Waarom moest er iemand plaats maken voor verstappen? Wanneer beide rijders constant op de eerste twee posities hadden gereden dan vraag ik mij af op Max wel zo snel naar RBR werd gehaald. De resultaten vielen tegen en men zag meer potentie in Max.Hippocampus schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 14:09:
[...]
Ik denk dat toen iemand plaats moest maken omdat Verstappen in de RBR moest komen.
Nu is de situatie anders, er moet iemand naar RBR omdat Gasly uit de RBR moet. Dan is het keuze proces toch iets anders.
Dezelfde reden is dat Gasly nu vervangen wordt. Gasly was de keus omdat iemand de plek van Riccardo moest innemen. Albon had nog nooit in een F1 wagen gereden, dus die laat je niet direct beginnen bij RBR. Hartley was ook niet dat wat ze gehoopt hadden en Kvyat zet je ook niet meteen in de Red Bull wanneer die er een jaar uit is geweest.
Gasly moet er ook niet uit, maar de resultaten zijn blijkbaar zo teleurstellend en het verschil tussen beide rijders is zo groot dat men genoodzaakt is om voor een alternatief te kiezen. Kvyat heeft al de kans gehad, dus het is niet zo vreemd dat men Albon de kans geeft, het is namelijk voor een half seizoen. Als Albon het ook niet waar kan maken is het zo maar mogelijk dat Kvyat volgend seizoen terug komt naar RBR, of men kiest voor een andere rijder