izdp schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 21:49:
Nee dus, je zegt het wel, maar je bent het helemaal niet met me eens.
Je haalt pensioen aan en 10 jaar.
Nou voor de boomers die ik benoemde moet nog naar een oplossing worden gezocht en gezien de geplande invoering is er nog heel wat drama te verwachten. maar dit terzijde.
En niks valse tegenstelling. Zo was het toen en zo is het nu.
Wat zeg je hier nou eigenlijk daadwerkelijk als reactie op de eerste 2 alinea's van mijn post? Ik snap er in ieder geval geen drol van

Dat DNB nog veel verder wil beperken is maar tromgeroffel en geen realiteit.
En hierom heb ik de vorige keer dus ook niet op je gereageerd. Dit non-stop verzetten van de goalposts zodat het in je straatje valt waardoor je wél een punt kan maken, maakt het onmogelijk om een waardevolle discussie.
Ik heb ook nooit gezegd dat ik überhaupt denk dat het idee van DNB om naar 80% LTV te gaan, doorgaat.
Ik heb nooit gezegd dat ik zomaar voorstander ben van het idee van DNB om naar 80% LTV te gaan.
We hebben (volgens mij?) een discussie over LTI.
We hebben het over dat, wanneer je mensen meer laat lenen voor een huis, de huizen duurder worden. Zoals een artikel van een niet nader te noemen centrale bank ook beschrijft, waar je telkens op reageert zonder het specifieke onderzoek zelf te ontkrachten.
En opnieuw komt dat 'jamaar DNB het nog veel verder wil beperken' er weer bij en verder negeer je alles. Zo komt een discussie geen stap verder. Het maakt ook dat er vrijwel niemand meer reageert en het maakt het topic dood. Vind ik erg jammer.
Totaal eens met wat je schrijft over risico van nu in het algemene.
Natuurlijk zat wat echt te duur gaat, maar dat zie je zo ongeveer in elke markt.
Dat kunnen die enkele losers worden
Volgens mij zijn we het op heel veel vlakken best eens maar begrijpen we elkaar regelmatig niet

dat heeft totaal geen zin.
maatr zegt ene moer over de grootste gemene deler. In dat opzicht verschillen we hemelsbreed.
Maar wie denk je dat ik als 'grootste gemene deler' zie dan? Verschillen we daarin echt?
Ik hoef in dit huizenmarkttopic helemaal geen discussie aan te gaan over de grootste gemene deler? Wat is überhaupt jouw definitie daarvan?
Ik word toch wel erg nieuwsgierig hoe jij en je wonen staat.
Je komt me aardig gefrustreerd over eerlijk gezegd.
Mijn situatie is wel eens in dit topic genoemd hoor

Ik reageer hier niet in wat het beste voor mij zou zijn. Uit persoonlijk belang reageren in een discussietopic voegt (imho) niks toe (tenzij het bijv een anekdotisch voorbeeld betreft). Ik reageer liever wat mijn visie voor koopstarters/outsiders in het algemeen is.
De huidige positie van jongeren die op zichzelf willen beginnen met een modaal inkomen, wat enorm veel hoger opgeleide jongeren betreft, vind ik best frustrerend, ja. Opzienbarend vind ik een beter woord. Da's zo ongeveer de kern waarom ik in dit topic rondneus
Maar ben oprecht benieuwd wat jouw standpunten mbt de woningmarkt zijn, en vooral waarom. En wat dan wél je belangen zijn

Ik hou niet van doom and gloomdenkers, die de feiten verdraaien.
Ben ook oprecht benieuwd naar welk "feit" ik hier dan heb verdraaid.
[
Voor 3% gewijzigd door
Richh op 21-08-2020 01:04
]