Er zijn al verschillende 'kampen' in dit topic voorbij gekomen, ik hoor bij diegenen die een sterke daling niet ziet komen. De huizenmarkt in NL is en blijft verrot, Corona verandert hier niets aan. Er zal een afvlakking komen van de stijging, misschien zelfs een klein dipje in de regio's waar belachelijk wordt overboden, maar 100K waardedaling (tenzij we het over 1 miljoen+ euro markt hebben) zie ik niet gebeuren. Persoonlijk merk ik niets van een grote golf ontslagen of faillissementen in mijn omgeving, voor mij persoonlijk zijn het zelfs gouden tijden financieel gezien. Dat is het probleem, we zien alleen onze kleine wereldje en we hebben geen idee wat hierna gaat gebeuren. Ik denk dat het wel zal loslopen met Corona over een paar weken, dat hoop ik althans, want als volle lockdowns in landen lang gaan duren hebben we veel grotere problemen. Dan maakt de daling van woningprijzen niets meer uit.MaStar schreef op maandag 20 april 2020 @ 13:42:
[...]
Mooie stelling, maar kan je dit ook nuanceren? Alle signalen wijzen op een daling van de prijzen namelijk. Vandaar.
Ik heb overigens ook gekocht. Maar toch is het lullig als mijn huis over 2 jaar 100k minder waard is![]()
(wat ook de stijging was in 3 jaar, regio Utrecht)
De ideale tijd is een huis kopen midden in een grote financiële crisis met 200K op de bank, maar in een meer realistisch scenario ben je net tijdens die grote crisis je baan kwijt en kun je toch niet kopen