Inzicht en policy is wat anders. Ferrari heeft nooit echt geadverteerd met een policy om nooit een andere rijder dan een zeer ervaren rijder te nemen. Dat is gewoon hoe het altijd gegaan is. Bij Red Bull (Racing) is er gewoon een duidelijke structuur: STR is een opleidingsteam en die put uit een pool van talenten die gescout zijn. Daaruit put RBR voor haar coureurs.Bansheeben schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 16:25:
[...]
Ferrari zou wel van inzicht kunnen veranderen, maar RBR niet?
Verder ben ik het wel met je eens hoor, maar dat vond ik nogal een aparte aanname.
De grote teams hebben ook een pool jonge talenten, maar geen (officiele) juniorteams en geen staand beleid om daar (eerst) uit te putten. Natuurlijk zullen ze een bepaalde voorkeur hebben, maar Mercedes geeft ook de voorkeur aan Bottas boven Norris of babyface. RBR doet dat vooralsnog niet.
Ik ben uiteraard ook niet alwetend, maar aangezien Red Bull zo'n duidelijke structuur heeft opgezet, lijkt het me niet handig als ze ineens gebruik gaan maken van zij-instromers. Dan is nl de waarde van hun junior programma ineens minder. Als ze er te pas en te onpas van afwijken denk de junioren ook 'dikke fluit, ik doe ook wat ik wil'.
Ik weet niet in welke steen op het hoofdkantoor van Ferrari staat dat ze alleen (zeer) ervaren coureurs nemen. Maar ik meen dat ze zelf gesuggereerd hebben dat LeClerc het overwegen waard is. Dus ja...zeg het maar...
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.