Issue 1, heb ik ook last van. Paar weken geleden met 99,9% isopropyl alcohol schoongemaakt en uitgezogen met de stofzuiger. Hielp iets. Vandaag ergens een tip gelezen om de speakergrill met nagellak remover en een wattenschijfje schoon te maken. Was spannend maar de nagellak remover heeft geen narigheid op het toestel achter gelaten. Dit hielp zeker. Geluid is nu weer redelijk. Geef het wel even de tijd om goed op te drogen en ga voorzichtig te werk, testen kan je doen door naar *#808# te bellen en te kiezen voor de optie "Receiver Test", succes!Laguna schreef op maandag 26 maart 2018 @ 17:13:
Verder loop ik momenteel nog tegen 2 andere issues aan met m'n OP3:
- Bij telefoongesprekken is het geluid uit de oorspeaker vrij zacht. Ik weet nog dat toen ik het toestel net nieuw had dat het volume nog te hard was op de maximale stand, maar nu is het geluidsvolume zelfs op de maximale stand te zacht. Als je op internet hierop zoekt kom je heel veel identieke meldingen tegen (veelal van gebruikers op het OnePlus forum) en de vermoedelijke oorzaak zou ophoping van stof achter/in de oorspeaker zijn. Hebben meer mensen hier last van?
- Sinds de update naar Android Oreo merk ik dat apps niet meer fatsoenlijk op de achtergrond kunnen draaien. Als voorbeeld Flitsmeister ik heb deze app zo ingesteld dat hij automatisch op de achtergrond start zodra m'n telefoon verbonden is met mijn carkit middels Bluetooth. Met Android Nougat werkte dit vlekkeloos, echter met Oreo start Flitsmeister vaak niet op, op de achtergrond en moet ik 'm dus handmatig starten. Ik heb bij accu-optimalisatie bij Flitsmeister al voor "Niet optimaliseren" gekozen, maar dit helpt niet. Iemand anders nog ideeën?
Issue 2, Heb ik ook. Super irritant. Hiervoor een ticket aangemaakt bij flitsmeister. Bevestiging ontvangen maar niets meer terug gehoord. Het vreemde is dat als ik FM even met de hand start en sluit het probleem weer een tijdje weg is. Dat is voor nu mijn workaround. Gewoon even FM starten en sluiten als ik niet in de auto zit. Ik merk ook dat FM zo nu en dan crashed tijdens het rijden. Hierna start FM niet meer automatisch op. Als jij ook even een ticket aanmaakt bij FM dan helpt dat alleen maar.