[F1] Seizoen 2019 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 107 ... 156 Laatste
Acties:
  • 1.146.065 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Pathogen schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 16:34:
[...]

Hoe zit het met de puntentellingen waarbij KUB en RUS allebei 0 punten hebben? Waardoor komt KUB dan boven RUS te staan?
Beste finishpositie KUB = p10, die van RUS is hoger dan 10.
Neem aan dat de standaard F1 volgorde gebruikt wordt.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hippocampus schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 15:32:

Poll: Wie heeft de grootste kans om in 2020 naast Max te rijden?
GAS
KVI
ALB
BOT
OCO
HUL
GRO
PER
RUS
KUB
ALO
ERI
Iemand van buitenaf
Tussenstand:
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Ik mis HAM, bij Mercedes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

YakuzA schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 16:19:
[...]

Tegenwoordig gaat het om welke plek je in de qualy hebt gehaald voor volgorde bij de 'back of grid' penalties.

(p11 wordt dus favoriet)
Dat gaat nog verdomde lastig worden :9
maar P15-11 is goed genoeg. zeker als alle Honda´s en Renaults tegelijkertijd gaan, word het een leuke Q3 met maar 7 auto´s

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• basvn
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/5685js7kw7f31.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&s=e187db341503d15a622b8216cf2b30ee15f77b06
F1 Powerranking, maar dan in een duidelijk jasje gestoken

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 15:35

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

@basvn Ik ben niet bekend met het fenomeen, waarom hebben niet alle rijders elke race een ranking/cijfer?
Bv: Heeft Vettel zo slecht gereden de eerste 6 races dat ie geen ranking kreeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

Hippocampus schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 17:46:
@basvn Ik ben niet bekend met het fenomeen, waarom hebben niet alle rijders elke race een ranking/cijfer?
Bv: Heeft Vettel zo slecht gereden de eerste 6 races dat ie geen ranking kreeg?
F1 geeft met een panel van 5 experts, de rijders elke week punten. 0-50.
https://www.formula1.com/...Kt3lLrs3j1jKXf4M3mCp.html (dit is die van Hongarije.)

alleen top10 krijgen punten(die voor ons zichtbaar zijn). dus als vettel net op 11 zat, en een goede race heeft gereden, zou hij weer in de top10 komen, en punten krijgen(die hier te zien zijn)
Our five-judge panel assesses each driver after every Grand Prix and scores them out of 10 according to their performance across the weekend – taking machinery out of the equation

Our experts’ scores are then combined to produce a race score. As the season progresses, these race scores are then averaged to produce a ranking which reflects driver performance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 15:35

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

basvn schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 17:54:
[...]

F1 geeft met een panel van 5 experts, de rijders elke week punten. 0-50.
https://www.formula1.com/...Kt3lLrs3j1jKXf4M3mCp.html (dit is die van Hongarije.)

alleen top10 krijgen punten(die voor ons zichtbaar zijn). dus als vettel net op 11 zat, en een goede race heeft gereden, zou hij weer in de top10 komen, en punten krijgen(die hier te zien zijn)

[...]
Das gek want bij de gp van germany zie ik 13 rankings staan. Ook heeft VET in de eerste 6 races twee drie keer op het podium gestaan, dus er klopt iets niet met 'alleen top 10' of ik snap het nog steeds niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:24
Hippocampus schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 18:00:
[...]

Das gek want bij de gp van germany zie ik 13 rankings staan. Ook heeft VET in de eerste 6 races twee keer op het podium gestaan, dus er klopt iets niet met 'alleen top 10' of ik snap het nog steeds niet :P
Je zit in de buurt.
Alle rijders van het veld krijgen punten naar gelang hoe goed ze het gedaan hebben in de race.
Daar komt ook weer een waardenlijst uit rollen en daar van wordt de top 10 van gepubliceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

Hippocampus schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 18:00:
[...]

Das gek want bij de gp van germany zie ik 13 rankings staan. Ook heeft VET in de eerste 6 races twee drie keer op het podium gestaan, dus er klopt iets niet met 'alleen top 10' of ik snap het nog steeds niet :P
Dan weet ik het ook niet :+
word na elke race een lijst gepubliceerd met 10 namen.. dus weet ook niet hoe ze verder aan deze data komen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• basvn
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

zoals gister op Nu.nl al stond.
Maxico tot eind 2022!!
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EBdZ4yPXUAU-PYU?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EBdZ8u9WkAA6gVr?format=jpg&name=large

[ Voor 24% gewijzigd door basvn op 08-08-2019 18:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15:27
Maxico, olé!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 11:53
Dit stukje hebben ze nog een keer gemoderniseerd, de rest van het Belgische wegennet ligt er slechter bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-09 10:08
Waarom willen we zo graag die race in Mexico? Ik snap dat verstappen daar heeft gewonnen, maar dat kwam omdat de andere teams vermogen moesten inleveren, en de Renaultmotor niet. Maar verstappen rijdt nu met een andere motor, die wellicht ook vermogen moet inleveren daar, waardoor de verhoudingen hetzelfde blijven, toch?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Poltergeist schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 18:55:
Waarom willen we zo graag die race in Mexico? Ik snap dat verstappen daar heeft gewonnen, maar dat kwam omdat de andere teams vermogen moesten inleveren, en de Renaultmotor niet. Maar verstappen rijdt nu met een andere motor, die wellicht ook vermogen moet inleveren daar, waardoor de verhoudingen hetzelfde blijven, toch?
Honda ✈ Turbo, die werkt beter op grote hoogtes 🤡

Testing, one, two ...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Persoonlijk vind ik Mexico gewoon een erg leuk circuit. Het zit ook altijd stampvol met mensen en er is meestal actie zat in de race.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-09 18:58
Luckeh schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 19:19:
[...]

Persoonlijk vind ik Mexico gewoon een erg leuk circuit. Het zit ook altijd stampvol met mensen en er is meestal actie zat in de race.
Als het stampvol met mensen zit vindt ik dat een prima reden om er te blijven racen! :)
Ben ook wel blij dat Maxico blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

hardware-lover schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 19:19:
[...]

Honda ✈ Turbo, die werkt beter op grote hoogtes 🤡
Dat was toch met de Renault? Of geldt dat ook voor de Honda?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 15:41
De Honda heeft zich anders in Oostenrijk ook wel bewezen. Uiteraard zijn dat nog lang niet de omstandigheden zoals in Mexico, maar als de Honda in Oostenrijk een groot deel in 'mode 11' kan draaien zal het in Mexico waarschijnlijk ook wel meevallen qua problemen. Daarnaast zoals @hardware-lover zegt, de Honda F1 motor, specifiek de turbo, is ontwikkeld in samenwerking met de vliegtuig afdeling. Kan ook nog wel een voordeeltje geven voor die omstandigheden.

En zoals anderen al geschreven hebben. Leuk circuit, altijd vol en leuke sfeer. Wat dat betreft mag het ook wel blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-09 23:50
Luckeh schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 19:19:
[...]

Leuke race is denk het belangrijkste voor ons :) YouTube: 2018 Mexican Grand Prix: Race Highlights

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:12

mphilipp

Romanes eunt domus

Vervang 'the war' door 'Fernando Alonso'

DON'T MENTION ALONSO!!!

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:29

sjaool

Every life should have 9 cats

MikeyMan schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 22:33:
[...]

Ehh... Ja wie wil je naast max zetten waar ie wel van leert dan?

Senna is overleden, Schumacher heb je niet veel aan momenteel...
Zet dan Jos maar in de tweede Red Bull daar heeft Max nog het meeste van geleerd. :+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:06

Destruction

(ex-)Automonteur

sjaool schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 00:44:
[...]

Zet dan Jos maar in de tweede Red Bull daar heeft Max nog het meeste van geleerd. :+
Jos naast Kubica, 2 oude rotten die er een aantal jaren tussenuit geweest zijn. Kijken wie sneller is :P

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Destruction schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 00:47:
[...]

Jos naast Kubica, 2 oude rotten die er een aantal jaren tussenuit geweest zijn. Kijken wie sneller is :P
Dan ga ik er toch vanuit dat Jos rondjes om Kubica rijdt. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 15:13
sjaool schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 00:55:
[...]

Dan ga ik er toch vanuit dat Jos rondjes om Kubica rijdt. :P
En dan historisch correct : kubica in een Williams en Jos in de minste auto van het veld. Like old Times!

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Hmmm...ik verwacht niet dat Jos nog echt heel snel is tegenwoordig. En misschien moeten ze ook een grote schoenlepel aanschaffen om 'm in die auto te lepelen. Hij is niet meer zo rank als vroegâh. Leuk sentiment, maar ik denk niet dat het een groot succes gaat worden.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

mphilipp schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 08:05:
Hmmm...ik verwacht niet dat Jos nog echt heel snel is tegenwoordig. En misschien moeten ze ook een grote schoenlepel aanschaffen om 'm in die auto te lepelen. Hij is niet meer zo rank als vroegâh. Leuk sentiment, maar ik denk niet dat het een groot succes gaat worden.
Snel zijn verleer je volgens mij niet zo gauw. Het zal inderdaad eerder gaan om het lekker zitten in de auto. Qua bouw valt het nog wel mee met hem er zijn Nascar coureurs die veel groter en zwaarder zijn dan hem. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltpower
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-05 20:27
Ik kan me toch een filmpje herinneren van Jos in de auto als passagier naast Max (paar jaar geleden). Een rondje race-track (weet even niet hoe/wat/waar precies). Daarin lijkt het er haast op dat 'ie echt niet meer van alles gewend is omtrent race-snelheid. Wil natuurlijk niet zeggen dat hij de laatste jaren nergens (meer) racet, maar echt competitief zit 't er niet in bij hem denk ik.

Maar misschien zit ik er compleet naast en weten anderen het er wel het fijne van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Coltpower schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 08:31:
Ik kan me toch een filmpje herinneren van Jos in de auto als passagier naast Max (paar jaar geleden). Een rondje race-track (weet even niet hoe/wat/waar precies). Daarin lijkt het er haast op dat 'ie echt niet meer van alles gewend is omtrent race-snelheid. Wil natuurlijk niet zeggen dat hij de laatste jaren nergens (meer) racet, maar echt competitief zit 't er niet in bij hem denk ik.

Maar misschien zit ik er compleet naast en weten anderen het er wel het fijne van.
Naast iemand zitten of zelf rijden zijn twee verschillende dingen natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltpower
sjaool schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 08:32:
[...]

Naast iemand zitten of zelf rijden zijn twee verschillende dingen natuurlijk. :)
Dat klopt ook wel. Maar een aantal reacties van Jos tijdens die opnames lijken zo erg 'noobish' te zijn waaruit ik af zou leiden dat of a) Jos al lang niet meer dat soort acties (al dan niet zelf) zo dichtbij heeft meegemaakt of b) er gewoon een stukje acteerwerk aan te pas is gekomen...

Desalniettemin wel leuke stukjes video.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

sjaool schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 08:32:
[...]

inderdaad.
Susie en Toto zijn beide coureur geweest. en naast iemand zitten is dan toch heel anders

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

sjaool schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 08:27:
[...]

Snel zijn verleer je volgens mij niet zo gauw. Het zal inderdaad eerder gaan om het lekker zitten in de auto. Qua bouw valt het nog wel mee met hem er zijn Nascar coureurs die veel groter en zwaarder zijn dan hem. :P
Afaik is de grootste reden als je er een tijd tussenuit bent geweest de spieren, en dan vooral die in de nek.
Die spier echt goed trainen lukt alleen door veel rijden, alleen met gewichten in de sportschool schijnt echt niet
voldoende te zijn.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
mphilipp schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 08:05:
Je kan nog inbrengen dat Jos in teamverband Le Mans in zijn klasse won. Hij was daarbij uitzonderlijk goed in het donker. Echter, hij had wel een Porsche onder zijn kont en het jaar dat dat gebeurde ligt inmiddels alweer 11 jaar achter ons.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

basvn schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 08:35
Susie en Toto zijn beide coureur geweest. en naast iemand zitten is dan toch heel anders.
Deze dame is ook niet zo blij met de rijstijl van haar egaa, een oud F1 coureur. Maar ze doe het wel super charmant moet ik zeggen.

[ Voor 6% gewijzigd door Ome Ernst op 09-08-2019 08:45 ]

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:26
Ome Ernst schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 08:36:
[...]

Afaik is de grootste reden als je er een tijd tussenuit bent geweest de spieren, en dan vooral die in de nek.
Die spier echt goed trainen lukt alleen door veel rijden, alleen met gewichten in de sportschool schijnt echt niet
voldoende te zijn.
Spieren zijn misschien een zeer grote factor maar het zich kunnen concentreren evenveel. Je zodanig kunnen concentreren, is zeer zwaar. En kan je verzekeren dat je dat redelijk snel verleert.
10 rondjes Francorchamps rijden is niet zo lastig, 10 rondjes er echt voor gaan, hou ik niet vol

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobertMe
Coltpower schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 08:31:

Monaco 2015 was dat volgens mij. Dat Max verschillende rondjes in denk een Clio heeft gereden. Olav Mol is toen ook een rondje mee gegaan en die vond het ook niet zo prettig.
Maar zoals anderen ook al schreven. Rijden of gereden worden geeft een compleet andere ervaring. Ten eerste heb je als bestuurder al het stuur vast wat iets meer houvast geeft qua krachten (no pun intended :+). Daarnaast weet je als bestuurder wat je gaat doen. Je weet wanneer je je moet schrap zetten voor remmen en de auto de bocht in gooien, immers doe je het zelf. Als passagier weet je dat niet en slinger je alle kanten op. Daarbij dan nog eens dat je als passagier de intentie van de bestuurder niet weet. Zeker bij zo'n rondje Monaco kan ik mij indenken dat je de auto een aantal keren akelig dicht op de muur af laat gaan. Als bestuurder weet je dat je daarmee bezig bent. Als passagier zit je alleen maar: LET OP DIE MUUR.

Edit:
Video's:
[YouTube: Max Verstappen plaagt vader Jos met rondje Monaco in een Clio | Formule 1 | 2015]
(Mol zat hierbij meen ik achterin en niet als apart rondje)

Of deze met Tan:

[ Voor 10% gewijzigd door RobertMe op 09-08-2019 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltpower
Ja, geinig hè hoe dat brein dan werkt... Alsof je zou verwachten dat Max of professioneel bestuurder niet op de muur let. Terwijl als je zelf achter het stuur zit en denkt in controle te zijn juist vele male meer kans hebt om er tegenaan te knallen terwijl je die beleving dan juist niet hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

asing schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 08:41:
[...]
Je kan nog inbrengen dat Jos in teamverband Le Mans in zijn klasse won. Hij was daarbij uitzonderlijk goed in het donker. Echter, hij had wel een Porsche onder zijn kont en het jaar dat dat gebeurde ligt inmiddels alweer 11 jaar achter ons.
Tuurlijk, hij was erg goed. Alleen is ie inmiddels 47 en iets zwaarder (hij is niet dik), maar toch een stuk zwaarder/groter/dikker dan de gemiddelde F1 coureur. En Le Mans rijden is écht heel iets anders dan F1. Kijk naar Hartley. Jos zal misschien geen modderfiguur slaan, maar echt potten breken ook weer niet.
Hij zal sowieso aan de bak moeten: eerst weer helemaal fit worden, in de simulator oefenen tot ie scheel ziet. Ik denk niet dat Jos daar nog zin an heeft. Dan zou ie al lang in een of andere bejaardenklasse racen... :+

En inderdaad: naast iemand zitten is doodeng. Vooral als iemand dan ook nog op de limiet rijdt. Je hebt dan altijd het idee dat jij eerder zou remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ome Ernst schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 08:36:
[...]
voldoende te zijn.
Klopt. Maar de sportschool is wel goed om het bij te houden. De belasting in het echt is altijd anders. Op de sportschool moet je juist de oefeningen heel precies doen om de juiste spier(groep) te trainen. Het maakt al uit als je met een dumbbell je biceps traint hoe je je arm ondersteunt (als je dat doet), hoe je je pols houdt, of je je arm recht houdt. Allemaal afhankelijk van wat je precies wilt bereiken. Anders train je gewoon onbedoeld een hele andere spier, of de spier die je wilt trainen op een andere manier (samen met een andere bv).
Maar voor coureurs is het een goede manier om de boel te onderhouden.

Schumacher had toch samengewerkt met TechnoGym ofzo om speciale apparaten te ontwikkelen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EBg6Nl1W4AER8-z?format=jpg&name=large
weinig hards! (is ook niet zo heel raar met C1''s)

[ Voor 15% gewijzigd door basvn op 09-08-2019 10:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 14:54
basvn schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 10:21:
[Afbeelding]
Conservatieve keuze van Mercedes vergeleken met Ferrari en Red Bull. Ben benieuwd hoe dat uitpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-09 19:05
demo31051987 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 10:34:
[...]

Conservatieve keuze van Mercedes vergeleken met Ferrari en Red Bull. Ben benieuwd hoe dat uitpakt.
Ik voorspel starten op de C2 en na 25 - 30 laps wisselen naar C3*. B)

*voor de MER, FER en RBR (Gasly onder voorbehoud dat hij op de C2 kan kwalificeren).

[ Voor 13% gewijzigd door DJTimo op 09-08-2019 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-09 08:55

Martinspire

Awesomeness

basvn schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 10:21:
[Afbeelding]
Mja maar het is wel een hele zware baan, dus ik verwacht weer hetzelfde gepruttel als in Hongarije waarbij men geen ervaring had met de band en ie toch aan het eind van de stint hard inkakt. Ferrari zal er wel beter bij zitten, dus een gratis pitstop zal er dit keer niet bij horen

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

YouTube loopt langzaam vol met de verschillende 'wie zit waar 2020' filmpjes, wel grappig te zien hoe sommige moves onderbouwd worden, zijn er al 2 geweest die de Vries als F1 zitter erbij hebben genomen :D

Buiten de vele 'Max heeft seizoen 2019 gered' videos :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:02
RobertMe schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 09:04:
[...]

Monaco 2015 was dat volgens mij. Dat Max verschillende rondjes in denk een Clio heeft gereden. Olav Mol is toen ook een rondje mee gegaan en die vond het ook niet zo prettig.
Maar zoals anderen ook al schreven. Rijden of gereden worden geeft een compleet andere ervaring. Ten eerste heb je als bestuurder al het stuur vast wat iets meer houvast geeft qua krachten (no pun intended :+). Daarnaast weet je als bestuurder wat je gaat doen. Je weet wanneer je je moet schrap zetten voor remmen en de auto de bocht in gooien, immers doe je het zelf. Als passagier weet je dat niet en slinger je alle kanten op. Daarbij dan nog eens dat je als passagier de intentie van de bestuurder niet weet. Zeker bij zo'n rondje Monaco kan ik mij indenken dat je de auto een aantal keren akelig dicht op de muur af laat gaan. Als bestuurder weet je dat je daarmee bezig bent. Als passagier zit je alleen maar: LET OP DIE MUUR.

Edit:
Video's:
[YouTube: Max Verstappen plaagt vader Jos met rondje Monaco in een Clio | Formule 1 | 2015]
(Mol zat hierbij meen ik achterin en niet als apart rondje)

Of deze met Tan:
[YouTube: "Dit is nog erger dan een achtbaan!" - RTL LATE NIGHT]
Deze heb je ook nog:
YouTube: Max Verstappen takes Jos around Spa-Francorchamps in the Renault R.S...

Vond Jos ook erg leuk :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

Na de zomerstop, is Max de enige ter wereld, die onder de 30 is, met een(of meerdere) overwinningen op zijn naam. :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
basvn schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 11:15:
Na de zomerstop, is Max de enige ter wereld, die onder de 30 is, met een(of meerdere) overwinningen op zijn naam. :o
Had je nou echt niets te doen of vond je een FIA feitenlijstje ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppbruins
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-09 21:10
En Hamilton is de enige 30+ autocoureur met haarimplantaten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
ppbruins schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 11:19:
[...]

En Hamilton is de enige 30+ autocoureur met haarimplantaten :P
Ik durf er een krat bier op te zetten dat je ernaast zit. Je definitie is zo ruim dat je er een containerschip tussen kan parkeren :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:38
asing schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 11:18:
[...]

Had je nou echt niets te doen of vond je een FIA feitenlijstje ;) .
Komt van Reddit, @basvn de Van Gameren op Tweakers :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

dutchgio schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 11:29:
[...]

Komt van Reddit, @basvn de Van Gameren op Tweakers :+
ssshh niet alle geheimen vertellen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
Na Spa wellicht niet meer (als Leclerc wint)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
Bigfoot schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 11:48:
[...]

Na Spa wellicht niet meer (als Leclerc wint)
>:) LeClerc en Ferrari krijgen het pakketje gewoon niet op orde. De Ferrari gaat stuk, de Ferrari kan niet meekomen met MV33 of Mercedes, men maakt een tactische blunder aan de pitmuur of LeClerc schakelt zichzelf uit :X .

Er is nog geen race geweest waar niet minstens één van die factoren een rol speelden. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

asing schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 11:59:
[...]

>:) LeClerc en Ferrari krijgen het pakketje gewoon niet op orde. De Ferrari gaat stuk, de Ferrari kan niet meekomen met MV33 of Mercedes, men maakt een tactische blunder aan de pitmuur of LeClerc schakelt zichzelf uit :X .

Er is nog geen race geweest waar niet minstens één van die factoren een rol speelden. :o
Op Spa en Monza maakt Ferrari nog kans, zolang ze Monza maar niet verkloten is alles weer ok voor de Tifosi.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:09
... dit seizoen.

Zag idd dat Bottas net voor spa 30 wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

YakuzA schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 12:06:
[...]

Op Spa en Monza maakt Ferrari nog kans, zolang ze Monza maar niet verkloten is alles weer ok voor de Tifosi.
Zul je maar net zien dat ze Mercedes kopieren en dat alles maar dan ook echt alles misgaat op Monza :o :+

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asing
Bensimpel schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 12:29:
[...]

Zul je maar net zien dat ze Mercedes kopieren en dat alles maar dan ook echt alles misgaat op Monza :o :+
Hopelijk recht onder de neus van Netflix :Y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 14:54
Bottas heeft / is bezig met een plan B (en zelfs een plan C) voor het geval dat zijn contract niet verlengd wordt:
https://www.crash.net/f1/...-c-if-mercedes-picks-ocon
https://www.autosport.com...ing-at-nonmercedes-plan-b
https://nl.motorsport.com...ek-mercedes-2020/4510642/

Wat zal plan B zijn? Haas? Terug naar Williams in plaats van Kubica?

[ Voor 8% gewijzigd door Extigo op 09-08-2019 13:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bigfoot
Hij bedoelt gewoon dat zijn management praat met andere teams, in het geval hij weg moet bij Mercedes.

En hij zal ongetwijfeld ergens terecht kunnen. Misschien zelfs als 2e man bij Red Bull. En waarom ook niet. Hij is een zeer snelle qualifier, dat helpt het team ook bij de afstelling. En pakt genoeg punten.

[ Voor 23% gewijzigd door Bigfoot op 09-08-2019 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
asing schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 11:59:
[...]

Toch denk ik dat ze wel een race gaan winnen. Spa en Monza lijken idd kansrijk. Al is Max ook heel snel op Spa natuurlijk, en een beetje regen helpt helemaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

demo31051987 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 13:10:
Bottas heeft / is bezig met een plan B (en zelfs een plan C) voor het geval dat zijn contract niet verlengd wordt:
https://www.crash.net/f1/...-c-if-mercedes-picks-ocon
https://www.autosport.com...ing-at-nonmercedes-plan-b
https://nl.motorsport.com...ek-mercedes-2020/4510642/

Wat zal plan B zijn? Haas? Terug naar Williams in plaats van Kubica?
Plan A: hij blijft bij Mercedes dankzij contractverlenging
Plan B: Ocon neemt zijn stoeltje over maar "toevallig" bleken er een paar traptreden losgeschroefd te zijn bij de trailer van Ocon O-)
Plan C: Bottas dreigt naar RB over te stappen en alle gevoelige kennis van Mercedes mee te nemen O-)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Zou er ook geen Plan (F)E zijn in de gedachten van Toto? ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Persoonlijk zie ik echt helemaal niks in Ocon, hoop dan ook echt dat hij niet meer in de F1 terug komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

^^ Kunnen ze na de wedstrijd ook nog een bokswedstrijd uitzenden. ;), Maar Ocon lijkt mij inderdaad niks, lijkt me wel het type om Hammie van de weg af te drukken.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 28-09 22:20
Juist wel Ocon!, Ik zie liever een talentvolle ruwe diamant die zorgt voor drama tijdens de wedstrijden, dan een safety first midfield rijder in niemandsland. Het feit dat hij Max een winst ontnomen heeft weegt door de oranje-bril misschien wat zwaar, maar zijn gevecht met Perez was interessant om te zien.

[ Voor 33% gewijzigd door Chefbierrr op 09-08-2019 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57
Ocon heeft potentie: daar is geen twijfel aan. Maar na zijn 2½ actieve seizoenen in de F1, heeft hij bij de teambazen denk ik ook een indruk achtergelaten welke niet helemaal in zijn voordeel spreekt.

Brazil 2018 en elke race in de clinch liggen met je teamgenoot. Ook nooit erkennen dat hij fout zat. Daarbij ook nog dik verslagen worden door Perez. Een coureur welke ook niet echt tot de top behoort.

Ik denk dat Wolff precies weet hoe Ocon is en liever Hamilton nog 4 jaar lang behoudt om WK te blijven.

[ Voor 3% gewijzigd door StealthyPeanut op 09-08-2019 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ArcticWolf schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 14:35:
Persoonlijk zie ik echt helemaal niks in Ocon, hoop dan ook echt dat hij niet meer in de F1 terug komt.
Ocon heeft zijn sporen beslist wel verdiend tijdens zijn weg naar de F1 grid. In goed materiaal rijdt ie normaal gesproken vooraan mee. Kwalificeren kon ie ook als één van, zo niet, de beste, dus daar is ook weinig op aan te merken. De bijsmaak die ik van Ocon krijg heb ik al jaren maar dat wil niet zeggen dat ie daarom geen plekje bij Mercedes zou kunnen verdienen. Hij zal minstens om de voorste plekken mee gaan strijden en hij is nog jong. Bottas is beslist niet de vervanger van Hamilton, Ocon komt daar eerder voor in aanmerking.

Als ze Ocon het zitje voor 2020 niet gaan geven, dan denk ik dat Mercedes op Verstappen gaat gokken voor 2021 en daardoor Bottas nog een jaartje naast Hamilton "gunnen". Eerste Mercedes rijder gaat Bottas nooit worden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
hardware-lover schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 14:55:
[...]

Ocon heeft zijn sporen beslist wel verdiend tijdens zijn weg naar de F1 grid.
Dit zijn er wel meer, maar dit wil niet zeggen dat je ook geschikt bent voor een F1 stoeltje imho. HIj heeft in 2½ jaar tijd veel laten zien, maar niet altijd positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

StealthyPeanut schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 14:56:
[...]
Dit zijn er wel meer, maar dit wil niet zeggen dat je ook geschikt bent voor een F1 stoeltje imho. HIj heeft in 2½ jaar tijd veel laten zien, maar niet altijd positief.
Dat zou er in een Mercedes misschien wel heel anders hebben uitgezien? Ik heb het over een periode langer dan die 2.5 jaar.

[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 09-08-2019 14:58 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
hardware-lover schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 14:57:
[...]

Dat zou er in een Mercedes misschien wel heel anders hebben uitgezien? Ik heb het over een periode langer dan die 2.5 jaar.
Dat klopt. Maar als je dus een snel stoeltje nodig hebt om sneller te zijn dan je teamgenoot, dan ben je niet geschikt voor een WK-stoeltje imho.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:09

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ik vind Ocon helemaal niks, ook nooit wat gevonden. Maximalisatie van kansen heb ik hem niet zien doen. Die zit echt alleen maar naast Toto in de pit voor de tv beelden en om te doen alsof Bottas onder druk staat. Als ie echt wat kon zat ie allang in een stoeltje. Ik heb bijvoorbeeld genoeg stukjes Haas zien vliegen om te denken dat er best een eentje is.

Bottas heeft GPs gewonnen, harkt punten binnen en staat tweede in het kampioenschap. Dat er gedaan wordt alsof er een moeilijke beslissing te nemen is, is leuk voor de reddits, maar Bottas rijdt Hamilton niet van de baan bij zijn prestaties maar helpt hem juist (remmen bij VSC of SC zodat double pitstops kunnen bijvoorbeeld) bij het behalen van de titels. Een crash in de regen, waar Ham mazzel had, en een vleugeltje afgereden door een vlegel maken echt het verschil niet.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

StealthyPeanut schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 14:59:
[...]
Dat klopt. Maar als je dus een snel stoeltje nodig hebt om sneller te zijn dan je teamgenoot, dan ben je niet geschikt voor een WK-stoeltje imho.
Ik verwacht dat als Mercedes de hand op Verstappen had kunnen leggen voor 2020 dat het wel duidelijk was wat de bezetting voor volgend jaar zou zijn voor Mercedes? Dat gaat hem echter niet worden, en wat het de jaren daarna zal worden zal grotendeels afhangen van wat Red Bull/Honda kan brengen voor Verstappen, die wil gewoon kampioen worden, al is het in een zeepkist.

Ocon zal minstens datgene brengen (aan prestatie) van wat Bottas nu al brengt. Daarbij is Ocon een stuk lastiger te passeren (op de baan) dan Bottas tot nu toe heeft laten zien.

De verhouding Ocon <> Hamilton is lastig inschatten, maar hij zal (bij het verkrijgen van een zitje), duidelijk de wacht worden aangezegd. Bottas was afgelopen race ook niet blij met de "disrespectable" actie van zijn team-maatje (en het gevolg daarvan), maar daar zal Hamilton (en Mercedes) een kindje dood aan hebben ;)

@pjottum, indien Bottas in die situaties voor Hamilton had gereden dan hadden ze met Hamilton precies hetzelfde gedaan. En Hamilton zou er probleemloos in mee zijn gegaan omdat hij er zelf voordeel uit zou halen.

[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 09-08-2019 15:36 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:04

Bloodclot

Jawier!

Zelf vind ik botta's het helemaal niet slecht doen bij mercedes, allen duitsland tijdens natte race (crash) en laatste race, kapotte voorvleugel (pech). tot toen was hij altijd op het podium te vinden. Haalt de punten binnen voor mercedes. Af en toe een overwinning en pakt ook gewoon brutaal de pole af van hamilton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:34
Bloodclot schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 15:34:
Zelf vind ik botta's het helemaal niet slecht doen bij mercedes, allen duitsland tijdens natte race (crash) en laatste race, kapotte voorvleugel (pech). tot toen was hij altijd op het podium te vinden. Haalt de punten binnen voor mercedes. Af en toe een overwinning en pakt ook gewoon brutaal de pole af van hamilton.
Niet slecht? Nee, zeker niet slecht. Misschien zelfs wel heel goed.

Maar we hebben het hier wel over de allerbeste renstal ter wereld. Er zijn maar twintig F1 stoeltjes in de hele wereld. En daarvan zitten er maar twee in een Mercedes. Dat betekent dat ze echt de allerbeste rijders ter wereld mogen verwachten. Het niveau dat Mercedes mag verwachten is echt ontzettend hoog gezien de schaarste van het product, en de kwaliteit van hun diensten. En, zeker. Ze hebben er één. Hamilton is top tier, 100%.

Maar ja. Kun je dat ook van Bottas zeggen? Begrijp me niet verkeerd, ik mag Bottas, ik vind het een goed coureur.... maar is hij top 3, 4 in de wereld? Hm. Als dat zo is, dan heeft hij mij er niet van weten te overtuigen in het laatste jaar.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppbruins
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-09 21:10
Als Ocon echt zo'n toptalent zou zijn zou Mercedes hem dan niet een keer op een vrijdag tijdens FP1 hebben ingezet?

Denk dat Brazilië 2018 hem geen goed heeft gedaan en dan vooral die arrogante grijns toen Verstappen verhaal kwam halen.

Dacht ook dat Mercedes heel graag een Duitser in een van de auto's wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:46
Helixes schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 15:45:
[...]

Niet slecht? Nee, zeker niet slecht. Misschien zelfs wel heel goed.

Maar we hebben het hier wel over de allerbeste renstal ter wereld. Er zijn maar twintig F1 stoeltjes in de hele wereld. En daarvan zitten er maar twee in een Mercedes. Dat betekent dat ze echt de allerbeste rijders ter wereld mogen verwachten. Het niveau dat Mercedes mag verwachten is echt ontzettend hoog gezien de schaarste van het product, en de kwaliteit van hun diensten. En, zeker. Ze hebben er één. Hamilton is top tier, 100%.

Maar ja. Kun je dat ook van Bottas zeggen? Begrijp me niet verkeerd, ik mag Bottas, ik vind het een goed coureur.... maar is hij top 3, 4 in de wereld? Hm. Als dat zo is, dan heeft hij mij er niet van weten te overtuigen in het laatste jaar.
Maar wie zegt dat mercedes top 3-4 wil naast HAM? Ik zie Ocon ook zeker niet top 3-4 en die zie ik ook niet beter presteren dan Bottas. Ocon heeft tegen Perez vorig jaar geen betere dingen laten zien dan Bottas tegen HAM dit jaar. En ik schat HAM toch iets hoger in dan Perez.

Bottas heeft gewoon een goed seizoen en toont zich uiteindelijk ideale 2e rijder naast HAM, de twee laatste races buiten beschouwing latende.

Ik denk dat voor Mercedes de keuze gaat zijn:
- veilig BOT met hoop op Max in 2021
- risico met Ocon omdat Max niet naar Mercedes gaat in 2021

Ik denk dat als het tussen Max en Ocon gaat (of welke rijder dan ook), Toto niet lang hoeft na te denken.

Mocht het toch Ocon worden dan denk ik dat Bottas een erg interessante kandidaat is om naast Max te gaan zitten. Kennis, ervaring, stabiel en uiteindelijk gewoon een nr 2 (al duurt dat miss 4-5 races begin vh seizoen voordat hij zich daar bij neerlegd).

[ Voor 7% gewijzigd door VidaR-9 op 09-08-2019 16:05 ]

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
VidaR-9 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 16:03:
Maar wie zegt dat mercedes top 3-4 wil naast HAM? Ik zie Ocon ook zeker niet top 3-4 en die zie ik ook niet beter presteren dan Bottas. Ocon heeft tegen Perez vorig jaar geen betere dingen laten zien dan Bottas tegen HAM dit jaar. En ik schat HAM toch iets hoger in dan Perez.
Ocon heeft de jeugd - die kan nog wel groeien. Dat zit er voor Bottas niet meer in denk ik. Als je zoekt naar een troonopvolger, dan ben ik bang dat laatstgenoemde gewoon tekort schiet, als Verstappen hem nu al kan bedreigen in wat misschien de 2e of 3e beste auto op de grid is.

We hebben natuurlijk wel de Hamilton - Rosberg jaren gehad. Rosberg was echt wel een stapje beter dan Bottas, hoewel ik denk dat Hamilton ook stappen heeft gemaakt sinds die jaren. Het feit dat ze elkaar konden bedreigen leidde af en toe tot "incidenten", welke secondant Bottas wellicht moest doen laten vergeten, of wellicht niet laten herhalen. Er is wat dat aangaat ook weinig gebeurd tussen Hamilton en Bottas.

Maar het is toch wel duidelijk dat Mercedes twijfelt aan het niveau dat Bottas laat zien, of heeft laten zien. Ik vermoed toch echt dat ze daarmee toch een beetje terugkomen op het Ferrari systeem van kampioen en secondant. Sterker, zelfs Ferrari lijkt daarvan terug gekomen.

Het blijft speculeren, maar we gaan het zien.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Helixes schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 16:15:
[...]

Ocon heeft de jeugd - die kan nog wel groeien. Dat zit er voor Bottas niet meer in denk ik. Als je zoekt naar een troonopvolger, dan ben ik bang dat laatstgenoemde gewoon tekort schiet, als Verstappen hem nu al kan bedreigen in wat misschien de 2e of 3e beste auto op de grid is.

We hebben natuurlijk wel de Hamilton - Rosberg jaren gehad. Rosberg was echt wel een stapje beter dan Bottas, hoewel ik denk dat Hamilton ook stappen heeft gemaakt sinds die jaren. Het feit dat ze elkaar konden bedreigen leidde af en toe tot "incidenten", welke secondant Bottas wellicht moest doen laten vergeten, of wellicht niet laten herhalen. Er is wat dat aangaat ook weinig gebeurd tussen Hamilton en Bottas.

Maar het is toch wel duidelijk dat Mercedes twijfelt aan het niveau dat Bottas laat zien, of heeft laten zien. Ik vermoed toch echt dat ze daarmee toch een beetje terugkomen op het Ferrari systeem van kampioen en secondant. Sterker, zelfs Ferrari lijkt daarvan terug gekomen.

Het blijft speculeren, maar we gaan het zien.
Misschien willen ze wel voor de toekomst gaan inderdaad. Balen voor Mercedes dat RBR, Ferrari en McLaren de betere kaarten lijken te hebben op dat gebied.

Maar we gaan t zien. Altijd weer leuk om de zomerstop door te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djerror
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 19:05
ppbruins schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 15:46:
Als Ocon echt zo'n toptalent zou zijn zou Mercedes hem dan niet een keer op een vrijdag tijdens FP1 hebben ingezet?
Dat zat ik pas ook te denken idd. Laat hem dan ieder geval een beetje feeling houden met die auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
VidaR-9 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 16:19:
Misschien willen ze wel voor de toekomst gaan inderdaad. Balen voor Mercedes dat RBR, Ferrari en McLaren de betere kaarten lijken te hebben op dat gebied.

Maar we gaan t zien. Altijd weer leuk om de zomerstop door te komen.
Klopt, zeker. Niet dat RBR nu echt talenten over heeft trouwens. Ze hebben er één :p

Maareh… heb je gezien wat Russell zoal weet te doen in een auto die we toch vrijwel hadden afgeschreven voor dit seizoen? Zit er niet een Mercedes-motor in die auto? Hadden Mercedes en - hoe heten ze tegenwoordig - RoKIT Williams Racing niet diepe en innige contacten in het verleden?

Ik zeg: driver swap!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

Voor de liefhebbers : in de Redbull store is 30% korting op zomerartikelen

met code: SALEAWAY19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Russel is ook een mercedes junior en naar wat ik begreep de beoogd opvolger van Hamilton. Mercedes wil historisch gezien alleen graag hun junioren wat langer laten rijpen, voor ze ze in hun hoofd team willen plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Helixes schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 16:25:
[...]

Klopt, zeker. Niet dat RBR nu echt talenten over heeft trouwens. Ze hebben er één :p

Maareh… heb je gezien wat Russell zoal weet te doen in een auto die we toch vrijwel hadden afgeschreven voor dit seizoen? Zit er niet een Mercedes-motor in die auto? Hadden Mercedes en - hoe heten ze tegenwoordig - RoKIT Williams Racing niet diepe en innige contacten in het verleden?

Ik zeg: driver swap!
Russel is een groot vraagteken voor mij. Hij last zeker goede dingen zien, maar het is zo lastig zonder fatsoenlijke peer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dindr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-09 18:17
VidaR-9 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 16:03:
[...]

Bottas heeft gewoon een goed seizoen en toont zich uiteindelijk ideale 2e rijder naast HAM, de twee laatste races buiten beschouwing latende.

Ik denk dat voor Mercedes de keuze gaat zijn:
- veilig BOT met hoop op Max in 2021
- risico met Ocon omdat Max niet naar Mercedes gaat in 2021

Ik denk dat als het tussen Max en Ocon gaat (of welke rijder dan ook), Toto niet lang hoeft na te denken.

Mocht het toch Ocon worden dan denk ik dat Bottas een erg interessante kandidaat is om naast Max te gaan zitten. Kennis, ervaring, stabiel en uiteindelijk gewoon een nr 2 (al duurt dat miss 4-5 races begin vh seizoen voordat hij zich daar bij neerlegd).
Ik heb het al vaker in het draadje gezet. Hij was beter in kwalificatie, heeft meer ronden voor Perez gereden, vaker voor Perez geëindigd met 3 DNFs meer dan Perez.

1 en 1 is 2. Hij heeft als jonkie een veteraan alle hoeken van de baan laten zien echter minder punten gescoord. Met name door die 3 DNFs meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
dindr schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 16:35:
[...]

Ik heb het al vaker in het draadje gezet. Hij was beter in kwalificatie, heeft meer ronden voor Perez gereden, vaker voor Perez geëindigd met 3 DNFs meer dan Perez.

1 en 1 is 2. Hij heeft als jonkie een veteraan alle hoeken van de baan laten zien echter minder punten gescoord. Met name door die 3 DNFs meer.
Echter kwam Ocon vaak in botsing met Perez. Hoewel iedereen daar altijd Perez de schuld van gaf, lag dat misschien wel gewoon aan Ocon.

Dus in die zin is Ocon in een Mercedes geen goed idee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dindr
ThomasG schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 16:39:
[...]
Echter kwam Ocon vaak in botsing met Perez. Hoewel iedereen daar altijd Perez de schuld van gaf, lag dat misschien wel gewoon aan Ocon.

Dus in die zin is Ocon in een Mercedes geen goed idee.
Ik wil hem de voordeel van de twijfel geven. Hij heeft serieus racecraft, de statistieken liegen niet. Perez is zeker geen kleintje maar om het zo te doen tegen een veteraan als Perez is gewoon prima.

Ik krijg een beetje het gevoel alsof de slack richting Ocon puur is vanwege het akkefietje met Max. Begrijpelijk, maar om hem helemaal af te schrijven als zijnde geen talent of Merc onwaardig is onzinnig.

Er zijn weinig jonkies die de ervaren eerste rijder verslaan in de Q of race.

Max heeft ook vaak contact gehad met muurtjes en andere coureurs, schuld even buiten beschouwing gelaten. Waarom wordt het bij Max omschreven als part of the learning curve en niet je bent RBR of F1 onwaardig? Laat dat dan ook gelden als zijnde learning curve voor Ocon. Dankjewel.

Mercedes heeft naast Russel Ocon nog met twee veteranen in de stoel terwijl de concurrenten al voorzien zijn van talent. Laat Russel nog een jaar of twee Williamsen, Ocon heeft al laten zien dat hij kwaliteit heeft tegen Perez.

Jazeker, een stoeltje in Mercedes zou ik smakelijk vinden!

[ Voor 7% gewijzigd door dindr op 09-08-2019 17:20 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• basvn
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dindr
Excuus.

[ Voor 99% gewijzigd door dindr op 09-08-2019 17:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LockeJohn
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-07-2021
Ben niet onder de indruk van Ocon
Het is niet dat hij zijn teamgenoot Perez duidelijk de baas was, het ging redelijk gelijk op

Zie niet waarom Merc hem zou brengen, ze willen wel graag dat die bij Renault komt of ergens anders zodat die meer ervaring op kan doen. Daar gaat het nu om voor hun. Bottas is een droom 2de rijder op het moment.

Verstappen is de toekomst en dat weer Merc ook dus ze zullen wachten tot hij vrij komt en dan alles er aan doen om hem binnen te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dindr
LockeJohn schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 18:01:
Ben niet onder de indruk van Ocon
Het is niet dat hij zijn teamgenoot Perez duidelijk de baas was, het ging redelijk gelijk op

Zie niet waarom Merc hem zou brengen, ze willen wel graag dat die bij Renault komt of ergens anders zodat die meer ervaring op kan doen. Daar gaat het nu om voor hun. Bottas is een droom 2de rijder op het moment.

Verstappen is de toekomst en dat weer Merc ook dus ze zullen wachten tot hij vrij komt en dan alles er aan doen om hem binnen te halen.
Weldegelijk de baas:

Ocon vs Perez tweede seizoen

Qualified ahead 16 vs 5
Finished ahead 9 vs 5
Laps ahead 610 vs 411
DNF 5 vs 2

Even Max en Ric na twee jaar samen (andere stats):

Onderstaande zou ik eerder gelijk op noemen, zelfs een edge in podia en punten...

Ric vs Max
Wins 3v3
Podiums 18 vs 11
Poles 1vs0
Qualy 20vs21
Punten 457 vs 377

[ Voor 4% gewijzigd door dindr op 09-08-2019 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dindr
.

[ Voor 99% gewijzigd door dindr op 09-08-2019 18:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-09 23:50
Ik denk dat de vraag waarom Mercedes Bottas zou vervangen nog niet adequaat beantwoord is. Bottas is een prima, degelijke coureur. Iemand op Hamilton's niveau vinden gaat ze niet lukken, want er is niemand op Hamilton's niveau. Misschien als Vettel z'n vorm terugvindt zou je een argument kunnen maken dat hij gelijk op kan, maar Lewis heeft nooit zo'n periode gehad (2016 was met name mechanische pech). Max moet nog een aantal keer kampioen worden voordat we de vergelijking goed kunnen maken.

Anyway, Mercedes/Toto hebben opties. Zet Ocon bij Williams en zie maar wie er in gelijk materiaal beter is, Russel of Ocon. Zodra het nodig is kun je daarna Bottas altijd nog wisselen.

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
dindr schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 18:23:
[...]

Weldegelijk de baas:

Qualified ahead 16 vs 5
Finished ahead 9 vs 5
Laps ahead 610 vs 411
DNF 5 vs 2

Ric vs Max
Wins 3v3
Podiums 18 vs 11
Poles 1vs0
Qualy 20vs21
Punten 457 vs 377
Waarbij Perez 2 keer in de top 5 eindigde, waarvan een keer op het podium; Ocon niet. Ocon was gemiddeld iets beter in de kwalificatie en in de race, maar Perez had veel meer punten gehaald (63 vs 49). Hij stond 8e in het klassement, Ocon 12e. Hij heeft zowel in 2017 als in 2018 Perez niet verslagen.

In 2017 won Perez qua kwalificaties, race en punten. In 2018 won Perez qua punten, en was het verschil in Kwalificatie/race in de meeste gevallen niet noemenswaardig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
[...]

Weldegelijk de baas:

Qualified ahead 16 vs 5
Finished ahead 9 vs 5
Laps ahead 610 vs 411
DNF 5 vs 2

Onderstaande zou ik eerder gelijk op noemen, zelfs een edge in podia en punten...

Ric vs Max
Wins 3v3
Podiums 18 vs 11
Poles 1vs0
Qualy 20vs21
Punten 457 vs 377
Verschil is dat Verstappen afgelopen jaar heel erg consistent was en altijd goed scoorde. In die periode zie je dan ook uitschieters waar RIC ver achter VER finisht. Zoiets zie je weer niet perse terug in deze statistieken.

En dan kun je wel zeggen "afgelopen jaar was Verstappen sterker, maar het gaat over het geheel". Maar tegelijkertijd heeft een Ocon uberhaupt het nadeel dat hij dadelijk een heel seizoen geen enkele secode in een F1 auto heeft gereden. Daar weer in komen kost ook tijd.

Overigens lijkt ook mij Ocon een vervelend persoon en zou ik hem als Mercedes zijnde niet in die auto zetten. Niet (alleen) om het Verstappen incident, maar het totaalplaatje. Perez is naar mijn idee een keurige coureur, maar het aantal incidenten tussen hem en Ocon was toch wel erg hoog. Leek dus erop dat die twee het niet met elkaar konden vinden. En volgens mij is dat een beetje de algehele tendens in het paddock, dat Ocon een "naar" persoon is. Schijnt ook maar een echte vriend te hebben onder de coureurs, en ironisch genoeg is dat Stroll. Ironisch dus omdat juist hij zijn stoeltje heeft moeten afstaan voor Stroll.
Wat dat betreft zie ik met een Ocon bij Mercedes dus ook snel een Hamilton vs Rosberg situatie ontstaan, en het lijkt mij dat Mercedes dat zeer zeker niet nog een keer wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Kaaswagen schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 18:37:
Anyway, Mercedes/Toto hebben opties. Zet Ocon bij Williams en zie maar wie er in gelijk materiaal beter is, Russel of Ocon. Zodra het nodig is kun je daarna Bottas altijd nog wisselen.
Mercedes heeft vrijwel geen ruimte om coureurs ergens te "plaatsen". Zowel Racing Point als Williams opereren zelfstandig. Enige wat Mercedes kan doen is betalen voor het zitje wat dus in natura gebeurd in de vorm van motor of andere onderdelen. En Williams zie ik eerlijk gezegd nooit gaan voor twee Mercedes coureurs. Ze willen gewoon opereren als onafhankelijk team en dus ook hun eigen rijders hebben die ze naar de top zouden moeten brengen. I.p.v. dus alleen maar als junior team van Mercedes te worden ingezet. En als Mercedes de mogelijkheid had gehad om ook Ocon bij Williams te plaatsen hadden ze dat denk ik al gedaan. En hadden dus Ocon en Russel bij Williams gereden i.p.v. Kubica.
Dit i.t.t. Sauber die tot een paar jaar terug ook nog onafhankelijk opereerde, toen als Ferrari klant een paar keer een Ferrari junior als coureur hebben gehad en nu als Alfa Romeo weer een stapje dichter bij "Ferrari junior team" zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StealthyPeanut
[...]

Weldegelijk de baas:

Qualified ahead 16 vs 5
Finished ahead 9 vs 5
Laps ahead 610 vs 411
DNF 5 vs 2

Ric vs Max
Wins 3v3
Podiums 18 vs 11
Poles 1vs0
Qualy 20vs21
Punten 457 vs 377
Ga je nou RIC vergelijken met PER? RIC, die een viervoudig wereldkampioen(VET) heeft verslagen in zijn eerste topteam seizoen. En PER, welke in zijn eerste topteamseizoen door de mand viel tegen een coureur welke allang de snelheid niet meer had van vroeger (BUT).

Geen appels met peren vergelijken. OCO had 5 DNF's in 2018, waarvan 2 mechanische pech. PER had 2 DNF'S, waarvan 2 mechanische pech.

En dan kan je zeggen dat het niet de schuld van OCO was die andere DNF'S: hij neemt gewoon veel meer onnodig risico. Niet iets waar Mercedes op zit te wachten als ze BOT kunnen verlengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dindr
StealthyPeanut schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 18:57:
[...]

Ga je nou RIC vergelijken met PER? RIC, die een viervoudig wereldkampioen(VET) heeft verslagen in zijn eerste topteam seizoen. En PER, welke in zijn eerste topteamseizoen door de mand viel tegen een coureur welke allang de snelheid niet meer had van vroeger (BUT).

Geen appels met peren vergelijken. OCO had 5 DNF's in 2018, waarvan 2 mechanische pech. PER had 2 DNF'S, waarvan 2 mechanische pech.

En dan kan je zeggen dat het niet de schuld van OCO was die andere DNF'S: hij neemt gewoon veel meer onnodig risico. Niet iets waar Mercedes op zit te wachten als ze BOT kunnen verlengen.
Het enige waar ik nadruk op wil leggen is dat Ocon niet in zijn tweede jaar weg is gereden door iemand met 7? jaar ervaring op dat moment.

Ja hij nam risicos, net zoals menig andere jonkie met twee jaar ervaring. Hell, onze Max nam tot Monaco vorig jaar onnodige risicos, waarna hij een dieptepunt heeft bereikt die gezorgd heeft voor zijn ommekeer. Sindsdien is er geen consistentere coureur.

Voor Ocon heb je jammer genoeg de situatie dat papa Stroll een zitje heeft gekocht voor zijn zoon, die letterlijk niets kan laten zien. Jammer, want Ocon zou misschien voor verrasingen kunnen zorgen, beter nog. Kilometers kunnen maken, ervaring op doen voor Mercedes, want ze hebben iemand nodig. Laat dat dan net die coureur zijn die lerende was, en heeft laten zien dat hij beter was dan zijn rivaal, daar in de races die geëindigd zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door dindr op 09-08-2019 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

heb t filmpje van max zijn fans denk gemist
maar hier is hij van die van KUB

Pagina: 1 ... 107 ... 156 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2019: Topicreeks: [F1] Seizoen 2019

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Netflix documentaire: [F1] Netflix documentaire
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2019
Rich Energy: [F1] Rich Energy
Discussie over de Netflix-serie is hier off-topic, maar kan in [F1] Netflix documentaire