Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Dat is inderdaad het volledige lijstjeLeoon. schreef op zondag 19 november 2017 @ 19:49:
@Anonymoussaurus het lijstje die jij mensen altijd aanraadt als er iets niet goed is of als er een update is geweest zou ik nu wel handig vinden in die topic start oid! Heb namelijk geen idee welke woorden ik moet intikken bij zoek venster om dat desbetreffende bericht te vinden.
Ga een proberen op 'cache legen', dat moet sowieso in 't lijstje staan
Iets gevonden in een oud topic. Is dit het volledige lijstje ?
[...]
- Instellingen > "Back-up maken en resetten" > uitzetten
- Instellingen > "Locatie" > bolletjes rechtsboven > "Scannen" > "Wi-Fi scannen en Bluetooth-scannen" uitzetten
- Instellingen > "Wifi" > tandwiel > "Scannen altijd beschikbaar" uitschakelen
- Instellingen > "Apps" > "Google Play Services" > "Opslagruimte" > "Ruimte beheren" > "alle gegevens wissen" (dit wist geen persoonlijke data)
- Instellingen > "Opslag & geheugen" > "Opslag" > "Gegevens in het cachegeheugen" > "ok"
- Je thema op donker/zwart zetten
- Recovery > "English" > "Wipe data and cache" > "wipe cache" > "ok"
GreNade schreef op zondag 19 november 2017 @ 21:42:
Ik mis de mogelijkheid om vanuit de quick toggles in het notificatie centrum van wifi netwerk te wisselen dmv de dropdown. Is dit verwijderd? Zo ja, dan baal ik daar enorm van...
Schijnt dat als je zo'n toggle 1 seconde ingedrukt houdt, het dan wel werkt.streelder schreef op zondag 19 november 2017 @ 23:05:
Had het nog niet door, maar die functie gebruik ik super vaak. Waarom zou je handige opties weghalen.
WHY
Ugh, alleen al vanwege die GPS fix en battery-drain problemen sta ik al te kwijlen om te upgraden, maar iets zegt mij dat ik nog een keer wil wachten tot de volgende update. Maar ja, hoe lang gaat 'ie duren..Suicyder schreef op maandag 20 november 2017 @ 10:32:
Wat mij zo snel op is gevallen is:Al met al, prima tot zover
- Paar nieuwe icoontjes
- het logisch veranderde quick settingsmenu bij naar beneden slepen van het scherm
- Loopt soepel, begon wat stroef, maar was allicht nog iets aan het afronden op de achtergrond
- Camerafocus lijkt prima
- Waze vrijwel een instant fix, 2-3 seconden (GPS dus)
- De vibratie bij typen etc lijkt zachter, even wennen
![]()
@Joop_Klepzeiker
Zie hierboven, Waze welke mij in het verleden issues heeft opgeleverd, instant fix ondanks dat ik binnen zit. Maar dat is bij mijn situatie nu (resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst disclaimer van toepassing)
[ Voor 40% gewijzigd door Anonymoussaurus op 20-11-2017 11:01 ]
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Bij de nieuwe versie van Wallet is je provider/simkaart niet meer relevantNox schreef op maandag 20 november 2017 @ 10:36:
[...]
Als ik het goed begrijp kan jij dus betalen met je telefoon - met Rabobank?Ik heb een KPN NFC simkaartje.
Dan maar geen root, maak ik wel een pi-hole ergens om mijn adblock spulletjes te fixenGebruik het toch niet heel erg veel.
Ik ga zo maar eens instellen, op Nougat werkte wallet iig prima.
Share and Enjoy!
Verdomme, Rabobank zou me op de hoogte houden als het gewoon werktGreNade schreef op maandag 20 november 2017 @ 10:53:
[...]
Bij de nieuwe versie van Wallet is je provider/simkaart niet meer relevant
Ik ga zo maar eens instellen, op Nougat werkte wallet iig prima.
Guess who's upgrading tonight

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Nou, ik heb het zojuist geprobeerd, maar helaas. Foutcode RG-01-74Nox schreef op maandag 20 november 2017 @ 10:56:
[...]
Verdomme, Rabobank zou me op de hoogte houden als het gewoon werkt
Guess who's upgrading tonight
Dan ga je naar het settings menu toe om te wisselen, ik heb het over de dropdown direct in de quick settings.Anonymoussaurus schreef op maandag 20 november 2017 @ 10:52:
Schijnt dat als je zo'n toggle 1 seconde ingedrukt houdt, het dan wel werkt.
[ Voor 35% gewijzigd door WCA op 20-11-2017 11:09 ]
Share and Enjoy!
Interfaces: nagenoeg onveranderd.
Altijd aan display: Tijd linksbovenin met één rood cijfer, beetje onwennig.
Statusbalk: prettig dat er meer icons getoond worden nu, maar kan zoals hierboven ook aangegeven niet meer van WiFi netwerk switchen daarin.
Jammer dat de accentcolor nu ook de tekst die kleur maakt. Maakt het voor mij behoorlijk overkill. Je kunt ook geen witte accentcolor doen, beetje kermisgevoel.
GPS: issue lijkt volledig verdwenen te zijn, fix was (op high accuracy) nagenoeg instant, waar met de vorige versie GPS op high accuracy sowieso weigerde te fixen.
Krijg nu een batterij-level indicator naast bluetooth icoon te zien van mijn koptelefoon (mdr-1000x), erg prettig!
Ook als er een koptelefoon verbonden is, kun je in de statusbalk van afspeelapparaat switchen, ook een goede toevoeging imo.
Ohja, ook niet onbelangrijk: rare octopus als je een aantal keer op de Android versie tikt en daarna hold op het rondje wat verschijnt.
Share and Enjoy!
Helaas kaas. Misschien dat ze dit later nog toevoegen..GreNade schreef op maandag 20 november 2017 @ 10:57:
Dan ga je naar het settings menu toe om te wisselen, ik heb het over de dropdown direct in de quick settings.
Uhm.. volgens mij gaat t om t cijfer '1'. Zo was bij mij bij 10:xx het eerste cijfer rood, en nu bij 11:xx zijn de eerste twee cijfers rood. Ben helaas vergeten om om 11:11u te kijkenRutgervdZ schreef op maandag 20 november 2017 @ 11:06:
Altijd aan display: Tijd linksbovenin met één rood cijfer, beetje onwennig.
Ik twijfel of het voor mij nu enig nut heeft om van open beta 27 terug te keren naar de stable.
Ja dat klinkt als enorm logisch.Omer schreef op maandag 20 november 2017 @ 11:33:
[...]
Uhm.. volgens mij gaat t om t cijfer '1'. Zo was bij mij bij 10:xx het eerste cijfer rood, en nu bij 11:xx zijn de eerste twee cijfers rood. Ben helaas vergeten om om 11:11u te kijken
Silly me

Meld dat op het fora hieronder en zorg ervoor dat als je het met een thread daarin eens bent of dat probleem ook hebt, je het markeert als "watching" (het sterretje).
- OnePlus 3: https://forums.oneplus.ne...one_model_rom=O2OS+171116
- OnePlus 3T: https://forums.oneplus.ne...one_model_rom=O2OS+171116
Denk dat je er alleen maar op vooruit gaat, omdat er geen bèta's meer komen voor de OnePlus 3 en 3T, voor zover ik weet. De stable krijgt nog wat bugfixes voor Android O, en in de toekomst nog wat andere OxygenOS-updates.flippiej schreef op maandag 20 november 2017 @ 11:47:
Is dit trouwens redelijk dezelfde versie nu dan als de laatste beta update of is het een oudere versie? In open beta 27/18 is het security patch level wel van oktober terwijl dit in de stable nog wel september is, maar of er verder verschillen zijn kan ik zo niet terugvinden.
Ik twijfel of het voor mij nu enig nut heeft om van open beta 27 terug te keren naar de stable.
[ Voor 30% gewijzigd door Anonymoussaurus op 20-11-2017 20:06 ]
Dat mis ik wel, want stiekem keek ik toch elke avond even of mijn wekker wel goed stond.
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
- Bluetooth accu weergave.
Als je een hoofdtelefoon (of ander apparaat) gebruikt wat het ondersteunt zie je gelijk hoeveel accu die hoofdtelefoon nog heeft.
GroteBozewolf schreef op maandag 20 november 2017 @ 12:13:
Wat kennelijk ook verdwenen is, is het tonen van het eerst volgende alarm. Dat stond eerst altijd bovenin als je de quicksettings naar beneden deed.
Dat mis ik wel, want stiekem keek ik toch elke avond even of mijn wekker wel goed stond.
Jammer, gebruikte ik ook altijd, maar zoals ik al zei: meld dat even op het forum. Hoe meer mensen iets gaan reporten, hoe eerder dit meegenomen wordt in de volgende update.S_Chief schreef op maandag 20 november 2017 @ 12:18:
Klopt, en daar tikte ik altijd op om snel naar m'n alarminstellingen te gaan..
Is inderdaad een fijne verbetering maar was al eerder opgevallen: RutgervdZ in "[OnePlus 3/3T] Ervaringen & Discussie - Deel 2"OverSoft schreef op maandag 20 november 2017 @ 12:32:
Nog een verbetering (zat overigens al een tijdje in de beta's, ook die van 7):
Als je een hoofdtelefoon (of ander apparaat) gebruikt wat het ondersteunt zie je gelijk hoeveel accu die hoofdtelefoon nog heeft.
Bij mij werkt GPS weer zoals het hoort (3T, Oreo). Hiervoor moest ik location op device only zetten, nu niet meer.Joop_Klepzeiker schreef op maandag 20 november 2017 @ 10:29:
Iemand al nieuws over een eventuele GPS fix met Oreo?
This is what happens when you find a stranger in the Alps!
Vaak be-j te bange. Schiet eens op joh, je loopt achter. Anders praten we niet meer met jou hoorAnonymoussaurus schreef op maandag 20 november 2017 @ 10:52:
Voor degene die benieuwd zijn naar de update en wat 'ie toevoegt:
[video]
[...]
Dat is inderdaad het volledige lijstje. Dit is de meest bijgewerkte lijst:
[...]
- Instellingen > "Locatie" > bolletjes rechtsboven > "Scannen" > "Wi-Fi scannen en Bluetooth-scannen" uitzetten
- Instellingen > "Apps" > "Google Play Services" > "Opslagruimte" > "Ruimte beheren" > "alle gegevens wissen" (dit wist geen persoonlijke data)
- Instellingen > "Opslag & geheugen" > "Opslag" > "Gegevens in het cachegeheugen" > "ok"
[...]
Schijnt dat als je zo'n toggle 1 seconde ingedrukt houdt, het dan wel werkt.
[...]
Ugh, alleen al vanwege die GPS fix en battery-drain problemen sta ik al te kwijlen om te upgraden, maar iets zegt mij dat ik nog een keer wil wachten tot de volgende update. Maar ja, hoe lang gaat 'ie duren..
Thanks voor bovenstaand lijstje en het filmpje!
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Had ik nog niet gezien, excuses.Anonymoussaurus schreef op maandag 20 november 2017 @ 12:36:
[...]
Is inderdaad een fijne verbetering maar was al eerder opgevallen: RutgervdZ in "[OnePlus 3/3T] Ervaringen & Discussie - Deel 2"
Ja maar al dat configureren, uuugghhhh. Ik 'moet' van mezelf gewoon een clean install doen en ben bang dat ik dingen vergeet met het maken van een back-up en dat er dingen fout gaanLeoon. schreef op maandag 20 november 2017 @ 12:42:
Vaak be-j te bange. Schiet eens op joh, je loopt achter. Anders praten we niet meer met jou hoor
Thanks voor bovenstaand lijstje en het filmpje!
Don't worryOverSoft schreef op maandag 20 november 2017 @ 12:47:
Had ik nog niet gezien, excuses.
[ Voor 12% gewijzigd door Anonymoussaurus op 20-11-2017 12:52 ]
Hmm stom genoeg werkt dit bij mijn UE Boom niet, in de app van UE Boom kan ik netjes zien 85%, maar krijg het niet in de notificatiebalk terug, kan er ook niet zo snel een instelling voor vinden, jammer. Logitech fix ur devicesOverSoft schreef op maandag 20 november 2017 @ 12:32:
Nog een verbetering (zat overigens al een tijdje in de beta's, ook die van 7):
Is ook een vrij nieuw protocol. Niet alle apparaten ondersteunen hetSuicyder schreef op maandag 20 november 2017 @ 13:14:
[...]
Hmm stom genoeg werkt dit bij mijn UE Boom niet, in de app van UE Boom kan ik netjes zien 85%, maar krijg het niet in de notificatiebalk terug, kan er ook niet zo snel een instelling voor vinden, jammer. Logitech fix ur devices![]()
(en ja, Ultimate Ears = Logitech, als ik de onderkant van het apparaat moet geloven
)
Share and Enjoy!
Hmm ok, ik was er helemaal nog niet bekend mee, maar omdat ik het in de app kon zien dacht ik dat het zou gaan werken.GreNade schreef op maandag 20 november 2017 @ 13:16:
[...]
Is ook een vrij nieuw protocol. Niet alle apparaten ondersteunen het
Het gaat om een UE Boom 1e generatie dus die zal het dan zeker niet hebben, of het moet via FW er later nog in komen (gezet zijn)
Dank voor de info!
edit:
Uit nieuwsgierigheid even aan het zoeken geweest, de specificaties zijn minder nieuw dan ik dacht. "BAS / Battery Service / 1.0 / Active / 27 December 2011"
In theorie zou het erin kunnen zitten, omdat ik het in de app ook kan zien.
Mogelijk is er een nieuwe implementatie vanuit android specifiek voor gemaakt? Want op https://www.bluetooth.com/specifications/gatt kan ik er niet meer over vinden.
edit2:
Ik ben er achter gekomen wat het probleem is.
Omdat ik de UE Boom niet pair voor 'Phone Audio' geeft hij de informatie niet door. Vink ik deze wel aan staat er direct een indicatie bij. Ik wil dat alleen niet omdat de microfoon die in de speaker zou moeten zitten hopeloos is.
@OverSoft Zie edit2
[ Voor 49% gewijzigd door Suicyder op 20-11-2017 13:28 ]
Ik gok dat Logitech zijn eigen interface hiervoor gebruikt en niet de protocol standaard.Suicyder schreef op maandag 20 november 2017 @ 13:17:
[...]
Hmm ok, ik was er helemaal nog niet bekend mee, maar omdat ik het in de app kon zien dacht ik dat het zou gaan werken.
Het gaat om een UE Boom 1e generatie dus die zal het dan zeker niet hebben, of het moet via FW er later nog in komen (gezet zijn)![]()
Dank voor de info!
/edit:
@Suicyder True, dat doen mijn Sleepphones ook niet als ik dat niet aanzet. Gok dat die informatie in dat protocol mee komt.
[ Voor 11% gewijzigd door OverSoft op 20-11-2017 13:32 ]
I see red pixels.
Is het beste van wel. Ik heb veel vage problemen gehad toen ik van beta naar stable ging. (Kon de meeste apps niet eens een paar seconden openhouden)wwwhizz schreef op maandag 20 november 2017 @ 13:40:
Als ik van beta 27 naar deze stable wil, moet ik em dan ook weer wipen?
Ik verbaas me er eigenlijk over dat het tot nu toe zonder echte issue is gegaan.
Anonymoussaurus schreef op maandag 20 november 2017 @ 12:49:
[...]
Ja maar al dat configureren, uuugghhhh. Ik 'moet' van mezelf gewoon een clean install doen...
De bankieren app werkt wel normaal?Padvinder schreef op maandag 20 november 2017 @ 13:33:
Na de update werkt ING betalen niet meer op mijn OnePlus 3. Gaat bij meerdere mensen fout zo te zien: https://twitter.com/MaxKorlaar/status/932406504615006208
Yep, geen probleem. ASN bank NFC betalen werkt ook niet overigens. Toch nog een NFC bugje in deze versie?
Hier nog steeds issues maar hopen dat de update naar Oreo het fixtxileS schreef op zondag 19 november 2017 @ 12:56:
@royduin @ZUIVERE311 @Koen87
Het valt mij op dat sinds een tijdje dat ik weer agenda meldingen krijg van Google Agenda, weet niet of het toeval is of dat er misschien toch eindelijk een update is geweest waardoor het is opgelost. Bij jullie ook geen problemen meer?

Padvinder schreef op maandag 20 november 2017 @ 13:33:
Na de update werkt ING betalen niet meer op mijn OnePlus 3. Gaat bij meerdere mensen fout zo te zien: https://twitter.com/MaxKorlaar/status/932406504615006208
Same, wilde hem net activeren voor het eerst maar lukte nietTeunBroeren schreef op maandag 20 november 2017 @ 15:49:
Ik ondervind hetzelfde probleem maar dan met Rabobank. De internetbankieren app werkt prima, maar Rabo Wallet werkt niet meer. Foutcode RG-01-74
[...]
https://powershellisfun.com
Tip, Netflix gedownloade content werkt ook niet meer. Verwacht dat ik dit opnieuw moet downloaden. Zit toevallig net lang in de trein zonder mijn serie
Batterij ook sterk verbeterd met name op Wifi. 4G vraag ik me nog af.
xileS schreef op zondag 19 november 2017 @ 21:43:
[...]
Shit, volgens mij te vroeg gejuicht. Heb een periodieke (maandelijks) agendapunt voor 20e staan met als meldingen:
Eén dag van tevoren om 7 p.m.
3 dagen van tevoren om 7 p.m
Afgelopen vrijdag heb ik een melding gezien, maar vandaag niet -.-
Heb de laatste update van OP nog niet geïnstalleerd trouwens. Misschien zo dadelijk thuis ook doen.
Had helaas te vroeg gejuichtroyduin schreef op maandag 20 november 2017 @ 14:19:
[...]
Hier nog steeds issues maar hopen dat de update naar Oreo het fixtlas alleen dat Rabo Wallet het daar niet meer op doet, dus ik wacht nog even
-Gaat het Oreo beta channel stoppen of komen er nog meer beta ota's (19, 20 etc)?
-Indien het antwoord op de vorige vraag is dat het beta channel stopt, kan ik van de beta direct naar de stable updaten (lijkt me niet gezien het patch level) of moet ik een wipe doen (toevallig net 2,5 week geleden gedaan -_-)
Insert vies grapje hier
wwwhizz schreef op maandag 20 november 2017 @ 13:40:
Als ik van beta 27 naar deze stable wil, moet ik em dan ook weer wipen?
Om maar meteen 2 vliegen in 1 klap te slaan:Blerp schreef op maandag 20 november 2017 @ 18:19:
Ik heb nog nergens echt duidelijk kunnen lezen hoe het nu met de huidige betachannel zit van Oreo. In het aankondigingstopic dat 8.0 beschikbaar is wordt een hoop geroepen hierover maar niemand die een eenduidig antwoord heeft. Zelf zit ik momenteel op de Oreo Open beta v18, met het security patch level van 1 oktober.
-Gaat het Oreo beta channel stoppen of komen er nog meer beta ota's (19, 20 etc)?
-Indien het antwoord op de vorige vraag is dat het beta channel stopt, kan ik van de beta direct naar de stable updaten (lijkt me niet gezien het patch level) of moet ik een wipe doen (toevallig net 2,5 week geleden gedaan -_-)
- Ja (we zitten ondertussen al op 27/18)
- Nee, bèta > stable = verplichte wipe data
Volumestapjes zijn kleiner geworden inderdaad! Dit was mij nog niet opgevallen omdat ik daar een Magisk module voor gebruikte in nougat, maar fijn om te zien dat het nu standaard isBart-k schreef op maandag 20 november 2017 @ 17:09:
Naast de al genoemde punten merk ik dat de volume bediening anders is? Ik moet veel vaker klikken zeg maar voor volume up of down.
Tip, Netflix gedownloade content werkt ook niet meer. Verwacht dat ik dit opnieuw moet downloaden. Zit toevallig net lang in de trein zonder mijn serie.
Batterij ook sterk verbeterd met name op Wifi. 4G vraag ik me nog af.
Share and Enjoy!
Volgens mij alleen voor "media", beltoon lijkt wel de oude stappen te hebben.GreNade schreef op maandag 20 november 2017 @ 19:25:
[...]
Volumestapjes zijn kleiner geworden inderdaad! Dit was mij nog niet opgevallen omdat ik daar een Magisk module voor gebruikte in nougat, maar fijn om te zien dat het nu standaard is
Jup, maar dat is (voor mij tenminste) voor mij niet belangrijkstreelder schreef op maandag 20 november 2017 @ 19:32:
[...]
Volgens mij alleen voor "media", beltoon lijkt wel de oude stappen te hebben.
Share and Enjoy!
Als je spotify hebt aanstaan en je gaat naar je "lockscreen" zijn alle teksten in kleur van de albumhoes.
Is dit een 8.0 feature of heeft spotify net een nieuwe versie van de app uitgebracht?
De audio gaat altijd via Bluetooth en niet meer via de speaker als de optie uit staat.
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Tenzij je de bèta van Spotify draait, is dit een feature van Android of OxygenOS.streelder schreef op maandag 20 november 2017 @ 19:37:
Wat mij ook opviel:
Als je spotify hebt aanstaan en je gaat naar je "lockscreen" zijn alle teksten in kleur van de albumhoes.
Is dit een 8.0 feature of heeft spotify net een nieuwe versie van de app uitgebracht?
Ik kan het 'mini' menu niet meer vinden, waar je in de notification tray een WiFi netwerk kon selecteren of de batterij grafiek kon zien. Alles gaat nu via de normale settings app (ik dacht overigens dat die in Oreo verbouwd zou worden?) en daarnaast ziet het er niet uit met die 6 iconen met lompe tekst eronder.
Tevens mag die notificatie met welke app er op de achtergrond draait echt wel weg wat mij betreft. De kleur van de tekst die verandert in media notificaties vind ik erg rommelig.
Jammer, ik keek uit naar Oreo en er zitten zeker goede kanten aan de update, maar toch valt ie me wat tegen. Vooral visueel is het een beetje een puinhoop geworden.
Even de toggle een seconde ingedrukt houden. Dat werkt voor wifi, en de batterij (battery saver toggle en dan klikken op de batterij icon) .doltishDuke schreef op maandag 20 november 2017 @ 19:47:
Ik vind de Quick Settings er flink op achteruit zijn gegaan.
Ik kan het 'mini' menu niet meer vinden, waar je in de notification tray een WiFi netwerk kon selecteren of de batterij grafiek kon zien.
[ Voor 4% gewijzigd door Wekko306 op 20-11-2017 20:04 ]
Dat werkte altijd al, maar eerder had je al in je "quick settings" meer opties dat werkte naar mijn inziens een stuk fijner.Wekko306 schreef op maandag 20 november 2017 @ 20:04:
[...]
Even de toggle een seconde ingedrukt houden. Dat werkt voor wifi, en de batterij (battery saver toggle).
Same here. Sinds de Oreo update zelfde foutcode. Daarvoor werkte het vlekkeloos!GreNade schreef op maandag 20 november 2017 @ 10:57:
[...]
Nou, ik heb het zojuist geprobeerd, maar helaas. Foutcode RG-01-74
[...]
Dan ga je naar het settings menu toe om te wisselen, ik heb het over de dropdown direct in de quick settings.
Ook na verwijderen van app-gegevens, en opnieuw het hele proces doorlopen.
Uhuh, maar dan kom je dus gewoon in de Settings app, dat is nou net niet wat ik bedoel.Wekko306 schreef op maandag 20 november 2017 @ 20:04:
[...]
Even de toggle een seconde ingedrukt houden. Dat werkt voor wifi, en de batterij (battery saver toggle en dan klikken op de batterij icon) .
Meestal hebben ze daar bij Ziggo nog wel een half jaar tot een jaar na release datum van een major voor nodig
Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen
Jammer dat de PiP functie nog niet werkt. Lijkt mij dat de YouTube app hiervoor nog een update moet krijgen.
Ik zit mobiel en heb echt even geen zin om een bron toe te voegen, maar dit heeft iets te maken met licentie. PIP werkt alleen bij YouTube Red, en dat kan nog niet in Nederland.jvang schreef op maandag 20 november 2017 @ 22:32:
De abn Amro wallet moet wel opnieuw ingesteld worden maar werk.
Jammer dat de PiP functie nog niet werkt. Lijkt mij dat de YouTube app hiervoor nog een update moet krijgen.
Google Maps bijvoorbeeld doet het wel.
[ Voor 4% gewijzigd door doltishDuke op 20-11-2017 23:14 ]
Zal hem eerdaags eens resetten om te kijken of dit het probleem oplost. Heb nl android 7 & 8 alleen nog maar dirty geinstalleerd en geen reset gedaan.
Is picture in picture hetzelfde als splitscreen? Zo ja, hier kan ik YouTube gewoon openen en daaronder een willekeurige applicatie selecteren.doltishDuke schreef op maandag 20 november 2017 @ 23:14:
[...]
Ik zit mobiel en heb echt even geen zin om een bron toe te voegen, maar dit heeft iets te maken met licentie. PIP werkt alleen bij YouTube Red, en dat kan nog niet in Nederland.
Google Maps bijvoorbeeld doet het wel.
Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::
YouTube: OnePlus 3 & 3T Official Android 8.0 Oreo Update !!! (OxygenOS 5.0)Steevo_S schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 07:42:
[...]
Is picture in picture hetzelfde als splitscreen? Zo ja, hier kan ik YouTube gewoon openen en daaronder een willekeurige applicatie selecteren.
Toestel staat om de haverklap op Silent. Met belletje met streep er doorheen in de status bar. Terwijl het schuifje aan de zijkant gewoon nog naar beneden staat. Dan moet ik dat schuifje omhoog en naar beneden doen om het weer uit te zetten.
https://forums.oneplus.ne...rror-16-with-orea.685942/
https://productforums.goo.../android-auto/bM_a57CZQfs
Yup staat er bij mij gewoon bij en niets voor hoeven doen, al heb ik een clean install gedaan. Bij alle inlog hokjes is er een melding van autofill bij mij, werkt ook prima via keepass2android.Lintesir schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 09:23:
Heeft iemand bij de autofill opties "autofill with google" staan? Bij mij staat er alleen "Geen" en "Service toevoegen".
Volumeproblemen tijdens bellen (op niet-speaker stand) en GPS-problemen heb/had ik namelijk ook, dacht dat dat specifiek van mijn toestel was maar lees hier dat het vaker voorkomt.
Share and Enjoy!
Dit is precies 1e wat mij ook opvieldoltishDuke schreef op maandag 20 november 2017 @ 19:47:
Tevens mag die notificatie met welke app er op de achtergrond draait echt wel weg wat mij betreft. De kleur van de tekst die verandert in media notificaties vind ik erg rommelig.

Neemt gelijk wel wat ruimte in beslag. Kan dit niet verborgen worden?
Die kan verborgen worden. Toevallig op YouTube een tutorial gezien.xileS schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 16:08:
[...]
Dit is precies 1e wat mij ook opviel
[afbeelding]
Neemt gelijk wel wat ruimte in beslag. Kan dit niet verborgen worden?
YouTube: Managing your Smartphone Battery on Android Oreo 8.0+
Vanaf 1:40 ongeveer.
[ Voor 13% gewijzigd door Alekz87 op 21-11-2017 16:20 ]
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Edit 1
Zie idd nu een juiste link. Is mij zo direct niet gelukt om het weg te krijgen, maar zal straks thuis op zijn gemak nog een keer kijken. Is best wel vervelend namelijk, je ziet icoontje ook altijd bovenin zitten
Edit 2
Moest blijkbaar een app downloaden:
Google Play: Hide "running in the background" Notification
Hopelijk is het een veilige app, heb namelijk wel gewoon toestemming gegeven.
[ Voor 70% gewijzigd door xileS op 21-11-2017 17:54 ]
Zojuist aangepast sorry!xileS schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 16:20:
@Alekz87 verkeerde link misschien? Zit ineens naar een trailer van een film te kijken namelijk (dacht eerst dat reclame voor filmpje was xD)
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Bij mij werkt Android auto prima i.c.m. een opel Karl.Stfnlln schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 08:41:
Android Auto werkt bij mij ook niet meer na de update. Schijnt een Oreo-issue te zijn, maar de oplossing die aangedragen wordt (usb-debugging aanzetten en een keer restarten) werkt bij mij helaas niet.
https://forums.oneplus.ne...rror-16-with-orea.685942/
https://productforums.goo.../android-auto/bM_a57CZQfs
- De lelijke blauwe kleur van de quicksettings als je omlaag swiped
- Als het lockscreen donker is en de tijd wordt weergegeven dan is het eerste cijfer rood, why??..
Kan ik dit ergens aanpassen? Daarnaast vind ik de skin of het thema dat gebruikt wordt in de video die @Alekz87 zojuist plaatste erg mooi, kan ik dat ook installeren op de OP3T?
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Kan er nu nog een goede prijs voor krijgen.
Moet zeggen dat ik er erg blij mee ben geweest, zeker een fijne telefoon.
Af en toe even bekijken of je nu wel of niet een beta versie hebt, want bij rare dingen is dat dan het geval. Daar vergiste ik me wel een keer in.
Alleen de 1-en zijn rood ... Iets met "one" denk ikmiicker schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 16:34:
Misschien is het hier al naar voren gekomen, maar een aantal dingen aan de update staan me echt tegen:
- De lelijke blauwe kleur van de quicksettings als je omlaag swiped
- Als het lockscreen donker is en de tijd wordt weergegeven dan is het eerste cijfer rood, why??..
Kan ik dit ergens aanpassen? Daarnaast vind ik de skin of het thema dat gebruikt wordt in de video die @Alekz87 zojuist plaatste erg mooi, kan ik dat ook installeren op de OP3T?
Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen
Daar lijkt het inderdaad op.JAMF schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 18:26:
[...]
Alleen de 1-en zijn rood ... Iets met "one" denk ik
Alleen lijkt het helemaal nergens op die rode enen.
Precies, ik erger me hier ook aan. Leuk dat OnePlus ook een 1 in de naam heeft, maar om daarom nu een opvallende aanpassing te doen op de standaard ui van Oreo?Drossie schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 18:27:
[...]
Daar lijkt het inderdaad op.
Alleen lijkt het helemaal nergens op die rode enen.
Overigens heb ik de indruk dat de performance stevig achteruit is gegaan. Meerdere games die ineens haperen, ook die die niet veel van de telefoon vragen. Wisselen tussen apps gaat wat horkerig en de notification tray komt niet altijd soepel naar beneden..
Je hebt de OnePlus 5T bestelt, toch?Arunia schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 16:38:
Ik ga afscheid nemen van de 3T. Kort maar krachtig. Wilde toch een wat groter model hebben en voor de prijs hoef ik het ook niet te laten. Die van mij staat alvast te koop op V&A.
Kan er nu nog een goede prijs voor krijgen.
Moet zeggen dat ik er erg blij mee ben geweest, zeker een fijne telefoon.
Af en toe even bekijken of je nu wel of niet een beta versie hebt, want bij rare dingen is dat dan het geval. Daar vergiste ik me wel een keer in.
Bij mij ook niet zichtbaar. Geen clean install gedaan.flippiej schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 11:10:
[...]
Yup staat er bij mij gewoon bij en niets voor hoeven doen, al heb ik een clean install gedaan. Bij alle inlog hokjes is er een melding van autofill bij mij, werkt ook prima via keepass2android.
https://forums.oneplus.ne...6679/page-9#post-17146313 Blijkbaar gaat de Open Bèta dus nog steeds door, oké
[ Voor 1% gewijzigd door rens-br op 22-11-2017 10:54 . Reden: Overmatig kleur verwijderd ]
Wanneer ze aan app met witte interface open zoals Instagram, dan gaat het wel goed.

Jammer dat ze geen treble geïmplementeerd hebben, ook niet voor de 5T, want die komt ook met nougat, dus het is niet verplicht.Anonymoussaurus schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 20:25:
Yes, hier ben ik wel blij mee! De OnePlus 3 en 3T krijgen Android 8.1 (met dus de nieuwe accu-feature: nieuws: Android 8.1 maakt accuverbruik applicaties beter inzichtelijk:
https://forums.oneplus.ne...6679/page-9#post-17146313 Blijkbaar gaat de Open Bèta dus nog steeds door, oké.
[ Voor 0% gewijzigd door rens-br op 22-11-2017 10:54 ]
Ik draai nog geen Oreo, maar is dat niet gewoon een dingetje van Oreo zelf? Dat de balk zich aanpast aan de achtergrond zodat het transparant lijkt? Weet het niet zeker hoor, maar is maar een ideetjeLuinwethion schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 20:36:
Mijn zus heeft net haar 3T geüpdatet naar Oreo, maar ze komt met een vraag, in Nougat, de icoontjes bij de statusbar waren in een iets donkerder grijs kleur, maar nu zijn ze totaal wit, en met haar achtergrond kan ze niks meer lezen.
Wanneer ze aan app met witte interface open zoals Instagram, dan gaat het wel goed.
[afbeelding]
Ja dat is een oude feature, maar de icoontjes (accu, wifi en notificaties) waren iets donkerder, waardoor je het kon zien bij een witte achtergrond, nu zijn ze bijna helemaal wit lolAnonymoussaurus schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 20:39:
[...]
Ik draai nog geen Oreo, maar is dat niet gewoon een dingetje van Oreo zelf? Dat de balk zich aanpast aan de achtergrond zodat het transparant lijkt? Weet het niet zeker hoor, maar is maar een ideetje.
Alvast bedankt!
- irritante "xxx app draait nu op de achtergrond" melding die het scherm oplicht elk uur ongeveer. Meestal Gmail.
- mijn "dim screen" app (Dimly) voor nachtelijk scrollen, dimt nu niet meer de statusbalk. Die icoontjes zijn fel wit. Irritant.
-"schermflikker na sluiten Chrome". Chrome staat open. Ik klik op de home-knop, Chrome is weg en homescreen verschijnt, maar kort erna nog een zeer korte flikkering van dat zelfde chrome scherm (denk ik?). Alsof het 1/10 van een seconde nog even terug kwam. Soms ook bij andere apps.
Dat laatste gebeurt uitsluitend als ik "Disable HW overlays" in developers settings heb AAN staan. Stond ervoor ook aan, maar geen flikker toen. Iets nieuws dus. Voorlopig doe ik het uit. Had ergens gelezen dat dit beter was voor je smartphone, geen idee of het verder veel uitmaakt.
Toestel lijkt wat snappier, iets sneller. Maar kan ook buikgevoel zijn.
Verder nog steeds tevreden van de phone, even irritaties met de GPS - de 3T is mijn voornaamste hulpmiddel in de auto (Maps/Waze). Maar het blijkt nu opgelost te zijn. En met de gemodde camera app van Google (Pixel), is de camera ook al paar weken van gemiddeld naar zeer goed gegaan. Ik kan nog even verder.
Ik zat eraan te denken om die Rabo Wallet ook eens te proberen. Daar moet je een NFC sim voor hebben toch? Ik zit namelijk bij Simpel en weet niet of zij die aanbieden. Jullie enig idee?GreNade schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 12:13:
Zucht, ik heb ook het antwoord "Je hebt een open beta op je telefoon" van rabobank over de wallet. NEE RABOBANK, IK DRAAI STABLE.
Huawei P30
In de oneplus-3 zit een nfc chip, die werkt (bij mij) goed icm Rabo Wallet. Wel op een custom ROM, maar ik denk niet dat dat veel uitmaakt. Probeer het eensRobertVDN schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 23:33:
[...]
Ik zat eraan te denken om die Rabo Wallet ook eens te proberen. Daar moet je een NFC sim voor hebben toch? Ik zit namelijk bij Simpel en weet niet of zij die aanbieden. Jullie enig idee?

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Ik had zojuist precies hetzelfde met de settings app. Tot zover ben ik matig tevreden met deze upgrade... Ik zou dit niet een stable release noemen. Voelt meer als beta.Mlazurro schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 23:10:
-"schermflikker na sluiten Chrome". Chrome staat open. Ik klik op de home-knop, Chrome is weg en homescreen verschijnt, maar kort erna nog een zeer korte flikkering van dat zelfde chrome scherm (denk ik?). Alsof het 1/10 van een seconde nog even terug kwam. Soms ook bij andere apps.
Voorheen had je inderdaad een Simkaart nodig met NFC, maar sinds de laatste update van de app heb je alleen de NFC op de telefoon zelf nodig.RobertVDN schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 23:33:
[...]
Ik zat eraan te denken om die Rabo Wallet ook eens te proberen. Daar moet je een NFC sim voor hebben toch? Ik zit namelijk bij Simpel en weet niet of zij die aanbieden. Jullie enig idee?
League of legends, PSN, CSGO : rSNNN
Volgens mij is het gewoon het bestand downloaden van de site. Deze zip op je telefoon in de root zetten.Frankdr schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 21:35:
Ik zit nu op Open Beta 27, maar omdat ik de telefoon ga verkopen (neem de stap naar de 5T), wil ik hem 'downgraden' naar de officiële OxygenOs 5.0. Ik ben echter geen expert op dit gebied, en omdat ik de telefoon niet wil bricken durf ik er niet zo goed aan te beginnen. Heeft iemand hier een duidelijk stappenplan om dit te doen?
Alvast bedankt!
Dan telefoon uit. Nadat deze uit is, de volume omhoog + power button ingedrukt houden. Je komt nu in een menu. Met volume omhoog/omlaag kun je items kiezen. Ga naar "Recovery mode" en druk op de power knop.
Recovery wordt gestart door opnieuw opstarten.
Druk twee keer op volume omlaag voor Engelse taal. Wel zo makkelijk. Dan de power knop.
Daarna nog een keer de power knop voor "Install from internal storage".
Als het goed is kun je dan nog een keer op de power knop drukken als het zip bestand blauw is.
Dan krijg je het menu "Installing package" en kies je voor "yes" wederom met de power knop.
Dan wordt er geinstalleerd en ben je klaar. Even terug naar fabrieksinstellingen zetten en verkopen maar.
Sinds de Oreo-update werkte de wallet niet meer en krijg je (ik in ieder geval) de telefoon ook niet meer opnieuw geregistreerd.
RobertVDN schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 23:33:
[...]
Heb jij nog een clean install gedaan (ik niet) of instellingen aangepast? (en welke versie van Android Auto heb je? 2.7.573954)Mafra schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 16:32:
[...]
Bij mij werkt Android auto prima i.c.m. een opel Karl.
Ja, dat ze nu wit zijn is misschien een onderdeel van de features (dat hij zich aanpast aan de achtergrond en dus wit wordt). Maar goed, klinkt onlogisch omdat anders je icoontjes nooit te lezen zijn, dus zal wel een bug zijn. Je zus is in ieder geval niet de enige: Mlazurro in "[OnePlus 3/3T] Ervaringen & Discussie - Deel 2"Luinwethion schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 20:49:
[...]
Ja dat is een oude feature, maar de icoontjes (accu, wifi en notificaties) waren iets donkerder, waardoor je het kon zien bij een witte achtergrond, nu zijn ze bijna helemaal wit lol
Staan een aantal hele mooie handleidingen voor op het internet:Maar dan met Oreo (staat nog niet op de site van OnePlus, maar kan wel aan de ZIP komen als je wilt).Frankdr schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 21:35:
Ik zit nu op Open Beta 27, maar omdat ik de telefoon ga verkopen (neem de stap naar de 5T), wil ik hem 'downgraden' naar de officiële OxygenOs 5.0. Ik ben echter geen expert op dit gebied, en omdat ik de telefoon niet wil bricken durf ik er niet zo goed aan te beginnen. Heeft iemand hier een duidelijk stappenplan om dit te doen?
Alvast bedankt!
Is er nog een andere manier om dit op te lossen?
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Zelfde issue is aan de hand met de Rabo Wallet app (NFC betalen), dit schijnt ook niet meer te werken. Ik ben daar nog geen oplossing voor tegengekomen.wowly schreef op woensdag 22 november 2017 @ 10:03:
Hmmm zeer tevreden tot nu toe op een dingetje na, SNS betalen (NFC betalen met vingerafdruk) werkte niet meer..... Opnieuw installeren gaf een foutcode 245. Deze is in het geheel niet bekend bij SNS..... Zij gaan het nu uitzoeken voor me...
Is er nog een andere manier om dit op te lossen?
vice versa en weer terug
Oke, dat probleem heb ik sowieso nog niet want ik heb de Oreo update nog niet gekregen. Dan ga ik het even uitproberen.djiedjee schreef op woensdag 22 november 2017 @ 08:50:
Zoals ook al door anderen aangegeven, je hebt geen NFC-sim meer nodig. Zelf zit ik ook bij Simpel.
Sinds de Oreo-update werkte de wallet niet meer en krijg je (ik in ieder geval) de telefoon ook niet meer opnieuw geregistreerd.
[...]
Huawei P30
Toch maar voor het placebo effect even een "reset" uitvoeren na mijn upgrade naar 8.0Anonymoussaurus schreef op maandag 20 november 2017 @ 10:52:
Dat is inderdaad het volledige lijstje. Dit is de meest bijgewerkte lijst:
Maar wat wordt er met het eerste punt bedoeld in bovenstaande lijstje?
Met die optie zet je het automatisch back-uppen van je instellingen en nog wat app-gegevens uit. Normaliter kan je dit aanzetten wordt dat dus periodiek geüpload naar de Google-servers. Kost extra energie en wakelocks natuurlijk.streelder schreef op woensdag 22 november 2017 @ 10:50:
Toch maar voor het placebo effect even een "reset" uitvoeren na mijn upgrade naar 8.0
Maar wat wordt er met het eerste punt bedoeld in bovenstaande lijstje?
Duidelijk! Om een of andere reden dacht ik dat er misschien wat anders werd bedoeldAnonymoussaurus schreef op woensdag 22 november 2017 @ 10:52:
[...]
Met die optie zet je het automatisch back-uppen van je instellingen en nog wat app-gegevens uit. Normaliter kan je dit aanzetten wordt dat dus periodiek geüpload naar de Google-servers. Kost extra energie en wakelocks natuurlijk.
Dit topic is alleen bedoeld voor Ervaringen & Discussie, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Levertijd & Prijzen: [OnePlus 3T] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 3T] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [OnePlus 3(T)] Het grote Accessoires topic
- RMA & Support: [OnePlus] RMA & Support
- Vragen mbt Oxygen Updater mogen hier:
[Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie