Tja als ik in 2006 geen huis had gekocht was ik niet 35k euro kwijtgeraakt door de financiele crisis van 2008. Het is echt niet alleen maar hosanna natuurlijk. De persoonlijke drama's van woningbezitters die compleet an de grond zitten omdat de fundering rot blijkt te zijn of omdat ze op een verkeerd moment beslissen dat die scheiding er echt moet komen, je vrouw of man die toch al jarenlang met de buurman vreemd blijkt te gaan waardoor je moet verkopen, je raakt je baan kwijt én om moet je huis daardoor verkopen terwijl je onder water staat etc.FunkyTrip schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 12:55:
[...]
Dit dus. Als ik in 2000 niet had gehuurd maar gekocht had ik in 2008 geen huis van 180k moeten kopen, maar had ik er met de overwaarde eentje van 280k kunnen aanschaffen en had ik nu niet op zoek geweest naar een huis van 350k max, maar naar een huis van 450k of zelfs nog iets hoger. Dat telt wel op.
Die mensen die nu in een huis van 600k wonen dat ze in de jaren 80/90 gekocht hebben verdienden hetzelfde als huidige modale tweeverdieners nu. En voor hen rest een rijtjeshuis van 250k-350k max. tot papa en mama overlijden en niet alles hebben verbrast in Frankrijk
Domme pech inderdaad.
[ Voor 3% gewijzigd door Metro2002 op 07-04-2020 13:00 ]