Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
quote:
flippiej schreef op zondag 22 juli 2018 @ 21:57:
[...]

Het is niet bepaald de eerste keer dat ze de roll-out van een update stoppen voor onze toestellen. :9

Is er bekend wat de reden is dit keer?
Nee, helaas nog niet bekend. OnePlus zal deze week wel met een statement komen en de roll-out hervatten.

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater

• Bundin
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
Inderdaad niet de eerste keer, Daarom wacht ik altijd minstens een week af en ga ik niet op dag 1 met vpn's aan de gang. Laat anderen de "release beta" maar eerst installeren, dan wacht ik de "final release beta" wel af.

I like bacon!

• Sanction
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online
Heb hem NU OTA in NL. Handmatig checken,

• martin2005
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 18-08 19:03
Sinds vanmorgen is Google Assistant in het Nederlands beschikbaar. Werkt in principe goed op mijn 3T. Ik krijg alleen toegang via Voice Command ("Ok Google") niet aan de praat. Dat schuifje in de instellingen blijft grijs en wil niet naar rechts.

Weinig over te vinden op internet, noch bij OnePlus noch bij Google.

Hebben meer mensen dat probleem en/of een oplossing/work around?

• S_Chief
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
quote:
S_Chief schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 17:24:
En ik heb de update gisteren al gekregen zonder VPN. Post hierboven mbt uitrol klopt dus (niet regiogebonden).
En vandaag weer een update. 8)7 Van 5.0.4 naar 5.0.4. :+ Ws. puur een update om de typo in de security patch level te verhelpen. _O-

You save everyone, but who saves you?

• Ravefiend
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 13:52

Ravefiend

Carpe diem!

quote:
S_Chief schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 15:58:
[...]

En vandaag weer een update. 8)7 Van 5.0.4 naar 5.0.4. :+ Ws. puur een update om de typo in de security patch level te verhelpen. _O-
Dat kan ik bij deze bevestigen. De update was geloof ik nog eens 32 MB en nu is Android security patch level aangepast naar July 1, 2018. Dat voelt dat alvast een héél stuk veilig toch? :+ :P

[ MyRig! - http://specs.tweak.to/17494 ] || [ MyNAS - http://specs.tweak.to/18118 ]

• Sahi_NL
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 23-08 14:55

Sahi_NL

Pasop: Prikkelbaar

quote:
martin2005 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 14:42:
Sinds vanmorgen is Google Assistant in het Nederlands beschikbaar. Werkt in principe goed op mijn 3T. Ik krijg alleen toegang via Voice Command ("Ok Google") niet aan de praat. Dat schuifje in de instellingen blijft grijs en wil niet naar rechts.

Volgens mij is dit iets wat Google nog moet activeren en onafhankelijk van je Telefoon.

How can I change the world, if I can't even change myself? { Faithless - Salva Mea }

• JAMF
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 18:31

JAMF

010 the number of the best

quote:
martin2005 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 14:42:

Ik draaide al in het beta-programma de Engelse Google assistent.
Dus primaire taal op Eng(US) en secundaire NL

Ik krijg echter niet de NL versie binnen.

Als ik de talen omdraai, weigert Google assistent gelijk dienst.

Misschien eens op NL zetten en Playstore laten updaten

Vind het trouwens wel prettig om de interface van de 3 op Engels te hebben, maar GA zou dan wel NL moeten verstaan.

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

• martin2005
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 18-08 19:03
quote:
Sahi_NL schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 11:33:
[...]

Volgens mij is dit iets wat Google nog moet activeren en onafhankelijk van je Telefoon.
Zou kunnen. Maar dan vind ik het apart dat de assistent wel werkt door activatie met de homeknop en je verder bij alle instellingen kunt. Ze praat ook Nederlands tegen me....

Acties:
  • +11Henk 'm!
De OnePlus 3 en 3T krijgen Android P!

Android P is coming to the OnePlus 3 and 3T

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater

• Ravefiend

Ravefiend

Carpe diem!

quote:
Toegegeven, dat had ik persoonlijk niet meer verwacht gezien ze ondertussen toch al iets meer dan 2 jaar oud zijn en het zal toch ook weer een paar maanden duren vooraleer ze Android P stabiel hebben op de OP3/3T. :)

Vraag is vooral wat mogen we dan verwachten in terms of nuttige features Android 8 versus Android P?

[ MyRig! - http://specs.tweak.to/17494 ] || [ MyNAS - http://specs.tweak.to/18118 ]

• Bundin
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
Top, mijn 3 mocht sowieso nog een jaar mee, wellicht is 2 ook nog prima te doen. Zal beetje van de accu afhangen, die is al wel een stukje slechter geworden.

I like bacon!

• GreNade
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 18:56
quote:
Ravefiend schreef op maandag 30 juli 2018 @ 17:53:
[...]

Toegegeven, dat had ik persoonlijk niet meer verwacht gezien ze ondertussen toch al iets meer dan 2 jaar oud zijn en het zal toch ook weer een paar maanden duren vooraleer ze Android P stabiel hebben op de OP3/3T. :)

Vraag is vooral wat mogen we dan verwachten in terms of nuttige features Android 8 versus Android P?
't is ook nooit goed hè :+

It's easier to try, than to prove it can't be done

• Ravefiend

Ravefiend

Carpe diem!

quote:
GreNade schreef op maandag 30 juli 2018 @ 19:30:
[...]
't is ook nooit goed hè :+
Nope. ;) :P

Als ik de new features / changes list even vluchtig bekijk dan kan ik niet onmiddelijk zeggen van *wow* deze feature daar zit ik echt op te wachten (zoals de clock die van links naar rechts wordt verschoven .. :+ )

• Chip.
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online

Chip.

Hoi :w

Ben erg blij dat de OP3 Android P krijgt. Niet zo zeer dat het Android P krijgt maar meer vanwege de bevestiging dat ik een zeer goeie buy had gedaan. Het scherm van mijn OP3 is 1x kapot gevallen tijdens vakantie. Laten maken destijds bij OP. Batterij gaat nog prima mee. Dus was nog lang niet van plan een nieuwe telefoon te kopen.

• GreNade
Ik zou blij zijn met Android P op de OP3t, als ik niet een oneplus 6 gewonnen had met de Unbox Therapy OP6 giveaway :+

Acties:
  • +2Henk 'm!
quote:
Ravefiend schreef op maandag 30 juli 2018 @ 17:53:
[...]

Ben ik absoluut niet met je eens..

https://www.androidpolice...far-continuously-updated/
quote:
Bundin schreef op maandag 30 juli 2018 @ 18:18:
Top, mijn 3 mocht sowieso nog een jaar mee, wellicht is 2 ook nog prima te doen. Zal beetje van de accu afhangen, die is al wel een stukje slechter geworden.
Gelukkig kun je die voor een habbekrats laten vervangen: https://www.oneplus.com/nl/support/pricing/detail?code=4

• Dannisi
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 05:19
quote:
Maar wel
quote:
(excl. TAX and Labor Fee)
7 euro voor een batterij is niks, maar als ze dan 50 euro labor fee rekenen wordt het al meteen een stuk duurder.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ravefiend

Ravefiend

Carpe diem!

quote:
Thanks a lot! Deze had ik nog niet gevonden en inderdaad, daar zitten in Android P toch wel een behoorlijk aantal update/new features in die oa. de gebruikersvriendelijk zullen opkrikken. :)

• Spiff1
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16:37
Heel nice dat de 3/3T nog Android P krijgen. Ben er steeds meer van overtuigd dat dit de beste telefoon was voor de lange termijn die ik toen kon kiezen als opvolger van mijn Nexus 5.

Zijn er al ergens voorzichtige schattingen genoemd wanneer Android P voor de 3/3T beschikbaar komt?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 12:10
quote:
Spiff1 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 10:51:
Heel nice dat de 3/3T nog Android P krijgen. Ben er steeds meer van overtuigd dat dit de beste telefoon was voor de lange termijn die ik toe. Kon kiezen als opvolger van mijn Nexus 5.

Zijn er al ergens voorzichtige schattingen genoemd wanneer Android P voor de 3/3T beschikbaar komt?
Eind 2018, begin 2019. P moet nog uitkomen, dat zal tegen eind de zomer zijn. Dan enkele weken voor de 6 en enkele maanden voor de 5(T).

• Frank_P
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 15-07 16:41
quote:
Frank_P schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 14:01:
Ik heb sinds 1,5 week een raar probleem met mijn oneplus 3.
Deze is overigens helemaal stock met laatste stable update installed.

Als ik via de vingerafdruk scanner wil unlocken reageert hij vaak niet, ook geen trilling, helemaal niks.
Als ik dan op de fysieke knop druk aan de zijkant komt er te staan 'pocket modus is ingeschakeld'
Daarna kan ik hem wel unlocken met de vingerafdruk.
Het gekke is dat hij soms het wel in 1 keer goed doet.
Maar soms duurt het even een seconde voordat hij reageert op mijn vinger, komt er heel kort te staan 'pocket modus is ingeschakeld' en unlocked hij daarna meteen door.
In alle gevallen is er niks in de buurt van die sensor, ook al op meerdere manieren getest en het e.e.a. gereinigd.

Ik heb de internal tests gedaan voor de proximity sensor en die werkt gewoon goed.
Ik heb hem ook middels een app gereset, maar dit heeft ook niet mogen baten.

Zelf dacht ik dat de proximity sensor kapot was, maar in alle tests werkt deze naar behoren.

Op internet lees ik veel erover, maar dan juist andersom dat men wel kan unlocken terwijl pocketmode enabled is.
Bij mij is het dus andersom, ik kan niet unlocken omdat pocket mode enabled blijft terwijl hij vrij is.

Heeft iemand dit probleem ook of gehad en weet die een oplossing?
Ondertussen heb ik het probleem boven water.
Ik kom gisteren tot de ontdekking dat mijn scherm aan het loslaten is aan de bovenzijde...
Helaas schijnt dit een bekend probleem te zijn bij Oneplus.
Garantie kan ik vergeten aangezien mijn toestel al ruim 2 jaar oud is.
Ik ga dus zelf maar kijken of ik het weer vast kan plakken met dubbelzijdig tape en een handige gids van youtube.

Als ik het scherm netjes aanduw werkt de proximity sensor weer perfect en krijg ik geen pocketmode melding.

• GreNade
quote:
Frank_P schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 15:18:
[...]

Ik kom gisteren tot de ontdekking dat mijn scherm aan het loslaten is aan de bovenzijde...
Ik ga dus zelf maar kijken of ik het weer vast kan plakken met dubbelzijdig tape en een handige gids van youtube.

Als ik het scherm netjes aanduw werkt de proximity sensor weer perfect en krijg ik geen pocketmode melding.
Ondanks geen garantie toch wel oneplus aanspreken. Reparatietarieven zijn zeer, zeer schappelijk

• Koen87
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 23-08 12:19
quote:
GreNade schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 15:20:
[...]

Ondanks geen garantie toch wel oneplus aanspreken. Reparatietarieven zijn zeer, zeer schappelijk
Ik heb onlangs ook even contact gehad met de support van Oneplus. Gevraagd wat de kosten zouden zijn voor het vervangen van mijn USB-C connector. Na duidelijke uitleg van de situatie en dat het toch echt alleen de connector kan zijn, kreeg ik de volgende quote:
quote:
We appreciate you for being a part of a OnePlus family and we do apologize to hear on what happen to your device. In the line with your question, we can definitely send you the estimation cost for the USB port but to give you an idea USB port is a part of the motherboard of the device. If you wished to continue, you can proceed to the steps in creating the RMA which is provided to you by Judy.

(Spare part) Main Board (EU)
(Estimated Cost)EUR 136.00
(Labor fee) EUR 18.50
(VAT) 23%
(Total Price) EUR 190.04
Na het aangeven dat de USB port toch echt met flex kabel bevestigt zit, kreeg ik het volgende antwoord.
quote:
Please note that the final quotation will be sent to you by the service center. After our engineers inspect your device, you will be notified which parts need to be repaired or replaced. You also have the option to accept the quotation or refuse it to have your device sent back to you unrepaired.
Nou weet ik dat de prijzen schappelijk zijn, maar na zo'n quote heb ik het dus zelf maar gerepareerd voor een schamele 3 euro :+ (ja het werkt weer, incl. Dash charge)

• RobertMe
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
Wat zijn de ervaringen met Google Assistant? Zelf heb ik een 3, ik heb de Assistant app wel kunnen installeren maar dan krijg ik de melding "De Google Assistant is niet beschikbaar op dit apparaat" (waar anderen, met bv een Google Pixel, de melding krijgen dat Assistant nog niet beschikbaar is in het Nederlands). Ook in de Google app bij de instellingen heb ik geen instellingen voor Assistance waar anderen dat wel hebben. Dit doet mij vermoeden dat "we" ook op een update van OnePlus moeten wachten of dat Google überhaupt het toestel nog moet "accepteren". Dit terwijl Assistant v.z.i.w. wel zou moeten werken op de OnePlus 3 in andere landen/talen. Zijn er dus al waarbij Assistance wel werkt (op de 3), of die de melding krijgen dat deze nog niet beschikbaar is in het Nederlands i.t.t. niet beschikbaar op het apparaat?

Edit:
Nadat ik de taal van toestel naar Engels heb gewisseld (en een reboot) had ik wel Assistant. Taal terug gezet naar NL en nu heb ik ook 'Nederlands is niet ondersteund', dus nu is het gewoon afwachten dat het voor mijn account is ingeschakeld i.p.v. twijfelen of de OP3 wel of niet ondersteund wordt.

RobertMe wijzigde deze reactie 01-08-2018 22:26 (15%)

• Frank_P
quote:
GreNade schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 15:20:
[...]

Ik heb berichten gelezen dat Oneplus dan toch het gehele scherm wil vervangen à meer dan € 100,-
Dat vind ik de telefoon niet meer waard.
Ik ga gewoon zelf aan de slag, moet goedkomen met al die guides op het internet, wat geduld en beleid.
Een nieuwe telefoon zit er ook niet in.
Helaas wil ik geen telefoon met vingerafdruk scanner aan de achterzijde, dus dan wacht ik toch op een telefoon waar hij onder het scherm zit verwerkt.
Ik hoop stiekem dat als er een Oneplus6T komt met scanner achter het scherm :9

• Steevo_S
  • Laatst online: 23-08 17:19
quote:
Frank_P schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 09:58:
[...]

Ik heb berichten gelezen dat Oneplus dan toch het gehele scherm wil vervangen à meer dan € 100,-
Dat vind ik de telefoon niet meer waard.
Ik ga gewoon zelf aan de slag, moet goedkomen met al die guides op het internet, wat geduld en beleid.
Een nieuwe telefoon zit er ook niet in.
Helaas wil ik geen telefoon met vingerafdruk scanner aan de achterzijde, dus dan wacht ik toch op een telefoon waar hij onder het scherm zit verwerkt.
Ik hoop stiekem dat als er een Oneplus6T komt met scanner achter het scherm :9
Dan is er wel meer kapot dan je scherm, mijn OP3 werd gerepareerd voor 76E...

Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::

• Frank_P
quote:
Steevo_S schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 09:59:
[...]

Dan is er wel meer kapot dan je scherm, mijn OP3 werd gerepareerd voor 76E...
Dat vind ik nog teveel voor reparatie van een slechte verlijming.
Ik hou wel van dingen zelf fixen, ook al bij diverse witgoed apparaten van mijzelf en familie gedaan.
quote:
Dannisi schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 05:21:
[...]

Maar wel

[...]

7 euro voor een batterij is niks, maar als ze dan 50 euro labor fee rekenen wordt het al meteen een stuk duurder.
Dat hebben ze nog nooit gedaan. Komt 7 euro shipping kosten bij en 5-10 euro aan arbeidskosten. Check het RMA-topic. Dan nog is het dus super goedkoop. Helemaal vergeleken met Apple en andere fabrikanten.
quote:
Spiff1 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 10:51:
Heel nice dat de 3/3T nog Android P krijgen. Ben er steeds meer van overtuigd dat dit de beste telefoon was voor de lange termijn die ik toen kon kiezen als opvolger van mijn Nexus 5.

Nee.
quote:
superiscch schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 21:32:
[...]

Eind 2018, begin 2019. P moet nog uitkomen, dat zal tegen eind de zomer zijn. Dan enkele weken voor de 6 en enkele maanden voor de 5(T).
Dat zijn nogal beweringen alsof het feiten zijn :p. Er is nog niets over bekend. Door Treble op de 6 en 5(T) zal het wel sneller gaan.

• superiscch
quote:
AnonymousWP schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 13:15:
Dat zijn nogal beweringen alsof het feiten zijn :p. Er is nog niets over bekend. Door Treble op de 6 en 5(T) zal het wel sneller gaan.
Ik noem het 'ervaring met Oneplus' 😂inderdaad nog niks over bekend maar Oneplus kennende zal het niet veel schelen 😉

• flippiej
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 16:36
quote:
superiscch schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 15:16:
[...]

Ik noem het 'ervaring met Oneplus' 😂inderdaad nog niks over bekend maar Oneplus kennende zal het niet veel schelen 😉
OnePlus kennende hadden we uberhaupt Oreo niet eens moeten krijgen gezien hun update beleid bij de OP2 :9
Niet al de ervaringen uit het verleden blijken toepasbaar voorlopig, waarbij het vooral dit afgelopen jaar positief gestemt lijkt te zijn. (al zit die stijgende lijn er wel al weer in sinds de OP3)

Verder zal het alsnog afwachten worden hoeveel tijd/werk Treble voor ze bespaard voor stable releases en of de hele release cyclus voor alle toestellen daarmee flink verkort wordt. Ze kunnen er natuurlijk ook voor kiezen om daarna eerst nog steeds alle resources in te zetten op bugfixes voor de OP6/5 en pas later Android 9 voor ons uit te brengen.
We merken het wel.

• superiscch
quote:
flippiej schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 15:31:
[...]

OnePlus kennende hadden we uberhaupt Oreo niet eens moeten krijgen gezien hun update beleid bij de OP2 :9
Niet al de ervaringen uit het verleden blijken toepasbaar voorlopig, waarbij het vooral dit afgelopen jaar positief gestemt lijkt te zijn. (al zit die stijgende lijn er wel al weer in sinds de OP3)

Verder zal het alsnog afwachten worden hoeveel tijd/werk Treble voor ze bespaard voor stable releases en of de hele release cyclus voor alle toestellen daarmee flink verkort wordt. Ze kunnen er natuurlijk ook voor kiezen om daarna eerst nog steeds alle resources in te zetten op bugfixes voor de OP6/5 en pas later Android 9 voor ons uit te brengen.
We merken het wel.
Inderdaad, we zien wel. Liever wat later een stabiele versie krijgen dan snel een versie die constant patches nodig heeft.

• Spiff1
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16:37
quote:
Frank_P schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 15:18:
[...]

Heb ik ook gehad. Scherm is ooit vervangen na een valpartij en een tijd daarna kwam het scherm iets los. Bij mij werkte de proximity sensor ook niet goed. Er kwam ook stof achter de frontcam. Is voor 20 euro weer gefixed bij een goede reparatiewinkel en nu werkt alles weer zoals het hoort.

• superiscch
Is er echt geen andere manier om een bepaald nummer te bellen met een bepaalde sim kaart dan met een 3th party app? Ik heb enkele apps getest en ze doen wel wat ik wil maar hou het liefst zo stock mogelijk.

• Walkman
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online
Heb er na de update last van dat in de ochtend de Night mode niet automatisch uitgeschakeld wordt (tenminste, in het menu staat het al uit, maar het beeld is nog oranje), na het handmatig veranderen staat het weer goed. Anderen hier ook last van?

• GroteBozewolf
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 16:57
quote:
superiscch schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 23:32:
Is er echt geen andere manier om een bepaald nummer te bellen met een bepaalde sim kaart dan met een 3th party app? Ik heb enkele apps getest en ze doen wel wat ik wil maar hou het liefst zo stock mogelijk.
Dat kan allemaal met de stock dialer. Je kan aanzetten dat hij altijd de laatst gebruikte sim gebruikt om te bellen. Als je dan toch wilt wissel dan kan je in je contacts het nummer even lang aanklikken en dan kan je SIM wisselende voor dat nummer.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.0.2. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

• superiscch
quote:
GroteBozewolf schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:11:
[...]

Dat kan allemaal met de stock dialer. Je kan aanzetten dat hij altijd de laatst gebruikte sim gebruikt om te bellen. Als je dan toch wilt wissel dan kan je in je contacts het nummer even lang aanklikken en dan kan je SIM wisselende voor dat nummer.
Nee dat bedoel ik niet. Ik wil dat bepaalde nummers (die van het werk) automatisch met simkaart 2 gebeld worden.

In jouw voorbeeld moet ik keuzemenu behouden en bij elk nummer zeggen welke simkaart ik wil. Bij dual sim selector (als voorbeeld) kan ik zeggen: elk nummer met prefix 901 moet met simkaart 2, de rest met simkaart 1. En ik kan keuze voor telefoonoproepen gewoon op simkaart 1 laten staan

superiscch wijzigde deze reactie 03-08-2018 12:37 (20%)

• GroteBozewolf
quote:
superiscch schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:07:
[...]

Nee dat bedoel ik niet. Ik wil dat bepaalde nummers (die van het werk) automatisch met simkaart 2 gebeld worden.

In jouw voorbeeld moet ik keuzemenu behouden en bij elk nummer zeggen welke simkaart ik wil. Bij dual sim selector (als voorbeeld) kan ik zeggen: elk nummer met prefix 901 moet met simkaart 2, de rest met simkaart 1. En ik kan keuze voor telefoonoproepen gewoon op simkaart 1 laten staan
Eh, bij de OnePlus dialer zeg je 1x dat ie een nummer met een bepaalde sim belt en dan hoef je dat daarna nooit meer te doen voor dat nummer.

Het enige wat niet kan is hele groepen of prefixen configuren. Maar mijn ervaring is dat je de eerste keer iemand bellen ff op let met welke SIM je mee belt en daarna ben je klaar.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.0.2. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

• Esumontere
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 17:39

Esumontere

Ik spreek nooit de waarheid.

quote:
GroteBozewolf schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:20:
[...]

Eh, bij de OnePlus dialer zeg je 1x dat ie een nummer met een bepaalde sim belt en dan hoef je dat daarna nooit meer te doen voor dat nummer.
Eh, echt niet. Ik moet elke keer dat ik iemand wil bellen aangeven met welke SIM ik wil bellen.

Computers zijn saai. Een flipperkast bouwen is veel gaver!!

• superiscch
quote:
GroteBozewolf schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:20:
[...]

Het enige wat niet kan is hele groepen of prefixen configuren. Maar mijn ervaring is dat je de eerste keer iemand bellen ff op let met welke SIM je mee belt en daarna ben je klaar.
Zoals Esumontere zegt heb ik dit niet... Ik krijg wel de keuze met welke simkaart wil ik bellen maar dan belt hij alle nummers met die simkaart.

Alle nummer van t werk staan op sim 2, het zou toch handig zijn mocht je gewoon kunnen instellen: nummers van simkaart 2 bel je met simkaart 2.

• reiniero
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 18:43
quote:
Walkman schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 08:56:
Heb er na de update last van dat in de ochtend de Night mode niet automatisch uitgeschakeld wordt (tenminste, in het menu staat het al uit, maar het beeld is nog oranje), na het handmatig veranderen staat het weer goed. Anderen hier ook last van?
Heb dit al tijden, volgens mij sinds oreo. Herinstallatie (zonder back-up) heeft niet geholpen hierbij. Soms doet hij het een poosje normaal en soms een paar dagen gaat night mode niet aan of uit.

• GroteBozewolf
quote:
superiscch schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 16:56:
[...]

Zoals Esumontere zegt heb ik dit niet... Ik krijg wel de keuze met welke simkaart wil ik bellen maar dan belt hij alle nummers met die simkaart.

Alle nummer van t werk staan op sim 2, het zou toch handig zijn mocht je gewoon kunnen instellen: nummers van simkaart 2 bel je met simkaart 2.
Hebben jullie "smart callback" wel aan staan?

• superiscch
quote:
GroteBozewolf schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 01:17:
[...]

Hebben jullie "smart callback" wel aan staan?
Ik heb het eens opgezocht: Ik doe m'n telefoontjes vanuit m'n telefoonboek, maar om Smart Callback te gebruiken moet ik bellen vanuit de geschiedenis van m'n gesprekken.

Dus niet wat ik zoek want sommige nummers bel ik amper of zijn nieuw.

superiscch wijzigde deze reactie 04-08-2018 05:53 (9%)

• GroteBozewolf
quote:
superiscch schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 05:48:
[...]

Ik heb het eens opgezocht: Ik doe m'n telefoontjes vanuit m'n telefoonboek, maar om Smart Callback te gebruiken moet ik bellen vanuit de geschiedenis van m'n gesprekken.

Dus niet wat ik zoek want sommige nummers bel ik amper of zijn nieuw.
Hij gebruikt je geschiedenis om de sim te bepalen. Maar het werkt gewoon overal. Maar goed, als Dial SIM Selector precies doet wat je wilt, gebruik die dan gewoon.

• timtwist
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 23-08 17:25
door een kapot scherm mijn 3T opgestuurd en dus mijn ouwe trouwe HTC M8 weer even uit de la...maar wat is mijn stock 3T traag vergeleken met mijn M8 met Lineage. Het is echt een wereld van verschil! Wat ik begreep komt mijn 3T helemaal leeg terug, dus dan even kijken hoe en wat, maar als hij alsnog zo traag is, dan gooi ik er direct Lineage op.

• superiscch
quote:
GroteBozewolf schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 11:26:
[...]

Hij gebruikt je geschiedenis om de sim te bepalen. Maar het werkt gewoon overal. Maar goed, als Dial SIM Selector precies doet wat je wilt, gebruik die dan gewoon.
Maar ik wil die app net niet gebruiken 🙂 daarom hoop ik jouw methode werkende te krijgen 👍

Heb je vaste keuze voor telefoon gesprekken? Of elke keer vragen?

Stel: ik wil nr 9014022 bellen. De eerste keer selecteer ik simkaart 2. Dat lukt goed maar de volgende keer vraagt hij gewoon weer als ik simkaart 1 of 2 wil gebruiken. Gelijk wat ik instel als ik vaste sim instel of keuze laat in Instellingen.

superiscch wijzigde deze reactie 04-08-2018 23:10 (28%)

• bazzemans
  • Laatst online: 06:26
Google Assistent is voor iedereen beschikbaar en werk in het Nederlands. Het lijkt echter nog niet helemaal goed te werken. Ik kan namelijk "ok Google" of "hey Google" niet gebruiken en geen spraakmodel (voice model maken). Dit is bij de instellingen "greyed out". Is dat bij alle OnePlus 3 gebruikers zo of alleen bij mij?

Screenshot

Edit: Ik heb al een aantal dingen geprobeerd om het op te lossen, waaronder het verwijderen van de Google en de Google Assistent app en opnieuw installeren, het verwijderen van alle data van beide apps.

bazzemans wijzigde deze reactie 04-08-2018 23:21 (17%)

• GroteBozewolf
quote:
superiscch schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 23:02:
[...]

Maar ik wil die app net niet gebruiken 🙂 daarom hoop ik jouw methode werkende te krijgen 👍

Heb je vaste keuze voor telefoon gesprekken? Of elke keer vragen?

Stel: ik wil nr 9014022 bellen. De eerste keer selecteer ik simkaart 2. Dat lukt goed maar de volgende keer vraagt hij gewoon weer als ik simkaart 1 of 2 wil gebruiken. Gelijk wat ik instel als ik vaste sim instel of keuze laat in Instellingen.
Er zijn twee opties:
- Bij de eerste keer bellen van een contact selecteer je een SIM. Als dat contact nog eens belt vanuit de dialer historyof vanuit de contacts app, dan gebruikt het het voor dat contact laatst gebruikte SIM.
- Bij het draaien van een nummer dat niet in je contact zit, selecteer je voor de eerste keer ook een SIM. Wil je die dan nog eens bellen dan gebruikt hij enkel de gekozen SIM als je het nummer vanuit de history van de dialer selecteert.

Maar het is gewoon ingebakken functionaliteit, dus zet het eens aan en kijk of het je bevalt of niet. Voor mij is het meer dan voldoende (ondanks dat ik Dual Sim Selector ook ooit heb gekocht in een aanbieding).

• Omer
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Ugh, zit nu in Amerika, en heb in de laatste twee hotels problemen met internet op de OP3: verbinden met de hotel Wi-Fi is geen probleem, maar vervolgens heb ik géén internet (websites laden niet, Whatsapp werkt niet). Omdat onze twee Samsung devices géén probleem hebben, heb ik eea eens nader bekeken. Wat blijkt: Zo te zien heb ik géén internet op de 2.4GHz, maar wél op de 5GHz. Wat zou dit kunnen zijn? Heb al flink gegoogeld, maar kon niet echt iets vinden, behalve dan dat de 2.4GHz antenne van mijn mobiel wel eens kapot zou kunnen zijn.
quote:
Omer schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 23:41:
Ugh, zit nu in Amerika, en heb in de laatste twee hotels problemen met internet op de OP3: verbinden met de hotel Wi-Fi is geen probleem, maar vervolgens heb ik géén internet (websites laden niet, Whatsapp werkt niet). Omdat onze twee Samsung devices géén probleem hebben, heb ik eea eens nader bekeken. Wat blijkt: Zo te zien heb ik géén internet op de 2.4GHz, maar wél op de 5GHz. Wat zou dit kunnen zijn? Heb al flink gegoogeld, maar kon niet echt iets vinden, behalve dan dat de 2.4GHz antenne van mijn mobiel wel eens kapot zou kunnen zijn.
System cache clearen en anders je netwerksettings even resetten in settings > back-up and restore.

• Laguna
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 10:29

Laguna

Connaisseur

quote:
Walkman schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 08:56:
quote:
reiniero schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 22:55:
[...]

Heb dit al tijden, volgens mij sinds oreo. Herinstallatie (zonder back-up) heeft niet geholpen hierbij. Soms doet hij het een poosje normaal en soms een paar dagen gaat night mode niet aan of uit.
Ik ervaar dit net als reiniero al zo'n half jaar, maar het is echt heel random. Oftewel heel moeilijk te bepalen waar dit door getriggerd wordt, irritant is het echter wel.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Omer
quote:
AnonymousWP schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 12:52:
[...]

System cache clearen en anders je netwerksettings even resetten in settings > back-up and restore.
Thanx. Beiden geprobeerd, maar heeft helaas niets uitgehaald.

Update: het is blijkbaar toch niet "2.4 GHz géén internet, 5 GHz wél internet" kom ik nu achter: Ik zit nu namelijk in de ontbijtruimte, andere wifi-ssid, 2.4 GHz: hiermee wél internet. Op de 2.4 GHz in onze kamer (nog steeds) géén internet. Met onze beide Samsung devices zoals gezegd géén problemen in onze kamer. Apart.

Omer wijzigde deze reactie 06-08-2018 15:41 (36%)

• bazzemans
quote:
Omer schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 14:20:
[...]

Update: het is blijkbaar toch niet "2.4 GHz géén internet, 5 GHz wél internet" kom ik nu achter: Ik zit nu namelijk in de ontbijtruimte, andere wifi-ssid, 2.4 GHz: hiermee wél internet. Op de 2.4 GHz in onze kamer (nog steeds) géén internet. Met onze beide Samsung devices zoals gezegd géén problemen in onze kamer. Apart.
Wat voor internetconnectie gebruik je? Twee jaar geleden ben ik verhuisd en overgestapt naar Ziggo, toen begonnen de problemen met mijn wifi-verbinding. Op sommige toestellen werd de IPv6-protocol. Nadat ik het uitzette, werkte internet ineens op alle banden, op alle telefoons.

Edit: Wat ik probeer aan te geven is dat het kan dus zinvol zijn het ergens anders te zoeken dan bij het merk telefoon of de band. Ook al zou je hierdoor alleen al uitsluiten dat het probleem niet ergens anders ligt.

bazzemans wijzigde deze reactie 07-08-2018 11:15 (12%)

• Omer
quote:
bazzemans schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:14:
[...]

Wat voor internetconnectie gebruik je? Twee jaar geleden ben ik verhuisd en overgestapt naar Ziggo, toen begonnen de problemen met mijn wifi-verbinding. Op sommige toestellen werd de IPv6-protocol. Nadat ik het uitzette, werkte internet ineens op alle banden, op alle telefoons.

Edit: Wat ik probeer aan te geven is dat het kan dus zinvol zijn het ergens anders te zoeken dan bij het merk telefoon of de band. Ook al zou je hierdoor alleen al uitsluiten dat het probleem niet ergens anders ligt.
Dank voor je reactie. Weet alleen niet echt wat ik er mee aanmoet :) Is zoals gezegd de wifi van t hotel. Ben er nog niet achter wat er aan de hand is. Morgen vertrekken we naar t volgende hotel. Tot die tijd doe ik t met de wifi bij de receptie of met tetheren via Bluetooth vanaf de mobiel van mijn vrouw op onze kamer (had ik nog niet eerder gezien/geprobeerd, maar werkt best aardig).

• bazzemans
quote:
Omer schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 03:29:
[...]

Dank voor je reactie. Weet alleen niet echt wat ik er mee aanmoet :) Is zoals gezegd de wifi van t hotel. Ben er nog niet achter wat er aan de hand is. Morgen vertrekken we naar t volgende hotel. Tot die tijd doe ik t met de wifi bij de receptie of met tetheren via Bluetooth vanaf de mobiel van mijn vrouw op onze kamer (had ik nog niet eerder gezien/geprobeerd, maar werkt best aardig).
Oh ja, hotel WiFi. Dan heb je er helemaal niks aan.

• bartbh
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
quote:
SubSense schreef op zondag 15 april 2018 @ 20:19:
[...]
Issue 2, Heb ik ook. Super irritant. Hiervoor een ticket aangemaakt bij flitsmeister. Bevestiging ontvangen maar niets meer terug gehoord. Het vreemde is dat als ik FM even met de hand start en sluit het probleem weer een tijdje weg is. Dat is voor nu mijn workaround. Gewoon even FM starten en sluiten als ik niet in de auto zit. Ik merk ook dat FM zo nu en dan crashed tijdens het rijden. Hierna start FM niet meer automatisch op. Als jij ook even een ticket aanmaakt bij FM dan helpt dat alleen maar.
Hier ook nog niemand een oplossing gevonden hiervoor? Ik blijf maar problemen houden met Flitsmeister die of niet opstart (via bluetooth), of soms wel maar niet zichtbaar.

Idem dito volgens mij voor tasker, die doet ook niet altijd wat hem ingegeven is.

• nielsn
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 18:14
Gisteren ben ik van de beta terug gegaan naar de stable rom.

Ik vond het al raar dat ik Netflix niet meer in Google Play kon vinden. Nu blijkt dus dat mijn telefoon niet meer gecertificeerd is. De vaker beschreven oplossing door cache en updates wissen werkt helaas niet.

Heb ik weer hè

• superiscch
quote:
Omer schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 14:20:
[...]

Is de wifi in de kamer speciaal voor jullie kamer? Misschien kunnen er max 2 connecties meegemaakt worden.

• Omer
quote:
superiscch schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 10:22:
[...]

Is de wifi in de kamer speciaal voor jullie kamer? Misschien kunnen er max 2 connecties meegemaakt worden.
Nee, is voor die 'sectie' van het hotel.

Inmiddels overigens in t volgende hotel aangekomen, en hier géén problemen met de 2.4GHz wifi.

• Lintesir
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 22-08 16:19
Ik heb een licht irritant probleempje met mijn OP3: als ik hem gebruik om te navigeren (google maps), dan valt soms het gps signaal weg. Kan gebeuren natuurlijk, bijvoorbeeld in een tunnel, maar in navigatiemodus komt het dus nooit vanzelf weer terug. Pas als ik de navigatie afbreek en dan de route opnieuw plan en de navigatie weer start, doet de gps het weer. Herkent iemand dit?

• Twixie
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 11:33
Hier een veel ernstiger probleem met mijn OP3 op vakantie in Duitsland. Op de 24u dat ik er was, heb ik al 3x een reboot gehad tijdens gebruik van Waze. In alle gevallen in ruwweg hetzelfde gebied. Of het ermee te maken heeft, weet ik niet, maar telkens was het ook waar ik slechte ontvangst had met slechts Edge i.p.v. 3G of 4G. Vandaag al verkeerd gereden omdat ik niet gemerkt had dat telefoon aan het rebooten was en ik daardoor geen instructies meer hoorde :p.
Thuis in België nog nooit voorgehad maar daar heb ik onderweg dan ook altijd 4G, denk ik. Vorig jaar op vakantie in NL evenmin problemen gehad.

• mazzi_
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 17-05 16:54
quote:
Twixie schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 23:52:
Hier een veel ernstiger probleem met mijn OP3 op vakantie in Duitsland. Op de 24u dat ik er was, heb ik al 3x een reboot gehad tijdens gebruik van Waze. In alle gevallen in ruwweg hetzelfde gebied. Of het ermee te maken heeft, weet ik niet, maar telkens was het ook waar ik slechte ontvangst had met slechts Edge i.p.v. 3G of 4G. Vandaag al verkeerd gereden omdat ik niet gemerkt had dat telefoon aan het rebooten was en ik daardoor geen instructies meer hoorde :p.
Thuis in België nog nooit voorgehad maar daar heb ik onderweg dan ook altijd 4G, denk ik. Vorig jaar op vakantie in NL evenmin problemen gehad.
Ligt dat niet eerder aan Waze dan aan je telefoon? Lees veel over Waze dat niet goed omkan met slecht bereik.
quote:
Lintesir schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 14:46:
Ik heb een licht irritant probleempje met mijn OP3: als ik hem gebruik om te navigeren (google maps), dan valt soms het gps signaal weg. Kan gebeuren natuurlijk, bijvoorbeeld in een tunnel, maar in navigatiemodus komt het dus nooit vanzelf weer terug. Pas als ik de navigatie afbreek en dan de route opnieuw plan en de navigatie weer start, doet de gps het weer. Herkent iemand dit?
Nee, dat niet. Maar ik merk wel dat het geen instant fix is die je krijgt. Duurt bij mij zo'n 15 seconden.

• Twixie
quote:
mazzi_ schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 13:36:
[...]
Ligt dat niet eerder aan Waze dan aan je telefoon? Lees veel over Waze dat niet goed omkan met slecht bereik.
Als een app erin slaagt van je telefoon te doen rebooten ligt dat toch echt wel aan de telefoon.

• Esumontere
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 17:39

Esumontere

Ik spreek nooit de waarheid.

quote:
Twixie schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 23:52:
Kan het oververhitting zijn? Hangt 'ie in de zon?

Computers zijn saai. Een flipperkast bouwen is veel gaver!!

• Twixie
quote:
Esumontere schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 07:05:
[...]
Kan het oververhitting zijn? Hangt 'ie in de zon?
Had ook al zoiets gevonden en dat is uitgesloten. Heb geen mount dus ligt gewoon naast me in opbergvakje (vandaar dat ik ook niet snel merk dat hij uitvalt). Bovendien is het hier bijlange niet zo heet als in België vorige maand en sowieso uiteraard airco in auto. Het lijkt echt wel getriggerd door de regio.
Ik herinner me wel jaren geleden een gelijkaardig probleem waar bij het navigeren de telefoon herstartte. Kan me echter totaal niet meer herinneren of dat met mijn 1+3 was en of het met Waze was.

• Nicap
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 24-08 18:45

Nicap

Tsssk....

Hier met m'n OP3 ook vage klachten met navigatie met waze. Bij mij loopt waze vaak vast. Heel irritant. Hij hangt voor het ventilatiekanaal in het midden van het dashboard. Airco staat wel aan, maar zonder dat die aanstaat loopt hij ook vast.
Moet dan waze opnieuw opstarten en dan werkt het weer een tijd.
Heeft me wel wat extra kilometers laten rijden in Frankrijk. Je hebt namelijk niet veel in de gaten. Maar na verloop van tijd merk je dat het scherm gewoon niet veranderd. Maar dan ben je al soms al weer wat afritten verder. :(

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

• fredgroes
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 10:20
quote:
Twixie schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 11:32:
[...]

Had ook al zoiets gevonden en dat is uitgesloten. Heb geen mount dus ligt gewoon naast me in opbergvakje (vandaar dat ik ook niet snel merk dat hij uitvalt). Bovendien is het hier bijlange niet zo heet als in België vorige maand en sowieso uiteraard airco in auto. Het lijkt echt wel getriggerd door de regio.
Ik herinner me wel jaren geleden een gelijkaardig probleem waar bij het navigeren de telefoon herstartte. Kan me echter totaal niet meer herinneren of dat met mijn 1+3 was en of het met Waze was.
ik had dat probleem in het begin met mijn 3 en tomtom als navigatie. na een aantal updates van de telefoon was het probleem verdwenen

• MeltedForest
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 24-08 15:36
quote:
Nicap schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 17:29:
Hier met m'n OP3 ook vage klachten met navigatie met waze. Bij mij loopt waze vaak vast. Heel irritant. Hij hangt voor het ventilatiekanaal in het midden van het dashboard. Airco staat wel aan, maar zonder dat die aanstaat loopt hij ook vast.
Heeft me wel wat extra kilometers laten rijden in Frankrijk. Je hebt namelijk niet veel in de gaten. Maar na verloop van tijd merk je dat het scherm gewoon niet veranderd. Maar dan ben je al soms al weer wat afritten verder. :(
Ik rij wekelijks bijna 1000km met Waze en een OP3, maar ik heb nergens last van. Ik ga over een paar weken naar Frankrijk dus dan zal ik het eens in de gaten houden.

• chielmi
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 24-08 09:46
quote:
Nicap schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 17:29:
Dat heb ik ook geregeld. Eigenlijk bij elke rit langer dan zo'n 1,5 a 2 uur. Tijdens vakantiereizen herstart ik waze zelf elk uur, om problemen te voorkomen.
Dit zal waarschijnlijk grotendeels aan de telefoon liggen, maar ook deels aan waze. Ik hoor van meer mensen met een Android klachten over de stabiliteit van waze.

• Lintesir
Ik krijg zojuist 5.0.5 gepusht, met als omschrijving enkel: General bugfixes. Staat dit ergens meer gespecificeerd?

• flippiej
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 16:36
quote:
Lintesir schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 11:26:
Ik krijg zojuist 5.0.5 gepusht, met als omschrijving enkel: General bugfixes. Staat dit ergens meer gespecificeerd?
Goed gezien, ik krijg hem ook binnen via de updater.

Op het OnePlus forum staat er nog niets over, al zal dat dalijk vast wel komen. Lijkt me verder niet echt een boeiende update verder en ik kan me ook niet voorstellen dat er vanuit het OnePlus team meer informatie komt dan alleen deze tekst.
quote:
Lintesir schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 11:26:
quote:
flippiej schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 11:58:
[...]

Goed gezien, ik krijg hem ook binnen via de updater.

Op het OnePlus forum staat er nog niets over, al zal dat dalijk vast wel komen. Lijkt me verder niet echt een boeiende update verder en ik kan me ook niet voorstellen dat er vanuit het OnePlus team meer informatie komt dan alleen deze tekst.
De update wordt inderdaad uitgerold, al is dit alleen nog voor de 3, zover ik zie. Hier de bestanden voor de 3:

• Jessed93
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 30-07 20:04
Zouden ze stiekem Treble geïntegreerd hebben in deze update? :)

(Heb hem ook binnengekregen op 1+ 3)

Jessed93 wijzigde deze reactie 23-08-2018 12:14 (24%)

• GreNade
quote:
Jessed93 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 12:13:

lijkt me niet, met een update van 40MB

• Jessed93
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 30-07 20:04
Er is alleszins zonet een topic aangemaakt.

https://forums.oneplus.co...-the-oneplus-3-3t.892928/

Nieuwe features zijn er dus allicht niet bij deze keer!
OnePlus heeft nu OxygenOS 5.0.5 aangekondigd en bevat bug-fixes en optimalisaties:

OxygenOS 5.0.5 OTA for the OnePlus 3 & 3T
quote:
Hi everyone,

We are starting to push the incremental roll-out of OxygenOS 5.0.5 for the OnePlus 3 & 3T. This build contains general bug fixes and improvements.

Changelog:

System
  • General bug fixes and improvements
quote:
Jessed93 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 12:13:

Nee, zit er niet in. Is gecheckt.

• Harmani
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 23-08 13:24

Harmani

Bubblemaker

Bij mijn 3T is de update 1522MB groot... maar daar lijken meer mensen "last" van te hebben. Ik kom gewoon van 5.0.4.

Science is stranger than fiction

• Eindhoven657
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 23-08 18:59
quote:
Harmani schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 15:17:
Bij mijn 3T is de update 1522MB groot... maar daar lijken meer mensen "last" van te hebben. Ik kom gewoon van 5.0.4.
Hier ook 1522MB voor de 3T

• JAMF
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 18:31

JAMF

010 the number of the best

38 MB voor de 3

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

quote:
quote:
Dat komt omdat er voor de 3T nog geen incrementele update is. Er is tot nu toe alleen maar een full ZIP (het volledige OS) geüpload naar de OnePlus-servers.

Net even gecheckt maar er is dus wel een incrementele OTA. Misschien een bug, maar bevat in ieder geval geen Treble.

AnonymousWP wijzigde deze reactie 24-08-2018 00:10 (10%)

• _-_ratjetoe_-_
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 22-08 08:18
Mijn OP3 heeft problemen met het vinden van bluetooth-apparaten. Om precies te zijn kan hij mijn Momentum koptelefoon niet vinden. De UE Boom dan weer wel. Iemand hier ervaring mee?

• Exocet
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Bericht van Waze:

Yes, OnePlus heeft een bugfix gemaakt zodat het gps-probleem bij gebruik van Waze op die toestellen opgelost zou moeten zijn. Start je telefoon dus even opnieuw op!
https://twitter.com/WazeN.../1033082850378170368?s=19

• nielsn
Op mijn 3T een Google priveaccount en een zakelijk Google account.

Bij het instellen van dit zakelijk account kreeg ik de vraag of gebruik wilde maken van een speciaal werkprofiel. Met een werkprofiel beheert de Device Policy app alleen de applicaties en data in dit profiel waardoor bijvoorbeeld je privégegevens hier volledig buiten staan. Dit leek me dus ideaal.

Echter, wanneer in apps en websites in wil loggen met een Google account zie ik alleen mijn priveaccount staan. Ik kan dan wel weer opnieuw mijn zakelijk account ingeven maar dan krijgt de beheerder hiervan weer een mail om mijn toestel te accepteren.

Dit probleem blijft zich dan voordoen.

Hebben jullie hier ervaringen mee?

• djiedjee
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 17:23
@nielsn die "apps en websites", draai je die binnen jouw werkprofiel of jouw priveprofiel?

• nielsn
Klinkt inderdaad logisch om dan Chrome uit het werkprofiel te gebruiken in plaats van mijn priveprofiel.

Wanneer ik de Play Store uit mijn werkprofiel open kan ik maar een paar standaard Google apps installeren. Is dit iets wat de beheerder kan aanpassen?

• djiedjee
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 17:23
Weet ik eigenlijk niet, ik heb mijn werkprofiel aangemaakt met behulp van Island. Daar heb ik verder geen restricties of beheerder bij...
quote:
nielsn schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 10:48:
Klinkt inderdaad logisch om dan Chrome uit het werkprofiel te gebruiken in plaats van mijn priveprofiel.

Wanneer ik de Play Store uit mijn werkprofiel open kan ik maar een paar standaard Google apps installeren. Is dit iets wat de beheerder kan aanpassen?

• RobertVDN
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 30-12-2018
quote:
Ik krijg hem net binnen op mijn 3T. Ook 1522mb. Hebben jullie hem gewoon geinstalleerd?

RobertVDN wijzigde deze reactie 27-08-2018 21:21 (57%)

OnePlus 3T Midnight Black

• Leoon.
  • Laatst online: 18:21

Leoon.

waka waka hey hey

quote:
RobertVDN schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 21:20:
[...]

Ik krijg hem net binnen op mijn 3T. Ook 1522mb. Hebben jullie hem gewoon geinstalleerd?
Hij is bij mij 1521mb groot wtf 7(8)7

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Eric_Cantona
  • Laatst online: 18:41

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Hier 1521mb voor de OP3.

• djohn_croot
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 08-07 21:53

djohn_croot

Did you mean 'recursion?'

Ook net de update binnen voor de 3T. Ik hoop dat de GPS eindelijk eens blijft werken. Diverse tracking apps stoppen steeds met het vastleggen van een gelopen route (Gaia gps en Green Tracks o.a.). Ook Google Maps en Maps.ME laten het regelmatig afweten.

Update: Helaas is de GPS nog steeds onbetrouwbaar. Het systeem voelt wel sneller aan.

djohn_croot wijzigde deze reactie 28-08-2018 16:03 (14%)
Reden: update

OpenBSD + zsh + cwm + Model M

Voor degene die geïnteresseerd zijn: ik heb een geruchtentopic aangemaakt waarin ik jullie op de hoogte zou proberen te houden over de laatste geruchten/lekken.

[OnePlus 6T] Speculaties & Geruchten

• The-Dude
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 19-08 19:05
Ik dacht gelezen te hebben dat er een update ging komen voor de mensen in de beta om te migreren naar de stable? Komt dat er nog aan ?

• Laguna
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 10:29

Laguna

Connaisseur

Ik heb sinds kort een andere auto die met Bluetooth is uitgevoerd (voorheen gebruikte ik daar een Mr. Handsfree carkit voor), echter bij het navigeren middels Google Maps en het gebruik van Flitsmeister wordt het geluid niet over de speakers van de auto weergegeven, telefoongesprekken gaan wel goed (radio wordt gemute en je kan het telefoongesprek handsfree voeren). Dit blijkt een beperking van de instellingen van Google Maps bij Android te zijn, aangezien bij iOS (zie screenshot) gek genoeg de bij de instellingen van Google Maps "Afsp. als Bluetooth-tel.gespr." staat, deze instelling ontbreekt echter bij Android (zie screenshot). Bij Android is er een workaround met de app "AudioBT" al is deze niet gratis en heeft zo z'n beperkingen.

Daarom wou ik alles maar gewoon via de speaker van m'n telefoon laten lopen. Bij Flitsmeister is hier een instelling om dit te forceren en hierbij komen de meldingen nu wel uit de speaker. Bij Google Maps dacht ik dat dit zou kunnen als je "Stem afspelen via Bluetooth" uitschakelt, echter in de praktijk blijkt dit niet zo te zijn en blijft het nog steeds stil.
Is dit een bug in de app Google Maps of heeft dit een andere oorzaak?

iOSAndroid

Laguna wijzigde deze reactie 28-08-2018 16:27 (14%)

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Lintesir
quote:
Laguna schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:35:
Ik heb sinds kort een andere auto die met Bluetooth is uitgevoerd (voorheen gebruikte ik daar een Mr. Handsfree carkit voor), echter bij het navigeren middels Google Maps en het gebruik van Flitsmeister wordt het geluid niet over de speakers van de auto weergegeven, telefoongesprekken gaan wel goed (radio wordt gemute en je kan het telefoongesprek handsfree voeren). Dit blijkt een beperking van de instellingen van Google Maps bij Android te zijn, aangezien bij Apple gek genoeg de bij de instellingen van Google Maps "Afsp. als Bluetooth-tel.gespr." staat, deze instelling ontbreekt echter bij Android. Bij Android is er een workaround met de app "AudioBT" al is deze niet gratis en heeft zo z'n beperkingen.

Daarom wou ik alles maar gewoon via de speaker van m'n telefoon laten lopen. Bij Flitsmeister is hier een instelling om dit te forceren. Bij Google Maps dacht ik dat dit zou kunnen als je "Stem afspelen via Bluetooth" uitschakelt, echter in de praktijk blijkt dit niet zo te zijn en blijft het nog steeds stil.
Is dit een bug in de app Google Maps of heeft dit een andere oorzaak?
Het probleem is dat er verschillende bluetooth profiles zijn voor het voeren van telefoongesprekken (HFP/HSP) en generieke audio (A2DP). A2DP heeft betere audio kwaliteit, maar kan niet gebruikt worden om je radio te interrupten/dempen.

Ik denk dat Maps standaard A2DP gebruikt om de stem weer te geven. Ik geloof dat Apple ooit A2DP niet ondersteunde, dus misschien dat de optie daarom daar wel aanwezig is. Als je met "Stem afspelen via Bluetooth" niks door je telefoonspeaker hoort (en je mediavolume niet op 0 staat) lijkt me dat inderdaad een bug.

Lintesir wijzigde deze reactie 28-08-2018 15:14 (41%)

• Eric_Cantona
  • Laatst online: 18:41

Eric_Cantona

"Au Revoir"

foutje, opgelost.

Eric_Cantona wijzigde deze reactie 29-08-2018 09:16 (94%)

• daffie82
  • Laatst online: 22-08 12:55
quote:
Leoon. schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 21:25:
[...]

Hij is bij mij 1521mb groot wtf 7(8)7
1522mb hier... Ik doe hem maar gewoon installeren...

Gaat gewoon prima blijkbaar : https://forums.oneplus.co...eplus-3-3t.892928/page-38

daffie82 wijzigde deze reactie 29-08-2018 10:37 (24%)

Panasonic TX-P50GT60 / Marantz SR5004 / 4 x KEF HTS 3001 SE (front + rear) + HTC 3001 SE (centre) + REL T-9 sub / Oppo BDP-103EU (MultiRegion+MultiZone)

• Leoon.
  • Laatst online: 18:21

Leoon.

waka waka hey hey

quote:
daffie82 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 10:19:
[...]

1522mb hier... Ik doe hem maar gewoon installeren...

Gaat gewoon prima blijkbaar : https://forums.oneplus.co...eplus-3-3t.892928/page-38
Heb hem gisteren ook maar gedaan en gaat idd prima. Toch raar die verschillen ;D

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• skate master
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 23-08 16:20

skate master

Autodesk Educator Expert

Sinds de laatste update merk ik dat Web Push notificaties niet meer over komen.
Ik heb de instellingen voor de betreffende sites al eens gereset en opnieuw aangemeld voor de meldingen maar nog komen de meldingen niet over.

Zijn er hier meer mensen wie hier last van hebben?
En...hoe zou ik dit kunnen oplossen?

• thespeed
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 12:48
Momenteel heb ik veel problemen met de microfoon van mijn Oneplus 3T.
Zodra ik iemand bel zegt bijna iedereen dat die me niet kan verstaan.
Vaak helpt het om de telefoon dichter bij de microfoon te houden.
Het gaatje bij de microfoon heb ik zo goed mogelijk schoon proberen te maken maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem.

Via *#808# heb ik een mic test gedaan en daar krijg ik hetzelfde effect.
Als ik de telefoon echt dichtbij houd dan gaat het goed.
Hebben meerderen hier last van?

Ik twijfel nu als het een hardware defect is, software of dat de microfoon gewoon heel ongevoelig is.
Wat ik zo zie heb ik nog een aantal maanden garantie op mijn Oneplus 3T dus ik zou hem daarvoor kunnen opsturen.
Pagina: 1 ... 21 ... 30 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True