Edd schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 19:03:
[...]
Kan hij racen? Dat zeker. Maar in mijn optiek heeft hij deze overwinning ook gehad door in de juiste auto voor het circuit te zitten. De Mercedes van dit jaar is nog beter geworden op de langzame circuits en ze hebben hiervoor ingeboet op de snellere. Ik ben dan ook benieuwd hoe de verhoudingen liggen in Monza.
Inderdaad de race van zondag was gewoon de strategie die goed uit pakte en niets meer of minder dan dat. Als we die paar bochten dat ze naast elkaar reden al gaan bestempelen als "epische gevechten" en "echt racen" hebben we echt met z'n alleen een geheugen wat niet verder reikt dan de start van het seizoen.
Hamilton was gewoon sneller dan Verstappen afgelopen zondag en dankzij de mensen die de strategische beslissingen nemen kreeg hij de mogelijkheid er voorbij te steken. Was die call niet gemaakt omdat er nog een Ferrari achter had gereden en had Hamilton ook op z'n harde banden door gemoeten was hij waarschijnlijk afgehaakt en hadden we ze op seconden van elkaar over de streep zien gaan.
Persoonlijk vind ik het strategische racen net zo mooi als een gevecht op de baan, daarom zou wat mij betreft het tanken ook wel weer terug mogen komen. Het zorgde toch altijd voor een bepaalde onvoorspelbaarheid tijdens een race.
Monza mag Vettel glorieus winnen wat mij betreft en Vettel zal die overwinning ook wel eens nodig gaan hebben dit seizoen om die Italianen een beetje rustig te houden.
Ik heb wel een idee waarom die naam door je hoofd spookt. Button heeft gewoon nog nauwe banden met Honda. Maar ik denk niet dat hij het gaat worden.. Hij is nu al 39 en dat wordt denk ik toch iets te oud..
En dan net als Schumacher (die het ook ooit probeerde om na een paar jaar afwezigheid terug te komen) lekker om de oren gereden te worden? Bleef het als Schumacher fan toch altijd een beetje pijnlijk vinden wat betreft zijn prestaties bij Mercedes. Toen de man de F1 verliet zat hij in mijn hoofd als "
de grootste kampioen en beste coureur ooit". In zijn tijd bij Mercedes werd pijnlijk duidelijk dat zelfs Schumacher niet het eeuwige racebloed had en het af moest leggen tegen een Rosberg... een coureur die ik net als een Button, Webber, Barrichello e.d. best hoog heb zitten maar wat ik nou niet echt uitgesproken wereldkampioenschap materiaal vind (ondanks dat 2 ervan wel een wereldtitel hebben

).
Ik geloof echt dat Gasly nog een jaartje blijft. Verstappen had vorig jaar ook een rukstart van het seizoen en Gasly gaat nooit het niveau van Verstappen halen maar heeft genoeg "talent" om een fatsoenlijke tweede rijder te zijn.
Het komt er nu alleen even niet uit bij hem en ja dat is heel vervelend voor Verstappen die gebaat zou zijn bij een rijder die flink punten weg snoept bij de concurrentie. Een andere rijder ga je nu niet zomaar even ergens anders weg halen of je moet in de vijver willen gaan vissen van coureurs die al weer even uit de F1 zijn zoals bijvoorbeeld een Wehrlein maar ook dat gaat een gok zijn zonder garanties.
Sleutel tot een eventuele wissel gaat liggen bij Mercedes, gaan ze Bottas er nu uitschoppen en Ocon in de auto zetten? Ik denk van niet maar mocht dat wel het geval zijn zal er nog wel het één en ander gaan schuiven en dan is het maar de vraag of zo'n coureur bij RBR wil rijden waar alles op Max ingezet wordt.
Want 1 ding mag duidelijk zijn als je bij RBR in gaat stappen, dr Helmut wil 1 ding en dat is zijn oogappeltje de jongste wereldkampioen maken en dus moet je als coureur niet gaan denken dat daar meer te halen is dan de kruimels die overblijven.
Aan het einde van het seizoen konden er nog wel eens de nodige stoeltjes vrij gaan komen zoals bijvoorbeeld bij Haas, Williams (Kubica gaat echt niet meer terug komen), Raikonen die misschien wel denkt.. het is leuk geweest, en als Ocon niet in de Mercedes gezet gaat worden zie ik het zo maar gebeuren dat Hulkenberg gewipt gaat worden bij Renault en ze Ocon alsnog halen.
De grootste wijzigingen qua rijders zullen pas het jaar er op komen als de contacten van veel "
toprijders" afgelopen zijn en er ook een aantal coureurs tegen hun houdbaarheidsdatum aan zitten.
RobertMe schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 07:36:
[...]
Toch kun je je afvragen of RIC nu zoveel minder krijgt. Andere teams werken waarschijnlijk weer met bonussen (Red Bull in ieder geval wel). Basis salaris is dan wel flink lager, maar als je genoeg punten binnen sprokkeld en nog wat podiums meepakt kom je misschien ook zo in de buurt van die 20 miljoen over 2 jaar.
Moet je alleen wel een auto hebben die het doet en dat was bij de RBR met de Renault achterin vorig jaar nou best vaak niet het geval en dit jaar was het maar de vraag of die Honda een beetje heel zou blijven... garanties tot uitrijden garage
Ik snap Ricciardo wel, kampioen gaat ie niet meer worden met RBR aangezien men daar een project heeft lopen met Verstappen. Dat plus de onzekerheid van de Honda motor en ik snap heel goed waarom hij voor de grote zak met geld koos.
[
Voor 9% gewijzigd door
R2D2 op 06-08-2019 08:05
]