Mobiliteit feedback Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:10

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Topicstarter
Dean Martin schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 07:31:
Waarom en op welke gronden vindt @Notna het nodig om mij als trol te bestempelen?

Dat is nogal een ongefundeerd waarde oordeel en suggereer je dat ik zaken verzin. Daar ben ik bepaald niet van gediend. Tevens worden persoonlijke aanvallen jegens mij weggehaald met daarbij de tekst 'don't feed the trol', dat is bewust olie op het vuur gooien. Dat terwijl ik zeker 15 DM's heb ontvangen van users in het betreffende topic die aangeven dat de users in die betreffende post zwaar over de schreef gaan en dat vaker gebeurd.

Met dergelijke uitspraken kies je duidelijk een kant. Neutraal blijven lijkt mij een groot goed.
Goed, ik had dit ook al aangegeven in de DM maar aangezien je aangegeven hebt dit graag publiekelijk af te handelen.

Je originele post, waar je later van aangaf dat het sarcastisch bedoeld was, is als volgt:
Het hele milieu aspect interesseert me inderdaad he-le-maal niks nee.

Was even vergeten dat dit het gedeelte is waar enige vorm van kritiek niet welkom is. Of waar alles wordt recht gepraat want klimaat.
Dan kijk ik even naar de definitie van een 'internet trol'
Een trol is een persoon die berichten plaatst in een internetomgeving om voorspelbare emotionele reacties uit te lokken als woede, irritatie, verdriet of scheldpartijen - ook wel flames genoemd in internetjargon,[1] opzettelijk verkeerde informatie geeft of zich doelbewust anders voordoet.
Wil je mij wijsmaken dat je eerder geplaatste, 'sarcastische opmerking', niet bedoeld was met bovenstaande in je achterhoofd? Volgens mij voldoet deze post precies aan de omschrijving van een internet trol; nergens geef ik aan dat je dingen verzint, maar je drijft dingen bewust op de spits.

Dat de opmerkingen erna compleet over de schreef gingen, ben ik met je eens. Daarom zijn ook deze verwijderd en is het eea aan notities gemaakt.
De posts waar we het over hebben, waren een reactie op jouw initiële post en dat bleef maar door gaan. Ik was begonnen met het aanpassen van de posts omdat ik dacht dat het wel bij een paar posts zou blijven, maar ik heb geloof ik totaal iets van 15 berichten moeten aanpassen of verwijderen omdat men zich niet kon bedwingen het fatsoenlijk te houden in dat topic. Dat werd initieel duidelijk, toen er ruim 18 TR's waren aangemaakt, om ons daar op te wijzen. Ik kon er helaas niet eerder naar kijken dan gisteravond rond een uur of 23.00, ik vermoed dat mijn mede-mods daar ook niet eerder toe instaat waren.

Dus, in conclusie: je loopt hier al lang genoeg mee dat je inmiddels moet weten dat bepaalde opmerkingen niet handig zijn en al helemaal niet gewenst. Waarom je het dan toch doet, is mij een raadsel.

Dan rest mij alleen de vraag: wat is je verwachting van mij op dit moment?

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Notna schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 08:11:
[...]

Goed, ik had dit ook al aangegeven in de DM maar aangezien je aangegeven hebt dit graag publiekelijk af te handelen.

Je originele post, waar je later van aangaf dat het sarcastisch bedoeld was, is als volgt:

[...]

Dan kijk ik even naar de definitie van een 'internet trol'

[...]

Wil je mij wijsmaken dat je eerder geplaatste, 'sarcastische opmerking', niet bedoeld was met bovenstaande in je achterhoofd? Volgens mij voldoet deze post precies aan de omschrijving van een internet trol; nergens geef ik aan dat je dingen verzint, maar je drijft dingen bewust op de spits.

Dat de opmerkingen erna compleet over de schreef gingen, ben ik met je eens. Daarom zijn ook deze verwijderd en is het eea aan notities gemaakt.
De posts waar we het over hebben, waren een reactie op jouw initiële post en dat bleef maar door gaan. Ik was begonnen met het aanpassen van de posts omdat ik dacht dat het wel bij een paar posts zou blijven, maar ik heb geloof ik totaal iets van 15 berichten moeten aanpassen of verwijderen omdat men zich niet kon bedwingen het fatsoenlijk te houden in dat topic. Dat werd initieel duidelijk, toen er ruim 18 TR's waren aangemaakt, om ons daar op te wijzen. Ik kon er helaas niet eerder naar kijken dan gisteravond rond een uur of 23.00, ik vermoed dat mijn mede-mods daar ook niet eerder toe instaat waren.

Dus, in conclusie: je loopt hier al lang genoeg mee dat je inmiddels moet weten dat bepaalde opmerkingen niet handig zijn en al helemaal niet gewenst. Waarom je het dan toch doet, is mij een raadsel.

Dan rest mij alleen de vraag: wat is je verwachting van mij op dit moment?
Zoals je zelf al aangeeft loop ik al lang genoeg mee zonder daarbij over de schreef te gaan.
Mijn bovenstaande reactie volgde op een sarcastische post van een andere user. Dat mensen vervolgens de context niet zien of snappen had ik achteraf inderdaad kunnen weten. Wat niet wegneemt dat bij een aantal users iedere vorm van fatsoen compleet ontbrak.

Juist een stuk van de defintie die jij dik drukt stuit mij nu tegen de borst; 'zich doelbewust anders voordoet'.
Uit de posts van andere users die jij, terecht, hebt verwijdert kwam naar voren dat ik het hele verhaal uberhaupt zou verzinnen vanaf een zolderkamertje. Met de ingreep die je nu hebt gedaan, of in ieder geval de tekst die je erbij zet (don't feed the troll) suggereer je mijns inziens dat die users gelijk hebben.

Als je het mij vraagt gingen de posts tegen mij (je bent om te kosten, je bent een leugenaar, je bent....) veel verder over de schreef dan de mijne. Gelukkig dat je het daar in ieder geval mee eens bent en dat dit genoteerd is. De aantal likes van mijn posts versus die andere bevestigen dat ook door het 'algemene publiek'.

Met de tekst die jij bij de posts hebt gezet die je hebt gewijzigd, leg je het zwaartepunt bij mij en zoals hierboven aangegeven wekt het de suggestie dat ik dingen verzin. Dan zou ik liever zien dat die hele posts weggaan of dat in ieder geval die users die zwaar over de schreef gingen daar een bericht van krijgen. Het lerend vermogen van de ingreep ontbreekt, als dat het enige is wat betreffende users te zien krijgen.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Topicstarter
Dean Martin schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 08:56:
[...]

Zoals je zelf al aangeeft loop ik al lang genoeg mee zonder daarbij over de schreef te gaan.
Mijn bovenstaande reactie volgde op een sarcastische post van een andere user. Dat mensen vervolgens de context niet zien of snappen had ik achteraf inderdaad kunnen weten. Wat niet wegneemt dat bij een aantal users iedere vorm van fatsoen compleet ontbrak.

Juist een stuk van de defintie die jij dik drukt stuit mij nu tegen de borst; 'zich doelbewust anders voordoet'.
Uit de posts van andere users die jij, terecht, hebt verwijdert kwam naar voren dat ik het hele verhaal uberhaupt zou verzinnen vanaf een zolderkamertje. Met de ingreep die je nu hebt gedaan, of in ieder geval de tekst die je erbij zet (don't feed the troll) suggereer je mijns inziens dat die users gelijk hebben.

Als je het mij vraagt gingen de posts tegen mij (je bent om te kosten, je bent een leugenaar, je bent....) veel verder over de schreef dan de mijne. Gelukkig dat je het daar in ieder geval mee eens bent en dat dit genoteerd is. De aantal likes van mijn posts versus die andere bevestigen dat ook door het 'algemene publiek'.

Met de tekst die jij bij de posts hebt gezet die je hebt gewijzigd, leg je het zwaartepunt bij mij en zoals hierboven aangegeven wekt het de suggestie dat ik dingen verzin. Dan zou ik liever zien dat die hele posts weggaan of dat in ieder geval die users die zwaar over de schreef gingen daar een bericht van krijgen. Het lerend vermogen van de ingreep ontbreekt, als dat het enige is wat betreffende users te zien krijgen.
Als het jou metname te doen is om de definitie van het woord trol, dan haal ik dat met terugwerkende kracht wel weg. Ik denk *persoonlijk* dat je er iets te zwaar aan tilt, maar in het kader van een vriendelijker Tweakers willen hebben wil ik het best weghalen.

Dat gezegd hebbende: je had beter moeten weten en de reacties die je erna gaf blinken nou ook niet echt uit in tact of vriendelijkheid.

Laten we hopen dat het topic verder gewoon weer kan gaan over waat het voor bedoeld is: ervaringen delen mbt lange ritten met een EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Notna schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 09:15:
[...]

Als het jou metname te doen is om de definitie van het woord trol, dan haal ik dat met terugwerkende kracht wel weg. Ik denk *persoonlijk* dat je er iets te zwaar aan tilt, maar in het kader van een vriendelijker Tweakers willen hebben wil ik het best weghalen.

Dat gezegd hebbende: je had beter moeten weten en de reacties die je erna gaf blinken nou ook niet echt uit in tact of vriendelijkheid.

Laten we hopen dat het topic verder gewoon weer kan gaan over waat het voor bedoeld is: ervaringen delen mbt lange ritten met een EV
Danku. En ik zal in het vervolg een TR zetten (en niet reageren) ;)

The best is yet to come

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• morritz34
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
DonJunior schreef op zondag 2 juli 2023 @ 22:43:
[...]

Zoals je het hier neerzet doe je net alsof ik wekelijks meermaals 'uit de bocht vlieg'. Waar komt dit vandaan? Ja, ik ben erg actief op Tweakers en ja ik geef veel input en reacties op Tweakers fora en frontpages, dan kan het gebeuren dat ik af en toe een keer een opmerking plaats die niet ontopic is. Om vervolgens lukraak alles te verwijderen en dan op zijn belerende toon iemand terecht te wijzen gaat, mijns inziens, nergens over. Je kan prima duidelijk zijn in je communicatie, dat hoeft niet op deze manier en al helemaal niet doen alsof ik wekelijks dergelijke 'fouten' maak ;(

Daarnaast mag ik de TS niet taggen want "die reageert zelf wel als deze een update heeft". Maar vervolgens tag jij hem zelf wel? Zodat TS alsnog een notificatie krijgt maar nu van jou in plaats van @Bockelaar of mij. Hoe is dat te rijmen dan? :? Wat is er nu anders aan jou bericht waarin je TS tagt en aan mijn bericht waarin ik dezelfde persoon tag en netjes vraag om een update?
Ben benieuwd naar de reactie van @teacher want naar mijn mening heb jij 100% gelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Naar aanleiding van een TR is er wat geknipt in Het grote Renault Megane E-Tech electric topic

Alleen de quotes staan er nog steeds.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxs
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

xxs

@Notna

Ik snap het punt maar is het wel zaak van Tweakers om op die stoel te gaan zitten?

Daarnaast is het niet illegaal om een e-bike op te voeren, je mag je er allen niet mee op de openbare weg begeven in Nederland. Als ik met 100km/h zonder helm over mijn eigen land wil fietsen is geen wet die me dat verbied.

Als ik mijn e-bike in Nederland gekocht heb en ik ga op vakantie naar de US mag ik dan wel vragen hoe ik de firmware kan flashen?

M.i. Moet je je als Tweakers of als moderator niet mee bemoeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Topicstarter
xxs schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 16:01:
@Notna

Ik snap het punt maar is het wel zaak van Tweakers om op die stoel te gaan zitten?

Daarnaast is het niet illegaal om een e-bike op te voeren, je mag je er allen niet mee op de openbare weg begeven in Nederland. Als ik met 100km/h zonder helm over mijn eigen land wil fietsen is geen wet die me dat verbied.

Als ik mijn e-bike in Nederland gekocht heb en ik ga op vakantie naar de US mag ik dan wel vragen hoe ik de firmware kan flashen?

En ik quote uit de Topic Warning uit het topic:
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.

Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.
Veel duidelijker dan dat kan ik het niet maken. Als men het daar niet mee eens bent, staat het men vrij om andere fora te zoeken waar dit wél besproken kan worden. Wil me hier wél blijven lezen; dan is men akkoord gegaan (bij registratie) met het houden aan de huisregels (let even met name op punt 7) die wij hier stellen. Doe je / Doet iemand dat niet, dan grijpt het admin/mod/Tweakers team in, wat er ook gedaan is.

Tevens staan in die huisregels ook dat, het bespreken van moderaties, ook op een bepaalde manier gedaan dient te worden, welke je onder 'Sancties' kan lezen in de eerdergenoemde huisregels. (Ik heb er zelf even voor gekozen dit in MOB Feedback te zetten ipv een DM omdat het algemeen beleid aangaat)

TL;DR: We moeten ons als Tweakers er juist tegenaan bemoeien, want we zijn verantwoordelijk voor de content op dit forum. Daarbij houden wij ons zoveel mogelijk aan de wet.

[ Voor 4% gewijzigd door Notna op 12-07-2023 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Nu online
xxs schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 16:01:
@Notna

Je zou misschien een e-step kunnen overwegen. Mogen ook niet op de weg, tenminste die daar besproken worden niet, maar daarover mag je dan weer wel discusseren inclusief aanpassen van firmwares. :+

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Topicstarter
Inspired schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 16:54:
[...]

Je zou misschien een e-step kunnen overwegen. Mogen ook niet op de weg, tenminste die daar besproken worden niet, maar daarover mag je dan weer wel discusseren inclusief aanpassen van firmwares. :+
Het wijzigen van de firmware is ook niet het probleem; het omzeilen van een regel (bij e-bikes in dit geval) wél.

Die/de meeste e-steps mogen per definitie al niet op de openbare weg, dus wat je daarmee doet maakt in die zin niet uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxs
  • Niet online

xxs

Notna schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 16:14:
[...]

En ik quote uit de Topic Warning uit het topic:

[...]

Veel duidelijker dan dat kan ik het niet maken. Als jij het daar niet mee eens bent, staat het je vrij om andere fora te zoeken waar dit wél besproken kan worden. Wil je hier wél blijven lezen; dan ben je akkoord gegaan (bij registratie) met het je houden aan de huisregels (let even met name op punt 7) die wij hier stellen. Doe je / Doet iemand dat niet, dan grijpt het admin/mod/Tweakers team in, wat er ook gedaan is.
Tevens staan in die huisregels ook dat, het bespreken van moderaties, ook op een bepaalde manier gedaan dient te worden, welke je onder 'Sancties' kan lezen in de eerdergenoemde huisregels. (Ik heb er zelf even voor gekozen dit in MOB Feedback te zetten ipv een DM omdat het algemeen beleid aangaat)

TL;DR: We moeten ons als Tweakers er juist tegenaan bemoeien, want we zijn verantwoordelijk voor de content op dit forum. Daarbij houden wij ons zoveel mogelijk aan de wet.
Punt 7: houd je aan de wet, dat doe ik en zie dus geen enkele overtreding van het huishoudelijk regelement.

Daarnaast vind ik je toonzetting niet vriendelijk en dat hebben jullie dan juist weer hoog in het vaandel staan.
Geen discussie mogelijk en anders zien we je graag vertrekken is je boodschap.

Enfin, fijne avond toegewenst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Topicstarter
xxs schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 19:08:
[...]

Punt 7: houd je aan de wet, dat doe ik en zie dus geen enkele overtreding van het huishoudelijk regelement.

Daarnaast vind ik je toonzetting niet vriendelijk en dat hebben jullie dan juist weer hoog in het vaandel staan.
Geen discussie mogelijk en anders zien we je graag vertrekken is je boodschap.

Enfin, fijne avond toegewenst.
Ik snap niet dat je deze post persoonlijk trekt; ik stel nergens dat jij de regels overtreedt. De 'jij' in mijn eerdere reply is de de 'jij' waarin iemand graag wel praat over het opvoeren van de elektrische fiets. Maar wellicht onhandig gekozen van mijn kant.

Vervang 'jij' met 'men' en lees het dan nogmaals (voor het gemak gelijk maar gedaan) :) . En ten overvloede; ik bedoelde niet te stellen dat jij in dit geval iets deed wat niet mocht. Sorry als dit zo overkwam

Ook je conclusie vind ik wat kort door de bocht. Maar je hebt in zekere zin wel gelijk; er valt over dit specifieke punt weinig te discussieren. Tweakers heeft de stelling dat het bespreken van of toezetten tot illegale acties niet gewenst is. Een fiets opvoeren om langere trapondersteuning te geven valt daar onder, zoals aangeveven in de Topic Warning.

Het punt mbt het bespreken van moderaties blijft staan. Excuses als je daar een negatieve toon in herkent, dat is niet de insteek :)

Fijne avond!

[ Voor 3% gewijzigd door Notna op 12-07-2023 19:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xxs
  • Niet online

xxs

Dank voor je toelichting, jij en men maakt in een dergelijke discussie wel het verschil. ;-)

En ik blijf de illegaliteit betwisten.

[ Voor 18% gewijzigd door xxs op 12-07-2023 20:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:14
morritz34 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 11:37:
[...]

Ben benieuwd naar de reactie van @teacher want naar mijn mening heb jij 100% gelijk
Zoals ik al had verwacht, nul reactie.. want waarom zou je een discussie aan gaan, of uberhaupt antwoorden op een gestelde vraag, als je ook gewoon berichten kan gaan wijzigen en mensen zwart maken zonder enige consequentie? Gemiste kans dit wat mij betreft.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• morritz34
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
DonJunior schreef op maandag 17 juli 2023 @ 08:45:
[...]

Zoals ik al had verwacht, nul reactie.. want waarom zou je een discussie aan gaan, of uberhaupt antwoorden op een gestelde vraag, als je ook gewoon berichten kan gaan wijzigen en mensen zwart maken zonder enige consequentie? Gemiste kans dit wat mij betreft.
Misschien waren de vragen te moeilijk/kritisch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
laat ook maar...

Ik beroep me echt niet op vrije meningsuiting, of wat dan ook. Commercieel forum, jullie regels, jullie wetten. (y)

[ Voor 86% gewijzigd door Amos_x op 14-08-2023 00:04 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Juerd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:07

*META*

Notna schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 09:36:
[mbr] Ik heb de TW maar uitgebreid met 'niet over frustraties mbt laadtarieven en de onduidelijkheden hiervan' uitgebreid. Ja, het is niet transparant, ja dat is bekend, nee dat gaat niet snel veranderen.[/]
Tja, ga je echt modereren op wat zo veel mensen op het hart hebben, en graag willen uiten in het topic dat hier voorheen wel over ging? Het onderwerp dat nota bene in het landelijke nieuws komt? Hierboven staan weer diverse posts over dit (naar mijn mening belangrijke) onderwerp. Wat mij betreft kunnen ze het beste gewoon blijven staan; dit leeft en dit lijkt me toch echt een logische plek om het erover te hebben. Zeker als de branchevereniging van laadpaal- en laadpasexploitanten zegt het beeld niet te herkennen is het belangrijk om te laten zien dat dit probleem wel degelijk bestaat en aan de orde van de dag is, zelfs bij mensen die bovengemiddeld veel er van weten.

Al eerder is laadpaalkleven als onderwerp in de ban gedaan (op een onnodig lullige manier, zie mijn klacht daarover), en nu ook de onduidelijkheid van laadpaaltarieven. En nog steeds met dezelfde flauwe, beledigende verwoording die onrecht doet aan een aantal actieve deelnemers van dit topic ­— jammer.

Maar waar ik me bij het laadpaalkleven nog wel inhoudelijk kon vinden in het nut voor een opgelegd taboe omdat de discussie zelf soms nogal ver ging, vind ik het wel te ver gaan om dat uit te breiden naar andere onderwerpen die nu eenmaal frustrerend zijn en waarbij volgens mij iedereen zich in dit topic keurig heeft gedragen. Als je alles dat frustratie oplevert maar tot taboe verheft, blijft er maar weinig over, want dan treft bijvoorbeeld het praten over slechte infrastructuur in het buitenland hetzelfde lot. Storingen en laadpalen die kabels niet ontgrendelen zijn ook frustrerend. Ook maar niet meer over praten, dan?

Het heeft geen zin om alleen maar goed nieuws te delen, en alleen maar te praten over dingen waar we blij van worden. Er zijn nu eenmaal problemen, en alleen door het daarover te hebben, kunnen we die problemen ooit goed genoeg leren begrijpen om te bedenken hoe die opgelost zouden kunnen worden.

Prijzen gaan wel eens omhoog. Er zijn laadpaalklevers. Apps en tarieven zijn onduidelijk. "Openbare" laadpalen staan wel eens op privéterrein achter een hek. Aanbieders brengen wel eens dingen verkeerd in rekening. Er zijn wel eens stroomstoringen, individuele palen die slecht werken, indicatorleds die niet meer de juiste kleur aangeven, palen die je de kabel niet teruggeven, palen die niet (of juist alleen maar) met apps te starten zijn, etcetera, etcetera. En over al deze dingen kun je zeggen "ja, dat is bekend, nee, dat gaat niet snel veranderen". Nee, niet met die instelling...

Misschien gewoon maar meteen een algeheel frustratieverbod? Dan kan ik ook meteen stoppen met mijn klachten over de topicwarning zelf ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:43

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

@Juerd je meta reactie over moderatie is naar dit topic verplaatst. Beter op zn plaats. :Y

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Topicstarter
Juerd schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 00:50:

*META*

[...]

Tja, ga je echt modereren op wat zo veel mensen op het hart hebben, en graag willen uiten in het topic dat hier voorheen wel over ging? Het onderwerp dat nota bene in het landelijke nieuws komt? Hierboven staan weer diverse posts over dit (naar mijn mening belangrijke) onderwerp. Wat mij betreft kunnen ze het beste gewoon blijven staan; dit leeft en dit lijkt me toch echt een logische plek om het erover te hebben. Zeker als de branchevereniging van laadpaal- en laadpasexploitanten zegt het beeld niet te herkennen is het belangrijk om te laten zien dat dit probleem wel degelijk bestaat en aan de orde van de dag is, zelfs bij mensen die bovengemiddeld veel er van weten.

Al eerder is laadpaalkleven als onderwerp in de ban gedaan (op een onnodig lullige manier, zie mijn klacht daarover), en nu ook de onduidelijkheid van laadpaaltarieven. En nog steeds met dezelfde flauwe, beledigende verwoording die onrecht doet aan een aantal actieve deelnemers van dit topic ­— jammer.

Maar waar ik me bij het laadpaalkleven nog wel inhoudelijk kon vinden in het nut voor een opgelegd taboe omdat de discussie zelf soms nogal ver ging, vind ik het wel te ver gaan om dat uit te breiden naar andere onderwerpen die nu eenmaal frustrerend zijn en waarbij volgens mij iedereen zich in dit topic keurig heeft gedragen. Als je alles dat frustratie oplevert maar tot taboe verheft, blijft er maar weinig over, want dan treft bijvoorbeeld het praten over slechte infrastructuur in het buitenland hetzelfde lot. Storingen en laadpalen die kabels niet ontgrendelen zijn ook frustrerend. Ook maar niet meer over praten, dan?

Het heeft geen zin om alleen maar goed nieuws te delen, en alleen maar te praten over dingen waar we blij van worden. Er zijn nu eenmaal problemen, en alleen door het daarover te hebben, kunnen we die problemen ooit goed genoeg leren begrijpen om te bedenken hoe die opgelost zouden kunnen worden.

Prijzen gaan wel eens omhoog. Er zijn laadpaalklevers. Apps en tarieven zijn onduidelijk. "Openbare" laadpalen staan wel eens op privéterrein achter een hek. Aanbieders brengen wel eens dingen verkeerd in rekening. Er zijn wel eens stroomstoringen, individuele palen die slecht werken, indicatorleds die niet meer de juiste kleur aangeven, palen die je de kabel niet teruggeven, palen die niet (of juist alleen maar) met apps te starten zijn, etcetera, etcetera. En over al deze dingen kun je zeggen "ja, dat is bekend, nee, dat gaat niet snel veranderen". Nee, niet met die instelling...

Misschien gewoon maar meteen een algeheel frustratieverbod? Dan kan ik ook meteen stoppen met mijn klachten over de topicwarning zelf ;)
Goed, een aantal dingen:

Ik heb op je bericht van 11 augustus niet gereageerd omdat ik in die periode op vakantie was. Ik heb simpelweg je bericht niet gezien. Dat je er nu naar linkt is de eerste keer dat ik het zie. Ik was er niet in getagged, het is niet middels een DM naar de mods van MOB gestuurd en het heeft ook niet in dit topic gestaan. Dergelijke feedback is waardevol, maar op deze manier komt het dus niet effectief aan. Ik zou je dus graag willen uitnodigen dat, als je dit soort dingen ziet of hebt, de daartoe bestemde kanalen gebruikt. Dat heeft een veel betere zichtbaarheid dan als post midden in andere discussies.

Dan het bericht van vandaag waar je mij wél direct in hebt getagged. Ik heb deze uiteraard wel gezien door de tag, maar heb daar overdag niets mee gedaan. Dankzij @teacher staat deze nu in het goede topic en reageer ik dus hier ipv dat die actie zelf had ondernomen.

Beide gevallen hebben echter dezelfde, onderliggende gedachte: er zit een verschil tussen posts met 'ugh, ik had weer zo een stomme laadklever' en ' Ik kwam dit vandaag tegen. Blijft vervelend dat er niets aan gedaan worden. Het zou toch beter zijn als xyz etc.etc.'

De eerste heeft, nog steeds, 0 toegevoegde waarde (toch?), het 2de is prima. Zoals je zelf aangeeft is er ruimte om de TW anders te formuleren als dat de community beter lijkt c.q zich minder aangesproken voelt voor degene die het wél goed bedoelen .
Hetzelfde geldt voor de post over de onduidelijkheden mbt tarieven. De algemene discussie lijkt mij prima, maar die one liner frustratieposts zijn gewoon niet constructief me dunkt.

Conclusie: ik zal de TW herschrijven met bovenstaande in gedachte (vandaag, uiterlijk morgen, mogelijk met jouw input van 11 augustus in gedachte). Ik stel echter voor dat je voortaan zulke feedback wel via de juiste kanalen doet om zichtbaarheid te verbeteren.

En net zoals jij wellicht mijn opmerking flauw en beledigend vindt, heb ik dezelfde gevoelens over je relaas van vandaag. Er hoeft niet op een dergelijke sarcastische en bijna belachelijk makende manier iets gecommuniceerd te worden. Wellicht goed voor ons beide om daar rekening mee te houden in de toekomst? :)

Edit: aangepast, zie ook Notna in "[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juerd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:07
Notna schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 18:47:
Dergelijke feedback is waardevol, maar op deze manier komt het dus niet effectief aan. Ik zou je dus graag willen uitnodigen dat, als je dit soort dingen ziet of hebt, de daartoe bestemde kanalen gebruikt. Dat heeft een veel betere zichtbaarheid dan als post midden in andere discussies.
(...)
Ik stel echter voor dat je voortaan zulke feedback wel via de juiste kanalen doet om zichtbaarheid te verbeteren.
Je moet maar net weten dat er een speciaal topic voor feedback bestaat. Via de verplaatsing van mijn bericht leerde ik over het bestaan van dit feedback-topic. Ik heb vooraf wel even rondgekeken, en het daarbij kennelijk over het hoofd gezien. Ik ben verder niet bekend met de structuur en gewoontes van GoT, en heb dus maar gewoon een bericht gepost in de veronderstelling dat 't vanzelf wel weggemodereerd zou worden als het niet zo moest; en die aanname blijkt in elk geval voor de helft te kloppen :)
Beide gevallen hebben echter dezelfde, onderliggende gedachte: er zit een verschil tussen posts met 'ugh, ik had weer zo een stomme laadklever' en ' Ik kwam dit vandaag tegen. Blijft vervelend dat er niets aan gedaan worden. Het zou toch beter zijn als xyz etc.etc.'

De eerste heeft, nog steeds, 0 toegevoegde waarde (toch?), het 2de is prima.

Hetzelfde geldt voor de post over de onduidelijkheden mbt tarieven. De algemene discussie lijkt mij prima, maar die one liner frustratieposts zijn gewoon niet constructief me dunkt.
Het eerste heeft m.i. weinig waarde, maar 0 zou ik het niet snel noemen, vooral omdat ik dat flauw vind naar degene die het heeft gepost, en daarbij ongetwijfeld wel waarde zag in die bijdrage.

Dat het 2e prima is, bleek niet uit de TW, want daar werd het hele onderwerp in de taboepot gestopt. De toevoeging die er nu bijstaat, vind ik een welkome verduidelijking.
Conclusie: ik zal de TW herschrijven met bovenstaande in gedachte
Dat is fijn, bedankt!
En net zoals jij wellicht mijn opmerking flauw en beledigend vindt
Geenszins.
heb ik dezelfde gevoelens over je relaas van vandaag.
Ik heb het totaal niet als beledigend bedoeld, en als ik het nalees zie ik er nog steeds geen belediging in. Wat maakt dat het beledigend overkomt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Topicstarter
Juerd schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 20:03:
[...]

Je moet maar net weten dat er een speciaal topic voor feedback bestaat. Via de verplaatsing van mijn bericht leerde ik over het bestaan van dit feedback-topic. Ik heb vooraf wel even rondgekeken, en het daarbij kennelijk over het hoofd gezien. Ik ben verder niet bekend met de structuur en gewoontes van GoT, en heb dus maar gewoon een bericht gepost in de veronderstelling dat 't vanzelf wel weggemodereerd zou worden als het niet zo moest; en die aanname blijkt in elk geval voor de helft te kloppen :)

[...]

Het eerste heeft m.i. weinig waarde, maar 0 zou ik het niet snel noemen, vooral omdat ik dat flauw vind naar degene die het heeft gepost, en daarbij ongetwijfeld wel waarde zag in die bijdrage.

Dat het 2e prima is, bleek niet uit de TW, want daar werd het hele onderwerp in de taboepot gestopt. De toevoeging die er nu bijstaat, vind ik een welkome verduidelijking.

[...]

Dat is fijn, bedankt!

[...]

Geenszins.

[...]

Ik heb het totaal niet als beledigend bedoeld, en als ik het nalees zie ik er nog steeds geen belediging in. Wat maakt dat het beledigend overkomt?
Ik quote:
En nog steeds met dezelfde flauwe, beledigende verwoording die onrecht doet aan een aantal actieve deelnemers van dit topic ­— jammer.
Fijn dat je het niet beledigend bedoelt iig, maar zo las het wel. Metname door het eea in het ridicule te trekken al dan niet in combinatie met een ;) smiley. Tenminste; zo las ík het.

Wellicht las ik het negatiever dan het bedoeld was, maar dat is nou juist het flauwe aan tekst; het mist emotie en intonatie.

Enfin; wat mij betreft is dit verder een gesloten hoofdstuk en gaan we vrolijk verder :) Zo spannend is het allemaal ook weer niet :P

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:36
Er zijn een hele zwik reacties van meer dan een week oud verwijderd uit het elektrische auto topic onder verwijzing naar de topicwarning. Kan die laatste echter niet vinden, waardoor ik ook niet weet wat ik eventueel fout heb gedaan :). Weet ook niet meer wat de reactie was.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@alexbl69 Er stonden nog een aantal meldingen open in dat topic mbt discussie over CO2 uitstoot van boten. In de topicwaarschuwing staat:
Ook de milieubelasting van het transport per schip e.d. hoort niet in dit topic thuis. Houd het bij de auto's zelf en laat de randzaken voor wat ze zijn!
Vandaar de moderatie.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

• Myaimistrue
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13-01-2024
Myaimistrue schreef op donderdag 28 december 2023 @ 22:49:
[mbr]Knip, zie de topicwaarschuwing:

Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
[/]
Ah, sorry.

Ik vind het overigens nogal merkwaardig dat een moderator van een topic een conflict of interest heeft met de rubriek die hij modereert. Je rijdt niet alleen Tesla, maar je hebt er ook aandelen van. Hoe kan je dan in hemelsnaam pretenderen onafhankelijk te modereren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Myaimistrue schreef op donderdag 28 december 2023 @ 22:59:
[...]

Ah, sorry.

Ik vind het overigens nogal merkwaardig dat een moderator van een topic een conflict of interest heeft met de rubriek die hij modereert. Je rijdt niet alleen Tesla, maar je hebt er ook aandelen van. Hoe kan je dan in hemelsnaam pretenderen onafhankelijk te modereren?
Ik heb ook aandelen van andere autofabrikanten en in andere autotopics ben ik ook actief. Als je van mening bent dat ik selectief modereer dan mag je dat altijd melden bij de admin van deze categorie, die zal dan een onafhankelijk oordeel vellen.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Topicstarter
Myaimistrue schreef op donderdag 28 december 2023 @ 22:59:
[...]

Ah, sorry.

Cc: @Taro even een trapje hier naar toe

@Myaimistrue je zal bijna altijd, in elk (sub)forum een dergelijk conflict tegenkomen; dat is niet te vermijden. Overigens biedt dat juist waardevolle inzichten in bijv. het gebruik van een Tesla in het Tesla topic.

Mening modereren proberen we echter ten alle tijden te voorkomen; daar zijn richtlijnen voor moderators voor en daarom is er o.a meer dan 1 mod per subforum. Maar mocht je toch van mening zijn dat moderaties die kant opgaan, kan je daar melding van maken bij de desbetreffende mod, diens admin of in dit topic (of een combinatie van).

We zijn geen Noord-Koreaanse instelling waar wij alles censureren of bepalen :+ ; er zijn echter wel specifieke plekken waar je die zorgen kan uitten (bijv. dit topic) en niet in een topic over een bepaald onderwerp (i.e Model 3 en Y topic)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Ik heb het topic [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 een tijd interessant gevonden, en heb er ook een hoop inzicht en voordeel uitgehaald.
Volgens mij is een topic over het optimaliseren van kosten door slim de juiste passen, apps, abonnementen en aanbiedingen te gebruiken een typisch old-school Tweakers-topic.

Het lijkt echter alsof er een hele sterke behoefte is onder een deel van de bezoekers om een aantal andere onderwerpen te bespreken, en misschien is daar ook geen andere plaats voor. Zou het een idee zijn om een topic te maken over onderwerpen als:
  • Laadpaalkleven en -etiquette,
  • De algemene frustratie over intransparantie van tarieven, en de mogelijke oplossingen,
  • Of het wel of niet leuk, storend, gewenst of nodig is dat Stedin mensen vriendelijk verzoekt hun laadsessies buiten 16-21u te timen,
  • Alle andere onderwerpen die niet gaan over het kiezen van laadpassen, en het gebruik daarvan bij verschillende laadpalen?
Er is nu wel een topic-warning, maar gezien de laatste paar pagina's helpt dat niet echt. Ik vind het echt jammer dat iemand die nu (zoals ik een jaar geleden had) voor het eerst zou gaan kijken naar een laadpas voor een nieuwe EV door pagina's aan (wat mij betreft vrij zinloos) geklaag heen moet ploeteren om goede posts te vinden die er echt nog wel tussen zitten (bijvoorbeeld de overzichten van Hachy).

Edit: Misschien nog één toevoeging hierop. Er zijn veel vragen die regelmatig terugkomen, en ik kan me voorstellen dat dat deels komt doordat het met de grote hoeveelheid irrelevante reacties lastiger wordt om discussies bij te houden en terug te lezen. Zie bijvoorbeeld de recente vraag over een eigen pasje toevoegen bij Bump, die echt al heel vaak besproken is. Er is natuurlijk een zoekfunctie, dus het is ook luiheid.

[ Voor 17% gewijzigd door marcieking op 29-02-2024 13:04 ]

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:11

Oekol

waka waka hey hey

@Taro ik zie geen reden hier. Wat is er voorgevallen? DM desnoods...

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@Oekol Heb je bericht even hierheen verplaatst waar het hoort.

Je bericht ging over BYD sales, in het Tesla Model 3/Y topic. Dat is offtopic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:24

World Citizen

FreeReef.nl

We Are Borg schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 19:28:
[modbreak] Auto's op waterstof is zeker een interessant onderwerp, maar dit topic gaat over elektrische auto's. Dus de waterstof discussie in dit topic is verdwenen :) [/]
Oef, ik pleit juist altijd dat elektrische auto's de toekomst zijn omdat de elektriciteit concurrerend kan worden aangeboden.

Dus de motoren in een auto werken op elektriciteit, maar hoe je dat tankt is iets anders. Een elektriciteit auto heeft electro motoren. Hoe je die voed is een ander verhaal.

Niet dat ik je ingreep niet terecht vond, maar wellicht is dit een moment om te bekijken wat Tweakers met elektrische auto's bedoeld.

Geen klacht dus :)

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:05

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Topicstarter
@World Citizen Ik ben het met jou en @DrBOB101 eens. Dus de posts zijn weer terug

[ Voor 31% gewijzigd door We Are Borg op 08-03-2024 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:37
In het Tesla Model 3/Y topic is het niet gewenst om continue over updates te posten.

Mag ik een topic openen specifiek gericht op Tesla sw updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@turkeyhakan Ze inhoudelijk bespreken is prima, maar of iemand een update wel/niet heeft ontvangen voegt voor anderen niet zoveel toe en dat is wat er de afgelopen dagen wel regelmatig is voorgekomen.

Hoe zie je dat in een evt. nieuw topic voor je: Dezelfde of andere uitgangspunten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
Taro schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 18:17:
@turkeyhakan Ze inhoudelijk bespreken is prima, maar of iemand een update wel/niet heeft ontvangen voegt voor anderen niet zoveel toe en dat is wat er de afgelopen dagen wel regelmatig is voorgekomen.

Hoe zie je dat in een evt. nieuw topic voor je: Dezelfde of andere uitgangspunten?
Inhoudelijk en of iemand een update heeft ontvangen ja/nee raakt elkaar, niet waar? Helaas worden de updates niet tegelijk verspreid, waardoor je dus dit soort situaties krijgt. Aangezien een Tesla meer is dan een auto, en software minstens net zo belangrijk is als de auto zelf, vind ik het persoonlijk wel fijn om met mede-forummers (bijv @Oekol) hierover te kunnen posten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@turkeyhakan Maar dat kan toch ook prima? Wat alleen niets toevoegt zijn berichten als:

"Ik heb de update nog niet ontvangen"

"Nee, ik ook niet, hopelijk snel"

"Ik heb update 2024.1.1 ontvangen"

Etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

turkeyhakan schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 20:06:
[...]

Inhoudelijk en of iemand een update heeft ontvangen ja/nee raakt elkaar, niet waar? Helaas worden de updates niet tegelijk verspreid, waardoor je dus dit soort situaties krijgt. Aangezien een Tesla meer is dan een auto, en software minstens net zo belangrijk is als de auto zelf, vind ik het persoonlijk wel fijn om met mede-forummers (bijv @Oekol) hierover te kunnen posten.
Het posten mag (mits inhoudelijk), alleen het lokt bij anderen soms berichten uit als: ik ben hem nu aan het downloaden. Daar gaat het mank volgens mij. Dat voegt inderdaad niets toe maar snap het enthousiasme wel.

Heb het niet helemaal gezien maar volgens mij is je post weggehaald omdat je reageerde op iemand die aangaf dat die de update gedownload of aan 't downloaden was. Niet vanwege je eigen post, gok ik aan de edit te lezen.

[ Voor 13% gewijzigd door Oekol op 29-03-2024 20:17 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Oekol schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 20:16:
[...]

Het posten mag (mits inhoudelijk), alleen het lokt bij anderen soms berichten uit als: ik ben hem nu aan het downloaden. Daar gaat het mank volgens mij. Dat voegt inderdaad niets toe maar snap het enthousiasme wel.

Heb het niet helemaal gezien maar volgens mij is je post weggehaald omdat je reageerde op iemand die aangaf dat die de update gedownload of aan 't downloaden was. Niet vanwege je eigen post, gok ik aan de edit te lezen.
Was mijn post :-) Maar ik laat het hierbij. Ook prima zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

turkeyhakan schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 20:19:
[...]

Was mijn post :-) Maar ik laat het hierbij. Ook prima zo.
Oh haha, ik krijg updates meestal 1 a 2 dagen na jou. Goed om te weten.. ;)

Wat betreft het posten als ik iets tegenkom op X en ik word er enthousiast van deel ik het meestal op 't forum als ik tijd heb. Niet vanwege dat anderen dat zelf niet kunnen lezen (gros leest dezelfde kanalen), maar velen nemen daar de tijd niet voor en vinden zo'n update relaxt volgens mij.

Als er wel een topic wordt geopend voor alleen software vind ik 't ook prima en post ik daar. Maar denk eigenlijk dat het best prima in het huidige topic kan. Het is nu ff veel omdat er ook echt wel veel gebeurd. Normaal is het iets minder groots qua updates en sneeuwt de rest daardoor wellicht iets minder onder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Oekol schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 20:29:
[...]

Oh haha, ik krijg updates meestal 1 a 2 dagen na jou. Goed om te weten.. ;)

Wat betreft het posten als ik iets tegenkom op X en ik word er enthousiast van deel ik het meestal op 't forum als ik tijd heb. Niet vanwege dat anderen dat zelf niet kunnen lezen (gros leest dezelfde kanalen), maar velen nemen daar de tijd niet voor en vinden zo'n update relaxt volgens mij.

Als er wel een topic wordt geopend voor alleen software vind ik 't ook prima en post ik daar. Maar denk eigenlijk dat het best prima in het huidige topic kan. Het is nu ff veel omdat er ook echt wel veel gebeurd. Normaal is het iets minder groots qua updates en sneeuwt de rest daardoor wellicht iets minder onder.
Ik vind je post erg waardevol omdat je gewoon iets deelt. Dus niet perse antwoord op een vraag geven, maar gewoon random informatie delen. Dat vind ik al heel lang de kern van Tweakers. Informatie delen.

Dus dankjewel! Ga zo door. :)

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Modjes, we hebben het in het 3/y topic over dingen die best heftig klinken. Ik snap het als dit niet mag en weggehaald zal worden.

Ik heb wel heel goed gezocht voordat ik besloot dat dit iets is wat op "tweakers.net" nog net zou kunnen. Ik heb daadwerkelijk vandaag gezien hoe het gedaan werd, en op basis daarvan en een aantal forumposts en video's durfde ik het te posten.

Als het niet kan, dan haal het weg en schrijf ik er nooit meer over.

https://gathering.tweaker.../quote_message/78618700/0

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@World Citizen Wat mij betreft prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:26
Even naar aanleiding van deze modbreak: Notna in "Elektrische auto's - deel 5"
Misschien handig om het topic te hernoemen naar (Batterij aangedreven Elektrische Voertuigen). Dat maakt het al meteen een stuk duidelijker dat PHEV en FCEV besprekingen er niet thuis horen. Dat zijn namelijk ook elektrisch aangedreven voertuigen, dus ik snap wel waar soms de verwarring vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 10-09 16:55
Kan er een splitsing komen in het tesla 3 en y topic? Ik moet echt veel pagina's door om wat dingen specifiek te lezen over 1 van de 2 types.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Topicstarter
Caelorum schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 22:03:
Even naar aanleiding van deze modbreak: Notna in "Elektrische auto's - deel 5"
Misschien handig om het topic te hernoemen naar (Batterij aangedreven Elektrische Voertuigen). Dat maakt het al meteen een stuk duidelijker dat PHEV en FCEV besprekingen er niet thuis horen. Dat zijn namelijk ook elektrisch aangedreven voertuigen, dus ik snap wel waar soms de verwarring vandaan komt.
Sorry voor de late reactie; ik las deze niet omdat ik geen notification krijg zonder een directe tag.

Ik zal even kijken wat handig is, maar goed punt! BEV voluit geschreven in de titel is wellicht wat meh, maar zoiets als 'BEV: Elektrische Auto's ' ?
Davidrrr schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:23:
Kan er een splitsing komen in het tesla 3 en y topic? Ik moet echt veel pagina's door om wat dingen specifiek te lezen over 1 van de 2 types.
In essentie zijn de 3 en Y bijna identiek aan elkaar, iig mbt functies. Inmiddels heeft Tesla het eea wel lastiger gemaakt door refreshes te hebben, verschillende chipsets (Intel vs AMD vanaf 2022), maar heb je specifieke voorbeelden waarom een scheiding beter is?

Anders gezegd: de verschillen tussen deze 2 modellen zijn minimaal voor zover ik weet. Ik denk niet dat er model specifiek genoeg om over te praten is en het dus in aparte topics te bespreken?

[ Voor 3% gewijzigd door Notna op 23-04-2024 11:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Laatst online: 18:26
Notna schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:30:
[...]
Ik zal even kijken wat handig is, maar goed punt! BEV voluit geschreven in de titel is wellicht wat meh, maar zoiets als 'BEV: Elektrische Auto's ' ?
[...]
Alles wat het iets meer verduidelijkt is denk ik beter dan wat we nu hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Topicstarter
Caelorum schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 15:01:
[...]

Alles wat het iets meer verduidelijkt is denk ik beter dan wat we nu hebben :)
Ik heb er iets van gemaakt; we kijken of het beter is zo :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Davidrrr schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:23:
De verschillen zijn op dit moment iets groter tussen de 3 en Y ivm nieuwe Highland versie van de 3. De Y krijgt ook een dergelijke update en dan zijn de 3 en Y waarschijnlijk op een paar punten die eerder ook al van toepassing waren weer vergelijkbaar.

Er is eerder over gesproken de topics te splitsen, maar daar was toen onvoldoende animo voor. Mocht dat op termijn anders zijn dan kunnen we dat weer opnieuw beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorRebraStudent
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 10-05-2024
*knip* gelieve ook niet te crossposten :)

[ Voor 99% gewijzigd door twain4me op 09-05-2024 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@Oekol & @turkeyhakan We hebben het al eerder over een apart topic ivm software updates voor Tesla gehad. Er worden topicreports aangemaakt over het aantal berichten dat hier de afgelopen periode over worden geplaatst, het zijn er wel heel erg veel en persoonlijk heb ik daarin ook wel een grens bereikt, vandaar dit bericht.

Het is voor veel mensen relevant als een nieuwe versie wordt gelanceerd om die inhoudelijk te bespreken. En dan is het leuk om de eerste ervaringen te delen. Maar welke wave nu in Spanje wordt uitgerold is minder relevant voor het grote publiek.

Stel dat we voor een apart topic zouden gaan, hoe zien jullie dan de verdeling? Welk type berichten waar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Taro schreef op zondag 12 mei 2024 @ 09:18:
@Oekol & @turkeyhakan We hebben het al eerder over een apart topic ivm software updates voor Tesla gehad. Er worden topicreports aangemaakt over het aantal berichten dat hier de afgelopen periode over worden geplaatst, het zijn er wel heel erg veel en persoonlijk heb ik daarin ook wel een grens bereikt, vandaar dit bericht.

Het is voor veel mensen relevant als een nieuwe versie wordt gelanceerd om die inhoudelijk te bespreken. En dan is het leuk om de eerste ervaringen te delen. Maar welke wave nu in Spanje wordt uitgerold is minder relevant voor het grote publiek.

Stel dat we voor een apart topic zouden gaan, hoe zien jullie dan de verdeling? Welk type berichten waar?
Prima. Dan hoort het niet bij de auto. Het is dat de auto 4 wielen heeft, maar het blijft toch echt software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:11
Ik snap de laatste modingreep in het Tesla 3 en Y topic niet.
Het ging heel duidelijk niet over: ik heb versie xx.xx, maar algemeen over de uitrol.
Ik verwijs ook regelmatig naar de cijfers die je kan zien op Teslafi.
Net door te schrijven dat de versie 14.6 nog niet in Europa uitgerold wordt vermijd je posts als ‘ik zit nog altijd op versie 8.9, wanneer komt de volgende? ‘

In elk geval, ik denk dat de post van @Oekol en mezelf deze keer helemaal geen inbreuk waren op de topic richtlijnen.

Maar als het er te veel over gaat, dan is idd een apart topic de beste optie.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Tommie12 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 09:20:
Ik snap de laatste modingreep in het Tesla 3 en Y topic niet.
Het ging heel duidelijk niet over: ik heb versie xx.xx, maar algemeen over de uitrol.
Ik verwijs ook regelmatig naar de cijfers die je kan zien op Teslafi.
Net door te schrijven dat de versie 14.6 nog niet in Europa uitgerold wordt vermijd je posts als ‘ik zit nog altijd op versie 8.9, wanneer komt de volgende? ‘

In elk geval, ik denk dat de post van @Oekol en mezelf deze keer helemaal geen inbreuk waren op de topic richtlijnen.

Maar als het er te veel over gaat, dan is idd een apart topic de beste optie.
Gros is niet on topic. Ik lees gewoon het bericht er onder verder, maar voor velen blijkbaar teveel moeite.

Of het hoort in het accessoires topic, of het is een vergelijking met wederom een andere auto of het zijn vragen die al 100x gesteld zijn. Kunnen we nog 6 andere topics aanmaken en uiteindelijk is het algemene MY en M3 topic voor niks meer bedoelt :Y)

[ Voor 9% gewijzigd door Oekol op 12-05-2024 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Het ging niet om inbreuk op de topicrichtlijnen en dat is ook nergens zo benoemd. Ik verzoek jullie dit hier even te bespreken voordat we al tientallen berichten verder zijn.

Bij nader inzien: Ik had dit ook anders aan kunnen vliegen zonder jullie op de tenen te trappen: Excuses daarvoor, heb even wat opgeruimd en de modbreak aangepast.

Dus graag even constructief ipv de hakken in het zand: Is een apart topic een optie en wenselijk en zo ja, welk type berichten waar? Zoals ik schets is een bepaald type bericht voor een grotere groep interessant.

Een suggestie:

Tesla Model 3/Y topic:
  • Een nieuwe versie wordt bekend incl. interessante inhoud
  • De eerste ervaringen met deze nieuwe versie wereldwijd
  • De eerste ervaringen in NL
Tesla (Model3/Y) Uitgebreid Software topic:
  • Waves waarin deze versie wordt uitgerold zoland dit nog niet voor NL is
  • Diep ingaan op FSD versies en de uitrol daarvan
  • Overzichten van hoeveel mensen op welke versie zitten

[ Voor 8% gewijzigd door Taro op 12-05-2024 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Als die TR’s zo overweldigend zijn (ik heb daar uiteraard geen zicht op) dan idd een apart topic over sofware.
Die overzichten kan je best via sites als Teslafi vinden, en een link daarnaar in de eventuele TS is dan logisch.

Nu is mijn doel zeker niet om hakken in het zand te zetten, maar als een bijdrage die geen inbreuk is gerapporteerd wordt, dan kan dat rapport toch ook genegeerd worden… ik heb ook wel eens een TR gemaakt waar niks mee gebeurt.

Maar … ik ben het eens met je suggestie. Alleen zou ik dus expliciet verwijzen naar TeslaFi om te weten hoe veel auto’s op welke versie staan.

[ Voor 13% gewijzigd door Tommie12 op 12-05-2024 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Taro schreef op zondag 12 mei 2024 @ 09:28:
Het ging niet om inbreuk op de topicrichtlijnen en dat is ook nergens zo benoemd. Ik verzoek jullie dit hier even te bespreken voordat we al tientallen berichten verder zijn.

Bij nader inzien: Ik had dit ook anders aan kunnen vliegen zonder jullie op de tenen te trappen: Excuses daarvoor, heb even wat opgeruimd en de modbreak aangepast.

Dus graag even constructief ipv de hakken in het zand: Is een apart topic een optie en wenselijk en zo ja, welk type berichten waar? Zoals ik schets is een bepaald type bericht voor een grotere groep interessant.

Een suggestie:

Tesla Model 3/Y topic:
  • Een nieuwe versie wordt bekend incl. interessante inhoud
  • De eerste ervaringen met deze nieuwe versie wereldwijd
  • De eerste ervaringen in NL
Tesla (Model3/Y) Uitgebreid Software topic:
  • Waves waarin deze versie wordt uitgerold zoland dit nog niet voor NL is
  • Diep ingaan op FSD versies en de uitrol daarvan
  • Overzichten van hoeveel mensen op welke versie zitten
Helemaal niks meer van software in het M3/MY topic. Alles wat ook maar met iets van software te maken heeft in een ander topic. Als je het ene wel toestaat maar het andere niet is weer een grijs gebied. Krijg je weer vele TRs

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:32
Ik weet niet of ik me hiermee mag bemoeien in het feedback-topic, maar ik vind het juist wel fijn om updates over de updates te zien. Het gaat toch tenslotte ook over de 3/Y. Anders moet je wéér in een ander topic gaan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Tommie12 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 09:35:
Als die TR’s zo overweldigend zijn (ik heb daar uiteraard geen zicht op) dan idd een apart topic over sofware.
Die overzichten kan je best via sites als Teslafi vinden, en een link daarnaar in de eventuele TS is dan logisch.

Nu is mijn doel zeker niet om hakken in het zand te zetten, maar als een bijdrage die geen inbreuk is gerapporteerd wordt, dan kan dat rapport toch ook genegeerd worden… ik heb ook wel eens een TR gemaakt waar niks mee gebeurt.
De berichten van vandaag zijn niet gerapporteerd en de TR's zijn niet overweldigend. Maar net als met de SEXY-buttons merk je dat er een doelgroep is voor de cijfers rondom de updates en de mate van detail mbt de uitrol. De frequentie en diepgang waarin ze de afgelopen periode worden besproken incl. uitrolcijfers is ook voor mijn gevoel nu wel teveel aan het worden. Als je het zelf interessant vindt kan het niet genoeg zijn, maar dat is natuurlijk niet voor iedereen zo.

Ik zie ook liever alleen een algemeen topic, in het verleden kon ik ieder bericht lezen en als ik tegenwoordig thuiskom zie ik >100 nieuwe berichten. Er rijden steeds meer mensen in een Model 3 & Y en dus neemt het publiek toe en daarmee het aantal dagelijkse reacties en daarbinnen steeds meer reacties over specifieke onderwerpen. Daardoor komt er mogelijk ook een punt waarop je zaken moet gaan afsplitsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Rogar schreef op zondag 12 mei 2024 @ 09:46:
Ik weet niet of ik me hiermee mag bemoeien in het feedback-topic, maar ik vind het juist wel fijn om updates over de updates te zien. Het gaat toch tenslotte ook over de 3/Y. Anders moet je wéér in een ander topic gaan lezen.
Natuurlijk mag je je ermee bemoeien, graag zelfs, de input van iedereen is wenselijk.
Oekol schreef op zondag 12 mei 2024 @ 09:46:
[...]

Helemaal niks meer van software in het M3/MY topic. Alles wat ook maar met iets van software te maken heeft in een ander topic. Als je het ene wel toestaat maar het andere niet is weer een grijs gebied. Krijg je weer vele TRs
En dan combineren met Model S, X & Cybertruck?

Het is nog te vroeg om het helemaal van elkaar te scheiden, maar zou op termijn wel de beste optie kunnen zijn.

Volgens mij kunnen we wel concluderen dat we bij voorkeur allemaal een algemeen en centraal topic hebben/houden. Het is geen acuut iets waar we vandaag een besluit over moeten nemen, maar ik denk wel dat het goed is dit even onder de aandacht te brengen zoals nu is gedaan en gewoon de komende tijd te blijven monitoren hoe het gaat.

[ Voor 25% gewijzigd door Taro op 12-05-2024 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Taro schreef op zondag 12 mei 2024 @ 09:18:

Ik heb al eerder geopteerd voor een apart topic en ik heb het idee dat ik jullie (lees: Tweakers mods) toen moest overtuigen van de nut en noodzaak van een apart software topic. Ik houd mij in deze liever buiten dit gebeuren en laat het graag aan jou (en/of anderen) over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
turkeyhakan schreef op zondag 12 mei 2024 @ 09:55:
[...]

Ik heb al eerder geopteerd voor een apart topic en ik heb het idee dat ik jullie (lees: Tweakers mods) toen moest overtuigen van de nut en noodzaak van een apart software topic. Ik houd mij in deze liever buiten dit gebeuren en laat het graag aan jou (en/of anderen) over.
Helder, bedankt voor je reactie.

Ik heb hierin 3 rollen, dat maakt het voor mij ook wat lastig af en toe:
  • Actieve bijdrager/lezer (Primair)
  • Topicstarter
  • Moderator
Uiteindelijk is het doel dat het topic voor het overgrote deel van het publiek leuk en interessant is en blijft. En daarom moet dat af en toe opnieuw gekalibreerd worden zoals we nu doen. Soms is het overduidelijk tijd voor een afsplitsing, soms nog niet en voor ieder ligt dat moment eerder of later in de tijd.

Mijn gevoel zegt op dit moment: Laten we ons ervan bewust zijn dat het voor sommigen nu teveel in detail gaat, maar laat je daar niet door weerhouden. Het is lastig te beoordelen om welk percentage van het publiek het gaat en afgaande op het algehele sentiment is het voor nu ok om dit in het algemene topic te bespreken. Mochten er steeds meer signalen volgen dat het teveel wordt (Dan ook graag hier aangeven zodat het gesprek kan worden gevoerd ipv TR's moeten worden opgepakt), dan toetsen we dat opnieuw en kunnen we besluiten het dan wel af te splitsen.

Conclusie: Ga voor nu zo door, mocht de situatie anders worden dan bespreken we dat hier.

En uiteraard bedankt voor jullie bijdrage in het topic d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Taro schreef op zondag 12 mei 2024 @ 09:53:
[...]
En dan combineren met Model S, X & Cybertruck?

Het is nog te vroeg om het helemaal van elkaar te scheiden, maar zou op termijn wel de beste optie kunnen zijn.
Ja je ziet nu ook dat features van CT overspringen naar MY/M3. Andersom gaat de CT nog veel krijgen van de legacy auto's.

Nogmaals de auto is vrijwel alleen software. Het is dat het 'n stuur en 4 wielen heeft maar deze auto leeft van de updates en alle reuring er omheen.

Als je de updates an sich in het algemeen topic houdt zie ik geen enkele reden om berichten over de uitrol in een software topic te gooien. Nul. Als je alles in 1 topic doet wel. Of dat nou een software topic is of op de huidige manier. Hybride vorm bestaat niet, op zichzelfstaand is berichten over 'waves' of welk continent aan de beurt is lekker boeiend.

Overigens is er ook een stroom die berichten van Elon Musk niet willen zien, want die lult toch maar wat. Krijg je de vraag waarom quote je dit 8)7. Nu met die supercharge team van 500 man die ontslagen is zou 't einde betekenen. Toch gaan ze vrolijk verder met 500miljoen investeren dit jaar in het supercharge netwerk voor nieuwe locatie en uitbreiding.

Wat ik zeggen wil: als je maar hard genoeg schreeuwt wordt er naar je geluisterd de laatste tijd. En dan gaan we weer met z'n allen naar de pijpen dansen van deze individuen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Taro schreef op zondag 12 mei 2024 @ 10:12:
[...]

Helder, bedankt voor je reactie.

Ik heb hierin 3 rollen, dat maakt het voor mij ook wat lastig af en toe:
  • Actieve bijdrager/lezer (Primair)
  • Topicstarter
  • Moderator
Uiteindelijk is het doel dat het topic voor het overgrote deel van het publiek leuk en interessant is en blijft. En daarom moet dat af en toe opnieuw gekalibreerd worden zoals we nu doen. Soms is het overduidelijk tijd voor een afsplitsing, soms nog niet en voor ieder ligt dat moment eerder of later in de tijd.

Mijn gevoel zegt op dit moment: Laten we ons ervan bewust zijn dat het voor sommigen nu teveel in detail gaat, maar laat je daar niet door weerhouden. Het is lastig te beoordelen om welk percentage van het publiek het gaat en afgaande op het algehele sentiment is het voor nu ok om dit in het algemene topic te bespreken. Mochten er steeds meer signalen volgen dat het teveel wordt (Dan ook graag hier aangeven zodat het gesprek kan worden gevoerd ipv TR's moeten worden opgepakt), dan toetsen we dat opnieuw en kunnen we besluiten het dan wel af te splitsen.

Conclusie: Ga voor nu zo door, mocht de situatie anders worden dan bespreken we dat hier.

En uiteraard bedankt voor jullie bijdrage in het topic d:)b
Prima, dus als iemand post:

‘Versie xyz wordt nu uitgerold, maar volgens ‘bron zyx’ zijn er nog een europese auto’s die de update gekregen hebben.’

Is dat dan nog Ok?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@Oekol Eens. En wat betreft het voorbeeld van de quote: Been there, done that. Ik begrijp dus zelf ook heel goed waar je tegenaan loopt, het leverde bij mij het afgelopen jaar ook meer frustratie op dan dat het energie gaf en daarom ben ik zelf ook even wat minder actief geweest.

Dit heeft ook met de evolutie van de gebruikersgroep te maken, van early adopters naar meer mainstream, mensen van andere merken met bepaalde verwachtingen en natuurlijk een CEO die dingen op een manier doet waar je je wel of niet in kunt vinden, het polariseert het allemaal steeds meer.

@Tommie12 Er zijn 2 uitersten met daartussen een grijs gebied. Even een aantal voorbeelden van uitersten:
  1. Gaat het om de jaarlijkse grote Kerstupdate of een nietszeggende bugfix update
  2. Post je dat 1x per week of 8x per dag
  3. Als er 1 update in Andorra bijkomt, post je dat dan ook?
  4. Volgen er 24 reacties op elk bericht om te discussiëren over waarom Andorra wel en Monaco niet
Begrijp je? Wees je je er bewust van of het interessant is voor meer mensen dan jezelf en als je van mening bent dat dat zo is, post het dan vooral. We moeten niet het gevoel hebben op onze tenen te moeten lopen ivm de mogelijke mening van anderen, maar tegelijkertijd natuurlijk wel aan het algemeen belang denken, dus het moet wel relevant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
We Are Borg schreef op maandag 27 mei 2024 @ 15:29:
[modbreak]
Het gaat hier over BEV: politieke visies, energietransitie, zonnepanelen: allemaal mooie onderwerpen maar wel voor een ander topic. Hier gaat het daardoor alleen nog maar off-topic dus deze posts zijn verwijderd.

En zoals altijd: een TR aanmaken is de manier om dit te melden: hier melding in het topic zelf niet.

Weer terug ontopic vanaf hier :) [/]
Ik snap niet zo goed waarom mijn inhoudelijke en volledig on-topic post m.b.t. efficiëntie van een motor in een elektrische auto verwijderd is?

[ Voor 184% gewijzigd door We Are Borg op 27-05-2024 16:32 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Topicstarter
Ik zal er zo even naar kijken :)

Edit: via DM afgehandeld

[ Voor 30% gewijzigd door We Are Borg op 27-05-2024 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Hi, om topic vervuiling in het grote Tesla model 3 & Y te voorkomen is het een idee om misschien een nieuw topic maken voor speculaties over Juniper en het opnemen in de topic warning?

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Topicstarter
Mijn oprechte vraag: wordt het zo storend in het topic zelf :) ? Ik zie er geen TRs over binnen komen (itt de software updates) en ik snap de behoefte om het te hebben over de Juniper update voor de Y. Maar het heeft volgens mij zeker niet de overhand in het topic qua onderwerp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
daemonix schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 07:28:
Hi, om topic vervuiling in het grote Tesla model 3 & Y te voorkomen is het een idee om misschien een nieuw topic maken voor speculaties over Juniper en het opnemen in de topic warning?
Het blijft gewoon zinloos om daarover te speculeren tot er echt nieuws komt. De laatste tijd is het toch stil over de Juniper... , zowel in de pers als in het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:22
Er zijn een aantal reacties verwijderd uit "Het grote elektrische fietsen topic deel 3"
Waaronder die van mij

Ik begrijp dat dit te maken heeft dat het ging om een Bosch die getuned was. (Foutcode 550 was opgemerkt door de fietsenmaker)
Echter de vraag ging over foutcode 606.. accukabelstoring,

Was het niet beter geweest om (een deel van) de berichten te laten staan als waarschuwing dat tunen leidt tot verlies aan garantie en service van fietsenmaker en Bosch en dat de kans bestaat op een niet werkende motor?

Tips hoe de tuning in stand te houden werden niet gegeven. Meeste reacties waren afkeurend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Topicstarter
De foutcodes waren volgens mij allebei het resultaat van het opvoeren. Je bent sowieso de garantie kwijt en dan is het niet de bedoeling dat je hier via het forum wel “support” zoekt. Een waarschuwing dat je je garantie kwijt bent is imo niet nodig: dat lijkt mij logisch als je hier aan begint :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:22
Ik denk dat vanwege de foutcode 550, alle andere foutcodes verder genegeerd worden mbt service.
Natuurlijk kan de accustoring een gevolg zijn van het knoeien aan de afdichting, waardoor waterschade ontstaat. Maar dat is niet zeker omdat er verder niet naar gekeken is en wordt.

En dat je garantie, service, motorfunctionaliteit en eventuele verzekering verliest na tuning is mi lang niet bij iedereen bekend, gezien de verhalen die ik soms lees mbt bv fatbikes.

Maar zoals gezegd begrijp ik de actie wel om alle berichten te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:54
Wegens logische redenen verzand het topic Het grote Winora bakfiets topic regelmatig in een "klagen op Babboe"-topic. Naar mijn mening is daar echter al een prima topic voor te vinden, en kunnen we het Winora-topic gebruiken waar het voor bedoeld is, het delen van ervaringen van de Winora bakfiets(en).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik kan het niet terugvinden, maar is er met een specifieke reden één topic gemaakt voor de ID.X reeks van Volkswagen?
Ik ben in de markt voor een ID.7 en het is echt een crime om door Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1 heen te komen. Men heeft het over een ID.3 zonder dit te noemen en zoeken is ook waardeloos doordat alles door elkaar staat.

Deze meta-vraag wilde ik even buiten het topic zelf houden, de TS is ook al enkele maanden niet meer online gezien én in de TS-post staat ook niets over de ID.5 ID.7 of de ID Buzz. Toch nog even een vriendelijke mention @Simply1337 .

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

We zijn twee weekjes verder, hoe wordt naar mijn bovenstaande post gekeken? Ik vind de discussie in de ID.X topic over de ID.7 die nu een beetje begint te lopen (Tourer bestelbaar, sedan wordt uitgeleverd) gaat door de posts van de andere auto's heen. Dit maakt het voor mij heel onprettig om dit te volgen.

Even een mention aan: @Orion84 @DaMarkus @Notna @We Are Borg
PS Geen van jullie is TS in dit topic dus ik moest deze kennis elders vandaan plukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Topicstarter
True schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 17:48:
We zijn twee weekjes verder, hoe wordt naar mijn bovenstaande post gekeken? Ik vind de discussie in de ID.X topic over de ID.7 die nu een beetje begint te lopen (Tourer bestelbaar, sedan wordt uitgeleverd) gaat door de posts van de andere auto's heen. Dit maakt het voor mij heel onprettig om dit te volgen.

Even een mention aan: @Orion84 @DaMarkus @Notna @We Are Borg
PS Geen van jullie is TS in dit topic dus ik moest deze kennis elders vandaan plukken.
Excuus, voorgaande bericht niet gezien. Bij deze even een bericht dat het gelezen is en dat ik even moet graven wat de redenatie hierachter is. Kom er op terug.

Edit: @True een nieuw topic specifiek voor de ID.7 is prima wat ons betreft. Wil jij die zelf starten of moet ik even een oproep doen in het algemene topic?

[ Voor 9% gewijzigd door Notna op 26-06-2024 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Notna schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 18:43:
[...]

Excuus, voorgaande bericht niet gezien. Bij deze even een bericht dat het gelezen is en dat ik even moet graven wat de redenatie hierachter is. Kom er op terug.

Edit: @True een nieuw topic specifiek voor de ID.7 is prima wat ons betreft. Wil jij die zelf starten of moet ik even een oproep doen in het algemene topic?
Ik zoek voor 't weekend wel wat info bij elkaar en maak er een TS van waar we mee kunnen aftrappen. Wellicht dat een mbr (oid) t.z.t. kan helpen om het wat af te splitsen? (en wellicht een titel fix naar ID3/4/5?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Topicstarter
True schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 20:35:
[...]

Ik zoek voor 't weekend wel wat info bij elkaar en maak er een TS van waar we mee kunnen aftrappen. Wellicht dat een mbr (oid) t.z.t. kan helpen om het wat af te splitsen? (en wellicht een titel fix naar ID3/4/5?)
Zet jij de eerste dingen op / het topic op en laat het mij via DM (of dit topic) even weten en dan zal ik in het huidige topic even wat posten en aanpassen :Y

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DonJunior
Notna schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 22:14:
[mbr]Dankzij @True hebben we nu een specifiek ID.7 topic!

Discussies hieromtrent kunnen vanaf hier dus daar terecht en is ook in de TW opgenomen.

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Dank :Y [/]
Prima natuurlijk, maar wel gek dat de ID3, ID4 en ID5 dit topic hebben en de ID7 een iegen topic krijgt?
Lijkt mij dat ze tegen exact dezelfde problemen aan gaan lopen als wij allemaal al gedaan hebben. Gaan ze dat daar dan opnieuw uitvogelen allemaal ;w

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrSnowflake
  • Nu online
DonJunior schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 22:40:
[...]

Prima natuurlijk, maar wel gek dat de ID3, ID4 en ID5 dit topic hebben en de ID7 een iegen topic krijgt?
Lijkt mij dat ze tegen exact dezelfde problemen aan gaan lopen als wij allemaal al gedaan hebben. Gaan ze dat daar dan opnieuw uitvogelen allemaal ;w
Vooral ook omdat het de minst verkochte van de 4 gaat zijn wsl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.Geerts
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 22:02
Notna schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 22:14:
[mbr]Dankzij @True hebben we nu een specifiek ID.7 topic!

Discussies hieromtrent kunnen vanaf hier dus daar terecht en is ook in de TW opgenomen.

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Dank :Y [/]
Dit vindt ik ook gek. Wat maakt de splitsing? SW4.0? Dan moet je meer modellen toelaten. Auto is inderdaad voor de rest hetzelfde.

Tja.... 🤨

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Topicstarter
[...]

MrSnowflake schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 05:52:
[...]

A.Geerts schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 07:23:
[...]

Dit vindt ik ook gek. Wat maakt de splitsing? SW4.0? Dan moet je meer modellen toelaten. Auto is inderdaad voor de rest hetzelfde.
Bedankt voor de feedback. Ik heb de feedback uit het algemene topic even hier naar verplaatst voor de goede orde. Dat gezegd hebbende:

zoals je hierboven kan lezen is het initiatief vanuit @True gekomen met de vraag of er een ID.7 topic specifiek kan komen. Na overleg met @Taro en @We Are Borg zagen we genoeg redenen om een apart ID.7 topic te laten maken. Grootste reden is vooral omdat het toch een (compleet) ander model is dan de voorgaande types, waarbij ook een Tourer beschikbaar is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Topicstarter
[...]

Zoals @Notna al aangeeft: het is op initiatief vanuit True en niet iets wat de crew heeft bedacht :). We zijn hier om te faciliteren. Als het logisch is om (verdere) splitsingen te maken dan kunnen we dat altijd bespreken
[...]

Het tesla model 3/y topic gaat ook iets harder dan Porsche of jaguar ;) Hoeveel een auto verkoopt is imo geen argument om een topic wel of niet te open.

[ Voor 26% gewijzigd door We Are Borg op 27-06-2024 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

[...]

[...]

Als simpele gebruiker :9 wil ik ook nog wel een duit in het zakje doen. Vrijwel alle auto's tijdens Covid hadden problemen en dat zag je op verschillende manieren terug; onderdelen niet leverbaar, vertraging in het bouwen, bepaalde opties niet mogelijk, verplichte prijsverhogingen (iets wat we voor Covid echt veel veel minder zagen), levertijden tot wel 1,5 jaar (!), onzekerheid, niet volledig afgewerkte auto's, software problemen en nog wat andere zaken.
De ID.3, ID.4 en ID.5 zijn al een tijdje op de markt en de auto's op nieuwe kentekens zakken duidelijk af: ID.3 ID.4 ID.5 in 2024. De ID.7 is wel wezenlijk een andere auto dan de 3/4/5 waarbij er ook een behoorlijke tijdspanne tussen initiele bouwjaren zit. Het is aannemelijk dat problemen die bij de 3/4/5/ aanwezig waren überhaupt niet relevant zijn bij de 7 óf inmiddels opgelost zijn. Dat je voor de ID.7 dan terecht komt in een topic waar er (laten we eerlijk zijn) alleen maar negatief gepraat wordt over de auto's en men ontevreden is en elkaar constant naar de dealer stuurt voor oplossingen is gewoon niet prettig om te lezen. Als je hiernaast ook nog eens moet zoeken naar de posts die gaan over de 7 als deze al niet ondergesneeuwd worden krijgt de 7 gewoon geen tractie in dit topic. Hierbij komt dat mensen die interesse hebben in de 3 (aanname) dat niet zullen hebben voor de 4, 5 of de 7 én mensen die interesse hebben in de 7 dat niet zullen hebben in de 3, 4 of 5. Het zijn wezenlijk andere auto's, hetzelfde platform, dezelfde fabrikant en redelijkerwijs dezelfde software. Maar ze verschillen toch behoorlijk.

Voor mij de grootste twee motivators om te kijken naar een splitsing:
  1. alles op één hoop maakt de ID.7 posts lastig te vinden én hierdoor zal er ook minder gepost worden.
  2. de negatieve posts over de 3/4/5 zijn niet leuk om te lezen als je zelf voor een nieuwe auto in de markt bent, er een besteld hebt óf er net eentje hebt, al helemaal als ze eigenlijk ook niet eens relevant zijn voor het model waar jij voor naar het topic kijkt.
[...]

Ik denk eigenlijk dat de ID.7 de verkoopcijfers van de ID.5 echt wel weet te evenaren. Die zit op nog geen 2.500 auto's terwijl de ID.7 zonder de Tourer in 2024 al op 350 zit (390 incl nov/dec 2023).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
True schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 12:04:
[...]

[...]

[..]
  1. ...
  2. de negatieve posts over de 3/4/5 zijn niet leuk om te lezen als je zelf voor een nieuwe auto in de markt bent, er een besteld hebt óf er net eentje hebt, al helemaal als ze eigenlijk ook niet eens relevant zijn voor het model waar jij voor naar het topic kijkt.
[..]
Is dat niet gewoon je kop in het zand steken voor de huidige problemen bij het VAG concern?
Het ID.x platform heeft gewoon veel meer problemen dan het reguliere platform.
Daarnaast heeft de garage gewoon amper tijd om je te helpen als je ergens mee zit. Daar ga je met je ID.7 vanzelf ook tegenaan lopen.
Vind het een beetje vreemd dat je dan gaat zeggen "Ja maar ik vind het niet leuk als jullie zo negatief praten". Is dat negatief of de realiteit? Ik had graag net zo positief over ID.3 willen zijn als destijds mijn VW Golf 7.5 Variant. Helaas is de werkelijkheid anders. Door dit dan weg te wuiven vind ik een beetje jammer.

Aan de andere kant hebben we in het reguliere Volkswagen topic ook Polo's, Golfjes, Passats en Tourans door elkaar. Mensen die voor een Passat kijken lezen daar ook info over een Polo. Heb daar nog nooit iemand gehoord over een splitsing vanwege een overvloed aan informatie.

Ik ben meer bang voor de ID.7 mensen dat ze door het afsplitsen relevante informatie kunnen missen en dus tig keer vragen gaan stellen die al meermaals in het ID.x topic zijn behandeld maar die ze gemist hebben.

Maar goed, we gaan het meemaken.

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrSnowflake
  • Nu online
DonJunior schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 12:34:
[...]

Is dat niet gewoon je kop in het zand steken voor de huidige problemen bij het VAG concern?
Het ID.x platform heeft gewoon veel meer problemen dan het reguliere platform.
Daarnaast heeft de garage gewoon amper tijd om je te helpen als je ergens mee zit. Daar ga je met je ID.7 vanzelf ook tegenaan lopen.
Vind het een beetje vreemd dat je dan gaat zeggen "Ja maar ik vind het niet leuk als jullie zo negatief praten". Is dat negatief of de realiteit? Ik had graag net zo positief over ID.3 willen zijn als destijds mijn VW Golf 7.5 Variant. Helaas is de werkelijkheid anders. Door dit dan weg te wuiven vind ik een beetje jammer.

Aan de andere kant hebben we in het reguliere Volkswagen topic ook Polo's, Golfjes, Passats en Tourans door elkaar. Mensen die voor een Passat kijken lezen daar ook info over een Polo. Heb daar nog nooit iemand gehoord over een splitsing vanwege een overvloed aan informatie.

Ik ben meer bang voor de ID.7 mensen dat ze door het afsplitsen relevante informatie kunnen missen en dus tig keer vragen gaan stellen die al meermaals in het ID.x topic zijn behandeld maar die ze gemist hebben.

Maar goed, we gaan het meemaken.
Mijn ID.7 heeft anders genoeg problemen. Ik kan niet zeggen of die voor de andere modellen ook bestaan. Maar het is wel even belachelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t2faag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-06 21:19
Daarnaast worden de ID.4 en 5 en strals ook de ID.3 op hetzelfde platform geleverd als de ID.7. Dus onder de moterkap zijn ze allemaal vrijwel hetzelfde...

Laten we leuk blijven tegen elkaar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:04
Vind het bijzonder jammer dat we dit gaan afsplitsen. Ook jammer dat er 0 overleg is geweest met de actieve gebruikers in dat topic, iemand die nog niet eens de auto heeft besluit even dat er een ander topic gemaakt gaat worden.

Dan kunnen we allerlei splitsingen gaan bedenken. Ik zie de logica er totaal niet in.

Of je kiest ervoor om voor ieder model een los topic te maken of je laat alle modellen binnen het reeds bestaande topic. Nu hebben we niets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Topicstarter
KaiseRRuby schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 13:25:
Vind het bijzonder jammer dat we dit gaan afsplitsen. Ook jammer dat er 0 overleg is geweest met de actieve gebruikers in dat topic, iemand die nog niet eens de auto heeft besluit even dat er een ander topic gemaakt gaat worden.

Dan kunnen we allerlei splitsingen gaan bedenken. Ik zie de logica er totaal niet in.

Of je kiest ervoor om voor ieder model een los topic te maken of je laat alle modellen binnen het reeds bestaande topic. Nu hebben we niets.
Ho wacht; er is een net verzoek van een user geweest waarop overleg heeft plaatsgevonden binnen het MOB team om te kijken of dat handig is of niet.

Ons leek het een handig idee, kijkende naar de argumentatie en naar de verschillen tussen <ID.7 en ID.7. Er is een TS gemaakt en het topic is er.

In het ergste geval loopt het topic niet en consolideren we alles weer onder 1 topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

KaiseRRuby schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 13:25:

Het tegengeluid is dat van de acht inhoudelijke posts (in minder dan 24u sinds het openen) het ID.7 topic er hiervan van vier posters (mij nog excl.) ook expliciet de de waardering uiten over een apart topic. Ik denk dat de wens voor afsplitsing er wel degelijk is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KaiseRRuby
True schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 13:43:
[...]

Het tegengeluid is dat van de acht inhoudelijke posts (in minder dan 24u sinds het openen) het ID.7 topic er hiervan van vier posters (mij nog excl.) ook expliciet de de waardering uiten over een apart topic. Ik denk dat de wens voor afsplitsing er wel degelijk is.
Dat had je toch ook eerst in het topic kunnen vragen, voor mijn part met een poll. Dat topic is al heel oud, er zijn verschillende gebruikers erg actief. Er wordt niet alleen modelspecifiek informatie gedeeld of gezocht, maar ook modeloverstijgend. Dat vind ik ook leuk om te lezen en het risico is groot dat deze informatie nu naar het andere topic gaat. Het is toch mogelijk om in de topicstart meer aandacht te geven aan de ID.7 en zodoende te zorgen dat meer mensen daar heen gaan?

Je bent welgeteld 1 maand actief geweest in het oude topic met 7 posts..

[ Voor 7% gewijzigd door KaiseRRuby op 27-06-2024 14:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Notna schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 13:36:
[...]

Ho wacht; er is een net verzoek van een user geweest waarop overleg heeft plaatsgevonden binnen het MOB team om te kijken of dat handig is of niet.

Ons leek het een handig idee, kijkende naar de argumentatie en naar de verschillen tussen <ID.7 en ID.7. Er is een TS gemaakt en het topic is er.

In het ergste geval loopt het topic niet en consolideren we alles weer onder 1 topic.
Die verschillen zijn er vooral sinds begin 2024, niet perse door een nieuw model.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A.Geerts
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 22:02
t2faag schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 13:08:
Daarnaast worden de ID.4 en 5 en strals ook de ID.3 op hetzelfde platform geleverd als de ID.7. Dus onder de moterkap zijn ze allemaal vrijwel hetzelfde...
ID.4 en 5 MY24 zitten op hetzelfde platform als de 7

Tja.... 🤨

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

KaiseRRuby schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 14:11:
[...]

Dat had je toch ook eerst in het topic kunnen vragen, voor mijn part met een poll. Dat topic is al heel oud, er zijn verschillende gebruikers erg actief. Er wordt niet alleen modelspecifiek informatie gedeeld of gezocht, maar ook modeloverstijgend. Dat vind ik ook leuk om te lezen en het risico is groot dat deze informatie nu naar het andere topic gaat. Het is toch mogelijk om in de topicstart meer aandacht te geven aan de ID.7 en zodoende te zorgen dat meer mensen daar heen gaan?

Je bent welgeteld 1 maand actief geweest in het oude topic met 7 posts..
M.i. is dat juist deel van het probleem. De zeer incidentele posts over de ID.7 worden ondergesneeuwd door posts niet relevant aan de ID.7 en je ziet in het ID.7 topic dat er wel degelijk wat gebruikers wat te posten hebben.
En je kunt ook in het ID.7 topic op 'topic volgen' drukken. Wat wederom het probleem benadrukt van alles in één topic. Ik kan mij dan ook eigenlijk niet voorstellen dat mensen die een ID3/4/5 rijden echt geïnteresseerd zijn in de discussie over opties, mogelijkheden en prijzen van de ID.7s in verschillende uitvoeringen die nu van de band beginnen te rollen, maar dat is een aanname.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tijsbeer
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:49
Ik denk juist dat er een groot deel van de problemen en vragen modeloverstijgend zijn, gezien alles hetzelfde platform gebruikt.

Overigens vallen de ID.Buzz adepten nu compleet buiten de boot. Of gaat daar ook een topic voor komen, met wéér dezelfde issues?

Je zou ook kunnen zeggen dat ID.3 geïnteresseerden geen zin hebben in posts over opties op een ID.4 of andersom, maar daar wordt al sinds 2020 niet over geklaagd ;-)

https://youtu.be/dechvhb0Meo

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DonJunior
Touchdomex schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 15:59:
[modbreak]Ik heb zojuist enkele reacties weggehaald. Mochten er vragen of onduidelijkheden zijn over de wijziging van de titel graag Mobiliteit feedback lezen en ook daar kunnen de vragen gesteld worden hierover voor zover die er nog zijn. Dit topic is daarvoor niet bedoeld[/]
Jaaaa... daar gaan we weer. Zodra er kritiek komt BAM meteen ingrijpen en verwijderen. Had de reacties dan naar dit topic gehaald. Er zaten echt wel goede onderbouwingen tussen die nu verdwenen zijn.
Ben het absoluut met @KaiseRRuby eens (en dat is niet vaak kan ik je melden ;))
Ook vanuit @True vind ik het lichtelijk ongepast hoe de gang van zaken is geweest.
Ik kan mij dan ook eigenlijk niet voorstellen dat mensen die een ID3/4/5 rijden echt geïnteresseerd zijn in de discussie over opties, mogelijkheden en prijzen van de ID.7s in verschillende uitvoeringen die nu van de band beginnen te rollen, maar dat is een aanname.
En hier ga je zo hard de fout in. Ik vind het juist tof om dingen van de ID.7 te lezen omdat ik mogelijk wel wil upgraden van de ID.3 naar de ID.7. Juist om te zien hoe VW over de jaren heeft gepresteerd en ik hoop dat het zoveel beter zou gaan.

Het lijkt nu net of de (toekomstige) ID.7 rijders geen gedoe willen met het gepeupel uit de ID.2/3/4/5 en Buzz.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Laatst online: 19:44

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

DonJunior schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 16:47:
[...]

Jaaaa... daar gaan we weer. Zodra er kritiek komt BAM meteen ingrijpen en verwijderen. Had de reacties dan naar dit topic gehaald. Er zaten echt wel goede onderbouwingen tussen die nu verdwenen zijn.
Ik heb net nog even teruggelezen en ik weet wel zeker dat de posts die ik net heb weggehaald niet iets tussen zat wat van toegevoegde waarde is voor dit topic. Wat daar gezegd is dat was al genoemd hier.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Touchdomex schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 16:55:
[...]

Ik heb net nog even teruggelezen en ik weet wel zeker dat de posts die ik net heb weggehaald niet iets tussen zat wat van toegevoegde waarde is voor dit topic. Wat daar gezegd is dat was al genoemd hier.
edit: *knip, laat ook maar. Compleet zinloos dit weer. :X

[ Voor 51% gewijzigd door DonJunior op 27-06-2024 17:12 ]

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

DonJunior schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 16:47:
Ook vanuit @True vind ik het lichtelijk ongepast hoe de gang van zaken is geweest.

[...]

En hier ga je zo hard de fout in. Ik vind het juist tof om dingen van de ID.7 te lezen omdat ik mogelijk wel wil upgraden van de ID.3 naar de ID.7. Juist om te zien hoe VW over de jaren heeft gepresteerd en ik hoop dat het zoveel beter zou gaan.
Als je vind dat mijn gedrag ongepast is geweest hoor ik dat graag, al dan niet in een DM.

En ik zet niet voor niets aanname in mijn post die je hebt gequotet ;) beetje flauw om te zeggen dat ik daar 'hard de fout in ga'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
True schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 17:06:
[...]

Als je vind dat mijn gedrag ongepast is geweest hoor ik dat graag, al dan niet in een DM.

En ik zet niet voor niets aanname in mijn post die je hebt gequotet ;) beetje flauw om te zeggen dat ik daar 'hard de fout in ga'.
Je aanname is toch ook fout? Dat onderbouw ik zelfs netjes. Daar is niets flauw aan.

*sowieso

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Weet je wat het is? Er wordt zonder overleg met gebruikers die al lang in zo'n topic zitten een extra topic geopend.

Als je daar wat over wil zeggen worden je reacties verwijderd, wordt je volkomen autoritair naar andere topics geloodst en dan mag je daar bij de gratie Gods je beklag komen doen. Het is onprettig.

Hoe moeilijk is het om vooraf even iets te communiceren?
Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste