[F1] Seizoen 2019 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 108 ... 156 Laatste
Acties:
  • 1.146.065 views

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07:44
StealthyPeanut schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 18:57:
[...]

Ga je nou RIC vergelijken met PER? RIC, die een viervoudig wereldkampioen(VET) heeft verslagen in zijn eerste topteam seizoen.
Het is toch geen geheim dat Vettel toen op 90% reed omdat hij weg wilde. Seizoen in de prullenbak en clausule werd geactiveerd. Daniel is goed, maar dit kwam meer op het conto van Seb dan van Ricciardo.

Grappige is dat we nu al 10 races het hebben over Gasly en dat het geen goede tweede rijder is achter Max aan de ene kant en nu Bottas, die de ideale tweede rijder is achter Lewis in het afvoerputje willen proppen terwijl hij doet waarvoor hij er zit; punten halen voor de constructeurs titel. Mercedes gaat Bottas niet vervangen, die gaan Lewis vervangen mocht hij stoppen na dit jaar. Ocon of Russell is dan de opvolger omdat ze weer iemand willen die de titel pakt en niet iemand die tweede viool kan spelen. Beetje Massa 2.0; ergens in het begin van het seizoen ambitie en met een geluk nog een jaar een beetje meedoen voor de knikkers maar eigenlijk geen topper voor de titel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-09 23:50
RobertMe schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 18:49:
[...]

Mercedes heeft vrijwel geen ruimte om coureurs ergens te "plaatsen". [....]
Ik denk dat als Toto bij Claire op de koffie gaat ze samen best wel Ocon kunnen plaatsen :P
dindr schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 19:15:
[...]
Voor Ocon heb je jammer genoeg de situatie dat papa Stroll een zitje heeft gekocht voor zijn zoon, die letterlijk niets kan laten zien. Jammer, want Ocon zou misschien voor verrasingen kunnen zorgen, beter nog. Kilometers kunnen maken, ervaring op doen voor Mercedes, want ze hebben iemand nodig. Laat dat dan net die coureur zijn die lerende was, en heeft laten zien dat hij beter was dan zijn rivaal, daar in de races die geëindigd zijn.
Ik zie Ocon gewoon niet goed genoeg zijn voor een Mercedes (works) stoel. Mercedes zal kijken naar Verstappen, Vettel, Ricciardo en Sainz. Reken er maar op dat die laatste 2 als ze de kans krijgen meteen voor Mercedes tekenen. Max en Seb denk ik niet als ze geloven in hun eigen teams, maar als Ferrari/Red Bull significant wegglijden ten opzichte van Mercedes zie ik ze allebei overstappen.
Holkers schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 19:27:
[...]

Het is toch geen geheim dat Vettel toen op 90% reed omdat hij weg wilde. Seizoen in de prullenbak en clausule werd geactiveerd. Daniel is goed, maar dit kwam meer op het conto van Seb dan van Ricciardo.

Grappige is dat we nu al 10 races het hebben over Gasly en dat het geen goede tweede rijder is achter Max aan de ene kant en nu Bottas, die de ideale tweede rijder is achter Lewis in het afvoerputje willen proppen terwijl hij doet waarvoor hij er zit; punten halen voor de constructeurs titel.
Vettel was toen al 100% committed om naar Ferrari te gaan ja.

Daarom zei ik al eerder; we casus waarom Bottas weg zou moeten is niet gemaakt. Ocon is niet goed genoeg voor f1, laat staan Mercedes en Bottas doet wat ie moet doen. Storm in een glas water.

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-09 21:22
In de comments onder die video een Pool die vraagt of iedereen nu eens kan ophouden met klagen dat Kubica steeds laatste is. Waarom? Kubica heeft meer overwinningen dan Leclerc! :)

[ Voor 3% gewijzigd door U123456 op 09-08-2019 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:40
Kaaswagen schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 20:12:
[...]

Ik denk dat als Toto bij Claire op de koffie gaat ze samen best wel Ocon kunnen plaatsen :P
En ik denk juist van niet :p Ik vermoed dat Mercedes never gaat betalen (in geld) om coureurs kwijt te kunnen. Williams is tegelijkertijd te koppig om onderdelen in te kopen als dat niet nodig is. Het enige overgebleven 'betaalmiddel' zijn dan de motoren, en laat daar nu net een maximum prijs opzitten. En ik vermoed dat in ieder geval nu met Kubica de inkomsten van Kubica als paydriver + de extra publiciteit daardoor meer waard zijn dan die 20 miljoen meen ik dat de motoren maximaal mogen kosten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:23

World Citizen

FreeReef.nl

Welke prestatie dan ook, een manipulatief persoon in je team werkt vaak niet heel erg goed. Zeker niet als het je vlaggendrager is (de rijder).

Ik krijg bij Ocon het gevoel (al sinds jaar en dag), dat hij meer bezig is met de spelletjes rond de baan dan op de baan. En dan kun je het aanpakken zoals Rossberg of zoals Alonso.

Gezien Ocon ook in dit topic nergens word vergeleken met Rossberg... krijg ik het gevoel dat hij het niet zo slim aanpakt.

Er is meer dan statistieken over wie er beter is.

FreeReef.nl

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:20
Het verhaal Ocon is heel simpel...

Als hij werkelijk 'the next big thing' zou zijn had hij dit jaar zeker een stoeltje gehad. Period.

Kan me geen enkele F1 coureur voor de geest halen die na 3 seizoenen onvrijwillig zonder stoeltje zat en later toch nog succesvol is geworden.

Hij ziet Verstappen en Leclerc graag als concurrenten. Moet je kijken wat die 2 dit jaar leren en laten zien. Het enige dat Esteban dit jaar leert is hoe gerieflijk de stoelen in de paddock van Mercedes zitten.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 09:39
alexbl69 schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 02:22:

Als hij werkelijk 'the next big thing' zou zijn had hij dit jaar zeker een stoeltje gehad. Period.

Kan me geen enkele F1 coureur voor de geest halen die na 3 seizoenen onvrijwillig zonder stoeltje zat en later toch nog succesvol is geworden.

Hij ziet Verstappen en Leclerc graag als concurrenten. Moet je kijken wat die 2 dit jaar leren en laten zien. Het enige dat Esteban dit jaar leert is hoe gerieflijk de stoelen in de paddock van Mercedes zitten.
Ben ook geen fan van Ocon, maar dat hij dit jaar geen stoeltje heeft is meer pech dan wat anders en toen dat echt duidelijk werd, was het al te laat. Dat het nooit eerder is gebeurd betekent verder ook niks, zeker niet in een wereld als F1 die pas sinds kort (jaartje of 10) echt professioneel is.

Wat laat Leclerc verder zien dit jaar trouwens? Die bakt er wat mij betreft niet zo enorm veel van. Behalve af en toe een Vettel (die duidelijk niet lekker in z'n vel zit) te verslaan. Daar hecht ik weinig waarde aan.

Beetje goedkoop om Ocon op die manier af te zeiken wmb, maar goed, zoals eerder gezegd, ben ik ook geen fan en denk ik wel dat hij te kort komt. We zullen het volgend jaar wel zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:22
Bottas doet het prima, die gaat nie gaan.
Ocon is van Toto, en die zit nu in een awkward positie. Grosjean gaat eruit (te wisselvallig) en Ocon gaat lekker shinen daar. Vergis je niet, Ocon heeft nauwelijks de kans gekregen om te shinen, en vertikt het plaats te maken voor een ervaren rot als Perez op de baan. Winnaarsmentaliteit en racecraft heeft ie zeker.....

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

wowly schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 08:05:
Bottas doet het prima, die gaat nie gaan.
Ocon heeft een ding heel erg tegen zich, en dat is dat hij niet echt een "ideale schoonzoon" image heeft.
Als je kan kiezen uit rijders die min of meer van hetzelfde niveau zijn, of dezelfde potentie hebben, dan kan
bij een merk als Mercedes dit de doorslag geven. Ik zie hun eerder nog even doorgaan met het tandem
Ham-Bot, tot een Russell over 2-3 jaar genoeg ervaring heeft om het stoeltje van een Ham over te nemen,
dan dat ze voor Ocon gaan.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Ome Ernst schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 10:09:
[...]

Ocon heeft een ding heel erg tegen zich, en dat is dat hij niet echt een "ideale schoonzoon" image heeft.
Als je kan kiezen uit rijders die min of meer van hetzelfde niveau zijn, of dezelfde potentie hebben, dan kan
bij een merk als Mercedes dit de doorslag geven. Ik zie hun eerder nog even doorgaan met het tandem
Ham-Bot, tot een Russell over 2-3 jaar genoeg ervaring heeft om het stoeltje van een Ham over te nemen,
dan dat ze voor Ocon gaan.
Zoiets inderdaad. Als je hele Crew niet een click krijgt met een rijder, dan gaat het ook geen wonderen brengen.

Vandaar mijn referentie naar Alonso. Stel nou dat Ocon net zo goed is als Alonso... zou je hem dan in je team willen als vervolgens je hele crew op zijn tenen loopt?

FreeReef.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

World Citizen schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 10:40:
[...]
Zoiets inderdaad. Als je hele Crew niet een click krijgt met een rijder, dan gaat het ook geen wonderen brengen.
Vandaar mijn referentie naar Alonso. Stel nou dat Ocon net zo goed is als Alonso... zou je hem dan in je team willen als vervolgens je hele crew op zijn tenen loopt?
Waar ik eigenlijk naar toe wilde, maar wat misschien niet helemaal duidelijk was, is de PR waarde van je rijders. Ocon doet bij best wel wat mensen rillingen over de rug lopen, dit is bij Russell en Norris gewoon
niet zo. Daar Mercedes een premium brand is, kan ik met voorstellen dat ze in de rijder ook een
ambassadeur willen voor het merk. Zoals bijvoorbeeld een Button en Coulthard zijn. Dat zie ik Ocon niet
zo doen met dat "mooie" lachje van hem.

[ Voor 3% gewijzigd door Ome Ernst op 10-08-2019 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Ome Ernst schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 10:48:
[...]

Waar ik eigenlijk naar toe wilde, maar wat misschien niet helemaal duidelijk was, is de PR waarde van je rijders. Ocon doet bij best wel wat mensen rillingen over de rug lopen, dit is bij Russell en Norris gewoon
niet zo. Daar Mercedes een premium brand is, kan ik met voorstellen dat ze in de rijder ook een
ambassadeur willen voor het merk. Zoals bijvoorbeeld een Button en Coulthard zijn. Dat zie ik Ocon niet
zo doen met dat "mooie" lachje van hem.
Eensch. Dan vind ik Alonso nog beter presteren op dat vlak als Ocon tot nu toe heeft laten zien.

Dus

- Statistieken = +1
- Commercieel = -1
- Teambuilding = -1
-----------------------------
-1

Waar je bij een 0 nog een risico kunt nemen (al zal Merc dat niet snel doen), ga je dat bij -1 minder snel doen.

Wat overigens niet betekend dat ik hem geen plekje in het veld gun. Iemand met scherpe tanden kan in lagere teams "ten koste van" wel bepaalde doelstellingen halen.

(overigens heb ik niet zo een goed beeld van Ocon zijn technische kennis. sommige rijders worden erkend door hen feedback en samenwerking met het afstellen van de auto.)

Zo zie ik het dan he :D, het is niet dat ik jouw mening je zo toedicht !

[ Voor 6% gewijzigd door World Citizen op 10-08-2019 11:12 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Alonso is qua rijder wel een hele grote. Maar op Renault na, is er bij ieder ander team waar hij
zat wel "gedoe geweest" Heus zal het materiaal of het team, of beide niet optimaal zijn geweest,
maar een positievere insteek had wel geholpen bij de beeldvorming van velen over hem.

En de geruchten iedere keer over terugkeer in de F1 terwijl geen enkel topteam hem wil hebben,
en zijn hoge leeftijd ook een rol speelt....brrrrr
Ocon, Wat overigens niet betekend dat ik hem geen plekje in het veld gun. Iemand met scherpe tanden kan in lagere teams "ten koste van" wel bepaalde doelstellingen halen.
Dat heb ik ook. Hij verdient zeker een plek in de F1. Als ik zie hoe kleurloos een Giovanazzi en triest een Kubica en onderpresterend een Gasly het doen, dan denk ik zeker dat hij beter dan hen is. Maar niet geschikt voor een topteam, waar alles wat je doet onder een vergrootglas ligt.
Zo zie ik het dan he :D, het is niet dat ik jouw mening je zo toedicht !
B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Ome Ernst schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 11:33:
[...]

Alonso is qua rijder wel een hele grote. Maar op Renault na,
Zou het hebben geklikt met Flavio, die warempel ook niet meer te vinden is in de F1.....
:X

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

World Citizen schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 11:39:
Zou het hebben geklikt met Flavio, die warempel ook niet meer te vinden is in de F1.....
Die passen goed bij elkaar. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik kreeg net een appje van Pierre, hij kan zich prima vinden in het topic van de laatste paar dagen.
"continuer comme ça" d:)b

Testing, one, two ...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:34

Pierre

Van nature lui!

hardware-lover schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 12:52:
Ik kreeg net een appje van Pierre, hij kan zich prima vinden in het topic van de laatste paar dagen.
"continuer comme ça" d:)b
Weet van niks :9

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
World Citizen schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 11:39:
[...]

Not sure if serious. Maar Flavio is de manager van Alonso. Dus ik denk wel dat die twee een klik hebben.
Flavio zou ook degene zijn geweest die verkondigd heeft dat Red Bull wel interesse zou hebben in Alonso.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

En steeds opnieuw de onschuld spelen :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:04

basvn

Breezand - NHN

alexbl69 schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 02:22:

Inderdaad.
en dat klaar maken voor een stoeltje, is niks anders als volgend jaar in de Formule E rijden. in het Mercedes team. met waarschijnlijk Stoffel naast hem.

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-09 08:55

Martinspire

Awesomeness

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:16
Ome Ernst schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 11:33:
[...]

Alonso is qua rijder wel een hele grote. Maar op Renault na, is er bij ieder ander team waar hij
zat wel "gedoe geweest" Heus zal het materiaal of het team, of beide niet optimaal zijn geweest,
maar een positievere insteek had wel geholpen bij de beeldvorming van velen over hem.
Op Renault na?
Crashgate vergeten, dat was toevallig met Alonso :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

PcDealer schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 15:09:
[...]

Wat is het doel van deze linkdrop?
Ik zelf was toevallig ook wat meer info erover aan het inwinnen omdat een differentieel invloed heeft op hoe de auto draait in de bocht.

Volgens mij riep Max of de Commentators van Ziggo er ook iets over.

Welke context weet ik niet meer maar instellingen aan dif kan invloed hebben op hoe hard je een bocht kan nemen of hoe je hem instuurt.

FreeReef.nl

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-09 19:05
[...]

Dan ben je weer 9 minuten dichter bij de GP van België. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

[...]

Dat het een nieuw filmpje van Chainbear is.
die heeft altijd informatieve filmpjes over de F1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Arjantje72 schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 14:59:
[...]
Op Renault na?
Crashgate vergeten, dat was toevallig met Alonso :)
Ik doelde vooral op een competitieve auto en team. Crashgate ben ik zeer zeker niet vergeten,
hoewel Alonso er voordeel van had, was hij er niet bij betrokken in de zin van het organiseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Laatst online: 12:16
Ome Ernst schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 18:56:
[...]

Ik doelde vooral op een competitieve auto en team. Crashgate ben ik zeer zeker niet vergeten,
hoewel Alonso er voordeel van had, was hij er niet bij betrokken in de zin van het organiseren.
Wie weet was hij er wel bij betrokken, zou mij niet verbazen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Arjantje72 schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 18:58:
Wie weet was hij er wel bij betrokken, zou mij niet verbazen.
Mij ook zeer zeker niet, al is Flavio denk ik wel zo slim geweest om hem er buiten te houden,
zodat die zich kan beroepen op "plausible deniability".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-09 17:59
Snowdog schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 07:38:
[...]

Ben ook geen fan van Ocon, maar dat hij dit jaar geen stoeltje heeft is meer pech dan wat anders en toen dat echt duidelijk werd, was het al te laat. Dat het nooit eerder is gebeurd betekent verder ook niks, zeker niet in een wereld als F1 die pas sinds kort (jaartje of 10) echt professioneel is.

Wat laat Leclerc verder zien dit jaar trouwens? Die bakt er wat mij betreft niet zo enorm veel van. Behalve af en toe een Vettel (die duidelijk niet lekker in z'n vel zit) te verslaan. Daar hecht ik weinig waarde aan.

Beetje goedkoop om Ocon op die manier af te zeiken wmb, maar goed, zoals eerder gezegd, ben ik ook geen fan en denk ik wel dat hij te kort komt. We zullen het volgend jaar wel zien.
Ik heb in 2014 de Europees Formule 3 gevolgd. Ocon haalde toen rare fratsen op de baan en ernaast uit. Sindsdien mag ik hem niet zo. Maar laat ik hem nu maar de voordeel van de twijfel geven en laat hem in de Formule 1 racen.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Vind hem ratterig en achterbaks overkomen. Van mij mag ie opzouten.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-09 21:22

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• ThomasG
  • Laatst online: 23-09 14:00
Dat is toch een redelijk technische uitleg voor een differentieel. De Jip en Janneke versie (uit 1937) waarbij je beter snapt waarom een differentieel eruit ziet zoals het eruit ziet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
[...]

zeker niet in een wereld als F1 die pas sinds kort (jaartje of 10) echt professioneel is.
...
Hoezo pas jaartje of 10 professioneel? Denk persoonlijk dat sinds de entree van Schumacher het er al een stuk professioneler aan toe gaat. Dan hebben we het al over +25 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-09 09:53

TrekDr0p

QR niet scannen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Wat bedoel je? Gaat vallen?
Het titelsponsorschap van de F1-renstal blijft wel overeind
Staat er letterlijk in dat artikel.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-09 22:33
YakuzA schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 22:24:
[...]

Wat bedoel je? Gaat vallen?

Staat er letterlijk in dat artikel.
En daarnaast, Pa Stroll heeft nog genoeg geld.
Mochten ze toch om een of andere reden omvallen dan kan hij nog genoeg geld erbij steken (dan wel uit zijn eigen zak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
pjlgt schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 19:55:
[...]

Hoezo pas jaartje of 10 professioneel? Denk persoonlijk dat sinds de entree van Schumacher het er al een stuk professioneler aan toe gaat. Dan hebben we het al over +25 jaar.
Ik denk dat dat toen idd ongeveer begonnen is, maar Schumi was in zijn begindagen toch echt wel apart in dat hij echt leefde voor de sport (itt tot veel van de anderen). Het veld is nu een stuk competitiever dan vroeger kunnen we wel stellen denk ik en voor mijn gevoel ligt de echte omslag waarschijnlijk ergens 10 jaar geleden. Zou het zelf iig niet rond de begindagen van Schumi plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
pjlgt schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 19:55:
[...]

Gaat zeker richting de 25 jaar.

Goede voorbeelden zijn in mijn ogen Schumacher en zeker Button. Zeker de tweede is een goed voorbeeld, Button is ook in zijn vrije tijd een topsporter.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:12

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik snap überhaupt niet dat iemand nog klikt op een link van Racingnews365. Alleen maar clickbait en 'geleende' content. Nooit iets interessants gelezen. De Telegraaf van de F1.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:12

mphilipp

Romanes eunt domus

ANdrode schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 09:50:
[...]

Goede voorbeelden zijn in mijn ogen Schumacher en zeker Button. Zeker de tweede is een goed voorbeeld, Button is ook in zijn vrije tijd een topsporter.
Nooit gehoord van Senna en Lauda? Dat waren toch ook hele serieuze mannen die echt analyseerden hoe zijn sneller konden worden.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

ANdrode schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 09:50:

Ik durf hem nog veel eerder te zetten.

Qua auto's ihmo toen koolstofvezel geintroduceerd werd door Mclaren rond de jaren 80.
En voor wat betreft rijders, Senna leefde echt voor de sport, was vaak als eerste aanwezig en ging pas als
laatste weg bij testen en races, en ook op het gebied van fitheid vernieuwend.
Dit alles is door anderen ook opgepakt.

Dan hebben we het over 35+ jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:39

Nhz

pro·fes·si·o·neel (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)
1
van beroep
2
aan het beroep eigen
3
(als) van een vakman: een professionele aanpak
Pas 10 jaar? Al veel langer als je het mij vraagt...

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Voor de liefhebbers: DTM is nu af op Ziggo Racing kanaal
Er komt 20min : crashen in de keuken met kamphuus & Doornbos
en daarna hebben we de finale van de W series

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Ome Ernst schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 09:57:
[...]

Ik durf hem nog veel eerder te zetten.

Qua auto's ihmo toen koolstofvezel geintroduceerd werd door Mclaren rond de jaren 80.
En voor wat betreft rijders, Senna leefde echt voor de sport, was vaak als eerste aanwezig en ging pas als
laatste weg bij testen en races, en ook op het gebied van fitheid vernieuwend.
Dit alles is door anderen ook opgepakt.

Dan hebben we het over 35+ jaar.
Natuurlijk waren er wel uitzonderingen in die tijd, maar het gros nam het allemaal wat minder serieus. Daarnaast was het concept 'pay driver' toen nog wat normaler en het was in die tijd vrij normaal dat een 'pay driver' zonder al te veel talent iemand die een stuk hoger aangeschreven stond buiten de F1 hield.

Naast het feit dat iedereen die nu in F1 rijdt zijn hele levensstijl rond F1 bouwt, heb je nu ook weinig pay drivers meer en de pay drivers die er zijn zijn eigenlijk in vrijwel alle gevallen gewoon goede rijders (wellicht Kubica uitgezonderd, maar ik denk dat die dit seizoen ook wat harder tegenvalt dan verwacht).

Heb het idee dat het rijdersveld dezer dagen iig een stuk competitiever is dan vroeger. Dus daar doelde ik eigenlijk op met mijn initiële comment die dit hele gedoe startte.
Nhz schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 10:01:
[...]

Pas 10 jaar? Al veel langer als je het mij vraagt...
De derde definitie komt wat mij betreft aardig in de buurt. Zeker in de begindagen van Schumacher reden er nog wel wat coureurs rond die nou niet bepaald hetzelfde erin stopten als Schumi himself zou ik zeggen. Was toen echter nog vrij jong, dus het kan zijn dat mijn perceptie niet helemaal strookt met de werkelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

mphilipp schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 09:52:
[...]

Ik snap überhaupt niet dat iemand nog klikt op een link van Racingnews365.
Ik niet maar dat is vanwege verplichte cookies.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

:+
Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/67768021_2741249872637117_5554323063773855744_n.jpg?_nc_cat=109&_nc_oc=AQkJTwBFm2VqU7FJ1aiRryOUEhAhyqd40eyOsU9y7KvZN37yo4UHAzZVt1yI9Rd1Q_s&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=f262d4e6ef19c33eacd977bbb70a5197&oe=5DE0DEA0

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

RRRAAACEEWEE

oh wacht ;( :F

[ Voor 9% gewijzigd door basvn op 12-08-2019 06:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Nog een weekje geduld :(:)

oh wacht ;( :F

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06:49
mphilipp schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 09:52:
[...]

Ik snap überhaupt niet dat iemand nog klikt op een link van Racingnews365. Alleen maar clickbait en 'geleende' content. Nooit iets interessants gelezen. De Telegraaf van de F1.
Hebben ze het stokje overgenomen van F1Today.net of te wel GPtoday.net (waarvan de naam eigenlijk is gejat van https://www.gptoday.com/)? :+ Ze komen tegenwoordig wel meer met eigen content :o , maar het is nog geen https://www.gpupdate.net/nl/.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Voorlopige (ingeschatte) lijst voor 2020: https://www.f1maximaal.nl...ender-zandvoort-vijfde-gp

Formule 1-kalender 2020 volgens Saward
15 maart: Australië
22 maart: Bahrein
05 april: Vietnam
19 april: China
03 mei: Nederland :)F
10 mei: Spanje
24 mei: Monaco
07 juni: Azerbeidzjan
14 juni: Canada
28 juni: Frankrijk
05 juli: Oostenrijk
19 juli: Groot-Brittannië
02 augustus: Hongarije
30 augustus: België :)B
06 september: Italië
20 september: Singapore
27 september: Rusland
11 oktober: Japan
25 oktober: Verenigde Staten
01 november: Mexico
15 november: Brazilië
29 november: Abu Dhabi

Nu nog een race in Luxemburg en dan hebben we de triple Benelux Lion beker :P

[ Voor 9% gewijzigd door Illegal_Alien op 12-08-2019 10:04 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:24
Nederland als eerste Europese GP is een klein plusje, toch vaak de race waar de teams de eerste updates meebrengen.

Persoonlijk vind ik het tof dat Mexico gewoon verlengd is. Tof baantje, stadion gedeelte is gaaf en het zit er ramvol met fans en dat geeft mooie beelden :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 12:51
Illegal_Alien schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 09:34:
Voorlopige lijst voor 2020: https://www.f1maximaal.nl...ender-zandvoort-vijfde-gp

Of moet deze (ook) in het Zandvoort topic?
Dat zijn een hoop back-2-backs (6) :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:27
demo31051987 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 09:40:
[...]

Azerbaijan - Canada binnen een week.. Strakke planning!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
[...]

... Dat het nooit eerder is gebeurd betekent verder ook niks, zeker niet in een wereld als F1 die pas sinds kort (jaartje of 10) echt professioneel is.

...
Ik vraag me af wat je precies wat "professioneel" bedoelt? Ik denk dat F1 vanaf de invoering van het WDC in 1950 professioneel is geweest. De eerste F1 periode werd gedomineerd door auto-fabrikanten, geen hobbyisten die een auto in hun schuur in elkaar zetten en daarmee GP's wonnen. Het was meteen een serieuze sport. Al in de jaren '70 werd F1 omgetoverd in een miljoenenbedrijf met sponsors en tv-rechten. Begin jaren '80 was F1 al zo duur dat de non-championship races werden afgeschaft (die races zou je evt. niet professioneel kunnen noemen, je kreeg er geen punten voor en er werden vaak gast coureurs ingezet).

Over James Hunt zijn misschien wilde verhalen, maar bekijk eens foto's van hem zonder shirt. Hij zat vol aan de drank/drugs, maar was wel mega-afgetraind. Lauda was dood verklaard na zijn ongeluk om de Nurburgring, maar zat een paar weken later alweer achter het stuur van een F1 auto. Dit kan alleen als je extreem fit bent en er na je ongeluk hard aan werkt om er weer bovenop te komen.

Ik weet niet waar je je 10 jaar op baseert, maar ik zou het eerder vervangen door 70 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

MuVo schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 08:16:
[...]

Hebben ze het stokje overgenomen van F1Today.net of te wel GPtoday.net (waarvan de naam eigenlijk is gejat van https://www.gptoday.com/)? :+ Ze komen tegenwoordig wel meer met eigen content :o , maar het is nog geen https://www.gpupdate.net/nl/.
Volgens mij hoor ik ze tijdens de persco ook gewoon vragen stellen.

Maargoed, los van de eigen content, als de berichten kloppen is het prima toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Illegal_Alien schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 09:34:
Voorlopige lijst voor 2020: https://www.f1maximaal.nl...ender-zandvoort-vijfde-gp

Nu nog een race in Luxemburg en dan hebben we de triple Benelux Lion beker :P
Tof! nederland als 1e Europese race *O*
Daar het veld nog even opschudden met alle upgrades.

(ik zou hem ook daar posten ja)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
demo31051987 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 09:40:
[...]

Zit wel een paar onlogische tussen hoor.
Back-to-back in Europa lijk me niet zo spannend, die circuits liggen toch allemaal redelijk dicht bij elkaar.
Echter van Azerbedjan naar Canada en van Singapore naar Rusland is toch niet echt logisch binnen een week.

Maar ach, voor ons als fans maakt het niet uit natuurlijk >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

B-Real schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 09:55:
[...]

Back-to-back in Europa lijk me niet zo spannend, die circuits liggen toch allemaal redelijk dicht bij elkaar.
Echter van Azerbedjan naar Canada en van Singapore naar Rusland is toch niet echt logisch binnen een week.

mwa. alle pitboxen ect, zijn daar al (alle teams hebben 5/7 setjes dacht ik)
Het is enkel de onderdelen, en vooral wat er tijdens de race gebruikt is. dat moet snel opgeknapt worden.
Maar of dat nou vanaf nederland>fabriek>spanje gaat, of Baku>fabriek>canada gaat. zit een paar uur verschil in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Laatst online: 23-09 14:00
B-Real schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 09:55:
[...]

Azerbeidzjan en Canada waren in 2016 ook al een back-to-back.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Voordat echt iedereen al staat te springen:
'Na meerdere weken onderzoek, denk ik dat nu een redelijk goed idee heb van welke Grand Prix wanneer gaat plaatsvinden. De volgende agenda zou heel goed kunnen kloppen, maar ik kan niet voor honderd procent garanderen dat het juist is', zegt Saward.
Hold your (Renault) horses. :)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Erapaz schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 09:52:
[...]

Ik vraag me af wat je precies wat "professioneel" bedoelt? Ik denk dat F1 vanaf de invoering van het WDC in 1950 professioneel is geweest. De eerste F1 periode werd gedomineerd door auto-fabrikanten, geen hobbyisten die een auto in hun schuur in elkaar zetten en daarmee GP's wonnen. Het was meteen een serieuze sport. Al in de jaren '70 werd F1 omgetoverd in een miljoenenbedrijf met sponsors en tv-rechten. Begin jaren '80 was F1 al zo duur dat de non-championship races werden afgeschaft (die races zou je evt. niet professioneel kunnen noemen, je kreeg er geen punten voor en er werden vaak gast coureurs ingezet).

Over James Hunt zijn misschien wilde verhalen, maar bekijk eens foto's van hem zonder shirt. Hij zat vol aan de drank/drugs, maar was wel mega-afgetraind. Lauda was dood verklaard na zijn ongeluk om de Nurburgring, maar zat een paar weken later alweer achter het stuur van een F1 auto. Dit kan alleen als je extreem fit bent en er na je ongeluk hard aan werkt om er weer bovenop te komen.

Ik weet niet waar je je 10 jaar op baseert, maar ik zou het eerder vervangen door 70 jaar.
Ik zou zeggen lees de rest van de posts ook even terug, dan snap je het misschien beter. Verder waren die gasten in die tijd lang niet zo (specifiek) afgetraind als de coureurs van nu. Dat er een paar uitzonderingen waren doet daar weinig aan af imo en zelfs die zouden ivm het veld van nu het waarschijnlijk afleggen op fitnessvlak.

Om het te vergelijken met volkssport nummer 1, de voetballers van vele jaren geleden zouden vandaag de dag zonder hetzelfde trainingsregime en de faciliteiten ook echt niet meer meekomen met de huidige generatie. De huidige generatie heeft mijns inziens de top echter wel zo'n beetje bereikt en ik zie spelers over tig jaar niet aanzienlijk beter zijn dan de huidige generatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:24

sjaool

Every life should have 9 cats

Erapaz schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 09:52:
[...]
...

Ik denk dat hij professioneel met (te?) veilig verward. ;)
Snowdog schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 10:06:
[...]

Ik zou zeggen lees de rest van de posts ook even terug, dan snap je het misschien beter. Verder waren die gasten in die tijd lang niet zo (specifiek) afgetraind als de coureurs van nu. Dat er een paar uitzonderingen waren doet daar weinig aan af imo en zelfs die zouden ivm het veld van nu het waarschijnlijk afleggen op fitnessvlak.

Om het te vergelijken met volkssport nummer 1, de voetballers van vele jaren geleden zouden vandaag de dag zonder hetzelfde trainingsregime en de faciliteiten ook echt niet meer meekomen met de huidige generatie. De huidige generatie heeft mijns inziens de top echter wel zo'n beetje bereikt en ik zie spelers over tig jaar niet aanzienlijk beter zijn dan de huidige generatie.
Dan is voetbal nog lang niet professioneel genoeg als ik hun training met die van een F1 coureur moet vergelijken. :P

[ Voor 63% gewijzigd door sjaool op 12-08-2019 10:20 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06:49
MikeyMan schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 09:53:
[...]

Volgens mij hoor ik ze tijdens de persco ook gewoon vragen stellen.

Maargoed, los van de eigen content, als de berichten kloppen is het prima toch?
Dat is idd prima.

Als aanwezigheid tijdens perscos geval is en daarnaast de eigen interviews en specials creëren, dan zijn ze goed aan de weg aan het timmeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:39

Nhz

[...]

Dat zeiden we pakweg 10 jaar geleden ook al. Misschien hebben ze over 10 jaar wel implantaten waardoor alles nog veel verder ontwikkeld wordt, weten wij veel. Records zijn er om gebroken te worden, dat zie je in het schaatsen, wielrennen, hardlopen, zwemmen, etc. Allemaal sporten waar het individu een hele grote invloed heeft. Mensen ontwikkelen zich nog steeds, dat wil echter niet zeggen dat men 10 jaar geleden niet professioneel bezig was. Over 10 jaar kunnen ze over deze tijd ook zeggen: wat een amateurs.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
[...]

De topcoureurs van vroeger waren, uitzonderingen daargelaten, ook ontzettend fit voor die tijd. Alhoewel ze ook Senna wel eens uit zijn auto hebben moeten tillen na een wedstrijd.
Het verschil met nu is dat elke coureur gewoon topfit is en makkelijk een race uit rijdt. Het schijnt dat Schumacher wat dat betreft écht de toon heeft gezet, die stapte altijd topfit uit een auto en tijdens boordradio's kon je ook niet horen dat hij het zwaar had. Tot +/- 15 á 20 jaar geleden zag je bijv. tijdens de GP van Brazilië (linksom ipv rechtsom) nog wel eens hangende hoofdjes aan het einde van de race of zag je rondetijden in elkaar zakken tijdens de GP van Maleisië bij de iets mindere coureurs.

Dat geld denk ik voor veel sporten. Met fitheid en veel trainen kun je, tot op zeker hoogte, een stuk gebrek aan talent compenseren.
Dat de top bereikt is denk ik ook niet, het kan altijd beter en records zullen worden gebroken of dat nou autosport, voetbal, schaatsen, wielrennen of atletiek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
B-Real schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 10:25:
[...]

De topcoureurs van vroeger waren, uitzonderingen daargelaten, ook ontzettend fit voor die tijd. Alhoewel ze ook Senna wel eens uit zijn auto hebben moeten tillen na een wedstrijd.
Het verschil met nu is dat elke coureur gewoon topfit is en makkelijk een race uit rijdt. Het schijnt dat Schumacher wat dat betreft écht de toon heeft gezet, die stapte altijd topfit uit een auto en tijdens boordradio's kon je ook niet horen dat hij het zwaar had. Tot +/- 15 á 20 jaar geleden zag je bijv. tijdens de GP van Brazilië (linksom ipv rechtsom) nog wel eens hangende hoofdjes aan het einde van de race of zag je rondetijden in elkaar zakken tijdens de GP van Maleisië bij de iets mindere coureurs.
Dat moment van Senna was volgens mij ook in Brazilië? Maar meen ook met een kapotte auto, denk dat de stuurbekrachtiging het niet meer deed en dat het rijden een stuk zwaarder maakte.

Denk dat als je een coureur van nu alle 'hulpmiddelen' zoals stuurbekrachtiging afneemt dat die het ook een stuk zwaarder hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
@Snowdog Ik denk dat het erg kortzichtig is om te denken dat F1 pas 10 jaar professioneel is. Zoals hierboven ook gezegd, er is altijd vooruitgang. Toen ik in de jaren 90 F1 keek was dat samen met boksen de sport met de fitste atleten.

Verder noem je in je originele post slechts "professioneel", niet professioneel op het gebied van fitheid/training. Een professionele sport is een sport waarbij de atleten betaald worden, wat dat betreft waren de Grand Prix racers van voor de tweede wereld oorlog al professioneel. F1 is nooit een amateur sport geweest (locale kampioenschappen met ex-F1 auto's daargelaten).

Als je fitheid bedoelt, dan denk ik dat je niet moet onderschatten hoe zwaar het is om een F1 auto met 500 pk / 600 kg 300 km lang over de oude Nurburgring te jagen. Er wordt algemeen aangenomen dat Niki Lauda al heel professioneel bezig was qua training (en werkwijze), zijn concurrenten hadden dus ook een zeker fitheid nodig om hem te kunnen verslaan. Prost en Senna tilden de training naar een hoger punt, lees bijvoorbeeld eens een biografie van Senna, hij had een eigen fysio/trainer en alle faciliteiten in zijn verschillende huizen. Schumacher deed er nog een schepje bovenop.

Misschien dat je bedoelt dat de huidige generatie (Verstappen, Ocon, Leclerc, etc.) echt van jongs af aan opgevoed/opgeleid is om een top F1 coureur te worden en ook opgenomen worden in een junior programma. Lewis Hamilton was hiervan een belangrijk voorbeeld (debuut in 2007, wereldkampioen in 2008). Hamilton was bij zijn debuut 22 jaar. In 1998 werd hij door Ron Dennis opgenomen bij McLaren. Dat is dan nog ruim 10 jaar eerder dan de door jouw genoemde 10 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Eens, ik denk dat de huidige auto's, overall gezien, niet de lastigste auto's zijn om mee te rijden.

Maar stuurbekrachtiging is ook nog niet zo heel gemeengoed. Doornbos blijft ook elke week herhalen dat zijn Minardi geen stuurbekrachtiging had.

Feit is dat de ontwikkeling qua techniek en mens niet stilstaat. Kijk naar het zwemmen, daar gaan ze jaar op jaar ook harder. Zwembroeken/badmutsen worden beter, maar ik gok dat dat toch niet het allergrootste verschil maakt maar de atleet zelf zeer zeker wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

Ik denk dat net als met alles, rijderfitheid en -gewicht een van de vele factoren was waar winst gehaald kon worden. Hoe competitiever de sport werd hoe meer er ook naar dat soort dingen gekeken werd. Ferrari in haar Schumacher glorietijd heeft daar zeker de toon gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

B-Real schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 10:25:
Alhoewel ze ook Senna wel eens uit zijn auto hebben moeten tillen na een wedstrijd.
Toen was er nog geen stuurbekrachtiging en schakelen ging toen ook nog handmatig.
Ik gok dat dat ook nog wel een slok op een borrel scheelt.

Over het schil in fitheid is ihmo niet heel veel te zeggen, tenzij je bij wijze van een
29 jarige Senna (zat toen net 1 jaar bij Mclaren) en een F1 rijder van nu allebei
in de auto van toen, en in de auto van nu laat rijden. Ik sluit zeker niet uit dat de
rijder van toen niet eens zo slecht voor de dag komt, al is het maar omdat waarschijnlijk
de armspieren beter zijn ontwikkeld dan die van de rijders van nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

klik voor video. plaatje zelf doet/zegt niet zoveel :+
[Instagram: So who's getting the Mercedes seat? 🤔 Screenshot this video and post in the comments who you got 👇 #f1 #formula1 #mercedesamgf1 #wtf1]

Keuzehulp voor MERC

[ Voor 11% gewijzigd door basvn op 12-08-2019 11:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ome Ernst schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 10:54:
[...]

Toen was er nog geen stuurbekrachtiging en schakelen ging toen ook nog handmatig.

Over het schil in fitheid is ihmo niet heel veel te zeggen, tenzij je bij wijze van een
29 jarige Senna (zat toen net 1 jaar bij Mclaren) en een F1 rijder van nu allebei
in de auto van toen, en in de auto van nu laat rijden. Ik sluit zeker niet uit dat de
rijder van toen niet eens zo slecht voor de dag komt, al is het maar omdat waarschijnlijk
Toen hadden ze ook niet de HANS en padding naast het hoofd waar ze tegenwoordig hun hoofd tegenaan kunnen laten hangen in de bochten met veel G's.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-09 08:55

Martinspire

Awesomeness

Ziggo heeft weer een reclame met Max:

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

[...]

Er is heel wat over te zeggen. Fitheid 50 jaar geleden is echt totaal anders dan fitheid anno nu. Vergeet niet dat dat een tijd was waar zelfs roken nog als gezond werd gezien. Bovendien was de algehele kennis over fitheid en hoe deze te bereiken minimaal.

Tegenwoordig is dat hele proces geperfectioneerd en wordt maximaal toegepast.

Dus ja, je kunt met zekerheid zeggen dat een moderne F1-coureur vele malen fitter is dan die van 40-50 jaar geleden. En dan hebben we het niet alleen over een paar armspieren natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-09 17:59
[...]

Mooie beelden vanuit de cockpit van Senna: YouTube: F1 Classic Onboard: Senna On The Charge At The 1990 Monaco Grand Prix
Verder beelden van David Coulthard drives Jim Clark's Lotus 25: YouTube: David Coulthard drives Jim Clark's Lotus 25

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-09 20:10

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Albon vanaf Spa dus naar Red Bull ipv Gasly :o
https://redbullracing.redbull.com/article/alex-joins-team

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
Ze moesten wat doen met Gasly, mooi dat Albon nu de kans krijgt. Sympathieke vent en ik ben benieuwd hoe snel hij is een top-auto. Hopelijk kan hij op termijn Max pushen en helpen in de races.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-09 16:49
had eigenlijk verwacht dat kvyat een nieuwe kans zou krijgen na zijn podium in hockenheim...

...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

No shit... Die had ik toch niet helemaal meer verwacht. Hoop dat ie het hoofd boven water houdt en niet in dezelfde situatie als gasly terecht komt.

Edit: laat ik het anders zeggen, ik had verwacht dat ze albon nog zouden laten rijpen en wellicht toch voor kvyat zouden gaan.

[ Voor 30% gewijzigd door MikeyMan op 12-08-2019 12:23 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-09 22:48
ai nu maak je twee carrieres stuk. gasly reed vorig jaar niet slechter dan albon nu...

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-09 19:15

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

WOW!
dit is dus iets wat ik NIET verwacht had

een Rookie in de RBR! :o :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:30

Vos

AFCA

Dat had ik niet verwacht! Dan nog eerder Kvyat. Kan grote druk met zich meenemen voor Albon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik vraag me echt af of ze daar nu zóveel mee opschieten. Albon lijkt best ok, maar echt heel erg overtuigen als toptalent doet hij zeker niet. Maar goed, erg veel slechter dan afgelopen halve seizoen kan bijna niet, en er moet natuurlijk wel wat gebeuren voor de constructeurstitel....

[ Voor 9% gewijzigd door ArthurMorgan op 12-08-2019 12:22 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:24
koentjuh1987 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 12:20:
[...]

had eigenlijk verwacht dat kvyat een nieuwe kans zou krijgen na zijn podium in hockenheim...
Kvyat is nog in de molen. Denk dat ze er eerder voor kiezen om 1 betrouwbare rijder bij Toro Rosso overtehouden.

Albon mag het proberen bij red Bull. 6e plek moet gewoon haalbaar zijn in die auto en laat het hem maar proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:13

Quad

Doof

Had het niet verwacht, aangezien Horner er zo op hamerde dat Gasly z'n kansen wel kreeg en ze niet wederom halverwege het seizoen de rijder verwisselen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

ArthurMorgan schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 12:22:
Ik vraag me echt af of ze daar nu zóveel mee opschieten. Albon lijkt best ok, maar echt heel erg overtuigen als toptalent doet hij zeker niet. Maar goed, erg veel slechter dan afgelopen halve seizoen kan bijna niet, en er moet natuurlijk wel wat gebeuren voor de constructeurstitel....
Zal vast wel het een en ander aan simulatiewerk geweest zijn, waarin blijkt dat Albon beter op die plek zit als KVY.
.
.
Albon had tot begin van dit jaar niet eens een zicht op een plek in F1.
Hij had tot barcalona nog nooit in een F1 auto gezeten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
Mooi dat het op de site van Red Bull staat, anders had ik het nog niet direct geloofd. Ik had echt verwacht dat ze Gasly nog wat langer de tijd zouden geven en hem pas in de laatste races zouden switchen (voor de coureur van volgend seizoen).

Aan de andere kant, Albon doet het gewoon echt goed in de Toro Rosso. Of hij écht goed genoeg is weet ik niet, maar hij doet het prima naast de ervaren Kvyat. Zeker als we even in gedachte houden dat hij pas tijdens de wintertests voor het eerst in een F1 auto zat en tijdens de GP van Hockenheim voor het eerst met een F1 auto in de regen reed en het daar prima deed.
Kortom, uiteraard wel een paar crashes maar hij doet het voor zijn eerste seizoen gewoon prima.

We zullen zien of hij het in de Red Bull beter doet dan Gasly, zal nog een zware dobber worden :)
Oh en wel benieuwd hoe Gasly het dan naast Kvyat gaat doen, dan kunnen we het talent/de snelheid van Albon ook al wat beter plaatsen :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Misschien halen ze uit de sim data wel dat de rijstijl van albon beter bij de karakteristieken van de Rb past... :?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Quad schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 12:23:
Had het niet verwacht, aangezien Horner er zo op hamerde dat Gasly z'n kansen wel kreeg en ze niet wederom halverwege het seizoen de rijder verwisselen.
Precies. Begrijp dat ze hem wisselen want het kost echt veel punten (wellicht had verstappen anders de vorige race gewonnen als Hammilton niet had kunnen gokken op deze pitstop strategie), maar vind het wel beetje zwak na zo vaak in de media aagegeven te hebben dat ze hem niet wisselen.

Wat gaat RB doen als Albon op hetzelfde niveau (of slechter) als Galsy rijdt? Dan hebben ze 3 'beschadigde' rijders

[ Voor 9% gewijzigd door R.van.M op 12-08-2019 12:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:31

wontcachme

You catch me? No you wont

Of zal Gasly zelfd gevraagd hebben hierom? Of hij vervangen kon worden omdat het hem wellicht teveel wordt op dit moment.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:43
Albon is een logische keuze, maar ik had het pas verwacht na dit seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-09 21:27
Wow, toch Albon naar RBR. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creapYYY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:31
Ik snap het wel hoor, Red Bull heeft echt flinke stappen gemaakt dit seizoen. Juist omdat ze nu goed presteren moeten ze wel een 2e rijden hebben die ook punten pakt, je gaat dan niet het risico nemen met Gasly of die zijn draai nog wel gaat vinden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wat ik wel fijn vind is dat Gasly naar TR gaat. Geeft hem in elk geval de mogelijkheid om weer te gaan groeien. En dat wel meer in de luwte. Waar hij echt zal moeten gaan laten zien dat hij meer kansen probeert te benutten om in te halen. Want dat was (imho) nog een groter probleem dan een gebrek aan snelheid.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

wontcachme schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 12:28:
Of zal Gasly zelfd gevraagd hebben hierom? Of hij vervangen kon worden omdat het hem wellicht teveel wordt op dit moment.
Denk dat we dit pas weten, als GAS met pensioen gaat..

Pagina: 1 ... 108 ... 156 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire