Wij hadden er absoluut geen kennis van toen we ons eerste huis kochten (behalve het feit dat je een lening afsluit met je huis als onderpand). Dus zijn we naar een expert gegaan die ons alles netjes heeft uitgelegd (waar ik ondertussen 90% al van ben vergeten, ik heb 0,0 affiniteit met geldzaken, ik weet alleen hoe ik het zo leuk mogelijk kan uitgevenNapo schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 08:32:
[...]
Net zoals zoveel financiele producten zijn ze in beginsel redelijk recht toe recht aan en des te frapanter dat je het product kan afsluiten zonder er afdoende kennis van te hebben
Ik heb nooit gezegd dat ik slim was (integendeel zelfs). Maar een "hypotheek" is niet moelijk te begrijpen, maar aangezien je niet 1 soort hebt en er ook belastingtechnisch dingen aan hangen, maakt dat ik er de ballen verstand van heb. Maar daar heb je experts voor. Gelukkig hoef je tegenwoordig niet meer alles te kunnen en kun je kennis inkopen.thewizard2006 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 08:36:
[...]
Niet iedereen is natuurlijk zo slim als jou he
Je hebt te maken met verschillende hypotheken
Met oversluiten
Met over/onderwaarde
Met NHG
Met renteaftrek
Met rente percentages
Met rente periodes
Met marktwerking
Met tussenpersonen
Met spaargeld
Met toekomstperspectief
Met partnerschap/samenleven
Met de huidige markt
Met verzekeringen
Met belastingen
Met persoonsgegevens
Met financiële gegevens
Met vroegtijdig aflossen
Met restschuld
Met wijzigende wetten en regelgeving
En nog veel en veel meer kleine dingetjes waar "normale" mensen geen weet van hebben.
Maar verder is het vrij simpel inderdaad.....
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.