Dat inrijden kan gewoon tijdens de wintertest. Neem aan dat je met 2x 4 dagen full time testen een aardig basisgevoel met je auto kunt opbouwen...
Dat is inderdaad een mogelijkheid. Either way: als Hulkenberg Ricciardo voor blijft, is dat erg goed voor de marktwaarde van Hulkenberg. De vergelijking met Max is altijd lastig te maken, tenzij hij ook ineens voor Max gaat rijden. Wat op zich een mogelijkheid is als de Honda erg veel tekort komt...NitroX infinity schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 12:34:
[...]
Of Hulkenberg is zoveel beter dan Ric (en Max)
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Heb ergens gelezen dat de Honda nu maar 30 pk achter loopt op de Mercedes. Maw, ze zijn nu al beter dan Renault. Qua betrouwbaarheid ben ik op zich ook wel onder de indruk van Honda, dit is nu een stuk beter dan de afgelopen jaren. Zolang ze deze lijn doorzetten, heb ik goede hoop voor komend seizoen.mphilipp schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 12:49:
[...]
Dat is inderdaad een mogelijkheid. Either way: als Hulkenberg Ricciardo voor blijft, is dat erg goed voor de marktwaarde van Hulkenberg. De vergelijking met Max is altijd lastig te maken, tenzij hij ook ineens voor Max gaat rijden. Wat op zich een mogelijkheid is als de Honda erg veel tekort komt...
Vergeet niet dat ze pas sinds vorig jaar van het size zero concept afgestapt zijn. Het is redelijk logisch dat ze daarom nog wat ruimte hebben om stappen te zetten.
Vwb Hulkenberg, hij is nu ook sneller dan Sainz. Feitelijk is hij 'best of de rest', nr 7 in de WDC. Ricciardo zal licht beter zijn, of gelijkwaardig. Wellicht zelfs langzamer, who knows...
[ Voor 8% gewijzigd door kevlar01 op 06-08-2018 13:00 ]
Ric en Hulkenberg (die ik persoonlijk wel hoog heb zitten) gaan wat dat betreft in ieder geval een spannende tijd tegemoet. Met potentieel meeste gezichtsverlies voor Ric.kevlar01 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 12:56:
[...]
Heb ergens gelezen dat de Honda nu maar 30 pk achter loopt op de Mercedes. Maw, ze zijn nu al beter dan Renault. Qua betrouwbaarheid ben ik op zich ook wel onder de indruk van Honda, dit is nu een stuk beter dan de afgelopen jaren. Zolang ze deze lijn doorzetten, heb ik goede hoop voor komend seizoen.
Vergeet niet dat ze pas sinds vorig jaar van het size zero concept afgestapt zijn. Het is redelijk logisch dat ze daarom nog wat ruimte hebben om stappen te zetten.
Vwb Hulkenberg, hij is nu ook sneller dan Sainz. Feitelijk is hij 'best of de rest', nr 7 in de WDC. Ricciardo zal licht beter zijn, of gelijkwaardig. Wellicht zelfs langzamer, who knows...
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Volgens RB zit de Honda motor nu op ongeveer evenveel vermogen als de Renault.kevlar01 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 12:56:
[...]
Heb ergens gelezen dat de Honda nu maar 30 pk achter loopt op de Mercedes. Maw, ze zijn nu al beter dan Renault. Qua betrouwbaarheid ben ik op zich ook wel onder de indruk van Honda, dit is nu een stuk beter dan de afgelopen jaren. Zolang ze deze lijn doorzetten, heb ik goede hoop voor komend seizoen.
30 pk achter Merc lijkt me dus behoorlijk optimistisch geschat.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dat is waar, maar voor 20 miljoen kan je een hoop zakdoekjes om in te huilen kopen....VidaR-9 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 13:05:
[...]
Ric en Hulkenberg (die ik persoonlijk wel hoog heb zitten) gaan wat dat betreft in ieder geval een spannende tijd tegemoet. Met potentieel meeste gezichtsverlies voor Ric.
Misschien kan hij Alonso wel om raad vragen wat betreft de tissuekeuzesdr.lowtune schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 13:30:
[...]
Dat is waar, maar voor 20 miljoen kan je een hoop zakdoekjes om in te huilen kopen....
Sterker nog, ik zou het ook gewoon voor mijn huidige salaris doenCrashhill schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 12:27:
[...]
Even indraaien voor 20miljoen per jaar.![]()
Hij is daar duidelijk naar toe gegaan om een 1e rijder of gelijke status te krijgen. Dus even indraaien zit er niet bij. Hij moet knallen vanaf het begin. Heeft al wat testrondes gereden tegen die tijd etc.
Indraaien zegt tie; laat mij ook maar indraaien, ik doe het wel voor 1 miljoen

Verwijderd
Uhh nee want dan voldoe je niet aan de 107% regelPathogen schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 13:48:
[...]
Sterker nog, ik zou het ook gewoon voor mijn huidige salaris doenOok als ik dan 2 minuten na de nummer 19 rijd
Dan kom je niet ver in een weekend...........107% regel.Pathogen schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 13:48:
[...]
Sterker nog, ik zou het ook gewoon voor mijn huidige salaris doenOok als ik dan 2 minuten na de nummer 19 rijd
Doe die 30pk eens keer twee. Dan heb je een conservatieve schatting wat het gat zal zijn.kevlar01 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 12:56:
[...]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
@Verwijderd en @Zahariac Maakt niet. Om een tijd neer te zetten die niet aan de 107% regel voldoet, moet je wel eerste in een F1 wagen rijden
En daar zou ik ook geen nee tegen zeggen
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
"Ja maar op de Playstation werd ik eerste dus dat lukt me ook wel" - idee ?
Je bedoelt de F1 auto past niet om ons? 
ThomasG schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 13:56:
De helft van ons past niet eens in een formule 1 auto
"En dat was ook met een stuurtje"MartenvanUrk schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 13:55:
"Ja maar op de Playstation werd ik eerste dus dat lukt me ook wel" - idee ?
Lol. Passen lukt me denk ik nog wel, maar alles daarna... Vraag me af of ik zo'n auto uberhaupt van z'n plek af zou krijgen, laat staan een rondje rijden zonder whiplash...
Maar als ik het een keer mocht proberen... Ja hoor!
Maar als ik het een keer mocht proberen... Ja hoor!
"ergens", de meest betrouwbare bron die men kan vindenkevlar01 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 12:56:
[...]
Heb ergens gelezen dat de Honda nu maar 30 pk achter loopt op de Mercedes. [knip]
Testing, one, two ...
https://www.gpfans.com/nl...-mercedes-nog-maar-30-pk/hardware-lover schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 14:00:
[...]
"ergens", de meest betrouwbare bron die men kan vinden
Altijd maar de vraag in hoeverre dit te staven is.
Dr zijn ook mensen die denken dat Alonso misschien naast Max gaat rijden... Zou hij nog eens een Honda avontuur aan willen gaan?
Het is niet alsof we HUL niet op waarde kunnen schatten. Hij is redelijk gelijk aan Sainz, die op zijn beurt trager dan Max was. Dus als HUL ineens sneller is dan Max, zou dat wel bijzonder zijn (soort van Escher-achtige verhoudingen onderlingNitroX infinity schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 12:34:
[...]
Of Hulkenberg is zoveel beter dan Ric (en Max)

[ Voor 14% gewijzigd door Grrrrrene op 06-08-2018 14:06 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Als dit klopt dan zal het om de spec 3 gaan die ze in Hongarije hebben getest. Van mij mag het omdat dit zou betekenen dat Renault definitief is gepasseerd.kevlar01 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 14:03:
[...]
https://www.gpfans.com/nl...-mercedes-nog-maar-30-pk/
Dr zijn ook mensen die denken dat Alonso misschien naast Max gaat rijden... Zou hij nog eens een Honda avontuur aan willen gaan?
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik ben wel benieuwd of RIC zijn lijstje met smoesjes klaar heeft als het niet lukt in de Renault en hij om zijn oren wordt gereden door Hulk
-
De trademark van Ricciardo is wel de dive-bomb aanhaal acties, en dat zijn ook zo'n beetje zijn enige inhaal acties. De reden dat dát kan is de o.a. de high-rake van de Red Bull. De vraag is dus of hij dat nog kan met de Renault, want de kans is groot dat je met die auto blokeert en rechtdoor schiet.Grrrrrene schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 14:05:
[...]
Het is niet alsof we HUL niet op waarde kunnen schatten. Hij is redelijk gelijk aan Sainz, die op zijn beurt trager dan Max was. Dus als HUL ineens sneller is dan RIC, zou dat wel bijzonder zijn. De eerste races prima, logisch, maar daarna verwacht ik dat RIC de snellere is of op z'n minst even snel.
Dat soort inhaalacties met een Renault zijn wel een stuk avontuurlijker inderdaadThomasG schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 14:07:
[...]
De trademark van Ricciardo is wel de dive-bomb aanhaal acties, en dat zijn ook zo'n beetje zijn enige inhaal acties. De reden dat dát kan is de o.a. de high-rake van de Red Bull. De vraag is dus of hij dat nog kan met de Renault, want de kans is groot dat je met die auto blokeert en rechtdoor schiet.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
De "bron" zou Andrew Benson zijn, maar zijn oorspronkelijk uitspraak hierover kan ik helaas niet terugvinden. Als men er nu naar zoekt komen enkel NL "nieuws" bronnen tevoorschijn.kevlar01 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 14:03:
[...]
https://www.gpfans.com/nl...-mercedes-nog-maar-30-pk/
Testing, one, two ...
Het heeft denk ik niks met de high rake te maken. Nee, het is een functie van de extreme downforce die een RBR auto heeft. Natuurlijk helpt high rake om tenminste de achterkant van de auto stabiel te houden, maar high rake zelf is niet het geheim.ThomasG schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 14:07:
[...]
De trademark van Ricciardo is wel de dive-bomb aanhaal acties, en dat zijn ook zo'n beetje zijn enige inhaal acties. De reden dat dát kan is de o.a. de high-rake van de Red Bull. De vraag is dus of hij dat nog kan met de Renault, want de kans is groot dat je met die auto blokeert en rechtdoor schiet.
Inderdaad, een hoop Nederlandse bronnen.hardware-lover schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 14:15:
[...]
De "bron" zou Andrew Benson zijn, maar zijn oorspronkelijk uitspraak hierover kan ik helaas niet terugvinden. Als men er nu naar zoekt komen enkel NL "nieuws' bronnen tevoorschijn.
Over soort nieuwsberichten ben ik zelf ook altijd wel sceptisch hoor.
Vooral omdat teams vaak nooit exacte cijfers geven over hoeveel vermogen hun motor heeft.
Sinds 2016 ofzo roepen ze al dat Mercedes 1000 pk zou hebben, echter lijkt dit elk jaar opnieuw 'bevestigd' te worden. Maw, dan hadden ze in 2016 dus geen 1000 pk? Nu schijnen ze rond de 980 te zitten.
Anyway... het gaat erom dat er positieve ontwikkeling is, nu maar hopen dat die berichte ook echt kloppen.
De echte resultaten zullen we op de baan terugzien.
Ik denk dat de meesten niet eens van hun plek komen, laat staan de wagen in het spoor weten te houden. .ThomasG schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 13:56:
Andrew Benson schijnt zijn uitspraken in de nieuwste editie van het F1 Racing Magazine te hebben gedaan. Vandaar dus dat je er niet veel over op internet vindt.hardware-lover schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 14:15:
[...]
De "bron" zou Andrew Benson zijn, maar zijn oorspronkelijk uitspraak hierover kan ik helaas niet terugvinden. Als men er nu naar zoekt komen enkel NL "nieuws" bronnen tevoorschijn.
[ Voor 47% gewijzigd door sjaool op 06-08-2018 14:47 ]
"When you grow up your heart dies"
Het is niet het geheim, het is wel waar Red Bull de downforce voor het grooste deel vandaan haalt. Je kunt de downforce ook op andere manieren faciliteren, maar voor een dive-bomb heb je enorm veel voordelen aan high-rake; hoe hoger de rake, hoe meer downforce aan de voorkant t.o.v. lagere rake (dit is niet helemaal waar, maar bij een goede implementatie komt het daar wel op neer). En daardoor meer kans op success bij een dive-bomb. Het is natuurlijk niet zo dat het met een Renault niet kan, maar de kans dat je jezelf en de ander eraf kegelt is groot. Kijk maar naar de Mercedeses, Ferrari's en Grosjeans die het geprobeerd hebbenDaniëlWW2 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 14:17:
[...]
Het heeft denk ik niks met de high rake te maken. Nee, het is een functie van de extreme downforce die een RBR auto heeft. Natuurlijk helpt high rake om tenminste de achterkant van de auto stabiel te houden, maar high rake zelf is niet het geheim.
Laten we het zo zeggen: omdat Ricciardo gewent is aan de Red Bull is de kans dat hij zich bij zo'n actie verremt in de Renault erg groot.
Dan gaan we dat exemplaar maar eens even doornemensjaool schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 14:25:
[...]
[knip]
Andrew Benson schijnt zijn uitspraken in de nieuwste editie van het F1 Racing Magazine te hebben gedaan. Vandaar dus dat je er niet veel over op internet vindt.
Edit: "...insiders say it is now only 30bhp off (t.o.v. Mercedes), ....", aldus Andrew Benson.
Het artikel bespreekt samengevat de opties die Ricciardo heeft voor zijn toekomst, en dat RBR de beste plek voor hem zou zijn om de beste resultaten te bereiken de komende jaren (gezien Ferrari en Mercedes geen plek voor hem hebben). De Honda krachtbron wordt daarom ook aangehaald in dat artikel.
[ Voor 33% gewijzigd door hardware-lover op 06-08-2018 17:53 ]
Testing, one, two ...
De titel vind ik al wel hoopgevend..sjaool schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 14:25:
[...]
Ik denk dat de meesten niet eens van hun plek komen, laat staan de wagen in het spoor weten te houden. .
[...]
Andrew Benson schijnt zijn uitspraken in de nieuwste editie van het F1 Racing Magazine te hebben gedaan. Vandaar dus dat je er niet veel over op internet vindt.

Can Honda make Ricciardo a champion?
Why Red Bull are Ricciardo's best hope. Analysis of why Dan Ricciardo could and should be winning the world title in the right car; why the perception of his being somehow slower than Max Verstappen is false and why a Honda engine for 2019 could be the magic bullet that takes him to the F1 title.
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Ja, die zullen niet blij zijn geweest met de aankondiging van Ricciardo. Een magazine vol achterhaalde waarheden. Hadden ze dit eerder geweten had Max misschien op de voorpagina gestaan._Apache_ schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 15:21:
[...]
De titel vind ik al wel hoopgevend..![]()
[...]
_Apache_ schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 15:21:
[...]
De titel vind ik al wel hoopgevend..![]()
[...]
Ricciardo dacht daar toch heel anders over.Can Honda make Ricciardo a champion?
Why Red Bull are Ricciardo's best hope. Analysis of why Dan Ricciardo could and should be winning the world title in the right car; why the perception of his being somehow slower than Max Verstappen is false and why a Honda engine for 2019 could be the magic bullet that takes him to the F1 title.

Ik vermoed dat de volledige achterliggende redenen van RIC nooit boven tafel gaan komen zolang hij nog actief is in de autosport. Wellicht in zijn memoires, ooit 
Hoe dan ook, ik ben nu wel erg hongerig naar meer transfernieuws! Kom maar op met de volgende stoelendans jongens!
Hoe dan ook, ik ben nu wel erg hongerig naar meer transfernieuws! Kom maar op met de volgende stoelendans jongens!

Dat is bij The Inside Line ook, een heel item over SAI bij Renault. Dat is het nadeel als je een wekelijks programma maakt, als de dag daarna iemand een andere keuze maakt loop je achter de feiten aan.sjaool schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 15:22:
Ja, die zullen niet blij zijn geweest met de aankondiging van Ricciardo. Een magazine vol achterhaalde waarheden. Hadden ze dit eerder geweten had Max misschien op de voorpagina gestaan.
90% van ons doet in de broek als je gas gaat geven in zon ding.ThomasG schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 13:56:
Tja, 1 van de redenen gaat sowieso salaris zijn, anders heeft het geen zin om nieuwe schoenen te halen. Hoe dat verder verpakt zit, maakt natuurlijk niet uit. Verder maken maar weinig coureurs de werkelijke redenen bekend, net zoals dat nu met RIC ook niet zo is.Pathogen schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 15:27:
Ik vermoed dat de volledige achterliggende redenen van RIC nooit boven tafel gaan komen zolang hij nog actief is in de autosport. Wellicht in zijn memoires, ooit
Ok, genoeg over Ricciardo en Renault...
Ik zag een interessante analyse van Gary Anderson op Autosport.com. Hij kreeg de vraag voorgelegd wat hij gehoord heeft over de Ferrari PU.
Hij antwoordde dat hij zelf niet zo overtuigd is van de enorme stap voorwaarts waar iedereen het nu over heeft.
Hij antwoordde dat hij zelf niet zo overtuigd is van de enorme stap voorwaarts waar iedereen het nu over heeft.
Grappig. Je hoort er inderdaad veel over, maar als je naar de cijfertjes kijkt, zie je eigenlijk dat Mercedes wat is ingekakt en Ferrari een heel klein beetje beter is geworden. Maar geen giant leap. Eerder zij een small step forward en Mercedes een stapje terug.But let's take a more rigorous look at the lap times, expressing the fastest lap either Ferrari or Mercedes has achieved at each event this season as a percentage relative to the fastest outright lap from that event, then averaging them out over three blocks of four races.
FERRARI MERCEDES Races 1-4 100.204 100.236 Races 5-8 100.227 100.182 Races 9-12 100.145 100.091
Since the figures don't vary dramatically over the course of these blocks, I can't see anything to back up the popular perception that Ferrari has taken a massive step relative to Mercedes.
Yes, Ferrari might be able to use more power for longer, so that will be beneficial - especially in a race - but Mercedes has had a bigger advantage in that area for far too long.
As far as out-and-out performance is concerned, I'm not seeing anything magical from the twin batteries or the MGU-K output.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Gasly zegt dat Honda nog vermogen tekort komt. Todt zegt dat Honda beter is dan t lijkt omdat het chassis van TR niet geweldig is.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Ik geef Todt gelijk. Niet echt te type om naar de ander te wijzen. Verder heeft die auto gewoon problemen.Lekker Ventje schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 16:11:
Gasly zegt dat Honda nog vermogen tekort komt. Todt zegt dat Honda beter is dan t lijkt omdat het chassis van TR niet geweldig is.
En Gasly heeft nul referentie tov een andere auto binnen hetzelfde team.Lekker Ventje schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 16:11:
Gasly kan toch wel merken of ze anders Mercedes en Ferrari bij kunnen houden?Lensent schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 16:20:
[...]
En Gasly heeft nul referentie tov een andere auto binnen hetzelfde team.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Chassis niet geweldig.. dus slechte downforce/weinig drag, dus hoge topsnelheid? (Moet ik het zo zien?)Lekker Ventje schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 16:11:
Todt zei dat de verbetering door Honda nauwelijks zichtbaar zijn maar hoe of wat weet ik niet. Ben niet zo technisch op dat gebied.kevlar01 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 16:27:
[...]
Chassis niet geweldig.. dus slechte downforce/weinig drag, dus hoge topsnelheid? (Moet ik het zo zien?)
Dat zijn de opties jakevlar01 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 12:56:
[...]
Ricciardo zal licht beter zijn, of gelijkwaardig. Wellicht zelfs langzamer
Mwah dat valt wel mee, sowieso een verschil of je het zelf zou rijden of meerijdt (zelf prak je m bij de eerste bocht al de muur in gok ik dus dan is angst misschien niet zo'n slecht idee). Met meerijden zal het vergelijkbaar zijn met een snelle motor, behalve dan dat je niet naar achter kunt schuiven en eraf kunt vallenOnestone schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 15:32:
[...]
90% van ons doet in de broek als je gas gaat geven in zon ding.
Ik heb al moeite een kart op de baan te houden, dus een F1 wagen zal al helemaal zelfmoord zijn. Sowieso moet je fysiek erop ingesteld zijn; ik zie bijvoorbeeld vrijwel niets meer scherp als ik op en neer stuiter in een vrijwel niet geveerde auto. Dus ik kan grapjes maken over een GRO maar die vent heeft meer talent in z'n pink dan ik in m'n hele lijf!mark-k schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 17:48:
[...]
Mwah dat valt wel mee, sowieso een verschil of je het zelf zou rijden of meerijdt (zelf prak je m bij de eerste bocht al de muur in gok ik dus dan is angst misschien niet zo'n slecht idee). Met meerijden zal het vergelijkbaar zijn met een snelle motor, behalve dan dat je niet naar achter kunt schuiven en eraf kunt vallen
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Het is natuurlijk het eerste seizoen dat ze met de Honda motor rijden, dan heb je bijna nooit een optimale auto omdat er veel dingen net niet goed genoeg zijn. Er zijn genoeg dingen die ze met de kennis van nu volgend jaar anders zullen doen qua intern ontwerp van de auto. Het is de hopen dat ze die kennis met RBR mogen delen.DaniëlWW2 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 16:13:
[...]
Ik geef Todt gelijk. Niet echt te type om naar de ander te wijzen. Verder heeft die auto gewoon problemen.
Ik denk wel dat Dietrich Mateschitz* dat goed vindt. ;-)ThomasG schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 18:12:
[...]Het is de hopen dat ze die kennis met RBR mogen delen.
* eigenaar van zowel Toro Rosso als Red Bull F1 teams
Het gaat er niet om of Mateschitz dat doet vind, maar of het mag van de FIASpotmatic schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 18:18:
[...]
Ik denk wel dat Dietrich Mateschitz* dat goed vindt. ;-)
* eigenaar van zowel Toro Rosso als Red Bull F1 teams
Monza zal dat mogelijk duidelijk(er) maken dan?kevlar01 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 16:27:
[...]
Chassis niet geweldig.. dus slechte downforce/weinig drag, dus hoge topsnelheid? (Moet ik het zo zien?)
Ben overigens benieuwd of RBR daar ook (als bijna vanzelfsprekend), het 3e team zal zijn. Misschien concurrentie vanuit het Ferrari power kamp? Maar eerst nog een kleine 4 weken geduld hebben voordat we het antwoord gaan krijgen. Ik neem eerst nog een Spa, ti's nog warm 😏
Testing, one, two ...
Begrijp ik nu dan RIC hetzelfde zou gaan verdienen als Max? (Paywall)
https://twitter.com/autosport/status/1026503787941429249
Bwoah dat betwijfel ik... Dat is hetzelfde idee als met die Petjes Golfjes. Die rammen kei hard het gas in maar bij de eerst bocht weten ze niet meer wat te doen.mark-k schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 17:48:
Met meerijden zal het vergelijkbaar zijn met een snelle motor,
Ik stap niet in een F1 2seater omdat hij zo hard gaat op het rechts stuk... het gaat me juist om die bochten. Doe mij Maggots and Becketts maar hoor. Als ik ergens onderweg bij het aanremmen al nok ga dan wil ik nog een keer
FreeReef.nl
Uhm, sorry, maar er wordt zoveel gemiddeld en bij elkaar genomen in die data dat je uiteindelijk sowieso nooit meer iets significants kunt vinden. Er wordt teveel bij elkaar op één hoop gegooid.mphilipp schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 16:05:
Ok, genoeg over Ricciardo en Renault...Ik zag een interessante analyse van Gary Anderson op Autosport.com. Hij kreeg de vraag voorgelegd wat hij gehoord heeft over de Ferrari PU.
[...]
Grappig. Je hoort er inderdaad veel over, maar als je naar de cijfertjes kijkt, zie je eigenlijk dat Mercedes wat is ingekakt en Ferrari een heel klein beetje beter is geworden. Maar geen giant leap. Eerder zij een small step forward en Mercedes een stapje terug.
[ Voor 8% gewijzigd door naitsoezn op 06-08-2018 19:48 ]
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Dan was het geld kennelijk ook niet het probleem. Ricciardo zal ook echt wel wat data van de Honda PU te zien hebben gekregen om hem te overtuigen dat die niet meer sh*t is, dus dat zal het ook niet zijn. Blijft dus over het wegrennen naar een beduidend minder team want Max.hjs schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 19:34:
Begrijp ik nu dan RIC hetzelfde zou gaan verdienen als Max? (Paywall)
Het gras aan de overkant is altijd groener.DaniëlWW2 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 20:01:
[...]
Dan was het geld kennelijk ook niet het probleem. Ricciardo zal ook echt wel wat data van de Honda PU te zien hebben gekregen om hem te overtuigen dat die niet meer sh*t is, dus dat zal het ook niet zijn. Blijft dus over het wegrennen naar een beduidend minder team want Max.
Tsja ik moet het nog zien. Ik denk niet dat Daniel heel bang voor Max is of dat Red Bull hem een #1 coureur maakt. Ik denk dat hij er goeie redenen voor heeft (beloftes van Renault, data van de Honda, toe aan iets nieuws).
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Dit vroeg ik een aantal posts geleden dus ik ben benieuwd waarom je dit denkt.DaniëlWW2 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 20:01:
Ricciardo zal ook echt wel wat data van de Honda PU te zien hebben gekregen om hem te overtuigen dat die niet meer sh*t is,
In essentie ben ik benieuwd of de engineer van Max/RB live mee mag kijken op de laptop van Renault, of dat hij telkens een geprepareerd document toegeschoven krijgt.
Ik vraag me onderhand echt af wat nu precies al die relaties inhouden tussen teams en fabrikanten. Ik kan me zelfs voorstellen dat die Renault in een grote zwarte doos binnen werd gereden bij RB. Niemand die meekijkt op een laptopje. Enkel vergaderingen waarin dingen afgesproken worden. Ik geloof niet dat Horner live op die laptop mee kan kijken of er 950 of 955 PK uitkomt. Laat staan Ric of Max.
FreeReef.nl
Ricciardo is ook maar een mens. Ik acht het zeker niet onmogelijk dat ze bij Renault een lulverhaal reclamepraatje hebben opgehangen om hem binnen te hengelen. Zo van: volgend jaar zijn wij RBR qua totaalperformance dicht genaderd. De werkelijkheid een beetje geweld aandoen, onrealistische verwachtingen scheppen... Dan kun je het hem niet kwalijk nemen dat hij toehapt, zeker niet als hij er financieel niet op achteruit gaat.
Ik denk gewoon met name dat laatste. Ik weet niet hoe lang de gemiddelde user hier bij z'n werkgever zit momenteel, maar uiteindelijk is het ook gewoon fijn om bij een nieuwe werkgever binnen te stappen. Gewoon om eens een nieuwe koffie-juffrouw tegen te komen, een nieuwe secretaresse, een andere werk-ethiek. Gewoon iets nieuws. Da's wel verfrissend hooriichel schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 20:10:
Tsja ik moet het nog zien. Ik denk niet dat Daniel heel bang voor Max is of dat Red Bull hem een #1 coureur maakt. Ik denk dat hij er goeie redenen voor heeft (beloftes van Renault, data van de Honda, toe aan iets nieuws).
Dat, in combinatie met de onzekerheid van RBR in de nabije toekomst (komene 2/3 jaar). Hij heeft niet de luxe meer van Max dat ie maar een paar jaar kan wachten wanneer/of het 'goed' komt met RBR en van daaruit z'n carrière plannen. Even los van of er uberhaupt een nr. 1 bij RBR aangewezen zou worden, zou er voor RIC komende seizoen minimaal twee onzekerheden zijn: Eén: Of RBR uberhaupt mee kan doen voor het WCC, en Twee: Of hij dan Max zou verslaan, want wat je ook vindt van de verhouding RIC / Max, of RIC de betere is / zou gaan worden, is minimaal een onzekere factor. Dus die optelsom, in combinatie met een ongetwijfeld goed aanbod van Renault, hebben hem ertoe geleid om eieren voor z'n geld te kiezen: Wordt Renault toch de motor van de komende paar jaar, dan dicht ie zichzelf een betere kans toe om HUL te verslaan dan Max. Zo niet, dan heeft ie het in ieder geval geprobeerd en in de tussentijd z'n zakken gevuld. En ongetwijfeld zit er een clausule in het contract dat ie op elk moment kan overstappen naar een team die in staat is om WCC / WDC te worden, mochten ze aan de deur kloppen
RIC komt mij allesbehalve naief over. Lijkt me pientere jongen. Hij is de eerdere beloftes van Renault heus niet vergeten.Spotmatic schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 20:24:
Ricciardo is ook maar een mens. Ik acht het zeker niet onmogelijk dat ze bij Renault een lulverhaal reclamepraatje hebben opgehangen om hem binnen te hengelen. Zo van: volgend jaar zijn wij RBR qua totaalperformance dicht genaderd. De werkelijkheid een beetje geweld aandoen, onrealistische verwachtingen scheppen... Dan kun je het hem niet kwalijk nemen dat hij toehapt, zeker niet als hij er financieel niet op achteruit gaat.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Oke, die geef ik je aangezien de Renault fabriek in "Enstone" werkelijk in de middle of nowhere ligt.Spotmatic schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 20:04:
[...]
Het gras aan de overkant is altijd groener.
https://www.google.com/ma....87h,44.57t/data=!3m1!1e3
RBR is wat minder groen gelegen.
https://www.google.com/ma...922985,293m/data=!3m1!1e3
Alle data? Nah, maar Ricciardo zal echt wel wat ruwe getallen hebben gekregen ter indicatie. Als je probeert om een coureur te verleiden om te blijven, dan geef je hem natuurlijk wat informatie over je toekomstige plannen. Ik kan me dus echt niet voorstellen dat hij niks weet van Honda.World Citizen schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 20:18:
[...]
Dit vroeg ik een aantal posts geleden dus ik ben benieuwd waarom je dit denkt.
In essentie ben ik benieuwd of de engineer van Max/RB live mee mag kijken op de laptop van Renault, of dat hij telkens een geprepareerd document toegeschoven krijgt.
Ik vraag me onderhand echt af wat nu precies al die relaties inhouden tussen teams en fabrikanten. Ik kan me zelfs voorstellen dat die Renault in een grote zwarte doos binnen werd gereden bij RB. Niemand die meekijkt op een laptopje. Enkel vergaderingen waarin dingen afgesproken worden. Ik geloof niet dat Horner live op die laptop mee kan kijken of er 950 of 955 PK uitkomt. Laat staan Ric of Max.
Als je die artikelen weer eens opzoekt dan zie je dat die 1000 pk op de testbank gehaald iskevlar01 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 14:23:
[...]
Inderdaad, een hoop Nederlandse bronnen.
Over soort nieuwsberichten ben ik zelf ook altijd wel sceptisch hoor.
Vooral omdat teams vaak nooit exacte cijfers geven over hoeveel vermogen hun motor heeft.
Sinds 2016 ofzo roepen ze al dat Mercedes 1000 pk zou hebben, echter lijkt dit elk jaar opnieuw 'bevestigd' te worden. Maw, dan hadden ze in 2016 dus geen 1000 pk? Nu schijnen ze rond de 980 te zitten.
Anyway... het gaat erom dat er positieve ontwikkeling is, nu maar hopen dat die berichte ook echt kloppen.
De echte resultaten zullen we op de baan terugzien.
Op de testbank die piek halen is heel iets anders dan 6 gp-afstanden daarmee kunnen rijden.
PSN
Spreekt Ric zelf met iemand van Honda dan? Of hoort hij het van zijn engineer. Ik denk dat die laatste wel met Honda naar statistieken hebben gekeken. En het is dan maar de hoop dat je engineer je een keer een aantikt en zegt "dit ziet er niet goed uit jonge". Aan wie zijn kant staat die engineer? Geeft die wel eerlijke data aan Ric?DaniëlWW2 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 20:41:
[...]
Oke, die geef ik je aangezien de Renault fabriek in "Enstone" werkelijk in de middle of nowhere ligt.![]()
https://www.google.com/ma....87h,44.57t/data=!3m1!1e3
RBR is wat minder groen gelegen.![]()
https://www.google.com/ma...922985,293m/data=!3m1!1e3
[...]
Alle data? Nah, maar Ricciardo zal echt wel wat ruwe getallen hebben gekregen ter indicatie. Als je probeert om een coureur te verleiden om te blijven, dan geef je hem natuurlijk wat informatie over je toekomstige plannen. Ik kan me dus echt niet voorstellen dat hij niks weet van Honda.
Ham heeft me hier aan doen twijfelen initieel. Voor mij vallen zijn radio opmerking als donder bij blauwe hemel. Het lijkt soms wel of die kerel nooit met Merc praat en enkel af en toe in dat stoeltje gaat zitten. Die mensen zijn al wat jaren bij elkaar en als ik dan naar de intonatie van zijn engineer op de boordradio luister lijkt het wel of hij Ham niet eens gesproken heeft irl.
Het hele debacle rondom Renault en RB en wat er allemaal gezegd word doet mij ook niet vermoeden dat daar mensen zaten die uit goodwil besluiten RB eens wat extra data te geven. Dat was niet echt meer een sfeer van gunnen.
Ik begin steeds meer te denken dat die relaties soms heel afstandelijk zijn.
Spreekt Ric volgens jouw direct met Honda ?
FreeReef.nl
Heb je het dan over de comments die je hoort tijdens de race en eventueel tijdens de quali? Want in veel gevallen is er natuurlijk ook communicatie tijdens vrije trainingen, tijdens test-dagen, voor en na elk ritje met die auto, voor/na/tijdens elke simulatie, etc. Dus of je echt conclusies kunt trekken uit die keren dat HAM tijdens de race nogal kortaf is... ik denk het nietWorld Citizen schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 20:55:
[...]
Ham heeft me hier aan doen twijfelen initieel. Voor mij vallen zijn radio opmerking als donder bij blauwe hemel. Het lijkt soms wel of die kerel nooit met Merc praat en enkel af en toe in dat stoeltje gaat zitten.
Nee echt conclusies kan ik nergens uit trekken, en dit voorbeeld ook zeker niet. Maar ik vind het echt opvallend. Overigens vind ik dat bij meer rijders soms. Ik zou meer verwachten dat je als coureur in een lekkere vibe wilt zitten met je pitwall. Soms hoor je die dingen als "get in there lewis", maar als je dan een paar fragmenten daarna een hele paniek reactie hoort, dan gaat men twijfelen.naitsoezn schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 20:58:
[...]
Heb je het dan over de comments die je hoort tijdens de race en eventueel tijdens de quali? Want in veel gevallen is er natuurlijk ook communicatie tijdens vrije trainingen, tijdens test-dagen, voor en na elk ritje met die auto, voor/na/tijdens elke simulatie, etc. Dus of je echt conclusies kunt trekken uit die keren dat HAM tijdens de race nogal kortaf is... ik denk het niet
Wellicht heb ik het altijd overschat, maar ik had de verwachting dat teams echt een innerlijke band hebben met coureurs, zeker bij top teams. Maar ik zie ineens allemaal lampjes dat het heel wat zakelijker is.
Om terug te komen op het onderwerp
Ik denk niet dat coureurs in het algemeen erg nauw betrokken zijn bij dat soort dingen. Natuurlijk is het een team en gaan er allerlei gegevens rond, maar ik denk dat de motor, het chassis en de rijder 3 teams zijn. Niemand geeft kaarten bloot.
(sluit Fer even uit hierboven.. dat is iets anders wellicht)
FreeReef.nl
Ik denk dat de meeste teams echt wel hulp krijgen van hun coureurs, maar dan meer in de zin van: "We testen nu dit-en-dat-onderdeel, dat zou je moeten merken daar-en-daar, please give us your feedback on that . Of een 'we willen nu graag dat je alle rondjes op dezelfde manier aansnijdt, dus mik op rondjes 1mXXsec.' Ofzo. Eventueel nog met wat extra info over de verschillen tussen A en B, om nog wat meer feedback-mogelijkheden in te bouwen om op een oplossing uit te komen die tussen A en B ligt. Dus vanuit dat oogpunt kan een coureur wel degelijk een toegevoegde waarde zijn (Hartley schijnt dat dus heel goed te kunnen), maar echt de technische details (waarom optie A en optie B verschillen en precies welke aanpassing ze hebben gedaan) kennen ze (denk ik) niet. Desalniettemin is de feedback die ze krijgen, de precieze feedback dus niet alleen de rondetijden enzo, denk ik wel van toegevoegde waarde. Maar uiteindelijk niet van doorslaggevende waarde. Tenzij je als team in een ontwikkel-fase zit. Ik heb geen idee hoe RIC is als 'ontwikkel-coureur'World Citizen schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 21:04:
Ik denk niet dat coureurs in het algemeen erg nauw betrokken zijn bij dat soort dingen. Natuurlijk is het een team en gaan er allerlei gegevens rond, maar ik denk dat de motor, het chassis en de rijder 3 teams zijn. Niemand geeft kaarten bloot.
(sluit Fer even uit hierboven.. dat is iets anders wellicht)
[ Voor 3% gewijzigd door naitsoezn op 06-08-2018 21:27 ]
Een petjes golfje doet er dan ook een jaar over om bij de 100 te komen.World Citizen schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 19:44:
[...]
Bwoah dat betwijfel ik... Dat is hetzelfde idee als met die Petjes Golfjes. Die rammen kei hard het gas in maar bij de eerst bocht weten ze niet meer wat te doen.
Ik stap niet in een F1 2seater omdat hij zo hard gaat op het rechts stuk... het gaat me juist om die bochten. Doe mij Maggots and Becketts maar hoor. Als ik ergens onderweg bij het aanremmen al nok ga dan wil ik nog een keer
Bochten zullen idd wel wat extremer zijn, maar er werd gezegd 'zodra het gas ingetrapt wordt' dus ging in ervan uit dat het over de acceleratie ging.
Kijkende naar Hamilton. Ze winnen als team, maar hij verliest niet, het team (engineers/strategist/...) laten hem verliezen. Als hij wint is het het beste team, beste publiek, you name it. Maar als het tegenzit (2016, dit jaar paar keer met strategie) begint hij altijd te klagen. Zoals in 2016 dat Mercedes hem benadeelde, dit seizoen een paar keer dat hij achterdochtig is over de strategie, .... En zoals je zegt lijkt het bij Hamilton veel zakelijker te zijn. Het team geeft hem de auto, strategie, ... op vrijdag stapt hij in en op zondag na de race stapt hij uit en that's it.World Citizen schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 21:04:
[...]
Nee echt conclusies kan ik nergens uit trekken, en dit voorbeeld ook zeker niet. Maar ik vind het echt opvallend. Overigens vind ik dat bij meer rijders soms. Ik zou meer verwachten dat je als coureur in een lekkere vibe wilt zitten met je pitwall. Soms hoor je die dingen als "get in there lewis", maar als je dan een paar fragmenten daarna een hele paniek reactie hoort, dan gaat men twijfelen.
Als ik dan even kijk naar de boordradios van Verstappen of Ricciardo lijkt daar echt een hele andere sfeer te zijn. O.a. ook de geintjes en losse manier van communiceren, zoals je ook in Oostenrijk zag dat Gianpiero Lambiase hem "waarschuwt" om op de banden te letten en hij lekker losjes/"grappig" antwoord met iets in de zin van "(don't worry) I know what I'm doing". Waar je bij Hamilton voor mijn gevoel bij een soortgelijke reactie eerder een gefrustreerde "I know what I'm doing" ("bemoei je niet met m'n werk") krijgt.
Red Bull stond altijd al wel het 'party team' geweest.
Hamilton heeft maar twee standen: rustig, want alles gaat goed; en als ook maar een klein beetje tegen zit, paniek.
Ik ben het er mee eens dat RB en de coureurs een goede relatie hebben. Dat is ook wel uitzonderlijk in de F1. Maar dit garandeert voor mij niet dat de coureur inzicht heeft in de motor.
Wellicht dat Max ook een uitzondering is en wel dichter dan dicht betrokken is bij RB en de motor. Dit kan een strategie zijn zoals Fer het ook lijkt te doen. Ik geloof erin dat Vet veel meer info te zien krijgt dan dat de meeste andere teams aan hen coureurs geven.
Maar Ham? ik zie het niet meer. Ik denk dat HAM echt bijna de status (ik moet hier heeeeel voorzichtig zijn want mijn woordkeuze gaat gechargeerd zijn. ) diva heeft gekregen daar. Maar ik wil niemand tegen het been schuppen
(ik ben geen Ham fan, maar heb niks dan respect voor die kerel. Wat een top coureur! )
Wellicht dat Max ook een uitzondering is en wel dichter dan dicht betrokken is bij RB en de motor. Dit kan een strategie zijn zoals Fer het ook lijkt te doen. Ik geloof erin dat Vet veel meer info te zien krijgt dan dat de meeste andere teams aan hen coureurs geven.
Maar Ham? ik zie het niet meer. Ik denk dat HAM echt bijna de status (ik moet hier heeeeel voorzichtig zijn want mijn woordkeuze gaat gechargeerd zijn. ) diva heeft gekregen daar. Maar ik wil niemand tegen het been schuppen
(ik ben geen Ham fan, maar heb niks dan respect voor die kerel. Wat een top coureur! )
[ Voor 6% gewijzigd door World Citizen op 06-08-2018 21:38 ]
FreeReef.nl
F1 wil terug naar de kauwgumbal-banden van 2013 per 2020. Hallo racerondjes 12 sec langzamer dan kwalificatie. What the bloody hell denken ze dat teams gaan doen? Oprijden en dan 4 x stoppen? Gék zijn die gasten van liberty.
Waar heb je het over?Rene44 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 22:25:
F1 wil terug naar de kauwgumbal-banden van 2013 per 2020. Hallo racerondjes 12 sec langzamer dan kwalificatie. What the bloody hell denken ze dat teams gaan doen? Oprijden en dan 4 x stoppen? Gék zijn die gasten van liberty.
PSN
Bist du krank oder hast du gezaufen?Rene44 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 22:25:
Ik denk dan dat sommige mensen niet zo goed in Engels zijn en denken dat de FIA wil dat ze 2s per rondje langzamer worden
Met name dat waardeloze artikel

Er staat bij de Fia. namelijk 2s na 10% race distance van de allerzachtste band.
• Hard compound: 2s degradation achieved at 22% race distance. Base lap time
• Medium compound: 2s degradation achieved at 18% race distance. 1.2s/lap quicker than Hard compound
• Soft compound: 2s degradation achieved at 10% race distance. 2.2s/lap quicker than Hard compound
[ Voor 28% gewijzigd door YakuzA op 06-08-2018 22:54 ]
PSN
Vind ik een rare conclusie.. Maar we zien helaas pas volgend jaar wat Honda doet. Ik snap niet dat iedereen zo positief is. Alsof Renault evenaren al oke is.. nee dan heb je alsnog een prutmotor.DaniëlWW2 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 20:01:
[...]
Dan was het geld kennelijk ook niet het probleem. Ricciardo zal ook echt wel wat data van de Honda PU te zien hebben gekregen om hem te overtuigen dat die niet meer sh*t is, dus dat zal het ook niet zijn. Blijft dus over het wegrennen naar een beduidend minder team want Max.
En Ric kan ook ff 3 a 4 keer Max zijn salaris verdienen bij Renault.
I served in a company of heroes.
Daar is een kleine reden voor. Ik ben zelf ook iets meer positief gestemd over Honda dan Renault.Vuvuzela schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 22:48:
[...]
Vind ik een rare conclusie.. Maar we zien helaas pas volgend jaar wat Honda doet. Ik snap niet dat iedereen zo positief is. Alsof Renault evenaren al oke is.. nee dan heb je alsnog een prutmotor.
En Ric kan ook ff 3 a 4 keer Max zijn salaris verdienen bij Renault.
Vaak word vergeten dat Renault al een tijdje mee doet in dit motorformat. Ook heeft iedereen een keer over het hart gestreken met deze fabrikant. Renault laat toch eigenlijk al een tijdje TE lang zien dat ze niet helemaal meekomen.
Honda is nog wat jonger...
Daarnaast, maar dat is wel een hele persoonlijk reden, worden er auto's onderhouden en gerestaureerd aan huis, en is mij geleerd (deels ervaring) dat je Franse auto's moet vermijden
FreeReef.nl
Renault: 2014 - 2018
Honda: 2015 - 2018
een jaartje vind ik niet zo spannend.
Honda: 2015 - 2018
een jaartje vind ik niet zo spannend.
Hoeveel F1 motoren had je ook alweer gereviseerd?en is mij geleerd (deels ervaring) dat je Franse auto's moet vermijdenSorry..
En dan koop je een Mercedes met een rebadged Renault motor erin, sorry...World Citizen schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 23:06:
[...]
...
Daarnaast, maar dat is wel een hele persoonlijk reden, worden er auto's onderhouden en gerestaureerd aan huis, en is mij geleerd (deels ervaring) dat je Franse auto's moet vermijdenSorry..
Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad
Het heet niet voor niks Franse troep heWorld Citizen schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 23:06:
[...]
Daar is een kleine reden voor. Ik ben zelf ook iets meer positief gestemd over Honda dan Renault.
Vaak word vergeten dat Renault al een tijdje mee doet in dit motorformat. Ook heeft iedereen een keer over het hart gestreken met deze fabrikant. Renault laat toch eigenlijk al een tijdje TE lang zien dat ze niet helemaal meekomen.
Honda is nog wat jonger...
Daarnaast, maar dat is wel een hele persoonlijk reden, worden er auto's onderhouden en gerestaureerd aan huis, en is mij geleerd (deels ervaring) dat je Franse auto's moet vermijdenSorry..
Ik vond de bandenslijtage van 2011 anders een stuk voorspelbaarder dan wat we nu hebben. Nu lijken ze gewoon lekker door te kunnen rijden de ene race. 70 ronden is geen probleem. Volgende race is het ineens brandhout en moeten we bang zijn dat ze gaan ploffen. En op 25 ronden oude banden nog gewoon even snelle tijden neerzetten. Nee dan liever een band die geleidelijk afloopt zodat teams sneller worden gedwongen een pitstop te doen. Ik vond dan de strategie van wanneer ga je pitten veel beter te volgen en voorspellen. Iedereen klaagt nu over de banden, maar de tijden gaan er niet significant van achteruitRene44 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 22:25:
Inderdaad. Hier een Focus 1.6 TDCi met (helaas) een motor uit de PSA -stal. En dat merk je.
Ontopic: ik ben benieuwd naar de reactie van Max (en dan niet een social media reactie maar in een interview o.i.d.) over het vertrek van RIC en of er toch wat wrevel is geweest tussen die twee.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Verwijderd
Enig idee wanneer we meer te horen krijgen betreft de stoelendans? Ben benieuwd wie nou écht RIC gaat vervangen
'k Verwacht dat je nog even geduld moet hebben. Het besluit van RIC heeft volgens mij voor velen redelijk wat roet in het eten gegooidVerwijderd schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 07:58:
Enig idee wanneer we meer te horen krijgen betreft de stoelendans? Ben benieuwd wie nou écht RIC gaat vervangen
Ik las 1 bericht dat F1 terug naar zachtere banden wil.
Dort, wo du nicht bist, dort ist das Glück.
Maar uiteindelijk ging iedereen langzamer rijden om banden te sparen. We zitten thans met autos van 800kg die zachte banden in no time kaput machen. Dan maar 2-3 sec langzamer als dat 1 pitstop scheelt. De enige die doorknalde was Red Bul, die de magic key ontdekte om die pirelli's heel te houden, hence Vettel's 4e titel (Singapore 2013 is 1 van zn meest fantastische races ooit). Maar ook die auto was 200kg lichter. Ik ben erg pessimistisch dat zachtere banden racen gaan helpen.Martinspire schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 00:17:
[...]
Ik vond de bandenslijtage van 2011 anders een stuk voorspelbaarder dan wat we nu hebben. Nu lijken ze gewoon lekker door te kunnen rijden de ene race. 70 ronden is geen probleem. Volgende race is het ineens brandhout en moeten we bang zijn dat ze gaan ploffen. En op 25 ronden oude banden nog gewoon even snelle tijden neerzetten. Nee dan liever een band die geleidelijk afloopt zodat teams sneller worden gedwongen een pitstop te doen. Ik vond dan de strategie van wanneer ga je pitten veel beter te volgen en voorspellen. Iedereen klaagt nu over de banden, maar de tijden gaan er niet significant van achteruit
Jup, ik wil n s40 1.6D gaan kopen maar t enige dat me daarin nog tegenhoudt is dat er een PSA blok in ligt.hansvk schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 07:24:
[...]
Inderdaad. Hier een Focus 1.6 TDCi met (helaas) een motor uit de PSA -stal. En dat merk je.
Ontopic: ik ben benieuwd naar de reactie van Max (en dan niet een social media reactie maar in een interview o.i.d.) over het vertrek van RIC en of er toch wat wrevel is geweest tussen die twee.
Ik denk dat Max en Daniel geen grote problemen hadden hoor. RIC zn vertrek zal vooral komen door de Honda motor gecombineerd met geld.
//offtopicmark-k schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 08:10:
[...]
Jup, ik wil n s40 1.6D gaan kopen maar t enige dat me daarin nog tegenhoudt is dat er een PSA blok in ligt.
Ik denk dat Max en Daniel geen grote problemen hadden hoor. RIC zn vertrek zal vooral komen door de Honda motor gecombineerd met geld.
Elk merk heeft zo z'n gremlin motoren, oude PSA blokken waren kut, nieuwe zijn goed... rij zelf met een Z20LEH (GM/Opel) die ook z'n dingetjes heeft en daarvoor had ik een N42 (BMW), laat ik daar maar niet over beginnen
/ontopic
Denk je dat de Honda motor mee heeft gewogen bij de beslissing van Ricciardo? Hij moet toch ook zien dat Honda flinke stappen aan het maken is bij STR?
Maar goed, misschien heeft hij iets bij Renault gezien wat hem heeft overtuigd dat ze mee gaan doen voor het WCC...
Ric was gewoon toe aan wat nieuws. Dat hij niet bij Mer en Fer terecht kon maakte de keus makkelijker. Dan maar Renault.
Als ik naar mijzelf kijk valt 1 ding op. Na 11 jaar bij een werkgever te hebben gewerkt werd ik er uit gewerkt. Daar was ik op dat moment niet blij mee, maar als ik terug kijk is het best goed geweest dat ik weg ging. Ik spreek een vriend en excollega nog steeds en de sfeer is nu volkomen kut te noemen.
Ric was toe aan groener gras, wie niet na een flinke tijd bij 1 werkgever? Ik snap de beste man wel.
Als ik naar mijzelf kijk valt 1 ding op. Na 11 jaar bij een werkgever te hebben gewerkt werd ik er uit gewerkt. Daar was ik op dat moment niet blij mee, maar als ik terug kijk is het best goed geweest dat ik weg ging. Ik spreek een vriend en excollega nog steeds en de sfeer is nu volkomen kut te noemen.
Ric was toe aan groener gras, wie niet na een flinke tijd bij 1 werkgever? Ik snap de beste man wel.
Dat denk ik wel inderdaad. Indien de nieuwsberichten kloppen en Ricciardo het inderdaad zo laat heeft laten weten aan RBR..ArcticWolf schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 08:42:
[...]
knip
/ontopic
Denk je dat de Honda motor mee heeft gewogen bij de beslissing van Ricciardo? Hij moet toch ook zien dat Honda flinke stappen aan het maken is bij STR?
Maar goed, misschien heeft hij iets bij Renault gezien wat hem heeft overtuigd dat ze mee gaan doen voor het WCC...
Eerst kwam er een bericht vanuit Horner dat RBR-HONDA 2019 een overgangsjaar zal worden.
Een dag of twee later (correct?) kwam het bericht van Ricciardo dat hij in 2019 voor Renault zal rijden. Hoewel Renault al enkele jaren aangeven pas vanaf 2020 mee te strijden om het kampioenschap, is dit proces wellicht versneld?
In mijn ogen is Max misschien wel te snel overgehaald om bij te tekenen bij RBR, HONDA zou je-van-het zijn. Ricciardo heeft het rustig afgewacht en toen de ''feiten'' op zijn tafel kwamen heeft hij een beslissing genomen.
@ArcticWolf Hoe dan ook heeft RIC een beslissing genomen. En wat @Mrs Redhawk ook zegt, soms is ergens fris beginnen beter dan ergens blijven hangen. We gaan het zien. Ik vind het nu in ieder geval erg leuk dat RIC en VER nu echt concurrenten van elkaar gaan worden.
Of ze echt concurrenten gaan worden van elkaar ligt er ook maar aan hoe dicht de Renault en de RBR-HONDA op elkaar zitten. Indien er een verschil zit van 2 sec per ronde dan zien ze elkaar niet bepaald op de baan (dat noem ik dan persoonlijk niet concurreren).Jasphur schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 08:50:
@ArcticWolf Hoe dan ook heeft RIC een beslissing genomen. En wat @Mrs Redhawk ook zegt, soms is ergens fris beginnen beter dan ergens blijven hangen. We gaan het zien. Ik vind het nu in ieder geval erg leuk dat RIC en VER nu echt concurrenten van elkaar gaan worden.
Het kan zijn dat Red Bull misschien volgend jaar langzamer is dan dit jaar ivm het overgangsjaar. Renault ontwikkeld lekker verder en heeft RIC die misschien een klein beetje kan helpen bij aero. Ik zie de teams volgend jaar nog wel wat meer naar elkaar toe kruipen.
Let op hoe vaak ik misschien gebruik
Nou, ontwikkeling en Renault gaan de laatste jaren niet echt samen. En ik denk niet dat RIC erg veel verstand heeft van aero.Jasphur schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 08:54:
Het kan zijn dat Red Bull misschien volgend jaar langzamer is dan dit jaar ivm het overgangsjaar. Renault ontwikkeld lekker verder en heeft RIC die misschien een klein beetje kan helpen bij aero. Ik zie de teams volgend jaar nog wel wat meer naar elkaar toe kruipen.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Gezien de prestaties van de Honda motor op dit moment denk ik dat ze niet terug zullen vallen maar op een gelijk niveau en misschien zelfs iets hoger starten. Het lijkt er ook op dat Honda de betrouwbaarheid onder controle heeft. Ik denk dus dat Renault er nog een flinke kluif aan zal hebben om Red Bull qua prestaties in te halen.Jasphur schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 08:54:
Ik denk dat de beslissing van Ricciardo weinig te maken heeft met de Honda motor (vergeet niet dat Honda een groter budget heeft dan Renault, en Ilmor - het geheim achter de Mercedes motor, wat Renault heeft afgeslagen - heeft aangetrokken). Dat RBR Honda gaat gebruiken is al ruim een jaar bekend, en als Ricciardo daar problemen mee heeft had hij wel eerder bekend gemaakt naar Renault te gaan. Nee, het heeft met iets anders te maken. De laatste paar races kon je ook merken dat Ricciardo enigsins gefrustreerd was, zoals op de radio in Oostenrijk tijdens de kwalificatie.
Ik heb bij Ricciardo altijd het idee dat de 24/7 big-smile gewoon een masker is. Want zoals hij het gedaan heeft is niet helemaal netjes tegenover zijn team in de garage. Weken lang tegen zijn team zeggen "ja, ik ga bij tekenen maar we hebben het nog over de details." en vervolgens "ik ga naar Renault". Dat bij Horner en Marko een poot uit wou draaien, oke. Maar om zo te doen tegen je engineers..
We weten natuurlijk niet wat er verder allemaal gebeurd is, en we doen nu of naar Renault gaan zijn keuze was. Maar misschien was het wel zijn enige optie. We weten volgens mij allemaal hoe dr. Marko kan zijn in zulke gevallen.
Ik heb bij Ricciardo altijd het idee dat de 24/7 big-smile gewoon een masker is. Want zoals hij het gedaan heeft is niet helemaal netjes tegenover zijn team in de garage. Weken lang tegen zijn team zeggen "ja, ik ga bij tekenen maar we hebben het nog over de details." en vervolgens "ik ga naar Renault". Dat bij Horner en Marko een poot uit wou draaien, oke. Maar om zo te doen tegen je engineers..
We weten natuurlijk niet wat er verder allemaal gebeurd is, en we doen nu of naar Renault gaan zijn keuze was. Maar misschien was het wel zijn enige optie. We weten volgens mij allemaal hoe dr. Marko kan zijn in zulke gevallen.
Heel dat gebeuren met sneller slijtende banden was volgens mij ooit bedacht naar aanleiding van een race in Canada waarin de banden ineens onverwacht snel sleten waardoor er nog wel wat spektakel ontstond door dat er mensen toch nog een keer naar binnen moesten. Dat was voor zover ik mij kan herinneren de reden dat de FIA dachten dat het wel een goed plan zou zijn om dit kunstmatig in te voeren.Rene44 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 08:05:
[...]
Ik las 1 bericht dat F1 terug naar zachtere banden wil.
[...]
Dort, wo du nicht bist, dort ist das Glück.![]()
[...]
Maar uiteindelijk ging iedereen langzamer rijden om banden te sparen. We zitten thans met autos van 800kg die zachte banden in no time kaput machen. Dan maar 2-3 sec langzamer als dat 1 pitstop scheelt. De enige die doorknalde was Red Bul, die de magic key ontdekte om die pirelli's heel te houden, hence Vettel's 4e titel (Singapore 2013 is 1 van zn meest fantastische races ooit). Maar ook die auto was 200kg lichter. Ik ben erg pessimistisch dat zachtere banden racen gaan helpen.
Echter, of dat het rubber nu snel of langzaam slijt. Als je het van te voren weet kan je de strategie er op aan passen. Dus het spektakel wat de FIA had gehoopt is nooit gekomen, juist het tegenovergestelde het banden sparen.
Wat dat betreft geeft mij maar de banden van vroeger met die groeven. Niet dat ik die groeven terug wil, maar daar konden ze mee door trappen tot er geen groef meer op de band stond en het gewoon slicks waren. Gewoon trappen met die bak.
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Dit topic is gesloten.
Let op:
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics
Discussie over een mogelijke GP in Nederland kan vanaf nu in [F1] GP in Nederland?
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2
IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics
Discussie over een mogelijke GP in Nederland kan vanaf nu in [F1] GP in Nederland?
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2
IRC: http://irc.tweakers.net/f1