Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 01:30
Radiant schreef op maandag 12 maart 2018 @ 09:27:
Ik heb mijn carkit en smartwatch gepaird met mijn OP3 en die zijn beide 'headsets' voor de telefoon. Momenteel is de telefoon standaard verbonden met mijn smartwatch en hij verbindt daarom niet automatisch met de auto, dat moet ik iedere keer expliciet in het Bluetooth-menu van Android doen. Is er een manier om ervoor te zorgen dat de telefoon automatisch switcht naar de auto zodra deze zichtbaar wordt? De auto 'prioriteit' geven over de smartwatch, eigenlijk.
Klinkt als iets wat met tasker wel zou moeten kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willempjuh
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-06 09:44
willempjuh schreef op maandag 12 maart 2018 @ 15:52:
Ik krijg overigens zojuist Open Beta 32 binnen. Zijn er al mensen met ervaringen hieromtrent? Hij staat nog niet op de website.
Ondertussen geinstalleerd, ziet er voor zover ik kan zien prima uit. Voor meer info: YouTube: Oxygen OS Open beta 32/23 For Oneplus 3/3T New Gesture Feature!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
Open Bèta 32/23 is aangekondigd:

Link naar aankondiging: OxygenOS Open Beta 32 for the OnePlus 3 and 23 for the OnePlus 3T

Changelog:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SHUaHFPLU9Gq00eLg74TQ1A3/full.png

Downloads: (full ZIP)Hier kun je feedback geven: https://forums.oneplus.net/feedback/

spoiler:
Instructions for Rolling back to Android N builds
If you want to revert back to the last Open Beta N build (OnePlus 3 Open beta 24 or OnePlus 3T Open Beta 15) you will need to flash the special build provided below. Because of the nature of downgrading from a major version, this will cause you to lose partial data.

Instructions and Info:
  1. The build will wipe app and cache data, but Internal Storage will be saved (ie: pictures and files)
  2. Users who revert their device back to the special build can still OTA update the device to Android O build at a later date.
  3. Steps to revert:
  4. [list=1]
  5. Download special build
  6. [/li]
  7. Copy to Internal storage
  8. [/li]
  9. Reboot to recovery Mode to install
  10. [/li]
  11. Choose “Install from Local”
  12. [/li]
  13. Choose the downloaded build to install
  14. [/li] [/list]
  15. Special builds for latest Android N Open Beta builds(S3 Link):
  16. OnePlus 3 OBT 24: http://oneplusroms.s3.ama...C9ggWaciPH4zT5CUyapN68%3D
  17. OnePlus 3T OBT 15: http://oneplusroms.s3.ama...%2FrVFqoPd2gh7EvwaoSeg%3D

spoiler:
Please note:
  1. If you have already flashed an Open Beta (you are currently running the latest Open Beta) you will receive this new build as an OTA.
  2. If you ARE NOT running open beta software and would like to, please refer to the flashing instructions and the full ROM found in the downloads page here: http://downloads.oneplus.net/
  3. Once you migrate to the Beta path, you will continue to receive Open Beta OTAs. You will NO LONGER receive the regular Official Stable OTAs.
  4. Moving back to the Official OTA path from the Beta path will require a full install and clean flash (FULL WIPE of all data and cache)
Processorkoeler schreef op zondag 11 maart 2018 @ 22:48:
Lang geleden, maar hier een update over het welbefaamde "batterij probleem".
Ik heb logs verzameld, screenshots gemaakt en zo veel mogelijk informatie verzameld. Kreeg gisteren een leuk berichtje dat OnePlus me hartelijk dankt voor het "helpen" en dat ze me zullen berichten wanneer ze me nodig hebben.

Was niet echt de afspraak volgens mij, ik heb nu dus een probleem waarmee ik 2 á 3 keer per dag m'n telefoon moet opladen. Ter vergelijking; op een rustige zeer luie dag haal ik met 3 uur screen on time in 23 uur m'n batterij van 100 naar 1, met alleen WiFi aan. Belachelijk dus, en dat na een reinstall. Apps drainen geen batterij. Sterker nog, volgens de statistieken heeft Google Drive in 1 minuut runtime (waarvan dus 1 screen on time) 8% getrokken. Dat kan niet.

Vind het ronduit belachelijk zo, ik wil ook geen OnePlus 5(T) kopen als ik ervoor kies om een nieuwe telefoon te kopen. De 3T is perfect (was perfect); totdat alles werd verpest in november.
Iemand anders die hier last van heeft?

tag: @Anonymoussaurus volgens mij hebben wij het hier uitgebreid over gehad, was vooral benieuwd naar jouw mening.
Vind het wel erg raar hoor. Waarom stuur je niet gewoon je toestel terug naar OnePlus en vraag je om een nieuwe accu? Na al dat gezeik had ik dat allang gedaan. Zoals al aangegeven: het is misschien een goede tip om Google Play Services tijdelijk uit te schakelen.

Heb je al een keer geprobeerd om een schone installatie te doen zonder apps te installeren? Gaat dat dan wel goed?

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:10

Processorkoeler

Geen stock koeler

Anonymoussaurus schreef op maandag 12 maart 2018 @ 19:42:
Open Bèta 32/23 is aangekondigd:

Link naar aankondiging: OxygenOS Open Beta 32 for the OnePlus 3 and 23 for the OnePlus 3T

Changelog:

[afbeelding]

Downloads: (full ZIP)Hier kun je feedback geven: https://forums.oneplus.net/feedback/

spoiler:
If you want to revert back to the last Open Beta N build (OnePlus 3 Open beta 24 or OnePlus 3T Open Beta 15) you will need to flash the special build provided below. Because of the nature of downgrading from a major version, this will cause you to lose partial data.

Instructions and Info:
  1. The build will wipe app and cache data, but Internal Storage will be saved (ie: pictures and files)
  2. Users who revert their device back to the special build can still OTA update the device to Android O build at a later date.
  3. Steps to revert:
  4. [list=1]
  6. [/li]
  8. [/li]
  10. [/li]
  12. [/li]
  14. [/li] [/list]

spoiler:
Please note:
  1. If you have already flashed an Open Beta (you are currently running the latest Open Beta) you will receive this new build as an OTA.
  2. If you ARE NOT running open beta software and would like to, please refer to the flashing instructions and the full ROM found in the downloads page here: http://downloads.oneplus.net/
  3. Once you migrate to the Beta path, you will continue to receive Open Beta OTAs. You will NO LONGER receive the regular Official Stable OTAs.
  4. Moving back to the Official OTA path from the Beta path will require a full install and clean flash (FULL WIPE of all data and cache)

[...]

Vind het wel erg raar hoor. Waarom stuur je niet gewoon je toestel terug naar OnePlus en vraag je om een nieuwe accu? Na al dat gezeik had ik dat allang gedaan. Zoals al aangegeven: het is misschien een goede tip om Google Play Services tijdelijk uit te schakelen.

Heb je al een keer geprobeerd om een schone installatie te doen zonder apps te installeren? Gaat dat dan wel goed?
Ik heb op dit moment geen vervangende telefoon :/
Gisteren even gebabbeld met de support (live chat) van OnePlus en die zeiden dat zodra het niet onder de garantie valt, ik zelf alles moet betalen. Het lijkt mij dat het niet m'n fout is dat dit probleem zich voorspeelt, maar zometeen zeggen ze dat het wél zo is en dan moet ik alles betalen.

Enig idee wat de kosten zijn mocht het niet onder garantie vallen? En hoe lang het opsturen duurt? Heen en weer naar China is ook niet in een week gedaan lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Processorkoeler schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 00:55:
Ik heb op dit moment geen vervangende telefoon :/
Gisteren even gebabbeld met de support (live chat) van OnePlus en die zeiden dat zodra het niet onder de garantie valt, ik zelf alles moet betalen. Het lijkt mij dat het niet m'n fout is dat dit probleem zich voorspeelt, maar zometeen zeggen ze dat het wél zo is en dan moet ik alles betalen.

Enig idee wat de kosten zijn mocht het niet onder garantie vallen? En hoe lang het opsturen duurt? Heen en weer naar China is ook niet in een week gedaan lijkt me.
Ik kan je aanraden om even een ticket aan te maken in plaats van via de chat. De ervaringen zijn bij mij (en waarschijnlijk ook bij anderen) minder met de chat dan als je een ticket aanmaakt.

Ik zou het hele verhaal uitleggen. Je hebt 2 jaar garantie hier in de EU, en dat is 'ie nog niet (zelfs de OnePlus 3 is nog geen 2 jaar oud). Als blijkt dat jouw accu naar de knoppen is, heb je gewoon garantie.

Bovendien gaat je toestel niet naar China, maar naar Polen. Als je even probeert om een schone installatie te doen en dan geen apps te installeren en het blijkt dat je het probleem alsnog hebt, hebben ze geen poot om op te staan (want dan kan het niet anders dat het een hardwareprobleem is.

Laat maar weten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Anonymoussaurus schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 00:59:
[...]

Ik kan je aanraden om even een ticket aan te maken in plaats van via de chat. De ervaringen zijn bij mij (en waarschijnlijk ook bij anderen) minder met de chat dan als je een ticket aanmaakt.

Ik zou het hele verhaal uitleggen. Je hebt 2 jaar garantie hier in de EU, en dat is 'ie nog niet (zelfs de OnePlus 3 is nog geen 2 jaar oud). Als blijkt dat jouw accu naar de knoppen is, heb je gewoon garantie.

Bovendien gaat je toestel niet naar China, maar naar Polen. Als je even probeert om een schone installatie te doen en dan geen apps te installeren en het blijkt dat je het probleem alsnog hebt, hebben ze geen poot om op te staan (want dan kan het niet anders dat het een hardwareprobleem is.

Laat maar weten :).
De schone installatie heb ik inderdaad een maand geleden gedaan, en het heeft niet veel geholpen. Hier en daar wat opslagruimte gewonnen (en veel tijd kwijt geraakt), voor de rest niet veel. Had niet direct alle apps, maar zonder apps kan ik niet veel meer dan de telefoon in idle leggen (hier lag het probleem niet 100%), dus dat lijkt me geen reëele test. Wel een goed idee overigens!

Ga ik toch maar een ticket aanmaken en ergens een goedkope telefoon regelen voor ondertussen. Polen klinkt niet al te ver weg, heb je een indicatie voor hoe lang dat ongeveer duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:59
Processorkoeler schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 01:21:
Ga ik toch maar een ticket aanmaken en ergens een goedkope telefoon regelen voor ondertussen. Polen klinkt niet al te ver weg, heb je een indicatie voor hoe lang dat ongeveer duurt?
Voor RMA hebben we een los topic, dus vanaf nu mag je daar verder: [OnePlus] RMA & Support (daar zal je ook antwoord vinden op je vraag. :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-09 10:36

ikt

Jammer dat 8.1 nog op zich laat wachten. Hopelijk pakken ze die quick settings aan, maar ik heb weinig hoop. Deze update is voornamelijk apps updaten en een veiligheidsupdate. Niet echt spannend :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Processorkoeler schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 01:21:
De schone installatie heb ik inderdaad een maand geleden gedaan, en het heeft niet veel geholpen. Hier en daar wat opslagruimte gewonnen (en veel tijd kwijt geraakt), voor de rest niet veel. Had niet direct alle apps, maar zonder apps kan ik niet veel meer dan de telefoon in idle leggen (hier lag het probleem niet 100%), dus dat lijkt me geen reëele test. Wel een goed idee overigens!
Een schone installatie met of zonder apps? Dat is het hem juist. Als je geen apps installeert, kan je inderdaad niet veel, maar dan kan je wel uitsluiten of de accu verrot is of niet.
ikt schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 08:24:
Jammer dat 8.1 nog op zich laat wachten. Hopelijk pakken ze die quick settings aan, maar ik heb weinig hoop. Deze update is voornamelijk apps updaten en een veiligheidsupdate. Niet echt spannend :/
Je bent niet de enige. Afgelopen weekend hebben de 5 en 5T 8.1 ontvangen via bèta. Het hele OnePlus forum ontploft met schreeuwende mensen die nu denken dat ze de ondersteuning hebben gestaakt. Denk gewoon dat ze het niet op tijd af konden krijgen, en we over 2 weken 8.1 zien.

[ Voor 29% gewijzigd door Anonymoussaurus op 13-03-2018 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Anonymoussaurus schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 11:10:
[...]

Een schone installatie met of zonder apps? Dat is het hem juist. Als je geen apps installeert, kan je inderdaad niet veel, maar dan kan je wel uitsluiten of de accu verrot is of niet.
Klopt. Maar ik bedoel meer; ik kan de telefoon niet normaal gebruiken om te zien of de accu verrot is, want ik weet niet wat normaal is zonder apps. Met apps (voor november, dus laten we zeggen februari - oktober) kon ik met redelijk normaal gebruik anderhalve dag mee. Nu circa 12 uur, wat dus 1/3 is van het gebruikelijke. Wat een telefoon zonder apps (en veelal dus idle omdat ik hem dan niet gebruik) voor levensduur heeft zou ik niet weten. Lijkt me dan dat het sowieso meer is dan een dag.

Bezig met de RMA, en een vervangende telefoon zodat ik 'm kan opsturen. Hopelijk is het gezeur dan eindelijk afgelopen. Wil opzich wel een 5T kopen ook, maar de prijs (en de vingerafdruksensor op de achterkant, wat ik écht een zwaar minpunt vind) weerhoudt me ervan. 3T is tot nu toe prima :)

Bedankt voor de hulp en informatie overigens. Ik hoop ook dat het bugteam met m'n logs zeker wat verder kan komen.

edit:

#nogEenKleineVraag
Iemand anders die heeft dat de OP3T na x aantal minuten apps in "slaapstand" zet? Vooral Whatsapp Web disconnect nu en dan, en wake ik de telefoon (en open Whatsapp) dan werkt het weer. Eveneens met Snapchat, soms krijg ik in één tel 15 snapchats binnen die in de loop van een paar minten al waren verzonden.

Kan opzich wel battery optimization uitzetten, maar lijkt me dat dit er voor een reden is. Oudere telefoons hadden er geen last van.

[ Voor 16% gewijzigd door Processorkoeler op 13-03-2018 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:47

Louw Post

Cerenas

Processorkoeler schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 22:18:
[...]

edit:

#nogEenKleineVraag
Iemand anders die heeft dat de OP3T na x aantal minuten apps in "slaapstand" zet? Vooral Whatsapp Web disconnect nu en dan, en wake ik de telefoon (en open Whatsapp) dan werkt het weer. Eveneens met Snapchat, soms krijg ik in één tel 15 snapchats binnen die in de loop van een paar minten al waren verzonden.

Kan opzich wel battery optimization uitzetten, maar lijkt me dat dit er voor een reden is. Oudere telefoons hadden er geen last van.
Meerdere gebruikers hebben hier last van, ook van andere merken. Lijkt aan Android 8 te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Ah, "gelukkig" maar Android 8 en niet een telefoon gerelateerd iets. Toch opgelucht om te lezen, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timt1961
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23-08 15:17
Louw Post schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 22:55:
[...]

Meerdere gebruikers hebben hier last van, ook van andere merken. Lijkt aan Android 8 te liggen.
Ik heb er ook last van, maar zit nog steeds op 7.1.1
Vooral Whatsapp komt in blokken binnen, tenzij ik de telefoon met gebruikt heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Heeft niets met Android 8 te maken inderdaad. Bij welke provider zitten jullie?

Ik heb het hiermee opgelost: Google Play: Push Notifications Fixer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:47

Louw Post

Cerenas

timt1961 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 07:03:
[...]

Ik heb er ook last van, maar zit nog steeds op 7.1.1
Vooral Whatsapp komt in blokken binnen, tenzij ik de telefoon met gebruikt heb
Radiant schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 07:32:
Heeft niets met Android 8 te maken inderdaad. Bij welke provider zitten jullie?

Ik heb het hiermee opgelost: Google Play: Push Notifications Fixer
De notificatie issue kan een los probleem zijn natuurlijk, maar ik trok al (te) snel de conclusie dat het om onderstaande zou gaan. @S_Chief heeft deze bugmelding gedaan bij OnePlus over apps die op de achtergrond gesloten worden.

https://forums.oneplus.ne...ve-started-myself.793495/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Processorkoeler schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 22:18:
Klopt. Maar ik bedoel meer; ik kan de telefoon niet normaal gebruiken om te zien of de accu verrot is, want ik weet niet wat normaal is zonder apps. Met apps (voor november, dus laten we zeggen februari - oktober) kon ik met redelijk normaal gebruik anderhalve dag mee. Nu circa 12 uur, wat dus 1/3 is van het gebruikelijke. Wat een telefoon zonder apps (en veelal dus idle omdat ik hem dan niet gebruik) voor levensduur heeft zou ik niet weten. Lijkt me dan dat het sowieso meer is dan een dag.

Bedankt voor de hulp en informatie overigens. Ik hoop ook dat het bugteam met m'n logs zeker wat verder kan komen.
Je zou een video kunnen afspelen en laten herhalen. Als 'ie dan nog steeds drained weet je dat het de accu zelf is die versleten is en niet het OS of eventuele apps (die heb je immers niet). Graag gedaan wat betreft hulp :).
edit:

#nogEenKleineVraag

@Louw Post @timt1961 @Radiant Nee, geen last (meer) van. Zie ook hier: Anonymoussaurus in "[OnePlus 5] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Kreeg net bericht van de ING.
Niet alleen het omstreden salaris is ingetrokken.
Maar krijg 1,50 terug omdat ik als one plus eigenaar geen gebruik kon maken van de NFC betaal functie.

Toch netjes

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:42
Vandaag werd mijn Oneplus 3 erg traag, ik dacht: laat ik hem eens opnieuw opstarten. Dus: Power off

En toen wilde hij dus niet meer aan.

Als ik de powerbutton heel lang ingedrukt hou, dan krijg ik het boot logo (Oneplus, Powered by Android), daarna gaat hij weer op zwart.Ook als ik de lader aansluit, gaat hij niet laden (led gaat niet branden).

Ik heb altijd alleen officiele roms (OTA) gehad en niets geroot oid.

Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen, of wordt het een RMA?

Update: Ik ben in recovery mode gekomen, alleen werkt m'n decrypt password niet meer..

[ Voor 8% gewijzigd door Sahi_NL op 15-03-2018 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:55

Esumontere

Floep, banaan.

Sahi_NL schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 10:04:
Vandaag werd mijn Oneplus 3 erg traag, ik dacht: laat ik hem eens opnieuw opstarten. Dus: Power off

En toen wilde hij dus niet meer aan.

Als ik de powerbutton heel lang ingedrukt hou, dan krijg ik het boot logo (Oneplus, Powered by Android), daarna gaat hij weer op zwart.Ook als ik de lader aansluit, gaat hij niet laden (led gaat niet branden).

Ik heb altijd alleen officiele roms (OTA) gehad en niets geroot oid.

Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen, of wordt het een RMA?

Update: Ik ben in recovery mode gekomen, alleen werkt m'n decrypt password niet meer..
Hoe lang heb je hem aan de lader gehangen? Wellicht is je batterij zo ver leeggetrokken dat het even duurt voordat hij weer op gang komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:07

Laguna

Connaisseur

Is er een probleem met het toevoegen van agenda's? Telkens als ik een agenda probeer toe te voegen krijg ik zo'n nietszeggende foutmelding: "Agenda kan niet worden toegevoegd".

Voorbeeld:
https://m.gpupdate.net/nl.../formule-1-kalender-2018/

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:42
Esumontere schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 11:47:
[...]

Hoe lang heb je hem aan de lader gehangen? Wellicht is je batterij zo ver leeggetrokken dat het even duurt voordat hij weer op gang komt?
Zeker ene half uur. Dit is niet het probleem. Hij boot wel naar Fastboot en naar het Boot logo (1+ powered by android), maar niet verder.

Soms kom ik in recovery, maar sideload van een rom lukt ook niet.

Net geprobeerd een RMA aan te melden, maar ook de site geeft een foutmelding. Met de support medewerker in de chat kwam ik niet veel verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:27
Hebben sommigen hier ook problemen met de microfoon. De laatste tijd kan ik haast geen normaal gesprek voeren omdat de ander mij niet verstaat. Begint toch wat irritant te worden.

Gisteren de beide microfoons schoon proberen te maken en Oxygenos 5.0.2 erop gezet. (Had nog 5.0.1) . Maar dit heeft helaas niet geholpen.

Op de speaker functie gaat het goed.
Zal de microfoon overleden zijn?
Net als test met een andere tel gebeld en toen leek het goed en even later gebeld en toen viel de helft weg.

[ Voor 22% gewijzigd door thespeed op 15-03-2018 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User_TS
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23-10-2024
Ik heb vooral problemen met de gallerij van mij OP3 , vooral het laden en bekijken van filmpjes duurd heel lang en afspelen begint met zwart beeld (wel geluid) en na aantal seconden pas beeld en dan loopt het weer vast.

Ook de camera wil sporadisch niet meer scherpstellen, ene keer wel andere keer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-09 13:52
User_TS schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 13:08:
Ik heb vooral problemen met de gallerij van mij OP3 , vooral het laden en bekijken van filmpjes duurd heel lang en afspelen begint met zwart beeld (wel geluid) en na aantal seconden pas beeld en dan loopt het weer vast.

Ook de camera wil sporadisch niet meer scherpstellen, ene keer wel andere keer niet.
Ik had ook probleem met camera (en er zijn er nog merk ik), even contact opnemen met Oneplus en 5 dagen heb je gsm terug met nieuwe camera:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Laguna schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 16:48:
Is er een probleem met het toevoegen van agenda's? Telkens als ik een agenda probeer toe te voegen krijg ik zo'n nietszeggende foutmelding: "Agenda kan niet worden toegevoegd".

Voorbeeld:
Niemand?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:31

Pierre

Van nature lui!

Geen last van om de agenda van deze site toe te voegen https://www.f1calendar.com/

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-09 13:52
Ik heb zelfde probleem met deze kalender... Ik werk met de gewone Google Calendar app. Via ics lukt het wel

https://www.voetbalkrant....ostende/download-kalender

[ Voor 3% gewijzigd door superiscch op 17-03-2018 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Merkt iemand anders ook dat het toestel sinds 1/2 dagen uit zichzelf lockt terwijl je gewoon bezig bent met het toestel? Je komt dan gelijk op het lockscreen terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:50
Misschien een beetje gekke vraag, maar hoe kan ik standaard instellen dat ik niet gestoord wil worden tussen 11 en 6 uur smorgens? 1+3 Oreo standaard.

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
wowly schreef op zondag 18 maart 2018 @ 20:32:
Misschien een beetje gekke vraag, maar hoe kan ik standaard instellen dat ik niet gestoord wil worden tussen 11 en 6 uur smorgens? 1+3 Oreo standaard.
Volgens mij mist OxygenOS dit vanwege de slider aan de zijkant. Standaard heeft Android dit wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 15:45
S_Chief schreef op zondag 18 maart 2018 @ 13:42:
Merkt iemand anders ook dat het toestel sinds 1/2 dagen uit zichzelf lockt terwijl je gewoon bezig bent met het toestel? Je komt dan gelijk op het lockscreen terecht.
Nog nooit gehad. Was je toevallig aan het navigeren (Google Maps) toen het gebeurde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Zelf heb ik gewoon een IFTTT rule hiervoor aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Om hier nog even op terug te komen: ook die app werkte niet echt lekker, want zodra de telefoon al is verbonden met een headset gaat hij niet switchen (heb ook aardig wat opties geprobeerd in die app).

Ik heb nu 'phone audio' uitgevinkt bij mijn smartwatch; de telefoon verbindt nu wel automatisch met de carkit. Mijn smartwatch heeft nog alle functionaliteit en gaat nog trillen als de telefoon gaat, maar kan er geen gesprekken meer mee opnemen. Dat is ook niet zo erg, want ik had toch nooit ambities om rond te gaan lopen als Michael Knight :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:50
Walkman schreef op maandag 19 maart 2018 @ 08:48:
[...]

Zelf heb ik gewoon een IFTTT rule hiervoor aangemaakt.
Juist, ik weet nog net wat het betekent, maar om er zelf een te maken is veel te ver gegrepen voor me helaas? Is dat iets wat uit te leggen is (voor een Noob) of te importeren?

Groetjes

Jan

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
wowly schreef op maandag 19 maart 2018 @ 12:08:
[...]

Juist, ik weet nog net wat het betekent, maar om er zelf een te maken is veel te ver gegrepen voor me helaas? Is dat iets wat uit te leggen is (voor een Noob) of te importeren?

Groetjes

Jan
Gewoon even IFTTT installeren, account aanmaken en vervolgens zoeken op mute, dan vindt je vanzelf een "recept" die heet "Mute your Android phone at bedtime". Zelf aanmaken is echter ook simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
MitchellHearth schreef op maandag 19 maart 2018 @ 08:11:
[...]

Nog nooit gehad. Was je toevallig aan het navigeren (Google Maps) toen het gebeurde?
Nope, zat gewoon in Chrome.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benep
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 04-09 16:51
Sinds enige tijd zit de volume knop op de zijkant van men oneplus 3T vast, waardoor ik het geluid niet kan bedienen.
Als ik even met de knoppen "speel" komen ze los, en werkt het weer gelijk het hoort.
Dit is maar voor even, want het herhaald zich steeds.

Heb tussen de behuizing en de knoppen zo goed als mogelijk proberen zuiver te maken, maar dat heeft niet geholpen.

Is dit herkenbaar voor iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:14

sapphire

Die-hard pruts0r

Euhm ja sinds kort als mijn vrouw uitnodigingen voor de agenda verstuurd, nog niet echt tijd om me er in te verdiepen :(

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
OnePlus 3(T)-gebruikers, OnePlus heeft opnieuw een survey uitgebracht voor de camera. Graag deze invullen, zodat het OnePlus-team jullie feedback mee kan nemen in de verdere ontwikkelingen.

OnePlus Camera Quality Survey
Hello everyone.

Earlier this month, we held an edition of Open Ears Forum in Hamburg on 3rd of March.Twenty forum members were invited to share their feedback and suggestions. Based on the interactions and developments thereon, the product team has created a survey to understand what our users would prefer in terms of photos and camera on their OnePlus devices.

Do take some time to go through the survey and share your thoughts. We take your feedback very seriously, and our camera team will look into what's important to you guys and work on areas to improve!

https://www.surveymonkey.com/r/3RVFHKZ

Never Settle
Laguna schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 16:48:

Voorbeeld:
Ik krijg hetzelfde. Op pc krijg ik echter een andere melding, namelijk:
Helaas,
Dit e-mailadres is niet gekoppeld aan een actief Google Agenda-account: https://www.gpupdate.net/...alender-2018/calendar.ics. Controleer het e-mailadres en probeer het opnieuw.
Geen idee waar het aan ligt. Misschien aan de configuratie, hoe zij die API hebben gebruikt ofzo.
User_TS schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 13:08:

Dat probleem heb ik toevallig ervaren omdat ik nieuwsgierig was qua verschil met Google Foto's. Foto's laadde ook retetraag bij mij, dus ben lekker bij Google Foto's gebleven.

Cameraproblemen heb ik geen last van. De Google Camera port al geprobeerd? Die gebruik ik alleen nog maar eigenlijk.
S_Chief schreef op zondag 18 maart 2018 @ 13:42:
Nee, nooit last van gehad.
Volgens mij kan dat met Tasker: Google Play: Tasker
benep schreef op maandag 19 maart 2018 @ 22:40:
Sinds enige tijd zit de volume knop op de zijkant van men oneplus 3T vast, waardoor ik het geluid niet kan bedienen.
Als ik even met de knoppen "speel" komen ze los, en werkt het weer gelijk het hoort.

Heb tussen de behuizing en de knoppen zo goed als mogelijk proberen zuiver te maken, maar dat heeft niet geholpen.

Gewoon even goed drukken. Misschien dat er een korreltje zand, koek of weet ik het wat tussen zit :p.

[ Voor 14% gewijzigd door Anonymoussaurus op 19-03-2018 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User_TS
@Anonymoussaurus Ik heb Open camera van google bedoel je deze ?
Gebruik nu ook google foto's dit werkt idd zoals het hoort thanks :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
User_TS schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 11:57:
@Anonymoussaurus Ik heb Open camera van google bedoel je deze ?
Gebruik nu ook google foto's dit werkt idd zoals het hoort thanks :)
Ik bedoel deze: https://forum.xda-develop...-hdr-60fps-video-t3658552.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurence007
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-08 16:15
benep schreef op maandag 19 maart 2018 @ 22:40:

Heb hetzelfde sinds een paar dagen. Half jaar terug ook al gehad maar toen loste het uit zichzelf op. Nu is het hardnekkiger. Travel verdwijnt uit knoppen als het voorkomt. Met natte theedoek en eroverheen wrijven lost het (tijdelijk) weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Lichtelijk off-topic:
Gaan er tweakers vanavond naar het OnePlus event?
https://www.facebook.com/events/1279470962153147/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
yannickie111 schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 10:32:
Lichtelijk off-topic:
Gaan er tweakers vanavond naar het OnePlus event?
https://www.facebook.com/events/1279470962153147/
Lol, wist niet eens dat het zo dichtbij was bij mij en dat dat vanavond was. Beetje te kortdag om nu nog te gaan :p. Ben ik ook niet zo van dat soort spelletjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yannickie111
Anonymoussaurus schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 13:11:
[...]
Lol, wist niet eens dat het zo dichtbij was bij mij en dat dat vanavond was. Beetje te kortdag om nu nog te gaan :p. Ben ik ook niet zo van dat soort spelletjes.
Ik zal je laten weten hoe het was :)
Beetje lasergamen en biertjes drinken op kosten van OnePlus, niks mis mee :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
[...]

Ik kreeg de mail gisteravond om 22:12. 8)7 Nu zou ik sowieso niet gaan, maar ze zijn niet bepaald op tijd..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yannickie111
[...]

Ik vond het echt een geslaagd event. Een klein beetje anders dan in de omschrijving (het was na 2 rondes/potjes per team al 20:00 uur, dus tijd om naar de kroeg te gaan), maar dit lichtelijk chaotische maakt het speels en leuk.
Lang verhaal kort, toffe potjes lasergamen en genieten van biertjes van Oneplus. En sowieso leuk om een beetje te socialisen met andere Oneplus fans en het PR team.

Voor elk team had oneplus voor de beste 2 een prijs. Naar huis gegaan met een oneplus backpack :o
https://oneplus.net/nl/oneplus-travel-backpack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
yannickie111 schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 11:03:
Ik vond het echt een geslaagd event. Een klein beetje anders dan in de omschrijving (het was na 2 rondes/potjes per team al 20:00 uur, dus tijd om naar de kroeg te gaan), maar dit lichtelijk chaotische maakt het speels en leuk.
Lang verhaal kort, toffe potjes lasergamen en genieten van biertjes van Oneplus. En sowieso leuk om een beetje te socialisen met andere Oneplus fans en het PR team.

Voor elk team had oneplus voor de beste 2 een prijs. Naar huis gegaan met een oneplus backpack :o
https://oneplus.net/nl/oneplus-travel-backpack
Mooi om te horen dat het leuk was en gefeliciteerd met je prijs! Als OnePlus nou eerder was geweest. Stelletje slimmeriken. Heb het in ieder geval aangegeven: https://forums.oneplus.ne...ies.810191/#post-18024435

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 11:13:
[...]
Mooi om te horen dat het leuk was en gefeliciteerd met je prijs! Als OnePlus nou eerder was geweest. Stelletje slimmeriken. Heb het in ieder geval aangegeven: https://forums.oneplus.ne...ies.810191/#post-18024435
Ik heb het een tijdje terug voorbij zien komen op facebook, wel raar dat er verder (zeker in de community) geen bericht over geplaatst is. Maar misschien ook wel bewust, omdat de plekken zeker niet onbeperkt waren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
yannickie111 schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 11:18:
Ik heb het een tijdje terug voorbij zien komen op facebook, wel raar dat er verder (zeker in de community) geen bericht over geplaatst is. Maar misschien ook wel bewust, omdat de plekken zeker niet onbeperkt waren?
Tsjah, ik heb al heel lang geen toegang tot Facebook, en heb ook geen zin om elke dag Facebookpagina's te gaan openen. Idem dito met bands en artiesten in de gaten houden voor eventuele concerten.

Zou kunnen, en vanwege kostenbesparing misschien :P. Vind het altijd leuk om met tweakers te meeten en te praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Weten jullie nog dat ik dat probleem had (en nog steeds heb) met Tesla Unread (in combinatie met Nova Launcher) en Gmail? Ben sinds gisteren eens aan het testen:
  • Gmail niet als proces gestopt. Resulteerde erin dat ik aan het eind van de dag 8% drain had van Gmail
  • Nu weet ik toevallig dat het optrad sinds ik in de instellingen van Tesla Unread mijn Hotmail-account had toegevoegd voor Tesla Unread (naast m'n Gmail account dus). Dan wordt er een ID aan gegeven. Vandaag Hotmail-account excluded voor Tesla Unread. M'n batterij gaat echt heel goed vandaag. Sterker nog: nog veel beter dan eerst, toen ik nog het proces stopte van Gmail. Zit nu op 86% en heb hem vanmorgen om 7 uur uit de lader gehaald. Zit nu op 50 minuten SoT.
Iemand een idee waar het aan kan liggen? Die gast van Teslacoil Software (Nova Launcher en Tesla Unread) reageert niet. Heb gewoon premium, dus ook wel het recht op support. Beetje asociaal naar mijn mening.

[ Voor 5% gewijzigd door Anonymoussaurus op 23-03-2018 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Bericht over RMA verplaatst naar: [OnePlus] RMA & Support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 12:33
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 12:27:
Weten jullie nog dat ik dat probleem had (en nog steeds heb) met Tesla Unread (in combinatie met Nova Launcher) en Gmail? Ben sinds gisteren eens aan het testen:
  • Gmail niet als proces gestopt. Resulteerde erin dat ik aan het eind van de dag 8% drain had van Gmail
  • Nu weet ik toevallig dat het optrad sinds ik in de instellingen van Tesla Unread mijn Hotmail-account had toegevoegd voor Tesla Unread (naast m'n Gmail account dus). Dan wordt er een ID aan gegeven. Vandaag Hotmail-account excluded voor Tesla Unread. M'n batterij gaat echt heel goed vandaag. Sterker nog: nog veel beter dan eerst, toen ik nog het proces stopte van Gmail. Zit nu op 86% en heb hem vanmorgen om 7 uur uit de lader gehaald. Zit nu op 50 minuten SoT.
Iemand een idee waar het aan kan liggen? Die gast van Teslacoil Software (Nova Launcher en Tesla Unread) reageert niet. Heb gewoon premium, dus ook wel het recht op support. Beetje asociaal naar mijn mening.
Niet echt een antwoord, maar je zou ook kunnen kijken of Google inbox dezelfde problemen geeft i.p.v. de Gmail app. Ik gebruik die app zelf liever dan Gmail, al is dat natuurlijk wel erg voorkeurs afhankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsrek
  • Niet online
Op de OnePlus 3 van mijn vriendin is het vreemde voorval dat het afspelen van video's uit whatsapp hapert/stottert. Dit zijn IMHO hele simpele videos. Verder heeft ze geen videobestanden op d'r opslag staan.

Bij instagram of YouTube heeft ze hier geen last van (streaming waarschijnlijk).

Heeft iemand dit voorval ook eens gehad en wellicht een oplossing (buiten factory reset)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User_TS
Netsrek schreef op zondag 25 maart 2018 @ 11:14:
Op de OnePlus 3 van mijn vriendin is het vreemde voorval dat het afspelen van video's uit whatsapp hapert/stottert. Dit zijn IMHO hele simpele videos. Verder heeft ze geen videobestanden op d'r opslag staan.

Bij instagram of YouTube heeft ze hier geen last van (streaming waarschijnlijk).

Heeft iemand dit voorval ook eens gehad en wellicht een oplossing (buiten factory reset)?
Dit heb ik ook , probeer eens de 'Google foto's' gallerij daarmee spelen filmpjes wel goed af, lijkt mij een softwarematig probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Open Bèta 33/24 is aangekondigd en de veranderingen zijn minimaal. Beetje teleurgesteld dat ze hier een kleine 3 weken over gedaan hebben.

Link naar aankondiging: OxygenOS Open Beta 33 for the OnePlus 3 and 24 for the OnePlus 3T

Changelog:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ILIPEKnevsVOHsFltmtYpbbo/full.png

Downloads: (full ZIP)
  • OnePlus 3: Nog niet beschikbaar
  • OnePlus 3T: Nog niet beschikbaar
Hier kun je feedback geven: https://forums.oneplus.net/feedback/

spoiler:

Instructions and Info:
  3. Steps to revert:
  4. [list=1]
  6. [/li]
  8. [/li]
  10. [/li]
  12. [/li]
  14. [/li] [/list]

spoiler:
Please note:
flippiej schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 13:04:
Niet echt een antwoord, maar je zou ook kunnen kijken of Google inbox dezelfde problemen geeft i.p.v. de Gmail app. Ik gebruik die app zelf liever dan Gmail, al is dat natuurlijk wel erg voorkeurs afhankelijk.
Dat zou een oplossing kunnen zijn, maar het gebeurt alleen als ik die Unread-badges inschakel. Ook omdat de drain alleen optreedt als ik mijn Hotmail-account toevoeg.
Netsrek schreef op zondag 25 maart 2018 @ 11:14:

Nog nooit gehoord of last van gehad. Kan ik prima afspelen, en via Google Foto's gaat het ook vlekkeloos.

[ Voor 57% gewijzigd door Anonymoussaurus op 26-03-2018 14:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@Pierre@superiscch@sapphire@Anonymoussaurus bedankt voor het meedenken/bevestigen.

Ik heb het opgelost door de link naar het .ics bestand handmatig toe te voegen via Google Calendar (zie ook https://productforums.goo...opic/calendar/sSTFlUwJDMc).

Verder loop ik momenteel nog tegen 2 andere issues aan met m'n OP3:
  • Bij telefoongesprekken is het geluid uit de oorspeaker vrij zacht. Ik weet nog dat toen ik het toestel net nieuw had dat het volume nog te hard was op de maximale stand, maar nu is het geluidsvolume zelfs op de maximale stand te zacht. Als je op internet hierop zoekt kom je heel veel identieke meldingen tegen (veelal van gebruikers op het OnePlus forum) en de vermoedelijke oorzaak zou ophoping van stof achter/in de oorspeaker zijn. Hebben meer mensen hier last van?
  • Sinds de update naar Android Oreo merk ik dat apps niet meer fatsoenlijk op de achtergrond kunnen draaien. Als voorbeeld Flitsmeister ik heb deze app zo ingesteld dat hij automatisch op de achtergrond start zodra m'n telefoon verbonden is met mijn carkit middels Bluetooth. Met Android Nougat werkte dit vlekkeloos, echter met Oreo start Flitsmeister vaak niet op, op de achtergrond en moet ik 'm dus handmatig starten. Ik heb bij accu-optimalisatie bij Flitsmeister al voor "Niet optimaliseren" gekozen, maar dit helpt niet. Iemand anders nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op zondag 25 maart 2018 @ 23:22:
Open Bèta 33/24 is aangekondigd en de veranderingen zijn minimaal. Beetje teleurgesteld dat ze hier een kleine 3 weken over gedaan hebben.

Link naar aankondiging: OxygenOS Open Beta 33 for the OnePlus 3 and 24 for the OnePlus 3T

Changelog:

[afbeelding]

Downloads: (full ZIP)
  • OnePlus 3: Nog niet beschikbaar
  • OnePlus 3T: Nog niet beschikbaar
Hier kun je feedback geven: https://forums.oneplus.net/feedback/

spoiler:

Instructions and Info:
  3. Steps to revert:
  4. [list=1]
  6. [/li]
  8. [/li]
  10. [/li]
  12. [/li]
  14. [/li] [/list]

spoiler:
Please note:

[...]

Dat zou een oplossing kunnen zijn, maar het gebeurt alleen als ik die Unread-badges inschakel. Ook omdat de drain alleen optreedt als ik mijn Hotmail-account toevoeg.

[...]

Nog nooit gehoord of last van gehad. Kan ik prima afspelen, en via Google Foto's gaat het ook vlekkeloos.
Even een update met betrekking tot de bèta van vandaag:
NOTE: Guys sorry, delay expected, the Updates will start hitting your phones only by tomorrow...posted to soon :oops:
Laguna schreef op maandag 26 maart 2018 @ 17:13:
@Pierre@superiscch@sapphire@Anonymoussaurus bedankt voor het meedenken/bevestigen.

Ik heb het opgelost door de link naar het .ics bestand handmatig toe te voegen via Google Calendar (zie ook https://productforums.goo...opic/calendar/sSTFlUwJDMc).

• Bij telefoongesprekken is het geluid uit de oorspeaker vrij zacht. Ik weet nog dat toen ik het toestel net nieuw had dat het volume nog te hard was op de maximale stand, maar nu is het geluidsvolume zelfs op de maximale stand te zacht. Als je op internet hierop zoekt kom je heel veel identieke meldingen tegen (veelal van gebruikers op het OnePlus forum) en de vermoedelijke oorzaak zou ophoping van stof achter/in de oorspeaker zijn. Hebben meer mensen hier last van?
  • Sinds de update naar Android Oreo merk ik dat apps niet meer fatsoenlijk op de achtergrond kunnen draaien. Als voorbeeld Flitsmeister ik heb deze app zo ingesteld dat hij automatisch op de achtergrond start zodra m'n telefoon verbonden is met mijn carkit middels Bluetooth. Met Android Nougat werkte dit vlekkeloos, echter met Oreo start Flitsmeister vaak niet op, op de achtergrond en moet ik 'm dus handmatig starten. Ik heb bij accu-optimalisatie bij Flitsmeister al voor "Niet optimaliseren" gekozen, maar dit helpt niet. Iemand anders nog ideeën?
Bedankt voor het aandragen van de oplossing. (y)
  • Ik weet dat er een aantal hier is die problemen hebben met de speaker, maar ikzelf niet.
  • Dat probleem had ik eerst ook met bijvoorbeeld WhatsApp. In de instellingen inderdaad op 'Niet optimaliseren' staan. Verder nog Wi-Fi broadcasting filter broadcast uitstaan. Tot slot nog naar instellingen gegaan, en vervolgens naar 'Apps' > [De app die je wilt] > 'Accu' > zet 'Achtergrondactiviteit' aan.

[ Voor 46% gewijzigd door Anonymoussaurus op 26-03-2018 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik heb me al rot gezocht, maar ben er nu echt klaar mee: pop-ups bovenin je scherm van WhatsApp, FB Messenger en andere apps. En het lukt écht niet om deze uit te zetten!
Het is pas sinds kort dat ik dit (weer) zie. Mega irritant, om door alles heen die peeks te zien van apps.

Hoe zet ik dit weer uit? In Whatsapp heb ik pop-up al uit staan, maar het helpt niet. In het notificatie centrum van Android zie ik ook niets wat dit kan tegengaan. Ik word er echt helemaal gek van :(

Edit: Tot overmaat van ramp worden de instellingen die ik maak voor WhatsApp in het Settings scherm doodleuk steeds weer terug gezet naar de standaard waarden...

[ Voor 14% gewijzigd door Nyarlathotep op 27-03-2018 10:40 ]

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 12:27:

*snip*

Er is net een update voor TeslaUnread uitgerold met note:

"Improve reliability of Gmail count"

Misschien fixt dit je issue?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

1 heb ik gehad, maar toen mijn telefoon gevallen was en het scherm vervangen was... was dat probleem opeens weg. Rara. Misschien dat het inderdaad stof was en dat ze de boel schoongemaakt hebben bij het vervangen van het scherm, zou best aannemelijk zijn.

2 heb ik ook last van en is echt gruwelijk irritant. Ook de optimalisaties uit gezet voor Flitsmeister, maar mag niet baten. Normaal als FM net aangeweest is, dan start hij daarna wel weer automatisch op, maar ook dat is niet altijd zo. Als ik even ben wezen tanken ofzo, zelfs dan is het achtergrondproces dat zorgt voor automatisch starten al weer weg soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Nyarlathotep schreef op maandag 26 maart 2018 @ 20:57:
Ik heb me al rot gezocht, maar ben er nu echt klaar mee: pop-ups bovenin je scherm van WhatsApp, FB Messenger en andere apps. En het lukt écht niet om deze uit te zetten!
Het is pas sinds kort dat ik dit (weer) zie. Mega irritant, om door alles heen die peeks te zien van apps.

Hoe zet ik dit weer uit? In Whatsapp heb ik pop-up al uit staan, maar het helpt niet. In het notificatie centrum van Android zie ik ook niets wat dit kan tegengaan. Ik word er echt helemaal gek van :(

Edit: Tot overmaat van ramp worden de instellingen die ik maak voor WhatsApp in het Settings scherm doodleuk steeds weer terug gezet naar de standaard waarden...
Ik kan mij herinneren dat er een aantal anderen in dit topic, of in het OnePlus 5 of 5T-topic hetzelfde probleem hebben/hadden. Misschien dat je daar nog kan kijken. Ikzelf heb er geen last meer van. Je zou ook nog even hier kunnen kijken: https://forums.oneplus.net
Bundin schreef op maandag 26 maart 2018 @ 23:08:
Er is net een update voor TeslaUnread uitgerold met note:

"Improve reliability of Gmail count"

Misschien fixt dit je issue?
Thanks! Zag het. De drain lijkt nu wel iets minder, maar nu staat Gmail er nog steeds tussen met 2%, terwijl dit gisteren 0% was. Je voelt het toestel ook aanzienlijk warmer worden. Alsof 'ie continu aan het kijken is of er een badge weergegeven moet worden. Wel raar, want het is alleen bij Hotmail. Zodra ik de count voor dat adres verwijder, is de drain verdwenen.
DizzyWeb schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 07:24:
2 heb ik ook last van en is echt gruwelijk irritant. Ook de optimalisaties uit gezet voor Flitsmeister, maar mag niet baten. Normaal als FM net aangeweest is, dan start hij daarna wel weer automatisch op, maar ook dat is niet altijd zo. Als ik even ben wezen tanken ofzo, zelfs dan is het achtergrondproces dat zorgt voor automatisch starten al weer weg soms.
Al mijn oplossingen geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSonus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:15

Dit issue hebben meerdere mensen op het forum na upgrade naar Android Oreo, myself included ;( . Wat je kunt doen is deze post op het oneplus forum (Heeft een tweaker lid gepost) een upvote geven en in een reactie eronder aangeven wat je issue is. Hopelijk neemt OnePlus het bij veel reacties/upvotes mee in de volgende update....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Anonymoussaurus schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 12:15:
[...]

Al mijn oplossingen geprobeerd?
Mijn settings staan al precies zo, maakt helaas geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Hmm, kijk net op mijn telefoon, ben ik _alles_ kwijt! Kwam in een schermpje alsof ik mijn telefoon voor het eerst aan deed... Moest weer door de setup gaan e.d... Weet niet wat er is gebeurd maar is wel flink balen :(

Uiteraard kan er ook geen backup worden teruggehaald ;w

[ Voor 12% gewijzigd door MeltedForest op 27-03-2018 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Op zich heb ik geen enkel probleem met mijn 3T (ik draai OPT3T_O2_Open_23) maar ik denk er over om het toestel eens in het geheel te wipen en een volledige clean install (met verlies van data dat weet ik) te gaan doen. Het toestel is trouwens niet voorzien van root toegang.

Wat is nu eigenlijk de beste oplossing om dat voor elkaar te krijgen.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:31
Ik gebruik de standaard weer app van OnePlus nooit. Maar toevallig keek ik er net ff in. Wel grappig. Je ziet de regen onder de goeie hoek vallen, ten opzichte van hoe je je telefoon houd. Grappige gimmick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mars1
  • Laatst online: 13-09 13:31
ik kan middels Bluetooth mijn Op3 niet koppelen aan mijn nieuwe auto. De bluetooth van de auto ziet OP3 en de OP3 ziet de BT van de auto. Op de telefoon moet een code verschijnen voor de koppeling. Deze code komt niet. De iPhone van mijn vrouw werd onmiddellijk gekoppeld. Is dit een Oreo fout of een Oneplus bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derootn
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-11-2020
mars1 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 14:57:
ik kan middels Bluetooth mijn Op3 niet koppelen aan mijn nieuwe auto. De bluetooth van de auto ziet OP3 en de OP3 ziet de BT van de auto. Op de telefoon moet een code verschijnen voor de koppeling. Deze code komt niet. De iPhone van mijn vrouw werd onmiddellijk gekoppeld. Is dit een Oreo fout of een Oneplus bug?
Heb ik vroeger ook gehad met mijn Ford. Tegenwoordig kan ik hem wel meteen koppelen. Vroeger gebruikte ik dan de 'bluetooth direct' app om de koppeling te maken. Eens de koppeling is gemaakt, mag je de app terug verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mars1
derootn schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 18:17:
[...]

Heb ik vroeger ook gehad met mijn Ford. Tegenwoordig kan ik hem wel meteen koppelen. Vroeger gebruikte ik dan de 'bluetooth direct' app om de koppeling te maken. Eens de koppeling is gemaakt, mag je de app terug verwijderen.
Bedankt voor de tip.
Helaas maakte "Bluetooth direct" ook geen koppeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ik ben benieuwd hoe lang het nog moet duren voordat we weer een update krijgen met de nodige bugfixes. Security patch is ook al weer van 1 december (en ik gok dat de komende patch update niet van 1 april zal zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:36
Android 8.1 zou ook wel een leuke update zijn.

Daarnaast meen ik dat er sinds de Oreo update ook een bug is dat wifi niet doet roamen op 5GHz totdat het signaal helemaal weg is. Dat ervaar ikzelf in ieder geval. Als ik van beneden naar boven loop of andersom blijf ik met een erg zwak signaal zitten. Zet ik wifi uit en weer aan pakt ie wel het juiste access point. En doordat mijn UniFi APs ook nog eens lage link snelheden blokkeren zit ik dan ook met een niet werkende wifi verbinding en dus meteen op 4G. Dit omdat enerzijds dus de APs de lage snelheden blokkeren, en anderzijds de telefoon überhaupt niet doet roamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 13:11
RobertMe schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 08:42:
Android 8.1 zou ook wel een leuke update zijn.

Daarnaast meen ik dat er sinds de Oreo update ook een bug is dat wifi niet doet roamen op 5GHz totdat het signaal helemaal weg is. Dat ervaar ikzelf in ieder geval. Als ik van beneden naar boven loop of andersom blijf ik met een erg zwak signaal zitten. Zet ik wifi uit en weer aan pakt ie wel het juiste access point. En doordat mijn UniFi APs ook nog eens lage link snelheden blokkeren zit ik dan ook met een niet werkende wifi verbinding en dus meteen op 4G. Dit omdat enerzijds dus de APs de lage snelheden blokkeren, en anderzijds de telefoon überhaupt niet doet roamen.
Ik heb dat Wifi probleem ook de laatste tijd. Alleen gebruik ik 2.4 ipv 5 GHz. Moet ook elke keer wifi ff uitzetten als ik naar een andere verdieping ga. (heb 3 accesspoints, zelfde SSID, andere kanalen). Dit was eerst niet zo, dus ik verwacht idd dat de laatste update hiervoor verantwoordelijk is.

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Ik denk dat ik het hier moet vragen. Ik heb een Oneplus 3 en ik zou graag via screen mirroring naar anime kijken via de Crunchyroll app. Dit gaat prima. Ik wil echter graag One Piece kunnen kijken en oa daarvoor gebruik ik Getflix DNS.

Op de Xbox werkt dit prima, maar ik wil de Xbox niet altijd aan hebben. Ik heb eens gekeken hoe ik dit DNS nummer in mijn foon zou kunnen invoeren en dat doe ik bij modify network en bij IP settings kies ik dan static. Ik voer alles in zoals het moet, het IP nummer wat er al staat voer ik opnieuw in, en de twee DNS nummers die ik wil gebruiken. Toch krijg ik alleen maar "verbinding gemaakt, geen internet" op deze manier. Zet ik het weer terug op DHCP dan is alles weer goed. Wat doe ik fout?

Of kan dit nooit zo werken via WiFi? Via Xbox heb ik alles namelijk bedraad.

[ Voor 4% gewijzigd door devilsnight op 01-04-2018 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Geef eens een IP buiten de DHCP range.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrones
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:44
Recent had ik het probleem dat de hoofdtelefoon kabels niet meer lekker in de telefoon bleven zitten. Afgelopen week deed er zich hetzelfde probleem voor met de usb-c connector. Met een tandenstoker heb ik uiteindelijk een hele prop stof uit beide connectoren weten te halen en nu werkt alles weer zoals het zou moeten.

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Display van mijn OP3 laat rechtsboven los, je kan daar nu zo de telefoon inkijken. Iemand anders dit probleem ook wel eens gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
Rev! schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 16:18:
Display van mijn OP3 laat rechtsboven los, je kan daar nu zo de telefoon inkijken. Iemand anders dit probleem ook wel eens gehad?
Misschien dat de accu bol staat en daardoor het scherm uit de behuizing drukt? just a thought....

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Occy74 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 16:23:
[...]

Misschien dat de accu bol staat en daardoor het scherm uit de behuizing drukt? just a thought....
Nee denk niet dat dat het is, Accu werkt nog prima en ik kan het display ook zonder moeite op de goede plaats drukken. Laat hem van de week wel even nakijken bij een phone-repair shop, eerste indicatie was gewoon het weer vastlijmen van het scherm. Was benieuwd of iemand anders dit ook al had gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mars1
Heeft 1 van jullie informatie wanneer er een Oreo-update komt?
Al sinds het uitkomen van Oreo hebben veel mensen (waaronder ik) problemen met Bluetooth.
Ben het wachten wel een beetje zat.
Ik zit te denken om terug te gaan naar Nougat, maar ja als binnenkort een update komt .....
(Of geen android-toestel meer.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Occy74 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 16:23:
[...]

Je had toch gelijk, accu begint bol te staan. Nieuwe accu is 69€, begin me beetje af te vragen of dat nog de moeite is.

Display is nu wel weer vastgelijmd, ff kijken hoelang hij het hiermee nog uithoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Rev! schreef op woensdag 4 april 2018 @ 14:27:
Je had toch gelijk, accu begint bol te staan. Nieuwe accu is 69€, begin me beetje af te vragen of dat nog de moeite is.
Je accu valt in garantie en kan je dus gratis laten repareren, ze kunnen dan ook meteen je scherm weer fatsoenlijk terugplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:55

Esumontere

Floep, banaan.

Rev! schreef op woensdag 4 april 2018 @ 14:27:
[...]

Display is nu wel weer vastgelijmd, ff kijken hoelang hij het hiermee nog uithoud.
Een bolstaande accu is gevaarlijk en moet je absoluut laten repareren! Valt zoals hierboven gezegd inderdaad onder garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
OnePlus 3(T) gebruikers, waarschijnlijk kennen jullie Discord wel. Voor degene die geïnteresseerd zijn en het leuk vinden om over van alles en nog wat te discussiëren: Reddit-gebruikers hebben een OnePlus Discord-server aangemaakt (waar op het moment van schrijven bijna 700 leden in zitten). Hier de link: https://discord.gg/suuX5g4. Als er vragen zijn, hoor ik het wel.

Heb de voorwaarde gelezen, en daarin kwam niet naar voren dat ik geen linkjes mag plaatsen. Dit is geen reclame voor een bedrijf of wat dan ook, want zo staat het in de voorwaarde.. Als er toch moeite mee is: stuur mij dan even een berichtje, want dan pas ik het zelf wel even aan.
Pierre schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 13:48:
Op zich heb ik geen enkel probleem met mijn 3T (ik draai OPT3T_O2_Open_23) maar ik denk er over om het toestel eens in het geheel te wipen en een volledige clean install (met verlies van data dat weet ik) te gaan doen. Het toestel is trouwens niet voorzien van root toegang.

Wat is nu eigenlijk de beste oplossing om dat voor elkaar te krijgen.
  • Via instellingen: behoudt de verificatie van je Google-account
  • Via recovery: niet ;)
S_Chief schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 01:23:
Ik ben benieuwd hoe lang het nog moet duren voordat we weer een update krijgen met de nodige bugfixes. Security patch is ook al weer van 1 december (en ik gok dat de komende patch update niet van 1 april zal zijn).
mars1 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 13:29:
Heeft 1 van jullie informatie wanneer er een Oreo-update komt?
Al sinds het uitkomen van Oreo hebben veel mensen (waaronder ik) problemen met Bluetooth.
Ben het wachten wel een beetje zat.
Ik zit te denken om terug te gaan naar Nougat, maar ja als binnenkort een update komt .....
(Of geen android-toestel meer.)
Ik weet het, het gaat traag. Denk dat OnePlus ineens met 8.1 komt aanzetten als OTA inclusief securitypatch. Of vlak voor de lancering van de 6 (eind deze maand waarschijnlijk) ;).

[ Voor 10% gewijzigd door Anonymoussaurus op 04-04-2018 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Anonymoussaurus schreef op woensdag 4 april 2018 @ 16:41:
  • Via instellingen: behoudt de verificatie van je Google-account
  • Via recovery: niet ;)
Wat bedoel je met de 1e opmerking, als ik vragen mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Pierre schreef op woensdag 4 april 2018 @ 19:18:
Wat bedoel je met de 1e opmerking, als ik vragen mag.
Dat is via de instellingen (Instellingen > Back-up maken en herstellen (?)). Normaal moet je dan weer stappen doorlopen om te verifiëren dat jij het bent (zonder authenticator geïnstalleerd kan je dus ook niet inloggen, dus moet je SMS gebruiken, bla bla). Anyway, in the end maakt het allemaal niet zoveel uit, behalve dus de manier van opnieuw inloggen met je Google-account.

Zie ook deze reactie (vanaf daar, want ik had dezelfde vraag als jij eerder gesteld :p): rens-br in "[OnePlus 3/3T] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

[ Voor 6% gewijzigd door Anonymoussaurus op 04-04-2018 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:28

Nicap

Tsssk....

Wie weet hoe ik het volgende kan oplossen:

Enige tijd geleden heb ik op een of andere manier de iconen in een groep op het homescreen verplaatst naar onder in het scherm. Dus als ik op een groep klik op het homescreen, zie ik de iconen wat onderaan op het scherm. Voorheen stonden deze bovenaan, wat veel prettiger is. Dit is nu bij elke groep zo.
Hoe ik het gedaan heb weet ik niet, het was niet met opzet. Ik weet alleen niet hoe ik ze weer terugkrijg naar boven. Heb van alles geprobeerd. Vasthouden en swypen, bij de instellingen, etc. Ik heb geen idee.

Iemand die het wel weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Inmiddels draait mijn OP3 alweer een tijdje mee; bijna 2 jaar alweer.
Ik merk dat de batterij niet zo best meer is. Is er iemand die ervaringen heeft met het vervangen van de batterij? Als ik op YouTube kijk, lijkt dat met dit toestel niet heel eenvoudig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:18

WCA

koelkast schreef op maandag 9 april 2018 @ 14:33:
Ik merk dat de batterij niet zo best meer is. Is er iemand die ervaringen heeft met het vervangen van de batterij? Als ik op YouTube kijk, lijkt dat met dit toestel niet heel eenvoudig.
Kan je 'm een tijdje kwijt? Volgens mij kost het bij Oneplus zelf 30 euro ofzo

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Nicap schreef op donderdag 5 april 2018 @ 09:33:
Wie weet hoe ik het volgende kan oplossen:

Enige tijd geleden heb ik op een of andere manier de iconen in een groep op het homescreen verplaatst naar onder in het scherm. Dus als ik op een groep klik op het homescreen, zie ik de iconen wat onderaan op het scherm. Voorheen stonden deze bovenaan, wat veel prettiger is. Dit is nu bij elke groep zo.
Hoe ik het gedaan heb weet ik niet, het was niet met opzet. Ik weet alleen niet hoe ik ze weer terugkrijg naar boven. Heb van alles geprobeerd. Vasthouden en swypen, bij de instellingen, etc. Ik heb geen idee.

Iemand die het wel weet?
Kan je dat met een screenshot laten zien?
koelkast schreef op maandag 9 april 2018 @ 14:33:
Dat is vreemd. Gisteren met m'n OnePlus 3 nog meer dan 6 uur gehaald. Waarom zou je hem laten vervangen en dan betalen? Het valt binnen de garantietermijn, dus moet gewoon gratis kunnen. Even een ticket inschieten (chat is af te raden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
OnePlus heeft Open Beta 34/25 aangekondigd en daarmee zitten de toestellen op een security-patch van april. Helaas nog geen 8.1, maar die zou nog moeten komen (wordt verwacht richting de OnePlus 6 release).

OxygenOS Open Beta 34 for the OnePlus 3 and 25 for the OnePlus 3T

Downloads: nog niet beschikbaar.
Hey everyone,

We’re back with the newest Open Beta builds for the OnePlus 3 and 3T

Changelog:

System
  • Updated Android security patch to 2018-04
OnePlus Clock
  • Changes to alarm background color and other UI changes
  • Stopwatch updated with new UI
OnePlus Switch
  • Added support to migrate application data, allowing you to switch between devices seamlessly
Card Package
  • Added new membership card in Shelf
Please keep in mind that this is beta software. These builds are sometimes not as stable as our official OTAs generally are. By installing this update, you accept the potential risks.

And please remember to tell us about any bugs you may find using the bug report forums, found here. https://forums.oneplus.net/feedback/

Please note:
  2. If you ARE NOT running open beta software and would like to, please refer to the flashing instructions and the full ROM found on the downloads page here: http://downloads.oneplus.net/
Make sure to let us know how you feel about the beta builds here in the thread too, we are watching.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Android 8.1 komt halverwege 2018. Hier een Q&A:
Q&A Section

Q: What exactly is the fully immersive game experience you aim to provide through gaming mode?
A: It's mainly about reducing interruptions (notifications or phone calls) when you play a video game. Besides, overall performance and network fluctuations improve as well.

Q: What’s your plan to enhance user privacy in the future?
A: We always prioritize user privacy in our work. To ensure that our users' privacy is well protected, we have set up an inter-departmental team. Plus, we will follow GDPR in the coming month.

Q: What are your plans regarding software updates?
A: We know every member of our community wants the latest updates. The official Android 8.1 update will be rolled out for the OnePlus 5/5T soon, followed by official Android 8.0 updates for the OnePlus 3/3T. OnePlus 3/3T users will have Android 8.1 official release in the mid-2018.

Q: Do you have any plans to improve the camera quality on the OnePlus 5/5T?
A: Yes. We’ve received a lot of feedback following our Open Ears Forum in Hamburg and online surveys. We are planning to fix the so-called “oil painting effect”.

Q: Have you ever considered a stay awake feature? It would be useful for cooking, reading repair manuals, anything when your hands are busy, etc.
A: This is a fantastic idea! We might consider adding a toggle to the quick settings menu that enables your phone to stay awake for a specific period of time.

Q: Any plans to update the alert slider to support a ring, vibrate and silent mode?
A: Yes. Hope you guys are looking forward to it.

Q: Are you going to support accent color customization?
A: Yes. It’s on the way.

We are prioritizing our software plans and actions based on the feedback we've collected from our community and Open Ears Forums, and we have been working a bunch of exciting stuff regarding software. Can't wait to let you know what's ahead.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:31
Ben benieuwd wanneer ze het patch level gaan bijwerken, we zitten nog steeds op december '17.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Als ze over ~2 maanden al met 8.1 komen en daarnaast nog eens zeggen dat er nog wat 8.0 updates tussendoor komen dan verwacht ik binnenkort een update (hopelijk met veel bugfixes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Ligt het trouwens aan mij, of kan ik sinds kort in Chrome (browser) van sommige pagina's geen screenshot meer maken? Kon in mijn ING-bankieren app sowieso al nooit (hebben ze uitgezet?). Ligt het aan OnePlus/ OxygenOS of heeft Google dat gewoon in chrome gedaan?

Voorbeeld: Iets opzoeken op Google afbeeldingen, dat dan screenshotten (dan crop ik in Whatsapp, vervolgens opsturen). Nu blokkeert 'ie al een screenshot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Laatst online: 16:31
Processorkoeler schreef op zondag 15 april 2018 @ 18:32:
Ligt het trouwens aan mij, of kan ik sinds kort in Chrome (browser) van sommige pagina's geen screenshot meer maken? Kon in mijn ING-bankieren app sowieso al nooit (hebben ze uitgezet?). Ligt het aan OnePlus/ OxygenOS of heeft Google dat gewoon in chrome gedaan?

Voorbeeld: Iets opzoeken op Google afbeeldingen, dat dan screenshotten (dan crop ik in Whatsapp, vervolgens opsturen). Nu blokkeert 'ie al een screenshot.
Dat heeft de ING inderdaad uitgezet, door middel van WindowManager.LayoutParams.FLAG_SECURE

Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik van Chrome geen screenshot mocht maken. Krijg je iets te zien als je het probeert, zoals een melding? Gebeurt het bij specifieke websites? OxygenOS veroorzaakt dit in ieder geval niet (moedwillig).

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

P1nGu1n schreef op zondag 15 april 2018 @ 18:46:
[...]

Dat heeft de ING inderdaad uitgezet, door middel van WindowManager.LayoutParams.FLAG_SECURE

Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik van Chrome geen screenshot mocht maken. Krijg je iets te zien als je het probeert, zoals een melding? Gebeurt het bij specifieke websites? OxygenOS veroorzaakt dit in ieder geval niet (moedwillig).
Een soortgelijke melding net zoals in de ING app.Wat ik rara vind is dat het soms wel kan, en soms niet (merk ik nu even na een testje). Ligt het dan aan auteursrechten? Google had namelijk ook al de "link naar afbeelding" in Google verwijderd.

Soms werkt een screen dus wel, en soms niet. Krijg dan een dropdown notification dat er geen screenshot kan worden genomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P1nGu1n
Processorkoeler schreef op zondag 15 april 2018 @ 18:54:
[...]

Een soortgelijke melding net zoals in de ING app.Wat ik rara vind is dat het soms wel kan, en soms niet (merk ik nu even na een testje). Ligt het dan aan auteursrechten? Google had namelijk ook al de "link naar afbeelding" in Google verwijderd.

Soms werkt een screen dus wel, en soms niet. Krijg dan een dropdown notification dat er geen screenshot kan worden genomen.
Ik ben er denk ik achter:
  • Chrome normaal: toegestaan
  • Chrome incognito: niet toegestaan
Edit: yup, bevestigd. Blijkt sinds Chrome 65 te zijn (meest recente versie)

[ Voor 14% gewijzigd door P1nGu1n op 15-04-2018 18:58 ]

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

P1nGu1n schreef op zondag 15 april 2018 @ 18:57:
[...]

Ik ben er denk ik achter:
  • Chrome normaal: toegestaan
  • Chrome incognito: niet toegestaan
Edit: yup, bevestigd. Blijkt sinds Chrome 65 te zijn (meest recente versie)
Raar, vraag me af waarom. Omdat sites dan kunnen tracken dat je screent ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P1nGu1n
Processorkoeler schreef op zondag 15 april 2018 @ 19:13:
[...]

Raar, vraag me af waarom. Omdat sites dan kunnen tracken dat je screent ofzo?
Nouja ze hebben met die flag de incognito tab eigenlijk aangemerkt als gevoelige inhoud. Dat heeft meerdere gevolgen, bijvoorbeeld dat je de inhoud niet meer zit in de lijst met recent apps (daar zie je nu een blanco venster) en geen screencasts en screenshots meer mag maken. Met incognito geef je aan geen sporen van je sessie achter te willen laten, al die dingen druisen tegen die gedachte in.

Edit: volgens de broncode is het doel inderdaad om incognito vensters niet te tonen in 'recent apps', het niet toestaan van screenshots lijkt een onoverkomelijk bijeffect te zijn.
This is the controller that prevents incognito tabs from being visible in Android Recents.
En bijbehorend Chromium issue:
Hide incognito tab snapshot in Android Recents

[ Voor 52% gewijzigd door P1nGu1n op 15-04-2018 19:30 ]

Pagina: 1 ... 17 ... 33 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor Ervaringen & Discussie, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen moeten hier: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen.
- Levertijd & Prijzen: [OnePlus 3T] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom roms: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's.
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 3T] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [OnePlus 3(T)] Het grote Accessoires topic
- RMA & Support: [OnePlus] RMA & Support
- Vragen mbt Oxygen Updater mogen hier:
[Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie