Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Laguna schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 05:41:
[...]

Hoezo? Wat heeft die app meer te bieden?
Dat werd mij ook aangeraden, dus tsja. Daarmee zou je het beter moeten kunnen bekijken.

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater

• Kodess
  • Registratie: september 2009
  • Nu online
Mijn OP3 heeft last van een probleem wat ik verder niet echt heb kunnen vinden op het web.
Zondag nog gebruikt, scherm uit gedaan. Daarna ging het scherm niet meer aan, uit het niets.
Ik kan hem nog wel aan en uit doen, ik krijg nog notificaties op mijn horloge en gebruik web whatsapp.

's ochtends kan ik mijn wekker niet 'uit swipen'. Dus het lijkt me dat het scherm en de digitizer kapot is.
Herkent iemand deze issues?

Omdat ik niet zeker weet wat er aan de hand is (hij is niet gevallen ofzo) twijfel ik of ik het scherm en de digitizer moet vervangen, aangezien ik niet zeker weet of dat het probleem oplost...

• Esumontere
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 08:08

Esumontere

Ik spreek nooit de waarheid.

Kodess schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 10:03:
Mijn OP3 heeft last van een probleem wat ik verder niet echt heb kunnen vinden op het web.
Zondag nog gebruikt, scherm uit gedaan. Daarna ging het scherm niet meer aan, uit het niets.
Ik kan hem nog wel aan en uit doen, ik krijg nog notificaties op mijn horloge en gebruik web whatsapp.

's ochtends kan ik mijn wekker niet 'uit swipen'. Dus het lijkt me dat het scherm en de digitizer kapot is.
Herkent iemand deze issues?

Omdat ik niet zeker weet wat er aan de hand is (hij is niet gevallen ofzo) twijfel ik of ik het scherm en de digitizer moet vervangen, aangezien ik niet zeker weet of dat het probleem oplost...
Dit probleem heb ik ook wel eens gehad. De telefoon helemaal uitzetten (power knop 10s inhouden) en daarna op nieuw starten verhielp het bij mij. Heb je dat al eens geprobeerd?

Computers zijn saai. Een flipperkast bouwen is veel gaver!!

• Kodess
  • Registratie: september 2009
  • Nu online
Esumontere schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 11:23:
[...]

Dit probleem heb ik ook wel eens gehad. De telefoon helemaal uitzetten (power knop 10s inhouden) en daarna op nieuw starten verhielp het bij mij. Heb je dat al eens geprobeerd?
Dat is hoe ik mijn alarm uit zet :P
Dus inderdaad al een aantal keer gedaan helaas.

• coob
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 20-02 21:52
Ik merk dat mijn 3 nu toch wat langzamer begint te worden. Keer een fabriekreset misschien?
Zit ook hard te twijfelen of ik de 6t zal bestellen.
coob schreef op maandag 5 november 2018 @ 13:12:
Ik merk dat mijn 3 nu toch wat langzamer begint te worden. Keer een fabriekreset misschien?
Kan je proberen. Ga ik ook doen als ik naar Pie ga.

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater

• Laguna
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 14:52

Laguna

Connaisseur

coob schreef op maandag 5 november 2018 @ 13:12:
Enige probleem wat ik heb (naast een sporadische battery drain) is dat ie soms niet reageert zodra ik het scherm probeer aan te doen middels de power knop of tap-to-wake. Na een paar seconden wachten reageert ie dan plots wel, geen flauw idee hoe dit komt. Met Google al gezocht maar kwam alleen iets van cache wissen tegen en dat heeft niet geholpen.

Voor wat betreft de 6T vind ik 'm toch niet voldoende meerwaarde bieden vergeleken met de 3 (al vind ik dat eigenlijk van alle huidige toestellen die er op de markt beschikbaar zijn, het zijn alleen maar incremental updates).

Hiervoor had ik een Nexus 5 en het verschil tussen die 2 was wel aanzienlijk:

• veel betere camera
• betere speakers (N5 was nauwelijks hoorbaar)
• vingerafdrukscanner
• betere bouwkwaliteit (aluminium ipv plastic)
• grotere accu (N5 moest tijdens de dag bijgeladen worden)
• veel meer geheugen (N5 kon amper meerdere apps in het geheugen houden)
• snellere chipset
• dual sim (handig op vakantie)
• beter scherm (AMOLED ipv LCD)
• snelladen
• 4x zoveel opslagruimte

Enige verschillen tussen de 3 en 6T zijn:

• groter scherm (die van de 3 is voor mij al groot zat)
• betere camera (maar wel een nutteloze 2de camera en geen DPAF)
• grotere accu
• snellere chipset
• waterproof (al nog steeds geen IP rating)
• vingerafdrukscanner onder het scherm (meer gimmick dan echt een verbetering)
• kwetsbaarder (glas ipv aluminium, al zou CGG6 sterker moeten zijn)
• geen 3,5mm poort
• geen notificatie LED (en geen AOD als alternatief)

Het belangrijkste aspect voor mij om te upgraden destijds waren de vele ergernissen op den duur bij het gebruik van de Nexus 5. Bij m'n OP3 zijn er nog steeds nauwelijks ergernissen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Esumontere

Esumontere

Klopt het dat je, zoals in dat artikel staat, gratis de accu in je 3(t) kunt laten vervangen? Want dat vind ik wel interessant...

• Jeltel
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Esumontere schreef op maandag 5 november 2018 @ 15:50:
[...]

Klopt het dat je, zoals in dat artikel staat, gratis de accu in je 3(t) kunt laten vervangen? Want dat vind ik wel interessant...
Zat ook al te kijken hoeveel dat zou kosten. Accu kost maar €7,06 bij oneplus. Maar hoeveel de arbeidskosten zijn is me niet duidelijk.

Niet dat ik er echt last van heb, maar twee dagen haal ik niet meer op de accu. Ik moet er sowieso nog een jaar mee verder, maar als een nieuwe accu de levensduur nog eens verlengt met minimaal een jaar is dat wel een paar € waard.

• Bundin
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
Jeltel schreef op maandag 5 november 2018 @ 15:56:
[...]
Zat ook al te kijken hoeveel dat zou kosten. Accu kost maar €7,06 bij oneplus. Maar hoeveel de arbeidskosten zijn is me niet duidelijk.

Niet dat ik er echt last van heb, maar twee dagen haal ik niet meer op de accu. Ik moet er sowieso nog een jaar mee verder, maar als een nieuwe accu de levensduur nog eens verlengt met minimaal een jaar is dat wel een paar € waard.
Mwah, ik moet 'm af en toe 20min bijladen, maar met dash charge is dat ook geen issue.

I like bacon!

• Jeltel
  • Niet online
Bundin schreef op maandag 5 november 2018 @ 16:21:
[...]

Mwah, ik moet 'm af en toe 20min bijladen, maar met dash charge is dat ook geen issue.
Precies dat.

• Walkman
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online
Wat ik wel interessant vind uit dat artikel is de Pixel camera app, wist niet dat dit ook te gebruiken was op de 3T, vanavond maar eens installeren

• Sibrand
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 11:50
Walkman schreef op maandag 5 november 2018 @ 16:47:
Wat ik wel interessant vind uit dat artikel is de Pixel camera app, wist niet dat dit ook te gebruiken was op de 3T, vanavond maar eens installeren
Zelf gebruik ik de google camera app al een aardig tijdje. Ik ben (heel heel) erg positief over de HDR+ functie die daar in zit, de foto's onder fel licht bijvoorbeeld zijn zo veel beter dan standaard. ook met low light (tot op zekere hoogte) een stuk beter!

Volgens mij heb ik deze

• Stoeptegel5
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 20-02 18:16
Jeltel schreef op maandag 5 november 2018 @ 15:56:
[...]

Ik overweeg het ook momenteel. En vraag mij ook af hoeveel die arbeidskosten zijn?

• Sibrand
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 11:50
Stoeptegel5 schreef op maandag 5 november 2018 @ 22:27:
[...]

Ik overweeg het ook momenteel. En vraag mij ook af hoeveel die arbeidskosten zijn?
Als ik dit zo zie valt dat reuze mee (18.50 voor vervangen scherm + accu)

Ook in deze post lijken de labor costs minimaal te zijn

• EWK
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Sibrand schreef op maandag 5 november 2018 @ 22:47:
[...]

Als ik dit zo zie valt dat reuze mee (18.50 voor vervangen scherm + accu)

Ook in deze post lijken de labor costs minimaal te zijn
Niet de btw vergeten ;)

We nominate you to find out and report back.

• Jeltel
  • Niet online
Ik heb gewoon een aanvraag ingediend. Zien we daarna wel of ik het doe of niet.

• bartbh
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
Zijn hier meer mensen die de NFC gebruiken op de 3 in combinatie met Rabo Wallet?

Dit heb ik een tijdje gebruikt, toen was het aanzetten van het scherm voldoende om te kunnen betalen.

Echter sinds kort wil ik het weer gebruiken, alleen nu werkt deze manier niet meer. Nu geeft het pinapparaat namelijk een foutmelding. Ik moet eerst de telefoon ontgrendelen en Rabo Wallet opstarten voordat ik kan betalen (m-pin invoeren hoeft niet).

Bij de nfc-instellingen staat Rabo Wallet als standaard app voor betalingen ingesteld, dus dat klopt wel.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

• Jeltel
  • Niet online
Jeltel schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 09:00:
Ik heb gewoon een aanvraag ingediend. Zien we daarna wel of ik het doe of niet.
Zo te zien laten ze het nog onder garantie vallen. Ik mag hem gewoon opsturen.
Dat had ik niet verwacht. Eens rustig nadenken.

• voorstad
  • Registratie: december 2006
  • Nu online
Jeltel schreef op woensdag 7 november 2018 @ 10:30:
[...]

Gewoon doen. Ik had een probleem met de camera: op dinsdag bij UPS afgegeven, vrijdag weer gerepareerd retour...

• timmie1
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 20-02 15:12
Sinds een tijdje heb ik een vaag probleem met mijn beeldscherm. Op random momenten reageert hij namelijk niet of nauwelijks op mijn touch. Zo heb ik soms dat ik wel naar beneden kan scrollen maar niet meer naar boven. Of dat ik niet naar links of rechts kan scrollen. Of dat het beeldscherm gewoon helemaal niet reageert. Na een tijdje werkt het weer. Rare is dat het soms best wel vaak voorkomt in korte tijd en soms een tijd niet meer. Nu gebruik ik mijn telefoon niet lang, dus wellicht heb ik dan geluk dat het zich niet voordoet. Oneplus wil hem hiervoor in reparatie nemen omdat ik mijn apps vaak sluit en de telefoon niet overheat. Echter, ik ben huiverig hiervoor. Ten eerste omdat ik slechte ervaringen heb met repair, zo kwam een laptop helemaal gekrast terug van HP repair. Ook mijn tv kwam meerdere keren slechter terug van de repair dienst dan voor de reparatie. Ten tweede omdat ik vrees dat het een softwareprobleem of tijdelijke processor overload kan zijn, waardoor de Oneplus repair dienst niets zal vinden en evt kosten daardoor zal rekenen. Ten derde, ik heb er nu een glazen screenprotector op zitten waar een aantal barsten zitten. Voor zover ik kan zien is het beeldscherm eronder zelf nog zonder barsten en normaal. Wellicht zouden ze hierover moeilijk kunnen gaan doen omdat ze dat zien als indicator voor fysieke schade wat buiten garantie valt en dus kosten gaan rekenen. Er heeft wel altijd een case om gezeten dus ik neem aan dat het met fysieke schade wel meevalt.

Nu vraag ik mij af, wel of niet laten nakijken door Oneplus? Wat denken jullie?

Tevens merk ik wel dat ik hem steeds vaker moet bijladen. Dit is op zich geen probleem met dash charge maar het wordt wel storend. ''s nachts in airplane mode verlies je toch al gauw ~20% van je batterijlading. DroidInfo geeft aan dat de batterij nog goed is, dus wellicht is het OS te zwaar? Iemand die dit ook meemaakt met oxygen 5.0.5.?

• Walkman
  • Niet online
timmie1 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 11:40:
Sinds een tijdje heb ik een vaag probleem met mijn beeldscherm. Op random momenten reageert hij namelijk niet of nauwelijks op mijn touch. Zo heb ik soms dat ik wel naar beneden kan scrollen maar niet meer naar boven. Of dat ik niet naar links of rechts kan scrollen. Of dat het beeldscherm gewoon helemaal niet reageert. Na een tijdje werkt het weer. Rare is dat het soms best wel vaak voorkomt in korte tijd en soms een tijd niet meer. Nu gebruik ik mijn telefoon niet lang, dus wellicht heb ik dan geluk dat het zich niet voordoet. Oneplus wil hem hiervoor in reparatie nemen omdat ik mijn apps vaak sluit en de telefoon niet overheat. Echter, ik ben huiverig hiervoor. Ten eerste omdat ik slechte ervaringen heb met repair, zo kwam een laptop helemaal gekrast terug van HP repair. Ook mijn tv kwam meerdere keren slechter terug van de repair dienst dan voor de reparatie. Ten tweede omdat ik vrees dat het een softwareprobleem of tijdelijke processor overload kan zijn, waardoor de Oneplus repair dienst niets zal vinden en evt kosten daardoor zal rekenen. Ten derde, ik heb er nu een glazen screenprotector op zitten waar een aantal barsten zitten. Voor zover ik kan zien is het beeldscherm eronder zelf nog zonder barsten en normaal. Wellicht zouden ze hierover moeilijk kunnen gaan doen omdat ze dat zien als indicator voor fysieke schade wat buiten garantie valt en dus kosten gaan rekenen. Er heeft wel altijd een case om gezeten dus ik neem aan dat het met fysieke schade wel meevalt.

Nu vraag ik mij af, wel of niet laten nakijken door Oneplus? Wat denken jullie?

Tevens merk ik wel dat ik hem steeds vaker moet bijladen. Dit is op zich geen probleem met dash charge maar het wordt wel storend. ''s nachts in airplane mode verlies je toch al gauw ~20% van je batterijlading. DroidInfo geeft aan dat de batterij nog goed is, dus wellicht is het OS te zwaar? Iemand die dit ook meemaakt met oxygen 5.0.5.?
Zou zeggen eerst die gebarsten screenprotector er afhalen en kijken of het probleem nog steeds aanwezig is. Zo ja, gewoon opsturen...

• Drossie
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 09:14
Jeltel schreef op woensdag 7 november 2018 @ 10:30:
[...]

Wat heb je precies aangevraagd?

Ik zou ook een nieuwe batterij willen laten plaatsen.

Heb je een link naar de pagina om de request te doen?

• Jeltel
  • Niet online
@Drossie gewoon de oneplus site. En gezegd dat de battery life niet meer is wat het was.

Maar vind het wel wat vaag. Wel al UPS label etc en een boel mails. Maar op de site van oneplus zelf zie ik niets. En de site waarnaar verwezen wordt (zendesk) kan ik niet inloggen.

Er staat echter wel een request in mijn account, maar die is gestart op 27-07-2018 en verzonden naar de klant op 23-01-2017 (nee geen typefout). En die is zeker niet van mij. De data bij oneplus is niet lekker. Ik heb ik verduidelijking gevraagd.

Jeltel wijzigde deze reactie 07-11-2018 22:08 (5%)

• Evai
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 01-02 08:14
Ik heb een vraag over mijn 3T, als ik de telefoon op niet storen zet dan krijg ik sinds kort ineens wel aanraak geluiden in apps. Bijvoorbeeld in whatsapp als ik de opname knop los laat. Als de telefoon op trillen staat heb ik dat niet. Iemand die een oplossing hiervoor weet?

Ik ga even volgen over de batterij laten vervangen, dat overweeg ik namelijk ook. Die van mij haalt sinds kort geen hele dag meer, halverwege de dag moet ik weer opladen.

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Nu online

Pierre

Zucht

Ik ga afscheid nemen van mijn 3T vandaag een 6T besteld. Volgende week komt die binnen. Zal de 3T eens voorzien van een andere rom en dan doorverkopen.

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

• Esumontere

Esumontere

Evai schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 17:34:
Ik heb een vraag over mijn 3T, als ik de telefoon op niet storen zet dan krijg ik sinds kort ineens wel aanraak geluiden in apps. Bijvoorbeeld in whatsapp als ik de opname knop los laat. Als de telefoon op trillen staat heb ik dat niet. Iemand die een oplossing hiervoor weet?
Dit is altijd al zo geweest omdat die geluiden in Whatsapp niet als media-geluid maar als bel-geluid staan ingesteld. Het belvolume staat niet op 0 bij niet storen. Helaas kan je dat niet aanpassen.

• Evai
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 01-02 08:14
Esumontere schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 08:54:
[...]

Dit is altijd al zo geweest omdat die geluiden in Whatsapp niet als media-geluid maar als bel-geluid staan ingesteld. Het belvolume staat niet op 0 bij niet storen. Helaas kan je dat niet aanpassen.
Thanks, dan is het me gewoon nooit eerder opgevallen :+

• stefijn
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 11:53

stefijn

DBlogic

Ik heb op mijn 3T de netwerksnelheid in beeld staan. Vaak als ik thuis ben blijft de snelheid continue rond de 250kb/s hangen, ondanks dat ik op bijv laptop een prima Wifi verbinding heb.
Het lijkt soms wel alsof er een cap op het netwerk zit, maar daar kan ik niks van vinden (Unify AP AC Lite)

Verder heb ik vaak bij apps dat iets niet goed werkt: bijv. een betaalopdracht in de rabo App mislukt altijd, maar als ik daarna wifi uitschakel kan ik dezelfde opdracht gewoon afwerken.

Op dit moment ook weer max 250kb/s en de greenchoice app wil de data niet laden.

Iemand ook dit probleem?

edit: wat ook opvalt is dat de telefoon eigenljik continue op die snelheid "iets" aan het downloaden is? De snelheid stopt niet.

stefijn wijzigde deze reactie 15-11-2018 21:25 (9%)

www.dblogic.nl MS Office-automatisering

• Sanction
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online
Ik heb de 6T nog niet fysiek gezien en kan me n.a.v. specs op het internet niet veel voorstellen, maar is de 6T veel groter?

• Brummetje
  • Registratie: december 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Sanction schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 16:52:
Ik heb de 6T nog niet fysiek gezien en kan me n.a.v. specs op het internet niet veel voorstellen, maar is de 6T veel groter?
Als je kijkt naar de afmetingen dan is het minimaal wat de 6T groter is.

https://tweakers.net/pricewatch/compare/553777;1263335/

• Jessed93
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 11:08
Sanction schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 16:52:
https://www.phonearena.co...lus-6T/phones/10017,10991

Zo kan je het makkelijk inschatten!

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Nu online

Pierre

Zucht

Omdat ik over ben naar de 6T ga ik de oude lieveling verkopen. Maar ik wil hem graag helemaal verwijderen uit mijn Google account, alleen ik heb geen idee hoe?

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

Pierre schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 19:27:
Omdat ik over ben naar de 6T ga ik de oude lieveling verkopen. Maar ik wil hem graag helemaal verwijderen uit mijn Google account, alleen ik heb geen idee hoe?
https://myaccount.google.com/device-activity en dan je OnePlus 3 aanklikken en kiezen voor 'verwijderen'.

• Walkman
  • Niet online
Na erg blij verrast te zijn door de port van de Pixl camera app naar de 3T ben ik wel erg benieuwd of er ook nog een versie zal gaan verschijnen die Nightshot zal ondersteunen. Ziet er indrukwekkend uit!

• Omer
  • Laatst online: 16-02 16:30
Net 5.0.7 (81 MB) voor mijn OP3 binnengehaald. Nog geen gekke dingen gezien.

Volgens de change log:
- Updated Android security patch to 2018.11
- Support OnePlus Type-C Bullets Earphones
- General bug fixes and improvements

(Ik ben dan altijd benieuwd wat die 'bug fixes and improvements' precies inhouden, maar dat wordt er helaas nooit bij vermeld).

Omer wijzigde deze reactie 28-11-2018 12:51 (22%)

• flippiej
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 11:47
Omer schreef op woensdag 28 november 2018 @ 12:49:
Net 5.0.7 (81 MB) voor mijn OP3 binnengehaald. Nog geen gekke dingen gezien.

Volgens de change log:
- Updated Android security patch to 2018.11
- Support OnePlus Type-C Bullets Earphones
- General bug fixes and improvements

(Ik ben dan altijd benieuwd wat die 'bug fixes and improvements' precies inhouden, maar dat wordt er helaas nooit bij vermeld).
Fullsize op m'n OP3 is 1543MB. Via de update functie kon hij de update niet vinden, maar via vpn over Duitsland werkte het weer wel.

Maar mooi dat we volgens afspraak security patches binnen krijgen, voor de rest zal het qua bug fixes wel niet zoveel voorstellen.

• Omer
flippiej schreef op woensdag 28 november 2018 @ 13:07:
[...]

Fullsize op m'n OP3 is 1543MB. Via de update functie kon hij de update niet vinden, maar via vpn over Duitsland werkte het weer wel.

Maar mooi dat we volgens afspraak security patches binnen krijgen, voor de rest zal het qua bug fixes wel niet zoveel voorstellen.
Yes, hiero inderdaad óók VPN over Duitsland gedaan.
Ook toegevoegd aan Oxygen Updater.

• Piet91
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 08:45
Even een vraag.
Een familielid van mij heeft de 3T (besteld in februari 2017).

Nou merkt ze dat de laatste tijd de accu erg snel leegloopt; in een uur of 10 loopt de accu bijna leeg.
Toestel moet ze dus overdag ook aan de lading leggen. Sidenote; ze gebruikt de telefoon wel vrij intensief.

Daarnaast merkt ze dat het scherm niet altijd meer zo goed reageert; ze heeft een screenprotector (ik weet niet of die van glas of plastic is) maar lijkt me raar dat die ineens problemen geeft.

Ik heb zojuist contact opgenomen met Oneplus en die raadt aan om eerst een manual battery optimize te doen. Ofwel tot 100% opladen; nog eens 3 uur aan de lader te laten liggen en vervolgens de accu leeg lateten gaan en dit een keer of 2-3 te herhalen.

Ik heb dit topic enigszins doorgelezen en ik kom wel meer problemen tegen over de accu en ik vraag me af wat voor haar nu de beste stap is om te zetten. We kunnen bovenstaande methode proberen maar ik vraag me af of dat gaat helpen.
Tijdens de chat gaat OnePlus overigens wel aan dat als de telefoon inderdaad in februari 2017 is gekocht deze mogelijk nog onder garantie valt mits er geen fysieke- of waterschade is.

• Piet91
Iemand?

• Esumontere

Esumontere

Inmiddels had je die methode toch al kunnen proberen? Wat zijn je ervaringen? :)

• Processorkoeler
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 14-02 16:39

Processorkoeler

Geen stock koeler

Piet91 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 13:27:
Even een vraag.
Een familielid van mij heeft de 3T (besteld in februari 2017).

Nou merkt ze dat de laatste tijd de accu erg snel leegloopt; in een uur of 10 loopt de accu bijna leeg.
Toestel moet ze dus overdag ook aan de lading leggen. Sidenote; ze gebruikt de telefoon wel vrij intensief.

Daarnaast merkt ze dat het scherm niet altijd meer zo goed reageert; ze heeft een screenprotector (ik weet niet of die van glas of plastic is) maar lijkt me raar dat die ineens problemen geeft.

Ik heb zojuist contact opgenomen met Oneplus en die raadt aan om eerst een manual battery optimize te doen. Ofwel tot 100% opladen; nog eens 3 uur aan de lader te laten liggen en vervolgens de accu leeg lateten gaan en dit een keer of 2-3 te herhalen.

Ik heb dit topic enigszins doorgelezen en ik kom wel meer problemen tegen over de accu en ik vraag me af wat voor haar nu de beste stap is om te zetten. We kunnen bovenstaande methode proberen maar ik vraag me af of dat gaat helpen.
Tijdens de chat gaat OnePlus overigens wel aan dat als de telefoon inderdaad in februari 2017 is gekocht deze mogelijk nog onder garantie valt mits er geen fysieke- of waterschade is.
Ga aub niet dit gehele traject in. Ik ben nu een jaar verder met zo'n batterij issue, heb 'm 4x opgestuurd en krijg nu eindelijk geld terug.

Geloof me, ik spreek uit ervaring. Zoek maar in het RMA topic. Doe wat je wil, ik hoop dat ik ook fout zit mocht je 'm opsturen en hij wel gefixt blijkt te worden. Bij mij moest er eerst alles kapot gaan.

Tot slot raadde OnePlus mij aan een third party batterij-app te installeren, en vervolgens claimen ze dat die app 'niet te vertrouwen' is. 'nuff said.

• reiniero
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 07:06
Processorkoeler schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 23:51:
[...]

Ga aub niet dit gehele traject in. Ik ben nu een jaar verder met zo'n batterij issue, heb 'm 4x opgestuurd en krijg nu eindelijk geld terug.

Geloof me, ik spreek uit ervaring. Zoek maar in het RMA topic. Doe wat je wil, ik hoop dat ik ook fout zit mocht je 'm opsturen en hij wel gefixt blijkt te worden. Bij mij moest er eerst alles kapot gaan.

Tot slot raadde OnePlus mij aan een third party batterij-app te installeren, en vervolgens claimen ze dat die app 'niet te vertrouwen' is. 'nuff said.
Dia van mij was met 2 weken weer terug, maar het was erg onduidelijk allemaal. Op de site van oneplus komen geen status updates, en bij zendesk kan je niet inloggen. Wel krijg je steeds vage mailtjes dat je akkoord moet gaan met het bedrag maar vervolgens kan je geen bedrag zien. Na een aantal dagen werd ik gebeld door aan nederlandse dame voor een akkoord voor het bedrag en dan zou hij de volgende dag terug komen. 3 dagen later belt ze weer met de vraag of ze al had gebeld voor akkoord. een week daarna kreeg ik de telefoon terug, inclusief fotos van het kantoor waar hij gerepareerd is en een selfie van een onbekende man. Direct maar een factory reset gedaan voor de zekerheid...

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

reiniero schreef op woensdag 5 december 2018 @ 10:58:
[...]

Dia van mij was met 2 weken weer terug, maar het was erg onduidelijk allemaal. Op de site van oneplus komen geen status updates, en bij zendesk kan je niet inloggen. Wel krijg je steeds vage mailtjes dat je akkoord moet gaan met het bedrag maar vervolgens kan je geen bedrag zien. Na een aantal dagen werd ik gebeld door aan nederlandse dame voor een akkoord voor het bedrag en dan zou hij de volgende dag terug komen. 3 dagen later belt ze weer met de vraag of ze al had gebeld voor akkoord. een week daarna kreeg ik de telefoon terug, inclusief fotos van het kantoor waar hij gerepareerd is en een selfie van een onbekende man. Direct maar een factory reset gedaan voor de zekerheid...
Nee, je hebt een soort link van CTDI (of hoe dat ook heet), en daarin vul je je IMEI in. Die pagina is niet altijd even accurate, bij mij stond er al "delivered" (2 weken lang).

Ik kreeg zelfs een offerte voor een schermreparatie terwijl mijn batterij stuk was, en zij (of de post) hebben dus het scherm beschadigd. Ik ben nooit gebeld door een Nederlandse, altijd een Chinees (heb ik het idee) of iemand die slecht Engels sprak.

Normaliter gezien hoor jij je telefoon met een factory reset te krijgen, dus heel apart dat dat niet gedaan is. Apart dat er dan ook een selfie opstaat. Ik heb wél foto's gekregen van het beschadigde scherm, that's all.

• reiniero
Processorkoeler schreef op woensdag 5 december 2018 @ 13:12:
[...]

Nee, je hebt een soort link van CTDI (of hoe dat ook heet), en daarin vul je je IMEI in. Die pagina is niet altijd even accurate, bij mij stond er al "delivered" (2 weken lang).

Ik kreeg zelfs een offerte voor een schermreparatie terwijl mijn batterij stuk was, en zij (of de post) hebben dus het scherm beschadigd. Ik ben nooit gebeld door een Nederlandse, altijd een Chinees (heb ik het idee) of iemand die slecht Engels sprak.

Normaliter gezien hoor jij je telefoon met een factory reset te krijgen, dus heel apart dat dat niet gedaan is. Apart dat er dan ook een selfie opstaat. Ik heb wél foto's gekregen van het beschadigde scherm, that's all.
Ik kreeg wel een link van zendesk oid maar daar kan ik niet inloggen. Nja, inloggen kon wel maar verder werkt die site voor geen meter.
De man op de foto leek mij degene die de telefoon gerepareerd had, hij had allerlei functies getest, stonden ook nog gewoon open toen ik de telefoon aan deed.

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

reiniero schreef op woensdag 5 december 2018 @ 15:30:
[...]

Ik kreeg wel een link van zendesk oid maar daar kan ik niet inloggen. Nja, inloggen kon wel maar verder werkt die site voor geen meter.
De man op de foto leek mij degene die de telefoon gerepareerd had, hij had allerlei functies getest, stonden ook nog gewoon open toen ik de telefoon aan deed.
Raar. Die kreeg ik ook zo nu en dan, maar daar deed ik niets mee. Zendesk is het systeem waarin ze werken met tickets en dergelijken. Kreeg je echt geen link?

In ieder geval, via deze link kun je je IMEI of reparatie# invullen en dan volgen, zo kreeg ik 'm namelijk.

• reiniero
Processorkoeler schreef op woensdag 5 december 2018 @ 15:49:
[...]

Raar. Die kreeg ik ook zo nu en dan, maar daar deed ik niets mee. Zendesk is het systeem waarin ze werken met tickets en dergelijken. Kreeg je echt geen link?

In ieder geval, via deze link kun je je IMEI of reparatie# invullen en dan volgen, zo kreeg ik 'm namelijk.
Die link heb ik nooit gezien, en nooit van gehoord. Kreeg alleen een link van servify, https://support-eu.servify.tech/ .
Daar kan je verder weinig mee. op de site van oneplus zelf kon je de reparatie ook volgen, maar dan zie je alleen dat hij is verzonden ofzo.

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

reiniero schreef op woensdag 5 december 2018 @ 15:53:
[...]

Die link heb ik nooit gezien, en nooit van gehoord. Kreeg alleen een link van servify, https://support-eu.servify.tech/ .
Daar kan je verder weinig mee. op de site van oneplus zelf kon je de reparatie ook volgen, maar dan zie je alleen dat hij is verzonden ofzo.
Waar ging je reparatie naar toe? De mijne ging naar Polen, maar ik hoor mensen ook andere landen zeggen.

• reiniero
Processorkoeler schreef op woensdag 5 december 2018 @ 15:54:
[...]

Waar ging je reparatie naar toe? De mijne ging naar Polen, maar ik hoor mensen ook andere landen zeggen.
Naar Aalsmeer en van daaruit ergens anders heen denk ik. Verder geen adressen gekregen.

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

reiniero schreef op woensdag 5 december 2018 @ 15:56:
[...]

Naar Aalsmeer en van daaruit ergens anders heen denk ik. Verder geen adressen gekregen.
Hmm oke. Ik zou het niet weten, de mijne moest direct naar een UPS punt (en ook al gaf ik aan dat ik 'm zelf bracht, kwam er alsnog een UPs-meneer 'm halen terwij dat onnodig was). Vervolgens per vliegtuig naar Polen.

• daffie82
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 11-02 12:46
AnonymousWP schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 21:36:
[...]

https://myaccount.google.com/device-activity en dan je OnePlus 3 aanklikken en kiezen voor 'verwijderen'.
Als je van de 3t naar de 6t gaat, kan je backup dan worden teruggezet?
Of werkt dit enkel op hetzelfde toestel?

En als je over gaat naar een ander merk dan Oppo, kan je dan je backup nog gebruiken?

Panasonic TX-P50GT60 / Marantz SR5004 / 4 x KEF HTS 3001 SE (front + rear) + HTC 3001 SE (centre) + REL T-9 sub / Oppo BDP-103EU (MultiRegion+MultiZone)

daffie82 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 11:56:
[...]

Als je van de 3t naar de 6t gaat, kan je backup dan worden teruggezet?
Of werkt dit enkel op hetzelfde toestel?

En als je over gaat naar een ander merk dan Oppo, kan je dan je backup nog gebruiken?
Yep, dat kan. Je kan OnePlus Switch uit de Play Store gebruiken.

• daffie82
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 11-02 12:46
AnonymousWP schreef op donderdag 6 december 2018 @ 11:57:
[...]

Yep, dat kan. Je kan OnePlus Switch uit de Play Store gebruiken.
Thanks.

Maar dan moet je eerst met deze app een backup maken om het later met deze app terug te kunnen zetten op je nieuwe telefoon ? Waar wordt die backup dan precies opgeslagen ?

Je kan niet de ''gewone'' backup gebruiken die automatisch gemaakt wordt door je telefoon en op je google account opgeslagen wordt ?

Panasonic TX-P50GT60 / Marantz SR5004 / 4 x KEF HTS 3001 SE (front + rear) + HTC 3001 SE (centre) + REL T-9 sub / Oppo BDP-103EU (MultiRegion+MultiZone)

daffie82 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 12:07:
[...]

Thanks.

Maar dan moet je eerst met deze app een backup maken om het later met deze app terug te kunnen zetten op je nieuwe telefoon ? Waar wordt die backup dan precies opgeslagen ?

Je kan niet de ''gewone'' backup gebruiken die automatisch gemaakt wordt door je telefoon en op je google account opgeslagen wordt ?
OnePlus Switch neemt meer mee. Ik weet niet waar die wordt opgeslagen.

En ja, wordt ook aangegeven als je de app opent. "Ik ben een oude/nieuwe telefoon".

• flippiej
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 11:47
5.0.8 voor 3(T) is uitgekomen. (fullsize 1543MB)

De weergegeven changelog is precies hetzelfde als de afgelopen patch vreemd genoeg
Changelog:

System
  • Updated Android security patch to 2018.11
  • Supported OnePlus Type-C Bullets Earphones
  • General bug fixes and improvements

• Drossie
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 09:14
Nog geen nieuws over Android Pie?

• Dannisi
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 09:52
Aangezien de 5 en de 5T net pas hun eerste Pie beta hebben, gok ik dat we nog wel een paar maanden kunnen wachten.

There is no place like 127.0.0.1

flippiej schreef op donderdag 13 december 2018 @ 16:15:
5.0.8 voor 3(T) is uitgekomen. (fullsize 1543MB)

De weergegeven changelog is precies hetzelfde als de afgelopen patch vreemd genoeg

[...]
Klopt, is een hotfix.

• pox-ie
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 20-02 21:43
wrong topic sry 8)7

pox-ie wijzigde deze reactie 16-12-2018 21:12 (164%)

• coob
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 20-02 21:52
En weer terug naar 8.0.0.
We hadden toch al 8.1 of niet?
coob schreef op donderdag 20 december 2018 @ 16:01:
[...]

En weer terug naar 8.0.0.
We hadden toch al 8.1 of niet?
Lol, nee. We zouden 8.1 krijgen, maar in plaats daarvan krijgen we 9.0. OxygenOS 5.0.8, Android 8.0.0. Zie je de relatie tussen die twee?

• Zjemm
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 19-02 19:46
tegen de tijd dat we versie 9 krijgen is de telefoon misschien wel aan vervanging toe :) desalniet te plus erg netjes van oneplus

Vanuit verbondenheid iets moois maken - https://createamemory.nl | About me - https://sjemm.net

• RobertVDN
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 30-12-2018
Ik heb gisteren die update gedownload waarbij die zegt Type C headphones te ondersteunen. Echter als ik ze inplug worden ze niet herkend. Moet ik nog ergens iets veranderen aan mijn instellingen?

OnePlus 3T Midnight Black

• GreNade
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 10:09

GreNade

Zeg maar Wouter

RobertVDN schreef op zondag 23 december 2018 @ 15:59:
Ik heb gisteren die update gedownload waarbij die zegt Type C headphones te ondersteunen. Echter als ik ze inplug worden ze niet herkend. Moet ik nog ergens iets veranderen aan mijn instellingen?
Welke type c headphones gebruik je?

It's easier to try, than to prove it can't be done

• Darkz0rs
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 08:43
Oneplus is niet netjes... Echt niet. Camera focust niet meer. Ik meld mij in juni. Ik moet wachten op de software update welke eind september komt. Ik zeg nog dat dan me garantie voor bij is. Als dat het niet is. Geen probleem zegt de medewerker ik maak er notitie van. De update kwam pas rond 1-11.... Dit loste niks op. Al sinds toen bezig me.toestel alsnog gefixt te krijgen. Maar oneplus geeft ondanks de afspraken een hele dikke vinger.

• geenwindows
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 20-02 15:31
mijn OP3 heeft ook last van de auto focus bug. ik zit nog te twijfelen om dit te laten repareren of dat ik op termijn een andere telefoon koop en deze in de "old stuffzone' la gooi, naast al m'n andere telefoons...
voor de rest werkt de OP3 nog dik prima.

• Darkz0rs
Ja er zijn waanzinnig veel gebruikers met deze issue. @OnePlus vind het alleen noodzakelijk om mensen aan het lijntje te houden tot de garantie voorbij is. Om dan te zeggen.... Jammer ik kan niks doen want je garantie is voorbij.

Je weet in ieder geval wat je aan deze club hebt. En dat is weinig. Voor mij zeker geen oneplus meer zo structureel dat ze hun userbase laten vallen.
Darkz0rs schreef op zondag 23 december 2018 @ 18:49:
Oneplus is niet netjes... Echt niet. Camera focust niet meer. Ik meld mij in juni. Ik moet wachten op de software update welke eind september komt. Ik zeg nog dat dan me garantie voor bij is. Als dat het niet is. Geen probleem zegt de medewerker ik maak er notitie van. De update kwam pas rond 1-11.... Dit loste niks op. Al sinds toen bezig me.toestel alsnog gefixt te krijgen. Maar oneplus geeft ondanks de afspraken een hele dikke vinger.
geenwindows schreef op maandag 24 december 2018 @ 10:30:
mijn OP3 heeft ook last van de auto focus bug. ik zit nog te twijfelen om dit te laten repareren of dat ik op termijn een andere telefoon koop en deze in de "old stuffzone' la gooi, naast al m'n andere telefoons...
voor de rest werkt de OP3 nog dik prima.
Ze lullen maar wat. Is gewoon hardware-defect, dus dat zal ik eens tegen ze zeggen en dat (indien onder garantie) laten repareren. Prijzen zijn wel goedkoop though: https://www.oneplus.com/nl/support/repair-pricing.

• geenwindows
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 20-02 15:31
AnonymousWP schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 01:27:
[...]

[...]

Ze lullen maar wat. Is gewoon hardware-defect, dus dat zal ik eens tegen ze zeggen en dat (indien onder garantie) laten repareren. Prijzen zijn wel goedkoop though: https://www.oneplus.com/nl/support/repair-pricing.
Garantie heeft ie van mij al niet meer, maar inderdaad de kosten zijn nou ook niet echt schikbarend hoog,

• Darkz0rs
AnonymousWP schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 01:27:
[...]

[...]

Niks goedkoops aan. Excl uurloon en BTW.
Dan nog ik moet wachten op de update. En dan zeggen ze ja joh jammer garantie voorbij. Terwijl ik hem van oneplus niet mocht opsturen.

Een camera vervangen lukt mijzelf ook nog wel. Het is de manier waarop.

Men zegt ook dat een klein stukje magneet de oplossing is iemand daar ervaring mee.

• Wdeb
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 11:06
Nee, maar heb wel ervaring met het vervangen van de camera, half jaartje geleden. Door Oneplus, trouwens. Snel gedaan, net werk. Viel bij mij wel binnen garantie. Op basis van IMEI, want ik had hem ook via Tweakers van iemand gekocht... zonder bon etcetera.

• Piet91
Esumontere schreef op zondag 2 december 2018 @ 23:04:
Inmiddels had je die methode toch al kunnen proberen? Wat zijn je ervaringen? :)
Ze heeft de methode nog niet geprobeerd. Raar genoeg lijkt het niet meer op te treden, of in ieder geval niet zo erg.
Heb haar wel benadrukt dat als ze ook maar denkt dat er nog iets scheelt de telefoon toch maar op te sturen voor februari i.v.m. garantieperiode.
Processorkoeler schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 23:51:

Tja, een smartphone die nog geen 2 jaar oud is en dergelijke problemen heeft nu nog kosteloos onder garantie repareren lijkt me een vrij normale zaak.
Nu al afschrijven lijkt me veel te snel.

• Ravefiend
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 11:43

Ravefiend

Carpe diem!

nieuws: Android 9-upgrade komt uit voor OnePlus 5 en 5T

Mooi mooi, met de release van OxygenOS 9.0.0 voor de OnePlus 5 en de 5T heeft men waarschijnlijk weer wat meer resources beschikbaar om Android 9.0 Pie voor de OP3 / 3T af te werken. oOo

[ MyRig! - http://specs.tweak.to/17494 ] || [ MyNAS - http://specs.tweak.to/18118 ]

• Eric1985
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 07:57
Van de week heb ik mijn 3T uit elkaar gehaald en de oorspeaker, USB-C poort en accu vervangen. Alle onderdelen zijn van AliExpress. Het was een priegelwerk, maar al mijn problemen zijn nu verholpen. Als je geen garantie meer hebt is dit een relatief goedkope oplossing. :)

• Ravefiend
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 11:43

Ravefiend

Carpe diem!

Eric1985 schreef op woensdag 26 december 2018 @ 09:34:
Van de week heb ik mijn 3T uit elkaar gehaald en de oorspeaker, USB-C poort en accu vervangen. Alle onderdelen zijn van AliExpress. Het was een priegelwerk, maar al mijn problemen zijn nu verholpen. Als je geen garantie meer hebt is dit een relatief goedkope oplossing. :)
Voor het gemak even een paar links (non-referral) naar die componenten die je gekocht had, mochten anderen ooit hetzelfde willen doen? ;)

[ MyRig! - http://specs.tweak.to/17494 ] || [ MyNAS - http://specs.tweak.to/18118 ]

• dano_nl
  • Registratie: december 2004
  • Nu online
Hm ik het ruimte opera VPN altijd maar die is er mee gestopt, wie heeft een goed gratis alternatief?

Meh

• mac1987
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 20-02 22:43
Ik gebruik zelf nu Secure VPN. Op de reclames na werkt die naar behoren.

• Omer
dano_nl schreef op woensdag 26 december 2018 @ 11:52:
Hm ik het ruimte opera VPN altijd maar die is er mee gestopt, wie heeft een goed gratis alternatief?
TunnelBear. 500MB per maand in de gratis versie.

• timmie1
Als je reparatie aanvraagt binnen de garantie bij Oneplus, geldt de datum dat je reparatie aanvraagt en bevestiging krijgt als uitgangspunt? Ik krijg nu een vette rekening van Oneplus voor reparatie. Toen ik het aanvroeg was het nog binnen garantie en zou alles gratis zijn volgens hun customer service(tenzij water- of valschade, maar nvt in dit geval) maar nu krijg ik opeens een vette rekening van het service center voor moederbord defect en de opmerking "warranty expired". Ik heb contact opgenomen met OP en ze zouden een mail sturen maar ik heb nu al 2 weken geen mail en via de chat zegt de Banglaoorse dame dat ik toch die mail moet afwachten...

• Darkz0rs
timmie1 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 19:00:
Als je reparatie aanvraagt binnen de garantie bij Oneplus, geldt de datum dat je reparatie aanvraagt en bevestiging krijgt als uitgangspunt? Ik krijg nu een vette rekening van Oneplus voor reparatie. Toen ik het aanvroeg was het nog binnen garantie en zou alles gratis zijn volgens hun customer service(tenzij water- of valschade, maar nvt in dit geval) maar nu krijg ik opeens een vette rekening van het service center voor moederbord defect en de opmerking "warranty expired". Ik heb contact opgenomen met OP en ze zouden een mail sturen maar ik heb nu al 2 weken geen mail en via de chat zegt de Banglaoorse dame dat ik toch die mail moet afwachten...
Wat denk jij nou dat je echt garantie krijgt bij oneplus 😀. Je post trouwens in het verkeerde topic.

• timmie1
Darkz0rs schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 19:21:
[...]

Wat denk jij nou dat je echt garantie krijgt bij oneplus 😀. Je post trouwens in het verkeerde topic.
In de juiste gezet. En tevens zijn ze verplicht om in EU 2 jaar garantie te geven...

• DizzyWeb
  • Laatst online: 11:44

DizzyWeb

Ondertiteld

Sinds kort crasht mijn OP3 bijna dagelijks. Altijd wanneer hij niet actief is. Of ik haal 'm uit standby en hij is gereboot. Of ik haal 'm uit standby en er gebeurt niks. Moet 'm hard rebooten dan.

Gebeurt ruwweg sinds de laatste update... Iemand anders hier misschien ook last van? Heb niet zo'n zin om *weer* dat ding schoon te moeten installeren.

• Stoeptegel5
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 20-02 18:16
Ik had geen zin in de repair service dus toch maar een prijzige OEM accu besteld via een Nederlandse webshop. (22 euro) Heerlijk om weer een SOT te hebben van 4+ uur. Ook nog een factory reset gedaan en m'n oneplus 3 presteert weer als nieuw. :)
DizzyWeb schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 22:57:
Sinds kort crasht mijn OP3 bijna dagelijks. Altijd wanneer hij niet actief is. Of ik haal 'm uit standby en hij is gereboot. Of ik haal 'm uit standby en er gebeurt niks. Moet 'm hard rebooten dan.

Gebeurt ruwweg sinds de laatste update... Iemand anders hier misschien ook last van? Heb niet zo'n zin om *weer* dat ding schoon te moeten installeren.
Als ik jou was zou ik even een bugreport maken: https://forums.oneplus.com/feedback/

• ndef
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 20-01 22:04
Hallo allemaal.
Sinds een week heb ik een groot probleem met mijn oneplus 3. (Oxygen 5.0.8 Android 8.0.0)
Het begon met mijn camera die niet meer automatisch scherpstelde en zo'n 10 sec nodig had om dit wel te doen.
Vervolgens deed mijn headphone jack het niet meer.
En sinds dit weekend kan ik niet meer zelf bellen of telefoontjes ontvangen. Dan crasht de app bellen.

Ik heb het volgende al geprobeerd:
-App cache wissen
-Terug naar fabrieksinstellingen
-Alle oude gegevens wissen (moest appart)

Dit helpt een tijdje, maar na een uur oid gaat het weer helemaal fout.

Ik vermoed dat het een software fout is, maar weet niet zo goed wat ik er verder nog aan kan doen.
Iemand een tip? Zou graag deze telefoon houden, want verder is hij nog helemaal goed.

Alvast bedankt!!

• Darkz0rs
@ndef ik zou even een adb installatie doen inclusief format. Je kan dit vinden om de wel bekende forums. Vwbt je camera. Ik kan met 99% zekerheid zeggen dat die defect is.

• ndef
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 20-01 22:04
@Darkz0rs Bedankt voor de reactie! Zal die adb installatie vanavond proberen. De camerafocus doet het weer (een korte tijd) normaal na een factory reset, vandaar dat ik vermoed dat dit ook aan de software ligt.

• Darkz0rs
ndef schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 09:02:
@Darkz0rs Bedankt voor de reactie! Zal die adb installatie vanavond proberen. De camerafocus doet het weer (een korte tijd) normaal na een factory reset, vandaar dat ik vermoed dat dit ook aan de software ligt.
Als ervaringsdeskundige heb ik gisteren mijn camera vervangen ivm de zelfde problemen. Het is zeer waarschijnlijk echt een hardware issue.

• S_Chief
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
Vandaag een respectabele 5 uur SOT gehaald (en 1d 14u sinds laatste lading). Toch netjes, en dat zonder enige reset sinds aanschaf in juni 2016.

You save everyone, but who saves you?

• Darkz0rs
S_Chief schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 15:41:
Vandaag een respectabele 5 uur SOT gehaald (en 1d 14u sinds laatste lading). Toch netjes, en dat zonder enige reset sinds aanschaf in juni 2016.
Vertel is ... Hoe ziet je configuratie uit... Doze aan??

• S_Chief
  • Niet online
Darkz0rs schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 16:54:
[...]
Vertel is ... Hoe ziet je configuratie uit... Doze aan??
Doze staat aan, Aggressive Doze uit. Power saving mode vanaf 15%. Automatische helderheid. Geen extreme aanpassingen oid. Zijn er specifieke dingen die je wil weten?

S_Chief wijzigde deze reactie 16-01-2019 17:01 (4%)

• Darkz0rs
@S_Chief een 3 of een 3t. Ik vind het een zeer mooie SOT. Hoe zit het met BT, WiFi, 3g of 4G .. VOlte of vowifi... Nou dat soort dingen.

• whistleblazer
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 20-02 23:27
S_Chief schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 15:41:
Mooi, ik ben al tevreden met 3u SOT (OP3). Da batterijduur is niet de beste maar als ik niet navigeer is de batterij na 2 jaar nog steeds voldoende om de dag door te komen wat mij toch tevreden stemt. Dit samen met het feit dat hij nog steeds zeer snel is, zal er voor zorgen dat ik toch makkelijk 2,5 a 3 jaar zal kunnen doen met dit toestel. Dat had ik niet verwacht toen ik indertijd 350 euro voor dit toestel betaalde.

• S_Chief
  • Niet online
@Darkz0rs 3 (3T kwam pas eind 2016). Wifi verbonden, 4G. BT was deze cycle niet ingeschakeld.

@whistleblazer Meestal zit ik ook tussen de 3,5 en 4 uur, maar deze keer was het bovengemiddeld. Als ik zaken als GPS ga gebruiken dan gaat het uiteraard wel erg hard.

De snelheid valt mij ook in positieve zin op.. Al mijn vorige smartphones (Xperia Arc, HTC One, HTC One Max) heb ik weggedaan omdat ze veel te traag werden (door nieuwere software), maar dat lijkt bij de OP3 totaal niet aan de orde te zijn. Gaat als een speer.

Voor de liefhebber:

S_Chief wijzigde deze reactie 17-01-2019 15:09 (9%)

• Darkz0rs
@whistleblazer inderdaad een knap toestel. Nu mijn camera weer werkt zie ik ook geen noodzaak meer hem in te wisselen. Hoewel die 5 uur SOT... Dat zou wel lekker zijn 😁

• DizzyWeb
  • Laatst online: 11:44

DizzyWeb

Ondertiteld

5 uur, zou willen dat ik dat zou redden. Nu gaat mijn toestel nooit op 2% komen, dan hangt ie al lang weer aan de lader doordeweeks. Gebruik 'm zakelijk, dus ik moet ook echt gewoon genoeg sap hebben om een gesprek te kunnen voeren. Maar denk dat ik ook eerder aan de 3 kom dan aan de 5 uur SOT.

Maargoed, ik heb BT altijd aan (carkit), heb Doze nu eens uitgezet omdat ik het zat was dat Flitsmeister om de haverklap niet automatisch opstart omdat de achtergrond service er weer eens uitgeknikkerd is. Eens testen of dit zo beter werkt. 2 simkaarten er in zorg ook vast voor iets meer stroomverbruik.

• Darkz0rs
@S_Chief even voor de nieuwsgierigheid welke provider heb jij en bied deze standaard VOlte en vowifi. Of heb je ook je efs gemod

• S_Chief
  • Niet online
@Darkz0rs KPN. VoLTE standaard aanwezigVoLTE en VoWifi alleen op bepaalde modellen (geen OnePlus). Niets gemod.

S_Chief wijzigde deze reactie 17-01-2019 15:09 (7%)

Pagina: 1 ... 22 23 24 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True