[F1] Seizoen 2018 - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 96 Laatste
Acties:
  • 556.999 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:12

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Gynnad schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:39:
Eerlijk gezegd dat hij geen 1e rijder kan zijn bij Mercedes, Ferrari en RB is natuurlijk onzin, bij RedBull is hij gewoon de 1e rijder, haalt elk seizoen nog meer punten dan Max, dus dat is zeker niet de reden van zijn vertrek.
Maar de focus zal verschuiven, Max zit in z'n laatste 3 jaar (dacht ik) voor jongste wereldkampioen, buiten de gok voor 19/20 op honda, is z'n laatste kans 2021. Dus heeft RBR straks een optie tot wereldkampioen, denk ik toch echt dat ze voor de max-titel gaan.

Zijn frustratie was al hoog met hele Ricard gezeur rond towing, denk dat daar al een deukje in z'n RBR-relatie is gekomen.

Principe heeft RIC maar tot 2020 om hopen op ander stoeltje, als er daarna een stoel bij FER/MERC vrij komt, is VER ook contract-vrij, lijkt mij vanuit MERC/FER de keuze toch simpeler.

Ik zie het als gegokt en flink verloren, eerst contract uitstellen op hoop op FER/MERC, tot het punt dat RBR zo nodig RIC niet meer nodig hadden (GAS/HAR/SAI), dat dit z'n laatste keuze is geworden. RBR zal er zeker niet slechter van worden, die heeft nog 3 man in line-up staan om op te volgen.

Het is jammer, het was veruit leukste duo op de baan, maar mogelijk dat een GAS of SAI net zo'n situatie kan creeren, vind ik het ook allemaal best.

[ Voor 30% gewijzigd door SinergyX op 03-08-2018 14:54 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Jasphur schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:22:
Wat zijn feedback skills van RIC eigenlijk. Wat hebben de engineers van Renault aan hem? Kan RIC de gehele wagen (PU en aero) naar een hoger niveau trekken?
Dat is iets dat ik mij serieus afvraag. Er bestaat het idee dat veel topcoureurs wel een team om zich heen kunnen bouwen. I would like to call BS on that one. :9

Kijk alleen al naar de kampioenen van dit millennium. Alonso ging van team naar team, bouwde nooit iets op en liet sommige teams in een puinzooi achter. Zijn huidige contract bij McLaren is waarschijnlijk het beste voorbeeld. Hamilton kwam meteen in een uitstekende auto te zitten, waarna McLaren geleidelijk wegzakte en hij overstapte naar een uitstekende Mercedes, precies op het juiste moment. Vettel kwam precies op het juiste moment in RBR terecht, en na jaren bij Ferrari begint het daar pas te draaien. Vettel lijkt dus wel iets te kunnen als het om feedback voor ontwikkeling gaat.

Blijven Rosberg en Schumacher over. Schumacher ging pas naar Ferrari toen duidelijk was dat het team in staat zou zijn te winnen, niet om het op te bouwen. Een beetje opbouwen misschien, maar meer de laatste loodjes dan het echte werk. Rosberg is interesant. Jaren naast Schumacher in de Mercedes en competitief terwijl Mercedes zich goed ontwikkelden. Daarna in 2016 eindelijk zijn slag geslagen toen hij er nog een tandje bij zette. Ik denk dat hij de enige WDC winnaar is waar je werkelijk van kan zeggen dat hij een auto goed kan ontwikkelen en een team kan bouwen. Rosberg heeft dan ook de inteligentie en het talent om zelf aan een auto te ontwikkelen als hij zou willen. Verder lijkt hij altijd erg gevoelig te zijn geweest voor afstelling en de fijne details, waardoor je die ook kan helpen verbeteren.

Ricciardo weet ik echt niet. Zit al jaren bij RBR, en RBR is altijd redelijk constant geweest. De RB13 was waarschijnlijk de slechtste, en meest doorontwikkelde RB in het V6 tijdperk. De vraag is in hoeverre de coureurs een rol speelden in die ontwikkeling, en welke van de twee belangrijker was? Daar heb ik echt geen antwoord op. Ik moet het dus nog maar zien of Ricciardo naar Renault opeens voor een impuls gaat zorgen. :/
Spotmatic schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:11:
[...]

Mee eens, maar wel een hoop tekst om te zeggen dat Ricciardo een kapitale fout heeft gemaakt. Hoe heeft het dan toch zo ver kunnen komen? Of is het een gevalletje "veel beloven en weinig geven doet de gek in vreugde leven".

Ik kan me ook niet voorstellen dat HUL dit een fijne situatie vindt. Ineens krijgt hij een zeer ervaren teamgenoot en moet hij vol aan de bak om RIC bij te houden.
He, ik heb de studie geschiedenis met succes afgerond hoor. Een randvoorwaarde voor afstuderen is dat je met geen mogelijkheid een argument kan opbouwen in een alinea of minder. Doe je dit wel, dan mag je opnieuw beginnen aan je scriptie van minstens zestig bladzijden. :Y) :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Formula one
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 20-09 20:15
Jammer ik vond het een goed duo max en Daniël, ik denk dat ze gasly naast hem neerzetten desnoods als 2de rijder want sainz en max ging niet zo goed toen ze bij toro rosso zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Grimmie187 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:48:
[...]

RBR doet naar eigen zeggen niet aan 1e en 2e rijders. Daarnaast zou Ricciardo daar de meeste aanspraak op maken als ik naar de WK punten kijk afgelopen seizoenen.
Eens hoor. Ik begrijp alleen anders al helemaal niet waarom Ricc weg zou gaan. Ik probeer er een touw aan vast te knopen en dit is tot nu toe mijn beste verklaring :)

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pas08
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-09 14:33
Door lang te wachten met het maken van een keuze heeft Ricciardo min of meer zijn eigen onderhandelingspositie verslechterd. In eerste instantie is er denk ik echt wel een leuk aanbod geweest van RB, met gelijkwaardig salaris en positie t.o.v. VER.

Dat aanbod is verlopen en met het verstrijken van de tijd heeft Riciardo minder te eisen/wensen gehad, ook door zijn openlijke geflirt met andere teams. RB zal het aanbod af hebben gezwakt m.b.t. Salaris en positie

Die Marko is een bikkelharde daarin, als je het mij vraagt. Hij heeft een tijd terug een keer in een interview gesteld dat Ricoardo nergens heen kan, oftewel minder te eisen heeft.

Ik ga er wel van uit dat deze move ook voor RB enigzins als een verrassing komt. Renault is geen duidelijke stap voorwaarts.

Maar de tijd zal het leren. Ik vermoed dat Daniël (hier bedoel ik dus danielww2 mee) het wel aardig bik het rechte eind heeft. Renault gaat inkomsten missen die niet 1,2,3 opgevuld gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-09 23:44

Damian

Insane Obtrusion

Formula one schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:50:
Jammer ik vond het een goed duo max en Daniël, ik denk dat ze gasly naast hem neerzetten desnoods als 2de rijder want sainz en max ging niet zo goed toen ze bij toro rosso zaten.
Niemand die ik kan verzinnen die nog een zitje zoekt zal eerste rijder worden naast Max.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@DaniëlWW2 ik kan mij vergissen, maar van Schumacher wordt toch vrij breed aangegeven dat hij technisch goed was, en een auto wel degelijk kon ontwikkelen. Bij Ferrari stapte hij ook zeker niet in een gespreid bedje.

En qua intelligentie; denk dat de meesten wel een IQ van 120+ hebben. Anders red je het niet.

Of zal ik Stroll aanhalen als de uitzondering die de regel bevestigt? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:42
Spotmatic schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:48:
[...]

Puur naar de punten kijkend is er inderdaad geen sprake van een overklassing. Maar we weten heus wel dat Max in alle andere opzichten RIC met twee vingers in z'n neus voorbij rijdt. Het is niet voor niets dat RIC de naam heeft dat hij alleen op het podium komt als VER uitvalt. ;)
Daar ben ik het niet mee eens.

Ik vind dat Max inderdaad meer potentie en snelheid heeft dan Ricciardo maar ik vind ook dat Ricciardo een intelligentere coureur is die over een seizoen meer punten scoort en dus beter presteert op het moment.

Als ik het voor het zeggen zou hebben bij RBR zou ik het een lastige keuze vinden.. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Grimmie187 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:46:
No offense maar ik hoor al een paar keer voorbij komen dat Ricciardo overklast wordt door Max bij RBR. Wanneer is dat precies gebeurd of gaat dat gebeuren? :Y)
In de kwalificatie, waar pure snelheid een grote rol speelt, staat het ondertussen 9-3.
In de race is Max op rondetijd vaak ongeveer 2 tienden sneller dan Ric.

Hij staat achter door meerdere factoren, maar op pure snelheid kan Ric het al een tijdje niet meer bijbenen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 22:01

Spotmatic

Ken sent me

Bansheeben schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:51:
[...]
Eens hoor. Ik begrijp alleen anders al helemaal niet waarom Ricc weg zou gaan. Ik probeer er een touw aan vast te knopen en dit is tot nu toe mijn beste verklaring :)
Een optelsom van factoren. Maar vooral: eieren voor z'n geld. Had hij nu de overstap niet gemaakt dan was zijn marktwaarde aan het einde van het jaar helemaal verdampt.:P
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:50:
[...]
He, ik heb de studie geschiedenis met succes afgerond hoor. Een randvoorwaarde voor afstuderen is dat je met geen mogelijkheid een argument kan opbouwen in een alinea of minder. Doe je dit wel, dan mag je opnieuw beginnen aan je scriptie van minstens zestig bladzijden. :Y) :P
Ik ben dan ook niet academisch geschoold maar kom meteen tot de kern van mijn betoog. :-P

(Maar toch: petje af voor jouw doortimmerde reacties. Ik lees ze met bijzonder veel plezier!)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:03
MikeyMan schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:53:
@DaniëlWW2 ik kan mij vergissen, maar van Schumacher wordt toch vrij breed aangegeven dat hij technisch goed was, en een auto wel degelijk kon ontwikkelen. Bij Ferrari stapte hij ook zeker niet in een gespreid bedje.

En qua intelligentie; denk dat de meesten wel een IQ van 120+ hebben. Anders red je het niet.

Ferrari was bij de komst van Schumacher ook een puinhoop. Duurde ook twee jaar voordat het daar helemaal draaide en Schumacher de kampioenschappen aan elkaar reeg.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

Ik acht de kans dat Gasly doorgroeit en RBR Sainz laat gaan ook zeer groot. Wie er STR stoeltjes gaat vullen is eigenlijk een grotere vraag. Verwacht Hartley niet nog een jaar en ook Sainz zie ik niet teruggaan naar STR.

De kraan is aardig droog bij RBR qua jong talent. Misschien dat ze Lando kunnen ritselen bij McLaren of mogelijk Albon een kans kunnen geven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Ben ik de enige die benieuwd is naar de reactie van Max op dit nieuws???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:43

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Alonso halen en proberen Ferrari nog een poot uit te draaien komend seizoen :P

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Laatst online: 02-08 23:01
Bosmonster schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:55:
Ik acht de kans dat Gasly doorgroeit en RBR Sainz laat gaan ook zeer groot. Wie er STR stoeltjes gaat vullen is eigenlijk een grotere vraag. Verwacht Hartley niet nog een jaar en ook Sainz zie ik niet teruggaan naar STR.

De kraan is aardig droog bij RBR qua jong talent. Misschien dat ze Lando kunnen ritselen bij McLaren of mogelijk Albon een kans kunnen geven.
Hartley is een goede develpment coureur met heel veel ervaring. Volgend jaar nog een jaartje ontwikkelen samen met Honda zie ik hem nog wel doen.

Dat helpt RBR ook he :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:25

Edd

Spotmatic schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:57:
Ja, ik denk het. Ik verwacht eerlijk gezegd dat het Max wel een beetje koud zal laten.
Zoiets van: "Het was leuk, maar veel succes bij Renault.. Doei!!" :+

-

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Max zal het echt een worst wezen wie er naast hem rijdt. Dat heeft hij ook al meermaals aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
Rivanov schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:54:
[...]

Ferrari was bij de komst van Schumacher ook een puinhoop. Duurde ook twee jaar voordat het daar helemaal draaide en Schumacher de kampioenschappen aan elkaar reeg.
4 jaar ;) hij begon daar in 96 maar werd pas kampioen in 2000 (ok, hij had in 1999 al kampioen geworden zonder zijn beenbreuk)

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 19:56

Wom

Ocon zijn plannen nu dus ook gedwarsboomt denk ik? Die zou toch richting Renault willen bewegen?
[...]

Dat is iets dat ik mij serieus afvraag. Er bestaat het idee dat veel topcoureurs wel een team om zich heen kunnen bouwen. I would like to call BS on that one. :9

Kijk alleen al naar de kampioenen van dit millennium. Alonso ging van team naar team, bouwde nooit iets op en liet sommige teams in een puinzooi achter. Zijn huidige contract bij McLaren is waarschijnlijk het beste voorbeeld. Hamilton kwam meteen in een uitstekende auto te zitten, waarna McLaren geleidelijk wegzakte en hij overstapte naar een uitstekende Mercedes, precies op het juiste moment. Vettel kwam precies op het juiste moment in RBR terecht, en na jaren bij Ferrari begint het daar pas te draaien. Vettel lijkt dus wel iets te kunnen als het om feedback voor ontwikkeling te gaan.

Blijven Rosberg en Schumacher over. Schumacher ging pas naar Ferrari toen duidelijk was dat het team in staat zou zijn te winnen, niet om het op te bouwen. Een beetje opbouwen misschien, maar meer de laatste loodjes dan het echte werk. Rosberg is interesant. Jaren naast Schumacher in de Mercedes en competitief terwijl Mercedes zich goed ontwikkelden. Daarna in 2016 eindelijk zijn slag geslagen toen hij er nog een tandje bij zette. Ik denk dat hij de enige WDC winnaar is waar je werkelijk van kan zeggen dat hij een auto goed kan ontwikkelen en een team kan bouwen. Rosberg heeft dan ook de inteligentie en het talent om zelf aan een auto te ontwikkelen als hij zou willen. Verder lijkt hij altijd erg gevoelig te zijn geweest voor afstelling en de fijne details, waardoor je die ook kan helpen verbeteren.
Denk eerlijk gezegd dat je Schumacher iets te weinig credits geeft. Diverse verhalen van monteurs en engineers die met hem werkten beschreven iemand die tot in detail kon vertellen wat er veranderd moest worden. Geholpen door een constante pace (denk aan de miljoenen rondjes op Fiorano :+) kon men heel goed zien of iets wel of niet werkte.

Vergeet niet, de '96 Ferrari was echt een drama hoor. maar het is de combi Byrne/Todt/Brawn en Schumacher die het in deze gedaan heeft. Want enkel een rijder kan een auto niet beter maken. Regelgeving veranderd en ook moet je geluk hebben dat de gekozen oplossing werkt. Maar het was niet voor niks dat de rijders naast Schumacher vaak klaagden over de auto zelf. Deze was toegespitst op hoe MS een auto wilde hebben, de tweede coureur moest zich maar aanpassen. Daar kun je veel van vinden, maar het bewijs ligt er dat dit wel gewerkt heeft.

/fanboymode off
Bosmonster schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:55:

Dat laatste gok ik ook. Norris in een ruildeal voor Key.

[ Voor 9% gewijzigd door Wom op 03-08-2018 15:01 ]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
Alhoewel het voor zijn presteren niet veel uitmaakt denk ik eigenlijk dat hij er helemaal niet blij mee is.

Ze kunnen het goed met elkaar vinden en zijn tenslotte buren.. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:57
Was er niet ergens nog een mogelijkheid voor Dan Ticktum voor het nieuwe seizoen genoeg punten & kilometers te maken om alsnog de STR in te mogen?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-09 09:19

Dentist

Next patient please...

afbeelding

[ Voor 5% gewijzigd door Dentist op 03-08-2018 15:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

MikeyMan schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:53:

Daar ben ik niet zo zeker van. Todt zat al bij Ferrari, en Schumacher nam Brown mee. Een jaartje P3 in het WDC pakken en P2 in het WCC, en toen deed Ferrari vanaf 1997 eigenlijk al aardig mee. Dat is gewoon te weinig tijd om het puur aan Schumacher aan te schrijven, of Schumacher en Brown. Natuurlijk kon Schumacher aardige feedback geven, maar de basis moet er al hebben gelegen. Anders gaat het niet zo snel. :)

Oh en @Wom. :P
Spotmatic schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:54:

Ik ben dan ook niet academisch geschoold maar kom meteen tot de kern van mijn betoog. :-P

(Maar toch: petje af voor jouw doortimmerde reacties. Ik lees ze met bijzonder veel plezier!)
Tja, ieder zo zijn eigen talenten. Ik kan bijvoorbeeld nauwelijks normaal schrijven door een zeer slechte fijne motoriek. Sociaal ook niet er vaardig etc. Ik zeg dit omdat ik er soms wel mee zit dat ik zo goed kan nadenken en analyseren, en dat ik me zorgen maak dat ik onnodig arrogant overkom. Iedereen heeft zijn eigen talenten. :)

[ Voor 26% gewijzigd door DaniëlWW2 op 15-08-2018 13:40 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:13
Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/w6evUmoRbBYY1y9AVu/giphy.gif

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-09 19:50

basvn

Breezand - NHN

Suicyder schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:00:
Was er niet ergens nog een mogelijkheid voor Dan Ticktum voor het nieuwe seizoen genoeg punten & kilometers te maken om alsnog de STR in te mogen?
Binnen 3 jaar moet hij 40 punten scoren voor zijn superlicentie Wikipedia: FIA superlicentie

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Grimmie187 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:54:
[...]

Daar ben ik het niet mee eens.

Ik vind dat Max inderdaad meer potentie en snelheid heeft dan Ricciardo maar ik vind ook dat Ricciardo een intelligentere coureur is die over een seizoen meer punten scoort en dus beter presteert op het moment.

Als ik het voor het zeggen zou hebben bij RBR zou ik het een lastige keuze vinden.. ;)
Als je alleen kijkt naar de punten die gescoord zijn zou je het als lastig kunnen zien. Maar bij RBR zijn ze wel wat wijzer dan dat.

Ze kijken natuurlijk naar veel meer zaken. Hebben veel meer data.

Denk dat het voor RBR helemaal niet lastig was. Zij werken met allebei de coureurs en hebben al die data en obv daarvan zien ze gewoon meer potentie in VER dan RIC en geef ze daar geen ongelijk in.

Had graag gezien dat RIC en VER bij elkaar waren gebleven, vind het een perfect duo.

Had RIC wel naar Ferrari willen zien gaan. Denk dat hij sneller is dan VET. Maar ja.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
[...]

Kijk alleen al naar de kampioenen van dit millennium. Alonso ging van team naar team, bouwde nooit iets op en liet sommige teams in een puinzooi achter. Zijn huidige contract bij McLaren is waarschijnlijk het beste voorbeeld. Hamilton kwam meteen in een uitstekende auto te zitten, waarna McLaren geleidelijk wegzakte en hij overstapte naar een uitstekende Mercedes, precies op het juiste moment. Vettel kwam precies op het juiste moment in RBR terecht, en na jaren bij Ferrari begint het daar pas te draaien. Vettel lijkt dus wel iets te kunnen als het om feedback voor ontwikkeling gaat.

Ricciardo weet ik echt niet. Zit al jaren bij RBR, en RBR is altijd redelijk constant geweest. De RB13 was waarschijnlijk de slechtste, en meest doorontwikkelde RB in het V6 tijdperk. De vraag is in hoeverre de coureurs een rol speelden in die ontwikkeling, en welke van de twee belangrijker was? Daar heb ik echt geen antwoord op. Ik moet het dus nog maar zien of Ricciardo naar Renault opeens voor een impuls gaat zorgen. :/

[...]
Eens, ik denk ook dat het hele 'team bouwen' onzin is om aan een coureur toe te schrijven. Ze kunnen hard rijden, verder weinig (en al helemaal geen bedrijven/teams opbouwen). :+

Het is hooguit zo dat je als coureur graag in een positie wil komen te zitten dat je plek en functioneren nooit en te nimmer in gevaar komt. Dat creëert een soort rust en harmonie binnen het team waarbij (mits er voldoende andere middelen beschikbaar zijn) de meeste kans op success ontstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Damian schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:53:
[...]

Niemand die ik kan verzinnen die nog een zitje zoekt zal eerste rijder worden naast Max.
Gasly, goede races gereden bij STR, heeft al zijn potentie laten zien dit jaar.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 10:34

WhySoSerious

Be the change.

Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/3ov9jSdQxyDQA2c7Wo/giphy.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Nieuwsbericht staat ook op site van Verstappen.nl, meer niet. https://www.verstappen.nl/nl/article/10877/

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinuz___
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:11
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:00:
[...]
Daar ben ik niet zo zeker van. Todt zat al bij Ferrari, en Schumacher nam Brown mee. Een jaartje P3 in het WDC pakken en P2 in het WCC, en toen deed Ferrari vanaf 1997 eigenlijk al aardig mee. Dat is gewoon te weinig tijd om het puur aan Schumacher aan te schrijven, of Schumacher en Brown. Natuurlijk kon Schumacher aardige feedback geven, maar de basis moet er al hebben gelegen. Anders gaat het niet zo snel. :)
Toch heb ik dit in de jaren '90 ook regelmatig gehoord/gelezen, dat goede feedback één van de belangrijke kwaliteiten van Schumacher was. Maar met alleen goede feedback van een coureur ben je er nog niet, ik denk dat hij destijds inderdaad ook geluk had met Todt en Brown.
Misschien geeft Alonso de laatste jaren nog veel betere feedback dan Schumacher ooit deed :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Wat denken we trouwens van Ocon naast Max? Ik weet dat hij niet uit eigen kweek komt, maar qua kwaliteiten misschien wel de beste kandidaat met een onzekere toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Slavy schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:05:
[...]

Gasly, goede races gereden bij STR, heeft al zijn potentie laten zien dit jaar.
Dan zal Gasly echt tweede rijder zijn hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

StealthyPeanut schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:08:
Wat denken we trouwens van Ocon naast Max? Ik weet dat hij niet uit eigen kweek komt, maar qua kwaliteiten misschien wel de beste kandidaat met een onzekere toekomst.
Max wint dat, en dan krijg je oorlog binnen RBR. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Laatst online: 21-09 10:34

WhySoSerious

Be the change.

StealthyPeanut schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:08:
Wil alleen naar Mercedes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Wat is de kans dat een rijder die niet uit de kweekvijver van RBR komt een plek naast Max krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

demonic schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:59:
[...]

Hartley is een goede develpment coureur met heel veel ervaring. Volgend jaar nog een jaartje ontwikkelen samen met Honda zie ik hem nog wel doen.

Dat helpt RBR ook he :)
Hartley in de RBR voor een jaartje is ook geen gek idee. Het is echt geen slechte coureur, hooguit dat F1 niet helemaal zijn ding is omdat ie 4 jaar lang in een LMP1 gezeten heeft, wat compleet andere auto's zijn qua rijgedrag.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Damian schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:09:
[...]

Dan zal Gasly echt tweede rijder zijn hoor :P
Daar ben ik skeptisch over, Max was ook een "groentje" vergeleken bij Ricciardo, hij had echter alleen een boost (en veel geluk dankzij Merc) dat hij zijn eerste race meteen won, anders had hij nu ook minder respect gehad. Daarnaast, Een eerste rijder is er niet bij RBR, dat is meermaals gezegd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:09:
[...]

Max wint dat, en dan krijg je oorlog binnen RBR. :+
Ligt er helemaal aan hoe Oconsistent Max kan zijn :+ Ocon heeft daarmee eerder max kunnen verslaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Stoelpoot schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:10:
[...]

Ligt er helemaal aan hoe Oconsistent Max kan zijn :+ Ocon heeft daarmee eerder max kunnen verslaan.
Dat geneuzel over consistentie. Max moet gewoon vooraan rijden, dan heb je dat gezeur niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Laatst online: 13-09 18:52
RobinHood schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:10:
[...]

Hartley in de RBR voor een jaartje is ook geen gek idee. Het is echt geen slechte coureur, hooguit dat F1 niet helemaal zijn ding is omdat ie 4 jaar lang in een LMP1 gezeten heeft, wat compleet andere auto's zijn qua rijgedrag.
Dat kost RBR denk ik te veel punten

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Bosmonster schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:13:
[...]

Dat geneuzel over consistentie. Max moet gewoon vooraan rijden, dan heb je dat gezeur niet.
Zoals Hamilton? Als die niet 1e rijdt heb je meteen een constante live feed dankzij de FIA. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Slavy schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:14:
[...]

Zoals Hamilton? Als die niet 1e rijdt heb je meteen een constante live feed dankzij de FIA. :+
Inderdaad. "Kijk hoe Hamilton 5 peasants inhaalt over een recht stuk met zijn Duitse cruise control"

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 11:47

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Ik pak alvast de toto er bij :P

Ricciardo, Sainz en Vandoorne sowieso in de persconferentie.
Daniel, Mr. Cyril Abiteboul told the press that he stopped 3 years ago with listening to Mr. Christian Horner. Do you think that Mr. Cyril Abiteboul will listen to you? And do you think that the Renault Formula 1 team will consider to use Honda engines if these are better than their own engines?

Do you think that Max will miss you?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:30

Killjoy

Klingon lawn products

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:00:
[...]

Volgens mij was het bij Schumacher ook een belangrijke factor dat hij een team om zich heen verzamelde waarmee hij goed kon samenwerken. Schumacher had zonder Todt en de basis die Todt in 1994 en 1995 heeft gelegd, niet zo succesvol kunnen zijn. Of een Ricciardo dat kan, weet ik nog zo net niet.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• demonic
Daarnaast heb ik een hogere pet op van Todt dan van die Abiteboul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Stoelpoot schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:10:
[...]
Dat is vragen om problemen. Maar hypothetisch zou Ocon de "betere" kunnen zijn als Ocon idd opnieuw minder mechanische pech (en de gevolgen van) zou hebben dan Verstappen heeft gehad in 2014 8)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:25

Edd

Ik vrees dat Ocon hier nog weleens het slachtoffer van kan worden..
Het ligt er maar net aan wat er gaat gebeuren met FI en wat de eigenaren voor een ideeën hebben.
Williams is misschien nog een optie, maar ik ben bang dat hij dat als een stap terug zal zien.

-

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Maar de shock is bij mij ook aan het dalen. :P
We krijgen nu in ieder geval eens echt een silly season te zien waar stoeltjes gaan veranderen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik gok dat Mercedes FI gaat overnemen.
https://twitter.com/MercedesAMGF1/status/1025340142217658368

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Lawrence Barretto [Senior Writer, F1.com] says…

For Ricciardo, the move is something of a risk as Renault are not currently in a position to fight for victories or the world championship and that is unlikely to change by next year.

But they are moving in the right direction. Since returning as a works team in 2016, the Enstone-based squad have made gains each year and are battling to be the fourth-best constructor.

The power unit is making progress, the restructured staff are gelling and the chassis is improving. Critically, they have the resources to keep pushing and will give him their backing.

It may take a year or two and it will be a massive challenge, but this could be the type of project that defines Ricciardo’s career - and for all the right reasons.
Via F1.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Laatst online: 23:27
Blijft Sainz niet gewoon bij Renault? In het bericht van ze staat dat hij bij het team komt en niet Sainz vervangt ofzo. Is hij 3e wiel? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
:+
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DjrA09pX4AAv288.jpg

Maar ik denk dat je gelijk hebt. Wel stom dat ze nu voor de derde keer dezelfde Tweet tekst en dezelfde foto van een contract gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik volg pas sinds nét het Twitter account ;) dus ik ben nog redelijk onbevlekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
Ari Gold schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:31:
Blijft Sainz niet gewoon bij Renault? In het bericht van ze staat dat hij bij het team komt en niet Sainz vervangt ofzo. Is hij 3e wiel? :+
Sainz is onder contract bij RBR en uitgeleend aan Renault. Maar in het nieuwsbericht staat wel gewoon de volgende line-up: RIC naast HUL. Renault heeft maar 2 auto's, en 2 namen. SAI staat daar niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat gaat mercedes doen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Dat was om grappig te zijn na de announcement van Ricciardo dat ie weg ging bij RBR.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:25

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Mwaa...het is misschien net zoiets als de term 'talent'. Dat wordt ook vaak misbruikt. Iemand heeft bepaalde vaardigheden/eigenschappen die toevallig goed uitkomen voor die specifieke tak van sport.
Schumacher vormde met Todt en Brawn een perfect trio om het team naar grote successen te brengen. Het is nogal ingewikkeld om exact te bepalen welke factoren het belangrijkste zijn en wat het aandeel is van de rijder, de teambaas, de ontwerper, de engineers en noem maar op. Ja, ik weet dat er ergens een soort onderzoek ligt waarin ze dat allemaal becijferd hebben, maar dat is ook maar gebasseerd op aannames en een leuk modelletje. De realiteit is altijd weerbarstiger.
Feit is dat het nooit één ding alleen is. Schumacher in een Forti Ford (kennen we 'm nog?) wordt géén wereldkampioen. En Jean Todt volgend seizoen als baasje bij McLaren neerzetten betekent niet dat ze ineens wereldkampioen worden. Nee, het is het geheel. Al die mensen bij elkaar. Todt als teambaas is de verbindende factor die de neuzen dezelfde kant op moet krijgen. Schumacher moet de mensen in het team laten zien dat ze hun inspanning waard zijn, zodat ze zich uit de naad werken voor hem (en voor de glorie van Ferrari/Italië). Al die elementen bij elkaar maakt het team.

Om dat alleen aan Schumacher toe te schrijven is onzin, maar ik denk wel dat ie heel duidelijk gemaakt heeft hoe hij het wil hebben. En door zijn prestaties heeft ie laten zien dat hij zulke eisen mag stellen. Heeft ie het team op die manier om zich heen opgebouwd? Ik weet niet of je dat zo moet omschrijven. Het lijkt dan net alsof het alleen door hem komt. Enerzijds is hij wel degene die de auto over de streep trekt. Of een ander het ook op die manier had kunnen doen zullen we nooit weten. It never happened. Hij was wel de figuur waar iedereen naar keek. Iedereen kent de naam Schumacher, alleen ingewijden kennen de naam Brawn en Todt. Dus in zekere zin is het team rond Schumacher gebouwd. Iedereen kijkt naar hem en werkt voor hem om hem in staat te stellen te winnen. Dat is denk ik het verhaal.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:59
Ocon naar Red Bull langs Max? Als we het hebben over onverwacht nieuws :+

Kleine kans dat het gaat gebeuren met Gasly & Sainz voorhanden.

[ Voor 34% gewijzigd door MuVo op 03-08-2018 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ari Gold schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:31:
Impliciet wel, want Hulkenberg is de man naast Ricciardo. Zolang ze maar met 2 auto's rijden, met elk 1 poppetje erin, is Sainz het kind van de rekening.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Durf eigenlijk niet te voorspellen wie de snellere is, Hulkenberg of Ricciardo. Misschien heb ik Hulkenberg onterecht (te) hoog zitten, maar dat is toch ook geen pannenkoek.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Iets anders. F1 is bezig met mensen hun herrieneringen van de F1 te vragen.

Tja, Giedo wint. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:50:
Iets anders. F1 is bezig met mensen hun herrieneringen van de F1 te vragen.

Tja, Giedo wint. :P
[html] <blockquote class="twitter-tweet" data-lang="nl"><p lang="en" dir="ltr">“Sauber announced Ericsson and Nasr” <a href="https://t.co/Q552abn6QW">https://t.co/Q552abn6QW</a></p>— Giedo van der Garde (@GvanderGarde) <a href="https://twitter.com/GvanderGarde/status/1025298365867851781?ref_src=twsrc%5Etfw">3 augustus 2018</a></blockquote>
<script async src="https://platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>[/html]
Beetje aan de late kant :P
neocon in "[F1] Seizoen 2018 - deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:05
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:28:
Maar de shock is bij mij ook aan het dalen. :P
We krijgen nu in ieder geval eens echt een silly season te zien waar stoeltjes gaan veranderen. :*)
Yep zeker! Met een omvallend ForceIndia, McLaren en Williams die echt in geldnood komen (Martini stopt na dit jaar), Fernando die wat anders wil omdat die McLaren niet wil.

RedBull zal uit de talentenpool vissen en ik denk dat Gasly naast Max komt. Hartley is niet overtuigend dus die zal er denk ik niet meer bij zijn. Dan moet Toro Rosso 2 stoeltjes vullen. Carlos is alleen maar uitgeleend, dus die kunnen ze zo terug in de TR zetten.

Ik zag een gerucht dat Stoffel ook mag inpakken, dan zal Lando instappen in de McLaren.

Dus het wordt echt een tombola!

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Echt, lees ik drie reacties niet en precies daar staat het. |:( 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Leclerc naar Ferrari en Kimi naar RBR.. Nou, dat zou pas gaaf zijn :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whuzz
  • Laatst online: 16-09 17:23

Whuzz

Dodgeball!

Tinuz___ schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:08:
[...]

Misschien geeft Alonso de laatste jaren nog veel betere feedback dan Schumacher ooit deed :+
GP2 ENGINE! :X :P

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Daniel Ricciardo:
"It was probably one of the most difficult decisions to take in my career so far. But I thought that it was time for me to take on a fresh and new challenge. I realise that there is a lot ahead in order to allow Renault to reach their target of competing at the highest level but I have been impressed by their progression in only two years, and I know that each time Renault has been in the sport they eventually won. I hope to be able to help them in this journey and contribute on and off track."
Hij kon zich dan gok ik ook niet helemaal vinden in de Honda overstap? Maarja.. moet ie wel z'n Astin Martin inleveren.. voor een Renault Clio? :P

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
asing schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:54:
[...]

Yep zeker! Met een omvallend ForceIndia, McLaren en Williams die echt in geldnood komen (Martini stopt na dit jaar), Fernando die wat anders wil omdat die McLaren niet wil.

RedBull zal uit de talentenpool vissen en ik denk dat Gasly naast Max komt. Hartley is niet overtuigend dus die zal er denk ik niet meer bij zijn. Dan moet Toro Rosso 2 stoeltjes vullen. Carlos is alleen maar uitgeleend, dus die kunnen ze zo terug in de TR zetten.

Ik zag een gerucht dat Stoffel ook mag inpakken, dan zal Lando instappen in de McLaren.

Dus het wordt echt een tombola!
Meest genoemde is anders dat Sainz naar McLaren gaat. Die geruchten waren er ook al een tijdje als onderdeel van een mogelijk komende stoelendans (waarbij Ocon naar Renault zou gaan). Dit wordt nu weer aangevuld met dat Norris wellicht naar STR zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
SinergyX schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:56:
[...]

Hij kon zich dan gok ik ook niet helemaal vinden in de Honda overstap?
Als ik het me goed herinner stak hij dat ook niet onder stoelen of banken.

In tegenstelling wist Verstappen blijkbaar al lang dat ze waarschijnlijk naar Honda zouden gaan (ook dat hij blijkbaar al voor het verlengen van z'n laatste contract een bezoekje aan de Honda fabriek had gebracht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:05
Verwijderd schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:54:
Leclerc naar Ferrari en Kimi naar RBR.. Nou, dat zou pas gaaf zijn :+
LeClerc is een talent en laat goed zien wat hij kan, maar hij heeft pas 1 seizoen ervaring. Dat gaan ze in Maranello echt niet doen.Als ze het wel doen is het echt een game changer voor Ferrari.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
[...]

Hij kon zich dan gok ik ook niet helemaal vinden in de Honda overstap? Maarja.. moet ie wel z'n Astin Martin inleveren.. voor een Renault Clio? :P
Voor de Twizy die Horner af moest geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

asing schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:59:
[...]

LeClerc is een talent en laat goed zien wat hij kan, maar hij heeft pas 1 seizoen ervaring. Dat gaan ze in Maranello echt niet doen.Als ze het wel doen is het echt een game changer voor Ferrari.
Sssht... Een mens kan hopen :9~
Weet dat het inderdaad een heeeule kleine kans is, maar het zou toch echt gaaf zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

SnowDude schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:14:
[...]

Dat kost RBR denk ik te veel punten
Ik weet het niet, hij rijdt nu niet echt in een topauto, en volgens mij is hij ook een beetje proefkonijn qua afstellingen en aero-veranderingen. Ik denk dat hij met al zijn ervaring wel goede feedback kan geven, iets wat RBR in het eerste jaar met Honda, wat een compleet andere motor is, ook qua bouw, waardoor de nieuwe RB dus ook anders is dan ze gewend zijn, wel van pas kan komen.

Maar het is ook maar een brainfart, Gasly naast Max is waarschijnlijker.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik denk dat Gasly en Sainz toch wel de grootste kanshebbers zijn van het huidige rijdersveld. Al vraag ik me serieus af of het Sainz goed zal doen om zo snel weer te moeten switchen (maar dat moet ie sowieso) en om naast Max te rijden. Of Gasly al klaar genoeg is voor de hoofdmacht vraag ik me ook af.

Maar wie anders... Kan geen andere realistische opties verzinnen. Hartley doet het gewoon niet goed en om nou meteen een juniortalent bij RBR neer te zetten zonder de Toro Rosso stap te nemen zie ik niet gebeuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MS-DOOS
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-05-2024
Ik heb al een paar keer voorbij zien komen "Kimi naar RBR". Ondanks dat ik het niet erg waarschijnlijk acht, zou het wel supervet zijn. Dieter kan vast wel wat extra blikjes aan de man brengen met iceman campagnes etc. Lijkt me een mooi duo met max, zowel on track als off track.

Met een flinke dosis korreltjes zout:

Mercedes....1)...Hamilton.......2)...Bottas
Ferrari.........1)...Vettel............2)...Leclerc
Red Bull......1)...Verstappen...2)...Raikkonen
Renault.......1)...Ricciardo.......2)...Hulkenberg
Haas...........1)...Magnussen...2)...Perez.($)
McLaren.....1)...Alonso...........2)...Sainz
Force India.1)...Stroll.($).........2)...Ocon
Toro Rosso.1)...Gasly.............2)...Norris
Sauber........1)...Ericsson.($)...2)...Giovanizzi
Williams......1)...Sirotkin.($).....2)...Russell

Dat betekent, einde Stoffel, Hartley en Grosjean

[ Voor 23% gewijzigd door MS-DOOS op 03-08-2018 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Verwijderd schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 16:10:
[...]

Sssht... Een mens kan hopen :9~
Weet dat het inderdaad een heeeule kleine kans is, maar het zou toch echt gaaf zijn.
Ik hoop voor Ferrari dat het dan niet regent. In de regen was Leclerc zowel in Hongarije als in Duitsland langzamer dan Ericsson (ik weet dat Sauber z'n strat heeft verneukt in Duitsland, maar ook qua ronde tijden op dezelfde banden was Ericsson sneller). Dus of Ericsson is fantastisch goed in de regen, of Leclerc is niet het super ultra talent dat iedereen van hem schijnt te willen maken. Niet dat ik 'm niet goed vind. Vergelijkbaar met Gasly naar mijn idee.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
Bansheeben schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 16:16:
[...]

Ik hoop voor Ferrari dat het dan niet regent. In de regen was Leclerc zowel in Hongarije als in Duitsland langzamer dan Ericsson (ik weet dat Sauber z'n strat heeft verneukt in Duitsland, maar ook qua ronde tijden op dezelfde banden was Ericsson sneller). Dus of Ericsson is fantastisch goed in de regen, of Leclerc is niet het super ultra talent dat iedereen van hem schijnt te willen maken. Niet dat ik 'm niet goed vind. Vergelijkbaar met Gasly naar mijn idee.
Leclerc is hoe dan ook niet het supertalent wat iedereen denkt, net als dat Max (nog) niet de nieuwe Senna is, en dat Gasly vooralsnog nog niet Max kan bevechten. Maar hij is wel erg goed, en ik vind het een heerlijke coureur om te zien rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Tsja, hoe vaak regent het nou écht gedurende een F1 race? Als je gewoon écht hard kunt rijden op het droge kom je al een heel eind...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:30

Killjoy

Klingon lawn products

Bansheeben schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 16:16:
[...]

Wat ik ineens bedenk: Raikkonen mag nog een jaartje blijven bij Ferrari. Leclerc wordt gepromoveerd naar Haas (exit Grosjean).

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Pathogen schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 16:20:
Tsja, hoe vaak regent het nou écht gedurende een F1 race? Als je gewoon écht hard kunt rijden op het droge kom je al een heel eind...
Ik vind Vettel best een mooi voorbeeld van hoe het dan toch fout kan gaan op een cruciaal moment door regen ;(
Ik hoop dat ze het recht kunnen trekken bij Ferrari, maar ik zie Hamilton helaas gewoon opnieuw het WDC pakken...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Waarom denkt iedereen toch steeds weer dat Red Bull zij-instromers introducteert? Leuk als brainfart, maar als het geen enkele basis heeft, heeft het geen nut en is het alleen maar leuk om te roepen. Je komt alleen in een RBR als je van STR komt. En in een STR kom je alleen als je uit het Red Bull programma komt. Via een feeder class, dus niet een gevestigde F1 rijder van een ander team.

Dan is LeClerc naar Ferrari nog realistischer. Immers, ze hebben een nieuwe CEO die misschien de dingen een keer anders wil zien. Ook kan men van inzicht veranderen en inzien dat een gok met een jonkie best goed kan uitpakken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

mphilipp schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 16:23:
Waarom denkt iedereen toch steeds weer dat Red Bull zij-instromers introducteert? Leuk als brainfart, maar als het geen enkele basis heeft, heeft het geen nut en is het alleen maar leuk om te roepen. Je komt alleen in een RBR als je van STR komt. En in een STR kom je alleen als je uit het Red Bull programma komt. Via een feeder class, dus niet een gevestigde F1 rijder van een ander team.

Dan is LeClerc naar Ferrari nog realistischer. Immers, ze hebben een nieuwe CEO die misschien de dingen een keer anders wil zien. Ook kan men van inzicht veranderen en inzien dat een gok met een jonkie best goed kan uitpakken.
Als je serieuze F1 discussie wilt zit je op T.NET op de verkeerde plek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

mphilipp schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 16:23:

Ferrari zou wel van inzicht kunnen veranderen, maar RBR niet?
Verder ben ik het wel met je eens hoor, maar dat vond ik nogal een aparte aanname.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Bosmonster schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 16:24:
[...]
Als je serieuze F1 discussie wilt zit je op T.NET op de verkeerde plek :P
Valt best mee. Het ergste wat ik hier ooit heb gelezen is dat RIC naar Renault zou verkassen. Hahaha, wat een bak. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
MS-DOOS schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 16:15:
Ik heb al een paar keer voorbij zien komen "Kimi naar RBR". Ondanks dat ik het niet erg waarschijnlijk acht, zou het wel supervet zijn. Dieter kan vast wel wat extra blikjes aan de man brengen met iceman campagnes etc. Lijkt me een mooi duo met max, zowel on track als off track.

Met een flinke dosis korreltjes zout:

Mercedes....1)...Hamilton.......2)...Bottas
Ferrari.........1)...Vettel............2)...Leclerc
Red Bull......1)...Verstappen...2)...Raikkonen
Renault.......1)...Ricciardo.......2)...Hulkenberg
Haas...........1)...Magnussen...2)...Perez.($)
McLaren.....1)...Alonso...........2)...Sainz
Force India.1)...Stroll.($).........2)...Ocon
Toro Rosso.1)...Gasly.............2)...Norris
Sauber........1)...Ericsson.($)...2)...Giovanizzi
Williams......1)...Sirotkin.($).....2)...Russell

Dat betekent, einde Stoffel, Hartley en Grosjean
Kimi naar RB gaat never nooit gebeuren. Ten eerste omdat RB alleen talenten uit eigen stal binnen sleept en ten tweede omdat Kimi qua marketing/charisma gewoon absoluut niet bij het imago van RB past.
Stoelpoot schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 16:18:
[...]

Leclerc is hoe dan ook niet het supertalent wat iedereen denkt, net als dat Max (nog) niet de nieuwe Senna is, en dat Gasly vooralsnog nog niet Max kan bevechten. Maar hij is wel erg goed, en ik vind het een heerlijke coureur om te zien rijden.
Rosberg was ook niet vooruit te branden in Monaco, toen het regende. Hamilton zat achter hem vast en toen hij d'r voorbij mocht reed ie 3 á 4 seconden per rondje harder. Toch werd ie dat jaar even WDC. Hoe vaakt regent het nu werkelijk tijdens een F1 weekend?

[ Voor 20% gewijzigd door FastFred op 03-08-2018 16:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
[...]

Of een Renault Alpine. Of telt dat niet. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dan gewoon de Renault RS 01 :P
(ding lijkt wel veel op de Alpine :P).

Of wacht, die Renault F-E wagen :D
https://www.renaultsport.com/-formula-e-overview-.html

[ Voor 13% gewijzigd door SinergyX op 03-08-2018 16:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wom

Wom

Feitelijk is Alpine een apart merk, naast Renault en onder de paraplu van de Renault Grouppe. Dus nee, telt niet vind ik. Wordt gewoon een 1.2 DCI Clio :P

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Grimmie187 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:48:
[...]

RBR doet naar eigen zeggen niet aan 1e en 2e rijders. Daarnaast zou Ricciardo daar de meeste aanspraak op maken als ik naar de WK punten kijk afgelopen seizoenen.
Daar ga je al: je verdedigt de 1e rijder status voor RIC met resultaten van 0,5 - 1,5 jaar geleden (en ouder!). F1 staat niet stil, resultaten uit het verleden zijn niks waard. En we weten allemaal waarom Max toen achter RIC eindigde: hij had wel bizar veel pech. Het seizoen daarvoor had hij de eerste races nog bij STR gereden, dus dat is sowieso geen faire vergelijking.

Maar kijk eens naar de trend: Max wordt beter en beter, in alle opzichten. In het begin was het nog: RIC is het kwalificatiebeest, Max komt er dan in de race voorbij, maar moet echt aan z'n kwalificatieskills werken. Toen was het: Daniel is de stabiele factor, doet geen gekke dingen, Max is de jonge hond en neemt (te)veel risico, daarom is RIC de betere rijder.

Maar de afgelopen races, sinds de shitload aan kritiek die hij over zich heen kreeg voor zijn seizoensstart, is ook Verstappen een calculerende rijder geworden. Hij heeft gemerkt dat hem dat meer brengt en dat hij van zichzelf al snel genoeg is om podiums te pakken en races te winnen (als de auto mee kan komen natuurlijk). Wat blijft er dan nog over dat RIC beter is? Zeg niet punten, want dat is de momentopname nu. Ik kan me haast niet voorstellen dat RIC aan het eind van het seizoen nog voor VER staat, tenzij er iets heel erg mis gaat met de betrouwbaarheid van de bolide van Max.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Grrrrrene schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 16:41:
[...]

Daar ga je al: je verdedigt de 1e rijder status voor RIC met resultaten van 0,5 - 1,5 jaar geleden (en ouder!). F1 staat niet stil, resultaten uit het verleden zijn niks waard. En we weten allemaal waarom Max toen achter RIC eindigde: hij had wel bizar veel pech. Het seizoen daarvoor had hij de eerste races nog bij STR gereden, dus dat is sowieso geen faire vergelijking.

Maar kijk eens naar de trend: Max wordt beter en beter, in alle opzichten. In het begin was het nog: RIC is het kwalificatiebeest, Max komt er dan in de race voorbij, maar moet echt aan z'n kwalificatieskills werken. Toen was het: Daniel is de stabiele factor, doet geen gekke dingen, Max is de jonge hond en neemt (te)veel risico, daarom is RIC de betere rijder.

Maar de afgelopen races, sinds de shitload aan kritiek die hij over zich heen kreeg voor zijn seizoensstart, is ook Verstappen een calculerende rijder geworden. Hij heeft gemerkt dat hem dat meer brengt en dat hij van zichzelf al snel genoeg is om podiums te pakken en races te winnen (als de auto mee kan komen natuurlijk). Wat blijft er dan nog over dat RIC beter is? Zeg niet punten, want dat is de momentopname nu. Ik kan me haast niet voorstellen dat RIC aan het eind van het seizoen nog voor VER staat, tenzij er iets heel erg mis gaat met de betrouwbaarheid van de bolide van Max.
Zolang beide auto's nog Renault motoren bevatten kan dat alle kanten opgaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Pathogen schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 16:43:
[...]

Zolang beide auto's nog Renault motoren bevatten kan dat alle kanten opgaan :P
Helaas wel ja, vooral een Renault dat gewoon "nope" zegt als je nieuwe onderdelen wil. Maar voor een eerlijke onderlinge vergelijking wil je dat geen van beiden serieuze problemen heeft en ALS die er al zijn, dat ze eerlijk verdeeld zijn.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 00:02
FastFred schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 16:31:
[...]

Kimi naar RB gaat never nooit gebeuren. Ten eerste omdat RB alleen talenten uit eigen stal binnen sleept en ten tweede omdat Kimi qua marketing/charisma gewoon absoluut niet bij het imago van RB past.
Hoezo past niet?

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/c5/d5/e3/c5d5e39b571144218f6bcfaa6905dfef.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Grrrrrene schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 16:45:
[...]

Helaas wel ja, vooral een Renault dat gewoon "nope" zegt als je nieuwe onderdelen wil. Maar voor een eerlijke onderlinge vergelijking wil je dat geen van beiden serieuze problemen heeft en ALS die er al zijn, dat ze eerlijk verdeeld zijn.
Ik mag aannemen dat een 'nope' toch wel behoorlijk afgedekt is het contract tussen Renault en RBR :P

En Kimi bij RBR.. misschien wordt het wel een vrolijk mannetje met al die redbull op :P

[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 03-08-2018 16:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• demonic
SinergyX schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 16:46:
[...]

Ik mag aannemen dat een 'nope' toch wel behoorlijk afgedekt is het contract tussen Renault en RBR :P

En Kimi bij RBR.. misschien wordt het wel een vrolijk mannetje met al die redbull op :P
*kcuh kuch* kan me iets herrineren dat RIC nieuwe motor wilde. Maar er niet genoeg onderdelen waren.
(dezelfde 'nieuwe' motor zei *poef* in hetzelfde weekend... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:02
En komend jaar geen Honda NSX voor de deur.

Kan het niet gewoon zijn dat de 4 RBR/STR rijders VER, GAS, HAR en SAI worden? Volgens mij is er namelijk nog geen RB junior met voldoende punten, Ticktum is de eerste die er mogelijk aan komt. Dus ik gok dat RB toch naar buiten moet gaan kijken. Zeker als ze ook HAR willen vervangen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Ik denk dat GAS op het moment best thrilled is, en SAI het gevoel heeft dat-ie fucked is. Het wordt nog een lange hete zomer voor die twee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

TheBrut3 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 16:51:
[...]

Kan het niet gewoon zijn dat de 4 RBR/STR rijders VER, GAS, HAR en SAI worden? Volgens mij is er namelijk nog geen RB junior met voldoende punten, Ticktum is de eerste die er mogelijk aan komt. Dus ik gok dat RB toch naar buiten moet gaan kijken. Zeker als ze ook HAR willen vervangen.
De terughaaloptie op Sainz geldt enkel voor Red Bull en niet voor Toro Rosso, lees ik op meerdere plaatsen. Daarnaast, de relatie Sainz vs. Verstappen was niet al te best als ik de geruchten mag geloven.

Maar wie weet toveren ze wel een afgeschreven talent zoals Hartley naar boven. Verwacht het niet overigens, Red Bull leunt sterk op zijn taent pool en het is geen reclame als je die gaat negeren natuurlijk.

En toch zie ik Norris ook nog wel in de TR rijden. Tegenstrijdigheden alom hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Spotmatic schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 16:53:
Ik denk dat GAS op het moment best thrilled is, en SAI het gevoel heeft dat-ie fucked is. Het wordt nog een lange hete zomer voor die twee. :)
Zou wel dubbel fucked voor SAI zijn als hij dit via het nieuws leest, iets met Palmer seizoen geleden...
TheBrut3 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 16:51:
[...]

Vraag me uberhaubt af of RBR wel honda gaat rijden, ze zijn ook nog steeds Austin Martin.

Maar was HAR geen betaald stoeltje? Denk niet dat ze veel geld aan die gast kwijt zijn, dat ze hem willen vervangen voor een talent die geld wil zien. En anders jaartje uitzitten, Ticktum z'n punten halen, met 2020 alsnog wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Zou Sainz überhaupt naast VER willen rijden eigenlijk? Hij had al moeite met HUL... Voor zijn waarde is het misschien zelfs beter om Hartley af te drogen dan naast VER (of Alonso) te verbleken...

Pagina: 1 ... 11 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics
Discussie over een mogelijke GP in Nederland kan vanaf nu in [F1] GP in Nederland?

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1