Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Zjemm
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 19-02 19:46
quote:
skate master schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 10:37:
Sinds de laatste update merk ik dat Web Push notificaties niet meer over komen.
Ik heb de instellingen voor de betreffende sites al eens gereset en opnieuw aangemeld voor de meldingen maar nog komen de meldingen niet over.

Zijn er hier meer mensen wie hier last van hebben?
En...hoe zou ik dit kunnen oplossen?
Nee dat niet, alleen mijn accu stroomt leeg sinds die laatste update. Ook na een clear van het cache en ook nu we al een week verder zijn.

Voor de rest werkt alles gewoon goed

Vanuit verbondenheid iets moois maken - https://createamemory.nl | About me - https://sjemm.net

• djdg
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 08-01 00:07
Mijn OP3 heeft sinds een aantal weken het probleem niet meer gebruik te kunnen maken van Dash charging. Normaal opladen gaat nog wel, maar dat gaat niet al te snel. Het kabeltje gaat er ook niet helemaal goed meer in en valt er snel uit. Het lijkt alsof de Type-C Charging Port zelf een beetje uitgehold is. Ik heb LineageOS erop gegooid, dus hopelijk ligt het daar niet aan. Stof is verwijderd dus daar kan het niet aan liggen, denk ik.

Nieuwe Dash-charger kopen dan maar? Of zijn er onder jullie meerdere eigenaren die een uitgeholde Type-chebben?

djdg wijzigde deze reactie 03-09-2018 05:39 (4%)

• Esumontere
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 08:08

Esumontere

Ik spreek nooit de waarheid.

quote:
djdg schreef op maandag 3 september 2018 @ 05:31:
Mijn OP3 heeft sinds een aantal weken het probleem niet meer gebruik te kunnen maken van Dash charging. Normaal opladen gaat nog wel, maar dat gaat niet al te snel. Het kabeltje gaat er ook niet helemaal goed meer in en valt er snel uit. Het lijkt alsof de Type-C Charging Port zelf een beetje uitgehold is. Ik heb LineageOS erop gegooid, dus hopelijk ligt het daar niet aan. Stof is verwijderd dus daar kan het niet aan liggen, denk ik.

Nieuwe Dash-charger kopen dan maar? Of zijn er onder jullie meerdere eigenaren die een uitgeholde Type-chebben?
Dat heb ik ook gehad. Waarschijnlijk zit er hard aangedrukte troep onderin je USB-C poort. Kwartiertje prullen met een tandenstoker en het werkt weer!

Computers zijn saai. Een flipperkast bouwen is veel gaver!!

• djdg
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 08-01 00:07
quote:
Esumontere schreef op maandag 3 september 2018 @ 07:13:
[...]

Dat heb ik ook gehad. Waarschijnlijk zit er hard aangedrukte troep onderin je USB-C poort. Kwartiertje prullen met een tandenstoker en het werkt weer!
Bedankt voor de tip! Vooralsnog succes!

• Bart_S
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 19-02 08:48
quote:
The-Dude schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:50:
Ik dacht gelezen te hebben dat er een update ging komen voor de mensen in de beta om te migreren naar de stable? Komt dat er nog aan ?
Ik heb het ook gelezen: :
"Please note that this is the last open beta for OnePlus 3 and OnePlus 3T, we will provide a stable version of OnePlus 3/3T for beta testers to migrate back to stable version of OxygenOS later this month to ensure beta testers will receive regular Android security patch update and so on."

Schijnt dat die stable version er niet meer komt, dus om op het stabiele pad te geraken zit er niets anders op dan:
"Moving back to the Official OTA path from the Beta path will require a full install and clean flash (FULL WIPE of all data and cache)"

• S_Chief
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
Wat vinden jullie van de oleophobic coating op de OP3? Ik vind het namelijk behoorlijk tegenvallen. Zelfs een Nokia 5 heeft een veel betere coating (net als mijn Galaxy Tab A 10.1). Vlekken ontstaan sneller op de OP3 en wegpoetsen is veel 'moeilijker'.

You save everyone, but who saves you?

• GreNade
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 10:09

GreNade

Zeg maar Wouter

quote:
S_Chief schreef op woensdag 5 september 2018 @ 17:49:
Wat vinden jullie van de oleophobic coating op de OP3? Ik vind het namelijk behoorlijk tegenvallen. Zelfs een Nokia 5 heeft een veel betere coating (net als mijn Galaxy Tab A 10.1). Vlekken ontstaan sneller op de OP3 en wegpoetsen is veel 'moeilijker'.
Houd er rekening mee dat die coating na 2 jaar wel een beetje op is

It's easier to try, than to prove it can't be done

• S_Chief
  • Niet online
quote:
GreNade schreef op woensdag 5 september 2018 @ 18:32:
[...]
Houd er rekening mee dat die coating na 2 jaar wel een beetje op is
Zelfs mijn HTC One M7, die inmiddels meer dan 5 jaar oud is, is nog steeds veel beter.

Net even gegoogeld en ik lijk niet de enige te zijn met dit idee. Vorm van kostenbesparing, denk ik.

• GreNade

GreNade

Zeg maar Wouter

quote:
S_Chief schreef op woensdag 5 september 2018 @ 18:33:
[...]

Zelfs mijn HTC One M7, die inmiddels meer dan 5 jaar oud is, is nog steeds veel beter.

Net even gegoogeld en ik lijk niet de enige te zijn met dit idee. Vorm van kostenbesparing, denk ik.
Hmm, gek. Het is mij nooit opgevallen dat mijn coating uitzonderlijk slecht is ofzo. Wel na een tijdje wat afgesleten op bepaalde punten.

• S_Chief
  • Niet online
quote:
GreNade schreef op woensdag 5 september 2018 @ 18:34:
[...]
Hmm, gek. Het is mij nooit opgevallen dat mijn coating uitzonderlijk slecht is ofzo. Wel na een tijdje wat afgesleten op bepaalde punten.
Slijtplekken heb ik dan weer niet (sterker nog, je kan 'em zo in de verpakking stoppen en als nieuw verkopen).

Ik krijg 'em wel weer schoon hoor, maar hij wordt sneller vies en je moet gewoon harder wrijven met een microvezeldoek om het weer weg te krijgen, terwijl de rest van m'n apparaten al schoon worden door alleen zachtjes te wrijven.

quote:
S_Chief schreef op woensdag 5 september 2018 @ 17:49:
Die van mij is ook 2 jaar oud en ik heb geen enkele slijtage aan de achterkant.

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater

• S_Chief
  • Niet online
quote:
AnonymousWP schreef op donderdag 6 september 2018 @ 12:25:
[...]

Die van mij is ook 2 jaar oud en ik heb geen enkele slijtage aan de achterkant.
De mijne ook niet, maar daar heb ik het niet over? :P

• RobbieN
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 16-02 21:33
Mij viel een paar weken geleden op dat mijn notificatie balk is geburned in het scherm. Zeker bij een witte achtergrond zie je het heel goed.

Meer mensen ervaring mee?

• Rutger
  • Registratie: mei 2013
  • Niet online
RobbieN schreef op woensdag 12 september 2018 @ 22:39:
Mij viel een paar weken geleden op dat mijn notificatie balk is geburned in het scherm. Zeker bij een witte achtergrond zie je het heel goed.

Meer mensen ervaring mee?
Nu je het zegt kan ik het zien (een witte video op Youtube opgezet om te kijken)
Rechtsboven zie ik heel vaag een aantal icons als je heel goed kijkt (batterij en bereik)
OnePlus 3 hier, juli 2016 besteld.

• sven5010
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 20-02 18:18
Hier al een tijdje hetzelfde helaas. Ook al een poging gedaan variatie aan te brengen in de icoontjes, door bijv. het accu icoon te veranderen maar ze blijven zichtbaar. OP3 midden juni 2016 besteld. Tijdens normaal gebruik niet echt storend, maar begint mij de laatste tijd wel steeds vaker op te vallen.

• Jessed93
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 11:08
Even nagegaan en ik zie op een volledig wit scherm ook vaag ingebrande icoontjes in de notificatiebalk. Toestel is van de release en zeer intensief gebruikt. Ik vermoed dat dit wel 'normaal' is. Storen doet het me niet want in 99% is die balk toch gewoon zwart?

• S_Chief
  • Niet online
Ik zie helemaal niets, grappig genoeg. Mijne is ook van juni 2016.

• superiscch
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 20-02 23:24
Als ik witte video op zet en onder bepaalde hoek kijk zie ik een klein beetje dat het anders is maar je moet er echt op letten.

• Rutger
  • Registratie: mei 2013
  • Niet online
S_Chief schreef op donderdag 13 september 2018 @ 01:00:
Ik moet ook wel eerlijk toegeven dat je bijna haviksogen moet hebben om het te kunnen zien, maar als je er naar zoekt kun je het vinden (if that makes sense :P )

• GreNade

GreNade

Zeg maar Wouter

De mijne heeft ook wel wat burn in ja, maar dat ga je met alle RGB-OLED panelen op een bepaald punt gewoon krijgen. 't is bij mij iig niet storend

• Koen87
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 18-02 23:28
S_Chief schreef op donderdag 13 september 2018 @ 01:00:
Ik zie ook helemaal niets, heb een YouTube filmpje met volledig wit, 5% grijs en nog wat geprobeerd met hoogste helderheid, laagste helderheid. Ik wil het zien, maar zie het niet. Mijn model is Augustus 2016

Nu heb ik helderheid echt bijna altijd op het laagste staan en gebruik de nachtmode. Mss dat de oorzaak?

• Eric_Cantona
  • Laatst online: 08:38

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Gisteren m'n OP3 op de keien laten ketsen. :/ al die tijd zo zuinig en nu loop ik net als 3/4 van de tieners ook met 'n gebarsten scherm. Ook 'n deuk in de behuizing en m'n bescherming flink afgeschaafd.

We gaan maar eens op zoek naar 'n nieuw scherm.

• Esumontere

Esumontere

Eric_Cantona schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 07:37:
Gisteren m'n OP3 op de keien laten ketsen. :/ al die tijd zo zuinig en nu loop ik net als 3/4 van de tieners ook met 'n gebarsten scherm. Ook 'n deuk in de behuizing en m'n bescherming flink afgeschaafd.

We gaan maar eens op zoek naar 'n nieuw scherm.
Dat kan je imho het beste door OP zelf laten doen. Kost <100 euro en je weet zeker dat 't goed gebeurt.

• yannickie111
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 19-02 20:31
S_Chief schreef op maandag 17 september 2018 @ 00:12:
Zoek een guide op YouTube en je weet het?
Dat snap ik dat dat kan, en uiteraard al lang gedaan. Toch hoor ik liever positieve/negatieve ervaringen van echte medetweakers. De meest simpel-lijkende stappen in youtube tutorials zijn soms verdraaid lastig omdat je bijvoorbeeld net even wat meer kracht op een specifiek punt moet zetten.

iFixit Essential toolkit voor €19.95 || OnePlus korting, dm me voor een gratis case bij een OP6

Batterijen vallen onder Accessoires, dus alle berichten daarover heb ik verplaatst naar: [OnePlus 3(T)] Het grote Accessoires topic.

• dinnis98
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 13-02 15:31
Ik heb mijn OP3 nu sinds juni 2016.
Sinds begin september hoor ik tijdens het bellen de persoon waarmee ik bel bijna niet meer.
Alleen als ik oortjes in heb of mijn telefoon op luidspreker zet hoor ik iets. Meer mensen die hier last van hebben?

Ook stelt mijn camera niet meer scherp.

• Sibrand
  • Registratie: januari 2011
  • Nu online
dinnis98 schreef op maandag 17 september 2018 @ 14:41:
Sinds begin september hoor ik tijdens het bellen de persoon waarmee ik bel bijna niet meer.
Alleen als ik oortjes in heb of mijn telefoon op luidspreker zet hoor ik iets. Meer mensen die hier last van hebben?

Beide bekende problemen van de OP3(T), valt tegen een redelijke prijs te repareren.
De earpiece speaker heb ik zelf ook last van, schijnt dat die vol komt te zitten met stof, is mogelijk dat zelf te fixen. Ik begin er niet aan, heb de tools er niet voor, plus, zoals ik zei, OP repareert het voor een redelijke prijs.

• dinnis98
Sibrand schreef op maandag 17 september 2018 @ 14:50:
[...]

Beide bekende problemen van de OP3(T), valt tegen een redelijke prijs te repareren.
De earpiece speaker heb ik zelf ook last van, schijnt dat die vol komt te zitten met stof, is mogelijk dat zelf te fixen. Ik begin er niet aan, heb de tools er niet voor, plus, zoals ik zei, OP repareert het voor een redelijke prijs.
Zal eens opzoeken hoeveel het kost om het te vervangen. Accu is na bijna 2.5 jaar ook wel toe aan vervanging. Of misschien toch maar een overstap maken naar de OP6(T)

• S_Chief
  • Niet online
Rutger schreef op donderdag 13 september 2018 @ 08:59:
[...]
Ik moet ook wel eerlijk toegeven dat je bijna haviksogen moet hebben om het te kunnen zien, maar als je er naar zoekt kun je het vinden (if that makes sense :P )
Mijn ogen zijn gelukkig bijzonder goed, maar er is gewoon niets ingebrand.

• Esumontere

Esumontere

dinnis98 schreef op maandag 17 september 2018 @ 14:41:

Dat eerste probleem had ik ook! Is helemaal opgelost door schilderstape over het rooster te plakken, aan te drukken met een tandenstoker en eraf te trekken. Dit heb ik een keer of 5 herhaald, en sindsdien hoor ik alles weer goed.

• voorstad
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 11:41
Esumontere schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 10:56:
[...]

Dat eerste probleem had ik ook! Is helemaal opgelost door schilderstape over het rooster te plakken, aan te drukken met een tandenstoker en eraf te trekken. Dit heb ik een keer of 5 herhaald, en sindsdien hoor ik alles weer goed.
Heb je ook nog zo'n tip voor de camera? Sinds een paar weken hoor ik vreemde bijgeluidjes bij het scherpstellen, en wil de camera niet meer goed focussen. Ik heb al wat met software 'getweaked' (cache legen, de-installeren, andere camera app), maar het lijkt hardware. Ik las iets over een magneet over de camera halen, maar dat lost het ook niet op.... Na 2,5 jaar zal de garantie ook wel voorbij zijn ben ik bang.

• Esumontere

Esumontere

voorstad schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:04:
[...]

Heb je ook nog zo'n tip voor de camera? Sinds een paar weken hoor ik vreemde bijgeluidjes bij het scherpsteleln, en wil de camera niet meer goed scherpstellen. Ik heb al wat met spftware geklooid (cache legen, de-installeren, andere camera app), maar het lijkt hardware. Ik las iets over een magneet over de camera halen, maar dat lost het ook niet op.... Na 2,5 jaar zal de garantie ook wel voorbij zijn ben ik bang.
Helaas, daar heb ik geen ervaring mee (gelukkig). Klinkt als een mechanisch defect, dat zal je echt door OP moeten laten oplossen.

• Stfnlln
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 20-02 19:18
[...]

Heb je ook nog zo'n tip voor de camera? Sinds een paar weken hoor ik vreemde bijgeluidjes bij het scherpstellen, en wil de camera niet meer goed focussen. Ik heb al wat met software 'getweaked' (cache legen, de-installeren, andere camera app), maar het lijkt hardware. Ik las iets over een magneet over de camera halen, maar dat lost het ook niet op.... Na 2,5 jaar zal de garantie ook wel voorbij zijn ben ik bang.
Bekend probleem, zie ook het rma topic. Ik had het na een paar maanden, is toen onder garantie gerepareerd. Even chatten met oneplus zou ik zeggen.

• dinnis98
[...]

Mijn camera stelt soms wel samen nadat ik er een paar keer mee geschud heb. Helaas geen permanente oplossing.

• Processorkoeler
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 14-02 16:39

Processorkoeler

Geen stock koeler

dinnis98 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 12:18:
[...]

Mijn camera stelt soms wel samen nadat ik er een paar keer mee geschud heb. Helaas geen permanente oplossing.
Bekend probleem ook inmiddels, ik heb opeens een slechte autofocus...
Telefoon komt morgen terug van de 2e/3e reparatie voor een batterij issue. Heb het ook aangekaart, dus ik ben benieuwd of ze dit hebben gefixt...

• Spiff1
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19-02 21:05
Waarschijnlijk valt er nog niet veel over te zeggen maar ik probeer het toch.
De oneplus 6 heeft vandaag de release van Android Pie gekregen. Eerst krijgt de OP 5(T) de upgrade en daarna de 3(T). Is er al iets bekend over de tijdslijn en wanneer de 3(T) Android Pie gaat krijgen?
Spiff1 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 00:00:
Waarschijnlijk valt er nog niet veel over te zeggen maar ik probeer het toch.
De oneplus 6 heeft vandaag de release van Android Pie gekregen. Eerst krijgt de OP 5(T) de upgrade en daarna de 3(T). Is er al iets bekend over de tijdslijn en wanneer de 3(T) Android Pie gaat krijgen?
Nee, maar ikzelf gok november, want daarna (na november) krijgen we ook geen OxygenOS updates meer.

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater

• Laguna
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 14:52

Laguna

Connaisseur

AnonymousWP schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 00:44:
[...]

Nee, maar ikzelf gok november, want daarna (na november) krijgen we ook geen OxygenOS updates meer.
Hoe kom je daarbij? Ik mag hopen dat er daarna nog wel minor OxygenOS updates komen, want een major update zoals deze naar Android Pie gaat altijd gepaard met diverse bugs (zie ook het OP6 topic).

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Laguna schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 09:23:
[...]

Hoe kom je daarbij? Ik mag hopen dat er daarna nog wel minor OxygenOS updates komen, want een major update zoals deze naar Android Pie gaat altijd gepaard met diverse bugs (zie ook het OP6 topic).
Hoe ik daarbij kom? Heeft OnePlus zelf gezegd: OnePlus Software Maintenance Schedule
As per the OnePlus Software Maintenance Schedule, OnePlus 3 and 3T will be getting regular OTA updates till November of 2018 and 1 year of extended Android security patches. We look forward to bring you more exciting news about Android version updates for OnePlus 3/3T in the coming months, stay tuned.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Ja dat zou best dom zijn, dus hopelijk niet alleen security patches maar ook bug fixes. Anders hadden ze beter gewoon alleen nog 8.1 voor de OP3(T) kunnen uitbrengen ipv een grote Android update uitrollen net voor het einde van de OTA updates.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• CasperNL
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 18-02 22:02
Na 2 jaar tevreden gebruik merk ook ik dat de batterij niet zo lang meer meer gaat dan vroeger. Opzich vind ik dat niet erg gezien ik m'n telefoon toch niet heel intensief gebruik.. Ik haal gelukkig een volle dag nog net wel.

Dit haal ik alleen niet als de software batterij gaat verspillen: iets waar ik afgelopen tijd vaak tegen aan loop. Zo ook vandaag. Ik ging in overleg: vliegtuigmodus, telefoon locked en in de broekzak. 45 minuten later merk ik op dat de accu bijna helemaal leeggelopen is:

Je ziet in deze screenshot duidelijk dat de telefoon geen signaal had (vliegtuigstand) en dat het scherm uit was. Toch heeft waarschijnlijk de camera de accu leeg getrokken wat deze was blijkbaar het gehele overleg actief? Terwijl het scherm uitstond?? :/ ?

Ik dacht eerst dat het mogelijk te maken kon hebben met face unlock (wat ik gebruik) echter dan zou je verwachten dat het scherm ook actief was geweest..

Mensen die dit ook ervaren? Ik denk (met de kennis van nu) dat dit vaker voorkomt dan dit hele duidelijke voorbeeld van vandaag: regelmatig voelt m'n telefoon warm aan als ik hem uit m'n broekzak haal en merk ik dat de telefoon tijdens stanby tijd toch resterende accu capaciteit verliest

• Joosie200
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
Niet specifiek zoiets merk ik. Wel dat de accu het inderdaad niet lang meer uit houdt. Begon met de Oneplus 3 op 5 uur minimaal SoT, variërend tot 6 uur. Maar nu haal ik amper 4 uur SoT. En dat met bluetooth uit, GPS uit. Wel 100% 4G want geen WiFi meer nodig met T-Mobile unlimited. En gelukkig is de accu zo weer vol dankzij de Dash charger maar toch.

Het is dat ik mijn LG V30 ter reparatie heb ingezonden waardoor de Oneplus 3 de enige backup is die ik nog heb liggen. Maar de accu die het niet lang meer uithoud begint me wel te frustreren.

• yannickie111
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 19-02 20:31
CasperNL schreef op maandag 24 september 2018 @ 18:41:
Na 2 jaar tevreden gebruik merk ook ik dat de batterij niet zo lang meer meer gaat dan vroeger. Opzich vind ik dat niet erg gezien ik m'n telefoon toch niet heel intensief gebruik.. Ik haal gelukkig een volle dag nog net wel.

Dit haal ik alleen niet als de software batterij gaat verspillen: iets waar ik afgelopen tijd vaak tegen aan loop. Zo ook vandaag. Ik ging in overleg: vliegtuigmodus, telefoon locked en in de broekzak. 45 minuten later merk ik op dat de accu bijna helemaal leeggelopen is:

[Afbeelding]

Je ziet in deze screenshot duidelijk dat de telefoon geen signaal had (vliegtuigstand) en dat het scherm uit was. Toch heeft waarschijnlijk de camera de accu leeg getrokken wat deze was blijkbaar het gehele overleg actief? Terwijl het scherm uitstond?? :/ ?

Ik dacht eerst dat het mogelijk te maken kon hebben met face unlock (wat ik gebruik) echter dan zou je verwachten dat het scherm ook actief was geweest..

Mensen die dit ook ervaren? Ik denk (met de kennis van nu) dat dit vaker voorkomt dan dit hele duidelijke voorbeeld van vandaag: regelmatig voelt m'n telefoon warm aan als ik hem uit m'n broekzak haal en merk ik dat de telefoon tijdens stanby tijd toch resterende accu capaciteit verliest
Ik zal eens opletten of ik ook zoiets merk, met 'basale' software zoals de camera.
Heb ook wel eens dat mn telefoon veel te snel leeg gaat terwijl standby zou moeten staan, maar vaak zijn dit dan thirdparty apps die hem leeggezogen hebben.

iFixit Essential toolkit voor €19.95 || OnePlus korting, dm me voor een gratis case bij een OP6

Geen idee wat jullie met jullie telefoons doen maar ik haal nog steeds 4 à 6 uur aan Screen-on-Time. Telefoon is ook bij release gekocht. Dat de camera een wakelock veroorzaakt heb ik ook niet. Nu ik Bluetooth earphones gebruik gaat het aantal Screen-on-Time wel omlaag, maar alsnog haal ik 4.5 à 5 uur.

• Ravefiend
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 11:43

Ravefiend

Carpe diem!

Zo had ik de afgelopen week weer eens een nieuwe PC in elkaar gestoken dus heb ik weer nood aan de OnePlus USB drivers. Als je deze nog niet hebt geinstalleerd, en je verbindt de OP3 met Windows 10 dan krijg je uiteraard de Oneplus 'drive' te zien, met de USB driver setup. Die is echter al van 2016 dus redelijk oud. Is er een meer recentere USB driver beschikbaar?

https://forums.oneplus.co...-fastboot-drivers.450773/

De meeste posts die ik her en der tegen kom linken naar voornamelijk naar custom tools / packages.

[ MyRig! - http://specs.tweak.to/17494 ] || [ MyNAS - http://specs.tweak.to/18118 ]

• GreNade

GreNade

Zeg maar Wouter

Ravefiend schreef op woensdag 26 september 2018 @ 08:36:
Zo had ik de afgelopen week weer eens een nieuwe PC in elkaar gestoken dus heb ik weer nood aan de OnePlus USB drivers. Als je deze nog niet hebt geinstalleerd, en je verbindt de OP3 met Windows 10 dan krijg je uiteraard de Oneplus 'drive' te zien, met de USB driver setup. Die is echter al van 2016 dus redelijk oud. Is er een meer recentere USB driver beschikbaar?

https://forums.oneplus.co...-fastboot-drivers.450773/

De meeste posts die ik her en der tegen kom linken naar voornamelijk naar custom tools / packages.
Wat is het probleem met een wat oudere driver? Als ie werkt is het goed toch?

• Ravefiend
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 11:43

Ravefiend

Carpe diem!

Ze werken zekers wel, maar ik ben benieuwd OF er toevallig toch een meer recentere driver beschikbaar is. :)

[ MyRig! - http://specs.tweak.to/17494 ] || [ MyNAS - http://specs.tweak.to/18118 ]

• Joosie200
  • Niet online
AnonymousWP schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 18:16:
Geen idee wat jullie met jullie telefoons doen maar ik haal nog steeds 4 à 6 uur aan Screen-on-Time. Telefoon is ook bij release gekocht. Dat de camera een wakelock veroorzaakt heb ik ook niet. Nu ik Bluetooth earphones gebruik gaat het aantal Screen-on-Time wel omlaag, maar alsnog haal ik 4.5 à 5 uur.
Niet veel geks. Mail ontvangen en versturen, whatsappen, Tweakers en andere sites bezoeken, en zo nu en dan een foto maken of muziek luisteren. Als ik continu Pokémon Go heb draaien icm GPS snap ik wel dat ie met 2 tot 3 uur SoT ermee stopt. Maar zelfs zonder die app actief te hebben draaien kapt ie er naar mijn idee te snel mee.

• Stfnlln
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 20-02 19:18
CasperNL schreef op maandag 24 september 2018 @ 18:41:
Joosie200 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 15:39:
[...]
Niet veel geks. Mail ontvangen en versturen, whatsappen, Tweakers en andere sites bezoeken, en zo nu en dan een foto maken of muziek luisteren. Als ik continu Pokémon Go heb draaien icm GPS snap ik wel dat ie met 2 tot 3 uur SoT ermee stopt. Maar zelfs zonder die app actief te hebben draaien kapt ie er naar mijn idee te snel mee.
Wel eens met een app naar je battery 'health' gekeken? Geen idee of dat echt een goed beeld geeft, maar ik zat onlangs op 85% van de originele capaciteit. Best oke denk ik voor een telefoon van >2 jaar oud..

https://play.google.com/s...gibites.accubattery&hl=en

Stfnlln wijzigde deze reactie 26-09-2018 16:12 (18%)

Joosie200 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 15:39:
[...]

Hetzelfde hier qua gebruik.
Stfnlln schreef op woensdag 26 september 2018 @ 16:11:
[...]

[...]

Wel eens met een app naar je battery 'health' gekeken? Geen idee of dat echt een goed beeld geeft, maar ik zat onlangs op 85% van de originele capaciteit. Best oke denk ik voor een telefoon van >2 jaar oud..

Die apps neem ik met een korreltje zout, want het kost veel meer dan maar 1 cycle om dit te meten. Plus dat ze geen root-toegang hebben en het dus sowieso al minder accuraat is.

AnonymousWP wijzigde deze reactie 26-09-2018 18:36 (3%)

OxygenOS 5.0.6 is aangekondigd. Op het moment van schrijven word alleen de versie voor de 3 uitgerold, maar later wordt de 3T-versie ook uitgerold.

OxygenOS 5.0.6 OTA for the OnePlus 3 & 3T
Hi everyone,

We are starting to push the incremental roll-out of OxygenOS 5.0.6 for the OnePlus 3 & 3T. This build contains general bug fixes and improvements.

Changelog:
System
  • Updated Android security patch to 2018.9
  • General bug fixes and improvements

• S_Chief
  • Niet online
Helpt een VPN nog of is dat nutteloos zoals bij de laatste updates?

S_Chief schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 13:24:
Helpt een VPN nog of is dat nutteloos zoals bij de laatste updates?
Ik denk het niet. Althans, dat zeggen ze in de post. Ik gebruik gewoon Oxygen Updater. Veel makkelijker.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Er zijn toch nog wel 2 zaken die men bij Apple beter voor elkaar heeft en dat is Caller ID en iMessage:
  • Bij het merendeel van mijn contactpersonen heb ik momenteel of geen foto staan of een oude foto (ooit een keer een 3rd party tool gebruikt om de foto's van WhatsApp te gebruiken. Echter werkt dit natuurlijk verre van ideaal omdat je deze foto's telkens handmatig moet updaten en ook regelmatig in een lage resolutie worden getoond (mogelijk een bug). Bij Apple wordt gewoon altijd de foto getoond die de gebruiker op zijn toestel voor zichzelf heeft ingesteld.
    Hoe doen jullie het momenteel met Caller ID (als in foto's bij je contactpersonen)?
  • En voor iMessage lukt het Google maar niet om daar een goed alternatief voor te bieden, dit wordt ook erg goed beschreven in een artikel bij Android Authority:
    https://www.androidauthor...le-messaging-apps-867843/
    Ik heb zelf onlangs Android Messages geïnstalleerd ivm de zeer beperkte functionaliteit van de stock berichten app in OxygenOS. Mogelijk wordt dit in de toekomst eindelijk een waardig alternatief voor iMessage.

• Joosie200
  • Niet online
Stfnlln schreef op woensdag 26 september 2018 @ 16:11:
[...]

[...]

Gedaan en die zegt: gezondheid van de batterij is 84%,
2513mah van de originele 3000mah gedetecteerde accu over. Maar wat Anynomous zegt.. ik neem het met een korreltje zout. Het is dat Dash charge de accu in een ruim uurtje zo vol heeft. Maar anders...

• S_Chief
  • Niet online
AnonymousWP schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 13:30:
[...]

Ik denk het niet. Althans, dat zeggen ze in de post. Ik gebruik gewoon Oxygen Updater. Veel makkelijker.
Straks dat maar proberen. Wat zitten er trouwens een hoop verschrikkelijke slijmballen op het forum van OnePlus zeg (net even het updatetopic gelezen). :X

S_Chief wijzigde deze reactie 28-09-2018 20:59 (4%)

• Omer
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 16-02 16:30
AnonymousWP schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 13:30:
[...]

Oxygen Updater was bij mij deze keer niet voldoende: Oxygen Updater gaf aan dat 5.0.6 beschikbaar was, en downloadde 'm ook. Maar vervolgens kon ik m niet installeren. Ik moest VPN (naar Duitsland) doen om 5.0.6 ook daadwerkelijk binnen te kunnen halen en installeren via de standaard "System Update".

Omer wijzigde deze reactie 28-09-2018 23:48 (16%)

• Esumontere

Esumontere

Omer schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 23:13:
[...]

Oxygen Updater was bij mij deze keer niet voldoende: Oxygen Updater gaf aan dat 5.0.6 beschikbaar was, en downloadde 'm ook. Maar vervolgens kon ik m niet installeren. Ik moest VPN (naar Duitsland) doen om 5.0.6 ook daadwerkelijk binnen te kunnen halen en installeren via de standaard "System Update".
Vreemd, ik kon hem wel gewoon installeren via oxygen updater

Laguna schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 17:19:
Er zijn toch nog wel 2 zaken die men bij Apple beter voor elkaar heeft en dat is Caller ID en iMessage:
  • Bij het merendeel van mijn contactpersonen heb ik momenteel of geen foto staan of een oude foto (ooit een keer een 3rd party tool gebruikt om de foto's van WhatsApp te gebruiken. Echter werkt dit natuurlijk verre van ideaal omdat je deze foto's telkens handmatig moet updaten en ook regelmatig in een lage resolutie worden getoond (mogelijk een bug). Bij Apple wordt gewoon altijd de foto getoond die de gebruiker op zijn toestel voor zichzelf heeft ingesteld.
    Hoe doen jullie het momenteel met Caller ID (als in foto's bij je contactpersonen)?
  • En voor iMessage lukt het Google maar niet om daar een goed alternatief voor te bieden, dit wordt ook erg goed beschreven in een artikel bij Android Authority:
    https://www.androidauthor...le-messaging-apps-867843/
    Ik heb zelf onlangs Android Messages geïnstalleerd ivm de zeer beperkte functionaliteit van de stock berichten app in OxygenOS. Mogelijk wordt dit in de toekomst eindelijk een waardig alternatief voor iMessage.
Nooit wat aan gedaan, foto's bij contactpersonen. Heb gewoon de naam erin en op die manier weet ik wie het is.
Ik SMS sporadisch en gebruik WhatsApp als app voor het chatten (en Discord).
S_Chief schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 20:59:
[...]

Straks dat maar proberen. Wat zitten er trouwens een hoop verschrikkelijke slijmballen op het forum van OnePlus zeg (net even het updatetopic gelezen). :X
Hahaha, ja daar erger ik mij ook af en toe een beetje aan. Ze slikken alles. Je zou bijna zeggen dat ze omgekocht worden :P.
Omer schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 23:13:
[...]

Welke melding kreeg je? Ikzelf heb net 5.0.6 vlekkeloos geïnstalleerd.

• Omer
AnonymousWP schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 13:27:

Welke melding kreeg je? Ikzelf heb net 5.0.6 vlekkeloos geïnstalleerd.
Geen melding. Normaliter downloadt OxygenUpdater 'm, en dan ga ik naar System Updates om 'm te installeren. Maar deze keer gaf System Updates aan dat er geen updates waren. Deze keer moest ik zoals gezegd eerst een VPN verbinding opzetten, toen vond ie m wél. Installatie ging daarna wel vlekkeloos.

Omer wijzigde deze reactie 30-09-2018 00:31 (14%)

Omer schreef op zondag 30 september 2018 @ 00:29:
[...]

Geen melding. Normaliter downloadt OxygenUpdater 'm, en dan ga ik naar System Updates om 'm te installeren. Maar deze keer gaf System Updates aan dat er geen updates waren. Deze keer moest ik zoals gezegd eerst een VPN verbinding opzetten, toen vond ie m wél.
Nee, je moet ook voor 'lokale upgrade' kiezen. Staat allemaal in de handleiding die je elke keer voorgeschoteld krijgt na het downloaden van een update via Oxygen Updater.

• Omer
AnonymousWP schreef op zondag 30 september 2018 @ 00:31:
[...]

Nee, je moet ook voor 'lokale upgrade' kiezen. Staat allemaal in de handleiding die je elke keer voorgeschoteld krijgt na het downloaden van een update via Oxygen Updater.
Hmm. In de handleiding die ik altijd voorgeschoteld krijg, staat dat ik naar System Updates moet. En dat werkt normaliter ook altijd. Alleen deze keer dus even niet. Maar goed, maakt verder niet uit.
Omer schreef op zondag 30 september 2018 @ 01:11:
[...]

Hmm. In de handleiding die ik altijd voorgeschoteld krijg, staat dat ik naar System Updates moet. En dat werkt normaliter ook altijd. Alleen deze keer dus even niet. Maar goed, maakt verder niet uit.
Ja en dan moet je lokale upgrade selecteren.

• RaptorRVL
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 19-02 09:53
De handleiding van de update bestaat dan ook uit meerdere pagina's. Je moet even heen en weer swipen om naar de volgende pagina te gaan.
In het kort: ga naar instellingen, systeem updates, tandwieltje rechtboven, lokale upgrade, selecteer de update die je net hebt gedownload.

Het is al eens besproken dat apps worden afgesloten, zoals Flitsmeister, heeft iemand daar al een oplossing voor gevonden?

• S_Chief
  • Niet online
RaptorRVL schreef op zondag 30 september 2018 @ 10:42:
Het is al eens besproken dat apps worden afgesloten, zoals Flitsmeister, heeft iemand daar al een oplossing voor gevonden?
Ik heb ook een melding aangemaakt bij OnePlus (link staat ergens in dit topic). Ze doen er alleen helemaal niets mee. Voor mij ook de laatste keer dat ik OnePlus koop. Dit soort bugs zijn voor mij te hinderlijk. Nog steeds geen fix gevonden.

Sinds Android 8 zijn er meerdere problemen opgedoken, maar daar lijkt OnePlus zich niet echt om druk te maken. Vroeger had je gelijk een overzicht van alle WiFi-netwerken zodra je het menu opende, maar nu moet je 9/10x wachten totdat alles verschijnt.. En dan die alert slider die nog steeds niet gefixt is. Er is nog altijd geen snelle manier om naar alleen trillen te schakelen zonder het menu in te duiken.

Ach ja, gelukkig is het wel stabiel. Met de hardware ben ik ook nog steeds tevreden.

S_Chief wijzigde deze reactie 30-09-2018 12:23 (3%)

• Zeuas1912
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 24-11-2018
Ik heb sinds vorige week Apple Airpods gekocht, zelf gebruik ik Oneplus 3. In het begin was het geluid goed maar op een of andere manier wordt het geluid op een moment heel zacht. Bij andere telefoons is dit niet het geval (iPhone, Samsung en HTC). Als ik een factory reset doe verhelpt dit het probleem maar dan na een dag is het weer zacht. Natuurlijk is het onhandig om om de dag een factory reset te doen. Heeft iemand hier enig idee wat het probleem is? Ik heb al op het internet en de forums rond gekeken maar het lijkt wel of ik de enige ben met dit probleem.
Hoor graag van jullie, alvast bedankt

• Esumontere

Esumontere

Zeuas1912 schreef op zondag 30 september 2018 @ 14:15:
Ik heb sinds vorige week Apple Airpods gekocht, zelf gebruik ik Oneplus 3. In het begin was het geluid goed maar op een of andere manier wordt het geluid op een moment heel zacht. Bij andere telefoons is dit niet het geval (iPhone, Samsung en HTC). Als ik een factory reset doe verhelpt dit het probleem maar dan na een dag is het weer zacht. Natuurlijk is het onhandig om om de dag een factory reset te doen. Heeft iemand hier enig idee wat het probleem is? Ik heb al op het internet en de forums rond gekeken maar het lijkt wel of ik de enige ben met dit probleem.
Bij mij springt bij elke koppeling met mijn Bluetooth oortjes het volume omlaag, is dat het niet?

• Zeuas1912
Esumontere schreef op zondag 30 september 2018 @ 15:38:
[...]

Bij mij springt bij elke koppeling met mijn Bluetooth oortjes het volume omlaag, is dat het niet?
Bedankt voor de reactie, nee dat is het niet het volume blijft staan van de vorige koppeling. Ik moet het volume voluit zetten om wat te horen, denk niet dat dat de bedoeling is.

• Wdeb
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 11:06
Je bent niet de enige. Ik had dit op mijn OP3 ook, in mijn auto. Enkel in mijn auto.
Weet niet meer of het opgelost is....inmiddels een OP5 in bezit dus gebruik de 3 niet.
Ik verkoop hem binnenkort.
Zeuas1912 schreef op zondag 30 september 2018 @ 14:15:

• Stoeptegel5
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 20-02 18:16
RaptorRVL schreef op zondag 30 september 2018 @ 10:42:
De handleiding van de update bestaat dan ook uit meerdere pagina's. Je moet even heen en weer swipen om naar de volgende pagina te gaan.
In het kort: ga naar instellingen, systeem updates, tandwieltje rechtboven, lokale upgrade, selecteer de update die je net hebt gedownload.

Vergrendel Flitsmeister in je 'recente applicatiescherm'. Dat doe je door op het slotje rechtsboven te klikken. Dan zal hij nooit worden afgesloten zolang hij vergrendeld is.

• streelder
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 19-02 20:49
Zojuist 5.0.6 binnengekregen. (OP3)

* Updated security patch to 2018.9
* General bug fixes and improvements

Edit: Laat maar was al bekend blijkbaar, excuses!

streelder wijzigde deze reactie 01-10-2018 20:55 (19%)

• RaptorRVL
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 19-02 09:53
Stoeptegel5 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 00:05:
[...]

Vergrendel Flitsmeister in je 'recente applicatiescherm'. Dat doe je door op het slotje rechtsboven te klikken. Dan zal hij nooit worden afgesloten zolang hij vergrendeld is.
Zo simpel.. :) Vandaag getest en dat werkt inderdaad goed! Hopelijk blijft de achtergrondservice ook netjes draaien zo (leek er vandaag wel op in ieder geval). Bedankt voor de tip!

• Mlazurro
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 04:54
Net de laatste update geïnstalleerd op m'n 3T. Enorm blij dat de autofocus weer normaal werkt. Door één of andere reden, was de focus echt ruk de laatste weken - misschien sinds vorige update, geen idee.

Duurde echt 3-5s voor de AF startte - terwijl die voorheen instant was in de stock app.
En vaak dan nog er naast ook. Dus quasi onbruikbaar. Sloebers @ Oneplus, ze hadden mij bijna doen denken aan upgraden naar de 6T ;)

Het leek mechanisch (stof tussen? slijtage?...) maar toen ik "manueel" focuste in de stock camera app en in Cinema 4K app (aanrader) was er altijd instant reactie. Het moest dus softwarematig zijn. Ging deze week met hevige tegenzin een factory reset doen en toen kwam deze update in m'n schoot geworpen.

EDIT: het is iéts beter, maar zo instant en zonder vertraging alleszins niet. Hmm.

Mlazurro wijzigde deze reactie 02-10-2018 00:11 (8%)

• Sanction
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online
Heb al een tijdje geen 4G verbinding meer (overal), alleen H+. Iemand enig idee hoe dit te troubleshooten?

• Eric_Cantona
  • Laatst online: 08:38

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Sanction schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 19:14:
Heb al een tijdje geen 4G verbinding meer (overal), alleen H+. Iemand enig idee hoe dit te troubleshooten?
Probeer 't eens met de simkaart in 't andere slot.

Ik heb vanalles geprobeerd, tot ik dat (nog) eens deed en ik ineens weer 4G had :D

• Sanction
  • Niet online
Eric_Cantona schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 19:44:
[...]

Probeer 't eens met de simkaart in 't andere slot.

Ik heb vanalles geprobeerd, tot ik dat (nog) eens deed en ik ineens weer 4G had :D
Ja, thanks! :)

• JAMF
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 10:44

JAMF

010 the number of the best

Is er eigenlijk al bekend of de Google assistent al in het Nederlands werkt op de OP3?

Ik kom bij de taalkeuze nog steeds geen NL tegen

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

• Koen87
JAMF schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 22:27:
Is er eigenlijk al bekend of de Google assistent al in het Nederlands werkt op de OP3?

Ik kom bij de taalkeuze nog steeds geen NL tegen
Ik gebruik al enkele weken de assistent in het NL. Geen idee waarom het bij jou niet werkt? Heb je de standaard taal op het Engels?

• JAMF

JAMF

Koen87 schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 07:41:
[...]

Ik gebruik al enkele weken de assistent in het NL. Geen idee waarom het bij jou niet werkt? Heb je de standaard taal op het Engels?
Telefoon stond idd op Engels, met NL als tweede maar als ik NL als primaire kies doet 'ok Google' het niet

• Koen87
JAMF schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 13:09:
[...]

Telefoon stond idd op Engels, met NL als tweede maar als ik NL als primaire kies doet 'ok Google' het niet
Telefoon opnieuw opstarten? Bij mij werkte het ook niet meteen.

• JAMF

JAMF

Koen87 schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 13:47:
[...]

Telefoon opnieuw opstarten? Bij mij werkte het ook niet meteen.
Assistent functioneert op zich wel in NL taal, behalve OK Google
Ook in de taalkeuze van de assistent komt NL nog niet voor

Opnieuw gestart met taal op EN. Taal gewisseld naar NL: "OK Google" mogelijkheid blijft grijs.
Terug naar EN : "OK Google" doet het weer.

Opnieuw gestart met taal op NL : "OK Google" mogelijkheid blijft grijs.
Taal terug naar EN : "OK Google" doet het weer.

Nu nog eens testen of de EN assistent niet per ongeluk NL verstaat

• Zeuas1912
Ik heb inmiddels een oplossing voor Airpods. Je moet jezelf ontwikkelaar maken, dan krijg je zo'n hele lijst met allemaal opties en dan effe zoeken naar Absolute Volume uitschakelen. Deze optie moet je dus inschakelen.

• derootn
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 19-10-2018
Sinds de laatste update start mijn OP3t regelmatig vanzelf opnieuw op. Toch zo'n 5 a 10x per dag, terwijl deze in mijn zakken zit. Na heropstart trilt mijn telefoon wanneer ik op het toetsenbord typ. Nochtans staat deze functie uit in de instellingen. Wanneer ik de functie aanzet en terug afzet, dan trilt de telefoon niet meer.. Je zou haast bang zijn om een update uit te voeren.. Een fabrieksreset zie ik niet meteen zitten. Nog iemand met problemen?

• voorstad
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 11:41
Stfnlln schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 12:24:
[...]

Bekend probleem, zie ook het rma topic. Ik had het na een paar maanden, is toen onder garantie gerepareerd. Even chatten met oneplus zou ik zeggen.
Gouden tip! En ik ben toch best nder de indruk: ik heb mijn defecte OnePlus dinsdag rond 12.00 uur afgegeven bij een UPS afgiftepunt. Op vrijdag 12.00 uur kwam de telefoon retour, met een gerepareerde camera. Indrukwekkende logistiek.

Nu wel weer de telefoon opnieuw instellen en rooten.....

• roans
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 10-02 11:03
Korte vraag ; eerder als ik lang op de de "home" knop drukte kreeg ik een een ( persoonlijke) nieuws feed.

Als ik nu lang druk krijg ik de Google assistent te zien.
Ik vond die nieuws feed fijn , is er een mogelijkheid om het terug te krijgen ?

• The-X
  • Laatst online: 19-02 20:50
roans schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 22:23:
Korte vraag ; eerder als ik lang op de de "home" knop drukte kreeg ik een een ( persoonlijke) nieuws feed.

Als ik nu lang druk krijg ik de Google assistent te zien.
Ik vond die nieuws feed fijn , is er een mogelijkheid om het terug te krijgen ?
Als je bij instellingen, knoppen (onder Aanpassing) aanklikt en dan iets naar beneden scrolled kan je per knop aangeven welke actie je een knop wilt laten uitvoeren.

Om Google Now feed weer te krijgen kan je ook de Google app openen.

• roans
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 10-02 11:03
klopt , alleen bij die acties staat niks over een newsfeed. ik ga die app proberen ! bedankt!
The-X schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 18:14:
[...]

Als je bij instellingen, knoppen (onder Aanpassing) aanklikt en dan iets naar beneden scrolled kan je per knop aangeven welke actie je een knop wilt laten uitvoeren.

Om Google Now feed weer te krijgen kan je ook de Google app openen.

• Sanction
  • Niet online
Wat weird; als ik op de 'bellen' knop druk kan ik niet meer in mijn contacten zoeken.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Het meest frustrerende bij Android is toch wel dat indien iets je telefoon constant wakker houdt je niet eens kan zien wat hier de oorzaak van is:

Vroeger kon je hier Wakelock Detector voor gebruiken maar Google heeft dat door aanpassingen in Android onmogelijk gemaakt en nu dien je hier je toestel voor te rooten voor de volledige functionaliteit. In Android 8.1 zou dit wel beter zichtbaar moeten zijn, maar die hebben ze leuk geschrapt in faveure van Android 9 (waarvan nog de vraag is wanneer die überhaupt gaat komen).

Dit is nu een aantal keer gebeurd sinds ik op 5.0.6 zit (cache al gewiped). Iemand nog een idee hoe je er (zonder root) toch achter kan komen wat nu de oorzaak is?

Laguna schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 18:27:
Het meest frustrerende bij Android is toch wel dat indien iets je telefoon constant wakker houdt je niet eens kan zien wat hier de oorzaak van is:

[Afbeelding] [Afbeelding]

Vroeger kon je hier Wakelock Detector voor gebruiken maar Google heeft dat door aanpassingen in Android onmogelijk gemaakt en nu dien je hier je toestel voor te rooten voor de volledige functionaliteit. In Android 8.1 zou dit wel beter zichtbaar moeten zijn, maar die hebben ze leuk geschrapt in faveure van Android 9 (waarvan nog de vraag is wanneer die überhaupt gaat komen).

Dit is nu een aantal keer gebeurd sinds ik op 5.0.6 zit (cache al gewiped). Iemand nog een idee hoe je er (zonder root) toch achter kan komen wat nu de oorzaak is?
Je hebt dus én je system cache én al je app cache geleegd?

• Laguna

Laguna

Connaisseur

AnonymousWP schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 18:32:
[...]

Je hebt dus én je system cache én al je app cache geleegd?
Ja.

Staat Wi-Fi en Bluetooth scanning aan?

• Laguna

Laguna

Connaisseur

AnonymousWP schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 18:44:
[...]

Staat Wi-Fi en Bluetooth scanning aan?
Bedankt voor het meedenken maar dit was niet de intentie van mijn post. Ik ben niet op zoek naar een scala aan zogenaamde oplossingen (want je kan van alles verzinnen tot er uiteindelijk niets anders overblijft dan terugzetten naar fabrieksinstellingen), want het blijft allemaal symptoombestrijding. Mijn frustratie gaat over het niet kunnen bepalen van de oorzaak en als iemand daar iets voor weet hoor ik het graag.

Laguna schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 18:59:
[...]

Bedankt voor het meedenken maar dit was niet de intentie van mijn post. Ik ben niet op zoek naar een scala aan zogenaamde oplossingen (want je kan van alles verzinnen tot er uiteindelijk niets anders overblijft dan terugzetten naar fabrieksinstellingen), want het blijft allemaal symptoombestrijding. Mijn frustratie gaat over het niet kunnen bepalen van de oorzaak en als iemand daar iets voor weet hoor ik het graag.
Zou een systeem-app kunnen zijn die de wakelock veroorzaakt. Je zou even in de Play Store naar 'battery stats' kunnen zoeken. Deze geven je een gedetailleerder overzicht. Als het één van de apps is, zou je deze kunnen verwijderen of updaten om te kijken of dit het probleem oplost.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

AnonymousWP schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 20:25:
[...]

Zou een systeem-app kunnen zijn die de wakelock veroorzaakt. Je zou even in de Play Store naar 'battery stats' kunnen zoeken. Deze geven je een gedetailleerder overzicht. Als het één van de apps is, zou je deze kunnen verwijderen of updaten om te kijken of dit het probleem oplost.
Dat denk ik ook ja, een systeem-app, maar een gewone app kan ook doen lijken alsof het een systeem-app is. Indien een app een bepaald proces in Android OS aanspreekt wordt het onzichtbaar. BetterBatteryStats is vergelijkbaar met Wakelock Detector, beiden geven een gedetailleerder overzicht (mits je via ADB enkele commando's uitvoert om de nodige permissies te geven). Echter is interpreteren hiervan vrij lastig en kan je alsnog niet zien welke app de oorzaak is, hieronder een voorbeeld van kernel wakelocks bij Wakelock Detector toen er ook sprake was van dat mijn telefoon urenlang ingeschakeld bleef. Zeg het maar, welke app is het?

• timt1961
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 21-01 21:55
Ik heb een super irritant probleem.. sinds kort krijg ik regelmatig geen pingel als ik een notification ontvang (Zowel Whatsapp, als SMS). Schuif staat gewoon in de onderste stand, volume staat op 100%, telefoon ligt naast me op tafel, met het scherm omhoog... Maar geen pingel. Whatsapp staat op niet optimaliseren.

Iemand het zelfde, of een suggestie om dit op te lossen ? Lijkt erop dat het begon met de laatste update, heb al eens de cache geleegd.

• lordfragger
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 20-02 20:57
timt1961 schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 11:13:
Ik heb een super irritant probleem.. sinds kort krijg ik regelmatig geen pingel als ik een notification ontvang (Zowel Whatsapp, als SMS). Schuif staat gewoon in de onderste stand, volume staat op 100%, telefoon ligt naast me op tafel, met het scherm omhoog... Maar geen pingel. Whatsapp staat op niet optimaliseren.

Iemand het zelfde, of een suggestie om dit op te lossen ? Lijkt erop dat het begon met de laatste update, heb al eens de cache geleegd.
Ik was al enkele dagen aan het twijfelen of ik het gewoon gemist had of er echt geen geluid uit kwam. Ik heb er dus ook last van :'( Gelukkig krijg ik notificaties ook nog op mijn horloge, zo mis ik ze meestal niet.
Laguna schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 21:24:
[...]

Dat denk ik ook ja, een systeem-app, maar een gewone app kan ook doen lijken alsof het een systeem-app is. Indien een app een bepaald proces in Android OS aanspreekt wordt het onzichtbaar. BetterBatteryStats is vergelijkbaar met Wakelock Detector, beiden geven een gedetailleerder overzicht (mits je via ADB enkele commando's uitvoert om de nodige permissies te geven). Echter is interpreteren hiervan vrij lastig en kan je alsnog niet zien welke app de oorzaak is, hieronder een voorbeeld van kernel wakelocks bij Wakelock Detector toen er ook sprake was van dat mijn telefoon urenlang ingeschakeld bleef. Zeg het maar, welke app is het?

[Afbeelding]
Je moet ook accubattery gebruiken.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

AnonymousWP schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 00:37:
[...]

Je moet ook accubattery gebruiken.
Hoezo? Wat heeft die app meer te bieden?

• RudolfR
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 20-02 15:01
Ik heb sinds 5.0.6 ook last van drain, zal bovengenoemde apps (AccuBattery & WLD) eens installeren.

Het wipen van system cache (via recovery) en de app-cache (via storage) is geen mythe en helpt (soms) voor dit soort problemen?
Pagina: 1 ... 22 23 24 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True