Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• CDA441
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 17:45
@AnonymousWP inderdaad, bij elke app die de selfie camera gebruikt gebeurt het.
Wel vind ik het vreemd dat die een paar dagen geleden wel had gewerkt. Destijds de gsm niet gereboot of gereset. Trouwens ook al een topic geopend op de Oneplus Community. Komen mensen met hetzelfde probleem.
Niet thuis atm dus zal ik het pas in de loop van volgende week kunnen proberen.

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

• Redis
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 16-06 11:02
Bij mijn OP3 werkt de auto focus niet meer, kan geen fatsoenlijke foto's meer maken.
Heb al meerdere camera apps gebruikt maar het probleem blijft.

Meer die hier last van hebben? Of hebben gehad?

• Stfnlln
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 20:37
quote:
Redis schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 09:02:
Bij mijn OP3 werkt de auto focus niet meer, kan geen fatsoenlijke foto's meer maken.

Ja, zie rma topic: [OnePlus] RMA & Support

• Wdeb
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 16-06 22:17
Tsja, maar is sinds de overstap naar Oreo. Dus lijkt mij een softwareprobleem. In dit topic is al eens een andere camera-software voorgesteld, maar die deed het bij mij niet...

Ik erger mij nu gewoon. Ook leuk.

Ik ga er vanuit dat het verbetert. Ben ik naef?

• GroteBozewolf
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 17-06 18:03
Wie kan zijn ervaringen met 5.0.2 delen? Na de 5.0.1 debacle ben ik wat huiverig om gelijk na het uitkomen van een update hem te installeren.

EDIT: op het OP forum lees ik net:
quote:
5.0.2 is a bugfix specifically to address problems in India. If you aren't in India, you don't need it and OnePlus doesn't send it.
Ik ga dus even rustig afwachten...

GroteBozewolf wijzigde deze reactie 03-02-2018 19:36 (44%)

Retrospect for Kodi: laatste versie 4.1.7~alpha.... Voor bugs of requests kun je terecht op de Bitbucket tracker.

• S_Chief
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
Merken jullie ook dat 'ie tegenwoordig apps op de achtergrond zomaar afsluit? Ik heb bijvoorbeeld TomTom Safety Cameras draaien wanneer ik onderweg ben, maar het valt mij steeds vaker op dat 'ie halverwege de rit gewoon is afgesloten.. Battery optimization heb ik al tijden geleden uitgeschakeld voor deze app dus daar kan het niet aan liggen. Is wel erg hinderlijk.

You save everyone, but who saves you?

• ikt
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 10:55
quote:
S_Chief schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 21:45:
Merken jullie ook dat 'ie tegenwoordig apps op de achtergrond zomaar afsluit? Ik heb bijvoorbeeld TomTom Safety Cameras draaien wanneer ik onderweg ben, maar het valt mij steeds vaker op dat 'ie halverwege de rit gewoon is afgesloten.. Battery optimization heb ik al tijden geleden uitgeschakeld voor deze app dus daar kan het niet aan liggen. Is wel erg hinderlijk.
Heb je ook "Advanced Optimization" uit proberen te zetten?
Settings -> Battery -> Battery optimization -> 3 puntjes rechtsboven -> Advanced optimization

Overigens gaat de UI er wel hard op achteruit zeg. Geen alarms meer in quick settings, geen quick access naar batterij meer in quick settings, battery percentage weg in quick settings, minder informatie op ambient display. Lijkt wel of ze alles weg willen nemen wat nuttig is :/ Nu moet je minimaal een menu of twee door wil je je oude opties bereiken.

ikt wijzigde deze reactie 04-02-2018 12:06 (21%)

• Radiant
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Dat zal geen zin hebben. Dat killen van apps is gewoon een dikke vette bug in OP's implementatie van Oreo.
Als ze het nou eens zouden bevestigen en fixen...

• S_Chief
  • Niet online
@ikt Ik heb dat nooit ingeschakeld gehad (net ff gekeken en hij staat nog netjes uit), dus daar kan het niet aan liggen.

Quick access naar batterij is er nog wel trouwens, even lang drukken op battery saver.

Batterijpercentage zie ik ook nog steeds staan (bovenaan).

@Radiant Ben ik ook bang voor. Wel jammer, want voor Oreo had ik 0 problemen en was alles erg stabiel.

Ik heb in hun enqute waar ze vragen naar nieuwe features dan ook gezegd dat ze zich eerst moeten gaan richten op stabiliteit en daarna pas op features.

S_Chief wijzigde deze reactie 04-02-2018 12:32 (16%)

• timmie1
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 16:32
Excuses voor het geval dat dit hier al ergens beschreven staat, maar ik kan het niet echt vinden. Ik zit nu op OxygenOS 4.1.6 en ik wil updaten naar de laatste versie. Echter, voor het geval dat, wil ik graag een volledige backup maken zodat ik weer kan downgraden, terug kan zetten en herstellen als de update negatief uitpakt. Ik weet alleen hoe ik alles backup, hebben jullie daar een speciale app voor?

• Just_A_User
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16:54

Just_A_User

PSN: TheSentinel81

quote:
Radiant schreef op zondag 4 februari 2018 @ 12:14:
Dat zal geen zin hebben. Dat killen van apps is gewoon een dikke vette bug in OP's implementatie van Oreo.
Hier had ik ook last van inderdaad. Ik was er afgelopen weekend wel klaar mee en heb een andere telefoon gekocht waar ik wl gewoon zoals het hoort notifications krijg op het moment dat ze binnen komen.

Dat, en er zat een dikke kras op mijn scherm die tot die beslissing hebben geleid. OP levert prachtige toestellen maar ik was het gewoon zat. :)

Och ja, je moet toch wat he.

• EWK
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

quote:
timmie1 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 13:28:
Excuses voor het geval dat dit hier al ergens beschreven staat, maar ik kan het niet echt vinden. Ik zit nu op OxygenOS 4.1.6 en ik wil updaten naar de laatste versie. Echter, voor het geval dat, wil ik graag een volledige backup maken zodat ik weer kan downgraden, terug kan zetten en herstellen als de update negatief uitpakt. Ik weet alleen hoe ik alles backup, hebben jullie daar een speciale app voor?
Titanium backup bijvoorbeeld?

We nominate you to find out and report back.

• timmie1
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 16:32
quote:
EWK schreef op zondag 4 februari 2018 @ 15:59:
[...]

Titanium backup bijvoorbeeld?
Bedankt voor de tip, ik zal er eens naar kijken. Ik hoef daar geen root voor te hebben, toch? Dat heb ik namelijk niet.

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

quote:
timmie1 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 16:33:
[...]

Bedankt voor de tip, ik zal er eens naar kijken. Ik hoef daar geen root voor te hebben, toch? Dat heb ik namelijk niet.
Root heb je wel nodig, volgens mij bestaat er geen fatsoenlijke backup app zonder root.

We nominate you to find out and report back.

• Redis
quote:
Wdeb schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 19:29:
Tsja, maar is sinds de overstap naar Oreo. Dus lijkt mij een softwareprobleem. In dit topic is al eens een andere camera-software voorgesteld, maar die deed het bij mij niet...

Ik erger mij nu gewoon. Ook leuk.

Ik ga er vanuit dat het verbetert. Ben ik naef?
Dat idee heb ik dus ook dat het sinds een update komt, daarom dat ik me toestel niet bij OP ga aanbieden ter reparatie.
Naja, 5.0.2 schijnt dus een fix voor Indiaanse gebruikers te zijn. 5.0.3 hoor ik nu ook weer ineens vallen: [UNOFFICIAL THREAD BEFORE OFFICIAL ANNOUNCEMENT IS POSTED]Update to OxygenOS 5.0.2/5.0.3

Dat 5GHz probleem is trouwens best vervelend. Dat 'ie niet qua AP wilt switchen.

Mijn reviews: http://tweakers.net/productreview/user/590416/

• Radiant
  • Niet online

Radiant

quote:
Just_A_User schreef op zondag 4 februari 2018 @ 14:20:
[...]

Hier had ik ook last van inderdaad. Ik was er afgelopen weekend wel klaar mee en heb een andere telefoon gekocht waar ik wl gewoon zoals het hoort notifications krijg op het moment dat ze binnen komen.

Dat, en er zat een dikke kras op mijn scherm die tot die beslissing hebben geleid. OP levert prachtige toestellen maar ik was het gewoon zat. :)
offtopic:
Wat heb je nu gekocht?

• Booyaa
  • Laatst online: 15-06 10:11
Hebben er hier ook mensen last van het probleem dat whats app berichten als pop up blijven komen? Wat ik ook doe, de pop up blijft terug in beeld komen.

Als je onder instellingen > Meldingen> whats app de status van Urgent naar laag zet, gaat deze binnen no time weer naar urgent. Wat ik ook doe.

Iemand een oplossing?

• Radiant
  • Niet online

Radiant

quote:
Booyaa schreef op maandag 5 februari 2018 @ 15:25:
Hebben er hier ook mensen last van het probleem dat whats app berichten als pop up blijven komen? Wat ik ook doe, de pop up blijft terug in beeld komen.

Als je onder instellingen > Meldingen> whats app de status van Urgent naar laag zet, gaat deze binnen no time weer naar urgent. Wat ik ook doe.

Iemand een oplossing?
Dat staat in de instellingen van Whatsapp zelf. Settings -> Notifications -> Popup notification veranderen naar 'No popup'.

• Booyaa
  • Laatst online: 15-06 10:11
quote:
Radiant schreef op maandag 5 februari 2018 @ 15:27:
[...]

Dat staat in de instellingen van Whatsapp zelf. Settings -> Notifications -> Popup notification veranderen naar 'No popup'.
Alsnog krijg ik die popups. Lees op internet dat het wel vaker voorkomt sinds de oreo update, maar vroeg me af er al een fix is.

• Just_A_User
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16:54

Just_A_User

PSN: TheSentinel81

quote:
Radiant schreef op maandag 5 februari 2018 @ 15:09:
[...]

offtopic:
Wat heb je nu gekocht?
offtopic:
Huawei Mate 10 Lite. Ik wilde geen 1+ meer maar wilde ook niet heel veel geld kwijt zijn, maar wel een groot scherm, dus dit toestel dan maar gekocht. Komt ook een Oreo update voor maar draait nu nog op Android 7

Och ja, je moet toch wat he.

• Rev!
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
Meer mensen die weer BT problemen hebben sinds de laatste open beta?

Problemen:
Nummer info word niet meer doorgegeven.
Stuur bediening werkt niet meer

Lijkt wel of het nu letterlijk alleen nog audio streaming is.
quote:
Rev! schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:25:
Meer mensen die weer BT problemen hebben sinds de laatste open beta?

Problemen:
Nummer info word niet meer doorgegeven.
Stuur bediening werkt niet meer

Lijkt wel of het nu letterlijk alleen nog audio streaming is.
Bekijk het hier eens: https://forums.oneplus.net/feedback/.

• thespeed
  • Laatst online: 17-06 21:15
Uiteindelijk heb ik mijn Oneplus 3T toch niet opgestuurd voor garantie. De usb-c kabel zat veel te los waardoor deze er bijna vanzelf uitviel.

Ik dacht de poort goed schoongemaakt te hebben met een naald maar er zat toch nog wat stof/zooi in. Uiteindelijk alles er beter uitgekregen met een speld na +-10 minuten pulken.
Daarna heb ik hem nog even uitgeblazen met de compressor.

Een tandenstoker/sat prikker was te dik.
Het nadeel van de speld is geleiding en daardoor mogelijk sluiting. Dus pas hiermee op.

Ik wilde dit toch nog even laten weten voor diegene die ook problemen hebben.

Je voelt nu weer duidelijk een klik als je de kabel erin doet.
Hopelijk blijft dit zo :)

• theduke1989
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 21:03
quote:
AnonymousWP schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 22:29:
[...]

DNS66 blokkeert op DNS-niveau de advertenties. Van wie is het en hoe werkt het?

De app is ontwikkeld door Julian Klode. Hij wilde graag advertenties blokkeren op z'n telefoon, maar wilde niet rooten. De app is open-source en staat op Github.

De app filtert op DNS-niveau. Je telefoon zet een VPN-verbinding op met vertrouwde/bekende DNS-servers (van de Chaos Computer Club), namelijk deze (als de eerste down is, gaat 'ie naar de tweede, etc):

[afbeelding]

In het volgende tabje kies je gewoon de hosts files die je wilt. Ikzelf heb ze allemaal aangevinkt. Je kan het zien als dat je bij Adblock Plus wat filters aanvinkt.

[afbeelding]

Werkt perfect hier. Zelfs in de nu.nl app, en in YouTube weet ik het niet zeker. Scheelt ook heel wat batterij omdat de advertenties niet meer geladen hoeven te worden. Hier nog wat informatie in vergelijking met AdAway: https://forum.xda-develop...-ad-blocker-root-t3487497

En oja, DNS66 heeft totaal geen invloed op m'n snelheden. Ik haal hier de volle 200 megabit.
Bedankt ga dit eens proberen. Qua rooten niet echt een problem. Maar dit kan gewoon in combinatie met mijn chrome browser neem ik aan right? Niet dat ik aparte browsers in combinatie met dit moet nog eens gebruiken?

Zit zelf op LineageOS14.2 met 8th February update. En zo te zien werkt dat goed daarop.
quote:
theduke1989 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 08:46:
Bedankt ga dit eens proberen. Qua rooten niet echt een problem. Maar dit kan gewoon in combinatie met mijn chrome browser neem ik aan right? Niet dat ik aparte browsers in combinatie met dit moet nog eens gebruiken?

Zit zelf op LineageOS14.2 met 8th February update. En zo te zien werkt dat goed daarop.
Werkt inderdaad zonder root. Je hebt geen additionele browsers of iets nodig. Gewoon downloaden en gaan :D.

• Puddi Puddin
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 16-06 17:29

Puddi Puddin

Japanse Pudding FTW!

quote:
Radiant schreef op zondag 4 februari 2018 @ 12:14:
Nope, dat is hun manier van omgaan met 6GB ram. Om 'batterij' te besparen. Custom kernel lost dit op of niet te veel apps open laten.
quote:
thespeed schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 00:18:
Uiteindelijk heb ik mijn Oneplus 3T toch niet opgestuurd voor garantie. De usb-c kabel zat veel te los waardoor deze er bijna vanzelf uitviel.

Ik dacht de poort goed schoongemaakt te hebben met een naald maar er zat toch nog wat stof/zooi in. Uiteindelijk alles er beter uitgekregen met een speld na +-10 minuten pulken.
Daarna heb ik hem nog even uitgeblazen met de compressor.

Een tandenstoker/sat prikker was te dik.
Het nadeel van de speld is geleiding en daardoor mogelijk sluiting. Dus pas hiermee op.

Ik wilde dit toch nog even laten weten voor diegene die ook problemen hebben.

Je voelt nu weer duidelijk een klik als je de kabel erin doet.
Hopelijk blijft dit zo :)
Mijn ervaring met RMA is behoorlijk goed. Maandag werd hij opgehaald en vrijdag had ik hem terug dezelfde week. Nieuwe accu en moederbord. Best knap dat ding moest helemaal naar Praag!
quote:
Redis schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 09:02:

En als je terug gaat naar een oudere versie? Blijkt in veel gevallen toch een hardware probleempje te zijn, echter kan software ook een enorme pain in the ass zijn.

Puddi Puddin wijzigde deze reactie 13-02-2018 09:13 (14%)

Android Fanaat!

• Suicyder
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 20:35

Suicyder

31gaming.nl

Ik begin de software van de OP3 steeds vaker een issue te vinden, denk niet dat mijn volgende toestel weer een OP wordt.
Sinds oreo net als velen issues met random afsluitende apps (als ik nou kon zegen dat er logica was, nog niet gevonden), daarbij wat is het nu van 6 GB RAM als je boven 2,5 GB ofzo apps af gaat schieten.
BT implementatie laat soms autoradio crashen wanneer ik een gesprek aanneem (met ander toestel geen problemen).
Sinds Oreo is het 5 GHz wifi ontvangst om te huilen icm mijn Unify thuis.

En ik heb het idee dat het toestel traag reageert, komt soms heel langzaam uit standby of reageert niet op touch na unlocken (fingerprint), daarnaast ook issues met de camera focus, toestel gaat vandaag RMA, tijdelijk een S8+ te leen.

• Radiant
  • Niet online

Radiant

quote:
Puddi Puddin schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 09:11:
[...]

Nope, dat is hun manier van omgaan met 6GB ram. Om 'batterij' te besparen. Custom kernel lost dit op of niet te veel apps open laten.
Ik zit nu weer op 4.5.1 en dat bevalt heel goed moet ik zeggen. Loste mijn notificatieprobleem niet op, maar deze app uiteindelijk wel. Kan nu zelfs op ieder moment Whatsapp Web openen, ook al ligt mijn telefoon al uren idle :D

En op 4.5.1 kan je gemakkelijk de systeemupdatenotificaties verbergen :+

• Jeltel
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Als er een paar posts achter elkaar geklaagd worden op de 3(T) heb ik altijd de neiging om te zeggen dat ik nog steeds tevreden ben.

Dus bij deze, de 3T draait hier prima op de laatste Oreo firmware. En ik merk alleen heel sporadisch dat het touchscreen even niet wakker wordt, maar scherm aan/uit en gaan met die banaan. Nog steeds de beste telefoon die ik ooit heb gehad.
quote:
Suicyder schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 09:23:
Ik begin de software van de OP3 steeds vaker een issue te vinden, denk niet dat mijn volgende toestel weer een OP wordt.
Sinds oreo net als velen issues met random afsluitende apps (als ik nou kon zegen dat er logica was, nog niet gevonden), daarbij wat is het nu van 6 GB RAM als je boven 2,5 GB ofzo apps af gaat schieten.
BT implementatie laat soms autoradio crashen wanneer ik een gesprek aanneem (met ander toestel geen problemen).
Sinds Oreo is het 5 GHz wifi ontvangst om te huilen icm mijn Unify thuis.

En ik heb het idee dat het toestel traag reageert, komt soms heel langzaam uit standby of reageert niet op touch na unlocken (fingerprint), daarnaast ook issues met de camera focus, toestel gaat vandaag RMA, tijdelijk een S8+ te leen.
Dat RAM-gezeur heb ik ook ja, maar ik heb het al vaker gezegd: bijna geen hond rapporteert iets. Ook op het OnePlus forum, alleen maar klagen klagen klagen, maar geen actie ondernemen.. |:( Dat 5GHz probleem is overigens al een bekend probleem en wordt in de volgende update gefixt.

Bugs mogen hier gerapporteerd worden: https://forums.oneplus.net/feedback/

• Suicyder

Suicyder

31gaming.nl

Het hele zooitje heb ik gemeld, incluis mijn frustratie mbt de gebrekkige softwareimplementaties.
Dit alles naast het RMA gebeuren, uitgebreid over gechat met de medewerker, erg blij werd hij/zij er niet van en volgens mij was ik zeker niet de eerste die dit deed gezien de reacties.

Maargoed, begon heel tevreden. Maar na release van de OP5 vind ik gewoon dat de support minder is geworden en er meer fouten in de software zitten, alsof er minder goed getest wordt. Is dat bij een ander beter, geen idee.

Suicyder wijzigde deze reactie 13-02-2018 10:55 (28%)

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Ik heb dezelfde ervaring. Ik heb een mailconversatie van ~40 berichten met support en meerdere livechats; maar het duurt heel lang voordat er iets meer uit komt dan 'we maken wel een afspraak om je telefoon nu voor de derde keer opnieuw te flashen', terwijl je zelf toch wel weet dat dat niet gaat helpen na de eerste keer. Dat plus de frustratie van met een telefoon zitten waar je niks op wil installeren omdat je toch elke keer weer opnieuw kan doen en dat support ook gewoon heel veel dingen fout doet (zoals de verkeerde software flashen) is geen prettige gebruikerservaring.

Uiteindelijk toen ik er zelf achter kwam wat het achterliggende probleem is werd het erkend en is het nu eindelijk doorgezet naar het ROM-ontwikkelteam 8)7

Aan de andere kant; als ik een Samsung had gehad was er helemaal geen sprake geweest van support en was het enige wat ik had kunnen doen mijn telefoon RMA sturen.. Dus zo slecht is het nou ook weer niet en ik zal ook zeker weer een OP overwegen als volgende telefoon.
quote:
Radiant schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 12:11:
Ik heb dezelfde ervaring. Ik heb een mailconversatie van ~40 berichten met support en meerdere livechats; maar het duurt heel lang voordat er iets meer uit komt dan 'we maken wel een afspraak om je telefoon nu voor de derde keer opnieuw te flashen', terwijl je zelf toch wel weet dat dat niet gaat helpen na de eerste keer. Dat plus de frustratie van met een telefoon zitten waar je niks op wil installeren omdat je toch elke keer weer opnieuw kan doen en dat support ook gewoon heel veel dingen fout doet (zoals de verkeerde software flashen) is geen prettige gebruikerservaring.

Uiteindelijk toen ik er zelf achter kwam wat het achterliggende probleem is werd het erkend en is het nu eindelijk doorgezet naar het ROM-ontwikkelteam 8)7

Aan de andere kant; als ik een Samsung had gehad was er helemaal geen sprake geweest van support en was het enige wat ik had kunnen doen mijn telefoon RMA sturen.. Dus zo slecht is het nou ook weer niet en ik zal ook zeker weer een OP overwegen als volgende telefoon.
Daarom contacteer ik ook nooit meer support via live chat. Is toch zo goed als waardeloos. Ik schiet of een ticket in, of ik maak een bugreport. Die worden het snelst opgepakt.

• devilsnight
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 02-06 19:13
Ik heb de Oneplus 3 gekocht in de zomer van 2016 en vind het een puik toestel. Alleen heb ik het idee dat de batterij de laatste tijd wel vrij snel leeg is. Apps zoals Facebook gebruik ik niet. Heel zo nu en dan eens WhatsApp, beetje op internet overdag, niet extreem veel en verder geen games, geen andere programma's, ik bel amper etc.

Misschien verbeeld ik het mij gewoon, sinds de nieuwe updates staat het batterij percentage ook weer in het startscherm en dan ga je erop letten misschien.
quote:
devilsnight schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 23:30:
Ik heb de Oneplus 3 gekocht in de zomer van 2016 en vind het een puik toestel. Alleen heb ik het idee dat de batterij de laatste tijd wel vrij snel leeg is. Apps zoals Facebook gebruik ik niet. Heel zo nu en dan eens WhatsApp, beetje op internet overdag, niet extreem veel en verder geen games, geen andere programma's, ik bel amper etc.

Misschien verbeeld ik het mij gewoon, sinds de nieuwe updates staat het batterij percentage ook weer in het startscherm en dan ga je erop letten misschien.
Je zou eens je system cache in de recovery kunnen wipen. Helpt vaak wel.

• devilsnight
Waar kan ik dat precies vinden? Ik heb in de settings al bij backup en reset gekeken en ook bij advanced maar kan het daar niet vinden.

• Denko
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 00:38

Denko

|{ing f litz

quote:
devilsnight schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 23:30:

Ik heb na 1.5 jaar ook gewoon de accu vervangen. Doe ik bij elke telefoon wel om eerlijk te zijn. Ze gaan dan gewoon slijten als de neten.

PSN: Denkoyugo

• Radiant
  • Niet online

Radiant

quote:
devilsnight schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 11:32:
Waar kan ik dat precies vinden? Ik heb in de settings al bij backup en reset gekeken en ook bij advanced maar kan het daar niet vinden.
Telefoon uitzetten en dan volume-down en power ingedrukt houden. Dan krijg je een menutje (recovery mode heet dat).
Let op: alleen wipe cache gebruiken, want je kan daar aardig wat destructieve dingen doen :P

• Jessed93
  • Laatst online: 13-06 16:32
Valt een fel verminderde batterijduur niet gewoon onder garantie bij smartphones?
quote:
Jessed93 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 12:01:
Valt een fel verminderde batterijduur niet gewoon onder garantie bij smartphones?
Wanneer de accu gentegreerd zit, zoals bij de OnePlus 3, wel. Als de accu zelf te vervangen is zit hier over het algemeen maar 6 maanden garantie op. Mijn OnePlus One heb ik na 23 maanden opgestuurd en kreeg gratis een nieuwe accu van OnePlus. :)

• Jessed93
  • Laatst online: 13-06 16:32
quote:
rens-br schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 12:07:
[...]

Wanneer de accu gentegreerd zit, zoals bij de OnePlus 3, wel. Als de accu zelf te vervangen is zit hier over het algemeen maar 6 maanden garantie op. Mijn OnePlus One heb ik na 23 maanden opgestuurd en kreeg gratis een nieuwe accu van OnePlus. :)
Bedankt voor de bevestiging. Mijn OnePlus 3 is net terug van reparatie wegens een defecte speaker. Had er als extra bijvermeld dat de batterij zijn beste tijd ondertussen gehad heeft, maar dat hebben ze blijkbaar genegeerd. Enkel de speaker is vervangen.

In dat geval ga ik voor het einde van de garantieperiode wel nog eens beroep doen op hun garantieservice :) Veel tijd neemt dat toch niet in beslag, op enkele dagen was ie al terug 8)

• devilsnight
Ik ga eerst die recovery eens proberen, als dat niks uithaalt kan ik altijd nog Oneplus contacten. Hoe lang hoor je ongeveer met een batterij te kunnen doen wanneer je dingen als adaptive brightness hebt aanstaan en een beetje op internet rondhangt overdag?

• xileS
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online
quote:
Jessed93 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 12:12:
[...]

Bedankt voor de bevestiging. Mijn OnePlus 3 is net terug van reparatie wegens een defecte speaker. Had er als extra bijvermeld dat de batterij zijn beste tijd ondertussen gehad heeft, maar dat hebben ze blijkbaar genegeerd. Enkel de speaker is vervangen.

In dat geval ga ik voor het einde van de garantieperiode wel nog eens beroep doen op hun garantieservice :) Veel tijd neemt dat toch niet in beslag, op enkele dagen was ie al terug 8)
Als je telefoon prima kan missen is dat wel goed te doen ja, maar naar mijn mening sturen ze het te snel terug en moet communicatie via OnePlus verlopen.

Mijn telefoon is dus teruggestuurd, nadat ze alleen een software update hadden uitgevoerd 8)7 . Daarna gelijk nog een keer RMA aan laten melden, met als belofte wel naar de 2 issues te kijken. Nog zelf flink achter de OnePlus support moeten zitten om dit in de gaten te houden, maar het ziet er naar uit dat die weer terug wordt gestuurd met waarschijnlijk alleen 1 issue gefixt (beter dan niks).

Het is idd een goed idee om aan einde van de garantieperiode RMA te sturen, accu is in die periode vast wel een stuk versleten. Hopelijk is die van mij ook vervangen, kan de accu toch nog wat langer mee.

• yannickie111
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 20:30
Gistermiddag had ik voor het eerst dat mijn OP3 echt volledig vast liep. Hij reageerde helemaal nergens meer op. Scherm bleef hangen en daarna ging hij uit (en niet meer aan).
Volume knop met powerknop lang ingedrukt houden did the job, hopen dat het een eenmalig iets was :)

iFixit Essential toolkit voor 19.95 || OnePlus korting, dm me voor een gratis case bij een OP6

• devilsnight
Ik ga het vandaag eens goed in de gaten houden. Zo weinig mogelijk op de browser zitten en alleen een beetje WhatsApp en Google Hangouts (was ik vergeten te melden dat ik elke dag een beetje klets met iemand uit Canada via Hangouts chat).

Als ik nu naar de batterij settings ga dan staat er 77%, about one day and 20 hours left. Last full charge 14h 41m ago. Screen usage since full charge 1h 10m.

Ziet er allemaal ok uit, maar wanneer ik de foon maar een beetje gebruik zie ik hem gewoon leeglopen.
quote:
devilsnight schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 11:05:
Ik ga het vandaag eens goed in de gaten houden. Zo weinig mogelijk op de browser zitten en alleen een beetje WhatsApp en Google Hangouts (was ik vergeten te melden dat ik elke dag een beetje klets met iemand uit Canada via Hangouts chat).

Als ik nu naar de batterij settings ga dan staat er 77%, about one day and 20 hours left. Last full charge 14h 41m ago. Screen usage since full charge 1h 10m.

Ziet er allemaal ok uit, maar wanneer ik de foon maar een beetje gebruik zie ik hem gewoon leeglopen.
Same. Valt mij op dat de eerste paar dagen nog wel goed gingen, maar dat verdomde Android-Systeem blijft altijd op nummer 2 of gedeelde eerste plek met "Scherm" delen. Verrekte irritant. Heb laatst nog m'n system cache gewiped. Haal nu tussen de 4 en 5 uur aan Screen-on-Time. Ook nog steeds een irritant Gmail battery-drain probleem in combinatie met Nova Launcher en TeslaUnread.

• crimedevil
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 17-06 10:11
Heeft iemand tips om de batterij-duur te verhogen.

Waar ik vroeger 1.5 dag met mijn telefoon deed is het nu amper 2-3 uur SOT. Het is echt compleet waardeloos. Ik heb alle instellingen op battarijbesparend, geen locatievoorzieningen uit en leeg regelmatig mijn cache. Niks lijkt te helpen. Het vliegt gewoon leeg. Heb hem gisteren tot 94% opgeladen, zit nu op 7% met maar 2u 13 SOT sinds de laatste lading.

Ik was altijd zeer lovend over mijn OP3T, maar dit is echt compleet waardeloos.
quote:
crimedevil schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 11:41:
Heeft iemand tips om de batterij-duur te verhogen.

Waar ik vroeger 1.5 dag met mijn telefoon deed is het nu amper 2-3 uur SOT. Het is echt compleet waardeloos. Ik heb alle instellingen op battarijbesparend, geen locatievoorzieningen uit en leeg regelmatig mijn cache. Niks lijkt te helpen. Het vliegt gewoon leeg. Heb hem gisteren tot 94% opgeladen, zit nu op 7% met maar 2u 13 SOT sinds de laatste lading.

Ik was altijd zeer lovend over mijn OP3T, maar dit is echt compleet waardeloos.
What the fuck.. Dat is niet normaal nee. Kan je niet een ticket inschieten en vertellen wat je allemaal gedaan hebt? Misschien kunnen ze een nieuwe accu voor je fixen :D.

Hoe is je bereik trouwens?

• GroteBozewolf
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 17-06 18:03
quote:
AnonymousWP schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 11:26:
[...]

Same. Valt mij op dat de eerste paar dagen nog wel goed gingen, maar dat verdomde Android-Systeem blijft altijd op nummer 2 of gedeelde eerste plek met "Scherm" delen. Verrekte irritant. Heb laatst nog m'n system cache gewiped. Haal nu tussen de 4 en 5 uur aan Screen-on-Time. Ook nog steeds een irritant Gmail battery-drain probleem in combinatie met Nova Launcher en TeslaUnread.
Welk battery drain issue met Gmail in combinatie met Nova launcher en Tesla Unread bedoel je? Hoe zie je of je er zelf ook laast van hebt?

Retrospect for Kodi: laatste versie 4.1.7~alpha.... Voor bugs of requests kun je terecht op de Bitbucket tracker.

• Rev!
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
Vreemd, mijn telefoon gaat juist veel langer mee qua accu sinds de laatste beta. Moest hem in het verleden overdag nog wel eens bijladen (browser/youtube/spotify gebruik), maar de laatste tijd hou ik meer dan genoeg accu over om de dag te halen.

Al heb ik toen ook DNS666 geinstalleerd(adblocker), ik vermoed dat die me ook redelijk wat accu gebruik scheelt.

• crimedevil
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 17-06 10:11
quote:
AnonymousWP schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 13:42:
[...]

What the fuck.. Dat is niet normaal nee. Kan je niet een ticket inschieten en vertellen wat je allemaal gedaan hebt? Misschien kunnen ze een nieuwe accu voor je fixen :D.

Hoe is je bereik trouwens?
Mijn bereik is prima, maar SOT is echt gekkenwerk. Net weer tot 100% opgeladen, zit nu op 91% met 17 min SOT. Ik ga inderdaad maar eens een ticket aanmaken op de website en kijken of ik in het kader van garantie een nieuwe accu kan krijgen.
quote:
GroteBozewolf schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 13:53:
Welk battery drain issue met Gmail in combinatie met Nova launcher en Tesla Unread bedoel je? Hoe zie je of je er zelf ook laast van hebt?
Even een quote van mijn mail naar de app-ontwikkelaar van Nova Launcher:
quote:
Dear sir/madam,

A few months ago, I bought Nova Launcher and of course I’m also using TeslaUnread 😊. I decided to add Gmail to TeslaUnread, but since then, I’m facing a severe battery-drain, coming from Gmail. I discovered this by monitoring my CPU. When I force stop Gmail and start it again, the drain is surprisingly gone. Because this is tiring to do everyday, I decided to send you an e-mail. I hope you can help me.

Met vriendelijke groet/with kind regards,

• speedmetal35
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 12:11
Sinds de laatste update naar Android 8 krijg ik steeds de melding dat Gmail op de achtergrond actief is. Hoe schakel ik dat uit?

• ikt
Hoe werkt GPS bij jullie? Ik krijg echt nooit een fix. Probeer deze app maar eens: GPS Status. Met Googles magie lukt navigatie ook wel, maar in principe heb ik niet echt GPS...
quote:
speedmetal35 schreef op zondag 18 februari 2018 @ 09:44:
Sinds de laatste update naar Android 8 krijg ik steeds de melding dat Gmail op de achtergrond actief is. Hoe schakel ik dat uit?
Settings -> Notifications -> Rechtsboven 3 puntjes: Show system apps -> Android System -> Apps consuming battery.

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Nooit problemen met GPS. Wellicht is je telefoon dan stuk..

• Dannisi
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 11:32
quote:
ikt schreef op zondag 18 februari 2018 @ 12:14:
Hoe werkt GPS bij jullie? Ik krijg echt nooit een fix. Probeer deze app maar eens: GPS Status. Met Googles magie lukt navigatie ook wel, maar in principe heb ik niet echt GPS...

[...]
Simkaarten eruit halen, of locatie op 'device only' zetten (dus puur GPS, geen google magie). Dan werkt het na een tijdje wel. Geen idee of dat in Android 8 eindelijk eens gefixt is (zit zelf nog op 7)

There is no place like 127.0.0.1

• ikt
quote:
Dannisi schreef op zondag 18 februari 2018 @ 16:20:
[...]

Simkaarten eruit halen, of locatie op 'device only' zetten (dus puur GPS, geen google magie). Dan werkt het na een tijdje wel. Geen idee of dat in Android 8 eindelijk eens gefixt is (zit zelf nog op 7)
Wow, het werkt ook nog! Thanks! Voorheen duurde het even voordat die een fix kreeg en wisselde tussen geen fix en hooguit 5 of 6, satellieten, nu is het iets van 9 tot 12 constant. Waar heb je deze fix gevonden?

• speedmetal35
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 12:11
[...]

Settings -> Notifications -> Rechtsboven 3 puntjes: Show system apps -> Android System -> Apps consuming battery.
[/quote]

Thanks! Het lijkt te werken. Heb de melding nog niet weer gehad!

• Dannisi
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 11:32
quote:
ikt schreef op zondag 18 februari 2018 @ 17:18:
[...]

Wow, het werkt ook nog! Thanks! Voorheen duurde het even voordat die een fix kreeg en wisselde tussen geen fix en hooguit 5 of 6, satellieten, nu is het iets van 9 tot 12 constant. Waar heb je deze fix gevonden?
Simkaarten zelf random ondekt, 'device only' uit dit topic. Let wel op dat 'device only' betekent dat je binnen geen locatie meer kan krijgen. Meestal kan je de locatie weer op 'high accuracy' zetten als je een GPS fix hebt. Dan blijft de GPS wel gewoon werken.

There is no place like 127.0.0.1

quote:
ikt schreef op zondag 18 februari 2018 @ 12:14:
Werkt gewoon prima bij mij. Bij 4.5.1 werkte het niet, en nu eindelijk wel.

• S_Chief
  • Niet online
Lol, kreeg vanmiddag een mailtje dat OnePlus een feestje houdt in de TonTon club (Amsterdam). Klik net op de link en het is nu al uitverkocht. _O- Is ook een vrij kleine tent dus ik gok dat er niet heel veel invites waren. Niet dat ik getreurd ben hoor. :p

• CafeRooieNelis
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 18:02
quote:
S_Chief schreef op maandag 19 februari 2018 @ 18:13:
Lol, kreeg vanmiddag een mailtje dat OnePlus een feestje houdt in de TonTon club (Amsterdam). Klik net op de link en het is nu al uitverkocht. _O- Is ook een vrij kleine tent dus ik gok dat er niet heel veel invites waren. Niet dat ik getreurd ben hoor. :p
Wees niet getreurd. Er zullen maandelijks van dit soort evenementen komen. Alleen denk ik niet dat ze allemaal in TonTon gehouden zullen worden, of alleen in Amsterdam.

Bron: https://www.facebook.com/oneplusnederland/

• S_Chief
  • Niet online
quote:
CafeRooieNelis schreef op maandag 19 februari 2018 @ 18:43:
[...]

Wees niet getreurd. Er zullen maandelijks van dit soort evenementen komen. Alleen denk ik niet dat ze allemaal in TonTon gehouden zullen worden, of alleen in Amsterdam.

Bron: https://www.facebook.com/oneplusnederland/
Dat laatste was geen sarcasme hoor. :p Ik ga er niet heen, klikte meer uit nieuwsgierigheid op het linkje. Maar wel handig voor de mensen die wel graag willen gaan.

S_Chief wijzigde deze reactie 19-02-2018 19:35 (7%)

• ikt
Domme ik ;(

iPhone 8 van de zaak gekregen en in dezelfde zak gestopt als mijn OP3. Nu zitten er krassen op het scherm omdat Apple sapphire glas op de camera heeft zitten n het cameraglas boven het metalen ding uitsteekt.

De krassen zijn niet diep, zou het waard zijn om zo'n oleophobic coating fix te proberen? Ik ben vooral bang dat het erger wordt of het scherm op een andere manier lelijk wordt.

• Denko

Denko

|{ing f litz

quote:
ikt schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 22:15:
Domme ik ;(

iPhone 8 van de zaak gekregen en in dezelfde zak gestopt als mijn OP3. Nu zitten er krassen op het scherm omdat Apple sapphire glas op de camera heeft zitten n het cameraglas boven het metalen ding uitsteekt.

De krassen zijn niet diep, zou het waard zijn om zo'n oleophobic coating fix te proberen? Ik ben vooral bang dat het erger wordt of het scherm op een andere manier lelijk wordt.
Daarom hou ik mijn iphone netjes in de la op kantoor in het doosje. Heb je dat probleem niet. (levert ie ook meer geld op als ik hem weg doe aan het einde van de 2 jaar :P )

Ik heb zelf nog nooit zo een coating fix geprobeerd overigens

• Zjemm
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 12:55
Het blijven gebruiksvoorwerpen he

Vanuit verbondenheid iets moois maken - https://createamemory.nl | About me - https://sjemm.net

• Denko

Denko

|{ing f litz

quote:
Zjemm schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 22:14:
Het blijven gebruiksvoorwerpen he
Bedoelde dat ik hem nog in een gesealed doosje heb. Gebruik alleen de simkaart van dat abbonement. Bij mij gaat er een hoesje overheen, een glazen protector en het is knallen maar.

• S_Chief
  • Niet online
Mocht iemand nog m'n bugmelding willen steunen :+ : https://forums.oneplus.ne...ve-started-myself.793495/. Gaat om het afsluiten van apps op de achtergrond terwijl dat helemaal niet de bedoeling is.

• Cerenas
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 17:40

Cerenas

Light

quote:
S_Chief schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 20:03:
Mocht iemand mij nog m'n bugmelding willen steunen :+ : https://forums.oneplus.ne...ve-started-myself.793495/. Gaat om het afsluiten van apps op de achtergrond terwijl dat helemaal niet de bedoeling is.
Heb hem een upvote gegeven, volgens mij had ik constant hetzelfde bij Flitsmeister, welke ik in de achtergrond draaide met Waze op de voorgrond. Af en toe switchte ik even snel om te checken of er wat loos is en dan ging de app helemaal opnieuw starten (terwijl hij dus wel in taakbeheer stond).

En ook denk ik dat dit invloed heeft op de instabiliteit van Android Auto in m'n auto (constant verbindingsproblemen).

Twitter | LinkedIn | Steam

• superiscch
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 14:18
Mijn camera doet moeilijk :-( hij heeft moeite om scherp te stellen en soms hoor ik dan de camera geluid maken. Ik heb ze mail gezonden

• Stfnlln
  • Laatst online: 20:37
quote:
superiscch schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 09:30:
Mijn camera doet moeilijk :-( hij heeft moeite om scherp te stellen en soms hoor ik dan de camera geluid maken. Ik heb ze mail gezonden
Dat gebeurt vaker: [OnePlus] RMA & Support

• Suicyder

Suicyder

31gaming.nl

quote:
superiscch schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 09:30:
Mijne is voor dat euvel net terug van RMA, ging mooi snel.

Helaas genoeg geen nieuwe accu :+ (ook niet verwacht)

• Sanction
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online
Heel irritant, na een reboot staat Wifi standaard @ random uit - en dat iets wat ik uiteraard niet altijd controleer.

• tiguan
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 20:01
Ik wilde gisteren een foto maken van een acceptgiro met de ABN AMRO app. Het beeld was echter 90 graden gedraaid, dus ik kreeg met geen mogelijkheid die acceptgiro op een goeie manier in beeld. Meer mensen hier last van?

Ik vraag dit omdat ik benieuwd ben of het aan de 3T ligt of aan de ABN app.

update: Herinstalleren van de app heeft het probleem opgelost.

tiguan wijzigde deze reactie 01-03-2018 12:42 (9%)

• Redis
quote:
tiguan schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 12:08:
Ik wilde gisteren een foto maken van een acceptgiro met de ABN AMRO app. Het beeld was echter 90 graden gedraaid, dus ik kreeg met geen mogelijkheid die acceptgiro op een goeie manier in beeld. Meer mensen hier last van?

Ik vraag dit omdat ik benieuwd ben of het aan de 3T ligt of aan de ABN app.

update: Herinstalleren van de app heeft het probleem opgelost.
Is je autofocus nog wel goed?

• tiguan
@Redis Ja hoor die doet 't prima.

• FireSonus
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 20:58
quote:
S_Chief schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 20:03:
Mocht iemand nog m'n bugmelding willen steunen :+ : https://forums.oneplus.ne...ve-started-myself.793495/. Gaat om het afsluiten van apps op de achtergrond terwijl dat helemaal niet de bedoeling is.
Ik heb 'm ook een upvote gegeven, gek wordt ik ervan. Voor Android 8.0 nooit last van gehad. Nu kun je instellen wat je wilt (alle mogelijkheden mbt accu optimalisatie staan uit) maar apps worden gewoon gekilled. Net zoals @Cerenas merk ik het ook goed bij flitsmeister, na ongeveer 10 min wordt de app gewoon uit gezet, lekker als je denkt dat je btje door kunt rijden. Whatsapp wordt af en toe ook gewoon uitgezet, dan krijg ik pas weer meldingen als ik de app opstart. Nogmaals, van al deze ellende nooit last gehad voor Android 8 ;(

• pauluzmuller
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 10:01
Sinds enige tijd heb ik dat mijn geluid van mn OP3 enorm laag is. Ik kan mensen niet verstaan als ik normaal telefoneer. Tevens in normale gesprek ruist mijn microfoon ook heel erg, lijkt net of ik naast een razende trein sta? :S

Als ik de luidspreker of headphones gebruik heb ik nergen last van...

Probleem is wel bekend, maar heb al veel opties geprobeerd, no luck

pauluzmuller wijzigde deze reactie 02-03-2018 10:29 (5%)

• superiscch
quote:
Suicyder schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 09:59:
[...]

Mijne is voor dat euvel net terug van RMA, ging mooi snel.

Helaas genoeg geen nieuwe accu :+ (ook niet verwacht)
Hij gaat hier volgende week op rma

Acties:
  • +4Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Kreeg een DM van OnePlus dat ze bezig zijn met de bug (zie hierboven). Ik ben benieuwd..

• FireSonus
quote:
S_Chief schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 15:05:
Kreeg een DM van OnePlus dat ze bezig zijn met de bug (zie hierboven). Ik ben benieuwd..
Dat is goed om te horen, zou het ook nog zin hebben dat ik/we bevestigend reage(e)r(en) op je bug op het OnePlus forum? Ja, ik wil van dit probleem af :P :P

• S_Chief
  • Niet online
@FireSonus Ik zou zeggen van wel. Hoe meer mensen klagen des te beter.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FireSonus
Done

• Chip.
  • Niet online

Chip.

Hoi :w

Vraagje, weet iemand of het mogelijk is een van de hardware knoppen te gebruiken voor een andere functie? In dit geval een liedje van spotify op pauze te zetten en weer af te laten spelen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• superiscch
quote:
Chip. schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 19:37:
Vraagje, weet iemand of het mogelijk is een van de hardware knoppen te gebruiken voor een andere functie? In dit geval een liedje van spotify op pauze te zetten en weer af te laten spelen?
Gebruik je screen gestures dan niet beter?
OnePlus heeft laatst in Hamburg een bijeenkomst gehad met een groot aantal communityleden over hoe zij de camera kunnen verbeteren. Hieruit zijn positieve resultaten gekomen: Open Ears Forum: Camera - Hamburg, Germany 2018

Als OnePlus 3(T) gebruiker kun ook jij je stem uitbrengen. Dat kan via dit formulier: https://goo.gl/forms/cqVz0AksDW08tnX42

Hebben er trouwens meer last van wekkers die niet afgaan? Er is echt geen peil op te trekken. Vanochtend weer verslapen, terwijl ik eerder vaststelde dat dit enkel gebeurd op de maandagochtend (dat het probleem optreedt).

• Nicap
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 13:53

Nicap

Tsssk....

Is het wekker probleem alleen met de stock wekker? Heb namelijk nergens last van met timely.

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

• Cerenas
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 17:40

Cerenas

Light

quote:
AnonymousWP schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 08:40:
OnePlus heeft laatst in Hamburg een bijeenkomst gehad met een groot aantal communityleden over hoe zij de camera kunnen verbeteren. Hieruit zijn positieve resultaten gekomen: Open Ears Forum: Camera - Hamburg, Germany 2018

Als OnePlus 3(T) gebruiker kun ook jij je stem uitbrengen. Dat kan via dit formulier: https://goo.gl/forms/cqVz0AksDW08tnX42

Hebben er trouwens meer last van wekkers die niet afgaan? Er is echt geen peil op te trekken. Vanochtend weer verslapen, terwijl ik eerder vaststelde dat dit enkel gebeurd op de maandagochtend (dat het probleem optreedt).
Formuliertje ook ingevuld, bedankt hiervoor.

Bij elke comparison foto 2 gekozen behalve bij de 4de, daar heb ik 4 gekozen. Heb gekozen voor de foto's die het meest natuurlijk leken en ook niet te donker of te overbelicht waren (door wolken of zonlicht). Sommige foto's waren echt te licht of juist te donker, dus keuzes waren niet zo heel lastig dacht ik.

Misschien is het probleem van de wekker gelinkt aan het probleem van Oreo dat deze random apps laat crashen of sluiten? Zelf nog geen problemen gehad met de wekker.

Twitter | LinkedIn | Steam

quote:
Nicap schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 09:26:
Is het wekker probleem alleen met de stock wekker? Heb namelijk nergens last van met timely.
quote:
Cerenas schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 09:31:
Formuliertje ook ingevuld, bedankt hiervoor.

Bij elke comparison foto 2 gekozen behalve bij de 4de, daar heb ik 4 gekozen. Heb gekozen voor de foto's die het meest natuurlijk leken en ook niet te donker of te overbelicht waren (door wolken of zonlicht). Sommige foto's waren echt te licht of juist te donker, dus keuzes waren niet zo heel lastig dacht ik.

Misschien is het probleem van de wekker gelinkt aan het probleem van Oreo dat deze random apps laat crashen of sluiten? Zelf nog geen problemen gehad met de wekker.
Graag gedaan :). Ik moet 'em nog invullen.

Ik gebruik inderdaad de wekker die ingebouwd zit. Mijn telefoon staat altijd uit, en via de instellingen kun je je telefoon automatisch aan laten gaan (die gaat 1 minuut vr het alarm aan). Heb eerder gehoord dat het door Google komt (dat het een bug is). Snap alleen niet waarom 'ie nou de ene keer wel doet en de andere keer niet.

• demonic
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 08:12
quote:
Cerenas schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 20:27:
[...]

Heb hem een upvote gegeven, volgens mij had ik constant hetzelfde bij Flitsmeister, welke ik in de achtergrond draaide met Waze op de voorgrond. Af en toe switchte ik even snel om te checken of er wat loos is en dan ging de app helemaal opnieuw starten (terwijl hij dus wel in taakbeheer stond).

En ook denk ik dat dit invloed heeft op de instabiliteit van Android Auto in m'n auto (constant verbindingsproblemen).
Hier hetzelfde probleem! Met whatsapp komen berichten soms gewoon niet aan. Behalve als je de app zelf opent. Zowel op mobiel netwerk als op wifi (sleep-modus van wifi staat uit).
Heel irritant!

Wat trouwens voor mij een oplossing is met Resilio Sync. is door in het multi-task window (waar alle open apps staan.) het slotje te klikken rechtsboven. Sync draait nu al 23 dagen. Zelfs als ik alle batterij optimalisatie aan zet :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tiguan
@AnonymousWP Ik heb geen problemen met de wekker, maar ik zet mijn telefoon niet uit.
quote:
tiguan schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:57:
@AnonymousWP Ik heb geen problemen met de wekker, maar ik zet mijn telefoon niet uit.
Bedankt voor je antwoord. Ikzelf zet mijn telefoon uit en dat werkte gewoon altijd. Daar is die functie ook voor.

Hopelijk krijgen we binnenkort een nieuwe update. Is ondertussen al bijna 2,5 maand geleden. De reden hiervoor is dat ze het Chinese nieuwjaar hebben gevierd, en dus 1 2 weken vrij hadden. OnePlus hanteert 1 update per ~1-2 maanden. Bta's ~2 per maand.

Ik heb wat posts verplaatst naar: [OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's. Custom roms horen uiteraard daar besproken te worden.

• Processorkoeler
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 15-06 01:25

Processorkoeler

Geen stock koeler

Lang geleden, maar hier een update over het welbefaamde "batterij probleem".
Ik heb logs verzameld, screenshots gemaakt en zo veel mogelijk informatie verzameld. Kreeg gisteren een leuk berichtje dat OnePlus me hartelijk dankt voor het "helpen" en dat ze me zullen berichten wanneer ze me nodig hebben.

Was niet echt de afspraak volgens mij, ik heb nu dus een probleem waarmee ik 2 3 keer per dag m'n telefoon moet opladen. Ter vergelijking; op een rustige zeer luie dag haal ik met 3 uur screen on time in 23 uur m'n batterij van 100 naar 1, met alleen WiFi aan. Belachelijk dus, en dat na een reinstall. Apps drainen geen batterij. Sterker nog, volgens de statistieken heeft Google Drive in 1 minuut runtime (waarvan dus 1 screen on time) 8% getrokken. Dat kan niet.

Vind het ronduit belachelijk zo, ik wil ook geen OnePlus 5(T) kopen als ik ervoor kies om een nieuwe telefoon te kopen. De 3T is perfect (was perfect); totdat alles werd verpest in november.
Iemand anders die hier last van heeft?

tag: @AnonymousWP volgens mij hebben wij het hier uitgebreid over gehad, was vooral benieuwd naar jouw mening.

Processorkoeler wijzigde deze reactie 11-03-2018 22:48 (5%)

• Le Enfant!
  • Registratie: juli 2012
  • Nu online
quote:
Processorkoeler schreef op zondag 11 maart 2018 @ 22:48:
Lang geleden, maar hier een update over het welbefaamde "batterij probleem".
Ik heb logs verzameld, screenshots gemaakt en zo veel mogelijk informatie verzameld. Kreeg gisteren een leuk berichtje dat OnePlus me hartelijk dankt voor het "helpen" en dat ze me zullen berichten wanneer ze me nodig hebben.

Was niet echt de afspraak volgens mij, ik heb nu dus een probleem waarmee ik 2 3 keer per dag m'n telefoon moet opladen. Ter vergelijking; op een rustige zeer luie dag haal ik met 3 uur screen on time in 23 uur m'n batterij van 100 naar 1, met alleen WiFi aan. Belachelijk dus, en dat na een reinstall. Apps drainen geen batterij. Sterker nog, volgens de statistieken heeft Google Drive in 1 minuut runtime (waarvan dus 1 screen on time) 8% getrokken. Dat kan niet.

Vind het ronduit belachelijk zo, ik wil ook geen OnePlus 5(T) kopen als ik ervoor kies om een nieuwe telefoon te kopen. De 3T is perfect (was perfect); totdat alles werd verpest in november.
Iemand anders die hier last van heeft?

tag: @AnonymousWP volgens mij hebben wij het hier uitgebreid over gehad, was vooral benieuwd naar jouw mening.
Had dit probleem ook een tijdje. Mijn telefoon werd behoorlijk warm en de batterij hield het maar paar uur vol. Het stabilideerde als ik Google Play services stopte, maar ging weer snel leeg als er iets opgestart werd dat gebruik maakte van die service (zowat alles merke ik dan ook op in die periode). Het probleem ging vanzelf weg zonder maar iets te doen.

• Processorkoeler
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 15-06 01:25

Processorkoeler

Geen stock koeler

quote:
Le Enfant! schreef op zondag 11 maart 2018 @ 23:18:
[...]

Had dit probleem ook een tijdje. Mijn telefoon werd behoorlijk warm en de batterij hield het maar paar uur vol. Het stabilideerde als ik Google Play services stopte, maar ging weer snel leeg als er iets opgestart werd dat gebruik maakte van die service (zowat alles merke ik dan ook op in die periode). Het probleem ging vanzelf weg zonder maar iets te doen.
Ik merk weinig qua temperatuur (heb dan wel een case, dus misschien dat die het dempt). Ik ga Play Services proberen te stoppen en kijken of dat werkt, maar lijkt me een tijdeljke oplossing. Je hebt geluk gehad dat het dan opeens wegging, maar ik vermoed dat mijn batterij permanente schade heeft opgelopen.

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Ik heb mijn carkit en smartwatch gepaird met mijn OP3 en die zijn beide 'headsets' voor de telefoon. Momenteel is de telefoon standaard verbonden met mijn smartwatch en hij verbindt daarom niet automatisch met de auto, dat moet ik iedere keer expliciet in het Bluetooth-menu van Android doen. Is er een manier om ervoor te zorgen dat de telefoon automatisch switcht naar de auto zodra deze zichtbaar wordt? De auto 'prioriteit' geven over de smartwatch, eigenlijk.

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 12:44
quote:
Radiant schreef op maandag 12 maart 2018 @ 09:27:
Ik heb mijn carkit en smartwatch gepaird met mijn OP3 en die zijn beide 'headsets' voor de telefoon. Momenteel is de telefoon standaard verbonden met mijn smartwatch en hij verbindt daarom niet automatisch met de auto, dat moet ik iedere keer expliciet in het Bluetooth-menu van Android doen. Is er een manier om ervoor te zorgen dat de telefoon automatisch switcht naar de auto zodra deze zichtbaar wordt? De auto 'prioriteit' geven over de smartwatch, eigenlijk.
Probeer deze App eens:
Google Play: Bluetooth Auto Connect

Arriving Somewhere but not here....

• willempjuh
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 13:49
Ik krijg overigens zojuist Open Beta 32 binnen. Zijn er al mensen met ervaringen hieromtrent? Hij staat nog niet op de website.
Pagina: 1 ... 16 ... 20 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*