve the performance and reliability of our Power Unit; in Brackley, we used the relatively quiet days to do some work on our factory.” All legal, of course."

21.8/9 https://www.statsf1.com/reglement/sportif.pdf
Quote voor de luie mensen:
21.9 During the shutdown period the following activities will not be considered a breach ... :
e) Any activity in relation to the power unit as defined in the Technical Regulations.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Ome Ernst schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 12:42: Ik weet dat de heren veel meer verplichtingen hebben dan alleen rijden
Ik doe even een gft van mezelf omdat ik er zeer zeker wel een idee van heb. Dat ik even mezelf er makkelijjk van af maak door alleen te zeggen dat ze "veel meer verplichtingen" hebben dan alleen rijden.

Maar goed, zit ik er ver naast als ik zeg dat ze buiten het rijden ook nog :

- zichzelf fit moeten houden mbv een personal trainer.
- technische besprekingen met team en motoren leverancier tijdens
een raceweekend voor en na elke training, qualificatie en race.
- voorbereiden en houden en nabespreken van testdagen.
- voorbereiden en houden en nabespreken van simulator tests.
- Sponsor verplichtingen
- Media optredens

Ik denk dat ik dan wel het meeste heb gehad, misschien dat Max ook nog wel eens op de
kids van Horner moet passen, maar dat weet ik niet zeker. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:50
Ome Ernst schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 16:49:
[...]
- Sponsor verplichtingen
- Media optredens
[...]
Volgens mij gaat hier zoveel meer tijd in zitten dan mensen realiseren. Ook leuk om te kijken of Youtube is f1 all access wat er komt kijken bij een raceweekend. Max die 'eventjes' naar een bedrijf gaat voor een praatje/meet&greet ben je toch snel een hele dag aan kwijt en dat gebeurd aan de lopende band...

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

SinergyX schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 16:19:
[...]
Ik blijf dan nog steeds bij basisprincipe: part of the job.
Part of the job inderdaad. Maar als de druk dan nóg hoger wordt, is het op enig moment niet leuk meer. Ook voor politiemensen en verplegend personeel geldt dat. Je weet dat je onregelmatige diensten hebt, het intensief (of soms gevaarlijk) werk is. Misschien dat het massaal onderschat wordt door de mensen die erin stappen, gezien het aantal echtscheidingen onder dat soort beroepen. Op enig moment is de maat vol natuurlijk.

En vanaf de zijlijn roepen dat het part of the job is, is wel erg makkelijk. Het maakt het niet minder zwaar namelijk.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:59
Jelte,89 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 15:19:
[...]

Nja, max vind het zelf echt niet vervelend... en zoals @Ome Ernst al aangaf... de rijders stappen in en uit en zijn het minst druk...

Sure... die monteurs verdienen ook genoeg maar die werken knetterhard op donderdag/vrijdag/zaterdag/zondag... Ongeacht wat je verdiend, wil je lichaam ook wel eens rust,

Ik snap dat wel...
Maandag/dinsdag/woensdag rust :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ome Ernst schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 16:49:
[...]
Ik denk dat ik dan wel het meeste heb gehad,
Waarom condenseer je het dan tot 'instappen en rijden'. Want dat dekt de lading totaal niet.
En buiten de 'fysieke' handelingen (rijden, meetings, briefings, persco's, trainen) heb je ook nog de mega-druk waaronder de coureurs staan. Ik denk dat het voor elke topsport geldt dat de mentale druk vaak nog hoger is dan de fysieke druk. Het fysieke deel van de baan is heel simpel gezegd een kwestie van trainen. Mentale kracht is niet voor iedereen eenvoudig aan te leren. Sommigen hebben dat van zichzelf heel sterk, anderen hebben een mental coach nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 26-09 21:28

Chiron

Moderator Discord

Zo veel verdient een monteur in de crew niet, hoor: https://bizfluent.com/inf...y-f1-racing-mechanic.html

Zeker de back2back weekenden eisen wel hun tol, als ze weken achtereen op een ander continent zitten dan hun gezin/familie.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

mphilipp schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 16:55:
[...]

Waarom condenseer je het dan tot 'instappen en rijden'. Want dat dekt de lading totaal niet.
Ik denk dat het voor elke topsport geldt dat de mentale druk vaak nog hoger is dan de fysieke druk..
Ik condenseerde dat tot 'instappen en rijden' omdat de discussie tot dan toe zich focuste op de
monteurs, die in tegenstelling tot de rijders, gedurende een seizoen ook tussen de races, tijdens werken
in de fabriek, onder hoge druk staan.

Voor wat betreft de mentale druk, daar zijn we het over eens. ik heb daar in het verleden al eens iets gezegd
over jonge rijders bij Ferrari, en waarom ze daar nooit aan deden, dit geld voor alle topteam. Max is daarin een
hele grote uitzondering, hij doet zijn eigen ding en laat zich niet beinvloeden, behalve dan door Jos, Marko en Horner denk ik. Kijk naar een George Best, Dolberg en een Gasly. Voorbeelden van het niet tegen de constante druk van het moeten presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Chiron schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 16:58:
[...]

Zo veel verdient een monteur in de crew niet, hoor: https://bizfluent.com/inf...y-f1-racing-mechanic.html

Zeker de back2back weekenden eisen wel hun tol, als ze weken achtereen op een ander continent zitten dan hun gezin/familie.
Zullen ze daar niet nog toeslagen en dergelijke overheen krijgen? En overnachtingen/transfer zullen ze ook wel betaald krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Ik denk dat het probleem vooral is dat de auto's de laatste 10 jaar zo lastig zijn om een interessante baan voor te maken.
Precies. Dat een formule 1 auto sinds een paar jaar twee meter breed is helpt natuurlijk ook niet echt. Waarom moeten het toch van die enorme gevaartes zijn tegenwoordig :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Een "monteur" is natuurlijk erg generiek binnen de F1. Wie vallen daar allemaal onder?

En m.b.t. de coureurs; Vergeet ook niet wat ze niet mogen, buiten wat ze allemaal wel moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
werphengel schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 17:13:
[...]

Precies. Dat een formule 1 auto sinds een paar jaar twee meter breed is helpt natuurlijk ook niet echt. Waarom moeten het toch van die enorme gevaartes zijn tegenwoordig :?
F1 was niet spannend genoeg en moest weer beter en sneller. Dat sneller hebben ze opgelost door bredere banden (meer grip) en grotere auto's (meer vleugeloppervlag, grotere vloer, en dus meer downforce). En zie daar, de ronderecords waarvan sommige/de meeste sinds 2004 stonden worden allemaal gebroken. Enige probleem is dan inderdaad dat inhalen niet meer mogelijk is, maar dat maakt niet uit, want de gladiatoren die snelle rondes rijden zijn terug /s

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ome Ernst schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 17:10:
[...]
Kijk naar een George Best, Dolberg en een Gasly. Voorbeelden van het niet tegen de constante druk van het moeten presteren.
Maar ook de bekendere coureurs. Ik had altijd het idee van Coulthard dat ie het maar een half jaar volhield om op zijn top te presteren. Daarna begon het in te zakken. Een coureur als bv Schumacher of Senna zag je nooit met hangende schouders staan, ook al ging het nóg zo slecht. Altijd 120% gecommiteerd, tanden in het stuur en sleur dat hok naar de top 3... Anderen laten het koppie hangen als het tegenzit. Valt denk ik niet mee om dat nivo te handhaven. Affijn, dat is ook al vaker gezegd: kijk maar naar Nico Rosberg. Topprestatie, dat wil ik niet bij 'm wegnemen, maar Hamilton flikt 't kunstje al een paar jaar. Niek had het na één keer gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 21:44
mphilipp schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 17:42:
[...]
Niek had het na één keer gezien.
Nico snapte ook wel dat hij met mazzel wereldkampioen is geworden. Hamilton die een keer uitvalt met geplofte motor. Hij heeft later aangegeven dat dat te veel stress gaf. Ja hij won uiteindelijk, maar dat hoefde niet meer en Lewis is een zeer sterke teamgenoot.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 12:13

sjaool

Every life should have 9 cats

Mercedes werkte in zomerstop aan verbeteren krachtbron.
De Zilverpijlen wonnen tien van de eerste twaalf races en hebben een comfortabele voorsprong in beide kampioenschappen (coureurs en constructeurs). Toch was er de afgelopen weken werk aan de winkel, aldus teambaas Toto Wolff: “Het merendeel van de collega’s in de fabriek in Brackley heeft de batterijen kunnen opladen voor de tweede helft van het seizoen. Maar onze teamleden in Brixworth hebben tijdens de zomerstop gewoon doorgewerkt om de prestaties en betrouwbaarheid van de motor te verbeteren.” De motorenafdelingen van de renstallen vallen niet onder de verplichte zomerstop.
Vreemd dat de motorontwikkeling wel gewoon door mag gaan.

Bron

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 09:24
sjaool schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 18:09:

[...]

Bron
Ik denk dat Honda en Ferrari dan ook wel doorgewerkt hebben, dus ik zou hier niet teveel achter zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 12:13

sjaool

Every life should have 9 cats

demo31051987 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 18:22:
[...]

Ik denk dat Honda en Ferrari dan ook wel doorgewerkt hebben, dus ik zou hier niet teveel achter zoeken.
Dat lijkt mij ook aangezien dus de motorontwikkeling niet onder de verplichte 2 weken vakantie valt. Nu snap ik ook wel dat een motor verder ontwikkelen langer duurt dan 2 weken. Red Bull werkt gewoon 24 uur per dag aan de motor in Engeland en Japan. Dat is iets lastiger voor Ferrari en Mercedes. :P

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

sjaool schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 18:09:

[...]

Bron

en voor de luie mensen:

[ Voor 9% gewijzigd door noo op 28-08-2019 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
werphengel schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 17:13:
[...]

Buiten wat @RobertMe aangeeft; een grotere tank omdat tanken verboden is. En volgens mij is de huidige krachtbron ook in formaat toegenomen.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
alesandro_46 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 19:51:
[...]

Buiten wat @RobertMe aangeeft; een grotere tank omdat tanken verboden is. En volgens mij is de huidige krachtbron ook in formaat toegenomen.
Die grotere tank en grotere motoren hadden ze daarvoor ook al. Dat is immers al zo sinds 2014 en eerder (verbod op tanken was er voor 2014 en de hybride motoren van 2014). En de auto's waren in 2014-2016 echt kleiner. Met de nieuwe regels van 2017 zijn ze zo groot geworden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

https://streamable.com/vg46f
Albon over toen hij te horen kreeg dat hij naar RBR ging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

asing schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 17:48:
[...]
Nico snapte ook wel dat hij met mazzel wereldkampioen is geworden. Hamilton die een keer uitvalt met geplofte motor. Hij heeft later aangegeven dat dat te veel stress gaf. Ja hij won uiteindelijk, maar dat hoefde niet meer en Lewis is een zeer sterke teamgenoot.
Mazzel misschien, maar hij lag ook weer niet 40 punten achter. Hij is heel diep gegaan om dicht genoeg bij Lewis te blijven zodat ie kon winnen omdat Lewis een keer teveel pech had. Gasly had dat bv niet gelukt.
Nico's prestatie blijft staan, ook al zou Lewis de betere rijder zijn. Uiteindelijk heeft Nico gewonnen, en dat is wat telt.

• Paulus07
  • Niet online
Hoe zal een gasly in de wagen zitten tijdens een race. Zal die echt gaan vechten of nu zoiets hebben van fuck it dan ook maar :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://external-preview.redd.it/oefugbbqG8T8wxMA5mxPB6AQudZzuceHl8oiLwPpmrs.jpg?width=640&height=480&crop=smart&auto=webp&s=024f39d2ca413a31ee2a2d7f876b164f3769df75
vandaag 15 jaar geleden

[ Voor 17% gewijzigd door basvn op 29-08-2019 06:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Paulus07 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 00:11:
Hoe zal een gasly in de wagen zitten tijdens een race. Zal die echt gaan vechten of nu zoiets hebben van fuck it dan ook maar :P
Die gaat gewoon zijn stinkende best doen om te laten zien dat hij een plek verdient.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Spotmatic
  • Laatst online: 07:18

Spotmatic

Ken sent me

PcDealer schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 08:14:
[...]
Die gaat gewoon zijn stinkende best doen om te laten zien dat hij een plek verdient.
Too little, too late... Had hij dat in de RBR maar gedaan.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 26-09 21:28

Chiron

Moderator Discord
Ericsson naast Kimi in de Alfa :o

GIO out.

https://racer.com/2019/08...-for-spm-at-portland/amp/

[ Voor 69% gewijzigd door Chiron op 29-08-2019 08:18 ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Pagina: 1 ... 118 ... 156 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire