Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Een Clean install alszijnde installeren en dan een factory reset?Anonymoussaurus schreef op woensdag 22 november 2017 @ 11:04:
Ugh, keuzes. Wat is wijsheid? Een clean install bij Android 8 doen, of bij 8.1? Of moet het misschien wel bij beiden?
nieuws: Toestellen vanaf OnePlus 3 krijgen Android 8.1-update, maar geen Proj...
Een clean install en factory reset komt volgens mij op hetzelfde neer. Tenminste, ik was benieuwd wat het verschil was tussen data wipe via recovery, en factory reset via instellingen. Lijkt erop dat het gewoon hetzelfde is, maar ik wil zo schoon mogelijk beginnen.kleefei schreef op woensdag 22 november 2017 @ 11:23:
Een Clean install alszijnde installeren en dan een factory reset?
Of bedoel je het anders?
Nee ik vroeg mij af wat je met een clean install bedoeldeAnonymoussaurus schreef op woensdag 22 november 2017 @ 11:25:
[...]
Een clean install en factory reset komt volgens mij op hetzelfde neer. Tenminste, ik was benieuwd wat het verschil was tussen data wipe via recovery, en factory reset via instellingen. Lijkt erop dat het gewoon hetzelfde is, maar ik wil zo schoon mogelijk beginnen.
Of bedoel je het anders?
Ik ben namelijk benieuwd wat het schoonste is om mee te beginnen.
Daar ik toch niet voor de 5T ga en mijn 3 voorlopig lekker blijf gebruiken zat ik ook een aan "schone lei" te denken.
Ik wil exact hetzelfde als jijkleefei schreef op woensdag 22 november 2017 @ 11:27:
Nee ik vroeg mij af wat je met een clean install bedoelde![]()
Ik ben namelijk benieuwd wat het schoonste is om mee te beginnen.
Daar ik toch niet voor de 5T ga en mijn 3 voorlopig lekker blijf gebruiken zat ik ook een aan "schone lei" te denken.
Een clean install = factory reset/data wipe. Ik wil gewoon zo schoon mogelijk beginnen en daarom wilde ik weten of ik zou wachten tot 8.1 en dan een clean install doen, of als ik ga upgraden 8.0. En dan wil ik graag ook nog de schoonste manier weten van een clean install
Ik zou zowel na 8.0 als na 8.1 wipen. Scheelt veel ellende en met een avondje prutsen heb je alles wel weer ingesteld.
Bedankt voor je antwoord. Raar dat er nergens een concreet antwoord te vinden is. Zou het graag van iemand horen die precies weet hoe Android in elkaar steekt. @P1nGu1n misschien?doltishDuke schreef op woensdag 22 november 2017 @ 11:41:
Gewoon de OTA installeren en meteen een factory reset doen. Ik doe het vanuit recovery, maar volgens mij maakt dat helemaal niks uit.
Ik zou zowel na 8.0 als na 8.1 wipen. Scheelt veel ellende en met een avondje prutsen heb je alles wel weer ingesteld.
Hmm, dan ga ik denk ik wachten tot 8.1 uitkomt.
Haha ik wil altijd helpen. Misschien kan je je vraag misschien iets concreter maken?Anonymoussaurus schreef op woensdag 22 november 2017 @ 11:57:
[...]
Bedankt voor je antwoord. Raar dat er nergens een concreet antwoord te vinden is. Zou het graag van iemand horen die precies weet hoe Android in elkaar steekt. @P1nGu1n misschien?
Hmm, dan ga ik denk ik wachten tot 8.1 uitkomt.Kost namelijk best wat tijd om alles te krijgen zoals ik het wil
.
Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.
NiceP1nGu1n schreef op woensdag 22 november 2017 @ 12:05:
Haha ik wil altijd helpen. Misschien kan je je vraag misschien iets concreter maken?
Ik wil graag met een schone lei beginnen en dan ook zo schoon mogelijk. Wat is 'beter'? Een data wipe via recovery of een factory reset via de instellingen? Zijn er verschillen? Zo ja, welke? Details tellen voor mij ook
Zelf zou ik denk ik de volgende stappen doen: Update naar de laatste versie om daarna vanuit het OS een factory reset te doen. Dan via je recovery (TWRP?) nog een keer factory reset (Data, Cache en Dalvik) en internal storage. In geen geval System, want dan mag je je ROM opnieuw flashen
Voor mijn gevoel is factory reset vanuit het OS dubbel met de factory reset vanuit recovery, maar een keer extra kan an sich niet veel kwaad.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Nee, dat doet hetzelfde: het wissen van de /data partitie, dat is de partitie met (user) apps, (user + system) app data, settings, etc.Anonymoussaurus schreef op woensdag 22 november 2017 @ 12:07:
[...]
Nice.
Ik wil graag met een schone lei beginnen en dan ook zo schoon mogelijk. Wat is 'beter'? Een data wipe via recovery of een factory reset via de instellingen? Zijn er verschillen? Zo ja, welke? Details tellen voor mij ook.
Overigens, een clean install is vaak niet nodig, maar kwaad kan het nooit. Tussen 7.1 en 8.0 is het enigszins begrijpelijk, maar tussen 8.0 en 8.1 zijn de wijzigingen dusdanig minimaal dat een factory reset echt overbodig is.
Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.
Het doet exact hetzelfde. Alleen met een wipe via recovery ga je waarschijnlijk tegen je activatie Lock aanlopen. Nu is dat natuurlijk geen probleem, aangezien het jou toestel is (en dus ook geactiveerd met jou Gmail account)Anonymoussaurus schreef op woensdag 22 november 2017 @ 12:07:
Ik wil graag met een schone lei beginnen en dan ook zo schoon mogelijk. Wat is 'beter'? Een data wipe via recovery of een factory reset via de instellingen? Zijn er verschillen?
Dat is toch iets wat standaard gebeurt (dat je alles leeghaald, letterlijk al je data behalve de ROM)?Nakebod schreef op woensdag 22 november 2017 @ 12:15:
Geen idee of er verschillen zijn, maar vergeet niet om ook je internal storage leeg te gooien. (Ja, wel eerst je eigen documenten backuppen!) Want in de Android/ en data/ mappen staan redelijk wat (app) bestanden. Dus heel schoon beginnen zou ik die ook meenemen.
Zelf zou ik denk ik de volgende stappen doen: Update naar de laatste versie om daarna vanuit het OS een factory reset te doen. Dan via je recovery (TWRP?) nog een keer factory reset (Data, Cache en Dalvik) en internal storage. In geen geval System, want dan mag je je ROM opnieuw flashen
Voor mijn gevoel is factory reset vanuit het OS dubbel met de factory reset vanuit recovery, maar een keer extra kan an sich niet veel kwaad.
Ik gebruik geen TWRP, alles stock
Ah oke, thanks.P1nGu1n schreef op woensdag 22 november 2017 @ 12:16:
[...]
Nee, dat doet hetzelfde: het wissen van de /data partitie, dat is de partitie met (user) apps, (user + system) app data, settings, etc.
Overigens, een clean install is vaak niet nodig, maar kwaad kan het nooit. Tussen 7.1 en 8.0 is het enigszins begrijpelijk, maar tussen 8.0 en 8.1 zijn de wijzigingen dusdanig minimaal dat een factory reset echt overbodig is.
En dát is inderdaad ook nog een dingetje. Omdat ik vrijwel overal waar het kan, tweetrapsauthenticatie gebruik, moet ik dus (waarschijnlijk) een back-up code gebruiken van m'n Google-account. Want ik gebruik de Authenticator en hoe ga je die gebruiken als je een factory reset hebt gedaan? Back-up codes werken dan toch? Zelfde geld voor Steam App Guard en al die andere meuk.rens-br schreef op woensdag 22 november 2017 @ 12:17:
Het doet exact hetzelfde. Alleen met een wipe via recovery ga je waarschijnlijk tegen je activatie Lock aanlopen. Nu is dat natuurlijk geen probleem, aangezien het jou toestel is (en dus ook geactiveerd met jou Gmail account)
Backup-code werkt sowieso, daar zijn ze voor bedoeld namelijkAnonymoussaurus schreef op woensdag 22 november 2017 @ 12:22:
En dát is inderdaad ook nog een dingetje. Omdat ik vrijwel overal waar het kan, tweetrapsauthenticatie gebruik, moet ik dus (waarschijnlijk) een back-up code gebruiken van m'n Google-account. Want ik gebruik de Authenticator en hoe ga je die gebruiken als je een factory reset hebt gedaan? Back-up codes werken dan toch?
Daarnaast zal een SMS bericht ook gewoon binnenkomen en je account op die manier activeren. Ik geloof dat dat bij mij ook het geval was, aantal maanden geleden.
[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 22-11-2017 12:23 ]
Back-up codes werken inderdaad gewoon, zo doe ik dat ook altijd. Overigens is dat niet waar @rens-br op doelde.Anonymoussaurus schreef op woensdag 22 november 2017 @ 12:22:
[...]
En dát is inderdaad ook nog een dingetje. Omdat ik vrijwel overal waar het kan, tweetrapsauthenticatie gebruik, moet ik dus (waarschijnlijk) een back-up code gebruiken van m'n Google-account. Want ik gebruik de Authenticator en hoe ga je die gebruiken als je een factory reset hebt gedaan? Back-up codes werken dan toch? Zelfde geld voor Steam App Guard en al die andere meuk.
Klopt. Inloggen met een Google Account hoeft in principe niet, tenzij je gebruik wilt maken van de Play Store e.d.P1nGu1n schreef op woensdag 22 november 2017 @ 12:23:
Overigens is dat niet waar @rens-br op doelde.
Heb je het toestel echter gereset via de recovery. Moet je inloggen in je google account om aan te geven dat het toestel van jou is. Dit is diefstalbeveiliging en heet Factory Reset Protection (FRP)
Dus waarom de moeite nemen?
Ik wipe/reset wel als ik tegen echte problemen aanloop.
[ Voor 13% gewijzigd door Jelte op 22-11-2017 12:41 ]
In de tijd dat ik nog veel met custom ROMs bezig was, waren die knopjes in het instellingenmenu voor factory reset gewoon een snelkoppeling voor 'fastboot erase cache userdata', wat eigenlijk weer hetzelfde is als het knopje in recovery. De route via de UI logged misschien nog eerst je account even uit zodat je niet met dezelfde hoeft in te loggen, maar da's niet zo'n punt als de telefoon van jou blijft zoals hierboven gezegd is.Anonymoussaurus schreef op woensdag 22 november 2017 @ 11:57:
[...]
Bedankt voor je antwoord. Raar dat er nergens een concreet antwoord te vinden is. Zou het graag van iemand horen die precies weet hoe Android in elkaar steekt. @P1nGu1n misschien?
Hmm, dan ga ik denk ik wachten tot 8.1 uitkomt.Kost namelijk best wat tijd om alles te krijgen zoals ik het wil
.
Android heeft twee partities. Één waar Android op staat, de ander waar jouw meuk (apps, foto's, instellingen, etc) op staan. Een factory reset, gooit die userdata partition leeg. In principe hoort alles wat jij verandert hebt alleen maar op userdata te staan en niet op de system partition, die is in de regel read-only en dus schoon. Als je met root hebt lopen klooien kan er wel het een en ander zitten maar dat is niet het geval, dus volstaat een factory wipe. Via welke weg die dat precies doet, maakt allemaal niet uit.
Gewoon die update installeren en wipen, via recovery of via de UI, dat maakt allemaal niet uit. Het is geen raketwetenschap.
@Hierboven: Een wipe maakt de boel weer lekker leeg, wordt ie wat sneller van en meestal gaat ie dan ook net wat langer mee op een accu. Ik vind het sowieso wel eens lekker om alles eraf te halen en kritisch te kijken naar welke apps erop komen. Buiten de Google apps heb ik er nu maar 10 geinstalleerd staan. Heb nog niet één pagina van de app drawer vol. Heerlijk overzichtelijk.
Tussen Android majors is een wipe sowieso sterk aan te raden. Net als dat Windows updaten naar een nieuwe versie eigenlijk altijd gedonder oplevert, een schone installatie is beter.
[ Voor 15% gewijzigd door doltishDuke op 22-11-2017 12:44 ]
je raad het aan, maar ik loop niet tegen problemen aan.doltishDuke schreef op woensdag 22 november 2017 @ 12:41:
[...]
@Hierboven: Een wipe maakt de boel weer lekker leeg, wordt ie wat sneller van en meestal gaat ie dan ook net wat langer mee op een accu. Ik vind het sowieso wel eens lekker om alles eraf te halen en kritisch te kijken naar welke apps erop komen. Buiten de Google apps heb ik er nu maar 10 geinstalleerd staan. Heb nog niet één pagina van de app drawer vol. Heerlijk overzichtelijk.
Tussen Android majors is een wipe sowieso sterk aan te raden. Net als dat Windows updaten naar een nieuwe versie eigenlijk altijd gedonder oplevert, een schone installatie is beter.
Daarnaast heb ik geen beest telefoon als een 3T om maar 10 apps te draaien.
Maar ieder zijn ding. Ik was ooit van de custom roms op al mijn telefoons, maar sinds de 3T heb ik die neiging echt niet meer. (Of het komt door de tweede kleine hier...)
Huawei P30
Ach, ik kies liever zorgvuldig uit welke apps ik gebruik. Apps erop zetten puur omdat het apparaat het aan kan, vind ik onzin. Overigens heeft een wipe weldegelijk zin voor de batterijduur, en een en ander gaat weer wat soepeler lopen. Langzaam maar zeker wordt een Android setup wat gaarder, merk je eigenlijk pas echt als je opnieuw begint.Jelte schreef op woensdag 22 november 2017 @ 12:49:
[...]
je raad het aan, maar ik loop niet tegen problemen aan.
Daarnaast heb ik geen beest telefoon als een 3T om maar 10 apps te draaien.
Maar ieder zijn ding. Ik was ooit van de custom roms op al mijn telefoons, maar sinds de 3T heb ik die neiging echt niet meer. (Of het komt door de tweede kleine hier...)
Ik heb liever een overzichtelijke telefoon. Ik hanteer ook de ongeschreven regel dat ik maximaal één pagina van de app drawer wil gebruiken, scrollen ga ik niet aan beginnen. Met Nova Launcher zijn dat 35 iconen, meer dan genoeg. Ook heb ik de telefoon niet gekocht omdat het een 'beest van een telefoon' is, maar vooral vanwege de schermmaat, het OLED paneel, de vingerafdrukscanner aan de voorkant en de (min of meer) stock Android software. Overigens kom ik niks tekort hierdoor qua apps hoor, ik duf te wedden dat op de gemiddelde smartphone 50% van de apps nooit gebruikt wordt.
Custom ROMs begin ik ook niet meer aan.
Snap ik, maar omdat ik dat niet als standaard heb geactiveerd.. Weet niet of hij dan automatisch overgaat op SMS ofzo.rens-br schreef op woensdag 22 november 2017 @ 12:23:
Backup-code werkt sowieso, daar zijn ze voor bedoeld namelijk
Daarnaast zal een SMS bericht ook gewoon binnenkomen en je account op die manier activeren. Ik geloof dat dat bij mij ook het geval was, aantal maanden geleden.
rens-br schreef op woensdag 22 november 2017 @ 12:25:
Klopt. Inloggen met een Google Account hoeft in principe niet, tenzij je gebruik wilt maken van de Play Store e.d.
Heb je het toestel echter gereset via de recovery. Moet je inloggen in je google account om aan te geven dat het toestel van jou is. Dit is diefstalbeveiliging en heet Factory Reset Protection (FRP)
Voor het gemak is dus een factory reset via de instellingen aan te raden? In het algemeen heeft dus een factory reset via de instellingen meer voordelen (en ook als enige überhaupt voordelen)?doltishDuke schreef op woensdag 22 november 2017 @ 12:41:
In de tijd dat ik nog veel met custom ROMs bezig was, waren die knopjes in het instellingenmenu voor factory reset gewoon een snelkoppeling voor 'fastboot erase cache userdata', wat eigenlijk weer hetzelfde is als het knopje in recovery. De route via de UI logged misschien nog eerst je account even uit zodat je niet met dezelfde hoeft in te loggen, maar da's niet zo'n punt als de telefoon van jou blijft zoals hierboven gezegd is.
Android heeft twee partities. Één waar Android op staat, de ander waar jouw meuk (apps, foto's, instellingen, etc) op staan. Een factory reset, gooit die userdata partition leeg. In principe hoort alles wat jij verandert hebt alleen maar op userdata te staan en niet op de system partition, die is in de regel read-only en dus schoon. Als je met root hebt lopen klooien kan er wel het een en ander zitten maar dat is niet het geval, dus volstaat een factory wipe. Via welke weg die dat precies doet, maakt allemaal niet uit.
Gewoon die update installeren en wipen, via recovery of via de UI, dat maakt allemaal niet uit. Het is geen raketwetenschap.
Zelf heb ik ook lang geen 1 pagina vol, maar dat komt omdat ik alles categoriseer en dus in mapjes heb.
Jelte schreef op woensdag 22 november 2017 @ 12:40:
Ik heb sinds ik de 3t heb nog geen volledige wipe/reset gedaan. En behalve enkele van de problemen (gps als irritantste) die hier voorbij zijn gekomen, heb ik geen issues gehad.
Dus waarom de moeite nemen?
Ik wipe/reset wel als ik tegen echte problemen aanloop.
Ten eerste omdat het een obsessieve/bevredigende gedachte is. Ten tweede omdat de accuduur erop vooruit gaat.RobertVDN schreef op woensdag 22 november 2017 @ 12:53:
Ik zie ook geen reden om een reset te doen. Heb ik laatst al noodgedwongen moeten doen omdat mijn moederbord onder garantie vervangen is. Echt een hell om alle instellingen weer zo te zetten zoals ik ze wil hebben. Dan ook nog bij alle apps opnieuw inloggen etc... moet er niet aan denken om dat nog een keer te doen.
Het is inderdaad veel werk met afwegingen die ik moet maken als control-freak, maar geeft toch wel een fijn gevoel dat alles weer lekker schoon is. Met Windows heb ik dat al 2 jaar niet gedaan en werkt tot nu toe wel prima. Alleen dat kost nog meer werk, omdat ik ook de games weer opnieuw moet installeren en bla bla bla.
Waarom zou dat uitmaken? Ik installeer zelf ook geen apps die ik niet nodig heb of ga gebruiken. Zelfde dat ik gewoon apps uitschakel die ik niet wil. Voor de accuduur maakt het niet uit, zolang ik maar bepaal of die apps actief mogen zijn of niet. Zo kunnen die apps ook geen wakelocks genereren, toch?doltishDuke schreef op woensdag 22 november 2017 @ 12:54:
Ach, ik kies liever zorgvuldig uit welke apps ik gebruik. Apps erop zetten puur omdat het apparaat het aan kan, vind ik onzin. Overigens heeft een wipe weldegelijk zin voor de batterijduur, en een en ander gaat weer wat soepeler lopen. Langzaam maar zeker wordt een Android setup wat gaarder, merk je eigenlijk pas echt als je opnieuw begint.
Ik heb liever een overzichtelijke telefoon. Ik hanteer ook de ongeschreven regel dat ik maximaal één pagina van de app drawer wil gebruiken, scrollen ga ik niet aan beginnen. Met Nova Launcher zijn dat 35 iconen, meer dan genoeg. Ook heb ik de telefoon niet gekocht omdat het een 'beest van een telefoon' is, maar vooral vanwege de schermmaat, het OLED paneel, de vingerafdrukscanner aan de voorkant en de (min of meer) stock Android software. Overigens kom ik niks tekort hierdoor qua apps hoor, ik duf te wedden dat op de gemiddelde smartphone 50% van de apps nooit gebruikt wordt.
Custom ROMs begin ik ook niet aan.
Dat over die 50% ben ik het wel mee eens. Zo heb ik een aantal games erop staan, maar ik speel eigenlijk nooit games op m'n telefoon.. Zelfde met de McDonald's app: ik ga amper naar de McDonald's, en als ik er ben, gebruik ik 'em niet
Zelfde met Skype en 9GAG bijvoorbeeld. Heb 59 apps erop staan (inclusief Google apps). Vind het opzich nog wel meevallen als ik hoor hoe ontiegelijk veel apps anderen erop hebben staan.
doltishDuke schreef op woensdag 22 november 2017 @ 12:41:
[...]
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| #<src> <mnt_point> <type> <mnt_flags and options> <fs_mgr_flags> /dev/block/bootdevice/by-name/boot /boot emmc defaults defaults /dev/block/bootdevice/by-name/recovery /recovery emmc defaults defaults /dev/block/bootdevice/by-name/system /system ext4 ro,barrier=1,discard wait /dev/block/bootdevice/by-name/userdata /data f2fs nosuid,nodev,noatime,inline_xattr,data_flush wait,check,encryptable=footer,formattable,length=-16384 /dev/block/bootdevice/by-name/userdata /data ext4 nosuid,nodev,noatime,barrier=1,noauto_da_alloc wait,check,encryptable=footer,formattable,length=-16384 /dev/block/bootdevice/by-name/cache /cache f2fs nosuid,nodev,noatime,inline_xattr,flush_merge,data_flush wait,check,formattable /dev/block/bootdevice/by-name/cache /cache ext4 nosuid,nodev,noatime,barrier=1 wait,check,formattable /dev/block/bootdevice/by-name/persist /persist ext4 nosuid,nodev,barrier=1 wait /dev/block/bootdevice/by-name/dsp /dsp ext4 ro,nosuid,nodev,barrier=1 wait /dev/block/bootdevice/by-name/modem /firmware vfat ro,shortname=lower,uid=1000,gid=1000,dmask=227,fmask=337,context=u:object_r:firmware_file:s0 wait /dev/block/bootdevice/by-name/bluetooth /bt_firmware vfat ro,shortname=lower,uid=1002,gid=3002,dmask=222,fmask=333,context=u:object_r:bt_firmware_file:s0 wait /dev/block/bootdevice/by-name/misc /misc emmc defaults |
Bron: https://github.com/Lineag....1/rootdir/etc/fstab.qcom
Ja, correct, maar ik hoopte het een beetje kort en bondig te houden en het punt is natuurlijk dat alleen userdata (en cache natuurlijk, maar die wiped sowieso bij een update) beschreven worden.P1nGu1n schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:18:
[...]
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 #<src> <mnt_point> <type> <mnt_flags and options> <fs_mgr_flags> /dev/block/bootdevice/by-name/boot /boot emmc defaults defaults /dev/block/bootdevice/by-name/recovery /recovery emmc defaults defaults /dev/block/bootdevice/by-name/system /system ext4 ro,barrier=1,discard wait /dev/block/bootdevice/by-name/userdata /data f2fs nosuid,nodev,noatime,inline_xattr,data_flush wait,check,encryptable=footer,formattable,length=-16384 /dev/block/bootdevice/by-name/userdata /data ext4 nosuid,nodev,noatime,barrier=1,noauto_da_alloc wait,check,encryptable=footer,formattable,length=-16384 /dev/block/bootdevice/by-name/cache /cache f2fs nosuid,nodev,noatime,inline_xattr,flush_merge,data_flush wait,check,formattable /dev/block/bootdevice/by-name/cache /cache ext4 nosuid,nodev,noatime,barrier=1 wait,check,formattable /dev/block/bootdevice/by-name/persist /persist ext4 nosuid,nodev,barrier=1 wait /dev/block/bootdevice/by-name/dsp /dsp ext4 ro,nosuid,nodev,barrier=1 wait /dev/block/bootdevice/by-name/modem /firmware vfat ro,shortname=lower,uid=1000,gid=1000,dmask=227,fmask=337,context=u:object_r:firmware_file:s0 wait /dev/block/bootdevice/by-name/bluetooth /bt_firmware vfat ro,shortname=lower,uid=1002,gid=3002,dmask=222,fmask=333,context=u:object_r:bt_firmware_file:s0 wait /dev/block/bootdevice/by-name/misc /misc emmc defaults
Bron: https://github.com/Lineag....1/rootdir/etc/fstab.qcom
Dat zou ik inderdaad gewoon doen. Simpel en makkelijkAnonymoussaurus schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:16:
Voor het gemak is dus een factory reset via de instellingen aan te raden? In het algemeen heeft dus een factory reset via de instellingen meer voordelen (en ook als enige überhaupt voordelen)?
ik gooi apps die ik niet gebruik er direct af. Maar dan zijn er zeker meer dan 35 apps die ik gebruik.doltishDuke schreef op woensdag 22 november 2017 @ 12:54:
[...]
Ach, ik kies liever zorgvuldig uit welke apps ik gebruik. Apps erop zetten puur omdat het apparaat het aan kan, vind ik onzin. Overigens heeft een wipe weldegelijk zin voor de batterijduur, en een en ander gaat weer wat soepeler lopen. Langzaam maar zeker wordt een Android setup wat gaarder, merk je eigenlijk pas echt als je opnieuw begint.
Custom ROMs begin ik ook niet meer aan.
Dat doet niets af aan eventuele zorgvuldige keuze.
Ik denk inderdaad vooral ditAnonymoussaurus schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:16:
Ten eerste omdat het een obsessieve/bevredigende gedachte is. Ten tweede omdat de accuduur erop vooruit gaat.
Het is inderdaad veel werk met afwegingen die ik moet maken als control-freak, maar geeft toch wel een fijn gevoel dat alles weer lekker schoon is. Met Windows heb ik dat al 2 jaar niet gedaan en werkt tot nu toe wel prima. Alleen dat kost nog meer werk, omdat ik ook de games weer opnieuw moet installeren en bla bla bla.
Vanwaar je gedachte dat je accuduur verbeterd? Ik geloof niet dat je er per definitie batterij mee bespaard. Met een factory reset bespaar je net zoveel batterij na een upgrade als het zou besparen zonder de upgrade. Iets dat batterij slurpt na een upgrade, zal dat voor de upgrade vaak ook al hebben gedaan. Dan lost de reset het wel op, maar was het niet de oorzaak.
Dat gezegd te hebben, het kan geen kwaad dus vooral doen wat je niet laten kan
Ik merk wel dat het tegenwoordig minder invloed heeft inderdaad. De vroegere generaties Android werden gewoon puur onbruikbaar na een half jaar, is althans mijn ervaring.P1nGu1n schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:32:
[...]
Ik denk inderdaad vooral dit(niks mis mee overigens)
Vanwaar je gedachte dat je accuduur verbeterd? Ik geloof niet dat je er per definitie batterij mee bespaard. Met een factory reset bespaar je net zoveel batterij na een upgrade als het zou besparen zonder de upgrade. Iets dat batterij slurpt na een upgrade, zal dat voor de upgrade vaak ook al hebben gedaan. Dan lost de reset het wel op, maar was het niet de oorzaak.Of het moet aan de nieuwe versie zelf liggen, maar daar helpt een factory reset ook niet tegen. Met de hoeveelheid OTA's tegenwoordig is dat allemaal wel goed geregeld, want Henk en Ingrid voeren geen clean install uit bij een OTA. Mocht je problemen ervaren kan je alsnog een reset doen, maar om het altijd te doen is IMO voorbarig en overbodig
Er verzamelt zich op mijn telefoon ook altijd wel wat meuk die batterij zuigt. Een niet goed werkende sync, wat apps die op de achtergrond lopen te rommelen, apps die ik niet gebruik die toch steeds actief zijn etc.
P1nGu1n schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:32:
[...]
Ik denk inderdaad vooral dit(niks mis mee overigens)
Vanwaar je gedachte dat je accuduur verbeterd? Ik geloof niet dat je er per definitie batterij mee bespaard. Met een factory reset bespaar je net zoveel batterij na een upgrade als het zou besparen zonder de upgrade. Iets dat batterij slurpt na een upgrade, zal dat voor de upgrade vaak ook al hebben gedaan. Dan lost de reset het wel op, maar was het niet de oorzaak.Of het moet aan de nieuwe versie zelf liggen, maar daar helpt een factory reset ook niet tegen. Met de hoeveelheid OTA's tegenwoordig is dat allemaal wel goed geregeld, want Henk en Ingrid voeren geen clean install uit bij een OTA. Mocht je problemen ervaren kan je alsnog een reset doen, maar om het altijd te doen is IMO voorbarig en overbodig
Kan dat niet? Dat door foute code of corruptie het batterijverbruik toeneemt ofzo. Heb geen professionele ervaring met programmeren, dus heb ook geen idee hoe Android dit doet, maar daarom heb ik er dus een pesthekel aan dat je niet precies kan zien wat die batterydrain veroorzaakt. Eigenlijk is het dus volstrekt nutteloos als ik achteraf gewoon weer dezelfde apps installeer?doltishDuke schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:35:
Ik merk wel dat het tegenwoordig minder invloed heeft inderdaad. De vroegere generaties Android werden gewoon puur onbruikbaar na een half jaar, is althans mijn ervaring.
Er verzamelt zich op mijn telefoon ook altijd wel wat meuk die batterij zuigt. Een niet goed werkende sync, wat apps die op de achtergrond lopen te rommelen, apps die ik niet gebruik die toch steeds actief zijn etc.
Heb namelijk wel gehad dat na een update functies het gewoonweg niet deden. Zo kreeg ik met m'n OnePlus 2 de optie om nachtmodus te gebruiken, terwijl die functie bij mij niet eens werkte.
Anonymoussaurus in "[OnePlus 2] Ervaringen en Discussie"
Dank voor je link. Dus als ik het goed begrijp moet ik eerst nog een keer de Open Beta installeren, terwijl ik die al geïnstalleerd heb?Anonymoussaurus schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:52:
[...]
Ja, dat ze nu wit zijn is misschien een onderdeel van de features (dat hij zich aanpast aan de achtergrond en dus wit wordt). Maar goed, klinkt onlogisch omdat anders je icoontjes nooit te lezen zijn, dus zal wel een bug zijn. Je zus is in ieder geval niet de enige: Mlazurro in "[OnePlus 3/3T] Ervaringen & Discussie - Deel 2"
[...]
Staan een aantal hele mooie handleidingen voor op het internet:Maar dan met Oreo (staat nog niet op de site van OnePlus, maar kan wel aan de ZIP komen als je wilt).
Klopt het dat ik deze bestanden moet hebben:
Open beta 27: http://oxygenos.oneplus.n...1214_902ee60401714b3d.zip (van jou, pagina 25)
Official 5.0: http://otafsg.h2os.com/pa...1711160505_d8b688b464.zip (van MitchelHearth, pagina 26)
Sorry als ik wat domme vragen stel, maar wil het liever zeker weten dan dat ik het fout doe.
Diezelfde foute code is ook aanwezig na een factory reset.Anonymoussaurus schreef op woensdag 22 november 2017 @ 15:42:
[...]
[...]
Kan dat niet? Dat door foute code of corruptie het batterijverbruik toeneemt ofzo.
In het geval van corruptie zou het kunnen, maar ik vind het niet erg waarschijnlijk, de kans is groter dat iets niet werkt dan meer batterijverbruik.
Voor uitgebreidere stats (en wakelocks etc.): GSAM en BetterBatteryStats werken ook zonder root. Hier kan je ontzettend veel in zien...Heb geen professionele ervaring met programmeren, dus heb ook geen idee hoe Android dit doet, maar daarom heb ik er dus een pesthekel aan dat je niet precies kan zien wat die batterydrain veroorzaakt.
Ligt er volledig aan was de oorzaak was. Als het een app is die die drain veroorzaakte wel idd.Eigenlijk is het dus volstrekt nutteloos als ik achteraf gewoon weer dezelfde apps installeer?
Hoe heb je dit opgelost, een factory reset?Heb namelijk wel gehad dat na een update functies het gewoonweg niet deden. Zo kreeg ik met m'n OnePlus 2 de optie om nachtmodus te gebruiken, terwijl die functie bij mij niet eens werkte.
Anonymoussaurus in "[OnePlus 2] Ervaringen en Discussie"
Voor de grap zou je eigenlijk eens een upgrade moeten doen en kijken of je daarna echt denkt dat je een factory reset nodig hebt. Alhoewel het lastig objectief te testen is en je toch snel bevooroordeeld zal zijn...
En factory reset kan wel de oplossing zijn voor een probleem, maar dan moet er wel een probleem zijn...
[ Voor 15% gewijzigd door P1nGu1n op 22-11-2017 16:23 ]
Ik zal me ook maar melden met de foutcode RG-01-74. Deze had ik overigens ook al voordat ik naar android 8 ging. Een tweetje gestuurt naar de rabo helpdesk, maar die wist me niet te helpen en zou de vraag doorsturen naar iemand meer kennis er over. Geen bericht weer gehad.Brumax schreef op woensdag 22 november 2017 @ 10:08:
[...]
Zelfde issue is aan de hand met de Rabo Wallet app (NFC betalen), dit schijnt ook niet meer te werken. Ik ben daar nog geen oplossing voor tegengekomen.
Inmiddels unrooted met clean install en nog steeds dit probleem.
[ Voor 5% gewijzigd door PjotrStroganov op 22-11-2017 19:02 ]
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Heb mijn oneplus steeds geupgrade vanaf originele releases. Heb versie 2.4.722804-release. Dus blijkbaar een oudere versie.Stfnlln schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:08:
[...]
Heb jij nog een clean install gedaan (ik niet) of instellingen aangepast? (en welke versie van Android Auto heb je? 2.7.573954)
Dat is al progressie.PjotrStroganov schreef op woensdag 22 november 2017 @ 19:01:
[...]
Ik zal me ook maar melden met de foutcode RG-01-74. Deze had ik overigens ook al voordat ik naar android 8 ging. Een tweetje gestuurt naar de rabo helpdesk, maar die wist me niet te helpen en zou de vraag doorsturen naar iemand meer kennis er over. Geen bericht weer gehad.
Inmiddels unrooted met clean install en nog steeds dit probleem.
Ik kreeg tot twee keer toe de reactie dat ik in het beta programma zou zitten en dat het daarom niet zou werken.
Probleem is bekend bij de Rabo. Kijken hoe lang het duurt vordat ze dit gefixt gaan hebben. Ik hoop wat sneller dan een "paar weken"doltishDuke schreef op woensdag 22 november 2017 @ 19:13:
[...]
Dat is al progressie.
Ik kreeg tot twee keer toe de reactie dat ik in het beta programma zou zitten en dat het daarom niet zou werken.
https://twitter.com/Martijn_MMS/status/933395822330466310
Yup, deze 'bug' is ook ééntje die mij was opgevallen. Lijkt me al wel gerapporteerd te zijn ondertussen.GroteBozewolf schreef op maandag 20 november 2017 @ 12:13:
Wat kennelijk ook verdwenen is, is het tonen van het eerst volgende alarm. Dat stond eerst altijd bovenin als je de quicksettings naar beneden deed.
Dat mis ik wel, want stiekem keek ik toch elke avond even of mijn wekker wel goed stond.
https://forums.oneplus.ne...in-quick-settings.686719/
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Dit herken ik. Tenminste, ik merk dat die van mij ook sneller leegloopt (ook na een clean install). Voor de update haalde ik mijn telefoon van de lader (8.30uur, 100%) zat ik een uur in de trein en bij het moment van aankomen op mijn werk (10.00uur) minstens nog 90%. Na de update is dat rond de 75/80%...miicker schreef op woensdag 22 november 2017 @ 20:11:
Sinds de update gaat mijn batterij echt enorm snel leeg. Sinds 8 uur vanochtend van 100% naar 3% nu, terwijl ik hem amper gebruikt heb. Eerst kon ik hem makkelijk 2 dagen gebruiken.
Want ik vandaag wel merkte is dat Velociraptor - app die een overlay doet met je huidige/toegestane snelheid op je gekozen gps app - niet meer automatisch start en afsluit. En als ik hem manueel start bij gebruik van Maps, verschijnt hij niet. Of ónder Maps.
Jammer. Waarschijnlijk te maken met striktere machtigingen van Oreo. Of een bug in de app zelf.
Mocht er iemand met hetzelfde probleem zijn, ik heb het opgelost. Van Google Play-services zowel cache als app data wissen was de oplossing.tjanssen schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 19:57:
[...]
Bij mij ook niet zichtbaar. Geen clean install gedaan.
Beide, de app is nog niet geüpdatet om de beperkingen van Oreo n acht te nemen. Automatisch starten zal tricky worden onder Oreo, maar bij manueel starten is het in ieder geval mogelijk de overlay te tonen.Mlazurro schreef op woensdag 22 november 2017 @ 22:53:
Batterij gaat bij mezelf beter dan voor de update (stock, Nova Launcher, nooit clean install).
Want ik vandaag wel merkte is dat Velociraptor - app die een overlay doet met je huidige/toegestane snelheid op je gekozen gps app - niet meer automatisch start en afsluit. En als ik hem manueel start bij gebruik van Maps, verschijnt hij niet. Of ónder Maps.
Jammer. Waarschijnlijk te maken met striktere machtigingen van Oreo. Of een bug in de app zelf.
[ Voor 106% gewijzigd door P1nGu1n op 23-11-2017 08:43 ]
Ja, je zit nu op de Open Bèta 27, maar er is een speciale build voor OB 24 die je terug naar Nougat laat gaan (na 24 moet je 4.5.1 flashen zoals je ziet). Je moet de stappen gewoon volgen zoals ze daar staan. Volgens mij kan er niet veel gebeuren. Je kan denk ik zelfs gewoon 5.0 als ZIP downloaden, flashen via recovery en vervolgens een factory reset doen.Frankdr schreef op woensdag 22 november 2017 @ 15:51:
Dank voor je link. Dus als ik het goed begrijp moet ik eerst nog een keer de Open Beta installeren, terwijl ik die al geïnstalleerd heb?
Klopt het dat ik deze bestanden moet hebben:
Open beta 27: http://oxygenos.oneplus.n...1214_902ee60401714b3d.zip (van jou, pagina 25)
Official 5.0: http://otafsg.h2os.com/pa...1711160505_d8b688b464.zip (van MitchelHearth, pagina 26)
Sorry als ik wat domme vragen stel, maar wil het liever zeker weten dan dat ik het fout doe.
Maar ik zie heel vaak op fora (Tweakers en OnePlus) dat mensen ineens een veel betere accuduur krijgen na een factory reset. Lijkt mij een beetje dom als ze dat meten met 0 apps op het toestel.P1nGu1n schreef op woensdag 22 november 2017 @ 16:20:
[...]
Diezelfde foute code is ook aanwezig na een factory reset.
In het geval van corruptie zou het kunnen, maar ik vind het niet erg waarschijnlijk, de kans is groter dat iets niet werkt dan meer batterijverbruik.
[...]
Voor uitgebreidere stats (en wakelocks etc.): GSAM en BetterBatteryStats werken ook zonder root. Hier kan je ontzettend veel in zien...
[...]
Ligt er volledig aan was de oorzaak was. Als het een app is die die drain veroorzaakte wel idd.
[...]
Hoe heb je dit opgelost, een factory reset?
Voor de grap zou je eigenlijk eens een upgrade moeten doen en kijken of je daarna echt denkt dat je een factory reset nodig hebt. Alhoewel het lastig objectief te testen is en je toch snel bevooroordeeld zal zijn...
En factory reset kan wel de oplossing zijn voor een probleem, maar dan moet er wel een probleem zijn...Het bij voorbaat te doen is overbodig.

Hmm, GSAM en BetterBatteryStats heb ik inderdaad van gehoord, maar dan zie je toch nog steeds "Android-Systeem" staan? Er vallen tientallen services onder "Android-Systeem". Dat is wat ik dus graag wil: die onderliggende services zien qua batterijverbruik.
Maar dat zou dan weer naar voren moeten komen in de native-Android accustatistieken, of een app die de accu leeg zuipt.
Ehm, niet
Dat is inderdaad een idee, maar dan wacht ik liever even op 5.0.1, aangezien 5.0.0 wat probleempjes met zich meebrengt. Hoop dat het echt niets uitmaakt, zo'n Android-upgrade. Is het niet hetzelfde als met een Windows-upgrade?
miicker schreef op woensdag 22 november 2017 @ 20:11:
Sinds de update gaat mijn batterij echt enorm snel leeg. Sinds 8 uur vanochtend van 100% naar 3% nu, terwijl ik hem amper gebruikt heb. Eerst kon ik hem makkelijk 2 dagen gebruiken.
Dat is een bekend probleem en is ook gerapporteerd. Ik raad jullie aan om in te loggen en de threads te markeren als "watching".Jaws77 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 21:38:
Dit herken ik. Tenminste, ik merk dat die van mij ook sneller leegloopt (ook na een clean install). Voor de update haalde ik mijn telefoon van de lader (8.30uur, 100%) zat ik een uur in de trein en bij het moment van aankomen op mijn werk (10.00uur) minstens nog 90%. Na de update is dat rond de 75/80%...
- HEAVY battery drain mobile data standby (er zijn er nog meer, hier te vinden: https://forums.oneplus.ne...one_model_rom=O2OS+171116)
- "Cell standby" battery drain after update to Android O.
Even een ander vraagje..P1nGu1n schreef op donderdag 23 november 2017 @ 07:32:
Beide, de app is nog niet geüpdatet om de beperkingen van Oreo n acht te nemen. Automatisch starten zal tricky worden onder Oreo, maar bij manueel starten is het in ieder geval mogelijk de overlay te tonen.
Het voorkomen dat apps automatisch starten, dat zit toch pas native in Android sinds 8? Want in OxygenOS 4.x.x zat het ook al, maar die graf AliExpress app startte gewoon doodleuk op.
Ik zit er tussenin...Anonymoussaurus schreef op donderdag 23 november 2017 @ 10:46:
[...]
Maar ik zie heel vaak op fora (Tweakers en OnePlus) dat mensen ineens een veel betere accuduur krijgen na een factory reset. Lijkt mij een beetje dom als ze dat meten met 0 apps op het toestel.Er is geen pijl op te trekken. De één zegt dat een factory reset nut heeft en een veel betere accuduur oplevert, en de ander zegt dat het geen drol uitmaakt
.
Als je telefoon een prima accuduur heeft en er is niks mis, dan zal je geen verschil merken. Als je echt een battery drain had, dan kan die het oplossen. Als er een probleem is kan een factory reset het oplossen, maar als er niks is gebeurd er ook niks: If it ain't broke, don't fix it.
Als Android-Systeem veel batterij verbruikt is de kans groot dat je een proces een wakelock heeft die verhindert dat het apparaat in slaapstand gaat en dus stroom blijft verbruiken. BSS en GSAM geven je inzicht in die wakelocks: hoe vaak en voor hoelang welke processen wakelocks hadden. Precies wat jij mist dus. Ik kan je zelf BBS aanraden, gratis te downloaden van XDA (zonder root, zie hier).Hmm, GSAM en BetterBatteryStats heb ik inderdaad van gehoord, maar dan zie je toch nog steeds "Android-Systeem" staan? Er vallen tientallen services onder "Android-Systeem". Dat is wat ik dus graag wil: die onderliggende services zien qua batterijverbruik.
Tsja de kans dat er iets fout gaat bij een mini update als van 5.0.0 naar 5.0.1 lijkt me verwaarloosbaar. Als er problemen optreden zal zijn bij de upgrade van 4.x naar 5.0.Dat is inderdaad een idee, maar dan wacht ik liever even op 5.0.1, aangezien 5.0.0 wat probleempjes met zich meebrengt. Hoop dat het echt niets uitmaakt, zo'n Android-upgrade. Is het niet hetzelfde als met een Windows-upgrade?
Kan je uitleggen wat je bedoelt met "hetzelfde als met een Windows-upgrade"?
Klopt: Background Execution LimitsEven een ander vraagje..
Het voorkomen dat apps automatisch starten, dat zit toch pas native in Android sinds 8? Want in OxygenOS 4.x.x zat het ook al, maar die graf AliExpress app startte gewoon doodleuk op.
Nooit geweten van het bestaan van die functie op 4.x, zie hem nu staan inderdaad...

Ik vermoed dat deze functie iets anders doet (sorry, tech talk): apps kunnen services automatisch laten starten wanneer je apparaat opgestart is d.m.v. de broadcast ACTION_BOOT_COMPLETED. Mijn vermoeden is dat OxygenOS je deze mogelijkheid per app laat intrekken.
ACTION_BOOT_COMPLETED is een whitelisted implicit broadcast in Oreo en zal dus gewoon blijven werken. Het is één van de weinige die whitelisted is en dus nog wel is toegestaan. Het verschil is wel dat op Oreo zo'n proces na het opstarten maar een korte tijd mag blijven draaien (puur voor initialization), terwijl dat vóór Oreo in principe ongelimiteerd was.
Sorry, lange post
Zelfde hier, met SNS en ING apps._-_ratjetoe_-_ schreef op donderdag 23 november 2017 @ 16:03:
Wat betreft betalen met NFC: ook mijn ASN betaal-app geeft opeens problemen sinds de update.
Ook inloggen bij deze apps (en ook de paypal app) werkte niet meer na de update, al is een aantal van deze apps alweer geupdate.
Contact gehad met ING, ze geven aan aan het werk te zijn voor een update.
Ook contact gehad met SNS, maar die zeggen maar dat je app opnieuw moet installeren, ligt sowieso niet aan de app (zeggen ze
To be continued...
Verder ben ik wel tevreden over de update, leuke features van oneplus ook toegveoegd, bijvoorbeeld paralelle apps voor bijvoorbeeld whatsapp met dual sim.
Ik haal hem op dit moment zonder VPN OTA binnenGondrez schreef op donderdag 23 november 2017 @ 22:56:
Iemand de update al kunnen doen zonder vpn te gebruiken?
Ik krijg ook net de update melding binnen. Twijfel of ik de update nu al wil doen met de bugs wat ik zo hoor. Maarja..... Android oreoBBrunekreeft schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 16:10:
[...]
Ik haal hem op dit moment zonder VPN OTA binnen
Mijn probleem vwb contactloos betalen nog wel.tiguan schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 16:30:
De mensen die problemen hadden met AA en Oreo, is dat probleem er nog steeds?
heb de update vandaag ook kunnen doen, rond 2u keek ik en was die erBBrunekreeft schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 16:10:
[...]
Ik haal hem op dit moment zonder VPN OTA binnen
LOL. Nee ik bedoel android autoyannickie111 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 17:13:
[...]
Mijn probleem vwb contactloos betalen nog wel.
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Al mensen die hem geïnstalleerd hebben?
Ik was het eerst van plan om het onderstaande manier te doen (zie link), maar dit is natuurlijk veel sneller.
https://forums.oneplus.ne...6-to-stock-nougat.661713/
Anders moet ik eerst terug naar Nougat open beta en van daaruit naar Nougat stable, om vervolgens naar Oreo stable te gaan.
Update: Ik heb het getest en het werkt, daarna een volledige reset uitgevoerd en alles werkt goed.
[ Voor 26% gewijzigd door mb1234 op 25-11-2017 16:00 ]
MGCB_7.0H_C2API_Full_PXL2_v.1.4_60FPS_noburst_v3.apk
Helaas, na de installatie van Oreo en OxygenOS 5.0 werkt de app niet meer.
Ik heb al gezocht op XDA en de topic met 167 pagina’s min of meer geprobeerd door te lezen, maar nog niet een gevonden die goed werkt. De instellingen zijn zo ingewikkeld, ik zal wel iets niet goed doen.
Wie heeft voor mij een link naar de goed werkende app voor 3T. Het gaat me alleen om HDR+ foto's, video's maak ik toch met de OP3T-app.
Dan moet je deze hebben: https://forum.xda-develop...p=74624422&postcount=1624Wenzel schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 20:21:
Tot op heden heb ik voor de foto's de aangepaste Pixel app gebruikt:
MGCB_7.0H_C2API_Full_PXL2_v.1.4_60FPS_noburst_v3.apk
Helaas, na de installatie van Oreo en OxygenOS 5.0 werkt de app niet meer.
Ik heb al gezocht op XDA en de topic met 167 pagina’s min of meer geprobeerd door te lezen, maar nog niet een gevonden die goed werkt. De instellingen zijn zo ingewikkeld, ik zal wel iets niet goed doen.
Wie heeft voor mij een link naar de goed werkende app voor 3T. Het gaat me alleen om HDR+ foto's, video's maak ik toch met de OP3T-app.
Thread: https://forum.xda-develop...-hdr-60fps-video-t3658552
@P1nGu1n Ik ben je niet vergeten, dus ik kom later nog terug op jouw reactie
[ Voor 10% gewijzigd door Anonymoussaurus op 25-11-2017 20:37 ]
Constant begint het meldingslampje rood te knipperen terwijl er geen notificaties zijn. Ja, apps als lastpass en tasker staan bovenin de werkbalk, maar daar zou ik geen notificaties van moeten krijgen.
Geregeld geeft de telefoon rond 23:00u (ook andere tijden) langdurig korte dubbele vibraties. Deze zet ik uit door de meldingskop op stil te zetten.
Notificaties komen soms allemaal tegelijk. Dus ineens hoor ik het geluid diverse keren achter elkaar en komen er tegelijkertijd updates binnen van twitter en instagram. Net of de pushberichten worden opgespaard.
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Dankje!Anonymoussaurus schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 20:33:
[...]
Dan moet je deze hebben: https://forum.xda-develop...p=74624422&postcount=1624. Is de meest recente versie. Suggested settings: https://forum.xda-develop...p=74417844&postcount=1215
Thread: https://forum.xda-develop...-hdr-60fps-video-t3658552
Nu in het donker kan ik het moeilijk beoordelen, morgen overdag ga ik de app uittesten.
Last full charge :48m ago, screen usage since full charge: 21m.
Hij staat nu op 48%, about 5 hours left.
Het enige wat anders is sinds vandaag is dat ik Google Hangouts ben gaan gebruiken en heel zo nu en dan even een berichtje stuur.
Oh en sinds de nieuwe update als ik de telefoon op standby heb zie ik dat de 1 rood is van de tijd. Why?
[ Voor 11% gewijzigd door devilsnight op 25-11-2017 22:16 ]
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Nu blijkt dat bluetooth niet meer aan te zetten is.
Al geprobeerd: restart, android wear verwijderd (was ooit een probleem op mijn oude note3), restart, cache wipe (bluetooth deed het drie miniuten)..
Kan de switch wel aanzetten, maar zodra ik dat scherm verlaat gaat bluetooth weer uit. Heb ook geen mogelijkheid om te scannen, en zie geen apparaten in de omgeving.
Full reset heb ik misschien vanavond or morgenavond tijd voor.. Iemand nog suggesties in de tussentijd ?
Meer mensen met het zelfde probleem ?
Update: na een powercycle doet de bluetooth het 3 minuten. Niet echt werkbaar zo.
[ Voor 6% gewijzigd door timt1961 op 26-11-2017 22:31 . Reden: update ]
Wat voor foon heb je ook alweer? Welk merk?devilsnight schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 22:12:
Oh en sinds de nieuwe update als ik de telefoon op standby heb zie ik dat de 1 rood is van de tijd. Why?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Mijn Rabo wallet werkt nu namelijk nog prima op mijn 3T. Ik heb vandaag de melding binnen gekregen dat ik de update naar 8 kan installeren maar ik wil dat eigenlijk nog niet doen tot de problemen met de wallet voorbij zijn. Zou alleen wel fijn zijn als dat in de komende weken dan gebeurt.Druiper schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 18:06:
Is het contactloos betalen (bv rabobank) een typisch One plus probleem, of geldt dit voor alle telefoons met Oreo? Ik hoop eigenlijk het laatste, dan moet Rabobank wel snel met een fix komen.. anders vrees ik dat het wel eens lang kan gaan duren.
Huawei P30
De meeste voor de hand liggende methode is om stock Nougat via sideload erop te zetten. Maar wellicht is er meer nodig dan dat. Deze handleiding geeft aan dat het zo kan.
EDIT Ik heb moeten downgraden via de speciale Oreo OB om naar 4.5.1 te gaan. Als je die direct via sideload installeert, krijg je een 'installation failed' melding
[ Voor 17% gewijzigd door pvtonger op 27-11-2017 12:58 ]
ik wacht voorlopig nog even met updaten. Rabobank is er duidelijk nog niet klaar voor. Hopelijk komt er toch snel een fix.RobertVDN schreef op zondag 26 november 2017 @ 18:51:
[...]
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Mijn Rabo wallet werkt nu namelijk nog prima op mijn 3T. Ik heb vandaag de melding binnen gekregen dat ik de update naar 8 kan installeren maar ik wil dat eigenlijk nog niet doen tot de problemen met de wallet voorbij zijn. Zou alleen wel fijn zijn als dat in de komende weken dan gebeurt.
https://twitter.com/Rabobank/status/934707260663660544
Als lineageos 15 stabiel uit is ga ik die maar eens proberen
Eerste dag was de accuduur wat kort, maar sindsdien zelfs beter als met 7.
En belangrijk, GPS doet het gewoon.
Mensen lijken roms/telefoons/fabrikanten om minuscule redenen helemaal af te branden. Zonde.
Mee eens. Als je een Battey monitor installeert zie je vaak dat het aan apps ligt die niet goed afsluiten en op de achtergrond blijven lopen. Heb ik regelmatig met Snapchat, Instagram, Spotify. Gewoon afsluiten en daarna nooit meer drains. Maar helaas is het wel een continue gevecht tegen dit soort apps.Jelte schreef op zondag 26 november 2017 @ 20:56:
Komop zeg. Zo erg is het echt niet. Hier gelijk geüpdatet en draait als een zonnetje.
Eerste dag was de accuduur wat kort, maar sindsdien zelfs beter als met 7.
En belangrijk, GPS doet het gewoon.
Mensen lijken roms/telefoons/fabrikanten om minisxule redenen helemaal af te branden. Zonde.
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Wat een prutsantwoord ook weer.Druiper schreef op zondag 26 november 2017 @ 19:47:
[...]
ik wacht voorlopig nog even met updaten. Rabobank is er duidelijk nog niet klaar voor. Hopelijk komt er toch snel een fix.
https://twitter.com/Rabobank/status/934707260663660544
Eigenlijk zegt ie: 'ik hoor nu al keer dat dit probleem er is, dus ik zeg gewoon dat ie nog niet beschikbaar is. Ik heb dan ook niet de bevoegdheid om te vragen aan de technische jongens of ze er daadwerkelijk mee bezig zijn, maar dat kan ik beter niet tegen de klant zeggen, dus maak ik er een mooi praatje van'
Share and Enjoy!
Op zich nog best begrijpelijk aangezien de update pas vrijdag online is gekomen. ik weet neit hoe groot het developersteam van de rabobank is, maar daar zal nu ook met de prioriteiten moeten worden geschoven. Gelukkig heeft OP3(T) een redelijk marktaandeel (met actieve klagersGreNade schreef op zondag 26 november 2017 @ 21:20:
[...]
Wat een prutsantwoord ook weer.
Eigenlijk zegt ie: 'ik hoor nu al keer dat dit probleem er is, dus ik zeg gewoon dat ie nog niet beschikbaar is. Ik heb dan ook niet de bevoegdheid om te vragen aan de technische jongens of ze er daadwerkelijk mee bezig zijn, maar dat kan ik beter niet tegen de klant zeggen, dus maak ik er een mooi praatje van'
Sinds de laatste update gaat het geluid steeds van hard naar zacht als ik van app switch of andere dingen doe. Ook staat de chromecast nu standaard op mute :<
Enige hick-up: in de auto, verbonden met de autoradio via Bluetooth, valt af en toe een seconde het geluid even weg, al blijft de verbinding wel. Is zo sinds de Oreo-update dus daar zit het duidelijk wel in. Andere telefoons geven geen problemen met de autoradio.
Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo
Zie 3 posts hierboven. Ik ben er nu ook mee aan het kutten. Het is namelijk zwaar irritant en krijg het niet uit. Het werkt alleen als je hem dus van mute mode afhaalt. Oplossing nog niet echt gevonden.BPP schreef op maandag 27 november 2017 @ 12:58:
Sinds ik vorige week Android 8 heb geinstalleerd heb ik een aantal problemen voornamelijk met audio/video. In mute stand dempt de audio zo nu nu dan. Zodra je overgaat naar een nieuw nummer, maar ook gewoon in het midden van een nummer. Dit is heel kort. Daarnaast pauzeert mijn muziek ook zomaar uit het niets. Dit zowel via Google music player als bij YouTube. Meer mensen hier last van?
Edit: Lees meer problemen hierover op oneplus forum.
https://forums.oneplus.ne...e-op3-oreo-update.694742/
[ Voor 8% gewijzigd door Booyaa op 27-11-2017 14:24 ]
Ik houd het goed in de gaten :-). Bluetooth werkt in ieder geval prima hier icm een Bose QC35.
[ Voor 4% gewijzigd door TheProf82 op 27-11-2017 16:19 ]
Na wat experimenteren werkt alles weer: even voor de volgende met dit probleemtimt1961 schreef op zondag 26 november 2017 @ 12:42:
Vanmorgen update binnen gekregen, meteen geinstalleerd.
Nu blijkt dat bluetooth niet meer aan te zetten is.![]()
<samenvatting Bluetooth werkt niet.. >
Ik heb apps moeten verwijderen:
- ABNAMRO wallet.
- Sesamo
Vervolgens de systeem cache leeg gegooid, en nu blijft mijn bluetooth wel aan.
Als ik een van bovenstaande apps terugzet, is mijn bluetooth na verloop van tijd weer weg.
Hoop dat iemand er wat aan heeft.
Ik krijg dit dus niet voor elkaar. Ambient display staat aan maar die licht alleen op als er iets is gebeurd.miicker schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 16:34:
- Als het lockscreen donker is en de tijd wordt weergegeven dan is het eerste cijfer rood, why??..
Edit: aha, als ik lift up ook inschakel dan krijg ik dit wel. Vreemd dat er twee soorten zijn van de ambient display.
[ Voor 15% gewijzigd door S_Chief op 27-11-2017 17:57 ]
SNS is ermee aan de gang....
Zal binnenkort wel weer een quick update komen om de kreukels recht te trekken.
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Edit:
Als ik ongeveer 15 seconde wacht komen ze ineens wel naar voren, erg raar. Heb nu maar 1 app op altijd gezet en nu worden ze wel normaal geopend.
[ Voor 15% gewijzigd door shinchan03 op 27-11-2017 18:30 ]
Vervelend maar niet rampzalig; ik veronderstel nog wel wat bug fixes binnenkort. Maar wat nou echt de grote voordelen zijn van Oreo ben ik nog niet uit ;-).
Hier ook issues, laatste versie android auto op een 3T met Oreo. Rij zelf een Skoda uit 2016 met smart link. Tot de upgrade ging t prima, nu dus communication error 16. USB debugging en reboot bieden geen soelaas. Harde reset van de telefoon vind ik nog teveel gedoe. Als er suggesties of ideeën zijn hoor ik graag, ik mis de functionaliteit best wel!Stfnlln schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 08:41:
Android Auto werkt bij mij ook niet meer na de update. Schijnt een Oreo-issue te zijn, maar de oplossing die aangedragen wordt (usb-debugging aanzetten en een keer restarten) werkt bij mij helaas niet.
https://forums.oneplus.ne...rror-16-with-orea.685942/
https://productforums.goo.../android-auto/bM_a57CZQfs
Welke versie van AA gebruik je? Heb in dit draadje gelezen dat v2.4 werkt bij anderen, dus net die erop gezet. Morgen kijken wattie doettiguan schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:23:
Ik heb de update toch maar wel gedaan. AA werkt nog steeds prima bij mij. Ik ben blij
Ik loop (waarschijnlijk) tegen het alarm probleem aan in Oreo (https://9to5google.com/20...e-clock-android-oreo-bug/).
Is er al iemand anders hier tegen dit probleem aangelopen? En beter nog: is er een oplossing voor? Anders rest me niets anders dan een roll back.
Ik lag vanmorgen nog lekker te slapen terwijl er buitenlanders op mij zaten te wachten in de vergaderruimte
Hier net bekend. Ander wekker app dan maar?Bertje9999 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 13:23:
Ai...
Ik loop (waarschijnlijk) tegen het alarm probleem aan in Oreo (https://9to5google.com/20...e-clock-android-oreo-bug/).
Is er al iemand anders hier tegen dit probleem aangelopen? En beter nog: is er een oplossing voor? Anders rest me niets anders dan een roll back.
Ik lag vanmorgen nog lekker te slapen terwijl er buitenlanders op mij zaten te wachten in de vergaderruimteDa's niet goed voor de perceptie van die club ;-) Kon het gelukkig afschuiven op de files van de afgelopen dagen...
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
....
...
/quote]
Wekker ging hier (helaas) gewoon af vanmorgen
over oreo... ben nog niet zo enthausiast over het batterijverbruik. Mobiel standby staat hier constant als grootste verbruiker.
Nog geen rare dingen tegen gekomen, draait erg soepel hier
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Geen probleem bij mij tot nu toe. Grootste angst ook elke keer als ik update. Daardoor check ik hem altijd als ik ga slapen (bij een nieuwe update dus, niet elke nacht) door even 1 min vooruit te zetten en als het een belangrijke afspraak is doe ik een dubbele wake-up, ook mijn wekkerradio wordt dan gezet.Bertje9999 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 13:23:
Ai...
Ik lag vanmorgen nog lekker te slapen terwijl er buitenlanders op mij zaten te wachten in de vergaderruimteDa's niet goed voor de perceptie van die club ;-) Kon het gelukkig afschuiven op de files van de afgelopen dagen...
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Klopt, is ook zo. Maar hoe kan het dan, dat als je upgrade, sommigen problemen hebben met functies die niet (meer) werken? Zie je toch wel veel, ook in dit topic. Tuurlijk, het kan een bug in het OS zelf zijn, maar de code wordt toch gewoon overschreven? Dus hoe kan het überhaupt corrupt raken?P1nGu1n schreef op donderdag 23 november 2017 @ 16:34:
[...]
Ik zit er tussenin...
Als je telefoon een prima accuduur heeft en er is niks mis, dan zal je geen verschil merken. Als je echt een battery drain had, dan kan die het oplossen. Als er een probleem is kan een factory reset het oplossen, maar als er niks is gebeurd er ook niks: If it ain't broke, don't fix it.
[...]
Als Android-Systeem veel batterij verbruikt is de kans groot dat je een proces een wakelock heeft die verhindert dat het apparaat in slaapstand gaat en dus stroom blijft verbruiken. BSS en GSAM geven je inzicht in die wakelocks: hoe vaak en voor hoelang welke processen wakelocks hadden. Precies wat jij mist dus. Ik kan je zelf BBS aanraden, gratis te downloaden van XDA (zonder root, zie hier).
[...]
Tsja de kans dat er iets fout gaat bij een mini update als van 5.0.0 naar 5.0.1 lijkt me verwaarloosbaar. Als er problemen optreden zal zijn bij de upgrade van 4.x naar 5.0.
Kan je uitleggen wat je bedoelt met "hetzelfde als met een Windows-upgrade"?
[...]
Klopt: Background Execution Limits
Nooit geweten van het bestaan van die functie op 4.x, zie hem nu staan inderdaad...
Ik vermoed dat deze functie iets anders doet (sorry, tech talk): apps kunnen services automatisch laten starten wanneer je apparaat opgestart is d.m.v. de broadcast ACTION_BOOT_COMPLETED. Mijn vermoeden is dat OxygenOS je deze mogelijkheid per app laat intrekken.
ACTION_BOOT_COMPLETED is een whitelisted implicit broadcast in Oreo en zal dus gewoon blijven werken. Het is één van de weinige die whitelisted is en dus nog wel is toegestaan. Het verschil is wel dat op Oreo zo'n proces na het opstarten maar een korte tijd mag blijven draaien (puur voor initialization), terwijl dat vóór Oreo in principe ongelimiteerd was.
Sorry, lange post
Tsja, dan moet ik met ADB gaan klooien en weet ik het wat. Heb geen zin om risico's te nemen
Vanaf 5.0.0 naar 5.0.1 wel ja, maar van 4.5.1 naar 5.0.0/5.0.1.. ik weet het niet. Ik bedoelde sowieso wachten, want - zoals je al ziet hier en op het OnePlus forum - zijn er best wat mensen met problemen. Heb geen zin om daarmee te zitten, dus ik wil updaten van 4.5.1 naar 5.0.1.
Je kan het zien als Windows 7 upgraden naar Windows 10. Mensen krijgen spontaan reboots, BSODs, weet ik het allemaal wat voor 'n rare problemen je hoort
Toch lijkt het erop dat die apps niet meer opstarten sinds ik in die instellingen dat "automatisch app starten" heb aangepast.
Zelfde met het uitschakelen van die logging van OnePlus: dat kan je met een ADB-scriptje doen, maar heb geen zin dat m'n telefoon straks in een bootloop zit naar een nieuwere OxygenOS-versie, omdat 'ie weer overschreven wordt.
devilsnight schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 22:12:
Nieuwe update net geïnstalleerd. Best vaak lately. Wel even wat vreemds. Ik heb het idee dat het nu ineens heel snel met de accu gaat. Ook bij de info staat dit:
Last full charge :48m ago, screen usage since full charge: 21m.
Hij staat nu op 48%, about 5 hours left.
Het enige wat anders is sinds vandaag is dat ik Google Hangouts ben gaan gebruiken en heel zo nu en dan even een berichtje stuur.
Zjemm schreef op zondag 26 november 2017 @ 19:52:
Pff slechte accu inderdaad.
Als lineageos 15 stabiel uit is ga ik die maar eens proberen
Het duurt een tijdje voordat de update is ingewerkt. Dat standby probleem is bekend: Anonymoussaurus in "[OnePlus 3/3T] Ervaringen & Discussie - Deel 2"cypher21 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 16:33:
[quote]Bertje9999 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 13:23:
....
...
/quote]
Wekker ging hier (helaas) gewoon af vanmorgen
over oreo... ben nog niet zo enthausiast over het batterijverbruik. Mobiel standby staat hier constant als grootste verbruiker.
Nog geen rare dingen tegen gekomen, draait erg soepel hier
Dat is een bekend probleem en is ook gerapporteerd. Ik raad jullie aan om in te loggen en de threads te markeren als "watching".
- HEAVY battery drain mobile data standby (er zijn er nog meer, hier te vinden: https://forums.oneplus.ne...one_model_rom=O2OS+171116)
- "Cell standby" battery drain after update to Android O.
Dit topic is alleen bedoeld voor Ervaringen & Discussie, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Levertijd & Prijzen: [OnePlus 3T] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 3T] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [OnePlus 3(T)] Het grote Accessoires topic
- RMA & Support: [OnePlus] RMA & Support
- Vragen mbt Oxygen Updater mogen hier:
[Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie