mphilipp schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 13:24:
[...]
Nee, die conclusie trek ik niet. Ik stel gewoon dat het bij dergelijke omstandigheden niet zo is dat je een totale prutser bent als je een keer spint. Je rijdt immers op de limiet. Wij van de zijlijn roepende zijn vaak wat harder als de gevolgen van een spin voor een coureur erger uitpakken. Als Max of Lewis spint en gewoon weer door kan rijden, is het nooit zo'n probleem. Maar als ie de muur in jankt, is het vaak ineens een loser. Terwijl hij feitelijk niets anders doet als Lewis of Max, maar dan een paar km/u sneller of op een iets andere plek.
Eens, je bent geen totale prutser maar als je 2 x jezelf vergaloppeert in dezelfde bocht binnen 1 race
Toch dachten veel mensen daar wat anders over toen Vettel vorig jaar Duitsland op een uiterst lullige manier z'n auto het grind in reedt op Hockenheim en ook volgens dezelfde critici z'n kampioenschap verspeelde.
De zogenaamde regengoden gingen op een nat Hockenheim overigens allemaal wel een keer in de fout (Verstappen had als enige de mazzel er niets aan over te houden) en notabene een Vettel die vorig jaar nog compleet afgeserveerd werd rijd van plek 20 naar 2 in een race waar alles wel eens een keer zijn kant op valt.
Gasly blijft gewoon zitten waar ie zit en zal volgend jaar ook gewoon voor RBR rijden ben ik bang. Die jongen is net als Leclerc ineens in het diepe geschopt na een jaartje rommelen in de achterhoede en dan moeilijk gaan lopen doen als ze een beetje tegenvallen.
Wie zou RBR moeten halen dan? Hulkenberg? Hele sympathieke vent en ik gun hem die plek maar die man heeft een record in handen waar echt geen enkele coureur trots op zou zijn en dan geloven we echt dat hij bij RBR wel even netjes iedere race op plek 2 achter verstappen gaat finishen en jongens als Hamilton, Bottas, Vettel en Leclerc om de oren rijdt? Gaat niet gebeuren.
Bij McLaren gaan ze niemand laten gaan, daar zijn ze net op de weg terug en hebben ze gewoon een rijders duo wat nog wel een tijdje mee kan in tegenstelling tot een Alonso en Vandoorne welke men eerder had rijden. Russell staat op de loonlijst van Mercedes dus dat kunnen ze ook vergeten. Vettel gaat ook niet weg bij Ferrari komend jaar want daar hebben ze ook geen alternatief om naast Leclerc te zetten.
En een Albon of Kvyat gaat het ook niet worden, ik geloof namelijk niet dat die beiden zoveel sneller en / of beter zullen presteren dan een Gasly op dit moment. Albon zou men kapot maken door hem nu al te promoveren naar Red Bull en Kvyat, alles leuk en aardig maar hij is niet in staat Albon compleet naar huis te rijden terwijl Kvyat al de nodige jaren ervaring in huis heeft. Prima coureur om een gat mee te vullen bij TR maar daar vooral lekker bij laten.
RBR moet Gasly gewoon een beetje uit de wind houden, zolang men geen echt alternatief heeft is het echt zinloos die jongen op de kop te blijven pikken en hem iedere week weer een stukje verder de grond in te boren. Voor Gasly is het inmiddels echt wel duidelijk dat ie weinig te "eisen heeft" bij RBR en zichzelf geen illusies hoeft te maken. Prima basis om nog een jaartje aan te blijven en Verstappen niet in de weg te gaan rijden
En het Alonso scenario... laten we daar alsjeblieft niet aan beginnen zeg. Die man is na jaren gallen en de boel kleineren bij McLaren eindelijk weg en dan zou je hem als RBR binnen willen halen als "hulpje" om Max de jongste wereldkampioen ooit te maken? Degene die geloofd dat iemand met een ego als dat van Alonso zich daar voor gaat lenen moet echt met z'n plasje langs de dokter