Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

BeyondThunder

Lost Lightning

Laguna schreef op maandag 26 maart 2018 @ 17:13:

Verder loop ik momenteel nog tegen 2 andere issues aan met m'n OP3:
  • Bij telefoongesprekken is het geluid uit de oorspeaker vrij zacht. Ik weet nog dat toen ik het toestel net nieuw had dat het volume nog te hard was op de maximale stand, maar nu is het geluidsvolume zelfs op de maximale stand te zacht. Als je op internet hierop zoekt kom je heel veel identieke meldingen tegen (veelal van gebruikers op het OnePlus forum) en de vermoedelijke oorzaak zou ophoping van stof achter/in de oorspeaker zijn. Hebben meer mensen hier last van?
  • Sinds de update naar Android Oreo merk ik dat apps niet meer fatsoenlijk op de achtergrond kunnen draaien. Als voorbeeld Flitsmeister ik heb deze app zo ingesteld dat hij automatisch op de achtergrond start zodra m'n telefoon verbonden is met mijn carkit middels Bluetooth. Met Android Nougat werkte dit vlekkeloos, echter met Oreo start Flitsmeister vaak niet op, op de achtergrond en moet ik 'm dus handmatig starten. Ik heb bij accu-optimalisatie bij Flitsmeister al voor "Niet optimaliseren" gekozen, maar dit helpt niet. Iemand anders nog ideeën?
Issue 1, heb ik ook last van. Paar weken geleden met 99,9% isopropyl alcohol schoongemaakt en uitgezogen met de stofzuiger. Hielp iets. Vandaag ergens een tip gelezen om de speakergrill met nagellak remover en een wattenschijfje schoon te maken. Was spannend maar de nagellak remover heeft geen narigheid op het toestel achter gelaten. Dit hielp zeker. Geluid is nu weer redelijk. Geef het wel even de tijd om goed op te drogen en ga voorzichtig te werk, testen kan je doen door naar *#808# te bellen en te kiezen voor de optie "Receiver Test", succes!

Issue 2, Heb ik ook. Super irritant. Hiervoor een ticket aangemaakt bij flitsmeister. Bevestiging ontvangen maar niets meer terug gehoord. Het vreemde is dat als ik FM even met de hand start en sluit het probleem weer een tijdje weg is. Dat is voor nu mijn workaround. Gewoon even FM starten en sluiten als ik niet in de auto zit. Ik merk ook dat FM zo nu en dan crashed tijdens het rijden. Hierna start FM niet meer automatisch op. Als jij ook even een ticket aanmaakt bij FM dan helpt dat alleen maar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
@Laguna @BeyondThunder Wat betreft issue 2: het is een Oreo-dingetje helaas. Ik heb er een ticket voor aangemaakt bij OnePlus (https://forums.oneplus.co...ve-started-myself.793495/). Upvoten/reageren is altijd welkom om de ernst van het probleem te verduidelijken.

Ik heb gemerkt dat de Outlook-app sinds kort ook slachtoffer is geworden van dit probleem.

[ Voor 16% gewijzigd door S_Chief op 16-04-2018 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:18
@Laguna Is dat niet starten van FM niet toevallig na een update? Ik heb het idee dat elke keer als die app een update heeft gehad, ik 'm even handmatig moet starten een keer. Daarna doet ie 't weer gewoon automatisch in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:07

Laguna

Connaisseur

@BeyondThunder Bedankt voor de tip. Ik zal het ook eens gaan proberen.
tiguan schreef op maandag 16 april 2018 @ 14:33:
@Laguna Is dat niet starten van FM niet toevallig na een update? Ik heb het idee dat elke keer als die app een update heeft gehad, ik 'm even handmatig moet starten een keer. Daarna doet ie 't weer gewoon automatisch in de auto.
Ik betwijfel of het probleem wel bij FM ligt (net als @S_Chief). Sinds de update naar Oreo worden zaken op de achtergrond veel agressiever gekilled lijkt het. Ik merk dit namelijk ook bij andere apps. Zodra ik dan terug ga naar een app wordt de app opnieuw geladen ipv dat je verder gaat waar je was.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
@Rev! berichten over RMA horen in: [OnePlus] RMA & Support. Ik heb je bericht dan ook die kant op verplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:56

Oekol

waka waka hey hey

Heeft iemand info over wat de maximale download snelheid is van de OnePlus 3? Kan me herinneren ergens gelezen te hebben dat dit een cat 6 is en dan maximaal 300Mb in ideale omstandigheden klopt dit? Heb nu namelijk 750Mb internet thuis en op 't draadloze netwerk kom ik nu op 200-250Mb uit. Wat op zich heel nais is!

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Leoon. schreef op donderdag 19 april 2018 @ 08:01:
Heeft iemand info over wat de maximale download snelheid is van de OnePlus 3? Kan me herinneren ergens gelezen te hebben dat dit een cat 6 is en dan maximaal 300Mb in ideale omstandigheden klopt dit?
De OnePlus 3 heeft inderdaad cat6, maar dat gaat over je 4G verbinding. Cat6 betekent 300Mbit/s down en 150Mbit/s up.

De OnePlus 3 heeft wifi AC en het hangt van het aantal antennes en de bandbreedte af welke snelheid daarbij hoort. Met één antenne en een kanaalbreedte van 80Mhz is de snelheid maximaal 433Mbit/s. Ik gok / verwacht dat jou kanaalbreedte ingesteld staat op 80Mhz en dat de OP3 maar 1 antenne heeft. 200~250Mbit/s is dan ook echt niet slecht via wifi.

Op mijn OPO kan ik overigens de linkspeed zien en dus zien wat de maximale snelheid is. Dit via 'Instellingen' -> 'Wifi' -> en dan klikken op het netwerk waar je momenteel mee verbonden bent.

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 19-04-2018 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

rens-br schreef op donderdag 19 april 2018 @ 08:25:
[...]

De OnePlus 3 heeft inderdaad cat6, maar dat gaat over je 4G verbinding. Cat6 betekent 300Mbit/s down en 150Mbit/s up.

De OnePlus 3 heeft wifi AC en het hangt van het aantal antennes en de bandbreedte af welke snelheid daarbij hoort. Met één antenne en een kanaalbreedte van 80Mhz is de snelheid maximaal 433Mbit/s. Ik gok / verwacht dat jou kanaalbreedte ingesteld staat op 80Mhz en dat de OP3 maar 1 antenne heeft. 200~250Mbit/s is dan ook echt niet slecht via wifi.

Op mijn OPO kan ik overigens gewoon de linkspeed zien en dus zien wat de maximale snelheid is. Dit via 'Instellingen' -> 'Wifi' -> en dan klikken op het netwerk waar je momenteel mee verbonden bent.
Super! Even gekeken en de linksnelheid is inderdaad 433Mb. Gisteren is de, zoals je al voorspeld had, fritzbox 1750 geïnstalleerd. Dus wilde even testen hoe het allemaal in z'n werk gaat en of ik beetje maximale haal van het apparatuur :) (vrijdag trouwens eindelijk stopcontact in de meterkast dus dan kan ik met de switches bezig)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:07
Na bijna twee jaar een oneplus 3 te hebben is het wel eens tijd om mijn grootste ergernis te delen. Ik ben benieuwd of meer mens hier last van hebben.
Het probleem is dat ik niet mijn bluetooth koptelefoon ( beats solo2 is al een keer vervangen) kan gebruiken met mijn telefoon in mijn broekzak. Het bereik is dan gewoon super kut.
Ik heb het vergeleken met een iPhone 6 en daar heb je geen last van storingen.

Heeft iemand ook deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:08

WCA

Quas schreef op donderdag 19 april 2018 @ 08:36:
Na bijna twee jaar een oneplus 3 te hebben is het wel eens tijd om mijn grootste ergernis te delen. Ik ben benieuwd of meer mens hier last van hebben.
Het probleem is dat ik niet mijn bluetooth koptelefoon ( beats solo2 is al een keer vervangen) kan gebruiken met mijn telefoon in mijn broekzak. Het bereik is dan gewoon super kut.

Mijn 3T heeft last van haperingetjes, maar alleen als ik door het lokale park loop hier. Op andere plekken nooit last van gek genoeg. Ik wacht nog even met de aanschaf van een BT headphone tot ik een nieuwe telefoon heb, tot die tijd houd ik het nog even bekabeld :P

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:35
Ik gebruik dagelijks mijn Bluetooth headphone (JBL E40bt), na een eerste keer koppelen (installatie) kan het wel eens zijn dat ik hetzelfde probleem heb. Opnieuw verbinden zorgt ervoor dat de verbinding wel goed is.

Bij mij was dat overigens ook al met de OP2, dus ik vermoed gewoon een generiek Bluetooth probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Nee geen last van (Sony MDR-1000X). Had soms wel last van haperingen, maar dat is redelijk opgelost door wifi helemaal uit te zetten (ook voor GPS). Maar dat is alleen een optie natuurlijk als je unlimited data hebt. Je kan ook nog even in de developer opties spelen met de bluetooth opties, misschien dat dat nog wat uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Geen last van. Maak regelmatig een wandelingetje met telefoon in zak en bluetooth op mijn hoofd. Ook op werk gaat het meestal goed. Maar daar vliegt zoveel signaal rond (wifi, andere bluetooth etc), dat het me niet verbaasd dat er wel eens een storing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024

Hier ook geen last van.
BT oortjes voor hardlopen, telefoon in de zak gaat prima.
BT koptelefoon en telefoon ergens ver weg aan de lader gaat ook prima

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bribrab
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-08 12:55

Ja, ik heb die ervaring ook. Sterker nog: dit is voor mij de reden om als volgende tel geen Oneplus meer te overwegen. Ik ervaar verschillende problemen met bluetooth: hoofdtelefoon (een Philips NC, exacte type even onbekend) is niet te gebruiken met telefoon in de zak inderdaad. Het verschilt wel per apparaat: ik heb ook Sony oortjes voor tijdens het sporten en als ik die gebruik werkt Bluetooth wel prima met de telefoon in de zak. Een stel goedkope oortjes uit China leverden dezelfde problemen op als de Philips hoofdtelefoon. Het beperkt zich bij mij niet tot oortjes en hoofdtelefoons. Ik kan de Oneplus ook niet fatsoenlijk gebruiken in m'n auto: de verbinding valt daar steeds weg. Je zou kunnen zeggen dat het geen Oneplus probleem is maar dat het ook aan die andere apparatuur kan liggen, ware het niet dat ik een Samsung A3 van het werk heb en daarmee geen van die problemen kan reproduceren. Ik ken wat mensen die de Oneplus X hebben gehad en hun telefoon om dezelfde reden vervangen hebben door een ander merk. Omdat je er, tot deze post, niet zoveel over leest durf ik er voor een volgende telefoon dus ook niet zonder meer vanuit te gaan dat ze dit probleem met de Oneplus 6 wel gefixt zullen hebben. Vind het echt jammer, want verder vind ik het een geweldige telefoon. Maar dit levert mij gewoon net iets teveel frustratie op (en dwingt me voor zakelijke calls in de auto dus een tweede telefoon aan te houden ipv gebruik te kunnen maken van de dual sim functionaliteit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14-09 22:10

Processorkoeler

Geen stock koeler

Is er hier iemand die de app "Wifi Analyzer" gebruikt? Ik gebruik(te) deze best vaak, alleen werkt deze app niet op mijn OnePlus 3T. De app ziet geen enkel netwerk. WiFi e.d staat aan, zoals altijd. App 2 weken niet gebruikt, maar nu werkt ie niet meer goed.

Ook al opnieuw geïnstalleerd, rebooted, etc. Iemand die ditzelfde heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
Processorkoeler schreef op zondag 22 april 2018 @ 23:00:
Is er hier iemand die de app "Wifi Analyzer" gebruikt? Ik gebruik(te) deze best vaak, alleen werkt deze app niet op mijn OnePlus 3T. De app ziet geen enkel netwerk. WiFi e.d staat aan, zoals altijd. App 2 weken niet gebruikt, maar nu werkt ie niet meer goed.

Yep, dat probleem had ik ook :p. Sinds Oreo werkt deze bij mij niet meer in ieder geval. Daarvoor gebruik ik nu de classic variant die het wel doet. Dat is deze: https://play.google.com/s...roc.wifi.analyzer.classic. Nu werkt het weer gewoon zoals vanouds.

[ Voor 16% gewijzigd door Anonymoussaurus op 23-04-2018 00:46 ]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Processorkoeler schreef op zondag 22 april 2018 @ 23:00:

Bij mij werkt ie nog gewoon op m'n OP3. Heb je wel de machtigingen goed staan? Zonder locatie machtiging werkt de app niet meer.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Laguna schreef op maandag 23 april 2018 @ 01:12:
Bij mij werkt ie nog gewoon op m'n OP3. Heb je wel de machtigingen goed staan? Zonder locatie machtiging werkt de app niet meer.
Dat was inderdaad ook een dingetje. Die had vanwege Android Oreo die permissie ineens nodig. Toen maar weggesodemieterd en de classic-variant gedownload.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:02
Anonymoussaurus schreef op maandag 23 april 2018 @ 01:32:
[...]

Dat was inderdaad ook een dingetje. Die had vanwege Android Oreo die permissie ineens nodig. Toen maar weggesodemieterd en de classic-variant gedownload.
Oreo verandert daar niks aan hoor, vrij zeker de schuld van de ontwikkelaar :)

Een app hoeft zich pas aan een nieuwe Android versie te houden (Oreo in dit geval) wanneer de app aangeeft compatible te zijn (door middel van de targetSdkVersion, een ontwikkelaar geeft zo aan de nieuwe rechten en plichten (features en eisen :+) te ondersteunen). Richt (target) de app nog een oudere versie, dan houdt Android daar rekening mee en gelden de veranderingen nog niet, er zou dus niks moeten veranderen. Richt de app zich op Oreo, dan zou de ontwikkelaar het getest moeten hebben. Overigens is erop op dit gebied helemaal ook niks veranderd in Oreo. In alle gevallen waarschijnlijk niet de schuld van Oreo, maar van de ontwikkelaar ;)

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Anonymoussaurus schreef op maandag 23 april 2018 @ 01:32:
[...]

De classic versie werkt prima. Ik heb ook bij de "nieuwe" gewoon locatie toegestaan, et cetera. Die werkt niet. Classic werkt dus prima, dus ik gebruik lekker de classic. Toch raar! #OP3Tissues

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Processorkoeler schreef op maandag 23 april 2018 @ 20:49:
[...]

De classic versie werkt prima. Ik heb ook bij de "nieuwe" gewoon locatie toegestaan, et cetera. Die werkt niet. Classic werkt dus prima, dus ik gebruik lekker de classic. Toch raar! #OP3Tissues
Aan de hand van deze vraag de app weer eens geopend. Werkt ook hier niet meer (OnePlus 3) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
  • Laatst online: 13:55
WiFi analyzer werkt hier nog prima op de 3 icm oreo. Beide gewoon laatste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
OnePlus heeft Open Beta 35/26 aangekondigd en double tap to lock toegevoegd: OxygenOS Open Beta 35 for the OnePlus 3 and 26 for the OnePlus 3T

Downloads: nog niet beschikbaar.
Hey everyone,

We're back with the newest Open Beta builds for the OnePlus 3 and 3T

Changelog:

Launcher
  • Supported double-tap to lock screen
  • Improved search history for App drawer
File manager
  • Hide lock-box entry in guest mode
  • Optimizedscanninglogic for large files
Please keep in mind that this is beta software. These builds are sometimes not as stable as our official OTAs generally are. By installing this update, you accept the potential risks.

And please remember to tell us about any bugs you may find using the bug report forums, found here. https://forums.oneplus.net/feedback/

Please note:
  1. If you have already flashed an Open Beta (you are currently running the latest Open Beta) you will receive this new build as an OTA.
  2. If you ARE NOT running open beta software and would like to, please refer to the flashing instructions and the full ROM found on the downloads page here: http://downloads.oneplus.net/
  3. Once you migrate to the Beta path, you will continue to receive Open Beta OTAs. You will NO LONGER receive the regular Official Stable OTAs.
  4. Moving back to the Official OTA path from the Beta path will require a full install and clean flash (FULL WIPE of all data and cache)
Make sure to let us know how you feel about the beta builds here in the thread too, we are watching.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:02
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 13:06:
OnePlus heeft Open Beta 35/26 aangekondigd en double tap to lock toegevoegd

[...]
Launcher
Supported double-tap to lock screen
Begrijp ik dit nou goed: ondersteunen ze double-tap to lock alleen in de launcher? Ik had het eerder verwacht zoals custom roms dat al jaren doen, double-tap to sleep op de statusbar, werkt in iedere app. Dit is ook maar een halve oplossing. 8)7

Anyway, IMO is deze optie ook niet meer nodig aangezien je al double-tap actions kan koppelen aan buttons. Zo lock ik mijn telefoon altijd door 2x op de home button te drukken.

[ Voor 3% gewijzigd door P1nGu1n op 24-04-2018 14:10 ]

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

P1nGu1n schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 13:19:
[...]

Anyway, IMO is deze optie ook niet meer nodig aangezien je al double-tap actions kan koppelen aan buttons. Zo lock ik mijn telefoon altijd door 2x op de home button te drukken.
Zo heb ik het ook al heel lang ingesteld, maar double-tap to lock is misschien toch wel een handige toevoeging. Al duurt het echt al veel te lang dat OP een reguliere update heeft uitgerold.

[ Voor 8% gewijzigd door Laguna op 25-04-2018 03:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:59

ikt

2 app updates

Hadden ze deze niet gewoon via Google Play kunnen pushen? :+

Ze hebben die nota bene al op Google Play staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orbit_ph
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 23:32
Nyarlathotep schreef op maandag 26 maart 2018 @ 20:57:
Ik heb me al rot gezocht, maar ben er nu echt klaar mee: pop-ups bovenin je scherm van WhatsApp, FB Messenger en andere apps. En het lukt écht niet om deze uit te zetten!
Het is pas sinds kort dat ik dit (weer) zie. Mega irritant, om door alles heen die peeks te zien van apps.

Hoe zet ik dit weer uit? In Whatsapp heb ik pop-up al uit staan, maar het helpt niet. In het notificatie centrum van Android zie ik ook niets wat dit kan tegengaan. Ik word er echt helemaal gek van :(

Edit: Tot overmaat van ramp worden de instellingen die ik maak voor WhatsApp in het Settings scherm doodleuk steeds weer terug gezet naar de standaard waarden...
Iemand toevalligerwijs dit probleem al getackled? geen van de opties werkt. Ondervind dit op een OnePlus 3 en OnePlus 3t. Er moet een verband zijn tussen de nieuwe manier van notificaties en de applicaties.

Weinig nuttige zaken kunnen vinden hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Zet de importance van de notificatie naar high ipv urgent? Dan zou peek niet meer voor moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
ikt schreef op woensdag 25 april 2018 @ 08:16:
2 app updates

Hadden ze deze niet gewoon via Google Play kunnen pushen? :+

Ze hebben die nota bene al op Google Play staan
Waar haal je die vandaan? Geen enkele notificatie bij mij, ook niet bij handmatig checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Sinds 8.x.x vind ik sowieso dat apps heel veel om locatie zeuren. Ik wilde net oortjes connecten en die vroeg om locatie? Waarom? Echt totaal irrelevant..

[ Voor 175% gewijzigd door Processorkoeler op 26-04-2018 00:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Processorkoeler schreef op donderdag 26 april 2018 @ 00:16:
Sinds 8.x.x vind ik sowieso dat apps heel veel om locatie zeuren. Ik wilde net oortjes connecten en die vroeg om locatie? Waarom? Echt totaal irrelevant..
Dat is toch juist super!
In 7 werd het niet gevraag en werd het meestal gewoon automatisch toegestaan. Je bent er toen immers akkoord mee gegaan tijdens installatie.
Dat is sinds 8 niet meer en moet je voor iedere permissie apart toestemming geven. Dit maakt jou (en daarmee ontwikkelaars) bewust.
Nu kun je dus gewoon op nee klikken, in jouw voorbeeld. In 7 niet, nouja, ergens in de krochten van je instellengenmenu. Dat is toch juist een hele fijne feature dan?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

EWK schreef op donderdag 26 april 2018 @ 07:21:
[...]

Dat is toch juist super!
In 7 werd het niet gevraag en werd het meestal gewoon automatisch toegestaan. Je bent er toen immers akkoord mee gegaan tijdens installatie.
Dat is sinds 8 niet meer en moet je voor iedere permissie apart toestemming geven. Dit maakt jou (en daarmee ontwikkelaars) bewust.
Nu kun je dus gewoon op nee klikken, in jouw voorbeeld. In 7 niet, nouja, ergens in de krochten van je instellengenmenu. Dat is toch juist een hele fijne feature dan?
Ah, dat wist ik niet. Ik dacht dat 7 dus 'geen' locatie ding had, en dat het in 8 erbij kwam. Maar als ik het in sommige apps weiger dan is dat niet erg? Lijkt me handig als Google Maps bijvoorbeeld wél locatie heeft, maar om een of andere random (voorbeeld) Notepad app dat te geven...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Processorkoeler schreef op donderdag 26 april 2018 @ 15:22:
Maar als ik het in sommige apps weiger dan is dat niet erg? Lijkt me handig als Google Maps bijvoorbeeld wél locatie heeft, maar om een of andere random (voorbeeld) Notepad app dat te geven...
Nee, dat is geen enkel probleem. Tenzij de app stopt met werken als je bepaalde permissies intrekt, maar dan is het maar de vraag of je die app überhaupt wilt blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 12:58
Hoi allemaal! Ik ben nog steeds de trotse bezitter van een OP3, maar ik heb een vraagje waar ik niet uit kom.

Ik moet een foto van iets maken met een minimale grootte van 200 kb en een kwaliteit van 200 dpi. Als ik een foto maak, is het echter elke keer 96 dpi.

Hoe kan ik dit fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
GrazendeKoe schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 11:42:
Hoi allemaal! Ik ben nog steeds de trotse bezitter van een OP3, maar ik heb een vraagje waar ik niet uit kom.

Ik moet een foto van iets maken met een minimale grootte van 200 kb en een kwaliteit van 200 dpi. Als ik een foto maak, is het echter elke keer 96 dpi.

Hoe kan ik dit fixen?
Hoe staan je camera-instellingen? Hij moet op 4:3 staan, want anders wordt de resolutie gecropped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
@carebaer
Misschien snap ik je niet goed, maar je hebt het over dpi. Dots per inch dus.
Dpi wordt bepaald door aantal pixels en formaat. Aantal pixels wordt door de hardware van de camera bepaald. Het formaat is gewoon een instelling, die in de telefoon niet aan te passen is volgens mij.

Als je van jouw foto de formaat instellingen aanpast, pas je de dpi indirect dus ook aan. Dat kan met programma's als irfanview of iets vergelijkbaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omer
  • Laatst online: 14-09 00:03
EWK schreef op donderdag 26 april 2018 @ 07:21:
[...]

Dat is toch juist super!
Dank, nuttige info in je mail. ... Echter: Het beantwoordt nog niet de vraag waarom oortjes in godsnaam locatie-permissie nodig hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Omer schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 09:15:
[...]

Dank, nuttige info in je mail. ... Echter: Het beantwoordt nog niet de vraag waarom oortjes in godsnaam locatie-permissie nodig hebben :)
Hij heeft je locatie helemaal niet nodig lijkt me, hij wil je locatie. Dat is wat anders.
Waarom ze dat willen? Dat moet je aan de maker van de app vragen, niet hier ;).
Werkt de app niet (goed) meer als je op nee klikt?

[ Voor 10% gewijzigd door EWK op 28-04-2018 12:17 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omer
  • Laatst online: 14-09 00:03
EWK schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 12:15:
[...]

Hij heeft je locatie helemaal niet nodig lijkt me, hij wil je locatie. Dat is wat anders.
Dat weet ik niet, dat moet je aan Processorkoeler vragen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Omer schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 17:13:
[...]

Dat weet ik niet, dat moet je aan Processorkoeler vragen 8)
Tag hem ff dan :9
@Processorkoeler

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

EWK schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 12:15:
[...]

Geen idee eerlijk gezegd, ik heb op 'ja' gedrukt. Zal volgende keer eens 'nee' doen en kijken wat er gebeurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Ik heb het wel vaker voorbij zien komen, maar ik kan het niet meer vinden: sinds een paar dagen heb ik ineens last van 'sound-ducking'. Dat is in principe normaal als er een notificatie binnenkomt, maar er komt dus helemaal geen notificatie. Ik luister dan naar muziek via oortjes. Vervolgens hoor ik een notificatiegeluidje maar is er helemaal geen notificatie. Rete irritant.

Iemand die weet wat het is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Goh, ik dacht dat ik gek was.. Het is bij mij altijd wanneer ik in de auto zit (en de boel is verbonden met Bluetooth, geen muziek aan overigens). Wanneer ik uitstap dan blijkt er helemaal geen notificatie te zijn geweest. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@Anonymoussaurus

Toevallig dit fenomeen ook al regelmatig ondervonden, maar niet in combinatie met earphones (mogelijk wel connectie middels bluetooth met carkit/portable speaker). Het wordt tijd dat OP, na ons een half jaar te laten wachten, weer eens een software update uitrolt met de nodige bugfixes en security updates.

[ Voor 20% gewijzigd door Laguna op 04-05-2018 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Laguna schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 17:00:
@Anonymoussaurus

Toevallig dit fenomeen ook al regelmatig ondervonden. Het wordt tijd dat OP na ons een half jaar te laten wachten, weer eens een software update uitrolt met de nodige bugfixes en security updates.
Maar ik heb dit probleem nooit eerder gehad met m'n earphones. Erg raar. Ik vind het overigens ook vervelend dat we geen updates meer hebben gekregen. Wellicht zijn ze hard bezig met 8.1, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 12:33
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 17:01:
[...]

Maar ik heb dit probleem nooit eerder gehad met m'n earphones. Erg raar. Ik vind het overigens ook vervelend dat we geen updates meer hebben gekregen. Wellicht zijn ze hard bezig met 8.1, geen idee.
Het zou me niet verbazen als we pas weer een update krijgen als 8.1 klaar is en daarvoor alleen nog wat beta updates. Daarna zal het wel snel afgelopen zijn qua support. Het enige wat dan nog als updates zouden moeten komen is ter beveiliging... en laten die monthly security patches nu al standaard flink achterlopen :+

Zodra Android 9 LineageOS verschijnt stap ik over op custom roms, of misschien al eerder als we na de 8.1 patch in de zomer maanden niets meer geupdate krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
flippiej schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 17:06:
[...]
en laten die monthly security patches nu al standaard flink achterlopen :+
Wat dat betreft vind ik de Nokia 5 die ik hier heb liggen echt geweldig. Minstens één update per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
[...]

Het zou me niet verbazen als we pas weer een update krijgen als 8.1 klaar is en daarvoor alleen nog wat beta updates. Daarna zal het wel snel afgelopen zijn qua support. Het enige wat dan nog als updates zouden moeten komen is ter beveiliging... en laten die monthly security patches nu al standaard flink achterlopen :+
Zou me niet verbazen. Straks komt de Oneplus 6 uit. Misschien wel een mooi moment om mijn Oneplus 3 weg te doen. In principe werkt ie prima, nog steeds 4,5u minimaal en 6u maximaal SoT en 16 uur standby tot ie opnieuw opgeladen wordt dagelijks. Ja de camera is niet het beste, het scherm is gedateerd zonder 2:1 verhouding, er zit geen nieuwe Snapdragon in. Maar voor de rest ben ik nog prima tevreden met mijn Oneplus 3.

Zit nu ook een beetje te dubben: waarom überhaupt overstappen op iets anders? Een Oneplus 6 zal wel minimaal €500 kosten aldus de geruchten, een 5T is goedkoper maar voor mij te weinig om een overstap te rechtvaardigen. Nog meer Oneplus 3 bezitters die zich afvragen of ze überhaupt wel wat nieuws moeten halen en zo ja wat? Bedoel straks is de Oneplus 6 een feit en kun je wachten op de 6T die geheid gaat komen. En zo blijf je bezig. En zolang de Oneplus 3 zijn ding blijft doen is overstappen op iets nieuws pure first world problems.

Bedoel de toestellen uit 2018 tot dusver zijn natuurlijk om je vingers bij af te likken qua specificaties. Uiteraard. Maar of ik zin heb om een bijbetaling van €400 tot meer zo bij te leggen.. het blijft veel geld. Zeker als je huidige toestel nog prima in staat is om te whatsappen, internetten, social media gaande te houden, wat snapshots te maken en muziek te luisteren. Ben dus nu op het punt beland dat ik gewoon mijn Oneplus 3 blijf gebruiken tot de accu echt achteruit gaat, scherm kapot gaat of wat dan ook.
yannickie111 schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 11:03:
[...]

Ik vond het echt een geslaagd event. Een klein beetje anders dan in de omschrijving (het was na 2 rondes/potjes per team al 20:00 uur, dus tijd om naar de kroeg te gaan), maar dit lichtelijk chaotische maakt het speels en leuk.
Lang verhaal kort, toffe potjes lasergamen en genieten van biertjes van Oneplus. En sowieso leuk om een beetje te socialisen met andere Oneplus fans en het PR team.

Voor elk team had oneplus voor de beste 2 een prijs. Naar huis gegaan met een oneplus backpack :o
https://oneplus.net/nl/oneplus-travel-backpack
Ghe, ik was daar ook aanwezig. Kreeg idd een dag van tevoren de mail van wil je erbij aanwezig zijn? En ik dacht: ach waarom ook niet? Lasergamen was leuk maar kort. Na afloop het café was gezellig druk en prima. Ging naar huis met een notitieblok 8) Heb wel gezien hoe iemand een backpack won door stickers op zijn hoofd te plakken. Wat je al niet doet voor goodies :+

[ Voor 21% gewijzigd door Joosie200 op 04-05-2018 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Joosie200 schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 21:37:
[...]
Nog meer Oneplus 3 bezitters die zich afvragen of ze überhaupt wel wat nieuws moeten halen en zo ja wat?
Jup. Enige wat ik minder vind zijn de bugs van de laatste updates. Voor de rest 0 klachten. Nog altijd bloedsnel.

Ik heb gekeken naar de S9+, maar het waardeloze updatebeleid zorgt ervoor dat ik nooit een Samsung zal nemen. OP6 lijkt aantrekkelijk, maar die moet zich eerst nog bewijzen (en die gare notch is ook 10x niks imho, dat doet Samsung veel mooier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:03
S_Chief schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 00:19:
[...]

Jup. Enige wat ik minder vind zijn de bugs van de laatste updates. Voor de rest 0 klachten. Nog altijd bloedsnel.

Ik heb gekeken naar de S9+, maar het waardeloze updatebeleid zorgt ervoor dat ik nooit een Samsung zal nemen. OP6 lijkt aantrekkelijk, maar die moet zich eerst nog bewijzen (en die gare notch is ook 10x niks imho, dat doet Samsung veel mooier).
Beveiligingsupdates zijn vrij rap hoor, duurt nooit langer dan 1.5-2 maand. Grote updates duren wel iets langer. Het is in elk geval beter dan eerder (ik heb een s8 plus)

De s9 heeft treble, dus dat zou nog sneller moeten gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ook ik ben nog prima tevreden met de 3. Mag nog prima een jaar mee, langer ook als de accu 't een dag blijft redden. Ik zie geen meerwaarde in sneller wanneer deze snel genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:18
@418O2 Volgens mij zitten we nu al 5 maanden te wachten op een update. Mijn laatste is van december iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
418O2 schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 00:23:
[...]

Beveiligingsupdates zijn vrij rap hoor, duurt nooit langer dan 1.5-2 maand. Grote updates duren wel iets langer. Het is in elk geval beter dan eerder (ik heb een s8 plus)

De s9 heeft treble, dus dat zou nog sneller moeten gaan
Hopelijk. Keek even in het Note 8 topic (vind ik ook een prachtig toestel) en daar gaat het alleen maar over updates.. Een ander irritatiepunt is dat TouchWiz nog steeds niet zo vlot voelt als OxygenOS (OP3 en S8+ naast elkaar gehad). Ja, het is al -veel- beter dan vroeger, maar ze zijn er nog niet.

Begrijp mij niet verkeerd, heb geen haat tegen Samsung oid (heb zelfs een Galaxy Tab A 10.1 die op zich prima bevalt voor wat browsen en Netflix), maar als ik 900 euro uitgeef dan wil ik dat alles 100% is.

Misschien dat ik volgend jaar wel de S10 neem oid. :p OP6 twijfel ik ook over.

Anyway, sorry voor de offtopic. OP, schiet eens op met een update, anders lijken jullie op Samsung. :+

[ Voor 5% gewijzigd door S_Chief op 05-05-2018 11:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
[...]

Zodra Android 9 LineageOS verschijnt stap ik over op custom roms, of misschien al eerder als we na de 8.1 patch in de zomer maanden niets meer geupdate krijgen.
tiguan schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 11:24:
@418O2 Volgens mij zitten we nu al 5 maanden te wachten op een update. Mijn laatste is van december iig.
Dat denk ik niet. Ik denk dat we binnenkort echt nog wel een update krijgen. Even over die security-patches: welke grote beveiligingslekken zijn er nou aan het licht gekomen tussen december en nu? Volgens beveiligingsonderzoekers is die kans vaak erg klein (de meeste malware wordt nog verspreid doordat je als gebruiker zelf dingen installeert en dat staat los van security-patches). Bovendien heb je vaak meer dan 2-3 lekken nodig om toegang te krijgen.

nieuws: Interview Karsten Nohl: Niemand hackt een Android-toestel via een enk...
Dat er patches ontbreken op Android-toestellen, betekent
niet dat ze meteen openliggen voor hacks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Naast Outlook en TomTom Speed Cameras worden vandaag ook Whatsapp en NOS tegengehouden.. Ongelooflijk. Pas wanneer ik de app open komen de meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 12:33
S_Chief schreef op zondag 6 mei 2018 @ 12:57:
Naast Outlook en TomTom Speed Cameras worden vandaag ook Whatsapp en NOS tegengehouden.. Ongelooflijk. Pas wanneer ik de app open komen de meldingen.
Whatsapp doet dat bij mij eens in de paar maanden (Hangouts ook). Bij mij wordt het gefixed als ik alle data van de app verwijder en opnieuw inlog, dan doet het het weer prima voor een aantal maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Sinds ik terug ben op Nougat en PNF heb geïnstalleerd is dat probleem bij mij nog steeds weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Goed nieuws iedereen! Er is gisteravond een grote update verschenen voor de 3 en 3T, in de vorm van HydrogenOS. Wij kunnen dus binnenkort ook een update verwachten als het goed is: http://www.oneplusbbs.com/thread-4113936-1-1.html

Changelog:
system
- Add face unlock function to unlock
- Add picture-in-picture, video playback as you like
- Add new auto-fill, no need to remember long passwords
- Added smart text selection to intelligently identify text highlights
- New and quick setting design, better use experience

Gallery
- Support photo cloud synchronization
- Add photo maps to view photos by location
- Image Supported by Shot On OnePlus Share
- Add trash feature

communication
- Add caller number recognition
- Support for adding emergency information in profile information
- Contacts support alphabet navigation

Document management
- Newly increased file management function

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Anonymoussaurus schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 14:26:
Goed nieuws iedereen! Er is gisteravond een grote update verschenen voor de 3 en 3T, in de vorm van HydrogenOS. Wij kunnen dus binnenkort ook een update verwachten als het goed is: http://www.oneplusbbs.com/thread-4113936-1-1.html

Changelog:

[...]
Ik mis het regeltje bugfixes, dat is voor mij toch wel het belangrijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Valt mij op dat ik al een tijd niet meer zie hoe lang het duurt totdat het toestel weer volledig is opgeladen.. Vroeger zag ik altijd "xx until fully charged." Zit nu al even te zoeken maar ik kan er niets over vinden. Is dit weggehaald door OnePlus of? In het batterijmenu staat het nog wel.

[ Voor 7% gewijzigd door S_Chief op 11-05-2018 02:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Laguna schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 15:01:
Ik mis het regeltje bugfixes, dat is voor mij toch wel het belangrijkste.
Let wel dat de changelog niet compleet identiek is aan die van OxygenOS. Tuurlijk zullen er bugfixes zijn.
S_Chief schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 02:29:
Valt mij op dat ik al een tijd niet meer zie hoe lang het duurt totdat het toestel weer volledig is opgeladen.. Vroeger zag ik altijd "xx until fully charged." Zit nu al even te zoeken maar ik kan er niets over vinden. Is dit weggehaald door OnePlus of? In het batterijmenu staat het nog wel.
Goed opgemerkt. Denk dat ze dit inderdaad weggehaald hebben. In de batterijinstellingen is het nog wel te vinden inderdaad.

[ Voor 47% gewijzigd door Anonymoussaurus op 11-05-2018 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Wel vreemd, want de 5T doet het wel (viel mij op in een filmpje ergens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

S_Chief schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 12:43:
Wel vreemd, want de 5T doet het wel (viel mij op in een filmpje ergens).
Oftewel bug :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Nope: https://forums.oneplus.com/threads/until-full-time.562702/

Wel maf dat ze het voor de 5T laten en bij de 3(T) "by design" verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

S_Chief schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 18:01:
[...]

Nope: https://forums.oneplus.com/threads/until-full-time.562702/

Wel maf dat ze het voor de 5T laten en bij de 3(T) "by design" verwijderen.
Wat een onzin. Het niveau qua support van OnePlus valt me sowieso tegen, enige wat ze kunnen bij problemen is een factory reset adviseren of vragen je toestel op te sturen. Al is dat helaas bij vrijwel alle bedrijven zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Don't shoot the messenger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
OnePlus heeft Open Beta 36/27 aangekondigd en daarmee zitten de toestellen op een security-patch van mei: OxygenOS Open Beta 36 for the OnePlus 3 and 27 for the OnePlus 3T

Downloads:
Hey everyone,

Here is the latest open beta builds for OnePlus 3 and 3T

Release notes

System
  • Updated Android security patch to May
Launcher
  • Added Toolbox Card in shelf
  • Added Hidden Space in app drawer
  • Added support for editing dynamic icons(weather,clock and calendar)
OnePlus Switch
  • Optimized user interface for backup & restore
  • Optimized logic for time remaining
  • General bug fixes and stability improvements
Please keep in mind that this is beta software. These builds are sometimes not as stable as our official OTAs generally are. By installing this update, you accept the potential risks.

And please remember to tell us about any bugs you may find using the bug report forums, found here. https://forums.oneplus.com/feedback/

Please note:
  1. If you have already flashed an Open Beta (you are currently running the latest Open Beta) you will receive this new build as an OTA.
  2. If you ARE NOT running open beta software and would like to, please refer to the flashing instructions and the full ROM found on the downloads page here: http://downloads.oneplus.com/
  3. Once you migrate to the Beta path, you will continue to receive Open Beta OTAs. You will NO LONGER receive the regular Official Stable OTAs.
  4. Moving back to the Official OTA path from the Beta path will require a full install and clean flash (FULL WIPE of all data and cache)
Make sure to let us know how you feel about the beta builds here in the thread too, we are watching.

[ Voor 16% gewijzigd door Anonymoussaurus op 16-05-2018 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb last van problemen bij playback van grote audio bestanden, bij podcasts vooral. Zelfde als hier:
https://www.reddit.com/r/...utm_source=reddit-android

Is daar een fix voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whistleblazer
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-09 23:43
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 17:54:
OnePlus heeft Open Beta 36/27 aangekondigd en daarmee zitten de toestellen op een security-patch van mei: OxygenOS Open Beta 36 for the OnePlus 3 and 27 for the OnePlus 3T

Downloads: nog niet beschikbaar.

[...]
Ging er binnenkort ook geen gewone update komen? Ondertussen bijna 5 maand geleden en de laatste beveiligingsupdate is ook van december geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
whistleblazer schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 21:39:
Ging er binnenkort ook geen gewone update komen? Ondertussen bijna 5 maand geleden en de laatste beveiligingsupdate is ook van december geleden.
Er is een week geleden een HydrogenOS-update geweest, dus kan niet lang meer duren ;). Psst: bevat onder andere Face Unlock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:41
Bevat die (stable) update toevallig ook een fix voor de 5GHz roaming bug? Dat de telefoon blijft plakken op een AP zelfs als de signaalsterkte 0,01 is terwijl er een ander AP met een signaalsterkte van 99,99 is?

Meen toentertijd meteen na de laatste stable update gezien te hebben dat dit in de daarop volgende beta zat, maar weet dat niet zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
RobertMe schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 22:07:
Bevat die (stable) update toevallig ook een fix voor de 5GHz roaming bug? Dat de telefoon blijft plakken op een AP zelfs als de signaalsterkte 0,01 is terwijl er een ander AP met een signaalsterkte van 99,99 is?

Meen toentertijd meteen na de laatste stable update gezien te hebben dat dit in de daarop volgende beta zat, maar weet dat niet zeker.
Ik ken het probleem en heb er zelf ook veel last van. In de bèta's is dit sowieso opgelost. Eigenlijk not-done dat dit nog steeds niet is opgelost met een hot-fix. Staat niets over in de changelog, maar goed. Ben nu ook bang dat die HydrogenOS-update juist achterloopt op OxygenOS in plaats van andersom.. Bugs worden sowieso opgelost in nieuwe versies, dus denk niet dat ze dat nog specifiek gaan melden. Meestal is het gewoon "General bug fixes and improvements" :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoschR
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 15:42
Joosie200 schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 21:37:
[...]

Zit nu ook een beetje te dubben: waarom überhaupt overstappen op iets anders? Een Oneplus 6 zal wel minimaal €500 kosten aldus de geruchten, een 5T is goedkoper maar voor mij te weinig om een overstap te rechtvaardigen. Nog meer Oneplus 3 bezitters die zich afvragen of ze überhaupt wel wat nieuws moeten halen en zo ja wat?
[...]
Hier zelfde verhaal. Leuk een nieuwe telefoon, maar waarom? Denk dat ik m'n 3 verder ga afslijten...

OV | 2kap '99 131m² | Quatt Duo | Intergas Kombi Kompakt HRE 28/24 '13 | Honeywell T6 | 13 x 435wp SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Anonymoussaurus schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 23:51:
[...]

Ik ken het probleem en heb er zelf ook veel last van. In de bèta's is dit sowieso opgelost. Eigenlijk not-done dat dit nog steeds niet is opgelost met een hot-fix. Staat niets over in de changelog, maar goed. Ben nu ook bang dat die HydrogenOS-update juist achterloopt op OxygenOS in plaats van andersom.. Bugs worden sowieso opgelost in nieuwe versies, dus denk niet dat ze dat nog specifiek gaan melden. Meestal is het gewoon "General bug fixes and improvements" :O
En ik maar denken dat Android gewoon ruk is met roamen... Goed om te weten dat het echt aan mijn toestel ligt, hoef ik ook niet verder te kloten in de settings van mijn AP's :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
Hebben meer mensen er last van dat de app drawer wat traag is? Deze lijkt een wat lage framerate te hebben. Laatst een factory reset gedaan, toen was het even weer goed, maar na een paar dagen toch weer traag. Terwijl ik verder nooit en nergens last heb van enige vorm van stuttering, alles is altijd soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
The__Virus schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 09:18:
Hebben meer mensen er last van dat de app drawer wat traag is? Deze lijkt een wat lage framerate te hebben. Laatst een factory reset gedaan, toen was het even weer goed, maar na een paar dagen toch weer traag. Terwijl ik verder nooit en nergens last heb van enige vorm van stuttering, alles is altijd soepel.
Laat me raden: je hebt ook vertragingen als je de recent-knop en home-knop een keer indrukt? Ik had ook wat inputlag, maar sinds de overstap naar Nova hier dus geen last meer van. Veel sneller en meer opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
Anonymoussaurus schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 11:58:
[...]

Laat me raden: je hebt ook vertragingen als je de recent-knop en home-knop een keer indrukt? Ik had ook wat inputlag, maar sinds de overstap naar Nova hier dus geen last meer van. Veel sneller en meer opties.
Nee het vreemde is dus dat dat allemaal heel soepel loopt. Het is puur alleen de app drawer. Het openen daarvan gaat ook soepel, alleen er in scrollen is niet soepel. Ik heb History en Quick Search al uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Exocet schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 18:46:
Ik heb last van problemen bij playback van grote audio bestanden, bij podcasts vooral. Zelfde als hier:

Is daar een fix voor?
Geen podcast luisteraars hier?
Dit is dus kennelijk een interne audio player issue in Oxygen OS , meerdere oneplus toestellen hebben dit probleem.

https://forums.oneplus.co...odcasts-correctly.787892/
https://forums.oneplus.co...st-playback-issue.477817/
https://forums.oneplus.co...st-playback-issue.739105/

[ Voor 4% gewijzigd door Exocet op 17-05-2018 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
Hier af en toe wel eens iets raars met Antennapod, afsluiten en herstart is dan voldoende.
Exocet schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 09:10:
[...]

Dit is dus kennelijk een interne audio player issue in Oxygen OS , meerdere oneplus toestellen hebben dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-09 13:52
[...]

Ik heb dat probleem ook maar slechts met 1 bepaalde podcast. Al de rest heeft dit niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
superiscch schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 09:25:
[...]

Ik heb dat probleem ook maar slechts met 1 bepaalde podcast. Al de rest heeft dit niet
Maar luister je wel andere "langere" podcasts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Exocet schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 12:19:
[...]

Maar luister je wel andere "langere" podcasts?
Yep, vaak podcasts van meer dan uur, zelfs één die meestal episodes van 2+ uur heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
superiscch schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 12:44:
[...]

Yep, vaak podcasts van meer dan uur, zelfs één die meestal episodes van 2+ uur heeft
Kennelijk kan het aan de encoding liggen:
https://forum.xda-develop...k-problems-t3465343/page1

Ik heb dit bijvoorbeeld met de podcast Met Nerds om Tafel.

[ Voor 8% gewijzigd door Exocet op 17-05-2018 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Exocet schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 18:46:

Is daar een fix voor?
Ik luister podcasts met de app "Podcast Addict" en ik heb geen last van het probleem dat je noemt.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
GreNade schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 15:13:
[...]

Ik luister podcasts met de app "Podcast Addict" en ik heb geen last van het probleem dat je noemt.
Ik gebruik precies dezelfde app. Welke oneplus heb je met welke versie van het OS?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA

WCA

Exocet schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 15:14:
[...]

Ik gebruik precies dezelfde app. Welke oneplus heb je met welke versie van het OS?
Oneplus 3T, OOS 5.0.1 met de nieuwste versie van Podcast Addict. Ik kan skippen in de podcast, zowel in de interface van PA als via de bluetooth controls van mijn auto. Gaat helemaal prima. Playback gaat ook gewoon vloeiend.

Heel af en toe heb ik dat ie onbedoeld doorspoelt, dan moet ik 'm eventjes pauzeren en dan weer resumen.

[ Voor 33% gewijzigd door WCA op 17-05-2018 15:17 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
GreNade schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 15:15:
[...]

Oneplus 3T, OOS 5.0.1 met de nieuwste versie van Podcast Addict. Ik kan skippen in de podcast, zowel in de interface van PA als via de bluetooth controls van mijn auto. Gaat helemaal prima. Playback gaat ook gewoon vloeiend.

Heel af en toe heb ik dat ie onbedoeld doorspoelt, dan moet ik 'm eventjes pauzeren en dan weer resumen.
Toch wel vreemd dan, bij mij is het consequent mis bij langere episodes. Geen idee wat er dan anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ik heb die google camera geïnstalleerd, maar hoe krijg ik die standaard gestart vanaf het startscherm of via dubbeldrukken op de aan/uit knop?
App staat al als standaard camera app...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
[...]

Met Pocketcasts nergens last van!
[edit: Ik hoef dan ook niet te skippen in de casts, hij onthoudt waar ik gebleven ben]

[ Voor 7% gewijzigd door Sahi_NL op 22-05-2018 13:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superiscch
Jelte schreef op maandag 21 mei 2018 @ 15:38:
Ik heb die google camera geïnstalleerd, maar hoe krijg ik die standaard gestart vanaf het startscherm of via dubbeldrukken op de aan/uit knop?
App staat al als standaard camera app...
Spijtig genoeg is er geen mogelijk om dit te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Sahi_NL schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 12:53:
[...]

[edit: Ik hoef dan ook niet te skippen in de casts, hij onthoudt waar ik gebleven ben]
Bedankt voor de tip, zal eens proberen.

Al zie ik het niet zo zitten om alles over te zetten... Heb al zo veel podcasts verzameld en geluisterd. 😀
Er zou eigenlijk een centrale plek moeten zijn waar je je kunt abonneren en die je voortgang bijhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 17:43
Sahi_NL schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 12:53:
[...]

Laatst ook over gegaan. Maar dat was omdat ik naast podcast op de ipad, ze soms ook graag wil luisteren op de 3T. Syncing werkt lekker idd. :)

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Ik heb onlangs Bose draadloze oordopjes gekocht. Wanneer ik Bluetooth aan heb, is mijn telefoon sloom. Ik luister bv. naar een liedje via Spotify, en het voelt echt alsof ik een goedkope Samsung uit 2013 gebruik. Duurt 2 secondes voordat ik de app drawer kan openen. Hebben meer mensen dit probleem?

Dan nog 1 ding, ik hoor mijn telefoon vaak niet overgaan. Hij zit altijd in mijn zak dus als het druk is en ik het geluid niet kan horen hoor ik het trillen wel te voelen, maar ik voel dit vaak niet. Hebben meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:54

Esumontere

Floep, banaan.

Brogala schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 19:06:

Dan nog 1 ding, ik hoor mijn telefoon vaak niet overgaan. Hij zit altijd in mijn zak dus als het druk is en ik het geluid niet kan horen hoor ik het trillen wel te voelen, maar ik voel dit vaak niet. Hebben meer mensen dit?
Dit heb ik ook vaak. Ik heb het vermoeden dat hij maar 1 keer trilt bij een oproep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
PjotrStroganov schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 17:51:
[...]

Laatst ook over gegaan. Maar dat was omdat ik naast podcast op de ipad, ze soms ook graag wil luisteren op de 3T. Syncing werkt lekker idd. :)
Alleen het download management is te beperkt. Je kunt alleen maar nieuwe episodes automatisch downloaden. Bij podcast addict kun je ook instellen om eerst de oudere episodes te downloaden met een in te stellen maximum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 17:43
Exocet schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 19:37:
[...]

Alleen het download management is te beperkt. Je kunt alleen maar nieuwe episodes automatisch downloaden. Bij podcast addict kun je ook instellen om eerst de oudere episodes te downloaden met een in te stellen maximum.
Ik had daar nog niet eens op gelet. Het is ook niet echt een issue meer met mijn huidige abo en verbinding thuis. Maar oudere afleveringen pre-loaden zou iig wel een toegevoegde waarde zijn.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Waarschijnlijk begin ik in herhaling te vallen, maar wanneer komen ze nou eens met een update die een hoop probleempjes moet verhelpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benep
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 04-09 16:51
Wie van de Oneplus3T gebruikers overweegt een overstap naar de oneplus 6?
Zoja, om welke reden?
Ben nogal nieuwsgierig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

benep schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 22:39:
Wie van de Oneplus3T gebruikers overweegt een overstap naar de oneplus 6?
Zoja, om welke reden?
Ben nogal nieuwsgierig :)
Ik heb het overwogen, maar uiteindelijk niet gedaan.

Redenen voor:

- Nieuwer dusja
- Sneller
- Mooier scherm

Redenen tegen:
- Vingerafdrukscanner op de achterkant
- Oneplus 3T is nog steeds een retesnel toestel
- Net mijn batterij en moederbord onder garantie vervangen gehad, dus hij kan nog wel efkes
- Verkoopwaarde van mijn OP3t is weinig, hij ziet er niet uit met putjes in het alumnium en krassen op het scherm

[ Voor 9% gewijzigd door WCA op 23-05-2018 22:43 ]

Share and Enjoy!

Pagina: 1 ... 18 ... 33 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor Ervaringen & Discussie, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Levertijd & Prijzen: [OnePlus 3T] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 3T] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [OnePlus 3(T)] Het grote Accessoires topic
- RMA & Support: [OnePlus] RMA & Support
- Vragen mbt Oxygen Updater mogen hier:
[Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie