[F1] Seizoen 2018 - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 96 Laatste
Acties:
  • 556.997 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:25

mphilipp

Romanes eunt domus

Bansheeben schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 16:25:
[...]
Ferrari zou wel van inzicht kunnen veranderen, maar RBR niet?
Verder ben ik het wel met je eens hoor, maar dat vond ik nogal een aparte aanname.
Inzicht en policy is wat anders. Ferrari heeft nooit echt geadverteerd met een policy om nooit een andere rijder dan een zeer ervaren rijder te nemen. Dat is gewoon hoe het altijd gegaan is. Bij Red Bull (Racing) is er gewoon een duidelijke structuur: STR is een opleidingsteam en die put uit een pool van talenten die gescout zijn. Daaruit put RBR voor haar coureurs.
De grote teams hebben ook een pool jonge talenten, maar geen (officiele) juniorteams en geen staand beleid om daar (eerst) uit te putten. Natuurlijk zullen ze een bepaalde voorkeur hebben, maar Mercedes geeft ook de voorkeur aan Bottas boven Norris of babyface. RBR doet dat vooralsnog niet.

Ik ben uiteraard ook niet alwetend, maar aangezien Red Bull zo'n duidelijke structuur heeft opgezet, lijkt het me niet handig als ze ineens gebruik gaan maken van zij-instromers. Dan is nl de waarde van hun junior programma ineens minder. Als ze er te pas en te onpas van afwijken denk de junioren ook 'dikke fluit, ik doe ook wat ik wil'.

Ik weet niet in welke steen op het hoofdkantoor van Ferrari staat dat ze alleen (zeer) ervaren coureurs nemen. Maar ik meen dat ze zelf gesuggereerd hebben dat LeClerc het overwegen waard is. Dus ja...zeg het maar...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Wom schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 16:54:
[...]
En toch zie ik Norris ook nog wel in de TR rijden. Tegenstrijdigheden alom hier.
Norris kunnen ze nu nog in de talent pool opnemen. Zo is dat ook met Max gegaan. Dat is wel de weg die gevolgd wordt. Via de pool kan ie naar STR. Maar er is volgens mij geen shortcut naar RBR.

De talent pool die ze nu hebben is dun, alleen Strictum heeft met wat moeite genoeg punten voor een superlicentie. Ze hebben ook nog Sean Gelael, een Indonesische coureur. Hij heeft afgelopen week gereden op de Hungaroring dus heeft een superlicentie. Maar ik hoor zijn naam verder nooit genoemd worden...denk niet dat ie een kans maakt met 15de als beste finish in F2... :X

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
mphilipp schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 16:58:
[...]

Inzicht en policy is wat anders. Ferrari heeft nooit echt geadverteerd met een policy om nooit een andere rijder dan een zeer ervaren rijder te nemen. Dat is gewoon hoe het altijd gegaan is. Bij Red Bull (Racing) is er gewoon een duidelijke structuur: STR is een opleidingsteam en die put uit een pool van talenten die gescout zijn. Daaruit put RBR voor haar coureurs.
De grote teams hebben ook een pool jonge talenten, maar geen (officiele) juniorteams en geen staand beleid om daar (eerst) uit te putten. Natuurlijk zullen ze een bepaalde voorkeur hebben, maar Mercedes geeft ook de voorkeur aan Bottas boven Norris of babyface. RBR doet dat vooralsnog niet.

Ik ben uiteraard ook niet alwetend, maar aangezien Red Bull zo'n duidelijke structuur heeft opgezet, lijkt het me niet handig als ze ineens gebruik gaan maken van zij-instromers. Dan is nl de waarde van hun junior programma ineens minder. Als ze er te pas en te onpas van afwijken denk de junioren ook 'dikke fluit, ik doe ook wat ik wil'.

Ik weet niet in welke steen op het hoofdkantoor van Ferrari staat dat ze alleen (zeer) ervaren coureurs nemen. Maar ik meen dat ze zelf gesuggereerd hebben dat LeClerc het overwegen waard is. Dus ja...zeg het maar...
Toch zit Hartley meer als onwikkelaar van de auto en motor dan als top talent om klaar gestoomd te worden voor het grote RedBull. Dus RB is al deels afgeweken van die strategie

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

SinergyX schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:56:
[...]

Hij kon zich dan gok ik ook niet helemaal vinden in de Honda overstap? Maarja.. moet ie wel z'n Astin Martin inleveren.. voor een Renault Clio? :P
Nee hij rijdt gewoon standaard mee met een mannetje van de ANWB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

SnowDude schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 17:03:
[...]
Toch zit Hartley meer als onwikkelaar van de auto en motor dan als top talent om klaar gestoomd te worden voor het grote RedBull. Dus RB is al deels afgeweken van die strategie
Huh? Die zie ik niet. Hartley is nog steeds een rijder uit de Red Bull stal. Dat ie voor F1 was afgeschreven deed daar niets aan af. Hij is opgeroepen omdat ze een rijder nodig hadden. Ik zie niet hoe ze hiermee afwijken van hun beleid. Ik weet niet of ze de intentie hebben gehad om 'm ooit een keer te promoveren naar RBR, maar aan de andere kant: als ie erg goed zou presteren (iemand kan beter geworden zijn) waarom niet?

Maar ik heb een poos terug al geroepen dat ik denk dat Red Bull al een hele tijd (lang voor de aankondiging) wist dat ze naar Honda zouden overstappen. Daarom hebben ze Hartley naar STR gehaald als ontwikkelingsrijder. Sainz konden ze geen verloren seizoen aandoen, dus is die geparkeerd bij Renault. Daar moest ie zelf maar tonen dat ie een zeer waardevolle rijder is zodat een ander team 'm kan oppikken. Ze zaten duidelijk met hem in de maag.

Maar ik zie zelfs in dat scenario nog steeds geen afwijking van hun policy dat STR een opleidingsteam is voor RBR. Wie goed genoeg is, stroomt door (als er plek is natuurlijk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:02
Grrrrrene schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 16:57:
Zou Sainz überhaupt naast VER willen rijden eigenlijk?
Als hij moet kiezen stoeltje of geen stoeltje, dan zal hij vast gaan voor stoeltje. Al is het maar langs Stroll :+
Wom schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 16:54:
Maar wie weet toveren ze wel een afgeschreven talent zoals Hartley naar boven. Verwacht het niet overigens, Red Bull leunt sterk op zijn taent pool en het is geen reclame als je die gaat negeren natuurlijk.
Oké RB talentpool; stel SAI niet naar één van beide teams en HAR gaat ook weg. Waarmee ga je de gaten dan opvullen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-09 09:43
TheBrut3 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 17:15:
[...]

Als hij moet kiezen stoeltje of geen stoeltje, dan zal hij vast gaan voor stoeltje. Al is het maar langs Stroll :+

[...]

Oké RB talentpool; stel SAI niet naar één van beide teams en HAR gaat ook weg. Waarmee ga je de gaten dan opvullen?
Doornbos?

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:25

Edd

Alsof hij iets te kiezen heeft.. Volgens mij staat hij nog steeds onder contract van RB? En zeggen zij waar hij mag gaan rijden.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
SinergyX schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 16:46:
[...]

Ik mag aannemen dat een 'nope' toch wel behoorlijk afgedekt is het contract tussen Renault en RBR :P

En Kimi bij RBR.. misschien wordt het wel een vrolijk mannetje met al die redbull op :P
Dan moet je er op zn minst toch de nodige wodka doorheen mixxen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
  • Laatst online: 13-09 18:52
mphilipp schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 17:10:
[...]

Huh? Die zie ik niet. Hartley is nog steeds een rijder uit de Red Bull stal. Dat ie voor F1 was afgeschreven deed daar niets aan af. Hij is opgeroepen omdat ze een rijder nodig hadden. Ik zie niet hoe ze hiermee afwijken van hun beleid. Ik weet niet of ze de intentie hebben gehad om 'm ooit een keer te promoveren naar RBR, maar aan de andere kant: als ie erg goed zou presteren (iemand kan beter geworden zijn) waarom niet?

Maar ik heb een poos terug al geroepen dat ik denk dat Red Bull al een hele tijd (lang voor de aankondiging) wist dat ze naar Honda zouden overstappen. Daarom hebben ze Hartley naar STR gehaald als ontwikkelingsrijder. Sainz konden ze geen verloren seizoen aandoen, dus is die geparkeerd bij Renault. Daar moest ie zelf maar tonen dat ie een zeer waardevolle rijder is zodat een ander team 'm kan oppikken. Ze zaten duidelijk met hem in de maag.

Maar ik zie zelfs in dat scenario nog steeds geen afwijking van hun policy dat STR een opleidingsteam is voor RBR. Wie goed genoeg is, stroomt door (als er plek is natuurlijk).
Hartley is opgeroepen als vulling en met de intentie die auto te ontwikkelen. Hij zit daar puur omdat hij ontzettend veel kilometers heeft gedraaid in een WEC auto.En ik denk dat hij daardoor heel veel kennis heeft wat betreft hybride aandrijving. Hij zit daar in mijn ogen niet om ervaring op te doen om later door te stromen naar RBR, want dat is altijd de insteek geweest van STR als opleidings team.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik vind de belangrijkere vraag eigenlijk: hoe gaat de strijd tussen Ricciardo en Hulkenberg verlopen?
Ik weet niet waar, maar ergens las ik de opmerking van Hulkenberg de Raikkonen is van Renault...hij is best goed en relaxed. Maakt zich niet (zichtbaar) druk en doet zijn ding. En dat doet ie best goed.
Het kan best een leuk duel worden tussen die twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Wat ik me zo afvraag, kon CH zijn lach inhouden toen DR het vertelde ? Of was dat hetzelfde toen CH
vertelde dat ze met Honda gingen rijden bij DR ?

Zo maar een "brainfart" :p

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Grimmie187 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:46:
No offense maar ik hoor al een paar keer voorbij komen dat Ricciardo overklast wordt door Max bij RBR. Wanneer is dat precies gebeurd of gaat dat gebeuren? :Y)
Zo goed als iedere kwalificatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Edd schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 17:17:
Alsof hij iets te kiezen heeft.. Volgens mij staat hij nog steeds onder contract van RB? En zeggen zij waar hij mag gaan rijden.
Als RB met hem verder gaat, dat heeft hij weinig te kiezen. Als RB hem loslaat, wat zou gebeuren als RIC bleef, dan is hij vrij en kan hij kiezen (mits er aanbiedingen zijn).

Overigens als ik bijvoorbeeld dit stuk lees:
https://racingnews365.nl/...ull-met-sainz-van-plan-is
Dan verwacht ik gewoon een swap RIC <=> SAI.

Zover ik weet hebben VER en SAI ook niet echt problemen met elkaar, maar waren het vooral de media/sponsoren/ouders (pa Sainz) die soms wat aan het stoken waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

SnowDude schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 17:18:
[...]
Hij zit daar in mijn ogen niet om ervaring op te doen om later door te stromen naar RBR, want dat is altijd de insteek geweest van STR als opleidings team.
Dat denk ik ook. Maar opportunistisch als Red Bull is, mocht Hartley goed genoeg blijken, kan ie gewoon doorstromen.

En buiten dat: ze hebben geen andere opties. De talent pool is gevuld met kleuters zonder superlicentie. Dus Hartley was ook nog eens de enige optie. En een optie die ze (toevallig?) heel goed konden gebruiken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Lol

YouTube: The F1 Drivers' Market Song

[ Voor 21% gewijzigd door mark-k op 03-08-2018 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

mphilipp schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 17:20:
Ik vind de belangrijkere vraag eigenlijk: hoe gaat de strijd tussen Ricciardo en Hulkenberg verlopen?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Vooral omdat RIC iemand is die gepushed moet worden door zijn teamgenoot.
TheBrut3 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 17:22:
Overigens als ik bijvoorbeeld dit stuk lees:
https://racingnews365.nl/...ull-met-sainz-van-plan-is
Dan verwacht ik gewoon een swap RIC <=> SAI.
Er staat mij een interview bij dat er is aangeven vanuit RB dat VER en SAI in 1 team nooit meer zou gebeuren.
Ik weet niet wat het precies is tussen die 2 of de familieleden, maar het botert gewoonweg niet.
Wait? What? Perez naar McLaren? Uhm..... Die optie is nieuw voor mij.

[ Voor 17% gewijzigd door Edd op 03-08-2018 17:27 ]

-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

[...]

[...]

Kyvat terug :+ >:)

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-09 09:00
Grrrrrene schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 16:57:
Zou Sainz überhaupt naast VER willen rijden eigenlijk? Hij had al moeite met HUL... Voor zijn waarde is het misschien zelfs beter om Hartley af te drogen dan naast VER (of Alonso) te verbleken...
Hulkenberg rijdt ook even al een potje lang in de F1 met zijn (momenteel) 30-jarige leeftijd. Sainz is nu, 23(?) of net 24oid en kan nu al makkelijk Hulkenberg bijbenen. Hulkenberg die al een tijdje in de Renault tuft, daar waar Sainz net enkele races met een Renault tuft.
Enkele jaren geleden toen Max samen met Carlos reed (Carlos Sainz dus) zag je dat het niet lekker liep, dit zijn 2 haantjes die alles doen om te winnen.
Spannend? Ja zeker, maar veel risico.

Het is dan ook jammer dat je nog maar net F1 kijkt (zoals je onlangs aangaf, sinds dit seizoen volg je de F1? Ps. hier is helemaal niks mis mee, welkom trouwens!) want je hebt veel spektakel gemist.

Op youtube kan je veel vinden uiteraard. Maar doen alsof die moeite heeft met Hulkenberg getuigd helaas van te weinig (kijk)ervaring en is simpelweg niet correct :) Sainz kan echt wel een potje sturen en die zie ik ook eerder strijden om het kampioenschap dan die ene Hulkenberg wat maar rondjes rijd tot het liefst zijn pensioen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Alleen om hem om de race te ontslaan en weer aan te nemen. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:42
Grrrrrene schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 16:41:
[...]

Daar ga je al: je verdedigt de 1e rijder status voor RIC met resultaten van 0,5 - 1,5 jaar geleden (en ouder!). F1 staat niet stil, resultaten uit het verleden zijn niks waard. En we weten allemaal waarom Max toen achter RIC eindigde: hij had wel bizar veel pech. Het seizoen daarvoor had hij de eerste races nog bij STR gereden, dus dat is sowieso geen faire vergelijking.

Maar kijk eens naar de trend: Max wordt beter en beter, in alle opzichten. In het begin was het nog: RIC is het kwalificatiebeest, Max komt er dan in de race voorbij, maar moet echt aan z'n kwalificatieskills werken. Toen was het: Daniel is de stabiele factor, doet geen gekke dingen, Max is de jonge hond en neemt (te)veel risico, daarom is RIC de betere rijder.

Maar de afgelopen races, sinds de shitload aan kritiek die hij over zich heen kreeg voor zijn seizoensstart, is ook Verstappen een calculerende rijder geworden. Hij heeft gemerkt dat hem dat meer brengt en dat hij van zichzelf al snel genoeg is om podiums te pakken en races te winnen (als de auto mee kan komen natuurlijk). Wat blijft er dan nog over dat RIC beter is? Zeg niet punten, want dat is de momentopname nu. Ik kan me haast niet voorstellen dat RIC aan het eind van het seizoen nog voor VER staat, tenzij er iets heel erg mis gaat met de betrouwbaarheid van de bolide van Max.
Volgens mij verdedig ik helemaal niemand hoor :)

Ik ga ook best met je mee op een aantal punten maar het is nou eenmaal zo dat er niet zo heel veel kwantitatieve maatstaven zijn in de F1 om prestaties te vergelijken. Bekers en punten zijn de belangrijkste en van allebei heeft Ricciardo er meer gehaald in hun tijd bij RBR samen.

Er zijn inderdaad allerlei argumenten te bedenken waarom Max beter is of gaat worden dan Ricciardo maar imo moet hij het eerst nog wel even laten zien. Tot die tijd vullen praatjes geen gaatjes (en ook geen prijzenkasten).. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:12

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:13
Hmmmmmm
Autosport reported that European Formula 3 title challenger Dan Ticktum is a contender for a seat next term, with Red Bull Motorsport Advisor Helmut Marko suggesting he’ll be ready at the end of the season.

However, even if he wins the title this year, Ticktum would end up short of the points tally required by the FIA for a F1 superlicence.

No exceptions have been made since the system was introduced in 2014, but the FIA reviews the criteria each year and could yet implement adjustments that make Ticktum, the 2017 Macau Grand Prix winner, eligible.
Via

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

SinergyX schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 17:40:
[...]

Dat deuntje is van lama lama duck :D
Volgens mij origineel eerder dat liedje waarin de hele periodic table gezongen wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:08

Herman

FP ProMod
Edd schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 17:26:
(...)
[...]

Er staat mij een interview bij dat er is aangeven vanuit RB dat VER en SAI in 1 team nooit meer zou gebeuren.
Ik weet niet wat het precies is tussen die 2 of de familieleden, maar het botert gewoonweg niet.
Als ik mij goed herinner: Toen Max promotie maakte naar RBR kwam een Spaanse krant met het nieuws dat Max een voorcontract bij Ferrari had getekend. Het gerucht ging dat dit nieuws uit het kamp Sainz was verspreid in de hoop een breuk tussen RBR en Max te forceren. Sainz zou namelijk zo een stoeltje bij RBR kunnen krijgen. Zie bijv: https://nos.nl/artikel/21...contract-bij-ferrari.html

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

mark-k schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 17:41:
[...]

Volgens mij origineel eerder dat liedje waarin de hele periodic table gezongen wordt.
Bedoel het piano deuntje, dat is hetzelfde stuck uit lama lama duck, periodic table is gewoon de Can-can.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

SinergyX schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 17:43:
[...]

Bedoel het piano deuntje, dat is hetzelfde stuck uit lama lama duck, periodic table is gewoon de Can-can.
YouTube: The Element Song by Tom Lehrer

Geschreven in 1959 dus ver voordat allerlei meme onzin verzonnen werd ;)

[ Voor 11% gewijzigd door mark-k op 03-08-2018 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:49
Ik zie Jake Dennis mogelijk nog wel bij STR langskomen.
Hij was ook al in Hongarije voor ze aan het testen!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:17

FlipFluitketel

Frontpage Admin

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
LopendeVogel schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 17:33:
[...]

Hulkenberg rijdt ook even al een potje lang in de F1 met zijn (momenteel) 30-jarige leeftijd. Sainz is nu, 23(?) of net 24oid en kan nu al makkelijk Hulkenberg bijbenen. Hulkenberg die al een tijdje in de Renault tuft, daar waar Sainz net enkele races met een Renault tuft.
Enkele jaren geleden toen Max samen met Carlos reed (Carlos Sainz dus) zag je dat het niet lekker liep, dit zijn 2 haantjes die alles doen om te winnen.
Spannend? Ja zeker, maar veel risico.
Oh, ik herinner me die samenwerking zeker nog wel, maar het is ook publiek geheim dat het vooral binnen het team voor strubbelingen zorgde en dat de vader(s) voor problemen zorgden. Sainz en Max zelf hadden niet echt problemen met elkaar. Het was niet als bij Rosberg en Hamilton...
Het is dan ook jammer dat je nog maar net F1 kijkt (zoals je onlangs aangaf, sinds dit seizoen volg je de F1? Ps. hier is helemaal niks mis mee, welkom trouwens!) want je hebt veel spektakel gemist.
??? Hoe kom je hier nou weer bij? Ik volg F1 al zolang als ik kan praten 8)7 Dat is een jaar of 36 inmiddels :+ Ik praat ook al jaren mee in deze topics, maar dat valt blijkbaar niet op :D :/
Op youtube kan je veel vinden uiteraard. Maar doen alsof die moeite heeft met Hulkenberg getuigd helaas van te weinig (kijk)ervaring en is simpelweg niet correct :) Sainz kan echt wel een potje sturen en die zie ik ook eerder strijden om het kampioenschap dan die ene Hulkenberg wat maar rondjes rijd tot het liefst zijn pensioen.
Ik zeg nergens dat Sainz niet kan sturen, het is een goede coureur, maar daarvan zijn er al zoooooveel geweest in de F1. En veel goede coureurs hebben het simpelweg niet gehaald omdat ze de overstap naar een topteam nooit hebben gemaakt. Na verloop van tijd ben je dan niet hot meer, want als je te lang niet goed genoeg presteert (niet uitblinkt zoals Gasly of Verstappen), kom je bij de mindere teams terecht of krijg je geen stoeltje meer. Sainz heeft (mij) nooit echt 100% kunnen overtuigen. Hij (nouja, vooral zijn vader) blies hoog van de toren dat hij broekie Max Verstappen wel even zou verslaan. Toen dat niet lukte kwamen de smerige trucjes om Max in een kwaad daglicht te zetten (voorcontract bij Ferrari, etc). Nu rijdt hij bij Renault en heeft hij niks meer met Max Verstappen te maken. Maar ik vind hem daar geen dingen uithalen dat ik zeg: die wordt nog eens kampioen. En als Renault serieus is dat ze een kampioenschap willen gaan pakken in 2020/2021, hebben ze wel een kampioenwaardige rijder nodig, minstens 1. In Ricciardo heb je die wel, in Sainz vraag ik me dat heel hard af.

[ Voor 7% gewijzigd door Grrrrrene op 03-08-2018 18:51 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Het zou mooi zijn als Gas, naar RBR gaat naast Max. voor zijn ontwikkeling lijkt mij dat ook een goede keuze. (waar men Sainz stalt boeit me eerlijk gezegd weinig) Blijf het wel een rare keuze vinden van RIC

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

mark-k schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 17:44:
[...]

YouTube: The Element Song by Tom Lehrer

Geschreven in 1959 dus ver voordat allerlei meme onzin verzonnen werd ;)
Ik ben altijd met de can-can versie opgegroeid :( Deze is leuker, je hebt gelijkt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-09 23:55
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 17:37:
[...]

Alleen om hem om de race te ontslaan en weer aan te nemen. :+
Hem aannemen voor de race dat je bij VER een nieuwe motor in de auto legt en hem ontslaan voor de volgende race, zoiets :+?

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Leuk(?) of the box idee: Spencer Pigot, Jordan King of Ed Jones de F1 in.
Ryur schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 17:48:
Ik zie Jake Dennis mogelijk nog wel bij STR langskomen.
Hij was ook al in Hongarije voor ze aan het testen!
Maar die is ook al 23 en heeft niet voldoende punten voor zijn superlicentie. Misschien tijd om dat puntensysteem gewoon weer af te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Formula one
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 20-09 20:15
TheBrut3 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 17:59:
Leuk(?) of the box idee: Spencer Pigot, Jordan King of Ed Jones de F1 in.

[...]

Maar die is ook al 23 en heeft niet voldoende punten voor zijn superlicentie. Misschien tijd om dat puntensysteem gewoon weer af te schaffen.
Ik wil geen meer maldonado's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

Formula one schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 18:05:
[...]

Ik wil geen meer maldonado's.
We willen toch wat meer actie op de baan? :+

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

FlipFluitketel schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 17:49:
Ja, "gets two-year ban", maar dan nog. Blijkbaar een heel fijne vent die Ticktum. :+
Als je dat soort dingen doet, mis je een paar chromosomen. Dan hoor je zeker niet thuis in de F1 waar de snelheden hoger liggen, en de gevolgen ernstiger kunnen zijn. Hopelijk leert Haas hieruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Grrrrrene schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 17:53:
[...]
Oh, ik herinner me die samenwerking zeker nog wel, maar het is ook publiek geheim dat het vooral binnen het team voor strubbelingen zorgde en dat de vader(s) voor problemen zorgden. Sainz en Max zelf hadden niet echt problemen met elkaar. Het was niet als bij Rosberg en Hamilton...
[knip]
8)

OUTBURST 1
MV: How many times I said I have problems with the tyre? I wanted to pit first. *****.

OUTBURST 2
MV: Can I try to get past?
XP: Yes
MV: Let me try because this takes too long
XP: Yes, do it.
MV: Come on, we have to do something!

SAINZ GETS THE TAP ON THE SHOULDER ...
MM: Okay Carlos, push.
CS: I am pushing, I am pushing. Don’t tell me to push!
MM: Yes. Otherwise we will swap next lap.

OUTBURST 3
MV: The whole race I’m in front and I’m pulling away, and now you don’t let me pass. It’s a f***ing joke. Really.

POST-RACE
MV: Unbelievable.
XP: Yes. Not very good, but ...
MV: I don’t understand why I was not the first one in the garage for another pit stop. It’s unbelievable. I really don’t understand. It’s a f***ing joke. Seriously.
XP: We ... We discuss later.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:04
Wat ik me nu zo even bedenk. Afgelopen weekend hadden ze het op Sky nog met Horner erover dat de race engineer van Ricciardo volgend jaar niet meer erbij zou zijn (nieuwe functie korter bij huis i.v.m. gezin). Nu had Red Bull ook al een vervanger gevonden in iemand waarmee Ricciardo al eerder had gewerkt (meen voor zijn F1 tijd). Dat is an zich ook wel raar. Want Red Bull heeft zich dan in allemaal bochten gewrongen om iemand van buitenaf aan te trekken om volgend jaar de race engineer van Ricciardo te zijn, en dan ineens "jongens, ik ben weg he". Dus of Red Bull zit ineens opgescheept met iemand die ze eigenlijk niet nodig hadden (kwam op mij over alsof Red Bull hem had aangetrokken juist omdat Ricciardo die kon), of diegene is zijn nieuwe baan kwijt voordat hij überhaupt begonnen is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edd

Edd

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Die hoef ik ook niet in de F1 te zien nee...
Aan de andere kant, Maldonado heeft ook bijna een Marshall doodgereden in Monaco omdat hij hele vlaggen negeerde. Hij mocht toch naar de F1 om daar nog veel meer idiote acties uit te halen. :/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
RobertMe schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 18:16:
Wat ik me nu zo even bedenk. Afgelopen weekend hadden ze het op Sky nog met Horner erover dat de race engineer van Ricciardo volgend jaar niet meer erbij zou zijn (nieuwe functie korter bij huis i.v.m. gezin). Nu had Red Bull ook al een vervanger gevonden in iemand waarmee Ricciardo al eerder had gewerkt (meen voor zijn F1 tijd). Dat is an zich ook wel raar. Want Red Bull heeft zich dan in allemaal bochten gewrongen om iemand van buitenaf aan te trekken om volgend jaar de race engineer van Ricciardo te zijn, en dan ineens "jongens, ik ben weg he". Dus of Red Bull zit ineens opgescheept met iemand die ze eigenlijk niet nodig hadden (kwam op mij over alsof Red Bull hem had aangetrokken juist omdat Ricciardo die kon), of diegene is zijn nieuwe baan kwijt voordat hij überhaupt begonnen is.
Of ze wisten dit gewoon allang, lijkt me veel logischer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Of die vorige race engineer zien we komend jaar rondlopen bij renault en niet thuis bij de kids :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 22:01

Spotmatic

Ken sent me

Paulus07 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 18:50:
[...]
Of die vorige race engineer zien we komend jaar rondlopen bij renault en niet thuis bij de kids :P
Dat is wel logisch, een gardening leave van een half jaar is het toch? Dan klopt het precies. :)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Dit ga ik toch het meeste missen denk ik:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 19:56

Wom

mark-k schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 18:53:
Dit ga ik toch het meeste missen denk ik:

[video]
Kwa marketing is RIC natuurlijk wel goud waard. Goed uithangbord voor je merk :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:48

sjaool

Every life should have 9 cats

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:44
Als men Alonso zou kunnen losweken van McLaren zou dat wel heel gaaf zijn: Max en Fernando in hopelijk goede auto's, kan onze landgenoot veel meer van leren dan van Gasly.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Wom schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 18:55:
[...]
Kwa marketing is RIC natuurlijk wel goud waard. Goed uithangbord voor je merk :)
Red Bull kan dat als de beste natuurlijk, dat zie ik Renault (of een andere renstal), zo niet doen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 22:01

Spotmatic

Ken sent me

hardware-lover schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 19:15:
[...]

Red Bull kan dat als de beste natuurlijk, dat zie ik Renault (of een andere renstal), zo niet doen.
Ach, hij kan in een paar Clio-commercials zijn witte smile laten zien. Misschien dat iemand dan zo gek is een Renault te kopen. ;)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Tja. Hun eigen keuze om die kerel vast te leggen voor ricciardo zelf getekend had.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Resurrect1
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01:47
Norris wordt nu veel genoemd, maar hoe realistisch is een driver uit de Honda stal in de STR?

Bron van een paar maanden terug :

https://www.motorsport.co...th-honda-1039972/3098664/

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:22
Jasphur schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:14:
Dit word leuk nalezen voor @nachtnet als hij terug is van vakantie :P :D
He, geen spoilers he.. :N

* nachtnet zit heerlijk voor de tent met koffie.

* nachtnet gaat over anderhalve week nalezen.

Voor nu is mrs. Nachtnet de datum vergeten :+ :( .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:17

FlipFluitketel

Frontpage Admin

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Lol @FlipFluitketel . Net uitgebracht en nu al verouderd 😑.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Resurrect1 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 19:25:
Norris wordt nu veel genoemd, maar hoe realistisch is een driver uit de Honda stal in de STR?

Bron van een paar maanden terug :

https://www.motorsport.co...th-honda-1039972/3098664/
Niet, er is geen enkele Japanner momenteel die fatsoenlijk genoeg is voor zo'n stoeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

Ik hoop stiekem nog op Albon of Norris.

Alexander Albon hoor je hier niet zoveel van, maar hij heeft een topseizoen in F2 en is een voormalig Red Bull Junior.

[ Voor 61% gewijzigd door Bosmonster op 03-08-2018 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Laatst online: 16:13
Wom schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 18:55:
[...]

Ik verwacht dat de marketing van Renault nu ook wel anders gaat zijn hoor. Ze worden steeds leuker op social media met hun posts en video’s. Maat het budget voor het soort videos die Red Bull maakt heeft Renault volgens mij niet.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardQG
  • Laatst online: 19-09 12:16
Ik realiseer me net trouwens dat als Sainz inderdaad naar McLaren gaat er in een jaar tijd veel veranderd is in de Red Bull line up.

Van de 4 coureurs die precies een jaar geleden voor RBR/STR reden blijft alleen Max volgend jaar over....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:54
Ha ik geloof dat ik een tijdje geleden deze optie hier heb besproken, Ricciardo naar Renault. Daar is ie geen sikkepit mee opgeschoten, ik verwacht dat hij de Hulk naar huis denkt te rijden (die is ook niet misselijk overigens!!) en zich zo bij Ferrari of Mercedes in de kijker wil rijden de komende jaar/jaren. Desperate opportunity van hem, waarschijnlijk wat havens verbrandt achter zich bij rbr..... Hoop ooit nog eens te horen wat dat precies gebeurd is.

Vond hem een goede maat ( in meerdere opzichten) voor Max, ondanks zijn uitspattingen (gescheld, the finger, de tow die hij zich wilde toe eigenen). Is nu wel een beetje gedeklasseerd door Max, maar het zich toch wat harder moeten maken om Max te overwinnen. Vettel werd zo ooit door hem gedeklasseerd, en kijk eens wat die nu zit....

Maargoed, Gasly gaat nu gelukkig bij rbr rijden( no doubt, de ideale kandidaat in meerdere opzichten), dus dat team wordt een genot om naar te kijken, twee van die jonge snelle rakkers in een team wat onversaagdheid hoog in het vaandel heeft staan!!! Yesss!!! Nou hopen dat Honda levert en we zitten als gegoten komende jaren!!

Harley mag van mij blijven (ontwikkelcoureur) een Sainz is voor mij altijd afstotelijk geweest, maar nooit een slechte rijder als ik eerlijk ben. Onlangs nog een zeer fraaie natweer quali gedaan toch? Maargoed, Norris zou ook mooi zijn.

Eventjes kijken naar het lijstje van coureurs welke Mac heeft verslonden. Hmmmm kvyat, Sainz, Ricciardo. Mooi, al 3 waarvan 2 (hele) goede :)

Moet nog wel ff wennen, ik ga die breedbek kikker gaan missen naast Max.....

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 21:16
Bosmonster schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 19:35:
Ik hoop stiekem nog op Albon of Norris.

Alexander Albon hoor je hier niet zoveel van, maar hij heeft een topseizoen in F2 en is een voormalig Red Bull Junior.
Als ze Alonso zo gek weten te krijgen dat hij bij RBR aan de bak gaat (schat ik niet heel waarschijnlijk, maar je weet nooit met Alonso) dan schuift Gasly niet door en valt de plek weg.

Mclaren heeft denk ik liever een ervaren coureur naast Stoffel, maar ik neem aan dat ze toch al van plan zijn Stoffel voor Norris te wisselen. Kortom: met deze actie al halverwege het jaar heeft Ricciardo ons al verzekerd van een heel interessant seizoen wat betreft transfers.

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Waarom zouden ze bij RBR azijnpisser Alonso willen hebben? Die heeft al seizoenenlang afgegeven op de Honda-PU, denk je echt dat (als hij het zelf al zou willen) ze hem nog een keer los laten gaan op hun works-PU-leverancier? En het gaat ook nog eens he-le-maal in tegen de filosofie van RBR dat ze jong talent voor weinig geld een kans geven. Alonso is een van de best betaalde coureurs in de F1, dat past niet bij RBR.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

Op een of andere manier denk ik dat het Sainz wordt. Weet niet als ik daar zo blij mee ben.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Bullet NL schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 21:15:
Op een of andere manier denk ik dat het Sainz wordt. Weet niet als ik daar zo blij mee ben.
Na zijn en zijn vader hun capriolen bij STR zoals proberen om Max in diskrediet te brengen, Marko openlijk aanvallen of de koude oorlog met Max zijn garagebox bij STR? Nee, die is op weg uit de Red Bull familie. Hij heeft kennelijk tot 1 september een optie met Red Bull, dus nu kunnen ze hem gebruiken om Norris naar STR te halen en het gedoe met James Key op te lossen. Gasly gaat naar Red Bull Racing. ;)
nachtnet schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 19:26:
[...]

Ik zou nu wel even wat gaan lezen. :>
Verder gefeliciteerd. ;)

[ Voor 24% gewijzigd door DaniëlWW2 op 03-08-2018 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:28
Bullet NL schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 21:15:
De kans dat Sainz naast Verstappen komt is vrij klein, als er al een kans op. Helmut Marko is daar namelijk op tegen. De spanning en rellen rond Sainz en Verstappen toen ze beide nog bij Trro Rosso zaten is allemaal veroorzaakt door Sainz (zowel Jr. als Sr.). Dr. Marko is helemaal klaar met Sainz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

De stap naar Indycar van Alonso was toch ook lastig omdat het Andretti team met Honda rijdt, zijn commentaar op Honda en dat Alonso voor Toyota reed op LeMans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Good news everyone. :*)

Kennelijk loopt er al een tijdje een rechtzaak tegen Liberty over hun nieuwe F1 logo. Hopelijk gaat die weg. :P
https://www.independent.c...-battle-a8475926.html?amp

Volgens Zak Brown waren er ook serieuze gesprekken om Ricciardo naar McLaren te halen. Ricciardo lijkt dus echt graag wel te zijn gegaan.
https://racer.com/2018/08...ose-to-getting-ricciardo/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
Grrrrrene schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 21:12:
Waarom zouden ze bij RBR azijnpisser Alonso willen hebben? Die heeft al seizoenenlang afgegeven op de Honda-PU, denk je echt dat (als hij het zelf al zou willen) ze hem nog een keer los laten gaan op hun works-PU-leverancier? En het gaat ook nog eens he-le-maal in tegen de filosofie van RBR dat ze jong talent voor weinig geld een kans geven. Alonso is een van de best betaalde coureurs in de F1, dat past niet bij RBR.
Fair enough, goed punt.

Feit is wel dat Alonso gewoon extreem snel is.

Wat betreft filosofie van RBR: daar past Alonso inderdaad niet goed in. Ik heb trouwens ook een hard hoofd in Sainz, ik denk dat Marko en Max dat blokkeren (de sport vleugel van RBR).

Silly season nu al vol aan de gang en een leuk gevecht voor de wereldtitel: 2de deel 2018 kom maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 21:37:
Good news everyone. :*)

Kennelijk loopt er al een tijdje een rechtzaak tegen Liberty over hun nieuwe F1 logo. Hopelijk gaat die weg. :P
https://www.independent.c...-battle-a8475926.html?amp

Volgens Zak Brown waren er ook serieuze gesprekken om Ricciardo naar McLaren te halen. Ricciardo lijkt dus echt graag wel te zijn gegaan.
https://racer.com/2018/08...ose-to-getting-ricciardo/
Blijkbaar alles liever dan nog een jaar bij RBR voor Ricciardo. Vraag me toch af wat de exacte reden van zijnvertrek is, zou het echt zo erg zijn voor hem om nog twee jaar samen met Max door te gaan terwijl hij niet de onbetwist snelste coureur is? Ook wel vreemd dat Max al lang en breed in Japan bij Honda op bezoek is geweest terwijl Ricciardo zich daar niet heeft laten zien. Dan zou Ricciardo problemen met Honda moeten hebben als hij zelfs McLaren verkiest boven RBR.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Lekker Ventje schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 21:51:
[...]

Blijkbaar alles liever dan nog een jaar bij RBR voor Ricciardo. Vraag me toch af wat de exacte reden van zijnvertrek is, zou het echt zo erg zijn voor hem om nog twee jaar samen met Max door te gaan terwijl hij niet de onbetwist snelste coureur is? Ook wel vreemd dat Max al lang en breed in Japan bij Honda op bezoek is geweest terwijl Ricciardo zich daar niet heeft laten zien. Dan zou Ricciardo problemen met Honda moeten hebben als hij zelfs McLaren verkiest boven RBR.
Bekijk het ook eens vanuit zijn visie zelf, nu al jaar in jaar uit 'vechten' voor de best of the rest, denk dat hij niet echt meer voor pure overwinning wil gaan, maar gewoon wil weer racen, vechten, gaan, een verse reboot bij een ander team met andere kant en mogelijk andere 'focus', de kans dat RBR volgend jaar meedoet is ook niet bijzonder groot, dat alles bij elkaar opgeteld gewoon het niet meer waard was bij RBR verder te gaan.

Als je gokt en je verliest voor FER/MERC, dan moet je wel een reboot ergens anders doen, want bij RBR was het natuurlijk toch een verloren zaak voor een degelijk contract (initieel kon hij de eisen stellen, maar na het FER/MERC vastleggen, werd dat behoorlijk omgedraaid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Als hij niet meer voor de overwinning wil gaan zit ie volgend jaar goed aangezien Renault op plek 4 voor de teams mikt.
Misschien is het ook niet meer dan een nieuwe start omdat ie al 8 jaar tegen dezelfde gezichten aan heeft gekeken. Ben benieuwd hoe hem dat gaat bevallen om gedubbeld te worden, dat zal wennen worden voor hem. Vooral omdat ie het telkens over wereldkampioen worden had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

nachtnet schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 19:26:
[...]

Van harte gefeliciteerd !!! 8)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
  • Laatst online: 27-07 16:04
SinergyX schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 22:02:
[...]

Bekijk het ook eens vanuit zijn visie zelf, nu al jaar in jaar uit 'vechten' voor de best of the rest, denk dat hij niet echt meer voor pure overwinning wil gaan, maar gewoon wil weer racen, vechten, gaan, een verse reboot bij een ander team met andere kant en mogelijk andere 'focus', de kans dat RBR volgend jaar meedoet is ook niet bijzonder groot, dat alles bij elkaar opgeteld gewoon het niet meer waard was bij RBR verder te gaan.

Als je gokt en je verliest voor FER/MERC, dan moet je wel een reboot ergens anders doen, want bij RBR was het natuurlijk toch een verloren zaak voor een degelijk contract (initieel kon hij de eisen stellen, maar na het FER/MERC vastleggen, werd dat behoorlijk omgedraaid).
Ook heeft Ric zich vaker geuit, dat Hij en Max belangrijke punten van elkaar afsnoepten.
Deze switch is best te begrijpen, vind ikzelf.
Hij zal een dik pak geld krijgen, hopen dat de Renault het volgend jaar beter doet als de Honda, en zichzelf zo ik de kijker kunnen zetten bij Merc of Ferrari voor 2020.

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Kaaswagen schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 21:40:
hard hoofd in Sainz, ik denk dat Marko en Max dat blokkeren (de sport vleugel van RBR).
Nu jij dit zegt, Mercedes wilde Max ook hebben van de zomer. Zou Max dit als hefboom gebruikt hebben om
in het contract 1e rijder, dan wel medezeggenschap over 2e rijder, op te nemen ?
powah33 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 22:14:
zichzelf zo ik de kijker kunnen zetten bij Merc of Ferrari
Dit hebben er meer geprobeerd afgelopen jaren.
Gro dacht via Haas meer kans bij Fer te krijgen...
Perez
Hulkenberg

Vooral de laatste 2 zijn echt wel goede en constante rijders, maar als er rijders als Max de F1 zo verrassen,
dan gaat dat niet gebeuren.

[ Voor 35% gewijzigd door Ome Ernst op 03-08-2018 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Ome Ernst schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 22:14:
[...]

Nu jij dit zegt, Mercedes wilde Max ook hebben van de zomer. Zou Max dit als hefboom gebruikt hebben om
in het contract 1e rijder, dan wel medezeggenschap over 2e rijder, op te nemen ?
Denk niet dat Max achter het vertrek van Ricciardo zit want hij wilde juist dat Ricciardo zou blijven omdat ze het goed met elkaar kunnen vinden. Daarnaast denk ik dat Marko de touwtjes in handen houdt wat rijders betreft.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18-09 16:16
Ben ook enorm benieuwd naar de rivaliteit tussen Max en Daniel on-track in 2019. Ze kennen elkaar door en door. Max met agressief verdedigen, Daniel met extreem diep en gecontroleerd uitremmen.

Leuke dingen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

[b]Lekker Ventje schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 22:21:
Denk niet dat Max achter het vertrek van Ricciardo zit want hij wilde juist dat Ricciardo zou blijven omdat ze het goed met elkaar kunnen vinden. Daarnaast denk ik dat Marko de touwtjes in handen houdt wat rijders betreft.
Nee, absoluut niet. Ik bedoel meer de komst van een Sainz/Ocon te kunnen blokkeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powah33
Ome Ernst schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 22:14:
[...]

[...]

Dit hebben er meer geprobeerd afgelopen jaren.
Gro dacht via Haas meer kans bij Fer te krijgen...
Perez
Hulkenberg

Vooral de laatste 2 zijn echt wel goede en constante rijders, maar als er rijders als Max de F1 zo verrassen,
dan gaat dat niet gebeuren.
Ik zeg niet dat dat niet gaat gebeuren, ik vind Ric van hetzelfde niveau als Max.
Maar je word in de F1 direct vergeleken met je teamgenoot, en 2 sterke rijders bij elkaar dan kan je wel minder uitblinken.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:30

pinda powerrr

Slow down...

Lensent schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 22:22:
Ben ook enorm benieuwd naar de rivaliteit tussen Max en Daniel on-track in 2019. Ze kennen elkaar door en door. Max met agressief verdedigen, Daniel met extreem diep en gecontroleerd uitremmen.

Leuke dingen!
Diep en gecontroleerd uitremmen, is wel een eigenschap van de wagen van RBR, ben dus wel benieuwd in hoeverre hij dit trucje ook kan met de Renault.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kaaswagen
Ome Ernst schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 22:23:
[...]

Nee, absoluut niet. Ik bedoel meer de komst van een Sainz/Ocon te kunnen blokkeren.
Het zou zomaar kunnen en is ook gebruikelijk. Het is duidelijk dat Vettel Rai binnenboord houdt en Hamilton Bottas heeft uitgekozen. Kunnen we lang en kort over babbelen, maar de realiteit is dat de nummer 1 coureur eigenlijk altijd wel een zware invloed heeft op de keus voor de 2de.

Stel je zou Maldonado als 1e nemen, dan zoek je iemand uit die wat consistenter is en altijd wel punten binnen harkt. Zoals bijvoorbeeld de combi's Kvyat + Ric of Grosejan + Mag.

Ik denk overigens ook niet dat Max ervoor heeft gezorgd dat Ric weg gaat bij RBR - in ieder geval er niet voor gekozen.

Wel leuk om te zien volgend seizoen inderdaad of Ric ook weer zo bruut mensen kan inhalen met laat remmen in een andere wagen. Chassis van Red Bull is dit jaar erg stabiel met veel (te veel?) mechanische grip, dus volgend jaar in een Renault gaat ie zeker wel tegen een paar mensen aan schuiven bij het remmen.

[ Voor 16% gewijzigd door Kaaswagen op 03-08-2018 22:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• powah33
pinda powerrr schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 22:26:
[...]

Diep en gecontroleerd uitremmen, is wel een eigenschap van de wagen van RBR, ben dus wel benieuwd in hoeverre hij dit trucje ook kan met de Renault.
Precies, ik ben ook echt benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:54
Ik hoop eigenlijk dat stoffel in de F1 mag blijven ergens, nu sainz zo vreselijk heeft zitten inlikken bij Alonso /McLaren.

Ps, wat vinden jullie van het idee om Ricci naar tr te zitten en Gasly te promoveren naar RB? Zo kan Gasly wennen aan RB en kan Ricci geen data meenemen van het laatste half jaar. Ik zie die Dieter dat zo goedkeuren als marko daar mee aan komt zetten hahaha

[ Voor 51% gewijzigd door wowly op 03-08-2018 22:51 ]

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

wowly schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 22:48:
Ik hoop eigenlijk dat stoffel in de F1 mag blijven ergens, nu sainz zo vreselijk heeft zitten inlikken bij Alonso /McLaren.

Ps, wat vinden jullie van het idee om Ricci naar tr te zitten en Gasly te promoveren naar RB? Zo kan Gasly wennen aan RB en kan Ricci geen data meenemen van het laatste half jaar. Ik zie die Dieter dat zo goedkeuren als marko daar mee aan komt zetten hahaha
Dat zou ik ronduit lullig vinden, naast stom omdat je zo wel heel duidelijk maakt dat het alles of niets is met RBR. :N

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-09 18:22

World Citizen

FreeReef.nl

SinergyX schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 22:02:
[...]

Dit is hem denk ik. Wat had hij de komende 2 jaar willen winnen bij RB? Helemaal niks. Hij kan nu niet doorstromen naar Fer of Merc, dus gaat dan een nieuwe uitdaging aan bij een fabrieksteam. Renault is stabieler dan RB de komende 2 jaar denkt hij.

En als over 2/3 jaar een stoeltje vrij komt dan kan hij vanuit Renault net zo goed doorstromen naar Fer of Merc dan vanuit RB. Het maakt over 2/3 jaar voor een type als Ric weinig uit of hij bij RB of Renault rijd.

Ik zag het wel aankomen. Hij heeft echt niks meer te halen bij RB, dus kan net zo goed ergens anders voor meer geld gaan rijden voor een jaar of 2/3.

FreeReef.nl

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Edd

Edd

World Citizen schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 23:12:
En als over 2/3 jaar een stoeltje vrij komt dan kan hij vanuit Renault net zo goed doorstromen naar Fer of Merc dan vanuit RB. Het maakt over 2/3 jaar voor een type als Ric weinig uit of hij bij RB of Renault rijd.
Of over 2/3 jaar verhuist hij naar een FI/Williams/Haas, omdat hij niet heeft geïmponeerd bij Renault en Renault heeft besloten de F1 te verlaten.

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystikal
  • Laatst online: 21:02

Mystikal

It never hurts to help!

World Citizen schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 23:12:
[...]

Dit is hem denk ik. Wat had hij de komende 2 jaar willen winnen bij RB? Helemaal niks. Hij kan nu niet doorstromen naar Fer of Merc, dus gaat dan een nieuwe uitdaging aan bij een fabrieksteam. Renault is stabieler dan RB de komende 2 jaar denkt hij.

Ik zag het wel aankomen. Hij heeft echt niks meer te halen bij RB, dus kan net zo goed ergens anders voor meer geld gaan rijden voor een jaar of 2/3.
Helemaal mee eens. Al met al silly season is begonnen!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
Tommy The Cat schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 13:54:
Vinden de technische talenten onder ons het leuk om tijdens deze zomerstop in co-productie een basisstukje te schrijven voor de OP?

ICE, turbo, batterij, mgu’s, etc?

Ik moet mijzelf meteen uitsluiten bij gebrek aan inzicht, excuus :).
iichel schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 13:57:
d:)b Oh ja hoor. Wat mij betreft mag het spontaan zijn, als iets ter sprake komt dan schrijf ik er graag een stukje over, of we kunnen een lijstje maken van topics die we graag willen zien. Top idee d:)b
De actie van Ric brengt voor de komende tijd alweer genoeg stof en opwinding, maar ik probeer deze even warm te houden :).

Onderwerpen die mij interessant/nuttig lijken:
- Motor (en rijtje wat ik al gaf)
- Versnellingsbak
- Aero (basics en wat belangrijke onderdelen: diffuser, achtervleugel, voorvleugel)
- Remmen

Auteurs:
- iichel
- wie nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Moet dat dan een gedetailleerde beschrijving zijn of gewoon een soort van uitleg voor dummies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Lensent schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 22:22:

Leuke dingen!
En je denkt dat Ricciardo tijdens een race ook maar in de buurt van Max zal rijden omdat? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 00:00:
[...]

En je denkt dat Ricciardo tijdens een race ook maar in de buurt van Max zal rijden omdat? :+
In de 1e ronde en na een vroege pitstop.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 19:56

Wom

Hebben jullie ook zoveel vragen gehad van niet-fanatieke volgers over de stap doe Ricciardo maakt? Echt discussie in meerdere Whatsapp groepen die normaal gezien over voetbal gaan. Heb veel duiding moeten geven omdat 'jij er toch het meeste vanaf weet'.

Ik wacht nu op een uitnodiging van Ziggo eigenlijk :+

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd

Edd

Wom schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 00:08:
Ik wacht nu op een uitnodiging van Ziggo eigenlijk :+
Bij deze:
http://publiek.ziggosporttotaal.nl/formule12018

:+

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:44
"ik wil geen 2e rijder zijn" is ook gewoon code voor "ik wil meer geld verdienen dan Max".
Ric heeft al een paar keer in interviews toegegeven dat hij niet tekent als hij minder krijgt dan Max.
En Max heeft juist een hele goed deal gekregen omdat hij al vroeg tekende. Terwijl zijn contract nog niet afliep. En terwijl er nog stoeltjes beschikbaar waren bij Merc en Ferrari.
Zo'n deal ga je echt niet meer krijgen bij RBR. Maar misschien dat Renault wel flink geld over had voor de best geklasseerde coureur die nog geen contract had voor volgend seizoen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

Ik denk eigenlijk niet dat Stroll nog naar Force India gaat. Denk niet dat de curator denkt dat de investering van papa Stroll een goede gaat zijn en ik denk eerder dat ie in Williams meer gaat investeren. Hell, zal me niet verbazen als die ervoor zorgt dat Claire "you should not wear shorts on the pitwall" Williams weggaat. Al denk ik dat ze bij Williams meer hebben aan iemand die goede sponsoren binnen kan halen dan dat het echt aan het personeel ligt.

Ik denk wel dat Stoffel weg zal moeten bij McLaren, maar hoop dat ie nog ergens terecht kan. Het lijkt me vrij duidelijk dat Alonso binnen McLaren de eerste rijder is en Stoffel het vooral moet doen met matig personeel en weinig hardware. Die issue van de afgelopen tijd lijkt opgelost, maar ik denk dat het voor hem wat te laat is. Of hij moet nog wat mooie wedstrijden rijden aan het eind van het seizoen.

Misschien een jaartje eruit zou ook kunnen (ala Magnussen of Perez hoeft dat niet fout af te lopen), maar ik denk dat ie beter ergens zit waar ie gelijk behandeld wordt en waar ie ook echt de kans krijgt om met een betrouwbare auto de finish te halen.

Verder ligt de bal nu dus bij RBR en met name wat die met Sainz gaan doen. Het is me nog niet duidelijk of die nou voor volgend jaar al een contract heeft. Ik meen dat ie net als Max een contract tot eind dit jaar had die Max dus al verlengd heeft. Anders kan ik de mening van "ik heb liever een contract voor 2 jaar" niet helemaal thuis brengen.

Ik denk vooralsnog dat Grojean wel klaar is en ook Hartley niet meer terug komt. Maar dat opent wel de mogelijkheid om wat verschuivingen door te voeren. Ik denk niet dat Lando Norris de F1 in gaat komen en ook niet dat Raikkonen weg gaat. Hoe graag ik die ook liever de F1 zie verlaten. Als ze hem bij Ferrari eruit wippen, zie ik hem trouwens niet instappen bij Haas of Sauber, daar heeft ie echt geen zin in.

In ieder geval ben ik erg verrast door de keuze van Ricciardo van vandaag. Ik denk niet dat ie Hamilton + Mercedes achterna gaat qua keuze, maar misschien heeft ie meer van Renault gezien dan wij. Toch vraag ik me sterk af of dat nog wel goed gaat komen daar en of ze niet als de nieuwe motoren er zijn gewoon met F1 stoppen, want die moeten echt snel wat betere resultaten laten zien van het moederbedrijf lijkt me?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Laatst online: 14-09 15:02
mark-k schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 23:47:
Moet dat dan een gedetailleerde beschrijving zijn of gewoon een soort van uitleg voor dummies?
Bhwoa zat te denken aan de basics? Maar gezien de discussies die hier soms gevoerd worden zou ik mij niet verbazen als er ook tweakers zijn die er een paper van maken ;).

Oftewel het is maar net waar je zin voor hebt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Volgens hun lijkt het toch een laatste moment beslissing te zijn geweest.

Zoals ze zeggen 'something has happened', wat precies lijkt dus gokwerk, maar ze hebben interessante theorien. Maarvanuit de 50/50 gok op Honda, denk ik dat RIC gewoon de andere 50 pakt en het beter lijkt te zien bij Renault.

[ Voor 27% gewijzigd door SinergyX op 04-08-2018 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Laatst online: 21:52
Edd schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 23:19:
[...]

Of over 2/3 jaar verhuist hij naar een FI/Williams/Haas, omdat hij niet heeft geïmponeerd bij Renault en Renault heeft besloten de F1 te verlaten.
Het meest ranzige risico is inderdaad dat Renault het team weg doet zoals ze al vaker gedaan hebben. Om dan een paar jaar later met veel bravoure weer een terugkeer aan te kondigen.... (Honda, Renault...).
Pagina: 1 ... 12 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics
Discussie over een mogelijke GP in Nederland kan vanaf nu in [F1] GP in Nederland?

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1