Sainz zei (ik ga er even vanuit dat dat klopt) bij de laatste race dat hij een free agent is als er komend seizoen geen plek bij RBR is. Een STR zitje hoeft hij dus zeker niet te accepteren. Geen plek bij RBR? Dan mag-ie tekenen waar-ie wil.Edd schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 17:17:
[...]
Alsof hij iets te kiezen heeft.. Volgens mij staat hij nog steeds onder contract van RB? En zeggen zij waar hij mag gaan rijden.
Ik denk dat het Sainz kamp er sowieso verstandig aan doet om hier en daar 's wat gesprekjes te gaan voeren, zeker ook bij RBR om zsm duidelijkheid te krijgen over wat men wil, zodat je het risico dat je volgend seizoen helemaal geen zitje hebt zo klein mogelijk kunt houden. Max was dan misschien de betere van de 2, Sainz is zeker geen prutser.
Overigens, erg jammer dat RIC weggaat, vond die 2 bij elkaar wel een leuk duo. Ik denk dat zijn overstap meer te maken heeft gehad met geld/politiek dan de verhouding tussen de prestaties van hemzelf en Max.
Als ik overigens Horner/Marko was zou ik niet Sainz naast Max zetten, maar liever Gasly een kans geven. Als je zo openlijk hebt gezegd dat Max het team om zich heen kan bouwen en dat je met Max WDC wil worden, moet je geen haantje in huis halen. Gasly zou mogelijk wat makkelijker instemmen met een 2e viool rol, evt. met het idee dat als Max vertrekt hij "the next one" is.
Met Sainz (en zijn vader/familie) weet je gewoon dat dat ellende wordt, Sainz Sr gaat het niet pikken en als je al die stokerij weer krijgt.. Dat moet je IMO niet willen.
Key wil naar McLaren, McLaren wil Key.. Mijn gok: Marko gaat onderhandelen om Key voor Norris te ruilen (ik heb zelf Norris verder niet gevolgd dus ik kan niks zeggen over z'n prestaties tot nu toe), Hartley blijft om STR/RBR en Honda te helpen ontwikkelen (evt. tot er een Honda junior kan debuteren) en Sainz zal vrij zijn om te gaan waar hij wil. Dan is STR weer gevuld en kunnen ze Gasly naast Max zetten.
[ Voor 42% gewijzigd door Destruction op 04-08-2018 02:13 ]
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.