[F1] Seizoen 2018 - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 96 Laatste
Acties:
  • 556.994 views

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Wilde gedachte:
Sainz gaat naar McLaren.
Gasly moet van Marko nog een jaartje langer rijpen bij Toro Rosso na het debacle met Kvyat en de te vroege overstap.
Vandoorne komt vrij en gaat naast Max rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:38

Just_I

What did you just say?

vhal schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 08:24:
Goede kans voor Honda om een Japanse coureur in de RB te zetten, maar ja...wie :/

Of RB tovert Buemi uit de hoge hoed :+
Takuma Sato
Kaizuki Nakajima
Kamui Kobayashi

Bewezen namen, contract voor een jaar en in 2020 Gasly in het hok van RBR

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-09 16:20

iichel

Gazoooo

Kaz Nakajima en Kamui Kobayashi staan beide onder contract bij Toyota in het WEC. Da's de aartsvijand van Honda :+

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:08
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 23:53:
[...]

Ik had het dan ook niet over hier, maar genoeg andere media outlets, laat staan sociale media waar ongelofelijk veel, eigenlijk idiote dingen worden geroepen. Die tweede oké, maar die eerste is gewoon treurig. :/

Als ik in minder dan een minuut kan achterhalen hoe groot het verschil in budget is tussen zelfs maar RBR en Renault, hoe moet Renault dan in godsnaam zelfs maar inlopen? Die €20 miljoen voor Ricciardo is gewoon 10% van het huidige Renault F1 budget. Zeker als je de context erbij pakt van RBR die het al moeilijk beginnen te krijgen om Ferrari en Mercedes bij te houden in de ontwikkelingsslag. Dat is ook nieuw, maar lijkt zich nu wel af te tekenen.

Zeker met Carlos Ghosn "Le Cost Cutter" die recent nog het openlijke verzoek van Abitaboul om meer geld neerschoot. Zie:

[...]

https://www.wheels24.co.z...ame-driver-ghosn-20180618

Die grote naam hebben ze nu alsnog getekend ja, maar zelfs dan zie ik een verdubbeling van het budget echt niet gebeuren.

Natuurlijk was RBR en zeker Marko niet heel erg eerlijk naar Ricciardo, maar dat hoort nu eenmaal bij deze sport. Er zijn maar zoveel teams met het budget voor een echt goede auto, en allemaal neigen ze naar een hiërarchie tussen de coureurs. Vreemd genoeg lijken Finnen en Australiërs hier altijd het kortste eind in te trekken. :P

edit: En voor wie denkt dat Newey naar Renault gaat. Tja, Newey is nu CTO bij RBR en de CTO van Renault is teruggetreden. Dat is Bob Bell, die aanblijft als adviseur. Er komt ook geen nieuwe CTO bij Renault. ;)
https://www.motorsportmag...y-named-technical-advisor
En dan mist Renault ook nog eens de miljoenen en ervaring van RBR.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:38

Just_I

What did you just say?

iichel schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 10:00:
Kaz Nakajima en Kamui Kobayashi staan beide onder contract bij Toyota in het WEC. Da's de aartsvijand van Honda :+
Deels wishfull thinking, deels heb ik het gevoel dat Kobayashi unfinished business heeft in de F1.

Aartsvinand of niet, contracten zijn in dit wereldje ook niet veel waard.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 22:05
iichel schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 10:00:
Kaz Nakajima en Kamui Kobayashi staan bijde onder contract bij Toyota in het WEC. Da's de aartsvijand van Honda :+
En Sato rijdt in de indycars.

Het is allemaal speculaas nu. Leclerc zou naar Ferrari kunnen, vandoorne presteert niet goed dus dit zou wel een zijn laatste seizoen kunnen zijn en Alonso wil de triple crown dus die zou nog wel eens Indy kunnen gaan rijden. Dan moet force India nog gered worden. Als pa stroll dat doet dan zit Lance ineens daar. Dat is een probleem van Williams dus die moeten een paydriver zien te vinden.

Afijn, Autoblog had het leuk uitgewerkt :

Mercedes: Hamilton & Bottas
Ferrari: Vettel & Leclerc
Red Bull: Verstappen & Gasly
Renault: Hulkenberg & Ricciardo
Haas: Perez & Magnussen
Force India: Ocon & Stroll
Toro Rosso: Hartley & Norris
Alfa Romeo Sauber: Giovinazzi & Ericsson
McLaren: Sainz & Vandoorne
Williams: Sirotkin & Russell

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Muse schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 09:48:
Zowel vanuit contract oogpunt als performance oogpunt zie ik dit op geen enkele manier gebeuren eigenlijk.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

JackBol schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 10:19:
[...]

Zowel vanuit contract oogpunt als performance oogpunt zie ik dit op geen enkele manier gebeuren eigenlijk.
Gun het hem wel, kan hij eindelijk laten zien wat hij echt waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

iichel schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 22:27:
Ik denk niet dat Ferrari dat ziet zitten :p
Van wat ik begreep was het programma van Ferrari vooral om coureurs naar F1 te halen, maar niet om ze daar volledig te gaan managen. Tuurlijjk, als ze zeggen "kom je voor Ferrari rijden" dan zul je het waarschijnlijk wel moeten doen, maar ik denk niet dat het hun uit zal maken als je naar een ander team gaat. Hij kwam in de interviews niet over alsof ie een Ferrari-contract zou hebben en daar echt hard aan vast zit dat ze bepalen waar hij elk jaar rijd.
JackBol schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 10:19:
[...]

Tjah, ik denk dat ze bij RBR de data wel hebben van alle rijders en of ze goed zijn of niet. Vandoorne is in ieder geval een rijder die nog wel wat moet leren. Ik denk dat ie bij Toro Rosso beter zal zitten, maar wie weet. Ik denk alleen dat ze ook vooral wel zullen zien dat ie in bepaalde situaties gewoon niet goed is. Enkele lap zal ie vast snel zijn, maar hij lijkt me niet iemand die goed alles kan sparen. En bij de start is ie ook niet geweldig, als ik zie hoe vaak ie problemen had of laatste reed na de eerste ronde. Ik geef hem vooral weinig kans vanwege de prestaties die hij maakt met de spullen en mogelijkheden die hij heeft gekregen. Je ziet hem eigenlijk nooit de verwachtingen overtreffen en dat moet wel als je bij RBR wilt rijden. Daarom dus eerder Toro Rosso, maar wie weet. Ik verwacht eigenlijk dat Alonso weg zal gaan en dan hebben ze daar sowieso een tweede rijder nodig. En Vandoorne toont eigenlijk wel aan dat je daar beter niet een rookie naast kunt zetten. En het probleem bij McLaren is dat ze eigenlijk geen geld hebben om een rookie ergens anders te stallen. En ik vind persoonlijk Norris niet zo'n heel groot talent eigenlijk. Dan doet Russel het beter.

[ Voor 53% gewijzigd door Martinspire op 05-08-2018 10:47 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-09 18:22

World Citizen

FreeReef.nl

asing schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 10:17:
[...]

Mercedes: Hamilton & Bottas
Ferrari: Vettel & Leclerc
Red Bull: Verstappen & Gasly
Renault: Hulkenberg & Ricciardo
Haas: Perez & Magnussen
Force India: Ocon & Stroll
Toro Rosso: Hartley & Norris
Alfa Romeo Sauber: Giovinazzi & Ericsson
McLaren: Sainz & Vandoorne
Williams: Sirotkin & Russell
Typisch dat die lijstjes altijd in deze volgorde lijken te zijn. Ik kan ook niet veel anders concluderen dan dat Sainz wederom de gebeten hond is hier. Na het RB Verstappen debacle afgeserveerd naar Renault, en nu komt er dan onverwacht toch een stoeltje bij RB vrij, maar meneer kan er naar fluiten. Wederom kan hij zijn heil gaan zoeken in een B team, en dit keer een lager B team dan Renault. Zijn stoeltje daar word immers wederom afgepakt door een oud "team genoot" van hem/ RB man.

RB heeft Sainz net als Kvyat alle kanten van de paddock laten zien op weg naar de deur. Hij mag nu naar McLaren, nou whoho. Als je hebt staan stampen op de grond omdat je naar RB moest koud 2 jaar geleden... sta je nu echt niet met een doos Merci voor de deur bij McLaren.

Sainz. Succes!

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Tsja laten we niet vergeten dat VER na 1 seizoen + 4 races gewoon van Toro Rosso naar Red Bull ging.
Hoe lang rijdt Gasly rond? 5 races in 2017 + seizoen 2018. Waarom zou die niet naar Red Bull kunnen volgend jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:15
Als VAN vrij komt is het waarschijnlijk gewoon exit F1.
Net als het onwaarschijnlijk is dat Sato terug komt, die man is inmiddels ook 41 en niet meer gewend aan de F1 snelheid en krachten. De WEC heren geef ik dan iets meer kans, maar ik vraag me af of RBR/STR zit te wachten op een terugkerende 30'er.
Als Honda echt een Jap erbij willen, dan moeten ze misschien kijken om dit en komend jaar te zorgen dat er in 2020 één klaar staat. Maar wie? De F2 jongens blinken niet uit en Matsushita gaat het denk ook niet worden als talent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
TheBrut3 schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 11:03:
[...]

Als VAN vrij komt is het waarschijnlijk gewoon exit F1.
Daar ben ik ook bang voor. Vandaar dat ik het een wilde gedachte noemde. Vandoorne heeft wat dat betreft een beetje 'pech' gehad dat hij bij een kwakkelend McLaren debuteerde en dan ook npg eens naast Alonso. In de GP2 is hij overtuigend kampioen geworden en rijden kan hij echt wel. Ik zou hem nog wel eens bij een ander team willen zien aangezien ik denk dat hij echt wel beter dan gemiddeld is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Crazy D schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 13:25:
Een paar gedachtes.... Je weet wat je hebt: een goede auto met een prutmoter. Volgend jaar met Honda is het afwachten of dat niet ook een prutmoter is. Renault heeft dezelfde prutmoter. Dus je weet wat je krijgt :) Als de Honda niet beter is dan de Renault nu, zou team Renault best weleens met RBR om plek 5 en 6 kunnen gaan knokken (waar RBR nu staat zeg maar).
Ik kan me dat bijna niet voorstellen. Renault is een chassis dat bijna iedere race door de gehele top6 (dus incl. RBR met dezelfde PU) op een ronde gezet wordt. Dat is echt een enorm snelheidsverschil dat ze niet zomaar in 1 seizoen zullen overbruggen. Het zou me verbazen, dat bedoel ik. Daarnaast geeft het goede resultaat van Gasly vorige race, gewoon op snelheid en zonder allerlei mazzel om hem heen, me wel vertrouwen in Honda. Ik denk dat ze al dicht tegen Renault aan zitten, als ze al niet meer vermogen eruit halen. Het Renault-chassis zou wat beter moeten zijn dat het chassis van Toro Rosso.
Dan maakt het niet uit of je bij team Renault of bij RBR zit. Stel dat de Honda wel een serieuze stap beter is... tja dan heb je als RIC wellicht misgegokt voor 2019. Hoewel de Renault in theorie ook beter zou moeten worden, en als het team ook nog iets beter wordt (iets waar hij wellicht wel aan bij kan dragen), vecht je wellicht volgend jaar met Renault nog steeds om plek 5 en 6 (en zou als de Honda echt beter is, RBR wellicht om plek 3 en 4 knokken).
Als ik mijn geld zou moeten inzetten, zou ik gokken op RBR nog altijd p6 of misschien vechtend met Ferrari om p3/p4. Renault op een afstandje daarachter vechtend om p7/p8 met teams als Sauber/Alfa en McLaren en Force India.
Langere termijn: als hij een Alonsootje kan doen met Renault ergens in de komende jaren dan hij is de held. En als Renault geen stappen maakt en blijft vechten om de plekken vlak achter RBR dan is het een Buttontje (steeds net niet...). Voor 2 jaar getekend want de komende 2 jaar zit eigenlijk alles nog op slot, pas voor seizoen 2021 worden er weer major changes verwacht (Lewis die het misschien tegen die tijd ook wel zat is? Kimi die ondertussen met pensioen mag tegen die tijd. Vettel die het Italiaans misschien wel beu is en misschien het ook wel mooi genoeg vind?). En dan heb je je als het je lukt om Renault een treetje hoger te brengen wellicht daardoor wellicht mooier voorgesorteerd dan wanneer hij bij RBR zo blijven (en Max toch een beetje meer in de kijker staat, al dan niet gehypt want hoewel ik wel fan ben van Max vind ik RIC zeker niet zoveel minder).
Maar vergeet niet dat je tegen die tijd met volwassener versies van Verstappen, Ocon, Gasly, etc te maken hebt. Ik denk dat dat de talenten zijn die tegen die tijd om het wereldkampioenschap vechten. Ricciardo begint dan (voor een F1-coureur) aardig oud te worden. Ik ben bang dat het een gevalletje Button / Webber wordt: aardige kerel, kan goed racen, maar heeft steeds net een beetje pech met z'n keuzes en wordt geen dominerende coureur. Ja, Button is kampioen geweest, maar we weten allemaal hoe dat komt :)
En, stel dat het RIC lukt om Renault als team een stap vooruit te maken, is die stap misschien wel dusdanig groot dat hij in 2020 of in 2021 opeens bij een topteam zit door bij Renault te blijven...

Iig vind ik het jammer voor RBR als team, ik vind Max en RIC een geinig stel. Maar voor de spanning is het denk ik wel leuker, en ben benieuwd wie ze naast Max gaan zetten.
Ik ben benieuwd hoe het met RBR verder gaat als Newey inderdaad terugtreedt en zich echt niet meer bemoeit met het ontwerp, als Gasly de teamgenoot van Max wordt en de nieuwe aero-regels voor 2019... Dat zijn best wat veranderingen, naast de nieuwe PU-leverancier om te verwerken in een ontwerp en om mee om te gaan als team.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Edd

Muse schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 11:10:
[...]

Daar ben ik ook bang voor. Vandaar dat ik het een wilde gedachte noemde. Vandoorne heeft wat dat betreft een beetje 'pech' gehad dat hij bij een kwakkelend McLaren debuteerde en dan ook npg eens naast Alonso. In de GP2 is hij overtuigend kampioen geworden en rijden kan hij echt wel. Ik zou hem nog wel eens bij een ander team willen zien aangezien ik denk dat hij echt wel beter dan gemiddeld is.
Er zijn wel geruchten dat hij misschien naar Sauber kan. Hij heeft een verleden met Fred Vasseur als teambaas en die schijnt nog steeds fan van hem te zijn. Maar toch vrees ik wel dat dit misschien zijn laatste seizoen in de F1 kan zijn.
Grrrrrene schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 11:10:
Ik ben benieuwd hoe het met RBR verder gaat als Newey inderdaad terugtreedt en zich echt niet meer bemoeit met het ontwerp.
Dat hebben we al gezien. Die auto heette de RB13...
Die kwam weer op orde, nadat Newey er zich weer mee bemoeide.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:59
Edd schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 11:21:
[...]

Dat hebben we al gezien. Die auto heette de RB13...
Die kwam weer op orde, nadat Newey er zich weer mee bemoeide.
Klopt wel deels maar om een andere reden. De RB12 werd grotendeels ook niet door Newey ontworpen maar was in het tweede helft van 2016 wel een van de betere wagens ondanks een megagroot PK-verschil met Mercedes en Ferrari. Red Bull had met de RB13 correlatieproblemen m.b.t. windtunnel- & CFD-simulatie tegenover hoe de wagen in het echt op de baan presteerde. In 2017 ging men namelijk over naar bredere banden en een bredere wagenwijdte (2 meter ipv 1,80). Omdat Newey liever ouderwets op de tekentafel ontwerpt kon het herstel qua CFD-simulatie in gang worden gezet en de correlatieproblemen verholpen worden.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 17:46
Interessant stukje over de man die RIC zijn "race dagboeken" schreef voor Red Bull.
https://flatchatblog.word...ith-daniel-ricciardo/amp/ *van reddit

"Why don’t we touch on contracts while we’re at it? OK, came the response. What followed was 41 minutes and 50 seconds of audio that was compelling, revelatory, surprising in parts and completely understandable in others. And a column that, now, will never see the light of day. Which for two people’s sake, is probably for the best …"

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
World Citizen schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 10:53:
[...]

Typisch dat die lijstjes altijd in deze volgorde lijken te zijn. Ik kan ook niet veel anders concluderen dan dat Sainz wederom de gebeten hond is hier. Na het RB Verstappen debacle afgeserveerd naar Renault, en nu komt er dan onverwacht toch een stoeltje bij RB vrij, maar meneer kan er naar fluiten. Wederom kan hij zijn heil gaan zoeken in een B team, en dit keer een lager B team dan Renault. Zijn stoeltje daar word immers wederom afgepakt door een oud "team genoot" van hem/ RB man.

RB heeft Sainz net als Kvyat alle kanten van de paddock laten zien op weg naar de deur. Hij mag nu naar McLaren, nou whoho. Als je hebt staan stampen op de grond omdat je naar RB moest koud 2 jaar geleden... sta je nu echt niet met een doos Merci voor de deur bij McLaren.

Sainz. Succes!
http://www.skysports.com/...ne-and-2019-driver-choice

https://racer.com/2018/08...ose-to-getting-ricciardo/

Het verhaal even in een ander daglicht gezet. Het is duidelijk dat Stoffel bij McLaren niet tot volle potentie komt. Met 0 punten in de laatste 8 races wordt het heel moeilijk om een goed verhaal te doen dat je goed bent en je stoeltje waard bent. Ondanks goede prestaties in GP2 is Stoffel denk ik door het ijs gezakt.

Mclaren keek om zich heen en Carlos Jr was duidelijk een optie om Stoffel te vervangen. Hij heeft het verprutst bij RBR en TR door nepnieuws naar buiten te brengen, en 30 september loopt zijn optie af.

Maar na jaren van hangsloten op de rijders wordt het nu tijd voor vers bloed. Stoffel presteert niet goed genoeg, Brendon is een hele aardige vent maar heeft ook niet wat nodig is, Grosjean maakt teveel brokken en moet het zwaar afleggen tegen Magnussen. Ik zie Alonso echt vertrekken, McLaren kan gewoon geen goed chassis bouwen.

Dus het wordt spannend volgend seizoen!

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blade08
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-08 11:40
Volgens mij is de hele deal met Renault gewoon een goede reken som. Hij kon blijven bij rb, maar hij zag ook dat zijn waarde aan het afbrokkelen is. Zowel Ferrari als mb hebben geen of niet voldoende intresse getoond, en als max het volgend jaar weer beter doet, dan neemt zijn waarde nog verder af.

Dan maar de longshot, wie weet of het een goede beslissing is, maar voor 30 miljoen per jaar kun je die gok best nemen.

www.scinus.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-07 16:04
asing schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 13:03:
[...]

Het verhaal even in een ander daglicht gezet. Het is duidelijk dat Stoffel bij McLaren niet tot volle potentie komt. Met 0 punten in de laatste 8 races wordt het heel moeilijk om een goed verhaal te doen dat je goed bent en je stoeltje waard bent. Ondanks goede prestaties in GP2 is Stoffel denk ik door het ijs gezakt.
Stoffel door het ijs gezakt! sterk overdreven als je het mij vraagt.
Stoffel met Alonso vergelijken, terwijl Alonso duidelijk de eerste rijder is, is gewoon niet heel eerlijk.
Hoe ver ze beidde met gelijk materiaal rijden is ook voor de toeschouwers niet duidelijk.
Kijk de laatste race, viel stoffel daar niet weer uit terwijl hij netjes achter Alonso reed??
Door het ijs zakken, terwijl die bolide de helft van de races uitvalt met mechanise of electrische problemen... right!! ... als er iets door het ijs valt is het de MCL33. wat gewoon een draak van een bolide is.

Ik ben er stellig van overtuigd dat Stoffel het in een andere bolide stukken beter doet.
Is het een topper, MEHh dat zeg ik niet.... maar hem afserveren terwijl hij niet echt een kans heeft gehad zich helemaal te laten zien, vind ik jammer.

Ik hoop dan ook dat Williams of Sauber hem een kans willen geven.

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:54

scorpie

Supra Addict

yorkick schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 12:58:
Interessant stukje over de man die RIC zijn "race dagboeken" schreef voor Red Bull.
https://flatchatblog.word...ith-daniel-ricciardo/amp/ *van reddit

"Why don’t we touch on contracts while we’re at it? OK, came the response. What followed was 41 minutes and 50 seconds of audio that was compelling, revelatory, surprising in parts and completely understandable in others. And a column that, now, will never see the light of day. Which for two people’s sake, is probably for the best …"
Interesting read. Ben benieuwd voor welke 2 personen het niet zo'n goede column zou zijn. Max en Christian? Of Christian en Helmut?

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

powah33 schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 13:18:
[...]
Stoffel door het ijs gezakt! sterk overdreven als je het mij vraagt.
Stoffel met Alonso vergelijken, terwijl Alonso duidelijk de eerste rijder is, is gewoon niet heel eerlijk.
Hoe ver ze beidde met gelijk materiaal rijden is ook voor de toeschouwers niet duidelijk.
Kijk de laatste race, viel stoffel daar niet weer uit terwijl hij netjes achter Alonso reed??
Door het ijs zakken, terwijl die bolide de helft van de races uitvalt met mechanise of electrische problemen... right!! ... als er iets door het ijs valt is het de MCL33. wat gewoon een draak van een bolide is.

Ik ben er stellig van overtuigd dat Stoffel het in een andere bolide stukken beter doet.
Is het een topper, MEHh dat zeg ik niet.... maar hem afserveren terwijl hij niet echt een kans heeft gehad zich helemaal te laten zien, vind ik jammer.

Ik hoop dan ook dat Williams of Sauber hem een kans willen geven.
Jup.
Stoffel heeft geen geluk gehad dat hij in deze tijd in de McL is gestapt. Vermoed dat we niet zijn hele potentie gezien hebben, helaas bestaat er ook de kans dat we dat nooit te zien krijgen als hij geen stoeltje weet te behouden.

Voor volgend jaar is mijn gok dat perez als ervaren rijder bij Williams terecht komt naast STR of SIR.
Dus ik zie niet zo snel waar stoffel heen kan als SAI richting McL gaat.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:57
scorpie schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 13:19:
[...]

Interesting read. Ben benieuwd voor welke 2 personen het niet zo'n goede column zou zijn. Max en Christian? Of Christian en Helmut?
Denk Horner en Marko.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olghur
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:47
Waarom mag Sainz een Toro Rosso zitje eigenlijk weigeren als hij nog onder contract staat bij Red Bull?

Is dit afgedekt in zijn contract?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:54
Moet zeggen dat Renault me wel gaat intrigeren. Het lijkt erop dat ze bij terugkomst een long term planning hebben gemaakt en dat ze deze strak in de gaten houden. Mochten ze idd iets meer geld krijgen van een een of ander groot Frans bedrijf en Renault zelf legt nog wat bij dan kunnen ze, mits ze talent hebben, echt wel een potje gaan meeblazen denk ik. Het is niet zo dat veel geld altijd betekent dat je dan maar vooraan staat, net zo min dat weinig geld betekent dat je nooit vooraan staat.

Stel dat Newey idd met Ricci mee zou gaan omdat ie is uitgekeken op dat agressieve progressieve team van Red Bull en weer lekker los gaat bij Renault dan gaan ze zeker goede zaken doen!

Stel dat er idd een budgetcap komt, heeft Renault daar wel degelijk voordeel bij.

Nee, de manier waarop ze hun planning uitrollen is indrukwekkend. Misschien weet Ricci meer dan RBR en heeft ie toch niet zon grote gok gemaakt als we allemaal denken......

Over harde sport gesproken, kijk eens naar de drivers en hoe daar mee wordt omgegaan.... Ricci, Ocon, Sainz, Vandoorne, Wehrlein. Allemaal absolute topdrivers waar scheef tegenaan gekeken wordt omdat ze verloren van hun teammaat....

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Laatst online: 16:13
LEC naar Ferrari en dan deze dame naar Sauber :D

Naar aanleiding van dit artkel

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:28
De kans dat Newey naar Renault gaat is vrij klein. Een paar jaar geleden bood Ferrari Newey veel geld (lees: heel veel geld), maar dat heeft Newey afgeslagen omdat hij: 1) bij zijn familie wilde blijven, en 2) aan het afbouwen is, en en niet weer een nieuw aero team wilt leiden. Omdat Renault ook in het VK zit, is punt 1 niet zo'n probleem. Maar punt 2 blijft wel staan, ook omdat Newey bij Red Bull veel vrijheden heeft en Renault wel met een heel aantrekkelijk bod moet komen (dus niet in geld, maar wat hij verder mag doen in de baas zijn tijd). Daarbij is Newey heel enthousiast over de afmetingen van de Honda motor.

En stel dat Newey wel naar Renault zou gaan, dan is het al te laat voor de 2019 auto want die zijn ze nu aan het ontwerpen en dan zou hij minimaal een 6 maanden "gardening leave" krijgen waardoor het te laat om invloed te hebben aan het begin van het seizoen en veel moet veranderen in de loop van het seizoen. Dus dat gaat niet gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Wilde gedachte:
Sainz gaat naar McLaren.
Gasly moet van Marko nog een jaartje langer rijpen bij Toro Rosso na het debacle met Kvyat en de te vroege overstap.
Vandoorne die naast Max rijdt, misschien op weg naar de supermarkt, niet in een F1 team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:44
mark-k schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 14:50:
[...]

Vandoorne die naast Max rijdt, misschien op weg naar de supermarkt, niet in een F1 team.
Hij kan achter Max rijden ;)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Olghur schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 13:56:
Waarom mag Sainz een Toro Rosso zitje eigenlijk weigeren als hij nog onder contract staat bij Red Bull?

Sainz heeft een contract met een optie op 2019. Rbr moet die optie voor 1 oktober lichten anders is sainz contractvrij. Ze kunnen hem alleen dwingen als ze de optie nemen en anders niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Jasphur schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 14:33:

Gaat nooit genoeg punten halen om F1 te rijden. Afgelopen 3 jaar in de GP3 buiten de top15.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

YakuzA schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 15:30:
[...]
Gaat nooit genoeg punten halen om F1 te rijden. Afgelopen 3 jaar in de GP3 buiten de top15.
Dat niet alleen. Los van het man/vrouw gedoe, en leuk zo'n artikel, maar in de praktijk hoort ze gewoonweg helemaal niet thuis in een F1 stoeltje. Ik heb weinig speciaals van haar gezien de laatste jaren.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:34

Destruction

(ex-)Automonteur

Olghur schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 13:56:

Sainz heeft de vorige race aangegeven dat in het contract met Red Bull staat dat hij vrij is om te gaan en staan waar hij wil als er volgend jaar geen plek voor hem is bij RBR zelf, het hoofdteam.

Dus als Marko hem het zitje bij Toro Rosso aanbiedt, kan Sainz gewoon weglopen en bij een ander team tekenen.

Gezien de politieke spelletjes die het Sainz kamp graag mag spelen, denk ik niet dat Marko het RBR zitje aan Sainz gaat geven, ik denk dat Gasly de kans gaat krijgen.
hardware-lover schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 15:33:
[...]

Dat niet alleen. Los van het man/vrouw gedoe, en leuk zo'n artikel, maar in de praktijk hoort ze gewoonweg helemaal niet thuis in een F1 stoeltje. Ik heb weinig speciaals van haar gezien de laatste jaren.
Als ze de punten bij elkaar weet te sprokkelen en ze vindt/heeft een rijke sponsor, dan rijdt ze gewoon in de F1 in de toekomst. Zie o.a Stroll en Ericsson :/ De sponsor van de laatste is volgens mij zelfs de huidige eigenaar van Sauber...

[ Voor 10% gewijzigd door Destruction op 05-08-2018 15:42 ]

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Destruction schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 15:39:
[...]

Als ze de punten bij elkaar weet te sprokkelen en ze vindt/heeft een rijke sponsor, dan rijdt ze gewoon in de F1 in de toekomst. Zie o.a Stroll en Ericsson :/ De sponsor van de laatste is volgens mij zelfs de huidige eigenaar van Sauber...
Klopt, maar gezien hoe het nu gaat is het zeer de vraag of ze dat gaat halen. Ik ben helemaal voor gelijke behandeling: iedere vrouw die in de F1 wil komen, moet er vooral voor gaan. Maar dan wel op eigen kracht en niet "omdat het een vrouw is" ;) Als ze een man was geweest, was haar naam hier niet gevallen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
  • Laatst online: 16:13
Zomerstop is RTL Boulevard tijd.
Buxton HAAS popped the question.
https://twitter.com/wbuxt.../1026096209998630914?s=21

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:34

Destruction

(ex-)Automonteur

Grrrrrene schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 15:50:
[...]

Klopt, maar gezien hoe het nu gaat is het zeer de vraag of ze dat gaat halen. Ik ben helemaal voor gelijke behandeling: iedere vrouw die in de F1 wil komen, moet er vooral voor gaan. Maar dan wel op eigen kracht en niet "omdat het een vrouw is" ;) Als ze een man was geweest, was haar naam hier niet gevallen.
Daar heb je een punt inderdaad. Zou er zelf ook geen bezwaar tegen hebben, zolang het een vrouw is die om haar snelheid de F1 haalt, niet om het geslacht en "talenten" :P

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Jasphur schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 15:51:
LOL. De mazzelaar.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 21:20
Jasphur schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 15:51:
Leuk voor ze. Krijg alleen met dit soort zaken het idee dat het Twitter/Instagram plaatje belangrijker voor ze is dan de gebeurtenis zelf.

Houd dit soort dingen toch lekker voor je.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

wowly schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 14:07:
Over harde sport gesproken, kijk eens naar de drivers en hoe daar mee wordt omgegaan.... Ricci, Ocon, Sainz, Vandoorne, Wehrlein. Allemaal absolute topdrivers waar scheef tegenaan gekeken wordt omdat ze verloren van hun teammaat....
Welkom in de F1. Om de heren "absolute topdrivers" te noemen, vind ik trouwens te ver gaan, dat dekt de lading niet.

RIC en Ocon heb ik hoog zitten, Sainz klein stapje eronder. Vandoorne heeft mijns inziens nooit een "spot of genius" laten zien, iets wat ook met een slechte auto zou moet kunnen.Bij wijze van een inhaalactie of andere topper. En Wehrlein ? Blij dat die weg is. Vooral om het karakter hoor, maar ook heeft hij een uitstraling die ik niet kan hachelen.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:12

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wat me wel opvalt bij RIC op z'n twitter, geen woord over z'n teamgenoten in de jaren, enkel RBR, klaar. En blijkbaar volgen VER en RIC elkaar niet meer op twitter, wel HAR en GAS.. opmerkelijk.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Jasphur schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 14:33:

Dan doet Jamie Chadwick het wel beter: http://www.britishf3.com/...tch-race-two-report-2018/

"Douglas Motorsport's Jamie Chadwick is the first woman to win a British F3 race, after taking victory at Brands Hatch in the second contest of the weekend this morning (Sunday)."

Gebeurde ook dit weekend trouwens...

Afbeeldingslocatie: http://www.britishf3.com/media/355207/chadwick-01.jpg

Ze is trouwens ook pas 19 en nog aan het begin van haar carriere, maar ik denk dat ze nog wel binnenkort een kans gaat krijgen in de Formule 2. Of misschien zelfs Formule E

[ Voor 9% gewijzigd door Martinspire op 05-08-2018 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Ome Ernst schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 16:03:
[...]

Welkom in de F1. Om de heren "absolute topdrivers" te noemen, vind ik trouwens te ver gaan, dat dekt de lading niet.

RIC en Ocon heb ik hoog zitten, Sainz klein stapje eronder. Vandoorne heeft mijns inziens nooit een "spot of genius" laten zien, iets wat ook met een slechte auto zou moet kunnen.Bij wijze van een inhaalactie of andere topper. En Wehrlein ? Blij dat die weg is. Vooral om het karakter hoor, maar ook heeft hij een uitstraling die ik niet kan hachelen.
Ik vond Stoffel in de GP2 zeer indrukwekkend

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

iichel schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 16:31:
[...]

Ik vond Stoffel in de GP2 zeer indrukwekkend
"In het verleden behaalde resultaten bieden geen resultaat voor de toekomst"

Meer, veel meer rijders hadden en hebben dit in lagere klassen. Maar F1 is meedogenloos in het
afstraffen van fouten, op alle vlakken. En het niveau en learning curve zijn zo hoog, je concurrenten maken gehakt van je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Ome Ernst schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 16:51:
[...]

"In het verleden behaalde resultaten bieden geen resultaat voor de toekomst"

Meer, veel meer rijders hadden en hebben dit in lagere klassen. Maar F1 is meedogenloos in het
afstraffen van fouten, op alle vlakken. En het niveau en learning curve zijn zo hoog, je concurrenten maken gehakt van je.
Maar je zegt net in je eerdere post 'nooit een spot of genius'. Dan zeg je dat ook in de GP2 niet heel bijzonder was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Waarom zien we gelijk iedereen die een formule race wint in de F1? Daar zitten nog heel wat stappen tussen, en er zitten ook nog heel veel talenten tussen. Als iemand 19 is en nog in de Britse F3 rijdt, dan zal diegene sportief gezien nooit te F1 halen. Hooguit als paydriver.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

TheBrut3 schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 18:11:
Waarom zien we gelijk iedereen die een formule race wint in de F1? Daar zitten nog heel wat stappen tussen, en er zitten ook nog heel veel talenten tussen. Als iemand 19 is en nog in de Britse F3 rijdt, dan zal diegene sportief gezien nooit te F1 halen. Hooguit als paydriver.
Natuurlijk maakt 1 overwinning je nog geen kampioen, maar ik zie haar best Formule 2 halen. Of ze dan nog verder komt is even afwachten, maar het is niet alsof ze nooit niks kan. En ik denk persoonlijk dat het voor een vrouw misschien wat makkelijker is om de overstap van Formule 2 naar Formule 1 te maken als je wel een beetje kunt sturen. Al is het maar vanwege het marketing-aspect (eerste vrouw in Formule 1 sinds xxx). Vooralsnog ligt ze volgens mij ook goed bij de Britse pers daar ze een paar keer al bij SkySports is uitgenodigd om over raceweekenden te babbelen.

Verder denk ik niet dat leeftijd zo'n enorm dingetje is. Meer rijders die pas vanaf hun twintigste in de Formule 1 komen. En nu ze tot in hun dertigste doorrijden, zie ik niet waarom dat ineens zo'n probleem zou zijn. Ik denk dat het meer draait of je er mentaal klaar voor bent dan of je het fysiek aan kunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

iichel schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 17:31:
[...]

Maar je zegt net in je eerdere post 'nooit een spot of genius'. Dan zeg je dat ook in de GP2 niet heel bijzonder was.
Ik bedoel in de F1

En wat anders :

Vreemd, nog geen advertentie voor de positie van F1 rijder Bij Red Bull Racing. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Ome Ernst schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 18:37:
[...]

Ik bedoel in de F1

En wat anders :

Vreemd, nog geen advertentie voor de positie van F1 rijder Bij Red Bull Racing. :P
Hmm, wel wat interessante engineering vacatures.

Over vrouw in F1, zou leuk zijn, maar dan inderdaad omdat ze de beste kandidaat is en toevallig vrouw, ipv zou fijn zijn als die vrouw er ook een beetje iets van kan wat in het huidige bedrijfsleven de norm lijkt.

Net zoals t me leuk lijkt als er eens een Aziaat bij zou komen, geeft toch variatie en verbreding van de sport. Maar de rijdkwaliteiten moeten wel het belangrijkste blijven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheBrut3
Ik ben nu eigenlijk vooral benieuwd naar de houding en prestaties van RIC de 2e helft van het seizoen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

TheBrut3 schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 18:49:
Ik ben nu eigenlijk vooral benieuwd naar de houding en prestaties van RIC de 2e helft van het seizoen.
Aangezien die ook gewoon bonussen krijgt voor winst enzo gaat die er heus nog wel voor. Gok alleen dat je hem niet meer zal horen schelden over hoe kut de motor is :p

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Blister__
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 14:02
mark-k schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 18:54:
[...]

Aangezien die ook gewoon bonussen krijgt voor winst enzo gaat die er heus nog wel voor. Gok alleen dat je hem niet meer zal horen schelden over hoe kut de motor is :p
Radio Ricciardo na overwinning: I would like to thank the team for a great car en especially Renault for delivering such a great engine, couldn't have done it without you guys.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

TheBrut3 schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 18:49:
Tja, aangezien de komende negen races zijn laatste kans op een podium, laat staan een overwinning in de komende jaren of misschien wel uit zijn F1 carrière gaan zijn, zal hij er wel voor gaan denk ik. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Blister__ schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 19:31:
[...]

Radio Ricciardo na overwinning: I would like to thank the team for a great car en especially Renault for delivering such a great engine, couldn't have done it without you guys.
Ik hoop toch in elk geval dat hij in zijn contract gezet heeft dat ze de rest van dit seizoen wel gewoon motoren voor hem moeten leveren ook al 'is de oude nog prima' :X
DaniëlWW2 schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 19:31:
[...]

Tja, aangezien de komende negen races zijn laatste kans op een podium, laat staan een overwinning in de komende jaren of misschien wel uit zijn F1 carrière gaan zijn, zal hij er wel voor gaan denk ik. ;)
Nou ja, Stroll heeft ook n podium gehaald in Baku, dus dat zou voor RIC ook nog eens kunnen gebeuren, mochten er een stel van de top uitvallen.
Zou wel lullig voor HUL zijn, kan zijn auto eindelijk een podium halen is zn teamgenoot beter. Zou die ooit een podium gaan halen in zijn carriere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Laatst online: 16:54
Ome Ernst schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 16:03:
[...]

Zowel wehrlein als Vandoorne hebben de absolute top (F1) gehaald op merites dus per definitie een topper. Overigens hoeft een f1coureur geen goede Indy coureur te zijn, of rallye coureur for that matter. Mbt Vandoorne, het zou me niet verbazen als ie met inferieur materiaal rijdt tov zijn teammaat, alhoewel ik die rijderstechnisch hoger inschat

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

wowly schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 20:36:
[...]

bt Vandoorne, het zou me niet verbazen als ie met inferieur materiaal rijdt tov zijn teammaat, alhoewel ik die rijderstechnisch hoger inschat
Soort Michael Schumacher vs Jos Verstappen verhaal.
Jos had dan wel niet het zelfde talent als Michael maar reed ook in een B auto zonder de "cheats".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:08

TinusTegengas

Formula Racing

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
  • Laatst online: 27-07 16:04
Daar gaan we weer......According to Spanish daily Marca.

https://www.planetf1.com/...ainz-reunion-at-red-bull/

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Haha, alsof Max daar iets over te zeggen heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 14:45
[...]

Sainz heeft de vorige race aangegeven dat in het contract met Red Bull staat dat hij vrij is om te gaan en staan waar hij wil als er volgend jaar geen plek voor hem is bij RBR zelf, het hoofdteam.

Dus als Marko hem het zitje bij Toro Rosso aanbiedt, kan Sainz gewoon weglopen en bij een ander team tekenen.

Gezien de politieke spelletjes die het Sainz kamp graag mag spelen, denk ik niet dat Marko het RBR zitje aan Sainz gaat geven, ik denk dat Gasly de kans gaat krijgen.
de enige bron hiervan is Sainz, welke in het verleden al eerder onzin de wereld in heeft geholpen, dus ik neem dat met een korrel zout. Ik verwacht niet dat hij veel vrij keuze heeft.

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Het is gewoon weer zo'n Sainz-geintje om zichzelf al in te dekken mocht het niets worden bij/met Red Bull. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:18

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Misschien levert Renault nu fatsoenlijke motoren aan Red Bull, zodat Ricciardo vast kan testen voor volgend seizoen. Of denk ik nu te positief? :? :P

Persoonlijk denk ik dat Ricciardo wist dat Max nr1 is bij Red Bull en dat hij geen 2e viool wil spelen. Tel daar een goed salaris bij op en de keus wordt dan toch gemaakt. Geeft wel een leuke verdeling voor volgend seizoen.

Tweakers Discord

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

tweakduke schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 23:27:
Misschien levert Renault nu fatsoenlijke motoren aan Red Bull, zodat Ricciardo vast kan testen voor volgend seizoen. Of denk ik nu te positief? :? :P

[knip]
Als Ricciardo, m.i.v. de volgende race, geen mechanische pech meer gaat krijgen, maar Verstappen wel regelmatig, dan komen we hier nog even op terug aan het einde van het seizoen 😎

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Korras schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 23:09:
[...]

de enige bron hiervan is Sainz, welke in het verleden al eerder onzin de wereld in heeft geholpen, dus ik neem dat met een korrel zout. Ik verwacht niet dat hij veel vrij keuze heeft.
Is dat wel zo? Als hij niet gewenst is bij Red Bull moet ie een stoeltje voor volgend jaar zoeken en daar gaat ie niet meer een mooi salaris voor krijgen. Zijn waarde zakt nu toch alleen maar? Daarom las ik vanmiddag een bericht dat ie Hulkenberg zo enorm goed vond. Puur om zijn eigen waarde te verhogen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Exocet schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 22:48:
Haha, alsof Max daar iets over te zeggen heeft.
Hij heeft er geen beslissingsrecht over maar zal zeker geconsulteerd worden. Teams weten echt wel dat ALO-HAM in 2007, HAM-ROS in latere seizoenen of PER-OCO in 2017 geen wenselijke scenarios zijn.

Ik kan niet zeggen dat ik Sainz beter vind geworden in de laatste twee seizoenen. Hulkenberg is regelmatiger en vaak sneller, Sainz wisselvallig. Ik zou zelf eerder Gasly promoveren, geef die maar een kans. Kent ook de Honda-motor.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Laatst online: 19:15
[...]

Hamilton heeft al copyright geclaimd op die speech min het Renault stukje that is. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18-09 16:16
gambieter schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 23:54:
[...]

Ik zou zelf eerder Gasly promoveren, geef die maar een kans. Kent ook de Honda-motor.
Snap dit argument nooit zo goed.
Wat heb je hieraan als het om een compleet andere auto gaat.

Gasly is coureur, geen engineer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Lensent schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 07:02:
[...]

Snap dit argument nooit zo goed.
Wat heb je hieraan als het om een compleet andere auto gaat.

Gasly is coureur, geen engineer.
Toch heb je als coureur ook een gevoel bij de motor. En onafhankelijk van de auto voel je ook hoe het met acceleratie, remmen op MGU-K etc zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

[...]

"now we can fight" ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

mark-k schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 18:54:
[...]

RBR heeft een bonusstructuur, meeste andere teams niet (als in relatief laag basissalaris, maar hoge prestatiebonussen). Daarnaast zou ik als ik Ricciardo was ook niet akkoord gaan met een bonus-contract bij Renault :P

Het gerucht gaat dat ie 20 miljoen per jaar gaat verdienen, dus dan kun je er ook wel vanuit gaan dat daar geen extra substantiële bonussen meer bijkomen (iig niet RBR formaat).

[ Voor 4% gewijzigd door Bosmonster op 06-08-2018 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Bosmonster schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 08:04:
[...]

RBR heeft een bonusstructuur, meeste andere teams niet (als in relatief laag basissalaris, maar hoge prestatiebonussen). Daarnaast zou ik als ik Ricciardo was ook niet akkoord gaan met een bonus-contract bij Renault :P

Het gerucht gaat dat ie 20 miljoen per jaar gaat verdienen, dus dan kun je er ook wel vanuit gaan dat daar geen extra substantiële bonussen meer bijkomen (iig niet RBR formaat).
Het ging om zijn houding de rest van dit seizoen dus daar reageerde ik op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:07

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

[...]

Moet ze nog altijd een superlicentie hebben. En als ik goed tel heeft ze daar nu 28 van de 40 punten voor. De meeste daarvan in 2 races Formula V8 3.5 terwijl ze ook al haar 3e seizoen GP3 rijdt.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

RobertMe schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 07:39:
Toch heb je als coureur ook een gevoel bij de motor. En onafhankelijk van de auto voel je ook hoe het met acceleratie, remmen op MGU-K etc zit.
Interactie met de vertegenwoordigers/technici, enzovoort. Kwaad kan het niet, en Gasly schat ik hoger in dan Sainz.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 15:59

TrekDr0p

QR niet scannen

SinergyX schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 16:10:
Wat me wel opvalt bij RIC op z'n twitter, geen woord over z'n teamgenoten in de jaren, enkel RBR, klaar. En blijkbaar volgen VER en RIC elkaar niet meer op twitter, wel HAR en GAS.. opmerkelijk.
Hebben ze elkaar wel gevolgd dan?
Want als dit wel het geval was, kan je misschien nog heerlijk speculeren of er niet iets tussen beide coureurs speelde :+

Oe oe oe ik zie de sensatie pers al overuren draaien.
Ik geef ze alvast een voorzetje :+

"VER verantwoordelijk voor overstap RIC."
"RIC kon VER niet luchten heeft gekozen voor ander team."
"Relatie tussen RIC en VER, na Hongarije 2017, nooit meer goed gekomen."

[ Voor 5% gewijzigd door TrekDr0p op 06-08-2018 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18-09 16:16
Vind het ook interessant dat er vanuit Verstappen helemaal NIKS te vernemen valt over het vertrek van DR. Social media van hem rept er met geen woord over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:56

Wom

Wat zouden ze daar over moeten communiceren dan?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10:05
Lensent schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 09:26:
Vind het ook interessant dat er vanuit Verstappen helemaal NIKS te vernemen valt over het vertrek van DR. Social media van hem rept er met geen woord over.
Er staat op de FB pagina van Max wel degelijk een bericht over het vertrek van Ricciardo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Als ze hem gaan uitzwaaien op socialmedia etc zal dan toch pas eind van seizoen gaan gebeuren. Voor nu is het gewoon nog steeds zijn team buddy tijdens de races etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:25

mphilipp

Romanes eunt domus

Lensent schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 09:26:
Iedereen is op vakantie. Of dacht je dat Max zelf op FB en Twitter zit? Dan komt ie nergens anders meer aan toe... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Gewoon vloggen tijdens het racen :Y) *duimpje omhoog*!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Laatst online: 17-09 16:46
(jarig!)
Mocht Vandoorne exit zijn bij McLaren en Leclerc naar Ferrari gaat, zie ik Vandoorne volgend jaar nog wel in een Sauber.
Maar Leclerc zie ik niet naar Ferrari gaan. Daar zal Raikkonen er nog wel een jaar bij doen. En Vandoorne zie ik volgend jaar ook nog wel bij McLaren.

Zal ook wel natte droom zijn van Vasseur, denk ik. Is biljkbaar grote fan van Vandoorne.

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
ArcticWolf schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 09:52:
Dat heb ik nog nooit gezien vanuit een cockpit, wel een andere vinger...

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
SinergyX schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 16:10:
Poeh poeh het is wat, dat je iemand niet volgt op Twitter... |:( Ik wil niet hatelijk doen hoor maar sinds wanneer moeten we verhoudingen tussen personen baseren op wat zij op Twitter doen? VRE-SE-LIJK..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
Jackson6 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 09:59:
[...]

Poeh poeh het is wat, dat je iemand niet volgt op Twitter... |:( Ik wil niet hatelijk doen hoor maar sinds wanneer moeten we verhoudingen tussen personen baseren op wat zij op Twitter doen? VRE-SE-LIJK..
Dat is toch wel iets van de afgelopen jaren. (niet dat ik het er mee eens ben)
Maar ben ook wel benieuwd naar VER zijn mening. Denk dat we het wel zullen horen rond de volgende race, die nog veel te ver weg is :(
Denk zelf dat we een behoorlijk droog, nietszeggend verhaal krijgen te horen :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Edd
  • Nu online

Edd

ArcticWolf schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 09:52:
Dat heeft iemand laatst geprobeerd in de F2.. Dat vonden ze bij de FIA niet ze leuk.. ;)
https://www.thesun.co.uk/...ucci-banned-mobile-phone/

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 19:56

Wom

Kenhas schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 09:53:
Mocht Vandoorne exit zijn bij McLaren en Leclerc naar Ferrari gaat, zie ik Vandoorne volgend jaar nog wel in een Sauber.
Maar Leclerc zie ik niet naar Ferrari gaan. Daar zal Raikkonen er nog wel een jaar bij doen. En Vandoorne zie ik volgend jaar ook nog wel bij McLaren.

Zal ook wel natte droom zijn van Vasseur, denk ik. Is biljkbaar grote fan van Vandoorne.
Vasseur is natuurlijk oud teambaas van Vandoorne, dus die kennen elkaar. Maar denk dat Ferrari wel een vinger in de pap heeft bij het aanwervinsgbeleid.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

[...]

Pfff, maar het niet volgen van elkaar op twitter is toch duidelijk drama van de bovenste plank??!! Ga 's met je tijd mee. Het is tenslotte zomerstop en dus is er niets anders uit te pluizen voor al die analytisch ingestelde hoofden hier :+

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Ik volg geen enkele F1 coureur op twitter :D

Wat crashes en fails van dit seizoen, tot zover:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=HJgxDPtout4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Wom schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 10:08:
[...]

Vasseur is natuurlijk oud teambaas van Vandoorne, dus die kennen elkaar. Maar denk dat Ferrari wel een vinger in de pap heeft bij het aanwervinsgbeleid.
Dat denk ik ook, daarom geef ik Fuoco ook een aardige kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wom schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 10:08:
[...]

Als er iemand bij Sauber geplaatst wordt zal dat idd GIO zijn.
Indien LEC niet doorschuift naar HAAS zal misschien ERI opgeofferd worden.

Zie bij Sauber dan niet zoveel ruimte voor VAN

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Crashhill schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 10:01:
[...]
Dat is toch wel iets van de afgelopen jaren. (niet dat ik het er mee eens ben)
Ik denk dat coureurs elkaar niet volgen omdat ze weten dat het hun assistenten zijn die zitten te twitteren. Verder hebben deze mensen écht een druk leven. De twitterende en faceboekende massa heeft het alleen maar 'druk' met social media. Als ik elke dag om 5u opsta en de dag begin met trainen, dan een beetje eten, meer trainen, media verplichtingen, meer trainen, rondje simulator, meer media verplichtingen en dan weer vroeg naar bed, denk je dat ik dan nog op dat domme twitter ga zitten kijken wat mijn concurrenten aan het doen zijn? Nou, nee...misschien dat ze 1x in de week zelf iets plaatsen om de illusie in stand te houden dat ze het zelf doen, maar verder niet. Gewoon een media team of een PA.
Maar ben ook wel benieuwd naar VER zijn mening.
Ik denk het standaard antwoord: Interesseert me geen reet wie er naast me rijdt. Leuk als ik met 'm kan opschieten, maar dat hoeft niet. Zolang ie maar achter me aan rijdt... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd
  • Nu online

Edd

mphilipp schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 11:18:
Ik denk het standaard antwoord: Interesseert me geen reet wie er naast me rijdt. Leuk als ik met 'm kan opschieten, maar dat hoeft niet. Zolang ie maar achter me aan rijdt... :+
En mij niet van de baan af beukt ;)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
YakuzA schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 10:54:
[...]

Als er iemand bij Sauber geplaatst wordt zal dat idd GIO zijn.
Indien LEC niet doorschuift naar HAAS zal misschien ERI opgeofferd worden.

Zie bij Sauber dan niet zoveel ruimte voor VAN
Ferrari heeft geen band met VAN. Ze zullen hem alleen overwegen bij aansprekende resultaten.

Ferrari zou ook Kimi kunnen laten zitten, Leclerc upgraden naar haas, Grosjean dumpen en giovinazzi in de sauber zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Nu Ricciardo naar Renault gaat... zou Hulkenberg dan een pay-raise willen? Lijkt me niet dat hij ook maar in de buurt komt van Ricciardo qua salaris.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:12

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

[...]

Komkommertijd is blijkbaar niet echt een ding voor jou he?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:28
kevlar01 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 11:48:
Nu Ricciardo naar Renault gaat... zou Hulkenberg dan een pay-raise willen? Lijkt me niet dat hij ook maar in de buurt komt van Ricciardo qua salaris.
Het wordt leuk als blijkt dat Hulkenberg sneller is dan Ricciardo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
ThomasG schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 12:06:
[...]
Het wordt leuk als blijkt dat Hulkenberg sneller is dan Ricciardo :+
Dat zal de eerste paar races wel zo zijn. Hulkenberg kent dat chassis veel beter. Dus Ricciardo moet even indraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
asing schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 12:18:
[...]

Dat zal de eerste paar races wel zo zijn. Hulkenberg kent dat chassis veel beter. Dus Ricciardo moet even indraaien.
Even indraaien voor 20miljoen per jaar. 8)7
Hij is daar duidelijk naar toe gegaan om een 1e rijder of gelijke status te krijgen. Dus even indraaien zit er niet bij. Hij moet knallen vanaf het begin. Heeft al wat testrondes gereden tegen die tijd etc.

Indraaien zegt tie; laat mij ook maar indraaien, ik doe het wel voor 1 miljoen :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

asing schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 12:18:
[...]
Dat zegt op zich al genoeg... Max had niet zoveel inwerktijd nodig :+
Nou ja, dat wil zeggen: hij zat er meteen goed bij. Steeds binnen een halve seconde van Ricciardo zo uit het hoofd. Ik denk dat iedereen met argusogen die inwerktijd gaat volgen en hoe snel hij Hulkenberg verschalkt. Want dat is toch wat hij moet doen. Als ie er niet in slaagt om voor het einde van het seizoen Hulkenberg te verslaan is ie niet zo goed als hij zelf denkt, denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Laatst online: 21:03
mphilipp schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 12:27:
[...]

Dat zegt op zich al genoeg... Max had niet zoveel inwerktijd nodig :+
Nou ja, dat wil zeggen: hij zat er meteen goed bij. Steeds binnen een halve seconde van Ricciardo zo uit het hoofd. Ik denk dat iedereen met argusogen die inwerktijd gaat volgen en hoe snel hij Hulkenberg verschalkt. Want dat is toch wat hij moet doen. Als ie er niet in slaagt om voor het einde van het seizoen Hulkenberg te verslaan is ie niet zo goed als hij zelf denkt, denk ik.
Of Hulkenberg is zoveel beter dan Ric (en Max)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
SinergyX schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 11:50:
[...]

Komkommertijd is blijkbaar niet echt een ding voor jou he?
Dit gebeurd ook buiten komkommertijd hoor :P
Pagina: 1 ... 14 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics
Discussie over een mogelijke GP in Nederland kan vanaf nu in [F1] GP in Nederland?

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1