Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Druiper schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 18:16:
In plaats van het probleem te verhelpen heeft de Rabobank de Wallet app uit de markt gehaald voor one plus 3 (dus ook voor mensen die nog niet geupdate hebben).. Kan er niet meer op zoeken en in mijn eigen lijst als niet compatible met one plus 3. Vrees dat de developers van de Rabobank andere prioriteiten hebben
Dat is vreemd, want na de upgrade naar Oreo is de Wallet app bij mij gewoon weer geïnstalleerd. Ik moest wel opnieuw activeren. Dat is gelukt.
Ik heb deze alleen nog niet gebruikt (zit nu in Brazilië).

Edit: ik zag niet dat jij bij de Rabo zit. Ik zit bij ABN. Maar dit zou toch niet uit mogen maken?

[ Voor 7% gewijzigd door Nyarlathotep op 28-11-2017 18:26 ]

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Druiper
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-01-2019
Nyarlathotep schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 18:25:
[...]

Edit: ik zag niet dat jij bij de Rabo zit. Ik zit bij ABN. Maar dit zou toch niet uit mogen maken?
De Rabo app was ook gewoon te installeren (tot gisteren), maar functioneert niet. Of dit alleen een Rabobank issue is weet ik niet (ASN had ook problemen). Vraag is waar het probleem zit.. een paar rotte codes in de Rabobank app of is een groter probleem met NFC-chip / OP3 in combinatie met Oreo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-09 11:22

Processorkoeler

Geen stock koeler

Ik heb ook een probleempje met m'n Oneplus 3T. Ik gok ook gerelateerd aan @Anonymoussaurus z'n post met de link naar het OnePlus forum.

Hier meerdere screens van het batterijverbruik
https://imgur.com/a/h7UmQ

- Maandag 23:00 tot 100% geladen
- 's ochtends om 07:00 accu 80%
- Rond 15:15 batterij 15%, screen on time van 1h 40m

Zoals in de screens zihtbaar voornamelijk cell standby en Android Systeem. Had echter in 7.x ook al Android System, maar nu gaat het wel heel vlot.
Opmerkelijk is dat ik eergisteren gewoon bijna anderhalve dag met m'n telefoon kon doen, iets wat me nog in geen maanden is voorgekomen.

Misschien een leuke vraag voor de experts:

Wat vebruikt meer batterij, WiFi of 4G? Ik heb een onbeperkt data-abonnement. WiFi leek mij het voornaamste antwoord, maar nu twijfel ik. Omdat je constant 4G actief hebt moet je 'antenne' toch ook telkens die data ontvangen/versturen? Gezien het feit dat al die masten etc. ver weg staan (of hoe dit ook zit) lijkt het mij dat dit misschien meer verbruikt dan WiFi?
devilsnight schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 22:12:
Nieuwe update net geïnstalleerd. Best vaak lately. Wel even wat vreemds. Ik heb het idee dat het nu ineens heel snel met de accu gaat. Ook bij de info staat dit:

Last full charge :48m ago, screen usage since full charge: 21m.

Hij staat nu op 48%, about 5 hours left.

Het enige wat anders is sinds vandaag is dat ik Google Hangouts ben gaan gebruiken en heel zo nu en dan even een berichtje stuur.

Oh en sinds de nieuwe update als ik de telefoon op standby heb zie ik dat de 1 rood is van de tijd. Why?
Zelf heb ik geen last van rode cijfers in de tijd.
Hoe lang doe jij gemiddeld met je accu, en hoe lang deed je hiermee voordat dit probeem zich voor deed?
Ik ben benieuwd of het nu aan mijn gebruik ligt of de telefoon, maar zelfs met weinig gebruik haal ik net aan een dag. Bluetooth, GPS, WiFi staan allemaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 18:24

DarkSide

theres no place like ::1

Druiper schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 18:49:
[...]

De Rabo app was ook gewoon te installeren (tot gisteren), maar functioneert niet. Of dit alleen een Rabobank issue is weet ik niet (ASN had ook problemen). Vraag is waar het probleem zit.. een paar rotte codes in de Rabobank app of is een groter probleem met NFC-chip / OP3 in combinatie met Oreo.
lijkt wel iets meer aan de hand te zijn. Aangezien ook de ING betaal app niet werkt.
lijkt dus dat alle/veel nfc betaal aps problemen hebben met de OP3(t).

denk niet dat het een oreo probleem is, aangezien die al weer even beschikbaar is voor tests en ontwikkeling.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
Processorkoeler schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 18:51:
Ik heb ook een probleempje met m'n Oneplus 3T. Ik gok ook gerelateerd aan @Anonymoussaurus z'n post met de link naar het OnePlus forum.

Hier meerdere screens van het batterijverbruik
https://imgur.com/a/h7UmQ

- Maandag 23:00 tot 100% geladen
- 's ochtends om 07:00 accu 80%
- Rond 15:15 batterij 15%, screen on time van 1h 40m

Zoals in de screens zihtbaar voornamelijk cell standby en Android Systeem. Had echter in 7.x ook al Android System, maar nu gaat het wel heel vlot.
Opmerkelijk is dat ik eergisteren gewoon bijna anderhalve dag met m'n telefoon kon doen, iets wat me nog in geen maanden is voorgekomen.

Misschien een leuke vraag voor de experts:

Wat vebruikt meer batterij, WiFi of 4G? Ik heb een onbeperkt data-abonnement. WiFi leek mij het voornaamste antwoord, maar nu twijfel ik. Omdat je constant 4G actief hebt moet je 'antenne' toch ook telkens die data ontvangen/versturen? Gezien het feit dat al die masten etc. ver weg staan (of hoe dit ook zit) lijkt het mij dat dit misschien meer verbruikt dan WiFi?
Dat weet ik wel zeker, dat het gerelateerd is aan die topics. Geloof mij nou maar, het is een bekende bug :p. Deze wordt waarschijnlijk opgelost in de eerstvolgende update. Dit is dus een bug in OxygenOS, niet in Android zelf.

3G/4G(+) gebruikt het meest. Waarom? Omdat Wi-Fi modems minder verbruiken en er minder 'gecheckt' moet worden of hij niet naar een andere mast moet overschakelen (duh). Zoals je al zegt inderdaad :). Helemaal als je reist gaat het sneller, omdat hij dan moet kijken welke mast het dichtstbij is en er af en toe een ping heen en weer moet om het een en ander te checken. Al deze kleine checks verhogen het verbruik. Wi-Fi is daarentegen een stuk zuiniger.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Anonymoussaurus schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 18:58:
[...]

Dat weet ik wel zeker, dat het gerelateerd is aan die topics. Geloof mij nou maar, het is een bekende bug :p. Deze wordt waarschijnlijk opgelost in de eerstvolgende update. Dit is dus een bug in OxygenOS, niet in Android zelf.

3G/4G(+) gebruikt het meest. Waarom? Omdat Wi-Fi modems minder verbruiken en er minder 'gecheckt' moet worden of hij niet naar een andere mast moet overschakelen (duh). Zoals je al zegt inderdaad :). Helemaal als je reist gaat het sneller, omdat hij dan moet kijken welke mast het dichtstbij is en er af en toe een ping heen en weer moet om het een en ander te checken. Al deze kleine checks verhogen het verbruik. Wi-Fi is daarentegen een stuk zuiniger.
Hmm, interessant! Zelfs al zit je dus een hele dag op dezelfde plek is het beter om WiFi aan te zetten dan gewoon de 4G aan laten? Had zelf een beetje dubbele gedachten, aan de ene kant inderdaad wat jij zegt, maar aan de andere kant toch ook dat je je "WiFi module" aan zet. Dat laatste weet ik niet eens, volgens mij is het gewoon een gedeelde antenne met de rest zoals 3/4G, bellen enzovoorts. (voor zo ver ik heb gezien in wat telefoons die ik vroeger repareerde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:00

sapphire

Die-hard pruts0r

Mijn accuduur is juist eindelijk een beetje fatsoenlijk sinds deze update :?

Met mijn OPO haalde ik eigenlijk altijd 2 dagen wel, nu bij de 3T had ik dar iig ook op gehoopt met een zuinigere SoC, AMOLED scherm, ect.. Nu redde ik de 2 dagen nipt maar wel met kunst en vliegwerk zoals de battery saver enzo.
Sinds Oreo haal ik met gemak de 2 dagen en heb ik zelfs nog wat %% over :)

Ook heel blij dat WiFi, BT en battery saver weer gewoon aangezet kunnen worden door op de knop te drukken ipv. kop drukken en dan in menu aanzeten :)

Weet iemand of je ook kan instellen dat je een foto maakt met de aan/uit knop ? Dat is één van die dingetjes die ik gewoon mis net als ouderwetse quit hours.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:21

Oekol

waka waka hey hey

sapphire schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 19:29:
Mijn accuduur is juist eindelijk een beetje fatsoenlijk sinds deze update :?

Met mijn OPO haalde ik eigenlijk altijd 2 dagen wel, nu bij de 3T had ik dar iig ook op gehoopt met een zuinigere SoC, AMOLED scherm, ect.. Nu redde ik de 2 dagen nipt maar wel met kunst en vliegwerk zoals de battery saver enzo.
Sinds Oreo haal ik met gemak de 2 dagen en heb ik zelfs nog wat %% over :)

Ook heel blij dat WiFi, BT en battery saver weer gewoon aangezet kunnen worden door op de knop te drukken ipv. kop drukken en dan in menu aanzeten :)

Weet iemand of je ook kan instellen dat je een foto maakt met de aan/uit knop ? Dat is één van die dingetjes die ik gewoon mis net als ouderwetse quit hours.
Hoeveel SoT heb je dan? Zelf haal ik 1 dag, maar dat komt omdat ik hem heel veel gebruik voor het gebruik van hotspot, elke dag zo'n 6 uur of zo. Dus dat trekt hem vrij snel leeg. Tevens beeldbellen wat ook niet echt bevordelijk is!

Maar ben altijd wel onder de indruk als mensen twee dagen kunnen halen.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBrunekreeft
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:12

BBrunekreeft

Dus...

Druiper schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 18:16:
In plaats van het probleem te verhelpen heeft de Rabobank de Wallet app uit de markt gehaald voor one plus 3 (dus ook voor mensen die nog niet geupdate hebben).. Kan er niet meer op zoeken en in mijn eigen lijst als niet compatible met one plus 3. Vrees dat de developers van de Rabobank andere prioriteiten hebben
Van de Rabo site:
Op welke telefoon werkt de Rabo Wallet?
De Rabo Wallet is geschikt voor bijna alle Android-smartphones met een NFC antenne en softwareversie 5.0 en hoger. Met uitzondering van:
  • LG G2
  • Nokia 6
  • Sony Xperia M4 Aqua (Dual)
  • OnePlus3 met software versie Android 8
  • De Rabo Wallet is op dit moment alleen beschikbaar voor Android telefoons. Apple geeft nog geen toegang om de zogenaamde NFC chip op iPhones te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:00

sapphire

Die-hard pruts0r

Afgelopen 44u slechts 3,5u SoT zie ik en nog 30% accu :+

Nou is dit voor mij wel extreem, normaal haal ik ca 36u dus van ochtend tot de volgende dag begin van de avond met paar uur SoT.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:59

Zjemm

...

1,5 uur sot accu op 56 procent.
Het wisselt per dag enorm. Best vaag

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertVDN
  • Laatst online: 06-11-2024
DarkSide schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 18:52:
[...]

lijkt wel iets meer aan de hand te zijn. Aangezien ook de ING betaal app niet werkt.
lijkt dus dat alle/veel nfc betaal aps problemen hebben met de OP3(t).

denk niet dat het een oreo probleem is, aangezien die al weer even beschikbaar is voor tests en ontwikkeling.
Nee hoor heeft niet met de NFC te maken. Rabo wallet werkt vlekkeloos op mijn OP3T met Android 7. Ik had de app al geinstalleerd voordat hij uit de store werd gehaald en volgens mij werkt hij nu nog steeds. Ik zal het morgen eens testen op school.

Huawei P30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

RobertVDN schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 20:49:
[...]

Nee hoor heeft niet met de NFC te maken. Rabo wallet werkt vlekkeloos op mijn OP3T met Android 7. Ik had de app al geinstalleerd voordat hij uit de store werd gehaald en volgens mij werkt hij nu nog steeds. Ik zal het morgen eens testen op school.
Op Android 7 ook geen probleem. Met 8 wel. En meerdere mensen met meerder wallets met NFC rapporten dit volgens mij.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Druiper
RobertVDN schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 20:49:
[...]

Onder Android 7 werkte het prima. (app werkt ook nog steeds, maar is niet meer te downloaden). Maar OP3(T) in combinatie met Android 8 blijkt problemen met NFC te geven. Het lijkt bij alle Nederlandse banken apps (zover mij bekend: Rabobank, ASN en ING..). niet te werken. Iemand die Bunq of ABN gebruikt?

Vraag is alleen: ligt het aan de apps, of zit de fout ergens bij oneplus. Ik vermoed het laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:21

Oekol

waka waka hey hey

Wat werkt er dan niet precies? Draadloos betalen met de app? Want heb zojuist geld over gemaakt via de ING app en werkt nog steeds perfect.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Druiper
Leoon. schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 21:04:
Wat werkt er dan niet precies? Draadloos betalen met de app? Want heb zojuist geld over gemaakt via de ING app en werkt nog steeds perfect.
uiteraard alleen draadloos betalen. Daarvoor gebruik je de NFC chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manstaat
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-09 10:17
Niet veel nuttige info maar ik heb er ook last van sinds de update. Hopelijk wordt er achter de schermen aan gewerkt. Was het net een week voor de update rabo wallet gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-08 10:30
Druiper schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 20:59:
[...]

Onder Android 7 werkte het prima. (app werkt ook nog steeds, maar is niet meer te downloaden). Maar OP3(T) in combinatie met Android 8 blijkt problemen met NFC te geven. Het lijkt bij alle Nederlandse banken apps (zover mij bekend: Rabobank, ASN en ING..). niet te werken. Iemand die Bunq of ABN gebruikt?

Vraag is alleen: ligt het aan de apps, of zit de fout ergens bij oneplus. Ik vermoed het laatste.
ABN Wallet werkt als een trein onder Oreo op de 3T.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-08 10:30
Alekz87 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 15:56:
[...]

Hier net bekend. Ander wekker app dan maar?
Gebruik hier AMdroid als wekker app (https://play.google.com/s...amdroidalarmclock.amdroid) super basic maar heeft me nog nooit in de steek gelaten (*knocks on wood*) . Ook onder Oreo niet.

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 29-11-2017 10:29 ]

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:53
Ik zie hier allemaal allemaal van die leuke stats voorbij komen maar ik haal maar 2.5 uur SoT over 15 uur standby 😢 enkel youtube en chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 11:09
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 17:38:
[...]

Klopt, is ook zo. Maar hoe kan het dan, dat als je upgrade, sommigen problemen hebben met functies die niet (meer) werken? Zie je toch wel veel, ook in dit topic. Tuurlijk, het kan een bug in het OS zelf zijn, maar de code wordt toch gewoon overschreven? Dus hoe kan het überhaupt corrupt raken?
Het systeem raakt ook niet corrupt, IIRC wordt na het installeren van een OTA de integriteit van de system-partitie gechecked d.m.v. een checksum. Dit wordt ook nog eens onderbouwd doordat een factory reset /system ongemoeid laat, maar het probleem op kan lossen. Als iets stuk gaat is het dus iets op de data partitie.
Tsja, dan moet ik met ADB gaan klooien en weet ik het wat. Heb geen zin om risico's te nemen :p.
Trouwens, ADB staat al op m'n pc, werd namelijk geïnstalleerd toen ik de OnePlus drivers installeerde op m'n pc (als je hem aankoppelt is dat verplicht).
Met gezond verstand kan er weinig gebeuren, zeker zonder root... :9 Ik denk dat de ADB driver voor de OP3 geïnstalleerd is, maar ADB zelf niet hoor.
Waarom moet ik dan zo'n vage installer (15 second installer) runnen? Of is het een aangepaste versie van ADB? Ben namelijk bang dat ik daar in toekomstige updates weer mee in de problemen kom :p.
ADB is onderdeel van de Android SDK en was lange tijd alleen daar officieel te verkrijgen. Dat was niet handig voor gewone gebruikers, want van die grote zip (paar honderd MB) had je maar een paar bestanden nodig. Daarom ontstonden installers die slechts die paar bestanden bevatte, zoals bovenstaande (gewoon de originele binaries, repackaged). Inmiddels is dat niet meer nodig, Google verspreid ADB en fastboot zelf in een mini ZIP (4MB): SDK Platform Tools.
Vanaf 5.0.0 naar 5.0.1 wel ja, maar van 4.5.1 naar 5.0.0/5.0.1.. ik weet het niet. Ik bedoelde sowieso wachten, want - zoals je al ziet hier en op het OnePlus forum - zijn er best wat mensen met problemen. Heb geen zin om daarmee te zitten, dus ik wil updaten van 4.5.1 naar 5.0.1.
Begrijpelijk :Y Ik wacht zelf tot mijn favo kernel voor Oreo uit komt (ElementalX) :*)
Je kan het zien als Windows 7 upgraden naar Windows 10. Mensen krijgen spontaan reboots, BSODs, weet ik het allemaal wat voor 'n rare problemen je hoort :p. Zelf overigens nog nooit last van gehad, maareh, zal wel tussen de oren zitten bij mij.
Geen idee, bij major Windows upgrades heb ik altijd een clean install gedaan. Sinds Microsoft met die halfjaarlijkse updates werkt heb ik dat nog niet gedaan overigens, en dat werkt prima.
Toch lijkt het erop dat die apps niet meer opstarten sinds ik in die instellingen dat "automatisch app starten" heb aangepast. :p Of AliExpress heeft een update uitgevoerd, maar ik wil zelf bepalen wanneer en of een app opstart.
d:)b
Zelfde met het uitschakelen van die logging van OnePlus: dat kan je met een ADB-scriptje doen, maar heb geen zin dat m'n telefoon straks in een bootloop zit naar een nieuwere OxygenOS-versie, omdat 'ie weer overschreven wordt.
Als je je daar niet prettig bij voelt, moet je dat zeker niet doen. Als je eens wist wat ik allemaal wel niet uitgeschakeld heb... :+

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-09 15:24
Ik heb een filmpje gemaakt zaterdag bij een concert (op verzoek van de artiest :-)) met mijn smartphone. Dit is een filmpje van nog geen 3 minuten en het is 750MB. Is dat normaal? Het is opgenomen in 1920*1080. Ik had eigenlijk eerder ~100MB verwacht. Iemand enig idee hoe dit zit?

Dat betekent dat ik dus geen eens een uur kan filmen voordat mijn telefoon (64GB met 30GB vrij) vol is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-09 18:09

WCA

TheProf82 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 10:42:
Ik heb een filmpje gemaakt zaterdag bij een concert (op verzoek van de artiest :-)) met mijn smartphone. Dit is een filmpje van nog geen 3 minuten en het is 750MB. Is dat normaal? Het is opgenomen in 1920*1080. Ik had eigenlijk eerder ~100MB verwacht. Iemand enig idee hoe dit zit?

Dat betekent dat ik dus geen eens een uur kan filmen voordat mijn telefoon (64GB met 30GB vrij) vol is?
heb je 60fps aangezet misschien?

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Staat helaas ook op de site nu:

De Rabo Wallet is geschikt voor bijna alle Android-smartphones met een NFC antenne en softwareversie 5.0 en hoger. Met uitzondering van:

LG G2
Nokia 6
Sony Xperia M4 Aqua (Dual)
OnePlus3 met software versie Android 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Rev! schreef op woensdag 29 november 2017 @ 10:43:
Staat helaas ook op de site nu:

LG G2
Nokia 6
Sony Xperia M4 Aqua (Dual)
OnePlus3 met software versie Android 8
'Het werkt niet, jammer joh, gaan we niet fixen! succes he!'

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
GreNade schreef op woensdag 29 november 2017 @ 10:44:
[...]

'Het werkt niet, jammer joh, gaan we niet fixen! succes he!'
Ik kan me wel voorstellen dat ze hier niet veel tijd gaan insteken, bedoel wat zou het marktaandeel zijn van mensen die een OP3 hebben met Android 8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
GreNade schreef op woensdag 29 november 2017 @ 10:43:
[...]

heb je 60fps aangezet misschien?
Dankje, 60fps stond inderdaad aan. Dit stond echter niet bij de informatie over de video (stond gewoon 1920*1080, framerate niet vermeld). Wat een belabberde UI trouwens van die camera app van Oneplus; echt zwaar ondermaats en verwarrend. Op vier plekken vind ik verschillende opties. Kan dat niet gewoon in 1 lijstje?

Het irriteert me nog het meest hoe dit de laatste 10 jaar per smartphone weer totaal is omgegooid. Ik klink als een oude zeur, dat besef ik me hoor :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 11:42
Vraagje aan de ervaringsdeskundigen, buiten 'lagere prijs (2e hands in dit geval)', wat zouden redenen zijn om nu een OP3(T) te kopen ipv een OP5(T)?

Context: Ik zoek een vervanger voor m'n OPOne, die nog altijd enorm snel en soepel is maar die ik zelf uiteindelijk toch om zeep heb geholpen :+

[ Voor 33% gewijzigd door Het Vosje op 29-11-2017 12:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Niets, als je het mij vraagt. :p

Enige wat ik wel een pluspunt vind van de 3 is OIS.

[ Voor 47% gewijzigd door S_Chief op 29-11-2017 12:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheProf82
Ik zou een 5T kopen dan (ben een 3T bezitter en vrij tevreden). Langere support, betere specs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA

WCA

Het Vosje schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:50:
Vraagje aan de ervaringsdeskundigen, buiten 'lagere prijs (2e hands in dit geval)', wat zouden redenen zijn om nu een OP3(T) te kopen ipv een OP5(T)?

Context: Ik zoek een vervanger voor m'n OPOne, die nog altijd enorm snel en soepel is maar die ik zelf uiteindelijk toch om zeep heb geholpen :+
OP3(t) vs OP5: Geen echte reden behalve geld

OP3(t)/OP5 vs OP5t: Normaal scherm, vingerafdrukscanner op de voorkant. Beiden een kwestie van voorkeur.

Share and Enjoy!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:21
Ik heb mijn 3T sinds vrijdag vervangen door een 5T. Als ik heel eerlijk ben wilde ik hem gewoon hebben, maar eigenlijk is er weinig verschil.

Het belangrijkste is dat het nieuwe lange scherm best snel went, en dat 16:9 schermen nu al een beetje ouderwets lijken.
De vingerscanner aan de voorkant van de 3T vind ik eigenlijk iets fijner, maar face unlock + scanner aan de achterkant werkt prima.

Snelheid: 8Gb en snapdragon 835 in plaats van 6 Gb en 821: wat mij betreft geen enkel verschil.

De onscreen-buttons vind ik minder fijn dan de vaste. Nu heb ik de buttons meestal vast op het scherm staan, maar dan is het voordeel van het langere scherm weer een beetje weg...

De camera van de 3T was niet top, maar zeker voldoende. Deze is iets beter in weinig licht.

Een jaartje langer updates is wel fijn...
Maar ja, misschien koop ik over een jaar weer de 6T :P
Het Vosje schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:50:

[ Voor 9% gewijzigd door djiedjee op 29-11-2017 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 11:42
Thanks, nuttige feedback wat betreft de buttons, camera en snelheid. Ga maar eens even rondkijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:44
Het Vosje schreef op woensdag 29 november 2017 @ 18:21:
Thanks, nuttige feedback wat betreft de buttons, camera en snelheid. Ga maar eens even rondkijken :)
Nog een weekje en mijn 3T gaat ook in de verkoop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:06
B-Art schreef op woensdag 29 november 2017 @ 18:50:
[...]

Nog een weekje en mijn 3T gaat ook in de verkoop ;)
Wat verwacht je nog voor een 3T te kunnen vangen? Denk dat ik december overstap naar de iPhone X. Lang genoeg Android gebruikt en wil nu weer eens iOS een kans geven. Hoop over jaar of 2 dat Project Treble wat meer zijn rentree weet te maken en het updatebeleid soepeler gaat.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:44
Alekz87 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 19:36:
[...]

Wat verwacht je nog voor een 3T te kunnen vangen?
Tussen de 275 en 300. Goedkoopste op MP staat voor 310 momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimedevil
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 30-05-2024
Heb een n00b-vraag:

voor de update kon je als je naar beneden swipte van alles instellen; flightmodus, wifi aan/uit etc. Je kon via daar ook altijd snel je accuverbruik inzien. Op dit moment is deze sneltoets niet in de stellen. Hebben jullie dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:28

Nicap

Tsssk....

Druiper schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 20:59:
[...]

Bunq gebruiker hier. NFC werkt hier nagenoeg probleemloos onder oreo.
Zal zometeen de wallet van Rabo eens installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:16

Esumontere

Floep, banaan.

crimedevil schreef op woensdag 29 november 2017 @ 22:12:
Heb een n00b-vraag:

voor de update kon je als je naar beneden swipte van alles instellen; flightmodus, wifi aan/uit etc. Je kon via daar ook altijd snel je accuverbruik inzien. Op dit moment is deze sneltoets niet in de stellen. Hebben jullie dit ook?
Dat is wel in te stellen, rechtbovenin staat een stiftje waarmee je de volgorde kunt instellen. De eerste 6 quicktoggles zijn die die je in je lijst krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimedevil
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 30-05-2024
Esumontere schreef op woensdag 29 november 2017 @ 22:36:
[...]

Dat is wel in te stellen, rechtbovenin staat een stiftje waarmee je de volgorde kunt instellen. De eerste 6 quicktoggles zijn die die je in je lijst krijgt.
Dat klopt en daar zou ik hem dus moeten kiezen als ik met de bolletjes daaronder naar de volgende pagina's ga om te kiezen wat ik daar allemaal wel hebben. Maar daar staat hij dus niet meer tussen sinds de update.

Zie foto's van mijn scherm, De accu-optie staat er dus niet meer tussen, alleen de besparingsmodus, waarbij de accu pas in beeld komt als je hem ingedrukt houdt.

https://ibb.co/kPeWhw
https://ibb.co/hxFF9b
https://ibb.co/kGLhpb
https://ibb.co/hibcNw

[ Voor 35% gewijzigd door crimedevil op 29-11-2017 23:24 ]

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

• Raxious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-09 12:22
zojuist geupdate naar OxygenOS 5 en opeens blijft hij maar restarten wanneer ik de code moet intypen om de sim te unlocken :s

• tomdg
  • Laatst online: 11-10-2024
crimedevil schreef op woensdag 29 november 2017 @ 23:08:
[...]

Dat klopt en daar zou ik hem dus moeten kiezen als ik met de bolletjes daaronder naar de volgende pagina's ga om te kiezen wat ik daar allemaal wel hebben. Maar daar staat hij dus niet meer tussen sinds de update.

Zie foto's van mijn scherm, De accu-optie staat er dus niet meer tussen, alleen de besparingsmodus, waarbij de accu pas in beeld komt als je hem ingedrukt houdt.
Wat ik vooral mis is dat wanneer je bijvoorbeeld WiFi of Mobiele Data indrukte dat je in je notificatiebalk een WiFi verbinding kon selecteren en bij data je dataverbruik zag.

Nu moet je hem ingedrukt houden en ga je gelijk naar de volledige instellingen pagina van de desbetreffende functie.

Hoop toch wel dat de oude functionaliteit weer terugkomt, vond dat erg handig werken.

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:16

Esumontere

Floep, banaan.

crimedevil schreef op woensdag 29 november 2017 @ 23:08:
[...]

https://ibb.co/kPeWhw
https://ibb.co/hxFF9b
https://ibb.co/kGLhpb
https://ibb.co/hibcNw
Ah, ja, dat was mij ook opgevallen inderdaad. Kennelijk hebben ze die functie verwijderd in Android Oreo...
Raxious schreef op donderdag 30 november 2017 @ 06:48:
zojuist geupdate naar OxygenOS 5 en opeens blijft hij maar restarten wanneer ik de code moet intypen om de sim te unlocken :s
Heb je al eens geprobeerd je sim te verwijderen en hem zonder simkaart op te starten?

• Nicap

Nicap

Tsssk....

De rabo wallet staat niet meer in de play store. Had hem al wel geïnstalleerd, maar kreeg de bekende foutcode. Na zoeken blijkt hij dus verdwenen. Waarschijnlijk toch te veel problemen mee.

• WCA

WCA

Nicap schreef op donderdag 30 november 2017 @ 09:33:
De rabo wallet staat niet meer in de play store. Had hem al wel geïnstalleerd, maar kreeg de bekende foutcode. Na zoeken blijkt hij dus verdwenen. Waarschijnlijk toch te veel problemen mee.
Grote kans dat ie verborgen is voor Oneplus gebruikers

Share and Enjoy!

• BBrunekreeft

BBrunekreeft

Dus...

GreNade schreef op donderdag 30 november 2017 @ 09:40:
[...]

Grote kans dat ie verborgen is voor Oneplus gebruikers
Klopt, zoek maar eens via je browser op je PC: https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.rabowallet

Dan zie je hem nog staan.

• Nicap

Nicap

Tsssk....

BBrunekreeft schreef op donderdag 30 november 2017 @ 10:25:
[...]

Klopt, zoek maar eens via je browser op je PC: https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.rabowallet

Dan zie je hem nog staan.
Idd, dan wel. En als niet geschikt. We wachten wel even dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stfnlln
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 15:42
Zojuist in contact geweest met het Oneplus Bughunters team voor de Android Auto bug (die bij mij zelfs nog bestaat na een factory reset). Naar aanleiding van mijn bericht op hun forum hadden ze gevraagd om een log op te sturen, dus ik ben benieuwd wat ze gaan vinden!
Ik heb er ook meteen gebruik van gemaakt om de andere problemen te noemen van voor en na de update, zijn toch wel veel irritatiepuntjes bij elkaar.
  • ING NFC app activeert niet
  • Android Auto communication error 16
  • Telefoon gaat vanzelf in 'do not disturb' modus zonder dat de slider verplaatst is
Voor Oreo:
  • GPS fixing
  • Proximity sensor die niet goed werkt tijdens het bellen
  • Notificaties tijdens het bellen waardoor de andere kant ook een buzz hoort (wss in combinatie met prox sensor)
En een factory reset heeft dus niet geholpen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:24
@Stfnlln Heb jij toevallig dual sim in gebruik? Ik las ergens dat AA daar weleens moeite mee kan hebben in Oreo.

[ Voor 34% gewijzigd door tiguan op 30-11-2017 11:05 ]

• DarkSide

DarkSide

zelf geen problemen met AA icm oreo.
Werkt nog zoals voorheen. Ook nog niet gezien dat telefoon in 'do not disturb' mode gaat.
(behalve als je AA gebruikt, maar dat was voorheen ok al).

Enige wat niet werk is de ING app bij mij. En daar is ING mee bezig als het goed is.

• Stfnlln
tiguan schreef op donderdag 30 november 2017 @ 11:01:
@Stfnlln Heb jij toevallig dual sim in gebruik? Ik las ergens dat AA daar weleens moeite mee kan hebben in Oreo.
Ja dat heb ik, gebruik mijn telefoon ook zakelijk, heb je een link? Ik kan het zo snel niet vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:24
Stfnlln schreef op donderdag 30 november 2017 @ 11:05:
[...]

Ja dat heb ik, gebruik mijn telefoon ook zakelijk, heb je een link? Ik kan het zo snel niet vinden.
Had net mijn post ge-edit, maar hierbij nogmaals de link;

https://forums.oneplus.ne...rea.685942/#post-17208806

• Stfnlln
tiguan schreef op donderdag 30 november 2017 @ 11:01:
Thanks! Lijkt dus te maken te hebben met parallel apps (in ieder geval parallel WhatsApp). Dat gebruik ik sinds Oreo inderdaad ook en hopelijk komt OP snel met een fix.

• TheProf82
Nog altijd regelmatig dat bluetooth disconnect. Het duurt maar een seconde, dan is mijn headset weer aangesloten. Gebeurt niet bij andere devices.

Irritant maar niet problematisch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Open Bèta 28/19 is aangekondigd:

Link naar aankondiging: OxygenOS Open Beta 28 for the OnePlus 3 and 19 for the OnePlus 3T

Changelog:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UpFkisr0aqozwjIlwbJxGYRk/full.png

Downloads: (full ZIP)Known issues:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dKOa3fkXE7q4eFdhqMjfkG0h/full.png

Hier kun je feedback geven: https://goo.gl/forms/iroOfnsOv080FNnb2

Update kan worden opgehaald door bijvoorbeeld Opera VPN te installeren en je locatie op Duitsland of Canada te zetten.

Side-note:

spoiler:
Instructions for Rolling back to Android N builds
If you want to revert back to the last Open Beta N build (OnePlus 3 Open beta 24 or OnePlus 3T Open Beta 15) you will need to flash the special build provided below. Because of the nature of downgrading from a major version, this will cause you to lose partial data.

Instructions and Info:
  1. The build will wipe app and cache data, but Internal Storage will be saved (ie: pictures and files)
  2. Users who revert their device back to the special build can still OTA update the device to Android O build at a later date.
  3. Steps to revert:
  4. [list=1]
  5. Download special build
  6. [/li]
  7. Copy to Internal storage
  8. [/li]
  9. Reboot to recovery Mode to install
  10. [/li]
  11. Choose “Install from Local”
  12. [/li]
  13. Choose the downloaded build to install
  14. [/li] [/list]
  15. Special builds for latest Android N Open Beta builds(S3 Link):
  16. OnePlus 3 OBT 24: http://oneplusroms.s3.ama...C9ggWaciPH4zT5CUyapN68%3D
  17. OnePlus 3T OBT 15: http://oneplusroms.s3.ama...%2FrVFqoPd2gh7EvwaoSeg%3D

spoiler:
Please note:
  1. If you have already flashed an Open Beta (you are currently running the latest Open Beta) you will receive this new build as an OTA.
  2. If you ARE NOT running open beta software and would like to, please refer to the flashing instructions and the full ROM found in the downloads page here: http://downloads.oneplus.net/
  3. Once you migrate to the Beta path, you will continue to receive Open Beta OTAs. You will NO LONGER receive the regular Official Stable OTAs.
  4. Moving back to the Official OTA path from the Beta path will require a full install and clean flash (FULL WIPE of all data and cache)
TheProf82 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 12:44:
Nog altijd regelmatig dat bluetooth disconnect. Het duurt maar een seconde, dan is mijn headset weer aangesloten. Gebeurt niet bij andere devices.

Irritant maar niet problematisch.
Anonymoussaurus in "[OnePlus 5T] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 84% gewijzigd door Anonymoussaurus op 30-11-2017 17:36 ]

• Raxious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-09 12:22
Esumontere schreef op donderdag 30 november 2017 @ 09:07:
[...]

Ah, ja, dat was mij ook opgevallen inderdaad. Kennelijk hebben ze die functie verwijderd in Android Oreo...

[...]

Heb je al eens geprobeerd je sim te verwijderen en hem zonder simkaart op te starten?
mocht niet baten. uiteindelijk het toestel in een soort van soft lock weten te krijgen en na andere opties te hebben geprobeerd uiteindelijk toch voor een reset naar factory settings moeten gaan :(

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:43

ikt

En nog altijd een volume slider die wordt genegeerd. :/

Volgens mij komt het er ook nooit meer.

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:11

The Wizard

Moderator Mobile
Nicap schreef op donderdag 30 november 2017 @ 09:33:
Op mijn 3T deed de app niet goed, heb nu een 5T en daar werkt ie perfect op. Mocht je problemen hebben kun je altijd nog switchen naar een 5T :P

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• ninc
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:32
Ik vond m'n batterijduur altijd maar matig op m'n oneplus 3, maar ben sinds een paar dagen van Vodafone naar telfort overgestapt en sindsdien alleen maar vol bereik en donkergroene balk van mobiel netwerk bij batterijverbruik.

Wist niet dat het zoveel kon schelen 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door ninc op 30-11-2017 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:22
Een aantal dagen geleden kreeg ik op mijn OP3T de melding dat ik kon updaten naar Android 8.0 Oreo. Dit kon ik toen helaas niet doen omdat ik in Abu Dhabi zat waar het internet nou niet echt denderend is, dus ik had besloten dit thuis te doen.

Nu ben ik gisteren thuisgekomen en ik druk op de update knop, is de hele update weg. Is de update teruggehaald ofzo? Of heb ik iets verkeerds gedaan?

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
@demo31051987 Dan kies je in de instellingen voor check for updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 19:22
djiedjee schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 07:46:
@demo31051987 Dan kies je in de instellingen voor check for updates.
Dat heb ik gedaan, maar dan zie ik de melding dat het er geen updates zijn.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBrunekreeft

BBrunekreeft

Dus...

OnePlus 3 en 3T krijgen Face Unlock met OxygenOS 5.0-update

Heeft iemand dit al kunnen ontdekken? Ik zie het niet terug in ieder geval.

edit: toch wel, de optie staat er gewoon tussen :P

[ Voor 10% gewijzigd door BBrunekreeft op 01-12-2017 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Misschien dan toch even een vpn naar canada aanzetten. Update installeren en vpn weer uit.
demo31051987 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 07:54:
[...]

Dat heb ik gedaan, maar dan zie ik de melding dat het er geen updates zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Processorkoeler schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 19:18:
Hmm, interessant! Zelfs al zit je dus een hele dag op dezelfde plek is het beter om WiFi aan te zetten dan gewoon de 4G aan laten? Had zelf een beetje dubbele gedachten, aan de ene kant inderdaad wat jij zegt, maar aan de andere kant toch ook dat je je "WiFi module" aan zet. Dat laatste weet ik niet eens, volgens mij is het gewoon een gedeelde antenne met de rest zoals 3/4G, bellen enzovoorts. (voor zo ver ik heb gezien in wat telefoons die ik vroeger repareerde).
Ja, ik snap überhaupt niet waarom je data zou gebruiken in plaats van Wi-Fi op een vertrouwde plek. Ja, als ik bij de McDonald's zit of ergens waar ik de Wi-Fi niet vertrouw gebruik ik data. Thuis en op kantoor gebruik ik gewoon Wi-Fi. Ook bij vrienden en familie gewoon Wi-Fi.

Zou best kunnen. Is allemaal onderdeel van de chipset natuurlijk, maar ik betwijfel of het allemaal vanuit 1 chip gedaan wordt. Ach, maakt ook niet uit. Een feit is dat Wi-Fi minder gebruikt dan 3G/4G.
P1nGu1n schreef op woensdag 29 november 2017 @ 09:29:

Het systeem raakt ook niet corrupt, IIRC wordt na het installeren van een OTA de integriteit van de system-partitie gechecked d.m.v. een checksum. Dit wordt ook nog eens onderbouwd doordat een factory reset /system ongemoeid laat, maar het probleem op kan lossen. Als iets stuk gaat is het dus iets op de data partitie.
Ah oke. Maar op die datapartitie staan alleen maar apps en andere bestanden. Toch niks wat met het systeem zelf te maken heeft? Hoe kan het dan dat sommigen problemen hebben, zoals functies die niet eens meer werken, want die staan op de /system partitie als ik het goed heb begrepen.
ADB is onderdeel van de Android SDK en was lange tijd alleen daar officieel te verkrijgen. Dat was niet handig voor gewone gebruikers, want van die grote zip (paar honderd MB) had je maar een paar bestanden nodig. Daarom ontstonden installers die slechts die paar bestanden bevatte, zoals bovenstaande (gewoon de originele binaries, repackaged). Inmiddels is dat niet meer nodig, Google verspreid ADB en fastboot zelf in een mini ZIP (4MB): SDK Platform Tools.
Ah oke, duidelijk, thanks.
Geen idee, bij major Windows upgrades heb ik altijd een clean install gedaan. Sinds Microsoft met die halfjaarlijkse updates werkt heb ik dat nog niet gedaan overigens, en dat werkt prima.
Same! Al zie ik veel mensen die klagen dat er weer eens iets kapot is, of een ander gaar probleem hebben, maarja, dat is weer een andere discussie :p.
The Wizard schreef op donderdag 30 november 2017 @ 17:53:
Op mijn 3T deed de app niet goed, heb nu een 5T en daar werkt ie perfect op. Mocht je problemen hebben kun je altijd nog switchen naar een 5T :P
De OnePlus 5T heeft dan ook nog geen Oreo, en de 3 en 3T wel ;). Daar ligt het probleem; ondersteuning voor Android O.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:11

The Wizard

Moderator Mobile
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 11:17:

De OnePlus 5T heeft dan ook nog geen Oreo, en de 3 en 3T wel ;). Daar ligt het probleem; ondersteuning voor Android O.
Nee, had het probleem ook bij 7.1.2, niet afhankelijk (in mijn geval) van de software versie.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
The Wizard schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 14:25:
Nee, had het probleem ook bij 7.1.2, niet afhankelijk (in mijn geval) van de software versie.
Dan zou je toch denken dat het een OxygenOS probleem is (?). Want jij draaide dan een custom ROM, omdat 7.1.2 helemaal nooit is uitgekomen voor de OnePlus 3 en 3T.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 17:16
Mijn 3T staat te koop echter heb ik nu de carbon cover verwijderd om schoon te maken. Het valt me op dat er dus putjes in de behuizing aan de achterkant zitten en aan de randen.
Het lijkt wit stof, erg hardnekkig, maar krijg het er absoluut niet vanaf.
Hebben jullie dat ook? Of trek ik nu een beerput open. :o)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2019 11:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brumax
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 17:20:
[...]

[...]

Ik heb hem bewust nog niet geupdate (ik laat het ontdekken van kinderziektes altijd aan andere over :)). en ook bij mij is de update verdwenen.

Ook VPN met Duitsland en Canada geeft geen "nieuwe update", alle schijn dus dat Oneplus de update heeft teruggetrokken. Versie is nu A3003_16_171012.
Ik kan dit ook bevestigen. Ik had bewust nog even geen update gedaan, terwijl er wel een aantal dagen de melding was dat 'ie klaar stond. Nu bij het controleren op updates is er geen nieuwe update te vinden.

vice versa en weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mazzi_
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 18-08-2024
Ook bij mij is de update verdwenen. Wou updaten ivm de oplossing voor GPS maar voorlopig laat ik hem nog maar even op 'Alleen apparaat' staan dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-08 22:23
Arunia schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 15:48:
Mijn 3T staat te koop echter heb ik nu de carbon cover verwijderd om schoon te maken. Het valt me op dat er dus putjes in de behuizing aan de achterkant zitten en aan de randen.
Het lijkt wit stof, erg hardnekkig, maar krijg het er absoluut niet vanaf.
Hebben jullie dat ook? Of trek ik nu een beerput open. :o)
En bedankt, de beerput is open hoor :+

Ik heb deze putjes inderdaad ook. Waren mij nog niet eerder opgevallen. Ze zijn wel klein, maar inderdaad niet schoon te maken. Ikzelf heb de grijze OP3, dus dan vallen ze minder op :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 17:16
@Koen87 excuses daarvoor. Maar vind het heel vaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:06
Lees nu dat update idd is teruggetrokken.

Bron: http://piunikaweb.com/201...o-update-has-been-pulled/

En: https://forums.oneplus.ne...e-to-oxygenos-5-0.703436/

[ Voor 25% gewijzigd door Alekz87 op 02-12-2017 17:42 ]

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Daarom wacht ik dus met updaten, want je kan er gif op innemen dat er problemen zijn met de eerste release. Wel gaar. De downloads staan nog wel gewoon op de site: http://downloads.oneplus.net/

Dus bij deze:

OnePlus 3: http://oxygenos.oneplus.n...0505_4058f102bbfb40b9.zip
OnePlus 3T: http://oxygenos.oneplus.n...0447_ac836d401bb44fe0.zip

[ Voor 61% gewijzigd door Anonymoussaurus op 02-12-2017 17:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
En nog steeds geen issue met Oreo hier. Maargoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hier ook niet... Draait als een zonnetje (3T)

[ Voor 5% gewijzigd door Milly op 02-12-2017 21:24 ]

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Op de ING contactloos betalen app na. Draait alles goed hier.
Geen problemen verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:23
Hier draait Oreo ook zonder problemen op 3T. Het lijkt wel dat de accu zelfs wat beter is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Mijn problemen tot nu toe met oreo:

- Notificaties doen raar, krijg sommige notificaties meerdere keren binnen, en soms krijg ik in plaats van een notificatie van een nieuw bericht op whatsapp, een oude nog ongelezen notificatie. Maar ik heb dan dus wel een nieuw bericht binnen.
- Wifi en bluetooth quick toggles zijn functionaliteit kwijt, dit is hoe het was: Afbeeldingslocatie: https://screenshots.firefoxusercontent.com/images/70e62b34-62d6-44d4-8564-61d2bad48b1c.png
- Apps crashen relatief vaak (kan natuurlijk ook aan onaangepaste apps liggen)
- Rabo wallet werkt niet meer
- Soms net na het aanzetten reageert de telefoon niet op touch
- De camera start soms niet
- Battery drain is nog steeds aanwezig

Ik heb het zo clean als het maar kan geinstalleerd, ALLES eraf incl. TWRP, complete wipe, rom flashen, opzetten als nieuwe telefoon en alleen maar foto's en whatsapp backuppen.

Ik snap er niets van

[ Voor 11% gewijzigd door WCA op 02-12-2017 22:40 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

GreNade schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 22:38:
Mijn problemen tot nu toe met oreo:

- Notificaties doen raar, krijg sommige notificaties meerdere keren binnen, en soms krijg ik in plaats van een notificatie van een nieuw bericht op whatsapp, een oude nog ongelezen notificatie. Maar ik heb dan dus wel een nieuw bericht binnen.
- Wifi en bluetooth quick toggles zijn functionaliteit kwijt, dit is hoe het was: [afbeelding]
- Apps crashen relatief vaak (kan natuurlijk ook aan onaangepaste apps liggen)
- Rabo wallet werkt niet meer
- Soms net na het aanzetten reageert de telefoon niet op touch
- De camera start soms niet
- Battery drain is nog steeds aanwezig

Ik heb het zo clean als het maar kan geinstalleerd, ALLES eraf incl. TWRP, complete wipe, rom flashen, opzetten als nieuwe telefoon en alleen maar foto's en whatsapp backuppen.

Ik snap er niets van
Ik ook niet. Herken je problemen niet,
Ik heb btw een andere Wifi Toggle en deze werkt prima. Ook de quicktoggles in het pulldown menu
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jb9H7ytM6qGlsPI9mT2pwxb3/full.jpg

Geen last van crashende apps. Welke crashen bij jouw dan?
Rabo is bekend. Net als ING NFC betalen. ING heeft al aangegeven hier aan te werken. Rabo weet ik niet
En ook geen last van battery drain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik zal er waarschijnlijk verschrikkelijk overheen kijken, maar waar stel ik de NL-Alert in op een 3T (Engels)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Sanction schreef op zondag 3 december 2017 @ 17:33:
Ik zal er waarschijnlijk verschrikkelijk overheen kijken, maar waar stel ik de NL-Alert in op een 3T (Engels)?
Volgens mij staat alles onder Emergency broadcast.

Gewoon bij settings Broad intypen en dan kom je er vanzelf.

Heb niets aangepast tov vroeger en kreeg iig amber alert binnen vandaag.
Morgen wordt NL-alert getest volgens mij. Dus we zullen het merken.

NL-alert wordt niet apart vernoemd. Maar volgens android planet

Heb je een Pixel- of Nexus-toestel, of een ander toestel met een kale versie van Android, dan ga je naar ‘Instellingen > Meer… > Noodwaarschuwingen’ en vink je ‘Extreme dreigingen weergeven’ aan. De smartphone is vervolgens juist ingesteld voor NL Alert. Ook OnePlus-toestellen zijn dus standaard juist ingesteld voor NL Alert.

De optie show extreme threats is aanwezig op de OP3 in het engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Ah, settings > ...More.

Thanks. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Ik ben even terug van weggeweest, is dit de update die de accu zou moeten leegtrekken icm 'Cell Standby'?
Heb er nog steeds last van (omdat ik geupdated had). Is er iets bekend dat OnePlus hiermee bezig is als in een hotfix? Het duurt nu al circa iets langer dan een week. Vind dat wel lang duren voor iets zoals een batterij leegtrekken in een halve dag. Kan aan mij liggen, maar ik had het sneller verwacht. Alhoewel ze eerst het probleem moeten vinden en maken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STolsma
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-09 17:57
Even een update over de GPS met 8.0 release. De GPS lock werkt nu wel weer sneller gelukkig en blijft nu ook beter. Alleen is ontvangst nog steeds minder dan andere telefoons. Gisteren onder een paar bomen (in de auto) verloor de telefoon meteen de GPS verbinding.

Ik snap dat onder bomen GPS minder is maar andere telefoons hielden wel altijd de GPS lock. Eigenlijk verwacht ik niet dat Oneplus dit nog kan verbeteren. Zal altijd een zwak punt blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:43

ikt

Godverdomme OnePlus, altijd weer problemen >:(

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Z57PMg1.jpg

Wekker op 06:15. Rond 8 uur wakker. Nouja, top, het kan dat ik door het alarm ben geslapen of iets dergelijks, maar dan zou je wel enig spoor van het alarm hebben gezien dat zegt dat je het alarm hebt gemist. Telefoon bijna leeg en toch te laat voor college, dus opladen en wc-bezoekje brengen. Kom ik terug, zie ik dit. What the fuck dit is toch niet normaal? 2 uur later pas een notificatie van "hé, misschien had je wakker moeten worden".

Ook al sinds Oreo problemen met Dropbox dat foto's maar niet wil synchroniseren, en als afmaker nog Exchange en Gmail push notificaties die er 2 uur over doen om mij te bereiken. Boeit niet of ik op 4G+ zit, de telefoon letterlijk op een WiFi-AC router ligt of wat dan ook, dat ding werkt gewoon nog gebrekkiger dan mijn Galaxy Nexus op ICS. Ik ben het helemaal zat.

(OB 28/Oreo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 05:05
ikt schreef op maandag 4 december 2017 @ 08:23:

[afbeelding]

Wekker op 06:15. Rond 8 uur wakker. Nouja, top, het kan dat ik door het alarm ben geslapen of iets dergelijks, maar dan zou je wel enig spoor van het alarm hebben gezien dat zegt dat je het alarm hebt gemist. Telefoon bijna leeg en toch te laat voor college, dus opladen en wc-bezoekje brengen. Kom ik terug, zie ik dit. What the fuck dit is toch niet normaal? 2 uur later pas een notificatie van "hé, misschien had je wakker moeten worden".
Correct me if I'm wrong, maar volgensmij is er recentelijk een update van de Google Klok app geweest en zijn er sindsdien op alle telefoons soms problemen met de wekker. Dit is dus geen OnePlus probleem, maar een Android/Google probleem, omdat het dus ook op andere toestellen, van andere merken, optreed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-08 22:23
RobertMe schreef op maandag 4 december 2017 @ 09:32:
[...]

Correct me if I'm wrong, maar volgensmij is er recentelijk een update van de Google Klok app geweest en zijn er sindsdien op alle telefoons soms problemen met de wekker. Dit is dus geen OnePlus probleem, maar een Android/Google probleem, omdat het dus ook op andere toestellen, van andere merken, optreed.
Dit lijkt mij inderdaad ook wat eerder. Zelf gebruiken mijn vrouw en ik Timely op de OP3 en de OP3T. Tot nu toe nog nooit problemen gehad met de wekker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:19

M-ThijZ

Riding on Rails

Balen dat de Rabo Wallet niet meer werkt sinds de update naar Oreo. Kon er regelmatig de blits mee maken in de rij voor de kassa.

Meestal ben ik wat terughoudend bij de updates, nu ik eens niet paranoia wil doen zit ik met een versie die zelfs OnePlus heeft teruggetrokken. Nu maar hopen dat er snel een fix komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlazurro
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-09 18:49
RobertMe schreef op maandag 4 december 2017 @ 09:32:
[...]

De clock app die standaard op de Oneplus staat is van Google? Omdat ik een klok app kan installeren via Playstore, die van Google is. Lijkt mij dat deze dus apart staat van de Oneplus (3T) versie. Ook geen update gehad daarvoor. Tenzij verwerkt in Oreo update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andave
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-09 13:33
Ik heb vandaag zomaar een flinke battery drain op mijn 3T. Vanochtend half 8 van de lader en nu nog maar 35%. Bluetooth staat bovenaan met 17%.
Ik gebruik al een paar jaar een Huawei watch. Heb een paar weken terug de update naar 8.0 gedaan en heb dit nog nooit eerder meegemaakt.
Iemand enig idee wat dit veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Andave schreef op maandag 4 december 2017 @ 14:59:
Ik heb vandaag zomaar een flinke battery drain op mijn 3T. Vanochtend half 8 van de lader en nu nog maar 35%. Bluetooth staat bovenaan met 17%.
Ik gebruik al een paar jaar een Huawei watch. Heb een paar weken terug de update naar 8.0 gedaan en heb dit nog nooit eerder meegemaakt.
Lees even terug :)
Er is een probleem met OxygenOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 05:05
Apart. Ik heb dit op mij 3 ook vaak gehad op Android 7, maar op 8 nog niet. Echter ook vandaag, rond de middag wel. Ook dat ik merkte dat de telefoon warm werd. Na toggle van vliegtuigmodus leek het opgelost.

Misschien getriggerd door de NL Alert? Dat die iets 'in de war' bracht waardoor de telefoon 'aan' bleef en dus hoog stroomverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Iemand hier LDAC al aan de praat gekregen via bluetooth? Ik probeer bij de Mediamarkt een Sony WH1000XM2 te verbinden maar ik kom niet verder dan SBC. Alle opties in developer options al geprobeerd.

AAC/APTX werkt wel op andere headphones, maar met de sony lukt echt alleen sbc

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-09 13:16
Processorkoeler schreef op maandag 4 december 2017 @ 15:17:
[...]

Lees even terug :)
Er is een probleem met OxygenOS.
Maar dat komt toch door een update? Ik heb daar ook last van sinds twee weken geleden en toen heb ik bij mijn weten niet geüpdatet naar een nieuwe versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

ikt schreef op maandag 4 december 2017 @ 08:23:

Volgens mij waren er idd wat issues met Google alarm. geen idee of deze door OP gebruikt wordt.
gebruik al jaren Timely en die heeft me nog nooit in de steek gelaten
Zelf echt geen issues met oreo. Heb geen huawai watch maar een LG watch.
En vanochtend om 06:00 van de lader gehaad.
De heen en terug weg android auto aangehad en spotify gedraaid met sherm aan.
En verder gewoon op mijn telefoon gewerkt.

Nu nog 23% over. En een SoT van 3h41.
En kan nog een uur of 4 met de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
DarkSide schreef op zondag 3 december 2017 @ 18:06:
[...]

Morgen wordt NL-alert getest volgens mij. Dus we zullen het merken.
Niets ontvangen, alles staat aan op mijn toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Sanction schreef op maandag 4 december 2017 @ 21:49:
[...]

Niets ontvangen, alles staat aan op mijn toestel.
Kreeg hem zelf wel netjes binnen.
Waren er andere in de buurt die hem wel kregen?

Pagina: 1 ... 10 ... 33 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor Ervaringen & Discussie, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Levertijd & Prijzen: [OnePlus 3T] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 3T] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [OnePlus 3(T)] Het grote Accessoires topic
- RMA & Support: [OnePlus] RMA & Support
- Vragen mbt Oxygen Updater mogen hier:
[Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie