Als jullie de keuze hadden tussen een tweedehands Oneplus 3 voor pak 'm beet €130,- of een nieuwe Motorola G5S Plus voor €190,-. Welke zouden jullie dan kiezen? Ik kom er maar niet over uit.
Ik ken de moto niet maar een Oneplus 3 voor €130 is wel een koopje. Zeker dat er niks mee scheelt? De Oneplus 3 is nog steeds een top toestel. Als je ziet hoe weinig over stappen naar een ander/nieuwer toestel...vinom schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 09:26:
Als jullie de keuze hadden tussen een tweedehands Oneplus 3 voor pak 'm beet €130,- of een nieuwe Motorola G5S Plus voor €190,-. Welke zouden jullie dan kiezen? Ik kom er maar niet over uit.
In een Oneplus topic vragen om te kiezen is natuurlijk wel verwachten dat één bepaald antwoord vaak gaat voorkomen :-)
@superiscch Ja, dat had ik ook wel verwacht toen ik in dit topic poste 
Het toestel is in prima staat, heb hem nu ook bij me liggen. Is van een collega en ik mocht hem uit proberen.
Qua snelheid zijn beide ruim voldoende, ik hecht meer waarde aan de accuduur.
Het toestel is in prima staat, heb hem nu ook bij me liggen. Is van een collega en ik mocht hem uit proberen.
Het toestel is zeker nog in garantie, mocht de batterij niet meer goed zijn dan vervangt Oneplus die (ik weet het want ik heb hem net terug hier voor 😊)vinom schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 10:14:
@superiscch Ja, dat had ik ook wel verwacht toen ik in dit topic poste
En wanneer is de batterij niet meer goed?superiscch schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 11:48:
[...]
Het toestel is zeker nog in garantie, mocht de batterij niet meer goed zijn dan vervangt Oneplus die (ik weet het want ik heb hem net terug hier voor 😊)
Wanneer je Oneplus daar van kan overtuigen 😉😉
Zelf heb ik de 3 en mijn vrouw een g5s plus. Laatstgenoemde is iets trager, maakt echt slechte foto's en valt at random uit. Ik zou dus zeker voor de oneplus 3 gaan.vinom schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 09:26:
Dat is dus de vraag, hoe doe je dat?superiscch schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 12:13:
[...]
Wanneer je Oneplus daar van kan overtuigen 😉😉
Ik heb gezegd dat m'n batterij constant leeg loopt, zelf na reset en zonder apps.
Even iets anders, kan ik instellen dat contacten van simkaart 2 automatisch met die kaart gebeld worden? Ik zie dat je het manueel kan kiezen als je belt maar ik heb zo 150 nummers...
Zou je voortaan de wijzig-knop willen gebruiken? Meerdere posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet gewenst.
Zou je voortaan de wijzig-knop willen gebruiken? Meerdere posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet gewenst.
[ Voor 25% gewijzigd door rens-br op 08-06-2018 08:40 ]
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Dus daar had ik gisteren last van, denk ik..
Telefoon was ook best wel warm terwijl hij verder niets lag te doen. Accu rond de middag tegen de 30%.. En kreeg hem bijna niet opgeladen via een standaard USB poort. Geen lader bij, normaal ook nooit nodig
Na een reboot ging dat beter.
Vandaag *klopt af* nergens last van, 1% in iets meer dan een uur.
Telefoon was ook best wel warm terwijl hij verder niets lag te doen. Accu rond de middag tegen de 30%.. En kreeg hem bijna niet opgeladen via een standaard USB poort. Geen lader bij, normaal ook nooit nodig
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Ik heb het met Feedly sinds de update, erg irritant, alleen geforceerd stoppen van de applicatie helpt.Anonymoussaurus schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 00:46:
https://www.reddit.com/r/..._chrome_draining_battery/
Ik ben dus gelukkig niet de enige.
Hier is Feedly ook ineens een probleem inderdaad! Chrome niet echt heb ik het idee, maar ik gooi ze nu toch maar beide telkens uit het geheugen na gebruik. Dat scheelt.
Nakebod schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 07:31:
Dus daar had ik gisteren last van, denk ik..
Exocet schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 07:37:
Ik heb het met Feedly sinds de update, erg irritant, alleen geforceerd stoppen van de applicatie helpt.
Het is dus wel degelijk Chrome. Gisteren hebben ze de update teruggetrokken. Ondertussen is er wel een nieuwe update uit (ook via de Play Store): https://www.apkmirror.com...ome-67-0-3396-81-release/. Alleen nog niet getest of dit het probleem oplost. Iemand anders wel?Melkunie schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 08:23:
Hier is Feedly ook ineens een probleem inderdaad! Chrome niet echt heb ik het idee, maar ik gooi ze nu toch maar beide telkens uit het geheugen na gebruik. Dat scheelt.
Ik hoor altijd goede verhalen over Dual Sim Selector.superiscch schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 19:24:
Even iets anders, kan ik instellen dat contacten van simkaart 2 automatisch met die kaart gebeld worden?
Zojuist geïnstalleerd, kan er nog niets over zeggen. Ben benieuwdAnonymoussaurus schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 08:38:
[...]
Het is dus wel degelijk Chrome. Gisteren hebben ze de update teruggetrokken. Ondertussen is er wel een nieuwe update uit (ook via de Play Store): https://www.apkmirror.com...ome-67-0-3396-81-release/. Alleen nog niet getest of dit het probleem oplost. Iemand anders wel?
Hier ook net de Chrome update binnen, even in de gaten houden.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Eens testen 👍rens-br schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 08:41:
[...]
Ik hoor altijd goede verhalen over Dual Sim Selector.
ps: berichten waren apart omdat ze niks met elkaar te zien hebben, volgende keer doe ik het anders 😊
Niet specifiek een OP3 vraag (misschien ook wel ivm oxygen OS), maar hoe kan ik zelf meer controle krijgen over het gebruik van 4G data of wifi?
Ik heb sinds kort T-mobile unlimited, dus datagebruik maakt me niet meer uit. Maar toch wil ik updates enz het liefst gewoon laten doen als hij aan goede wifi (en opladen) hangt.
Hiervoor heb ik alvast alle wifi netwerken met vaak een zwak signaal of die ik heel weinig gebruik direct 'vergeten'.
Maar ook de paar wifi netwerken, bijvoorbeeld thuis, die ik wel wil gebruiken, hoe kan ik hierbij aangeven dat hij altid het beste signaal kiest? (Dus dat hij overschakelt naar 4G als hij merkt dat het signaal niet al te best is.)
Ik heb sinds kort T-mobile unlimited, dus datagebruik maakt me niet meer uit. Maar toch wil ik updates enz het liefst gewoon laten doen als hij aan goede wifi (en opladen) hangt.
Hiervoor heb ik alvast alle wifi netwerken met vaak een zwak signaal of die ik heel weinig gebruik direct 'vergeten'.
Maar ook de paar wifi netwerken, bijvoorbeeld thuis, die ik wel wil gebruiken, hoe kan ik hierbij aangeven dat hij altid het beste signaal kiest? (Dus dat hij overschakelt naar 4G als hij merkt dat het signaal niet al te best is.)
Ik gebruik hier een auto wifi toggle voor. Die scanned om de X aantal minuten of er een wifi is die bekend is. Dan verbind die daar automatisch mee. Als ik niet thuis ben is het dan altijd 4g en thuis is het wifi. Tenzij ik dus ergens anders ook sneller wifi dan 4g heb.yannickie111 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 10:00:
Niet specifiek een OP3 vraag (misschien ook wel ivm oxygen OS), maar hoe kan ik zelf meer controle krijgen over het gebruik van 4G data of wifi?
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Het "probleem" is bij mij dat mijn wifi in huis niet overal even goed is (als in, het valt op sommige plekken nog wel eens weg). Dat nam ik altijd voor lief, maar nu heb ik natuurlijk liever dat hij gewoon overschakelt naar 4G.Leoon. schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 10:05:
[...]
Ik gebruik hier een auto wifi toggle voor. Die scanned om de X aantal minuten of er een wifi is die bekend is. Dan verbind die daar automatisch mee. Als ik niet thuis ben is het dan altijd 4g en thuis is het wifi. Tenzij ik dus ergens anders ook sneller wifi dan 4g heb.
Dus eigenlijk zoek ik een soort automatische toggle, als wifi signaal < 50% en 4G signaal is prima, dan overschakelen naar 4G.
Denk niet dat er zo'n app is.. Je zou ook gewoon altijd 4G aan kunnen houden, updaten van apps via 4g uitschakelen. Dan maar handmatig schakelen als je wilt updaten of whatever. Sowieso toen ik unlimited 4g bij T-Mobile had, was dit zo goed dat ik nooit meer op wifi zat. Batterij ging minder lang mee, maar gelukkig laad de OP3 snel op. Weet dat dit duurzame oplossing is, maar zo'n app bestaat niet ben ik bang. Anders oplossing is wat AP's neerhangen zodat de Wi-Fi beter wordt in je huis.yannickie111 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 10:50:
[...]
Het "probleem" is bij mij dat mijn wifi in huis niet overal even goed is (als in, het valt op sommige plekken nog wel eens weg). Dat nam ik altijd voor lief, maar nu heb ik natuurlijk liever dat hij gewoon overschakelt naar 4G.
Dus eigenlijk zoek ik een soort automatische toggle, als wifi signaal < 50% en 4G signaal is prima, dan overschakelen naar 4G.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Dit zal ongetwijfeld kunnen met Tasker.yannickie111 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 10:50:
[...]
...
Met een snelle zoekopdracht kom ik hierop uit:
https://www.reddit.com/r/...with_low_signal_strength/
vice versa en weer terug
@Melkunie @Pierre
En? Is het probleem opgelost?
En? Is het probleem opgelost?
[ Voor 28% gewijzigd door Anonymoussaurus op 09-06-2018 14:26 ]
Vannacht van 93% naar 89 gegaan, dus ik denk het wel 
Bij jou in weer in orde?
Bij jou in weer in orde?
[ Voor 19% gewijzigd door Melkunie op 10-06-2018 07:19 ]
Zag dat je m'n bericht likete, dus impliceerde ik dat het als 'goedkeuring' bedoeld wasMelkunie schreef op zondag 10 juni 2018 @ 07:18:
Vannacht van 93% naar 89 gegaan, dus ik denk het wel
Bij jou in weer in orde?
Ik heb een probleem met mijn OP3. Normaal haal ik één keer in de zoveel tijd de foto's eraf via een USBkabel naar mijn laptop. Dat ging de vorige keer zeer traag.
Nu heb ik alle foto's eraf gehaald, er staat dus niet meer op.
Maar nog steeds krijg ik de melding dat de opslagruimte bijna vol is.
Ik check opslag & geheugen in de instellingen, daar staat dat 'apps' 40 gb in beslag neemt. Vervolgens zie ik daar bij 'Galerij' ruim 20 gb staan. Maar ... waar staat dat dan? Niet meer in de DCIM/Camera map!
Ik wil ze niet (per ongeluk) weggooien, maar ben benieuwd hoe dat nu kan. Iemand een idee?
Ik check opslag & geheugen in de instellingen, daar staat dat 'apps' 40 gb in beslag neemt. Vervolgens zie ik daar bij 'Galerij' ruim 20 gb staan. Maar ... waar staat dat dan? Niet meer in de DCIM/Camera map!
Ik wil ze niet (per ongeluk) weggooien, maar ben benieuwd hoe dat nu kan. Iemand een idee?
Mijn apps zijn niet meer te sluiten met de swipe/veegbeweging naar Li of Re. Bekend issue?
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Per ongeluk gelocked in de rechter bovenhoek?wowly schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 11:47:
Mijn apps zijn niet meer te sluiten met de swipe/veegbeweging naar Li of Re. Bekend issue?
Staan ze niet in .thumbnails ofzo? Moet je even 'verborgen bestanden en mappen weergeven' aanzetten. Of misschien WhatsApp Images? Anders even in File Manager zelf kijken.koelkast schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 11:27:
Ik heb een probleem met mijn OP3. Normaal haal ik één keer in de zoveel tijd de foto's eraf via een USBkabel naar mijn laptop. Dat ging de vorige keer zeer traag.
Download Files Go van Google.koelkast schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 11:27:
Ha! Dat was hem. Wist niet eens dat dat kon.......
Dank je wel voor de tip
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Sinds enkele dagen heb ik een zeer vervelend probleem met mijn OP3. De wifi verbinding valt voortdurend weg voor 1-3 seconden en is er dan terug.
Ik heb deze middag een factory reset gedaan, maar dat helpt niet.
Iemand een oplossing?
Ik heb deze middag een factory reset gedaan, maar dat helpt niet.
Iemand een oplossing?
Wellicht een simpele vraag maar ik kan het niet vinden, is er een mogelijkheid om met 1 knop of actie de 3t op volledig stil te zetten dus ook zonder trillen?
Meh
Alert slider op silent zetten (bovenste) en eenmalig in je settings -> alert slider -> silent -> vinkje weghalen bij enable vibration. Ik gebruik die modus niet, maar neem aan dat dat zou moeten werkendano_nl schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 16:31:
Wellicht een simpele vraag maar ik kan het niet vinden, is er een mogelijkheid om met 1 knop of actie de 3t op volledig stil te zetten dus ook zonder trillen?
Heb sinds vanochtend geen 4G verbinding meer thuis; alleen 3G/HSDPA. Geen idee waar ik moet beginnen met troubleshooten; iemand een suggestie? Heb het in meerdere delen van Amsterdam, dus een lokale storing lijkt het niet te zijn.
Ik heb mijn OP3t verkocht aan iemand. Hier heb ik een factory reset uitgevoerd. Nu kan de persoon die de telefoon gekocht heeft alleen met mijn account inloggen en zelf geen account toevoegen. Iemand enig idee hoe we dit kunnen oplossen?
Bedoel je je Google account? Die moet je eerst van je telefoon verwijderen en dan pas moet je de reset uitvoeren.crimedevil schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 11:01:
Ik heb mijn OP3t verkocht aan iemand. Hier heb ik een factory reset uitgevoerd. Nu kan de persoon die de telefoon gekocht heeft alleen met mijn account inloggen en zelf geen account toevoegen. Iemand enig idee hoe we dit kunnen oplossen?
Ik heb dit niet gedaan. Ik heb een reset gedaan en later via Google de OP3 als erkend apparaat verwijderd. Kan ik nu dit nog wel fixen door in te loggen? De telefoon is nu bij die derde en die wil dit weekend langskomen om dit te fixen. Zou natuurlijk fijn zijn als dit wel kan.Huigie schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 11:22:
[...]
Bedoel je je Google account? Die moet je eerst van je telefoon verwijderen en dan pas moet je de reset uitvoeren.
Heb de rest gewoon overgezet op mijn OP6.
[ Voor 4% gewijzigd door crimedevil op 15-06-2018 11:26 ]
Je moet je phone weer opzetten als jouw telefoon en als je daarmee klaar bent dan gooi je bij accounts je google account weg. Dan doe je de factory reset.crimedevil schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 11:26:
[...]
Kan ik nu dit nog wel fixen door in te loggen?
@crimedevil ik heb je posts naar dit topic verplaatst, aangezien het de OP3T betreft.
bij een factory reset is toch alles eruit ?
ik zou het via het recoverymenu de telefoon nogmaals laten resetten, https://www.androidexplained.com/oneplus-3-recovery-mode/
dan weet je zeker dat alles eruit is.
ik zou het via het recoverymenu de telefoon nogmaals laten resetten, https://www.androidexplained.com/oneplus-3-recovery-mode/
Oke, maar dat kan dan wel weer als ik tegen die tijd in wil loggen. We gaan het wel proberen. Ik hoop niet dat het erg is geweest dat in de OP3 uit Google heb gehaald als erkend apparaat.Huigie schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 11:28:
[...]
Je moet je phone weer opzetten als jouw telefoon en als je daarmee klaar bent dan gooi je bij accounts je google account weg. Dan doe je de factory reset.
Ja, behalve dat er dus nog zoiets bestaat als Factory Reset Protection.Shanquish schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 11:30:
Nope, is een beveiliging tegen diefstal.Shanquish schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 11:30:
punt 5, https://www.techlicious.c...ing-android-phone-tablet/
[ Voor 12% gewijzigd door Huigie op 15-06-2018 12:11 ]
OOS Open Beta 38 OP3 / 29 OP 3T.
Kleine changelog:
Face unlock zegt dat de camera al in gebruik is door een andere app. Of ik wordt nu constant in de gaten gehouden
De camera app zelf werkt wel.
Edit: Na reboot werkt het weer. Software..
Kleine changelog:
Bij mij is face unlock stuk gegaan, zal zo nog even rebooten.System
Updated Android security patch to June 2018
OnePlus Switch
General bug fixes and improved data transfer stability
Face unlock zegt dat de camera al in gebruik is door een andere app. Of ik wordt nu constant in de gaten gehouden
Edit: Na reboot werkt het weer. Software..
[ Voor 4% gewijzigd door Nakebod op 15-06-2018 17:15 ]
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Ik kan niet meer verbinden met mijn autoradio met USB. Heeft iemand hetzelfde?
Toen het op Open Beta 36 draaide werkte het nog, sindsdien niet meer. Radio is een JVC KD-R484 met Android Open Accessory 2.0 ondersteuning. Andere apparaten werken wel.
Geen idee wat het probleem kan zijn. Ik heb ook meteen het hele apparaat gereset maar het werkt nog steeds niet.
Wat doet 't wel:
1. De radio ziet een USB apparaat en probeert te verbinden
2. De telefoon begint raar te doen en van schermen te wisselen, alsof iemand zit te swipen/tappen op het scherm.
3. Als er wat speelt op het apparaat gaat dat willekeurig op pauze en play.
Het is zo raar, toen ik de radio net had werkte het prima en kreeg de telefoon een prompt om JVC software te installeren.
Toen het op Open Beta 36 draaide werkte het nog, sindsdien niet meer. Radio is een JVC KD-R484 met Android Open Accessory 2.0 ondersteuning. Andere apparaten werken wel.
Geen idee wat het probleem kan zijn. Ik heb ook meteen het hele apparaat gereset maar het werkt nog steeds niet.
Wat doet 't wel:
2. De telefoon begint raar te doen en van schermen te wisselen, alsof iemand zit te swipen/tappen op het scherm.
Het is zo raar, toen ik de radio net had werkte het prima en kreeg de telefoon een prompt om JVC software te installeren.
Sinds de meest recente softwareupdate (android 8.0, OxygenOS 5.0.3) heb ik een irritante probleem met mijn galarij app. Mijn video opnames worden niet chronologisch gesorteerd in vergelijking met mijn foto's. Ik kan niet echt de logica vinden, maar voorzover ik het gemerkt heb komen mijn video opnames als meest recent voor, ook al als ik daarna nog foto's neem. Als ik een paar uur na de opname foto's neem: dan pas worden ze weer als recenter gesorteerd dan mijn video opname. (het is dus niet zo dat alle video opnames van een dag bijelkaar worden getoond. Er is ook geen sorteer optie die ik kan wijzigen. Er zijn 3 tabs (photos. collections en places), maar ik wil gewoon de photos tab gebruiken zoals altijd )
Iemand enig idee waarom dit is en of dit op te lossen is? (Ik heb tot 3 pagina's terug de berichten gelezen, niks hierover gelezen; googlen helpt ook niet)
Iemand enig idee waarom dit is en of dit op te lossen is? (Ik heb tot 3 pagina's terug de berichten gelezen, niks hierover gelezen; googlen helpt ook niet)
ikt schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 13:26:
Ik kan niet meer verbinden met mijn autoradio met USB. Heeft iemand hetzelfde?
Wat doet 't wel:
Ik zou het zo even niet weten jongens, maar een klein dingetje: ik gebruik Photos, niet Gallery. Anyway, misschien dat jullie probleem hier staat: https://forums.oneplus.com/feedback/Kenpachi schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 20:45:
Sinds de meest recente softwareupdate (android 8.0, OxygenOS 5.0.3) heb ik een irritante probleem met mijn galarij app. Mijn video opnames worden niet chronologisch gesorteerd in vergelijking met mijn foto's. Ik kan niet echt de logica vinden, maar voorzover ik het gemerkt heb komen mijn video opnames als meest recent voor, ook al als ik daarna nog foto's neem. Als ik een paar uur na de opname foto's neem: dan pas worden ze weer als recenter gesorteerd dan mijn video opname. (het is dus niet zo dat alle video opnames van een dag bijelkaar worden getoond. Er is ook geen sorteer optie die ik kan wijzigen. Er zijn 3 tabs (photos. collections en places), maar ik wil gewoon de photos tab gebruiken zoals altijd )
Al een tijdje een topic daar zonder reacties.Anonymoussaurus schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 22:29:
[...]
[...]
Ik zou het zo even niet weten jongens, maar een klein dingetje: ik gebruik Photos, niet Gallery. Anyway, misschien dat jullie probleem hier staat: https://forums.oneplus.com/feedback/
Blijkbaar gebruikt iedereen of de aux of bluetooth
Ooit zoiets gezien met een oude Samsung: random touchscreen etc.
Bleek toen te liggen aan de cheapo voeding die ik gebruikte. Check je USB kabel eens.
Bleek toen te liggen aan de cheapo voeding die ik gebruikte. Check je USB kabel eens.
Oei, dat wist ik niet. Heb je geen AUX of Bluetooth dan? Heb meer auto's gezien die AUX hebben dan USB namelijkikt schreef op zondag 17 juni 2018 @ 09:36:
Al een tijdje een topic daar zonder reacties.
Blijkbaar gebruikt iedereen of de aux of bluetooth
Aux wel, bluetooth niet. Het USB gevalletje heeft als voordeel dat je door songs heen kunt skippen zonder de telefoon steeds aan te raken.Anonymoussaurus schreef op zondag 17 juni 2018 @ 14:49:
[...]
Oei, dat wist ik niet. Heb je geen AUX of Bluetooth dan? Heb meer auto's gezien die AUX hebben dan USB namelijk.
Ik heb ooit USB geprobeerd in de auto (met Spotify), maar toen gebeurde er weinig (lees: niets). Schijnt iets met specifieks met Spotify en encryptie te zijn. Sindsdien gebruik ik maar BT als ik Spotify nodig heb. Daarmee kan je ook skippen en play/pause doen overigens.
[ Voor 31% gewijzigd door S_Chief op 17-06-2018 15:34 ]
Dit gebeurt er. Ondertussen al een bug report gemaakt en ze gaan er blijkbaar aan werken.
Nog steeds super vreemd wat er gebeurt.
The fuck.. Je telefoon tript dus continu daardoor?ikt schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 12:06:
[video]
Dit gebeurt er. Ondertussen al een bug report gemaakt en ze gaan er blijkbaar aan werken.
Zolang die aan de radio hangt wel jaAnonymoussaurus schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 12:46:
[...]
The fuck.. Je telefoon tript dus continu daardoor?
Tsja, maar anders kan je ook geen muziek afspelen dusikt schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 13:00:
[...]
Zolang die aan de radio hangt wel jaAls ik de telefoon eruit haal gaat alles weer normaal.
Doet een beetje aan zoals mijn OP3 indertijd aan de PC de hele PC stil kon zetten, USB unplug en alles werkte weer. Telefoon bleef normaal werken.
Wellicht gerelateerde USB issue? Ik heb het met latere firmware op mijn OP3 nooit weer getest, want het was irritant.
Onder stilzetten bedoel ik bijvoorbeeld "Deze computer" aanklikken en niks komt naar voren tot je de USB loshaalde. Het is niet zo dat er een freeze was.
Wellicht gerelateerde USB issue? Ik heb het met latere firmware op mijn OP3 nooit weer getest, want het was irritant.
Onder stilzetten bedoel ik bijvoorbeeld "Deze computer" aanklikken en niks komt naar voren tot je de USB loshaalde. Het is niet zo dat er een freeze was.
[ Voor 22% gewijzigd door Suicyder op 21-06-2018 13:09 ]
Dat heeft niet zo gek veel met Oneplus te maken, het MTP protocol is daar de boosdoener van. Gebeurt je ook met een Samsung of een ander merk telefoon dat alleen maar MTP spreekt.Suicyder schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 13:08:
Doet een beetje aan zoals mijn OP3 indertijd aan de PC de hele PC stil kon zetten, USB unplug en alles werkte weer. Telefoon bleef normaal werken.
Share and Enjoy!
Ouderwets via de aux kan het nog, maar liever gebruik ik de native USB interfaceAnonymoussaurus schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 13:05:
[...]
Tsja, maar anders kan je ook geen muziek afspelen dus. Right?
Dat is waarschijnlijk het Android file transfer protocol dat gebrekkig werkt, ook vaak gehad met andere apparatenSuicyder schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 13:08:
Ah okey, geen issues nog gehad op de OP6, dus dacht wellicht iets in de OP3 
My mistake
My mistake
Suicyder schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 13:08:
GreNade schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 13:11:
[...]
Dat heeft niet zo gek veel met Oneplus te maken, het MTP protocol is daar de boosdoener van. Gebeurt je ook met een Samsung of een ander merk telefoon dat alleen maar MTP spreekt.
Aha.. Dat is dat gezeik wat ik dus al vanaf de OnePlus 2 heb. Wil ik video's en foto's enzo overzetten naar m'n pc, loopt de hele verkenner vast ('reageert niet'), alsof er ontiegelijk trage opslag inzit. Kan dus heel goed aan de USB interface liggen ja, want is allemaal USB 2 hè. Dacht eerst dat het aan mij lag ofzo. OxygenOS 5.0.3 voor de OnePlus 3 geeft overigens dus nog steeds problemen.ikt schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 13:11:
[...]
Ouderwets via de aux kan het nog, maar liever gebruik ik de native USB interface![]()
[...]
Dat is waarschijnlijk het Android file transfer protocol dat gebrekkig werkt, ook vaak gehad met andere apparaten
[ Voor 3% gewijzigd door Anonymoussaurus op 21-06-2018 13:38 ]
Ik heb het NL-Alert berichtje niet gekregen, maar volgens Google zou ik geen instellingen hebben moeten veranderen om die wel te krijgen. Zijn er meer mensen hier die het bericht niet hebben gekregen?
Ja: nieuws: Een derde van de Nederlanders kreeg controlebericht NL-Alert nietKillerZero86 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 15:12:
Ik heb het NL-Alert berichtje niet gekregen, maar volgens Google zou ik geen instellingen hebben moeten veranderen om die wel te krijgen. Zijn er meer mensen hier die het bericht niet hebben gekregen?
ik heb dezelfde merk en uiterlijk autoradio. Alleen dan met bluetooth. Die gebruik ik dan ook. Maar heb ook de USB ingang.ikt schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 12:06:
[video]
Zal de volgende keer eens proberen wat jij doet. Kijken wat er gebeurt met mijn 3T
Voor wat het waard is, ik heb eerder deze week wel de alert voor de aardbeving in Japan gekregenKillerZero86 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 15:12:
Voor het eerst want zelfs op m'n Japanse telefoon die ik had voor de OPO3 kreeg ik nooit alerts.
Artiest voorheen bekend als b3n666
Weet iemand waar ik een legit OEM Oneplus3 accu kan scoren? Kan hem echt nergens vinden...
Bij oneplus zelf?Stoeptegel5 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 15:53:
Weet iemand waar ik een legit OEM Oneplus3 accu kan scoren? Kan hem echt nergens vinden...
https://www.oneplus.com/nl/support/pricing#/detail/4
Sowieso een upgrade qua beveiligingsupdates
Verder zal het voor ons niet zoveel betekenen. Android 8.1 komt nog steeds deze zomer uit en daarna zullen het wel kleine fix updates van 8.1 zijn tot november, waarna we de security maintenance fase in gaan. Hoe dan ook alsnog een goed signaal dat OnePlus deze beloftes uit spreekt.
De allerlaatste bèta voor de 3 en 3T zijn aangekondigd: OxygenOS Open Beta 39 for the OnePlus 3 and Open Beta 30 for the OnePlus 3T. Helaas geen 8.1, maar die zou nog moeten komen.. Ze hebben tot en met november 2018 de tijd
.
Let op: Dit is de allerlaatste bèta. De eerstvolgende stable zal de bètagebruikers moeten overzetten naar de Stable branche.Hey everyone,
Here are the latest open beta builds for OnePlus 3 and 3T.
Release notes
LauncherCamera
- Improved search tags in App drawer
- Added "New installs" category tag in App drawer
- Improved app list for hidden space and toolbox
Multimedia
- Optimized switching between front and rear camera
Please keep in mind that this is beta software. These builds are sometimes not as stable as our official OTAs generally are. By installing this update, you accept the potential risks.
- Added capability to scrub/seek through AAC audio file timelines
And please remember to tell us about any bugs you may find using the bug report forums, found here. https://forums.oneplus.com/feedback/
Please note:Make sure to let us know how you feel about the beta builds here in the thread too, we are watching.
- If you have already flashed an Open Beta (you are currently running the latest Open Beta) you will receive this new build as an OTA.
- If you are not running open beta software and would like to, please refer to the flashing instructions and the full ROM found on the downloads page here: http://downloads.oneplus.com/ (requires full data wipe before updating from stable to open beta)
- Once you migrate to the Beta path, you will continue to receive Open Beta OTAs. You will no longer receive the regular Official Stable OTAs.
- Moving back to the Official OTA path from the Beta path will require a full install and clean flash (FULL WIPE of all data and cache)
- Please note that this is the last open beta for OnePlus 3 and OnePlus 3T, we will provide a stable version of OnePlus 3/3T for beta testers to migrate back to stable version of OxygenOS later this month to ensure beta testers will receive regular Android security patch update and so on.
Mijn OP3 is nat geworden, waardoor de Wi-Fi het niet meer doet.
Hij vindt nog wel netwerken maar het is niet mogelijk om er verbinding mee te maken.
Het lijkt erop dat de chip of antenne (kabel) stuk is.
Ik was benieuwd of iemand ervaring heeft met het zelf vervangen van onderdelen?
En zou het überhaupt gaan werken als ik het zelf vervang, door bijvoorbeeld onderdelen te gebruiken van een andere defecte OP3?
Ik heb al navraag gedaan bij OP, maar daar gaat het €190,- kosten
Hij vindt nog wel netwerken maar het is niet mogelijk om er verbinding mee te maken.
Het lijkt erop dat de chip of antenne (kabel) stuk is.
Ik was benieuwd of iemand ervaring heeft met het zelf vervangen van onderdelen?
En zou het überhaupt gaan werken als ik het zelf vervang, door bijvoorbeeld onderdelen te gebruiken van een andere defecte OP3?
Ik heb al navraag gedaan bij OP, maar daar gaat het €190,- kosten

[ Voor 8% gewijzigd door mb1234 op 10-07-2018 11:00 ]
Die kans is aanwezig, dat was in ieder geval de prijsopgave van OP.S_Chief schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 11:26:
Ligt er maar net aan wat er stuk is.. Kans bestaat dat je een ander moederbord nodig hebt.
Vraag me alleen af of de Wi-Fi chip vast zit op het moederbord, of dat het een los onderdeel is.
4G etc. werkt nog wel.
Ik heb dat toestel ook nog als m'n vorige model, maar jou situatie klopt inderdaad volledig als je nog de officiële Samsung software draait op 4.3 (jellybean?). De 1GB ram i.c.m. het logge Touchwiz is echt verschrikkelijk.Processorkoeler schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 15:23:
[...]
Ik heb nu dus m'n oude Galaxy S3 in gebruik, en wat is dat ding traag anno 2018. Toch niet te bevatten dat dit ding 6 jaar geleden top of the line was. Ik kan nu niet eens Whatsappberichten ontvangen terwijl ik Snapchat open heb, want dan loopt ie vast
Mocht je toch iets sneller willen dan kan ik je nog aanraden om Cyanogenmod (of inmiddels LineageOS mocht daar een goede s3 versie nog voor zijn) te installeren met, naar mijn mening de beste android versie voor dat toestel, 4.4 Kitkat.
Toen ik zelf van officiele 4.3 naar CyanogenMod met 4.4 ging was dat echt een wereld van verschil in snelheid en gebruikservaring
Draait inderdaad 4.3flippiej schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 17:59:
[...]
Ik heb dat toestel ook nog als m'n vorige model, maar jou situatie klopt inderdaad volledig als je nog de officiële Samsung software draait op 4.3 (jellybean?). De 1GB ram i.c.m. het logge Touchwiz is echt verschrikkelijk.![]()
Mocht je toch iets sneller willen dan kan ik je nog aanraden om Cyanogenmod (of inmiddels LineageOS mocht daar een goede s3 versie nog voor zijn) te installeren met, naar mijn mening de beste android versie voor dat toestel, 4.4 Kitkat.
Toen ik zelf van officiele 4.3 naar CyanogenMod met 4.4 ging was dat echt een wereld van verschil in snelheid en gebruikservaring
To be fair nooit echt fan van Touchwiz geweest, maar het kon ermee door. Die 1GB ram was vroeger zat, marar nu al snel tekort. Denk niet dat ik nu nog Cyanogen of Lineage erop ga zetten, het duurde al 2 á 3 uur om Whatsapp backups te laden. Voor dat kleine weekje (hopelijk) dat ik moet wachten lijd ik nog wel even 'pijn' onder dit ding. Hopende dat OP snel mijn apparaat fixt
Volgende week komt er een Stable update voor de OnePlus 3 en 3T:
Week 239: Red out. OxygenOS perfection and Your own adventure.
Week 239: Red out. OxygenOS perfection and Your own adventure.
@Processorkoeler Ik reageer wel even op je bericht in het RMA-topic, waar dit eigenlijk thuis hoort.We'd also love to shed some light following the software update schedule since we noticed some community members asking questions related to the security patch update. If all goes as planned, the next official releases for OnePlus 6 and OnePlus 3/3T will be out next week, with the latest July security patch update. The official release for OnePlus 5/5T will be out later this month. Yep, no worries.
Ik heb een aantal berichten verplaatst naar het RMA topic.
Ik heb sinds 1,5 week een raar probleem met mijn oneplus 3.
Deze is overigens helemaal stock met laatste stable update installed.
Als ik via de vingerafdruk scanner wil unlocken reageert hij vaak niet, ook geen trilling, helemaal niks.
Als ik dan op de fysieke knop druk aan de zijkant komt er te staan 'pocket modus is ingeschakeld'
Daarna kan ik hem wel unlocken met de vingerafdruk.
Het gekke is dat hij soms het wel in 1 keer goed doet.
Maar soms duurt het even een seconde voordat hij reageert op mijn vinger, komt er heel kort te staan 'pocket modus is ingeschakeld' en unlocked hij daarna meteen door.
In alle gevallen is er niks in de buurt van die sensor, ook al op meerdere manieren getest en het e.e.a. gereinigd.
Ik heb de internal tests gedaan voor de proximity sensor en die werkt gewoon goed.
Ik heb hem ook middels een app gereset, maar dit heeft ook niet mogen baten.
Zelf dacht ik dat de proximity sensor kapot was, maar in alle tests werkt deze naar behoren.
Op internet lees ik veel erover, maar dan juist andersom dat men wel kan unlocken terwijl pocketmode enabled is.
Bij mij is het dus andersom, ik kan niet unlocken omdat pocket mode enabled blijft terwijl hij vrij is.
Heeft iemand dit probleem ook of gehad en weet die een oplossing?
Als ik via de vingerafdruk scanner wil unlocken reageert hij vaak niet, ook geen trilling, helemaal niks.
Als ik dan op de fysieke knop druk aan de zijkant komt er te staan 'pocket modus is ingeschakeld'
Maar soms duurt het even een seconde voordat hij reageert op mijn vinger, komt er heel kort te staan 'pocket modus is ingeschakeld' en unlocked hij daarna meteen door.
In alle gevallen is er niks in de buurt van die sensor, ook al op meerdere manieren getest en het e.e.a. gereinigd.
Ik heb de internal tests gedaan voor de proximity sensor en die werkt gewoon goed.
Zelf dacht ik dat de proximity sensor kapot was, maar in alle tests werkt deze naar behoren.
Op internet lees ik veel erover, maar dan juist andersom dat men wel kan unlocken terwijl pocketmode enabled is.
Bij mij is het dus andersom, ik kan niet unlocken omdat pocket mode enabled blijft terwijl hij vrij is.
OxygenOS 5.0.4 is uit voor de Oneplus 3 & 3T (geen Android 8.1
)
Download links komen nog wel, aangezien ook downloaden via VPN momenteel mogelijk weinig resultaat zal opleveren. Ik krijg hem overigens direct aangeboden via m'n mobiel zelf zonder VPN voor m'n OP3, zal wel een download link voor fullzip later toevoegen.Changelog:
SystemCamera
- Updated Android security patch to 2018.7
Third-Party Apps
- Improved image quality for the front camera
- Fixed manual ISO setting issue of 3rd party camera apps
- Fixed parallel WhatsApp crash issue
- Fixed front camera zoom-in issues for Snapchat
Daarnaast staat er wel 2018.7, maar iemand meldt al dat de patch van Juni is en niet Juli.Using VPN to download this build might not work as the rollout Is not based on regions and is randomly pushed out to a limited number of devices.
[ Voor 23% gewijzigd door flippiej op 19-07-2018 14:45 . Reden: extra info vpn ]
OnePlus heeft OxygenOS 5.0.4 aangekondigd: OxygenOS 5.0.4 for the OnePlus 3 & 3T
. Ben nogal teleurgesteld in de update: https://forums.oneplus.co...1850/page-2#post-18840245
Hi everyone,
We are starting to push the incremental roll-out of OxygenOS 5.0.4 for the OnePlus 3 & 3T.
Changelog:
SystemCamera
IThird-Party Apps
- mproved image quality for the front camera
For those who were on previous versions for OnePlus 3 and 3T, we appreciate your active feedback and attempts to reach out to us. With your help, we have been able to better optimize and improve several key areas. Thank you for your patience and as always, we look forward to hearing your continued feedback in the bug reporting forum here: https://forums.oneplus.com/feedback/.
This OTA will have a staggered rollout, the OTA will be received by a limited number of users today and will have a broader rollout in a few days after making sure there are no critical bugs, so using VPN to download this build might not work as the rollout Is not based on regions and is randomly pushed out to a limited number of devices.
we will update the download link after the global rollout for out open Beta users to migrate from open beta to 5.0.4 build, this would require a clean install (complete cache and data wipe)
Your feedback is appreciated. We may not always be able to respond to every comment in the forums, but please be assured that we take your comments and feedback seriously. Hope you enjoy and let us know how you feel about the update in the comments below.
Never Settle.
Damn youflippiej schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 14:39:
OxygenOS 5.0.4 is uit voor de Oneplus 3 & 3T (geen Android 8.1)
Changelog:
SystemCamera
Third-Party Apps
- Improved image quality for the front camera
Download links komen nog wel. Daarnaast staat er wel 2018.7, maar iemand meldt al dat de patch van Juni is en niet Juli.
Dus probeer eens te updaten.Frank_P schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 14:01:
Ik heb sinds 1,5 week een raar probleem met mijn oneplus 3.
[ Voor 42% gewijzigd door Anonymoussaurus op 19-07-2018 14:41 ]
Luttele secondes verschilAnonymoussaurus schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 14:39:
Damn you. Ben nogal teleurgesteld in de update: https://forums.oneplus.co...1850/page-2#post-18840245
[...]
Dus probeer eens te updaten.
Er staat trouwens nog bij vermeld dat het lastig kan zijn om de update nu al binnen te halen.
Verder nou niet echt een update om over naar huis te schrijven. Hopelijk bewaren ze het voor de Android 8.1 update van deze zomer, maar laten we daar ook maar niet teveel op hopenUsing VPN to download this build might not work as the rollout Is not based on regions and is randomly pushed out to a limited number of devices.
@Anonymoussaurus
Ik zal zodra de update er is uiteraard updaten.
Het gekke is dat het probleem uit het 'niets' is ontstaan.
Heb ook geen gekke apps geïnstalleerd ofzo.
Ik zal zodra de update er is uiteraard updaten.
Het gekke is dat het probleem uit het 'niets' is ontstaan.
Heb ook geen gekke apps geïnstalleerd ofzo.
Hier (België) zonet de update binnen gekregen. So far so good na de update, en idd Android security patch level geeft June 1, 2018 aan, dus Juni ipv Juli.flippiej schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 14:39:
OxygenOS 5.0.4 is uit voor de Oneplus 3 & 3T (geen Android 8.1)
Daarnaast staat er wel 2018.7, maar iemand meldt al dat de patch van Juni is en niet Juli.
Al zou het bij 8.0 blijven, 8.1 is een update die bij Pixel toestellen iets noemenswaardigs toevoegt (wat oneplus al had), en voor de rest helemaal niets.
De enige reden waarom ik die update wil is omdat ie beloofd is
Share and Enjoy!
Mijn enige ergernis aan de huidige software, nu alweer gefixtflippiej schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 14:39:
Fixed parallel WhatsApp crash issue
Was al een fix voor, maar die moest je handmatig installerenMeltedForest schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 15:14:
[...]
Mijn enige ergernis aan de huidige software, nu alweer gefixtNais!
Share and Enjoy!
Ja, door een of andere wazige apk te installeren maar die vertrouwde ik dus voor geen meter.
@Ravefiend Even een paar nieuwtjes omtrent 5.0.4:
Sommige dingen wel ja, maar niet alles.
- https://forums.oneplus.co...1850/page-4#post-18840654
- https://forums.oneplus.co...1850/page-9#post-18841401
- https://forums.oneplus.co...850/page-10#post-18841600
hey guys an update 5.0.4 has July security patches as mentioned in the release notes, however, we missed updating a string in settings under security patch, and it incorrectly shows June (a typo ), our apologies for the typo
Hey everyone, this won't be the last update for OnePlus 3 and 3T users. We fully understand you guys are eagerly waiting for some big changes. Please be patient and relax, everything will be alright. We will share more details very soon ; )
Again, apologies for the typo mistake. We as a team take the responsibility. Please be nice to our best buddy @Manu J..
Guys, we have confirmed couple times, this build contains the latest security patch 2018.7
The phone setting shows wrong date since internal missing forget to modify the security build property.
So, the patch checking tool "SnoopSnitch" will also shows 2018.6 for the same reason.
Please don't worry about that, your phone is pretty safe.
Mwah... https://www.androidplanet.nl/nieuws/android-8-1-features/GreNade schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 15:09:
Al zou het bij 8.0 blijven, 8.1 is een update die bij Pixel toestellen iets noemenswaardigs toevoegt (wat oneplus al had), en voor de rest helemaal niets.
Sommige dingen wel ja, maar niet alles.
[ Voor 14% gewijzigd door Anonymoussaurus op 19-07-2018 22:11 ]
Even een vraagje: heeft iemand met de 3T de update kunnen vinden? Via Oxygen Updater als via VPN ofzo.
Hier net via Oxygen Updater de update binnen gekregen, wel op de gewone OP3 overigens. Had van de week wel een update van de Oxygen Updater in de play store, misschien dat het daar aan ligt.
En ik heb de update gisteren al gekregen zonder VPN. Post hierboven mbt uitrol klopt dus (niet regiogebonden).
De 3 of 3T?S_Chief schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 17:24:
En ik heb de update gisteren al gekregen zonder VPN. Post hierboven mbt uitrol klopt dus (niet regiogebonden).
Bij deze wil ik bevestigen dat de roll-out van 5.0.4 voor de 3T inderdaad is gestopt sinds een aantal dagen.
Het is niet bepaald de eerste keer dat ze de roll-out van een update stoppen voor onze toestellen.Anonymoussaurus schreef op zondag 22 juli 2018 @ 21:12:
Bij deze wil ik bevestigen dat de roll-out van 5.0.4 voor de 3T inderdaad is gestopt sinds een aantal dagen.
Is er bekend wat de reden is dit keer?
[ Voor 10% gewijzigd door flippiej op 22-07-2018 21:58 ]
Gezien de security-update typo, kan ik me voorstellen dat er meer andere fouten in zijn geslopen 
Naja, ik wacht sowieso af op 8.1, alles moet toch weer worden gewiped
Naja, ik wacht sowieso af op 8.1, alles moet toch weer worden gewiped

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor Ervaringen & Discussie, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Levertijd & Prijzen: [OnePlus 3T] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 3T] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [OnePlus 3(T)] Het grote Accessoires topic
- RMA & Support: [OnePlus] RMA & Support
- Vragen mbt Oxygen Updater mogen hier:
[Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie
Dit topic is alleen bedoeld voor Ervaringen & Discussie, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Levertijd & Prijzen: [OnePlus 3T] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 3T] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [OnePlus 3(T)] Het grote Accessoires topic
- RMA & Support: [OnePlus] RMA & Support
- Vragen mbt Oxygen Updater mogen hier:
[Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie