[F1] Seizoen 2019 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 112 ... 156 Laatste
Acties:
  • 1.146.061 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-09 12:09
Hippocampus schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 14:09:
[...]

Ik denk dat toen iemand plaats moest maken omdat Verstappen in de RBR moest komen.
Nu is de situatie anders, er moet iemand naar RBR omdat Gasly uit de RBR moet. Dan is het keuze proces toch iets anders.
Waarom moest er iemand plaats maken voor verstappen? Wanneer beide rijders constant op de eerste twee posities hadden gereden dan vraag ik mij af op Max wel zo snel naar RBR werd gehaald. De resultaten vielen tegen en men zag meer potentie in Max.

Dezelfde reden is dat Gasly nu vervangen wordt. Gasly was de keus omdat iemand de plek van Riccardo moest innemen. Albon had nog nooit in een F1 wagen gereden, dus die laat je niet direct beginnen bij RBR. Hartley was ook niet dat wat ze gehoopt hadden en Kvyat zet je ook niet meteen in de Red Bull wanneer die er een jaar uit is geweest.

Gasly moet er ook niet uit, maar de resultaten zijn blijkbaar zo teleurstellend en het verschil tussen beide rijders is zo groot dat men genoodzaakt is om voor een alternatief te kiezen. Kvyat heeft al de kans gehad, dus het is niet zo vreemd dat men Albon de kans geeft, het is namelijk voor een half seizoen. Als Albon het ook niet waar kan maken is het zo maar mogelijk dat Kvyat volgend seizoen terug komt naar RBR, of men kiest voor een andere rijder ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:20
Verwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 10:22:
[...]

Max de grote collega killer. RIC die vlucht, Kvyat die gedegradeerd is, nu GAS met een trauma..ALB is next.
Maar ja, met het VER geweld naast je, sneeuw je al snel onder.
Ik vond nou niet direct dat VER RIC ondersneeuwde. Ik denk alleen dat RIC voelde dat hij niet de man van de toekomst zou worden bij RBR en daarom heeft besloten weg te gaan. Ook heeft RIC heel veel pech gehad dat jaar met die stomme Renault motor wat de verhoudingen niet heeft geholpen. Maar ondersneeuwen? nee zeker niet.

edit: typos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:05

Wok

Dakloos...

powah33 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 14:05:
[...]

Dat heeft ie zelf gedaan, door als een natte krant te rijden.
[Afbeelding]
Denk dat MAX hem hier ook al de uitgang aanwijst. :P
Zo dus? :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OkrYuwJNnyolRlnTCl6U1aWI/full.png

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Andyk125 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 14:29:
[...]

Waarom moest er iemand plaats maken voor verstappen? Wanneer beide rijders constant op de eerste twee posities hadden gereden dan vraag ik mij af op Max wel zo snel naar RBR werd gehaald. De resultaten vielen tegen en men zag meer potentie in Max.
Max en Sainz in een team was niet meer houdbaar. Een van de twee moest dus weg bij STR en blijkbaar wilden ze beiden wel behouden.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 15:35

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

@Andyk125 We zeggen wel eens dat het bij Ferrari zo'n slangenkuil kan zijn, maar bij RedBull nemen ze ook wel eens een beslissing die niet enkel op de sportieve resultaten gebaseerd is. ;)

Het is in mijn ogen alleen niet zo fraai voor de reputatie van Toro Rosso dat er nu twee RBR afdankertjes rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunriseBGN
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 24-09 21:42
NitroX infinity schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 13:53:
[...]

Wanneer was die ene ook al weer? Die twee in Rusland kan ik me herinneren.
Kvyat heeft qua timing ook gewoon wat pech gehad. De prestaties van Red Bull in seizoen 2015 waren relatief gezien de slechtste van de afgelopen tien jaar, met afstand.

De originele torpedo was de race ervoor, in China. Met die actie was overigens niet heel veel mis.

Wat een ommekeer was de rijderswissel toen
Van vier podiums voor RB in de 24 races voorafgaande aan de switch, naar zeven podiums in de eerste acht races erna. Dat belooft dan weer weinig goeds voor het onderlinge duel Max/Kvyat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
STR is sinds vorig jaar meer een team om de auto te ontwikkelen dan om de rijders te ontwikkelen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Andyk125 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 14:29:
[...]

[knip]
Zo slecht deed Kvyat het helemaal nog niet in het begin van 2016. De eerste race een DNS (kon ie niet veel aan doen), vervolgens een 7e en 3e plek, en toen kwam Rusland.

Volgens Horner zaten ze achter Verstappen aan in 2016 en wilden ze dit verder afstoppen door hem voor een langere termijn aan zich te binden, daar hoorde de promotie naar RBR ook bij. Wat Kvyat in Rusland deed kwam ze gewoon meer dan prima uit, goed excuus voor de buitenwereld. Zonder dat akkefietje was het misschien ook wel tijdens 2016 gebeurd, maar niemand die daar nog achter zal komen.

In het geval van Gasly was het meer de vraag van, wanneer gaat het gebeuren ipv of het zou gaan gebeuren. Niemand die zich nu zal verwonderen over het terugzetten van Gasly, mogelijk enkel over de keuze voor Albon ipv Kvyat.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Las zojuist ergens dat Gasly pas een paar uur eerder wist dat hij Red Bull moest verlaten. Schijnt dat hij rond 9.00 op zijn vakantieadres een telefoontje heeft gehad.

Als ik dan her en der hoor hoe dat soort telefoontjes gaan (van o.a. Verstappen, Wurz, v/d Garde) dan heeft dat gesprek niet heel lang geduurd gok ik. M.a.w. geen heel verhaal, maar gewoon een mededeling van (waarschijnlijk) Helmut Marko :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:31

Edd

B-Real schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 15:02:
Als ik dan her en der hoor hoe dat soort telefoontjes gaan (van o.a. Verstappen, Wurz, v/d Garde) dan heeft dat gesprek niet heel lang geduurd gok ik. M.a.w. geen heel verhaal, maar gewoon een mededeling van (waarschijnlijk) Helmut Marko :P
Mijn gok: "You're out".. *tuut* *tuut* *tuut* :+

Althans, dat idee krijg ik als je die verhalen hoort ;)

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01:29
Edd schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 15:04:
[...]

Mijn gok: "So You're pretty shit in the Red Bull".. *tuut* *tuut* *tuut* :+

Althans, dat idee krijg ik als je die verhalen hoort ;)
FTFY :+

N.a.v. Kyvat zijn anekdote

[ Voor 7% gewijzigd door Bastie-88 op 13-08-2019 15:10 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Las zojuist ergens dat Gasly pas een paar uur eerder wist dat hij Red Bull moest verlaten. Schijnt dat hij rond 9.00 op zijn vakantieadres een telefoontje heeft gehad.

Lijkt me ook weinig onderhandelbaar dus waarom zou zo'n telefoontje langer moeten duren?

Natuurlijk moeten er wat emoties uit. De mogelijkheid zal ook wel vooraf duidelijk geweest zijn dus echt onvoorbereid zal GAS niet geweest zijn.
Wie echter wel eens slechtnieuws gesprekken gevoerd heeft weet dat je het beste gewoon met de deur in huis kan vallen. Emoties schieten omhoog en moet je de ruimte geven. Later pak je het gesprek wel weer op.

alles kan off-topic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
Ankona schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 15:10:
[...]

Lijkt me ook weinig onderhandelbaar dus waarom zou zo'n telefoontje langer moeten duren?

Natuurlijk moeten er wat emoties uit. De mogelijkheid zal ook wel vooraf duidelijk geweest zijn dus echt onvoorbereid zal GAS niet geweest zijn.
Wie echter wel eens slechtnieuws gesprekken gevoerd heeft weet dat je het beste gewoon met de deur in huis kan vallen. Emoties schieten omhoog en moet je de ruimte geven. Later pak je het gesprek wel weer op.
Hello Pierre, this is Helmut. You know why I'm calling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:31

Edd

Bastie-88 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 15:09:
[...]

FTFY :+

N.a.v. Kyvat zijn anekdote
Je bent in de war.. Dat is het telefoontje dat hij voor Hongarije heeft gehad ;)

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Nu online
Nee, ik snap het ook wel. Zo'n gesprek hoeft ook niet lang te duren.

Maar ik zag een Gasly voor mij in een hotelkamer in een zonnig land, die slaperig de rinkelende telefoon oppakt waarna Helmut Marko door de speaker blaft dat je terug mag naar Toro Rosso.

Goedemorgen! :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:31

basvn

Breezand - NHN

hehe, hier komt ook eindelijk een zinnig woord uit :+

Villeneuve: ‘Natuurlijk moet Mercedes doorgaan met Bottas, zou geen risico nemen met Ocon’
bron : formule1.nl

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
ThomasG schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 15:16:
[...]
Hello Pierre, this is Helmut. You know why I'm calling...
En dat is precies hoe je het niet moet doen. (teminste, zo doet iedereen het maar dat moet je afleren. Noemen we "hang yourself " techniek.

Niet draaien, gewoon zeggen wat je wil zeggen. Direct en duidelijk. Jij bent de klootzak met de vervelende mededeling, het is niet anders.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThomasG
B-Real schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 15:16:
Nee, ik snap het ook wel. Zo'n gesprek hoeft ook niet lang te duren.

Maar ik zag een Gasly voor mij in een hotelkamer in een zonnig land, die slaperig de rinkelende telefoon oppakt waarna Helmut Marko door de speaker blaft dat je terug mag naar Toro Rosso.

Goedemorgen! :P
Toen Kvyat in 2016 gebeld werd was hij Game of Thrones aan het kijken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Dit is gewoon een onderhandelingstacktiek van Mercedes om Bottas' salaris volgend jaar omlaag te krijgen. Zou lachen zijn als Bottas zegt "Ok, ik heb een mooi aanbod van <...>, doei! En dat Mercedes dan opeens met Ocon opgescheept zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Ik heb zomaar het idee dat ze die WCC wel in hun zak hebben ondertussen

Ferrari staat ''maar'' 150 punten achter :+

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:48

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zag een tweet bij reacties van Albon:
According to RMC Sport, his entourage had said he had a bad relationship with his engineers.
even gezocht:
https://www.translatethew...trogradation-1747843.html

A decision that the young Frenchman learned a few hours before the official announcement, according to information from RMC Sport.

His entourage regrets that he was not put in the best conditions to run, at least not the same as those enjoyed by his team-mate Max Verstappen. Blame, too, on a bad relationship with his engineers.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

^^ Radio verkeer klonk ook altijd wat afstandelijk, maar lijkt wat meer op moddergooien.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-09 21:43

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Die engineer was toch ook nieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Nu online
Slechte relatie met z'n engineer zal vast niet helpen, maar dat is echt niet de hoofdreden dat ze hem de laan uit sturen.
Als dat al de echte oorzaak was dan had Red Bull hem echt wel een andere engineer gegeven in de loop van het seizoen.

Gasly is gewoon te langzaam en niet consistent genoeg. Wat de reden ook is maakt niet uit, Albon mag nu gaan proberen om dat beter te doen met het hetzelfde materiaal/mensen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
Van Reddit gejat :+

De linker is van een week geleden, rechts is de nieuwe poster:
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/sc5apnhmt4g31.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:56

mphilipp

Romanes eunt domus

SinergyX schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 15:44:
His entourage regrets that he was not put in the best conditions to run, at least not the same as those enjoyed by his team-mate Max Verstappen. Blame, too, on a bad relationship with his engineers.
Dat krijg je vanzelf denk ik. Ook al vinden ze Pierre een aardige kerel, Max harkt de punten binnen, dus aan de andere kant van de garage is het steeds feeststemming, terwijl hun 'held' er een beetje achteraan sukkelt. Dat motiveert niet. Dus als ie weer een paar rondjes rondgekakt heeft in FP1 en hij komt binnen en weet niet wat ie moet zeggen tegen zijn engineers, snap ik wel dat ze een beetje klaar zijn met 'm.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

[...]

even gezocht:

A decision that the young Frenchman learned a few hours before the official announcement, according to information from RMC Sport.

Tja, ze zitten aan de verkeerde kant van de garage. Minstens net zoveel werk, eigenlijk meer omdat de setup nooit klopt, de auto al meermaals ter controle uit elkaar is gehaald en dan zijn er nog de crashes. Resultaten vallen alleen zwaar tegen terwijl aan de andere kant van de garage het succes na succes is. Daar zou je ook niet vrolijk van worden.

Komt nog eens bij dat Gasly regelmatig niet luistert naar zijn engineer tijdens de race en zijn eigen weg gaat, Gasly meermaals uit heeft gehaald naar de auto en het team dat de setup niet lukte en dan zou het me weinig verbazen als die relatie heel erg bekoeld is geraakt.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04:21

Appie

F1RST Racing

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 16:50:
[...]

Tja, ze zitten aan de verkeerde kant van de garage. Minstens net zoveel werk, eigenlijk meer omdat de setup nooit klopt, de auto al meermaals ter controle uit elkaar is gehaald en dan zijn er nog de crashes. Resultaten vallen alleen zwaar tegen terwijl aan de andere kant van de garage het succes na succes is. Daar zou je ook niet vrolijk van worden.

Komt nog eens bij dat Gasly regelmatig niet luistert naar zijn engineer tijdens de race en zijn eigen weg gaat, Gasly meermaals uit heeft gehaald naar de auto en het team dat de setup niet lukte en dan zou het me weinig verbazen als die relatie heel erg bekoeld is geraakt.
Denk dat dit 1 van de grootste drivers is van de rider swap: als er geen compatibilitiet is tussen het engineerings team en de driver. Dit zorgt voor een sterke limitatie voor verbetering.

Qua werk heb ik dezelfde situaties gehad, je kijkt altijd naar het grotere plaatje: Individueel talent is belangrijk, maar moet niet ten koste gaan van het groep/groei process.

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-09 19:46

pro_6or

amateur_60r

[...]

even gezocht:

dit is weer zo'n echte "Ricciardoiaanse" uitspraak. Insinueren dat hij niet dezelfde ondersteuning kreeg als Max. Dat er iemand bevoordeeld wordt (maar dat hij eigenlijk net zo goed is, was hij maar bniet benadeeld). Ik snap dit nooit. ten eerste, het is niet waar en ider weldenkend mens (lees, niet fanboy) begrijpt dat ook wel (RBR wil het maximale aantal punten scoren), ten tweede, het zet jezelf als een zielig persoon neer.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-09 11:05

Crazy D

I think we should take a look.

En nemen ze Ocon en blijkt die het goed te doen zegt Villeneuve dat het een geweldige keuze is 8)7

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

pro_6or schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 18:05:
[...]

dit is weer zo'n echte "Ricciardoiaanse" uitspraak. Insinueren dat hij niet dezelfde ondersteuning kreeg als Max. Dat er iemand bevoordeeld wordt (maar dat hij eigenlijk net zo goed is, was hij maar bniet benadeeld). Ik snap dit nooit. ten eerste, het is niet waar en ider weldenkend mens (lees, niet fanboy) begrijpt dat ook wel (RBR wil het maximale aantal punten scoren), ten tweede, het zet jezelf als een zielig persoon neer.
Denk eerlijk gezegd dat Max er nog best voor open staat om een weekend/training te wisselen van auto ook als het team het vraagt. Beetje a la russell die de auto van Kubica reed onlangs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Crazy D schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 18:41:
[...]

En nemen ze Ocon en blijkt die het goed te doen zegt Villeneuve dat het een geweldige keuze is 8)7
Villeneuve was zelf de grootste brokkenpiloot die er rond reed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

ThomasG schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 18:47:
Villeneuve was zelf de grootste brokkenpiloot die er rond reed :+
Zo vader, zo zoon. :+

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:17
Sir_Lion schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 16:39:
Van Reddit gejat :+

De linker is van een week geleden, rechts is de nieuwe poster:
[Afbeelding]
Heerlijke hashtag ook bij Gasly :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

[...]

Volgens mij was het geen geheim dat het gehele senior team van engineers naar Max is gegaan en Pierre met een onervaren team zat opgescheept. Horner heeft in een interview zelf aangegeven.

Niet dat dat een excuus is voor je performance, maar er is wel degelijk verschil. De beste lui zijn naar Max zijn garage verhuisd, want alles draait om hem kampioen te maken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Bosmonster schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 19:47:
[...]
Volgens mij was het geen geheim dat het gehele senior team van engineers naar Max is gegaan en Pierre met een onervaren team zat opgescheept. Horner heeft in een interview zelf aangegeven.

Niet dat dat een excuus is voor je performance, maar er is wel degelijk verschil. De beste lui zijn naar Max zijn garage verhuisd, want alles draait om hem kampioen te maken.
En hebben we het dan over het senior team wat eerst aan Ricciardo gekoppeld was? Zo ja, dan kon Verstappen toch aardig uit de voeten met dat "onervaren" team toen Ricciardo nog naast hem stond?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Ik zag bij Gasly ook een aantal mij zeer bekende monteurs in de garage staan. Redbull is er alles aan gelegen de punten te halen, daarom ook nu de wissel. Ik denk niet dat het Gasly aan ondersteuning door zijn technisch team heeft ontbroken. Not one single iota.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

9 uur pas? Da's laat voor Dr Helmut's doen! :+

Volvotips.com

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-09 12:13
Onboard Highlights Canal+ - Hongarije

[Video: F1 2019 Hungarian GP - On-Board Highlights]

kimi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003

mphilipp

Romanes eunt domus

Bosmonster schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 19:47:
[...]
Het zal ook geen compleet team van rookies geweest zijn. Het is logisch om de beste mensen in te zetten bij je beste coureur. Maar het natuurlijk niet zo dat ze bewust Pierre op achterstand zetten ofzo. Als Gasly gewoon geen goede input geeft, kan een flink ervaren engineer ook niet veel. Misschien kan die iets meer uit 'm trekken, maar op dit nivo wordt er toch wel wat van je verwacht.
En men wist natuurlijk hoe Gasly het deed bij Toro Rosso, dus daarop voortbordurend hadden ze waarschijnlijk meer verwacht. En ik denk toch ook dat ze best wel indringende gesprekken met 'm hebben gehad over hoe het moet gaan. Bij Red Bull houden ze je hand niet meer vast.

Nee, ik denk gewoon dat Gasly min of meer bezweken is onder de druk. Druk om te presteren op een hoger nivo dan ie aankon. En het is voor ons echt gissen naar hoe dat gegaan is. Ik denk namelijk dat geen enkele coureur de kans om voor een topteam te rijden weigert. En in die lijn ga je ook niet roepen dat het je te zwaar valt. Volgens Doorenbos bleef ie maar rondrijden bij de FP's en had geen idee hoe hij de auto moest afstellen voor zijn rijstijl. Misschien had ie gewoon moeten aangeven dat ie geen idee had en wat meer begeleiding had om het maximum uit de auto te halen. Maar ik weet niet wat ie wel en wat ie niet gedaan heeft. En in hoeverre RBR hem begeleid heeft of niet. Ze laten natuurljk niet iemand zomaar door het ijs zakken, maar als ie zegt dat ie het kan, maar het lukt 'm gewoon niet, is het jammer maar helaas. Eerlijk zegen dat je iets niet kan is ook volwassen. En het resultaat zal je nog verbazen.

Maar goed, zoals gezegd: het blijft gissen voor ons hoe het gegaan is.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-09 21:50
mphilipp schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 21:11:
[...]

Het zal ook geen compleet team van rookies geweest zijn. Het is logisch om de beste mensen in te zetten bij je beste coureur. Maar het natuurlijk niet zo dat ze bewust Pierre op achterstand zetten ofzo. Als Gasly gewoon geen goede input geeft, kan een flink ervaren engineer ook niet veel. Misschien kan die iets meer uit 'm trekken, maar op dit nivo wordt er toch wel wat van je verwacht.
En men wist natuurlijk hoe Gasly het deed bij Toro Rosso, dus daarop voortbordurend hadden ze waarschijnlijk meer verwacht. En ik denk toch ook dat ze best wel indringende gesprekken met 'm hebben gehad over hoe het moet gaan. Bij Red Bull houden ze je hand niet meer vast.

Nee, ik denk gewoon dat Gasly min of meer bezweken is onder de druk. Druk om te presteren op een hoger nivo dan ie aankon. En het is voor ons echt gissen naar hoe dat gegaan is. Ik denk namelijk dat geen enkele coureur de kans om voor een topteam te rijden weigert. En in die lijn ga je ook niet roepen dat het je te zwaar valt. Volgens Doorenbos bleef ie maar rondrijden bij de FP's en had geen idee hoe hij de auto moest afstellen voor zijn rijstijl. Misschien had ie gewoon moeten aangeven dat ie geen idee had en wat meer begeleiding had om het maximum uit de auto te halen. Maar ik weet niet wat ie wel en wat ie niet gedaan heeft. En in hoeverre RBR hem begeleid heeft of niet. Ze laten natuurljk niet iemand zomaar door het ijs zakken, maar als ie zegt dat ie het kan, maar het lukt 'm gewoon niet, is het jammer maar helaas. Eerlijk zegen dat je iets niet kan is ook volwassen. En het resultaat zal je nog verbazen.

Maar goed, zoals gezegd: het blijft gissen voor ons hoe het gegaan is.
Ik zou gewoon aannemen dat in 100% van dit soort gevallen het team er alles aan doet om je te helpen. Red Bull zal gedaan hebben we het kon voor Pierre en ik denk ook niet dat het een kwestie is van Pierre die hulp zou moeten zoeken bij het afstellen. Daar heeft hij (met veel analysten etc) of hij het nou wilde of niet ondersteuning bij gehad. Kan niet anders.

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockeJohn
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-07-2021
ThomasG schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 15:27:
[...]
Toen Kvyat in 2016 gebeld werd was hij Game of Thrones aan het kijken :+
Klopt ja en Max zat in de simulator, of was het toch fifa ? :+

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• RichardQG
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 25-09 18:30
Ook deze moet ik even delen _O-

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/xw5wtuleo8g31.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

hardware-lover schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 19:58:
[...]

En hebben we het dan over het senior team wat eerst aan Ricciardo gekoppeld was? Zo ja, dan kon Verstappen toch aardig uit de voeten met dat "onervaren" team toen Ricciardo nog naast hem stond?
Er is aardig wat geschoven voor zover ik begrijp. Ze hebben echt een dream team om Max heen gebouwd. Niet geheel onverwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:32
Bosmonster schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 23:54:
[...]

Er is aardig wat geschoven voor zover ik begrijp. Ze hebben echt een dream team om Max heen gebouwd. Niet geheel onverwacht.
Ben benieuwd of de betere prestaties van Max zelf daar ook aan te danken zijn.
Met RIC destijds deed RB meer wedden op 2 paarden, ik kan mij voorstellen dat Max toen niet wat betreft zijn mensen op elk vlak de beste had.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Maarten_E schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 00:01:
[...]

Ben benieuwd of de betere prestaties van Max zelf daar ook aan te danken zijn.
Met RIC destijds deed RB meer wedden op 2 paarden, ik kan mij voorstellen dat Max toen niet wat betreft zijn mensen op elk vlak de beste had.
Natuurlijk wel, en Ric ook, net zoals Gas nu. Je hebt in de garage twee teams monteurs, je engineer, maar voor de rest valt iedereen op dezelfde infrastructuur terug. Nogmaals, ook in Gasly’s team zaten topmonteurs. Doet allemaal niets voor elkaar onder. Bij RBR werken alleen maar toppers. Die jongens leven hiervoor.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomcat84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 03:45
Scuderia Toro Rosso Rejects ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/zx7etx94cbg31.jpg?width=640&height=398&crop=smart&auto=webp&s=76c88e978892ea035b9d876124c32cdcbc32ffc8
wat een kleine 5 jaar kunnen doen
(en wat regel wijzigingen tbv gewicht van de rijder)

Laatste keer dat Kimi in een llnq pǝɹ reed
Afbeeldingslocatie: https://external-preview.redd.it/YIrv8e_FOVThiQsQuzXCt9SHn5Oqw8TIZJ7-KWo4_gY.jpg?auto=webp&s=cd1c07ba74be29d1e73f033a86cc5485336087b6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08:07
Ook van Reddit:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KYoIf9w_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:38

sjaool

Every life should have 9 cats

Bansheeben schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 10:47:
[...]
[...]

Natuurlijk, dat staat buiten kijf. Verstappen kan prima zichzelf pushen zonder daar een externe factor voor nodig te hebben. Maar dat betekent niet dat hij niet iets zou kunnen leren van een teamgenoot die net een iets andere lijn rijdt in een sector en daar een tiende extra uit sleept (ookal is die teamgenoot dan 3 tiende langzamer over de rest van het circuit). Maar die extra motivatie/leer momentjes heeft hij nu niet. Wat dat betreft was Ricc/Ver een vrij ideaal duo.
Dan denk ik dat hij nog eerder naar oude opnames kijkt of naar bijvoorbeeld Hamilton, Vettel, Raikkonen etc.

Albon maakt nu in principe net zo'n bliksemcarrière (sneller zelfs) mee als Max heeft gedaan. Ik hoop dan ook dat hij kan brengen wat ze hopen. In ieder geval genoeg punten om P2 in het constructeurskampioenschap te pakken en veilig te stellen. Dat zou in ieder geval al een flinke douw richting Ferrari zijn.

Toro Rosso heeft op dit moment meer aan Kvyat omdat deze op dit moment stabiel presteert en zo af en toe ook de nodige punten/geld binnen harkt. Nu komt Gasly daar weer bij en hopelijk weet hij het niveau van vorige jaar weer te halen.

De line-up van Red Bull is in ieder geval nog weer wat jonger geworden en daarmee de jonste line-up ooit van Red Bull. :+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09:55
[...]

Hoe weet jij dat het niet waar is? Heb jij inzage intern in het team? Het is geen geheim dat Max het lieverdje is binnen het team en ze hem kampioen willen maken. Kijk eens in verleden hoe Benetton en Ferrari opereerden in de tijd van Schumacher. Toen lag ook de focus voornamelijk op hem en was de 2e rijder er puur voor support. Denk dat Red Bull het wel minder extreem doet en het daar wel gelijker aan toe gaat, maar denk wel dat er ook bij Red Bull sprake is van voorkeur. Zowel in de tijd van Vettel als nu met Max. Olav Mol heeft dat ook wel geroepen in de tijd dat Max zijn contract verlengd had dat onderdeel daarvan was dat de focus op Max kwam te liggen binnen het team. Ricciardo is voornamelijk weg gegaan omdat hij het niet van Max kan winnen denk ik. Maar ik denk ook dat het wel degelijk een factor was voor Ric dat Max het lieverdje is binnen het team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
Wow, ff een paar dagen op vakantie en er is reeds gebeurd wat we allen voorspelden: Gasly gewisseld voor een Torro Rosso piloot.
Wat wel vreemd is dat het niet Kvyat is, maar Albon! De ultieme rookie! Mijn keuze zou het niet zijn ( geen exceptioneel talent, veel mazzel bij het bereiken van de F1, lijkt me een kwetsbare persoonlijkheid) en Kvyat had nog wat van ze tegoed imho. De laatste laat ook volwassener rijgedrag zien. Gasly vond ik bijvoorbeeld een veel groter talent dan Albon, en zelfs hij faalt bij RBR.

Maar goed, RBR zal wel weten wat ze doen......

Ik denk overigens dat ze wel degelijk een preferent beleid voeren met hun coureurs, waarbij Max het voordeel krijgt. Je weet dus je plaats als je bij RBR gaat racen. En als Horner of Marko nog een keer met een uitgestreken gezicht zeggen dat ze dat niet doen bij RBR ga ik over mijn nek! Het zou fijn zijn als RBR met twee piloten kan gaan strijden, dat zou goed zijn voor Max!

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ThomasG
Nog een leuk feitje: Verstappen en Albon zijn de enige coureurs op de huidige grid die nog nooit een single-seater kampioenschap hebben gewonnen. Alle andere coureurs hebben allemaal een Formule 3 of 2 kampioenschap gewonnen, en sommige beiden; of een van de andere kampioenschappen.

[ Voor 7% gewijzigd door ThomasG op 14-08-2019 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wowly schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 09:51:

Wat wel vreemd is dat het niet Kvyat is, maar Albon!
Dat zou gezichtsverlies betekenen voor Marko. Lijkt mij nu niet iemand die dat prettig vindt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een persbericht uitgegeven waarom ze voor albon hebben gekozen en (nog) niet voor kvyat....
Dus het verbaast me dat veel mensen wel lezen gasly ingeruild voor albon. Maar niet dat Red Bull heeft aangegeven te willen zien wat albon kan bij Red Bull en dat ze aan het eind van dit jaar besluiten wie bij red bull komt te rijden (albon, kvyat of ...................... gasly). Die laatste is wel redelijk afgevallen of die moet nu in een toro rosso in ene p6 rijden maar dan zullen er kamervragen komen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Tomcatter_31 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 09:34:
[...]

Hoe weet jij dat het niet waar is? Heb jij inzage intern in het team? Het is geen geheim dat Max het lieverdje is binnen het team en ze hem kampioen willen maken. Kijk eens in verleden hoe Benetton en Ferrari opereerden in de tijd van Schumacher. Toen lag ook de focus voornamelijk op hem en was de 2e rijder er puur voor support. Denk dat Red Bull het wel minder extreem doet en het daar wel gelijker aan toe gaat, maar denk wel dat er ook bij Red Bull sprake is van voorkeur. Zowel in de tijd van Vettel als nu met Max. Olav Mol heeft dat ook wel geroepen in de tijd dat Max zijn contract verlengd had dat onderdeel daarvan was dat de focus op Max kwam te liggen binnen het team. Ricciardo is voornamelijk weg gegaan omdat hij het niet van Max kan winnen denk ik. Maar ik denk ook dat het wel degelijk een factor was voor Ric dat Max het lieverdje is binnen het team.
Red Bull is geen Ferrari. Voor Ferrari is WDC altijd het hoogste doel geweest. WDC is ook überhaupt niet te bereiken voor RBR dit jaar, dus dan ga je voor 2e in de WCC stand lijkt me. Daarin is Gasly een zeer zwakke schakel, dus lijkt me dat je vanuit RBR zelf niet nog eens die schakel extra zwak gaat lopen maken. Daarmee schiet je jezelf in de voet. En je maakt mij echt niet wijs dat F1 zo'n ontzettend politiek spel is dat je er als team voor gaat kiezen om kunstmatig de publieke opinie over je ene driver op te vijzelen door je andere driver tegen te gaan lopen werken. Dat is echt complete onzin.

Wat ik me echter wel zeer goed kan voorstellen is dat een verslagen driver graag een zweem van oneerlijke behandeling rond zijn persoon laat hangen, zodat het voor andere teams lijkt alsof het niet aan zijn eigen gebrek lag. Daar vind ik logica en een gewin in voor de driver in kwestie. Dus dat lijkt me veel waarschijnlijker dan het geneuzel dat er iets mankeerde aan de auto/de monteurs van Gasly.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 10:21:
Dat zou gezichtsverlies betekenen voor Marko. Lijkt mij nu niet iemand die dat prettig vindt
Denk niet dat dat Marko veel boeit. Anders hadden ze ALB e.d. ook nooit teruggevraagd nadat ze gedumpt waren. Wat ik uit het persbericht begrijp is dat ze de laatste negen races gebruiken om ALB te testen om zo te bekijken wie het beter doet in de Red Bull. Van KVI weten ze dat immers al. Daarna kijken ze of ze KVY of ALB in de RB16 moeten inzetten, of dat ze elders moeten kijken. Op zich klinkt dat allemaal wel logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Bansheeben schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 10:27:
Voor Ferrari is WDC altijd het hoogste doel geweest.
Zeer zeker niet. Vraag maar aan de oude Enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordKnox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-09 20:43

LordKnox

Opperbaas.

warp schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 10:29:
[...]

Denk niet dat dat Marko veel boeit. Anders hadden ze ALB e.d. ook nooit teruggevraagd nadat ze gedumpt waren. Wat ik uit het persbericht begrijp is dat ze de laatste negen races gebruiken om ALB te testen om zo te bekijken wie het beter doet in de Red Bull. Van KVI weten ze dat immers al. Daarna kijken ze of ze KVY of ALB in de RB16 moeten inzetten, of dat ze elders moeten kijken. Op zich klinkt dat allemaal wel logisch.
Dit inderdaad. Ze hebben aangegeven hem dit seizoen nog te laten rijden. Volgend jaar heb je dan drie man kunnen "testen" en heb je potentieel een aantal coureurs wiens contracten aflopen (Ocon, Hulk, Vettel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Ome Ernst schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 10:31:
[...]

Haha, wellicht verschilt mijn perspectief van altijd wat van dat van jou :P Maar ik bedoelde vanaf het Schumacher tijdperk ongeveer. Ik bedoel, ze werden toen gewoon wel WCC, maar dat was zeker niet het primaire doel als je zag hoe ze met hun tweede drivers/teamorders om gingen.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
"Gasly has problems in traffic, he loses places and he can't overtake," a brutal Marko told Auto Bild.
Ouch! Is nog maar de vraag of we Gasly überhaupt gaan terugzien volgend jaar in de F1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malt007
  • Laatst online: 25-09 13:25
Ome Ernst schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 10:31:
[...]

Lastig zo precies 21 jaar naar zijn overlijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
Bansheeben schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 10:27:
[...]

Red Bull is geen Ferrari. Voor Ferrari is WDC altijd het hoogste doel geweest. WDC is ook überhaupt niet te bereiken voor RBR dit jaar, dus dan ga je voor 2e in de WCC stand lijkt me. Daarin is Gasly een zeer zwakke schakel, dus lijkt me dat je vanuit RBR zelf niet nog eens die schakel extra zwak gaat lopen maken. Daarmee schiet je jezelf in de voet. En je maakt mij echt niet wijs dat F1 zo'n ontzettend politiek spel is dat je er als team voor gaat kiezen om kunstmatig de publieke opinie over je ene driver op te vijzelen door je andere driver tegen te gaan lopen werken. Dat is echt complete onzin.

Wat ik me echter wel zeer goed kan voorstellen is dat een verslagen driver graag een zweem van oneerlijke behandeling rond zijn persoon laat hangen, zodat het voor andere teams lijkt alsof het niet aan zijn eigen gebrek lag. Daar vind ik logica en een gewin in voor de driver in kwestie. Dus dat lijkt me veel waarschijnlijker dan het geneuzel dat er iets mankeerde aan de auto/de monteurs van Gasly.
Klopt en denk ook niet dat Red Bull het net zo extreem doet als Ferrari in Schumacher's tijd. Bij Red Bull liggen de rollen wel meer gelijk, maar er is nog steeds sprake van een voorkeur. En ja, deels zal misschien ook vanuit de rijder zelf komen om het oneerlijk te laten lijken voor zijn eigen marktwaarde. Maar als je kijkt naar RB vorig jaar.... toen Ric nog met contractonderhandelingen bezig was, riepen ze vanuit RB dat ze Max de jongste wk ooit willen maken. Dan kan ik me goed voorstellen dat je als rijder niet heel veel vertrouwen hebt dat jij dezelfde kansen krijgt binnen het team. Beetje zelfde grap die in de tijd van Prost en Senna gebeurde bij McLaren dat er een krat met Honda motor geleverd werd met label erop voor Ayrton... logisch dat dat bij Prost een wtf reactie gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Nu online
Tomcatter_31 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 10:44:
[...]

Klopt en denk ook niet dat Red Bull het net zo extreem doet als Ferrari in Schumacher's tijd. Bij Red Bull liggen de rollen wel meer gelijk, maar er is nog steeds sprake van een voorkeur. En ja, deels zal misschien ook vanuit de rijder zelf komen om het oneerlijk te laten lijken voor zijn eigen marktwaarde. Maar als je kijkt naar RB vorig jaar.... toen Ric nog met contractonderhandelingen bezig was, riepen ze vanuit RB dat ze Max de jongste wk ooit willen maken. Dan kan ik me goed voorstellen dat je als rijder niet heel veel vertrouwen hebt dat jij dezelfde kansen krijgt binnen het team. Beetje zelfde grap die in de tijd van Prost en Senna gebeurde bij McLaren dat er een krat met Honda motor geleverd werd met label erop voor Ayrton... logisch dat dat bij Prost een wtf reactie gaf.
Toevallig vanmorgen een stuk van de Beyond The Grid podcast met Jo Ramirez (oud teammanager van o.a. McLaren) geluisterd. Dat laatste kwam ook aan bod, hij gaaf aan dat de auto's 100% identiek waren en dat monteurs soms werden random werden aangewezen om een motor uit te kiezen uit een rijtje nieuwe motoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Bansheeben schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 10:40:
Haha, wellicht verschilt mijn perspectief van altijd wat van dat van jou :P Maar ik bedoelde vanaf het Schumacher tijdperk ongeveer. Ik bedoel, ze werden toen gewoon wel WCC, maar dat was zeker niet het primaire doel als je zag hoe ze met hun tweede drivers/teamorders om gingen.
Geen idee, ik doe het iig niet bewust. :P

Ik kan even geen bron vinden, maar Enzo vond het team altijd belangrijker dan de rijder. En zeker vroeger
toen men nog met meer auto's in races reed, was dat natuurlijk zo. Later is het WDC natuurlijk wel heel belangrijk geworden, en iets wat men eerst wil winnen, daarna WCC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nhz
  • Laatst online: 07:47

Nhz

@Tomcatter_31 Exact dit. Natuurlijk is RedBull geen Ferrari, maar RBR heeft heel duidelijk aangegeven dat het hun doel is om Max de jongste WK ooit te maken. Dit betekend automatisch dat ze de andere coureurs dus geen kampioen willen maken, inclusief de tweede rijder van RBR. Wat automatisch betekend dat RBR Max het beste materiaal geeft om dit doel te behalen, wat dus ook automatisch betekend dat de tweede rijder niet het beste materiaal krijgt. Het beste materiaal bestaat immers maar 1x, sommige dingen zijn niet te kopiëren, waaronder bijvoorbeeld personeel.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
B-Real schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 10:46:
[...]

Toevallig vanmorgen een stuk van de Beyond The Grid podcast met Jo Ramirez (oud teammanager van o.a. McLaren) geluisterd. Dat laatste kwam ook aan bod, hij gaaf aan dat de auto's 100% identiek waren en dat monteurs soms werden random werden aangewezen om een motor uit te kiezen uit een rijtje nieuwe motoren.
Ja, de auto's waren denk ik ook wel gelijk, Prost werd ook kampioen in 1989 voor hij naar Ferrari vertrok. Maar Senna was wel het lieverdje van Ron Dennis. En als je dat soort dingen ziet geeft het als rijder wel te denken. Denk dat de auto's bij RB ook wel gelijk zijn aan elkaar. Maar max is binnen dat team en bij Marko wel het lieverdje en geniet in die zin wel een bepaalde voorkeur.
Edit: En wat Nhz ook aangeeft, ze hebben duidelijk aangegeven dat ze hem kampioen willen maken. Dus daarmee geven ze ook aan dat ze de 2e rijder daarmee niet dezelfde kansen geven.

[ Voor 9% gewijzigd door Tomcatter_31 op 14-08-2019 10:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Ome Ernst schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 10:47:
Geen idee, ik doe het iig niet bewust. :P

Ik kan even geen bron vinden, maar Enzo vond het team altijd belangrijker dan de rijder. En zeker vroeger
toen men nog met meer auto's in races reed, was dat natuurlijk zo. Later is het WDC natuurlijk wel heel belangrijk geworden, en iets wat men eerst wil winnen, daarna WCC.
“Raceauto's zijn niet mooi en niet lelijk. Ze worden mooi als ze winnen.”
Enzo Ferrari had de neiging zijn werknemers enigszins manipuleren. Hij geloofde in concurrentie tussen de coureurs van Ferrari; als ze zich onzeker voelden over hun toekomst bij Ferrari, presteerden ze volgens hem beter. Hij respecteerde zijn coureurs, maar deed alles wat hij kon om Ferrari aan de top te houden.
https://www.catawiki.nl/s...van-zijn-auto-s-verklaren
Een beroemde quote van Enzo Ferrari himself. Coureurs waren in zijn ogen ondergeschikt aan de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-09 15:59

TrekDr0p

QR niet scannen

Ik denk eerder dat de voorkeur van een rijder tegenwoordig, niet aan het materiaal of de monteurs/engineers ligt.
Maar meer dat de auto misschien gebouwd word om een coureur zijn eigenschappen??

Is misschien nog een optie, want elke auto zal gelijk zijn op wat vleugel instellingen na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Noem me maar een cultuur/film barbaar maar wat was het oorspronkelijk? :p

* Illegal_Alien stapt snel in een Williams...

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-09 17:12
Nhz schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 10:50:
@Tomcatter_31 Exact dit. Natuurlijk is RedBull geen Ferrari, maar RBR heeft heel duidelijk aangegeven dat het hun doel is om Max de jongste WK ooit te maken. Dit betekend automatisch dat ze de andere coureurs dus geen kampioen willen maken, inclusief de tweede rijder van RBR. Wat automatisch betekend dat RBR Max het beste materiaal geeft om dit doel te behalen, wat dus ook automatisch betekend dat de tweede rijder niet het beste materiaal krijgt. Het beste materiaal bestaat immers maar 1x, sommige dingen zijn niet te kopiëren, waaronder bijvoorbeeld personeel.
Laten we hypothetisch zeggen dat dit klopt.
Het B team van Red Bull qua personeel is qua kwaliteit nog altijd A- als je het gaat vergelijken met andere teams.
Heb je maar 1 update beschikbaar dan is de logische keuze om die aan de meest ervaren rijer te geven. Let wel een race later is die dan ook voor de minder ervaren rijder beschikbaar.
Praten we over motoren dan is het verschil in kwaliteit ook minimaal.

Blijft over als beslissende factor toch echt de rijder zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

Illegal_Alien schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 11:10:
[...]

Noem me maar een cultuur/film barbaar maar wat was het oorspronkelijk? :p

* Illegal_Alien stapt snel in een Williams...
Cultuur barbaar! Wikipedia: The Great Gatsby (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

TrekDr0p schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 11:09:
Ik denk eerder dat de voorkeur van een rijder tegenwoordig, niet aan het materiaal of de monteurs/engineers ligt.
Maar meer dat de auto misschien gebouwd word om een coureur zijn eigenschappen??

Is misschien nog een optie, want elke auto zal gelijk zijn op wat vleugel instellingen na.
Nou dat lijkt me wel logisch. Je wil je auto zo snel mogelijk maken en als je snelste coureur een suggestie doet om nog wat extra laptime te winnen, dan lijkt me toch dat je zijn suggesties eerder ter harte neemt dan die van je langzamere coureur. De langzamere moet eerst maar eens goed naar de telemetrie van de snellere kijken en wat aan zichzelf en/of setup opvijzelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
D-dark schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 11:17:
[...]

Laten we hypothetisch zeggen dat dit klopt.
Het B team van Red Bull qua personeel is qua kwaliteit nog altijd A- als je het gaat vergelijken met andere teams.
Heb je maar 1 update beschikbaar dan is de logische keuze om die aan de meest ervaren rijer te geven. Let wel een race later is die dan ook voor de minder ervaren rijder beschikbaar.
Praten we over motoren dan is het verschil in kwaliteit ook minimaal.

Blijft over als beslissende factor toch echt de rijder zelf.
Niet helemaal, want je hebt nog steeds de factor politiek binnen het team. Het team wil Max kampioen maken, niet de 2e rijder.

En ja, het B team van RB is mogelijk idd beter dan veel andere teams. Net als dat de Ferrari van Barrichello ook vaak beter was dan de rest van het veld. Maar hij kon geen vuist maken richting Schumacher....om nogmaals het Ferrari voorbeeld te noemen. En ja, bij Ferrari was het een stuk extremer dan bij RB. Bij RB zijn beide auto's in de basis wel gelijk denk ik. maar factoren als politiek en een auto die ontworpen is op Max etc. spelen wel degelijk een rol. Dus imho is het te kort door de bocht om te stellen dat de beslissende factor alleen de rijder zelf is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tomcatter_31 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 11:29:
[...]

Niet helemaal, want je hebt nog steeds de factor politiek binnen het team. Het team wil Max kampioen maken, niet de 2e rijder.

En ja, het B team van RB is mogelijk idd beter dan veel andere teams. Net als dat de Ferrari van Barrichello ook vaak beter was dan de rest van het veld. Maar hij kon geen vuist maken richting Schumacher....om nogmaals het Ferrari voorbeeld te noemen. En ja, bij Ferrari was het een stuk extremer dan bij RB. Bij RB zijn beide auto's in de basis wel gelijk denk ik. maar factoren als politiek en een auto die ontworpen is op Max etc. spelen wel degelijk een rol. Dus imho is het te kort door de bocht om te stellen dat de beslissende factor alleen de rijder zelf is.
De andere kant op, ik sluit niet uit dat ze als team de laatste tijd meer met Gasly bezig waren dan met Max. Die deed z'n ding terwijl Gasly punten morste.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-dark
Tomcatter_31 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 11:29:
[...]

Prima, men wil Max graag kampioen maken. Daarnaast blijft staan als 2e doelstelling om de andere Red Bull rijder dan als 2e in het kampioenschap te laten eindigen. Vanuit tactiek is dat benodigd om dat doel te verwezenlijken. Zie Hamilton vs Verstappen in de laatste wedstrijd als voorbeeld. Mocht de 1e rijder wegens problemen uitvallen dan is het van belang dat de 2e rijder in de wedstrijd eerste wordt zodat de andere gegadigden voor de overwinning niet het maximale aantal punten scoren.

Gasly slecht ondersteunen vanuit Red Bull werkt dus contraproductief voor de doelstelling om Max kampioen te maken.

Punt van dat de auto vanuit perspectief van Max ontworpen is.
De Red Bull blijft een doorontwikkeling van voorgaande jaren, Newey's ideeën, mogelijkheden motor en voorkeur vanuit de rijders. De voorkeur van Max speelt iets mee maar is niet doorslaggevend.
Op dit niveau wordt er verwacht dat je het beste haalt uit het materiaal wat je hebt. Daar kan je met set-up aanpassingen nuance verschillen mee bereiken. Sorry maar met deze auto kan je met gemak de top 6 bereiken en dan heb je een gehele race de tijd om te proberen je rijstijl te optimaliseren voor de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 28-09 20:01

FunkyTrip

Funky vidi vici!

warp schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 10:59:
Een beroemde quote van Enzo Ferrari himself. Coureurs waren in zijn ogen ondergeschikt aan de auto.
Dat is ergens ook wel zo. Volgens mij maakt het niet veel uit welke van de huidige coureurs je in een Mercedes stopt: Tot voor kort werden ze 1 en 2. En misschien nog steeds, gezien de superioriteit waarbij de Mercedes inliep op de Red Bull tijdens de laatste race.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSV-EHV
  • Laatst online: 22-08 17:44
warp schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 10:59:
[...]

[...]

Wel opvallend dat de rolverdeling bij Ferrari al jaren haaks staat op de filosofie van Enzo, Kimi was 100% tweede viool en Leclerc is begin dit jaar ook over gezegd dat hij 2de coureur was.

Google Pixel 7 Pro | Xbox Series X | FIFA | FM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomcatter_31
D-dark schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 11:47:
[...]

Prima, men wil Max graag kampioen maken. Daarnaast blijft staan als 2e doelstelling om de andere Red Bull rijder dan als 2e in het kampioenschap te laten eindigen. Vanuit tactiek is dat benodigd om dat doel te verwezenlijken. Zie Hamilton vs Verstappen in de laatste wedstrijd als voorbeeld. Mocht de 1e rijder wegens problemen uitvallen dan is het van belang dat de 2e rijder in de wedstrijd eerste wordt zodat de andere gegadigden voor de overwinning niet het maximale aantal punten scoren.

Gasly slecht ondersteunen vanuit Red Bull werkt dus contraproductief voor de doelstelling om Max kampioen te maken.

Punt van dat de auto vanuit perspectief van Max ontworpen is.
De Red Bull blijft een doorontwikkeling van voorgaande jaren, Newey's ideeën, mogelijkheden motor en voorkeur vanuit de rijders. De voorkeur van Max speelt iets mee maar is niet doorslaggevend.
Op dit niveau wordt er verwacht dat je het beste haalt uit het materiaal wat je hebt. Daar kan je met set-up aanpassingen nuance verschillen mee bereiken. Sorry maar met deze auto kan je met gemak de top 6 bereiken en dan heb je een gehele race de tijd om te proberen je rijstijl te optimaliseren voor de auto.
Mee eens dat ze idd wel willen dat RB 2 ook 2e in de stand wordt en dus willen dat die idd wel dichter bij Max in de buurt komt. Enige wat ik zeg is dat niet de rijder de enige factor is.
Wat betreft ontwerp van de auto niet helemaal eens. Kijk Kimi bij Ferrari. Die had in begin toen hij terug kwam ook moeite met de auto omdat de auto niet bij zijn rijstijl paste. Die presteerde toen ook ondermaats. In een ander seizoen had Ferrari een auto die een stuk beter paste bij Kimi's rijstijl en presteerde Kimi ook een stuk beter... niet meer misschien zoals de Kimi van vroeger, maar in dat seizoen stond hij zelfs nog een tijd voor Vettel in de stand van het wk. Frentzen kwam bij Williams in 1997 ook niet goed uit de verf omdat de auto op Villeneuve zijn rijstijl was ontwikkeld en hun rijstijl erg verschilden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

PSV-EHV schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 11:55:
[...]

Wel opvallend dat de rolverdeling bij Ferrari al jaren haaks staat op de filosofie van Enzo, Kimi was 100% tweede viool en Leclerc is begin dit jaar ook over gezegd dat hij 2de coureur was.
Enzo's filosofie verkondigde toch ook dat de wegligging van een auto totaal ondergeschikt is aan de kracht van de motor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSV-EHV
  • Laatst online: 22-08 17:44
Bansheeben schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 11:57:
[...]

Enzo's filosofie verkondigde toch ook dat de wegligging van een auto totaal ondergeschikt is aan de kracht van de motor?
Geen idee, ik ben geen Enzo Ferrari-kenner, ik refereer alleen naar de quote van @warp

Google Pixel 7 Pro | Xbox Series X | FIFA | FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Nhz schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 10:50:
Nou werkt ook niet direct in je voordeel wanneer je bij het testen meteen al je auto in de banden zet en gedurende het seizoen nog een paar van die akkefietjes hebt. :-(

Ik denk dat RB daardoor ook eerder geneigd is het goede spul maar aan Max te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-09 10:53
Bansheeben schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 11:57:
[...]

De beroemde quote van Enzo is; “Aerodynamics are for people who can't build engines.”

Enzo pushte de rijders tot het uiterste, tijdens testsessies bijv. na een bloedsnelle ronde er toch nog een halve seconde bij optellen voordat de tijd wordt gecommuniceerd via het pitbord om zo de coureur te laten denken dat het nog wel wat harder kan.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
werphengel schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 12:01:
Ik denk dat RB daardoor ook eerder geneigd is het goede spul maar aan Max te geven.
Ik denk dat dat heden ten dage niet meer opgaat. De eerste en tweede wagen zijn kwalitatief net zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Waar. Maar wanneer je een nieuwe voorvleugel test en deze wordt aan stront gereden, ben je klaar. Bij het testen heb je er van elk maar een

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
Tomcatter_31 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 11:57:
[...]

Mee eens dat ze idd wel willen dat RB 2 ook 2e in de stand wordt en dus willen dat die idd wel dichter bij Max in de buurt komt. Enige wat ik zeg is dat niet de rijder de enige factor is.
Wat betreft ontwerp van de auto niet helemaal eens. Kijk Kimi bij Ferrari. Die had in begin toen hij terug kwam ook moeite met de auto omdat de auto niet bij zijn rijstijl paste. Die presteerde toen ook ondermaats. In een ander seizoen had Ferrari een auto die een stuk beter paste bij Kimi's rijstijl en presteerde Kimi ook een stuk beter... niet meer misschien zoals de Kimi van vroeger, maar in dat seizoen stond hij zelfs nog een tijd voor Vettel in de stand van het wk. Frentzen kwam bij Williams in 1997 ook niet goed uit de verf omdat de auto op Villeneuve zijn rijstijl was ontwikkeld en hun rijstijl erg verschilden.
Daar noem je een paar goede voorbeelden op. Om op Vettel terug te komen. Die had de eerste paar races problemen. Daarna wist hij zichzelf aantepassen waarna zijn resultaten verbeterden. En dat is het verschil tussen een excellente rijder en een goede rijder. F1 is het summum van de autosport. Echt hele slechte rijders zijn er niet.

En in het aanpassen en leren begrijpen van de auto is waar Gasly gefaald heeft. Er zat geen progressie in.
Kijken we naar het verplicht kopiëren van Max zijn set-up dan is dat een noodgreep die noodzakelijk was omdat hij de auto niet goed afgesteld kreeg. In de race en kwalificatie was dan het enige wat hij had hoeven te doen is 6e eindigen en leren waarom die instellingen werken. Die kennis had hij dan de volgende race kunnen toepassen en in overleg gaan met zijn monteurs waarom het werkt.

Als die communicatie stokt dan kom je op een doodlopend spoor terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz

Nhz

werphengel schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 12:01:
[...]

Nou werkt ook niet direct in je voordeel wanneer je bij het testen meteen al je auto in de banden zet en gedurende het seizoen nog een paar van die akkefietjes hebt. :-(

Helemaal mee eens hoor Gasly kwam gewoon echt te kort. Mij ging het dan ook vooral om de door iemand geplaatste 'Ricciardo' opmerking. Als jouw huidige team als doelstelling heeft om je teamgenoot kampioen te maken, dan snap ik wel dat je je biezen wil pakken.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Nhz schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 12:23:
[...]

Helemaal mee eens hoor Gasly kwam gewoon echt te kort. Mij ging het dan ook vooral om de door iemand geplaatste 'Ricciardo' opmerking. Als jouw huidige team als doelstelling heeft om je teamgenoot kampioen te maken, dan snap ik wel dat je je biezen wil pakken.
Kan iemand die specifiek quote eens plaatsen? Ik dacht dat Horner vorig jaar nog aangaf dat ze het beste rijdersduo hadden van de grid en dat ze voor WK wilde gaan. Het zou mooi zijn als Max de mooiste WK kampion kan worden gaf hij toen (volgens mij) aan.

Ik heb niet het idee dat het zo duidelijk is aangegeven dat RIC dan op de 2e plek stond. In de loop der tijd is dat wel zijn gevoel geworden zoals je kon zien in de interviews maar dat RB het echt zo uitsprak is mij niet bekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nhz

Nhz

D-Ed schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 12:30:
[...]

Kan iemand die specifiek quote eens plaatsen? Ik dacht dat Horner vorig jaar nog aangaf dat ze het beste rijdersduo hadden van de grid en dat ze voor WK wilde gaan. Het zou mooi zijn als Max de mooiste WK kampion kan worden gaf hij toen (volgens mij) aan.

Ik heb niet het idee dat het zo duidelijk is aangegeven dat RIC dan op de 2e plek stond. In de loop der tijd is dat wel zijn gevoel geworden zoals je kon zien in de interviews maar dat RB het echt zo uitsprak is mij niet bekend.
Eerste hit op Google is van AD. Het expliciete interview is ook vast ergens te vinden. Kan me goed voorstellen dat dit Daniel behoorlijk steekt.

Groetjes

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThomasG
Volgens de Franse media is de keuze om Gasly te vervangen gemaakt door Horner, en niet Marko. Horner was niet blij met Gasly in Hongarije, omdat hij Max totaal niet kon helpen en zelf een zeer teleurstellend resultaat neerzette. Volgens Horner zou Gasly op circuits als Spa en Monza dan helemaal nutteloos, en staat Max er weer alleen voor. Slechte resultaten in Hongarije en een slechte relatie met zijn engineers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomcatter_31
D-dark schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 12:22:
[...]

Daar noem je een paar goede voorbeelden op. Om op Vettel terug te komen. Die had de eerste paar races problemen. Daarna wist hij zichzelf aantepassen waarna zijn resultaten verbeterden. En dat is het verschil tussen een excellente rijder en een goede rijder. F1 is het summum van de autosport. Echt hele slechte rijders zijn er niet.

En in het aanpassen en leren begrijpen van de auto is waar Gasly gefaald heeft. Er zat geen progressie in.
Kijken we naar het verplicht kopiëren van Max zijn set-up dan is dat een noodgreep die noodzakelijk was omdat hij de auto niet goed afgesteld kreeg. In de race en kwalificatie was dan het enige wat hij had hoeven te doen is 6e eindigen en leren waarom die instellingen werken. Die kennis had hij dan de volgende race kunnen toepassen en in overleg gaan met zijn monteurs waarom het werkt.

Als die communicatie stokt dan kom je op een doodlopend spoor terecht.
Klopt, Vettel had idd wat problemen en zelf wat fouten gemaakt. Maar Kimi was dat seizoen wel weer stuk sterker dan daarvoor omdat die auto hem beter lag. Kimi is ook niet bepaald de minste coureur en het gebeurt hem dus ook dat hij niet goed overweg kon met een auto. Daarmee geef ik alleen aan dat het dus wel uitmaakt hoe een auto ontworpen is en dat zelfs grote coureurs moeite hebben om aan te passen aan een auto die niet voor hun gebouwd is.

Ja, Gasly bleef te ver achter, maar dat hij gefaald heeft is mede de schuld van Red Bull zelf. Ze hebben hem (noodgedwongen) te vroeg in die auto gezet en wisten dat hij er eigenlijk nog niet klaar voor was. Geef hem dan de tijd om te leren. Anderen stelden daarop dat RB niet het team is om te leren... in dat geval moet je hem nog niet in die auto zetten... Kortom ik vind RB zelf mede verantwoordelijk voor het falen van Gasly. En nu komen er ineens allemaal verwijten naar buiten dat ie niet goed communiceerde en dat de band met zijn monteurs niet goed was... maar als hij slecht communiceert, dan was dat bij Torro Rosso toch ook al een factor?

Max moest ook nog leren toen hij bij RB kwam en kreeg daarin ook de ruimte van het team. Dus ben het ook niet eens met de keiharde stelling dat RB niet het team is om te leren. Voordeel was wel dat Max het wel erg snel oppakte en progressie boekte. Maar Max is wel uitzonderlijk daarin, net als dat Hamilton en vettel dat zijn. Andere coureurs hebben meer tijd nodig.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EB6yL9KX4AAIeYH?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

wowly schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 09:51:
Wow, ff een paar dagen op vakantie en er is reeds gebeurd wat we allen voorspelden: Gasly gewisseld voor een Torro Rosso piloot.
Wat wel vreemd is dat het niet Kvyat is, maar Albon! De ultieme rookie! Mijn keuze zou het niet zijn ( geen exceptioneel talent, veel mazzel bij het bereiken van de F1, lijkt me een kwetsbare persoonlijkheid) en Kvyat had nog wat van ze tegoed imho.
vind het een logische keuze; kvyat is best ook, en heeft zich herpakt; kan 'prima' langs max. Maar van albon hebben ze die data/gegvens niet; kunnen ze met hem de 2e helft van seizoen aankijken. Om voor 2020 te beslissen wie van de twee de betere optie is. Zetten ze albon niet langs max, weten ze ook niets :+ (wel iets, maar beperkt)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Nhz schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 12:34:
[...]

Eerste hit op Google is van AD. Het expliciete interview is ook vast ergens te vinden. Kan me goed voorstellen dat dit Daniel behoorlijk steekt.
Thx, ik zie nu wat meer interviews verschijnen maar leggen de focus op Max idd. Horner trekt het wat breder naar het team..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tomcatter_31 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 09:34:
[...]

Hoe weet jij dit dan, inzage ? Elk persoon heeft zo zijn voorkeuren, vrij normaal. Er zijn vast ook genoeg mensen die voorkeur hadden naar RIC en die mensen werkten waarschijnlijk ook met hem.
Wat de pers lekt wil niet zeggen dat dat klopt, clickbaits en hoop blah blah.

RIC en Max kregen gewoon hetzelfde materiaal, misschien om en om eens een keer de nieuwe spullen om te testen. Ric is niet alleen voor die reden weggegaan.
Max heeft destijds een beter contract gekregen omdat ze ook bang waren dat hij naar een team zou gaan, RIC heeft gewoon hetzelfde contract aangeboden gekregen. Renault betaalde meer en hij wilde ook een nieuwe uitdaging, prima toch?

Daarnaast is de constructeurs titel belangrijker dan een rijderstitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

dubbelpost

[ Voor 95% gewijzigd door basvn op 14-08-2019 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Interessant overzicht, maar verteld denk ik niet het hele verhaal. Als ik ze even bekijk van oud naar nieuw dan zou het zo moeten zijn dat er vanaf b]Generatie 5[/b] al grote problemen moeten zijn met close racing en inhalen. Dat is overigens niet het geval tijdens deze generatie. Er zijn in dit geval meer invalshoeken die meegenomen moeten worden.

Wat wel opvalt is dat de verbetering tussen de laatste en voorlaatste generatie marginaal zijn en zoals al gesteld weinig effect heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hoe oud is deze afbeelding? Dat laatste model ziet er namelijk uit als een F1 van rond 2000. Dat is alweer bijna 20 jaar geleden.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• ThomasG
De investeringen van Red Bull Junior Team in de coureurs.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EB6l9LvWkAAvsSc.jpg:large
Pagina: 1 ... 112 ... 156 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire