[F1] Seizoen 2018 - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 96 Laatste
Acties:
  • 556.995 views

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:18

Destruction

(ex-)Automonteur

Edd schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 17:17:
[...]

Alsof hij iets te kiezen heeft.. Volgens mij staat hij nog steeds onder contract van RB? En zeggen zij waar hij mag gaan rijden.
Sainz zei (ik ga er even vanuit dat dat klopt) bij de laatste race dat hij een free agent is als er komend seizoen geen plek bij RBR is. Een STR zitje hoeft hij dus zeker niet te accepteren. Geen plek bij RBR? Dan mag-ie tekenen waar-ie wil.

Ik denk dat het Sainz kamp er sowieso verstandig aan doet om hier en daar 's wat gesprekjes te gaan voeren, zeker ook bij RBR om zsm duidelijkheid te krijgen over wat men wil, zodat je het risico dat je volgend seizoen helemaal geen zitje hebt zo klein mogelijk kunt houden. Max was dan misschien de betere van de 2, Sainz is zeker geen prutser.

Overigens, erg jammer dat RIC weggaat, vond die 2 bij elkaar wel een leuk duo. Ik denk dat zijn overstap meer te maken heeft gehad met geld/politiek dan de verhouding tussen de prestaties van hemzelf en Max.

Als ik overigens Horner/Marko was zou ik niet Sainz naast Max zetten, maar liever Gasly een kans geven. Als je zo openlijk hebt gezegd dat Max het team om zich heen kan bouwen en dat je met Max WDC wil worden, moet je geen haantje in huis halen. Gasly zou mogelijk wat makkelijker instemmen met een 2e viool rol, evt. met het idee dat als Max vertrekt hij "the next one" is.

Met Sainz (en zijn vader/familie) weet je gewoon dat dat ellende wordt, Sainz Sr gaat het niet pikken en als je al die stokerij weer krijgt.. Dat moet je IMO niet willen.

Key wil naar McLaren, McLaren wil Key.. Mijn gok: Marko gaat onderhandelen om Key voor Norris te ruilen (ik heb zelf Norris verder niet gevolgd dus ik kan niks zeggen over z'n prestaties tot nu toe), Hartley blijft om STR/RBR en Honda te helpen ontwikkelen (evt. tot er een Honda junior kan debuteren) en Sainz zal vrij zijn om te gaan waar hij wil. Dan is STR weer gevuld en kunnen ze Gasly naast Max zetten.

[ Voor 42% gewijzigd door Destruction op 04-08-2018 02:13 ]

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

SinergyX schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 01:32:
Volgens hun lijkt het toch een laatste moment beslissing te zijn geweest.

Zoals ze zeggen 'something has happened', wat precies lijkt dus gokwerk, maar ze hebben interessante theorien. Maarvanuit de 50/50 gok op Honda, denk ik dat RIC gewoon de andere 50 pakt en het beter lijkt te zien bij Renault.

[video]
Ja, dat something is dat Ricciardo zijn hand heeft Overspeeld door te lang op twee (/drie) paarden te wedden. Op een gegeven moment houdt het op, en dan moet je eieren voor je geld kiezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:13
Zo. Heeft iedereen een beetje rustig kunnen slapen…? :P

Ander heb ik nog wel een filmpje met dat dramatische F1 muziekje eronder met het silly season so far.

https://twitter.com/f1/status/1025489576129785858?s=21

[ Voor 57% gewijzigd door Jasphur op 04-08-2018 09:45 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Dat was pijnlijk nieuws, maar het zorgt wel voor extra spanning bij aanvang 2019.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:38
Waar ik nu eigenlijk benieuwd naar ben, hoe gaat red bull nu om met het feit dat Riccardio het komende half jaar nog kan “spioneren” dan wel informatie verzamelen, en kan doorgeven aan de concurrent (Renault)?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:04
CrazyFool schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 09:26:
Waar ik nu eigenlijk benieuwd naar ben, hoe gaat red bull nu om met het feit dat Riccardio het komende half jaar nog kan “spioneren” dan wel informatie verzamelen, en kan doorgeven aan de concurrent (Renault)?
Gasly nu naast Verstappen zetten en Ricciardo naar Toro Rosso :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Die man kan alleen 'ervaringen' doorgeven. Die heeft echt geen toegang tot technische data die echt interessant kunnen zijn voor concurrenten. Het enige wat hij kan doorgeven is zijn mening / ervaring over dingen die de concurrenten allang hebben kunnen zien door gewoon naar de auto te kijken.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-09 16:20

iichel

Gazoooo

Ben ik ook even een dagje op reis en F1-loos.

Voor de goede orde, Ricciardo heeft wàt gedaan??

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
iichel schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 09:51:

Het silly season geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Ja, en hoe. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:40

Edd

iichel schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 09:51:

Jup.. Een reisje door Amerika met een F1 auto..

Ohja.. Iets van een nieuw contract bij Renault :+

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Laatst online: 22:38
naitsoezn schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 09:30:
[...]

Die man kan alleen 'ervaringen' doorgeven. Die heeft echt geen toegang tot technische data die echt interessant kunnen zijn voor concurrenten. Het enige wat hij kan doorgeven is zijn mening / ervaring over dingen die de concurrenten allang hebben kunnen zien door gewoon naar de auto te kijken.
Tuurlijk zoals je het zegt moet ik je gelijk geven. Echter denk ik dat de coureurs toch wel iets meer toegang tot informatie hebben. Het zijn niet alleen maar “domme” auto bestuurders? :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:06

Oekol

waka waka hey hey

CrazyFool schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 10:35:
[...]

Tuurlijk zoals je het zegt moet ik je gelijk geven. Echter denk ik dat de coureurs toch wel iets meer toegang tot informatie hebben. Het zijn niet alleen maar “domme” auto bestuurders? :o
En al hebben ze dat, je onthoudt die complexiteit toch nooit. Met een kladblokje er naast staan en blijven doorvragen gaat opvallen gok ik ;)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Je hebt altijd nog strategieen maar ook die zijn per wagen en setup verschillend. RIC kan bij Renault denk ik alleen maar zeggen “Bij RBR deden we het zo” en dan moet Renault maar kijken of ze er wat mee kunnen ja of nee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Gasly is wat mij betreft ook topfavoriet hiervoor, maar zijn F1 ervaring is met 16 races natuurlijk ook niet
gigantisch te noemen. Ik ben ook benieuwd hoe Max met een veranderende teamdynamiek zal omgaan.
Daar waar in het verleden DR wel punten of zelfs podia/overwinningen pakte, viel Max soms uit .(Ook al niet altijd eigen schuld.) In het geval van duidelijk eerste rijder zal de druk op zijn schouders toe nemen om structureel punten te moeten pakken.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
RobertMe schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 09:29:
[...]

Gasly nu naast Verstappen zetten en Ricciardo naar Toro Rosso :+
Zodat hij nog ervaring kan opdoen met de Honda? Denk dat ze daar ook niet op zitten te wachten. Ze zullen ook wel spijt hebben dat hij die testen met de 2019 vleugel nog heeft gedaan in Hongarije.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 22:01

Spotmatic

Ken sent me

Ome Ernst schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 11:01:
[...]
In het geval van duidelijk eerste rijder zal de druk op zijn schouders toe nemen om structureel punten te moeten pakken.
De afgelopen races hebben we toch een Max gezien die wat berekenender rijdt, dus dat komt vast goed.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Roamor schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 11:01:
[...]

Zodat hij nog ervaring kan opdoen met de Honda? Denk dat ze daar ook niet op zitten te wachten. Ze zullen ook wel spijt hebben dat hij die testen met de 2019 vleugel nog heeft gedaan in Hongarije.
Why? Die data is voor het team toch? Niet voor RIC persoonlijk. En volgens mij waren die vleugels bij de test nog de allereerste concepten. Ik verwacht dat de neusvleugels er bij de wintertests best wel anders uit gaan zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-09 18:22

World Citizen

FreeReef.nl

CrazyFool schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 10:35:
[...]

Ik begin me dat af te vragen.

Hoeveel inzicht hebben teams eigenlijk in bijvoorbeeld motoren? Komen die dingen in een grote zwarte doos binnen, worden in de auto geschroefd, en als er een laptop aan hangt mag enkel de motor fabrikant kijken?

Krijgt een team letterlijk inzicht in live data RAW van alle sensoren, of krijgen ze van de fabrikant een excel sheet met geselecteerde waardes?

Het perfecte voorbeeld is Renault. Die concurreren met RB maar leveren wel de motor. Je zou verwachten dat RB niet compleet 100% inzage heeft in alles van die motor.

Het zal bij elk team wel weer wat anders zijn, maar ik kan me goed voorstellen dat er niet zomaar een laptop aangezet word waar iedereen in kijkt. Ik verwacht ook niet dat Renault de exacte motor instellingen afgeeft aan RB, maar eerder enkel de resultaten van die instellingen.

En dat die info bij een rijder beland lijkt me helemaaaal onwaarschijnlijk. Hoezo zou een rijder de RAW data van een motor kunnen inzien? Daar heeft bv RB en Renault geen enkel baat bij. Ik denk juist de de coureur he-le-maal niks weet op wat verzamelde presentatie statistieken na.

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powah33
  • Laatst online: 27-07 16:04
[...]

Gasly is wat mij betreft ook topfavoriet hiervoor, maar zijn F1 ervaring is met 16 races natuurlijk ook niet
gigantisch te noemen. Ik ben ook benieuwd hoe Max met een veranderende teamdynamiek zal omgaan.
Daar waar in het verleden DR wel punten of zelfs podia/overwinningen pakte, viel Max soms uit .(Ook al niet altijd eigen schuld.) In het geval van duidelijk eerste rijder zal de druk op zijn schouders toe nemen om structureel punten te moeten pakken.
De druk toenemen?
Welke druk.... Max werd in het diepe gegooid door van TR naar RBR te gaan mid-season. en zijn eerste race won hij meteen ( jah uitvallen van de mercs spelen mee) Die extra druk deed hem niet slechter presteren.
Ik denk juist dat Max het beter doet in de nummer 1 rijder positie.
Sommige rijders hebben een push nodig...kijk Ric bvb naast Kvyat, daar bleef Ric erg hangen.
Max heeft dat veel minder, let maar op die gaat juist knallen als eerste rijder.

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:07
* Joster is ook weer bijgelezen nadat ie gisterenavond terug kwam van vakantie :+

Vind het vooral zonde van het toffe team Max en Daniel, vond ze erg leuk samen. Verder denk ik niet dat dit heel positief gaat uitpakken voor RIC om de reden die een andere Daniël hier schetst: DaniëlWW2 in "[F1] Seizoen 2018 - deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:42
Hoezo 1e rijder? RBR is toch juist zo trots op hun filosofie dat beide coureurs gelijke kansen krijgen en ze geen 1e of 2e rijders hebben? :Y)

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Precies. Ik sprak laatst Mark Webber nog, die was het daar helemaal mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
iichel schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 11:27:
_O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Laatst online: 20:28

Blokker_1999

Full steam ahead

Grimmie187 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 11:27:
Hoezo 1e rijder? RBR is toch juist zo trots op hun filosofie dat beide coureurs gelijke kansen krijgen en ze geen 1e of 2e rijders hebben? :Y)
Net zoals Mercedes 8)7

Toch hebben we dit seizoen al enkele tekenen gezien dat Max wel degelijk bevoordeeld wordt tov RIC en zal hij bijv. ook nog niet vergeten zijn dat hij Max wel voorbijlaat als het team er om vraagt maar het omgekeerde niet altijd waar is.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jasphur
iichel schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 11:27:
/me Jasphur gaat even schermreiniger halen en een nieuwe pot koffie zetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Blokker_1999 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 11:29:
[...]

Net zoals Mercedes 8)7

Toch hebben we dit seizoen al enkele tekenen gezien dat Max wel degelijk bevoordeeld wordt tov RIC en zal hij bijv. ook nog niet vergeten zijn dat hij Max wel voorbijlaat als het team er om vraagt maar het omgekeerde niet altijd waar is.
Help me even herinneren, welke tekenen zijn dit precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Blokker_1999 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 11:29:
[...]

Net zoals Mercedes 8)7

Ik sta persoonlijk ook 100% achter teamorders hoor, zo zit het spelletje nou eenmaal in elkaar.. Er kan maar 1 coureur wereldkampioen worden en daar hoor je als team gewoon je strategie op aan te passen. Ik erger me daarom juist rot aan de hypocrisie van teams als Mercedes en RBR die beweren zogenaamd nooit iemand voor te trekken. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
Max was naast Ric niet publiekelijk weg gezet als de eerste rijder.
Maar nu Ric weg gaat, zal Max deze spot wel pakken.

Er werd natuurlijk ook al eerder door RBR gezegt dat ze met Max de jongste wereldkampioen gingen worden.
En dan nog de reclame voordelen die max met zich mee brengt....Max verkoopt veel meer blikjes.

Afbeeldingslocatie: https://www.grandprix247.com/wp-content/uploads/2018/07/F1GrandPrixofAustriaNKu3ANcd-LBx-750x501.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgb.igcdn.nl/ebc982dce269425eb143a9968a2952ab/opener/Bredase_fanbus_in_Oostenrijk_hopen_op_een_bezoek_van_Max_Verstappen.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.pluggedliveshows.com/wp-content/uploads/2018/07/WhatsApp-Image-2018-07-03-at-11.28.05.jpeg

Kan me daarom ook niet voorstellen dat er een haantje naast Max word gezet.
(dus geen Alonso (silly season) en geen Sainz naast Max)
Gasly zal het wel worden, die kan naast Max in de RB mooi door groeien

Extra leesvoer:
https://www.auto-motor-un...ult-red-bull-gasly-sainz/

[ Voor 17% gewijzigd door powah33 op 04-08-2018 12:25 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Je hebt PR praatjes en je hebt echt gemeende gevoelens. Ik denk dat dit wel oprecht is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

iichel schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 12:00:
[...]

Je hebt PR praatjes en je hebt echt gemeende gevoelens. Ik denk dat dit wel oprecht is :)
Een 'ik kon eigenlijk niks anders' praatje wat mij betreft. Heel blij dat die überhaupt nog in de F1 blijft. Ik kan enorm van hem genieten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

[...]

Gasly heeft aan het eind van het jaar meer dan een seizoen bij Toro Rosso gezeten. Lijkt me toch wel voldoende. Bovendien komt ie niet mid-season maar gewoon aan het begin van het seizoen dus kan ie dan genoeg oefenen.

Ik ben alleen nog niet overtuigd of ie inderdaad RBR materiaal is. Ja hij doet het goed en vooral naast Hartley lijkt ie de betere rijder, maar hij heeft niet echt een hele sterke teamgenoot naast zich gehad. Sainz viel 2 keer uit naast zijn eerste 2 races en was daarna pleite. Bovendien heeft ie nog niet getoond een team echt te kunnen laten groeien. Bij GP2 zat ie gewoon in het winnende Prema team. Pole positions reed ie er ook niet heel veel mee. In de 2 races Formule E deed ie het maar net beter dan Nico Prost daar waar Buemi races wist te winnen (die hij daar even verving).

Al met al denk ik dat het een prima rijder is, maar ik ben nog niet overtuigd dat ie echt een ultiem talent is. Misschien is RBR ook wat te vroeg en zou ie het beter nog een jaartje doen naast een echt snel talent. Norris ernaast lijkt me bv wel interessant en dan Sainz naast Max.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Grimmie187 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 11:32:
[...]

Ik sta persoonlijk ook 100% achter teamorders hoor, zo zit het spelletje nou eenmaal in elkaar.. Er kan maar 1 coureur wereldkampioen worden en daar hoor je als team gewoon je strategie op aan te passen. Ik erger me daarom juist rot aan de hypocrisie van teams als Mercedes en RBR die beweren zogenaamd nooit iemand voor te trekken. |:(
Hoef je je vanaf volgend seizoen niet meer te irriteren aan RBR. Max was Ricciardo al steeds meer de baas in kwalificatie en racepace. Gasly is echt geen pannenkoek, maar of hij zelfs het niveau van Ricciardo gaat matchen is twijfelachtig. Verder zal Gasly naar RBR worden gehaald als beloning voor zijn goede presteren ondanks de twijfels die Marko lange tijd had over hem. Hij gaat niet naar RBR worden gehaald omdat hij de nieuwe "god emperor" van RBR is. ;)

Blijft dus "wingman Bottas" over. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 18:31
Hetzelfde als altijd, wanneer een coureur van team wisselt.

Sowieso hebben we het over een coureur en niet een ingenieur, hij kan voornamelijk ervaringen delen. Echte technische informatie zal hij niet eens toegang tot hebben, niet in het minst omdat hij daar toch niets mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 12:30:
[...]

Hoef je je vanaf volgend seizoen niet meer te irriteren aan RBR. Max was Ricciardo al steeds meer de baas in kwalificatie en racepace. Gasly is echt geen pannenkoek, maar of hij zelfs het niveau van Ricciardo gaat matchen is twijfelachtig. Verder zal Gasly naar RBR worden gehaald als beloning voor zijn goede presteren ondanks de twijfels die Marko lange tijd had over hem. Hij gaat niet naar RBR worden gehaald omdat hij de nieuwe "god emperor" van RBR is. ;)

Blijft dus "wingman Bottas" over. :P
Tsja, zul je zien dat het een herhaling wordt van 2014 :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik hoop dat het niet zo gaat zijn, maar RIC kan zijn loopbaan echt om zeep helpen met deze overstap. Mocht Renault volgend jaar geen grote stap maken richting de top 3, en de wagen onbetrouwbaar zijn, dan kan RIC nog zo goed zijn, maar dan zal hij in een paar jaar zijn glans langzaam gaan verliezen.

Ik hoop natuurlijk wel dat Renault volgend jaar mee kan gaan doen om de titel, met RIC voorop!

Het 2de zitje bij RBR zal wel naar Gasly gaan, meest logische. Norris hoop ik in de STR te zien, lijkt me ook een erg goeie coureur.

Toch mooi dat het hele rijdersmarkt opeens opengeslagen wordt door RIC, dit had niemand verwacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

pilskes schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 12:34:
Ik hoop dat het niet zo gaat zijn, maar RIC kan zijn loopbaan echt om zeep helpen met deze overstap. Mocht Renault volgend jaar geen grote stap maken richting de top 3, en de wagen onbetrouwbaar zijn, dan kan RIC nog zo goed zijn, maar dan zal hij in een paar jaar zijn glans langzaam gaan verliezen.
Die situatie is een uitgelezen kans voor een top-3 team om straks goedkoop een goede coureur binnen te kunnen halen. Voor hoeveel jaar heeft RIC zich trouwens aan Renault gecommitteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:00
Wat nu als Hulkenberg sneller blijkt te zijn? Dan kan hij het wel vergeten om later door te stromen naar een topteam.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Arjantje72 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 12:44:
Wat nu als Hulkenberg sneller blijkt te zijn? Dan kan hij het wel vergeten om later door te stromen naar een topteam.
Hij komt uit een topteam......

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Spotmatic schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 12:40:
[...]

Die situatie is een uitgelezen kans voor een top-3 team om straks goedkoop een goede coureur binnen te kunnen halen. Voor hoeveel jaar heeft RIC zich trouwens aan Renault gecommitteerd?
2 jaar

https://www.renaultsport....a-one-team-from-2019.html
Twenty-nine-year-old Daniel, who hails from Perth, Australia, joins Renault Sport Formula One Team for the next two seasons.

Nothing to see here

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

pilskes schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 12:46:
[...]

Een top team met een prut motor, en hij gaat nu naar een subtop team met dezelfde prut motor :P

Moet wel zeggen dat Renault qua auto wel best of the rest is denk ik. Ze eindigen nog best vaak 7 of 8 met een auto die gewoon de slechtste motor heeft. Haas heeft het snelste blok maar die auto valt al vanzelf van ellende uit elkaar, McLaren kan ook geen fatsoenlijke auto meer neerzetten, FI en Sauber zijn ook vaak nergens te bekennen met toch beide een goed blok, en Williams hoeven we het uiteraard niet eens over te hebben met die opgevoerde skelter van ze.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:55
pilskes schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 12:46:
[...]
Dat is inderdaad het meest bizarre aan deze overstap.

Allard Kalf verwoordde het gisteren wel mooi: het is alsof je aankondigt een toptransfer te maken van Ajax naar Willem 2.

Het enige logische scenario is in mijn ogen dat hij voorsorteert op een stoeltje bij Ferrari, zodra Kimi en/of Vettel hun tijd hebben uitgediend. Ferrari wil graag snelle ervaren rijders, en geeft er niet zoveel om of een potentiële coureur een tijdje niet (in een topteam) heeft gereden. Zie Raikkonen.

Wellicht heeft hij geconcludeerd dat het afbreukrisico naast Max toch te groot is geworden. Max is consistent sneller dan hem. En nu hij tevens meer en meer ervaren wordt is het een kwestie van tijd voordat de Nederlander hem ook in het klassement zal passeren, en hem voor zal blijven. Ook de komende jaren.

Dan sta je er beter op als je de snelste coureur bent in een ander team, al is dat een B-team. Is het uiteraard wel zaak dat hij sneller is dan de Hulk, want anders zal dit waarschijnlijk het eindstation van onze vrolijke vriend zijn.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Laatst online: 14-09 15:02
alexbl69 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 12:59:
[...]

Allard Kalf verwoordde het gisteren wel mooi: het is alsof je je aankondigt een toptransfer te maken van Ajax naar Willem 2.

Het enige logische scenario is in mijn ogen dat hij voorsorteert op een stoeltje bij Ferrari, zodra Kimi en/of Vettel hun tijd hebben uitgediend. Ferrari wil graag snelle ervaren rijders, en geeft er niet zoveel om of een potentiële coureur een tijdje niet (in een topteam) heeft gereden. Zie Raikkonen.

Wellicht heeft hij geconcludeerd dat het afbreukrisico naast Max toch te groot is geworden. Max is consistent sneller dan hem. En nu hij tevens meer en meer ervaren wordt is het een kwestie van tijd voordat de Nederlander hem ook in het klassement zal passeren, en hem voor zal blijven. Ook de komende jaren.

Dan sta je er beter op als je de snelste coureur bent in een ander team, al is dat een B-team. Is het uiteraard wel zaak dat hij sneller is dan de Hulk, want anders zal dit waarschijnlijk het eindstation van onze vrolijke vriend zijn.
Zo zie ik het ook. Ric wil WDC worden en de kans dat dit de komende twee jaar met Renault gebeurt is klein. Dus hij zal blijven kijken naar Merc/Fer en wil in de tussentijd niet meer en meer door Max worden verslagen. Zijn twitterfilmpje was nu niet echt heel enthousiast. Het is eerder een berekenende move dan een droom die uit komt.

Allemaal speculaas, ik weet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Ik begrijp de long term thinking wel van RIC als hij naar Ferrari of Mercedes wilt. Maar stel nou, en dan bedoel ik ook echt stel, dat zowel Mercedes als Ferrari de nieuwe motorformule in 2021 niet goed voor elkaar krijgen en Renault wel. Wat dan? Dan is RIC echt de nieuwe ALO wat betreft switchen van teams, als hij dan is overgestapt naar Mercedes of Ferrari.

[ Voor 7% gewijzigd door Jasphur op 04-08-2018 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
alexbl69 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 12:59:
[...]

Allard Kalf verwoordde het gisteren wel mooi: het is alsof je je aankondigt een toptransfer te maken van Ajax naar Willem 2.

Precies mijn gedachte. Én Hulkenberg is zeker niet de minste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Jasphur schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 13:11:
Ik begrijp de long term thinking wel van RIC als hij naar Ferrari of Mercedes wilt. Maar stel nou, en dan bedoel ik ook echt stel, dat zowel Mercedes als Ferrari de nieuwe motorformule in 2021 niet goed voor elkaar krijgen en Renault wel. Wat dan? Dan is RIC echt de nieuwe ALO wat betreft switchen van teams, als hij dan is overgestapt naar Mercedes of Ferrari.
Welke nieuwe PU reglementen? :P
Mercedes, Ferrari en Renault zijn de boel aan het traineren. Zelfs als ze de komende maanden nog overeenstemming bereiken over nieuwe reglementen, dan is het alsnog te laat om de PU te ontwikkelen. We zullen dus hoogstwaarschijnlijk de huidige V6 PU's houden.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Tegen de tijd dat RIC's contract bij Renault afloopt, is hij (dacht ik?) inmiddels de 30 gepasseerd. Ik zie dan niet zo snel gebeuren dat een Fer of Merc voor hem zal kiezen. Hoe goed hij ook is, hij is het gewoon net niet.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Ja, dat RIC eventueel naar MER of FER wil overstappen is leuk, maar vergeten we niet dat VER zijn contract ook over 2 jaar afloopt? Het wordt er voor RIC heus niet beter op, met deze situatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 11:33

Crazy D

I think we should take a look.

Een paar gedachtes.... Je weet wat je hebt: een goede auto met een prutmoter. Volgend jaar met Honda is het afwachten of dat niet ook een prutmoter is. Renault heeft dezelfde prutmoter. Dus je weet wat je krijgt :) Als de Honda niet beter is dan de Renault nu, zou team Renault best weleens met RBR om plek 5 en 6 kunnen gaan knokken (waar RBR nu staat zeg maar). Dan maakt het niet uit of je bij team Renault of bij RBR zit. Stel dat de Honda wel een serieuze stap beter is... tja dan heb je als RIC wellicht misgegokt voor 2019. Hoewel de Renault in theorie ook beter zou moeten worden, en als het team ook nog iets beter wordt (iets waar hij wellicht wel aan bij kan dragen), vecht je wellicht volgend jaar met Renault nog steeds om plek 5 en 6 (en zou als de Honda echt beter is, RBR wellicht om plek 3 en 4 knokken).

Langere termijn: als hij een Alonsootje kan doen met Renault ergens in de komende jaren dan hij is de held. En als Renault geen stappen maakt en blijft vechten om de plekken vlak achter RBR dan is het een Buttontje (steeds net niet...). Voor 2 jaar getekend want de komende 2 jaar zit eigenlijk alles nog op slot, pas voor seizoen 2021 worden er weer major changes verwacht (Lewis die het misschien tegen die tijd ook wel zat is? Kimi die ondertussen met pensioen mag tegen die tijd. Vettel die het Italiaans misschien wel beu is en misschien het ook wel mooi genoeg vind?). En dan heb je je als het je lukt om Renault een treetje hoger te brengen wellicht daardoor wellicht mooier voorgesorteerd dan wanneer hij bij RBR zo blijven (en Max toch een beetje meer in de kijker staat, al dan niet gehypt want hoewel ik wel fan ben van Max vind ik RIC zeker niet zoveel minder).

En, stel dat het RIC lukt om Renault als team een stap vooruit te maken, is die stap misschien wel dusdanig groot dat hij in 2020 of in 2021 opeens bij een topteam zit door bij Renault te blijven...

Iig vind ik het jammer voor RBR als team, ik vind Max en RIC een geinig stel. Maar voor de spanning is het denk ik wel leuker, en ben benieuwd wie ze naast Max gaan zetten.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 13:23:
[...]

Welke nieuwe PU reglementen? :P
Mercedes, Ferrari en Renault zijn de boel aan het traineren. Zelfs als ze de komende maanden nog overeenstemming bereiken over nieuwe reglementen, dan is het alsnog te laat om de PU te ontwikkelen. We zullen dus hoogstwaarschijnlijk de huidige V6 PU's houden.
Als dat het geval is dan zal Renault (en Mercedes en Ferrari) hier natuurlijk best wel wat voordeel uit halen denk ik zo. En dan zit RIC helemaal zo slecht nog niet. Overigens zie ik rond die tijd Max BOT vervangen bij Mercedes. Maar daar gaan we het tzt wel over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 17:46
En dit helpt natuurlijk ook wel (mocht het waar zijn).

kimi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

yorkick schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 14:07:
Maakt geld gelukkig ? Als je tot de realisatie komt dat je zeer waarschijnlijk nooit WDC zal worden, waarschijnlijk wel. Anders kies je voor de beste auto, daarna pas voor het meeste geld :p

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Red Bull had made a video in Austria which was meant to be Ricciardo’s contract signing.
Hehe

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• yorkick
@Ome Ernst Nee klopt, daarom ook de "het helpt wel". Maar bij RBR heb je imo net zo weinig kans om WDC te worden de komende 2 jaar. RIC had ook geen vertrouwen in Honda.

Daarnaast, na 11 jaar onderdeel te zijn van de RBR familie, en vervolgens in een vrij korte periode een soort van weggezet worden naast Verstappen, lijkt mij ook niet heel erg leuk werken.

Jammer maar ook tof, nieuwe teammate battles om naar uit te kijken!

@Jasphur Haha ja, ik zag het ook. Misschien kwam Oostenrijk dan toch wel echt hard aan.

kimi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
yorkick schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 14:31:

Jammer maar ook tof, nieuwe teammate battles om naar uit te kijken!
^ dit! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:54
Stel nu dat tbr een ander dan sai of gas in de tbr wil zetten, wie zou dan een goeie zijn? Ocon? Perez? Alonso? Die laatste zou wel heel erg gaaf zij trouwens, kan max nog wat van leren!

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Laatst online: 13-09 20:24
Denk dat ze dan eerder een of andere Amerikaan uit Indy of Nascar halen.....

Interessanter voor de Red Bull marketing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

wowly schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 15:08:
Stel nu dat tbr een ander dan sai of gas in de tbr wil zetten, wie zou dan een goeie zijn? Ocon? Perez? Alonso? Die laatste zou wel heel erg gaaf zij trouwens, kan max nog wat van leren!
Kan aan mij liggen maar wie bedoel je met tbr?

Oh wacht redbull racing? Maar tot twee keer toe je duim op de t. That makes sense met max.

[ Voor 11% gewijzigd door Oekol op 04-08-2018 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
The Bull Red. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Ik begrijp niet zo goed waarom half Nederland denkt dat Max een voorkeurspositie zou hebben, enige opmerkingen die door RBR zijn gemaakt:
- Max kan nu een team om hem heen gaan bouwen (na tekenen contract), wat ook heel makkelijk uitgelegd kan worden door het te zien als “een team in zijn helft van de pitbox”. < (NL) media sprong er bovenop en maakte ervan: Max 1e rijder.
- Dieter, Horner en Marko die hebben gezegd: we maken van Max de jongste WDC. < (NL) media sprong er bovenop en maakte ervan: Max 1e rijder.

Dus eigenlijk begrijp ik wel waarom half Nederland het denkt :+
Maar heb het RBR nooit zo expliciet horen zeggen, of ernaar acteren (kom maar op met cases als je er anders over denkt), en het is nooit hun beleid geweest. Ja, ik ben uiteraard bekend met het Webber verhaal, maar ook daar vond ik het tweede rijder verhaal ook niet obvious obviously :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Leoon. schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 15:34:
[...]

Kan aan mij liggen maar wie bedoel je met tbr?

Oh wacht redbull racing? Maar tot twee keer toe je duim op de t. That makes sense met max.
Ik dacht meteen, zou hij denken dat toblerone een F1 team heeft? :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

mark-k schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 16:31:
[...]

Ik dacht meteen, zou hij denken dat toblerone een F1 team heeft? :+
Oh Toblerone lekker :+. Wordt tijd dat dat een sponser wordt van F1 en het tegen goedkope prijzen te koop is op 't circuit. Sterker nog ik denk dat ik nu naar supermarkt hier op vakantie loop om het te halen als het een beetje schappelijk geprijsd is haha :D

ennnn op is de reep. Je word bedankt @mark-k :) Note to self: chocola in warme landen is zacht. Je vind chocola lekkerder als het hard is.

[ Voor 14% gewijzigd door Oekol op 04-08-2018 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:07
Leoon. schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 16:34:
[...]

Oh Toblerone lekker :+. Wordt tijd dat dat een sponser wordt van F1 en het tegen goedkope prijzen te koop is op 't circuit. Sterker nog ik denk dat ik nu naar supermarkt hier op vakantie loop om het te halen als het een beetje schappelijk geprijsd is haha :D

ennnn op is de reep. Je word bedankt @mark-k :) Note to self: chocola in warme landen is zacht. Je vind chocola lekkerder als het hard is.
Stop het even in de koelkast ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• powah33
UltraSub schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 16:03:
Ik begrijp niet zo goed waarom half Nederland denkt dat Max een voorkeurspositie zou hebben, enige opmerkingen die door RBR zijn gemaakt:
- Max kan nu een team om hem heen gaan bouwen (na tekenen contract), wat ook heel makkelijk uitgelegd kan worden door het te zien als “een team in zijn helft van de pitbox”. < (NL) media sprong er bovenop en maakte ervan: Max 1e rijder.
- Dieter, Horner en Marko die hebben gezegd: we maken van Max de jongste WDC. < (NL) media sprong er bovenop en maakte ervan: Max 1e rijder.

Maar heb het RBR nooit zo expliciet horen zeggen, of ernaar acteren (kom maar op met cases als je er anders over denkt), en het is nooit hun beleid geweest. Ja, ik ben uiteraard bekend met het Webber verhaal, maar ook daar vond ik het tweede rijder verhaal ook niet obvious obviously :)
Volgens auto motor und sport, sprak Ric tijdens zijn onderhandelen ook over een "waargenomen" nummer 1 status van Max.
qoute"Red Bull had het besluit van zijn rijder erkend om het team uren eerder te verlaten en bedankte Red Bull voor zeven jaar, waarvan vijf jaar bij het A-team. In de onderhandelingen ging het tot voor kort allemaal om het geld en de duur van het contract, emotioneel ook over de waargenomen nummer 1 status van Max Verstappen."qoute
Wat je ermee doet moet je zelf weten.

Maar openbaar spreken dat je met maar 1 van je 2 rijders kampioen gaat worden, is niet fijn voor beidde coureurs.
Ook dat Max een dikke pot geld kreeg met zijn nieuwe contract, en Ric dit niet kreeg geeft geen beeld van gelijkheid.

Max heeft een grote fanbase, zijn eigen tribunes en een max verstappen village. En dit gaat alleen maar meer worden.
Max kan alleen maar groter worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Joster schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 17:05:
[...]

Stop het even in de koelkast ;)
Geen optie als het direct opgegeten 'moet' worden. Je hebt er namelijk nu zin in :+.

On topic: heb de hulk hoog doordat die Nederlands praat en ricciardo omdat die iedereen vrolijk maakt. Dat is qua marketing echt perfecte combo in mijn ogen voor Renault. Benieuwd wie wie uit performed. Als de hulk beter is dan Daniel, dan is het sowieso een nachtkaars die langzaam uit gaat voor Daniel.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ThomasG
  • Laatst online: 21:28
powah33 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 17:19:
[...]

Volgens auto motor und sport, sprak Ric tijdens zijn onderhandelen ook over een "waargenomen" nummer 1 status van Max.
qoute"Red Bull had het besluit van zijn rijder erkend om het team uren eerder te verlaten en bedankte Red Bull voor zeven jaar, waarvan vijf jaar bij het A-team. In de onderhandelingen ging het tot voor kort allemaal om het geld en de duur van het contract, emotioneel ook over de waargenomen nummer 1 status van Max Verstappen."qoute

Maar openbaar spreken dat je met maar 1 van je 2 rijders kampioen gaat worden, is niet fijn voor beidde coureurs.
Ook dat Max een dikke pot geld kreeg met zijn nieuwe contract, en Ric dit niet kreeg geeft geen beeld van gelijkheid.

Max heeft een grote fanbase, zijn eigen tribunes en een max verstappen village. En dit gaat alleen maar meer worden.
Max kan alleen maar groter worden.
Max heeft veel geld gekregen omdat zowel Ferrari als Mercedes intresse hadden/hebben in Verstappen. Red Bull wilde Verstappen heel graag behouden, en Mercedes was ingesprek met Verstappen; dus ze moesten wel. (Dit is bevestigd door Niki Lauda.) Ricciardo had gehoopt dat Ferrari en Mercedes (ook) intresse in hem zouden hebben, maar afgezien van een via-via-via contact met Ferrari hebben beide teams geen enkele intresse getoont. Je kunt Ricciardo nog zo'n goede coureur vinden, de markt waarde van Ricciardo is gewoon minder dan die van Verstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
ThomasG schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 17:26:
[...]
Max heeft veel geld gekregen omdat zowel Ferrari als Mercedes intresse hadden/hebben in Verstappen. Red Bull wilde Verstappen heel graag behouden, en Mercedes was ingesprek met Verstappen; dus ze moesten wel. (Dit is bevestigd door Niki Lauda.) Ricciardo had gehoopt dat Ferrari en Mercedes (ook) intresse in hem zouden hebben, maar afgezien van een via-via-via contact met Ferrari hebben beide teams geen enkele intresse getoont. Je kunt Ricciardo nog zo'n goede coureur vinden, de markt waarde van Ricciardo is gewoon minder dan die van Verstappen.
Helemaal mee eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraSub
powah33 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 17:19:
[...]

Ja, maar weer een interpretatie van de pers en van wat RIC emotioneel voelt (en dat begrijp ik ook wel overigens dat hij dat zo voelt.
Again, interpretatie. RBR kan best zeggen, Max wordt met ons de jongste WDC, máár dat betekent niet dat ze hem erbij gaan helpen, aka voorkeursbehandeling, het kan net zo goed betekenen dat ze denken dat het gaat gebeuren, maar het hem gewoon zelf gaan laten doen. Let op, ik presenteer dit niet als feit, ik nuanceer alleen. Wel met je eens dat het dan alsnog niet handig is om het zo te zeggen.
Zie post hierboven, dat waren andere tijden en omstandigheden. En niemand weet wat het aanbod voor RIC was. Is nog niks over naar buiten gekomen en ik verwacht dat dat ook niet zo maar naar buiten komt. Wie weet hebben ze hem wel degelijk hetzelfde geboden.
Max heeft een grote fanbase, zijn eigen tribunes en een max verstappen village. En dit gaat alleen maar meer worden. Max kan alleen maar groter worden.
Dus RIC wordt daar nerveus van? Ja je hebt gelijk, zie dat ook alleen maar groeien, maar ook dit hoeft geen reden voor een voorkeursbehandeling te zijn. Het kan overigens wel als marketing er ergens iets in ziet, ga ik niet ontkennen.

Ik heb zelf in ieder geval nog geen enkel signaal van een voorkeursbehandeling op de paddock, in de pitbox of op de baan gezien.

Wat ik wel denk is dat RIC het inderdaad zo voelt of verwacht dat het gaat ontstaan of gebeuren. Aangevuld met de wetenschap dat als VER consistent en volwassen wordt hij constant wordt verslagen en das ook niet goed voor je carrière. Waarschijnlijk ziet en voelt RBR dat ook, en dat verklaart ook uitspraken als Max wordt bij ons de jongste WDC.

Overigens, een team zal het niet heel veel boeien wie WDC wordt, allerbelangrijkste is voor hun WCC en liefst ook aangevuld met een WDC in dat team. Wie dat is, boeiend voor hun.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Eh, daar staat toch gewoon wat losse opmerkingen en meningen verzameld :?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Toch ga ik het wel missen hoor Maxi en Ricci. Mooi duo. Op en naast de baan. Echt goeie fit voor RBR :)

[ Voor 13% gewijzigd door Help!!!! op 04-08-2018 19:33 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Speaking of the man, Niki Lauda is uit z'n coma ontwaakt:
http://www.oe24.at/oester...bei-Bewusstsein/343550940

Zou die net als in Rush nu alle artsen wegsturen en zelf weer de badass uithangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:08
Max zit toch ook rond dat bedrag? Dan zou Ric bij RBR ook wel zoiets in het vooruitzicht hebben gehad.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

iichel schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 19:58:
Speaking of the man, Niki Lauda is uit z'n coma ontwaakt:
http://www.oe24.at/oester...bei-Bewusstsein/343550940

Zou die net als in Rush nu alle artsen wegsturen en zelf weer de badass uithangen?
Die gaat weer terug in coma als hij hoort wat Ric heeft gedaan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
VidaR-9 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 20:01:
[...]

Max zit toch ook rond dat bedrag? Dan zou Ric bij RBR ook wel zoiets in het vooruitzicht hebben gehad.
Naar verluidt krijgt Max kaal €10M en Daniël €6M.
Kaal, want zonder bonussen enz.
hjs schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 19:11:
[...]

Eh, daar staat toch gewoon wat losse opmerkingen en meningen verzameld :?
Maar wel een behoorlijk accurate transcriptie van de video die RIC op Twitter heeft geplempt. Video staat hier ergens gelinkt paar pagina`s terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:25

mphilipp

Romanes eunt domus

Leoon. schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 16:34:
[...]
Oh Toblerone lekker :+. Wordt tijd dat dat een sponser wordt van F1 en het tegen goedkope prijzen te koop is op 't circuit.
Ehhh....en dan denk jij dat het tegen lage prijzen te koop komt op het circuit. Hooguit het dubbele, maar laag nooit. F1 is commercie, dat weet je onderhand toch wel... :P :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

UltraSub schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 16:03:
Het is niet alleen Nederland die dat denkt. Heel veel mensen die F1 volgen denken dat. Ik denk dat ook. Niet zozeer dat Max de eerste rijder is, maar dat ze in Max een veel waardevollere coureur zien dan Ricciardo. Voor de toekomst dan. Ricciardo is zeker geen pannekoek, maar ze zien in Max duidelijk de toekomst.

En wat dat contract met een hoger salaris voor Max betreft: ik denk ook dat ze de premie die men moet betalen om Max eerder uit zijn contract te krijgen aanzienlijk verhoogd is. Dat ivm de (vermeende) belangstelling van Ferrari en Mercedes. Misschien moeten ze nu $20mln neerleggen om 'm volgend jaar te hebben oid. En dat zullen ze niet willen. Maar daar moest natuurlijk ook een vet salaris tegenover staan voor Max, want bij een grote stal zal ie ook veel meer vangen.
Die actie zal Ricciardo wel een beetje gestoken hebben. Hij dacht immers de big dog te zijn, maar nu komt dat rotjong en die krijgt al zo snel een vet contract en men is ook nog eens als de dood dat ie weg gaat.

Tsjaa....you do the math... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:55
Het schijnt dat de pitcrew van Williams nog steeds in Hongarije bezig is om de flow-vis verfresten te verwijderen in de pitbox /s:

Afbeeldingslocatie: http://www.f1i.com/wp-content/uploads/2018/07/XPB_952836_1200px.jpg?x73801

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +31 Henk 'm!

• Jasphur
Sorry. Normaal ben ik niet zo van de memes plaatsen maar deze vind ik echt wel grappig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jm7ujhoNOJlAFxRhvBCR1HUA/full.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

mphilipp schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 21:05:
[...]

Het is niet alleen Nederland die dat denkt. Heel veel mensen die F1 volgen denken dat. Ik denk dat ook. Niet zozeer dat Max de eerste rijder is, maar dat ze in Max een veel waardevollere coureur zien dan Ricciardo. Voor de toekomst dan. Ricciardo is zeker geen pannekoek, maar ze zien in Max duidelijk de toekomst.

En wat dat contract met een hoger salaris voor Max betreft: ik denk ook dat ze de premie die men moet betalen om Max eerder uit zijn contract te krijgen aanzienlijk verhoogd is. Dat ivm de (vermeende) belangstelling van Ferrari en Mercedes. Misschien moeten ze nu $20mln neerleggen om 'm volgend jaar te hebben oid. En dat zullen ze niet willen. Maar daar moest natuurlijk ook een vet salaris tegenover staan voor Max, want bij een grote stal zal ie ook veel meer vangen.
Die actie zal Ricciardo wel een beetje gestoken hebben. Hij dacht immers de big dog te zijn, maar nu komt dat rotjong en die krijgt al zo snel een vet contract en men is ook nog eens als de dood dat ie weg gaat.

Tsjaa....you do the math... :+
Er zijn anders nog meer dan genoeg mensen, ook waar je het niet van verwacht, die niet verder komen dan "Crashstappen" of Ricciardo de hemel in prijzen als hij een keertje iets beters doet dat Max. Alleen al de mentale constructies die nu worden opgebouwd om Ricciardo zijn vertrek naar Renault te framen als een meesterzet. :N

Dan hebben we het over zaken zoals "Honda is nog steeds nergens" of "Hamilton naar Mercedes in 2012". Totaal zonder enige serieuze onderbouwing en puur wensdenken. Ik kan me niet van de gedachte onttrekken dat dit puur is omdat Ricciardo zo vrolijk doet. Doet, want er kwamen de laatste tijd wel barstjes in dat imago...

Een andere leuke is deze. Het lijkt erop dat Sainz sr. en jr. weer aan het stoken zijn, en zichzelf alvast indekken omdat Sainz jr, absoluut niet naar RBR zal gaan. Geef Max lekker de schuld want Helmut Marko deelt veto's over teambeslissingen uit aan coureurs. Right. :P
http://www.marca.com/en/m...bb8de2704ef4148b4634.html

[ Voor 8% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-08-2018 21:48 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• yorkick
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 21:43:
[...]
Dan hebben we het over zaken zoals "Honda is nog steeds nergens" of "Hamilton naar Mercedes in 2012". Totaal zonder enige serieuze onderbouwing en puur wensdenken. Ik kan me niet van de gedachte onttrekken dat dit puur is omdat Ricciardo zo vrolijk doet. Doet, want er kwamen de laatste tijd wel barstjes in dat imago...

Een andere leuke is deze. Het lijkt erop dat Sainz sr. en jr. weer aan het stoken zijn, en zichzelf alvast indekken omdat Sainz jr, absoluut niet naar RBR zal gaan. Geef Max lekker de schuld want Helmut Marko deelt veto's over teambeslissingen uit aan coureurs. Right. :P
http://www.marca.com/en/m...bb8de2704ef4148b4634.html
Ik vind het een beetje kort door de bocht om dat puur wensdenken te noemen. Hetzelfde geldt namelijk ook voor de over-positieve RBR-Honda verwachtingen. De analyse over hoe de verhoudingen nu zijn is voornamelijk gebaseerd op nieuwsberichten met gebrachte updates, die volgens speculaties x pk moet waard zijn. Als kijkt naar de huidige resultaten ben ik gewoon niet zo positief.

Daarnaast zijn gaan de meeste reacties hier niet zo ver om het als een meesterzet te bestempelen. Maar naast de logische "politieke" keuze, kan het misschien resultaattechnisch gezien niet eens zo slecht uitpakken.

Al met al blijft het gewoon speculeren, en daarmee mag je negatieve/kritische verwachtingen ook wel respecteren.

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Sainz gaat never nooit naar RBR. Max is het goudhaantje en dat zou nul synergy opleveren. En er zijn genoeg andere goede opties.

Gasly of een relatief onverwachte outsider.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:03
Vergne? :+

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

yorkick schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 21:58:
[...]
Ik vind het een beetje kort door de bocht om dat puur wensdenken te noemen. Hetzelfde geldt namelijk ook voor de over-positieve RBR-Honda verwachtingen.
De over-positieve en super negatieve reacties moet je natuurlijk gewoon filteren.
De analyse over hoe de verhoudingen nu zijn is voornamelijk gebaseerd op nieuwsberichten met gebrachte updates, die volgens speculaties x pk moet waard zijn. Als kijkt naar de huidige resultaten ben ik gewoon niet zo positief.
Het is uiteindelijk voor ons als liefhebbers heel moeilijk om een duidelijk beeld te krijgen over hoe het precies zit. Ook de journalisten en f1 watchers zitten er wel eens naast. Ik denk dat ze bij RBR niet helemaal gek geworden zijn en sowieso iets meer weten dan wij. Je kunt daarbij optellen dat je inderdaad als fabrieksteam iets meer te zeggen hebt dan als klant-team en het is de afgelopen jaren geen feest geweest met Renault. Ik denk dat ze als volgt redeneren: zowel Honda als Renault kan ons volgend jaar niet garanderen dat ze iets hebben waar Mercedes of Ferrari bang van worden. Maar de rate of development, de fabrieksteamstatus én de ervaringen momenteel met STR vallen (hopelijk/blijkbaar) uit in het voordeel van Honda.
Voor Ricciardo was het blijkbaar niet genoeg. Hij had er geen vertrouwen in zei hij laatst. Alhoewel ik dat met een korrel zout neem, want even terug was ie ook niet positief over Renault. Ik denk dat voor hem de onzekerheid over Honda wel een rol speelt, maar ik vermoed een groter aandeel voor het verhaal over zijn positie binnen het team. Als hij bij Renault de Big Dog is en hoopt dat hij meer uit die kar kan slepen dan De Hulk, is ie binnen. Het geld is uiteraard ook altijd een factor. Misschien niet de beslissende, maar toch. Het geeft een beetje je positie binnen de F1 pikorde aan.

En hoe het allemaal gaat lopen: your guess is as good as mine...we gaan het zien. Niemand weet het.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Tsja, daarbij niet te vergeten dat er andere dingen in de F1 ook een rol spelen:
- Marketing
- Financien
- Politiek

Misschien is de Honda motor niet op koers om een winnende motor te worden binnenkort, andere zaken naast pure performance kunnen ook mee spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

mphilipp schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 22:08:
[...]

De over-positieve en super negatieve reacties moet je natuurlijk gewoon filteren.

[...]

Het is uiteindelijk voor ons als liefhebbers heel moeilijk om een duidelijk beeld te krijgen over hoe het precies zit. Ook de journalisten en f1 watchers zitten er wel eens naast. Ik denk dat ze bij RBR niet helemaal gek geworden zijn en sowieso iets meer weten dan wij. Je kunt daarbij optellen dat je inderdaad als fabrieksteam iets meer te zeggen hebt dan als klant-team en het is de afgelopen jaren geen feest geweest met Renault. Ik denk dat ze als volgt redeneren: zowel Honda als Renault kan ons volgend jaar niet garanderen dat ze iets hebben waar Mercedes of Ferrari bang van worden. Maar de rate of development, de fabrieksteamstatus én de ervaringen momenteel met STR vallen (hopelijk/blijkbaar) uit in het voordeel van Honda.
Voor Ricciardo was het blijkbaar niet genoeg. Hij had er geen vertrouwen in zei hij laatst. Alhoewel ik dat met een korrel zout neem, want even terug was ie ook niet positief over Renault. Ik denk dat voor hem de onzekerheid over Honda wel een rol speelt, maar ik vermoed een groter aandeel voor het verhaal over zijn positie binnen het team. Als hij bij Renault de Big Dog is en hoopt dat hij meer uit die kar kan slepen dan De Hulk, is ie binnen. Het geld is uiteraard ook altijd een factor. Misschien niet de beslissende, maar toch. Het geeft een beetje je positie binnen de F1 pikorde aan.

En hoe het allemaal gaat lopen: your guess is as good as mine...we gaan het zien. Niemand weet het.
Misschien en als RIC het gevoel heeft dat ie bij RBR niet kan winnen van VER dan gaan andere factoren, o.a. cash, ook een rol spelen. Geef hem geen ongelijk dat ie wat anders probeert en wens hem alle succes.
Blijft een mooie, goede coureur die ook meestal vrij sympathiek is. Kan echt wel van hem genieten.

PC Specs

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Haha...ik kijk net even terug. We zaten vrijdag om 12:25 nog op pagina 29 toen @Chiron met het eerste berichtje kwam en nu zitten we op 52... Wat een spektakel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
LOL

[ Voor 33% gewijzigd door Help!!!! op 04-08-2018 22:28 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleintjopie
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 13-03-2022
Tja wie moet de teamgenoot van VER worden? Het meest logische lijkt mij dat GAS doorschuift naar RBR, maar er is geen vervanger voor GAS bij STR. Sainz komt denk ik niet naast max te rijden, dat wordt dan echt oorlog tussen die twee en daar komt teveel spanning bij. Sainz zal ook geen stap terug doen naar STR

Hun eigen talenten zijn dus nog niet zover en dan moet er gekeken worden naar een outsider. Haal je die dan uit het huidige veld of kijk je verder? STR heeft denk ik twee serieuze opties, Lando Norris ruilen/kopen/huren van McLaren met in het achterhoofd dat ze Key aan hun geven. Wat mij een heel interessante optie lijkt is om de mogelijkheden van Pascal Wehrlein te bekijken, een formule 1 coureur die nog redelijk jong is en al twee jaar ervaring heeft in deze klasse. Waar hij niet eens onaardig heeft gepresteerd voor de teams Manor en Sauber. Maar geen idee of dat kan Met zijn andere klassen en wat Mercedes met hem wil.

Ik gok dat Hartley nog een jaartje in de F1 blijft tenzij ze twee jonge talenten spotten en eventueel een gekke move maken met Sainz.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RedHat
  • Laatst online: 18:54
Persoonlijk zou ik LeClerc naast Max willen, maar dat is pure fantasie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Ik denk niet dat Ferrari dat ziet zitten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Laatst online: 18:54
iichel schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 22:27:
Ik denk niet dat Ferrari dat ziet zitten :p
Dat denk ik ook niet :+ Maar dat zou voor mij, in mijn fantasie dan, best wel eens een leuk duo kunnen vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Formula one
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 20-09 20:15
RedHat schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 22:26:
Persoonlijk zou ik LeClerc naast Max willen, maar dat is pure fantasie :)
Dat zou niet goed zijn voor max.
Leclerc lijkt mij wel sneller dan max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:49
kleintjopie schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 22:25:
Sainz zal ook geen stap terug doen naar STR
Als RB Sainz een stoeltje voor STR aanbieden, is Sainz vrij :)
Als hij voor 30 september geen stoeltje heeft bij RBR (het hoofdteam), of RB heeft (in overleg) hem ergens anders uitgeleend; is hij op zichzelf!

Dus nee, Sainz gaat niet naar STR.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KillerbeeNL66
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-04-2023
Formula one schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 22:36:
[...]

Dat zou niet goed zijn voor max.
Leclerc lijkt mij wel sneller dan max
Nou zet die dan naast Max , kunnen ze elkaar naar hogere sferen tillen. _/-\o_

Mijn mening:

Leclerc is zeer snel maar niet sneller ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:38

Just_I

What did you just say?

Wat een tenenkrommende video is dit zeg, ongeinteresseerde SIR die nauwelijks wat zegt of gewoon niet antwoord. STR praat juist teveel en niet echt iets interresants te melden.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

yorkick schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 21:58:
[...]

Ik vind het een beetje kort door de bocht om dat puur wensdenken te noemen. Hetzelfde geldt namelijk ook voor de over-positieve RBR-Honda verwachtingen. De analyse over hoe de verhoudingen nu zijn is voornamelijk gebaseerd op nieuwsberichten met gebrachte updates, die volgens speculaties x pk moet waard zijn. Als kijkt naar de huidige resultaten ben ik gewoon niet zo positief.

Daarnaast zijn gaan de meeste reacties hier niet zo ver om het als een meesterzet te bestempelen. Maar naast de logische "politieke" keuze, kan het misschien resultaattechnisch gezien niet eens zo slecht uitpakken.

Al met al blijft het gewoon speculeren, en daarmee mag je negatieve/kritische verwachtingen ook wel respecteren.
Ik had het dan ook niet over hier, maar genoeg andere media outlets, laat staan sociale media waar ongelofelijk veel, eigenlijk idiote dingen worden geroepen. Die tweede oké, maar die eerste is gewoon treurig. :/

Als ik in minder dan een minuut kan achterhalen hoe groot het verschil in budget is tussen zelfs maar RBR en Renault, hoe moet Renault dan in godsnaam zelfs maar inlopen? Die €20 miljoen voor Ricciardo is gewoon 10% van het huidige Renault F1 budget. Zeker als je de context erbij pakt van RBR die het al moeilijk beginnen te krijgen om Ferrari en Mercedes bij te houden in de ontwikkelingsslag. Dat is ook nieuw, maar lijkt zich nu wel af te tekenen.

Zeker met Carlos Ghosn "Le Cost Cutter" die recent nog het openlijke verzoek van Abitaboul om meer geld neerschoot. Zie:
Currently, the target is to gradually catch up over the next season or two, but Ghosn said he thinks it will be possible to beat the top teams without "hundreds of millions of euros".
https://www.wheels24.co.z...ame-driver-ghosn-20180618

Die grote naam hebben ze nu alsnog getekend ja, maar zelfs dan zie ik een verdubbeling van het budget echt niet gebeuren.

Natuurlijk was RBR en zeker Marko niet heel erg eerlijk naar Ricciardo, maar dat hoort nu eenmaal bij deze sport. Er zijn maar zoveel teams met het budget voor een echt goede auto, en allemaal neigen ze naar een hiërarchie tussen de coureurs. Vreemd genoeg lijken Finnen en Australiërs hier altijd het kortste eind in te trekken. :P

edit: En voor wie denkt dat Newey naar Renault gaat. Tja, Newey is nu CTO bij RBR en de CTO van Renault is teruggetreden. Dat is Bob Bell, die aanblijft als adviseur. Er komt ook geen nieuwe CTO bij Renault. ;)
https://www.motorsportmag...y-named-technical-advisor

[ Voor 6% gewijzigd door DaniëlWW2 op 05-08-2018 00:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Laatst online: 19:05

vhal

ಠ_ಠ

Goede kans voor Honda om een Japanse coureur in de RB te zetten, maar ja...wie :/

Of RB tovert Buemi uit de hoge hoed :+

Strava

Pagina: 1 ... 13 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics
Discussie over een mogelijke GP in Nederland kan vanaf nu in [F1] GP in Nederland?

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1