Ik woon ook in het zuiden en qua prijzen valt het best mee, zolang je inderdaad niet in het centrum van een stad wilt wonen. Eindhoven ring valt mee vergeleken met rotterdam, ja er staat wat file maar lang niet zo extreem als in de randstad.Harrie_ schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 09:41:
[...]
Ik kom weinig in het Noorden en Oosten, maar hier in het zuiden sta je ook gewoon vast. De ring Eindhoven slipt iedere dag zowel 's ochtends als 's avonds helemaal dicht. In de grote steden in Brabant is wonen praktisch onbetaalbaar geworden. Tussenwoningen van 4ton die boven de vraagprijs weggaan. Dus waar jij vandaan haalt dat de problemen zich beperken tot de randstad en dat het daarbuiten allemaal wel meevalt is mij een raadsel.
[...]
Wat @LittleTycoon hierboven zegt. Als je voor 15k klaar wil zijn zul je het zelf moeten bestellen en zelf aansluiten/inbouwen. Verder enige nuance m.b.t. de opmerking van twodigits waar je op reageerde:
[...]
De prijzen van huizen valt ook mee zeker als je kijkt wat je krijgt. Hoekwoningen, rijtjes enzo voor onder de 300k ( 1800 matches op funda eindhoven+15km 200-300k ). Dat is nogal een verschil met als je dat doet met den haag of amsterdam. Eindhoven is ook meteen booming want ASML andere steden hebben er nog wat minder last van.
Ik heb vorig jaar een bestaande woning gasloos gemaakt + panelen voor ongeveer 12k maar daarvoor moest ook de meterkast omgebouwd worden en een paar extra kabels trekken tijdens de bouw is vele malen goedkoper dan als je door beton moet boren. Dus bij nieuwbouw inpassen zou goedkoper zijn want meterkast moet je ook al.
Heb overigens zelf niet veel meer gedaan dan koffie zetten en een lamp vasthouden omdat de stroom eraf moest. Dus ook het argument je moet alles zelf kopen en doen klopt niet.
grondwater-water warmtepomp is wel een heel stuk duurder inderdaad maar de kosten zitten voornamelijk in het grondwerk, doe je dat bij een groot project kan je grootste deel van de kosten dus delen over X huizen.
[ Voor 9% gewijzigd door Shadowhawk00 op 05-10-2018 17:33 ]