[F1] Seizoen 2018 - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 96 Laatste
Acties:
  • 557.000 views

Onderwerpen

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Maar zeer onrealistisch want de financiën liegen niet. Renault moet hun budget voor komend seizoen zowat verdubbelen om mee te doen in de top 3, en dan ook nog eens een auto bouwen die tenminste op RBR niveau zit. Daar hebben ze veel meer, en beter personeel voor nodig. Dit terwijl Renault geleid wordt door een CEO die elke laatste cent weg heeft bezuinigd, mede in opdracht van de Franse staat die aandeelhouder is. Ook huurt Renault geen gevestigd talent in, maar vertrouwen ze op jonge technici die goedkoper zijn en zich mogen bewijzen.

Dan is €200 miljoen leuk voor een sterke middenmotor in de Formule 1. Wil je meedoen, dan moet je kijken naar minstens €350 en dan ook nog eens een geweldige ontwerpers hebben. Blijven er dus maar drie teams over, en Ricciardo verliet er net eentje. Renault kan competitief zijn als ze in de winter even doodleuk 100pk+ vinden. Zeer onwaarschijnlijk omdat het vertrek van RBR waarschijnlijk voor bezuinigingen gaan zorgen bij de PU ontwikkeling. Zelfs als Renault opeens 100pk+ vindt, dan lopen ze qua chassis alsnog achter de feiten aan. Nee, dit is een vlucht van Ricciardo voordat hij verslagen word door Max en veranderd in een nummer twee. Hij hoopt dat Renault na 2021 wel competitief is en dat hij dan een kampioenschap kan pakken.

Zie: https://www.f1today.net/e...-formula-1-teams-for-2018

Voor RBR ziet het er juist beter uit. Eindelijk kunnen ze weer invloed uitoefenen in de details van de PU installatie in plaats van om Renault heenwerken. De Honda heeft zich ook al bewezen als de gelijke van Renault, ogenschijnlijk ook betrouwbaarder. RBR zal die motoren voor niks krijgen, waardoor ze naar schatting €25 miljoen extra budget vrij krijgen, naast de invloed om een betere auto te bouwen.

Daarnaast betaalde Honda, McLaren iets van €100 miljoen per seizoen. Nu ontvangt Honda iets van €25 miljoen per seizoen van McLaren tot 2021. Mercedes, Ferrari en Renault geven voor zover ik weet iets van €120 miljoen per seizoen uit aan de PU, misschien iets meer voor Ferrari gezien de stappen die ze nu zetten. Maar kijk eens naar Honda zeg. Die kunnen na de scheiding van McLaren met gemak €200 miljoen uitgeven als ze maar het personeel hebben. Honda is geen klein bedrijf ofzo dat problemen zal hebben om extra personeel te vinden. Natuurlijk gaan ze niet volgend seizoen de beste zijn, maar ze hebben alle middelen om in de loop van 2019 hard in te blijven lopen op Mercedes en Ferrari. Renault heeft die middelen niet.

RBR is echt niet overgestapt omdat ze Renault zo klote vinden. Vinden ze zeker, maar dat was echt niet de reden. RBR stapte over omdat ze begrijpen dat Honda veel sneller kan ontwikkelen dan Renault, en dat hebben ze nodig. Heeft Honda een auto nodig om te testen, dan heeft RBR deze ook in de aanbieding. Sterker nog, nu Ricciardo vertrekt hebben ze er zelfs drie. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Grimmie187 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:07:
Gasly naar RBR en Sainz terug naar Toro Rosso?! Dat zou behoorlijk pijnlijk zijn.. :+
Ik zie Sainz eigenlijk niet meer naast Verstappen terechtkomen bij RBR :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-09 15:41

Player1S

Probably out in the dark

Jos had toch nog wat tegoed van Honda? :+

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-09 19:50

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Grimmie187 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:05:
Enige logische optie lijkt me Sainz terug naar RBR, die heeft daar tenslotte nog een contract..
Hadden Sainz en Max niet een wat onhandige relatie in Torro Rosso destijds.

Lijkt mij persoonlijk wel tof als Gasly een kans word gegund in RBull. En voor RB wellicht ook praktisch om naast Max een iets minder temperamentvol personage te hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
ArcticWolf schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:09:
[...]

Ik zie Sainz eigenlijk niet meer naast Verstappen terechtkomen bij RBR :X
Ik zie Sainz niet eens meer terug komen volgend jaar.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-09 13:36

TommyGun

Stik er maar in!

@DaniëlWW2 Ik moet toch eens gaan oppassen met die one-liners van mij, nu moet ik weer zo'n verhaal lezen :+ :D

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
SnowDude schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:05:
Zonde van Daniel, hij heeft zijn hand overspeeld door te flirten met Mercedes en Ferrari, vervolgens te veel te eisen bij RedBull en nu is Renault zijn laatste strohalm.
Of hij heeft meer vertrouwen in Renault dan in Honda?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13
toolkist schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:10:
[...]

Waarschijnlijk kan hij bij Renault een heel team om zich heen bouwen.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:57
Temujin schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:09:
[...]

Dat, plus dat zijn mentaliteit niet bij het team en de sponsor past.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:01

Spotmatic

Ken sent me

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:08:
[...]
RBR is echt niet overgestapt omdat ze Renault zo klote vinden. Vinden ze zeker, maar dat was echt niet de reden. RBR stapte over omdat ze begrijpen dat Honda veel sneller kan ontwikkelen dan Renault, en dat hebben ze nodig. Heeft Honda een auto nodig om te testen, dan heeft RBR deze ook in de aanbieding. Sterker nog, nu Ricciardo vertrekt hebben ze er zelfs drie. :+
Mee eens, maar wel een hoop tekst om te zeggen dat Ricciardo een kapitale fout heeft gemaakt. Hoe heeft het dan toch zo ver kunnen komen? Of is het een gevalletje "veel beloven en weinig geven doet de gek in vreugde leven".

Ik kan me ook niet voorstellen dat HUL dit een fijne situatie vindt. Ineens krijgt hij een zeer ervaren teamgenoot en moet hij vol aan de bak om RIC bij te houden.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:25

Edd

L1nt schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:09:
Jos had toch nog wat tegoed van Honda? :+
Jos naar Toro Rosso? Heeft hij nog wel een licentie dan? :+

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakOverflow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:52

TweakOverflow

Wubbalubbadubdub!

[...]

Hij is natuurlijk 2nd driver bij Red Bull ook al wordt dit niet uitgesproken. Als hij dit zo wel voelt dan is dit een logische keuze.

Weddings are basically funerals with cake.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
[...]

Tja, als ik nu de grid zie dan is dat Renault chassis gewoon veel te langzaam.

Nee hij weet gewoon dat zolang hij naast Max zit geen kampioen wordt volgend jaar.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:01

tuinïnen

Eventus stultorum magister

De_Bastaard schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:05:
Of Nyck de Vries, dan hebben we een heel NL Honda RB fabrieksteam *O*
Dat lijkt me nou niet een talent van het niveau wat RBR nastreeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SnowDude
tuinïnen schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:12:
[...]

Dat lijkt me nou niet een talent van het niveau wat RBR nastreeft.
Dan eerder Gasly naar RBR en Nick naar STR

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18-09 16:16
Rinus VeeKay :P

@DaniëlWW2 , altijd fijn die analyses van jou! Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
SnowDude schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:13:
[...]

Ook best. :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09 17:42
Suicyder schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:11:
[...]

Dat, plus dat zijn mentaliteit niet bij het team en de sponsor past.
Hoe bedoel je dat precies?

iRacing Profiel

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Jasphur
Dit word leuk nalezen voor @nachtnet als hij terug is van vakantie :P :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Temujin schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:09:
[...]

Dat, daarnaast liep Sainz nogal veel te roepen, geruchten te verspreiden en onrust te stoken, alles te doen zodat hij poogde om in een RBR te rijden ipv STR, zover dat hij daarvoor op het matje was geroepen bij Helmut.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joeridev
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-09 11:10
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat Ricciardo deze move uit noodzaak maakt. Ferrari en Mercedes zijn geen opties en Red Bull vindt misschien dat hij te lang heeft gewacht of te veel eisen heeft gesteld. Op korte termijn zal hij bij Renault geen wereldkampioen worden en dat was toch wat hij voor ogen had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Joeridev schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:14:
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat Ricciardo deze move uit noodzaak maakt. Ferrari en Mercedes zijn geen opties en Red Bull vindt misschien dat hij te lang heeft gewacht of te veel eisen heeft gesteld. Op korte termijn zal hij bij Renault geen wereldkampioen worden en dat was toch wat hij voor ogen had.
Kort gezegd: een ALO'tje zonder eerst WCC te zijn geweest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 19:56

Wom

Waarom wacht RIC niet een jaar? Dan had hij toch meer opties?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Sainz was bij STR (ook nadat VER weg was naar RBR) een onruststoker, slecht voor imago.

Daarbij houdt Red Bull nogal van evenementen met plezier rond het team voor extra publiciteit, daar lijkt Sainz ook geen geschikte kandidaat voor (wellicht andere momenten wel, maar bij STR toen absoluut niet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Mevrouw Pinkham vind het een ‘smart move’

https://twitter.com/natal.../1025353796094971904?s=21

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• erik91
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-09 13:19
Jasphur schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:14:
Dit word leuk nalezen voor @nachtnet als hij terug is van vakantie :P :D
Ach dat houdt m van de straat :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Djq8WY-X0AA8EK1?format=jpg&name=large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Ik kan me niet voorstellen hoe erg het straks voor RIC zal zijn als hij in de vergetelheid wegzakt en net zoals in dit seizoen met Renault gebeurde door de top 6 teams op een ronde achterstand wordt gezet. Of heeft hij gewoon geen zin meer om in niemandsland rond te rijden en wil hij gewoon lekker vechten in het middenveld? Ik ben gewoon benieuwd naar zijn beweegredenen buiten het financiële aspect. Want garanties dat Renault volgend jaar vooraan mee gaat doen zijn er gewoon niet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:25

mphilipp

Romanes eunt domus

Spotmatic schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:18:
[...]
Want garanties dat Renault volgend jaar vooraan mee gaat doen zijn er gewoon niet.
Maar ook geen garanties dat ie dat met RBR Honda wél doet.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Wom schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:16:
Waarom wacht RIC niet een jaar? Dan had hij toch meer opties?
Waarom zou RBR hem een contract van een jaar aanbieden? ;)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-09 15:42
[...]

Ik kan me niet voorstellen hoe erg het straks voor RIC zal zijn als hij in de vergetelheid wegzakt en net als in dit seizoen met Renault gebeurde door de top 6 teams op een ronde achterstand wordt gezet. Of heeft hij gewoon geen zin meer om in niemandsland rond te rijden en wil hij gewoon lekker vechten in het middenveld? Ik ben gewoon benieuwd naar zijn beweegredenen buiten het financiële aspect. Want garanties dat Renault volgend jaar vooraan mee gaat doen zijn er gewoon niet.
Maar die garanties zijn er bij RBR/Honda ook niet, sterker nog: die hebben al aangegeven dat volgend jaar een overgangsjaar wordt. Dus dan is het voor Ric of je door de hond of de kat gebeten wordt.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
[...]

Ik kan me niet voorstellen hoe erg het straks voor RIC zal zijn als hij in de vergetelheid wegzakt en net zoals in dit seizoen met Renault gebeurde door de top 6 teams op een ronde achterstand wordt gezet. Of heeft hij gewoon geen zin meer om in niemandsland rond te rijden en wil hij gewoon lekker vechten in het middenveld? Ik ben gewoon benieuwd naar zijn beweegredenen buiten het financiële aspect. Want garanties dat Renault volgend jaar vooraan mee gaat doen zijn er gewoon niet.
Nog geen vertrouwen in de overstap nar honda denk. Dan liever wat extra vertrouwen in de renault motor dan weer een test seizoen rijden met mogelijk gezeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

mphilipp schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:20:
[...]
Maar ook geen garanties dat ie dat met RBR Honda wél doet.
Maar hij kent het RBR chassis, niet dat van Renault. Ligt het wel in de verwachting dat dat chassis volgend jaar op het niveau van RBR ligt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-09 09:43
[...]

Gewoon weten dat de ander beter is als ie zijn hoofd er bij houdt. En daar loopt ie voor weg.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Paulus07 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:21:
[...]

Nog geen vertrouwen in de overstap nar honda denk. Dan liever wat extra vertrouwen in de renault motor dan weer een test seizoen rijden met mogelijk gezeur.
Maar waarom zou hij dan wel vertrouwen hebben in Renault?

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Wat zijn feedback skills van RIC eigenlijk. Wat hebben de engineers van Renault aan hem? Kan RIC de gehele wagen (PU en aero) naar een hoger niveau trekken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grimmie187
Spotmatic schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:21:
[...]

Maar hij kent het RBR chassis, niet dat van Renault. Ligt het wel in de verwachting dat dat chassis volgend jaar op het niveau van RBR ligt?
Zeker niet, vandaar dat het dus niet zoveel uitmaakt. Misschien kijkt hij wel met een veel langere termijn bril richting 2021 zoals @DaniëlWW2 al aangaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 22:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Grimmie187 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:21:
[...]

Maar die garanties zijn er bij RBR/Honda ook niet, sterker nog: die hebben al aangegeven dat volgend jaar een overgangsjaar wordt. Dus dan is het voor Ric of je door de hond of de kat gebeten wordt.. :P
Ik denk dat je dat meer moet zien als een overgangsjaar in ontwikkeling en/of betrouwbaarheid.

Zelfs als Honda 50pk tekort komt op Renault, rijdt Rb met het huidige chassis voor ze. En zo groot gast dat verschil volgend jaar niet zijn. P5/6 wordt niet ineens veel slechter lijkt me.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 03:21
Grimmie187 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:21:
[...]

Een tussenjaar bij RBR kan wel nog beter zijn dan Renault. Als RBR 0,5 per ronde inlevert in een "tussenjaar" rijden ze waarschijnlijk nog steeds fluitend op P5 en P6 rond. Terwijl hier intussen al een aantal keren is aangegeven dat Renault ook blij is als ze volgend jaar 4e worden in het WCC, dan heb je het bij wijze van dus over P7 en P8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:32
Jammer, ik vond dat ric al zo lang over de beslissing deed dat hij haast niet bij amrbr kon blijven. Vond ric en ver wel een tof team. Een sainz bij amrbr zou toch wat misstaan wat mij betreft. Ach uiteindelijk zal het wel wennen. Als ze maar hard rijden =).

Het is natuurlijk wel zo dat renault nu de motor meer kan ontwerpen voor hun eigen wagen. Horner gaf eerder al aan dat renault te weinig voor amrbr deed om de motor aan te passen. Maar allicht deden ze wel iets. Dus voor renault zal het ook een stap voorwaards zijn qua vrijheid in het ontwerp.

[ Voor 36% gewijzigd door Clifdon op 03-08-2018 14:26 ]

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Bansheeben schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:22:
[...]

Maar waarom zou hij dan wel vertrouwen hebben in Renault?
Dat vraag ik mij ook af, gezien de engine-fail streak die hij vorig jaar en dit jaar heeft meegemaakt.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Grimmie187 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:22:
[...]

Zeker niet, vandaar dat het dus niet zoveel uitmaakt. Misschien kijkt hij wel met een veel langere termijn bril richting 2021 zoals @DaniëlWW2 al aangaf.
Precies ook wat een aantal reporters van SKY zeggen. Long term switch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:15

Vuvuzela

My spire is forming

SnowDude schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:13:
[...]

Gaat ook nooit gebeuren. Er moeten hele gekke dingen gebeuren wilt Nick nog in de F1 belanden

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-09 15:41

Player1S

Probably out in the dark

Ik denk dat de keuze voor hem was 2e rijder met een motor waar we nog maar van moeten afwachten wat die brengt of 1e rijder met een motor waar we nog maar van moeten afwachten wat die brengt.

hoe het zich uiteindelijk uitvouwt? Misschien zeggen we volgend jaar wel dat het niks had uitgemaakt..

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ik vrees dat de carrière van RIC op dezelfde manier zal eindigen als bv een Massa, Coulthard, Barichello, Montoya.... Talentvol, bij grote teams gereden, races gewonnen, maar nooit WDC geworden. Ik zie dit niet meer goedkomen voor hem. Tenzij Renault nog weet te verrassen, maar ook daar geloof ik de komende jaren niet zo in.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Jasphur schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:23:
[...]

En dus is het dan ècht een gok.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik ook. Serieus: je ziet dat Max volwassener is geworden sinds de dramatische seizoensstart. Beiden hebben pech gehad, maar Max had het een paar keer aan zichzelf te wijten (teveel risico genomen) en nu zie je juist dat hij in de eerste bochten afwacht en slimmer zijn positie kiest. Hij rijdt nu om de problemen heen en dat was het enige waarom Ricciardo nog meer punten scoorde in 2017 en begin 2018 dan VER. Nu wordt hij (RIC) vrijwel consequent verslagen in de kwalificatie, in de race is zijn pace minder en rijdt hij steevast achter zijn teamgenoot. Je kunt raden hoe dat er aan het eind van het seizoen uitziet, laat staan hoe dat in 2019, met een nog ervarener VER gaat uitspelen.

Nee, ik snap deze move wel. Bij RBR ging hij niet meer halen wat hij wilde: WDC met een salaris en voorwaarden à la Verstappen. Ik denk dat hij te hoog heeft ingezet en niet zonder gezichtsverlies kon bijtekenen. Renault is het enige team dat de potentie heeft om RBR met een kwakkelende Honda-motor (want het blijft een gok) kan verslaan, realistisch gezien. De andere teams zijn klantenteams, zitten in financiële of organisatorische moeilijkheden of presteren al jaren niet.

Dus in het kort: ik had verwacht dat hij zou bijtekenen, maar ik ken de situatie achter de schermen niet. Als hij het op de spits heeft gedreven en RBR weigert pertinent een VER-like contract aan te bieden, dan is dit de enige logische keuze. Ben wel benieuwd wat er dan met SAI gaat gebeuren, want als ik RBR was zou ik Gasly naast VER zetten en SAI naar STR sturen. Dat wil die laatste vast niet.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Bansheeben schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:25:
[...]

En daarom denk ik dat RIC denkt/weet dat hij een team om zich hen kan bouwen wat zich echt op hem focust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
Jasphur schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:23:
[...]

Maar ook long term zie ik het niet gebeuren. Renault moet en de motor en het chassis op orde krijgen. RBR hoeft alleen maar vertrouwen erin te hebben dat Honda zich door ontwikkeld. Tegen 2021 zal Honda het op zijn minst redelijk op orde hebben. Dan zit je nog steeds bij Renault die met een minder budget de hele auto moet zien te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Dus euhm

RIC -> Renault
SAI -> McLaren
VAN -> Sauber
ERI -> weg
GAS -> RBR
newkid -> STR

ofzoiets? :P

Humor :+

[ Voor 5% gewijzigd door Suicyder op 03-08-2018 14:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Spotmatic schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:21:
[...]
Misschien is ie bang dat de Honda én niet snel genoeg en niet betrouwbaar genoeg is. Dus dan kiest ie eieren voor zijn geld. Maar zoals ik al eerder heb aangegeven denk ik dat de opmerking van Horner dat Max het RBR team om zich heen kan opbouwen om WK te worden best wel heeft gestoken. Het lijkt er gewoon op dat men in Max de toekomst ziet; de opvolger van Vettel. Zal niet fijn zijn om dat te horen als je denkt dat jij de hoop bent voor de volgende RBR wereldtitel.
Ricciardo heeft best wel wat argumenten. Bovendien zit hij er bovenop. Als Horner en/of Marko hem niet hebben weten te overtuigen, wat moet ie dan? Max is nog jong, en zolang het duidelijk niet aan zijn kwaliteiten ligt, kan ie nog wel een jaartje leven zonder WK. Als het heel erg dramatisch is bij RBR volgend jaar, kan ie altijd nog bij Mercedes aankloppen. Die trappen accuut Bottas eruit.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]
De onzekere factor zal Honda in deze zijn. Mocht deze minder presteren/onbetrouwbaar blijken, dan verliest ie er mogelijk weinig mee vwb positie tov de huidige topteams. Niet dat de Renault krachtbron zo degelijk is gebleken dit jaar, maar het grote geld zal mogelijk ook zijn keuze hebben bepaald. Het zal later allemaal wel duidelijker gaan worden.

Worden wel interessante races voor de rest van het jaar. Denk dat beide goudhaantjes misschien minder hun keutel in zullen trekken als ze ergens samen voor dezelfde positie in de race moeten knokken?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Suicyder schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:26:
Dus euhm

RIC -> Renault
SAI -> McLaren
VAN -> Sauber
ERI -> weg
GAS -> RBR
newkid -> STR

Newkid = Norris?

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnowDude
Bansheeben schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:25:
[...]

Het is geen gok, hij heeft gewoon geen andere optie. Want zo lang Max bij RBR zit, Seb bij Ferrari en Lewis bij Mercedes wordt hij daar geen kampioen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09 16:41

BioHazard

*\o/*

Suicyder schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:26:
Dus euhm

RIC -> Renault
SAI -> McLaren
VAN -> Sauber
ERI -> weg
GAS -> RBR
newkid -> STR

Dan moet dn Stoffel wel een grote zak geld meenemen denk ik. ERI neemt dat volgens mij wel mee. Dus ik zie Stoffel wel verdwijnen helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jasphur schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:26:
[...]

En daarom denk ik dat RIC denkt/weet dat hij een team om zich hen kan bouwen wat zich echt op hem focust.
Hij mag eerst laten zien dat hij sneller is dan Hulk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:50

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Ben stomverbaasd met dit nieuws, de grote vraag is nu wie word max zijn nieuwe teamgenoot & wat kan RIC gaan betekenen voor Renault :o

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
MikeyMan schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:31:
[...]

Hij mag eerst laten zien dat hij sneller is dan Hulk.
Vreemd genoeg twijfel ik daar niet aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

SnowDude schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:27:
[...]

Het is geen gok, hij heeft gewoon geen andere optie. Want zo lang Max bij RBR zit, Seb bij Ferrari en Lewis bij Mercedes wordt hij daar geen kampioen.
Hmm ja. Ik had alleen bijgetekend als ik hem was en gehoopt op een MERC of zelfs een Ferrari stoeltje over een paar jaar. Maar goed, ik ben ook geen insider. Bijtekenen bij RBR was ongetwijfeld geen fantastische keus voor het behalen van een WDC, maar dat gaat ie naar mijn idee bij Renault al helemaal niet redden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
SnowDude schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:27:
[...]

Dit dus.

RIC heeft geen andere optie;

Bij RB blijven en overklast worden door VER (terwijl RIC al 29 jaar is, helpt zijn carrière niet)

Bij Ferrari komt hij niet zolang VET daar zit. Ook al ontkent VET dit, ik weet zeker dat RIC daar nooit als 2e rijder binnenkomt.

Bij Mercedes hebben ze al 2 rijders.

Bij Renault heb je kans om HUL te verslaan en daar je als eerste rijder te nestelen.

Bij Mclaren rij je achteraan.
Bij Williams rij je achteraan.
Bij FI ontvang je geen geld.

Maar RIC is al 29 jaar en dat hij voor Renault kiest voor "de lange termijn" vind ik onzin. Dat is vanaf 3 a 5 jaar; dan is hij 32 -34 jaar. Dan staan er alweer andere, snellere, jongere rijders op de stoep. En waarom zou Renault dan ineens wel het licht hebben gezien? Sinds 2006 hebben ze daar niks meer gepresteerd. De WCC's waren mede te danken aan RB, niet aan de Renault..

BTW:

Renault confirms Ricciardo and Hulkenberg for 2019 F1 season

[ Voor 12% gewijzigd door StealthyPeanut op 03-08-2018 14:37 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Arme F1 journalisten... Eindelijk zomervakantie en dan barst het silly season ineens los. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jasphur schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:31:
[...]

Vreemd genoeg twijfel ik daar niet aan.
Dat mag, maar het zou mij niks verbazen als ie het lastig gaat krijgen. Hoe je het ook wendt of keert, sainz bleef best bij max in de buurt, maar Hulk is hem nu te snel af... Ik zou hem niet onderschatten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Afgelopen week verscheen op Autosport.com een stukje over Sainz: "The chief victim of F1's renewed civil war" (voor wie een premium abo heeft)

Het begint zo:
Bumping into Jolyon Palmer in the Hungarian Grand Prix paddock, he exuded an air of calm and contentment. The perpetual state of stress that creased his face for much of 2017 has finally faded away. He looks a man revitalised now he is out of Formula 1's shark tank and back living life on his own terms.

This is a guy who found out he lost his Renault F1 seat by reading the news on Autosport, remember. That's the kind of world F1 is sometimes: merciless, ruthless, utterly unsentimental in pursuit of faster, better, stronger. Stand still and you will quickly disappear.
Sainz leest nu ook via de media dat ie geen stoeltje meer heeft volgend jaar... :X
But that risky play to try to take charge of his own destiny now looks to be backfiring spectacularly on Sainz.
[...]
Red Bull is clearly not minded to do Renault any favours by releasing Sainz from that contract early, given it once again feels Renault's customer service has not been up to scratch, and suddenly Sainz looks vulnerable - caught in the crossfire between these two warring factions.
Dus Sainz is nu driftig op zoek...McLaren lijkt me een nogal onzekere optie. Hij kan wel naast zijn vrind Alonso rijden, maar of McLaren het volgend jaar wel op de rit heeft is nog maar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik denk ook Norris idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

mphilipp schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:34:
Afgelopen week verscheen op Autosport.com een stukje over Sainz: "The chief victim of F1's renewed civil war" (voor wie een premium abo heeft)

Het begint zo:

[...]

Sainz leest nu ook via de media dat ie geen stoeltje meer heeft volgend jaar... :X

[...]

Dus Sainz is nu driftig op zoek...McLaren lijkt me een nogal onzekere optie. Hij kan wel naast zijn vrind Alonso rijden, maar of McLaren het volgend jaar wel op de rit heeft is nog maar de vraag.
Zou sainz niet al een tijdje op zoek zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
MikeyMan schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:33:
[...]

Dat mag, maar het zou mij niks verbazen als ie het lastig gaat krijgen. Hoe je het ook wendt of keert, sainz bleef best bij max in de buurt, maar Hulk is hem nu te snel af... Ik zou hem niet onderschatten.
Doe ik ook zeker niet. Sterker nog ik denk dat Renault volgend jaar mbt de coureurs wel een sterrenteam heeft. Maar ik zie HUL ten opzichte van RIC nooit echt risico's nemen op de baan. Maar goed: dat kan aan de wagen liggen natuurlijk. We gaan het zien volgend jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Ik zou Stoffel ook wel graag in een TR of RB zien. Eerst een jaar TR en daarna RB -> Stoffel is een echt talent dat doodbloedt door een slechte auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Laatst online: 21:03
Er zouden eigenlijk nog twee teams moeten zijn voor al die talenten en geldzakken.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
NitroX infinity schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:36:
Er zouden eigenlijk nog twee teams moeten zijn voor al die talenten en geldzakken.
Martini Racing obv Williams :+ :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardQG
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19-09 12:16
Toch wel onverwacht dat Ricciardo naar Renault gaat. Maar zoals andere al zeiden, het is vrij logisch als je bedenkt dat hij wereldkampioen wilt worden en dat gaat hij niet worden naast Max, Lewis of Seb.

Verder gaat Gasly naar Red Bull, Sainz naar McLaren (want dat vindt Alonso leuk en die is daar de baas nu) en ik vermoed Norris naar Toro Rosso (of iemand uit de hoge hoed van Marko).

Daarnaast zie ik ook Perez naar Haas gaan op de plek van Grosjean. Ocon blijft bij Force India en zijn teamgenoot ligt aan wie het team koopt, ofwel Stroll/Russell (in het geval van Mercedes). Leclerc blijft voorlopig bij Sauber en bij Williams eventueel Kubica naast Sirotkin. Jammer genoeg betekent het wel dat Vandoorne waarschijnlijk geen stoeltje meer heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Jasphur schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:35:
[...]

Doe ik ook zeker niet. Sterker nog ik denk dat Renault volgend jaar mbt de coureurs wel een sterrenteam heeft. Maar ik zie HUL ten opzichte van RIC nooit echt risico's nemen op de baan. Maar goed: dat kan aan de wagen liggen natuurlijk. We gaan het zien volgend jaar.
Waar zou Hulkenberg risico's moeten nemen? Renault is meestal best of the rest en dan rijden ze in niemandsland. Verdedigen tegen een echt topteam heeft geen zin, omdat je daarmee alleen maar je eigen racepace om zeep helpt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
@Bansheeben Daarom zei ik "Maar goed: dat kan aan de wagen liggen natuurlijk." :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grimmie187
mphilipp schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:26:
[...]

Als het heel erg dramatisch is bij RBR volgend jaar, kan ie altijd nog bij Mercedes aankloppen. Die trappen accuut Bottas eruit.
Ik denk dat het heeeel gevaarlijk is om er vanuit te gaan dat de topteams wel even een plekje voor je vrij maken als je wil verkassen..

Vraag maar aan ene Fernando! >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
Eerlijk gezegd dat hij geen 1e rijder kan zijn bij Mercedes, Ferrari en RB is natuurlijk onzin, bij RedBull is hij gewoon de 1e rijder, haalt elk seizoen nog meer punten dan Max, dus dat is zeker niet de reden van zijn vertrek.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Jasphur schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:38:
@Bansheeben Daarom zei ik "Maar goed: dat kan aan de wagen liggen natuurlijk." :)
Haha, dit topic gaat nu ook zo snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
mphilipp schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:34:
Heeft Sainz wel iets te zoeken? Vergeet niet dat Ricciardo ook nu pas voor de eerste keer in zijn (F1) carrière de keuze heeft. Daarvoor heeft hij altijd onder contract gestaan bij RBR en hebben zij elke keer een optie op verlengen gehad, waar ze gebruik van maakte. Ricciardo is nu dus ook pas de eerste keer echt vrij en had of zelf de keuze om bij RBR te blijven, of kon naar een ander team gaan.

Hetzelfde als dat Sainz eigenlijk geen keuze had om naar Renault te gaan, als Red Bull hem daar plaatst kan hij niks anders dan z'n contract naleven. Als Sainz voor volgend jaar dus nog een contract heeft bepaalt Red Bull of, en waar, die nog rijdt. En als de geruchten kloppen van Sainz naar McLaren vind ik een ruil voor Norris nog niet zo gek. Alhoewel Key dan wel lastig in het plaatje past. Red Bull verliest dan 2 man (Sainz & Key) en krijgen een talent zonder ervaring ervoor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Grimmie187 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:39:
[...]

Vraag maar aan ene Fernando! >:)
Die is zelf indertijd op een waardeloze manier vertrokken bij Ferrari + leeftijd + houding (wil Nr1 zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-09 19:50

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Bansheeben schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:37:
[...]

Waar zou Hulkenberg risico's moeten nemen? Renault is meestal best of the rest en dan rijden ze in niemandsland. Verdedigen tegen een echt topteam heeft geen zin, omdat je daarmee alleen maar je eigen racepace om zeep helpt.
Haas doet dit seizoen af en toe toch behoorlijk leuk mee bij de best of the rest. Helemaal niemandsland is het nou ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Waar blijven die leuke tweets van Renault :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:25

Edd

Jasphur schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:42:
Waar blijven die leuke tweets van Renault :P
Ik kwam alleen deze tegen van Adam Cooper
https://twitter.com/adamcooperF1/status/1025352427065815040

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Laatst online: 21-09 10:34

WhySoSerious

Be the change.

StealthyPeanut schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:33:
[...]

Dit dus.

RIC heeft geen andere optie;

Bij RB blijven en overklast worden door VER (terwijl RIC al 29 jaar is, helpt zijn carrière niet)

Bij Ferrari komt hij niet zolang VET daar zit. Ook al ontkent VET dit, ik weet zeker dat RIC daar nooit als 2e rijder binnenkomt.

Bij Mercedes hebben ze al 2 rijders.

Bij Renault heb je kans om HUL te verslaan en daar je als eerste rijder te nestelen.

Maar RIC is al 29 jaar en dat hij voor Renault kiest voor "de lange termijn" vind ik onzin. Dat is vanaf 3 a 5 jaar; dan is hij 32 -34 jaar. Dan staan er alweer andere, snellere, jongere rijders op de stoep. En waarom zou Renault dan ineens wel het licht hebben gezien? Sinds 2006 hebben ze daar niks meer gepresteerd. De WCC's waren mede te danken aan RB, niet aan de Renault..

BTW:

Renault confirms Ricciardo and Hulkenberg for 2019 F1 season
Dit is ook mijn gedachtengang inderdaad. Bij RBR blijven en naar waarschijnlijkheid overklast worden door Max doet z'n marktwaarde geen goed. Daarbij blijft het onzeker wat de Honda gaat brengen.
Mercedes zit op slot, Ferrari ontwikkelt zich goed, maar is de vraag wat Vettel wil. Ik denk dat dit z'n oorspronkelijke opzet geweest is, maar dat onderhandelingen stukgelopen zijn.

Enige wat hij nu hoeft te doen is de Hulk verslaan, en zich zo in de picture houden bij Mercedes & Ferrari.

Ik denk dat het een contract voor 1 (goed voor Ricciardo) á 2 (goed voor Renault) jaar zal zijn. Mocht Renault zich chassis-technisch en motorisch-technisch goed ontwikkelen pakt het ook goed voor Ricciardo uit, maar zoals @DaniëlWW2 al eerder analyseerde is dit niet een paar waar op gewed dient te worden door Ricciardo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnowDude
RobertMe schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:40:
[...]
Red Bull verliest dan 2 man (Sainz & Key) en krijgen een talent zonder ervaring ervoor terug.
Persoonlijk vind ik Sainz geen verlies. Key is wel mooi wisselgeld voor Norris, maar ook die mag zich eerst wel eens gaan bewijzen in een F1 auto. Hard rijden in F2 of gp3 is wat anders dan een F1 auto door ontwikkelen/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
RichardQG schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:37:
Toch wel onverwacht dat Ricciardo naar Renault gaat. Maar zoals andere al zeiden, het is vrij logisch als je bedenkt dat hij wereldkampioen wilt worden en dat gaat hij niet worden naast Max, Lewis of Seb.
Mee eens. Tel daarbij op de onzekerheid van Honda en het zou een stap kunnen zijn zoals Hamilton hem ooit maakte van McLaren naar Mercedes. Dat begreep toen ook menigeen niet: van het best team naar Mercedes? Hamilton wist meer of gokte gewoon goed. McLaren begon toen aan een totaal nieuw, revolutionair ontwerp: onzekerheid!
Verder gaat Gasly naar Red Bull, Sainz naar McLaren (want dat vindt Alonso leuk en die is daar de baas nu) en ik vermoed Norris naar Toro Rosso (of iemand uit de hoge hoed van Marko).
Wie er naar STR gaat, zou ik ook niet weten. Ben wel benieuwd wiens politieke spelletjes het smerigst gaan zijn: die van Alonso of Sainz. Beiden zijn daar niet vies van.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Temujin schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:41:
[...]

Haas doet dit seizoen af en toe toch behoorlijk leuk mee bij de best of the rest. Helemaal niemandsland is het nou ook weer niet.
Haas is vaak goed in de quali's, maar qua racepace redden ze het vaak nog niet. Renault staat toch ook ook fier aan kop in het F1.5 championship? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Grimmie187 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:39:
[...]
Ik denk dat het heeeel gevaarlijk is om er vanuit te gaan dat de topteams wel even een plekje voor je vrij maken als je wil verkassen..
Ik weet niet of Max dit in zijn hoofd heeft. Dat is mijn leunstoel idee. Bottas heeft een jaarcontract met een optie voor een tweede jaar. Dat betekent dus 1 jaar en een misschien. Als Max wil, kan ie denk ik zo overstappen. Het is niet alsof ze dan iets ingewikkelds moeten doen, want Max zal best wel een performance clausule in zijn contract hebben staan. Dus als ie van de eerste 6 races, 4 races met rokende motor in de 10de ronde stil staat en in de andere 2 races ergens voor de 10de plek strijdt, weet ik wel wie hij belt... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
WhySoSerious schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:43:
[...]

Ik denk dat dit z'n oorspronkelijke opzet geweest is, maar dat onderhandelingen stukgelopen zijn.
Ik denk dat zijn doel was om 1e rijder te worden bij RBR, maar dat RBR hem dat niet wilde geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Grrrrrene schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:43:
[...]

Mee eens. Tel daarbij op de onzekerheid van Honda en het zou een stap kunnen zijn zoals Hamilton hem ooit maakte van McLaren naar Mercedes. Dat begreep toen ook menigeen niet: van het best team naar Mercedes? Hamilton wist meer of gokte gewoon goed. McLaren begon toen aan een totaal nieuw, revolutionair ontwerp: onzekerheid!
Met het verschil dat Mercedes bereid was 500 miljoen per jaar in F1 te steken. En Renault blijft op de helft steken. Een onoverbrugbaar gat in ontwikkelingscapaciteit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Grimmie187
No offense maar ik hoor al een paar keer voorbij komen dat Ricciardo overklast wordt door Max bij RBR. Wanneer is dat precies gebeurd of gaat dat gebeuren? :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

RobertMe schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:40:
[...]
Red Bull verliest dan 2 man (Sainz & Key) en krijgen een talent zonder ervaring ervoor terug.
Talenten zonder ervaring, daar is STR voor bedoeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:03
SnowDude schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:44:
[...]

Ik denk dat zijn doel was om 1e rijder te worden bij RBR, maar dat RBR hem dat niet wilde geven.
RBR werkt toch überhaupt niet met eerste en tweede rijder?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Grimmie187 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:46:
No offense maar ik hoor al een paar keer voorbij komen dat Ricciardo overklast wordt door Max bij RBR. Wanneer is dat precies gebeurd of gaat dat gebeuren? :Y)
Zijn move naar Renault lijkt me hiervoor het beste bewijs. Als hij de #1 bij RBR was zou hij echt niet weggaan. Dat zou career suicide zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suicyder
Niet. Daarvoor verschillen ze teveel.

Ricciardo is de stabiele rijder die regelmatig de punten haalt (net als zijn toekomstig teamgenoot)
Verstappen is de rijder die risico wil nemen om meer te halen (alleen werkt het nog wat te vaak tegen hem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
SnowDude schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:43:
[...]

Persoonlijk vind ik Sainz geen verlies. Key is wel mooi wisselgeld voor Norris, maar ook die mag zich eerst wel eens gaan bewijzen in een F1 auto. Hard rijden in F2 of gp3 is wat anders dan een F1 auto door ontwikkelen/
Of het een verlies is voor Red Bull maakt natuurlijk niet uit. Als een ander team hem wil hebben en hij staat voor volgend jaar nog onder contract bij Red Bull zullen ze zich niet schamen om hem te verhuren of voor een flinke afkoopsom te laten gaan. Als Sainz een waarde heeft voor Red Bull (al is het maar letterlijk geld) zullen ze daar gok ik gewoon gebruik van maken. Vergeet ook niet dat (ook) Sainz voor Red Bull een hoop heeft gekost (opleiding etc) en niks heeft opgeleverd (behalve nu dan verhuur aan Renault).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Laatst online: 21-09 10:34

WhySoSerious

Be the change.

SnowDude schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:44:
[...]

True, maar obv dat gegeven zal hij dus eea in gang hebben gezet, waarop mijn gedachtengang zich richt :)

Edit: Deze ontwikkeling is wel weer slecht voor het werktempo trouwens :+

[ Voor 10% gewijzigd door WhySoSerious op 03-08-2018 14:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Puur naar de punten kijkend is er inderdaad geen sprake van een overklassing. Maar we weten heus wel dat Max in alle andere opzichten RIC met twee vingers in z'n neus voorbij rijdt. Het is niet voor niets dat RIC de naam heeft dat hij alleen op het podium komt als VER uitvalt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Overklast is een groot woord, maar max had vorig jaar en in de kwalificaties regelmatig de overhand. Afgelopen weekend was ook een aardig voorbeeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Bansheeben schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:47:
[...]

Zijn move naar Renault lijkt me hiervoor het beste bewijs. Als hij de #1 bij RBR was zou hij echt niet weggaan. Dat zou career suicide zijn.
RBR doet naar eigen zeggen niet aan 1e en 2e rijders. Daarnaast zou Ricciardo daar de meeste aanspraak op maken als ik naar de WK punten kijk afgelopen seizoenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 15:48

sjaool

Every life should have 9 cats

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Als je de rondetijden analyseerd na de races dan zie je dat max gemiddeld echt een of 2 tienden sneller is per ronde. Ook kwa Q pace kan hij Max niet meer bij houden.

Dat de reusltaten daar niet naar zijn is wat anders. Dat komt door pech en nog wat on ervarenheid bij Max, maar hij is zeker niet meer sneller dan Max

Pagina: 1 ... 10 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics
Discussie over een mogelijke GP in Nederland kan vanaf nu in [F1] GP in Nederland?

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1