Anonymoussaurus schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 17:38:
[...]
Klopt, is ook zo. Maar hoe kan het dan, dat als je upgrade, sommigen problemen hebben met functies die niet (meer) werken? Zie je toch wel veel, ook in dit topic. Tuurlijk, het kan een bug in het OS zelf zijn, maar de code wordt toch gewoon overschreven? Dus hoe kan het überhaupt corrupt raken?
Het systeem raakt ook niet corrupt, IIRC wordt na het installeren van een OTA de integriteit van de system-partitie gechecked d.m.v. een checksum. Dit wordt ook nog eens onderbouwd doordat een factory reset /system ongemoeid laat, maar het probleem op kan lossen. Als iets stuk gaat is het dus iets op de data partitie.
Tsja, dan moet ik met ADB gaan klooien en weet ik het wat. Heb geen zin om risico's te nemen

.
Trouwens, ADB staat al op m'n pc, werd namelijk geïnstalleerd toen ik de OnePlus drivers installeerde op m'n pc (als je hem aankoppelt is dat verplicht).
Met gezond verstand kan er weinig gebeuren, zeker zonder root...

Ik denk dat de ADB driver voor de OP3 geïnstalleerd is, maar ADB zelf niet hoor.
Waarom moet ik dan zo'n vage installer (15 second installer) runnen? Of is het een aangepaste versie van ADB? Ben namelijk bang dat ik daar in toekomstige updates weer mee in de problemen kom

.
ADB is onderdeel van de Android SDK en was lange tijd alleen daar officieel te verkrijgen. Dat was niet handig voor gewone gebruikers, want van die grote zip (paar honderd MB) had je maar een paar bestanden nodig. Daarom ontstonden installers die slechts die paar bestanden bevatte, zoals bovenstaande (gewoon de originele binaries, repackaged). Inmiddels is dat niet meer nodig, Google verspreid ADB en fastboot zelf in een mini ZIP (4MB):
SDK Platform Tools.
Vanaf 5.0.0 naar 5.0.1 wel ja, maar van 4.5.1 naar 5.0.0/5.0.1.. ik weet het niet. Ik bedoelde sowieso wachten, want - zoals je al ziet hier en op het OnePlus forum - zijn er best wat mensen met problemen. Heb geen zin om daarmee te zitten, dus ik wil updaten van 4.5.1 naar 5.0.1.
Begrijpelijk

Ik wacht zelf tot mijn favo kernel voor Oreo uit komt (ElementalX)

Je kan het zien als Windows 7 upgraden naar Windows 10. Mensen krijgen spontaan reboots, BSODs, weet ik het allemaal wat voor 'n rare problemen je hoort

. Zelf overigens nog nooit last van gehad, maareh, zal wel tussen de oren zitten bij mij.
Geen idee, bij major Windows upgrades heb ik altijd een clean install gedaan. Sinds Microsoft met die halfjaarlijkse updates werkt heb ik dat nog niet gedaan overigens, en dat werkt prima.
Toch lijkt het erop dat die apps niet meer opstarten sinds ik in die instellingen dat "automatisch app starten" heb aangepast.

Of AliExpress heeft een update uitgevoerd, maar ik wil
zelf bepalen wanneer en of een app opstart.

Zelfde met het uitschakelen van die logging van OnePlus: dat kan je met een ADB-scriptje doen, maar heb geen zin dat m'n telefoon straks in een bootloop zit naar een nieuwere OxygenOS-versie, omdat 'ie weer overschreven wordt.
Als je je daar niet prettig bij voelt, moet je dat zeker niet doen. Als je eens wist wat ik allemaal wel niet uitgeschakeld heb...
Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.