[F1] Seizoen 2019 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 110 ... 156 Laatste
Acties:
  • 1.146.061 views

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Van Reddit gejat. :P
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/mb85xrorc0g31.png

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

MikeyMan schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 12:21:
No shit... Die had ik toch niet helemaal meer verwacht. Hoop dat ie het hoofd boven water houdt en niet in dezelfde situatie als gasly terecht komt.

Edit: laat ik het anders zeggen, ik had verwacht dat ze albon nog zouden laten rijpen en wellicht toch voor kvyat zouden gaan.
Idem! Het liefst zou ik Hulkenberg naast Verstappen zien, Kvyatt was het meest logisch maar Albon is denk ik een steady puntenpakker maar wel meer een racer dan Gasly. Ik ben benieuwd!

Volvotips.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:52

basvn

Breezand - NHN

Nu moet russel nog een stoeltje ergens anders zien te vinden, en de nieuwe lichting van F1, heeft allemaal een plek in een (sub)top team
Max, Leclerc, Norris, Albon en dan Russel

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Mooie start van silly season weer. Hoe meer ik erover nadenk hoe logischer ik de wissel vind. Gasly moest echt weg bij het hoofdteam, dat was duidelijk. Die jongen was een emotioneel wrak aan het worden. En Kvyat naar RBR laat Albon en Gasly over bij Toro Rosso. Niet ideaal lijkt me, 2 (relatieve) rookies in een ontwikkelteam. En Kvyat lijkt het eindelijk weer op de rit te hebben mentaal. Dan ga je 'm niet opnieuw meteen voor de leeuwen gooien, zeker niet omdat ie ook net vader is geworden en daar ook een deel van zijn aandacht in zal willen steken. Nee, Albon is een tussen oplossing denk ik. En wie weet kan hij mooie dingen laten zien. Slechter dan Gasly kan natuurlijk gewoon wel, maar dan heeft hij iig het rookie excuus.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeAdWaVe74
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-11-2022
JB schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 13:42:
[...]

RIC terug? Meh dat lijkt me sterk ivm zelf vertrekken bij RBR
RIC doet het in de gele auto nou niet bepaald goed.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Hockenheim 2020 is dus nog niet zo heel zeker..

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:33
Van Kvyat weet RB exact wat hij kan, van Albon is zijn (ultieme) potentie nog onbekend.

Een half jaar onder hoge druk in het 1e team, maar tegelijkertijd ook 'weinig' druk omdat zijn missie is binnen 0,8 van Verstappen te komen (ergo, minder dan Gasly..).

Uitstekende test case voor RB om te beoordelen wie er in 2020 naast Verstappen moet, op het moment dat de 2e rijder van RB echt een verschil kan gaan maken voor het WDC en WCC.

Als Albon echt ver achter ligt, zal RB óf Kvyat weer moeten promoveren (of als ze al bedacht hebben dat Kvyat niet goed genoeg is), zullen ze extern gaan moeten zoeken (Hulk bijv, of Lando Norris wegkopen bij Mclaren etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:01
basvn schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 14:06:
Nu moet russel nog een stoeltje ergens anders zien te vinden, en de nieuwe lichting van F1, heeft allemaal een plek in een (sub)top team
Toekomst van de F1 wat mij betreft.

We hebben de afgelopen jaren te lang met wat teveel oude rotten gezeten (o.a. Button, Webber, Alonso etc) en nu komt er waardige verjonging het veld in. Daarnaast zullen Vettel en Hamilton ook geen vijf jaar meer door gaan gok ik.

N.b. daarmee bedoel ik niet te zeggen dat het gelijk allemaal potentiële wereldkampioenen zijn, maar het zijn wel coureurs die ik nog jaren lang zie meedraaien in de F1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
MikeyMan schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 13:57:
[...]

Want zevende worden in een Renault is een stuk beter dan voor podia strijden in een Red Bull?
Ik denk dat hij liever eerste rijder wordt en nu nog hoopt op een verbetering bij Renault. Voorlopig kan hij nog rustig anderhalf seizoen zijn centen tellen, volgend jaar de stap terug maken (en een stap terug doen, als definitieve 2e rijder) zou dom zijn. Je weet niet wat Max aan het eind van 2020 gaat doen, en dan zou hij alsnog terug kunnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-09 22:06
Heerlijk dat gespeculeer, maar wat een aannames over Gasly die het zelf niet meer wilt, Kvyat die dat ook niet wil omdat hij net papa is, etc. er komt vast duidelijkheid over, is het niet vandaag dan later dit seizoen.
Er is nog geen pers evenement geweest, waarschijnlijk pas in België. pers zal daar over al jullie vragen struikelen :)

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
faraga schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 13:15:
Mijn twee cent: Ze weten al hoe Kvyat kan presteren in een topteam en nu weten ze het ook van Gasly. Komend halfjaar geven ze Albon een kans om zich te bewijzen en als dat niet gebeurt, zien we volgend jaar Kvyat naast Max rijden. Dat is een beetje hoe ik de tekst van Red Bull interpreteer.
Precies wat ik ook dacht. Als Albon ‘t na een paar races ook niet waarmaakt is ‘t volgend jaar gewoon KVY. Die is dan ook gesettled en hoeft dan nu als kersverse vader niet met extra stress te dealen - prima uitgekiend.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
Geronimous schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 14:10:
Heerlijk dat gespeculeer, maar wat een aannames over Gasly die het zelf niet meer wilt, Kvyat die dat ook niet wil omdat hij net papa is, etc. er komt vast duidelijkheid over, is het niet vandaag dan later dit seizoen.
Er is nog geen pers evenement geweest, waarschijnlijk pas in België. pers zal daar over al jullie vragen struikelen :)
Nou inderdaad, net alsof één van beide een topstoeltje bij Red Bull op zou geven/laat schieten om maar lekker rustig in het middenveld bij Toro Rosso te gaan rijden :')

Het zijn topsporters die er, waarschijnlijk, van overtuigd zijn dat ze me het juiste materiaal Hamilton kunnen verslaan. Die doen echt geen stapje terug omdat ze even wat minder lekker in hun vel zitten :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TweakOverflow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-09 16:44

TweakOverflow

Wubbalubbadubdub!

Die verwacht ik ook 2020 in een RB :*)

Weddings are basically funerals with cake.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
ArcticWolf schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 14:12:
[...]

Albon kan alsnog, maar dan moeten ze hem er in Spa al in zetten.
Hear hear :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:18

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Plaatje doet het al niet meer :N

Tweakers Discord

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

basvn schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 14:06:
Ik zou Albon nou niet echt in dat rijtje scharen eerlijk gezegd. Laten we nog maar even afwachten wat ie ervan bakt. Tot dusver heeft ie nog moeite met Kvyat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Bosmonster schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 14:26:
[...]

Ik zou Albon nou niet echt in dat rijtje scharen eerlijk gezegd. Laten we nog maar even afwachten wat ie ervan bakt. Tot dusver heeft ie nog moeite met Kvyat.
En met de auto consistent heel houden

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Vind het maar jammer. Albon is een stap minder dan Gasly. Hoop dan op Hulkenberg in 2020

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

Ivysaur schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 14:27:
Albon is een stap minder dan Gasly.
Huh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

DaniëlWW2 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 13:43:
Het zat eraan te komen, maar Albon? :o
Ik ben nog even voorzichtig in mijn voorspellingen, straks wint hij de GP van Belgie :P

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Gold als een kartstalent, jarenlang in relatieve onbekende raceklasses gereden. Toevallig een derde plek in F2 en nu meteen hoppa naar Torro Rosso. Kvyat deed het beter dan hem en nu ineens naast Verstappen. Op F1 heeft die ook weinig laten zien. Maar wie weet RBR heeft goede auto's dus misschien is die nu ineens 'unlocked' Super Sayian Albon 2.

Maar heb liever gewoon een oude gozer zoals Hulkenberg naast Verstappen.

[ Voor 7% gewijzigd door Ivysaur op 12-08-2019 14:30 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RichardQG
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 25-09 18:30
Ik had dit toch eigenlijk niet verwacht. Was er toch wel vrij zeker van dat Kvyat Gasly zou vervangen, maar ja we zien wel hoe het gaat.

Hier nog wat memes van Reddit :+

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/xrp7ia9550g31.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/86tsm1i2yzf31.png

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/b5h4nnb5b0g31.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakOverflow
  • Laatst online: 27-09 16:44

TweakOverflow

Wubbalubbadubdub!

Wordt weer een heel mooi seizoen 😁 Eerst de problematiek bij Mercedes, nu deze wisseling en ook nog het hele politieke spel rond Bottas / Ocon voor komend jaar. Ik ben echt heel benieuwd hoe ze het in beeld gaan brengen.

Weddings are basically funerals with cake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

basvn schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 14:09:
[Twitter]
Hockenheim 2020 is dus nog niet zo heel zeker..
Hockenheim 2020 komt zeer waarschijnlijk niet.

Anders had de FOM met de teams al aan het onderhandelen zijn over 23 races.

Aangezien de FOM onderhandelde over 22 races (2019 + Zandvoort + Hanoi - Hockenheim) lijkt dat al redelijk besloten.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

klik voor video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Zou me niks verbazen als Helmut Marko's ego te groot is om Kvyat ooit weer een kans te geven bij RBR zelf.
Die heeft hem al een keer afgeschreven en om Kvyat dan weer een kans te geven zou betekenen dat hij moet toegeven dat hij fout zat.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

ScrooLoose schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 14:58:
Zou me niks verbazen als Helmut Marko's ego te groot is om Kvyat ooit weer een kans te geven bij RBR zelf.
Die heeft hem al een keer afgeschreven en om Kvyat dan weer een kans te geven zou betekenen dat hij moet toegeven dat hij fout zat.
Ik ben er 100% zeker van dat dit het niet is. Want dan had ie hem niet terug gehaald naar Toro Rosso. Daarnaast is het absoluut niet enkel het besluit van Marko. Iedereen speculeert, maar het moet wel enigszins realistisch blijven naar mijn idee.

[ Voor 13% gewijzigd door Bansheeben op 12-08-2019 15:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:41

pinda powerrr

Slow down...

En dan te bedenken dat het seizoen zooooooo saai begon 8)7 _O-

Dit is hetzelfde als de sprinklers van Bernie, maar dan over de hele F1 verspreid *O*

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Bansheeben schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 15:01:
[...]

Ik ben er 100% zeker van dat dit het niet is. Want dan had ie hem niet terug gehaald naar Toro Rosso. Daarnaast is het absoluut niet enkel het besluit van Marko. Iedereen speculeert, maar het moet wel enigszins realistisch blijven naar mijn idee.
Het was zo maar een gedachte :) , maar onrealistisch is het niet naar mijn mening.

En zo veel keus hadden ze niet voor het 2e stoeltje bij TR, als er nog een andere rijder uit eigen stal was geweest met genoeg licentie punten en talent hadden ze die wel naar voren geschoven. (afaik was er verder niet echt iemand)

Ik had liever Kvyat naast Max gezien en Albon nog lekker een seizoen in de TR gelaten.
Dat het met Max direct zo goed is gegaan wil niet zeggen dat het met elke "rookie" direct goed is in de RBR... dat heeft Gasly wel laten zien.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Bansheeben schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 15:01:
[...]

Ze konden niet anders, welke andere coureur met voldoende super licentie punten, "enige" ervaring + een recent F1 verleden zou er beschikbaar zijn geweest? Buemi e.d. is echt geen optie meer ook al zie je ze nog zo vaak voorbij komen in de lijstjes. De talentpool van RBR is zo leeg als wat en er kwam ook niets met enige potentie vrij bij andere teams.

Dr Helmut had weinig andere opties dan Kvyat vragen weer in de TR plaats te nemen en die laatst genoemde zal ongetwijfeld buiten het zicht van Helmut een keer een lange neus hebben getrokken.

Daarom ha dik eerlijk gezegd ook verwacht dat Gasly wel zou blijven zitten en zelfs volgend jaar nog wel in de RBR zou zitten. Albon is er net zo klaar voor als een Gasly... eigenlijk niet. En ik denk dat ze de handjes dicht mogen knijpen als Albon het er iets beter van af gaat brengen als Gasly. In een TR je rondjes rijden is wat anders dan een RBR de baan over sturen en de competitie voorin is ook wel even andere koek.

Albon is in de series waar hij hiervoor heeft gereden nou niet echt heel indrukwekkend geweest waarbij hij ook een onuitwisbare indruk heeft achter gelaten. Ik hoop voor Albon dat het gaat lukken maar RBR staat er momenteel niet heel best op als het gaat om de gehele rijders line-up, dan doet een McLaren het toch wel een tikje beter met 2 echte talenten welke voor de komende jaren vast liggen.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:30
ScrooLoose schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 14:58:
Volgens mij denken velen dat een F1 raceteam een vrijetijdsclubje is.
Niets is minder waar: een F1 raceteam is een bedrijf waar 100den miljoenen in omgaat. Als je niet goed genoeg bent word je eruit gezet, net zoals bij elk andere bedrijf.
Daniil Kvjat maakte in 2016 fouten bij Red Bull en later dat seizoen en seizoen 2017 verbeterde hij zich niet bij Toro Rosso, en werd hij eruit gezet.
Omdat er voor seizoen 2019 geen andere adequate coureurs waren, mocht hij bij Toro Rosso terugkomen.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-09 07:54

JB

Cédric roelt!

Xfile schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 15:26:
[...]

Omdat er voor seizoen 2019 geen andere adequate coureurs waren, mocht hij bij Toro Rosso terugkomen.
Was dat zo ja? Of had ie een bak geld mee, waardoor het makkelijker werd? Helemaal geen aanwas vanuit het programma is wel slecht toch?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RichardQG schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 14:33:
Ik had dit toch eigenlijk niet verwacht. Was er toch wel vrij zeker van dat Kvyat Gasly zou vervangen, maar ja we zien wel hoe het gaat.

Hier nog wat memes van Reddit :+

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie blunder met dat "Torro Rosso", voor velen schijnbaar nog steeds lastig om dat goed te schrijven? :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik zie weer best wat stemmen opgaan om Hulkenberg in een RBR te zien volgend jaar. Ik heb geen enkel idee waarom eerlijk gezegd? Ricciardo is duidelijk de betere coureur van die twee en die werd door Verstappen al naar huis gereden.

Als een soort van Bottas en dus als overduidelijke tweede rijder, vooruit. Maar anders? Dan kun je beter Russell kopen.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-09 21:50
basvn schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 15:57:
[...]

RBR wilt denk niet meer in het seizoen rijders wisselen.. hierdoor komen ze toch wel erg negatief in het nieuws.. slecht voor je merk
Gottem.
Ome Ernst schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 14:28:
[...]

Ik ben nog even voorzichtig in mijn voorspellingen, straks wint hij de GP van Belgie :P
Als dat zo is gaan ze elke week van coureurs wisselen, elke keer dat je wordt gepromoveerd win je?
JB schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 15:33:
[...]

Was dat zo ja? Of had ie een bak geld mee, waardoor het makkelijker werd? Helemaal geen aanwas vanuit het programma is wel slecht toch?
Volgens mij was het omdat hij goed werk deed in de Ferrari simulator en dat Red Bull hem liever in het junior team had dan dat hij Vettel hielp ;) Er zijn vast mensen die daar op kunnen reageren met bron :)

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
JB schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 15:33:
[...]

Programma was voor Verstappen al niet bijster veel waard, Verstappen komt technisch gezien ook niet uit de RBR talentpool, die is tijdens zijn eerste seizoen in de single seaters gespot door RBR en zat nog geen jaar later in de TR maar echt opgeleid heeft RBR hem zeker niet, dat is echt Verstappen sr geweest + Frits van Amersfoort die hem in de F3 een stoeltje gaf.

Op Vettel en Ricciardo na zijn er weinig succesvolle rijders uit de RBR talenten pool geweest binnen de F1.

[ Voor 9% gewijzigd door R2D2 op 12-08-2019 15:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:09
Hmmmm.

Mijn voorlopige conclusie is dat dit dé mogelijkheid voor Carlos Sainz Jr is om bij de eerste 6 te eindigen in het WDC. Als je ervan uitgaat dat hij de ingezette lijn kan vasthouden, dan heeft Alex nog zo'n 100 punten nodig, ofwel 11 punten per ronde. Ik bedoel, dat kan zeker. Maar dan moet Alex wel beter en sneller zn draai zien te vinden dan vriend Pierre...

Ow well. Sympatieke coureur, ik gun het Carlos wel. Ook wel weer eens leuk voor McLaren :)

[ Voor 4% gewijzigd door Helixes op 12-08-2019 15:42 ]

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://external-preview.redd.it/D4ig6BmYuCIPIjw80YJn4SKNzvVf_aS6-nFLAEU7N14.jpg?width=640&height=853&crop=smart&auto=webp&s=fd5c3ff4653aa3022e30c0774edc52b1f6934a55
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/rk6b11uht0g31.jpg?width=640&height=426&crop=smart&auto=webp&s=3979ca733f39c4cba540212b36f03ad83dad72b6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:23

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

FirePuma142 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 15:36:
Ik zie weer best wat stemmen opgaan om Hulkenberg in een RBR te zien volgend jaar. Ik heb geen enkel idee waarom eerlijk gezegd? Ricciardo is duidelijk de betere coureur van die twee en die werd door Verstappen al naar huis gereden.

Als een soort van Bottas en dus als overduidelijke tweede rijder, vooruit. Maar anders? Dan kun je beter Russell kopen.
Als Mercedes zo makkelijk zijn rijders elders zou stallen had Ocon nu wel een stoeltje gehad waarschijnlijk... Ben bang dat ze Russell liever een jaar aan de kant laten dan dat ze hem aan RB over doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Helixes schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 15:40:
Ow well. Sympatieke coureur, ik gun het Carlos wel :)
Me 2, Carlos zou die plek eigenlijk verdienen en niet een Gasly, Albon of Kvyat. Ook Carlos heeft fouten gemaakt soms een beetje Calimero gedrag vertoond maar het zou absoluut een betere keuze geweest zijn dan Albon, Kvyat en Gasly bij elkaar opgeteld.

En ja dan had men 2 haantjes te managen gehad bij RBR maar lijkt me dat je dat toch 100x liever hebt binnen je team dan 1 coureur die voor 2 moet presteren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xfile
hardware-lover schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 15:35:
[...]

Mooie blunder met dat "Torro Rosso", voor velen schijnbaar nog steeds lastig om dat goed te schrijven? :+
Taaladvies: https://onzetaal.nl/taaladvies/schijnbaar-blijkbaar/
De meest taaladviesboeken raden aan schijnbaar alleen te gebruiken in de betekenis 'naar de schijn, niet in werkelijkheid' en blijkbaar in de betekenis 'kennelijk, klaarblijkelijk'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
Laten we eerlijk zijn, ze hebben altijd gezegd: Gasly blijft bij Red Bull. En dat klopt ook. Want VER, GAS, ALB en KVY zijn allemaal onder contract bij Red Bull. Hij blijft alleen niet bij Red Bull Racing, maar dat hebben ze strikt gezien ook nooit beweerd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
FirePuma142 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 15:36:

Ik durf wel te beweren dat Red Bull ook helemaal geen tweede Max zoekt maar idd een goede constante tweede rijder zoals bijv. Bottas, maar wel iemand die Verstappen kan blijven prikkelen op momenten (net als dat Bottas dat bij Hamilton doet).
Daarmee bereik je als team de beste resultaten en behaal je de meeste punten.

Gasly doet dat gewoon niet goed. Die moet gewoon elke race MINIMAAL op plek 6 eindigen, ruim voor de nummer 7 en hooguit een stukje achter de nummer 5. (er even vanuitgaande dat de Ferrari's, Mercedessen en Max plek 1 t/m 5 in beslag nemen). Als Gasly dat gewoon had gepresteerd dan had hij het seizoen afgemaakt.

Echter, als je én te vaak crashed én te vaak vast zit in het middenveld met een veel betere auto dan doe je het gewoon niet goed genoeg.

Of Albon dat beter doet? Misschien wel, maar ik zie in hem absoluut geen bedreiging voor Max maar dat is zoals gezegd ook niet het doel van Red Bull.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Kaaswagen schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 15:36:
[...]

Als dat zo is gaan ze elke week van coureurs wisselen, elke keer dat je wordt gepromoveerd win je?
Eigenlijk zouden ze nu kyvat moeten ontslaan >:)

Redbull 1 - 2 in Spa :o

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

B-Real schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 15:48:
[...]

Ik durf wel te beweren dat Red Bull ook helemaal geen tweede Max zoekt maar idd een goede constante tweede rijder zoals bijv. Bottas, maar wel iemand die Verstappen kan blijven prikkelen op momenten (net als dat Bottas dat bij Hamilton doet).
Daarmee bereik je als team de beste resultaten en behaal je de meeste punten.

Gasly doet dat gewoon niet goed. Die moet gewoon elke race MINIMAAL op plek 6 eindigen, ruim voor de nummer 7 en hooguit een stukje achter de nummer 5. (er even vanuitgaande dat de Ferrari's, Mercedessen en Max plek 1 t/m 5 in beslag nemen). Als Gasly dat gewoon had gepresteerd dan had hij het seizoen afgemaakt.

Echter, als je én te vaak crashed én te vaak vast zit in het middenveld met een veel betere auto dan doe je het gewoon niet goed genoeg.

Of Albon dat beter doet? Misschien wel, maar ik zie in hem absoluut geen bedreiging voor Max maar dat is zoals gezegd ook niet het doel van Red Bull.
Inderdaad. constant p6 rijden is genoeg. als je maar dicht genoeg op de rest blijft.
en je niet laat lappen door je teamgenoot die nog een extra pitstop heeft ook :+

als je dan ook nog is ronde's achter een RAI en een SAI blijft rijden, zonder daar langs te komen, gaat er iets mis.
en dat is denk ook de reden dat ze nu maar hebben gezegd we zetten ALB er wel in. kijken hoe die het de 2e helft doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
R2D2 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 15:38:
[...]

Programma was voor Verstappen al niet bijster veel waard, Verstappen komt technisch gezien ook niet uit de RBR talentpool, die is tijdens zijn eerste seizoen in de single seaters gespot door RBR en zat nog geen jaar later in de TR maar echt opgeleid heeft RBR hem zeker niet, dat is echt Verstappen sr geweest + Frits van Amersfoort die hem in de F3 een stoeltje gaf.

Op Vettel en Ricciardo na zijn er weinig succesvolle rijders uit de RBR talenten pool geweest binnen de F1.
Het is te vergelijken met voetbalclubs: slechts enkelen uit de jeugdopleiding breken door, en de rest wordt bij andere clubs vandaan geplukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:41

Niku

Alagaesii

Bensimpel schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 15:49:
[...]

Eigenlijk zouden ze nu kyvat moeten ontslaan >:)
Max in de Toro Rosso en Spa winnen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 19:23

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Niku schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 15:54:
[...]

Max in de Toro Rosso en Spa winnen?
Dat zou wat zijn... De Toro Rosso volledig ontwikkelen voor snelle banen. De Red Bull volledig ontwikkelen voor bochtige banen. En wisselen maar!
WDC guaranteed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
basvn schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 15:50:
[...]

Inderdaad. constant p6 rijden is genoeg. als je maar dicht genoeg op de rest blijft.
en je niet laat lappen door je teamgenoot die nog een extra pitstop heeft ook :+

als je dan ook nog is ronde's achter een RAI en een SAI blijft rijden, zonder daar langs te komen, gaat er iets mis.
en dat is denk ook de reden dat ze nu maar hebben gezegd we zetten ALB er wel in. kijken hoe die het de 2e helft doet.
Precies.

Daarnaast denk ik dat er nog één ding is waar Gasly niet zoveel aan kon doen, maar wat wel meegespeeld heeft in deze move. Red Bull ziet dat P2 bij de constructeurs, door het gestuntel van Ferrari, mogelijk is met een beetje geluk. Hoewel dat niet het doel was voor 2019 denk ik dat ze zich daar nu wel op focussen.

Daarvoor zijn ze wel zoveel mogelijk punten nodig, want als er bij Ferrari weinig fout gaat dan doen Vettel en Leclerc niets voor elkaar onder en lukt het niet.

Als Red Bull P2 haalt in het kampioenschap dan is het voor hun gewoon een geslaagd jaar en wordt 2020 (zoals vorig jaar al aangekondigd) absoluut het jaar dat ze weer voor de titel willen gaan

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

B-Real schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 15:58:
[...]

Als Red Bull P2 haalt in het kampioenschap dan is het voor hun gewoon een geslaagd jaar en wordt 2020 (zoals vorig jaar al aangekondigd) absoluut het jaar dat ze weer voor de titel willen gaan
En daar heb je ook echt wel een wing-man bij nodig!
kijk maar naar vorige week.. omdat de rest zo ver achter lag, kon HAM zijn pitstop maken.
als Gasly (of iemand van FER) dichterbij had gelegen, had HAM dit waarschijnlijk niet gedaan, en had max die P1 kunnen houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

basvn schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 16:00:
[...]

En daar heb je ook echt wel een wing-man bij nodig!
kijk maar naar vorige week.. omdat de rest zo ver achter lag, kon HAM zijn pitstop maken.
als Gasly (of iemand van FER) dichterbij had gelegen, had HAM dit waarschijnlijk niet gedaan, en had max die P1 kunnen houden.
Mee eens, maar denk dat HAM er alsnog wel langsgekomen was mochten ze niet voor die pit zijn gegaan. Maar goed, dat zijn aannames :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

R2D2 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 15:15:
[...]

Ze konden niet anders, welke andere coureur met voldoende super licentie punten, "enige" ervaring + een recent F1 verleden zou er beschikbaar zijn geweest? Buemi e.d. is echt geen optie meer ook al zie je ze nog zo vaak voorbij komen in de lijstjes. De talentpool van RBR is zo leeg als wat en er kwam ook niets met enige potentie vrij bij andere teams.

Dr Helmut had weinig andere opties dan Kvyat vragen weer in de TR plaats te nemen en die laatst genoemde zal ongetwijfeld buiten het zicht van Helmut een keer een lange neus hebben getrokken.

Daarom ha dik eerlijk gezegd ook verwacht dat Gasly wel zou blijven zitten en zelfs volgend jaar nog wel in de RBR zou zitten. Albon is er net zo klaar voor als een Gasly... eigenlijk niet. En ik denk dat ze de handjes dicht mogen knijpen als Albon het er iets beter van af gaat brengen als Gasly. In een TR je rondjes rijden is wat anders dan een RBR de baan over sturen en de competitie voorin is ook wel even andere koek.

Albon is in de series waar hij hiervoor heeft gereden nou niet echt heel indrukwekkend geweest waarbij hij ook een onuitwisbare indruk heeft achter gelaten. Ik hoop voor Albon dat het gaat lukken maar RBR staat er momenteel niet heel best op als het gaat om de gehele rijders line-up, dan doet een McLaren het toch wel een tikje beter met 2 echte talenten welke voor de komende jaren vast liggen.
Voor Albon zal het gewoon zaak zijn enigszins bij te blijven. Niemand verwacht van hem dat hij Verstappen het vuur aan de schenen gaat leggen, waar dat afgelopen jaar nog wel door een enkeling over Gasly geroepen werd. In die zin staat de druk er een stuk minder op bij Albon. Ik denk dat ze Albon willen testen, zodat ze voor volgend jaar een goede keuze kunnen maken wie er naast Max mag plaatsnemen. Ik denk dat ze bij RBR echt zeer serieus zijn in hun ambities voor WDC in 2020 en dan hebben ze een 2e coureur nodig die Max kan ondersteunen tijdens GP's als die van Hongarije. Ik denk dat de voorkeur bij RBR voor 2020 gewoon naar Kvyat uitgaat, maar nu hebben ze de kans om te zien wat Albon kan met de RB15. Ongetwijfeld zal ook Albon zoek gereden worden door Max, maar het gaat er denk ik meer om hoe hij zich verbetert over de rest van het seizoen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:54
Dr. Helmut Marco - Destroyer of careers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xfile
Bansheeben schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 16:02:
[...]

Voor Albon zal het gewoon zaak zijn enigszins bij te blijven. Niemand verwacht van hem dat hij Verstappen het vuur aan de schenen gaat leggen, waar dat afgelopen jaar nog wel door een enkeling over Gasly geroepen werd. In die zin staat de druk er een stuk minder op bij Albon. Ik denk dat ze Albon willen testen, zodat ze voor volgend jaar een goede keuze kunnen maken wie er naast Max mag plaatsnemen. Ik denk dat ze bij RBR echt zeer serieus zijn in hun ambities voor WDC in 2020 en dan hebben ze een 2e coureur nodig die Max kan ondersteunen tijdens GP's als die van Hongarije. Ik denk dat de voorkeur bij RBR voor 2020 gewoon naar Kvyat uitgaat, maar nu hebben ze de kans om te zien wat Albon kan met de RB15. Ongetwijfeld zal ook Albon zoek gereden worden door Max, maar het gaat er denk ik meer om hoe hij zich verbetert over de rest van het seizoen.
Albon moet punten scoren voor het constructeurskampioenschap. Red Bull staat nu 3de en wil Ferrari inhalen. Dus er staat zeker druk op Albon.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Xfile
Rudolf schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 16:13:
Dr. Helmut Marco - Destroyer of careers
Dat kan je van elke manager van een bedrijf zeggen.
Het is kortzichtig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09:55
Xfile schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 16:15:
[...]

Het is kortzichtig.
Niet helemaal. Ze wisten dat Gasly nog niet klaar was voor RB, dat hij nog moest groeien. Door vertrek van Ric moesten ze iets en zetten ze hem toch in de auto. En nu idd blijkt dat hij er nog niet klaar voor was, wordt hij er weer uit gekegeld. Niet heel erg netjes van RB...

[ Voor 3% gewijzigd door Tomcatter_31 op 12-08-2019 16:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 16:19
Verwijderd schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 14:02:
[...]
Hij hoopt dat Renault gewoon betere tijden krijgt binnen nu en 3 jaar.
Neem aan dat hij daar na een half jaar Renault wel van genezen is.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:09
autje schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 13:47:
Waarom zou RIC tweede viool willen spelen bij RBR? Zo zit hij volgens mij niet in elkaar.
Nou, blokfluit spelen bij Renault staat hem ook niet zo..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PSV-EHV
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-08 17:44
Xfile schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 16:13:
[...]

Albon moet punten scoren voor het constructeurskampioenschap. Red Bull staat nu 3de en wil Ferrari inhalen. Dus er staat zeker druk op Albon.
Deels waar, maar als hij netjes 6de eindigt achter de andere toppers doet ie het al beter dan Gasly. Wat dat betreft is de opgave om beter dan Gasly te presteren niet heel moeilijk, vandaar dat de druk relatief laag ligt. Niemand gaat van hem verwachten dat ie Max naar huis rijdt, maar ze verlangen bij RBR naar een coureur die netjes de punten binnenharkt.

Google Pixel 7 Pro | Xbox Series X | FIFA | FM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Xfile schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 16:15:
[...]

Het is kortzichtig.
Mee eens. Ze realiseren zich dat hun auto waardig is voor de 2e plek in het WCC.
Punten=€€€
Ze halen simpelweg (waarschijnlijk) meer punten op deze manier, en daarmee dus meer geld. Aan het eind van de rit draait het daar gewoon om.
Daarnaast staan ze nu met deze actie weer in de picture, juist nu in de F1 komkommertijd.
De hele negatieve shitstorm rondom Gasly was ook niet houdbaar op termijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:22
Ari Gold schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 16:26:
[...]

Nou, blokfluit spelen bij Renault staat hem ook niet zo..
Zal hem zijn reet roesten voor 30miljoen per jaar. Misschien maakt ie nog wel een keer een overstap naar een topteam, misschien ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:09
Die overtake op Gio. Kijk Gasly, zo hoort het. :P

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:36
Hehe, vond deze ook wel mooi in de reacties op de Twitter pagina van RBR

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EBxb6XSWwAAh239.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Xfile schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 16:13:
[...]

Op elke F1 coureur staat veel druk natuurlijk. Maar dit lijkt meer een gokje van RBR onder het mom van we hebben weinig meer te verliezen in dat 2e stoeltje. In die zin staat er dus wel minder druk op Albon, omdat niemand het hem echt kwalijk zal kunnen nemen wanneer toch blijkt dat hij het slechter doet dan Gasly (want rookie, halverwege seizoen andere auto en geen denderende pre-F1 carrière).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09:55
Bansheeben schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 16:34:
[...]

Op elke F1 coureur staat veel druk natuurlijk. Maar dit lijkt meer een gokje van RBR onder het mom van we hebben weinig meer te verliezen in dat 2e stoeltje. In die zin staat er dus wel minder druk op Albon, omdat niemand het hem echt kwalijk zal kunnen nemen wanneer toch blijkt dat hij het slechter doet dan Gasly (want rookie, halverwege seizoen andere auto en geen denderende pre-F1 carrière).
Als Albon zijnde weet je dat niet. Voor zelfde geld als hij dit half jaar zelfde presteert als Gasly, ligt ie er mogelijk ook uit voor 2020... dus de druk lijkt mij behoorlijk hoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Tomcatter_31 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 16:37:
[...]

Als Albon zijnde weet je dat niet. Voor zelfde geld als hij dit half jaar zelfde presteert als Gasly, ligt ie er mogelijk ook uit voor 2020... dus de druk lijkt mij behoorlijk hoog.
Vorig jaar december kreeg Albon nog te horen dat RBR de sponsor kraan ging dichtdraaien. Nu mag hij plaatsnemen in de RB15. Ik denk ten eerste dat de intenties echt wel goed doorgenomen zullen zijn (het zijn geen amateurs en Albon heeft ongetwijfeld gewoon een manager voor dit soort zaken) en dat Albon dus al lang blij was met dat Toro Rosso zitje vanuit zijn schijnbaar kansloze positie. Eigenlijk heeft ie gewoon de jackpot gescoord. Wat hij ermee doet gaan we zien, maar de komende maanden neemt niemand hem meer af. Dat is een hele andere insteek dan waarmee Gasly naar RBR ging (wat ook duidelijk blijkt uit zijn verslagenheid).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:18

rammes

koekebakker 1e klas

FabianGTI schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 16:34:
Hehe, vond deze ook wel mooi in de reacties op de Twitter pagina van RBR

[Afbeelding]
nu is het grappig, ik weet nog vorigjaar eerste helft van het seizoen, toen stond daar Verstappen. Toen was het niet normaal en schandalig

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Gasly in de RB15 was gewoon een noodgreep en pakt tot op heden niet goed uit. Waarom dan niet een andere coureur uit je stal de kans geven? Werkt dat ook niet, dan hebben ze wederom gegokt en verloren en kunnen ze alsnog iemand van buiten aantrekken. Denk dat er zat coureurs zijn die graag een overstap maken naar RB. Zeker nu ze Ferrari zo goed als voorbij zijn en Mercedes het al redelijk moeilijk kunnen maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

klik voor video

spoiler:
ze lieten hem eerst vallen :+ en pas eind vorig jaar kwam hij weer in beeld

en weer video van Chainbear! nu over 2021

[ Voor 65% gewijzigd door basvn op 12-08-2019 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey117
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:57
Ik zie overal Hulkenberg voorbij komen, maar ben ik de enige die volgend jaar Bottas voor RBR ziet rijden?

Hij is precies wat ze zoeken: iemand die voldoende punten verzamelt, zonder het de nummer-1 coureur van het team lastig te maken.

Zeker als Ocon volgend jaar in de Mercedes zit en Bottas op zoek moet naar een nieuw stoeltje, zie ik dit wel gebeuren. Het is voor hem ook de minst slechte optie, want ik verwacht niet dat Ferrari hem wil hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:34
Joey117 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 16:59:
Ik zie overal Hulkenberg voorbij komen, maar ben ik de enige die volgend jaar Bottas voor RBR ziet rijden?

Hij is precies wat ze zoeken: iemand die voldoende punten verzamelt, zonder het de nummer-1 coureur van het team lastig te maken.

Zeker als Ocon volgend jaar in de Mercedes zit en Bottas op zoek moet naar een nieuw stoeltje, zie ik dit wel gebeuren. Het is voor hem ook de minst slechte optie, want ik verwacht niet dat Ferrari hem wil hebben.
Bottas zou een goed optie zijn. Maar, waarom zou Bottas naar Red Bull gaan? Dat is zoals het er nu voor staat een achteruitgang. Tenzij zoals je zelf al zegt Mercedes voor een andere coureur kiest en die op zoek moet naar een nieuw zitje.
Als Hulkenberg een aanbod van Red Bull krijgt zal die per direct akkoord gaan. Bottas zal het weglachen tenzij die zonder stoeltje zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:27

Martinspire

Awesomeness

Vuvuzela schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 13:27:
[...]

Onzin. Hoe weten we dat? Ja hij is half Thais.. maar RB bepaalt zelf gewoon wie waar rijdt. Albon was al in karts een onwijs talent.
Hoe groot is dat talent als ie (volgens zijn wiki) sinds 2011 geen kampioenschap meer heeft gewonnen? En ook bij karting lang niet alles.
Sure karting heeft ook zware competitie, maar de rest van de grid heeft echt wel meer gewonnen dan hij. Hij is puur opgepakt vanwege het vlaggetje achter zijn naam, bij de karts, en sindsdien heeft ie gewoon weinig spannends laten zien. In 2017 heeft ie niet eens een race gewonnen. De afgelopen 7 jaar heeft ie 9 races gewonnen. Vergelijk dat met anderen en je ziet gewoon dat ie geen topper is. Leuk voor middenveld of bv als 2e rijder, maar niet meer dan dat. Ook in Toro Rosso vind ik hem niet geweldig.

Sure fouten maken hoort erbij en wellicht zijn we daar een beetje streng mee, maar hij springt er nergens echt uit. Genoeg anderen zijn ook prima in karting geweest, maar hebben daarna met matige resultaten de F1 niet gehaald.
SinergyX schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 13:29:
[...]

Als Albon niveau Gasly wordt, is het het seizoen uitrijden, de slechtste eruit en iets nieuws erin gooien.

Het is geen kwestie van 'hij is beter', of 'kvyat had gemoeten', het is kwestie van 'iets moet gedaan worden'.
Zeker, Gasly ging niet goed en moest beschermd worden, maar ik zie Albon als nog niet klaar. Maakt nog teveel fouten om in het eerste team thuis te horen en moet nog wat meer ervaring op doen. Hij heeft nog niet eens een demo-run gedaan...
Niemand snapte in 2016 Barcelona de keuze van Kvyat voor Max, tot de race zelf kwam. Eerst maar kijken wat hij doet, dan pas zien of het slim was of niet.
Verstappen had toen al 2x een 4e plek behaald in een auto die daar niet hoorde, bovendien had ie aardig wat mooie inhaalacties gemaakt (zelfs zonder die van Nasr op Spa) en had zich echt in de picture gereden. Meerdere keren voor de Red Bull's geëindigd. Ik denk dat Verstappen anders ook later in het jaar wel in de RBR had gereden. Albon wordt nu alleen naar voren geschoven omdat ze niet anders hebben, niet omdat ie het zo goed gedaan heeft...

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey117
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:57
RobertMe schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 17:03:

Tenzij zoals je zelf al zegt Mercedes voor een andere coureur kiest en die op zoek moet naar een nieuw zitje.
Dit zou ook de enige reden zijn voor Bottas om te wisselen. Zijn contract wordt ieder jaar voor 1 jaar verlengd, dus erg zeker zijn ze niet van hem. Zeker met Ocon die nu aan de zijlijn staat verwacht ik dat dit het laatste jaar is van Bottas in een Mercedes.

Hulkenberg oogt best sympathiek, maar ik ben geen groot fan van hem. Dan heb ik Bottas toch hoger zitten wat betreft talent en kunde. Voor RedBull lijkt hij mij ook een betere keuze. Ik denk dat Hulkenberg toch minder genoegen neemt met de nummer-2 status. Bottas overduidelijk niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
RobertMe schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 17:03:
[...]

Bottas zou een goed optie zijn. Maar, waarom zou Bottas naar Red Bull gaan? Dat is zoals het er nu voor staat een achteruitgang. Tenzij zoals je zelf al zegt Mercedes voor een andere coureur kiest en die op zoek moet naar een nieuw zitje.
Als Hulkenberg een aanbod van Red Bull krijgt zal die per direct akkoord gaan. Bottas zal het weglachen tenzij die zonder stoeltje zit.
Die geruchten gaan wel al een tijdje, maarja zie Bottas niet echt als een man die bij RB past. Is toch ook alweer wat ouder en niet echt heel spontaan of goed voor promo events. Ik denk dat een Hulkenberg dan beter bij RB past qua spontaniteit iig (hoewel die misschien wat minder snel is, maar dat is moeilijk in te schatten). Zou het persoonlijk toch wel mooi vinden als Alonso naar RB zou gaan als Albon ongeschikt blijkt, dan heb je pas echt vuurwerk en een betere 2e rijder (nouja, gedeeld 1e rijder) ga je niet vinden. Maar die kans zit helemaal dicht bij nul I guess :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

:+
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EBx1P-jU4AUC8SB.png:large

[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 12-08-2019 17:22 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krankenhausen
  • Niet online
Voelt mij een beetje alsof ze Albon in het diepe gooien en kijken of hij kan zwemmen. Zo ja, dan hebben ze een tweede rijder en zo nee hoeven ze er verder geen tijd meer aan te besteden.

Ik zie Bottas niet in zo snel in de Red Bull of in ieder geval niet slagen. Hij ziet er toch altijd vrij moeizaam uit bij het inhalen en dat is met de RB vaak toch meer nodig. Kijk eens hoe Hamilton, Verstappen en ook Leclerc en Vettel inhalen en vergelijk dat met Bottas.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Krankenhausen schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 17:26:
Voelt mij een beetje alsof ze Albon in het diepe gooien en kijken of hij kan zwemmen. Zo ja, dan hebben ze een tweede rijder en zo nee hoeven ze er verder geen tijd meer aan te besteden.
Zo werkt het Red Bull programma. ;)
Verder zie ik hier iedereen naar Marko wijzen. Tja, Marko is een uitvoerder, niet de bedenken. Nee, notoire controlefreak Mateschitz neemt dit soort besluiten zelf. De man staat ook wel bekend als impulsief en als hij besluit, dam gebeurd het. Ergens vermoed ik dat het voor Gasly voorbij was nadat hij voor de tweede maal op een ronde werd gezet en Hamilton hem eigenlijk belachelijk ging maken in de persconferentie. Was eigenlijk een behoorlijk pijnlijke en hypocriete vertoning van Hamilton, maar het kan zomaar de druppel zijn geweest om Gasly uit RBR te schoppen en te vervangen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
'Had zelf voor Hülkenberg gekozen'

Als Van der Garde aan het roer had gestaan, had hij echter iemand van buiten de Red Bull-familie aangetrokken. “Ik had zelf voor iemand als Nico Hülkenberg gekozen”, aldus de ex-Grand Prix-racer. “Ik weet niet of ze naar hem gekeken hebben, maar hij heeft ervaring, is snel en doet het over het geheel genomen niet verkeerd naast Daniel Ricciardo. Dan heb je ook iemand met ervaring erbij. Albon heeft natuurlijk nog maar een half jaar Formule 1 gereden en heeft dus nog niet zoveel ervaring.”
https://www.msn.com/nl-nl...=BBoPOOe&ocid=mailsignout

Van de Garde wil dus ook Hulkenberg. Het is niet zo heel frappant dat het hier dan ook wordt geopperd

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:37

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ivysaur schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 17:30:
[...]

Van de Garde wil dus ook Hulkenberg. Het is niet zo heel frappant dat het hier dan ook wordt geopperd
De laatste die ik nog serieus neem, na die hele zooit wat in Ziggo studio zit (of commentaar doet), is nog wel die v/d Garde. Nu inmiddels iedereen wel ergens een keertje hulkenberg heeft genoemd, is het simpel kwestie van overnemen.

(net als Vettel terug naar RBR, bottas volgend jaar, Norris pakken, etc etc).

Niemand weet het precieze plan, of dit nu nagedacht of paniek is, hij rijd nu daar en Gasly bij TR voor de rest van het season. Daarna zien we wel weer.

[ Voor 9% gewijzigd door SinergyX op 12-08-2019 17:34 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

DaniëlWW2 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 17:29:
[...]

Verder zie ik hier iedereen naar Marko wijzen. Tja, Marko is een uitvoerder, niet de bedenken. Nee, notoire controlefreak Mateschitz neemt dit soort besluiten zelf. De man staat ook wel bekend als impulsief en als hij besluit, dam gebeurd het. Ergens vermoed ik dat het voor Gasly voorbij was nadat hij voor de tweede maal op een ronde werd gezet en Hamilton hem eigenlijk belachelijk ging maken in de persconferentie. Was eigenlijk een behoorlijk pijnlijke en hypocriete vertoning van Hamilton, maar het kan zomaar de druppel zijn geweest om Gasly uit RBR te schoppen en te vervangen.
Vond het ook een bijzonder sneue actie van Hamilton. Gasly is geen kwaaie jongen en dan iemand die al diep in een dal zit nog even een extra trap geven. :N

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krankenhausen
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 17:29:
[...]

Het is hard maar in ieder geval wel duidelijk. Enige probleem dat ik wellicht zie is dat ze aan het eind van het seizoen met 2 of misschien wel 3 kapotte coureurs zitten en ik geen idee heb wie ze er dan neer zouden moeten zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
B-Real schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 14:18:
[...]

Nou inderdaad, net alsof één van beide een topstoeltje bij Red Bull op zou geven/laat schieten om maar lekker rustig in het middenveld bij Toro Rosso te gaan rijden :')

Het zijn topsporters die er, waarschijnlijk, van overtuigd zijn dat ze me het juiste materiaal Hamilton kunnen verslaan. Die doen echt geen stapje terug omdat ze even wat minder lekker in hun vel zitten :P
Topsporters ja, maar het is ook onrealistisch om te denken dat ze zomaar even nog beter zijn dan Verstappen die ook al met enige moeite Hamilton in de merc bijhoudt/achter zich weet te houden tot de strategie om de hoek komt kijken (in voor- of nadeel van hem).

Trouwens, ik snap die Hamilton wel hoor met die trashtalk. Politics gets you places. Als Mateschitz dit eigenhandig heeft besloten, wat ik trouwens ernstig betwijfel en als een fabel zie - al helemaal naar aanleiding van een persco, dan is het mission accomplished om wat chaos te creëren in de stabiliteit en consistentie.

[ Voor 17% gewijzigd door WhatsappHack op 12-08-2019 17:49 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/67889440_2743072645788173_5692870956326846464_n.jpg?_nc_cat=106&_nc_oc=AQmv2mQfUKOxWbOJC9r2gIO269XUFnexQcTP7L9VqNnEduw2JgQKg56e6It9M49VzEQ&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=c19482cfd8c1d0a320256942db2d2cf8&oe=5DDF13DA

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-09 21:50
Help!!!! schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 17:35:
[...]

Vond het ook een bijzonder sneue actie van Hamilton. Gasly is geen kwaaie jongen en dan iemand die al diep in een dal zit nog even een extra trap geven. :N
Hamilton die mind games met z'n collega's speelt mag ondertussen toch niet heel schokkend meer zijn toch?
Ivysaur schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 17:30:
[...]

Ach kom op, dit is gewoon wat in het rond lullen om maar zendtijd te vullen. Hulk is ok, Hulk is degelijk en Hulk heeft af en toe best pech. Wat Red Bull *overduidelijk* wil is jong rauw talent oppikken en promoveren in eigen kring. Dat Vettel naar Ferrari ging was ook met een schuin oog naar het feit dat vaak eerder dan later Red Bull *iedereen* aan de kant zet als ze denken dat ze ook maar een punt meer kunnen scoren. Hulk heeft meer kans op astronaut worden dan een stoeltje bij Red Bull...

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-07 16:04
Albon voor Gasly ... MEHHH zou wel aan mij liggen, maar dat zou nooit mijn keuzen zijn geweest.
De kans dat Albon de druk niet aankan, en een S wooping krijgt van MAX is bijzonder groot.
Heb je dadelijk nog een jonge rijden die geknakt is.... ze hadden beter voor Kvyat kunnen gaan.
Die heeft het allemaal al meegemaakt. Een podium plek - strijden tegen RIC en het niet slecht doen - een wissel naar het B team - En testrijder zijn bij Ferrari.
Kvyat heeft het allemaal al meegemaakt en kan de druk waarschijnlijk beter aan, ook zou het fair zijn geweest om KVY deze kans weer terug te geven..na de wissel met MAX.

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

powah33 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 18:12:
Kvyat heeft het allemaal al meegemaakt en kan de druk waarschijnlijk beter aan, ook zou het fair zijn geweest om KVY deze kans weer terug te geven..na de wissel met MAX.
Die gaat, zoals eerder aangegeven, die kans dus krijgen in 2020. Tenminste, als Albon zijn zaakjes niet op orde heeft.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-07 16:04
Spotmatic schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 18:17:
[...]

Die gaat, zoals eerder aangegeven, die kans dus krijgen in 2020. Tenminste, als Albon zijn zaakjes niet op orde heeft.
Waar staat dat ... srry ik heb me niet helemaal ingelezen ... kreeg net ergens een stukje te lezen waar dat niet werd aangehaald.

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:14

vhal

ಠ_ಠ

Toch een bijzondere twist tijdens de zomerstop, ik kijk uit naar Spa

Strava

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Weer een Slipstream.
Een review van de eerste seizoenshelft met de rookies, Haas, RBR en Verstappen, Ferrari, Mercedes, Mclaren etc. En ze liepen naar buiten en toen kwam Gasly en Albon. :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
powah33 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 18:19:
[...]

Waar staat dat ... srry ik heb me niet helemaal ingelezen ... kreeg net ergens een stukje te lezen waar dat niet werd aangehaald.
Red Bull pers bericht staat zo ongeveer letterlijk is dat ze dit doen om hun rijders te beoordelen met het oog op 2020. Van Gasly weten ze nu wat die kan, van Albon over een paar maanden ook, en van Kvyat weten ze ook al hoe die in de hoofdmacht presteert.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LockeJohn
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-07-2021
Gasly heeft zn tijd gehad, ze weten wat ze ongeveer van hem kunnen verwachten.
Ze gaan nu kijken wat Albon kan
Wat KVY kan weten ze al

Logische keuze

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Laatst online: 10:27
Denk eigenlijk dat dit plan helemaal niet zo paniekerig is als dat het doet lijken.
Ze kennen KVY al, ALB kan goed vergeleken worden dmv de telemetrie nu met GAS en Max, en heel veel slechter dan GAS kan het niet echt worden lijkt mij zo.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:37

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Ik denk trouwens dat KVY van grote waarde is voor STR, en STR wil je ook niet leegtrekken en opzadelen met twee rookies. Daar zal intern ook nog wel het nodige aan zijn overlegd.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:18
Wat ik niemand nog heb horen roepen :

Het is vandaag op de dag af 5 jaar geleden dat Max bij Toro Rosso tekende.

https://www.autoblog.nl/n...tekent-bij-red-bull-69244

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

asing schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 18:57:
Wij leven liever in het heden en de toekomst. :)

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 19:03
asing schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 18:57:

https://www.autoblog.nl/n...tekent-bij-red-bull-69244
Waar is het gebak?!!!?!?!? :o :o :o :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 19:03
YakuzA schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 14:57:
[...]

Hockenheim 2020 komt zeer waarschijnlijk niet.

Anders had de FOM met de teams al aan het onderhandelen zijn over 23 races.

Aangezien de FOM onderhandelde over 22 races (2019 + Zandvoort + Hanoi - Hockenheim) lijkt dat al redelijk besloten.
Euh...

Edit: min hockenheim dus (y)

[ Voor 3% gewijzigd door Aardappel op 12-08-2019 19:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19:39
Minus hockenheim staat er

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Je ziet de - (min) voor hockenheim en de + (plus) bij de andere 2? :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Pagina: 1 ... 110 ... 156 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire